Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Angstrapport plofkids: dat vraagt om maatwerk

jiehalal.jpg Kijk! Een rapport van de AIVD en dat is meestal geen goed nieuws, zeker niet als Greet zichzelf in de übervroege morgen gaat zitten retweeten en de heilige Telegraal op de frontpage in de overdrive schiet met standje bold en lettertype duizend. Samengevat. 1. De dreiging van jihadterugkeerders is e-norm. 2. De AIVD maakt zich vooral zorgen om tachtig plofkids van een jaar of negen. We maken nog wel even een onderscheid; zo is er ook een categorie terugkeerders 'die momenteel geen risico vormt'. Ook gaan we ieder geval, in het kader van maatwerk, apart beoordelen: "Van iedere terugkeerder afzonderlijk moet worden vastgesteld hoe groot de dreiging is die van hem of haar uitgaat, wat er nodig is om die dreiging het hoofd te bieden." Welja, als we dan toch aan het klessebessen zijn gooien we er ook maar een conferentie uit in Den Haag mét excursie naar de Schilderswijk (hé Schilderswijkbewoners! Dit is stigmatiseren!). Omdat er vanzelfsprekend nog wel gefeest moet worden is er ook een borrel (netwerken, het is net werken) in het Mauritshuis en een vorkje bij Luden. Ja, het is angstzaaien en stemmingmaken en met het credo 'doe normaal of ga weg' in het achterhoofd is de aanpak weer lekker omzichtig. Het hoeft echter niet zo moeilijk te zijn. Ideologisch gehard, wapentraining achter de rug, strijdervaring en een jihadistisch netwerk: blijf daar maar. Bedankt voor het lachen, maar we hoeven jullie niet meer. Jullie zijn af. Om Arnold Karskens te citeren: “De enige remedie die bestaat is die kinderen samen met hun ouders nooit meer terug te laten komen in Nederland. Ze zijn vaak te verknipt. Dat is een harde maatregel, maar altijd minder hard dan een grote aanslag met onschuldige Nederlandse slachtoffers.” Amen / Assalamoe alaikoem. Zie ook: Nieuwsuur.

Reaguursels

Inloggen

Hey, ik dacht dat onze Grote Leider beloofd had,
dat ze er niet meer in zouden komen.
.
Ow wacht, Pinokkio, dom van mij...

hotmint | 16-02-17 | 20:22

To Hell, deze schoften. En to Hell voor iedere Nederlander die meewerkt aan hu terugkeer. Dit Kabinet, dit 'rechtssysteem' offert de Nedelander op. En ligt er echt niet wakker van als er aanslagen in Nederland komen. En die gaan komen!

Vrijhetzelaar | 16-02-17 | 16:38

Jihadisten hebben gestreden voor een vreemde vijandige mogendheid. Hiermee zijn ze hun Nederlanderschap verloren.
Deur dicht en jammer. Familie zien, die komen maar lekker langs in het land waar je andere paspoort nog geldig is.

Hiesjes | 16-02-17 | 14:52

Als die terugkeer-booslims werkelijk in beeld zijn kun je ze ook met zijn allen ergens interneren. Waarom zouden we mensen die strafbare feiten hebben begaan los laten lopen?

phantom2 | 16-02-17 | 14:01

@litebyte | 16-02-17 | 10:28
Goed opgemerkt!

EefjeWentelteefje | 16-02-17 | 13:41

Je zou toch denken dat dhr. Karstens wellicht weet waar-ie het over heeft.

Deze 'kinderen' hebben hun kansen verspeeld. Lekker daar laten zitten, vooral niet binnenlaten.
Kennelijk dringt het tot de Nederlandse elite pas door hoe gevaarlijk die gasten zijn als Nederland eens aan de beurt is. Want Parijs, Berlijn en Nice, dat zijn toch héél verre steden?
Oh, wacht.

EefjeWentelteefje | 16-02-17 | 13:39

"Van iedere terugkeerder afzonderlijk moet worden vastgesteld hoe groot de dreiging is die van hem of haar uitgaat, wat er nodig is om die dreiging het hoofd te bieden."

Ja lachen man dan zijn we over 200 jaar misschien eindelijk klaar met de fysieke resten van deze mogelijke terroristen aan het terugsturen naar land van herkomst

Je kan ze ook gewoon op een terroristenlijst zetten op het moment dat ze uitreizen naar Syrie en vervolgens hun Nederlandse paspoort vernietigen.

Ik snap niet waarom hier politieke weerstand tegen is.

niemand specifiek | 16-02-17 | 12:58

paspoort afnemen en nooit maar dan ook nooit toelaten

coolgen | 16-02-17 | 12:55

Lekker daar blijven ze wisten donders goed waar IS voor staat,
barbaren lafaards en levensgevaarlijke nepnederlanders.
Geen pardon,laat maar lekker naar dubai of de Verenigde Emiraten gaan.
Daar kunnen ze een fijn nieuw leven opbouwen

Karola7. | 16-02-17 | 12:01

Zoals Karskens stelt. Absoluut niet binnen laten en ervoor zorgen dat ze zelfs het midden oosten niet uit komen of beter de regio alwaar men zit.
Kost bakken geld aan begeleiding, bewaking, subsidies, etc. En altijd is er een risico op doorslaan, een bom, messteek, wapen aanval van die lui.

Laat ze maar afzien waar ze nu zijn, mogelijk een harde stelling maar veil er wordt het niet met hun erbij.

Moneytron | 16-02-17 | 10:57

Wat heeft een samenleving met mij voor islamofascistische terugkeerders zich als mijn buren te laten nestelen?

Zoltan | 16-02-17 | 10:55

Moslims, dat mag. Maar als morgen ondekt zou worden dat honderden jonge blanke mannen gevechtstrainingen in een nazi-opleidingskamp zouden volgen... de kranten zouden vol staan, de NOS zou een week lang niets anders laten zien.

Admiraal Balthasar | 16-02-17 | 10:32

Ook een slap oud media trucje die ik al leerde op de school van de textuele bedrieging... die groene achtergrond. Maak die achtergrond eens rood, dan ziet de tekst er (nog) veel 'enger' uit.

litebyte | 16-02-17 | 10:28

Het spijt me, maar weerzinwekkende criminelen die dachten naar een moordenaarsbende te moeten uitreizen teneinde andersdenkenden te vermoorden op meer dan onmenselijke wijze, ze mogen onder geen voorwaarde terug in dit land.

Crimineel gedachtengoed kan, wat mij betreft, voor de volle 100% worden afgestraft.

En die zielige ouders van dat tuig die lopen te janken over het lot van hun verdwaalde slechtopgevoede rotkinderen, sorry mensen, het is jullie geouwehoer over die geweldige Islam die die zwakzinnigen tot deze daden hebben geinspireerd.

mallekater | 16-02-17 | 10:24

De aivd zijn de beschermers van de maffia in den haag.
Denk maar eens terug aan de moord van Pim Fortuyn en Theo van Gogh en de rol van het toenmalige bvd.

Doofpot commissie
www.pimfortuyn.com/de-vragen/doofpot-c...

komtdatschot | 16-02-17 | 09:50

Internationaal straftribunaal hebben hier in NL, maar ondertussen oorlogsmisdadigers de hand boven het hoofd houden...
Dat er maar gauw een aanslag mag komen, anders gaat het niet veranderen.

Wachtmaar! | 16-02-17 | 09:35

Badderbeest, elke vorm van terugkeer moet ze ontzegd worden..
Nederlandse pas en nationaliteit ontnemen en terugsturen naar hun beloofde land.
Met alle gevolgen van dien.
Assad is ook geen lieverdje.

mallekater | 16-02-17 | 09:19

Iedereen die afreist naar haatbaardië bij verstek veroordelen tot levenslang. Komen ze terug, dan gaan ze de bak in. Blijven ze daar, dan is het ook goed.

Badderbeest! | 16-02-17 | 09:00

Gewoon hetzelfde mee doen als met NSB-ers, landverraders en Waffen-SSers na WOII: gewoon ergens interneren in een kampje op de hei. Totdat wij beslissen dat ze geen gevaar meer zijn voor de samenleving. Dutch Guantánamo Bay. Maar in de praktijk mogen deze moslimidioten nadat het kalifaat toch niet beloofde land is gebleken gewoon weer veilig terugkeren naar hun gesubsidieerde huurwoning in de Schilderswijk om daar vervolgens als helden te worden onthaald en hun radicale sprookjesverhaal over de pedofiel uit Mekka nog verder te verspreiden onder moslimbroeders daar. Dat alles onder het genot van een door ons betaalde uitkering. Om vervolgens als dank een aanslag te plegen op een vliegveld of winkelcentrum naar keuze. Daarom is er 15 maart maar 1 keuze !

Mark zit te Dutten | 16-02-17 | 08:50

@Graaisnaaiert | 15-02-17 | 22:58
Precies er zou geen sprake moeten kunnen zijn van 'terugkeerders'.

keestelpro | 16-02-17 | 08:39

ristretto 16 l 02 l 2017 7:06
Je vergeet Timmerfranz helemaal.

Titje | 16-02-17 | 08:34

Ik begrijp niet zo goed waarom kinderen die niet geboren zijn op Nederlands grondgebied, gebombardeerd worden tot Nederlandse kinderen ?

netniet | 16-02-17 | 08:34

AIVD mannetje:
"Beste ...., ben jij van plan hier aanslagen te plegen?"
<takkyia> "Nee hoor beslist niet, ik hou van Holland"
<takkyia> (ongelovigen mag je bestelen en bedriegen)

meneer Q | 16-02-17 | 08:32

AIVD mannetje:
"Beste ...., ben jij van plan hier aanslagen te plegen"
>takkyia< "nee hoor, beslist niet, ik hou van Holland" >takkyia<
(ongelovigen mag je bestelen en bedriegen)

meneer Q | 16-02-17 | 08:27

Maatwerk voor daders = dodelijk risico voor burgers.

dr Rechts | 16-02-17 | 08:08

Goede zaak dat de samenleving wordt voorbereid op de terugkeer van deze oud-strijders. Een goede omgevingsanalyse is op zijn plaats om te kijken of er elementen in de buurt zijn die kunnen radicaliseren vanwege de komst van deze oud-strijders. Te denken valt aan extreem rechtse elementen, zoals PVV stemmers, Geenstijl lezers en andere boze witte mannen. Mocht er positief resultaat zijn op deze analyse, dan zullen de opties overwogen worden, met als uiterste middel preventieve neutralisatie van het vermeende element.

jemagookniksmeer | 16-02-17 | 08:00

Wat is er juridisch gesproken op tegen om deze mensen, die in vreemde krijgsdienst zijn gegaan bij een land dat oorlog voerde tegen o.a. Nederland de toegang tot ons land definitief te ontzeggen?
Pas afnemen, en alle andere Eurolanden waarschuwen dat ze ze niet moeten importeren.
Ze wilden met alle geweld daarheen, dus daar zullen ze verder hun heil moeten zoeken.
Ontneem ze het Nederlanderschap, dan kunnen ze daar blijven waar ze blijven WILDEN.

mallekater | 16-02-17 | 07:53

ach als de pleuris uitbreekt kunnen we toch niks in nl. Defensie uitgekleed. En maar praten, praten maar niks doen.

Shariadriehoek in de Schilderswijk blijkt dus echt te bestaan. Volgens deze bijeenkomst. Bezoekje Schilderswijk. En deze mensen zijn zo zielig.

franck7020 | 16-02-17 | 07:48

Er moet nog wel een beambte worden aangesteld,die controleerd of ze als ze hier gehuisvest zijn,of de explosieven wel veilig opgeborgen zijn we kunnen natuurlijk niet hebben dat die vroegtijdig afgaan.

napels | 16-02-17 | 07:41

-weggejorist-

Demrocks | 16-02-17 | 07:35

@berbaar, de vigerende wetgeving verschilt niet of nauwelijks waarmee in het verleden zowel Nederlandse ss ers en poncke Princen hun Nederlanderschap verloren cq hun straf kregen. Het ontbreekt simpelweg aan politieke wil.

ristretto | 16-02-17 | 07:25

Het is idd ongelooflijk dat er dus mensen zijn die niet eens meer bereid zijn zichzelf en onze vvmu te verdedigen.

Gefeliciteerd, we hebben een primeur hier, wij zijn de eerste beschaving die geheel vrijwillig en bij ons volle verstand (ahum) zich onder de voet laat lopen door een stel barbaren die qua mindset nog in het jaar 1300 leven,
Geniet er van (zolang het nog kan).

Mallepietje1001 | 16-02-17 | 07:13

met alle kennis die ze nu hebben verwacht ik dat ze over een jaar of 15 na wat aanslagen etc etc tot dezelfde conclusie komen en mogelijk misschien heel misschien er een wet komt an screening o.i.d.

zolang er zoveel regels zijn in deze wereld van een VN een human rights, een EU een frontex enz enz enz waardoor regeringen huiverig zijn om het volk dat ze vertegenwoordigen preventief te beschermen door bijv, inderdaad alle inkomers grondig te screenen en in een detentie te zetten, totdat 100% duidelijk is waar ze vandaan komen en met welk doel, zal er niets veranderen.. ja de dreigingsniveau zal af en toe van een 5 naar een 6 zijn.. direct na een aanslag.

fikkieblijf! | 16-02-17 | 07:12

Kunnen we ze niet halen? Dat is maar een vlucht. Scheelt een hoop controle en gedoe.
Dan laten we ze landen op Vliegveld Eindhoven en verwelkomen ze in een grote Hangar.
Hun familie is daarbij aanwezig. Hala broodjes enz,

Het welkomscommitee is ook bekend. Jet Bussemaker en Ploumen staan gehoofddoekte naast Abou eenarm en Dries van Agt. Isis en Palestijnse vlaggen wapperen fier langs de weg.

De Imam van de einhovense moskee doet een welkomsgebed waarna hij een welgemeend Aloea Akhar aanheft.
Daarna is het de beurt aan de einhovense schooljeugd waarbij de meisjes en de juffen voor de gelegenheid allemaal gesluierd zijn. Ze delen bloemen uit en en omhelzen hartelijk de thuiskomers.

Daarna vertrekt het gevolg op de enige pantserwagens die ons leger nog heeft richting de A2 waar het verkeer stil is gelegd om deze indrukwekkende colonne door te laten. Overal laat de moslimgemeenschap zien dat ze blij zijn met deze strijders voor het ware geloof.

De rit eindigt in DenHaag waar de politici die dit feestje en deze ontvangst glunderend staan te wachten. Hun namen worden gescandeerd. Hun aanhang huilt zingt en gooit bloemen.

SHIT! Is het al zo laat? Rotwekker.

ristretto | 16-02-17 | 07:06

@Mallepietje1001 | 16-02-17 | 06:37
Goed plan maar tot het zover is doen we de dingetjes gewoon via vigerende wetgeving OK?

Berbaar | 16-02-17 | 07:03

-weggejorist-

roze_bril | 16-02-17 | 06:57

Dit soort volk kun je levenslang in de gaten houden want nooit meer te vertrouwen ? Kosten ? Zorg er gewoon voor dat ze nooit meer binnenkomen.

Wekkertje | 16-02-17 | 06:56

Tis heel simpel, als ze weten hoeveel het er zijn weten ze ook wie het zijn, persona non grata , bij terugkeer onmiddellijk min 20 jaar cel (want in dienst vijandige krijgsmacht) of paspoort innemen en
de mogelijkheid terug naar Is en nooit meer terug naar Nederland, nu kiezen of wij maken de keuze voor je!

Mallepietje1001 | 16-02-17 | 06:55

Och, het bewijs is simpel. Als de regering verklaart dat eenieder die daarheen is gegaan zich vijandig tegen Nederland heeft opgesteld zoals eenieder duidelijk is.

Het is zorgelijk dat er mensen zijn die ze weer binnen willen halen. Het lijkt wel alsof het mode is om van het padje af te blijven gaan ook al piept de TomTom zich schor.

ristretto | 16-02-17 | 06:51

Sorry, was voor berbaar, auto correctie pffff.

Anyways, maakt niet uit, er schijnt nooit een gebrek aan airheads te zijn op deze wereld.

Mallepietje1001 | 16-02-17 | 06:45

@ barbaar,

Misschien is het te moeilijk voor je, maar heeeeeeel misschien zouden we kunnen overwegen de wet te veranderen dan hé.

Maar goed dit soort ongedierte heeft natuurlijk ook veel meer rechten dan de onschuldige slachtoffers die zullen gaan vallen, das wel duidelijk.

Mallepietje1001 | 16-02-17 | 06:37

@Vliegendtapijtje | 16-02-17 | 05:37
Geen probleem als we Ameland maar ver genoeg de zee op kunnen slepen.

necrosis | 16-02-17 | 05:44

De oplossing: Ameland opofferen en het eiland inrichten voor iedereen die binnenkomt of met dubbel paspoort iets uitspookt.Tevens alle moskeeën weg en in de plaats 1 megamoskee op.... Ameland.

Vliegendtapijtje | 16-02-17 | 05:37

@demaup | 16-02-17 | 05:08
Ter aanvulling: ik heb geen haatboeken nodig en een auto heb ik al.

necrosis | 16-02-17 | 05:13

@necrosis-een aanvulling-
.
Als je dat haatboek van links naar rechts (!) kunt lezen kun je helemaal niet meer stuk en gaan ze voor jou zingen en kun je op voorhand alvast een auto bestellen.

demaup | 16-02-17 | 05:08

@necrosis 4:22
Allereerst moet je een "goedmens" zijn. Heel belangrijk!
Daarna moet je dol zijn op verknipte, vuur en bomgevaarlijke, snijdende en hakkende zandhazen met sandalen. Verder dien je een aantal woestijn-talen beheersen en thee kunnen zetten. Het is aan te bevelen dat je ook liedjes kunt zingen met "wees welkom" en we houden van jullie in de tekst. Een vlasbaard is een pré!
Met deze kwaliteiten kom je een heel eind en begint je kassa te rinkelen.

demaup | 16-02-17 | 04:54

Ik dacht dat spookuur inmiddels afgeschaft was.......

necrosis | 16-02-17 | 04:33

-weggejorist-

necrosis | 16-02-17 | 04:22

@demaup | 16-02-17 | 04:10
Wat zijn de voorwaarden om welzijnswerker te worden?

necrosis | 16-02-17 | 04:22

Daar komt weer een mooi verdien modelletje aan!
De welzijns"werkers" en ander "goed volk" staan al in de startblokken.

demaup | 16-02-17 | 04:10

@de honden blaffen... | 16-02-17 | 02:09
Verslagen die naderhand zijn gevonden,verklaringen van mensen. Zoek iets verder,ze hebben na de oorlog nog al wat getuigen gevonden.
Vind ze in het kalifaat en de jihadisten hangen ook.

miko | 16-02-17 | 02:18

miko | 16-02-17 | 02:01
Echt niet.
Bewijs?

de honden blaffen... | 16-02-17 | 02:09

@de honden blaffen... | 16-02-17 | 01:40
Ja duh,staat ook in de wiki! ;-)

miko | 16-02-17 | 02:01

miko | 16-02-17 | 01:34
Mussert was een Nederlander.
Een "useful idiot" voor een vijandige ideologie.

de honden blaffen... | 16-02-17 | 01:40

@Ce ca! | 16-02-17 | 00:22
Als je foto's hebt ben je al een heel eind.

miko | 16-02-17 | 01:39

Hoe dan ook: IS strijders uit westerse landen zijn landverraders en zouden als zodanig gezien moeten worden.

necrosis | 16-02-17 | 01:39

@Ce ca! | 16-02-17 | 00:35
Ze draaide ooit Bon Jovi voor ananasgezicht.

miko | 16-02-17 | 01:38

@necrosis | 16-02-17 | 00:29
Wel jammer van Piggy,zouden moslims weer mooi aanstoot aan nemen,iemand met een onreine bijnaam op het podium!!

miko | 16-02-17 | 01:37

Afgezien van ras, kleur, nationaliteit, geloof, man/vrouw/ etnische dinges en nog veel meer van dien aard. Wat komen ze hier doen? Werken? Er is geen werk voor hen en wij verstaan ze niet. Integreren? Doen ze niet. Geld halen? hebben we niet EN sturen we al naar daar toe.

Wat komen die gasten hier doen dan alleen maar ons NL vergallen?

Give me an answer and make my day!

Het Licht | 16-02-17 | 01:37

@necrosis | 16-02-17 | 01:26
Het werd bevestigd,ik meen me te herinneren dat men wilde voorkomen dat zijn graf een bedevaartsoord zou worden.

@de honden blaffen... | 16-02-17 | 01:25
En wie zouden dat moeten zijn? de jihadsstrijders? Die zijn nooit een onderdeel van ons land geweest.
polderjihadi's? Op die paaar rossige mafklappers na zijn het wat mij betreft geen Nederlanders,maar ja,de wet.

miko | 16-02-17 | 01:34

@RickTheDick | 16-02-17 | 01:20
Nou dat is mooi, googlebach,mikopedia.

miko | 16-02-17 | 01:32

@miko | 16-02-17 | 01:17
Zo te zien lees je dezelfde wikipagina's als ik.

necrosis | 16-02-17 | 01:26

miko | 16-02-17 | 01:17
De geschiedenis leert ons, dat de Mussert's van deze tijd ooit het zelfde lot zal treffen.

de honden blaffen... | 16-02-17 | 01:25

Wij gaan lekker 'welkom terug in mijn land' zingen, wij gaan ze hun uitkeringen terug geven (voorzover die niet toch al doorliep), ze hebben recht op een islamitische woning (met gescheiden vrouwengedeelte), de kids gaan gewoon naar school, en ze worden als helden gevierd door de plaatselijke soepjurk-en-kopvodgemeenschap.
-
En wij denken dat op te lossen door wijkagenten, bijstandsambtenaren, remedial teachers en jeugdzorgmedewerksters op deze mensen los te laten.
-
Deze mensen gaan ons miljoenen per persoon kosten aan 'speciaal zijn', aan de kruiperige hijgerigheid van plaatselijke autoriteiten om aan hun wensen te voldoen en aan zinloze in-de-gaten-houderij.
-
De grenzen dicht. NU. Letterlijk. Hoge hekken met prikkeldraad, camera's en sensors met een paar doorgangen met slagbomen er in.
-
Stopt niet alles, maar scheelt alvast een hoop.
-

bisbisbis | 16-02-17 | 01:24

@Ommezwaai | 16-02-17 | 00:59
Van al die SS'ers zijn lidmaatschapkaarten,betalingen,getuigen etc.etc. Wie ga je in het getuigenbankje krijgen van IS of van hun slachtoffers. En je kunt wel roepen dat we ze verdedigen maar dat is niet,maar een advocaat zal er ook om vragen.
De meesten gingen daar naar toe om mensen te helpen toch? Voedsel en medicijnen brengen en zo.

miko | 16-02-17 | 01:22

@miko
Jij bent mikopedia.

RickTheDick | 16-02-17 | 01:20

@necrosis | 16-02-17 | 01:06
Geen dank. hihi.

miko | 16-02-17 | 01:17

@necrosis | 16-02-17 | 01:06
In de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 juni 1956 werd door leden van de Vlaamse Militanten Orde gepoogd Musserts stoffelijk overschot uit zijn ongemarkeerde graf onder een pad op de algemene begraafplaats van Den Haag te verwijderen[7]. Nadat aanvankelijk de autoriteiten hadden bevestigd dat Musserts resten waren weggenomen, kwamen zij na een week met een ander verhaal. De onbekende daders zouden zich vergist hebben en de verkeerde resten hebben opgegraven. Op 23 oktober 1956 kreeg de adjunct-directeur van de begraafplaats opdracht om de stoffelijke resten van Mussert te begraven in een op de begraafplaats aanwezig algemeen knekelgraf, en 'deze resten met andere resten te mengen en wel zodanig dat herkenning uitgesloten moet worden geacht.' Zo geschiedde.
Sinds 1956 is er enkele malen beweerd dat Musserts gebeente van de Haagse begraafplaats zou zijn ontvreemd en elders zou zijn ondergebracht. Deze voorstelling van zaken wordt niet ondersteund door de officiële weergave van de feiten

miko | 16-02-17 | 01:17

@Ommezwaai | 16-02-17 | 00:34
IS heeft misschien wel 25.000 buitenlanders. Ja,ik kan me voorstellen dat je zorgvuldig geplaatste mollen en informanten niet achter Abdul uit Almere aan laat lopen. Ik denk praktisch. Dat ze misdaden hebben begaan veronderstel ik, net als jij. Maar bewijs? Wie moet er getuigen? de laatste keer dat ik een onthoofd persoon hebben horen praten was in een horrorfilm,ennuh,die zijn niet echt.

miko | 16-02-17 | 01:12

@miko | 16-02-17 | 00:57
O, verhevene, waar ligt hij dan wel?

necrosis | 16-02-17 | 01:06

en

Ommezwaai | 16-02-17 | 01:06

Berbaar | 16-02-17 | 00:45
Die kant hoeft u niet eens op.. De Amerikanen hebben ook heel wat gevangen gehad in Cuba, weet u wel?

Ommezwaai | 16-02-17 | 01:02

botbot | 16-02-17 | 00:44
Men is heus wel op de hoogte van wat zich daar afspeelt en wie dat flikken.
Leden van de Nederlandse SS zijn allemaal ook betiteld als oorlogscriminelen en gingen standaard 2 jaar de bak in of ze mochten in ruil dienst doen in o.a. Korea.
.
Het is maar net hoe je zaken aanvliegt. Als wij formeel in oorlog zijn met IS, pleegt een aanhanger (met een Nederlands paspoort) van dit clubje een misdrijf tegen de staat en kan dientengevolge gewoon zijn Nederlanderschap verliezen (en dus zijn paspoort). Of ie nou kok, schandknaap, beul is geweest of gevechtshandelingen verricht heeft. Op dat moment is hij een ongewenst vreemdeling en kan vertrekken. Of moet ik er nog even een linkje bijplaatsen naar dit bewuste wetsartikel?

Ommezwaai | 16-02-17 | 00:59

@necrosis | 16-02-17 | 00:42
Nee, die ligt daar niet ;-)

miko | 16-02-17 | 00:57

Not that there's anything wrong with that.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:54

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:47
Ik moest het een keer gezien hebben. En ze vond het lekker. Wat daar gebeurde. Met die tattoo in dr reet.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:53

Hahahaha sorry ik hou zo op. Maar Peter R heeft het over "infiltratieagenten" op tv.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:51

@de honden blaffen... | 16-02-17 | 00:36
Mooi dat ze daar bewijs voor hadden zeg, top!!

Berbaar | 16-02-17 | 00:48

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:42
Waar zat je met je verstand? ow wacht, maar dan toch!
Er was toch echt "fair warning" vooraf gegeven.

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:47

@Jetstream | 16-02-17 | 00:31
Inderdaad het is geweldig gaaf dat wij (hopelijk) alleen mensen veroordelen als er bewijs is.
Als U graag een land wil waar mensen zonder bewijs veroordeeld worden dan moet U misschien een brochure over Noord-Korea aavragen.

Berbaar | 16-02-17 | 00:45

Sorry voor dat angstrapport maar even dit, nogmaals sorry he. Ik denk dat dat wijf zelf die celebfukvideo op het net geworpen heeft. Dikke dikke kans.
En nou hou ik op

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:44

Wat mij betreft mogen ze die gasten die daar gevochten hebben de bak in flikkeren zonder uitzicht op vrijlating.
Maar is het teveel gevraagd om eerst te bewijzen wat ze uitgevreten hebben.
Ik geef gewoon aan dat gelijk hun paspoort voorgoed innemen niet mogelijk is.

botbot | 16-02-17 | 00:44

@Berbaar | 16-02-17 | 00:34
Vraag het aan oa Anton Mussert, die ligt daar ergens met een tuintje op zijn buik.

necrosis | 16-02-17 | 00:42

Of haar reet. Nou ja laat maar. Vorige nacht heb ik (Patries in dr reet) gezien, wat niet meer, helaas, ongezien, gemaakt kan worden geworden.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:42

@ Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:37

Dan maar beide. Heb ik het maar gehad.

https://www.youtube.com/watch?v=PmJC3ZaXBEc

Ce ca! | 16-02-17 | 00:41

Ik hoor net bij monde van Peter R dat jullie sinds twaalf uur vanmiddag, zurück geschossen werden geworden. En de borst natmaken können. Nou. Dat laatste is wat Patries niet meer hoeft te doen. Haar borst natmaken.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:40

gevochten voor een vreemde mogendheid? gevochten voor een terroristische organisatie? nee, ok stempel erop. dit gaat gebeuren. we zouden beter moeten weten.

Kenneth Nietvatten | 16-02-17 | 00:38

-weggejorist-

badenisnietgoed | 16-02-17 | 00:38

Ce ca! | 16-02-17 | 00:35
van hetzelfde, mag je zelf kiezen of het het linker of het rechter oor wordt!

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:37

Het kan niet, het mag niet?
Buurman wat doet u nu?
"In België is voor het eerst een teruggekeerde Syriëstrijder veroordeeld voor een terroristische moord in Syrië. De rechtbank in Antwerpen legde de 24-jarige Hakim E. uit Vilvoorde maandag 28 jaar celstraf op."

de honden blaffen... | 16-02-17 | 00:36

@ necrosis | 16-02-17 | 00:29

Vervang waterboarding door Bieber, een ergere marteling kan ik me niet (en toch eigelijk wel ;) voorstellen. Troeste yall.

Ce ca! | 16-02-17 | 00:35

necrosis | 16-02-17 | 00:29
Interessante aanbeveling. Dank voor de oldschool. *koptelefoon in pluggen doet*

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:34

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:29
Gnuif

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:34

miko | 16-02-17 | 00:26
U volgt ook geen media?
Er zitten honderdnegentig haatbaarden met een Nederlands paspoort. Dat getal is zeker verzonnen?
.
En u spreekt over "voetsoldaten", ik heb nieuws voor u. Deze lieden worden bestempeld als "Terroristen en potentiele aanslagplegers". Da's nogal een verschil met een soldaat die opkomt voor zijn nummer...

Ommezwaai | 16-02-17 | 00:34

@necrosis | 16-02-17 | 00:19
Nou hebben wij in het strafrecht geen "enkeltje Waalsdorpervlakte" gelukkig.
Ik moet vooral heel hard lachen om types zoals U die de onderbuik laten leeglopen en onzinnige "oplossingen" aandragen :)

Berbaar | 16-02-17 | 00:34

De gevaarlijkste zijn de advocaten die beginnen nu al , als iemand in de buurt is geweest van syrie hoeft het niet te zeggen dat deze dan ook een oorlogsmisdadigers is.... begrijpt u.... ze zijn nu al bezig met het indekken dus met deze insteek duurt het ongeveer 70 jaar voor dat ze weten wie wat heeft gedaan in syrie zoiets van tijdperk 40/45 wat een geweldig gaaf land zijn we toch .

Jetstream | 16-02-17 | 00:31

Afspraken maken met de NAVO en een Nacht und Nebel starten, waar terugkerende jihadisten in Europa ook opduiken. Er zijn vast wel plekken te vinden boven de poolkeerkring waar ze een tijdje aan de tand gevoeld kunnen worden Geen martelen. Ze moeten zich alleen verlaten en hulpeloos voelen. En weer graag naar huis willen. Dat kan, mits ze praten.

Graaf van Egmont | 16-02-17 | 00:31

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:26

Sjiiet of 1 van de andere 50 stromingen? Jep, in oorlog en liefde......

Ce ca! | 16-02-17 | 00:29

@Palladium | 16-02-17 | 00:18
Als je iets goeds wil hebben uit Canada, nodig dan Voivod uit, niet dat kindermagneetje.

necrosis | 16-02-17 | 00:29

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:28
Hehe

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:29

Berbaar, Riphagen, botbot. Dat.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:28

@Ommezwaai | 16-02-17 | 00:12
Mooi toch?
What's the problem?
Als er zoveel bewijs is dan veroordelen die f*ckers.
Als er geen bewijs is dan mogen ze gaan, lijkt me prima.

Berbaar | 16-02-17 | 00:28

In een normale samenleving laat je dit soort oorlogsmisdadigers nooit meer binnen. Ze wilden hier vrijwillig weg om de meest gruwelijke daden te plegen en nu bepalen zij dat ze terug willen en krijgen ook nog gehoor. Waarom móeten ze binnengelaten worden? Geen normale burger zit op deze moordzuchtige oorlogsmisdadigers en te wachten. Dit is opgedrongen masochisme ten top.

miss error | 16-02-17 | 00:28

@IndoFortuyn | 16-02-17 | 00:11
Dat is juridisch nog het makkelijkste.

miko | 16-02-17 | 00:27

botbot | 16-02-17 | 00:13
Als u eens de media in de gaten zou houden, zou u moeten weten dat dit oppakken en voor de rechter slepen standaard is bij lui die gevochten hebben in Syrië. Of dacht u dat Justitie uit allemaal idioten bestaat?
.
Er zitten er plusminus 190 in die contreien en het zal mij niet verbazen als ze nog exact weten waar ook.

Ommezwaai | 16-02-17 | 00:27

Peter R de Vries, Anton van der Waals. Dat type.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:26

Ce ca! | 16-02-17 | 00:24
Justin wieber is vast ook moslim. Dat weerhoudt ze er vast wel van.... ow wacht. hmmm

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:26

@Ommezwaai | 16-02-17 | 00:12
En jij denkt dat die inlichtingen diensten alle voetsoldaten volgen? of enkel proberen de leiders te volgen en indien men nodig acht uit te schakelen. vergeet niet dat IS 'onze' bondgenoot is tegen Assad, Om nog maar niet te spreken van alle andere enge clubjes daar!

miko | 16-02-17 | 00:26

@ Palladium | 16-02-17 | 00:18

Net als je ze nodig heb ;-) Onbetrouwbaar die moslims!

Ce ca! | 16-02-17 | 00:24

necrosis | 16-02-17 | 00:19
je moet wel een googlemaps dingetje erbij posten anders weet ie niet waar het is.

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:23

@ botbot | 16-02-17 | 00:13

*Saying something about a duck*

(Nee, ik kwam uit Syrië/Irak, en ben daar uit humanitaire redenen geweest. Die foto met een afgesneden hoofd is vast gefotoshopt en ik ontken alles.Jij racist?! Die Ak-47 die je op de foto ziet, is speelgoed en niet echt. De bomgordel die u gevonden heeft na die huiszoeking, is vast door de politie daar neergelegd. Iek wiel adwokaad! Enzovoort enzovoort.) Pffff.

Ce ca! | 16-02-17 | 00:22

kap nou met het voeren van de beesten hier, duifnar en ratrat scheiten hier de complete panelen onder.
*belt ramenlapper*

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:21

@botbot | 16-02-17 | 00:13
Haha schijnen sommige lutserTs helemaal voor te zijn.
Sorry meneer de rechter we hebben geen bewijs maar om onderbuikië tegemoet te komen vragen we om een schuldig vonnis :)

Berbaar | 16-02-17 | 00:20

Soort Peter R de Vries schijnt -ie te hebben geleken. Beetje die inslag. Uitstraling. Slecht. Dat is wat er bij je op schijnt te zijn gekomen. Als je hem sprak. Nee. Als je hem zag al.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:20

@Berbaar | 16-02-17 | 00:15
Hoezo 'over de grens'?
Vroeger kregen mensen die heulden met de Duitsers een enkeltje Waalsdorpervlakte.

necrosis | 16-02-17 | 00:19

-weggejorist-

Palladium | 16-02-17 | 00:18

kom hoe heet ie | 16-02-17 | 00:07
En dan nog smalende plempsels plaatsen met een dikke knipoog naar z'n billemaat botbot met: "Wij weten hoe het zit en jullie lekker niet." Of woorden van die strekking.
.
Man, man... Misselijkmakend zulke halfzachte horken.

Ommezwaai | 16-02-17 | 00:18

'Momenteel vormen zij geen risico. Al ga ik alvast met vrouw en kinders naar peninsula Iberico.'
Aldus een crimineel grijnzende raamambtenaar incognito.

LibertasSimplex | 16-02-17 | 00:17

Het wordt tijd om deze terugkeerders niet meer te behandelen als mensen.
Het zijn geen mensen want iedere menselijkheid ontbreekt.
Gehersenspoelde killer-zombies zijn geen mensen meer, het recht op mens zijn hebben ze verspeeld.
Ze zijn een gevaar voor de volksgezondheid en moeten als zodanig behandeld worden.

Jan Dribbel | 16-02-17 | 00:16

miko | 15-02-17 | 23:27
Pff na al die jaren nog steeds? Mag bekend zijn dat die stockholmse wijfjes (m/v) helemaal van het padje zijn. Vrouwen die in (noord)zweden in groepsverband gingen zwemmen om elkaar te beschermen tegen gesis en zand in het zwembad werden gesommeerd om hun activiteiten te staken wegens mogelijk agressief overkomen.

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:15

@kom hoe heet ie | 16-02-17 | 00:07
Geen argument dan maar de boodschapper "aanvallen".
LOL knul ik heb ze beter gezien maar vertel ons grote mensen nu eens hoe dat "over de grens zetten" nu juridisch zal beklijven?

Berbaar | 16-02-17 | 00:15

Ommezwaai | 16-02-17 | 00:00
Prima toch dan pak je ze op en sleep je ze voor de rechter
Dan zeg je als aanklager ik weet niet of dat hij schuldig is maar pak hem zijn paspoort maar af.
Of beter nog als aanklager zeg je tegen de rechter we hebben net een wet aangenomen dat u ook onschuldige moet veroordelen.
Een eerlijk proces is nu overbodig omdat bij voorbaat zijn schuld al vaststaat.

botbot | 16-02-17 | 00:13

Berbaar | 16-02-17 | 00:00
Wat een Einstein bent u toch.
U dacht dat de verschillende inlichtingendiensten niet weten wie daar allemaal rondlopen dan? Die zitten vast en zeker de gehele dag en nacht uit hun neus te frühstücken...
Die hebben inmiddels bewijzen zat verzamelt.
.
Maar als u enigszins op de hoogte zou zijn, weet u ook dat er een tijdje geleden een aantal van deze zandhappers in Nederland zijn veroordeelt tot 6 jaar cel vanwege een paar postjes op Facebook.
Dus wat is u betoog, MR. in de rechten?

Ommezwaai | 16-02-17 | 00:12

Berbaar en botbot (altijd gedacht dat dat één dezelfde persoon is met jullie kansloze gezeik): Je krijgt gewon hetzelfde antwoord als altijd: Wetten kunnen worden aangepast. Ook de grondwet. Ik geef toe, daar heb je mensen voor nodig die wat meer ambitie hebben dan je jullie meestal tonen, maar niks is onmogelijk. Zie ook de reaguursels van anderen hierboven. Bespaar ons voortaan dat achterlijke geouwehoer, ik snap ook zo wel dat we in dit land nog iets met wetten doen. Hoewel, als we die gewoon eens zouden gaan handhaven dan kwamen we wellicht al een heel eind binnen het bestaande recht.

BokoHalal | 16-02-17 | 00:11

Ter plekke deuadschieten en bombarderen die honden in Syrie en Irak, dan kunnen ze niet eens meer terugkeren.

IndoFortuyn | 16-02-17 | 00:11

Wir habben das gewust!

En keken lekker de andere kant op!(naar hun portemonnee)

Staat wegkijken al in het DSM, als zijnde ziekte?

Ce ca! | 16-02-17 | 00:10

@Berbaar
Die wetswijziging lijkt je helemaal niet prima, met je gekoketteer met 'bestaande wetten'. Je bent een slappe zak, geknecht door jouw ervaring van de 'echte' wereld. Je bent een soort Jesse Klaver, wereldvreemd.

kom hoe heet ie | 16-02-17 | 00:07

Graaf van Egmont | 15-02-17 | 23:59
Je snapt toch wel wie de echte jihadisten zijn volgens onze fantastische timmerfruns overheid.
Ach peerkedevries, waar bemoeid die zich nou niet mee met die neus van m.

Cobalt bomb | 16-02-17 | 00:06

Tip voor "onze" jihadies.

Pak eens de beleidsmakers ipv onschuldig volk (Die stemmen op "onze" beleidsmakers,....o shit!)

Ce ca! | 16-02-17 | 00:05

@Bill Cosby | 15-02-17 | 23:33
Blijven posten, daar ging het me niet om, ik bedoelde dat bij mij ook de broek afzakte, hoe laag kun je gaan.

miko | 16-02-17 | 00:04

@Oprisp | 15-02-17 | 23:32
Nee,die visdiefjes kunnen geen kant uit,die krijgen echt geen asiel. Gewoon een nieuw eiland maken. Moet geen probleem zijn met al die bouwkundige uit Aleppo!
En zandkasteeltjes bouwen moet die zandnegers geen moeite kosten.

miko | 16-02-17 | 00:03

@Eppo | 15-02-17 | 23:58
Hallo simpleton, welke wet maakt het mogelijk deze mensen over de grens te zetten?

Berbaar | 16-02-17 | 00:03

@ Pedronegro | 15-02-17 | 23:48

Met de Fal?. 300 mtr! Easy peasy! ;-) (schutter 1e klas!)

@ Berbaar | 15-02-17 | 23:53
Idd roeien met de riemen die we hebben. Maar wat Ommezwaai ook al zegt. Gewoon de bestaande wetten gebruiken, lukt ze al niet eens.

Tot over 3 dagen! ;) (na de grote aanslag, that is!)

Ce ca! | 16-02-17 | 00:03

Als het aan D66,PVDA,GL en SP ligt, dan moeten we deze zieke zielen weer terug halen en pamperen.
Eerst alle asielzoekers hier naar toe halen, om ze vervolgens weer te confronteren met de redenen waarvoor ze gevlucht zijn.
Pechtold en kornuiten zijn types die een gaslek zoeken met een brandende lucifer.

I.P standing up | 16-02-17 | 00:01

@Ommezwaai | 15-02-17 | 23:57
Bewijs dat "misdrijf" maar eens.

Berbaar | 16-02-17 | 00:00

-is

Eppo | 16-02-17 | 00:00

botbot | 15-02-17 | 23:53
Zie mijn comment van 23:57.
En nog nooit gehoord van het gezegde: "Nood breekt wetten"?
Drees deed het ooit al eens.....

Ommezwaai | 16-02-17 | 00:00

Jihadisten bestrijden is voor onze overheid een makkie. Op één voorwaarde: Laat Peterrrr rrrr de Vries zich er niet mee bemoeien.

Graaf van Egmont | 15-02-17 | 23:59

@botbot | 15-02-17 | 23:53
Hihi men l*lt zich helemaal vast.
Humor wel maar ook zorgelijk dat er lutserTs zijn met zo weinig benul of respect voor onze rechtsstaat.

Berbaar | 15-02-17 | 23:58

Per decreet alle Syriëgangers over de grens zetten.
De enigste reden om ze toe te laten is zou de verzekering zijn van een komende aanslag..
Als je dan al zover bent, dan rot je ook maar op.

Eppo | 15-02-17 | 23:58

@ristretto | 15-02-17 | 23:12
Juist, als het bewezen word. Wat ga j doen? Peter RRRR de vries er op uit sturen om bewijs te verzamelen.
De veroordeling van Joran van der S. ging ook zo makkelijk.

miko | 15-02-17 | 23:57

Berbaar | 15-02-17 | 23:44
Zo'n wet bestaat gewoon. Het is alleen de interpretatie van deze wet.
Iemand die een misdrijf pleegt tegen de Nederlandse Staat, verliest zijn paspoort en dus zijn staatsburgerschap.
.
Nederland is in oorlog met IS, aldus onze MP. Die link lijkt mij dan zo gelegd...

Ommezwaai | 15-02-17 | 23:57

Palladium | 15-02-17 | 23:47
Er staan twee strijders tegenover elkaar.
Een volledig geoutilleerde westerse soldaat met het wetboek in de hand,vinger aan de trekker, en een moslimstrijder met een kromzwaard, en de koran in zijn andere hand.
Terwijl de westerse soldaat het wetboek raadpleegt, hoort hij zoeffff, en zijn hoofd rolt op de grond.

de honden blaffen... | 15-02-17 | 23:57

Palladium | 15-02-17 | 23:47
Dat snapt ie niet, de wetgeving staat toch altijd aan de goeie kant toch?
Berbaar | 15-02-17 | 23:44
De echte wereld ? pffffrt daar zul jij wel eens over gelezen hebben in een reisfolder.
www.youtube.com/watch?v=M9BNoNFKCBI

Cobalt bomb | 15-02-17 | 23:56

-weggejorist-

Graaf van Egmont | 15-02-17 | 23:55

Ommezwaai | 15-02-17 | 23:45
Dus dan moet Rutte per decreet gaan regeren omdat wij niet instaat zijn om te bewijzen of zij schuldig zijn of niet.
Gekker moet het toch niet worden.

botbot | 15-02-17 | 23:53

@Ce ca! | 15-02-17 | 23:43
Is prima maar tot die aanpassing doen we het toch gewoon met de huidige wetgeving lijkt me.

Berbaar | 15-02-17 | 23:53

@bowlfabriek | 15-02-17 | 23:42
Koop eens een alinea en/of hoofdletter lutser!
Verder men zal moet bewijzen dat mensen misdaden hebben begaan, in vreemde krijgsdienst zijn getreden of gekozen hebben voor het kalifaat.
Ik ben niet zo voor het veroordelen van mensen zonder bewijs maar ik begrijp dat U dat een puik idee vindt?

Berbaar | 15-02-17 | 23:50

Oprisp | 15-02-17 | 23:06
Groepje van 5? Met een FAL op 100 meter? Op de steunen: easy. Vrije hand: not so easy. Met AI62 en steunen? Allemaal door eerste gaatje. Ubung macht die Meister.
5.56 is voor metro's en kleine meisjes.

Pedronegro | 15-02-17 | 23:48

Bewijs genoeg, hele data servers vol. Je moet het dan alleen wel aanwenden.

Cobalt bomb | 15-02-17 | 23:47

-weggejorist-

Palladium | 15-02-17 | 23:47

En hoe ziet dat er dan uit?

http://nieuws.tpo.nl/2016/08/26/isis-laat-5-buitenlandse-kinderen-gevangenen-executeren-nieuwe-video/

Binnenkort in dit NL theater!

Ce ca! | 15-02-17 | 23:47

botbot | 15-02-17 | 23:37
Dit is een reeds bestaande wet. Echter kan de politiek wel druk uitoefenen om wetten te blijven handhaven. Bovendien kan er ook een noodwet worden aangenomen als dit in het landsbelang is. Wen daar maar eens aan dan.

Ommezwaai | 15-02-17 | 23:45

@kom hoe heet ie | 15-02-17 | 23:32
Kom maar op met die wetswijziging dan, dat lijkt me prima.
Maar tot die tijd rollen we volgens de NU geldende wetten.
Zo werken die dingetjes in de echte wereld.

Berbaar | 15-02-17 | 23:44

@ Berbaar | 15-02-17 | 23:40

We weten allemaal hoe snel een wet verandert/aangepast of nieuw kan worden. (Zie Donner) 3 dagen koste dat!

Ce ca! | 15-02-17 | 23:43

-weggejorist-

Palladium | 15-02-17 | 23:43

is het nu zo lastig dan ?je hebt het over terugkeerders!!figuren die dus jou zonder pardon het mes door de keel gezet hadden .die keren terug ,donder op is toch heel simpel. niks terug keren je hebt gekozen voor dat geweldige kalifaat en daar blijf je doei!hoe zit dat met zogenaamde nederlanders dan die niet in vreemde krijgsdienst mogen ?of geldt dat alleen voor degene die hakbars te lijf gaan .man wat een treurigheid .en als er dan ooit eens zo een gek zich ergens opblaast zijn de heren allemaal "geschokt"rot op het zal hun aan de reet roesten .de heren politici hebben en zullen daar nooit last van krijgen

bowlfabriek | 15-02-17 | 23:42

Ja, maar we hebben ervaring met kindsoldaten! Het gaat goedkomen! Nou, dat is dus een kul-argument, want deze jihadistjes kun je daar niet mee vergelijken. Ze geloven er namelijk heilig in; ze zijn volledig vergiftigd met Mohammed's ideologische praatjes. Wordt dus een heel moeilijk verhaal.

Wobbelplatte | 15-02-17 | 23:42

-weggejorist en opgerot-

Sylvana_S | 15-02-17 | 23:41

PS, mag ik copyright op "wen er maar aan"?

Ce ca! | 15-02-17 | 23:41

Komt er een aanslag door een paar van die idioten, dan weten we in ieder geval wie de medeplichtigen zijn.
Van Duyvenbode | 15-02-17 | 22:20

Die aanslag komt er gewoon. Met een vrachtwagen of AK. Ga het lijstje maar maken en hou de tondeuse bij de hand.

Ce ca! | 15-02-17 | 23:41

@Mr.Robot777 | 15-02-17 | 23:32
Het is heel simpel knul, als men die terugkeerders wettelijk kan aanpakken dan graag.
Als de wetten moeten aangepast worden, ook prima.
Maar het gaat via de regeltjes die we hier met elkaar afgesproken hebben.
En mensjes, van welke origine dan ook, die zich niet in die regeltjes/wetten kunnen vinden mogen oprotten.

Berbaar | 15-02-17 | 23:40

Ommezwaai | 15-02-17 | 23:21
De rechter neemt een besluit na overtuigend en wettelijk bewijs.
De rechter staat los van de politiek dus die gaat er niet over en kan zich niet mengen in uitspraken.
De politiek kan wel wetten veranderen of aannemen maar dan moeten ze wel passen binnen onze grondwet.
Zo werkt de rechtspraak in een democratie wen er maar aan.

botbot | 15-02-17 | 23:37

Als binnenkort een mossel zich opblaast in een kinderdagverblijf weten we tenminste dat de lobby van GroenLinks heeft gewerkt. Hoi snotneus... En sterph.

eerstneukendanpraten | 15-02-17 | 23:36

@Ommezwaai | 15-02-17 | 23:25
Als dat bewijs er is dan mooi.
Veroordelen dat tuigh maar als het er niet is (en dat is vaak het geval) dan zal dat niet lukken.

Berbaar | 15-02-17 | 23:34

@ristretto | 15-02-17 | 23:12

Eens. Gewoon afpakken, ook al hebben ze maar 1 paspoort. Moeten ze maar niet in vreemde krijgsdienst gaan.

HijgentHert | 15-02-17 | 23:34

@Oprisp | 15-02-17 | 23:06
Telescoopje, diopter,juiste cartridge. Dat moet wel lukken. Ik mag toch inschieten??

miko | 15-02-17 | 23:33

@miko | 15-02-17 | 23:27
Niet gezien, behalve dat de waanzin niet vaak genoeg benoemd kan worden.

Bill Cosby | 15-02-17 | 23:33

Berbaar | 15-02-17 | 23:19

Misschien dat jij bereid bent om de prijs te betalen van teruggekeerde strijders maar de gemiddelde Nederlander is dat niet. Better safe than sorry. En je verschuilen achter de wet is wel heel erg makkelijk. Een wet is per definitie multi interpretabel maar misschien moeten wetten eens worden aangepast vanwege voortschrijdend inzicht? In de wet staat bijvoorbeeld het recht op godsdienstvrijheid. Een doodscultus zoals de islam maakt juist misbruik van de vrijheid van godsdienst. Ze misbruiken deze wet om ons van binnenuit uit te roken. Oftewel het paard van Troje. En nee... niet alles moslims maar zoals in elke oorlog geldt het volgende: de goedwillende meerderheid doet er niet toe. Ook vraag ik mij af: wie verdedig je toch eigenlijk?

Mr.Robot777 | 15-02-17 | 23:32

@ Barbaar
Ooit gehoord van een wetswijziging meneer de Barbaar? Wetten zijn niet absoluut. Met jou winnen we de oorlog in ieder geval niet. En een ander zou je een slapjanus noemen.

kom hoe heet ie | 15-02-17 | 23:32

@Jan Dribbel | 15-02-17 | 23:15
Helemaal mee eens!
En nu?

Berbaar | 15-02-17 | 23:31

@Zegmaarnee | 15-02-17 | 22:50
Hallo slimpie!
Voor die kampbewaarders was bewijs en helaas is het erg lastig bewijs te verkrijgen over wat iemand in Syrië gedaan of niet gedaan heeft.
Dus ja je moet ze gelijk behandelen als die kampbewaarders, als er bewijs is veroordelen en anders niet.

Berbaar | 15-02-17 | 23:30

"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last."
Winston Churchill.

de honden blaffen... | 15-02-17 | 23:28

@Bill Cosby | 15-02-17 | 22:50
Ik poste dat een paar dagen geleden al. Mijn broek zakte er van af. verschrikkelijk.

miko | 15-02-17 | 23:27

Berbaar | 15-02-17 | 23:19
U gebruikt het Wereldwijde Web alleen maar om te reaguren? Dit Web staat bol van de filmpjes en andere aanwijzingen op b.v. social media die voldoende zijn om deze zandhappers te veroordelen.
En neem van mij aan, dat gaat gebeuren.

Ommezwaai | 15-02-17 | 23:25

@kom hoe heet ie | 15-02-17 | 23:04
Jij legt je niet neer bij de Nederlandse wet? bewijs is voor jou niet altijd nodig?? is ook vreemd,...

miko | 15-02-17 | 23:24

@Berbaar | 15-02-17 | 23:02

Dogmatisch murw gebeukt.
Héél sneu...

Desmoulins | 15-02-17 | 23:24

@Onze man in Mockba | 15-02-17 | 22:43
Stel ik ook voor, een soort Alcatraz in de Zuiderzee. mooi eiland, voetbal veldje, grote kraan en een schavot en laat ze daar lekker sharia spelen. Maken we Kuzu daar kalief!

miko | 15-02-17 | 23:23

borrel ies haram!

koningboco | 15-02-17 | 23:22

ristretto | 15-02-17 | 23:12
In het verleden deden ze daar ook nooit moeilijk over inderdaad.
Oud SS'ers van Nederlandse komaf en Nederlanders die bijvoorbeeld in Indonesië tegen de Nederlanders vochten, gingen minstens een paar jaar de bak in en waren vaak hun Nederlandse paspoort voorgoed kwijt.
.
Het kan inderdaad wel. En niet alleen de wil, maar ook het lef ontbreekt bij de hedendaagse politieke slappe hap.

Ommezwaai | 15-02-17 | 23:21

@BokoHalal | 15-02-17 | 23:02
Bewijs dat maar eensch.

Berbaar | 15-02-17 | 23:19

-weggejorist-

Berbaar | 15-02-17 | 23:18

En een legertje halfbakken pro-deo advocaten staat klaar om dit zooitje ongeregeld te verdedigen en uit het gevang te houden.
Mocht dat ze nog lukken ook, dan hou ik die ook mede verantwoordelijk als er ooit wat fout gaat met deze randdebielen.

Ommezwaai | 15-02-17 | 23:15

@ Berbaar
Ëén Peter R de Vries is genoeg.

Jan Dribbel | 15-02-17 | 23:15

@Berbaar | 15-02-17 | 22:54
O groot licht. Vandaag of morgen branden mensen hun ogen bij het aanschouwen van zóveel brandend intellect. Nee Berbaar, dit Nederlanderschap kan onverwijld worden afgepakt indien bewezen is dat ze deel uitmaken van een buitenlandse strijdkracht waarmee Nederland formeel in oorlog is. De mogelijkheid is er. Nu de wil nog. En daar schort het nogal een aan. Net zoals jouw begrip van de materie.

ristretto | 15-02-17 | 23:12

Het weigeren van dergelijke sujetten aan de grens heeft een tweeledige uitwerking: enerzijds houden we NL veilig. Althans, veilig van aanslagen door deze figuren in ons eigen land. Anderzijds stellen we een voorbeeld. Hoewel, helaas wordt de wet met elastiekjes uitgevoerd, waardoor die uitwerking eigenlijk verwaarloosd kan worden.

Zupschufter | 15-02-17 | 23:09

Rutte zei dat wij in oorlog zijn met IS. Wat is dit dan voor slap geneuzel. Je oorlogsvijand toelaten op je eigen grondgebied. Waar zit hun verstand?

027 | 15-02-17 | 23:07

Pedronegro | 15-02-17 | 22:25

Vraagje over maatwerk,

5.56 tien keer binnen 5cm op 100 mtr. Lukt dat?

Oprisp | 15-02-17 | 23:06

Ze hebben toch gekozen voor de ISIS staat? Ze vonden het toch zo fijn daar? Laat ze lekker blijven. Zij blij en wij blij. Wat wil je nog meer?

maane093 | 15-02-17 | 23:05

Sorry, jullie moest zijn hullie.

BokoHalal | 15-02-17 | 23:04

@ Berbaar
Niet zo aanmatigend meneer de Berbaar. Dat jij je neerlegt bij de nederlandse politieke mores en wetgeving betekent niet dat we dat allemaal moeten doen. Het probleem is dat een hele hoop mensen wél voor terugkeer van dat tuig is, júist wapperend met die fokking wetgeving. Net als jij eigenlijk.

kom hoe heet ie | 15-02-17 | 23:04

Berbaar: ze zijn in vreemde krijgsdienst getreden. We zijn in oorlog met jullie, weet u nog wel? Niks voorbereiden. Paspoort intrekken en Nederlandse nationaliteit afnemen. Nu. Meteen. Direkt. Uitburgeren.

BokoHalal | 15-02-17 | 23:02

-weggejorist-

Berbaar | 15-02-17 | 23:02

Maatwerk??

Eén maat is voldoende: Je komt er niet meer in. Jouw maat past niet meer in deze samenleving. Klaar.

Peter Emile | 15-02-17 | 23:00

@DaJonkel | 15-02-17 | 22:46
Het bekend staan als foto nazi of foto jihadist is niet strafbaar maar kan wel gevolgen hebben voor Uw toekomst.
Het gaat er om dat er bewijs moet zijn voor strafbare handelingen.

Berbaar | 15-02-17 | 22:59

@zenzeo LOL!

nerugaer | 15-02-17 | 22:59

Gewoon diegenen die die terugkeer mogelijk maken hoofdelijk - figuurlijk natuurlijk, we zijn geen barbaren - aansprakelijk stellen voor het geval zo'n idioot alsnog doordraait en hier iets uitvreet wat we allemaal hadden voorspeld, op een paar linksdraaiende wensdenkdeskundologen na. Zul je zien hoe makkelijk het opeens is om ze niet meer toe te laten en ze te denaturaliseren...

Graaisnaaiert | 15-02-17 | 22:58

@Berbaar | 15-02-17 | 22:54
Best wel dom eigenlijk hè, van dat soort suïcidale wetjes?

Muggenmepper | 15-02-17 | 22:58

-weggejorist-

Berbaar | 15-02-17 | 22:54

De deugneuzen mogen de straat weer op gaan, zingen zo hard ze kunnen, jij bent welkom in mijn gave land.

Titje | 15-02-17 | 22:54

-weggejorist-

Papenblok | 15-02-17 | 22:52

Die lui willens en wetens binnenlaten is domweg aanslagen uitlokken.

Muggenmepper | 15-02-17 | 22:52

we vervolgen de kampbewaarders uit ww2 die enkel bij een poort hebben gestaan toen ze 20 waren. puur omdat hun land dat heeft opgedragen tot hun dood.

ga je een jaartje koppensnellen in de zandbak van een ander land en je sluit je aan bij een terroristen groep, mag je terug komen en "houden ze je in de gaten" alle paar honderd.. denk je echt dat het goed gaat.

deze lui moet je net zo behandelen als voormalige kampbewaarders uit ww2 .. opsluiten , opsluiten . en de sleutel weggooien
je doet niet meer mee je diskwalificeert je voor deze westerse maatschappij

Zegmaarnee | 15-02-17 | 22:50

Iedereen is gelijk. Sociaal economische omstandigheden. Kleine groep. Maatwerk. Discriminatie. Geen aantoonbaar gevaar. Mensenrechten. Zijn ook Nederlanders.

Er gaat helemaal niks gebeuren behalve dat er steeds meer islamvechters en islamisering plaats gaat vinden.

Devadip | 15-02-17 | 22:49

Kinderen onderbrengen bij homoseksuele, seculiere ouders.

miko | 15-02-17 | 22:49

Mooie foto ook bij de Telegraaf. Jong geleerd - oud gedaan, zullen we maar zeggen. De peuterjihad komt naar je toe deze zomer.

Nehemia | 15-02-17 | 22:49

Dit zijn vijandelijke troepen. Kennelijk moet er echt eerst een grote aanslag in NL plaatsvinden voor we gepast gaan reageren.

Wedstrijdkrokodil | 15-02-17 | 22:49

Ja, die gaan vast bij de Albert Heijn werken...

stenenbeen | 15-02-17 | 22:48

Bericht uit de toekomst: 'De dader was bekend bij de AIVD. Na terugkeer uit Syrië werd hij gemonitord en maandenlang in de gaten gehouden vanwege zeer hoog veiligheidsrisico. Waarom hij uiteindelijk toch van de radar verdween zal nog worden onderzocht en geëvalueerd, aldus Minister van Justitie Pechtold, die desgevraagd laat weten dat deze verschrikkelijke gebeurtenis onze samenleving niet uiteen mag drijven, maar dat wij juist nú moeten kijken naar wat ons verbindt, niet naar wat ons verdeelt. Geef onverdaagzaamheid en tweespalt geen kans, aldus een zichtbaar geëmotioneerde, maar ook strijdbare MinJus.'

Zenzeo | 15-02-17 | 22:46

Er hoef maar 1 foto van je te zijn waarop je wat ongelukkig zwaait en je staat bekend als Nazi. Maar uit ISIS terug komen is geen probleem, gewoon even 2 weken schoffelen en iedereen die je dan niet als voorbeeldig burger ziet is een xenofobische racist.

DaJonkel | 15-02-17 | 22:46

@ Berbaar
Dat een stel geestelijk gehandicapten een heilige oorlog in een aan gort geschoten zandbak kunnen voeren met behoud van NL paspoort is behoorlijk ziek. De politieke partijen die voor de terugkeer zijn van deze idioten zijn sowieso af. De landverraders die desondanks toch nog op deze partijen stemmen ook.

kom hoe heet ie | 15-02-17 | 22:46

Stukje flevopolder voor offeren, paar vierkante kilometer is zat, hele hoge muur er omheen, permanente kermis in het midden,1x per week een container met vreten airdroppen en over een jaar of 15 weer eens gaan kijken.

Onze man in Mockba | 15-02-17 | 22:43

Het gezondverstandvolk (Hiddema ? Feynman? andere deskundigen ? ) zouden alvast kunnen gaan nadenken over gronden om de eindverantwoordelijken voor genoemd beleid aan te klagen in het geval iemand van deze terugkeerders een aanslag pleegt.

der_feldwebel | 15-02-17 | 22:40

Dus moordenaars hebben in Nederland voorrang op ieder ander Nederlands individu.

Mark_D_NL | 15-02-17 | 22:40

@rifraf | 15-02-17 | 22:20

ja dat is het systeem. 2000 jaar oud en het werkt nog steeds;-) En bovendien hebben er veel teveel lui die uit de staatsruif vreten belang bij die immigratieellende. Kijk maar eens om ons heen, van alls: schreeuwpresentators, diversiteitshoogleraren, ook politiebazen met gouden kettingen - maar flik het niet om als blanke een kind te laten lopen in de zomer met blote voeten op het gras in het park. Zoals de wethouder in een grote stad zegt: als iemand een overtreding maakt wordt er hard ingegrepen! Dus ben ik ondertussen van SP doorgeschoven naar PVV.

HijgentHert | 15-02-17 | 22:39

De mensen van die godsdienst zullen toch wel even wachten tot na de verkiezingen met aanslagen?

RickTheDick | 15-02-17 | 22:39

Zolang we met poliici als Attje uilskuiken, Linda Voortman, Jesse Klaver en Alexander Pechtold te maken hebben blijft het morele Sesamstraatmantra. Je bent welkom in ons land.

Nehemia | 15-02-17 | 22:38

No shit Sherlock

sjoerdploert | 15-02-17 | 22:37

Wat Arnold Karskens zegt.
Tergoerende Syriëgangers -inclusief kleuterjihadi's- nooit meer toelaten in Nederland.
Oorlogsmisdadigers zijn het.

Gravin v Kippenbouth | 15-02-17 | 22:37

@kom hoe heet ie | 15-02-17 | 22:17
Nou niet echt hoor.
Als die mensen een NL paspoort hebben kunnen ze altijd zo terug komen.
Dus het is best OK dat de AIVD zich daar alvast gedachten over maakt.

Berbaar | 15-02-17 | 22:36

Pedronegro | 15-02-17 | 22:25
.
Dan maar .300 .338 of .50

Usuc | 15-02-17 | 22:35

Dat is geen feest als die islamitische 'Rambo's' deze kant opkomen waarschijnlijk nog half dizzy van de Captagon tabletten.
www.dailystar.co.uk/news/latest-news/4...
.
280 succesvol uitgereisd, waarvan eenderde vrouw. 80 jihadkiddo's waarvan de helft daar geboren. Nu willen er steeds meer terugkomen omdat ze zwaar onder vuur liggen en ze daar geen patatjes Kapsalon verkopen. Alahu snackbar nog aan toe.

Nehemia | 15-02-17 | 22:34

Dat er überhaupt gesproken wordt over het wel of niet terugkeren van jihadis is onvoorstelbaar ziek.
kom hoe heet ie | 15-02-17 | 22:17

Volledig mee eens... doodziek!

Sarcastisch varken | 15-02-17 | 22:33

909 terugkerende mekka's... laten we zeggen dat zij er minimaal per persoon 5 kunnen overhalen om de ware islam te gaan volgen.. dan heb je een 5.000 mekka's die op zijn minst 5.000 x 30 = 15.000 kufars in Nederland kunnen omleggen (Parijs had ook per mekka een omlegratio van 30 stuks varkens/kufars/ongelovigen)

Bill Cosby | 15-02-17 | 22:33

Als we onderscheid maken in groepen voor wat betreft risico... zijn we dan niet aan het profileren?

Usuc | 15-02-17 | 22:32

2013: "Nederlandse jihadstrijders die zijn teruggekeerd uit Syrië krijgen hulp en begeleiding om te reïntegreren. Ze zijn na terugkeer niet direct opgepakt en vervolgd.
Steden en veiligheidsdiensten hopen met de aanpak te voorkomen dat de Syriëgangers verder radicaliseren, meldt het televisieprogramma Eenvandaag woensdag na onderzoek."

de honden blaffen... | 15-02-17 | 22:28

Wat Karskens zegt dus. En Wilders. En Baudet. En Niemöller. En verder iedereen die voldoende hersencellen heeft.

De Vrijlansier | 15-02-17 | 22:28

Ik dacht met dat maatwerk eerder aan 5.56mm, 7.62mm of een 9mm.

Pedronegro | 15-02-17 | 22:25

Laten we vooral symptomen bestrijden.

fukallahalhollandi | 15-02-17 | 22:23

@hijgenthert
Brood en spelen waar ken ik dat ook alweer van?

rifraf | 15-02-17 | 22:20

Nou dan zal ik maar een beetje voorzichtig reageren. Stel je voor dat er een meeleest en spontaan gaat radicaliseren. Heb ik het weer gedaan.

atheïstisch stemvee | 15-02-17 | 22:20

Komt er een aanslag door een paar van die idioten, dan weten we in ieder geval wie de medeplichtigen zijn.

Van Duyvenbode | 15-02-17 | 22:20

Wel ja laat ze maar binnen,kost weer klauwen vol geld,uitkering,huisje,begeleiding naar een overheidsbaan,huursubsidie,het is wachten op een aanslag.Je zult ze maar als buren krijgen.
Gewoon niet binnen laten,ze haten ons en alles wat westers is.

janmetdepet | 15-02-17 | 22:19

Hup pvvd66a!!!1!! Hup

rifraf | 15-02-17 | 22:18

Niks bekijken per geval, allen terug sturen zonder Nederlands paspoort. Elders beter? Geniet ervan!

Haakneus | 15-02-17 | 22:18

Dat er überhaupt gesproken wordt over het wel of niet terugkeren van jihadis is onvoorstelbaar ziek.

kom hoe heet ie | 15-02-17 | 22:17

Die multiculturele toestand is een drama waar de elitekliek nog niet het begin van een antwoord op heeft. Dus we krijgen wat voetbal, wat DWDD en songfestival en het domme volk vergeet de aanslagen en de doden wel.

HijgentHert | 15-02-17 | 22:17

Huis, baan en als vanzelfsprekend onderdanig wijf voor deze getroebleerde, arme jongens.
We zijn namelijk een goed land.
Of we stemmen PVV en zorgen voor een persona non grata-status voor dit uitschot.

Desmoulins | 15-02-17 | 22:16

Geert Wilders heeft gelijk. En niet voor het eerst.

Lewis Lewinsky | 15-02-17 | 22:15

Binnenkort in 020: Hoe te reageren op terrorismedreiging in scholen. 16 maart op het stadhuis. Eerlijk waar. De dag na de verkiezingen.

ristretto | 15-02-17 | 22:14

Wat Karskens zegt.
Maar de zieligheidsindustrie zit handenwrijvend klaar.

de honden blaffen... | 15-02-17 | 22:14

We willen ze niet. Scheer je weg.

Muggenmepper | 15-02-17 | 22:14

Op nieuwsuur zal die vrouw wel komen die ook bij radio 1 was. Zij wil dat terugkeerders allemaal een huis en een baan krijgen, en een fopstraf van de rechter.

roze_bril | 15-02-17 | 22:14

Preventief ruimen zal wel niet mogen.
We blijven beschaafd en halen ze in met vlagvertoon.

Jan Dribbel | 15-02-17 | 22:13

Gewoon Job Cohen terughalen. Buurthuis, kopje thee drinken, niks aan de hand.

BokoHalal | 15-02-17 | 22:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken