Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV: Tom Staal en de Geklapte Formatie

Jesse Klaver arriveerde vanochtend op het Binnenhof met een bakfiets. Niet zomaar, daar zat een idee achter. GroenLinks terrorist/campagneleider Wijnand Duyvendak had bedacht dat het wel symbolisch over zou komen als De Jessias daags na het klappen der formatie met een voertuig zonder motorblok in dat vuige Haagse sjoemelcircus aan zou komen fietsen. Alle bakvissen, sopmilfs en SJW-tutjes subiet in katzwijm om zo'n leuke stoere Linda-papa, maar ondertussen staat Klaver gigantisch voor lul wegens veel te grote broek aangetrokken aan de onderhandelingstafel. Iedereen en z'n moeder roept nu HOE. NU. VERDER. Maar het is alles toneel, en volgende week weer gewoon aanschuivon. Want Geert Regeert. GeenStijl-verslaggever Tom Staal begaf zich met gevaar voor eigen leven tussen de uitgestreken smoelwerken in Patatbalistan Partijkartel en peilde de stemmingen van de Haagse laaielichters die nu al 61 dagen -zogenaamd- lopen te knoeien. Van uw centen. sjoemelfiets.jpg

Reaguursels

Inloggen

De vier Grote Klojo's tonen weer eens haarfijn aan hoe belachelijk ons politiek systeem is.
Er was een kamer en er was een kabinet. Die er een PUINHOOP van hebben gemaakt. Toen kwamen er verkiezingen en een stoeltjesdans in de kamer.
Maar de vier Grote Klojo's blijven. Ze blijven zitten waar ze zitten. EN DAT IS NOU JUIST HET PUNT! Want nu in de formatie zijn het weer PRECIES DEZELFDE vier Grote Klojo's. En zo schiet het niets op.
Als we nu eens zouden beginnen om de vier Grote Klojo's weg te jorrissen en NIEUWE spelers in het veld te zetten, dan was het allemaal niet zo ingewikkeld. De frisse wind heet dat. Vers bloed.
Overigens schandalig dat trolletje Pechtrol zegt dat rechte en links evenredig moeten zijn vertegenwoordigd. Alleen niet de PVV. Ik heb niks met de PVV, maar dit KAN NIET. En dan die schijnheilige smoel die hij er bij trekt... Zum kotzen... Klaverjas hadden ze al gelijk moeten laten oprotten. Wat een debiel met grootheidswaanzin.
Nee beste mensen, met dit stelletje was het niks, is het niks en zal het ook nooit iets worden.
Bwehhh!!!

pro1991 | 17-05-17 | 21:19

@outdoor | 17-05-17 | 10:53

Dat Den Uijl zich in 1977 liet piepelen door CDA en VVD lag grotendeels aan hemzelf. Hij wilde het onderste uit de kan en dat pikte het CDA (haast even groot als de PvdA) niet. Van Agt en Wiegel beseften dat CDA en VVD samen ook een meerderheid hadden, en tijdens een gezellig etentje in een Haags restaurant werd het kabinet Van Agt/Wiegel in elkaar getimmerd. Ja, zo kon dat nog gaan in die tijd.

Is onvergelijkbaar met de huidige situatie. Er zijn geen 2 partijen die een meerderheid hebben.

"De PVV en de SP liggen qua programma dicht bij elkaar."

Op een paar sociaaleconomische punten, ja. Voornamelijk de gezondheidszorg, als je de afgelopen jaren zag hoe goed Fleur Agema en Renske Leijten elkaar wisten te vinden in hun kritiek op het hele zorgstelsel. Maar verder?

"Nog een partijtje erbij en Rutte kan zijn biezen pakken."

Beetje tellen, outdoor! PVV/SP: samen 34 zetels. Zelfs met de VVD (33) geen meerderheid. Alle linkse malle pietje partijen bij elkaar vegen: PVV/SP/PvdA?CU/50plus?/PvdD?/DENK?: 60 zetels

Echt, mark my words: of het wordt een krap meerderheidskabinet met CU (76 zetels), of een minderheidskabinet van VVD/CDA/D66 (71 zetels).

Dat laatste is misschien helemaal nog zo gek nog niet: VVD/CDA kunnen meerderheden proberen te organiseren mbt strengere asielwetgeving (PVV/FvD/50plus/SGP); D66 kan proberen meerderheden te organiseren voor zijn ideeën mbt orgaandonatie/voltooid leven (VVD/PvdA/GL/FvD?/PvdD?).

Ik zeg: doen!

Dr_Johnson | 17-05-17 | 14:41

Eer ik met zo'n debiele houten bakfiets over straat zou gaan, dan moet erecht heel wat gebeuren. Laat staan dat je als vrij bekende politikneus naar je werk gaat op de kiddie-bakfiets... pffff, en niet eens met opgestroopte hemdsmouwen.

Jan Gordelroos | 17-05-17 | 11:38

-weggejorist-

outdoor | 17-05-17 | 10:53

Ik denk zelf aan (en hoop op) nieuwe verkiezingen, omdat D'66 geen grote voorstander van de CU, die overigens qua vluchtelingenbeleid vrijwel net zo links is als GL. Sowieso is de kans groot dat het nieuwe kabinet geen lang leven beschoren is met de CU. Of de PvdA (9 zetels) moet er nog bijgesleept gaan worden op het laatste moment en dan kan Asscher de hoofdprijs gaan vragen op welk gebeid dan ook. Bij nieuwe verkiezingen verwacht ik veel meer zetels voor FvD, overlopers van de PVV die nu wel inzien dat zolang Wilders aan de touwtjes trekt er de facto een cordon sanitaire is en overlopers van de VVD die van Rutte als windvaan af willen.

Schweinchen Dick | 17-05-17 | 10:47

Zolang de leider van de "grootste" partij in Nederland, Rutte-VVD is, wordt er dus bepaald wie een regerings coalitie gaat vormen.
outdoor | 17-05-17 | 07:31

Niet heel scherp geformuleerd, maar ik begrijp wat je bedoelt.

"Democratisch" gezien is het niet meer dan logisch dat de VVD - ondanks verlies met 33 zetels by far de grootste partij - het voortouw neemt om te kijken of het een werkbare coalitie kan vormen. Of zou het logischer zijn dat initiatief bij 50plus te leggen? Of DENK?

En "democratisch" gezien is het niet meer dan logisch dat dan eerst gekeken wordt - om "recht" te doen aan de verkiezingsuitslag - of een coalitie gevormd kan worden met de grootste winnaars: CDA/D66: ieder zo'n 6 of 7 zetels; GL: grootste winnaar van de verkiezingen, van 4 naar 14 zetels.

Dat eeuwige gezeik hier dat de PVV moet gaan regeren ben ik wel zat. Ook die hebben gewonnen, 5 zetels, maar Rutte heeft ze voor de verkiezingen uitgesloten. Dat kun je dom vinden - vond ik zelf ook - maar als hij nu toch met de PVV in zee gaat, kun je hem van kiezersbedrog beschuldigen. Bovendien, CDA en al helemaal D66 willen niets met Wilders te maken hebben. Dan zou je een soort "onmogelijke worstcoalitie" krijgen van VVD/PVV/FvD/50plus/SGP, en dan ben je er nog niet want dan zit je op 62 zetels, en heb je nog steeds CDA nodig voor een meerderheid. Uiterst bizar en totaal onrealistisch.

Lukt het niet met de CU, dan lijkt mij het meest waarschijnlijke, en ook het beste, een minderheidskabinet van VVD/CDA/D66.

Dr_Johnson | 17-05-17 | 10:17

Die GL wilden toch filebelasting? Ik zeg dat een nieuw kabinet als wraak een bakfiets taks moet invoeren!

Moonwarrior | 17-05-17 | 10:15

Op de foto met een bakfiets voor o.a. de groene beeldvorming. Ben benieuwd hoe milieubelastend dit gedrocht en door hoeveel kinderhandjes het is gemaakt.

Schemerlamp | 17-05-17 | 09:54

Iedereen maar niet zijn moeder.

Rest In Privacy | 17-05-17 | 09:48

Waarom wil de PVV eigenlijk zo graag met de partij van Rutte, Keizer, Kroes, Van Baalen, Van Aartsen, Zalm, Verhofstadt, enz. enz. regeren? Vertegenwoordigt de VVD niet zo'n beetje alles wat het PVV-electoraat verafschuwt?

JTKDM | 17-05-17 | 09:47

lees ik net 637 per dag = 6370 per 10 dagen = 19110 per maand.
een dorp met bijna 20.000 inwoners elke maand... hhhmmm.
12 dorpen met een kleine 20.000 per jaar is toch echt een grote stad met 240.000 inwoners ..
per jaar ...
een dorp groeit normaal in 30/40 jaar van dorp naar stad .
nu in een jaar.
ieder jaar en soms wat meer....
Daar is vast ruimte genoeg voor , en bouwgrond enzo en afspraken via het poldermodel om wat te verdienen aan elkaars wereld ellende

medelmo | 17-05-17 | 09:28

@Jan Gordelroos | 17-05-17 | 09:15
GeenStijl is een noodzakelijk kwaad, PowNed fungeert meer als een fuik van de AIVD waar moslimtrollen en alt-rechtstrollen in worden gezogen.

Jostifiel | 17-05-17 | 09:27

Bij zo'n bakfiets hoort een zwart pak.

doskabouter | 17-05-17 | 09:27

Wachtmaar! | 17-05-17 | 08:59
of verbiedT natuurlijk

Rest In Privacy | 17-05-17 | 09:26

Je merkt dat deze arrogante smoelen eigenlijk niets willen zeggen, maar het toch doen omdat ze anders verweten wordt dat ze niet open zijn naar het Nederlandse kiezerspubliek toe. Zeker Powned is zo'n noodzakelijk kwaad in hun ogen. Dat zie je duidelijk. Ze lachen wel, maar meestal als een boer met kiespijn. Tom Staal is wel een sympathieke en behoorlijk beleefde gozer, dat is dan weer hun mazzel, maar Jan Roos hadden ze het liefst ontweken via geheime tunnels onder het Binnenhof. Let op hun lichaamstaal.

Jan Gordelroos | 17-05-17 | 09:15

het zal met Wilders hetzelfde gaan als met Trump, veel multinationals en arabisch geld tegen.

pedro300 | 17-05-17 | 09:11

@Wachtmaar! | 17-05-17 | 08:59
DENK is geen politieke partij maar een stel geheim agenten van Erdolf.
Die moet je zeker buiten de regering houden.

necrosis | 17-05-17 | 09:09

een hele goede analyse - gisteren zag je ook dat als er wel relevante voorstellen worden gedaan door FvD dat er niemand thuis is . Volgende week zit Klaver boy weer gewoon erbij - allemaal spel en het gaat idd ten koste van geld - maar dat betekent niets voor deze mensen die even vrolijk een moord pool vrijlaten door slecht geschreven verweer brieven ......

lasttango2016 | 17-05-17 | 09:07

@Apollo | 17-05-17 | 08:41
Aha, men heeft dus weer strategisch gestemd!
*Stem VVD anders komt Wilders straks nog in het torentje*

necrosis | 17-05-17 | 09:00

botbot | 16-05-17 | 23:24
Het systeem in NL is dat degene die de meeste zetels haalt met de verkiezingen in de regering komt en een coalitie vormt. Nu zijn er 2 bijna even grote partijen. Die horen dus een coalitie te vormen. Het is de arrogantie ten top dat je de uitslag van de verkiezingen niet respecteert. Of je verbied partijen of je gedraagt je als een professional. Het gaat niet om jou, maar om de kiezer! Kunnen we ook bv DENK vooraf uitsluiten? Kunnen ze de partij net zo goed opheffen.

Rest In Privacy | 17-05-17 | 08:59

Ze moeten gewoon de VVD boycotten ,ladenlichters partij

pedro300 | 17-05-17 | 08:57

Alleen maar beter dat ze blijven doormodderen, hoe langer we van ze af zijn de beter

Bokito ergo sum | 17-05-17 | 08:43

Deed Tom toch erg goed.

Festucam | 17-05-17 | 08:42

XaleX_2 | 16-05-17 | 22:32
Ze hoeven elkaar inderdaad niet aardig te vinden. Iedere politicus staat voor een X aantal Nederlanders. Als je niet geschikt bent als onderhandelaar zit je op de verkeerde plek.
Zou wat zijn als je dit in het bedrijfsleven zou flikken.

Rest In Privacy | 17-05-17 | 08:41

@ necrosis | 17-05-17 | 07:17
Rutte heeft gezegd dat de mogelijkheid van een coalitie met de VVD en de PVV 0% is. Daar kan hij niet op terug komen.

Apollo | 17-05-17 | 08:41

Mastermattie | 16-05-17 | 22:28
Inderdaad. Wat is er mis met een koter op je bagagedrager laten zitten? Gewoon gevaarlijke voertuigen. Zie ze zo vaak stuntelen en in de weg staan/rijden.

Rest In Privacy | 17-05-17 | 08:34

Hoe schandalig is het toch, dat Rutte uitmaakt met wie er sowieso niet geregeerd gaat worden. Je mag dus wel een partij oprichten, maar als die succes hebt, elimineer je 'm gewoon door ze vooraf al uit te sluiten. Ik blijf het van de gekke vinden. Zo kun je elke tegenstander uitschakelen.

Je kunt dus net zo goed niet stemmen en ik denk er ook hard over om dat nooit meer te doen. Dat het maar een grote bende mag worden!

Rest In Privacy | 17-05-17 | 08:28

Wat de exacte samenstelling van de coalitie ook zal worden. Landverradende Nederland zal zijn vingers erbij af kunnen likken.
.
Persoonlijk zie ik het liefst een kabinet van Nationale politiekcorrectheid. Nu de kiezer zich uitgesproken heeft voor de verdere destructie van ons land lijkt het mij zaak om dat dan maar snel te effectueren.
.
Ik zie nu inmiddels de wijsheid van het electoraat. Als instituten en systemen zich tegen hun oorsponkelijke doelstellingen keren is hervorming niet meer mogelijk. Dan kun je die beter de hand aan zichzelf laten slaan.
.
Tot de wederopbouw!
Als u de implosie van ons land overleeft tenminste...

Parel van het Zuiden | 17-05-17 | 08:21

Toch zie ik het niet graag dat Geenstijl het een en ander zegt over zn moeder. Jesse is een rat, maar blijf beschaafd

Ziekeconstipatie | 17-05-17 | 08:18

Tenderfoot

Axelvon | 17-05-17 | 08:17

Zit er een Volkert in zijn bak?

Dutch_Holland | 17-05-17 | 08:04

@eerstneukendanpraten | 17-05-17 | 07:50
Niks dubbel glas, ze trekken daar maar een extra trui aan.
Hoeven ze ook niet te stoken en is dus beter voor het milieu.
Of geldt dat alleen voor het plebs?

necrosis | 17-05-17 | 08:03

Zit er trouwens al dubbel glas in het oude tochtige grachtenpand in Utrecht waar GroenLinks haar facistische hoofdkantoor heeft?

eerstneukendanpraten | 17-05-17 | 07:50

@Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 07:41
Met een vier -of vijfpartijen regering moet je allemaal zoveel water bij de wijn doen dat geen enkele partij meer recht kan doen aan de verkiezingsbeloften en hun achterban.
Dat gaat niet werken.

necrosis | 17-05-17 | 07:49

necrosis | 17-05-17 | 07:17
Er is denk ik maar een (1) last ditch-scenario olv Rutte is dat Wilders mee mag doen, en dat is weer in een Deense gedoogconstructie. Ruttes grootste verdienste is namelijk dat hij -ofschoon hij een incapabele prutser is- zich terecht beroept op het feit dat hij ondertussen ervaring heeft en wel zijn verantwoordelijkheid neemt, derhalve moet hij ook bestuurlijke verantwoordelijkheid nemen om zijn restje geloofwaardigheid overeind te houden. (Overigens, een non-valeur die zich echt verantwoordelijk voelt, had in het algemeen belang natuurlijk herhaaldelijk om zich heen gekeken naar betere alternatieven dan eigen persoontje.)

De herinneringen aan een gedoogsteunkabinet -ofschoon de morele deug-verdeeldheid bij het CDA het struikelblok was- zijn niet best. Wat dan?

Rutte naar Brussel opdat Edith het met de VVD over een andere boeg kan gooien, kan eventueel ook. Het is niet waarschijnlijk. Ofschoon Rutte aan een ruggengraatloos genoeg is en zich al heeft bewezen als schaamteloos leugenaar, is niet populair in Brussel wegens halfslachtige houding jegens Wilders.

Andere ultieme optie is als Pechtold Rutte blijft dwars zitten, dat men uiteindelijk om een formateur van een andere partij roept. Die zou eventueel opties kunnen onderzoeken met PVV en zonder VVD.

Maar allemaal speculatief. Voor de hand liggend is nu CU in kontneuk-II-zonder-GL. Met alternatief eventueel eventueel een beroep doende op de ijdelheid van Asscher-PvdA.

Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 07:41

-weggejorist-

outdoor | 17-05-17 | 07:31

@ristretto | 17-05-17 | 07:10
Als Wilders mag aanschuiven, stapt D'66 waarschijnlijk op uit rancune.
En dat wil Rutte natuurlijk niet.

necrosis | 17-05-17 | 07:17

Het uitsluiten van de tweede grootste partij blijft een gedrocht. Je had net zo goed bij elkaar kunnen gaan zitten en het proberen ook al liggen de standpunten uit elkaar. Ander had je ook niet met GL aan tafel hoeven te gaan zitten.

Het blijft toch een raar fenomeen. Er zijn mensen die een geloof/politieke richting aanhangen die intolerant is en mensen uitsluit. De mensen waaronder ik die zich verzetten tegen deze intolerantie en aantasting van de VVMU worden niet serieus genomen. Pvv hoeft niet altijd voor mij. Te drammerig en te weinig bereid tot compromissen. Maar uitsluiten uit het politieke proces? Echt een aanfluiting voor de democratie.

ristretto | 17-05-17 | 07:10

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 00:56
Dat iets erger kan, lijkt me geen reden dat ik een huivering moet onderdrukken. Als ik bij alles wat niet het ergst is, het allemaal maar leuk en goed moet vinden, dan wordt ik al gauw een kritiekloze Rutte-adept.

Trouwens, Duyvendak heeft natuurlijk die bakfiets briljant gevonden.
Hier haalt Yasser stemmen van bakfietsmoeders van D66 binnen die de formatie straks niet links/groen genoeg vinden.

Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 07:05

Klaver lijkt een goede mediatraining te hebben gehad. Net als Thieme als een ree de interviewer aankijken.

Apollo | 17-05-17 | 06:51

Tuurlijk politiek is politiek, maar even stilstaan bij het feit dat Jesse Klaver zijn moeder verloren is mag best wel. Dat hakt er flink in weet iedereen.
Dat hij op de bakfiets komt en een rol in de opvoeding neemt is prima.
Dat ik bakfietsen kutdingen vind en dit type een specifiek, duur en zeker niet CO2 neutraal onding doet niets af aan de de inhoud.

Jesse heeft de unieke kans gehad om grote punten van GroenLinks te verwezenlijken.
Dat het niet gelukt is lijkt logisch. Groenlinksers sluiten geen compromis. Er zal na de mislukte besprekingen gewoon weer verongelijkt en drammerig verder gegaan kunnen worden met activisme. Een zucht van verlichting bij de Afa types van bv Krapuul en hun broeders en zusters van milieudefensie.( wtf zouden ze anders moeten doen? )

ristretto | 17-05-17 | 06:49

-weggejorist-

Het Noorden | 17-05-17 | 06:46

Klavertje, opzouten net je bakfiets, ga jij maar papadagen houden. Ik ben blij dat deze groene en jij bent welkom politiek gestrand is.

Het Noorden | 17-05-17 | 06:45

JTKDM | 16-05-17 | 23:22

Links heeft de verkiezingen verloren, en de vorige regerings- coalitie is zowat gehalveerd, dan dezelfde politiek proberen door te zetten is een gotspe.

GerMonster | 17-05-17 | 06:01

Gij zult de dag niet prijzen voor dat het avond is.
-
De kans op een kabinet met referendumafschafferts, klimafaatapparatchiks ( daar zijn die onderhandelingen niet op afgesprongen) en grootschalige apothekerimporteurs is nog steeds l e v e n s g r o o t aanwezig
-
En oh ja: het circus rolt doodleuk verder. Ook in dit etmaal zijn er, zoals ieder etmaal van dit jaar, weer 637 nieuwe Nederlanders bij gekomen. En morgen weer. En overmorgen weer. Enzovoorts.

bisbisbis | 17-05-17 | 03:24

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 02:15
*Reedt
Mocht u nog een airco installatie willen/automatisch grasmachine/milieuvriendelijke schapenstal/Wilgenknotter via app/huisvrouwtje voor de haardhout/ 10.000.000 lening. Dat ken allemaal. Bel ff..
:-)

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 02:40

Wie is die Lullo steeds op de achtergrond met blauwe stropdas en zwart omrande bril?

prins_flip_da_luxe | 17-05-17 | 02:37

Tot conclusie komende: Uw reedt is de mijne.
Of wilt u wat vooraanstaande namen in de linkse media wereld kaltstellen.. Dat kan..
Bel ff..
:-)

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 02:24

@Ongeblustekalk | 17-05-17 | 02:09
Zo te zien onderbouw je mijn 2:01 tegel.
En nu snel naar bed, straks moet je weer achter de lopende band.

necrosis | 17-05-17 | 02:16

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 02:07
Dus wat ik beweer is de polder drooghouden? Tegen natuurlijke zaken zijn niet te verdedigen, hoe goed je het ook probeert.
Maar het mag wel, alleen betrek daar geen andere mensen in en zeker geen kinderen.
Wel een leuke invalshoek, maar ik veeg er mn reet mee af.

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 02:15

landt*land

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 02:09

necrosis | 17-05-17 | 02:01
Dat jij een halve pot was zag ik meteen al.
Mijn argumenten zijn valide en je weet het.
Succes met die freakshow.

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 02:09

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:55
Ziet u de L op uw keyboard.
Ziet u de U op uw keyboard.
Ziet u de L op uw keyboard.
Verder sta ik wel open voor maatschappelijke resistentie die onbeduidend voortkomt uit rechtlijnigheid.. Anders beste is het de dronken moneymaker.
Maar uit volle begrip begrijp ik u standpunten des te meer hoor. De polder moeten we met zandzakken drooghouden.
Deze ervaring heeft mij als jochie van 16 doen verdrinken toen ik eens op een schoolbankje de leraar zei: dit gaat fout met al die somaliers, zorg nou eerst dat de huidige integratie problemen worden aangepakt.. Waarop deze (linkse) leraar van een jaar of 45 opstond en mij een tik wilde uitdelen. Zo ben ik opgegroeid in dit landt. De schroom zit er diep in.
En nu u.

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 02:07

necrosis | 17-05-17 | 01:47
Tenzij met die mening een daad wordt gerealiseerd, dan gaat de gedachte over in actie en is het geen mening meer.
Wat heb jij een bekrompen geest.

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 02:01

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-05-17 | 23:40
Wil je dat niet meer doen? Die kop plaatsen net voor het slapen gaan?

miko | 17-05-17 | 02:01

@Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:55
Je lijkt wel een klein kind die z;n zin niet krijgt en daarom gaat lopen schelden, zeiken en zuigen.

necrosis | 17-05-17 | 02:01

@Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:15
Was het niet Didid samsam die met zijn kindekes vol in beeld kwam als leuke en zorgzame papa en ondertussen zijn vertrek al aan het regelen was? in zijn gezin,niet in de partij.

miko | 17-05-17 | 01:57

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:44
Mensen die in een ontwikkelingsfase zitten hebben geen keuze, dus die pakken alles op wat je ze voert.
Fucking narcist, jij lijkt me zo een opvoeder die ook nog eens voogd is.
Als dit onze westerse waarden zijn moeten we eens goed aan revisie gaan doen. Wat een freakshow.

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:55

necrosis | 17-05-17 | 01:34
Klopt. Mooie samenvatting van hetgeen ik bedoelde.

isitsoornot | 17-05-17 | 01:50

@Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:40
Dat valt niet te definiëren.
Iedereen heeft zijn eigen mening over wat realistisch is, of niet.

necrosis | 17-05-17 | 01:47

*Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:37
Kom alles *is* vergankelijkheid!

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:45

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:37
Kom alles vergankelijkheid!
De dag dat ik in een strikt hokje terecht kom zonder horizonverbreding is de dag dat ik steph!! De kleine radertje is ook een geheel van het grote raderwerk.. Anders?
Energie stoppen om dan je erfenis te moeten weggeven aan iemand die er een andere denk methode op na houdt..
Doei!!

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:44

necrosis | 17-05-17 | 01:34
Definieer realisme. Jouw buren stemmen op hem, dus heeft hij draagkracht.
Er zijn wel meer mensen in bed gekropen bij een linkse lul.

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:40

Ik vind Tom Staal bepaald geen groot licht. Hij stelt zijn vragen veel te geforceerd en opgefokt. Hij kan toch dezelfde vragen stellen op een meer genuanceerde manier? Dan krijgt hij van zowel die linkse honden als van rechts duidelijkere antwoorden. Nu neemt iedereen (behalve Geert) een defensieve houding in, omdat zijn vraagstelling te opgefokt is.

hoogstetijd | 17-05-17 | 01:39

De formatie vormen is nog moeilijker dan een franse clitorus vinden.

stenenbeen | 17-05-17 | 01:38

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:25
Actief meewerken om mensen de puinpoeier in te jagen, ik had niet anders verwacht. Alles voor de liefde.
Sta je daar me je bakfiets tussen de normale mensen.
Het gaat er wel om dat je het allemaal voor jezelf ken verantwoorden, nietwaar?
*waterproef*

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:37

@isitsoornot | 17-05-17 | 01:22
Klaver is gewoon een onrealistische linkse lul, die hoort niet thuis in de politiek.

necrosis | 17-05-17 | 01:34

Harry Turtle | 17-05-17 | 01:17
Is het nou zo moeilijk om bij het beoordelen van politici hun beroep en dus hun aard te beschouwen? Hoe kan je jezelf dan zo verbazen?
Het zijn politici, wat verwacht je anders?

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:25

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:18
Ik heb ze nu momenteel allemaal naast me zitten. Echt!
Van SJW die een half jaar in Washington stage heeft gelopen, tot een liberale joodse dame die een goede vriendin is geworden, tot een die zwart in edn como zak naast me zit zo nu en dan, tot diep uit Congo rivier, en nog Chinezen niet vergeten.
Wat een verdienmodel!!

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:25

Klaver is de politieke creatie van dienstweigeraar, voormalig migratiegezant en van rijkswege gecertificeerd do-gooder Bram van Ojik. Hij zat dan ook als diens buikspreekpop aan de formatietafel. GroenLinks is samengesteld uit zoiets als misleide jeugd, nordic walkers en verknipte domineeskinderen, en is wezenlijk te beschouwen als een sekte in de gedaante van een politieke partij waarbij de ratio uiteraard ver is te zoeken. Het is geen wonder te noemen dat het moeilijk formeren is met iemand die, gedreven door sektarisch irrationeel denken, fanatiek in zijn eigen onverzettelijk gelijk blijft hangen. Met name op het terrein van migratie. Nee Bram, jouw sluwe lancering van Jesse is zo te zien mislukt. Time for a meetup and maybe a kick-ass, too.

isitsoornot | 17-05-17 | 01:22

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:08
Lijkt me sterk, patient Jansen werke bij het coa toch? Die ging de oven in als overtuigd communist ;)

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:18

Pechtold wil een stabiele meerderheid in beide kamers... Wat was de taak van de 1e kamer ook alweer, meneer de democraat? Volgens mij niet democratie-verlammende partijpolitieke spelletjes.

Schaf de EK maar af, hij is blijkbaar kapot, en als ze dan een keer een wetje afwijzen drukt Rutte hem er via een slinkse omweg toch wel doorheen (zorgverzekering art 13 debacle).
Met steun van, jawel, diezelfde Alexandertje. Principes in ruil voor macht, hypocriete fopdemocraat.

Harry Turtle | 17-05-17 | 01:17

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:02
Jij had liever roze gezien, geborneerde?

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:16

Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 01:00
Die Klaver zorgt tenminste voor een stabiel gezin, met een goede rolverdeling en rolpatroon voor zijn kinderen. En dat draagt hij ook uit.
Die kinderen kunnen later wel bepalen of ze milieugekkies worden, het kan erger dat weet jezelf wel.
Het gaat bij het opvoeding altijd om het fundament.
Nee, je zal bij twee moeders aan tafel zitten als jochies, dat is heel goed voor ze.

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 01:15

:-) Die t,s wat een verschrikking *hij is werdt.
Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 01:10
verschrikkelijk, occidentali karma helaas..

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:13

Veel verdriet hier. Pechtold kan nog steeds zesenzestig niet fatsoenlijk uitspreken. Altijd met zijn zessssestig.

RickTheDick | 17-05-17 | 01:11

@Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:08
Jeuj. RIP dan maar.

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 01:10

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 01:03 Hij werd een reïncarnatie van Jesper Jansen beste.

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:08

Jesse Klaver: ik ben voor een beter leven voor de Syriers, laat ze allemaal maar hierheen komen.
Jesse Klaver: iedereen uit Irak is ook welkom.
Miljoenen uit Bangladesh rukken op naar Libie: Jesse: laat ze maar naar Nederland komen.
Vroeger ging je rechtstreeks naar een gesloten inrichting, nu lopen de sneeuwvlokjes achter zo'n leider aan.
En mag je via een politieke partij de vernietiging van het vaderland nastreven.

Jan Dribbel | 17-05-17 | 01:07

@Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:02
Hoe is het nou met patiënt Jansen?

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 01:03

@Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 01:00
Dankzij al die papa-dagen wel.

Stormageddon | 17-05-17 | 01:03

Pechtold liegt. Dat is onfatsoenlijk. Pechtold lult maar wat. Dat is ook onfatsoenlijk. Kan de Fatsoenspolitie hem even ophalen en hem mores bijbrengen? Alvast dank.
*fatsoen moet je doen neuriet*

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 01:02

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 00:56
Mooie dirigatie(nieuwwoord) (dirigent).
Yasser Ferras heeft dan een huis naast Hachchi in Tanger gekocht met vergezichten over het blauwe zoutzee water.. zuurpot!
En een huis met blauwe verf raamwerk...

Dr. Frambozenjam | 17-05-17 | 01:02

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 00:56
Hoezo op de man spelen? Welke man?

Maar ik bedoelde het niet dat ik 'm zijn vaderschap misgun ofzo.
Moest alleen huiveren bij de gedachte... Als je als kind zo'n papa hebt, wordt je met de paplepel geïndoctrineerd met milieu-leugens en waanbeelden.
Brrrrr.

Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 01:00

Voor iedereen die denkt dat het een strategie van GL is om toch weer in een betere positie aan de onderhandelingstafel te komen: dream on! Gaat niet gebeuren.

Nee, Klaver heeft bewust lang tijd getrokken terwijl hij ook wel wist dat hij zou moeten laten klappen op extreem-milieu en welkom-welkom-iedere-migrant-een-Nederlandse-uitkering. En CDA en VVD hebben natuurlijk hun trouwe schoothondje van de CU inmiddels al stevig aangelijnd.

Enige probleem zou D66 kunnen zijn. Misschien dat Alexander de Groteske er geen zin in heeft als er niet genoeg links-pro-EU-weg-met-ons in het kabinet zit. En die Asscher wil natuurlijk ook wel enigszins in de spotlights blijven, dus PvdA zal ook nog wel even onderzocht worden.

Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 00:57

Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 00:44
"Je zou Yaser Feras maar als vader hebben."
Die kinderen hebben tenminste een actieve vader, wat is dit nu voor laag op de man spelen? Er zijn er die dat anders kunnen motiveren, nietwaar?
Kijk, Jesse heeft verkeerde denkbeelden, maar hij is nog jong, dus dat argument zou jou vast kunnen aanspreken om hem anders te beoordelen.
Over 15 jaar is Jesse een FvD politicus, bekeerd en helemaal klaar voor het partijkartel. zurepot

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 00:56

En ondertussen in Washington:
men probeert branden met meer branden te doven.

Jan Dribbel | 17-05-17 | 00:52

Onwennig met een fiets die hij duidelijk nog amper in zijn handen heeft gehad, en nog steeds onwennig strak in het maatpak.
Ondertussen echoën zijn ingestudeerde teksten van de spindoctors in zijn binnenkamer.
Hij is niet meer dan een matig acteur, een soapie met dito aanhang, zijn succes enkel te danken aan oestrogeen.

Harry Turtle | 17-05-17 | 00:51

Jesse heeft altijd dat zelfde blauwe kringloopwinkel pak aan. Of ligt dat nou aan mij?
Eshek | 17-05-17 | 00:05
Goedkope meuk uit een winkel 'twee halen een betalen'. Geimporteerd uit lage-lonen-landen, gemaakt door 8-jarige kindjes in bedompte fabriekjes, (maw slaafjes)
Die bakfiets waarmee Jesse ten tonele verschijnt, omg wat een gedrocht, lijkt een fiets met 'n doodskist.
In de minder dichtbevolkte gebieden in Nederland fietsen de kindertjes zelf (met/zonder zijwieltjes).
Nederland raakt overbevolkt, stop de immigratie!

appelvink | 17-05-17 | 00:49

Je zou Yaser Feras maar als vader hebben.

Trouwens terecht dat Schippers hem een beetje onder druk heeft gezet. Met al dat issues parkeren en pappa-dagen, schiet het niet op.

Nu kan hij naar zijn achterban zeggen dat hij alles heeft geprobeerd. Maar natuurlijk zag is ie net slim genoeg om te weten dat als hij voor het regeren zou gaan, het zijn einde was en zijn luchtfietspartij tot op het not verdeeld zou versplinteren.

Rommelende Onderbuik | 17-05-17 | 00:44

@botbot | 16-05-17 | 23:41
Dankzij 10 jaar de nullijn en maandelijks 60-80 miljard euro aan verse printjes door de ECB/Draghi, dus daar kun je Rutte niet de schuld van geven. Zeg niet dat ze het anders hadden moeten doen, maar het is niet reëel om te denken dat het met ander beleid heel veel anders zou zijn gegaan. Duitsland en de rest van de wereldeconomie is bepalend voor wat in NL gebeurt. Meer geld printen, lage rente, meer schuld, meer banen. positivemoney.org/videos/introduction/...

Watching the Wheels | 17-05-17 | 00:42

Ik kan die onnozele blik in die ogen van deze gast niet meer verdragen ... van iemand die dénkt dat alles nog goed gaat komen in dit land ... hoe naïef moet je zijn ... de ondergang ... dát is uiteindelijk wat ons allemaal staat te wachten ! En niets anders dan dat! And again I rest my case .

cinderella4711 | 17-05-17 | 00:36

Dit word over 2 weken lekker weer aan tafel met GL maar dan hebben ze wat minder eisen (origineel het plan) en gaan ze dan toch maar akkoord met dit kabinet. Niet slecht want het gaat klappen omdat het CDA bloed ruikt als het even minder gaat. Boel laten ploffen en hopen op een meerderheid met PVDA of VVD in het de volgende ronde.

Omebert | 17-05-17 | 00:33

@en définitive | 16-05-17 | 23:50
Korte vraag, lang antwoord. Komt 'ie...

Geen coalitie. Hoeft helemaal niet. Staatsrechtelijk is er geen enkele noodzaak voor, het is beetje gewoonte geworden maar er hoeft volgens de grondwet helemaal geen kabinet te komen met deelname van meerdere partijen. De grootste partij kan gewoon een bestuursprogramma opstellen, daar ministers bij zoeken en zich laten beëdigen door de koning. De manier waarop we de democratie in Nederland invullen is eigenlijk volkomen idioot door alles, en met name de samenstelling van de regering, van de stemmenverhouding in de kamer (niet meer dan een momentopname van de bevolking) af te laten hangen.

Het heeft wel een praktische reden, zo kun je als kabinet altijd alles snel de kamer doorjassen omdat je toch al verzekerd bent van fracties die de handtekening onder een regeerakkoord hebben gezet, maar daarmee ondermijn je natuurlijk gelijktijdig het gezag van die kamer.
En het praktische nadeel is dat als je als kabinet dan een keer maatregel moet nemen die NIET zo eventjes door de kamer gejast kan worden omdat 1 van de coalitiepartijen zegt: "willen we niet", dan heb je meteen een kabinetscrisis en moet je eigenlijk ook nieuwe verkiezingen hebben (wat op zich ook helemaal niet hoeft. Je kunt net zo goed een nieuwe regering vormen).

Kortom: ik zie meer heil in een variant van het Angelsaksisch model. De bevolking kiest de vertegenwoordiging, en de grootste vormt een regering die voor het beleid maar genoeg steun moet vinden in get parlement. Een parlement dat in principe ook gewoon de volle termijn zit, ongeacht of de regering valt of niet, tenzij de premier nieuwe verkiezingen uitschrijft.

Stormageddon | 17-05-17 | 00:29

en définitive | 17-05-17 | 00:17
Vandaar dat de VVD zo graag wil dat Oekraine lid wordt van de EU.
Dat lijdt af van de corruptie in de eigen gelederen.

Jan Dribbel | 17-05-17 | 00:27

OT: Rutte moet nu aftreden. Het kan niet dat een MP van een land zoveel mensen om zoch heeft die gefraudeerd hebben of in opspraak zijn. En nu is ook zijn partij in opspraak.
--
Dat Edith Schippers naar voren werd geschoven is al een normale Democratie onwaardig.

Mark_D_NL | 17-05-17 | 00:25

Gewoon het totaal buitensluiten van de tweede partij van NL. Dat is de democratie naar zijn malle moer.

Dirk III | 17-05-17 | 00:24

Wat een enorme glibber is die vent, heeft het vrouwelijk stemvee dat niet door ofzo?
*retorische vraag*

Ongeblustekalk | 17-05-17 | 00:14

News
Die foudation van Ivo Opstelten/ gedoe.

en définitive | 17-05-17 | 00:07

Jesse heeft altijd dat zelfde blauwe kringloopwinkel pak aan. Of ligt dat nou aan mij?

Eshek | 17-05-17 | 00:05

Misschien wordt dit wel de nacht van Rutte, Wilders, Buma, Van Der Staaij en Baudet waar iedereen van Groenlinks nog jaren van wakker zal liggen.

Welterusten.

Zoethoudertje | 17-05-17 | 00:03

botbot | 16-05-17 | 23:41
Heeft weinig met Rutte te maken maar veel met economie.

Rutte heeft een persoonlijke gelegenheid met Wilders die hij op ons afwentelt. Ik hoop dat ze dat binnen de VVD ook zien en dat een coalitie met de PVV tot een normale mogelijkheid behoort.

Oprisp | 17-05-17 | 00:02

@miko | 16-05-17 | 23:53
De Lachende luchtFietserT
De Samenleving Ontwringtende
De Yasser F.

Stempt nu, jij duss ..., voor deze gast.
Oh wacht ...

en définitive | 16-05-17 | 23:59

Klappende klaver.
Jammerende jesse
farrasende formatie.
Suske en wiske tietels genoeg zou ik zeggen

miko | 16-05-17 | 23:53

(hihi) Las Mark tR.
@Stormageddon
Hoe zie jij een werbare coalitie voor je?

en définitive | 16-05-17 | 23:50

Geert heeft inmiddels hetzelfde kapsel als wat mijn oma had. Fascinerend.

appelboor | 16-05-17 | 23:48

isitsoornot | 16-05-17 | 23:39
Aha,.. dus hij is al door een rechter veroordeelt.
Geloof me of niet, terwijl ik dacht zo goed van alle nieuwsfeiten op de hoogte te zijn wist ik niet dat hij schuldig bevonden is.
Hier schrik ik wel een beetje van.

botbot | 16-05-17 | 23:47

Het enige wat je over Jesse de Klavert nog kan zeggen is: Stop Making Stupid People Famous!

Mark_D_NL | 16-05-17 | 23:41

Oprisp | 16-05-17 | 23:31
Waarom? de economie groeit als nooit tevoren en de werkeloosheid neemt gestaag af.

botbot | 16-05-17 | 23:41

miko | 16-05-17 | 23:32
"We zijn met teveel."
Eens! En dat is een akelige gedachte. Want wie gaat over wie? In het verleden (Hitler/Stalin enzo) zocht men al antwoord op deze vraag. Nu moeten we het doenmet andere lui rechtsactueel.files.wordpress.com/201... .

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-05-17 | 23:40

Rutte bevestigde dat hij de PVV er niet bij wil. Iedereen sluit de PVV uit. Maar eigenlijk zou juist Geert de VVD moeten uitsluiten om reden dat hij, gelet op het aantal delinquenten binnen die partij, niet wenst samen te werken met een criminele organisatie zoals de VVD. De zaak van VVD integriteitsbewaker Hennie Keizer, met zijn discutabele monkey business, is het meest recente stuitende voorbeeld. Dat opiniërend Nederland deze PVV-uitsluiting als volkomen normaal beschouwt bewijst dat dit land, in combinatie met de door de staatsomroep gesteunde aanvallen op GeenStijl, in politiek en ethisch opzicht kan worden aangemerkt als schurkenstaat. Dus Geert, houd de eer aan jezelf, en sluit die bendeleider Mark R. uit!

isitsoornot | 16-05-17 | 23:39

Het gegeven dat die veroordeelde terrorist Duyventak van Groen Links gewoon de Tweede Kamer mag binnenlopen is natuurlijk van de gekke, en een bewijs hoe diep we gezakt zijn in dit land.

070 | 16-05-17 | 23:39

litebyte | 16-05-17 | 23:08
Nee, die rechtse frisse lekkere wind gaat waaien. Om in de metafoor te blijven. Die linkse wind heeft 40+ jaar gehad om in sterkte toe te nemen tot een bijna alles vernietigende orkaankracht. En die rechtse frisse bries heeft nog een beetje tijd nodig om aan te zwellen tot een verfrissende tropische storm. Die die gore allesvernietigende orkaan terug duwt naar zee.

Mark_D_NL | 16-05-17 | 23:37

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-05-17 | 23:28
Dat doet er niet toe, men had het van te voren kunnen weten.

botbot | 16-05-17 | 23:37

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-05-17 | 23:22
Dat zou de uitdaging moeten zijn die de politiek moet beheersen.
Terug in aantal zonder achteruitgang in levenskwaliteit.
We zijn met teveel.

miko | 16-05-17 | 23:32

Jesse "beta-cuck" Klaver op de bakfiets. Je verzint het niet.
Is inmiddels een karikatuur van zichzelf geworden.

dooiekadaver | 16-05-17 | 23:32

Rutte moet vertrekken. Goed geweest voor stemmentrekkerij, maar hij is nu een storende factor. Opstappen.

Oprisp | 16-05-17 | 23:31

botbot | 16-05-17 | 23:24
*dat PVV onbetrouwbaar is*
Maar ja wat moet je bij gebrek aan beter? En is de rest dan zo zuiver op de graat?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-05-17 | 23:28

@JTKDM | 16-05-17 | 23:22

De PVV is een soort van niet-kwaadaardig gezwel voor de VVD, kijk eens naar hoe vaak de PVV meestemde met de plannen van de VVD.

litebyte | 16-05-17 | 23:27

@Memek | 16-05-17 | 22:01
Ik las even agraicia. Ik denk, daar weten meer politiekers geen moer van.

miko | 16-05-17 | 23:27

uhm gelederen dus

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-05-17 | 23:25

@A la snackbar | 16-05-17 | 23:09
Die bolle heeft geen formele rol meer in de formatie. Hij mag alleen nog het kabinet beëdigen.

Stormageddon | 16-05-17 | 23:25

A la snackbar | 16-05-17 | 23:09
Schandalig is het dat mensen die in het verleden konden zien hoe onbetrouwbaar Geert was (Catshuis) en dat zijn ideeën niet stroken met onze grondwet waarbij het CDA en de VVD bij voorbaat al gezegd hebben dat zij niet met de PVV willen regeren nu nog zitten te drammen terwijl ze van tevoren gewaarschuwd waren dat een PVV stem een verloren stem is.

botbot | 16-05-17 | 23:24

@A la snackbar | 16-05-17 | 23:09,
Als dat zo was is de SP nog eerder aan de beurt, want die worden al veel langer genegeerd.

JTKDM | 16-05-17 | 23:23

JI-HAAT | 16-05-17 | 22:45
*Weet je wat het beste is voor het milieu? Geen kinderen verwekken!*
Maar wat jij zegt is ook raar! Zelf geen nageslacht verwekken maar wel allerhande volk importeren omdat je toch iets moet zodat je later niet alleen zielig crepeert. Aanwas is nodig. Het wordt tijd dat we gaan beseffen dat dat ook uit eigen geledederen kan komen zonder mensenhandel door import. En daar is geen bakfiets voor nodig.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-05-17 | 23:22

@GerMonster | 16-05-17 | 22:36,
Wat een onzin. Er is campagne gevoerd alsof de verkiezingen een tweestrijd waren om het premierschap tussen Rutte en Wilders, zoals het de vorige keer ook als tweestrijd tussen Rutte en Samson werd gepresenteerd. Toen daar vervolgens een samenwerking tussen de beide kemphanen uitrolde, werd Rutte ernstig nagedragen, onder meer door degenen die nu verwachten dat de VVD datzelfde trucje uithaalt met de PVV.
De antiliberalen hebben de verkiezingen verloren, dus er komt een globalistische coalitie.

JTKDM | 16-05-17 | 23:22

-weggejorist-

Masteryu | 16-05-17 | 23:19

Klaver Jesse verliest een potje!! Huilie doet. :D

Masteryu | 16-05-17 | 23:19

@A la snackbar | 16-05-17 | 23:09

De PVV stemt toch altijd in met VVD plannen, dus dat is geen probleem voor de VVD.

De PVV heeft eerder aangegeven niet met VVD in zee te willen gaan. Nu zijn de woorden van de PVV net zoveel waard als van de VVD - darom schuren ze ook altijd zo lekker langs elkaar.

nos.nl/artikel/2079692-wilders-sluit-s...


litebyte | 16-05-17 | 23:14

Graaisnaaiert | 16-05-17 | 23:01
Hij is dan ook een linkse Trump.

Sliptong | 16-05-17 | 23:12

Graaisnaaiert | 16-05-17 | 23:01

Mee eens. De toen 14-jarige grietjes hebben onlangs kunnen stemmen op wie?

Oprisp | 16-05-17 | 23:10

Het is een schande dat na de verkiezingsuitslag geroepen werd dat populisme gestopt is. PVV is de tweede partij. Dat negeren is hetzelfde als een enorm deel van Nederland vol in de bek schijten.
Hey Willem Alexander...... roep Rutte eens op het matje? Of hij de belofte regeren Met Geert nu breekt of alles aan links geeft doet er niet toe.

A la snackbar | 16-05-17 | 23:09

@Mark_D_NL | 16-05-17 | 21:47

Sarcasm... I presume?

Er gaat dezelfde wind waaien die al decennia lang waait in EUropa. Die wind wordt niet bepaald door politiek beleidsmakers, maar door beleidsbepalers. Die beleidsbepalers zijn zowel links als rechts en bevinden zich buiten de politiek.

Snotneus Jesse zal idd geen rol spelen in een nieuw kabinet, het wordt een: VVD-CDA-D66-PvdA kabinet.

litebyte | 16-05-17 | 23:08

De enige coalitie die m.i. enige kans van slagen heeft is vvd-pvv-cda-cu, maar ja, PVV hè.

Mubbenschonster | 16-05-17 | 23:07

Goeie GSTV-reportage!
Pechtold zei 18 he? Werkdagen. Ach ja, ik snap het wel. Ze hoeven wat mij betreft helemaal geen haast te maken. Hoe langer het duurt, hoe groter de interesse voor het zakenkabinet. En de maatschappelijke druk daarvoor, wij de horden voorop.

Organische evolutie | 16-05-17 | 23:05

Als je met de auto door Amsterdam rijdt dan kom je langs de grachten niet zelden vast te zitten achter een bakfiets. Je zou kunnen verwachten dat de bestuurders daarvan denken: "Ach, ik doe ook maar wat en ben langzaam dus laat ik die andere lui er maar langs." Maar dat doen zij niet! Je zult achter hen aan aan moeten hobbelen want je vreet toch geen wortels of zo? En daarom hebben wij een hekel aan het `wij-weten-het-beter-en- zijn-milieneutraal`-tuig! Jammer Jesse, maar veel mensen vinden jou gewoon een akelige recalcitrante klootzak met een te grote bek in verhouding tot jouw inhoud.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-05-17 | 23:03

't Is toch een godspe dat zo'n groetje als Klaver serieus aan de formatiebesprekingen mag meedoen. Sterker nog, dat hij mag meebeslissen over grote mensenzaken als vervoer, economie, staatsveiligheid, migratie, de zorg, pensioenen en het milieu? Daar moet je toch levenservaring voor hebben en een stabiele fractie + adviseurs, niet een stelletje ex-krakers, ex-terroristen en beroepshysterici.

Graaisnaaiert | 16-05-17 | 23:01

Een goedlachse Jesse Klaver wist vanochtend na aankomst met bakfiets op het Binnenhof (goed bezig Jesse!) te melden dat hij natuurlijk twee maanden (zestig dagen) geleden al wel wist dat hij nooit in een kabinet met de VVD zou gaan zitten, maar dat hij het gewoon wel geinig vond om het Nederlandse volk een tijdje aan het lijntje te houden. Als ware representant van de patat/achterbank-generatie heeft Prinsje Jesse immers aan niemand een boodschap behalve aan zichzelf. Waarvan akte!

Zenzeo | 16-05-17 | 22:57

Ik lees hier nu heel redelijke commentaren en vraag me direct af hoe ze dat op Joop verwezenlijken...

basweetutwel | 16-05-17 | 22:56

en définitive | 16-05-17 | 22:45
Dat gevraagd hebbend,ja u treft een gelukkige Graaf. Gisteren door de scanner getrokken. Alles was nog stabiel.
Ja, het gaat me dus goed.

Graaf van Egmont | 16-05-17 | 22:53

@Graaf van Egmont | 16-05-17 | 22:40
eüfilie inbrengen doet* pomtiedom.
-
Verder, enigszins off T-, alles goed met u?

en définitive | 16-05-17 | 22:45

Wat een droplul om met een bakfiets naar je werk te gaan, bah.
.
Zou Jesse Klaver weten wat het best is voor het milieu? Geen kinderen verwekken, dom betweterig figuur met zijn papadag.

JI-HAAT | 16-05-17 | 22:45

Desnoods op z'n kant ..

Watching the Wheels | 16-05-17 | 22:42

Heeft Thierry die vleugel nou nog naar het Binnenhof verhuisd? Kunnen we diezelfde Photo niet zodanig Shoppen dat Thierry met die vleugel met 2 wieltjes eronder door dat hek gaat?

Watching the Wheels | 16-05-17 | 22:42

en définitive | 16-05-17 | 22:37
Als je zo blijft redeneren is er slechts plaats voor VVD, PvdA en CDA. Dan verandert er nooit wat.

Graaf van Egmont | 16-05-17 | 22:40

GerMonster | 16-05-17 | 22:36
De grondwet zegt u dat iets?

botbot | 16-05-17 | 22:39

1) Had die bakfiets niet even gecontroleerd moeten worden op de eventuele aanwezigheid van een bom? Voor je het weet, brengt Jesse Klaver zonder dat hij het weet, iets naar binnen dat door een terrorist in of onder zijn bakfiets is bevestigd.

2) Is het niet een beetje asociaal om zo'n groot ding mee te nemen? Nu kunnen er waarschijnlijk mogelijk minder fietsen in de stalling gezet worden.

3) Misschien wilden ze er eerder al mee naar buiten komen om te stoppen. Maar ja, dat staat zo lullig als net de moeder van een van de onderhandelingspartners is overleden. Krijg je heel de bevolking over je heen wegens onfatsoenlijk; gecondoleerd met je moeder en we gaan niet verder onderhandelen met je.

Rest In Privacy | 16-05-17 | 22:39

Ik had laatst een korte discussie over de invloed op het milieu van ongeremde immigratie naar Europa.
Een gigantisch milieu-delict om miljoenen vreemdelingen naar Europees consumptief niveau te tillen. Alles wat wij besparen kunnen zij dan hier tegen vergoeding verbruiken. Wij betalen? Wat ongemakkelijk weer.
Maar die bakfiets helpt natuurlijk, dat maakt een deel weer goed.

Flappie2006 | 16-05-17 | 22:38

Overigens zie ik de PVV niet graag in een kabinet. Ik denk niet dat ze kwaliteit kunnen leveren.
Graaf van Egmont | 16-05-17 | 22:31
U kunt zich óók willen bedenken hoe allerlei ministeries tegengas geven , want PVV ...

en définitive | 16-05-17 | 22:37

XaleX_2 | 16-05-17 | 22:32
't Catshuis zegt u dat wat?

botbot | 16-05-17 | 22:37

Even voor iedereen en z'n moeder die het niet meer weet : Rutte blokkeert uit persoonlijke rancune de PVV. Rutte zou van de koning een schop onder zijn hol moeten krijgen en Geert in de 2e ronde sturen.

Maar ja die krankzinnig glimlachende keukenverkoper is blijkbaar de baas in dit landje.

GerMonster | 16-05-17 | 22:36

dooiekadaver | 16-05-17 | 22:28
Stem voor 'drain the swamp-principle'.... weg met alles wat er 5 jaar of meer zit.

Maar hoe je er ook naar wil kijken, de Blonde Satan staat permanent buitenspel, zelfverklaarde helden van na-oorlogse verzet en andersoortige deugMENSCHEN zullen nooit meer iet met de PVV aangaan.

re-branding van partij gaat hem niet lukken dus beter op ander alternatief stemmen voortaan, sad but true maar we moeten wel vooruit en niet als domme shcapen de klif afrennen.

Onze man in Mockba | 16-05-17 | 22:34

Nu willen beiden niet met hem regeren, hoe zou dat nu toch kunnen.
Ik snap werkelijk niet dat u het lef heeft om de PVV als kandidaat in een volgend kabinet voor te dragen.

botbot | 16-05-17 | 22:25
Dat 'voorvalletje' was toch echt de schuld van het 'partijkartel' zelf. Dus nogmaals, het zijn een stelletje arrogante kleuters die de titel 'volksvertegenwoordiger' niet waard zijn. Als je het volk vertegenwoordigt dan sluit je niet op voorhand miljoenen burgers uit die de PVV vertegenwoordigt.

XaleX_2 | 16-05-17 | 22:32

Klaver een sympathieke jong? Het is gewoon een linkse rat!
frans0367 | 16-05-17 | 22:26

Eh, nou nee, links is hij zeker, maar een rat is het niet.

Dr_Johnson | 16-05-17 | 22:32

botbot | 16-05-17 | 22:25
Ligt er natuurlijk aan welke versie je hanteert. CDA/VVD of PVV. En CDA, PvdA, VVD hebben in het verleden al zo vaak met elkaar geklapt, dat het geen argument meer mag zijn.
Overigens zie ik de PVV niet graag in een kabinet. Ik denk niet dat ze kwaliteit kunnen leveren.

Graaf van Egmont | 16-05-17 | 22:31

Kutbakfietsen. Altijd retetraag en versperren ook het fietspad nog eens. Rot lekker op met die PC Hoofdfietsen.

Mastermattie | 16-05-17 | 22:28

Onze man in Mockba | 16-05-17 | 22:10

Je stemt dus tegen het partijkartel, mits ze niet geboycot worden door desbetreffend partijkartel? ok dan

dooiekadaver | 16-05-17 | 22:28

Kut. Stemmen = zetels, uiteraard

Dr_Johnson | 16-05-17 | 22:27

Memek | 16-05-17 | 22:25

Jonge gast die net z'n moeder heeft weggebracht, snap wel dat je ff een mindere periode hebt dan, kun je hem niet kwalijk nemen ongeacht hoe je over GL denkt.

Onze man in Mockba | 16-05-17 | 22:27

-weggejorist-

frans0367 | 16-05-17 | 22:26

XaleX_2 | 16-05-17 | 22:08
In het verleden is er een voorvalletje met de PVV geweest in het CDA/VVD kabinet.
Nu willen beiden niet met hem regeren, hoe zou dat nu toch kunnen.
Ik snap werkelijk niet dat u het lef heeft om de PVV als kandidaat in een volgend kabinet voor te dragen.

botbot | 16-05-17 | 22:25

Toevoeging: Klaver ziet er slecht uit, het ligt zwaar op zijn pens.

Memek | 16-05-17 | 22:25

Natuurlijk is Klaver de zwarte piet in het zwarte pieten spel, alleen hebben de drie overige stekeblinde en dove kwartel partijleiders onderling afgesproken dat ze Klavertje niet gaan afzeiken want ze zijn zelf zo dom geweest om met die nepper in zee te gaan. Dus hebben we allemaal schuld; dat klinkt wat soppiger en dan smoren we de oppositie want die heeft toch niks door..........

Memek | 16-05-17 | 22:24

Ach, zo'n nederlaag voor Klaver vind ik het niet, hoor. En ondanks dat ik nooit op GL zal stemmen - hun ideeën op het gebied van migratie zijn inderdaad desastreus voor Nederland - blijf ik het een sympathieke jongen vinden.

Het is uiteindelijk weinig verbazingwekkend dat deze coalitiepoging is mislukt. VVD en CDA zullen er met hun 52 stemmen niet voor voelen het programma van GL te gaan uitvoeren; aan de andere kant moet Klaver natuurlijk wel met iets substantieels bij zijn achterban terugkomen om deelname aan een coalitie te kunnen verdedigen. Zelf had ik misschien gehoopt dat dat op het gebied van de duurzaamheid en het milieu zou zijn, maar goed, het is anders gelopen en op het punt van immigratie moet het roer eindelijk radicaal om; dat is al minstens 20 jaar "overdue".

Het is voor Klaver m.i. veel lucratiever om oppositie te gaan voeren. Dan kan hij namelijk lekker 4 jaar los gaan op die onderwerpen zonder dat hij in een keurslijf van een regeerakkoord zit, blijft zijn electoraat hem amechtig bewonderen en zal hij probleemloos opnieuw lijsttrekker zijn bij volgende TK verkiezingen.

VVD/CDA/D66 plus CU moet nu maar gewoon lukken, zou ik zeggen.

Dr_Johnson | 16-05-17 | 22:23

@LangeTijdGeleden | 16-05-17 | 22:08
Jij verkeert ook nog steeds in de illusie dat kamerleden een 40-urige of nog langere werkweek hebben?
Dat willen ze je heel graag laten denken, inderdaad.

Stormageddon | 16-05-17 | 22:17

-weggejorist-

frans0367 | 16-05-17 | 22:17

GL kan de zaak dan hebben laten knallen, die andere extreem-linkse partij, de VVD, is nog in de race.

Steinway | 16-05-17 | 22:16

Als deze formatie was geslaagd dan was er sprake van NIEUWS. Nu niet. Volgend onderwerp graag.

Orakel1958 | 16-05-17 | 22:15

@I.P standing up | 16-05-17 | 22:05
In het licht gestapt? En dan gaat Jesse nu een meet-up houden om de meute "meer, meer, meer" te laten roepen? Ik moet ineens aan een liedje denken...
www.youtube.com/watch?v=N1kGEu7mWdA

"And she dreamed that everytime that she performed
Everyone would cry for more
That all she had to do was step into the light
And everyone would start to roar"

Stormageddon | 16-05-17 | 22:15

Lekker milieuvriendelijk die fiets. Hoeveel uitlaatgassen heeft het delven van die grondstoffen wel niet gekost? Hoeveel kinderlevens? Lekker hypocriet, Jesse Klaver.

Old_Spice | 16-05-17 | 22:12

-weggejorist-

Rest In Privacy | 16-05-17 | 22:11

Greet mag niet meedoen, nu niet, straks niet, nooit niet heeft dus ook geen zin meer op daarop te stemmen.
Volgende de keer maar op die virtuele vrouwenverkrachter met dandy kapsel.

Dijkgraaf is een leuke en grappige vent.

Onze man in Mockba | 16-05-17 | 22:10

Wat een poppenkast... Bending over backwards om alle kikkers maar in de kruiwagen des correctheids te houden. Behalve de grootste kwaker met het een na grootste mandaat. Die mag er niet in.
De democratie is dood en ik vrees zijn vervanger zoals vastgelegd in geheime verdragen: de supra-nationale staat uit Brussel met louter onverkozen kiloknallende Timmerfransjes.

Maar tot het zover is worden er Oscar-waardige prestaties geleverd in Denhagiwood.

bakermat | 16-05-17 | 22:09

Wat een Mangina is dat. En als je niet weet wat dat is, succes op Google.
Het is de Nederlandse versie van die andere castraat, de president van Canada.

crankshaft | 16-05-17 | 22:09

WACHT, zegt Peggold nou "18 werkdagen"

18?! in 2 maanden?!
WTF!

Waarom betaal ik nog zo veel belasting voor dit poppenspel??!

LangeTijdGeleden | 16-05-17 | 22:08

Zou Hennie Keizer (VVD) in die bak zitten?

Watching the Wheels | 16-05-17 | 22:08

Ze zijn het volk verplicht om ook met de PVV aan tafel te gaan zitten. Wilders geeft zelfs de handreiking dat hij over zijn eigen schaduw heen wilt stappen. Het zijn een stelletje kleuters (zeker die Pechtold en Rutte) die de naam 'volksvertegenwoordiger' niet waard zijn.

XaleX_2 | 16-05-17 | 22:08

"Iedereen en z'n moeder roept nu HOE. NU. VERDER."
Ehh GS een beetje respect is wel op zijn plaats, want volgens de laatste gegevens is zijn moeder onlangs in het licht gestapt.

I.P standing up | 16-05-17 | 22:05

Beetje makkelijk Klaver etteren hier. De taktiek van GroenLinks lijkt me uitstekend. Nu zoch zo gepositioneerd dat ze óf de hoofdprijs uitonderhandelen in de 2.0 poging óf een troefkaart hebben bij de volgende verkiezingen. Grote verliezer van dit alles is wederom PvdA.

de Voorzittert | 16-05-17 | 22:05

Onderschrift bij de foto had ook kunnen zijn "TBS'er keert dag te laat terug van weekendverlof".

Watching the Wheels | 16-05-17 | 22:05

@ad melkert | 16-05-17 | 21:48


Er zijn in mijn optie twee mogelijkgheden. Of GL gaat weer aan de tafel en wint het migratie-debat, maar moet zwaar inleveren op iets anders? Of GL gaat in de oppositie.


In het eerste geval is na dit kabinet GL a la PvdA ingestort to 2 zetels. In het tweede geval winnen ze zetels die in feite neerkomen op het parkeren van linkse invloed op een plek waar het geen invloed meer kan uitoefenen.


Ik begin voor het eerst sinds jaren heel, heel voorzichtig een lichtpuntje te zien.

omanders | 16-05-17 | 22:02

Klavertje nul had allang kaltgestellt kunnen zijn. Een van de meest simpele momenten was zijn optreden bij Pauw waar ook een hele tribune vol met agrariërs aanwezig waren.
Een van de vrouwen uit dat publiek vroeg Klaver waarom GL op zijn site nog steeds actie voert tegen leg- batterijen, terwijl die er in NL helemaal niet meer zijn.
En toen zag je Klaver wankelen met zijn niet op het onderwerp ingaande gebazel over Brabant waar hij vandaan kwam en waar hij boeren had gesproken die het zeker moeilijk hadden. Blablablabla, het sloeg als een drol op een sluisdeur.
Die vrouw had even terug moeten komen met de opmerking: meneer Klaver u heeft nul komma nul verstand van agrarica, u kletst maar wat in de ruimte.
En Groen Links publiceert leugens op hun site.
Ze had hem ter plekke meedogenloos kunnen vloeren en dan was het ballonnetje doorgeprikt.
Maar ja dat kan niet in een fatsoenlijk land, zomaar een partijleider onderuit halen, we zijn Geen Stijl niet.

Memek | 16-05-17 | 22:01

@ Watching the Wheels | 16-05-17 | 21:51
toch maar liever deze hoor
youtu.be/TxYU6iVpI5c?t=6

telelezer | 16-05-17 | 22:00

jesse klaver is een bakfietsmoeder. Ik weet genoeg

brawler | 16-05-17 | 21:58

Wat zei Terriër Bidet daar? Meerderheid voor maatregelen omtrent migratie?
twitter.com/fvdemocratie/status/86453...
Meerderheid?
Oh nee... toch niet.

Overigens wel goed dat hij hoofdelijke stemming aanvroeg. Maakt het punt van het kartel en "stemmen zonder last" (hahahahahahaha!) wel duidelijk.
En iedereen, vooral Pechtold en de zijnen, over de zeik. Dat was mooi.
twitter.com/fvdemocratie/status/86450...

En bij het vragenuurtje was Meneer Hiddema ook al zo lekker bezig. Ze schudden de boel wel op. Da's wel ok, natuurlijk.

Stormageddon | 16-05-17 | 21:58

Toch jammer dat het niet door is gegaan. Een kabinet met GL was waarschijnlijk binnen 1 a 2 jaar geklapt en is het zeer aannemelijk dat GL weer terug zou zijn bij af (<5 zetels).

faz | 16-05-17 | 21:58

Lijkt een beetje op die scene met die lege kinderwagen van Wouter Bos.

Die bakfiets komt natuurlijk gewoon uit het gele dieselbusje van Femke, twee straten verderop. Je pak ziet na het fietsen met dit weer er echt niet zo vouwloos uit.

tipo | 16-05-17 | 21:56

Als we die Klaver nou eens volgend jaar naar het ESF2018 sturen namens Nederland ... youtu.be/ymFVfzu-2mw?t=25

Watching the Wheels | 16-05-17 | 21:51

Ach weer eens wat anders dan de Volvo V70 waar gewoonlijk Klaver mee rond rijdt.

CoffeePatch | 16-05-17 | 21:50

Laat je niets wijsmaken. GroenLinks heeft het heel goed door. Zeer hoog inzetten, en laat het vervolgens maar knallen. In de volgende ronde krijgt Klaver c.s. toch nog meer dan ze oorspronkelijk wilden. Majoreren noemen we dat. Omdat ze bij GL door hebben dat die 3 andere mannetjes squirten van de honger naar macht. Mark en Alexander voorop. En natuurlijk mag er niets van de geheime verdragen met de EU, met de Oeraine, inzake de MH17, etc. aan het licht komen. Never.

ad melkert | 16-05-17 | 21:48

leuk voor klaver: nu 7 papadagen in de week.

sennholz | 16-05-17 | 21:47

Jesse zijn carrière is nu al weer zo goed als over. Die zal zich verder af spelen in de marge van de Vaderlandse geschiedenis.
--
Want er r gaat een lekkere frisse rechtse wind waaien in Nederland en Europe de komende decennia. En dus is er geen ruimte meer voor wensdenken en het geld uitgeven van de ander. Doei, Jesse, we hebben om je gelachen, niet met je..

Mark_D_NL | 16-05-17 | 21:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland