Goedemorgen. Het is Nationale Oorlogsweek!
Hoera het is Deugweek. Ook wel bekend als 'Annabel Nanninga Vroeg In 1976 Om 20:01 Uur Op Twitter Of Er Iemand Dood Was En Daar Zijn We Nog Steeds Niet Overheen Week'. Dus, waar maken we dit jaar allemaal ruzie over? Robert Vuijsje trapte vorige week al af met de iets te terloopse opmerking dat 5 4 mei 'ontjoodst' omdat de antiracistische lobby van joden 'witte daders' maakt. En gisteren was er ineens Rikko de Religek, die 4 mei kaapt voor dobberleed in uitheemse landen. Door papieren kruisjes te plaatsen voor verdronken vluchtelingen misbruikt hij de Dodenherdenking voor een eigen agenda die de rest van het jaar ook al opgedrongen wordt. En zo drijft Dodenherdenking steeds verder weg bij de kern. Vooral voor joodse Nederlanders is dat een hard gelag in een land waar antisemitisme steeds vaker als "antizionisme" wordt verpakt. Dus dat wordt nog vier dagen ruzie tot 4 mei. Ons stijlloze advies: lekker onder een steen kruipen, op 4 mei je eigen herdenking in stilte houden en 5 mei en dan een pilsje pakken op de vrijheid. Driekwart van Nederland wil dat het standaard een vrije dag wordt omdat vrijheid vieren steeds belangrijker wordt, want terrorisme. Update: CIDI wil een VERBOT op de dobberherdenking.Elke poging nieuwe groepen te betrekken bij de dodenherdenking is een bagatellisering van de verschrikkingen van WO II en de Holocaust.
— Ger Struik (@GerBStruik) April 30, 2017


Reaguursels
InloggenMisschien dat we gelijk even kunnen stilstaan bij een andere oorzaak dat NL in 5 dagen bezet werd. Toen was onze krijgsmacht ook al gereduceerd en wegbezuinigd door wegkijkers en wensdenkers. Dankzij het ideaal, we blijven neutraal en de eindeloos naïve pacifisten. Dat er weer geld, veel geld naar de krijgsmacht mag gaan. Tanks, JSFs, reapers, fregatten, sateliet capaciteit, heli's, artillerie stukken, kogels, reservedelen, ballistische raketten met de impliciete boodschap; dreigen of je wil oodringen accepteren we niet!
Denk groot! Denk Israel, die hebben wél hun conclusies getrokken na WO2. Kudo's daarvoor!
En denk even aan deze in die 2 minuten: "Een volk dat zijn verdediging verwaarloosd, zet zijn vrijheid op het spel."
T'is wat, sterf allemaal(voor je weg rot)....
Peter Emile | 01-05-17 | 14:22
Precies.
Maar moeten we dan niet ook nog de vervolging van joden, zigeuners en homoseksuelen, alsmede de Marokkaanse soldaten die gesneuveld zijn voor de bevrijding van Nederland benoemen en herdenken?
Of moeten we de eerste drie groepen dan maar niet vermelden, omdat we anders suggereren dat bepaalde groepen het alleenrecht op leed hebben?
Op 4 mei werden de doden tgv WOII herdacht. Een herdenking die vervolgens gekaapt is geworden door Vuij$je c.s. en, zoals met bijna alles, 'goed' voorbeeld doet natuurlijk goed volgen... Inmiddels dus een hypocriete poppenkast van deugclowns en golddiggers en een belediging van de slachtoffers.
Peter Emile | 01-05-17 | 14:22
Ja, precies dit. Ik heb als kind van de jaren '90 gezien hoe een plechtigheid is verworven tot instrument van een groep multiculturalisten. Daarom neem ik het niet meer serieus en met mij vrijwel de gehele generatie van na 2000, die als het even kan met opgetrokken wenkbrauwen om 20:00 naar de smartphone tuurt of achter de playstation zit. Hen boeit het niet, mij ook niet meer. Want WO2 is geweest, nu vooruitkijken.
@Evocatus | 01-05-17 | 12:14
Ik vraag me af welke linksdragende geitenwollen stinksok van het kindertheater 'De Krakeling' te Amsterdam op het idee kwam het door u afgebeelde mooie en ingetogen monumentje te vernaggelen met een reclamebord voor linksdoctrinerend jeugdtheater??
Op 4 mei herdenken we de doden uit de Tweede Wereldoorlog.
"Nee, op 4 mei herdenken we de doden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen in het hele Koninkrijk der Nederlanden."
"Nee, op 4 mei herdenken we de doden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen in het hele Koninkrijk der Nederlanden en daarbuiten".
"Nee, op 4 mei herdenken we de doden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen in het hele koninkrijk der Nederlanden, maar óók daarbuiten en óók daarna".
"Nee, op 4 mei herdenken we de doden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen in het hele koninkrijk der Nederlanden, maar óók daarbuiten en óók daarna, waar ook ter wereld".
"Nee, op 4 mei herdenken we de doden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen in het hele koninkrijk der Nederlanden, maar óók daarbuiten en óók daarna, en eigenlijk óók waar ook ter wereld, en óók allen die daarna, en waar ook ter wereld, zijn vermoord".
"Nee, op 4 mei herdenken we de doden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen in het hele koninkrijk der Nederlanden, maar óók daarbuiten en óók daarna,en óók allen die daarna, en waar ook ter wereld, zijn vermoord, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties".
"Nee, op 4 mei herdenken we de doden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen in het hele koninkrijk der Nederlanden, maar óók daarbuiten en óók daarna,en óók allen die daarna, en waar ook ter wereld, zijn vermoord, in oorlogssituaties bij welke oorlog dan ook, en bij vredesoperaties, maar ook in vredestijd als gevolg van moord".
"Nee, op 4 mei herdenken we de doden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen in het hele koninkrijk der Nederlanden, maar óók daarbuiten en óók daarna,en óók allen die daarna, en waar ook ter wereld, zijn vermoord, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties, maar óók in vredestijd, en vooral ook alle Palestijnen die door die vuile fascistische joden zijn vermoord en alle slachtoffers van het vervuilde milieu en alle verdronken vluchtelingen en alle slachtoffers van fijnstof, CO2 en smeltende ijsbergen."
Oftewel: hoe een kostbare wijn langzaam verwordt tot een goedkoop linksdraaiend mineraalwatertje.
En overigens:
Ik begin zo langzamerhand de behoefte te krijgen om luid schreeuwend te eisen dat er bij het Nationaal Monument op de Dam op 4 mei een wake komt - temidden van vele duizenden kruisen - ter herdenking van de vele tienduizenden doden die sinds 11 september 2001 (je moet érgens beginnen nietwaar) zijn gevallen als gevolg van het islamitische fascisme en het daarmee gepaard gaande geweld.
@Lupuslupus | 01-05-17 | 09:17
Het is deze lafhartige houding die in 1940 een minderheid de deportaties liet doen.
Het is dezelfde instelling die meter voor meter prijsgeeft, onderweg naar de volgende lease auto, Turkse vakantie, verbuiging van werkelijkheid.
@hfakker | 01-05-17 | 13:51
=Koti Keti
Tijdens Kori Keti kunnen we ook stil staan bij de christelijke slaven in moslimgebieden; www.historischnieuwsblad.nl/nl/artike...
Leefbaar | 01-05-17 | 09:55
Heeft mening. Is nog niet doodgeschoten. Kortom. We hebben een soort vrijheid. En dat gaan we niet verneuken.
Dodenherdenking/Bevrijdingsdag beiden belangrijk, Ik heb echter grote moeite met de obsessieve nadruk op de holocaust die we al jaren zien. Niet omdat ik deze op enige wijze bagatelliseer maar omdat er veel meer aan de hand was in die dagen, mensen stierven in de hongerwinter, in oorlogshandelingen, in verzet, in dwangarbeid en op vele verschrikkelijke vroegtijdige manieren wij herdenken allen. Echter het er bij halen van allerhande bevolkingsgroepen omdat ze nu eenmaal hier wonen en er in gepast moeten worden, ik vind het waanzin en gevaarlijke geschiedvervalsing. Dat die mensen hier eenmaal wonen betekend niet dat ze deel uitmaken van ons verleden, ze zouden eventueel deel uit kunnen maken van een gezamenlijke toekomst, maar gezien het gedrag van grote groepen nieuwkomers is dat met de dag minder waarschijnlijk.
Vechten, ja alleen maar voor mezelf en familie en zwakkeren die zichzelf niet kunnen verdedigen. Maar zeker niet voor Koning(in) en vaderland en al helemaal niet voor die smerige bende landverraders in Den Haag en Brussel.
Die mogen wat mij betreft als eerste aan de verkeerde kant van het gras komen te liggen.
Evocatus | 01-05-17 | 12:11
"Geschiedenisonderwijs is aan u voorbij gegaan of heeft u niet of nauwelijks gehad. Mocht u wel goed onderwijs genoten hebben dan vraag ik mij werkelijk af hoe u aan deze volstrekt gevaarlijke en idote notie komt."
Nee. Zeker weten en lees mijn comment nog eens zou ik zeggen.
Deze sla ik ook niet over.
Vroeger als kind iedere dag er langs.
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
Salut! Evocatus
Sinds de dodenherdenking gekaapt is door de gutmenschen is er weinig meer van over gebleven.
Kijk nog wel naar de herdenking op rtl.Heb daar nog een beetje het gevoel bij dat die nog niet gekaapt is door de gutmenschen en hun agenda.
""4 en 5 mei is voor mij elk jaar weer een momentje waarop ik mijzelf besef: met de nazi's waren we nog niet zo slecht af geweest."
@Admiraal Balthasar | 01-05-17 | 11:08"
Geschiedenisonderwijs is aan u voorbij gegaan of heeft u niet of nauwelijks gehad. Mocht u wel goed onderwijs genoten hebben dan vraag ik mij werkelijk af hoe u aan deze volstrekt gevaarlijke en idote notie komt. Maar goed u wilt dus een dictatuur, da's duidelijk. In sommige landen in het midden-Oosten is dat some een oplossing om de Islamisten d'r onder te houden. Hier is het dat niet! Nooit niet!
U bent het soort volk dat ik, als echte puntje bij het werkelijke paaltje komt, graag voor mijn geweer krijg, in geval van burgeroorlog!
Sub omni canone! Evocatus
Allemaal leuk en aardig dat dodenherdenkgedoe, maar ik krijg er mijn grootmoeder niet mee terug.
@Evocatus | 01-05-17 | 11:22
Laten we het maar hopen dat tegen de tijd dat het zo ver is hun ballen zijn ingedaald en de testosteron zijn werk doet.
@skoftig | 01-05-17 | 11:49
Iedere arbeider een kraft durch freude wagen.
Iedere afwijkende mening -weggejorist- en definitief opgerot in nacht en nevel.
Niet iedere eerste maandag om 12:00 die achterlijke sirene. Of toch misschien wel.
"4 en 5 mei is voor mij elk jaar weer een momentje waarop ik mijzelf besef: met de nazi's waren we nog niet zo slecht af geweest."
@Admiraal Balthasar | 01-05-17 | 11:08
Hmmm, ik zit even te denken:
De hele Bijlmer vol met ariers.
Dat gezeik over 4 en 5 mei hadden we dan niet.
Joop.nl was Adolf.nl geweest.
Geen Humberto Tan
MTV zend alleen Wagner en Mahler uit.
Geen verloren finale in 1974.
Nog meer?
De holocaust. Ging het dáár om? Goh... Dat waren we bijna uit het oog verloren. Bijna.
Admiraal Balthasar | 01-05-17 | 11:08
Ga eens een boek lezen, idioot. Of "Shoah" kijken.
Ik vraag me af hoe er over deze tijd gepraat word bij geschiedenisles over een generatie of 10...
@Admiraal Balthasar | 01-05-17 | 11:08
"4 en 5 mei is voor mij elk jaar weer een momentje waarop ik mijzelf besef: met de nazi's waren we nog niet zo slecht af geweest."
Man, man, man, hoe krijg je het uit je toetsenbord!
"Heb een keer een stuk gezien waarin aan Nederlanders werd gevraagd of ze bereid waren om te vechten voor hun land mocht het aangevallen worden, de meeste zeiden nee, en voor dat soort lui zijn al die mensen gestorven.
Zwakke mensen creëren zware tijden maar de zware tijden zal de mens weer harder maken.
Helaas blijft de geschiedenis zich op deze manier herhalen tot het een keer te laat is.
Barkruk2 | 01-05-17 | 10:56 "
Dat soort lui zijn een regelrechte schoffering van allen die wel gevochten voor hun vader/moederland. Moge zij eens een echte oorlog meemaken dan piepen ze wel anders!
De godvergeten hufters!
Sub omni canone!ocatus
Ik denk al 364 dagen per jaar gedwongen na over vluchtelingen.
Mag ik dan ook eens een keer 2 minuten stilstaan bij de mensen die gestorven zijn in de Tweede Wereldoorlog, onschuldige slachtoffers en mensen die zich hebben ingezet voor het verdedigen van onze soevereine staat?
.
Overigens hebben we hier in het Zuiden rond september diverse festiviteiten omdat Zuid-Nederland in '44 bevrijd werd.
Vooral rond Eindhoven paradetochten van legervoertuigen, parachutespringers boven de weilanden, een groot feest. Daarvan is gelukkig niks gekaapt door zogenaamde Marokkaanse legerdivisies die nooit bestaan hebben, vluchtelingengezever of moslims die zogenaamd ook hebben geholpen op afstand. Hier niet.
General McAuliffe | 01-05-17 | 10:52 correct; Geen tijdsgrens bestaat . De effecten ervan maken deel uit van onze toekomst en geschiedenis.
Bij "de" oorlog krijg ik altijd de kriebels, ik heb niet echt een favoriet.
vond ze allebei niet leuk.
Mijn ouders die van hun ook niet , daarom koos ik ervoor om er wat tegen te doen..(jeweetwelpolitiekgebruiktvoorglobaliserendedoeleinden,teneindeoudertebeseffendathetzoaljareneneeuwengaatmetjongemensen).
Inmiddels herken ik het landverraad wat nu hier in europa plaatsvind.
Overigens wel verplicht opgelegd door een antidemocratisch EUSSR... en een stapje erger de globalisering.
Dé Dodenherdenking is voor mij de Waalsdorpervlakte!
Eveneens: Salut! voor het Onsterfelijke Regiment!
Evocatus
4 en 5 mei is voor mij elk jaar weer een momentje waarop ik mijzelf besef: met de nazi's waren we nog niet zo slecht af geweest. Geen multicultuur, geen amerikaanse kutcultuur met al z'n excessen, discpline op school en werk. Geen feminisme. Had dat nou allemaal echt zo slecht geweest? We hebben een nepkoning, zijn belastingschapen, worden overgenomen door Islamieten en 180+ nationaliteiten mogen hier wonen, maar volgens de voorstanders van dat project is Afrika voor de Afrikanen en Azië voor de Aziaten.
Arnold Layne | 01-05-17 | 10:24
''dus in principe zou het gaan om alle slachtoffers van alle krijgshandelingen die sinds de 2e Wereldoorlog gevallen zijn, waar ook ter wereld. Dit zou dan ook inhouden de slachtoffers van de Korea-oorlog, Vietnam-oorlog, Falkland-oorlog, Libanese burgeroorlog en ga zo maar door.''
Nou nee. Dat is een bekende misvatting over 4 mei. Ik koppiepeest ter info maar weer eens wat er op de site van het Nationaal Comité 4 en 5 mei staat: "Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en oorlogssituaties en vredesmissies nadien'."
"Operative word" hier is "Nederlandse".
Dit is het officiële standpunt van de overheid, en dan kunnen individuele burgers (in Vorden) op 4 mei wel langs graven van Wehrmachtsoldaten lopen, en een (bij)gelovige sicko als Rikko Voorberg 3000 kruisjes voor verdronken gelukszoekers willen oprichten, de overheid dient hiervoor geen enkele medewerking en legitimering te verschaffen.
Voor de rest: zie mijn comment bij het artikel van gisteren over Rikko de Religek.
Heb een keer een stuk gezien waarin aan Nederlanders werd gevraagd of ze bereid waren om te vechten voor hun land mocht het aangevallen worden, de meeste zeiden nee, en voor dat soort lui zijn al die mensen gestorven.
Zwakke mensen creëren zware tijden maar de zware tijden zal de mens weer harder maken.
Helaas blijft de geschiedenis zich op deze manier herhalen tot het een keer te laat is.
@Jos Tiebent | 01-05-17 | 09:30 - en zo is het! Die 71 jarigen (En jonger) hebben er niets van mee gekregen, dat gezeik om niets ook.
MarcS | 01-05-17 | 10:24
Behalve natuurlijk dat mensen die geestelijk gezien een opdonder hebben gekregen bijvoorbeeld omdat ze hun familie afgevoerd hebben zien worden, onvrijwillig getuige waren van executies etc hier hun kinderen ook iets van meekrijgen.
Zeggen dat je alleen iets mag vinden als je de oorlog zelf aan den lijve hebt ondervonden is imho tekort door de bocht.
In welk jaar zouden we de bevrijding - door Tsaar Putin de 3e? - uit de klauwen van het tegen die tijd kalifaat van Brussel gaan vieren?
Gisteren bij het VPRO-programma over de (Tsjeschische) aanslag op nazi-kopstuk Heydrich een Tsjechisch commentaar: een volk dat niet bereid is voor zijn vrijheid te vechten, verdient die vrijheid niet. Wij hebben destijds Canadezen en Amerikanen voor onze vrijheid laten vechten. Tegenwoordig vechten wij voor schoolgaande kinderen in Afghanistan of "handhaven" de vrede in Mali, of erger nog, Srebrenica. Maar wij zijn niet bereid om voor ons eigen land en ons eigen volk te vechten. De deur staat wijd open en we laten ons bezetten door vreemdelingen uit de hele wereld.
Dode en gebruikte duitsers mogen ook herdacht worden... het volk wel . ieder volk overigens.
De leiders en de globalisten daarentegen mogen pas na hun hopelijk spoedige dood verguisd worden .
zoals ook anderen jarenlang "umsonnst"verguisd werden.
www.youtube.com/watch?v=8Cew8RlonTY
Herdenk de doden ,vier het leven.
De prijs die betaald is voor vrijheid , is een verdienmodel voor globalisten.
Wij zijn o.a. die helden op Margraten veel dankbaarheid verschuldigd. Zij hebben de hoogste prijs betaald zodat wij van de moffen verlost werden.
.
Dat een paar generaties later 'onze' overheid de macht, zeggenschap en ons zelfbeschikkingsrecht, overhevelde naar een dictatuur in Brussel en ons land ruimschoots blootstelt aan een agressieve, vrouwonvriendelijke, alles vernietigende en barbaarse ideologie is landverraad van de hoogste orde.
.
Al die gestorven helden, vaak nog jongens van net 18 jaar, hebben hun leven gegeven voor wat?!
.
Ik gedenk 4 mei. 5 mei valt er niks te vieren. De nieuwe onderdrukking van NL staat in de hoogste versnelling. Weg met ons heeft de hoogste prioriteit. Dit land moet kapotstuk ter meerdere eer en glorie van enkelen. Ze stoppen niet voor dat de gehele EU is omgetoverd tot èèn groot Zweden 2.0. Wakker worden ze pas als we massaal hun deuren intrappen in hun gated communities. De goedwillende Nederlander moet eerst in de medieval stand à-la 1789-1799 gaan voordat er hier iets gaat veranderen.. Tot die tijd: slikken, buigen, subsidiëren en vooral je grote waffel houden smerige xenofobische, islamofobe, rascistische, witte nazi!
@Jos Tiebent | 01-05-17 | 09:30 - en zo is het! Die 71 jarigen (En jonger) hebben er niets van mee gekregen, dat gezeik om niets ook.
Hierboven al gezegd, op 4 mei herdenken we de slachtoffers van de 2e Wereldoorlog. De Joden horen daar inderdaad bij, maar het is niet uitsluitend Jodendag.
Later werd dan ervan gemaakt dat de herdenking ook gaat over slachtoffers sinds de 2e Wereldoorlog en ook buiten het Koninkrijk der Nederlanden, dus in principe zou het gaan om alle slachtoffers van alle krijgshandelingen die sinds de 2e Wereldoorlog gevallen zijn, waar ook ter wereld. Dit zou dan ook inhouden de slachtoffers van de Korea-oorlog, Vietnam-oorlog, Falkland-oorlog, Libanese burgeroorlog en ga zo maar door. Misschien kunnen daar ook nog de slachtoffers van terrorisme onder gerekend worden.
Prima initiatief, maar ik denk dat het beter is om een algemene dag van bezinning in te voeren, waarin we ervan bewust gemaakt worden dat oorlog en geweld geen goed idee is en dat we beter lief voor elkaar kunnen zijn. Kerstmis zou een goed idee zijn voor zo een moment.
Laat verder 4 mei gewoon 4 mei blijven, en misschien dat er een voortschrijdend inzicht kan komen dat vele Duitsers net zo goed slachtoffer waren van deze oorlog. Niet alleen degenen die getroffen werden door de bombardementen, maar ook de dienstplichtigen die naar het front gestuurd werden en zelfs degenen die misleid waren bij de Hitlerjugend in oprecht dachten dat Ome Aad het beste idee had voor Duitsland.
Daarnaast mag wat mij betreft 27 januari meer status krijgen als herdenkingsdag voor de Holocaust. Ja, joden waren hiervan het slachtoffer, maar ook Jehova's Getuigen, Zigeuners, homo's, politieke tegenstanders en nog veel meer groepen. Wat mij betreft wordt er dan ook stil gestaan bij andere genocides, bijvoorbeeld Cambodja in de jaren 70.
Ik ben mij ervan bewust dat ook dit gevoelig ligt, want er al altijd de discussie ontstaan over welke genocide wel en welke niet herdacht wordt op deze dag. Ik voorzie al problemen met de Turken hierover, maar het is op zijn minst een impuls voor een verdere discussie hierover.
En als er echt een Jodendag gehouden moet worden kan dat volgens mij het beste op Pesach nl.wikipedia.org/wiki/Pesach de dag dat het einde van de Joodse slavernij wordt herdacht.
en op 4 mei mag er natuurlijk aandacht uitgaan naar de jodenvervolging, graag zelf. Maar maak het géén Jodendag.
3Schwanz | 01-05-17 | 10:12 apropos false flag.
www.youtube.com/watch?v=7DzwesXaOR4&a...
letten de linksies ff op!
Toen ik jong was werd mij geleerd dat dit nooit meer mocht gebeuren. Later leerde ik dat precies op datzelfde moment in Cambodja een massaslachting gaande was.
Ook de enorme slachtingen in Rusland en China maakten kennelijk niet uit, want er werd en wordt amper over gepraat.
Dat samen met het feit dat de nationaal-socialisten consequent aangeduid worden als fascisten geeft aan waar het om draait: communisme/socialisme met de daarmee gepaard gaande globalistische agenda moet per se goed zijn.
4 mei is voor alle slachtoffers van WOII, exclusief de fouterikken. Dus niet alleen de joden zoals Vuistje denkt, en al helemaal niet slachtoffers van vóór of na WOII zoals sommigen (Rikko) proberen te introduceren.
Mediaoorlog en false flag operaties hebben Europees gepeupel zo bang gemaakt voor minimale kans dat ze door terrorisme gewond raakt/omkomt dat ze zonder blikken of blozen al hun sinds WOII opgebouwde sociale rechten weggeeft, heeft dit zelf niet door (zie Koningsdag), blijft VVD-achtige partijen stemmen, en verwordt in nabije toekomst tot 3e wereldcontinent, terwijl heersende klasse/aristocratie feest blijft vieren. Grieken waren eerst aan beurt, rest volgt gestaag.
Opdat wij het niet vergeten.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/05/...
Dit jaar weer?
Nou vind ik persoonlijk het stuk van Robert Vuijsje ook walgelijk. Hij heeft een paar goede punten, maar hij is net zo hard bezig met het veroordelen van 'witte mensen' omdat ze wit zijn. De boodschap van het stuk is een beetje 'Hee, ik ben ook een good guy, want ik ben niet wit!'. Hij heeft gelijk dat openlijk Joods zijn enkele problemen oplevert, maar ik geloof dat dat over het algemeen niet de schuld is van 'wit Nederland'.
Graag ook een minuut stilte voor de slachtoffers van de Jihad. Amen.
Sorri, moet zijn 5 mei.
Deug-porno. Elk jaar hetzelfde gezever over wie wel en niet mogen worden herdacht. Er is zelfs een keer een rechtszaak geweest over het wel of niet mogen lopen langs graven van omgekomen Duitsers... Dan heb je echt een steekje los, als je daar ruzie om wilt maken.
Ik woon jaarlijks de dodenherdenking in ons dorp bij, de laatste twee jaar met mijn zoon van thans 8 jaar oud. Hij leert zo dat de onmetelijke vrijheid waar hij zich vandaag in begeeft niet vanzelfsprekend is en is geweest. We lopen het risico dat we die vrijheid verliezen doordat we de reden van het ontstaan ervan uit het oog verliezen. Belangrijk om historisch besef bij de jeugd bij te brengen. Duitse soldaten waren ook maar kanonnenvoer, er werden niet alleen Joden vermoord en in Indië hebben Nederlandse soldaten ook allerlei shit uitgehaald (maar daar hoor je zelden wat over...).
Dit moment misbruiken voor iets anders dan de oorlog is gewoon aandachtstrekkerij. Überhaupt er ruzie over maken is zielig. Dan heb je niet begrepen waar het eigenlijk om ging.
Als de herinneringen vervagen en uitdoven herschrijft men zonder enige gêne de geschiedenis.
Wat valt er nog te herdenken als die herdenking wordt gekaapt om een achterlijke visie die tot de ondergang van je land gaat leiden door de strot van het publiek heen te persen.
We gaan die verschrikkelijke geschiedenis gewoon overdoen op deze manier, met dien verstande dat de bezetters met bootladingen vol opgehaald worden en in Europa worden afgeleverd door landverraders die zich globalisten noemen.
Dodenherdenking, bevrijdingsdag, en nog meer hypocriet gedoe. Dezelfde deugmenschen voorop in de stoet terwijl ze ons de afgrond ingooien met hun deugbeleid. Verbannen moeten ze worden. Vrijheid kent de deugmensch niet. Onderdrukking en gutmenschdrammem is het enige talent. Naar de vuilnisbelt met ze.
We zetten de deur open voor terroristen en hun aanhangers die graag zien dat wij zich aan hen aanpassen.
Wat mij betreft mag de 4 mei herdenkingen en de daarop volgende Bevrijdingsdag geschrapt worden. Al was het alleen maar zodat ik de hypocriete sprekers met hun moralistische preken niet hoef aan te horen.
Roepen dat er voor vrijheid een hoge prijs is betaald waarvoor mensen bereid moeten zijn iets te betalen. Diezelfde landverraders laten busladingen vol met terroristen + aanhang dit land binnen.
Ik vind dat je op deze manier laat zien geen enkel respect te hebben voor de mensen die hun leven lieten door de bezetter.
vrijheid??
Vrijheid van meningsuiting zijn we al kwijt zoals Hans Teeuwen nog eens fijntjes duidelijk maakte:
www.youtube.com/watch?v=DEHF30061kE
4 mei, vlag halfstok wegens dodenherdenking.
5 mei, vlag halfstok wegens gesneuvelde vrijheden en terreur.
6 mei, vlag halfstok wegens moord op Pim Fortuyn.
@Kanarie_Geil | 01-05-17 | 09:40
Mijn Lakhóta oom waarschuwt hier al vele jaren voor. En ik probeer dit ook al jarenlang door te geven naar hier. Zij hebben precies hetzelfde mee gemaakt. Het Pine Ridge reservaat waar hij nu zit weg te kwijnen met de rest van zijn volk is ons voorland als we niet héél erg op onze hoede zijn. De Nederlandse identiteit, de taal. Alles wordt belachelijk gemaakt en verkracht. Dat is hoe je een volk onderwerpt. Dat is wat ze 150-200 jaar geleden bij zijn voorouders deden. Nu zien we hetzelfde hier. En voor degenen die denken; maar zó erg is het toch allemaal niet? Kijk maar eens hóeveel er sluipenderwijs al veranderd is. Of zelfs geheel verdwenen. Is dit wat wij onze kinderen/kleinkinderen willen na laten???
Op 4 mei moeten we van links weer herdenken dat we door de marrekane bevrijd zijn.....
Ik zou eerder zeggen, BEZET zijn, heden ten dage.
Voor degenen die nu los gaan op de vluchtelingen als aanstichter van dit alles; zowel Rikko de Religek als de immer deugende antifa's zijn allen diversiteitstattas.
4 mei halfstok .
5 mei die met vraagteken...
Hangen er dit jaar weer Marokkaanse vlaggen?
4/5 Mei hebben nauwelijks nog waarde. Dat is de afgelopen jaren vakkundig de nek omgedraaid. Je heult met de vijand wanneer je 4/5 mei nog meedoet. Dan sta je aan de verkeerde kant.
Goed punt. Wel jammer van de anti-semitisme kaart. Daardoor doet Van Rossum een pot verwijt de keteltje wat betreft 4 en 5 mei verwateren. Op dodenherdenking worden WOII-slachtoffers herdacht. Mensen die dat verwarren met Israel zijn af.
Kunnen we 4 mei niet in de Ramadan laten vallen en 5 mei dan naar het Suikerfeest verplaatsen?
@Hettiet | 01-05-17 | 09:32
Je kunt er gerust een generator op aansluiten. Want ze draaien zich niet om, ze liggen daar nu zo ongeveer met de snelheid van het licht te tollen. Dood en doodziek wordt ik van de vernietiging van alles dat Nederlandse geschiedenis is. Men hóeft hier niet te zijn. En voor de morele eigenpijpers; gaat u uw deugdfratsen lekker elders uitventen. Maar. Niet. Híer. Niet op deze dag.
DodenherdenkinG dus
Zwarte Piet
Kertsmis
Pasen
Doden herdenkinh
wat meer.....?
Allemaal om de geimporteerde anders gekleurden van dienst te zijn.
Vroeger was 5 mei een nationale feestdag maar de belangen van het bedrijfsleven gingen voor en men verordineerde dat het slechts eenmaal in de 5 jaar een nationale feestdag zou zijn.
Vroeger werden de doden herdacht op de plaatsen waar mensen waren gefusilleerd met simpele maar daardoor indrukwekkender dan de hedendaagse poespas die slechts bedoeld is om de belangrijkheid van de aanwezigen naar voren te brengen.
Nee geef mijn portie maar aan de overwinnaars die sinds de zeventiger jaren ons land aan het veroveren zijn.
Wat zal de toekomst brengen? Een openbare onthoofding van een ongelovige op de Dam voordat het schreeuwen vanaf de minaret begint?
"De zorgen over vluchtelingen zijn het afgelopen jaar afgenomen."
Helemaal niet. Men is zich slechts nog meer zorgen gaan maken over de rest. Percentueel mag het afgenomen zijn, het kan best toegenomen zijn.
Jos Tiebent | 01-05-17 | 09:30
Ooh! dan schaf de dodenherdenking maar vast af...
Onze vrijheid vieren op 5 mei?
Welke vrijheid?
Dat helden herdacht moeten blijven worden is belangrijk maar wanneer je de vrijheid ,verkregen door deze helden,dagelijks te grabbel gooit .... De helden draaien zich om in hun graf.
Gedenken dat we van een afschuwelijke vijand bevrijd zijn, om vervolgens, ons over te leveren aan een nog afschuwelijker vijand. 4 en 5 mei vieren, is een schijnheilige vertoning geworden, mes in de rug van allen die gevallen zijn voor de vrijheid!
De laatsten die de oorlog hebben 'meegemaakt' worden deze week 72 jaar.
Deze waanzin gaat de komende jaren alleen maar toenemen. De immer groeiende groep Nieuwe Nederlanders hebben 0 binding of gevoel bij W.O.II. en dat in combinatie met onze eigenste cultuurrelativering voorspeld een hoop treurigheid en krampachtige bochten waarin men zich zal blijven wringen om vooral maar te blijven 'verbinden'.
Luidruchtig herdenken is toch een beetje als ostentatief geld doneren voor het goede doel. Wie of wat is het werkelijke doel?
Verder zijn mensen die rituelen en tradities kapen door voor te willen schrijven wat er precies gedacht en gevoeld moet worden, als een kunstenaar die zijn kunstwerk alvast voor je gaat duiden. Hapklare brokken voor de postmoderne mensch.
Kijk bij de zuiderburen, wat er daar van de herdenkingen van de éérste wereldoorlog geworden is. Twee herdenkingen bij ongeveer dezelfde plek, op verschillende tijdstippen in dezelfde maand.
En dan nog die vreselijke bevrijdingsfestivals, hypocriet policor deugen met kudtmuziek.
- commentaar zelf weggejorist voordat Joris mijn account jorist -
Ik vind dat het dit jaar tijd is omgekomen nazi soldaten te herdenken met een krans. Daders zijn immers ook slachtoffers.
"Ons stijlloze advies: lekker onder een steen kruipen, op 4 mei je eigen herdenking in stilte houden en 5 mei en dan een pilsje pakken op de vrijheid".
.
Precies dat ga ik doen en laat dat 'pilsje op de vrijheid' maar zitten. Op 5 mei blijft mijn vlag binnen, slechts op 4 mei gaat hij halfstok.
Voor wat betreft terrorisme: IK citeer de onvolprezen Jari Litmanen die tijdens een "30+ wedstrijden ongeslagen streak"van Ajax zei: de kans dat we verliezen wordt per wedstrijd groter. En daar had hij gelijk in. De kans dat we in NL te maken krijgen met een aanslag wordt met de dag groter. Als We ze hebben in de UK, DE, FR, BE etc, dan is het onontkoombaar.
Mijn opa was een Duitser, die al sinds zijn babytijd in Nederland woonde. In de oorlog kreeg hij wegens hé een Duits paspoort een uniform en een wapen en werd hij opgenomen in het Duitse leger. Hij werkte echter samen met het verzet, moest onderduiken, werd verraden en ter dood veroordeeld. De bevrijding kwam eerder dan zijn executie en zo kon ook mijn moeder nog geboren worden. De oorlog heeft zoveel gezichten. Laat iedereen zijn eigen invulling geven.
De wereld is onderhand weer een broeihaard van kruitvaten. Maar goed, dodenherdenking, opdat het nooit meer gebeurt. Ik moet er om lachen. Stiekem dan. Onder mijn steen.
Laten we ook hier maar mee ophouden. Zo een beetje alles is inmiddels door de bezetters gekaapt.
1945... Toen was nationalisme nog heel gewoon en had men zijn (m/v) vrijheid eraan te danken
Opflikkeren met dat kapen van 4 en 5 mei voor de "vluchtelingen"!
Robert Vuijstjes mag zich realiseren dat 4 mei van oorsprong een dodenherdenking is, en geen herdenking van de jodenvervolging perse, en dat al vanaf dag 1 was. Die klok wordt niet voor niets op de Waalsdorper vlakte geluid.
Onvoorstelbare blunder van Vuijstjes.
REAGEER OOK