Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jan Terlouw en discipelen stichten wereldvrede

Ja. Kon je op wachten natuurlijk. Nadat hij eind vorig jaar het land in vervoering bracht door het Derde Testament voor te lezen, stond vast dat 2017 het jaar van deugen met dementie zou worden. Maar goed, in de sequel stond de jeugd centraal, ZIJ ZIJN IMMERS DE TOEKOMST. En ja, in Nederland wend je je dan uit pure armoede maar tot leiders van 's lands politieke kinderopvang: dagbesteding voor jongeren die alvast oefenen met doen alsof ze elkaar politiek naar het leven staan, terwijl ze eigenlijk allemaal tot het uiterst verenigbare en nauwe Nederlandse politieke spectrum behoren. Cute. En dat is natuurlijk ook precies wat er gister weer wreef. Alsof er ook maar één politieke jongeren-partij die sentimenteel gratuite zweem naast zich neer zou leggen, de kans op deze exposure zouden laten varen, en op zo'n avondje eens ff lekker in het geweer zou komen, nadat ze een paar uur daarvoor nog met z'n allen in de trein naar het Oosten zaten. Natuurlijk niet. Maar goed, Terlouw zal er op toezien dat dat de wereldwijde temperatuur niet meer dan 2 graden stijgt, want daar schijnen mensen controle over te hebben. En okay, laten we het niet te zuur afsluiten, want Terlouw heeft z'n hart heus op de juiste plaats en er zijn slechtere manieren om je oude dag te slijten. Maar het is die aura van op de barricade staan in een consequentieloze tijd, onder een vlag waar eigenlijk niemand tegen is, waarvan je stiekem gewoon zin krijgt om echt te rellen.

Reaguursels

Inloggen

Jank ter Louw,
maakt mij de pis niet Lauw.

klinkklaar | 23-02-17 | 23:32

Dit illustreert het probleem van de Nederlandse politiek: we hebben in het middenveld alleen varianten op D66, waardoor de kiezer z'n heil noodgedwongen buiten het politieke middenveld moet zoeken. Dat destabiliseert en polariseert het land.

Dr. Vigilante | 23-02-17 | 18:15

Prima mensen, maar als je echt een statement wilt maken dan hang je een ( duidelijk) touwtje uit je brievenbus.

Nuuk | 23-02-17 | 18:02

milieu is money money money

bert.s | 23-02-17 | 18:01

Och wat maakt het milieu uit als de nationale schulden van de EU-landen (over tig jaar samengetrokken) over tig jaar sky high zijn?

Butchijo | 23-02-17 | 17:39

Punt 1 maakt alles al duidelijk. Politici wanen zich als een god zijnde, waar zelfs het klimaat naar gaat luisteren.

je postbode | 23-02-17 | 17:38

-weggejorist-

succesvol | 23-02-17 | 14:49

Het soort trieste figuren als Jan Terlouw moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden en dus niet meer ten tonele verschijnen ! Trek je terug in je koetshuis Jan en laat de jongelui maar een vak leren i.p.v. het leren van : "dom leuteren".

oter | 23-02-17 | 14:36

Ik schaal Jan Terlouw in op het huidige niveau van Dries van Agt. Zij leven in de verleden tijd en hebben geen benul van het hedendaagse. Deze Terlouw heeft zelfs een koetshuis !!! terwijl een groot aantal échte NL'ers geen dak boven hun hoofd hebben; deze man zou zich moeten kapot-schamen. Bovendien : dat gezever over milieu, normen en waarden komt m'n neus uit, de z.g. "elite" waaronder Terlouw zichzelf schaart trekt zich van alles niets aan; zij leven zéér luxe verder op kosten van de uitgeknepen NL'ers. Driewerf : bah bah bah !!!

oter | 23-02-17 | 14:32

-weggejorist-

Karola7. | 23-02-17 | 13:58

Er is maar een duurzame manier van leven. En dat is leven zoals we in Nederland 100 jaar geleden leefden. De rest van de maatregelen is gerommel in de marge. Dus hoppa geboortebeperking tot we hier met een miljoentje of vijf zijn en leven zoals opa en oma en daarvoor. Zo niet. Niet zeuren. Gewoon doorgaan met het ons te pletter consumeren. En zien wat er gaat gebeuren als er echte schaarste ontstaat. Mijn voorspelling is dat we het laatste doen. Wordt heel gezellig straks met 10 miljard mensen die geconfronteerd worden met echte schaarste en armoede. Dat wordt knokken tot een nieuw evenwicht. Bereid je nageslacht er maar over voor gij dienstverlenende stakkers.

Graaier | 23-02-17 | 13:51

Heeft achter zijn koetshuis touwtje gespongen met de jongenlui, en sprookjes verteld.

Goedverdoemme | 23-02-17 | 13:46

En Theo Maassen zag het ook allemaal al in perspectief:
"... en over een paar miljoen jaar moet een andere apensoort het maar proberen..."

Gajus | 23-02-17 | 13:45

"Maar goed, Terlouw zal er op toezien dat dat de wereldwijde temperatuur niet meer dan 2 graden stijgt, want daar schijnen mensen controle over te hebben"
ROFLOL
Voor de beeldvorming: in plaats van stampende muizen naast stampende olifanten zie ik nu een olifant en een muis op de wip zitten. De muis doet iets harder zijn best om zijn stoel omlaag te krijgen en wat denk je? Juist.
Starring:
De Olifant: China/ Afrika/ VS/ Rusland
De Muizen: Jan Terlouw en zijn brave kinderklas

Gajus | 23-02-17 | 13:44

Net wat we nodig hebben. Madurodam gaat de kolossale aarde redden met uitgeholde begrippen, andermans geld, een oude man, en zangkoor Kinderen voor Kinderen.

Adalgar | 23-02-17 | 13:39

Jan Terlouw stelt zich veel linkser op dan in zijn gloriedagen. Een van zijn partijgenoten verzuchtte onlangs: "Jan begint op z'n oude dag steeds meer communist te worden." Eigenlijk zou hij zich beter bezighouden met het reactiveren van de D66 kroonjuwelen:
- Bindend Referendum naar Zwitsers model
- Gekozen burgemeester
- Districtenstelsel (zodat idioten als DENK, Syl, Baudet en Roos noooit in de 2e kamer komen.
- Afschaffing van de oude herensocieteit die senaat heet.
- Afschaffing van provincies, danwel deze met de waterschappen tot 1 bestuurslaag fuseren.

Dat is waar D66 door Hans van Mierlo is opgericht. Het milieugezeik (ook wel belangrijk) kun je beter aan die Trudeau-kloon van Groen Slinks over laten.

Brulboei_61SB | 23-02-17 | 13:36

Autorijden, je huis verwarmen, kleding dragen, schoenen dragen , vlees eten, buitenlands eten eten, vis eten, op vakantie gaan per auto, vliegtuig of boot, niet op vakantie gaan en dus BBQ-en in de tuin het is allemaal slecht voor het mijjeu.
Ademhalen, eten, poepen en pissen is al helemaal de dood in de pot.
Over doodgaan gesproken: verbranden maar ook begraven... het verziekt het mijjeu allemaal op een onstellend ernstige manier.

Het beste voor het mijjeu is domweg 80 %van de wereldbevolking de ruimte in schieten richting exoplaneet, en de rest hier laten kreperen... wanneer we dat nou 300 jaarachter elkaardoen is het mijjeu op de aarde weerbinna leefbaar.

Die hele groene idealistentroep, ze kunnen wat mij betreft de boom in.
want intussen zitten ze wel de godhanselijke dag achter hun PC, gooien ze hun vegane maaltijden rustig in de magnetron en lopen ze op rubberen gympen.

mallekater | 23-02-17 | 13:29

Die vent leeft in z'n koetshuis ergens in het groen, maw.: in een andere wereld, Wat ie lult klinkt leuk, maar maak je maar eens zorgen over de islam bezetter, daar hoor je 'mniet over. Zegt 'm dus wellicht nix.

Wienerschnitzel mit | 23-02-17 | 13:20

Als Terlouw nu eens een manifest presenteerde over veiligheid of oncontroleerbare vluchtelingenstromen, dan zou het pas een doorbraak zijn in het doorbreken van de policor terreur.

ThePeet | 23-02-17 | 13:11

2017 @ Barricaden staan:
"u houdt zich verdacht op, gelieve uw persoonsbewijs te tonen."
"Zeauzo meneertje Zool, en weet uw werkgevert/broodheer wel dat u zich hier op de barricaden verdacht loopt op te houden?"
"nog niet zegt u?"
"dan gaan we dat regelen".

Dappere nieuwe wereld in een sans-sequentieloos tijdperk.

hallevvezool | 23-02-17 | 13:05

Moet je nagaan hoe megalomaan de leden van @DWARS, @JOVD @CDJA @PerspectieF @jspvda, @pinkpolitiek, @SGPJ, @JbOppositie, @ROODjong wel niet zijn. Hoeveel procent van de jongeren vertegenwoordigen zij nou? Zo'n 0,02% misschien? En dan een manifest uitbrengen en eisen gaan stellen. Nu snap ik ook waarom de huidige politieke elite, die van dezelfde jongeren kweekscholen komt als de lui van CDJA, JOVD etc zo totaal los staan van de werkelijkheid. Het begint gewoon al bij de jongerenverenigingen van politieke partijen, die nog niet eens 1% van het toekomstige electoraat vertegenwoordigen. Daar zijn ze al losgerukt van de realiteit en leren slechts de dogma's van de wereldwijde policor elite gemeenschap. Prima om duurzaam te willen zijn, niets mis mee. Maar als dat ten kosten gaat van wat reeel is en de levensstandaard van mensen (kijk eens hoe duur gas, water en elektriciteit is geworden door de allerlei milieutaxen, meer belasting dan kostprijs), dan is dat belachelijk. Ik weet al precies hoe ze dat gaan uitvoeren namelijk; een shitload aan extra belastingen invoeren die allerlei dingen gaan beperken. Bijvoorbeeld extra belasting op eten waardoor dat onbetaalbaar wordt, extra belasting op brandstof zodat mobiliteit in Nederland compleet onmogelijk wordt. Extra belastingen op wonen zodat wonen onbetaalbaar wordt. Dat is hoe dit soort klimaatidioten rollen.

Old_Spice | 23-02-17 | 13:05

Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 12:29

Ik ben dan ook niet zo van de duurzaamheid.

De natuur is helemaal niet duurzaam maar juist een jungle met processen waarin alleen de sterksten en slimsten overleven. De wereld wordt dagelijks herschapen door de overlevers.

Daar met een windmolentje in de hand verder kinderloos in leven doet mijns inziens af aan de allerbelangrijkste taak die we hebben inzake de wereld: zorgen dat die beheerst en beheerd wordt door mensen die we vertrouwen en een goed gevoel bij hebben.

Misschien overbodig te zeggen dat ik geen vertrouwen heb in moslims, of ze daar nu wel of niet schuldig aan zijn in de zin van dat vergiftiging vanaf de vroegste jeugd best chronische klachten kan geven.

De natuur does not care. En voor een duurzaam goed beheerde aarde moeten we zelf veel kinderen krijgen. Zolang we die logica, en moeilijke en dure weg, niet inzien, gaan we sowieso verliezen. Vandaar. Om ons zoveel mogelijk tijd te geven tot dit inzicht te komen, moeten we kortere termijn wel gevaren bestrijden. Zoals in mijn ogen islamisering de allergrootste bedreiging is.

Nogmaals, als we weigeren kinderen als waardevol, belangrijk en de toekomst van de aarde te zien, maar meer als statussymbool. milieuvervuiler en handenbinder, gaan we op niet heel lange termijn sowieso naar de gallemiezen.

Devadip | 23-02-17 | 12:40

netniet | 23-02-17 | 10:08

Mooi he, zo een illusie kweken met zo'n goed gevoel erbij.

Heel hard roepen dat kinderen de toekomst zijn zou zomaar doen vergeten dat die toekomst momenteel, aansluitend op minstens 30 jaar wanbeleid, definitief venacheld wordt door de heren en vooral ook dames want die doen ook mee!, politici.

Veinzen dat duurzaamheidsstreven in de vorm van windmolens e.d. de kinderen van een betere toekomst gaat voorzien, is dan wel een treurig soort hypocrisie. Een beetje zoals een pedofiel die zijn 'liefde' voor kinderen dan weer precies zo meent te moeten uiten zodat hij aan zijn seksuele gerief komt. Klinkt hard en naar, maar dat koppelen van iets moois en waardevols aan iets ordinairs wellustig (macht of seks of geld, whatever in dat soort categorie) dat de spreker goed uitkomt is echt onterend, slecht en vernietigend voor een toekomst, zowel van het kind en de kinderen als voor het land als geheel.

Tenzij een soort Syrië aan de Noordzee natuurlijk ook onder de definitie van 'het land' valt.

Ik heb wel eens serieus genomen politici horen zeggen dat als de democratie ons daarheen leidt, dat dat dan gelegitimeerd is.

Grappig. De democratie negeren als een blinde demente maar als het tot suprematie van de islam leidt, het omarmen als een procedurele kwestie van het allerbelangrijkste niveau.

Ook grappig om het als CDA, want het waren CDA-ers (Donner, later meen ik ook Hirsch-Ballin), te hebben over normen en waarden maar als de islam hier de democratie wil gebruiken om dezelfde democratie vervolgens af te schaffen, dat dan normen en waarden verdwijnen als sneeuw voor de zon en de heren alleen nog bezig zijn met procedures. Die ze trouwens graag inhoud noemen, maar dat terzijde.

De kinderen leven in de toekomst inderdaad. Hopelijk in een vrij westers democratisch land zonder bedreiging van de islam en zonder armoede wegens blindheid, slechts onderwijs en algemene uitverkoop door de generaties voor hen.

Devadip | 23-02-17 | 12:34

Chicagoo =1

Bokito ergo sum | 23-02-17 | 12:33

Ik stel voor dat ze in Noord Korea beginnen.

Anjin Mohammed | 23-02-17 | 12:29

Devadip | 23-02-17 | 12:24
Geen kinderen baren/ op de wereld zetten... dat is pas echte duurzaamheid. ;-)

Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 12:29

daytripper | 23-02-17 | 11:49
769,03 en dan gaat er nog het een en ander van af, ZVW en loofheffing.......

wakker worden | 23-02-17 | 12:28

Ik kon er ook niet tegen gisteravond (dat brave gemoraliseer) en heb weggezapt bij de Wereld Naait Door. (Goedemorgen Geenstijlers)
Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 10:03

Typisch dat linkse mensen vooral heel veel dreiging zien in het milieu en het klimaat.
Dat wil ik niet eens bagatelliseren maar de expansiedrift van de EU en vijandelijke houding van de EU jegens andere grootmachten zie ik als een veel grotere bedreiging.
Evenals de opkomst van islam radicalisme en de reactie daarop.
keestelpro | 23-02-17 | 10:04

Ik haak net in maar deze twee comments beschrijven precies wat ik met het onderwerp associeer.

Plus aanvullend dan mijn stomme verbazing over de serieusheid waarmee de holle platitudes worden beleden. Toen ik doorhad dat het geen herhaling was was mijn geduld meteen op. Ik vrees helaas dat de zienden een te kleine minderheid vormen om aan de waanzin en daar waar het ons heenleidt een einde te maken of een in ieder geval er een goede wending te geven.

Devadip | 23-02-17 | 12:24

Dit is precies zo'n zelfde baggermanifest als dat wat Nieuw Links in 1966 publiceerde:
nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw_Links_(Pv...)

Bizar dat de jeugd anno 2017 nog steeds hetzelfde kortzichtige wereldbeeld heeft als de jonge linkserds uit de jaren zestig. Wat leren ze tegenwoordig op die scholen?

Professor Superhirn | 23-02-17 | 12:18

Lekker zwitsaldeugen. Prima voorbereiding op een mooi gutmenschbaantje als ze groot zijn. Ga eens weg allemaal.

de Voorzittert | 23-02-17 | 12:09

We mogen ons anders wel zorgen beginnen maken: de stratosfeer bevat volgens de laatste berichten nauwelijks nog ozon - wegens compleet verzadigd door het ijlhoofdige gezwam van lamlullen als Terlouw.
Dus eigenlijk toch wel op eenzame hoogte, dit manifest. Dat dan weer wel.

Herbert_von_Caravan | 23-02-17 | 12:05

"de menselijke maat"

Hans Gruber | 23-02-17 | 12:00

En dan komt onze jan weer thuis... en zet nog even de langspeelplaat van W. Sonneberg op... en mijmert weg bij "Het Dorp"... en sukkelt vervolgens in slaap.

Thuis heb ik nog een ansichtkaart
Waarop een kerk een kar met paard
Een slagerij J. van der Ven
Een kroeg, een juffrouw op de fiets
Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets
Maar het is waar ik geboren ben
Dit dorp, ik weet nog hoe het was
De boerenkind'ren in de klas
Een kar die ratelt op de keien
Het raadhuis met een pomp ervoor
Een zandweg tussen koren door
Het vee, de boerderijen

Refrein:
En langs het tuinpad van m'n vader
Zag ik de hoge bomen staan
Ik was een kind en wist niet beter
Dan dat 't nooit voorbij zou gaan

Wat leefden ze eenvoudig toen
In simp'le huizen tussen groen
Met boerenbloemen en een heg
Maar blijkbaar leefden ze verkeerd
Het dorp is gemoderniseerd
En nou zijn ze op de goede weg
Want ziet, hoe rijk het leven is
Ze zien de televisiequiz
En wonen in betonnen dozen
Met flink veel glas, dan kun je zien
Hoe of het bankstel staat bij Mien
En d'r dressoir met plastic rozen

Refrein

De dorpsjeugd klit wat bij elkaar
In minirok en beatle-haar
En joelt wat mee met beat-muziek
Ik weet wel het is hun goeie recht
De nieuwe tijd, net wat u zegt
Maar het maakt me wat melancholiek
Ik heb hun vaders nog gekend
Ze kochten zoethout voor een cent
Ik zag hun moeders touwtjespringen
Dat dorp van toen, het is voorbij
Dit is al wat er bleef voor mij
Een ansicht en herinneringen
Toen ik langs het tuinpad van m'n vader
De hoge bomen nog zag staan
Ik was een kind, hoe kon ik weten
Dat dat voorgoed voorbij zou gaan

Kanarie_Geil | 23-02-17 | 11:59

Waarom denkt men dat men de temperatuurstijging kan stoppen? Wat is dat voor waanzin? Je hebt het over een levend (soort van) organisme die met zoveel parameters werkt dat je dat niet kunt bevatten. En de zaken die nu gaande zijn, kunnen we niet meer afremmen. Temperatuur ga je niet beïnvloeden (ja misschien op heel lokaal niveau). Wat je wel kunt doen is uitstoot verminderen en voorbereiden op wat gaat komen. Vooral dat 2e lijkt veel van dit soort linkse proefballonnetjes te ontbreken. We hebben niet alleen maatregelen tegen vervuiling nodig. Ook moeten we al gaan nadenken hoe we de dijken en duinen gaan verstevigen om een stijging van meerdere meters aan te kunnen. Dát is wat we nodig hebben. Niet een 1 of andere vage belofte die men uiteindelijk toch weer naast zich neer kan leggen.

Ik ben geen climate change ontkenner. Vind het prima als we wat gaan doen aan uitstoot en vervuiling, maar pak dan wel de grote oorzaken aan zoals de scheepvaart of veehouderij en ga niet de burger lopen micromanagen. We hebben al genoeg maatregelen daarvoor. Pak de echte oorzaken aan en los de echte problemen eens op.

Martinspire | 23-02-17 | 11:58

en dan nog iets met temp.cijfers .
NASA's cijfers zijn bewezen foutief en te hoog .Sateliettemp.waarnemngen liggen 0,6 graad lager.
Hoax moet stoppen , zeker gezien het te kleine resultaat door nationale maatregelen0,000045 .
Global warming is hoax en een verdienmodel op basis van emmissierechten.
Oventjes voor op brandhout worden uitgedeeld in afrika ( hoera ) en wij betalen hier de uitstoot van daar .
Wij zuiveren hier met onze westerse portomonee de uitstoot van arme en 3e wereld landen.
Kappen met die onzin.

medelmo | 23-02-17 | 11:58

Terlouw was een goed politicus en ongetwijfeld als kinderboekenschrijver betrokken met de jeugd. Goed dat hij samen met de jongeren dat manifest opstelt. Je moet toch ergens een poging doen om het verzuurde klimaat in Nederland te laten verdwijnen. Helaas zullen diezelfde jongeren straks in de Kamer heel snel dit Manifest vergeten.

Mannes | 23-02-17 | 11:57

@Nuchternederland | 23-02-17 | 10:18
De beste remedie tegen overbevolking is het bestrijden van religie of men bekeren tot het boeddhisme, zodat je niet van die wijven krijgt die gaan zitten beweren recht op 20 kinderen te hebben, omdat het een plicht van God is. Bovendien gaat man en vrouw meer werken en dit voorkomt dat ze zich überhaupt kunnen voortplanten. Ten tweede natuurlijk ook voor zorgen dat de stroomvoorziening en internet altijd werken, want anders gaat men uit verveling maar kindjes zitten baren. Met deze twee maatregelen wordt al een hoop leed voorkomen en dat kan - mits dit niet gedaan wordt door linksgekkies - zonder geweld gebeuren.

Jostifiel | 23-02-17 | 11:56

@Muxje | 23-02-17 | 10:23
Bij 3 kun je nog aanvullen met "Ook gaan we niet meedoen met een vrouwenquotum of minderhedenquotum bij het selecteren van werknemers of bedrijfsleiding, we pakken de mensen die het meest geschikt zijn ongeacht afkomst, sekse of leeftijd."

Martinspire | 23-02-17 | 11:52

sorry voor dubbelpost wegens "internal server error".

daytripper | 23-02-17 | 11:50

RenHoek | 23-02-17 | 10:39
Weet jij wel hoeveel die AOW bedraagt voor een stel met een jongere partner die vermoedelijk pas AOW krijgt als zij 70 is.?
wakker worden | 23-02-17 | 11:35

Inderdaad: Aow in dat geval iets minder dan 800 euro per maand .. Renhoek weet niet waarover ie lult. Het ministerie van Silly Walks heeft de Aow-er allang bij de strot met dank aan de PvdA.

daytripper | 23-02-17 | 11:49

RenHoek | 23-02-17 | 10:39
Weet jij wel hoeveel die AOW bedraagt voor een stel met een jongere partner die vermoedelijk pas AOW krijgt als zij 70 is.?
wakker worden | 23-02-17 | 11:35

Inderdaad: Aow in dat geval iets minder dan 800 euro per maand .. Renhoek weet niet waarover ie lult. Het ministerie van Silly Walks heeft de Aow-er allang bij de strot met dank aan de PvdA.

daytripper | 23-02-17 | 11:49

D66 voelt nattigheid (Jan vergeten zijn luier te wisselen??), want anders haal je niet zo'n ouwe geronto mastodonto van stal...

Kanarie_Geil | 23-02-17 | 11:48

@Draak uit Brabant | 23-02-17 | 11:41
Zodra promotie naar een nietszeggende dikbetaalde functie lonkt, verdwijnen de principes als sneeuw voor de zon. Die onderkin blijft, dat wel.

Makro777 | 23-02-17 | 11:43

Heb het gezien. Vraag me af of de JOVD het er wel echt mee eens was en zo ja, in welke mate ze dan de lijn van de VVD volgen.

Draak uit Brabant | 23-02-17 | 11:41

RenHoek | 23-02-17 | 10:39
Weet jij wel hoeveel die AOW bedraagt voor een stel met een jongere partner die vermoedelijk pas AOW krijgt als zij 70 is.?

wakker worden | 23-02-17 | 11:35

Ow man die blaaskaak van de mini-VVD, echt, wtf. Je ziet gewoon dat hij een cursus bij vriend Mark Mao aan het volgen is om constant "joviaal" (schrap dat woord!) te kunnen lachen. En elke dag drie speklappen eten draagt weer bij aan een onderkin van Elias-achtige proporties. Wat een vertoning!

Makro777 | 23-02-17 | 11:35

Er zijn een heleboel enge dingen in de kamer, heel goed om die te benoemen in dit manifest, want je ziet ze bijna niet, omdat die olifant, die niemand ziet, in de weg staat........

flashforward | 23-02-17 | 11:32

Hij is bang dat op zijn landgoed in Twello ver verwijderd van het grauw en het stemvee, de tomaten overhit raken door temperatuurstijging.
Waarover moet je je anders druk maken in Twello?

daytripper | 23-02-17 | 11:25

De meest urgente dreiging is gewoon de islam. Een jonge generatie moslims wil de westerse wereld maar wat graag uitdagen. Be prepared zou ik zeggen.

Reaganmania | 23-02-17 | 11:23

Zie hier de toekomstige politieke kwakzalvers.
Hebben ze urenlang zitten lullen en dit is het resultaat;kansloos en tenekrommend.
Gisteravond meteen de tv uitgezet, goed voor het milieu. Daarna wel enorm van me af zitten kakken op de plee, das minder voor het milieu, maar ja dwdd hé; werkt laxerend.

Piep Knars | 23-02-17 | 11:22

Het word nu echt hoog tijd dat er fikse belasting geheven gaat worden op het bedrijven van openbare seniliteit en op het faciliteren hiervan. Je kunt je echt afvragen wat er nou echt erger voor de wereld is, een beetje meer CO2 in de atmosfeer of dat oeverloze moreel verheven gelul van die net op een verse Tena Lady getrakteerde Terlouw bij die incestueuze grachtengordel praatclub van de VARA.
Bij het zien van dit soort belerende boodschappen krijg ik echt een onbedwingbare aandrang tot het uitstoten van een fikse hoeveelheid broeikasgas in de vorm van Methaan.

Texacoballletje | 23-02-17 | 11:21

Beter_Posz | 23-02-17 | 10:40
De enige redene waarom dat is omdat men vroeger zijn boekjes las. Sentiment. Hier een passende: nl.wikipedia.org/wiki/De_kloof

Cobalt bomb | 23-02-17 | 11:19

-weggejorist-

Chicagoo | 23-02-17 | 11:18

Jan Terlouw = is in het verleden al gestruikeld over een touwtje.

DDWD = Grachtengordel Propaganda van de bovensteplank.

bert.s | 23-02-17 | 11:18

De toekomst kan me geen bal schelen : ik heb geen nakomelingen. En daardoor draag ik juist ook nog eens het meest bij aan een duurzame toekomst. Ik hoef dus geen extra belastingen te betalen. En uiteindelijk is dat duurzame mileu ook maar voor het toekomstige islamitische kalifaat.

Bier en worst | 23-02-17 | 11:17

Baldur von Schirach 2.0

wezen | 23-02-17 | 11:14

climate warming =a hoax .
Nasa lies.
Jan Terlouw . stop eens gauw

medelmo | 23-02-17 | 11:13

Door de schalie gas revolutie in de US, is er minder vervuilende steenkool nodig in de wereld economie. Ik denk dat er wereldwijd al minder broeigassen zo vrijkomen.

Ce ca! | 23-02-17 | 11:10

Inhoudelijk een open deur, maar het er samen aan werken is goed.
Er is één ding heel erg kut hieraan: de naam van Jong Groen Links.

Petskast | 23-02-17 | 11:07

En krijgen wij marcel van dam ook nog te zien bij Dwdd ,maar dan niet op zijn sociaal landgoed ,maar bij mathijs ,,de kneedbare varapop

geeratz8217 | 23-02-17 | 11:05

Vervolgens sloegen alle opstellers van dit manifest de hand aan zochzelf aangezien ze bij het opstellen allen of nat waren geworden of een groene erectie opliepen. En Terlouw keek toe en zag dat het goed was. .
De daardoor ontstane milieu schade werd niet verder onderzocht.

Lichtstadfan | 23-02-17 | 11:05

D66 heeft alles waar ze ooit voor stonden door de plee gespoeld.
Als de idealen en argumenten op zijn gaan we maar weer een potje deugtevee in elkaar knutselen.
Nederland is een postzegel op de wereldkaart, alsof wij het verschil gaan maken.
Nederland heeft een veel te grote broek aangetrokken door op alle EU milieu- en natuurrichtlijnen nog extra topregels te zetten waarmee we onze visserijsector en landbouw compleet de nek omdraaien.
En het restant opzadelen met een berg administratie en wirwar van voorschriften die ook nog eens per provincie verschillen.
Het klimaat warmt alleen maar op door alle ergernis over zoveel stupiditeit.

Eppo | 23-02-17 | 11:04

Hij kijkt mij te pijnlijk en te braaf om echt te zijn!

lanexx | 23-02-17 | 11:02

Zucht, wanneer komt er iets van een Zwitserse partij? GroenRechts of zo.
Conservatief en duurzaam.
Ik rij oude auto's. Ze zijn al gemaakt en zijn goedkoper dan al die nieuwe shit.
Duurzaam dus. Met nieuwe technieken rijden ze ook zuiniger en milieuvriendelijker.
De elektrische auto's rijden uiteindelijk op fossiele brandstof. Kolen in dit geval.
Zonnepanelen en isolatie zorgen samen met een moderne ketel voor een energierekening van ongeveer zeven tientjes in de maand. Kan nog lager.

ristretto | 23-02-17 | 11:01

Man, wat tenenkrommend. Een roedel over het paard getilde idealisten die zonder enige notie van de werkelijkheid dan wel kritisch tegengas van even irrelevante achtergebleven hippies uit de jaren 60 menen dat ze de toekomst vertegenwoordigen. Newsflash, kinders; politieke elites komen de bevolking nu al ongehoord de strot uit. Een keer raden hoe zich dat de komende vijftien jaar gaat ontwikkelen. Behalve jullie eigen cirkeltje van zelfingenomen deugzelfbevredigers, vertegenwoordigen jullie helemaal niemand.

His Lordship | 23-02-17 | 11:01

"De voorzitters van jongerenberenigingen".
Dat zijn per definitie aandachtshoererende, nog in de dopzitrende peulvruchten doe voor de boeg uitschreeuwen waar ze nog niet over na hebben gedacht.
Dat die 'vertrouwen' lastig vinden verbaast niemand.
Hun carrièrepad is 'betrouwbaarheid is te koop, wat heb je er voor over'.
Gedrenkt in de soep der 'alles is inwisselbaar', zijn ze nu al Oppertunix, alsof het Obelix en toverdrank betrof; onverwoestbaar, onweerstaanbaar, maar ook dom en eigenwijs.

hfakker | 23-02-17 | 11:01

Als in een land iedereen het met elkaar eens is, rijdon de treinon naar het Ooston.
(En ook Westen, Noorden en Zuiden, maar dat doet er nu even niet toe!!)

hfakker | 23-02-17 | 10:56

Lekker deugen zo richting de verkiezing toe zeg! Oh, wat is dat toch lekker! Lekker deugen, smikkelen!
.
Deze jongere partijtjes kunnen de tyfus krijgen met hun mooie deug-manifest; snel ook verdomme. Dat hele klimaat dingetje is inderdaad belangrijk, beetje duurzaam zijn kan geen kwaad, alleen wordt het door "de powers that be" (links) altijd aangewend om maar meer geld uit te kunnen zuigen en taxeren.
.
Daarnaast wordt er nog een verwijzing gemaakt in de trant van "de wereld is van iedereen en alle mede-landers zijn zielig", daar ben ik het dus pertinent mee oneens. Aanpassen of opdonderen, een degelijke poortwachter bij de poort en kansloze "economische vluchtelingen" bij voorbaat weigeren. De tijd dat eigen belang en cultuur voorop staat is aangebroken, stop met het accomoderen van Kansloziërs uit Afrika of Zandbak-profeet-landenen stop met inwilligen en luisteren naar wat de Junckerianen bekokstoven.
.
En fuck Guy Verhofstadt met zijn pleurismuil.

HaatAth3ist | 23-02-17 | 10:51

@Hemmenaar7 | 23-02-17 | 10:42
Wat ik bedoel te zeggen is dat we een keuze moeten maken. Tenminste als je echt wil dat de uitstoot vermindert. Een liberaal-kapitalistisch systeem draait op productie en consumeren. Eenzijdig hier de lasten nog meer verzwaren zal ertoe leiden dat we *hier* nog minder gaan produceren, minder bedrijvigheid. Daardoor worden we afhankelijker van invoer van goedkope meuk uit landen die het dan weer niet zo nauw nemen met uitstoot en milieubescherming.

Water volgt de weg van de minste weerstand. Kapitaal ook. Hier dammen opwerpen en het stroomt naar elders. De hoeveelheid water vermindert uiteindelijk niet.

atheïstisch stemvee | 23-02-17 | 10:51

En hoe verhoud dit manifest zich, tot het touwtje uit de deur? Moet het van hennep touw zijn?

Ce ca! | 23-02-17 | 10:49

Terlouw ziet er voor een 138 jarige nog puik uit.

brughslurph | 23-02-17 | 10:48

Waarom nodigt de NPO= Vara,- want tros,ncrv en kro stellen niks meer voor - in al hun links georiënteerde uitzendingen zoals daar zijn: journaal, nieuwsuur, eenvandaag, jinek, v.nieuwkerk, buitenhof en ga maar door,
niet eens aankomende politici zoals: Jan Roos, Thierry Baudet en Jan Dijkgraaf uit???

Waarom worden die door de NPO doodgezwegen?

Waarom moeten we het doen met de zielig kijkende oude man Terlouw, die het niet heeft over zijn partij(tje) D66, dat de kroonjuwelen van haar oprichter van Mierlo volkomen heeft verloochend.
Terlouw heeft zijn tijd gehad,komt nu met "flower power" verhalen op TV, heeft politiek nooit iets voorgesteld en heeft zijn zakken gevuld met het schrijven van kinderboekjes.
Ga zo'n man dus niet groter maken op deze wijze.
Hij heeft het m.i. zelf niet eens in de gaten, dat die van Nieuwkerk hem exploiteert.

Politiek is een gemene, keiharde, leugenachtige zaak en dan zijn de tranen of emotie van Jan Terlouw gedateerd.

Maar de vergiftigde linkse sfeer in de media op dit moment is ergerlijk, abject en infaam!

joost2 | 23-02-17 | 10:47

@ atheïstisch stemvee | 23-02-17 | 10:28

Er zijn nog wat andere makkelijke oplossingen : geen eten weggooien, vooral al je glas (en oudpapier) gescheiden inleveren, energiebezuinigen in huis EN op werk (niets onnodig aan laten staan), geen nieuwe auto kopen maar doorrijden, of een klein oud 2ehandsje kopen), minder woon/werkverkeer

Hemmenaar7 | 23-02-17 | 10:42

Ruif_Vuller | 23-02-17 | 10:38
Het gaat betaald worden door uzelf natuurlijk. Belastingdruk mag best nog wel wat hoger. Solidariteit, je weet toch.

me,myself and IK | 23-02-17 | 10:41

Hij komt zeker aandacht te kort. Schijnbaar hangen er heel veel mensen aan zijn lippen. Ik heb er zelf niet zoveel mee.

Beter_Posz | 23-02-17 | 10:40

Irrelevante bejaarde is irrelevant.

Montgomery Burns | 23-02-17 | 10:40

stel dat wij allemaal precies doen wat ze in die 5 punten stellen.
wat gebeurd er dan met onze planeet?
hoeveel procent van het aardoppervlak is Nederlands?
precies!
daarbij ,de EU problemen,de asielshit,de logge dure overheid en het multikulti beleid worden niet genoemd.

pejoar | 23-02-17 | 10:39

Het Hoek (fuck)fest;

1) babyboomers moeten hun bek houden en plaats maken voor jongeren. Zowel in fysiek opzicht als in financieel opzicht. Dit betekent verlaging van de AOW naar draagkracht en een verhoging van de zorgkosten naar leeftijd en ouderdom.

2) Als na twee jaar blijkt dat immigranten onvoldoende zijn geïntegreerd, volgt alsnog uitzetting naar land van herkomst of enig ander land in de EU;

3) Nederland krijgt zsm een NEXIT referendum;

4) Alsnog strafrechtelijke vervolging van Mark Rutte c.s. vanwege het optreden omtrent het Oekraïne referendum;

5) Alle gelden voor de ontwikkelingssamenwerking worden ingetrokken. Deze worden uitgegeven aan loonsverhogingen in het onderwijs, herstel van de dijken en infrastructuur.

6) De NAM en alle overige bewindsvoerders die willens en wetens Groningen hebben leeggepompt worden strafrechtelijk vervolgd.

RenHoek | 23-02-17 | 10:39

Ik heb al die puntjes niet gelezen. Staat er ook ergens bij hoe het allemaal betaald gaat worden? En door wie?

Ruif_Vuller | 23-02-17 | 10:38

keestelpro | 23-02-17 | 10:04
Dat is niet typisch, maar logisch, in de jaren 80 werd het al duidelijk dat links op zoek was naar meer (wit) schuldgevoel, zure regen sloeg niet aan want te makkelijk te controleren op niet waar. Toen verzon men maar de opwarming van de Aarde.

me,myself and IK | 23-02-17 | 10:37

Dhr Terlouw heeft een nobel streven maar persoonlijk denk ik dat wij mensen niet de klimaatsveranderingen in de hand hebben.Begrijp mij niet verkeerd ik wil graag schone lucht voor mijn zoon en zijn dochtertje in Shanghai,ik wil graag dat mensen minder vlees eten waardoor de druk op de veestapel minder is en de dieren een gezond en langer leven hebben en er minder methaangas de lucht ingaat,ik wil graag dat de mensen meer hergebruiken waardoor er minder afval komt maar ik denk dat de grote lijnen van de klimaatsverandering niet of nauwelijks door ons te beinvloeden zijn.Dit zijn hogere machten om maar zo te zeggen immers wanneer men boringen doet onder de ijskap van de zuidpool komt men boomresten tegen wat impliceert dat daar vroeger geen ijs was maar een bos.De woestijn was vroeger groen.Wat hebben wij fout gedaan bij de ijstijd? Ik denk dat de huidige klimaatsverandering deels een natuurlijk verloop is en ons keer op keer een enorm schuldgevoel wordt aangepraat om weer dik te kunnen cashen.

Hettiet | 23-02-17 | 10:37

Terlouw deugt zo erg, dat ie weer helemaal niks zegt over de transformatie van D66 tot anti-democratische anti-referendum partij. De hypocriet.

Wilde_Eend | 23-02-17 | 10:34

In mijn dromen zijn moeilijke problemen ook zo makkelijk op te lossen. In mijn dromen doet iedereen eerlijk mee om de zittende macht te dienen... maar dan word ik wakker en ik besef mij dat WIJ, HET VOLK, zelf die zittende macht zijn en dat de echte oplossingen dus ook uit onszelf moeten komen. De macht is aan het volk, stem tegen de elite.

Ton8695 | 23-02-17 | 10:32

Hé ik mis naam van de jongerenbeweging DENK, Oppositie, onder dit ambitieuze manifest. O wacht, die deugen niet, vandaar.

Knut Knudsen | 23-02-17 | 10:31

Ik ben manifesten en oproepen van belangrijke mensen die ik niet ken en invloed eisen-moe.

TheseDays00 | 23-02-17 | 10:30

Mogen we een foto van zijn woning krijgen, volgens mij woont hij niet in Rotterdam of in Hoogvliet.
Deze inwoners wonen al jaren in de Rijnmond en de bewoners van Hoogvliet al meer dan 50 jaar naast de grootste raffinaderij van de wereld jawel de Shell.

Heeft Jan ter Louw zich ooit wat aangetrokken met zijn Hypocriete smoelwerk over deze vervuilende Industrie, nee geen éne malle moer ook toen hij Minister was deed hij totaal niets aan de vervuiling waar deze mensen in Hoogvliet of Pernis moesten wonen.

De "Menselijke maat" laat me niet lachen D66 leugenaar, Honderden mensen zijn vervroegd dood gegaan toen jij Minister was aan deze lucht vervuiling.
Weet je Jan ter Louw dit ga jij nooit meer goed maken.
Je gaat gewoon naar de "Hel" met dat slechte geweten van je.
Je had de macht om er wat aan veranderen maar je deed er niets mee.

Havenwerker | 23-02-17 | 10:28

@Hemmenaar7 | 23-02-17 | 10:23
Als je echt minder uitstoot wil: minder vlees eten, geen (vlieg)vakanties, geen boontjes uit Egypte, geen goedkope spulletjes uit China, auto wegdoen en gaan fietsen, telefoon en laptop uitzetten, stop met ademhalen.

atheïstisch stemvee | 23-02-17 | 10:28

Roflol "want daar schijnen mensen controle over te hebben" kop spijker raak

roze_bril | 23-02-17 | 10:28

Het was misselijkmakend van zoetigheid. Die vreselijke zalvende glimlach van die man. Die kwallen van jeugdige meelopers. Braaaak!! Van Nieuwkerk was overigens nog veel erger in zijn kruiperige meegaandheid.

Pa Ramaribo | 23-02-17 | 10:28

Manifest en apert duidelijk is dat vooral minder mensen duurzaam is.
Dus bijv vluchtelingen alleen toelaten na een prikpil (voor mannen)? En na 3x incidenten chemische castratie eroverheen

Hemmenaar7 | 23-02-17 | 10:27

Misschien dat meneer Terlouw eens gaat klagen bij de Russische Marine autoriteiten in Nova Zembla? Daar lekken nog wat onderzeeërs en dat is toch een stuk groter probleem dan de situatie in dit landje.

Tegenwoordig heeft iedereen wel led-lampen in huis, struikel je als zwarte piet over de zonnepanelen in dit land, stikt het van de elektrische auto's, worden vogels vermalen door duizenden windmolens en ga zo maar door. Loop niet zo te klagen hier, we zijn al meer dan milieuvriendelijk in dit land. kan de rest van de wereld nog een voorbeeld aan nemen. Nog milieuvriendelijker worden heeft met 16 miljoen mensen op deze planeet geen enkel effect. Gebazel van deze seniele oude man.

RenHoek | 23-02-17 | 10:25

We moeten Nederland natuurlijk wel netjes achterlaten voor de invasieve exoten.

CLoVis | 23-02-17 | 10:25

Dus. Terlouw's analyse was o.a. een vertrouwenskloof tussen burgers en politiek. Logische vervolgactie dan om met de jeugdafdelingen van diezelfde polletiek top down een manifest op te dringen aan diezelfde wantrouwige burgers. Waarin alleen maar het heerlijk vage 'klimaatprobleem" consequentieloos wordt geadresseerd. Maar waarin voor de burger reële en urgente problemen zoals massa immigratie, de houdbaarheid van de verzorgingsstaat, de ever closer union etc. niet figureren. Right.

#ze leren het nooit#

Gen. Maximus | 23-02-17 | 10:25

Deze gaat ook op de grote Manifest hoop, ongelezen natuurlijk.
--
De waarde van een manifest is wel enorm gedaald sinds de deug mensen er een stuk of 10 per dag uitbrengen.
--
En er staat eigenlijk altijd hetzelfde in. Wij zijn goed, jullie zijn slecht, en nep immigranten zijn zielug.

Mark_D_NL | 23-02-17 | 10:25

Dat kan ik ook. Muxifest:

1) Nederland gaat op klimaatbeheersing meedoen in de middenmoot. We zijn een klein land en gaan dus het verschil niet maken, terwijl strenge milieumaatregelen een onevenredig grote impact op onze economie en financiën hebben. We stimuleren innovatie op dit gebied, maar het grote geld gaat naar bewezen technologie.

2) De vervuiler betaalt. Autorijden gaat dus veel goedkoper worden, aangezien de belasting op mobiliteit in geen enkele verhouding staat tot de vervuiling die zij veroorzaakt.

3) Het kabinet toets elke maatregel op de doelen waarvoor de maatregel is ingesteld, niet op zweefvermogen. De evaluatietermijn wordt verplicht in de maatregel opgenomen,en de maatregel vervalt automatisch als de doelstellingen niet gehaald worden.

4) Het kabinet zal alles in het werk stellen om de belastingen op een redelijk peil te houden. Ook als dat ten koste gaat van de eigen hobby's en stokpaardjes.

5) Bij het realiseren van bovenstaande maatregelen staan de belangen van Nederland voorop. We zijn lief voor de rest, maar de Nederlandse staat zit er voor Nederlanders, en dat blijkt uit het beleid.

Muxje | 23-02-17 | 10:23

Holle vaten, wat een leeg statement.
Als je iets aan duurzaamheid zou willen: mindermensem (in Nl om te beginnen)
In Nl: hier moderne kolencentrales sluiten terwijlin Duitsland de bruinkool loeit??? Pfff, juist op zo'n gebied kan internationalisme wel werken.

Hemmenaar7 | 23-02-17 | 10:23

Ik mis in het manifest het terug dringen van de wereldbevolking met minstens 50%
Dat lijkt mij het belangrijkste voor het klimaat.

henk vintage | 23-02-17 | 10:22

Heb zijn boeken opgevroten als kind daar heb ik goede herinneringen aan, vooral als de hoofdmeester ze voorlas dat hij heel goed. Enige dat ik nu van Terlouw kan denken is 'voltooid leven'. De mijne is dat nog niet en het doet toch afbreuk aan mijn jeugdherinneringen.

Bokito ergo sum | 23-02-17 | 10:20

Als de mens zoveel invloed heeft op het klimaat, wordt het dan niet eens tijd om de bevolkingsgroei af te zwakken, actief?
Mijn manifest:
- maximaal 2 kinderen per gezin in de hele wereld. Zie China, het kan. Geen kinderbijslag in NL bij een eventuele derde , vierde enz, maar juist extra belasting. Niet eerlijk voor lage inkomens? Jammer dan.
- geen geld naar ontwikkelingshulp anders dan voorlichting geboortebeperking en sterilisatie belonen. Hongersnood? Zal zonder geboortebeperking alleen maar erger worden.
- De 25 grootste schepen ter wereld door de VN laten beboeten wanneer deze afvalolie gaan verstoken op zee. Actieve controle hierop.
Deze zijn de allergrootste vervuilers ter wereld, wist u dat?
- stoppen met windmolens, verder gaan met zonne-energie, aardwarmte en nieuwe technieken. Klimaatakkoorden wereldwijd op haalbare doelen stellen, niet wurgafspraken voor alleen Nederland/Westen waarbij de tweede/derde wereld mag vervuilen wat ze wil.

Nuchternederland | 23-02-17 | 10:18

Meneer Terlouw weet toch wel dat de temperatuurverhoging komt door overbevolking. Hij moet zich maar eens wenden tot religieuze leiders en leiders van landen, die bevolkingsgroei promoten. Zij zijn de schuldigen van de temperatuurstijging.

wallenberg | 23-02-17 | 10:18

Kunnen deze mensen niet lekker naar 1 van die 7 planeten die gisteren aan de wereld werden gepresenteerd...?

hxl | 23-02-17 | 10:17

Geen jonge PVVer. Was niet te vinden. Jawel, eentje, maar die had TBC en Lepra en Aids. Dus daar wil je niet bij in de buurt komen.

Normpje | 23-02-17 | 10:16

"2 de vervuiler betaald."

Alsof mijn buitenlandse klanten daar een boodschap aan hebben, als mijn producten daardoor onbetaalbaar worden.
Overigens betaal ik al elke maand €5000,- energiebelasting.
En mag ik dan, ondanks verstikkende bestemmingsplannen een 150 m hoge windturbine plaatsen op mijn eigen terrein.
Nee natuurlijk mag dat niet, maar je mag wel veel meer belasting betalen.

Dutch_Holland | 23-02-17 | 10:16

-weggejorist-

Zenzeo | 23-02-17 | 10:16

Wat een lieve meneer

nee_toch? | 23-02-17 | 10:15

Uit de brief van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu (ivm hoger beroep tegen uitspraak van de Rechtbank in de zaak Urgenda/Staat):
Het «emissie aandeel» van Nederland in de wereld is met 0,35% zeer klein. De reductiekoers in de wereld wordt door nationale maatregelen slechts minimaal beïnvloed. Een modelmatige berekening toont aan dat de extra reductie zoals bevolen door de rechtbank 0.000045 °C minder gemiddelde wereldwijde opwarming tot 2100 tot gevolg zou hebben.

CoffeePatch | 23-02-17 | 10:15

Ik begin Nederlanders steeds beter te begrijpen. De meesten leven in een cocon, een bubble. Gaan van huis naar werk en weer terug. Misschien krantje lezen, al dan niet in de pauze. In de avond moe voor de buis. Zoals Assange onlangs zei, newspapers are weaponized text. TV en radio zijn globalistische propaganda. Collega's praten elkaar na, papegaaien na wat ze horen en lezen in de media. En dan kom je uit bij de kinderlijke fantasieën van een Terlouw. Of Klaver. Nederland is grotendeels nog steeds een soort Hobbiton, de kwartjes vallen pas als het tuig hier ook brandschattend door de provinciedorpjes trekt. En zelfs dan misschien niet.

TheOneWhoKnocks | 23-02-17 | 10:15

netniet | 23-02-17 | 10:08
George Carlin - 'It's bad for ya' (2008).

Notenkraker | 23-02-17 | 10:15

Terlouw en zijn collega politici hebben alle ellende naar NL gehaald, en doen nu een beetje janken.

maar toch | 23-02-17 | 10:15

Typisch dat linkse mensen vooral heel veel dreiging zien in het milieu en het klimaat.
Dat wil ik niet eens bagatelliseren maar de expansiedrift van de EU en vijandelijke houding van de EU jegens andere grootmachten zie ik als een veel grotere bedreiging.
Evenals de opkomst van islam radicalisme en de reactie daarop.
keestelpro | 23-02-17 | 10:04

En hoe goed zou de EU zijn voor dat milieu en het klimaat??? De EU is aartsvijand nr1 als het om natuur, klimaat en democratie gaat. Heel bijzonder hoe ze dat niet registreren. Het zal wel komen omdat ze zich eenzijdig informeren. Omdat deze groep vind dat ze hoog opgeleid is en dus automatisch ook zeer geïnformeerd is. Dankzij de NPO en vooral omdat ze de diepe filosofische berichtgeving van DWDD tot zich nemen. DWDD en NPO zijn volgens hen objectief. Tenminste, dat vind iedereen die het kijkt.

Ton8695 | 23-02-17 | 10:14

Langharig liggen blowen op de wei, exact 50 jaar geleden, ja dat was leuk.
Het heeft de wereld helaas geen ruk verder geholpen.
Terlouw is intussen waarschijnlijk ontelbare keren de kassa gepasseerd, om dan, met de schaapjes op het droge, de rook nog steeds in het hoofd, de mensen effe te komen vertellen dat we handjes moeten vasthouden en hallellujah zingen, en dan komt vast al-les in orde.

Notenkraker | 23-02-17 | 10:13

Zal ik dat manifest even 'concreet' samenvatten:
1) Jonge Democraten zijn goede mensen en gaan naar de hemel. 2) Wij gaan daarvoor betalen.
The end.

atheïstisch stemvee | 23-02-17 | 10:12

Kan iemand de stekker uit Terlouw trekken, die heeft z'n tijd namelijk nu echt wel gehad.

Burpppp(sorry) | 23-02-17 | 10:11

"Deugen met Dementie"

Tja, nu de WSJ een nieuw motto heeft, kon de Volkskrant natuurlijk niet achterblijven.

Prof. D.A.H. Vintik | 23-02-17 | 10:10

Ik wil een sportauto en een lekker wijf. Ik denk helemaal niet na over duurzaamheid.

Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 10:08

Kinderen zijn nooit de toekomst want tegen de tijd dat de toekomst nu is, zijn het geen kinderen meer.

netniet | 23-02-17 | 10:08

keestelpro | 23-02-17 | 10:04
Continu ook dat geleuter over "duurzaamheid".... dat is echt het woord van 2017, bij die lui.

Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 10:07

"... want Terlouw heeft z'n hart heus op de juiste plaats...", maar is z'n gezond verstand al jaaaaaaaaaren kwijt.

Toontje50 | 23-02-17 | 10:06

Alles mooi en wel Jan Terlouw, maar waarom kom je er nu pas mee? Wat hebben jij en je babyboom generatie allemaal dan wel niet gedaan aan de problemen waarmee we nu te maken hebben?

Fijn dat je er weer tegenaan wil bemoeien, zou nog fijner zijn als jij en jouw generatie mee willen gaan betalen voor de ellende waar we nu mee zitten. Om echt committent te tonen zou je bijvoorbeeld afstand kunnen doen van je AOW.

RenHoek | 23-02-17 | 10:05

Terlouw zou zich als oud leider van D66 eens druk kunnen maken dat hun partij die een bres zou slaan in het politieke stelsel nu een elitebastion is dat zelfs de kroonjuwelen verraad. Want referenda was toch een diepe wens?

Shoarmamasutra | 23-02-17 | 10:04

Typisch dat linkse mensen vooral heel veel dreiging zien in het milieu en het klimaat.
Dat wil ik niet eens bagatelliseren maar de expansiedrift van de EU en vijandelijke houding van de EU jegens andere grootmachten zie ik als een veel grotere bedreiging.
Evenals de opkomst van islam radicalisme en de reactie daarop.

keestelpro | 23-02-17 | 10:04

Ik kon er ook niet tegen gisteravond (dat brave gemoraliseer) en heb weggezapt bij de Wereld Naait Door. (Goedemorgen Geenstijlers)

Ing. Van der Pik | 23-02-17 | 10:03

REAGEER OOK