Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

In de houding! Dominee Rikko doet "moreel appel"

De dominee die Dodenherdenking misbruikt om een agenda van asiel & immigratie op te dringen, zat dinsdagavond bij Pauw. En daar deed hij een dramatisch en hoogdravend "moreel appèl" op ons, demense, om vluchtelingen op te vangen. Voor wie niet weet wat dat is: een moreel appèl is een klemmend beroep doen op mensen, niet op basis van argumenten maar gewoon omdat je vindt dat je gelijk hebt. Zo'n appèl is pas iets waard als je heel veel instemmende medestanders hebt en dat is nou precies het probleem bij Dominee Rikko: demense willen zijn afwijkende agenda niet door de strot geduwd krijgen. Tegenover hem zat bijvoorbeeld CIDIrectrice Hanna Luden en die willen Rikko's prekerige ego-actie zelfs verbieden. Wat ook weer stupide is natuurlijk, Rikko preekt maar lekker. Maar het zegt alles over de lompe, egoïstische manier waarop Rikko zijn vluchtelingenschuld op onze schouders willen dumpen: zijn actie doet de 'bereidheid om klaar te staan voor mensen in nood' eerder schade dan goed. Op 20 juni is er al een Dag van de Vluchteling dus bij de Dodenherdenking op 4 mei houden we het dichter bij huis en bij onszelf, qua leed, ellende & Nie Wieder. De lompe en egoïstische manier waarop @RikkoVb zijn "morele appel" doet, doet die bereidheid eerder schade. Maar ja. Plaat voor z'n kop.
Onno Hoes: HEE EN DE HOMOOS DAN!?

Reaguursels

Inloggen

Wat een mafketel. 4 Mei worden de slachtoffers van een heel verschrikkelijke oorlog herdacht. De vluchtelingen waar deze mongeaul over praat zijn voor 90% economische vluchtelingen die alleen maar op uit zijn op alles gratis hier.

Maar ja religie is vrede he.......

Lev | 04-05-17 | 12:15

Spijt me voor het punt voor aandacht voor vluchtelingen, maar vind het zo geforceerd om dan precies juist op 4 mei tijdens de dodenherdenking, waar we op dat moment de slachtoffers herdenken: joden, zigeuners, anders geaarden, jehova's, verstandelijk en/of lichamelijk beperkten, verzetsmenensen, soldaten en allen die vreselijk hebben moeten lijden als burger, om dan ineens ergens anders stil te moeten/mogen staan in het heden.

Mevrouw van het CIDI heeft groot gelijk, níet dan, er zijn nog 364 andere dagen in het jaar. Dit is alleen maar ophitsend geforceerd, vind het niet netjes naar de slachtoffers van toen uit die periode.

4 mei, 2 minuten stilte, ik doe het. Maar dan wel voor de slachtoffers van toen!

Jan, Leiden | 03-05-17 | 20:39

4 mei niet gaan verwateren of te algemeen maken. Maak er dan een aparte dag van. Kies de datum waarop dat kind aanspoelde bijvoorbeeld.

kloopindeslootjijook | 03-05-17 | 19:08

En beste dominee, waarom doje verkeerslachtoffers, doje opa's en oma's, omdat ze dood zijn gegaan, vermoorde criminelelen,zelfmoorddoden, verdronken nederlanders etc. niet herdenken; is toch ook erg.

louis6227 | 03-05-17 | 18:56

Alweer een stukje dichterbij:
decorrespondent.nl/3610/het-mooiste-o...
Uit de zieke koker van Rikko en z'n soortgenoten zelf. Maar nog altijd niet het filmpje van zielig is lekker zelf.

Orakel1958 | 03-05-17 | 17:23

Ik ben gestopt met herdenken toen dodenherdenking verplicht werd omgetoverd tot jodenherdenking en iets anders niet meer herdacht mocht worden. (zie ook de protesten van cidi vorig jaar)

Flatulent | 03-05-17 | 17:11

Even een toelichting waarom ik tot de conclusie kom dat Rikko pedoseksueel is. (Wellicht ter voorkoming van wegjorising).
www.eo.nl/geloven/nieuws/item/rikko-vo...
Rikko heeft het heel uitgebreid opgenomen voor kinderneuker Benno Larue. Verdorie... Dat Youtube fimpje is natuurlijk weer weg. Het gaat mij vooral op de manier hoe hij dat deed. Zo'n zijig, dreinend, vals moralistisch meneer Aart stemmetje. Zo'n zielig is lekker stemmetje.
Rikko is overigens Gereformeerd vrijgemaakt. De slang heeft volgens Rikko letterlijk gesproken. En die slang zit dus nu in z'n eigen koppie. Geloven in het kwaad zogezegd.

Orakel1958 | 03-05-17 | 16:56

Rikko is een pedofiel.

Orakel1958 | 03-05-17 | 16:40

@ De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:46
En dat weet jij omdat?

TheseDays00 | 03-05-17 | 15:30

Het gaat dezelfde kant op als met Sinterklaas etc... ik heb er nu al geen zin meer in.
Dus bij mij geen vlag halfstok dit keer.

mallekater | 03-05-17 | 15:22

CIDI heeft geen patent op universeel slachtofferschap.
Men claimt - als Israël-fanclub - ten onrechte de 4 mei-herdenking.
De oud-verzetsmensen eren derhalve naast de vele joodse mensen eveneens de communisten, homo's en anderen die de oorlog ook niet overleefd hebben.
Een ieder die tussen 20:00 en 20:02 uur aan vluchtelingen wil denken is daarin geheel vrij.
Persoonlijk mijn lieve moeder die reeds 10 jaar geleden overleden is.

RoodGevaar | 03-05-17 | 14:34

Rikko is een charlatan pur sang die over de rug van de miljoenen WOII vermoorden en gevallen bevrijders voor Goedmens speelt. De gesneuvelde mensen waar Rikko het over heeft zijn slecht goudzoekers van beroep, gesneuveld op de barre weg naar El Dorado. En het zou me niets verwonderen als deze "prediker" binnenkort in het nieuws binnenkomt dat het een pedoseksueel is die minderjarige "vluchtelingen" misbruikt. Zo gaat het immers te vaak.

ad melkert | 03-05-17 | 14:21

Herdenk je iedereen, dan herdenk je niemand.

hij heeft alle recht een herdenking voor dode migranten te organiseren, maar doe het zelf en kaap niet een andere herdenking, voor andere mensen. Wat een minkukel van een deugmensce

Nuuk | 03-05-17 | 14:21

He spijt me voor iedereen, maar kunnen we die 4 mei viering niet gewoon vergeten. Elk jaar weer datzelfde gezeik van een groep mensen die ook aandacht willen. Het is al lang geen dodenherdenking meer, het is een herdenking van iedereen die aandacht wil. Bovendien zijn er ondertussen zo veel ergere oorlogen geweest van hetzelfde soort van "dit nooit meer". Ondertussen kijken we vol appeasement en EU geld naar meneer Erdogan die de volgende Hitler wil worden. Kappen met die hap, beter geen herdenking als een cocktail van strychnine, nitroglycerine, ricine en arsenicum. Laten we het geld stoppen in de moderne concentratiekampen genaamd verzorgingstehuis.

bergsbeklimmer | 03-05-17 | 14:19

-weggejorist-

Salami_Aleikoem | 03-05-17 | 14:06

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:01
Ik heb al het 1 en ander gelezen over Eritrea en zelf een tijdje geskyped met iemand aldaar. Het is uiteraard niet dezelfde levensstandaard als in Nederland, maar er is daar een toekomst mogelijk als iedereen een beetje de schouders eronder zet.

ff serieus nu! | 03-05-17 | 13:55

Vermoeiend dat tegenwoordig iedereen met goed(gelovig)e ideeën zoveel podium krijgt om die zaken geforceerd te willen veranderen, die de meeste weldenkende mensen gewoon willen laten zoals ze zijn. Terwijl daar waar zaken wel aangepakt zouden moeten worden, de mensen die we daar goed voor betalen het dikwijls laten afweten....... diepe zucht!

benjeallanggek | 03-05-17 | 13:13

@Esper25059566 | 03-05-17 | 12:23
Alle deugmensen doen het maar voor 1 ding: een zelfpijpende egotrip. "Kijk mij eens goed zijn", "kijk mij eens ontzettend deugen", "kijk mij dan: ik doe doe tenminste wat!", "kijk naar mij, hoeveel ik begaan ben met de wereld!"
Terwijl ze elke dag heel anoniem menslievend kunnen zijn door bejaarden te wassen, vrijwilliger te zijn bij een sportclub of kinderboerderij. Daar zijn er miljoenen van, maar daar voelen mensen als Rikko, Anne Fleur, Sunny en Asha (en hoe dat domlinkse deugtuig allemaal heet) zich veel te goed voor! Zij moeten laten zien dat ze deugen, betuttelend en belerend in stukjes in de Volkskrant en aan de talkshow tafels van de VARA aan het klootjesvolk vertellen dat zij ook moeten gaan deugen! Net als zij! En dat zij aan dat klootjesvolk een appèl doen om te gaan doen wat zij preken. Want zelf iets doen, in alle anonimiteit, daar zijn ze veel te goed voor, zij moeten laten horen hoe het moet en dan moet het klootjesvolk luisteren en datgene wat zij preken gaan doen. En vooral betalen.
En als dat dan resulteert in goede daden en dan schrijven zij dat bij op hun deugconto, dat is dan hun verdienste geweest. En daarmee gaan ze dan weer de boer op, om te laten zien dat zij heel hard deugen! Tromgeroffel op de eigen borstkas. Kijk mij deugen!
Ik schijt op dat egotrippende deugvolk. Ik heb er nog een grotere hekel aan dan aan moslims.

Stormageddon | 03-05-17 | 13:01

Laat die man toch zijn eigen herdenkingkje organiseren. We kunnen het niet verbieden zelfs al zouden we het willen. Hij is één van die Christenkwezels, die een behoorlijke krant als "Trouw" verzieken met hun hersensspinnende ingezonden stukken. Een soort marskramer van de zieligheid en verder gespeend van ieder gezond verstand; kortom een echte dominé. Troost u, ze zijn er nog steeds, maar het worden er steeds minder.

oliebolletje123 | 03-05-17 | 12:59

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:01
Zodra ze hier de buit binnen hebben is het eerste wat ze doen.....6 weken op vakantie gaan naar het land (Eritrea) waar ze zogenaamd uit gevlucht zijn. Uw argument houdt geen water. En ja ik weet dat de "vluchtelingen" een vorm van inkomen voor dat land zijn. Maar dat neemt niet weg dat wij géén medewerking aan dit soort waanzin hoeven te geven.

Sjefke7807 | 03-05-17 | 12:58

Op de emoties spelen als een echte demograaf. Ik bepaal zelf waar ik aan denk, of niet denk. Ook bepaal ik zelf of ik überhaupt stil ben.
Ik wens iedereen veel plezier met het morele gevecht.

ratelaar | 03-05-17 | 12:55

TheseDays00 | 03-05-17 | 12:16

Zoveel domheid. Mijn tenen krommen. Wanneer dacht je dat je iets over iets wist en meer wanneer dacht je dat je meer wist dan mensen die zich er echt in verdiepen en/of er voor geleerd hebben. Met andere woorden wanneer dacht jij elitair te kunnen doen met je blatante onkunde over alles.

Een oude en wijze raad van mijn oma blijf bij uw leest schoenmaker.
De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:46

Een gevalletje "de pot verwijt de ketel" lijkt me. Ik vraag me af hoe het voelt, @DKS, om de wijsheid in pacht te hebben. Iets met "superieur", vermoed ik.

Kaasvangegeten | 03-05-17 | 12:53

Dominee Riko verwart onze Nationale Dodenherdenking met Douwe Egberts Burendag.
Verder prima betoog.

Rommelende Onderbuik | 03-05-17 | 12:53

TheseDays00 | 03-05-17 | 12:16

Zoveel domheid. Mijn tenen krommen. Wanneer dacht je dat je iets over iets wist en meer wanneer dacht je dat je meer wist dan mensen die zich er echt in verdiepen en/of er voor geleerd hebben. Met andere woorden wanneer dacht jij elitair te kunnen doen met je blatante onkunde over alles.

Een oude en wijze raad van mijn oma blijf bij uw leest schoenmaker.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:46

Het is een gotspe. Een moreel appèl aan een Nederlandse bevolking die tienduizenden vluchtelingen opvangt, ze voedt, kleedt en huisvest, ze renteloze leningen verstrekt voor nieuwe Miele's en andere huisraad... tegen nieuwprijs, terwijl de aankopen bij de kringloopwinkel worden gedaan (op advies van vluchtelingenwerk... kassa!)...
En wat krijgen we ervoor terug? Stank voor dank. Islamitische "feministes" in boerka die Nederlandse bejaarden beroven. www.ditisroden.nl/pages/meer2.php?n_id...

En dan moet Rikko aan die bejaarde vrouw, die de oorlog heeft meegemaakt, een moreel appèl doen om lief te zijn voor vluchtelingen? Hij moet zich godverdomme de ogen uit de kop schamen! Een moreel appèl?! Waar heeft die klootviool het over?! Als hij zo begaan is met vluchtelingen laat hem dan godverdomme naar Libië gaan om elke vluchteling de kloten te kussen en zich door de Afrikanen (of fighting age) in de reet te laten neuken. Als hij dan toch "iets wil doen".
Met drieduizend papieren kruisjes op een plein leggen op de verkeerde dag doe je namelijk geen flikker, behalve weerzin opwekken. Oh ja, en jezelf op de borst kloppen dat je zo ontzettend deugt. Dat je zo begaan bent en dat jij jezelf zo famtastisch vindt. In Jezus' naam, ook nog. Laat Rikko naar de hel lopen.

Stormageddon | 03-05-17 | 12:46

Die man heeft geen flauw idee welke impact WO-2 heeft gehad op de slachtoffers en de overlevenden en nabestaanden daarvan. Militairen die continenten overvlogen om voor onze vrijheid te vechten en te sneuvelen, een continent dat 5,5 jaar door een totaalideologie werd geterroriseerd, honger, verkrachting, ziekte, vernieling, willekeurige executies, noem maar op.
En dan heb ik het nog niets eens over de grootste geregisseerde vernietiging van een volk op industriele wijze ( + natuurlijk bijvangst als zigeuners, homo's, communisten en intellectuelen ).
Daar steken die paar duizend domoren die 10K hebben gelapt om in een gammel rotbootje te stappen om de zee over te steken, op zoek naar een beter leven wel een beetje schril bij af, vind ik. Oftewel, de vergelijking van Dominee gaat volledig mank. maar ja antisemitisme en De Kerk bestaat natuurlijk al een tijdje...

Graaisnaaiert | 03-05-17 | 12:43

Guido | 03-05-17 | 12:14

Eritrea is niet veilig. Maar dat is de lol niet. De mannen die hier komen behoren allemaal tot de christelijke elite en komen niet als vluchtelingen maar als vruchtbare geldfruit. Daarom gaan ze uit hun plaat als ze niet mogen blijven. Ironisch genoeg is juist de moslim minderheid de grote lul maar die hebben geen geld voor de grote oversteek. Kortom allemaal naar huis sturen die spionnen.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:43

Ik word een beetje moe van al die types met hun moreel appèl. Wat een onfris idee om 4 mei herdenking weer te combineren met een naar de mening van deze dominee(!) über-zielige groep mensen. W hebben inmiddels elke dag van het jaar wel een dag ergens voor, van rokjesdag tot de dag van de incontinentie-luier. Ook deze twee dagen zou ik persoonlijk niet combineren. Misschien dat deze dominee zich sterk kan gaan maken om al die idiote christelijke feestdagen gewoon maar eens te combineren tot 1 feest zodat de de niet-gelovige bevolking de vrije dagen naar eigen inzicht kan gaan invullen ipv deze in de mik geschoven vrije dagen.

Ruikbaard | 03-05-17 | 12:38

Stop er maar mee. De 2e wereldoorlog generatie is inmiddels dood en de Duitsers van anno 2017 zijn die van 1940 niet meer. WO2 was verschrikkelijk, maar dat waren WO1 en de Napoleontische oorlogen ook. Ik zal de gevallenen altijd privé eren, maar misschien is het mooi geweest zo. Voor jongeren van nu leeft het gewoon niet meer en ik word doodziek van al die pogingen om de herdenking te kapen.

Bigi Bana Boy | 03-05-17 | 12:33

Zolang hij maar weg blijft bij de monumenten van de tweede wereldoorlog is er weinig aan de hand.Ergens in Amstelveen worden slachtoffers van de oorlog(en) in voomalig Indië (Indonesië) herdacht,maar dat is volgens mij op een andere datum.http://www.4en5mei.nl/herdenken-en-vieren/oorlogsmonumenten/monumenten_zoeken/oorlogsmonument/510/amstelveen%2C-%27indi%C3%AB-monument%27

kzegje | 03-05-17 | 12:31

Iemand eigen opgevallen dat die Rico zichzelf vanochtend versproken heeft bij Edwin Evers toen hij het over MIJN herdenking had?

Aandachtshoer dat hij is.

Esper25059566 | 03-05-17 | 12:23

Laat toch iedereen lekker zelf bepalen wat hij belangrijk vind om te herdenken OF NIET op 4 mei... of welke andere dag dan ook wat mij betreft.
Dit begint ook weer een discussie te worden in het kader van"JA-MAAR-WIJ-ZIJN-ZIELIGER-DAN-DE-ANDERE-HOOR-BOEHOEEE".

Ik begin zowat schijtziek te worden van het vergelijken van leed binnen bepaalde groepen met leed binnen andere groepen... gekleurd vs blank vs homolesbie(ikvergeetereenboelclub) vs mannen vs vrouwen vs multicolor vs joden vs islam vs Joop vs GeenStijl ETC. ETC.

het WIJ/ZIJ denken is niet nieuw en zal nooit verdwijnen... en toch lullen we tegenwoordig daar zelfs meer over dan het weer. Serieus... wtf?

RogiervB | 03-05-17 | 12:16

@ De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:01
Of ga er op vakantie heen. Voor €800 vliegt Emirates of Turkish Airlines je graag.

TheseDays00 | 03-05-17 | 12:16

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:01
Wel komen er steeds meer twijfels over de onveiligheid van Eritrea. Men blijkt daar niet zo dik te schillen als verteld wordt door de lieden die hier aankloppen.

Guido | 03-05-17 | 12:14

@Onderbuik2 | 03-05-17 | 11:42
Voor een echte haatbaard is het plaatsen van kruizen zelfs een belediging.

Guido | 03-05-17 | 12:11

@Aristotalloss | 03-05-17 | 11:47 Dat moet toch minimaal genoeg zijn voor een hele week vrij.

knutsel | 03-05-17 | 12:10

@Koreaanse Slet|03-05-17|11:38
Dat de EU niet werkt ligt niet vooral aan het volk dat te "populistisch" of niet eensgezind is, iets wat bijna onmogelijk is met 28 verschillende landen. De EU zou eens moeten stoppen met doorstomen en een kritische blik naar binnen moeten werpen en zich radicaal moeten hervormen. Misschien niet zo leuk voor al die EU ambtenaren maar wel noodzakelijk. Maak er een goede Europese samenwerking van en geen opgelegde Europese Unie of eenheidsworst.

miss error | 03-05-17 | 12:07

CynicalBastard | 03-05-17 | 11:55

Ben jij bereidt om vluchtelingen te helpen? Ik niet hoor. Ja middels belastinggeld in Verweggistan.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:03

ff serieus nu! | 03-05-17 | 12:00

Eritrea is niet veilig. Lees eens wat.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 12:01

Een veteraan schreef precies mijn gedachten hierover op: Ed Stockmann Een Veteraan Oorlogs of in dienst van de vrijheid en vrede heeft zijn eigen land en volk verdedigt of in den vreemde de bevolking ondersteund in de strijd voor vrede en vrijheid. Zij die daarbij zijn omgekomen zijn zij die we met respect herdenken op 4 mei. Een vluchteling is zijn land waar veelal onze veteranen actief dienend of niet ontvlucht en laat hun mede mens vrouw en kinderen achter in de ellende in plaats van te vechten voor hun eigen vrede en veiligheid. dat zijn geen oorlog slachtoffers die hebben ze thuis achtergelaten. Als veteraan heb ik respect voor hen die hun land, normen, waarden, vrede en veiligheid verdedigen met alle risicos van diengelijk aan de wijze waarop ik mijn taak in dienst van de vrede en veiligheid in oorlogs gebied heb volbracht. Ik sta stil bij de mensen ongeacht hun afkomst of geaardheid die zijn omgekomen in WO2 en ik sta stil bij hen die de strijd op weg naar vrede en veiligheid hebben moeten bekopen met hun leven. Mijn Brothers in Arms die hun leven hebben gelaten op plaatsen waar andere niet wilden zijn. Kortom vluchtelingen zal ik niet herdenken op 4 mei. Op 5 mei vieren we de vrijheid dat is een mooie dag om ook eens stil te staan bij de vluchtelingen stroom waarmee Europa wordt overvallen. De vrijheid die wij hen bieden. Vrijheid die zo vanzelfsprekend lijkt veranderd namelijk niets aan de oorlogen die wereldwijd gaande zijn zeker niet als je niet bereid bent voor die vrijheid te strijden zoals onze oorlogs en dienstslachtoffers in WO2 en daarna hebben gedaan voor hun vaderland. Een vluchteling verdient niet hetzelfde respect als zij die zijn omgekomen in oorlogsgebied! Ik heb gestaan waar velen niet willen staan of hebben gestaan.

authentic | 03-05-17 | 12:01

Hoe zit het eigenlijk met gespuis dat als vluchteling Europa binnekomt en hier aan het verkrachten, stelen, mishandelen en moorden gaat. Moeten die ook worden herdacht tijdens de dodenherdenking. Daarbovenop komen ook de arme vluchtinglingen uit bijv. Marokko en Eritrea die hier als vluchteling aankomen, terwijl de landen gewoon veilig zijn! Het is behoorlijk ziek als het groepen zogenaamde vluchtelingen tijdens de dodenherdenking worden genoemd terwijl de slachtoffers van laatsgenoemden worden doodgezwegen.

ff serieus nu! | 03-05-17 | 12:00

Met name de implicatie dat we NIET bereid zouden zijn vluchtelingen te helpen, die vind ik stuitend.
Maar dan wel échte vluchtelingen he?

CynicalBastard | 03-05-17 | 11:55

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 11:45

Ja hypothetisch. De meest gevaarlijke crimineel in Nederland op de longstay is geen Nederlander. Hoewel de meesten dat wel zijn. Maar een vermoedelijke Afrikaan. Een man zo gevaarlijk dat hij in een kooi naar de rechtbank gebracht moet worden om zijn zaak te 'herzien'. Waarna hij weer naar de longstay wordt gebracht.

Dat soort situaties kan je dus nooit voorkomen. Maar je kan natuurlijk wel de rest oplossen.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 11:52

Laten we ook een - nationale - dag in het leven roepen waarop we alle slachtoffers van de islam door de eeuwen heen gedenken.
En laten we er dan meteen een vrije dag van maken...

Aristotalloss | 03-05-17 | 11:47

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 11:40
Gemiddeld 10 dagen. Zegt Klaas Dijkhoff, dus het is zo.
zoek.officielebekendmakingen.nl/dossi...
De ellende begint vaak nadien.

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 11:45

Er zijn toch nooit 3000 dobbermoslims omgekomen, beetje vreemde aktie met die 3000 papieren kruisen.

Onderbuik2 | 03-05-17 | 11:42

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 11:21

Formeel kan ik zeggen dat ik uit Albanië of Rusland of Syrië vluchtte en asiel aanvragen. Ik Nederlander. Tegen de tijd dat ze snappen dat ik uit Amsterdam kom zit ik daar al gemakkelijk maanden te zuipen met wat Russen en vijf Serviërs.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 11:40

miss error | 03-05-17 | 11:31

De EU is een club van 28 landen met allemaal een eigen mening en visie op zaken met allemaal eigen belangen en andere opinies over weer totaal andere zaken. Daarnaast een bureaucratisch moloch.

Daarom zou je juist moeten willen dat bepaalde zaken op EU niveau worden geregeld. Neem defensie. Neem het asielzoekers vraagstuk. Neem vele andere zaken. Het is een lamme vleugel en het wordt nog erger verlamd door mensen die denken 'oh het werkt niet optimaal laten we weggaan'. Ja. Als onze voorouders zo dachten hadden we nooit Terpen of Wierden gebouwd. Kanalen gegraven. Dijken versterkt of wat dan ook gepresteerd.

Het skeptisch en zelfs pro-EU kamp pleit al jaren voor meer macht en meer mogelijkheden voor een centraal orgaan om te regelen. O.a. Asielzoekers. Maar volk is tegen.

Drie keer raden wie?

Rechts-populisten en communisten (wat ook populisten zijn).

En zie hier de Achilleshiel van de EU. Domme mensen met een mening en zonder visie.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 11:38

Rikko is niet onopgemerkt gebleven. Want Rikko zag een gaatje in de aandachtsmarkt. En nu maar weer opzouten Rikko.
*zwaait*

Voorjaarsmoe | 03-05-17 | 11:31

litebyte | 03-05-17 | 11:15

Ik zie niet in waarom je een volledig geïntegreerd meisje uit Afghanistan die amper Pashtun spreekt maar wel vloeiend Nederlands zou moeten terugsturen. Zeker als al haar vriendjes en vriendinnetjes hier zijn. Wederom toon je jouw typerende simplisme hier. Als ze hier zijn en aarden kan je ze simpelweg niet meer wegsturen. Daarom moet je ze of warm verwelkomen als nieuwe Nederlanders of geheel niet toelaten. Alles daar tussenin is mensonterend.

Als ze later alsnog weg willen is er niemand die ze tegenhoud.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 11:31

@litebyte|03-05-17|11:15
EU creëert, bewust of onbewust, inderdaad chaos.
Eigenlijk moet je de grote massa hier niet binnenlaten, eenmaal binnen is uitzetten niet meer zo makkelijk, zeker als ze hier al jaren verblijven. Dan ga je toch problemen krijgen, bijvoorbeeld met kinderen die hier geboren zijn. Jaren in gesloten opvangcentra is ook geen pretje. Maar waarom moet de opvang van de grote massa, per se op Europees grondgebied plaatsvinden? Ruimte en veilige gebieden genoeg in de regio. Voor alle partijen een betere situatie.

miss error | 03-05-17 | 11:31

Vermoeiend, dit soort mensen als de dominee. Ik voel me wel degelijk verbonden met de geschiedenis van ons land. En niet met vluchtelingen, want dat is een besmet onderwerp geworden. Het gros van de vluchtelingen is economische gelukzoeker. Er zijn te veel mensen op deze planeet en dat moeten er met spoed veel minder worden.

Poes Fiep | 03-05-17 | 11:22

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 11:01
Tja, formeel is het een procedure. Kijk bij "verkorte asielprocedure": www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...

Ook hier weer de praktijk die weerbarstiger is dan de theorie.

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 11:21

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:18
En dat is dan ook het enige waar u en ik het eens over zijn. Voor hetzelfde geld waar je er hier 1 of 2 mee kan helpen (en help je ze wel echt? Want hun taal/cultuur/religie/etc. staat net zo ver af van ons als wij van de marsmannetjes) kun je er daar hele karrenvrachten mee helpen. Verder zijn ze een stuk dichter bij huis, spreekt men de taal en heeft men een vergelijkbare religie. Win, win, win zou je zo denken. Maar omdat er een stel deugdlieden denken de almachtige moraalridder te moeten uithangen zadelen ze "ons" op met een demografische tijdbom die uiteindelijk keihard in het gezicht zal ontploffen. En dan kunnen we, mocht dat nog mogen, wéér een oorlog o.i.d. gaan herdenken... *head desk*

Sjefke7807 | 03-05-17 | 11:21

@miss error | 03-05-17 | 10:43

Immigranten (vluchtelingen) zullen net zo lang blijven komen zolang het statusbeleid niet wordt aangepast. Dat wil de EU helemaal niet - de immigranten chaos is een politiek instrument geworden om o.a. samenwerking binnen de EU af te dwingen - met overigens al vele tienduizenden doden tot gevolg.

Geef vluchtelingen geen permanente verblijfsstatus in het vooruitzicht, maar ten allen tijde een opvangstatus die tijdelijk is, of ze nu 5 jaar of 15 jaar in NL verblijven. Tijdens tijdelijke 'vluchtelingen' status verblijven ze in beperkte vrijheid. Dus niet rondzwerven maar in afgesloten opvangcentra. Daar Kansen geven voor opleiding/scholing, voorbereiden op terugkomst in eigen land.

Aanvraag voor arbeidsmigratie doe je in het land van herkomst.

litebyte | 03-05-17 | 11:15

@Parel van het Zuiden | 03-05-17 | 10:07
Precies mijn gedachten! Heb net dat 11 minuten durende filmpje zitten kijken en heb het gevoel te moeten kotsen. Wat een domheid! Wat een compleet moreel verval wordt daar aan de dag gelegd door meneer Deugdominee. Nee K*T! (dit is gericht aan meneer Deugdominee), we herdenken geen jonge viriele mannen die hier aan de staatstiet komen hangen i.p.v. hun éigen land op te bouwen. Die hun vrouwen en kinderen achterlaten in de misère. Die duizenden dollars betalen om zich te laten verzuipen door gewetenloze mensenhandelaren omdat hier alles gratiezzz is.
We herdenken al diegenen die in WW II vermoord zijn om wie ze waren of gesneuveld in hun poging ons te bevrijden van het Nazi-juk. Dát is wat wij herdenken! En als u dat wil bezoedelen met uw ranzige morele eigenpijperij doet u dat maar elders. En vooral op een andere dag! Ik heb er meer dan schoon genoeg van hoe mensen als u werkelijk alles dat wij als volk nog hebben moeten slopen, verwateren (Dodenherdenking was vorig jaar nog "te wit" *face palm*) en verkrachten. Ja de Dodenherdenking is "wit", want de mensen die het overkwam waren "wit"! Het waren de Joden, Homo's, gehandicapten, Zigeuners etc.. die het moesten ontgelden omdat ze waren wie ze waren.
Wat zou ik toch graag eens met die millenial aan de tafel zitten. Ik zou hem binnen 5 minuten volledig onderuit geschoffeld hebben want ik heb niet alleen géén geduld met dit soort lutsers, ook heb ik een behoorlijke feitenkennis. Hetgeen waaraan het dit soort lieden nogal eens uitbreekt...

Sjefke7807 | 03-05-17 | 11:14

Personen die de ellende van anderen gebruiken voor hun morele 'ikke' masturbatie.

Je ziet het steeds meer.

litebyte | 03-05-17 | 11:04

miss error | 03-05-17 | 10:43

Yep. De hoogste tijd. Schrijf uw kamerleden aan. En leg uit dat we voor hetzelfde geld, letterlijk knaken, tenminste tien keer meer mensen kunnen helpen in de regio zonder ellende voor asielzoekers want het is namelijk hetzelfde daar of hier, zonder maatschappelijke onrust. Etc.

Dit is een zeer humane en constructieve oplossing voor allen.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 11:04

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 10:39

Klopt wel. Ze komen ook uit Rusland, Servië, Oekraïne en Albanië die gaan ook allemaal de procedure in. Natuurlijk zijn die landen niet veilig voor politieke activisten. Maar voor Ivan met de pet of Ali met de muts wel hoor. Overigens ben je dan ook af van alle illegalen.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 11:01

Guido | 03-05-17 | 10:38

Ook dat. Kijk het is natuurlijk schrijnend wat die mensen ondergaan dit ontken ik niet maar dit is geen oplossing. Een oplossing is opvang in de regio voor alle vluchtelingen en dit uitsluitend en zonder uitzondering en daarna mogen ze van mij eerste klas op het vliegtuig ingevlogen worden. Lullig voor de maffia en ander tuig maar het kost minder en is veel menswaardiger. Mensen die toch komen vlieg je gewoon dagelijks naar het dichtstbijzijnde EU-kamp waar ze bed, bad en brood hebben. Scholing voor hun kinderen. Medische zorg en noem maar op. Tot die tijd kunnen ze daar aan de slag om het zo leefbaar mogelijk te maken en wanneer alles klopt en ze kunnen hier een nieuw leven beginnen zonder afhankelijk te zijn van de staat zijn ze welkom.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:59

Het CIDI is een clubje zeikerds. Janken over voetbal spreekkoren met het woord joden. Maar over ajaxieden die zichzelf superjoden noemen hoor je ze niet. Desalniettemin ben ik het in dit geval met ze eens. Op 4 mei herdenken we de doden die in WO2 zijn gevallen en niet gelukzoekers die uit vrije wil het risico hebben genomen om in brakke bootjes hier te komen voor een uitkering en een gratis Miele.

Roldrop070 | 03-05-17 | 10:55

De Christenen zijn net als de Moslims een enge sekte.

Solar666 | 03-05-17 | 10:54

De dominee heeft wel de allergrootste moraalpaal van het land. Daar kan niemand aan tippen al zou ie het willen.

batvoca2 | 03-05-17 | 10:52

Zelfs hier is vier mei gekaapt door de floegtliengenknuffelaars. Laat ons herdenken en niet vergeten dat morgenavond om 20:00 uur de mocro's hun tijdens de bevrijding van Nederland gevallen kameraden herdenken met brommer- en scootergeraas en kransenschopperij terwijl gans Nederland "Parbleu" roept.

Nivelleermarionet | 03-05-17 | 10:45

franck7020 | 03-05-17 | 10:16
Inderdaad, de kinderdoop was voor sommigen belangrijker dan de vijand. Er kwamen zelfs mensen door dit conflict in een inrichting. Echt gestoord! Dit soort verhalen zouden meer verteld moeten worden. Jongeren weten hier niets van.

Mark Bouwman | 03-05-17 | 10:44

@ Parel van het Zuiden | 03-05-17 | 10:07

Zo is het helaas geworden.

Matwetwe | 03-05-17 | 10:44

@Koreaanse Slet|03-05-17|10:18
Hoogste tijd dat de asielwet wordt aangepast.

miss error | 03-05-17 | 10:43

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:18

Nee dat klopt niet helemaal. Als je uit een veilig land komt ga je niet de procedure in. Trouwens, de vreemdelingenwet en de Europese richtlijnen zijn al vrij streng. Daar mankeert niet zoveel aan. Onwillige landen van herkomst, afgewezen asielzoekers die niet meewerken aan uitzetting, een falende bewaking van de buitengrenzen i.c.m. Schengen, de enorme aantallen die hun geluk komen beproeven en politici die doodsbang zijn voor beeldvorming. Daar zit het probleem. Wat ook een probleem oplevert (bij uitzetting) is de rechtsbescherming van de afgewezen asielzoeker (vasthouden/ophouden bijna niet mogelijk).

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:22
Lezon. Ben het helemaal met je eens hoor. Het is ook geen kwestie van niet kunnen. Het kan wel en het is tevens wenselijk. De huidige problematiek ontstaat niet vanwege gebrekkige regelgeving. Eerder door niet nakomen daarvan.

Ook bij opvang in de regio gaan mensen het blijven proberen. Daar moet je dan nog steeds iets mee.

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 10:39

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:37
En daarnaast: elke weerbare arabier of neger die hier zo luxe wordt opgevangen, benadeelt degenen die het écht moeilijk hebben: de meisjes, vrouwen, moeders en oma's die in een VN-kamp zitten onder een lapje plastic - en daar niet eens veilig zijn.

Guido | 03-05-17 | 10:38

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:28

u praat ook peop

De opvang van vluchtelingen uit Syrië moet natuurlijk plaatsvinden in de eigen regio.
Landen als Saudi-Arabië, Koeweit, Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten bulken ook van het geld, de ruimte en de middelen om dat te doen.

www.pvv.nl/index.php/component/conten...

Alternatief www.youtube.com/watch?v=_3VN3k8F_Ns

Duck Twacy | 03-05-17 | 10:38

Vraag me altijd af met dat soort mensen hoeveel vluchtelingen ze zelf opvangen. En dan niet in een opvang gesponsord door de kerk o.i.d. maar gewoon bij Rikko thuis. Kijken hoe lang het duurt voordat hij doorheeft dat de lange rij voor de badkamer het minste is waar hij zich zorgen om hoeft te maken.

De_Beste_Stuurlui | 03-05-17 | 10:37

Volgens mij voor het eerst was ik het met Spaan eens:

4 mei is Na-tio-nale Dodenherdenking!!

DickTurpin | 03-05-17 | 10:34

Hoe meer immigranten, des te sneller zal het met onze vrijheid en verworvenheden afgelopen zijn.
Dus ik herdenk geen enkele dobberneger, verzuipeling, binnen zonder kloppen uitvreter of welke andere parasiet dan ook.
En dominee, ga eens lekker in je sprookjesboek lezen en laat de rest van ons met rust.

Memek | 03-05-17 | 10:34

05:00 Rikko praat poep, dodenherdenking is om de doden te herdenken, niet om de mensen die geholpen hebben met onderduiken etc. een veer in de reet te steken. Dat is ook heel mooi (waren overigens wel landgenoten geen mensen van 10000 km verweg waarvan 98% niet eens bedreigd wordt).

Duck Twacy | 03-05-17 | 10:30

Wat pas echt aan toont hoe absurd deze hele discussie is, is dat je als halve racist wordt uitgemaakt als je voor opvang in de regio bent. Dat terwijl opvang in de regio juist veel beter werkt. De gelukszoekers heb je dan niet, dus je houd meer geld over voor de echte vluchtelingen, en die kunnen gewoon in de regio blijven waar ze zijn. Daarbij zal de bereidheid veel beter zijn omdat de nadelen van opvang hier komen te vervallen. Dat is niet win, win. Dat is win, win, win, win.

Maar ‘links’ (bij gebrek aan een betere definitie) wilt niet met hun verstand denken maar wilt vooral op gevoel werken. Het voelt zo prettig om ze hier bij ons op te vangen. Dat het effectief minder goed werkt doet er eigenlijk totaal niet toe. Wat dan maar weer hun werkelijke aard laat zien. Nee, het moet goed voelen, en natuurlijk de droom van de multiculturele samenleving die ook nog in hun achterhoofden speelt. Dus mensen die wel met goede oplossingen komen dat zijn vieze xenofoben en racisten. Of je bent simpelweg niet ‘goed’. Waar men in het artikel tenslotte in feitelijk toe oproept is om ‘uit de goedheid van je hart’ te handelen. Oftewel, doe je het niet dan ben je niet ‘goed’.

DerUnterMensch | 03-05-17 | 10:29

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:13
Wederom kom je weer kennis tekort... man, man, man. - This is Rufus the dog, who can actually read - Read more: metro.co.uk...
Mark_D_NL | 03-05-17 | 10:25

Ik wacht nog eventjes af op zijn boekverslagen van Sil de Strandjutter en De Idioot. Als je het niet erg vind tenminste.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:28

Duck Twacy | 03-05-17 | 10:07

Ah welnee. Populisten zeggen dat niet. Zie mijn reactie hierboven. Populisten verkopen praatjes. En praatjes vullen geen gaatjes.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:26

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:13
Wederom kom je weer kennis tekort... man, man, man. - This is Rufus the dog, who can actually read - Read more: metro.co.uk/2016/11/29/this-is-rufus-t...

Mark_D_NL | 03-05-17 | 10:25

roze_bril | 03-05-17 | 10:07

Populisten zeggen dat niet. Die zeggen geen gezeik iedereen rijk. We bouwen een muur. We sluiten de grenzen. Die verkopen wat mooie en vooral onmogelijke praatjes. Op links of rechts het zijn allemaal charlatans.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:24

20 juni a.s. is dus de dag van de vluchteling.
Ik blijf die dag de hele dag in bed liggen, want ik heb geen zin meer om voor die zogenaamde ("vluchtelingen" slechts 2,5%) kansloze gelukzoekers te werken.
Het is mooi genoeg geweest.
Zeg dominee Rikko hoeveel heeft U er al in Uw woning onderdak verleend???

henk vintage | 03-05-17 | 10:23

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 10:03

Nee. Kan wel en mag wel als je de wet verandert. Wat nu 'gehandhaaft' wordt is misdadig en zorgt niet alleen voor problemen hier maar duizenden doden per jaar om maar niet te beginnen over de miljoenen die het keihard nodig hebben maar niet krijgen omdat alle centjes hier opgaan. Nee dit jaar moet er over de gehele EU een besluit genomen worden om stukken land te huren en elke vluchteling of anderzijds illegale immigrant daar te huisvesten tot ze legaal mogen komen. Denk maar niet dat dit onmenselijk is want het is veel humaner dan mensen hier tegen exhorbinante kosten in tentenkampen op te vangen en de 90% die achterblijft weg te laten rotten. Dat is pas onmenselijk.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:22

Als je je moraal uit een sprookjesboek moet halen is er al veel mis met je werkelijkheidsbeeld.

Antitheïst | 03-05-17 | 10:21

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:18

miss error | 03-05-17 | 10:02

Dat is de asielwet. Zelfs een nazistische Duitse militair kon asiel aanvragen. Jij ook trouwens. Gewoon naar Ter Apel gaan en zeggen in gebrekkig Engels dat je asiel zoekt. Dan ga je automatisch in de procedure. In vroegere tijden was dit enigszins zinnig want alleen politieke vluchtelingen konden zich een reis zoals dat veroorloven tegenwoordig ga je voor een paar honderd euro op een bootje en zegt 'ik wil asiel' dat is het dan. De tijden zijn verandert en dus moet de asielwet aangepast worden. Daarom uitsluitend en zonder uitzondering opvang in de regio en vanuit daar mogen ze de procedure in. Het is geen optie het is een moetje.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:18

De Tweede Wereldoorlog en de huidige migratiecrisis draaien allebei om eugenetica. De multiculturalistische wens om te roeren in de menselijke genenpoel is dan ook een regelrechte erfenis van de Tweede Wereldoorlog. Maar gedenken doe je het verleden, voornamelijk om te beseffen wie je bent als volk. De migratiecrisis speelt grotendeels nog in de toekomst, en heeft als doel volksidentiteit op te heffen.

Nu de koude wintermaanden voorbij zijn, zal de stroom wel weer goed op gang komen.

Angel_eyes | 03-05-17 | 10:16

Ik snap wel dat Rikko zo doet. Gereformeerd vrijgemaakt dat is de club wat zich in 2e ww meer zorgen maakt over de vorm van de doop. In 1944 vond er scheiding plaats in gereformeerde kerk. Hier uit ontstond gereformeerd vrijgemaakt uit, dit is Rikko's voorland. In 1944 zijn heel veel mensen heel boos geweest op de gereformeerd vrijgemaakte omdat Nederland bezet was door Duitsers. Wat op dat moment wel belangrijker was dan zeiken over de betekenis van de doop.Maar het clubje vrijgemaakt waar Rikko vandaan komt vond een afscheiding belangrijker. Kortom Rikko doet nu zelfde ik neem het hem niet kwalijk het zit in zijn opvoeding. Rikko is drammer en geen bruggenbouwer. Spreekt puur voor zichzelf.

franck7020 | 03-05-17 | 10:16

En toch vind ik dat zwarte Piet zwart moet blijven. Al die homeopathische verdunningstactieken om de kleur blanker te krijgen, ik heb daar niets mee.
Laat zo'n traditie toch in ere! Er is geen intentie tot discriminatie, zoek die er dan ook niet in met je protest.
Ze gaan maar lekker roepen vanaf de zijlijn, als ze het plezier van de kindertjes maar niet vergallen.

Nuchternederland | 03-05-17 | 10:15

Dus ook economische vluchtelingen uhh gelukzoekers herdenken,maar ook terroristen die tussen de gelukzoekers binnen gehaald worden herdenken .
Ben helemaal klaar met het vluchtelingen gedoe we worden belogen en bedrogen.

janmetdepet | 03-05-17 | 10:14

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:53
Lekker kort. Leest geen hond die onzin van je.
Mark_D_NL | 03-05-17 | 09:55

Honden kunnen niet lezen. En jij ook niet.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 10:13

Ik hoop dat er geen watermijnen geplaatst worden wanneer de lgbt slagschepen Amsterdam weer binnenvallen..

Jullie oorlog is naar jullie zeggen nog niet gestreden, valt dus niks te herdenken nog..

Je vraagt om iets wat je helemaal niet kunt krijgen!

Respect van mijn opa en oma bijv voor jouw bijdrage aan "de oorlog", je was er niet bij, niemand zit te wachten op jouw "wardrums" op hun oorlogs herdenking.

Lekker een minuut (hele dag mag ook) stil zijn en bidden dat je nooit de aandacht zal verdienen waar je nu om vraagt.

Group showers are better with KY gel and glitters than they are with Cyclon B..

Laat elke homo lekker in een bejaardentehuis oude mensen in het zonnetje zetten vandaag, praten we daarna weer verder!

Lionfromzion | 03-05-17 | 10:13

keestelpro | 03-05-17 | 10:02
We zijn het eens en zitten vanavond samen bij Pauw, jij en ik. Elk jaar de nacht van de vluchteling, de dag van de vluchteling en dan een Europese herdenkingsweek voor de slachtoffers van de vluchteling. Een week, omdat de lijst met namen van de slachtoffers zo lang wordt.

Poesmobiel | 03-05-17 | 10:12

@de Voorzittert | 03-05-17 | 09:44
Logica dicteert dat u met "uw naam" mijn persoontje bedoelt. Maar het was natuurlijk niet de bedoeling dat ík de EU-floegtliegenfetish van Deugend Links ga betalen. Ik had eerder in gedachten dat ú betaalt. Want zoals ik al zei, ik ben een rasechte Nederlander en mijn moraal stopt bij de eerste voortekenen van komende betalingen.

Nivelleermarionet | 03-05-17 | 10:11

We herdenken helemaal niet "dat er mensen klaarstonden voor anderen in nood". We herdenken dat er mensen DOOD GINGEN. In WO2, maar ook in oorlogshandelingen ná WO2.
Kameroudste | 03-05-17 | 10:06

Dit dus, precies dit viel mij ook op. De lulhannes Rikko wil de held uithangen.

Kaasvangegeten | 03-05-17 | 10:11

De Dodenherdenking is sinds de start bedoeld voor het herdenken van slachtoffers van WOII. Later zijn daar terecht de slachtoffers van andere missies bijgevoegd. Voor vluchtelingen is er al een aparte dag. Op die dag zou dan een moment van stilte kunnen worden ingebouwd voor de mensen die op de vlucht omgekomen zijn. Bovendien kan dan rustig de waardering worden uitgesproken voor de vluchtelingen die hier wat hun leven proberen te maken. Mensen die in ons land de vrijheid misbruiken moeten kritisch toegesproken worden.

Mannes | 03-05-17 | 10:10

Zorg er eerst maar eens voor, dat het begrip 'vluchteling' wordt ontsmet.

arc-en-ciel | 03-05-17 | 10:09

4 Mei is niet meer van de slachtoffers, veteranen, en nazaten van de tweede wereldoorlog. Afgenomen door politiekcorrecte zeloten die hard werken aan de realisatie van een volgende oorlog. Publieke gelegenheden besmet met verwerpelijke politieke lading. Spreekgestoelten geclaimd door moreel corrupte politici die de gelegenheid misbruiken hun leugens en destructieve beleid nogmaals uit te dragen.
.
The taint of treason.

Parel van het Zuiden | 03-05-17 | 10:07

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:53
Opvangen in de regio, voor hetzelde geld veel meer hulp. Daar ben ik het mee eens (zeg hetzelfe). Waar ik het niet mee eens ben is je uitspraak over populisten. Velen zeggen dit namelijk al jaren.
Dus in feite geef je de verstandige populisten gelijk.

Gebeurd dit niet dat over een jaar of 5 a 10 burgeroorlog in europa onvermijdelijk, geschat aantal doden 20 miljoen, meest autochtonen. Misschien kan Rikko alvast een mooi appel voorbereiden.

Duck Twacy | 03-05-17 | 10:07

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:53

Wat ben jij ook een dom wezen. Om precies te doen wat de populisten zeggen "4.) je ontneemt de populisten hun domme woordjes." Werkelijk te dom om te poepen i.p.v. gewoon je ongelijk toe te geven. Maar nu kom je vast met dat populisten onmensen zijn die de vluchtelingen het liefst terug de zee in willen duwen en niks voor ze over hebben. Van die agitprop van je. Ik daag je uit.

roze_bril | 03-05-17 | 10:07

wel veel witte mensen gestorven in de 2 de wereldoorlog
Mag niet alleen witte mensen herdenken.
of Joden foei

isjjjj raciest

harries | 03-05-17 | 10:06

"Als je het opsluit in het verleden, dan blijft het daar opgesloten."

Het laatste stukje is het belangrijkst. Wat hij dus zegt is: "Die WO2 is véél te lang geleden, dat is nou wel eens klaar."

Daarmee zegt Dominee Snotneus trouwens dat hij niet weet waar Dodenherdenking voor is.

We herdenken helemaal niet "dat er mensen klaarstonden voor anderen in nood". We herdenken dat er mensen DOOD GINGEN. In WO2, maar ook in oorlogshandelingen ná WO2.

Kameroudste | 03-05-17 | 10:06

Wat een slecht sprekende dominee. Maakt geen zin af van zijn gekwezel. Misschien iets voor de partij Sylvana S.? What's next!

Een vrije paling | 03-05-17 | 10:06

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:53

Dat is theorie. In de praktijk zullen grote groepen blijven komen. Zelf al zou je iedereen terugsturen (kan niet, mag niet), ze blijven het proberen. Proberen die toestroom in te dammen gaat vervelende beelden opleveren en schrijnende verhalen opleveren. Het is gewoon (nog) niet te verkopen.

Dat is ook de reden dat 'we' liever Erdogan het vieze werk laten opknappen. Kunnen we af en toe foei roepen en onze moral high ground bewaren.

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 10:03

Citaat: 'die mensen (vluchtelingen) zijn gestorven voor ons"
Niks aan toe te voegen.

Wunwegwundarwun | 03-05-17 | 10:03

Iedereen mag lekker zelf bepalen wat ie herdenkt toch? Ik hou gewoon twee minuten mn bek. Denk aan de boodschappen of het werk of hoe mooi een merel hoog in de berk zit te zingen.

Ravissant | 03-05-17 | 10:03

@Poesmobiel | 03-05-17 | 09:48
Natuurlijk! Er zijn een hoop 'vluchtelingen' die hun weerzinwekkende en vaak macabere hobby's hier gewoon voortzetten. De lijst van slachtoffers wordt langer en langer. Misschien moeten we daar eens bij stilstaan op 'de dag van de vluchteling' op 20 juni.

keestelpro | 03-05-17 | 10:02

Rikko is een megalomane rukkert met een kruisje.

Matwetwe | 03-05-17 | 10:02

@Koreaanse Slet|03-05-17|09:37
In dit geval ben ik het helemaal eens. "Zo moeilijk is dat niet hoor". Klopt, maar waarom men dan toch stug door blijft gaan met iedereen maar naar Europa te halen? Bovendien is in de regio praktisch gezien genoeg ruimte en meer eensgezindheid wat betreft geloof. Het zou Europa heel wat meer rust geven.

miss error | 03-05-17 | 10:02

"Het is een moreel appel op ons; zijn wij nog bereid om klaar te staan voor mensen in nood?" als antwoord daarop dominee Rikko: Neen. Niet voor intolerante opdringerige etterbakken die alleen maar in financiële nood zijn en hier extragratis komen wonen, eten, bidden en tegen me aan pissen. Neen. Neen. Neen. Opzouten met je "mensen in nood" geloel christelijke mafklepper.

Dutchbeaurouge | 03-05-17 | 10:01

Lastig dit. Ik ben zelf van Joodse afkomst en vind vanzelfsprekend dat het gaat om de doden tijdens de tweede wereldoorlog. Tegelijk vind ik het ook belangrijk dat er een link naar het heden gelegd wordt, dat we wel de moed hebben om ons gedrag nu te toetsen aan het "nooit meer" van toen en ongemakkelijke parallellen durven te trekken. De reactie van rabbijn vd Kamp vond ik wel goed: www.nieuwwij.nl/opinie/dodenherdenking...

Naomi71 | 03-05-17 | 09:58

Rikko is een flagrante interresantmaker en aandachtstrekker dat soort schuinsmarcheerders weten uit verveling niet hoe ze de dag moeten omkrijgen, een oproep aan hem: ga nuttig werk doen flapdrol !

Koeienflat | 03-05-17 | 09:57

Ik herdenk de slachtoffers van bombardementen, alle mensen in concentratiekampen, de soldaten en verzetsstrijders die hun leven gaven voor onze vrijheid. En vluchtelingen ( waaronder een heel groot aantal economische gelukszoekers) horen hier niet bij. Maar ik ben nu natuurlijk een racistisch en fout wit persoontje.

MoonBeebe | 03-05-17 | 09:56

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:53
Lekker kort. Leest geen hond die onzin van je.

Mark_D_NL | 03-05-17 | 09:55

Niets geeft de weg-met-ons mentaliteit beter weer dan bovenstaande idioot. We herdeken op 4 mei onder anderen degenen die letterlijk gestorven zijn voor onze vrijheid. Die mensen ga je nu een trap na geven met dezelfde lui die diezelfde met diezelfde vrijheid met enige regelmaat hun reet afvegen. Om te kotsen.

Tha Man | 03-05-17 | 09:54

De Rikko's en hun opvangbeleid zijn de oorzaak van de verdrinkende dobbernegers en het voortbestaan van de smokkelindustrie.
Kan iemand dat even uitleggen aan Rikko...?
Air van Boven Dorens | 03-05-17 | 09:40

Nee. Het probleem zit 'm in de asielwet. Men loopt hier altijd maar te fulmineren op personen, partijen en mensen met het hart op de juiste plek. Maar dat is het probleem niet. Het probleem is de wet. Die moet je consequent over de gehele EU wijzigen waardoor het niet aantrekkelijk is voor dobbernegers of vluchtelingen uit Verweggistan om lijf en leed te riskeren. De gehele asielindustrie moet je outsourcen naar de regio en daar mag je best grof geld voor betalen want 1.) je kan dan veel meer mensen veel beter helpen voor hetzelfde of zelfs minder geld. 2.) er vallen veel minder doden. 3.) vanuit die positie heb je controle, je kan dan namelijk de gehele jungle in Calais opheffen en verkassen naar een mooi kamp in Marokko en elke vluchteling daar (tijdelijk) huisvesten. Daarna mogen ze komen hoor. Als ze de juiste papieren hebben. 4.) je ontneemt de populisten hun domme woordjes.

Werkelijk winst voor iedereen. Voor de landen die je betaalt om kampen op te zetten. Voor iedereen die lijf en leed wil riskeren. Voor de lokale economieën. Voor de autochtone bevolkingen. Voor allen die geen geld hebben voor mensensmokkelaars. Etc.

Natuurlijk het kost flink wat centjes maar dan heb je ook wat. O.a. Een menswaardig bestaan voor alle vluchtelingen en niet een select groepje die wel geld hebben en een zooitje charlatans op zoek naar een beter leven. Een beter leven zoek je namelijk niet maar maak je.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:53

@miss error | 03-05-17 | 09:42
Rik is een carrièredominee. Zich drukmaken over de christenen in het Midden-oosten ziet ie waarschijnlijkals een doodlopend pad.

McMarx | 03-05-17 | 09:53

Wat heeft die meneer raar haar, zeg.

Ceristimo | 03-05-17 | 09:53

Mijn Opa heulde met de Duitsers, hij was 1 van de eerste NSB-ers, mijn oma neukte met de Obersturmbahnfuher en mijn tante noemde ze het Nazi Matras. Mag ik dat godverdomme gewoon rustig herdenken op 4 Mei.

Mark_D_NL | 03-05-17 | 09:53

@Kaasvangegeten | 03-05-17 | 09:46
Rikko ziet zichzelf al afgebeeld in olieverf op doek, terwijl hij zijn mantel doormidden snijdt en de helft aan een dankbare vluchteling geeft. Rikko produceert zelfs een beetje voorvocht bij dit idee.

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 09:51

Dus op de 4 mei herdenking de Joden er uit flikkeren net als op de basis scholen al eerder is gedaan en dan de ( vooral fictieve ) vluchtelingen, slaaf negers en homo´s er in , dit alles onder het toeziend oog van de Mocro veteranen die Nederland bevrijd en later natuurlijk opnieuw hebben opgebouwd .
Klinkt logisch .

Castor12 | 03-05-17 | 09:50

Even van Rossem een beetje bijsturen. Een moreel appèl, van Rossem, heeft niets met moraal of gelijk te maken. Een moreel appèl is het re-activeren van latent aanwezige schuldgevoelens die tijdens de opvoeding door kerk en school zijn geïmplanteerd.

Nivelleermarionet | 03-05-17 | 09:50

Op vier mei is het even twee minuten stil. Dan denken wij aan gespierde jonge boze mannen die geld komen opeisen, willen neuken en hun iPhones willen opladen.

RickTheDick | 03-05-17 | 09:49

Ik ken Elstar's, Granny Smith's, Kanzi's, maar een Moreel Apel zie ik nooit op de vers afdeling liggen.

Mark_D_NL | 03-05-17 | 09:49

Mijn overgrootvader is verdronken toens zijn schip tijdens wo2 door een duitse u-boot getorpedeerd werd, en dat heeft een behoorlijke stempel gedrukt op mijn familie. Mag ik dat herdenken? Of getuigt het van racistisch wit privilege?

geenspam | 03-05-17 | 09:48

keestelpro | 03-05-17 | 09:33
Da's ook waar! Maar ik dacht eigenlijk aan de kinderen, meisjes, gehandicapten en bejaarden die aangerand, verkracht en vermoord zijn. En aan de mensen die door messen, bijlen, vrachtwagens en bommen zijn omgekomen. Dus echt een herdenking voor de slachtoffers van vluchtelingen.

Poesmobiel | 03-05-17 | 09:48

Iedereen mag alles op zijn eigen manier herdenken (in zijn of haar hoofd), maar Rikko kiest voor een manifestatie op het Rembrandtplein.
Rikko is gewoon een enorme deug-narcist.

Gelukkig dit keer iemand die wél weerwoord kreeg van Pauw (en het CIDI).

Maytheforcebewithyou | 03-05-17 | 09:47

Ik krijg de indruk dat Rikko zichzelf op voorhand een heldenstatus probeert toe te kennen. Alsof hij onderduikers aan het helpen is. Een heel triest mannetje eigenlijk.

Kaasvangegeten | 03-05-17 | 09:46

Prima zo'n appèl om vluchtelingen op te vangen, weten we meteen welke gutmenschen vinden dat ánderen dat moeten doen. Maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat ze het zelf doen. Nou Anne-Fleurrrrrrr types je hebt een kamer thuis bij je vadeurrrrr die leegstaat

Bokito ergo sum | 03-05-17 | 09:46

-weggejorist-

Dwingend_Wasrek | 03-05-17 | 09:45

De mensen die we op 4 mei herdenken zijn dood omdat ze NIET gevlucht zijn. Punt.

knutsel | 03-05-17 | 09:45

Ziehier het resultaat van 40 jaar policor indoctrinatie en conditionering door pers, media en onderwijs.
Dit komt nooit meer goed.
Wen er maar aan.

noordwal | 03-05-17 | 09:45

Gevallenen die vochten voor hun land en idealen vergelijken met lafaards die vrouwen en kinderen achterlaten in oorlogsgebied. Dat is krommer dan een banaan.

Vout | 03-05-17 | 09:44

365 dagen in een jaar en dan precies deze dag kapen, waarom niet hemelvaartsdag ofzo? Precies de dag van de waarheid, de rest van de dagen zijn opgedrongen sprookjes.

ikdenkwat | 03-05-17 | 09:44

@Nivelleermarionet | 03-05-17 | 09:41
Het antwoord zit in uw naam. Feest!

de Voorzittert | 03-05-17 | 09:44

De misopvatting blijft heersen dat 4 mei over joden zou gaan. Het is echter geen 'jodenherdenking', daar hebben de joden hun eigen specifieke dag voor (jom ha'shoa, dit jaar op 23 april). 4 mei is de Nederlandse dodenherdenking, reeds verwaterd door deugmenschen door alle (vooral niet-weterse) doden van wereldwijde conflicten, die toch vooral onze schuld moeten zijn, te herdenken.
Het staat absoluut niemand in de weg om in stilte zijn eigen idealen te gedenken op 4 mei. Echter, de publieke ruimte opeisen om je niet 4-mei gerelateerde pr-machine op te kunnen draaien is geen gegeven. Er zijn zo'n 364 niet-4 mei dagen in het jaar waar men een publiek schouwspel van vluchtelingendeugwerk kan maken. Waarom MOET dat op 4 mei. Reden? '4 mei is ook al racisme'.

arbanafal | 03-05-17 | 09:43

@Onno Hoes: geestelijk en lichamelijk gehandicapten zigeuners maar vooral ook, handige tip voor de vvd wellicht, politieke tegenstanders: waar zo'n eindoplossing al niet goed voor is. Meiske Schippers is al een tijdje goed bezig, maar voelt u de tijd ook niet zo dringen?

Hetkanverkeren | 03-05-17 | 09:42

Ik ben ook een zelf-benoemd expert op het gebied van herdenken.

Ik zeg 4 mei herdenken we de mensen die hun leven hebben gegeven dat wij in vrijheid kunnen leven.

We gaan NIET slachtoffers herdenken van de bonanza van gelukszoekers die we over ons af hebben geroepen omdat de dEUgmens zo graag onze vrijheid wil verkwanselen.

Als je iets wil met "er voor elkaar zijn" dan doe je dat maar op 5 mei. Als we vrienden helpen op tijd de wc-pot te vinden bij totale dronkenschap wegens bevrijdingsfestivals oid.

Rommelende Onderbuik | 03-05-17 | 09:42

Rikko is van het type ongelofelijke doordrammer, zijn agenda zal en moet doorgedrukt worden ongeacht wat het kost. Een eigenschap waar wel meer gütmenschen last van hebben. Meer dan driehonderd dagen waaruit hij kan kiezen, maar het zal en moet op 4 mei. Zou hij zich trouwens net zo druk maken om de christenen die in het Midden-Oosten langzaam worden uitgeroeid?

miss error | 03-05-17 | 09:42

Deug-chroom: van buiten fel glanzend en de omgeving verblindend (kijk eens hoeveel mooier ik ben dan jij), maar van binnen totaal verrot.

Niks inhoud of argumenten, alleen uitstraling. Meneer Rikko heeft er flink wat van.

TheseDays00 | 03-05-17 | 09:41

@de Voorzittert | 03-05-17 | 09:30
Als rasechte Nederlander voel ik mij toch verplicht een retorische vraag te stellen. Wie gaat dat allemaal betalen, vooral omdat ze na terugkomst per Timmerfrans Ferries direct weer gratis afreizen naar Lesbos?

Nivelleermarionet | 03-05-17 | 09:41

keestelpro | 03-05-17 | 09:28

Technisch gezien. Maar ik vier geen begrafenis. Geen dodenherdenking. Jij wel? Zeker als je het in lijn trekt met een kinderfeestje en een door christenen gekaapt heidens feestje.

Sorry hoor.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:40

De Rikko's en hun opvangbeleid zijn de oorzaak van de verdrinkende dobbernegers en het voortbestaan van de smokkelindustrie.
Kan iemand dat even uitleggen aan Rikko...?

Air van Boven Dorens | 03-05-17 | 09:40

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:37
Helemaal met u eens! Hulde!

keestelpro | 03-05-17 | 09:40

Maak eerst maar weer van 5 mei een vrije dag. Want de oorlog mogen wij niet vergeten. En 4 en 5 mei mogen niet verwateren vanwege economische motieven.

Mark Bouwman | 03-05-17 | 09:40

-weggejorist-

Dwingend_Wasrek | 03-05-17 | 09:40

Zolang het het christen-democratisch-appel dit morele appèl maar niet doet vind ik het goed. laat zo'n sukkel, die onze dodenherdenking probeert te misbruiken, maar slap lullen bij zo'n wegzapprogramma. 1 zwaluw maakt nog geen winterkoninkinkje.

IndoFortuyn | 03-05-17 | 09:38

"En daar deed hij een dramatisch en hoogdravend "moreel appèl" op ons, demense, om vluchtelingen op te vangen."

En hij heeft gelijk. Als welvarend land mag je best wat centjes uitgeven om mensen in hoge nood op te vangen. In de regio wel te verstaan. Vanuit die locatie kunnen de beste mensen naar Europa immigreren als blijkt dat ze de juiste papieren en intenties hebben. Zo moeilijk is dat niet hoor. Vrijwel alle mensen van buiten de EU inclusief IJsland, Noorwegen en Zwitserland moeten gewoon elders hun aanvraag regelen. Dus ook asielzoekers. Vroeger, heel vroeger had je politieke vluchtelingen die vanwege hun mening of overtuiging hun leven niet zeker waren. Okay. Die moet je als beschaafd land opvangen. Tenzij ze de westerse normen en waarden niet onderschrijven. Maar Ali uit Aleppo die bakker was voor de oorlog toesloeg kan beter in een vluchtelingenkamp in Jordanië broodjes gaan bakken voor al die duizenden mensen die het keihard nodig hebben. Als ik een bedelaar of alcoholist op straat zie is het beste wat ik kan doen deze een brood geven met wat beleg en een fles water. Ik hoef ze niet thuis uit te nodigen en dat ben ik ook geenszins van plan.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:37

Misschien is het beter om bij de dodenherdenking stil te staan bij de dingen die hebben geleid tot de doden destijds, bijvoorbeeld:
- de totalitaire staat
- inclusief media en ambtenarij
- haatzaaien, intolerantie en geweld jegens andersdenkenden
- beperken en afschaffen van democratische basisprincipes
- imperialisme
Maar dan wordt de parallel met het heden wellicht iets te opzichtig duidelijk, met de partijen die het gedachtegoed van deze dominee omarmen, in de beklaagdenbank.

jemagookniksmeer | 03-05-17 | 09:36

Die Onno Hoes is een idioot. Wat maakt het mij uit wat de seksuele voorkeur van een oorlogslachtoffer is. Of moeten we dat bij de namen op de herdenkingsmonumenten gaan zetten?

Mesmer | 03-05-17 | 09:35

@ChatBot | 03-05-17 | 09:22
Die blik in zijn ogen. 'De goedheid zelve'.
*teiltje pakt*

keestelpro | 03-05-17 | 09:35

@hallootje kadootje | 03-05-17 | 09:30
Wij zijn Bevrijd van de Duitsers, maar inmiddels bezet door de illegale.

FreeVogelaar | 03-05-17 | 09:35

Wrang. Een (ex?)vrijgemaakte dominee die zich meent te moeten bekommeren om wereldleed, maar zijn naasten niet wil horen.

Guido | 03-05-17 | 09:35

Naast de dag van de vluchteling (20 juni) heeft de zieligheidsindustrie in Nederland het nodig gevonden de nacht van 17 op 18 juni te benoemen tot nacht van de vluchteling. Blijkbaar is dat niet genoeg. Misschien tijd voor een weekend van de vluchteling? (/s just in case)

Montu | 03-05-17 | 09:35

Dit "soort" mens is precies de reden voor me om atheïst te zijn. Religie is iets persoonlijks. Daar val je een ander niet lastig mee. Dat doe je niet direct, maar zeker ook niet indirect. Dit "soort" mens is uit op een confrontatie. Zijn gelijk is het juiste gelijk. De dodenherdenking staat voor een periode uit onze geschiedenis. Misbruik maken om over andere lijken te gaan, dat waar een ander voor gesneuveld is gaat mij een stap te ver. Ik ben niet een persoon die zich snel druk zal maken, maar dit "soort" mens laat mijn bloed behoorlijk koken. Morgen maar eens een leuk dagje A'dam inplannen!

Mr_Pikibelly | 03-05-17 | 09:34

@Poesmobiel | 03-05-17 | 09:16
Ja da's morgen! :-)
*zeker wetende dat er oorlogsmisdadigers tussen de zielige vluchtelingen zitten*

keestelpro | 03-05-17 | 09:33

@Vogelbeest | 03-05-17 | 09:27
Die gast hoeft niets te weten, alleen zijn eigen gelijk daar gelooft hij in. Het is als of je in een hondendrol bent getrapt, zo een gevoel krijg ik van die lui.

FreeVogelaar | 03-05-17 | 09:32

Zelfde verhaal als met Sinterklaas, Pasen. Hoog opgeven en van de toren blazen, maar jongens het is gewoon de volgende waarde die wordt verkocht aan de vergetelheid!

Wanneer gaan we nu snappen hoe het werkt? Is simpel.

De grootste vraag is, wat krijgen we ervoor in de plaats? En worden we daar beter van? NOPE, helaas. Armoede begint in de ziel.

Heisessie | 03-05-17 | 09:30

Zo'n boot dobbernegers, hoeveel daarvan zijn er wérkelijk op de vlucht voor een oorlog? Er zou op Lesbos een gigantisch loket gebouwd moeten worden: Gratis Retourtickets. En dan iedereen die niet uit Raqqa of Mosul komt linea recta op de veerpont terug. Paar mooie HD foto's van maken en viral laten gaan op de Noord-Afrikaanse twitterfeeds. Tis drie dagen timmeren maar vermoedelijk 100.000x effectiever dan het huidige EU-beleid.

de Voorzittert | 03-05-17 | 09:30

4 mei is voor diegenen die hun leven GAVEN in de strijd tegen de bezetter. Niet voor diegenen die hier komen NEMEN in de hoop op een beter leven.

Het zijn bovendien geen vluchtelingen maar illegale migranten.

hallootje kadootje | 03-05-17 | 09:30

@De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:25
Een plechtige dienst heet ook een viering.

keestelpro | 03-05-17 | 09:28

Ik vond deze afbeelding op de twitters:
pbs.twimg.com/media/C-4JelcXUAEf_kq.j...

Dat is ongeveer de spirit van dodenherdenking mijns inziens.
Het verdronken vluchtelingen verhaal en het 'klaarstaan voor mensen in nood' heeft daar niets mee te maken.
Soldaten, jonge mannen, kinderen zelfs nog die met opgeheven hoofd bereid waren te vechten en te sterven voor de vrijheid van volgende generaties. Daar gaat 4 mei over!

Precies het tegenovergestelde van de agenda van meneertje Rikko die met zijn linkse hobby's de vrijheid van volgende generaties in gevaar brengt.
Tel daar DEZE generatie maar bij op trouwens!

keestelpro | 03-05-17 | 09:28

Geef die lui toch geen toneel, het zijn net Jehovah's getuigen met een voet tussen je deur, gooi hard dicht die deur.

FreeVogelaar | 03-05-17 | 09:27

Weet die dominee ook dat 97.3% van wat komt geen vluchteling is?

Vogelbeest | 03-05-17 | 09:27

Waar zouden we zijn zonder GeenStijl. Dan moeten we het doen met de leugens die we voorgeschoteld krijgen door de MSM. Politieke correctheid/weg met ons is een ernstige ziekte die de maatschappij zeer ernstige schade toebrengt en samenlevingen ontwricht.

frisenfruitig | 03-05-17 | 09:27

Pauw geeft zoveel gekken een podium dat we er gek van worden.

Rheia | 03-05-17 | 09:27

jawor36 | 03-05-17 | 09:23

Behoorlijk kansloos inderdaad.

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:27

Ook goedemorgen. Wat dat hele verbieden betreft gaan we gelukkig de goede kant op www.nrc.nl/nieuws/2017/05/02/rechtsst... Niet alleen de theologie zou er flink van opknappen als we nou gewoon eens een paar universiteiten zouden opdoeken. En wat morgen betreft: een minuut zwijgen. Al dan niet met (plaatsvervangende) schaamte.

Hetkanverkeren | 03-05-17 | 09:26

Hallo Deugende Mensen! Stop eens met jullie agenda pushen over de rug van miljoenen doden. Het is nogal onsmakelijk. Dank u.

atheïstisch stemvee | 03-05-17 | 09:25

jip_86 | 03-05-17 | 09:18

Jij viert de dodenherdenking?

De Koreaanse Slet | 03-05-17 | 09:25

Rikko zou een punt hebben als ze helemaal niet hierheen gevlucht, maar gestorven waren in de strijd voor hun eigen land. Maar dat is dus niet zo. Flikker maar een eind op met je àppel.

knutsel | 03-05-17 | 09:24

Geef toch geen aandacht aan dat misselijke mannetje en zijn issues. Dat is duidelijk precies waar het hem om te doen is.

Soturi | 03-05-17 | 09:24

En toch is het CIDI een aparte organisatie welke ook nu met het willen verbieden weer rare trekjes toont. het is tenslotte niet de holocaustherdenking per se maar de de herdenking van nederlandse slachtoffers (door o.a. holocaust)

Lokii | 03-05-17 | 09:23

Allemaal goede bedoelingen om uiteindelijk uit te monden in een smerige discussie zonder winnaars. De beste dominee had in kleine kring de vluchtelingen moeten herdenken en zich verder koest moeten huden. De mevrouw van CIDI moet zich de herdenking niet volledig toe-eigenen, want die is niet van haar, niet van Israel en niet van de Joden. Hoe dan ook weer een kansloze bedoeling dit.

jawor36 | 03-05-17 | 09:23

Rikko speelt voor Jezus. Opzouten met die fanatieke gek.

ChatBot | 03-05-17 | 09:22

Op 20 juni de dodenherdenking stilletjes over doen.
Heeft die Voorberg niet door dat hij daar als dominee als eerste de brandstapel op zou gaan door diezelfde lui?

momferd69 | 03-05-17 | 09:20

Als meneer het verschil tussen vluchtelingen en migranten (waar hij kruizen voor wil zetten) begrijpt zou hij dit al niet doen op morele gronden. Vanmorgen ook bij Edwin Evers weer een podium. Mensen die geld hebben om smokkelaars te betalen en naar pinautomaat Europa komen zijn geen vluchtelingen. Ja, ik ben in Italië en Frankrijk geweest en heb wel gezien waar dit toe leidt. Gevolg in plaats van oorzaak bestijding en dan een morel appel doen? Als het niet zo treurig was zou je erom kunnen lachen.

TheseDays00 | 03-05-17 | 09:20

Eenmaal besmet met een sprookjesvirus en er is geen land meer mee te bezeilen.

van stampij | 03-05-17 | 09:20

Echt gatverdamme. Alsof we hier vluchtelingen met miljoenen tegelijk zitten te vergassen. Ik vind dit soort mensen zo onvoorstelbaat fout.

De echte Stolwijker | 03-05-17 | 09:19

Het feit dat iemand met de voornaam 'Ricky' van de aanwezigen de meest intelligente en solide, stabiele indruk maakte zegt eugenlijk alles. Heb me een paar maal goed vermaakt met de blik van de Vitesse spits bij het raaskallen van de anderen, die dominee voorop.

cucaracha | 03-05-17 | 09:19

En zo zal na Sinterklaas, pasen en kerst ook de viering van 4 mei steeds problematischer worden.

jip_86 | 03-05-17 | 09:18

Zou er ook een dag komen waarop de slachtoffers van de vluchtelingen worden herdacht?

Poesmobiel | 03-05-17 | 09:16

Nogmaals. Geen probleem als mensen vluchtelingen in huis nemen en er voor gaan zorgen. Prima. Eigen keuze. Maar zadel mij niet met de problemen op.

roze_bril | 03-05-17 | 09:12

Slachtoffers herdenken die gevallen zijn tijdens hun poging om misbruik te komen maken van onze vrijheden. Je moet maar durven. Met je morele appèl.

Rest In Privacy | 03-05-17 | 09:10

En de morele verantwoordelijkheid voor de islamitische gevolgen op lange termijn maken Rikko ook niks uit want geen kinderen. Als we maar nú deugen.

de Voorzittert | 03-05-17 | 09:09

De A in CDA staat toch ook voor appel?

Jos Tiebent | 03-05-17 | 09:08

Een moreel appel doen en zelf participeren in de dierenholocaust is pure hypocrisie.

Zak aarde | 03-05-17 | 09:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken