Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV - Tom Staal terug van reces. Hunnie ook

Terwijl u al een dag of 17 voor dag en dauw op pad bent om de schoorsteen te laten roken, moesten onze ruimgesalarieerde volksvertegenwoordigertjes in Den Haag vandaag ook weer aan de bak. Paar weekjes maar hoor. Vanaf 24 februari zijn ze alweer wieberen, tot en met 20 maart. Geen wonder dat onze HH politici en Fleur vandaag zo breeduit glunderden naar GeenStijl-verslaggever Tom Staal chez Patatbalie. Thema du Jour was vandaag Het Grote Uitsluiten, want dat is de nieuwe politiek in het ordinaire fietsenhok dat Binnenhof heet. Maar daar gaan hunnie van de partijkartels helegaar niet over. U wel, op 15 maart.

Reaguursels

Inloggen


Bashir moet volgens een pvver zelfs oprotten naar z'n eigen land.
tostimaker | 18-01-17 | 10:17

Ehm Tostimaker, heel belangrijk (as in HEEL belangrijk) verschil tussn "PVV'er als kiezer" en "PVV`er als politicus voor de PVV"...

Het ene is een mens die op de PVV stemt en zodoende misschien een paar of alle standpunten van die partij ondersteunt. Dat betekent echter niet dat alles wat deze persoon (kiezer) doet of zegt ook automatisch een standpunt van de PVV als Partij is. Precies DIT beeld is datgene dat er voor zorgt dat de mensen die bij Pegida meelopen en mensen die op de PVV stemmen, etc) door links en de (linkse) media consequent in een slecht daglicht worden gestelt. In Amerika waren het "Deplorables"... Does that ring a bell?

De eerste stap die het mogelijk maakt dat mensen in staat zijn andere mensen iets aan te doen, is ervoor te zorgen dat jóuw mensen de andere partij niet Meer als (gelijkwaardige) mensen ziet, maar als een symbool.

Joden werden gelijk gesteld aan ratten
Islam ziet alles dat westers is als minderwaardig
Links ziet iedereen die kritische vragen over asielpolitiek stelt als een Nazi
Denk ziet ieder kind dat zich op een traditionele Sinterklaas verheugd als een racist
Feministen zien elk verschil als sexisme
en ja, veel Nederlanders zien elke "vluchteling" tegenwoordig als "gelukszoeker".

Jammer genoeg is het laatste het einige dat zich daadwerkelijk met betrouwbare cijfers grotendeels laat bevestigen, maar dat will er gewoon niet in bij de zittende kliek, want "racistisch".

Terugkomend op het begin van mijn betoog: als een Politicus van de PVV zonder reden zegt dat Bashir naar zijn eigen land moet oprotten, dan zou die PVV`er meteen uit de partij gesmeten moeten worden, zonder recht op wachtgeld. Op het moment dat diezelfde PVV`er echter een argument heeft waaróm dat zou moeten, anders dan puur en alleen de afkomst (Grondwet...), dan verdient die PVV Politicus een platform om zijn standpunt nader te verklaren. In dit geval dus geen rechtbank, maar de tweede kamer. En dáárvoor is de zittende kliek bang: niet dat Wilders gelijk heeft, maar het feit dat door hun eigen harde opstelling jégens Wilders, duidelijk wordt dat zij de kiezer jarenlang besodemieterd hebben en dat het Volk daarvoor ook nog de rekening mag betalen. Het Volk pikt het gewoon niet meer. Dáárom wint de PVV.

Gladiator Fap | 18-01-17 | 14:31

"Dat je aan de kiezer duidelijk maakt dat je er niet mee kan samenwerken." De infantiele arrogantie. De kiezer maakt dingen duidelijk aan de volksvertegenwoordiger, niet andersom.

His Lordship | 18-01-17 | 12:37

@ gajus

Dat is dus precies wat we gaan krijgen. Hoeveel stemmen Geert ook krijgt, want uitsluiting door het Policor.

Dus krijgen we een totaal onwerkbaar kabinet van misschien wel 5 partijen om maar aan de 76 zetels te komen

Manomanoman wat een land. Maar het ligt natuurlijk ALLEMAAL aan de populisten hé

Sarcasme off

Mallepietje1001 | 18-01-17 | 11:17

Pechtold houdt allemaal niet meer bij welke partijen erbij zijn gekomen. En de manier waarop ie erover praat... Helemaal Dedain'66.

zwarte_weduwe | 18-01-17 | 10:21

Fleur agema leuk?! Check dat filmpje van een paar dagen geleden waarin ze Renske Leijten op de meest flauwe manier aanvalt. Dat mens spoort niet. Vervolgens worden SP'ers aangevallen op Twitter door PVV fanboys. Bashir moet volgens een pvver zelfs oprotten naar z'n eigen land. Echt heel jammer dat er zulke onfatsoenlijke PVV'ers zijn, want Geert praat geen onzin.

Rest In Privacy | 18-01-17 | 10:17

Schoorsteenveger | 18-01-17 | 10:08

Klopt... wat een armoede weeral...

Gladiator Fap | 18-01-17 | 10:10

"We sluiten geen mensen uit, we sluiten politieke partijen uit." Duidelijk, denk je, maar dan meteen daar achteraan: We sluiten samenwerking in een kabinet met de heer Wilders uit."

Schoorsteenveger | 18-01-17 | 10:08

De einige reden, waarom sommigen pleiten voor een kiesdrempel is niet "het probleem om een regering samen te stellen", maar alleen maar omdat er dan relatief veel zetels automatisch naar verhouding onder de gevestigde partijen verdeeld gaan worden.

Het is dus nog erger: de grotere partijen gaan dan zetels krijgen, ondanks dat mensen nadrukkelijk níet op die partijen gestemd hebben, waardoor het glas-plas-was scenario dan weer makkelijker gehaald kann worden.

Pure damage control: als we geen goed verhaal hebben, dan belazeren we gewoon de kiezer nóg een keer, zolang we maar op het pluche kunnen blijven zitten.

Gladiator Fap | 18-01-17 | 10:01

Buma die in een poging bij het gewone volk (plebs van plebejers) te horen zijn echte naam van Haersma Buma (Patriciers) verloochent. Een echte CHU'r waardig deze zelfverloochening rept over een drempel van 3 (dus exit de grefo's van de SGP en CU) zoals ze indertijd de AR bij het CDA "kalt" stelden.
Ik kan het bijna het toetsenbord niet afkrijgen maar Geert heeft gelijk, die Agema is echt dommer dan dom, allemachtig. Als "wij" de grootsten worden mag "Geert" het waarmaken ..... zo dan, die loopt al lang rond in DenHaag.
Verder laat alleen mensen toe in de kamer die op eigen naam (al dan niet ingeschreven bij een partij) de kiesdrempel halen. DIE vertegenwoordigen namelijk wel burgers. Dus igv de PVV 30 zetels, prima who cares, met alleen Geert een stoeltje, maar zal bij andere partijen niet veel anders zijn.
Scheelt kosten, spreektijd, gedoe, interviews etc. De rest twitteren ze maar bij elkaar, who cares.

KomodoVaraan | 18-01-17 | 09:21

Buma en Pechtold zijn toch twee stabiele pijlers in 's lands politiek. Ze zijn er altijd en zeggen altijd hetzelfde, namelijk niks. Dan weet je tenminste waar je niet op moet stemmen. Ik moet de heer Wilders helaas mededelen dat ik niet meer op hem ga stemmen. Geen zorgen, ik ga wel PVV stemmen maar dan op Fleur. Niet zo bang Fleur, bijt maar gerust van je af. Trap ze onder hun linkse ballen die rotzakken.

Nivelleermarionet | 18-01-17 | 09:18

Heeft Asscher al weer een nieuw fluimverhaaltje verspreid om de PvdA te "redden"?

niemandzielig | 18-01-17 | 09:00

Eén van de meest burgerhatende gevolgen van een meerpartijenstelsel: je hebt geen flauw benul meer waar je op stemt aangezien elk regeerakkoord een vreselijk compromis van meerdere partijprogramma's is.
.
Het argument dat er nu geen kiesdrempel is, is onzin. Nu is de kiesdrempel 65.000 ofzo. Die verhogen naar 150.000 zou uitstekend zijn. Met echte argumenten en een stabiele kieslijst zit je daar zo op.
.
Tot slot, mochten er straks wel 18 partijen in de Kamer komen, kan dan eens iemand bedenken dat ze niet alle 18 hetzelfde hoeven te zeggen tijdens een debat? Tenenkrommende vertoning steeds. Zou een verademing zijn, dat Buma naar de microfoon loopt en zegt: "ik had 14 vragen en 6 opmerkingen maar Kereltje heeft alles al gezegd". En dan weer gaat zitten. Maar te efficient vrees ik.

de Voorzittert | 18-01-17 | 07:50

Mooie foto/screenshot van Pechtold. Lol.

Yummy | 18-01-17 | 07:46

@ Van Urk | 18-01-17 | 00:21
U komt mij voor als een redelijk mens.
En dat vind ik fijn.
En Buma moet niet zo hoog van de toren blazen met zijn 3 zetels.
Al was het maar omdat anders de diertjes nooit in de 2e kamer waren gekomen.

Maya de Blij | 18-01-17 | 05:46

@Pferdefotze | 17-01-17 | 21:31
Dit is de eerste keer dat ik Fleur echt bloed aantrekkelijk vind. Waarschijnlijk komt dat omdat ze gelukkig in de liefde is.

keestelpro | 18-01-17 | 02:25

Uitsluiten is het verkiezingsprogramma dit jaar ????

kereltie_ut_drenthe | 18-01-17 | 01:27

@rekennietmachine | 17-01-17 | 23:55
Mee eens, net niet doorhakken en een ander ook wat ruimte gunnen en ook een keer laten scoren. Aardige gozert.

Watching the Wheels | 18-01-17 | 01:04

Was wel scherp van Pechtold, Tom Staal ook een eigen partij. Dat het onmogelijk zo ontwikkeld zou zijn als hij en andere lijsttrekkers het belang van hun Oekraïnse zakenvrienden niet zo hoog boven de belangen van de kiezer zouden hebben verheven vergeet hij gemakshalve even.

Watching the Wheels | 18-01-17 | 01:01

BlowingBubbles | 17-01-17 | 23:44
Nee, het is inderdaad niet goed om te gaan bepalen wat een ander zijn vrijetijdsbesteding moet zijn. De SGP laat genoeg keus over om te doen op de vrije zondag. Ok, dat een grote woonboulevard of grootgrutter open is kan ik nog enigszins inkomen en accepteren. Echter, als kleine winkeliers zowat verplicht worden hun deuren open te gooien op zondag om economisch niet weggeconcurreerd te worden door andere winkels wie er minder moeite mee hebben, vind ik dat een kwalijke zaak. Eén dag rust, moet gewoon kunnen.

Het is kinderachtig om over incest te beginnen omdat u het gebruikt als overdrijving om de kandidaten van SGP belachelijk te maken.

Van Urk | 18-01-17 | 00:21

Tom Staal, toch een sympathieke gozert.

rekennietmachine | 17-01-17 | 23:55

Van Urk | 17-01-17 | 23:12
Voor sommige mensen is het heerlijk ontspannend om op zondag de meubelboulevard of Ikea te bezoeken. Anderen sporten die dag graag. Uw SGP legt net even iets te graag aan anderen op hoe ze hun vrije tijd moeten doorbrengen. En vertel eens, waarom is het kinderachtig om over incest te beginnen? Dat komt in uw kringen niet voor?

BlowingBubbles | 17-01-17 | 23:44

Nehemia | 17-01-17 | 23:10
Als je het verhaal van die Samaritaan leest, dan zie je dat die het onderwerp van zijn barmhartigheid niet in eigen huis nam. Nee, die liet hij elders op zijn kosten verzorgen. Een soort van opvang n de regio. Lezenswaardig boek, de Bijbel!

BlowingBubbles | 17-01-17 | 23:40

Eventjes off-topic.
Kan de editor misschien wat meer aandacht aan audio shizzle besteden? Valt me vaker op de laatste tijd dat bijv. deze clip weer akelig zacht gemonteerd is qua audio. Als ik nu weer verder ga met Machine Head, dan schrikt de buurvrouw zich helemaal de tandjes........

JoopSlim | 17-01-17 | 23:27

@Ci Ty33 | 17-01-17 | 22:55
Geen idee waar u die onzin vandaan heeft maar een zorgelijke situatie dat verkeerde informatie desastreuze opinie oplevert. We lopen ze even langs:
- Nederland gaat wel degelijk over de eigen begroting (hoe het geld binnen komt en waar het aan uitgegeven wordt), behalve dat het EU-lidmaatschap een verplichte contributie kent en dat de norm is niet meer dan 3% begrotingstekort te hebben. Die laatste norm is overigens op aandringen van NL en dat doel zou ieder kabinet ook hebben zonder dat Brussel een stok achter de deur zet (om potverteerderij te voorkomen)
- Pensioenpotten zijn nog gewoon onder beheer bij de diverse Nederlandse pensioenuitvoerders. Blijft ook zo.
- Onderwijs is vooral hervormd naar Amerikaans model (bachelor/master systeem in hoger onderwijs). Op basis en voortgezet onderwijs heeft ieder EU land zijn eigen invulling gegeven aan het onderwijspakket.
- Buitenlandse studenten (Chinezen e.d.) brengen gewoon een hoop geld in het laatje van de universiteiten. Dat EU studenten laagdrempelig kunnen kiezen voor een master of deel van een studie bij een andere universiteit in een ander land lijkt me vooral ten faveure van de de ontwikkeling van de student en buitenlandervaring is altijd meegenomen in de carrière.
- 3/4 van de wetgeving is een een getal dat je ter plekke verzint en dat weet je zelf ook. Ja er komt wetgeving uit Brussel, bijvoorbeeld om de roamingtarieven af te schaffen en daar mag de burger best blij mee zijn. Denk maar niet dat een Brit binnenkort roaming-vrij kan reizen in de EU.
.
Oh, en niet iedereen die niet uitgesproken PVV adept is is meteen een trol. Er zijn mensen met een andere mening in dit land, volgens de laatste peilingen >75%

pomtiedom | 17-01-17 | 23:26

Leuk filmpje van Tom Staal.
LuckyTV had gisteren ook een schitterend filmpje met lijsttrekkers en andere politici. Ook Baudet was even in beeld.

www.luckytv.nl/de-aftrap/ *aanrader*

Marie Curieux | 17-01-17 | 23:18

Stelletje numbnuts daar. Kiesdrempel is ok maar zorg er dan ook voor dat de zetel aan de partij toebehoord. Geen wachtgeld gewoon WW. Oh ja en voor mij kiesdrempel 5% maw 7 a 8 zetels. ben je meteen van het gezeik af. In Duitsland was de FDP (oude VVD hier) ooit de 2e partij maar door gekloot zitten ze niet meer in de Bondsdag. Tsja zo is het leven.
En Fleur ziet er gelukkig en gezond uit. Maar dat terzijde. ;) :)

Basil Fawlty | 17-01-17 | 23:15

BlowingBubbles | 17-01-17 | 23:02
Zondagsrust is een schoon iets. Eén dag rust in onze overgestresste consumptiemaatschappij kan echt geen kwaad. Kinderachtig dat u meteen over incest moet beginnen.

Van Urk | 17-01-17 | 23:12

BlowingBubbles 2258
Groot gelijk. Wat dat aangaat zijn ze veel te naïef. Samaritaanschap kun je ook op een andere manier verzilveren en het gros van de migranten komen om economische motieven. Dat is toch weer die linkse weeffout die parten bij ze speelt.

Nehemia | 17-01-17 | 23:10

jip_86 | 17-01-17 | 22:50
DENK kan in deze moeilijke tijden alle media aandacht gebruiken, zeker nu ze een strijd moeten aangaan om dezelfde stemmers waar ook Artikel1 op gaat azen. De Turkse stemmers zullen ze wel krijgen maar ook de rest van de moslims?

Dinand | 17-01-17 | 23:03

Van Urk | 17-01-17 | 22:42
Zodat de winkels weer dicht kunnen op zondag? Hoewel die Van der Staaij best humor heeft en ik graag naar hem luister is het beste advies toch vooral VNL of FvD te stemmen. Met teveel Christelijke invloed komen we nooit van religieuze scholen af. Heb je trouwens enig idee wat voor incest producten er in de kamer komen als ze teveel stemmen krijgen? Als die Dijkgraaf het beste is na Van der Staaij.....

BlowingBubbles | 17-01-17 | 23:02

Nehemia | 17-01-17 | 22:01
Het blijft hoe dan ook de partij van de 'welkom in mijn land' zangers. Wordt er door de PKN top ingeramd, gelukkig ontstaat er intern protest binnen PKN. Echter: geen CU stemmen is beter voor ons land.

BlowingBubbles | 17-01-17 | 22:58

Wat is Pegtold toch een sneue lul met zijn 'dan moet ik ff goed nadenken hoe zat het ook alweer'.

General Dripple | 17-01-17 | 22:56

pomtiedom | 17-01-17 | 22:41
Bent u misschien een van de betaalde EU trollen of een van de niet betaalde PvdA trollen. Want iedereen weet zo langzamerhand dat de EU aan de touwtjes trekt bij de door u genoemde onderwerpen. Nederland gaat helemaal niet meer over de eigen begroting t.g.v. De Europese begrotingsunie, en het zg semester. En sociale zaken: we hebben ons pensioen spaargeld aan Brussel moeten afdragen. Het hele onderwijs is hervormd naar EU model, en we worden overspoeld door buitenlandse studenten, die ons brabbel-Engels opdringen. Überhaupt komt drie-kwart van de wetgeving momenteel uit Brussel. Daarom is Nexit prioriteit nr. 1.

Ci Ty33 | 17-01-17 | 22:55

Nacho_Vidal | 17-01-17 | 21:53
Wat leuk dat je ons allen hier deelgenoot van maakt.

BlowingBubbles | 17-01-17 | 22:54

pomtiedom 2241
Dat is de directe afdracht. De indirecte afdracht door het Brusselse beleid ligt vele malen hoger voor de belastingbetalers . Ga maar na. Het drama Griekenland (tientallen miljarden door het doucheputje). De echo van Jan Kees de Jager - met rente - klinkt nog na. Het monetaire beleid. Draghi die maandelijks 80 miljard aan geldverruiming uitgeeft. Het debacle Oekraïne. De pensioenen die nu Europees worden aanbesteed. Het Brusselse migratiebeleid. Het bankenbeleid. Ten koste van alles al die banken overeind willen houden
Er zitten heel veel draken tussen, maar wij betalen het allemaal. De Brusselse anti Rusland retoriek wat Europa jaarlijks meer dan tien miljard euro kost. Brussel doet meer kwaad dan goed. Dat wanbeleid wordt allemaal door ons betaald middels allerlei bezuinigingen.

Nehemia | 17-01-17 | 22:53

pomtiedom | 17-01-17 | 22:41
Ik begrijp niet dat Buma zo stellig voor de 3 zeteldrempel is. Het kind (SGP) met het badwater (Denk, Artikel 1, GP, Nieuwe Wegen, VNL) weggooien.

Van Urk | 17-01-17 | 22:53

Heb vanavond weer naar de stemwijzer (opsporing verzocht)gekeken en dat doe ik al meer dan 20 jaar en er is nog steeds niks gedaan door de politiek dus dan ga ik toch maar weer Pvv stemmen.

Nietgek | 17-01-17 | 22:52

Kuzu praat weer met GeenStijl? Wat is daar mis gegaan?

jip_86 | 17-01-17 | 22:50

Best wel grappig als de PVV de grootste wordt dan zullen zij een kabinet moeten formeren.
50+ en D66 zie ik wel zitten als het CDA ook mee doet maar dan moet onze blonde Geert wel water bij de wijn doen
en dat zal dan weer begrepen worden als kiezers bedrog.
Wel staat dan de VVD buitenspel en dat is voor de PVV stemmers ook een hoop waard.
Echter, aan een nee van Rutte hecht ik niet zoveel waarde door voortschrijdend inzicht wil hij nog weleens zijn nekje draaien.

botbot | 17-01-17 | 22:49

@Terror-Oehoe | 17-01-17 | 22:46
GeenPeil is toch best aantrekkelijk als ik al dat partijgelul hoor. Ik weet het veel beter dan die zoutzakken.
.
Oh ja? doe mij even het juiste antwoord op onderstaande motie(behandeld tijdens laatste stemmingsronde, check ook even de amendementen):
.
Wijziging van diverse onderwijswetten in verband met de vereenvoudiging van de vorming van samenwerkingsscholen (Wet samen sterker door vereenvoudiging samenwerkingsschool) (Kamerstuk 34 512)

pomtiedom | 17-01-17 | 22:49

Mijn hart gaat elke keer harder kloppen als ik Fleur zie. De mooiste vrouw ooit in de Tweede Kamer en ze zou een uitstekende minister van VWS zijn. Daarom (ook) PVV!

Dinand | 17-01-17 | 22:49

Van Urk | 17-01-17 | 22:42
Op een setje religieus getinte standpunten na is de SGP dan ook een heel degelijke partij die al decennia bewijst dat een kleine partij iets toe kan voegen in de kamer in de rol als controlerende macht en zijn ook niet te beroerd om een regering aan een meerderheid te helpen als dat in het landsbelang is (i.t.t. alleen te kijken naar de volgende verkiezingen)

pomtiedom | 17-01-17 | 22:46

GeenPeil is toch best aantrekkelijk als ik al dat partijgelul hoor. Ik weet het veel beter dan die zoutzakken.

Terror-Oehoe | 17-01-17 | 22:46

Oplossing kan ook zijn, in plaats van kiesdrempel opwerpen, aantal kamerleden verlagen tot 75. Scheelt toch weer in de kosten, backbenchers voegen maar weinig toe dus geen gemis en de kiesdrempel voor 1 zetel is effectief verdubbeld.

pomtiedom | 17-01-17 | 22:43

Hoe gereformeerder hoe zinniger hier voor de camera. Stem SGP

Van Urk | 17-01-17 | 22:42

Nehemia | 17-01-17 | 21:55
Afdracht aan de EU is per Nederlander (netto) enkele honderden euro's. Laat nu niet je keuze leiden door slechts één onderwerp met een laag budget. Dan is beleid op thema's als zorg, onderwijs, sociale zaken en overheidsfinanciën een stuk belangrijker voor wat de burger voelt in de portemonnee (en laten we wel wezen, de afkeer tegen de EU is vooral van de laatste jaren omdat er tijdens de crisis meer geld naartoe moest om de boel overeind te houden, louter economische motieven dus)

pomtiedom | 17-01-17 | 22:41

@Nacho_Vidal | 17-01-17 | 21:53
Ik adviseer U eens een afspraak te maken met een dokter en/of psychiater. Als ontlasten beter gaat voelen dan een orgasme heeft U één of meerdere problemen.

Montgomery Burns | 17-01-17 | 22:30

De kiesdrempel op 1/5 zetel zetten. Tenslotte kan je ook 1/4 staatsloten kopen.

McMarx | 17-01-17 | 22:22

@Alexiii

We hebben iemand als Trump: Wilders. Tegen wie van de huidige fractievoorzitters hij ook zou moeten 'runnen', Wilders zou op zeker de nieuwe premier worden.

LJBrinkhorst | 17-01-17 | 22:21

als ik dit lees denk ik : hadden wij ook maar 2 partijen en iemand als Trump ... )))

Alexeiii | 17-01-17 | 22:13

Lewis 2204
Ja. Rouvoet is ook op een mooie manier weggegaan. Op dat immigratiedossier zit wel spanning binnen de CU. Gert Jan Seegers heeft het met regelmaat over de wandaden van de muzelman ten aanzien van minderheidsgroepen. Te hopen dat ze alleen die vertaalslag maken met wie ze hier binnen laten.

Nehemia | 17-01-17 | 22:12

Heej.. Soms heeft die Pechtold een goed idee.. Tom Staal ook nog een partij. Gezellig!

PureYak | 17-01-17 | 22:11

@ Nehemia | 17-01-17 | 22:01
Zeker. En hij is niet wereldvreemd.
Rouvoet vond ik trouwens ook oké, zeker voor zijn ministerschap.
Maar met name de immigratiecrisis laat zien dat de CU vooral toch ook heel naïef Gristelijk is.

Lewis | 17-01-17 | 22:04

Op de Postonline staat het volgende:

"De grote voorsprong die de PVV in de peilingen had op de VVD is verdwenen in de meest recente peiling van Kantar Public (het oude TNS NIPO). De partij van Geert Wilders zou nu op dertig zetels uitkomen, tegenover 29 voor de VVD. In de vorige peiling van Kantar, die in december werd uitgevoerd, had de PVV nog een enorme voorsprong op de VVD: 36 zetels tegenover 23".

Ik verklaar de PVV allerminst heilig maar je kunt toch met droge ogen niet op de VVD (PVDA, D'66) gaan stemmen? Maar misschien valt deze peiling ook onder nepnieuws?

Mr.Robot777 | 17-01-17 | 22:03

Lewis 2154
Toch is Seegers wel een stuk rechtser dan Arie Slob was. De CU zat toen echt in het slop.

Nehemia | 17-01-17 | 22:01

De kans dat Sylvana aan regeren toekomt is wel zo mini mini minimaal, dat die vraag stellen hem ook beantwoorden is: 0,0

Jan Gordelroos | 17-01-17 | 22:00

Als ik ooit in mijn leven nog eens op een zogeheten christelijke partij stem, zal het de SGP zijn. Mensen als Dijkgraaf staan tenminste ergens voor en geloof ik.

Lewis | 17-01-17 | 22:00

In feite zijn er maar twee partijen in Nederland. Brussel (bijna allemaal) en geen Brussel(PVV).

Nehemia | 17-01-17 | 21:55

-weggejorist-

Nacho_Vidal | 17-01-17 | 21:54

Leuk mens, die Angema. Zou van mij veel meer het gezicht van de PVV mogen zijn.
Segers inderdaad mooie kerel, jammer dat zijn partij verder zo door en door politiek correct en (op de meeste gebieden) links is.

Lewis | 17-01-17 | 21:54

Weet je wie ook graag mensen uit sloot?

Uw Psychiater | 17-01-17 | 21:53

-weggejorist-

Nacho_Vidal | 17-01-17 | 21:53

Alle zetels zijn gelijk, maakt niet uit van welke partij ze zijn. Met het bij voorbaat uitsluiten van groepen zetels die tot de zelfde soort (partij) behoren is er geen gelijkheid tussen de zetels en wordt democratie afgebroken. Niets meer niets minder.

wie zal het zeggen | 17-01-17 | 21:50

Partijkartel? Is pritt een stiekeme FvD stemmert :p?

MadBioScientist | 17-01-17 | 21:48

Ik moet nu enorm poepen.

eerstneukendanpraten | 17-01-17 | 21:47

Gert Jan Seegers van CU is toch wel een sympathieke peer. Hij weet Sylvana met haar Artikel 1 partij leuk te typeren. Het is een afsplitsing van een afsplitsing.

Nehemia | 17-01-17 | 21:46

Zelfcorrectie: VD = VVD

Gajus | 17-01-17 | 21:44

Waarom zouden ze hem Arrogander noemen?

Boy Cot | 17-01-17 | 21:43

Is tendentieus. Volksvertegenwoordiger zijn is zowel taken uitvoeren in het parlement, als ook partijbijeenkomsten met de kiezers, het overleggen met burgers, organisaties enz., en natuurlijk stukken lezen, nadenken enz. Dus het zijn geen 14 weken vakantie met niets doen. Dat is uiteraard geen goedpraten van kamerleden die er wel de kantjes van afliepen zoals de GroenLinksers die wel salaris opstreken maar de dagen sleten in hun thuisland.

Ci Ty33 | 17-01-17 | 21:43

Ik geniet al bij voorbaat van GL en VD in één noodgedwongen kabinet.
Mijn beeld daarbij is dat van een kleine gammele sloep waarop al die gevestigde partijen samen hun toevlucht zoeken uit angst voor het grote PVV-zeemonster.

Gajus | 17-01-17 | 21:42

Diyanetdiscipel Kuzu mag ook zijn plasje voor de roze plopmicrofoon doen. Het zou toch wel hilarisch zijn als Sylvana genoeg idioten weet te verzamelen voor haar Artikel 1. Politiek wordt weer cabaret.

Nehemia | 17-01-17 | 21:42

Als ik zo naar de staat van het land kijk lijkt het mij dat zij maar ff over moeten werken voor het landsbelang. Genoeg problemen om aan te werken lijkt me.

HiddemaVoorMVJ | 17-01-17 | 21:40

Cees van der Hoeven geeft het woord droeftoeter weer nieuwe glans.

Nehemia | 17-01-17 | 21:37

Het Kerstreces is in onze dhimmireflex natuurlijk haram geworden.

Nehemia | 17-01-17 | 21:35

Bust the parties trust.

Koonkluk Huis | 17-01-17 | 21:34

Veertien weken vakantie per jaar. De politiek ingaan is een roeping.

Nehemia | 17-01-17 | 21:33

@Pferdefotze | 17-01-17 | 21:31:

Dat lijkt me - gezien uw nickname - een hele prestatie. Hulde!

Reinaert | 17-01-17 | 21:33

Landelijke politiek is deaud. Het is slechts een act.

vinzepinz | 17-01-17 | 21:32

Kom maar door met die verkiezingen.

The day after lullen ze sowieso allemaal anders.

Reinaert | 17-01-17 | 21:32

-weggejorist-

Pferdefotze | 17-01-17 | 21:31

Daarom stempels ik dus op de PVV.. Alleen daarom!

decaliter | 17-01-17 | 21:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken