Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TK LIVE. Het Grote Kleine EU/Trump Debat

Popcorn en cola. We schakelen rechtstreeks over naar onze Nationale Vergaderzaal voor een debat over de EU dat eigenlijk niet over de EU gaat, maar over die Verschrikkelijke Mijnheer Trump, die potjandorie doet wat-ie heeft beloofd. Het komische trio Servaes/Klaver/Pechtold eiste op hoge toon dat MinPres Rutte meer meer meer hardere bewoordingen moet gebruiken om het inreisverbodsdecreetje van Trump te veroordelen. Maar vingerwapperaars Peggold en Klaver zijn niet eens aanwezig bij het debat. Nu ja, we zijn reuze benieuwd hoe Marketing Mark de Amerikanen - die gvd van Westkapelle tot Delfzijl hun leven gaven voor onze vrijheid - van jetje gaat geven. Sprekerslijst hier, livestream DAARRR.

Reaguursels

Inloggen

Donald Trump als POTUS is toch gewoon 'de Joker' inzetten ? Dat is een kaartspel een hele sterke kaart hoor. Elegant niet maar dat hoeft ook niet. Dat is maar een dun laagje chroom. Gewoon afwachten wat er gebeuren gaat. Ik geloof werkelijk niet dat het 'nog erger' wordt. Dat vind ik mooie van Amerikanen. Zo heerlijk radicaal. Als het veranderen moet dan ook meteen en met de bulldozer !

Croisantneuf | 02-02-17 | 18:50

"die potjandorie doet wat-ie heeft beloofd."

Haha, droom verder. Wie betaalt die muur? Wie vult zijn zakken ten koste van de gemeenschap zolang de onnozelen de populistische brij voor zoete koek slikken omdat alles 'beter' wordt?

michelr | 02-02-17 | 17:32

ikkrijgjewel | 02-02-17 | 15:14

Laten we hopen op meer verstand onder de Nederlandse bevolking. Onze manier van leven komt in gevaar. Fundamentele waarden en normen waar we decennia voor hebben geknokt.

De Koreaanse Slet | 02-02-17 | 17:02

Maarten VB | 02-02-17 | 16:54

Zonder 'Operation Lend-Lease' waren de Russen verslagen. Voor de leken. De Amerikanen stuurden miljarden aan geld, wapens, materieel, voedsel, staal etc. De leugen dat de Russen de oorlog hebben gewonnen is precies dat een leugen. Zonder de Amerikanen hadden ze Duits gesproken.

De Koreaanse Slet | 02-02-17 | 16:59

Lexus01 | 02-02-17 | 15:58

Trump misbruikt angst voor vreemdelingen om de macht te grijpen. Met wat goedkope en doorzichtige marketing trucjes probeert hij zich te profileren als een doener. Maar ondertussen hij schoffeert vriend en vijand. Plaatst levensgevaarlijke ideologen op strategische plaatsen en consolideert op die manier de macht. Het zijn fascistoïde dictators en een directe bedreiging voor vrijheid en democratie. Niet minder erg dan islamisme in de zin van absolutisme maar wel veel gevaarlijker want ze hebben alledrie nogal machtige legers en inlichtingendiensten. Doodeng dit.

De Koreaanse Slet | 02-02-17 | 16:57

Het werkelijke keerpunt van WWII was de slag om Stalingrad. Daar werden de Duitsers gebroken. En dat waren toch echt Russen, en niet Amerikanen.
Niets ter mindering overigens van Omaha, Juno en Utah beach. Of het Ardennen offensief.

Maarten VB | 02-02-17 | 16:54

Carmelita | 02-02-17 | 14:35

Gelukkig wel. Alhoewel Wilders toch met zo'n 30 zetels de grootste lijkt te worden. Men zal er dus (als de overgrote meerderheid) goed aan doen om massaal strategisch te stemmen op de VVD of een tweede partij die enigzins capabele ministers kan leveren. Je ziet wat er in Rusland is gebeurd, je ziet wat er in Turkije is gebeurd, je ziet wat er nu in Amerika gebeurd. Dat willen we toch niet in Nederland? Toch?

Vergis je niet. Erdogan, Trump en Poetin kapen democratie met een marginaal clubje fanatici en een jaknikkers achterban van mensen die denken/hopen op vergane glorie. Uiteindelijk betekent het ellende. Veel meer ellende dan we nu hebben.

De Koreaanse Slet | 02-02-17 | 16:53

Echt, Nederland is er nooit zo slecht aan toe geweest met deze volslagen idiote politici. Ze maken dubbele salto's om Trump schuimbekkend te veroordelen, de hypocrisie in dit land loopt over.
Het lijkt wel een groteske voorstelling in een parallelle universum.
Ik sta echt met open bek dit te beluisteren en aanschouwen, en, die Rutte heeft opdracht gekregen zich idem uit te laten. Nou, boontje komt straks om z'n loontje!

lanexx | 02-02-17 | 16:13

Trump laat niet over zich heen lopen door de ons hatende islam ! Trump is heel wat anders dan de kwezels, de kneuzen uit Den Haag en Brussel! Die ons land verkwanselen en onveilig maken! Meer Trump en Nexit! En nog maar een keer,http://www.franklinterhorst.nl/Christenvervolging%20neemt%20wereldwijd%20toe.htm

Lexus01 | 02-02-17 | 15:58

zo... Grashoff...

starbuck280 | 02-02-17 | 15:19

Hoe meer de EU gaat schelden op Amerika hoe meer ze straks moeten gaan betalen voor de navo, anders zegt Trump : bekijk het maar, wij helpen jullie niet.
Die muur bij Mexico gaan wij op die manier nog betalen.

ikkrijgjewel | 02-02-17 | 15:14

Rutte staat in de kamer telullen dat zolang hij het nog voor het zeggen heeft dat een NEXIT nooit te sprake komt, gelukkig heeft de man hooguit nog maar 6 weekjes, ha,ha,ha.

Titje | 02-02-17 | 14:42

Der Paulie | 02-02-17 | 13:19
Ik vrees dat de meerderheid in Nederland nog veel geloof heeft in dergelijke politici.

Carmelita | 02-02-17 | 14:35

HMCuiteraard | 02-02-17 | 14:04

Is-ie ontslagen als propaganda-kanaal voor Coca-Cola en gaat-ie nu Power to the
Pieper promoten?

Bijtendehond | 02-02-17 | 14:27

tipo | 02-02-17 | 14:10

Nou, als ze nou gewoon met een dobber-RIB naar een leeg plekje op de Noordzee varen gaan ze hun gang maar hoor. Het spettert alleen een beetje.

Bijtendehond | 02-02-17 | 14:25

Ik hoop Amerikanen ( TRUMP )ons net als in 1945 komt bevrijden van de Linksmens.

A.C.H.M.E.D | 02-02-17 | 14:21

Oprutte !

Grrraaien | 02-02-17 | 14:15

Rutte denkt, dat hij de grondoorzaak van terrorisme weg kan nemen door terroristen oogluikend binnen te laten. In principe klopt dat, als het om zelfmoordenaars gaat, maar het komt wel met een hoge prijs...

tipo | 02-02-17 | 14:10

Nathan R Jessup 13:59
Welke verdragen?

tipo | 02-02-17 | 14:06

Rutte waardeert McCain! Hij zei het echt net. Holy cow!

HMCuiteraard | 02-02-17 | 14:04

Wat is hij weer sneller dan zijn schaduw leugens aan het afratelen onze minister president.

Grrraaien | 02-02-17 | 14:00

@Desmoulins | 02-02-17 | 12:32
"Die verdragen zijn bovendien niet onfeilbaar.
Derhalve een bijzonder zwak argument."

45 wil Mexico en Iran aan zijn verdragen houden maar zegt verdragen met zijn trouwste bondgenoot op. Hiermee geeft 45 zelf een oorlogsverklaring af.

Nathan R Jessup | 02-02-17 | 13:59

Weird Guilders 13:46
Het werkt niet. Toch gebeurt dit binnen de Eurozone ook, maar dan omgekeerd: Piet verkoopt een kilo tomaten voor een euro aan Piedro. Piedro leent een euro bij de knoflookbank om de tomaten te betalen. De knoflookbank dreigt failliet te gaan. Jan staat garant voor de knoflookbank, zodat Piedro met geleend geld bij Piet tomaten kan blijven kopen. Jan heeft zo steeds minder koopkracht, zodat Piet zijn tomaten niet meer in Nederland kwijt kan en nog meer moet exporteren naar Piedro, die nog meer moet lenen, waardor Jan nog minder koopkracht overhoudt.

tipo | 02-02-17 | 13:55

Weird Guilders | 02-02-17 | 13:46

Gonzales kan dat wel doen, maar pedro zijn legaal geëmigreerde broer, verkoopt ze voor 5 euro, en neef sanchez die een coperate tax cut heeft gekregen van 15% gaat ze verkopen voor 4,90.

Economie is niet jouw ding he..

kleinegerrit | 02-02-17 | 13:52

Havenwerker | 02-02-17 | 13:35

De South Park referentie gaat duidelijk aan jou voorbij..

Zegtnietzoveel | 02-02-17 | 13:50

Zegtnietzoveel | 02-02-17 | 12:59
Maak niet zo veel uit hoor sukkel, als je maar reclame maakt.
Fijne dag nog hoor stink big.
Havenwerker | 02-02-17 | 13:35
Voelt goed zeker, jijbakken? Zal Joris vast niet blij van worden.
à la Necrosis: *zwaait*

Gajus | 02-02-17 | 13:46

kleinegerrit | 02-02-17 | 13:30.

'Mexico gaat betalen'

Gonzales verkooopt taco's voor $5
Nu moet hij 20% wall-tax betalen voor import dus gaat hij zijn taco's verkopen voor $6.

Pete koopt 1 taco voor $6, Gonzalez betaalt 1$ tax aan US en houdt zelf nog steeds $5. Wie betaalt voor de muur?

Weird Guilders | 02-02-17 | 13:46

@ Desmoulins | 02-02-17 | 13:00

Wat u wilt. Als u niet inziet dat onze normen, waarden en leefregels niet beter zijn dan die van de Arabieren is dat uw probleem. En als u denkt dat Afghanistan er een correct functionerend staatsapparaat waarin terroristen staan op na houdt dan vind ik u schattig naïef.

Enter Yeti | 02-02-17 | 13:45

Gajus | 02-02-17 | 11:41www.hpdetijd.nl...
Kun je iets aan doen;-)
medelmo | 02-02-17 | 13:12
Juistem... "Marokkanen hebben hier in de meidagen van 1940 geen schot gelost."
Dat maken ze anno 2017 ruimschoots goed in Amsterdam.

Gajus | 02-02-17 | 13:34

En neem van mij aan dat Trump geen belangen heeft in Saudi-Arabië.
Die laat hij binnen 4 jaar volledig kapot vallen, dan is de VS energie onafhankelijk. De eerste pijplijnen zijn al in aanbouw.

kleinegerrit | 02-02-17 | 13:33

ChatBot | 02-02-17 | 12:04
Nu steek je mij aan. Wtf zitten we hier te doen. Er valt zoveel te neucqen, te musiceren, te bieren met vrienden, een taal leren, lezen over wetenschap, het gras maaien... maar nee, we reaguren over zaken die zich ver van ons afspelen en waar we nul invloed op hebben.
Een momentje van realiteitsbesef, derhalve.

Gajus | 02-02-17 | 13:31

Ben trouwens wel benieuwd of we de politieke linkse kliek op de bres springt voor Mexico. Want die muur gaat er ook komen, en Mexico gaat ervoor betalen.
Veel stemmen gaat het niet trekken want de enige 2 mexicanen die ik ken spelen bij PSV....

kleinegerrit | 02-02-17 | 13:30

Straks belt Trump naar Rutte, waar die 1000 ero voor de werkenden blijven, of waarom het witte velletje belangrijk is.
Wat een idioot gedoe, bemoeien met een gekozen president,hebben ze grootheidswaanzin hier, laat ze eerst eens gewoon hun eigen progamma netjes afwerken.

gatito | 02-02-17 | 13:28

We have always been at war with Eurasia....

Glasgow Argus | 02-02-17 | 13:23

-weggejorist-

fleurtje | 02-02-17 | 13:22

-weggejorist-

fleurtje | 02-02-17 | 13:22

VVD had mooie verkiezingsbelofte ,maar hield zich er niet aan ,daar zijn ze hier aan gewend ,ze worden voorgelogen ,en bedrogen ,en iedereen pikt het gewoon ,Trump had ook zijn programma ,is democratisch gekozen ,en houd zich aan zijn verkiezingsprogramma,gewoon een man van zijn woord ,en nu verlangen die schapen hier in de tweede kamer dat ze hem daar op aanspreken ,met andere woorden ,ze mogen van mij d'r verkiezingsprogramma daar steken waar de zon niet schijnt,ze komen hem toch niet na,en aan Trump zouden ze een voorbeeld moeten nemen die heeft meer ballen dan al die luizen in Den Haag bij elkaar .Die zitten daar duidelijk voor d'r wachtgeld ,en dat heeft miljardair Trump niet nodig ,die hoeft niet te kussen met Juncker voor een luizenbaantje ,en dat is het verschil .De een trekt aan de touwtjes en de lummels bungelen er aan .

fleurtje | 02-02-17 | 13:22

Van Westkapelle tot Delfzijl? Wat een onzin!
Zeker geen geschiedenis op school gehad? Waren Canadezen en Engelsen.... De Amerikanen werden uitsluitend gesignaleerd in Maastricht waar geen schot gelost werd en de Yankees als bevrijders binnentrokken onderweg naar het zwaar verdigde Aken/Aachen.

FrieslandDashond | 02-02-17 | 13:21

Ik zie in de 2e kamer vooral bange mannetjes.
Want ze 'weten' dat ze met Amerika en Trump moeten uitkijken, die niet uit te dagen.
Maar ja, de tekst van niet-mogen-discrimineren kunnen ze niet laten; en ze weten, Nederland kijkt mee, dus ze 'moeten' wel. (terwijl grenscontrole van elk land áltijd discrimenerend is)
Maar ja, de verkiezingen komen er aan (in 6 weken).
Maar ja, Rutte zal 'altijd' in de EU de EU-belangen moeten volgen, die Tusk in de afgelopen dagen al heeft gedicteerd.
Maar ja, die vice-premier Asscher moest zo nodig al (niet namens 't kabinet / wel namens 't kabinet) boe en bah roepen om nog te proberen, zijn PvdA nog 'n infuus te geven voordat de PvdA helemaal dood is.
Ook geen eenheid van kabinetsoptreden dus; de regering spreekt met verschillende monden; kan eigenlijk niet.
Samengevat; het is 'n zooitje.
Inschatting: dit is geen overleg, maar gereutel van 'n stel politieke toneelspelers, die alleen maar denken aan 'hoe blijft mijn plaatje bij de kiezer hangen'
Rutte zal tijdens deze vergadering niks kunnen.
Eu zal tijdens hun vergadering op vrijdag niks kunnen.
de 2e kamer zal in deze stoelendans niks anders doen dan goede-sier-schaamlappen ophouden, in de hoop dat er kiezers zijn die niet 'de fake' in de gaten hebben.
Geen godwin, maar wel 'n historische parallel: in de tijd van Mussolini (in het Italië van voor de 2e wereldoorlog) was men wijdverbreid vóór Mussolini (en zijn er tot op heden heel veel aanhangers in Italië).
Men noemde dat toen de afkeer van 'n "praatparlement".
Een praatparlement is de slangenkuil van politiek gekonkel. De democratie in Italië verdwéén, niet omdat Mussolini zo geweldig was, maar omdat er terecht 'n enorme haat en blinde afkeer was ontstaan tegen 'n praatparlement.
Mijn vraag is: hoe lang denkt u (?), dat Nederland accepteert, dat er in het Nederlandse parlement op dezelfde manier óók een blijvende afkeer wordt veroorzaakt door al die slap ouwehoerende politici met hun toneelspelende spelletjes.

Der Paulie | 02-02-17 | 13:19

mallekater | 02-02-17 | 13:06

Pilletje vergeten?

gatito | 02-02-17 | 13:18

Bodemloos l 02-02-17 l 13:05

Dan zijn de 2a-4tjes van Geert ook genoeg.

Titje | 02-02-17 | 13:18

Zijn jullie allemaal blind en/of doof? Hij schoffeert allies, maakt beleid voor de buhne en geen enkele Joe the Plumber wordt beter van deze president. Een ding is zeker, onder deze president hadden we niet op steun hoeven rekeken van Westkapelle tot Delfzijl. Wat is dat toxh met die behoefte aan 'sterke' leiders.. bang om zelf verantwoordelijkheid te nemen?

Weird Guilders | 02-02-17 | 13:17

Desmoulins | 02-02-17 | 12:51 demoniseren uit angst.Honderd en meer jaar werk gaat eraan.
Ze zijn echt boos en bang...het wordt nog gekker .
NWO slaat nog wel meer om zich heen.
Iets met media en zo,,raar dat talpa ook weer iets met kranten wil;-)know your enemy.

medelmo | 02-02-17 | 13:16

Gajus | 02-02-17 | 11:41http://www.hpdetijd.nl/2010-05-05/marokkanen-vochten-niet-in-zeeland/.
Kun je iets aan doen;-)

medelmo | 02-02-17 | 13:12

NPO link-s- live. haha.Die Trump doet in een week meer klaar spelen dan dit kabinet in jaaaaren.En voor de mensen die het niet (willen)snappen heeft hijzelf tekeningen klaarliggen.De goede man heeft zelfs gevoel voor humor.Wij zijn Trumpers geworden daar zijn politiek tenminste niet saai is.

tegenalles | 02-02-17 | 13:10

@duitse herder 11.43u : jij hebt het over 250.000 vluchtelingenpaspoort NL in 2016. Weet je dat zeker en heb je ook een linkje omdat te onderbouwen? Bij mijn weten waren het er zo'n 30-35.000 namelijk (bron vluchtelingenwerk.nl)

NardiNar | 02-02-17 | 13:07

bodemloos, hij is niet kieskeurig, maar met die minieme kinderknuistjes krijgt hij Merkel niet op de knieën.

mallekater | 02-02-17 | 13:06

Gualtiero 13:00
Trump heeft niet gezegd, dat Tunesie en Saudi-Arabie nooit op zo een maatregel kunnen worden getrakteerd. Ze zijn iig gewaarschuwd. De adviseurs van Trump vinden he tnu te vroeg of niet aan de orde. Waarom, is mij en is u onbekend.

tipo | 02-02-17 | 13:06

Die serieuze kop van Trump spreekt boekdelen.
Én hij heeft maar één a-4tje nodig om duidelijk te maken hoe aanpakken er uit kan zien.
Met die gigantische grabbing hands gaat hij Merkel ook aanpakken.

bodemloos | 02-02-17 | 13:05

@Desmoulins | 02-02-17 | 12:51
Exact. De eigen baantjes zijn door henzelf uitbesteedt aan de EU. Zij kunnen dus geen pragmatisch beleid meer voeren in NL. Het enige wat rest is wat uitspraken doen over uitspraken.

ChatBot | 02-02-17 | 13:04

@ Gen. Maximus | 02-02-17 | 13:01

Links geeft nooit fouten toe, het ligt altijd aan een ander.

Grrraaien | 02-02-17 | 13:03

-weggejorist-

kleinegerrit | 02-02-17 | 13:03

mallekater | 02-02-17 | 12:53

Is joop.nl offline?

Dom gezwets komt er uit jouw toetsenbordje.

Trump voert uit wat hij beloofd heeft. America first.
Dat niet iedereen dat kan waarderen is logisch, als je jaren lang je burgers hebt voorgelogen, benadeeld en geschoffeerd, dan ga je in je eigen gelijk geloven.

kleinegerrit | 02-02-17 | 13:03

Tja, als we dit toch als binnenlandse aangelegenheid behandelen..... Dan zullen alle linkse partijen vandaag wel waardig afstand nemen van die idiote antifa terreur op Berkeley gisteren. En sorry zeggen voor het feit dat hun hysterische reactie op Trump's bestuur liters olie op het vuur heeft gegooid. Toch?

Gen. Maximus | 02-02-17 | 13:01

@Enter Yeti | 02-02-17 | 12:53

U impliceert wel degelijk iets met die zin en past bij hetgeen wat daarboven schreef. Zeer zwak om daar niet achter te staan.
U heeft dus geen benul van de eigenlijke situatie.
Die landen hebben dus blijkbaar wel een database en inlichtingen over potentiële terroristen. Ook hebben de VS een basis in SA en werken daar ontzettend veel Amerikanen.
Ook heeft de Trump-administratie al aangegeven dat aan de lijst waarschijnlijk nog landen toegevoegd zullen worden zoals Pakistan. Green-card houders zijn inmiddels al gevrijwaard mits ze niet naar die landen gereisd zijn. Ook heeft de VS, SA nodig voor de financiering van safe zones in Syrië en omstreken.

Desmoulins | 02-02-17 | 13:00

tipo | 02-02-17 | 12:50
Dat lijkt me sterk want Tunesië en SA weten zelf niet eens wie wel of geen terrorist zijn. Hoe dan ook, deze hele 'ban' was een afleidingsmanoeuvre van iets veel ernstigers wat helemaal ondergesneeuwd wordt door alle ophef over die immigratiestop: National Security Council...

Gualtiero | 02-02-17 | 13:00

Havenwerker | 02-02-17 | 12:13

Oh snap, die had ik lang niet meer gehoord, maar hulde, hij doet het gewoon hoor! *they terk er jerbs*

Zegtnietzoveel | 02-02-17 | 12:59

Zo, nu de schele EU-malloot Servaes...
Tijd om weer wat nuttigs te gaan doen.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:54

Moreel leiderschap, wat een abstractie van de werkelijkheid. We hebben doeners nodig a la Trump, geen moreel leiderschap.

Grrraaien | 02-02-17 | 12:54

@ Desmoulins | 02-02-17 | 12:48

Als u die zin niet snapt, vraag ik me af wie de waanzin voorbij is. U of ik. En wat ik anders gedaan had?

a. Green-card houders erbuiten laten;

b. Ook Pakistan, Saudi-Arabië en zéker Afghanistan onder de tijdelijke stop laten vallen.

Enter Yeti | 02-02-17 | 12:53

Welnee niks aan het handje.
Hij torpedeert het rechtssysteem, hij uit zich als abolute racist, hij grijpt naar believen vrouwen in hun kruis en hij kaffert vertegenwoordigers van bevriende en verbonden naties de tent uit.
Gaat helemaal goed worden met dat kind.
Net als in Nederland verrekken ze het dat soort verwarde medemensen op te nemen.
Want dat zou schadelijk zijn voor hun zieltjes.

mallekater | 02-02-17 | 12:53

Ze zitten dus te ouwehoeren over de oplossingen en zichzelf op de borst te kloppen dat ze de zorgen van de burgers serieus nemen... Terwijl ze dat nou juist hebben uitbesteed aan de EU. Nog steeds begrijpen ze Brexit en Trump niet, nog steeds demoniseren ze het populisme...
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:51

Ben er nog niet uit wie ik het irritantste vind, Pechtold of Verhoeven.

Grrraaien | 02-02-17 | 12:50

Gualtiero 12:43
Het rijtje landen is niet eenduidig en niet compleet.

Trump kan nu wel makkelijker met de Saudi's een deal maken om vluchtelingen op te nemen. Zo niet: Dan kunnen Saudi's drie maanden niet meer naar de VS. Bijvoorbeeld. Dat onderhandelt makkelijker, met een beetje wisselgeld op zak.

Of Trump weet via de Saudi's en Tunesiers precies wie de terroristen zijn. En de US-Douane dus ook. Van Syrie en Libie is die database blijkbaar niet op orde. Allemaal speculatie, maar dat het arbitrair is, is dat ook.

tipo | 02-02-17 | 12:50

@Enter Yeti | 02-02-17 | 12:32

Woorden impliceren.

" Ik sla onze Westerse normen, waarden, democratie en rechtsstaat in ieder geval wat hoger aan dan die van de betreffende zandlanden."

Niet zo hypocriet.
Wat had u dan praktisch anders gedaan?

Desmoulins | 02-02-17 | 12:48

"VVD neemt de zorgen van de burgers serieus"
hahaha sorry kan hierover alleen maar lachen

HipsterBrood | 02-02-17 | 12:48

ach jee...

starbuck280 | 02-02-17 | 12:45

tipo | 02-02-17 | 12:32
Dat klopt, maar zoals omschreven is het dus mogelijk om zo'n 'ban' te specificeren. Trump had er voor kunnen kiezen om alleen vluchtelingen uit bepaalde regio's (als Syrië en Libië) te weigeren; hij had ook kunnen kiezen om een land als Iran toe te voegen (dat letterlijk niets heeft met IS). Hij had er voor kunnen kiezen om religieuze minderheden toe te laten (om echt van een Muslim Ban te kunnen spreken), ook dat is niet gedaan. Hij had ook kunnen wachten tot Saudi-Arabië en Tunesië, waar echte terroristen vandaan komen, toegevoegd konden worden en ook dat is niet gedaan.

Bovendien worden mensen die momenteel aankomen in Amerika al extreem nagetrokken. Met een bootje varen naar Amerika is namelijk niet mogelijk, dus dat moet via eerst de Ambassade in het land van herkomst en daarna bij instanties in Amerika.

Dat gezegd hebbende, het is Trump zijn goed recht om dit uit te voeren, dus dat moet hij vooral doen. Ook moet hij instaan voor de gevolgen. Ik geef slechts een correctie op hetgeen eerder gezegd is. Dat we hier in de TK over moeten gaan debatteren is overigens absurd. Ze hebben echt niets beters te doen, blijkbaar.

Gualtiero | 02-02-17 | 12:43

wtf zijn er ergens aanwezigheidsstatistieken van kamerleden te vinden? De helft van het jaar op reces en dan nog komt kennelijk de meerderheid buiten het reces om niet eens opdagen.

geenspam | 02-02-17 | 12:42

@komtdatschot | 02-02-17 | 12:38

Alleen de woordvoerders.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:40

Het lijstje van 7 begint te kloppen na de dood van een US commando zondag in Jemen bij een anti terroristische actie in Jemen. Iran dus ook nog 5 te gaan, nog een weekje.

Grrraaien | 02-02-17 | 12:40

Ze zijn zo bezig over die tekst van Tusk, hierbij het echte citaat:

"The first threat, an external one, is related to the new geopolitical situation in the world and around Europe. An increasingly, let us
call it, assertive China, especially on the seas, Russia's aggressive policy towards Ukraine and its neighbours, wars, terror and
anarchy in the Middle East and in Africa, with radical Islam playing a major role, as well as worrying declarations by the new
American administration all make our future highly unpredictable."

Dus wel degelijk een opsomming waarbij de VS in het rijtje wordt geplaatst...

een_mike | 02-02-17 | 12:40

Jesse's tweelingbroer, Justin Trudeau in Canada, liet gisteren weten dat de belangrijke verkiezingsbelofte om het kies-systeem te vernieuwen, niet zal worden nagekomen. Zo rolt Links.

Voor wie het niet weet, zijn voorganger, Harper, had minder dan 40% van de stemmen maar had de absolute meerderheid in het Parlement. Moet je eens in Nederland proberen: Wilders 39.8% van de stemmen, maar 90 zetels in de kamer.

EnNouJijWeer | 02-02-17 | 12:39

Tis druk in de vergaderzaal van de EU.
De rest ziek of zo?

komtdatschot | 02-02-17 | 12:38

Iran has been formally PUT ON NOTICE for firing a ballistic missile.Should have been thankful for the terrible deal the U.S. made with them!

Grrraaien | 02-02-17 | 12:36

Nathan R Jessup 12:30
Welk Verdrag?

tipo | 02-02-17 | 12:34

-Vrijheid van meningsuiting is top, behalve als je een afwijkende mening hebt.
-Democratische verkiezingen zijn top, behalve als de uitslag ons niet bevalt.
En ga zo maar dooorr..
@ Dé cl | 02-02-17 | 12:25
+1

telelezer | 02-02-17 | 12:33

@Nathan R Jessup | 02-02-17 | 12:30

Welke verdragen?

De VS zal nooit de eigen veiligheid op het spel zetten vanwege verdragen waar deze president geen zeggenschap over heeft gehad. Misschien wat beter moeten opletten wat Trump allemaal gezegd heeft tijdens zijn campagne.
Die verdragen zijn bovendien niet onfeilbaar.
Derhalve een bijzonder zwak argument.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:32

Desmoulins 12.18- Die Van Balen vergeten,met z'n grote bek in Kiev? Die ook van alles stond te bleren in naam van "ons". Maffe VVd'er, zit die ook al achter de tralies eigenlijk? (witwassen? wietplantage? steekpenningen? verduistering?).

Wienerschnitzel mit | 02-02-17 | 12:32

@ Desmoulins | 02-02-17 | 12:22

Waar zeg ik dat? Legt u mij geen woorden in de mond. Ik kan me het inreisverbod wel voorstellen, de praktische uitvoerbaarheid had wel beter gekund...

Enter Yeti | 02-02-17 | 12:32

@Gualtiero 12:26
Nu is toch ook al gebleken dat er terroristen tussen vluchtelingen zitten. Dat paspoorten in Syrie en Libie met elke naam te koop zijn. Dat een tijdelijk stop, tot de boel op orde is, heel redelijk is. Dat het niet tegen moslims werkt, maar iedereen uit een risicogebied.

tipo | 02-02-17 | 12:32

Tijdens de koffiepauze in de Tweede Kamer allemaal verplicht kijken.
Dit is exact wat al die linkse rakkers en politieke correcte partijen nu aan het creëren zijn.

youtu.be/IPqrimR8GWw

kleinegerrit | 02-02-17 | 12:31

Hier zit een laf wegkijk volkje. Slappen onrealistische knieën. Wat ik me steeds over bleef verbazen is dat als andere Presidenten dit al deden, er nu ineens onder Trump zo'n ophef is. Ik begreep het werkelijk niet, maar nu heb ik per ongeluk het antwoord gevonden. Het is zo simpel! www.facebook.com/TheDailySignalNews/v...

Mr_Pikibelly | 02-02-17 | 12:31

En maar kutten over die zielige vluchtelingen.
Tis goffer de islam die Europa bezet.
En dat allemaal zonder ook maar een schot te hoeven lossen.

komtdatschot | 02-02-17 | 12:30

@tipo | 02-02-17 | 12:27

Het niet nakomen van verdragen is een vijandige handeling en daar maakt Trump zich schuldig aan.

Nathan R Jessup | 02-02-17 | 12:30

Reactie van minister van buitenlandse zaken van de VAE:

www.thegatewaypundit.com/2017/02/uae-d...

Volgens deze moslim is het geen moslimban, maar onze policor Kamerleden weten dat dus beter...

Desmoulins | 02-02-17 | 12:30

Huftert | 02-02-17 | 11:45
Omdat het bijna allemaal van dat New World Order tuig is die de afgelopen decennia op bijna alle posities van macht zijn gezet door de global elite. ( Rotchilds, Rockefellers, Soros enz.)
Die zien nu hun mooie communistische New World Order in gevaar komen met anti globalist Trump die nu aan alle kanten roet in hun eten aan het gooien is.
Clinton was de bitch geweest die het vrije westen de doodsteek had moeten geven maar dat liep ff anders.

endofdays | 02-02-17 | 12:29

Gajus 11.41- LOL- Als het zo doorgaat, gaat NL nog op Eigen houtje de VS "intimideren", ze sturen dan die 3 fregatten die nog zeewaardig zijn (die andere 28 zijn wegens bezuinigen nog steeds defect). Ze gaan dan dreigend voor de kust bij NY ronddobberen, en dat is dan ook echt de laatste waarschuwing! Ook zetten ze zwaargewicht "Burt Kunders" in, die maakt ook zo'n indruk.

Wienerschnitzel mit | 02-02-17 | 12:28

Trump heeft met een team van tolken gekeken naar het debat en heeft per direct zijn decreet ingetrokken.

Grrraaien | 02-02-17 | 12:28

D66, PvdA en CDA nemen Tusk heel ijverig in bescherming als hij de VS als bedreiging ziet en op 1 lijn met terroristen stelt.

tipo | 02-02-17 | 12:27

telelezer | 02-02-17 | 12:04
1. Dat ligt toch net iets genuanceerder. Dat was destijds namelijk een halt in het uitgeven van nieuwe visa voor vluchtelingen uit Irak, nadat was gebleken dat twee Iraakse vluchtelingen banden met al-Qaeda hadden. Andere visa (voor studenten, toeristen, arbeiders) werden wel uitgegeven en al bestaande visa werden niet ingetrokken. Het was dus specifiek een pauze om "vetting" (achtergrond checks) uit te kunnen voeren omdat er een reële dreiging was vanuit Irak. Nu werden alle visa geschrapt uit 7 landen (hetgeen inmiddels weer iets is aangepast). Ook voor niet-moslims en mensen uit Iran bijvoorbeeld, die zelf nota bene vijand van IS zijn.

2. Dat klopt. Maar dat legitimeert het eerste niet. In moslimlanden worden namelijk ook koppen afgehakt en vrouwen in doeken gestopt. Zegt niet dat wij dat dan ook maar zouden doen.

Gualtiero | 02-02-17 | 12:26

witchmaster | 02-02-17 | 12:21 Er zijn nog genoeg mensen die op Rutte en op die berber stemmen!

Lexus01 | 02-02-17 | 12:25

Desmoulins | 02-02-17 | 12:13
Ik kan de mensen uit het Midden- Oosten steeds beter begrijpen. Het is ontzettend frustrerend om constant een moreel verheven clubje achter je aan te hebben. Ik zou het nog kunnen waarderen als dat clubje te allen tijden voor mensenrechten zou opkomen, maar het is altijd zo verschrikkelijk selectief.
- Vrijheid van meningsuiting is top, behalve als je een afwijkende mening hebt.
- Democratische verkiezingen zijn top, behalve als de uitslag ons niet bevalt.
En ga zo maar dooorr..

Dé cl | 02-02-17 | 12:25

Tja, gutmenschen komen op voor die arme stakkers. Weg ermee!

bastemeijer | 02-02-17 | 12:25

Het is waar. Eigenlijk is het een grote Soap operette waar je om zou moeten lachen. Praten over zaken waar dit kleuterlandje nergens ter wereld in gekend wordt. Trump en Israel zijn volgens veel oude- en alle nieuwe Nederlanders de grote boosdoeners in de wereld. Wie lacht niet die den mensch beziet. De waanzin ten top.

ALLESANDERSSHOW | 02-02-17 | 12:25

De EU zet de VS in het rijtje van Rusland, China en IS.
Deze ongekozen Eurocraten denken werkelijk dat dit een verbindende factor zal zijn voor de inwoners van de lidstaten die de EU vormen. Nexit Nu!

Desmoulins | 02-02-17 | 12:24

Het geweldige van Trumo is dat de rijker steeds rijker worden.
Beurs, goud, Bitcoins, allemaal upo.
Hallelujah

Dat is het grote verschil et een communistische coup (1917 etc) waar huizen en geld van de rijken werd afgepakt.

Het gepeupel, dat stemt, begrijpt er toch niks van us halen maar die hap.;

prima zo.
je moet wel op je hoede zijn, maar ...

bastemeijer | 02-02-17 | 12:24

Ah t bekende vingertje van de gutmenschen.
Wij zijn goed en Trump is slecht.

komtdatschot | 02-02-17 | 12:23

@Enter Yeti | 02-02-17 | 12:19

Dus het is een teken van morele superioriteit om mensen binnen te laten waar geen documentatie of inlichtingen over zijn? U bent voorbij de waanzin.
Dit lijstje van landen is samengesteld door Obama.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:22

In maart komt de afrekening , geloof me maar
dit moet eens een keer stoppen

witchmaster | 02-02-17 | 12:21

Ik geloof dat er niemand in de hele 2de kamer de moeite genomen heeft om de uitleg over de tijdelijke immigratiestop te bestuderen.

-het is geen moslim ban
-de landen die de ban hebben kunnen of willen geen gegevens overleggen aan de Amerikaanse diensten.
-Het is een tijdelijke stop om het screeningsproces veel beter te maken.
-Amerika heeft zijn handen vol aan de reeds toegelaten vluchtelingen (1000en CIA zaken)

Als je dan toch gaat debateren, lees je dan eens fatsoenlijk in, het kost allemaal al genoeg.
Lachwekkend niveau daar in Den Haag

kleinegerrit | 02-02-17 | 12:21

Als ik GL goed begrijp is de rekensom of er door de travelban meer terroristen ontstaan dan er worden tegengehouden bepalend of de ban goed is? Hebben ze de rekensom dan al gemaakt, en stel het zou voordelig uitvallen zijn ze dan opeens wel voor de ban? Het is opeens een wiskundig vraagstuk i.p.v moreel, of alleen als het goed uitkomt?

En suggereert de GL hier niet mee dat de terroristen die er al zijn ook allemaal door eigen schuld ontstaan zijn? Het gaat er toch om dat de basisreden van haat NIET wordt onderschreven door GL? Of vinden ze eigenlijk sowieso dat ze gelijk hebben, door bans of alle andere oorzaken. Zoals eerdere oorlogen in het MO en het gewoon "Westen" zijn en meer geld hebben, dat is ook al gemeen van de VS? Allemaal eigen schuld?

een_mike | 02-02-17 | 12:20

Een patstelling onder Obama?
CDA is een pro-Palestijnse, en dus pro-terreur, partij inzake dit conflict. Waar was de veroordeling van het CDA na de VN-resolutie? Of de eindeloze stroom van terreur?

Desmoulins | 02-02-17 | 12:20

@ telelezer | 02-02-17 | 12:04

Bullshit. Zelfs de NOS heeft over de visum-stop die Obama destijds ingesteld heeft bericht. En als je de VS met Arabische landen gaat vergelijken, tsja, ik dacht dat wij hier in het Westen ons toch wel wat verder waren. Ik sla onze Westerse normen, waarden, democratie en rechtsstaat in ieder geval wat hoger aan dan die van de betreffende zandlanden.

Enter Yeti | 02-02-17 | 12:19

Er zijn dus zelfs Kamerleden die dit een racistische maatregel noemen...

Mijn god, wat achterlijkheid.

Reken alsjeblieft af met die idioten op 15/3.
Oorlogshitsers uit naam van de EU.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:18

-weggejorist-

witchmaster | 02-02-17 | 12:17

dogbitedog | 02-02-17 | 12:11

Notoire PVV-hater ook.
Tevens ziet hij het EVRM als leidraad voor GeenPeil.
Iets om in het achterhoofd te houden.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:15

Landverradersdebat.
Strax goed te gebruiken bij het bepalen van de strafmaat.

pennestront | 02-02-17 | 12:14

dogbitedog | 02-02-17 | 12:11

Thanks! Maar wat maakt mij het nou uit wat jan dijkgraaf ervan vindt. Tis maar dat u het weet.

Dulacs | 02-02-17 | 12:14

Dé cl | 02-02-17 | 12:10

Het voelt ontzettend goed.
En is een signaal aan al die nuttige idioten op het Malieveld, de Dam en Schiphol. De eigen wanhoop is nog nooit zo zichtbaar geweest.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:13

Helaas moet ik werken zodat linkse idioten meteen uitkering kunnen rellen en demonstreren.

lolwtfbbqrofl | 02-02-17 | 12:12

Jan Dijkgraaf van Geenpeil noemt Trump een gevaarlijke hoer.
Tis maar dat u het weet.

dogbitedog | 02-02-17 | 12:11

Waarom gaan wij in godsnaam debatteren over het immigratiebeleid van Trump? Ten eerste hebben we er geen drol mee te maken. Ten tweede verandert er toch niets door ons moreel verheven vingertje.

Dé cl | 02-02-17 | 12:10

Ja, de haat tegen de VS en het westen is er sowieso.
Ongeacht ze wel of niet worden toegelaten.
Wat een zwaktebod.
Servaes heeft geen idee; loopt zonder enige schaamte IS-talking points te herhalen. De Roon zegt waar het op staat

Desmoulins | 02-02-17 | 12:10

@Schmalz 1203
+
'Kletst' is de enige juiste omschrijving van de verbale diarhee die uit de hoofden van ons landsbestuur komt.

pennestront | 02-02-17 | 12:10

Nee, laten we onze vijanden vooral niet antagoniseren. Dan zouden ze wel eens vijandig kunnen worden. Overigens grappig dat iedereen nu ineens om 'harde bewoordingen' schreeuwt, terwijl dat bij de zaak Ebru Umar als "Bokito-gedrag" werd gekwalificeerd.

His Lordship | 02-02-17 | 12:10

Moslimban hahaha degene die het nog zo noemt snapt er helemaal niks van. Wat is de politiek diep gezonken.....

Dulacs | 02-02-17 | 12:09

Positieve kritiek richting Trump uiten,zegt Bisschop van de SGP. Bovendien is volgens hem de verontwaardiging selectief, omdat er ook door andere landen mensen geweigerd worden. Mooie woorden van een partij, die waarschijnlijk zelf niet gecharmeerd zal zijn van de Islam. Aan de directe stijl van Trump moet je natuurlijk eerst wennen, maar hij is democratisch gekozen. Het is aan de Amerikaanse bevolking zelf om hun president te beoordelen. Pas als de soevereiniteit van Nederland aan de orde is, heb je het recht in te grijpen. Nederland vindt het bijvoorbeeld ook niet fijn dat Europa zich bemoeit met het softdrugsbeleid van Nederland. Het wordt langzamerhand tijd dat "onze" politici zich weer gaan bezighouden met de Nederlandse politiek. Hier is nog genoeg te doen.

Mannes | 02-02-17 | 12:09

I'm proud to be a Trump supporter.

Dutch_Holland | 02-02-17 | 12:09

Gutmensch debat....

starbuck280 | 02-02-17 | 12:07

Het is te gek voor woorden dat deze laffe linkse dictator bende aan het debateren is over amerikaanse aangelegenheden.
Svp niet per 15 maart maar per direct weg met deze minkunkels, zalkenvullers en intens laffe bestuurders.

Koeienflat | 02-02-17 | 12:07

een_mike | 02-02-17 | 12:04

Ook heeft SoD Matthis al gepleit voor een uitzonderingsregel voor in dit geval Irakezen die het Amerikaanse leger hebben geholpen.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:06

Ik ben een fervente PVV'er maar dat de PVV zich als rechts omschrijft en van links distantieerd is toch raar.
Ze zijn cultureel rechts en sociaal-economisch links.

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 12:04

Waar je de Trumpofoben NIET over hoort is
1/ dat onder Obama een dergelijke ban reeds werd ingesteld
https://sethfrantzman.com/2017/01/28/obamas-administration-made-the-muslim-ban-possible-and-the-media-wont-tell-you/
en
2/ dat de arabische landen precies hetzelfde doen: inwoners uit (moslim) buurlanden weigeren
http://www.telegraaf.nl/buitenland/27547640/___Arabieren_discrimineren_het_meest___.html
ERGO: dit immigratie topic is gewoon een alibi-stok om Barbertje mee te kunnen slaan, want die "moet immers hangen" (vrij naar Multatuli)

telelezer | 02-02-17 | 12:04

@Gajus | 02-02-17 | 11:59
Sorry, maar ik kreeg ineens een overspoelende golf van realiteitsbesef.

Want, wat is nu het nut van het uitspreken van een oordeel over de politiek van de USA? Wat is het pracktische nut van deze abstracte shit voor NL?

Wtf. hebben dit soort abstracte waardeoordelen te maken met het bestuur van NL?

ChatBot | 02-02-17 | 12:04

Nog een vraag aan GL, en iedereen die het een muslimban noemt: "Mag een christen uit zo'n land wel de VS in?". Antwoord is namelijk nee, vreemd toch?

een_mike | 02-02-17 | 12:04

Nette meneer van SGP heeft duidelijk verhaal. Graspieper van GL doet net alsof hij het niet snapt of is werkelijk zo dom.
Verder oeverloos debat. NL gaat er niet over. NL gaat tegenwoordig trouwens nergens meer over maar kletst nog steeds overal over mee.

Schmalz | 02-02-17 | 12:03

@Julia | 02-02-17 | 11:57
Het werd toch even kort besproken door Groenlinks, maar hij gaf toch echt helemaal geen sjoege erom. Blijkbaar mag je Joden wel discrimineren

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 12:02

Het zijn geen discriminerende elementen.
Dit lijstje is door Obama samengesteld want geen documentatie noch inlichtingen over vluchtelingen uit die landen. Ook is het is geen moslimban want de grootste islamitische landen staan niet op dat lijstje.
Iedere keer maar weer gaat de 2e Kamer voorbij aan de feiten.
Een grote echo chamber van het eigen morele gelijk.
Ook de SGP gaat mee in het zogenaamde discriminerende verhaal... Trump gaat voor de veiligheid van de VS en haar inwoners. Zouden wij ook eens moeten doen.

Desmoulins | 02-02-17 | 12:02

Grensbewaking is altijd discriminerend. In de Tweede Kamer zien ze dat als probleem. Ze zijn echt gek geworden.

tipo | 02-02-17 | 12:02

Ik snap niet dat er hier zo geklaagd wordt. Is toch mooi deze real life soap? Exciting times, demonstraties overal, diplomatie overboord en de haak erop gooien met ozzies, iedereen tikt iedereen op uwene bakkes (treitervloggers, Mandemakers, gutmenschen). Ik heb me in tijden niet zo vermaakt. Bovendien kijk ik liever naar Jinek dan naar Freek Vonk

Zegtnietzoveel | 02-02-17 | 12:01

Wat een keurige man.

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 12:01

Ik moet eruit. Privézaken. Hoop dat andere reaguurders live blijven commenten.

Gajus | 02-02-17 | 12:01

Het lijk wel een wat zielige miniatuurversie van de VN, dat 2e kamertje van NL.
Grote woorden over wereldkwesties, maar er geen enkele invloed op uit kunnen oefenen. Het blijft allemaal bij puur gelul.
ChatBot | 02-02-17 | 11:57
Ik voel me bijna schuldig dat ik nu zit te luisteren...

Gajus | 02-02-17 | 11:59

EU-partij 1 t/m 8 zijn in raptempo hun hand aan het overspelen... Trump mania kent geen grenzen meer.
Het is geen moslim ban, leugenachtige pipo van Groen-Links.

Desmoulins | 02-02-17 | 11:58

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 11:33
De ophef is er niet want het betreft islamitische landen. Volgens links hoeven islamitische landen niet aan dezelfde hoge westerse standaarden te voldoen, want ze zijn islamitisch. Die hebben nou eenmaal andere denkbeelden en culturen die harstikke verrijkend zijn. Komt daarbij ook nog dat je dan een ontzettende islamofoob bent wanneer je kritiek hebt op islamitische landen/islam en dat je ook nog eens geweld (oe eng!) kunt verwachten van de korte islamitische lontjes.
Neej, dan is het natuurlijk veiliger (en meer passend in de eigen ideologie) om gewoon bij de ambassade van de USA te gaan protesteren. (dan die bij de Turkse ambassade, die ernaast staat, jeweetwel dat land die de meeste journalisten gevangen genomen heeft)
Als dat nou geen hypocrisie,discriminatie en ongelijkheid is?

Julia | 02-02-17 | 11:57

Het lijk wel een wat zielige miniatuurversie van de VN, dat 2e kamertje van NL.

Grote woorden over wereldkwesties, maar er geen enkele invloed op uit kunnen oefenen. Het blijft allemaal bij puur gelul.

ChatBot | 02-02-17 | 11:57

De SGP is veel minder pro-EU dan ik gedacht had. Ik bedoel, SGP wordt toch doorgaans gebrandmerkt als "klein-rechts". Niet klakkeloos mee gaan in anti-Trumpsentimenten, zegt Bisschop ook. Hij ergert zich aan de selectiviteit van de verontwaardiging, zegt hij ook nog.
Het is dat ik volstrekt a-religieus ben...

Gajus | 02-02-17 | 11:57

Goedzo SGP

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 11:55

Beter een debat over een plan wat te doen als de EU uit elkaar zal vallen. Dat gaat namelijk gebeuren onder Trump.
Bilaterale handelsverdragen FTW!

Desmoulins | 02-02-17 | 11:55

Hou op! Mark durft de zuipschuitende EU bobo's nog niet eens aan.Trump is out of his league!

Accident_Prone | 02-02-17 | 11:52

Wat een sneu land.
Richt je eens op Nederland.

Desmoulins | 02-02-17 | 11:52

Trump is zeker geen sump !

Sjtief | 02-02-17 | 11:49

Dreinende kinderen. De grootste/machtigste democratie van de wereld heeft gekozen: get over it en ga door met leven.

TheseDays00 | 02-02-17 | 11:48

Wanneer is er een kamerdebat over de Marrekaanse bezetting van de Spaanse Sahara?

Vogelbeest | 02-02-17 | 11:48

Jaaaa de godwin, dank je wel meneer van GL. De concentratiekampen in Libië

Gajus | 02-02-17 | 11:47

Wanneer is er een kamerdebat over die 21 landen waar je niet in komt met een Israëlische paspoort, of zelfs niet met een Nederlands paspoort als er een Israelisch stempel in staat?

Vogelbeest | 02-02-17 | 11:47

GroenLinks mag ook een plasje doen... Wat een futloze vertoning. "De EU doet het beter dan Trump", whahaaa, kansloos!

Gajus | 02-02-17 | 11:46

Ik vraag me af waarom we debatten over Amerika en Trump hebben in Nederland, het is toch een Amerikaanse aangelegenheid die NL niet direct aangaat. Het lijkt me handiger dat deze figuren zich eens wat drukker maken om wat er in NL aan de hand is ipv over Trump te debatteren.

Huftert | 02-02-17 | 11:45

Trump laat een stel moslims niet binnen.

Obama gooide er gemiddeld per dag 71 bommen op.

Maar daar hoor je de Trumpofoben niet over.

Vogelbeest | 02-02-17 | 11:45

Haha, Wiebes zwaar onder vuur!
Positie wankelt, zou mooi zijn als er weer een VVDér terecht moest aftreden.

Nuchternederland | 02-02-17 | 11:44

Trump is zojuist wakker gebeld omdat wij het hebben over hem in de kamer.

Grrraaien | 02-02-17 | 11:44

Vraag eens aan een Neederlandsche politicus hoe het komt dat in 2016:
.

Aantal 'vluchtelingen' in Denemarken 7450
Aantal 'vluchtelingen' in Nederland 250.000
zich meldden.

duitse herder | 02-02-17 | 11:43

Hoera voor de SP, samen met de PVV de echte kritische EU partij

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 11:43

De SP wil graag horen van Rutte het ook discriminatie van een geloof vindt. Er wordt op nationaliteit gescreend, iemand met 2 paspoorten kan dus wel naar binnen, als 1 van de 2 niet van zo'n land is. DUS geen discriminatie op basis van geloof.

een_mike | 02-02-17 | 11:41

simpelman | 02-02-17 | 11:39
Tegenwoordig leren ze op school, dat het de Marrekane waren.

Gajus | 02-02-17 | 11:41

"Nederland moet Israel tot de orde roepen", zegt Van Bommel. En Amerika.
Denk steeds weer terug aan dat citaat van mijn oude geschiedenisleraar met een krantenkop uit 1949: "Nederland waarschuwt China voor de laatste maal"

Gajus | 02-02-17 | 11:41

Canadezen en GB ers hebben ons grotendeels bevrijd.

cat22 | 02-02-17 | 11:39

Dat de Amerikanen gvd van Westkapelle tot Delfzijl hun leven kwamen geven voor onze vrijheid was indertijd helemaal geen uitgemaakte zaak. Dat hing er nogal van af welke stroming het daar toen voor het zeggen kreeg. En in dat kader is het leerzaam om eens terug te kijken naar de geschiedenis van de kreet "America First".

simpelman | 02-02-17 | 11:39

Harry van Bommel is kritisch op Tusk... dat is zonder meer terecht.

Gajus | 02-02-17 | 11:38

Ben benieuwd:
Wordt Trumpofobie straks ook strafbaar net zoals het roepen van "minder, minder, minder Trump?".

matrixbluepill | 02-02-17 | 11:38

Keidruk daar in de kamer. Al die afwezige kamerleden ook maar korten met € 300.000,- ?

Gajus | 02-02-17 | 11:37

Na het volgen van een paar van deze debatten begin ik een ENORME grafhekel te krijgen aan de kamervoorzitter.

DerFoehrer | 02-02-17 | 11:37

Is dit het vervolg op het debat waarin geëist werd dat Rutte in hardere bewoordingen afstand moest nemen van het regime in EU kandidaat-lidstaat Turkije? #dtv

atheïstisch stemvee | 02-02-17 | 11:36

Turkije mag niet de EU ingerommeld worden, zegt Verhoeven. Maar dat dreigde vele jaren geleden toch reeds te gebeuren?

Gajus | 02-02-17 | 11:36

Trump heerst. Meer meer meer Trump dus.

De Vrijlansier | 02-02-17 | 11:33

Juist Qatar en Saoudi-Arabie nemen helemaal niemand op. Waar is de ophef

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 11:33

Niet Trump maar de hakbars zijn de ECHTE disriminatoren (veel meer dan Trump) maar daar hoor je de linkse Gutmenschen natuurlijk niet over.
Daar het onderstaande een “Betaal” artikel is en dus niet open voor idereen zal ik de text maar citeren "ter leeringh ende vermaeck":
“Er is veel kritiek op het Amerikaanse inreisverbod, maar het Midden-Oosten zelf heeft broederliefde nou niet echt hoog in het vaandel staan. Goed voorbeeld daarvan is altijd de Palestijnse kwestie. Voor de Bühne wordt altijd emotioneel voor de Palestijnse zaak gepleit, maar de tirades zijn vooral gericht tégen Israël. Af en toe gaat er wat geld richting Gaza of Ramallah, maar ondertussen worden de Palestijnen zelf vaak met de nek aangekeken. Losers, die het niet tegen de Joodse staat op durven te nemen.
En dan zijn er uiteraard de miljoenen Syrische vluchtelingen. Met name de Golfstaten liggen al langer onder vuur omdat zij nauwelijks Syriërs opvangen. De oliesjeiks zijn meer bezig met welke Ferrari ze deze maand zullen kopen dan of ze een getraumatiseerd gezin onderdak kunnen bieden. Arme landen als Libanon en Jordanië moeten dat vuile werk opknappen.
Koeweit gaat nu nog een stap verder. Het oliestaatje, dat begin jaren ’90 de sympathie van de wereld veroverde na de inval van Saddam Hussein, heeft in navolging van Donald Trump besloten inwoners van vijf moslimstaten geen toegang meer te verlenen. Het gaat om Irak, Syrië, Iran, Pakistan en Afghanistan. Landen ook waarmee het in verschillende regionale organisaties zit. Als reden wordt opgevoerd de ‘instabiliteit’ in die landen. Koeweit is bang voor aanslagen door Al-Qaeda of Islamitische Staat, al herbergt het land zelf tal van financiers van deze organisaties. Het laat bovendien al vijf jaar lang geen enkele Syriër binnen: Trump avant la lettre.
Koeweit is sowieso weinig gastvrij. Het wordt in een onderzoek uit 2015 het minst vriendelijke land voor expats genoemd. Dit terwijl de bevolking voor 70 procent uit buitenlanders bestaat. Dat percentage had hoger kunnen zijn, maar de expats mogen vaak hun families niet over laten komen. En nu zijn dus de grenzen gesloten voor de inwoners van vijf moslimlanden. Koeweit: verre vriend noch goede buur.”
http://www.telegraaf.nl/opinie/27547542/__Slechte_buur__.html

telelezer | 02-02-17 | 11:31

Go Trump!

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 11:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken