Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek: 78% van autochtonen is fascistisch

Zo dan, komt EenVandaag daar even met een tijdsgeestdingetje om de hoek zetten. Een onderzoek onder 30.000 miljard Nederlanders toonde aan dat maar liefst 78% zich bekeerd heeft tot het fascisme. "Een ruime meerderheid, 78 procent van de autochtone Nederlanders, vindt dat de integratie in Nederland mislukt is. Maar liefst 85 procent van hen vindt dat mensen met een migratieachtergrond meer hun best moeten doen om te integreren in de Nederlandse samenleving. (...) Slechts iets meer dan de helft van de autochtone Nederlanders gelooft dat de verschillende culturen en religies in Nederland vreedzaam met elkaar kunnen samenleven." Had Rob Riemen toch gelijk met z'n eeuwige terugkeer! Hey, maar, even hè. Iedereen vindt dat het mislukt is. En nu? Inderdaad, laten we eens beginnen gewoon de wet te handhaven, denkt hetzelfde panel. "Zolang iedereen de Nederlandse wetten en regels maar naleeft, vindt het overgrote deel van zowel de autochtone Nederlanders (79%), als van de Nederlanders met een migratieachtergrond (86%) het niet erg dat er verschillen tussen bevolkingsgroepen in Nederland bestaan." Eind goed, al goed, en we leefden nog lang en bij benadering gelukkig.

Reaguursels

Inloggen

Hahaha, 78% procent van de autochtonen is fascistisch.... Ja, en waarschijnlijk is 78% van de allochtonen Islamiet. Wat is het verschil?

Brou Is Back | 02-03-17 | 11:17

Idd,

Niks tactisch stemmen. Zoveel mogelijk voor Geert, (al gaat hij niet regeren)
Hoe groter hij wordt hoe meer partijen samen moeten werken om aan het benodigde aantal zetels te komen,Hoe eerder het botst, en ze elkaar de tent uitvechten.

Dat is wat ik op dit moment "de moreel verhevene correcten" gun.

Mallepietje1001 | 02-03-17 | 11:13

Pseudo-intelligente islam-apologeten met een Hbo-propedeuse diversiteit en een iets te dik aangezet quasi-intellectueel betwetersdialect horen net zomin thuis in Nederland. Of ze zich nu aan de wet houden of niet.

His Lordship | 02-03-17 | 09:50

Maar nog steeds stemmt twee derde van de Nederlanders op die "Anti Fascistische Partijen".
Althans volgens de peilingen.
Ik heb toch het gevoel dat die enigszins kloppen want zo gaat het altijd.
PVV al die tijd boven de 30 maar als puntje bij paaltje komt draait de hele zooi weer de andere kant op
Wat een onverbeterlijk dom volk is het toch altijd weer.
Kan alleen maar hopen dat iedereen deze keer wel "facistisch" stemt.

klinkklaar | 02-03-17 | 09:49

ja maar die 14%/die vinden dar het wel goed is gegaan, daar moeten we wel recht aan doen!!

boerk | 02-03-17 | 09:09

-weggejorist-

lordwally | 02-03-17 | 08:52

Het heet allochtonen, of buitenlanders. Nederlanders met een migratieachtergrond zijn bv de Indische mensen en mensen die echt Nederlanders zijn maar waarvan hun roots elders liggen. En als allochtonen niet meer policor is, gaan we ze gewoon weer buitenlanders noemen, tot ze bewezen hebben Nederlander te zijn.

Sensemilla | 02-03-17 | 08:13

Ik hou van mijn eigen land ( Nederland ) ik ga nooit naar het buitenland en ik hou helemaal niet van buitenlanders , ben ik nu een fascist ?
Ik hou van mijn eigen vrouw ik ga nooit vreemd en ik hou helemaal niet van vreemde vrouwen , ben ik nu ook een vrouwenfascist ?

alshetware | 02-03-17 | 07:46

Hilarisch onderzoek. Alsof 'je identiteit' afhangt van Zwarte Piet of een Kerstboom.

aaah lief, het hokjes idee in dit land ... denk je dit.. ben je .... sla iemand voor de bek waar je het niet mee eens bent.... einde discussie.. en een paar dagen erna gewoon weer met elkaar nog effe na kletsen over het hoe en wat .... luv the 80 's .... en iedereen was weer vrienden .... blank.rood,zwart,bruin of geel.

kereltie_ut_drenthe | 02-03-17 | 01:56

Gelukkig is 't maar m'n onderste 78%
100% PVV

pa_niek | 02-03-17 | 01:04

78% is nog maar fascist? Kudt!
Op naar de 100%!

pennestront | 02-03-17 | 00:39

Voor de lol vanavond wel eens gekeken naar de televee. Vol met allemaal deugmensjes. De kraker was wel bij Jort waar een dame toch wel even vertelde dat ze rondom een moskee een kring hadden gevormd met gristenen en allerlei andere "gelovigen' uit de "buurt" om te bidden. ja ja en daar stonden zelfs moslims tussen?

Gaat toch goed met die immigratie dan?

Kakkeloeri | 01-03-17 | 23:50

@TegenBeterWetenIn | 01-03-17 | 23:09
Ik heb het woord vrij gebruikt omdat in Nederland altijd veel mogelijk is geweest (wat weer een gevolg is van de Nederlandse ziel): Geloofsvrijheid, allerlei elders verboden vormen van seks, drugs, etc.

VerenigingVanDieven | 01-03-17 | 23:28

VerenigingVanDieven | 01-03-17 | 21:59

Sterke beschouwing. Kan mij er wel in vinden. Het fatalisme en de kleingeestigheid vieren hoogtij momenteel. Vrij zijn we al lang niet meer. Dat is mij na een half decennium in het buitenland gewoond te hebben pijnlijk duidelijk geworden.

TegenBeterWetenIn | 01-03-17 | 23:09

@cat22 | 01-03-17 | 21:31
Dat kan, ironisch genoeg, een buitenlander u het beste vertellen. Ik wil wel een poging wagen:

Spaarzaam. Fatalistisch. Huiselijk. Kleingeestig. Leedgenieters. Conformisten. Ongenuanceerd. Aanpoters. Handelaars. Ingenieurs. Vrij.

VerenigingVanDieven | 01-03-17 | 21:59

@hoi:) | 01-03-17 | 21:47
Maar waarom gebeurt dat niet?
Minder minder minder gevangenissen, want er is minder criminaliteit ...

SyntaxError | 01-03-17 | 21:56

Nou, niet gelijk de onbegrepen slachtoffer rol aannemen.
We kunnen toch gewoon individuën hard straffen i.p.v. klagen dat bepaalde 'groepen' slecht zijn?

hoi:) | 01-03-17 | 21:47

Om een mooie multiculturele samenleving te krijgen heb je moed nodig om pal te staan voor de westerse vrijheden en omgangsvormen. En dat alles binnen de Nederlandse, als enige, wet. Waar we nu mee bezig zijn is op weg naar uitgesteld geweld. Dat komt .m.i. omdat we de moslimgemeenschap beschermen voor die westerse vrijheden. We kwetsen ze maar niet door b.v. cartoons of onwelgevallig cabaret en meer van dat alles. Waarom? Omdat we kennelijk bang zijn voor wat dan gebeurt, wat dan zichtbaar wordt. Bedreiging? Geweld?!?
Maar vroeg of laat zal dat toch een keer komen, alleen pas dan wanneer de demografische ontwikkeling zijn werk heeft gedaan.
Dus daarom moeten wij nu, en niet b.v. alleen Charlie Hebdo, die confrontatie maar aangaan. Misschien wordt het dan nog wat.

Mariolo | 01-03-17 | 21:43

@Usuc

Wilders komt in de coalitie. Dat kan niet anders. Als ik de peilingen zo bekijk dan zal de VVD het slechts kunnen redden met minimaal het CDA, de PVDA en D66. Dan hebben we de partij van de orgaanrovers en de neo-apostelen van Christus ook weer in het kabinet. Dat is nog rampzaliger. Als dat gebeurt dan gaat jouw theorie absoluut op.

Croisantneuf | 01-03-17 | 21:42

Kan iemand mij vertellen wat nederlandse identiteit werkelijk is?
Dit onderzoek klinkt alsof het is uitgevoerd door een stel boerenpummels.

cat22 | 01-03-17 | 21:31

@Timeijs | 01-03-17 | 21:12
Nee, wij zijn niet zo slim hier.

VerenigingVanDieven | 01-03-17 | 21:18

Hoe meer mensen er nederland binnenkomen hoe meer er geconsumeerd worden (al dan niet met uitkering) Dus de grote bedrijven spelen hierin een rol b.v. Unielever, Ikea, voedsel industrie, banken en oliemaatschappijen.
.
Die hebben er allemaal belang bij een hoge omzet. En het interesseerd ze geen bal of er in de europese landen problemen of conflicten zijn.
.
De politiek is een grote aanjager hierin onder het mom van politiek correct, iedereen die hiertegen in ging is jarenlang gedemoniseerd.
.
Valt het niemand op dat er na de politieke loopbaan, de ministers en staatsecretarissen een mooie baan bij een van deze bedrijven aangeboden krijgt.

elcidisback | 01-03-17 | 21:15

Is het niemand opgevallen dat er staat "30.000 miljard Nederlanders"?

Timeijs | 01-03-17 | 21:12

Roadblock | 01-03-17 | 20:47

Lol.
Interpunctie was veelzeggend...

Desmoulins | 01-03-17 | 21:07

@ LuckyGirl | 01-03-17 | 20:21

Preventie,.. voor al die arme vrouwen? Een koffer geld geven natuurlijk! :)

Ce ca! | 01-03-17 | 20:48

We moeten van dat woord "integratie" af. Om succesvol te worden, moeten we het hebben over assimilatie. Het internaliseren van de humanistisch-joods-christelijke normen en waarden zoals die hier gelden. Met integratie mag men zijn eigen waarden en normen behouden (9 jarige bruidjes, geen handjes geven aan vrouwen) als men maar braaf naar zijn werk gaat. Daar hebben we dus helemaal niks aan. En dat moet ook de boodschap zijn aan mensen die zich hier willen vestigen: "résistance is useless. You'll be assimilated" Integratie is te slap en helpt niet tegen wat er mis is.

theteach | 01-03-17 | 20:47

Nou ja, hoor, die mijnstijltje was wel Heeeel erg makkelijk die copy en paste letterlijk de handleiding hoofdstuk One-liners:
"PVV: geen partij; geen leden, geen programma; geen oplossing"
Ik vind toch echt dat een trol die zooooo dom is maar 3,5 Gulden waard is.
Zeg nou zelf- Zelfs joris had hem door.

Roadblock | 01-03-17 | 20:47

@cheops | 01-03-17 | 19:01
Oh kut, dat staat gewoon in het handboek. Stom van me.
Nu val ik al meteen door de mand :P
SyntaxError | 01-03-17 | 19:04
Ik denk dat je gewoon even een pauze moet nemen omdat al die onderbuikgevoelens je te veel worden.
Je reageer(of was het reaguurt?) ook nogal heftig.
Ik kan merken dat je nu boos bent, we zullen het er later weer over hebben ok?

Roadblock | 01-03-17 | 20:40

@Ommezwaai | 01-03-17 | 20:19
Nou je het zegt, het viel me niet eens op. Manipuleren is de kunst van het stilletjes weglaten.

HijgentHert | 01-03-17 | 20:37

RBlake | 01-03-17 | 20:23 Maak jij je nu maar druk over of je nog wel boekenkast Billy kunt kopen in NL na een Nexit, okay? Dikke doei en doe ze groeten aan de Plantage Middenlaan he.

BokoHalal | 01-03-17 | 20:34

@RBlake | 01-03-17 | 20:23
Ik zie liever "Nederlander" als benaming voor (traditionele) inwoners van Nederland, geregistreerd voor 2001, en hun kroost.
Alles wat daarna is gekomen zijn (N)Europeanen, woonachtig in Nederland.

SyntaxError | 01-03-17 | 20:29

Kan Geert Mak nog snel even voor hij z'n ogen sluit een boek schrijven met als titel 'De eeuw van mijn allochtone buurman'
Al is mijn hoop dat die andere Geert dat kan voorkomen.

deraderendraaien | 01-03-17 | 20:26

autochtonen? Ik zou liever zien dat we het voortaan hebben over 'Nederlanders zonder een migranten afkomst'.

RBlake | 01-03-17 | 20:23

Kaan78 | 01-03-17 | 20:18:
Goeie, maar ik bedoelde eigenlijk preventie.

LuckyGirl | 01-03-17 | 20:21

HijgentHert | 01-03-17 | 20:17
Over bi-culturelen horen we de laatste tijd ook bitter weinig meer.

Ommezwaai | 01-03-17 | 20:19

LuckyGirl | 01-03-17 | 19:42
Politie in burger mee laten doen met Carnaval en alle heterdaadjes oppakken en afvoeren. Roeleren in verschillende cafés en de mannen leren het wel af.

Kaan78 | 01-03-17 | 20:18

Meer of minder islam?
Meer of minder eu?
15/3 mag u het zeggen.
Dan wordt dat geregeld!

pennestront | 01-03-17 | 20:17

Waar is dat mooie oud-hollandtsche woord Allochtoon toch gebleven? Je leest er nooit meer over.

HijgentHert | 01-03-17 | 20:17

Heb ik de troll nu gemist :(

SyntaxError | 01-03-17 | 20:13

Croisantneuf | 01-03-17 | 20:07
.
Gewoon PVV stemmen en die zo groot mogelijk maken, dan laat de rest van de partijen maar strategisch proberen te zijn om de PVV niet in de coalitie te laten komen. Lukt dat niet, dan moeten ze wel met de PVV. Lukt dat wel, dan heeft de coalitie waarschijnlijk 5-6 andere partijen nodig. Dat wordt sowieso drama, wat de PVV nóg meer stemmen op zal gaan leveren als het komende kabinet binnen 4 jaar valt. Dat is mijn strategie. In beide gevallen wint de PVV. Een nieuwe coalitie zonder de PVV gaat de problemen zeker niet oplossen.

Usuc | 01-03-17 | 20:13

aight.. | 01-03-17 | 19:41
Die vrouw is voor mij helemaal niet geloofwaardig.
Waarom? ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op ook maar een (negatieve) opmerking over mark rutte.
Het is eigenlijk net kuzu die iets over erdogan wordt gevraagd.
Dan zegt ie ook niets.

alphapapatango | 01-03-17 | 20:12

@Croisantneuf | 01-03-17 | 20:07
Tactisch VVD stemmen leverde vorige keer de PvdA op.

TeeJee | 01-03-17 | 20:12

Tactisch stemmen dan maar? Ik ben het met veel dingen eens die Wilders roept dat is het probleem niet. Maar hoe, en met wie gaat hij het voor elkaar boksen als hij de grootste wordt ? Wilders, Bosma, Agema dan houdt het wel op volgens mij. enkele verrassingen daar gelaten uiteraard. Wilders zal nog wel wat konijnen in de hoge hoed houden. Maar hoe stem je tactisch ? De VVD ? Niet met volle overtuiging, echter 'links' uit de regering houden is belangrijker. Liever een falende liberaal dan een corrupte socialist. Je kunt pas falen wanneer je eerst je nek uitsteekt. Graaien en zakkenvullen kan iedereen. Daar is geen lef voor nodig. Kijk maar naar hoe die Tichelaar afdruipt. een en al geestelijke armoede. Sneaky en gluiperig tot en met.

Croisantneuf | 01-03-17 | 20:07

@LuckyGirl | 01-03-17 | 20:01
Dat wist ik niet, bedankt.

VerenigingVanDieven | 01-03-17 | 20:07

@Henri-Bardouin | 01-03-17 | 20:03
Als Joris al die Liberotrollen direct weg smijt, hoe kunnen we ze dan compleet de grond in reaguren?


Ik vind het jammer.

TeeJee | 01-03-17 | 20:07

De vraag die boven de markt hangt is; wilt u het merendeel van de 16 tot 35 jarigen,van Afrikaanse origine, helpen Nederlander te worden, Cést Ca.

hovawart | 01-03-17 | 20:06

Klopt

repu077 | 01-03-17 | 20:05

LuckyGirl
mijn tijltje is al gejorist ;)

Henri-Bardouin | 01-03-17 | 20:03

Zoiets kan binnen de huidige wet. Blijven er vanzelf weinig over.
VerenigingVanDieven | 01-03-17 | 19:45:

Dat heeft het FvD ook zo verwoord.

MijnTijltje, waar stem jij op dan om het allemaal wél op te lossen?

LuckyGirl | 01-03-17 | 20:01

Ik denk ook dat de Nederlandse identiteit onder druk staat.
Niet dat het mij veel boeit; de Nederlandse identiteit kan mij gestolen worden.
Maar dat betekent nog niet dat ik het een goed idee vind dat er massa's kansloze, het westen hatende handophouders die op een drammerige manier hun eigen cultuur hier willen implementeren, tegen mijn wil, maar wel levenslang op mijn kosten het land ingeloodst worden.
En dat als ik het daarmee niet eens ben, ik door een groot deel van de autochtone bevolking om die reden wordt neergezet als een untermensch.

jemagookniksmeer | 01-03-17 | 20:01

Dr. Blechtrummel | 01-03-17 | 19:40
Heb ik dan naar een andere Jan zitten kijken?
Hij kreeg ze links en rechts uitgemeten of viel mij dat alleen op?
Een beetje Brugman lult dat blonde kreng zo onder tafel, alleen (helaas) Jan Roos niet.
Tegen Arrogander stond ie al helemaal met z'n bek vol tanden.

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:58

@MijnStijltje
Dat is helemaal niet lastig hoor.
Die 2/3 meerderheid verkrijgen in 2e en 1e kamer, daar zit de moeilijkheid.

TeeJee | 01-03-17 | 19:48

Ik ben fasisct, rasist en alles met ist want ik ben een blanke man. Blanke man het nieuwe zwart.

EmilioEsteves | 01-03-17 | 19:48

@MijnStijltje | 01-03-17 | 19:36
Gewoon elke moskee sluiten waar subversieve activiteiten plaatsvinden. Oproepen tot geweld, aantreffen van wapens, etc. Zoiets kan binnen de huidige wet. Blijven er vanzelf weinig over.

VerenigingVanDieven | 01-03-17 | 19:45

MijnStijltje | 01-03-17 | 19:36
Ik ben wel benieuwd wat je denkt te bereiken met op de PVV stemmen. Naar mijn idee zegt Wilders wel dingen, maar heeft ie vrijwel geen concrete plannen om de problemen die hij ziet daadwerkelijk op te lossen.
---------------------------------------------
Wilders ziet EN benoemt tenminste de problemen ,zelfs daar is links nog lang niet aan toe. Lijkt me toch een dikke voorsprong .
Als hij nou ook nog eens hulp zou krijgen van mensen met enige realiteitszin in de tweede kamer zouden er ook nog eens oplossingen kunnen komen ,maar 'men 'heeft het in de tweede kamer te druk met Wilders bashen i.p.v. problemen aan te pakken.

Koning BongoBongo | 01-03-17 | 19:45

En voor iedereen die denkt dat de grondwet moet worden aangepast om van een zogenaamde godsdienst af te komen: Kennelijk kan een rechter gewoon bepalen wat een religie is en niet. Zie de Pastafaria.

In Italië is islam ook geen erkende godsdienst. Nek ondraaien, haathutten dicht. Allemaal binnen de grondwet. Stem VOOR jezelf, stem PVV.

BokoHalal | 01-03-17 | 19:44

De bron van die onvrede bij autochtonen is te herleiden tot het PvdA besluit in de jaren 70, de destijdse groep "gastarbeiders" het Nederlanderschap aan te bieden. Heel sociaal. Inmiddels zijn er kinderen en kleinkinderen, dus ook Nederlander, en lang zal iedereen leven.
.
Het Nederlandse volk moet de PvdA dus buitengewoon dankbaar zijn voor dat edelmoedige besluit. Die dankbaarheid kan men het best tot uiting brengen door op 15 maart massaal op de PvdA te gaan stemmen. Sluit de rijen, blaas de rode loftrompet, stem PvdA. En ga daarna gezellig thee drinken.

ljcoster | 01-03-17 | 19:44

Kaan78 | 01-03-17 | 19:26:
"Arme vrouwen die niet voor zichzelf op kunnen komen" kan je beter vervangen door "iedereen beschermen".
Misschien heb je een idee hoe dat te doen?

LuckyGirl | 01-03-17 | 19:42

als ik iemand als dilan yesilgoz zie praten, dan is er geen moment dat ik twijfel aan haar integratie en nederlanderschap. de linkse methode was precies verkeerd om. je kunt niet iemand geïntegreerd maken door al het gepraat over anderszijn weg te duwen uit de publieke ruimte. het gepraat over problemen met allochtonen verdwijnt vanzelf als ze eenmaal echt geïntegreerd zijn.

aight.. | 01-03-17 | 19:41

-weggejorist-

Hetkanverkeren | 01-03-17 | 19:41

MijnStijltje | 01-03-17 | 19:36 Ik merk dat je wat bevooroordeeld bent. Misschien even je zelf inlezen en wat kennis opdoen? Staat wel niet in je toolkit maar het zal je een stuk wijzer maken. Dikke doei!

BokoHalal | 01-03-17 | 19:40

@ cheops..... weer 7 gulden verdiend!

Henri-Bardouin | 01-03-17 | 19:40

Bij benadering is de geluksbevinding van s'lands bewoners zonder plusje achter de naam, relatief omgekeerd gelijk aan de uitkomst van bovengenoemde multiplechoicevragenlijst,de bevinding dat de doelstellingen van de transformatie (integratie) alleen te verwezenlijken zijn vanuit een gevoelde gezamenlijke verantwoordelijkheid die zijn beslag krijgt in een langdurige partnerschap tussen alle politieke partijen en een welvarend volk, zijn enkel heldere afspraken over wie wat vanuit zijn eigen rol en verantwoordelijkheid zal bijdragen, helaas niets anders dan linksche Illusies gebleken, en kostbaar bovendien, maar daar gaat het nieuwe kabinet mee aan de slag.
Nexit pour le Pays-Bah.

hovawart | 01-03-17 | 19:40

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:29
Welke Jan bedoelt u? Of nog steeds aan het wakker worden ;-)

Dr. Blechtrummel | 01-03-17 | 19:40

cheops | 01-03-17 | 19:39
.
;)

Usuc | 01-03-17 | 19:39

@MijnStijltje | 01-03-17 | 19:36
BEET!

cheops | 01-03-17 | 19:39

MijnStijltje | 01-03-17 | 19:36
.
Waar een wil is, is een weg. De grondwet is niet op de 8e dag geschapen, maar door ons verzonnen en in de loop der tijd aangepast.

Usuc | 01-03-17 | 19:38

knutsel | 01-03-17 | 18:54: *bloost*.
Aanvulling:behalve voor neo-liberolen.

On-Topic: ik voel me erg beledigd door de term "autochtoon", ze moeten dat woord eens verbieden!

LuckyGirl | 01-03-17 | 19:37

-weggejorist en opgerot-

MijnStijltje | 01-03-17 | 19:36

@ Rimini | 01-03-17 | 19:24
Ammehoela met m'n gevoel stemmen. Straks zitten we met die mafkees Pechold opgescheept omdat hij van die lieve treurige puppy-ogen heeft. Of Thieme vanwege haar lekkere kondt, of Ancilla vanwege haar tietuh (ok, heroverweging waard in het laatste geval).

Dr. Blechtrummel | 01-03-17 | 19:35

Bij DWDD (Staatsomroep) moet het linkse beeld van de "allochtonen" Obama en Michelle even versterkt worden. Wat dat is goed, dus rechts (PVV) is fout. Ze zijn weer goed bezig met het indoctrineren van de Nederlandse burgers.
.
Het houdt niet op, niet vanzelf. Dus 15 maart: PVV!

Usuc | 01-03-17 | 19:34

@Rimini | 01-03-17 | 19:24
Stem met je gevoel, dan komt alles goed toch?

SyntaxError | 01-03-17 | 19:34

@ Ommezwaai / 19:31
Daar regelen ze wel weer een nieuwe fijnbetaalde functie voor

Tobi | 01-03-17 | 19:33

@flat out | 01-03-17 | 19:24
Leugens door politici. Daar zouden ze eens iets aan moeten doen.
En misleiding natuurlijk.
De modus operandi wat dat betreft moet als eerste op de schop. Liegen/bedriegen in functie = eruit! zonder pardon en al helemaal zonder bonus.

Welke partij heeft dit eigenlijk in zijn programma staan?

SyntaxError | 01-03-17 | 19:32

En Jack T. is ook exit.

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:31

Jeff Hawke | 01-03-17 | 19:24
Ja, ja.. Ik was wat overenthousiast..
Net wakker van mijn krachtdutje.

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:30

Vanavond Arib op radio 1. Best een leuke vrouw. Maar een moslim. Ik begrijp niet dat je dat tegenwoordig nog kunt zijn. Dat je voor jezelf het nog kunt rechtvaardiging en het maar accepteert dat er in de naam van je geloof wordt gemoord, verkracht, gediscrimineerd... enz enz En je laat het er bij. Zo van, nou daar heeft mijn geloof niks mee van doen. Gewoon niks van zegt. Dat klopt toch van geen kanten?

roze_bril | 01-03-17 | 19:30

alphapapatango | 01-03-17 | 19:20
Eigenlijk zijn er slechts drie alternatieven mogelijk om het tij enigszins te keren..
PVV, GeenPeil en FvD.
.
Jan Roos heb ik gisteren bij Pauw en Jinek zien acteren en hij dolf het onderspit tegen Pechtold en Jinek (in mindere mate).
Een tenenkrommend optreden van Jan. Die gaat het echt niet redden op deze manier.... Helaas voor GeenPeil, maar dat gaat hem (bij mij althans) niet worden.

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:29

78% autochtonenineenbeperktopinieonderzoek can't be wrong
it's true

Tobi | 01-03-17 | 19:29

Rimini | 01-03-17 | 19:24

''wij'' ?
Laat u mij er even buiten ,meneer rimini?

alphapapatango | 01-03-17 | 19:26

Carnaval is toch mensonerend? We moeten de arme vrouwen die niet voor hun zelf kunnen opkomen beschermen. Ze laten zich toch niet voor hun lol aanranden?

Kaan78 | 01-03-17 | 19:26

Nou Nederland, stem dan eens naar je gevoel. Maar dat doen we niet he? We krijgen de leiders die we verdienen.

Rimini | 01-03-17 | 19:24

@ Ommezwaai | 01-03-17 | 19:18
Twee derde is 66,7 %
Driekwart is 75 %.

Jeff Hawke | 01-03-17 | 19:24

Ik denk niet dat de heren politici dit iets vinden om over te debatteren. Er zijn belangrijkere dingen: milieu, leugens, baantjes in Brussel.

flat out | 01-03-17 | 19:24

-weggejorist-

Kaan78 | 01-03-17 | 19:23

@Usuc | 01-03-17 | 19:20

Tja Wikipedia. Daar begint het al.

Mali | 01-03-17 | 19:21

@Ommezwaai | 01-03-17 | 19:18 - LOL

MarcS | 01-03-17 | 19:21

Foutje bovenstaand, excuses... Die 78% bracht mij in helegaar in de war..

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:21

@Ommezwaai | 01-03-17 | 19:18
Ben je aas aan het strooien voor de Libero trollen?

solcama | 01-03-17 | 19:21

Hoe doorzichtig van eenvandaag. We doen een nep onderzoekje waar 'slechte' dingen uit naar voren komen. Dit allemaal in de hoop dat iedereen die PVV wilde stemmen, nu denkt "oei" laat ik dan maar weer wel gaan deugen.

Ik verheug mij op verkiezingsdag, en m.n. de dagen daarna. Aldus Bier, Aldus shag & Lidl Chips staan klaar. (Ik drink geen bier / rook niet, maar ik moet beeld PVV stemmer intakt laten)

MarcS | 01-03-17 | 19:20

Mali | 01-03-17 | 18:57
.
Welke definitie?
.
"Het begrip 'fascisme' is niet eenduidig te definiëren. Het is een complex en gevarieerd verschijnsel dat moeilijk beknopt is te omschrijven."
.
nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme#Defini...

Usuc | 01-03-17 | 19:20

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:14

Politici die vandaag de dag nog steeds zeggen dat de multiculti samenleving geslaagd is ;hebben elke geloofwaardigheid verloren.
Gelovigen gaan zich nooit houden, aan de normen en waarden van onze democratie.
Die volgen namelijk hun heilige boek en niets anders.
Maar in de kamer hebben ze geen flauw idee.Nog steeds niet.

alphapapatango | 01-03-17 | 19:20

"Twee derde van de autochtone Nederlanders (65%) vindt dat de Nederlandse identiteit onder druk staat."
Rekenen kunnen de deugmenschen ook al niet..
Twee derde is 75% heb ik ooit eens geleerd en geen 65%.
Dit riekt naar een gevalletje downplayen.

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:18

De Nederlandse identiteit was al dood, dat we massa-immigratie tot op de dag van vandaag toestaan c.q. aanmoedigen is daar slechts een symptoom van. Een identiteit heeft iets collectiefs en iets erfelijks, allebei dingen die niet (meer) mogen in ons huidige politieke en ideologische stelsel, welke liberaal en individualistisch is. Mag niet meer zo na de oorlog, gezien de welbekende excessen.

Maar geen enkele (nationale) identiteit kan op den duur overleven wanneer deze is losgezongen van enige erfelijkheid. Zodra je identiteit een kwestie is van iets veranderlijks zoals wetten in plaats van iets wezenlijks zoals afkomst, kan deze geherdefinieerd worden totdat er van het origineel niets meer van overblijft.

Wil je "de Nederlander" definiëren, dan moet je dus bepaalde groepen mensen uitsluiten. Deze mensen wonen hier al, dus dat wordt niet netjes bevonden.

Trekbeest | 01-03-17 | 19:17

78% loopt te zeuren en te zeiken over de mislukte integratie ,terwijl ze er goffer zelf bij waren toen ze op hun geliefde gutmenschen partijen stemden.

En zie dat maar eens terug te draaien met een achterlijke bevolking die zichzelf van alles en nog wat wijs laten maken.

komtdatschot | 01-03-17 | 19:16

Euh... we weten toch wel allemaal dat relatief gesproken het juist niet naleven van nl. wetten het meest voorkomt bij die andere culturen? Is dit nu utopisch denken of een pleidooi voor het uitzetten van iedere criminele immigrant om dat utopia te bereiken?

Alquest | 01-03-17 | 19:16

Staan onze debatterende politici toch mooi voor lul.
Uitgezonderd Buma, vond men de Multi-etnische samenleving helemaal prima.
En zie hier... een grotere afstand tussen politici en de burger is haast niet denkbaar.
.
Maar nog steeds blijven wegkijken en alles goedpraten is nog steeds de norm.
Wie o wie verlost ons van deze wereldvreemde zwakbegaafden?

Ommezwaai | 01-03-17 | 19:14

@een_mike | 01-03-17 | 18:57 - geen probleem, zolang de ene groep maar de geldkraan open laat.

MarcS | 01-03-17 | 19:13

Verdikkeme, zo wordt het natuurlijk nooit wat met die libero actie; als wegkijker wil je dit soort overzichtjes natuurlijk niet zien en valt er weinig te bediscussiëren. Spartacus spelbreker.

Dr. Blechtrummel | 01-03-17 | 19:12

Vreemd.... dus tweederde van onze bevolking wil dus ook geen EU en globalisatie ; beide desastreus voor onze eigen identiteit .
Dus... allemaal rechts stemmend ? Nou ,dat worden me de verkiezingen wel dit jaar !

Koning BongoBongo | 01-03-17 | 19:10

Pfoe, dat duurde maar 40 jaar. En een ramp voltrok zich ondertussen in West Europa. En nu ? Nu gaan we er nog meer belastinggeld tegenaan gooien. Maakt niet uit dat het geen reedt helpt (zoveelste generatie Noord Afrikanen, en het wordt steeds erger). We deugen dan in elk geval heel hard. Gelukkig hebben we er ook weer 18.000 levenslange bijstandstrekkers en al hun nakomelingen straks uit Arabierie en Afrika bij. Dat voelt goed hoor...

npo | 01-03-17 | 19:09

Zoveel voor onze veelgeprezen democratie.
Door het cordon sanitaire worden 1 miljoen Nederlanders weggezet om aan deze democratie deel te nemen.
Hier zou een rechter eens naar moeten kijken.

meneer Q | 01-03-17 | 19:09

Asscher is zojuist opgenomen in het pieter baan centrum.
Deze beslissing werd genomen nadat hij eerder vandaag een verwarde indruk maakte ,en zei dat de pvda de verkiezingen gaat winnen.

alphapapatango | 01-03-17 | 19:08

En toch stemt deze meerderheid straks gewoon weer op diezelfde gevestigde partijen...

druipsmurf | 01-03-17 | 19:08

Hoeveel van dit nieuws is nepnieuws?

Hebbiehemookweer | 01-03-17 | 19:07

Ik zou zo graag willen weten wat voor types dat nou zijn die meedoen aan dat opiniepanel van de Staats-TV. Wat voor drang schuilt er bij hun achter om zich aan te melden en actief mee te doen met meestal van die suggestieve en interpretabele stellingen van 1Vandaag.

XaleX_2 | 01-03-17 | 19:07

Kortom, de allochtoon moet zich aanpassen.
dat kan je niet zo maar zeggen, dat moet je politiek correct brengen met statistieken en zo.
Stel je voor dat iemand zich onheus bejegend voelt.

MogeWijEveOvergeve | 01-03-17 | 19:07

Ze zetten er ook bij'' % ''gelooft''.. Nee we geloven het niet.

Dit is al 30 jaar een feit.Wij geloven niet in sprookjes wel in de dagelijks feiten om ons heen.

alphapapatango | 01-03-17 | 19:06

En volgens datzelfde Een Vandaag loopt de PVV terug in de peilingen.
Volgens mij geloven ze het zelf ook nog !
Zou mij niet verbazen als het 50+ zetels worden, zo niet nog meer.
Moeten we het buitenland toch vragen om de verkiezingen te komen bewaken!

A3an | 01-03-17 | 19:06

Tijd om in het spoorboekje op te zoeken hoe laat de treinen naar het Oosten weer gaan rijden.

accijnstoerist | 01-03-17 | 19:05

Als al die 78% nou eens op Wilders zouden stemmen..

telelezer | 01-03-17 | 19:05

@cheops | 01-03-17 | 19:01
Oh kut, dat staat gewoon in het handboek. Stom van me.
Nu val ik al meteen door de mand :P

SyntaxError | 01-03-17 | 19:04

joh.. de zwijgende meerderheid, die door de duvel en zn ouwe moer geclaimt wordt tegenwoordig, is tenslotte niet achterlijk.

noerg | 01-03-17 | 19:02

@SyntaxError | 01-03-17 | 18:59
Mensen die reageren in plaats van reaguuren ook.

cheops | 01-03-17 | 19:01

Ik ben opgelucht dat het allemaal zo meevalt.

Jezus_Boeddha | 01-03-17 | 19:01

Het is dat veel mensen nog uit een rood nest komen, maar ze moeten toch toegeven, die Geert heeft wel gelijk. Hij zegt wat anderen verzwijgen (tenzij verkiezingstijd). Alleen daarom zou je al op hem moeten stemmen.

Admiraal Balthasar | 01-03-17 | 19:00

@LuckyGirl | 01-03-17 | 18:53
Mensen, en zeker vrouwen, die op GS reageren, zou het stemrecht ontnomen moeten worden!
:)

SyntaxError | 01-03-17 | 18:59

Ik las fantastisch.

smdyasc | 01-03-17 | 18:59

"Zolang iedereen de Nederlandse wetten en regels maar naleeft"

En als mn tante een lul had dan was het mn oom.

Godsammekraken | 01-03-17 | 18:58

Misschien moeten jullie ff de definitie van fascisme erbij pakken.

Mali | 01-03-17 | 18:57

Dus zolang iedereen elkaar niet vermoord en de wet respecteert, zou verder geen enkel punt zijn dat groepen niets met elkaar te maken willen hebben, apart leven en elkaar tot op het bot haten? Vreemd uitgangspunt.

een_mike | 01-03-17 | 18:57

@LuckyGirl | 01-03-17 | 18:53 Wie jij? Welnee, jij bent een laiverd.

knutsel | 01-03-17 | 18:54

Ben ik niet de enige gelukkig. Stem Geert!

SyntaxError | 01-03-17 | 18:54

Onder druk staat? Onder druk wordt gezet! Met behulp van De wetgevende macht.

Papenblok | 01-03-17 | 18:54

Dus van Nederlanders met een migratie achtergrond vind 14% het zowiezo erg dat er verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen.

Kom hier dan niet!

cheops | 01-03-17 | 18:54

En hoeveel procent van de Nederlanders vinden dat ik zelf niet goed geïntegreerd ben omdat ik op GS reaguur?

LuckyGirl | 01-03-17 | 18:53

"If many believe so, it is so."

leo de pejo | 01-03-17 | 18:51

Trouwens de fax is uitgevonden door een Italiaan, vandaar ook dat facsisme uit Italie komt! Ik zag dit op een schilderij!

Kaas de Vies | 01-03-17 | 18:51

Bullshit, ik heb de fax al jaren geleden de deur uit gedaan!

Kaas de Vies | 01-03-17 | 18:49

Gelukkig hebben we Kuzu en Sylvana voor de nodige verbinding.

lingo star | 01-03-17 | 18:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken