Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

JihadWatch. Dader Parijs in 2001 al veroordeeld tot 20 jaar cel wegens schieten op een agent

Karim Cheufri. Zo heet Abou Yousef al-Belgiki echt. En hij is dood. De aanslagpleger die in Parijs donderdagavond met een AK op agenten schoot, en daarbij 1 agent doodde en twee zwaar verwondde, was een 36-jarige in Frankrijk geboren man die woonde in Chelles, een wijk in het oosten van Parijs. Cheufri is in 2001 tot 20 jaar cel veroordeeld voor - je verwacht het niet - schieten op een politieagent (Le Parisien, 10 april 2001). Dat deed de toen 23-jarige Cheufri (toen nog afkomstig uit Saint-Denis, nog zo'n jihadwijk die we kennen van eerdere aanslagen en uit islamofobe Nieuwsuur-repo's) tijdens een ontsnappingspoging uit de gevangenis, waar hij zat op verdenking van een overval. 2001 + 20 = 2021 dus ra ra politiepet hoe Cheufri vrij rond kon lopen (sinds 2016), laat staan dat ie ongehinderd ISIS-contacten in het Kalifaat kon hebben. Maar nu is hij dood dus dat is weer een probleem voor de Westerse samenleving uit de weg geruimd. Jammer dat daarvoor ook het bloed van drie Franse agenten vergoten moest worden. Enfin. Waar andere media graag het weeë diverstiteitsgejank van Timmerfrans citeren, plakken wij hier dan wel een filmpje van een Poolse minister die zich net zo hard als wij verbaast over de vraag: hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan, alvoordat we de mantel van politieke correctheid afwerpen en de domineespreken over diversiteit eens naast ons neerleggen en iets gaan DOEN aan de islamitische interferenties in het nu-nog-vrije Westen. En die andere verdachte? Youssouf el Osri, de tweede verdachte die genoemd werd als per Thalys in Parijs gearriveerde 'bekende van de politie', heeft zichzelf in Antwerpen bij de politie gemeld. Die is dus vermoedelijk onschuldig & niet betrokken.

Reaguursels

Inloggen

Bij BNN komt een programma dat heet 'Dat wordt oorlog'.
programma.bnn.nl/dat-wordt-oorlog
Hierin kun je zien hoe makkelijk het is om mensen een hekel aan elkaar te laten krijgen.
Dan was er al de granfalloon, een groep mensen die kiezen voor of aanspraak maken op een gedeelde identiteit of doel, maar waarvan de onderlinge vereniging eignelijk betekenisloos is. Zoals een kledingmerk of voetbalclub. Je kunt zelfs random mensen in twee groepen verdelen, dat werkt ook.
en.wikipedia.org/wiki/Granfalloon
"Bij de vorming en instandhouding van een granfalloon worden methoden gebruikt waarbij individuen worden aangemoedigd zich te identificeren met die bepaalde groep. Daarbij wordt gebruikgemaakt van symbolen, rituelen en overtuigingen. De sociale druk om zich met zo'n groep te identificeren heeft als doel om onderlinge loyaliteit en betrokkenheid van het individu met die groep te versterken."

Combineer dat met het sektarisch weggeven van je eigen identiteit/veantwoordelijkheid onder het mom van vrijheid en je hebt een gevaarlijke mix.

Langzaam, veel te langzaam krijgt het grote publiek iets te zien over hoe mensen voor karretjes gespannen worden en elkaar te lijf gaan om soms niks tot aan compleet sektarisch gebrainwashed worden.
En dan de vraag; ten gunste van wie gebeurt dit, wie heeft er baat bij en waarom laten we het gebeuren...

kloopindeslootjijook | 22-04-17 | 12:45

En waarom liep die figuur dan 'buiten'???

François, La Haye | 21-04-17 | 19:45

-weggejorist-

xenocurio | 21-04-17 | 18:24

chrisjuh | 21-04-17 | 10:06

Exact.
Haal de guillotine weer tevoorschijn en lieden die andere aanvallen uit naam van de profeet dezelfde dag nog op dat blok en dat mes laten vallen.
Wellicht nog beter uit voorzorg al diegene die bekent zijn als IS sympathisanten of zoals Harald Doornbos aangeeft gelinkt kunnen worden aan terrorisme allemaal op dat blok.

Ketchupbadger | 21-04-17 | 10:11
en voor diegene die daadwerkelijk aanslagen plegen deze in een varkenshuid stoppen en begraven. Zullen de meeste erg snel naar de woestijn verhuizen,

Radicale plannen of gedachte,... op de huidige weg doorgaan gaat in ieder geval geen oplossing bieden maar leidt tot erger.

Moneytron | 21-04-17 | 18:14

Foto zegt genoeg. Marokkaan in joggingbroek. Standaard outfit. Ik walg van deze types.

shimanski | 21-04-17 | 18:02

@Ketchupbadger | 21-04-17 | 10:11
Huh ?
Hou mij er even buiten, ja !

Wijze uit het Oosten | 21-04-17 | 17:17

@koter | 21-04-17 | 14:56
Dwaas.

Lewis Lewinsky | 21-04-17 | 15:28

Graaisnaaiert | 21-04-17 | 14:50
Laat dat idee van een samenwerkend Europa maar varen. Gaat hem niet worden, daar is het m.i. nou al te laat voor. Straks bestaat Europa alleen nog als naam voor het continent, en wellicht dat zelfs ook niet meer. Van Europa naar Eurazië naar Azië.

Deksmaat | 21-04-17 | 15:00

Volgens Jesse Mohammed Klaver is het allemaal onze schuld!
eerstneukendanpraten | 21-04-17 | 09:49

Links- of rechtsom is dat natuurlijk ook zo.

koter | 21-04-17 | 14:56

@Dutch_Holland | 21-04-17 | 11:46
.
Ik vertrouw Brussel de zeggenschap over de inzet van onze jongens en meisjes niet toe. Wat we kunnen doen is samenwerking binnen Europa door taakverdeling, dwz dat elk land een stukje uit de volledige defensietaart voor zijn rekening neemt en doet waarin hij/zok ecxellert. Onze marine staat op eenzame hoogte, dus laten wij ons daarop werpen. Tuurlijk heb je ook andere legeronderdelen nodig, maar dat is waar het leeuwendeel van de inspanning op gericht moet zijn. De Duitsers zijn gespecialiseerd in landoorlogen, de Fransen in expeditielegers, Oostblokkers hebben 1400 jaar ervaring in de strijd tegen de Islam dus daar valt best wel een aardig totaalplaatje uit de distilleren. We moeten m.i. niet toe naar een verenigd Europa, maar naar een samenwerkend Europa.

Graaisnaaiert | 21-04-17 | 14:50

Bijna 19.000 man zijn bekend bij de Belgische justitie, waarvan ze sterk vermoedem dat dit potentiele Jihadistjes zijn en die mensen lopen allemaal vrij rond ipv geinterneerd te zijn? Waanzin.
Overigens, die aanslag op de Borussia Dortmundbus is volgens de Joop gepleegd door een , jawel, Rus.
Heerlijk toch, die linksdraaiende deugpraters; een genaturaliseerde Islamiet wordt door links met de term Belg/Nederlander/Fransman aangeduid terwijl een tot Duitser genaturaliseerde Rus gewoon een Rus is.
Dat noem ik niet alleen hypocriet, dat noem ik simpelweg kwaadaardig.

Graaisnaaiert | 21-04-17 | 14:37

Gaat Polen europa weer beschermen van de islam invasie of splitst europa in west(multiregenboogwegmetonscultislam) en oost(voornamelijk katholieken en witmenschcultuur) in een niet al te verre toekomst. Ik gok op nr 2, omdat het aantal moslims in west europa ver in de miljoenen loopt.

Abu Koop Dan | 21-04-17 | 14:08

Ik ben zo te zien niet de enige die de indruk heeft dat onze politici burgerdoden als acceptabele collateral damage zien voor hun 'grotere Europese ideeën' over vrijheid van beweging, etc.

doedeljantje | 21-04-17 | 13:54

Heeft Timmerjank zn tranendal al laten vloeien? Of doet ie geen kunstjes meer op televee?

Denkhetnjet | 21-04-17 | 13:45

@Mr Master T 007 | 21-04-17 | 10:37
Juist!!! U snapt het volkomen! Daar zit hem de crux. We hebben hier zolang vrijheid en vrede gekend dat men vergeten is dat deze niet gratis en zonder bloedvergieten tot stand gekomen zijn. Mensen als u en ik alsmede ook het gros van de reaguurders hier hebben de kop niet in de kont zitten. Helaas voor ons geldt dat niet voor een groot gedeelte van NL en ja, geheel Europa. Daar denkt men nog steeds dat het allemaal niet zo'n vaart loopt en wij zijn met méér (hoi Rutte!)! Dus stemde men op meer, meer, méér! van dit alles. GroenStinkt in de regering (de HORROR!) want zo'n leuk fris koppie *kots*. De wetten uit het jaar Kruik dienen terstond met grote spoed herzien en aangepast te worden. Nu kan men niet eens een fotootje plaatsen van dit tinnef want de privacywetgeving *head desk*

Verder: kan iemand me een linkje geven waarin ik de Poolse MP wél kan bekijken? Want het is weer eens "The media could not be played" hier...

Sjefke7807 | 21-04-17 | 13:39

JTKDM | 21-04-17 | 11:28
Volgens mij waren er niet zoveel islamitische landen gekoloniseerd. Die landen die dat wel waren zijn doorgaans later islamitisch geworden.

Ben Hetzat | 21-04-17 | 13:39

Mark_D_NL | 21-04-17 | 13:20
Juistum. Ik verwacht daarnaast eerdaags de vlam in de pan en daarna heel veel huilen en vingerwijzen door links, policor en kansparels.

Dirk III | 21-04-17 | 13:28

Richt een Europese marine op en sluit de middellandse zee volledig af, degene die het toch proberen gewoon terugbrengen. Item dito een Europees leger voor de Europese grenzen aan land.
Dutch_Holland | 21-04-17 | 11:46
Een europese Marine, dus incl. Rusland? Of bedoel je een EU marine?
--
Nou laten we dat nou maar niet doen. We hebben gezien wat macht doet met die 2e garnituur politici in Brussel. Tevens implodeert de EU binnen en jaar of wat. Dus alles wat je met de EU wilt doen is nutteloos. En die EU club heeft nou niet een echt goed trackrecord als het gaat om het oplossen van problemen. Zuipen, Neuken en liegen dat is waar de EU in excelleert.
--
Nee geen EU bemoeienis meer, een snelle #Nexit en voor onszelf zorgen, dat doen we al 100-en jaren dus geen enkel probleem om dat wer te doen.
--
Leve de Republiek!

Mark_D_NL | 21-04-17 | 13:20

Ik met mijn kleine reaguurdershersens heb geen idee wat er allemaal over onze hoofden heen beslist wordt, in de centra van de macht.
Wel is duidelijk dat iedereen (inclusief onze religieuze "vrinden") als paddenstoelen behandeld worden.
Terreur, ander woord voor nieuw verdienmodel inclusief eeuwigdurende vijand. That's the way to make a $$$$$$$$$, and rule.

cat22 | 21-04-17 | 13:08

had 20 jaar gevangenisstraf maar loopt vrij rond en was bekend bij de instanties , zijn ze daar nog dommer als hier?

bekijket | 21-04-17 | 12:43

Die islamitische naamvoering is ook al niet doordacht. Broeder Yousef uit Belgie. Stel je voor dat er post is voor Broeder Mohammed uit Frankrijk, dan loopt het halve slagveld leeg omdat iedereen post denkt te krijgen.

BolletjeWol | 21-04-17 | 12:27

-weggejorist-

Bofkut | 21-04-17 | 12:01

Op joop maken ze zich ernstig zorgen dat deze aanslag wel eens in het voordeel van Le Pen zou kunnen zijn.
Nog even een complot theorie er achter aan.
Pliesie werkt samen met FN om Le Pen aan de macht te helpen.
Aldus joop.

komtdatschot | 21-04-17 | 12:01

één pluspunt: dat zoontje op z'n nek wordt niet meer geïndoctrineerd door z'n levensgevaarlijke papa. Hopelijk is het nog niet te laat voor hem.

bifferman | 21-04-17 | 11:56

2001+20=2021! WTF deed die gast buiten de gevangenis???

Neehè | 21-04-17 | 11:55

Dutch_Holland 11:46
En dat nu net het moeilijke aan deze materie. Zodra je een europees leger en/of marine opricht geef je die mafkezen in Brussel nog meer macht. En niemand die garandeert dat dit leger ook gebruikt gaat worden op de manier en de bedoeling waarvoor het ooit opgericht was. Zie Frontex, die de buitengrenzen moet bewaken maar feitelijk een taxidienst is voor gelukszoekers.

Wekkertje | 21-04-17 | 11:52

Indien Van Rompuy, Juncker en Merkel de Koudenhoven-Calerghi (mixture van Europese volkeren met Afrikanen en Arabieren) prijs krijgen uitgereikt dan moet ieder weldenkend mens toch beseffen dat hier pure opzet van immigratie van deze culturen aan de gang is...
Degenen die dit allemaal regelen hier zijn de ware schuldigen (naast de is-lam, letterlijk) natuurlijk.
We schelden en richten ons teveel op de verkeerden.
Tis wat bakkeleuris zegt...

A3an | 21-04-17 | 11:51

@onnosel | 21-04-17 | 10:37
Inderdaad, zou ik ook nooit doen, want vrijheid = leven, geen vrijheid = geen leven, punt.

Ik laat mijn vrijheid nooit door die fascistische islam afpakken, ik buig nooit voor die smerige islam, ik zal tot de laatste snik voor mijn vrijheid vechten, nooit opgeven.

Maar, als de grote meerderheid dom en naïef blijft (zie uitslag 15 maart), dan kan je er in je eentje ook weinig aan doen, hoe moet je deze waanzin stoppen als de grote meerderheid zwaar naïef is en niet wakker wilt worden?! Dat is heel lastig.

Wat ik wel kan doen, mijn eigen conclusies trekken, ik zou in West-Europa nooit vastgoed kopen, in mijn bedrijf ga ik ook niks meer investeren, ik hoop dat ik binnen 5 jaar de Green Card krijg, dan ga ik meteen hier alles verkopen en definitief naar Amerika emigreren, vanuit daar kijk ik dan op TV/Internet naar de linkse sukkels in West-Europa, hoe ze elke dag met de eeuwige islamitische ellende geconfronteerd worden, de ellende die ze zelf hebben geïmporteerd.

Ik ga echt niet voor die linkse sukkels vechten hoor, al decennia lang roep ik tegen hen "pas op voor de islam, het is een levensgevaarlijke gestoorde verwoestende ideologie", en het resultaat is?! Mijn linkse buren zijn boos op mij, ze praten niet meer met mij, in hun ogen ben ik niet liev, want ik ben tegen de islam.

Joh, laat ze maar zelf oplossen, ik ga echt niet voor hun linkse domheid vechten, dan zeg ik, eigen schuld dikke bult, wie domme dingen doet, moet maar peop eten, de linkse naïviteit is dodelijk, letterlijk en figuurlijk, dat hebben wij gisteren weer in Parijs gezien, en het wordt alleen maar erger, want hoe meer islam, hoe meer ellende.

Wonderful-Life | 21-04-17 | 11:51

Levensgevaarlijk dat foute populisme. Toch ?

Wekkertje | 21-04-17 | 11:50

Richt een Europese marine op en sluit de middellandse zee volledig af, degene die het toch proberen gewoon terugbrengen. Item dito een Europees leger voor de Europese grenzen aan land.

Dutch_Holland | 21-04-17 | 11:46

Polen zijn een dapper, moedig en strijdvaardig volk. Ik vind dat wij te vaak onterechte kritiek op ze hebben. Kijk eens naar hun nationale geschiedenis van Duitse en Russische terreur. En deze minister vertelt gewoon hoe het is. Ik vind dat fantastisch. Ik beschouw de Mogherini's en Sargentini's zo mogelijk als een nog groter gevaar voor Europa dan de terroristen die ze faciliteren.

Bigi Bana Boy | 21-04-17 | 11:36

Ik keek de andere kant op of zoals onze elite doen ik heb weg gekeken , voor mij dus geen probleem meer al wordt er elke dag geschoten het gaat nu lekker langs me heen.

janmetdepet | 21-04-17 | 11:34

De ECHTE terroristische moordenaars zijn de imams die uit machtswellust hun domme debiele naieve volgelingen hersenspoelen en tot moord aanzetten. De uitspraak "verdeel en heers" kennen ze maar al te goed.
Hier een voorbeeld van een van deze schandelijke proleten, vermomd als vriendelijke baardmans. En wij idioten trappen er steeds maar weer in (taquiyya, taquiyya, taquiyya)
youtu.be/GAPmJexGvIc?t=15

telelezer | 21-04-17 | 11:32

Wen er maar aan.... door U betaalde politici (DENK) gezellig samen met terroristische hamas vrienden.... U kijkt toe. Wie zwijgt.....

ali komijnekaas | 21-04-17 | 11:29

Zowel Frankrijk als het Verenigd Koninkrijk moesten zo nodig de halve moslimwereld koloniseren en zitten nu met de erfenis daarvan. Polen mag vooral dankbaar zijn dat het nooit koloniën heeft gehad.

JTKDM | 21-04-17 | 11:28

Iedere bestuurder of politicus die niets doet tegen deze terreur heeft bloed aan de handen. Dit gaat niet meer om stageplaatsen, economische migratie of oorlogsvluchtelingen. Die afleidingsmanoeuvres kunnen bij het grof vuil.
Bij hoeveel vijandige manschappen op het EU-grondgebied mag men spreken van een invasie door een vreemde mogendheid? Wat zijn de verantwoordelijkheden van (on)gekozen bestuurders in het waarborgen van de veiligheid van hun burgers? Wat zijn de gevolgen voor bestuurders die hierin verzaken? Een mensenrechtenadvocaat zal best wel antwoorden hebben op die vragen, maar de ervaring leert dat het verdienmodel van die beroepsgroep niet bij Europese burgers ligt.

r@face | 21-04-17 | 11:27

@ Umberto die trotzoni | 21-04-17 | 11:24
Je belicht hier inderdaad de krankzinnige waarheid

telelezer | 21-04-17 | 11:26

Kertsbal | 21-04-17 | 09:49

Weggaan uit Nederland. En naar een land met gesloten grenzen. Meer zit er niet in.

duitse herder | 21-04-17 | 11:26

Ik adviseer veiligheidsdiensten weer die goede oude Lombroso te gebruiken om potentiële terroristen en criminelen te identificeren
@ batvoca2 | 21-04-17 | 10:36
-
hier nogmaals voor hen die de theorieen van Lombroso niet kennen:
Lombroso's theory of anthropological criminology essentially stated that criminality was inherited, and that someone "born criminal" could be identified by physical (congenital) defects, which confirmed a criminal as savage or atavistic
en.wikipedia.org/wiki/Cesare_Lombroso...

telelezer | 21-04-17 | 11:25

Een aanslag door een relie islam fanaat heeft al bijna geen nieuws waarde meer, zou een boze witte man nu een ruit ingooien bij een moskee heb je een week lang uitzendingen hoe slecht we wel niet zijn, en hoe zielig hun wel niet zijn inclusief politieposten bij alle andere islam reliehuizen in den land, want zo heurt het.

Umberto die trotzoni | 21-04-17 | 11:24

Je moet jezelf de schuld geven. Omdat je te dom bent om dit complexe probleem te begrijpen en daarmee onderdeel, veroorzaker en eigenlijk nog erger bent dan een terrorist, en tegelijkertijd moet je jezelf afranselen met een zweep.
@ RickTheDick | 21-04-17 | 10:03
-
vergeet niet: jezelf een taart vol met besmet menstruatiebloed en vol stront met bacterieen en virussen in je eigen gezicht gooien, want pas dan ben je ECHT een linkse deugfascist

telelezer | 21-04-17 | 11:20

te wapen te wapen. Zelfs de 'guurrechtse' Telegraaf is gevallen voor de policor verslaglegging dat het om een 'Fransman' zou gaan.

Een franssprekende Naffer is nog altijd geen Fransman. Ook niet als hij dat paspoort heeft.

Als de politiek ons niet wil beschermen -en als we naar de verkiezingsuitslag kijken gaan ze dat de komende vier jaar zeker niet doen- dan moeten we dat zelf maar doen. Vechten of vluchten.

Vluchten voor de 'vluchtelingen'. Europa, je bent af.

Releasethehounds | 21-04-17 | 11:17

Heeft niets met de islam te maken. Hij haatte gewoon de politie. Kan iedereen overkomen en wijst derhalve niet op terroristisch motief. De spin waarvan je WEET dat ie gaat komen.

Adversary | 21-04-17 | 11:12

In beide gevallen. Ik adviseer veiligheidsdiensten weer die goede oude Lombroso te gebruiken om potentiële terroristen en criminelen te identificeren
batvoca2 | 21-04-17 | 10:36
Ik adviseer alle mensen om een poging te ondernemen om legaal een wapen aan te schaffen ter zelfverdediging. Dat is in de nabije toekomst echt, heel echt nodig. Je kunt al beginnen met de petitie te ondertekenen bij Change.org.
make Council of the European Union: EU Schengen area wide firearms concealed carry for self and property protection.

wakker worden | 21-04-17 | 11:09

Degene die de deur opendeed voor hem in Frankrijk zou hier niet door de rekentest zijn gekomen,2001 + 20 jaar is 2021!

Geevee | 21-04-17 | 11:08

Kunnen we die Poolse minister niet een dubbel paspoort aanbieden. Kan die onze minister president worden. In plaats van die natte krant Rutte. God verhoede dat groen links in de regering komt!

decaliter | 21-04-17 | 11:05

Ik kan nú al de reportage uittekenen van NOS-correspondente Madame politique correct Saskia Dekker. Over het opgroeien in de banlieu en de 'stelselmatige discriminatie en achterstelling' van deze beroepscrimineel.

Zenzeo | 21-04-17 | 10:59

Als het eind van het verhaal toch dood op straat liggen is, kunnen we dan de ellende op weg er naartoe overslaan en meteen het laatste hoofdstuk spelen met dit soort schorum?

marcoplarco | 21-04-17 | 10:58

bert.s | 21-04-17 | 10:43
Mooi he, Nederland heeft op 15 maart gekozen voor en politiestaat gestuurd vanuit Brussel door ongekozen bestuurders.. Hoe fout wil je het hebben. Dde mensuh komen er nog wel achter. Slaven zijn het geworden.
--
Maar ik vermoed dat velen op hun sterfbed trots zullen zijn dat ze hun lijf en leden hebben gegegeven aan de EU en Timmerfrans. Want Frans leeft goed van de slavenarbeid van nederlanders, en daar mag je trots op zijn.
--
Leve de Republiek!

Mark_D_NL | 21-04-17 | 10:51

Ik lees nu net in de Figaro. In 2003 tot 20 jaar veroordeeld. In hoger beroep in 2005 verminderd tot 15 jaar. Als hij vanaf 2001 in de gevangenis heeft gezeten zou hij sowieso in 2016 vrijkomen (want aftrek voorarrest e.d.).

batvoca2 | 21-04-17 | 10:49

In 2001 veroordeeld tot 20 jaar cel. Het is 2017. Volgens mij is dat 4 jaar te vroeg ?? Frankrijk net als nederland. Goed gedrag ? Het was zo een aardige jongen in de cel ?

Huissie | 21-04-17 | 10:46

Volgens de Volkskrant (zoals altijd zeer netjes met een initiaal voor de achternaam, hoewel de man dood is) werd hij in 2005 veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf voor een poging tot moord op 3 politiemannen in 2001. In ieder geval is hij vroeger vrijgekomen. Maar wanneer zegt de VK dan weer niet. Ook in andere berichten staat niets over de reden en jaartal van de vrijlating.

batvoca2 | 21-04-17 | 10:44

De EU vaart er wel bij dat wij het volk bezig zijn met een "handvol" gelukzoekers. De politieke eu unie wordt verder gesmeed in de achterkamertjes. heeft u gekozen voor bijv timmermans junckertje en die andere pool? nee dacht het niet. dus let goed op hoe je eigen vrijheden onder je voeten wegdrijven in een politie staat eu. want iedereen schreeuwt om moord en brand. feit is dat we voor een paar malloten overal gecheckt gaan worden. het kapitaal, de linkse en de rechtse grijpen deze kans maar al te graag aan om die macht op ons uit te kunnen oefenen. dat is de prijs die we de komende 10 jaar gaan betalen.

Rest In Privacy | 21-04-17 | 10:43

-weggejorist-

oostvooruit | 21-04-17 | 10:40

Sorry, waar ik 2017 zei, bedoelde ik natuurlijk 1438.

PresidenteDeConjovia | 21-04-17 | 10:38

Bakkeleures | 21-04-17 | 10:26
Zo werkt dat: de islamisering. Wen er maar aan. Ik hoor deze zin al jaren. Ik heb er een grote hekel aan. Wen er maar aan. Aan de hoofddoeken, aan de moskee, aan de mannen in een jurk, aan de aanslagen en doden.
Het zou bij mij kunnen werken zoals bij jou. Eén dode maar, tien doden maar, een kleine aanslag, een grote aanslag. Wat maakt het uit.
Ik wil echter niet dat de islamisering mij maakt tot een zombie. Dus bewust, heel bewust, wil ik er niet aan wennen. Doe ik mijn best om er niet aan te wennen. Na elke aanslag, na elke belediging, na toestanden zoals die van het zwembad, zeg ik tegen mijzelf: nee, ik wen er niet aan, ik wil er niet aan wennen. De islamisering mag niet winnen. Dit is ons land, onze cultuur. Wij moeten ons land, onze gewoontes, onze tradities, onze cultuur beschermen en verdedigen.
Dus ik zal nooit wennen aan al deze zaken die niet bij ons land horen.

onnosel | 21-04-17 | 10:37

Ik ben benieuwd hoe ver het moet komen voordat de mensen hier in Nederland de touwtjes weer in eigen handen gaan nemen. Uiteraard zijn wij hier über verwend en zitten we met zijn allen elke avond vol bewondering naar de 'ver van mijn bed show' (nieuws) te kijken. Wat gaan we hier in Nederland doen als er mensen worden opgeblazen op bijvoorbeeld de dam? Worden we dan wakker? Of gaan ook wij hier eerst stille tochten houden? Wat zijn Nederlanders toch super naïef (geldt trouwens voor alle West-Europese landen) om te denken dat het allemaal wel goed gaat komen. Het is al lang niet goed meer. Mensen worden doodgeschoten en opgeblazen en dat nog geen 500 km hier vandaan. Laten we de wereld nu eens heel plat slaan en wel even in zwart/wit denken. Dat wil zeggen dat moslims een potentieel gevaar zijn zo lang we dit 'probleem' niet onder controle hebben. Klinkt misschien radicaal maar ik heb geen zin om onze westerse wereld cadeau te geven aan Allah Hakbar en Europa om te toveren naar Nieuw-Woestijnië. Het feit dat we überhaupt geconfronteerd worden met dit soort geweld op basis van ideologische motivatie anno 2017 is met de kennis van nu toch eigenlijk al bezopen. We zijn te ver doorgeslagen in het creëren van de ideale samenleving dat we zijn vergeten dat we die ook moeten beschermen!

Mr Master T 007 | 21-04-17 | 10:37

2001 + 20 > 2017, goed opgemerkt.
Edoch, hij was 36 anno 2017, maar 23 in 2001?

PresidenteDeConjovia | 21-04-17 | 10:36

In beide gevallen. Ik adviseer veiligheidsdiensten weer die goede oude Lombroso te gebruiken om potentiële terroristen en criminelen te identificeren

batvoca2 | 21-04-17 | 10:36

Een ding staat overduidelijk vast.
En dat is dat als een veroordeling tot 20 jaar ook inderdaad 20 jaar zitten was geweest die agenten nog in leven zouden zijn.
Maar ja, ook daar heeft het linkse gespuis hun idiote stempel op de samenleving gedrukt.
Hoelang nog?
Hoe triest ook, te hopen valt dat Marine er nog wat stemmen bijkrijgt van die Fransen van wie de oogjes weer een beetje verder open zijn gegaan.
We zullen het zien a.s. zondag.

Dostranamus | 21-04-17 | 10:35

Overval, schieten op agenten x2. Three strikes out, dat dan weer wel.

goedverstaander | 21-04-17 | 10:33

@ Deksmaat | 21-04-17 | 10:23
Jammer ,je link zit achter die betaalmuur.
Maar dit is meer een typetje voor van Kooten en die Bie. Men is idd bang voor die feiten. Meningen doen ertoe en niet de die harde waarheid.
Mijn inziens komt men hier nog hard op terug. Maar dan is het al te laat.
En ik heb het advies van "de parel van het Zuiden" ter harte genomen en ze gemeld bij het antidiscriminatie bureau in mijn provincie.
Dat zal ze leren :)

Rest In Privacy | 21-04-17 | 10:32

Veel inzenders vinden dat de veiligheidsdiensten hebben gefaald. Zonder inside-informatie weet je dat eigenlijk niet. Maar er zijn wel erg veel van die islam-gekken. De meeste schijnen via het internet gekweekt te worden. Die veiligheidsdiensten moeten dus veel computerspecialisten aanwerven en veel mensen die Arabisch kennen. En zodra ze wat weten: preventief ruimen, net als bij zieke varkens.

JvanDeventer | 21-04-17 | 10:31

Parijs, pfff, laten we de zaken niet groter maken, weet u wat er op voetbalvelden gebeurt?

dugo | 21-04-17 | 10:28
-weggejorist-
berend-botje | 21-04-17 | 10:26

Geen stageplaats gehad natuurlijk - als gevolg van een Zionistisch complot, dus ga je maar stage lopen bij IS. Ik snap dat allemaal wel. Ik hoop dat 'ie veel plezier heeft met z'n 72 maagdelijke meelwormen (de gewone maagden zijn door toenemende vraag even niet meer leverbaar).

Reinaert | 21-04-17 | 10:26

Weet je, het raakt me niet meer. Eén agent doodschieten, ik ben niet meer onder de indruk. "Op één been kun je niet staan," zei mijn opa altijd, "één is geen." Dat het weer zo'n relifanaat was, verbaasde evenmin. Het boeit me ook niet meer, ik ben er doof voor geworden, gevoelloos. Het heeft ook geen nieuwswaarde meer.
Evenmin de obligate zinsnede die er steevast op volgt: "Hij was in beeld bij de veiligheidsdiensten." Nou en? Er is bij mij zoveel in beeld, waarom doen die veiligheidsdiensten er dan niks mee? Altijd zijn het weer mafklappers die gewoon als zodanig bekend zijn maar telkens moet het levens kosten omdat we niet ingrijpen. Dus wel "monitoren" maar niet ingrijpen, dat werk.
Onze overheid heeft bloed aan de handen omdat ze nog niet eens het lef hebben om te wíllen ingrijpen, nog afgezien van of ze het wel kunnen of mogen. Ze willen en durven het niet eens, terwijl ze volksvertegenwoordigers zijn. Welk volk? Niet mijn volk in elk geval.
Dit gaat zo door tot de vlam in de pan slaat en men willekeurig van dit soort jokers uit de huizen sleept en op het dorpsplein ophangt. Lyncht. En wie heeft het dan gedaan? Wie is er dan ineens zielig? Precies.

Bakkeleures | 21-04-17 | 10:26

Gelukkig hebben wij Frans Timmermans! die een dezer dagen deze Poolse minister met z'n andere mening keihard, in 6 talen, op z'n vingers zal tikken.

Fappelmoes | 21-04-17 | 10:24

-weggejorist-

Deksmaat | 21-04-17 | 10:23

Beste mensen, JUIST HIEROM is een Muur rondom de EU zo'n slecht idee.

Kijk, die 'vluchtelingen' komen toch wel, met of zonder muur, want die worden gewoon netjes opgehaald door Timmermans Ferries of door Mutti Merkel uitgenodigd.

Een eventuele Muur gaat er, net zoals het IJzeren Gordijn en de Berlijnse Muur, voor zorgen dat geen enkele blanke autochtone belastingslaaf de EUSSR nog kan ontvluchten! De blanke autochtone belastingbetaler is namelijk de kurk waar de Multiculturele Maakbare Samenleving op drijft (financiering + makkelijk de schuld te geven van alles wat er mis gaat) en dat weet de linkse kleffe club die de EUSSR regeert maar al te goed.

Xirdalan | 21-04-17 | 10:23

Vrijwel all daders van de afgelopen aanslagen waren "in het vizier van de veiligheidsdiensten. Het lijkt wel of dat een garantie is om ongehinderd aanslagen voor te bereiden en uit te voeren. Zodra je in het vizier bent, wordt je namelijk beschermd door allerlei internationale en nationale privacy verdragen, vaak nog uit de tijd van de Neanderthalers.

Steinway | 21-04-17 | 10:23

Poolse Minister voor Europees President!

Reagluren | 21-04-17 | 10:22

Alweer een moslimitische haatschietjihadi dood.
Goed zo. Opgejorist en weggerot.

Nivelleermarionet | 21-04-17 | 10:22

De nieuwelingen weghouden is al een probleem.. Vrijwel onmogelijk om het bij de wortels uit te roeien..
Wen er maar aan gewoon...

Samper | 21-04-17 | 10:18

-weggejorist-

TDB | 21-04-17 | 10:17

Ik kan me niet voorstellen dat dit in Frankrijk geen aanleiding is om nog eens na te denken over: 1) de ook daar blijkbare gangbare praktijk dat misdadigers niet hun volledige straf uitzitten 2) het effect van de Arabische immigratie (ook al is deze gek in Frankrijk geboren) op de criminaliteit 3) het effect van de islam. Maar ik zal me maar geen illusies maken; het is hier in Nederland ook al jaren gewoon dat TBS'ers met proefverlof weer nieuwe slachtoffers maken. Men blijft dat proefverlof toch steeds weer verlenen, ook aan de grootste gekken. Blijkbaar zijn daar redenen voor, ook al hoor je die nooit.

JvanDeventer | 21-04-17 | 10:16

@Wonderful-Life | 21-04-17 | 10:06

Fijn voor je Poolse take-away vrouw en haar geliefde kathosick minister maar we wonen in Nederland.

Zolang we het relifascisme een plaats blijven geven zal het als een maatschapplijk eczeem blijven heersen.

litebyte | 21-04-17 | 10:15

-weggejorist-

Betweetert | 21-04-17 | 10:15

Ik wacht nog steeds op de Nederlandse variant...
Wat zijn we allemaal weer geschokt en dit mag nooit meer gebeuren, zucht, gaap, slaap.

swagmachine | 21-04-17 | 10:15

De EU heeft in 2012 de Nobelprijs voor de Vrede ontvangen, en moet je nou eens kijken. Vijf jaar later dood en verderf. Is toch om te kotsen.

Deksmaat | 21-04-17 | 10:14

gewoon met je pannetje soep klaar staan volgens Rutte .

liegende lippen | 21-04-17 | 10:14

Verder ben ik het helemaal met die Poolse minister eens!

Oh de ironie dat Oost-Europa (Polen, Hongarije, de Visegrád landen) inmiddels zo'n beetje tot het laatste bastion van hoop en gezond verstand geworden is in de EUSSR.

Maar ja, die Oost-Europeanen zijn niet gek en weten na decennia van communisme precies wat het is om onderdrukt te worden door een totalitair regime, en herkennen diezelfde totalitaire trekjes in Jean-Claude Juncker, Markje Rutte, Angela Merkel en Francios Hollande.

Gek genoeg zijn Nederlanders (en ook veel reagurders) nog steeds niet wakker, en laten ze de politici rustig verder gaan met het op poten zetten van een totalitair regime; RFID kentekens, massale internetspionage, mobiele telefoons die worden afgetapt en overal camera's en flitsers. Allemaal zogenaamd voor onze veiligheid, en al die sukkels die hier maar "ja, dan moet je je maar aan de regeltjes houden" roepen.

Xirdalan | 21-04-17 | 10:13

Mooie woorden van deze Poolse minister.Helaas wordt deze man ook gegijzeld door mannen als dronkenlap Juncker, hiellikker Timmermanns,doorzichtige Tusk en niet te vergeten ,border waanzinnige,Verhofstadt. Zolang deze onverkozen idioten het voor het zeggen hebben ligt Europa open klaar om ingenomen te worden door de vijand.

Hettiet | 21-04-17 | 10:11

-weggejorist-

Mr_Pikibelly | 21-04-17 | 10:11

Misschien wordt het eens tijd om voor dit soort insecten de doodstraf in te voeren. Desnoods onder de radar. Laat ze maar verdwijnen.........
chrisjuh | 21-04-17 | 10:06
Eens! Alleen het liefst wel publiekelijk en het lijk onterend in spekvet aan een brug laten bungelen. De maatschappij MOET harder, al wil dit decadente, softe volk overleven van de woeste volkeren uit het Oosten.

Ketchupbadger | 21-04-17 | 10:11

Haha Mark_D_Nl 9.52

Samper | 21-04-17 | 10:09

Kunnen we niet een social media actie starten waar we vanuit diverse West-Europese landen, die hebben geleden onder PC en MultiCulti Fascisme, massaal politiek asiel gaan aanvragen in Polen. Dat zou een statement zijn. Miljoenen westerlingen die willen vluchten. "Native Refugees" heerlijk.

Ketchupbadger | 21-04-17 | 10:09

@Mark_D_NL | 21-04-17 | 09:57
oneens, met d66 et al. heeft nederland gekozen voor vasthouden aan het touwtjes uit de brievenbus nederland verlenden en het ontkennen dat dat nederland voor steeds minder nederlanders een realiteit is. Maw, probleemontwijkend gedrag. Enne, wat hadden we een mooi land he?

geenspam | 21-04-17 | 10:08

Dat ook deze inteelt islamfascist de kans kreeg om een aanslag plegen is vreselijk.

De oorzaak is bekend, de risico's zijn bekend, als je het dan als verantwoordelijk bestuurder nog steeds niet optreedt dan is er sprake van aantoonbare nalatigheid met dood tot gevolg, dat is strafbaar.

litebyte | 21-04-17 | 10:07

Die Poolse minister heeft gelijk. Ik zei het eerder al tegen mijn Poolse vriendin(ze is heel lief en mooi, prachtige vrouw), ik zei tegen haar, er komt een dag, dat de islam West-Europa kapot zal maken en dan zullen heel veel West-Europeanen naar Oost Europa (Polen) gaan vluchten, die dag komt wel, omdat de West-Europeanen al decennia lang heel dom en naïef bezig zijn.

FEIT: Hoe meer islam, hoe meer ellende, dat is al 1400 jaar overal zo en zal het ook altijd zo blijven, want de islam is en blijft een zwaar gestoorde ideologie, de islam zaait haat, terreur, dood en verderf.

Wonderful-Life | 21-04-17 | 10:06

Ik kan je nu alvast vertellen dat als die terroristen die hier in Nederland vast zitten zoals mohammed b. weer vrij komen. Dat ze weer iemand zullen vermoorden. Het probleem hier in Europa is dat moordenaars/terroristen meer rechten hebben dan de slachtoffers. Misschien wordt het eens tijd om voor dit soort insecten de doodstraf in te voeren. Desnoods onder de radar. Laat ze maar verdwijnen.........

chrisjuh | 21-04-17 | 10:06

Maar gelukkig offeren we (dankzij de PvdA, D66 en VVD) wel alle privacy op, zogenaamd om "het terrorisme te stoppen."

Wat heb je aan een 'totale Überwachungsstaat' als je er toch niks mee kunt voorkomen. Sterker nog, terroristen zien het misschien als een 'badge of honor' om op een of andere zwarte lijst te staan, want dat verhoogt je geloofwaardigheid.

De *kuch* "veiligheidsdiensten" legitimeren d.m.v. DDR-style mass-surveillance en zwarte lijsten juist iedere terroristische aanslag.

Xirdalan | 21-04-17 | 10:05

Jammer dat ze die haatbaard niet nog een kans kunnen geven. Verdiende hij eigenlijk wel.

Desmoulins | 21-04-17 | 10:05

Mark_D_NL | 21-04-17 | 09:57
Mooi gesproken.
Ik zou idd willen dat ik een veilige tweede plek had, maar helaas. En knokken voor ons land klinkt goed, maar na de verkiezingen heb ik de hoop verloren. Als zoveel kuddedieren toch weer policor hebben gestemd, wordt het vechten tegen de bierkaai. En ik word een beetje murw.

Deksmaat | 21-04-17 | 10:04

@vanBarchum
Je doet het bijna goed. Je moet jezelf de schuld geven. Omdat je te dom bent om dit complexe probleem te begrijpen en daarmee onderdeel, veroorzaker en eigenlijk nog erger bent dan een terrorist, en tegelijkertijd moet je jezelf afranselen met een zweep.

RickTheDick | 21-04-17 | 10:03

-weggejorist-

Rest In Privacy | 21-04-17 | 10:03

Wanneer die nog had geleefd had het AD hem een column aangeboden.
Mark_D_NL | 21-04-17 | 09:52
Mijn gedachte.

onnosel | 21-04-17 | 10:03

Mr_Pikibelly | 21-04-17 | 09:49
Dat EU clubje en Nazi Duitsland vergelijken is niet zo heel raar meer. Dus het aantal doden wat de EU acceptabel vindt zal dan ook wel zo rond de 5(?) Miljoen liggen?

Mark_D_NL | 21-04-17 | 10:03

Zelfs wanneer politici zelf slachtoffer worden van deze terreur, praten ze het nog recht. Wat is dat toch?

Betweetert | 21-04-17 | 10:02

Boontje komt om zijn loontje (van politieke correctheid).

maar toch | 21-04-17 | 10:00

vanBarchum | 21-04-17 | 09:50

Is een optie. Het zal wel iets langer meegaan. Past wel aan de linker kant.

Kertsbal | 21-04-17 | 09:57

Dat timmerfransistisch maar binnenlaten van iedereen moet een keer stoppen.
Hekken om Europa!
Hoeveel islamitische 'vluchtelingen' had Saudi Arabië ook al weer opgenomen? Bijna geen één!
#Go2SA!!!

Aristotalloss | 21-04-17 | 09:57

Deksmaat | 21-04-17 | 09:52
Vertrek of zorg voor een veilige 2e plek. Nederland is klaar. Gaat eerste nog even heel erg worden voordat de geesten echt rijp zijn voor verandering. Met al die stemmen op D66 , VVD en GL heeft de Nederlander gekozen voor haat en achteruitgang, niet voor de toekomst. Daar zullen we even doorheen moeten. Maar ook dat wordt een mooie tijd, vechten voor je land, lijf en leden. Hoe heroïsch wil je het hebben.
--
En Leve de Republiek!

Mark_D_NL | 21-04-17 | 09:57

Minder minder minder ooievaarspassen!!!

De_Beste_Stuurlui | 21-04-17 | 09:54

@Heau even | 21-04-17 | 09:46
De EU wil dat Polen en Hongarije verplicht worden om asielzoekers uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika op te nemen. Uiterste straf is dat ze uit de EU worden gezet.

Ik kan me niet voorstellen dat de Polen en Hongaren hier iets voor voelen gezien de lange reeks aanslagen door moslims. Het geeft wel aan dat we hier in het westen stapelgek zijn. In plaats van dat we het probleem aanpakken kijken we weg en halen we nog meer van dat volk binnen omdat een andere, harde koers "racistisch" zou zijn. Ja, liever je eigen continent volledig naar zijn grootje helpen dan ongemakkelijke maar noodzakelijke keuzes maken.

mirvink3478 | 21-04-17 | 09:53

O ja, bloemen ik was de bloemen nog vergeten.

Kertsbal | 21-04-17 | 09:53

Wanneer die nog had geleefd had het AD hem een column aangeboden.

Mark_D_NL | 21-04-17 | 09:52

Was al aan het kijken naar vacatures op de Antillen en in Hongarije, komt daar Polen bij *omgekeerde wereld mompelt*

Deksmaat | 21-04-17 | 09:52

Op het RTL journaal zeiden ze gisteren dat er een lijst is waar 15.000 gevaarlijke lieden op staan en dan geldt dat alleen voor Frankrijk. Waar zijn we in vredesnaam mee bezig. Met we bedoel ik de EU en volgelingen.

doskabouter | 21-04-17 | 09:51

Niets, want zolang we wegkijken is het probleem er niet.... zucht.

Betweetert | 21-04-17 | 09:50

Kertsbal | 21-04-17 | 09:49
Israël de schuld geven dan maar?

vanBarchum | 21-04-17 | 09:50

Islam is het kwaad. Dit moeten wij onze kinderen leren.
Zeker ook onze allochtone kinderen.
Dat is pure liefde om dat te doen.

keestelpro | 21-04-17 | 09:50

2001 23 jaar en in 2017 36 jaar, ahum... Dan snap ik wel hoe die 20 jaar kan in 16 jaar.

TheseDays00 | 21-04-17 | 09:50

We kennen de procedure na een terreur aanslag inmiddels wel. Waxinelichtjes, witte duiven, stille tocht, avondwake, hand in hand door het centrum, verlichte gebouwen in de kleuren van de nationale vlag, preken van de wegkijkers, niet buigen voor de terroristen…….. enz. Volgens mij is deze onzin nu wel uitgewerkt. Wat gaan we nu daadwerkelijk doen?

Kertsbal | 21-04-17 | 09:49

Ik loop het al een tijdje vanaf de zijlijn te gillen! Wat mag het allemaal gaan kosten? Hoeveel mensenlevens is het jullie waard? Zeg je bij 10 vind ik wel zo'n beetje de grens? Of zou het bij 25 zijn? 100 misschien? 2500? Waar ligt de grens? Wanneer is er genoeg betaald?

Mr_Pikibelly | 21-04-17 | 09:49

Volgens Jesse Mohammed Klaver is het allemaal onze schuld!

eerstneukendanpraten | 21-04-17 | 09:49

Ik hou m'n hart vast voor de exodus die dit jaar weer verder gaat met al dat woestijnvolk dat deze kant op komt om ons dit eens even goed in te prenten. Verbeter de wereld, begin bij jezelf (af te schaffen). Een beetje asiel is nooit genoeg. Wegh meth ohns!

vanBarchum | 21-04-17 | 09:48

Even een fijn statement van die Poolse minister zeg. Genieten is dat.

Hij zal wel op de vingers getikt worden door een of andere EU idioot.

Heau even | 21-04-17 | 09:46

Ah joh. Het komt allemaal heus wel weer goed. Ze hebben namelijk een briljante oplossing: 50% van de politie moet namelijk bruin zijn zodat er meer blanke mensen in Opsporing Verzocht komen, zoiets geloof ik. En dan neemt dit soort culturele diversiteitsproblematiek vanzelf af. Het ligt namelijk altijd aan de blanke man. Die is fout, die moet gestraft, en de context van alle misdaden van alle bruine mensen en het leed van "kwetsbare minderheden" (kuch) zoals (kuch) vrouwen en LGBTQWERTY moet daarin geplaatst worden: zij zijn allemaal zielig en slachtoffers, en dat is hoe dan ook, a priori, de schuld van de blanke man!

Kan iemand me zeggen of ik het zo goed doe? Het voelt een beetje of ik iets vergeten ben. O ja, ik weet het alweer: Islaam ies wrede. Ofzo.

vanBarchum | 21-04-17 | 09:45

Jammer dat hij geen echte kans in onze samenleving heeft gekregen, anders was het op zeker een raketgeleerde geworden.

roze_bril | 21-04-17 | 09:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl