Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Quinsie Cops: politie MOET zwarter

polizei.pngDe politie is veulste wit. Ethnische diversiteit MOET een prioriteit worden binnen het korps, vindt politiecommissaris Noord-Nederland Max Daniel. Nou Max, het gaat niet om huidskleurtje, het gaat om kwaliteit. Instacounter: “Het is de grootste kul die er is, die constante koppeling van allochtonen en kwaliteit.” En dát is nu net de denkfout. Het gaat er niet om dat allochtonen (is dat trouwens niet een verboden woord?) geen kwaliteit kunnen leveren, het gaat erom dat de politie simpelweg kwaliteit moet binnenhalen. Ongeacht kleurtje, geslacht, ras, seksuele geaardheid, afkomst. Want ook het binnenhalen van meer allochtonen is discriminatie. Positief, weliswaar, maar telt dat dan niet als ethnisch profileren? Als een ‘witte Nederlander’ en een Marokkaanse Nederlander solliciteren krijgt de Marokkaan de voorkeur? Is dat dan eerlijk en de bedoeling in dit land? Ligt het probleem niet gewoon op straat (of in de klas), waar tuigjongeren totaal geen respect tonen voor autoriteit en gezag? Willen allochtonen überhaupt wel bij de politie? Als de sfeer zo kut is binnen de politie, zit er dan geen structureel probleem in de opleiding? Het stukje van Hassan Bahara en Nadia Ezzeroili levert genoeg vragen op. Politie en de jacht op allochtonen, zo oud als de weg naar Rome.

Reaguursels

Inloggen

En waarom zouden ze ook: hun bed uitkomen voor een mager salaris terwijl ze met wat oude vrouwtjes beroven en scooters jatten meer binnen halen.
De goeien daargelaten, maar die komen er zelf wel

Badnews | 05-02-17 | 04:53

Kalm aan. Wie zegt dat onze allochtonen dit zelf willen? Ze krijgen alle kansen en er wordt al jaren etnisch geprofileerd in het voordeel van "minderheden" bij wervings en sollicitatieprocedures bij de politie. Ze wiilen niet of ze kunnen niet

Badnews | 05-02-17 | 04:48

De Marokkanen en andere allochtonen luisteren niet naar blanke agente omdat ze geen respect hebben maar nog minder respect hebben ze voor één die bij de politie gaat en ze oppakken. ze willen alleen kameraden hebben bij de politie die ze op de hoogte houden en dat is al vaak zat ontdekt.

henry4149 | 04-02-17 | 20:01

De Marokkanen en andere allochtonen luisteren niet naar blanke agente omdat ze geen respect hebben maar nog minder respect hebben ze voor één die bij de politie gaat en ze oppakken. ze willen alleen kameraden hebben bij de politie die ze op de hoogte houden en dat is al vaak zat ontdekt.

henry4149 | 04-02-17 | 20:01

De Marokkanen en andere allochtonen luisteren niet naar blanke agente omdat ze geen respect hebben maar nog minder respect hebben ze voor één die bij de politie gaat en ze oppakken. ze willen alleen kameraden hebben bij de politie die ze op de hoogte houden en dat is al vaak zat ontdekt.

henry4149 | 04-02-17 | 20:01

Als al die moslims en andere buitenlanders Nederlands leren, kan net als in vrijwel elk buitenland, de eigen politie iedereen te woord staan.
-
Maar dat is te simpel gedacht. Voor Links.

Raider Twix | 04-02-17 | 19:31

-weggejorist-

Sibon2 | 04-02-17 | 15:01

Er zou eens een onderzoek moeten komen over hoeveel topbanen binnen de politie vergeven zijn aan de pvda. Het is al jaren zo dat allochtonen voorang krijgen bij solliciteren bij de politie. Er waait duidelijk een linkse wind en er wordt politiek bedreven. Ronduit schandalig.

william2190 | 04-02-17 | 11:20

nou gezien het aantal foute politie`s de laatste tijd is het oppassen geblazen met die politieke waanzin.

pedro300 | 04-02-17 | 10:09

Was ik nog even vergeten. Nog een tip voor de leiding van de Nat. Pol.. Schaf gelijk die krankzinnig dure gepantserde VW Toearegs en Mercedes GL 4x4 af waarin dienders reguliere surveillance rijden in urbaan gebied. Scheelt iets op de structurele geldhonger die de politie chronisch teistert. Als er zoals recent op Schiphol tegen taxi ronsel tuig moet worden opgetreden, doet de KMAR dat, daaraan komt geen reguliere diender aan te pas in een gepantserde VW Toeareg 4x4 van naar eigen zeggen 350,000,-- €.
De KMAR verricht zijn reguliere beveiligingstaken op Schiphol te voet, per fiets of in gewone Peugeots en VW bussen. KMAR specialisten die in het hoge beveiligingsrisico en dito geweld spectrum worden ingezet hebben terecht wel de beschikking over 4x4 voertuigen de Mercedes GL, de VW Amarok en een enkele Toyota Landcruiser die voor zover ik weet, niet zijn gepantserd, dus nog wel duur maar niet zo exorbitant duur als de gepantserde edities waarmee dienders niet op maar rond Schiphol en urbaan rondrijden. Belachelijk- megalomaan en dus heel kwalijk.

h.a.k. blok | 04-02-17 | 03:32

Te beginnen in de 80-er jaren, dwong de PvdA af dat de aanstellingseisen voor dienders naar beneden werden bijgesteld. De leugen was toen al dat de Prinsemarij een afspiegeling moest zijn van de maatschappij. De werkelijkheid was dat het gros van de allochtonen sollicitanten niet aan de aanstellingseisen voldeden en nog steeds niet voldoen dus.

Een organisatie waaraan je het geweld monopolie delegeert moet zich juist in positieve zin van de maatschappij onderscheiden. De krijgsmacht stelt dat voor specialisten bij het KCT- het Korps Mariniers- de KMAR en bijv. voor de BSB als voorwaarde voor die specialisten die bij wijze van spreken dagelijks het geweld monopolie praktiseren wordt geen enkele concessie aan opleiding gedaan.

Het schort bij de politie juist enorm aan het opleiding niveau. Dat nog meer naar beneden toe bijstellen leidt onherroepelijk tot meer excessen bij politie geweld.

Dat wordt natuurlijk niet openlijk gezegd hoewel het alom bekend is, nee weer wordt de oude drogreden, nieuw leven in geblazen. Ook nu zal dat weer tot niks leiden omdat de allochtoon die bij de politie werkt of wil werken door de eigen groep als verrader wordt aangemerkt.

Ik pleit regelmatig voor ander blauw op straat i.p.v. van meer en herhaal dat nog maar eens.Mannen en vrouwen die van nature gezag uitstralen en dat gezag niet hoofdzakelijk moeten ontlenen aan een "macho" uniform. Ze zijn na 60 jaar socialistische nivellering "feesten" schaars want gezag was ongeveer het eerste dat de PvdA in de 60-er jaren in de ban deed, maar ze zijn er. Effe minder selecteren op politieke correctheid en sociale vaardigheid en wat meer op individuele vaardigheden en opleiding. Probeer dat eens Korps bazen.

h.a.k. blok | 04-02-17 | 03:09

Bontes zegt het met weinig woorden. Helemaal waar.

De commissaris had beter kunnen zeggen dat men niet voldoende goede sollicitanten krijgt omdat de lonen belachelijk laag zijn.

Moneytron | 04-02-17 | 01:50

Nee.

De Vrijlansier | 03-02-17 | 23:35

Ik heb het idee, dat deze commissaris een rookgordijn probeert op te werpen. Het falen van zijn organisatie ligt dan aan het niet- of minder gekleurd zijn. Nou, mooi niet. Het Nederlandse publiek weet wel beter.
Dhr. Daniels is waarschijnlijk beter in het laten pissen van etalagepoppen bij de HEMA; ik stel voor dat hij daar, met onmiddellijke ingang, zijn kerntaak van maakt.

oliebolletje123 | 03-02-17 | 21:47

Die Akerboom was toch vroeger een verdienstelijk basketballer?

stutz | 03-02-17 | 20:57

Zo'n figuur moeten ze bij de politie niet willen. Een wolf in schaapskleren, van binnenuit maakt hij het systeem kapot.

Beffie_Turf | 03-02-17 | 20:54

Je zal maar een blanke agent zijn. Dan wordt je nu dus als minder geschikt geacht dan je getinte collega's van wie er meer moeten bijkomen. Wat een regelrechte belediging door deze "politiecommissaris".
En als we het hebben over de politie, spreken we van meer 'BLAUW' op de straat, niet over meer 'ZWART' op straat.

D.A.A.R. | 03-02-17 | 20:03

Racisme.
Het behoort om kwaliteiten te gaan. Niet om huidskleur.

Vogelbeest | 03-02-17 | 19:22

Ja hoor daar gaan we weer : Oorzaak en Gevolg omdraaien en vervolgens met veel poeha het Probleem als de Oplossing presenteren.
.
Ik hoopte dat we eindelijk een beetje van dit soort idiote waan ideeën verlost raakten , maar nee , daar komt weer zo'n sneu neus met een " briljant " plan.
.
Dit dwaallicht weet natuurlijk ook best dat kleur en achtergrond van een agent , de doorsnee (niet-criminele ) burger aan zijn reet roest als de agent zijn werk goed doet en hij de burger correct behandelt.
Dat de doorsnee klant van de politie een andere kleur en afkomst heeft dan de doorsnee agent ( en burger ) is TOTAAL iets anders en dat is natuurlijk het ECHTE probleem
Maar ja - dat ERKENNEN houdt in ,DAAR iets aan moeten DOEN , nou ja , u snapt het wel.
Nee de oplossing is natuurlijk : kleur en achtergrond van de agent aanpassen.

enorme sukkelzak | 03-02-17 | 19:04

Bij de politie moet je van onbesproken gedrag zijn.
You do the math!

Accident_Prone | 03-02-17 | 18:34

Als ze dit doorzetten, krijgen we Zuid Afrikaanse toestanden. Niemend heeft er wat aan. Je krijgt alleen maar een zwakker corps, of wat dan ook in geval zelfde beleid bij andere banen enz.

En dit is dus geen racisme. Er is namelijk niets op tegen dat allochtonen bij De politie werken. Zo lang ze maar voldoen aan de kwaliteitseisen.

Nuuk | 03-02-17 | 18:20

Enne... waarom zie je geen allochtone bouwvakkers op de bouwplaats, maar alleen maar hardwerkende Witmenschen? Waarom melden zij zich hier niet voor aan?

LolaBabooshka | 03-02-17 | 17:47

Ah tuurlijk, dat is waardoor ik als withuid het vertrouwen verlies. Met de totale incompetentie heeft het natuurlijk helemaal niets te maken.

noerg | 03-02-17 | 16:58

Hahaha, kostelijk: 'Te witte politie verliest draagkracht onder de bevolking'. Is het niet zo dat de politie überhaupt op weinig draagkracht kan rekenen bij dat deel van de bevolking dat het meest met ze in aanraking komt: DE CRIMINELEN??!! Hoever moet het komen? 'Allochtone crimineel erkent arrestatie door blanke agent niet langer, eist arrestatie door etnische medelander'? Zoiets?

Zenzeo | 03-02-17 | 16:23

Weet wel dat een toename van allochtonen bij de politie in het verleden ook geleid heeft tot toename van corruptie.....

eu=shit | 03-02-17 | 16:18

Enige jaren geleden moest er zonodig een groot aantal allochtonen bij de politie in dienst, nadat bleek dat velen van hen de lesstof "te moeilijk" vonden, werd die lesstof aangepast aan hun verstandelijke vermogens. Veel van die allochtone agenten zijn MOL geworden !! De politie zou een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn, prima : waar blijven de invaliden, doofstommen, agenten met Gilles de la Taurette enz. enz. Dat wollige gelul van de z.g. politie chefs als Max Daniel (voorheen in Arnhem, waar hij een rotzooi achterliet) duurt al veel te lang. Doe eens iets !!

oter | 03-02-17 | 16:00

Ik voel me als witte Nederlander langzamerhand schuldig over alles. Natuurlijk zal hier ook etnisch geprofileerd worden en dat is uiteraard niet goed te praten. Daarnaast werd jarenlang gepropageerd dat politie en andere gezagdragers vriendelijk, meegaand, begripvol etc. richting burgers moesten zijn. "U" werd vervangen door "jij". Daardoor verdween het "gezag". Dat krijg je niet zomaar terug, vooral bij overheersende groepen (enkele Marokkaanse jongeren, enkele blanke voetbalhooligans, enkele blanke motorrijders etc.) die ook van de ouders geen respect hebben meegekregen. De politie moet weer autoritair optreden, waarbij de agenten dan ook verdienen dat ze gesteund worden door rechters die durven te straffen. Daarbij zou voor alle partijen een stage in bijvoorbeeld Turkije en Marokko heel goed zijn.

Mannes | 03-02-17 | 15:35

Wel er is maar 1 oplossing, hem er uit en een competente gekleurd persoon zijn plaats innemen.
Hij blij wij blij iedereen blij.

Fosite | 03-02-17 | 15:31

De wegkijkende cultuurrelativist gaat er altijd maar vanuit dat het aan de westerse wittere mens ligt. Het is in deze geheel duidelijk dat het tegenovergestelde waarheid is:
De participatie in de samenleving van de niet-witte medemens is, door mogen behouden van de eigen identiteit, beneden alle ooit bedachte scenario's.
Multiculturaliteit is een farce gebleken.
Assimileren of wegwezen voordat het hier net zo'n zooitje is als waar de niet-witte mens vandaan kwam.

Antitheïst | 03-02-17 | 14:56

Oh, dan moet ik dus van *een bepaald iemand* een bon voor 8 km. hard accepteren terwijl zijn/haar soortgenoten hier het land leegroven?
Nou, dacht het niet nee!
Ik ben zomaar opeens dan ook ook bang voor ethnische profilering.

pennestront | 03-02-17 | 14:54

Orakel1958 | 03-02-17 | 14:15
Aanvulling:
Ik heb haar gevonden. Maar zal haar naam hier niet noemen. Werkte zelf in het ziekenhuis. Maar kennelijk heeft niemand daar zich in die 2,5 maand afgevraagd hoe het met haar zou zijn. De wereld binnen de muren van het filmhuis is nu eenmaal anders dan die daar buiten. En deze dame zal heel boos geweest zijn toen ze "minder, minder, minder" hoorde. 1000 Facebook vrienden en niemand om mee op vakantie te gaan. Een alleenvrouw in de alleenwereld.

Orakel1958 | 03-02-17 | 14:42

-weggejorist-

lordwally | 03-02-17 | 14:42

En met de kwaliteit zit het wel goed bij de NL'se politie. Dat weten wel allemaal. Man, wat doen die gasten een puike job zeg.

Bigi Bana Boy | 03-02-17 | 14:34

Ik heb een veel betere wens: ik wil VEEL minder criminaliteit en misdaad door zwarten. Minder zwarte daders bij opsporing verzocht en minder zwarten die in de gevangenis zitten vanwege serieuze delicten. Enorm onevenredige aantallen. Zullen we daar eens mee beginnen ? Steeds maar weer die getinten die blanken overvallen, verkrachten of mishandelen. Hallo PVDA. Hallo JOOP. Hallo Denk, Hallo Quinsy & Sylvana...... wanneer benoemen jullie dit soort racisme eens. Hypocriete lui. Yuk.

Rest In Privacy | 03-02-17 | 14:33

Max Daniel is zelf ein Mischling. Zou dat ook misschien een rol spelen?

Willibald von Klúúúk | 03-02-17 | 14:33

@mijzelf:
-
en 'extreme vetting'

bisbisbis | 03-02-17 | 14:32

Toverwoord: instroomeisen.

bisbisbis | 03-02-17 | 14:31

En het argument dat ze gebruiken is" de jeugd heeft anders geen respect voor de te witte politie". Alsof dat het probleem dan niet is wat je aan moet pakken. Dat is hetzelfde als analfabetisme oplossen door alle boeken te verbranden, of water uit zwembaden te pompen om ervoor te zorgen dat iedereen kan zwemmen.

een_mike | 03-02-17 | 14:30

Een VOG zal het struikelblok worden, of gaan we ter wille van de zo vurig gewenste diversiteit een oogje toe knijpen ?

Kwatz | 03-02-17 | 14:27

Wat een gezwets.... ze proberen zich gewoon aan te passen aan de doelgroep.

alexbl | 03-02-17 | 14:19

@Zosima | 03-02-17 | 12:24
hear hear!

Realisties | 03-02-17 | 14:16

Iemand vroeg mij wat ik met "verdwazing" bedoel.
Aan de hand van het volgende voorbeeld:
www.telegraaf.nl/binnenland/27558413/_...
Het slachtoffer is een zogenaamd hoog opgeleide maatschappelijk geslaagde geëmancipeerde dame. Zij is op vrijwillige basis een relatie met Mustapha aangegaan.
Het denkwereld van deze dame behoort tot de "verdwazing".

Orakel1958 | 03-02-17 | 14:15

Het lijkt me ook wat ver gaan om Max de enige te noemen in de politietop met een niet westerse achtergrond. Max is 60 en heeft Nederlands-Indische roots. Hij is dus ver na de onafhankelijkheid van Indonesië geboren.
Maar Indo's waren destijds net zo westers als wij. Max heeft een ander kleurtje dat is alles.

Graaf van Egmont | 03-02-17 | 14:13

Er zitten meer dan genoeg allochtonen bij de politie.
-
Achter de tralies.
@ Rene4u | 03-02-17 | 13:27
l.o.l.

telelezer | 03-02-17 | 14:12

Als we nou eens wat minder(x3) Marokkanen e.d. lieden binnen halen dan hebben we ook geen groter Mocro draagvlak nodig bij de popo.-
-
Oeps... daar komen de voorgedrukte aangifteformulieren al aan, want door dat te zeggen ben ik immers een populist, xenofoob, extreem rechts, hooligan, haatzaaiende nazi, tokkie, achterlijke idioot, islamofoob, relschopper, verwarde man, fascist, landverrader, koloniale racist; of nog erger: een PVVer

telelezer | 03-02-17 | 14:09

Bij dönner-toko's en Mekka slachthuizen zie je ook bijna geen "wintmens". Maar dat is dan weer geen probleem.

Uw Psychiater | 03-02-17 | 14:04

Krijgt politiecommissaris Noord-Nederland Max Daniel natuurlijk van bovenaf (politiek) ingefluisterd. (...)
@ cocktailsmaak | 03-02-17 | 12:06
-
Op Befehl van de EU bezettingsmacht wordt steeds meer bezuinigd(lees:afgebroken) bij de landelijke nationale infrastructuren, waaronder naast zorg enz ook onze popo.
Op die manier hoopt Brussel dat het hier mis zal gaan en dat de burgers zuillen gaan roepen om een EU politiemacht; waarmee Brussel inderdaad bezig is om die op te richten.
Complot-theorie..? Neen, realiteit !

telelezer | 03-02-17 | 14:02

TriestGeval | 03-02-17 | 13:23
Ik wil niet lullig doem,maar als ik uw schrijven zo lees kunt u ook wel wat taallessen gebruiken.

kzegje | 03-02-17 | 13:57

'Te witte politie verliest draagvlak samenleving'

Nieuwsflash Max, dit soort policor gelul maakt dat je nog harder draagvlak verliest bij een nog veel groter deel v/d samenleving. Tevens het gedeelte dat nog ouderwets gezagsgetrouw en weinig crimineel is. Waar levert erosie van je draagvlak de grootste problemen op denk je? Hmmmm? Of ben je via dit soort virtue signalling naar je broodheren meer met je carrière bezig dan met het grotere belang dat je claimt te dienen?

Gen. Maximus | 03-02-17 | 13:51

@Dinand | 03-02-17 | 12:47
+ véél.

EefjeWentelteefje | 03-02-17 | 13:47

Voor de ultieme multiculturele samenleving is er een overschot aan witmensen. Om dit te corrigeren krijgt straks een groot aantal van hen een oproep om zich te melden voor euthanisering.

Maanrag | 03-02-17 | 13:40

Het probleem is de politieke benoeming van de top.

maar toch | 03-02-17 | 13:33

En hoe zit het dan met onze rechterlijke macht? Is nog veel witter dan de politie en stemmen allemaal op dezelfde partij (van de Wageningse lumberjack). Zeker geen afspiegeling van de Nederlandse bevolking. Dus ook meteen aanpakken.

batvoca2 | 03-02-17 | 13:32

metdedag | 03-02-17 | 13:22
Was inderdaad het geval bij de eerste lichting Marokkanen. De eisen werden, ondanks felle ontkenning, naar beneden bijgesteld. Vooral waar het de Nederlandse taal betrof. Die gasten konden nog geen fatsoenlijke Nederlandse zin op papier zetten. Van die eerste lichting zullen er niet veel meer bij de politie zitten. Ze waren ongeschikt en ze bleken in de praktijk ongeschikt.
Bovendien vind ik het opmerkelijk om het draagvlak van de politie onder de bevolking aan te grijpen om diversiteit binnen te halen. De politie moet ook kunnen functioneren zonder draagvlak. Draagvlak is mooi meegenomen, het smeert de communicatie met de bevolking, maar als je denkt dat een Marokkaanse politieagent beter met een Marokkaanse straatterrorist communiceert, dan hebben ze het mis.

Graaf van Egmont | 03-02-17 | 13:31

1945 + 75 = 2020
De drie generaties van de erfzonde zitten er op. De oude generatie ambtenaren en leraren gaat binnenkort met pensioen. En zij zullen nog even bij ons blijven gelijk Stadler en Waldorf uit de Muppets. Voor ons de Korsakov patiënten Hans Wiegel en Maarten van Rossum. Ze hadden overigens al lang met pensioen kunnen zijn (VUT) als ze het niet voor zichzelf verkloot zouden hebben. Maar dat gaat niet meer tot het doordringen.

Orakel1958 | 03-02-17 | 13:31

Er zitten meer dan genoeg allochtonen bij de politie.

Achter de tralies.

Rene4u | 03-02-17 | 13:27

Ik zie wel een voordeel: als we meer, laten we zeggen, "Afrikaanse cultuur" bij de politie binnenhalen, kan ik als gewone burger misschien eindelijk ook eens een agent een vijftigje toestoppen om een boete van vele honderden euro's te ontlopen.
.
Ik zeg: doen!

Brou Is Back | 03-02-17 | 13:26

Politie moet een bepaald kleurtje hebben , omdat in de praktijk overlastgevers en crimineels een bepaald kleurtje hebben. Misdaad loont weer.....

zwemverbrander | 03-02-17 | 13:26

Iets zegt me dat het goed is zoals het nu is. Wat moeten we bijvoorbeeld met een Erdo aanhang agent. Gaan we die gewapend op een hem bekende Gulen aanhanger afsturen als die toevallig verkeerd heeft geparkeerd? Een dubbele nationaliteit lijkt mij een prima reden om iemand niet in overheidsdienst te laten. Niet die van ons in ieder geval.

Ruif_Vuller | 03-02-17 | 13:26

Het artikel is geschreven door allochtonen, ook zij hebben een agenda, namelijk hoe dan ook willen meetellen. Maar ze moeten daarvoor niet moeten inleveren

M.egafoon | 03-02-17 | 13:24

Sibon2 | 03-02-17 | 12:22

U leest duidelijk met een ander type bril dan ik, immers die enkele echt goed functionerende allochtoon bij de overheid zit vaak in een voorlichters functie, dus vaak in een overbodige "zo van kijk mij eens deugen" window-dressing functie.

In het echte veldwerk lopen ze, met hun voortdurend naar de bekende weg vragen, de autochtone collega's voor de voeten, immers de woordenschat van een tweetalige allochtoon op WO niveau is vaak niet hoger dan van een groep 8 blank kind van een witte school.

TriestGeval | 03-02-17 | 13:23

Blijkbaar zijn er niet voldoende allochtonen
die solliciteren
die voldoende opgeleid zijn
Die voldoen aan bepaalde normen om agent te kunnen zijn.
.
PvdA Oplossing:
Iedere jandoedel die solliciteert bij de politie met een kleurtje wordt zonder meer aangenomen.
De aspirant agent met een kleurtje hoeft niet de vereiste cijfers te halen op de politieacademie.
Gevolg van deze maatregel:
Niemand neemt politieagent met een kleurtje nog serieus want hoeft niet aan de eisen te voldoen dus is per definitie niet capabel.Dat is jammer voor de vele gekleurde agenten die wel aan de normen voldoen.
Nog steeds onvoldoende gekleurde politiemensen want ze komen toch niet solliciteren. Maar dan kun je bij de volgende verkiezingen waar hetzelfde roepen.
Bij de politie wordt alleen nog maar ziek zwak en misselijk aangenomen. Gevolg de andere agenten die ook maar iets in hun mars hebben verdwijnen naar elders.

metdedag | 03-02-17 | 13:22

Erik van Muiswinkel gisteren in dwdd, klaagde ook dat zijn publiek uit oude witte mannen bestaat ...
Bennie Boos | 03-02-17 | 12:21
---
Ik heb nog nooit om Erik van Muiswinkel gelachen, maar dit terzijde. Meer allochtonen in de politiekorpsen is goed, vooral Marokkanen, en speciaal in Utrecht Lombok.

Doe mij maar twee ! | 03-02-17 | 13:21

Opperchef zegt we kunnen de strijd tegen de misdaad niet aan. Misschien kunnen we zo het tij nog keren. If you can't beat them ? Join them !

met klem | 03-02-17 | 13:21

Bieronimus Josch | 03-02-17 | 12:13
Allochtoonse pikorde
De Surinamer voelt zich verheven boven de Antilliaan deze voelt zich verheven boven de Turk en de Turk voelt zich verheven boven Marokkaan. Deze groepen haten elkaar over het algemeen meer dan de blanken. Waarbij overigens de Turken en Marokkanen vnl de laatste 20 jaar door hun Islamitische clubhuizen en doordat ze gesteund worden door D66 rechters zich een superioriteits gevoel zijn gaan aanmeten dat ze zich nu boven iedereen die niet Islam is verheven voelen. De opkomst van BLM vooral in de Bijlmer zorg weer voor een nieuw superioriteits gevoel bij zwarten en mn tov blanken, die ze naar Amerikaans gebruik als witten betitelen.

cocktailsmaak | 03-02-17 | 13:18

@Ardbeg | 03-02-17 | 12:45
Max Daniel is al een tijdje niet meer op straat geweest en Erik Akerboom nog nooit. De enige reden waarom dit stuk wordt gepushed door MSM is dat Max Daniel een Nederlands-Indier is.

ChatBot | 03-02-17 | 13:14

Captain Pervert | 03-02-17 | 12:49
"In veel bedrijfstakken is het prima om positieve discriminatie toe te passen."

U gaat voorbij aan het feit dat "positieve discriminatie" niet voor iedereen positief is. Helemaal niet "prima" derhalve.

solcama | 03-02-17 | 13:13

Is gewoon flauwekul dus.Een politie moet gewoon een politie zijn,ongeacht geaardheid of wat voor afkomst dan ook.Verder gaat het om handhaving van de openbare orde en oplossen van misdrijven enz enz enz enz.Zelfs een politieman of vrouw met een andere nationaliteit is soms handig om te hebben,want sommige criminele zaken gaan over grenzen heen.Maar dat wist u natuurlijk allang,bloedhete vrijmibo gewenst straks.

kzegje | 03-02-17 | 13:11

-weggejorist-

mallekater | 03-02-17 | 13:11

Volgens mij heeft de politie de wet te handhaven. Een wet die (gelukkig) nog gebaseerd is op ons pakket van normen en waarden. Een veel belangrijker criterium zou dus moeten het kennen, accepteren en meedragen van dat normen en waarden pakket en dan moet je meestal juist geen allochtonen hebben.

Franker | 03-02-17 | 13:09

Ah! Het is weer verkiezingstijd uiteraard. Ik gok op een 1 -2tje tussen de politietop en de PvdA. Dit is uiteraard Asscher zijn natte droom.

DerFoehrer | 03-02-17 | 13:08

@Boer Willem | 03-02-17 | 12:50
Bij andere groepen met een uniform zie je al gebeuren dat ze hun landgenoten bevoordelen. Turkse treinconducteur, Turkse mevrouw eerst gewoon in het Nederlands, kaartje/OV kaartje klopt niet , ze heeft niet betaald. Vervolgens schakelen ze in het Turks over , geen boete , niks. En dat zelfs met een paar mensen in de coupé, een beetje verbaasd achterlatend.
Kun je nagaan wat er gebeurt bij agenten, als er alleen maar Turken of Marokkanen bij betrokken zijn

Zwizalletju | 03-02-17 | 13:02

Die bontes is ook komisch met zijn kwaliteit.

miko | 03-02-17 | 12:57

Ongeveer een half jaar geleden hoorde ik in een bouwkeet een kraanmachinist zeggen dat het voor de veiligheid belangrijk is dat iedereen op de bouwplaats de zelfde taal spreekt. Een geitenwollensok ambtenaar ging hier op in. Binnen een halve minuut ontstond er een ruzie waar de honden geen brood van lusten. Verdwazing van de ergste soort. Geldt ook voor Max Daniel. Zo niet dan is Max bewust slecht.

Orakel1958 | 03-02-17 | 12:55

Nog even en heel Nederland wordt Fort Oranje.

Jostifiel | 03-02-17 | 12:54

Incorrect genoeg ben ik met de huidige verhoudingen best tevreden.

brughslurph | 03-02-17 | 12:53

Selecteren op huidskleur mag dus wel mits zwart of getint. Bovendien heb je je aan de wet te houden of er nu een blanke zwarte of regenboogagent staat. Links is overal genesteld. Niet alleen bij omroepen maar ook bij politie en vergeet de vele linkse burgemeesters niet. #15maart

doskabouter | 03-02-17 | 12:53

ongeveer 15 miljoen witte NLers en de rest heeft een kleurtje.
wat zou nu democratisch zijn?
volgens de korrekten bij de politie 30% wit,30% bruin en 30% zwart.

dus ondemocratisch.

pejoar | 03-02-17 | 12:53

Verder kun je het ook praktisch zien. Weinig leden van allochtoonse afkomst is ook weinig informatie

miko | 03-02-17 | 12:53

Sinds jaar en dag wordt er door (semi-)publieke instanties en door linkse politieke partijen keihard gediscrimineerd op geslacht, huidskleur en afkomst. 'Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een vrouwelijke kandidaat', 'mensen van niet-westerse afkomst worden uitdrukkelijk verzocht te reageren', quota voor vrouwen en allochtonen...

Kortom ik snap de heisa nu niet zo, als autochtone blanke man ben je al jarenlang het slachtoffer van discriminatie.

raskol | 03-02-17 | 12:51

Door meer mensen uit zuidelijke corrupte landen aan te nemen wordt ons politie apparaat straks ook corrupt. Dat wil toch niemand. Of wel soms?

Boer Willem | 03-02-17 | 12:50

In veel bedrijfstakken is het prima om positieve discriminatie toe te passen. Integreren werkt niet eenzijdig, het moet van twee kanten komen. Prima.
Maar als het gaat om politie en defensie is het nogal dwaas om diversiteit een prioriteit te maken. Het beveiligen van land, stad en straat moet de prioriteit zijn. Niet de samenstelling van leger en politie.
Met diversiteit vang je geen boeven.
Met diversiteit versla je geen vijand.

Captain Pervert | 03-02-17 | 12:49

In plaats van een paar lullige gouden streepjes bij promotie moet je de politie gewoon bij elke promotie zo een mooie koningsketting geven.
Dat hoofd van de politie Amsterdam er als een soort BA Baracus bij loopt.

miko | 03-02-17 | 12:48

@Sibon2 | 03-02-17 | 12:22
Was inderdaad een prima genuanceerd verhaal maarja nuance dat klaagt niet zo fijn natuurlijk.
Niks tegen wat meer diversiteit in het korps daar zie ik de meerwaarde ook wel van in maar kwaliteit moet altijd prioriteit numero uno zijn natuurlijk.

Berbaar | 03-02-17 | 12:48

Nou Max D. Moet je van je opperhoofd tegen beter weten in weer wat kooltjes op het vuur gooien? Kwaliteit willen we, dus wat mij aangaat mag je oprotten en je opperhoofd ook. oorloghitsers!

Mr_Pikibelly | 03-02-17 | 12:48

@J.Morika | 03-02-17 | 12:10
Precies!

zwarte_weduwe | 03-02-17 | 12:48

Ik kon ooit, toen ik nog werkloos was, in aanmerking komen voor een functie op basis van één of ander regeling die allochtonen voortrok bij functies. Op zich vreemd want ik ben in Nederland geboren en heb de Nederlandse functionaliteit maar wel een Hindoestaanse achtergrond maar dat terzijde. Ik heb toen gelijk geweigerd. Ik zei ik wil op een normale manier in aanmerking komen voor een functie, dus niet op basis van mijn huidskleur maar op basis van mijn kwaliteiten. Ik bedoel ik wil niet op een functie zitten waarbij collega's denken van hij zit daar puur op basis van zijn huidskleur. Maar het ging ook enorm tegen mijn zelfbeeld in van op zo'n manier hoeft het niet. Ik heb genoeg kwaliteiten om op een normale manier een functie te krijgen daar hoef ik mijn huidskleur niet voor te misbruiken. En het lukte inderdaad. Kortom, kappen met onzin van kleurlingen voortrekken dat is pas discriminatie. Selectie op basis van kwaliteit en niet op kleur en/of afkomst.

Dinand | 03-02-17 | 12:47

Kijk commissaris Rex eens deugend zijn voor de buitenwereld, net als die Rutte laatst met zijn commentaar op Trumps ban. Spuugziek word je van deze "rolmodellen".

DeEeuwigeZwitsal | 03-02-17 | 12:46

Ik hecht toch meer waarde aan de mening van de mensen in het veld dan aan de mening van Louis Bontes en zijn politieke agenda.

Ardbeg | 03-02-17 | 12:45

Kan Erik van Muiswinkel niet een klein wervinkje doen in zijn tot de nok toe gevulde zalen?
O, wacht........

Dostranamus | 03-02-17 | 12:42

@robdeventer | 03-02-17 | 12:21
Kan ook een manier zijn geweest om je gevoelens niet te kwetsen.

miko | 03-02-17 | 12:42

Overtreding van Art 1 van de grondwet. Ontslaan graag.

Angel_eyes | 03-02-17 | 12:41

Breincapaciteit. Voor meer effectiviteit ipv het gebruikelijke geklungel. Ik pleit daarmee voor meer joden bij de politie. Oh maar die zit.. laat maar!

Bram van Ojik | 03-02-17 | 12:40

Sibon2 | 03-02-17 | 12:22
Juist! Dat is inderdaad de zure kant van de reaguurder die zich dolgraag half laat informeren. Goed dat jouw plempsel dus twee keer wordt vermeld.

metzonderzijwieltjes | 03-02-17 | 12:40

Verhoudingsgewijs zijn er doodgewoon te weinig Allochtonïers die passen binnen het vereiste profiel. Dat weten ze bij de pliesie verdomd goed, maar een mafkees als die Daniels moet zo nodig een bruine beurt maken.
Wat dacht je Daniels, zit er nog promotie in?

daytripper | 03-02-17 | 12:39

Moslims beschouwen onze politie met een islamitische achtergrond als verraders.
Evenzo islamitische soldaten in ons leger. Deze willen niet vechten tegen andere islamieten en beschouwen de diensttijd als een oefening om het vechten te leren. Dat kan hen later wellicht nog van pas komen.
Of heb ik verkeerd?
De achterliggende gedachte is de wereldheerschappij van de islam.

ALLESANDERSSHOW | 03-02-17 | 12:39

Onzin Bontes, selectie op basis van kwaliteit en bevolkingssamenstelling, dit is al sinds 1975 ofzo zo.

Einde van de Domheid | 03-02-17 | 12:39

Diversiteit binnen het korps is goed, alleen zie ik het wel als symptoombestrijding.

Omdat er groepen mensen zijn, vaak met een migratieachtergrond, die het simpelweg verrekken om fatsoenlijk te integreren en zich enigszins aan te passen aan onze normen en waarden, moet de politie mensen werven die daarmee verbinding krijgen.

En kom niet aan met drogredenen als gebrek aan stageplekken of racistische leraren.
Denk maar niet dat tuig uit de Kanaleneiland of de Schilderswijk ook maar 1% beter zou worden als ze een stageplek aangeboden zouden krijgen. Het is lui schorriemorrie dat weet dat misdaad veel lucratiever is en dat ze nog beschermd worden ook.

Pak eerst de bron eens aan. Fatsoenlijk gecontroleerd integreren incl consequenties, de taal spreken en niet laten samenklitten in banlieue achtige wijken.

JohnMatrix | 03-02-17 | 12:38

Als je door rood rijdt maakt het een enorm verschil of je door een witte of een zwarte agent wordt bekeurd. Dat spreekt vanzelf. Ik pleit ook voor witte en zwarte bonnen-boekjes, en de verplichting dat niet alleen het nummer maar ook het ras en het cultureel archief van de betreffende agent op de bekeuring vermeld wordt.

Schoorsteenveger | 03-02-17 | 12:37

Sjongejonge, schijtziek word ik van die Staatsdiscriminatie. Een agent moet geschikt en betrouwbaar zijn, niet zwart, wit of paars. En omdat het - net zoals het leger - om veiligheid en loyaliteit gaat moeten agenten in NL zijn geboren, willekeurig hun afkomst. Een Marokkaan heeft m.i. niet het recht om mij te bekeuren of aan te houden, net zoals een Duitser, een Rus of een Zweed dat niet heeft. En niet dat inwisselbare id-vodje volstaat maar geboortegrond. Niet meer, niet minder.

Graaisnaaiert | 03-02-17 | 12:37

"Staan er soms verkiezingen voor de deur,linkse crimi-knuffelaars..?"
Dit achterlijke plan heeft alleen kans van slagen wanneer verklaringen van goed gedrag niet meer nodig zijn.

R.B.Scott | 03-02-17 | 12:36

Hoorde op de radio een casus van een Marokkaanse rechercheur die bij een huiszoeking door de eenstrepers gearresteerd werd. "Hé, daar loopt er nog eentje!"

Tapu | 03-02-17 | 12:36

Aan de andere kant is een baan bij de politie nu ook geen pretje meer. Verplicht in een debiel pakje lopen wat er uit ziet als een fantasie condoom, en 90% van je tijd bestaat uit papierwerk.

bakoenin | 03-02-17 | 12:35

WellusNietus | 03-02-17 | 12:32
Pas nu op, anders sta je bekend als een boze witte man. En die is altijd rassiest

bakoenin | 03-02-17 | 12:33

Moet niet moeilijk zijn een aantal allochtonen te recruteren. Zijn toch grotendeels "bekenden" van de politie.

solcama | 03-02-17 | 12:32

Kunnen we dan ook niet beter meteen het hele Nederlandse leger omwisselen voor mensen met een getinte huidskleur en een voorliefde voor de religie van de vrede. Wel zo makkelijk als de Sharia staat ingevoerd moet worden en mensen protesteren.

bakoenin | 03-02-17 | 12:32

-weggejorist-

WellusNietus | 03-02-17 | 12:32

Ivoren Toren | 03-02-17 | 12:15
Als de politie een soort correcte afspiegeling van de maatschappij moet voorstellen, dan profileren ze niet naar aantallen, maar willen ze dit doen naar de subjectieve aanwezigheid van de soorten burgers. En sommige van die soorten slagen er niet in om ook maar één keer positief in het nieuws te verschijnen.
Als zijnde ordehandhavers zend je op die manier een totaal verkeerd signaal naar de bevolking uit.
De gevolgen van dergelijke van-de-pot-geruktheid zal op de iden van maart zichbaar worden.

Notenkraker | 03-02-17 | 12:31

Positieve discriminatie is in strijd met art 1 grondwet.

Pedronegro | 03-02-17 | 12:31

"Met een kleurTJE" , kleutertaaltje waarmee mensen met een kleurtje zich zelf typeren.

Ci Ty33 | 03-02-17 | 12:29

Met een lasergun achter een dikke boom staan om nietsvermoedende burgers een bon aan te smeren kunnen ze toch wel?
Nà drie jaar of meer opleiding.

Dostranamus | 03-02-17 | 12:29

Kunnen ze die niet een functie geven in Zuid Afrika ,dan draait die binnen een week ,en roept het moet witter .

fleurtje | 03-02-17 | 12:28

dat allochtonen kennelijk geen respect hebben voor autochtone agenten is je reinste racisme.

geenspam | 03-02-17 | 12:27

Als je van mening bent dat er teveel witten bij de politie werken dan kun je gewoon naar Suriname, Marokko of Turkije verhuizen dan is je hele probleem het snelst opgelost. Nederland is vanwege historische gronden een wit land en dat gaat nog langer duren dan dat jij leeft. Tel je zegeningen, doei.

netniet | 03-02-17 | 12:27

Het zou mooi zijn als de politie een diversere uitstraling zou kunnen krijgen. Maar het mag niet ten koste gaan van de kwaliteit. Diversiteit mag geen doel op zich zijn. Gewoon altijd de beste kandidaat kiezen.

Beter_Posz | 03-02-17 | 12:26

Het schiet natuurlijk niet echt op met de integratie van 'anders-getinten' bij de politie als keer-op-keer weer mollen worden betrapt... doorgaans 'anders-getint'.

EefjeWentelteefje | 03-02-17 | 12:26

Prioriteit van politie moet zijn: boeven vangen.

Max Daniel is ongeschikt. Die moet lekker bij een NGO gaan werken. Hoeven wij hem ook niet te betalen.

Statler en Waldorf | 03-02-17 | 12:26

Te wit? Wat een racistisch geleuter. We leven verdomme nog altijd in een West-Europese samenleving waar 85 procent blank is. Deal with it. We gaan toch ook niet naar Kenia toe en verkondigen dat het daar te zwart is of naar China en daar roepen dat het te geel is.

shenkie7 | 03-02-17 | 12:26

Ik ben blank, maar ik voel me steeds meer gediscrimineerd in Nederland. Mag ik die racismekaart ook trekken of mogen enkel donker gekleurde mensen dat?

codedelight | 03-02-17 | 12:26

Beoordelen op kwaliteit is zo jaren 80. Tegenwoordig wordt uitsluitend beoordeeld op presentatie, afkomst en uiterlijk.

jemagookniksmeer | 03-02-17 | 12:24

Overigens, het argument van 'betere afspiegeling van de samenleving' is inherent discriminatoir en gaat in tegen de liberale grondslagen van onze samenleving. Elk persoon zou als een individu moeten worden behandeld en niet als vertegenwoordiger van zijn etnische groep. Dit 'betere afspiegeling' argument komt trouwens uit marxistische hoek (critical theory), en als we iets hebben mogen leren van de 20e eeuw is het dat implementatie van marxistische principes tot desastreuze uitkomsten leidt.

Zosima | 03-02-17 | 12:24

-weggejorist-

Sibon2 | 03-02-17 | 12:22

-weggejorist-

Sibon2 | 03-02-17 | 12:22

In de jaren 80 wilde ik ooit bij de politie, heb een goede opleiding. ABN nederlands.... er werd mij gezegd; je kan wel solliciteren maar vrouwen en allochtonen genieten de voorkeur.

Ik dacht je kijkt toch naar de meest geschikte kandidaat ongeacht wie dat is ??

robdeventer | 03-02-17 | 12:21

Allochtone onderlaag mist connectie met samenleving buiten de randstad.

erics | 03-02-17 | 12:21

Erik van Muiswinkel gisteren in dwdd, klaagde ook dat zijn publiek uit oude witte mannen bestaat en hij doet er alles aan om een ander soort publiek te krijgen. Geen seconde nadenken dat mensen hem gewoon niet leuk en te linkszuur vinden waardoor zijn zalen halfleeg zijn. Wat zal de schok voor dit soort halve zolen groot zijn in maart.

Bennie Boos | 03-02-17 | 12:21

Omgekeerde wereld ....

Reliable_Liar | 03-02-17 | 12:20

Dit is gewoon propaganda vanuit, ik doe een gokje, de PvdA.

Verkiezingstijd mensen, verkiezingstijd!

Taxi!! | 03-02-17 | 12:19

Ik vind het een prima idee. Ik wil ook wel eens klagen over etnisch profileren mocht ik een keer aangehouden worden.

accijnstoerist | 03-02-17 | 12:19

Nou brothers, het uitslapen is voorbij. Ga bij de politie. Omdat het moet van quintie. Maak je school af. Voorkom een strafblad. Je bent geen rapper.

RickTheDick | 03-02-17 | 12:17

Makro777 | 03-02-17 | 12:11
Neuh, wereldoorlogje misschien.

Gualtiero | 03-02-17 | 12:17

Hij kan ook zeggen : Politie moet nog crimineler worden.

A.C.H.M.E.D | 03-02-17 | 12:17

Lekker open deur intrap stukkie weer. Zonde hoor.

aardappelninja | 03-02-17 | 12:16

De gemiddelde Marokkaan en Turk heeft totaal geen contact met de samenleving, zo teruggetrokken als ze leven in hun eigen parallelle wereldje. Ongeschikt voor politiewerk dus.

martymcfly | 03-02-17 | 12:16

Deze politiecommissaris vond ook dat de politietop te blank was. Krijgen we straks affirmative action maatregelen zoals in de VS, oftewel: incompetente allochtonen op leidinggevende posities. Niet dat elke allochtoon incompetent is, maar als je expliciet gaat selecteren op afkomst in plaats van kwaliteit weet je zeker dat de kwaliteit eronder lijdt.

Zosima | 03-02-17 | 12:16

Wat waren zijn ongetwijfeld vele baantjes voordat hij op deze functie werd gezet, geen zin om hem te googelen maar ik heb een vrij goed idee wat voor soort baantjes het waren, stichting hier, consultant daar

Bokito ergo sum | 03-02-17 | 12:16

Positieve discriminatie van de een is automatisch negatieve discriminatie van de ander, en zorgt dus net zo goed voor haat en verdeeldheid in de samenleving. Dat dat door de verantwoordelijken in de overheidsorganisaties en de politiek niet onderkent wordt valt ze zeer ernstig aan te rekenen.

Ivoren Toren | 03-02-17 | 12:15

Kwaliteit? Laat het politiekorps gewoon bevolken door 100% allochtonen en zie wat er gebeurt.

Notenkraker | 03-02-17 | 12:15

Probleem bij de poort is nog maar het topje van de ijsberg.

Allochtone politiemensen blijven veel minder lang in de organisatie plakken na het behalen van het diploma. Weggepest op straat voor het "verraden" van hun afkomst. In een spagaat tussen de loyaliteit naar de collega`s en de hele samenleving tegen de loyaliteit naar de brede familie en mensen die de afkomst delen.

Binnen de politieorganisatie is door drie jaar aan zinloze reorganisaties de sfeer intern verziekt. Niemand zekerheid, geen goed perspectief op kansen om te groeien. Iedereen is bezig met een promotie ten koste van de rest van het team. Dit zorgt voor een vertrek van veel talent, vooral onder getint talent.

Omdat politiewerk een vak apart is, wat je pas leert na vele jaren ervaring en allochtonen daarvoor te kort blijven hangen, ontstaan veel te weinig ervaren allochtonen bij de politie. Daardoor krijg je een vertekend beeld over de waarde van die medewerkers.

En dat zijn allemaal problemen die uitvergroot worden door een gebrek aan agenten, zielige straffen als ze een crimineel een keer pakken en een compleet gebrek aan autoriteit.

Feynman | 03-02-17 | 12:14

Hij bedoeld: de gemiddelde "allochtoon" heeft volstrekt geen respect voor een blanke agent in Nederland. Laat staan een Moeszliem, die hoeft geen resprect te hebben voor een ongelovige. Maar daar heeft mijnheertje de "korpschef" natuurlijk nog nooit van gehoord.
Het is om een andere reden ook geen goed plan: een vriend van mij is advocaat, en die ziet dat er wel erg vaak de ene Moezliem diender, de andere Moeszliem diender helpt als het gaat om een "ongelovige" mollen. Met andere woorden: we hebben de vijand in het Nederlandse Politiekorps, dat is dus niet wenselijk. -- Mijnheertje de Korpschef.

Wienerschnitzel mit | 03-02-17 | 12:14

Het argument is dat het corps een betere afspiegeling zou moeten zijn van de maatschappij. Alsof dat mocrotuig wel respect heeft voor een Surinamer of een Chinees in politiepak.

Bieronimus Josch | 03-02-17 | 12:13

In de zorg, op ambulances, bij de brandweer, zie je ook weinig allochtonen, maar daar is het geen probleem?

Watching the Wheels | 03-02-17 | 12:13

minstens 3 lekkere wijven in ieder team! Wie stemt voor?

Handsomeboy | 03-02-17 | 12:12

Ik ben niet zo religieus maar de hysterie waar we tegenwoordig mee te maken krijgen doet me toch vermoeden dat eindtijd is nabij is.

Makro777 | 03-02-17 | 12:11

Is dit niet al eens eerder geprobeerd met als gevolg dat allerlei criminele organisaties mollen naar binnen kregen? Mij staat daar iets van bij.

omanders | 03-02-17 | 12:11

Reaguren is bijne overbodig, maar toch:
"Alleen selectie op kwaliteit."
.
(En dat geldt voor alle vacatures in banen, die nu wat "wit" ingevuld zijn)

hotmint | 03-02-17 | 12:09

Doet me een beetje denken aan een opendag op een vmbo financiele dienstverlening in Amsterdam. Bij aanvang werd medegedeeld dat een vog omtrent gedrag een absolute must is. Er bleef niemand over......

Yeohan | 03-02-17 | 12:08

1. Allochtonen willen het meestal niet
2. Als ze het wel willen is het vaker om mol te spelen voor een bende dan bij hun blanke medemens (zowel in totaliteit als percentage gewijs)

niemand specifiek | 03-02-17 | 12:08

Krijgt politiecommissaris Noord-Nederland Max Daniel natuurlijk van bovenaf (politiek) ingefluisterd. Hebben we weer een verkiezingsthema voor de linkse partijen als GL en PvdA die er allochtonen voor zich mee willen winnen. Ik vermoed overigens dat Max PvdA stemt.

cocktailsmaak | 03-02-17 | 12:06

Er zitten toch juist teveel allochtonen bij de politie?

Watching the Wheels | 03-02-17 | 12:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken