achtergrond

Geenstijl

Treinreizen wordt ieder jaar kutter en kutter

“remmen.jpg"’s Lands favoriete haatbedrijven Prorail, NS en andere vervoerders werken al enige tijd aan het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer. Iedere tien minuten een trein en in 2028 (zucht, dan al) moet dat projectje afgerond zijn. Tot die tijd is het blijkbaar nodig ieder jaar een nieuwe dienstregeling eruit te knallen en is het onmogelijk de treinen een beetje op tijd te laten komen / te laten vertrekken (of de blaadjes van de rails te vegen). Dus: alle treinreizigers ergeren zich continu groen en geel aan de zoveelste hinderlijke onderbreking. De storingfalerij op het spoor breidt zich onverminderd uit en uit de cijfertjes blijkt dat het rampenvervoer steeds achterlijkere aantallen laat noteren. 2013: 2.294 storingen. 2014: 2.475 storingen. 2015: 2.941 storingen. 2016 (tromgeroffel): 3.024 storingen. Bedenk dan even dat er jaarlijks TWEE MILJARD belastinggeld in het spoor wordt gepompt, maar dat er tevens een gat van 200 miljoen is en dat er tot 2028 flink gesneden gaat worden. Manmanman, wat een sneue bedoening. Lekker blijven aanmodderen Sharon Dijksma, niemand doet je wat. Kansloze cijfers over 2016 na de klik.
Kansloze oorzaken top vijf: 1. Defecte trein (18,8 %) 2. Seinstoring (12,1 %) 3. Wisselstoring (8,4 %) 4. Aanrijding met een persoon (8,1 %) 5. Eerdere verstoring (5 %) Kansloze trajecten top vijf: 1. Amersfoort - Schiphol (122 storingen) 2. Rotterdam CS - Utrecht CS (121 storingen) 3. Den Haag CS - Utrecht CS (119 storingen) 4. Schiphol - Utrecht CS (119 storingen) 5. Lelystad Centrum - Schiphol (105 storingen) Kansloze stations top vijf: 1. Utrecht CS (325 storingen) 2. Rotterdam CS (299 storingen) 3. Breda (204 storingen) 4. Schiphol (198 storingen) 5. Amersfoort (152 storingen)

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.