Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geslacht (M/V) verdwijnt van o.a. OV-chipkaart

Lanceerde 's lands oudste universiteit eerder vandaag nog een "Nieuwe leerstoel om inclusie van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender personen te bevorderen," boeken die omniseksuele beroeps-authentici aan het einde van de dag gewoon weer een overwinning! Al noemen ze dat in die kringen vast anders, want winnen bestaat niet en het draait om meedoen. Maar goed, wat wil? "OV-chipkaarten die na 1 januari worden uitgegeven hebben niet meer de vermelding M of V, man of vrouw. Het kabinet vindt dat als het niet noodzakelijk is om iemands geslacht op een pasje of document te vermelden, dit dan ook moet worden weggelaten. (...) Minister Bussemaker is in gesprek met onderwijskoepels om de geslachtsaanduiding ook van studentenpasjes af te krijgen. Ook gemeenten hebben beloofd om, als het kan, het geslacht weg te laten op formulieren en stempassen." Ondanks dat het ook weer zo wat is om heel hard "NEE MAG NIET VIES FOUT" te roepen, het schaadt al die oorverdovend heteroseksuele cisgenders immers niet echt, knaagt het ook weer dat er beetje bij beetje afstand gedaan wordt van normaliteit als norm. Maar goed, de "if I had a [...] for every gender that exists"-grapjes kennen we inmiddels ook wel, dus er valt nu officieel niets meer te lachen om dit onderwerp, en laten we de onderstaande onzijdige u maar eens gewoon flink tegen de haren in strijken.
Volstrekt o/t eigenlijk, maar je vraagt je toch onwillekeurig af wat Vince Speranza nou van zulks zou denken (geluid aan).

Reaguursels

Inloggen

Komt een man op Schiphol. Moet door de poortjes. Wordt gevraagd:bent u man of vrouw? Zegt hij:vrouw. Dus wordt de man (nu even vrouw) gevisiteerd door een vrouw. Dat is nog eens lekker kicken!

ljcoster | 26-12-16 | 09:27

Wat doet de overheid?, die zeikt over M/V aanduidingen op de ov kaart, terwijl:...
onze oudjes liggen in hun eigen urine, armen, zieken en ouderen worden financieel kapotgemaakt, terrorismedreiging in NL, belastingdruk enorm, betaalbare huizen tekort, zorg kapotgemaakt, land overstroomd met gelukszoekers, en ga maar door.
.
En wij imbecielen pikken het gewoonweg allemaal

telelezer | 24-12-16 | 18:30

Het moet niet gekker worden , we gaan in de toekomst als zijnde geslachtloos of dubbelgeslacht door het leven, we mogen niet meer zeggen wat we zijn, ook verdwijnt onze identiteit op alle officiële documenten, een slechte zaak, ik ben een man en daar ben ik trots op en iedereen mag weten dat ik een man ben, ik ga dus naar een mannen WC en wil niet naar een dames WC.
waarom niet de keus Man/Vrouw geschlachtsloos? dubbelgeslacht? dat kan toch ook.
en de WC kan toch Heren, Dames , dubbelgeslacht dus extra wc's maken in grote openbare gebouwen

Ps29 | 24-12-16 | 17:08

We kunnen er geintjes over maken, maar als je in zo'n transitietraject zit is het soms knap lastig. Zoals je als hetero wordt geboren, voelt het ook als je in het verkeerde lichaam zit. Foutje van de natuur, maar wel knap lastig als het je overkomt. Je kiest er niet voor. Het schrappen van de aanduiding op officiële stukken zoals de OV-Chipkaart helpt in ieder geval een beetje.
cisca1953 | 23-12-16 | 19:15

Ja, kan ik me wat bij voorstellen. Er lijkt me ook weinig noodzaak het geslacht te vermelden, want het is nu niet bepaald een sterk attribuut van een personage voor identificatie. En zo'n tranisitetraject die je idd niet zomaar voor de lol. Ik ken iemand die dat heeft doorgemaakt en het is heftig.

xspalm | 24-12-16 | 15:18

Lol
Een van de meest privacy schendende initiatieven van de afgelopen jaren gaat nu doen alsof ze iets om privacy of hun klanten geven.

dr.andus | 24-12-16 | 14:03

Kijk eens aan, zo snel kan de ambtelijke molen dan ineens toch draaien. Wel als er politiek bedreven kan worden over de rug van 0.01% van de bevolking. Super belangrijk schijnbaar. Zat niemand op te wachten. Sowieso zit niemand te wachten op al die debiele pasjes en legitimatiepapieren die de overheid je verplicht bij je te dragen. Maar goed, opvallend dat de normaal traag als stront meanderende overheidstruck ineens als een razende over het asfalt dendert. Er stonden zeker blanke mannen voor de grill. Anyway, als een meerderheid nu graag de grenzen op slot wil of in ieder geval wil dat de wet wordt gehandhaafd en illegalen in land van binnenkomst worden opgevangen kan dat nu dan ook even snel worden geregeld? K, thnx, bye.

TheOneWhoKnocks | 24-12-16 | 12:41

En weer is er een Amerikaans SJW onderwerp overgenomen in Nederland. We hebben nog een paar maanden maar wellicht komt er voor de verkiezingen een decreet dat een ID vragen bij het stembureau discriminatie is. Zodoende kunnen de linksgekkies ongeremd hun stem blijven uitbrengen.
We gooien dus alles hier om omdat er 3% zijn die niet weten of ze mannetje of vrouwtje zijn. Wie is er gekker, zij of wij.
Alles moet overboord, alles moet op de schop. Hier is een agenda als een sloopkogel door de samenleving aan het gaan en sloopt alles wat een paar honderd jaar Verlichting heeft tot stand gebracht. En het resultaat zal een grote goelag zijn waar iedereen op eieren moet lopen omdat er altijd wel iemand gekwetst is.

DearMud | 24-12-16 | 10:56

gewoon allemaal op damestoiletten en andere voor dames gereserveerde plaatsen gaan ,wordt die onzin zo afgeschaft

pedro300 | 24-12-16 | 10:23

Snap niet waarom men hier op geenstijl zich zo druk maakt over geslacht. Het is een fucking trein kaart. Waarom moet daar weer geslacht info op? Het feit dat er zoizo persoonlijke info op staat is al te veel. Weet je nog? Die hele ophef jaren terug over de OV kaart?

andywatt | 24-12-16 | 10:18

Ik wist niet eens dat het er op stond, maw. het was me al niet opgevallen.

SanderEvers | 24-12-16 | 10:03

Als het geen functie heeft, kun je het geslacht prima weglaten. Zoals bij een ov kaart. Vanwaar al die dramaqueen reacties?

Ronman2k | 24-12-16 | 10:02

Cool, dan kan Meneer J.Jansen straks voor Mevrouw J.Jansen gaan stemmen.

Is dit nog nieuws? | 24-12-16 | 09:42

Jaaa en daar komt de social justice warrior cultuur uit America overwaaien als laatste stuiptrekking van totaal gestoord, idioot en krankzinnig links.

GerMonster | 24-12-16 | 09:36

Kijk dat bedoel ik nou alsof het al niet erg genoeg is dat ze allemaal moeten 'lachen' op zo'n foto heb je ook nog zo'n knakker die 'hardop lacht'.. (meestal zo'n 50'er) vreselijk.

JensDensen | 24-12-16 | 09:35

Dan kan van mijn pas de H van Hermafrodiet eindelijk verwijderd worden.

alshetware | 24-12-16 | 06:20

-weggejorist-

Stijlomlaag | 24-12-16 | 06:10

Graag wel een beetje respect voor de mannen in het onderste filmpje aub!
Dit zijn wel de helden die Europa bevrijd hebben van de Nazis en grote offers gebracht hebben!
Snap de link tussen dit filmpje en dat gendergelul ook niet maar dat zal mijn tekortkoming wel zijn.

De offers van de US 82nd and 101st Airborne Division verdienen ons respect!

DeHertogJan | 24-12-16 | 02:48

Jan Dribbel | 24-12-16 | 01:03
Bron? Altijd leuk als ik naar iets kan verwijzen

cocktailsmaak | 24-12-16 | 01:51

Straks iedereen gecastreerd, dus het gaat wel kloppen.

MistaRazista | 24-12-16 | 01:50

Nederland TBS-inrichting.
Bij de UVA spreekt men nog alleen over mensen met, en mensen zonder baarmoeder.
Dat is een officiele oekaze van de UVA.
De universiteit die volkomen onbenullen als Gloria Wekker subsidiëren.

Jan Dribbel | 24-12-16 | 01:03

Als zij dit voor elkaar krijgen, mag ik dan het papieren kaartje terug en inruilen voor dit OV-kaart gedrocht?

D.A.A.R. | 24-12-16 | 00:24

Die geslachtsaanduiding is alleen relevant als ook daadwerkelijk in de broek wordt gekeken of het overeenkomt. Anders is de voornaam voldoende, dunkt me.

JTKDM | 23-12-16 | 23:47

Nederland begint zo langzamerhand een TBS-inrichting te worden.

Vigil | 23-12-16 | 23:23

@ALLESANDERSSHOW | 23-12-16 | 22:51

Mee eens en klopt helemaal. Maar wat nu als de "onnozelen" zich niet meer uitspreken over bv de tokkies of bepaalde gelovigen die bepalen hoe jij moet leven?

Postvak IN (1) | 23-12-16 | 23:11

@ dulcinea | 23-12-16 | 19:14
Ik denk zelfs dat we die tak van sport kapot zouden maken met onze dominantie. Hoe mooi zou dat zijn.

Dr. Snoepjes | 23-12-16 | 23:06

@ cisca1953 | 23-12-16 | 19:15
Ik weet het nog beter gemaakt. We maken voor alle 17 miljoen Nederlanders een apart wetboek, op maat gemaakt en erop gericht om elke mogelijkheid van gekwetstheid te vermijden.

Dr. Snoepjes | 23-12-16 | 23:04

Moet je nu ook bij aankondigingen als "Beste dames en heren" gaan zeggen: "Beste dames, heren en transgenders"? Of misschien wel "Beste transgenders, dames en heren"?

Butchijo | 23-12-16 | 23:03

Weet iemand hoeveel transgenders er in Nld zijn. Interessant om te weten hoe groet de groep is waarvoor alles (niet noodzakelijk) wordt aangepast. Ik vind het wat anders als mensen niet anders kunnen zoals gehandicapten.

cocktailsmaak | 23-12-16 | 23:01

De overheid houdt zich bezig met triviale flauwe kul om de aandacht af te leiden van de enige die het over de echte problemen heeft namelijk Geert.
Deze kleuterklasjes van overheden hebben zo gezien inderdaad succes bij de onnozelen.

ALLESANDERSSHOW | 23-12-16 | 22:51

@Death By Luchtbed | 23-12-16 | 22:46, Ai, heerlijk!

Death By Luchtbed | 23-12-16 | 22:47

Bedankt allen! Heerkijk gelachen.

Death By Luchtbed | 23-12-16 | 22:46

Het kan nog vreemder. Bij mijn laatste werkgever kwam er een meiske witheet van woede klagen over het feit dat de mannen weer naast de WC hadden gezeken. De mannenwc dan. Een schande vond ze het. Wel eens 10 mannen gezien die elkaar zwijgend en met grote ogen zaten aan te kijken? WTF momentje.

Nivelleermarionet | 23-12-16 | 22:31

@Lyin Ted | 23-12-16 | 22:11

Ik denk dat het eerder door jou komt van het "doordrukken", als ik zo je reactie lees.. En ook al +/- 10 transgenders gesproken? Tuurlijk.. Ik geloof je wel hoor, als je dat wilt.. Fijn kerst!

Postvak IN (1) | 23-12-16 | 22:23

De meerderheid moet zich aanpassen voor de minderheid. Kan gvd op twee handen tellen hoe vaak ik transgenders tegengekomen ben (tenminste waar het duidelijk was iig). Wat een onzin. En ze blijven maar doordrukken, nooit luisteren naar andere meningen, altijd links weer met die shitzooi.

Lyin Ted | 23-12-16 | 22:11

@Tom Aatje | 23-12-16 | 22:04

Hey Tom Aatje, denk je een beetje aan je kleur?

Postvak IN (1) | 23-12-16 | 22:11

Optiefen, gauw!
Heb je een kut, dan ben je een vrouw. Heb je een piemel, dan ben je een man.
Iets anders is er niet.

Tom Aatje | 23-12-16 | 22:04

@DebraCadabra | 23-12-16 | 21:41

Het spijt mij dat ik niet in je perfecte wereld plaatje pas en in de categorie "minderheid" val. Ik blijf het ook apart vinden..

Postvak IN (1) | 23-12-16 | 21:52

Apart hoor, transgenders tot norm verheffen. Ik raak het allemaal een beetje kwijt, moet ik bekennen.

DebraCadabra | 23-12-16 | 21:41

man(m/v)man(m/v)man(m/v)

de euro middenweg | 23-12-16 | 21:39

Prima toch? Laten we nu ook eindelijk eens die gruwelijke gescheiden kleedruimtes in zwembaden afschaffen. Ik vind het heel kwetsend om als man niet tussen de naakte vrouwen rond te mogen lopen. Wel graag scheiden op BMI, een BMI onder de 17 en boven de 25 vind ik ook kwetsend om te zien namelijk.

Flapuidt | 23-12-16 | 21:35

Black and Yellow
Black and Yellow

Tha Analyzer | 23-12-16 | 21:35

@Goedheiligman | 23-12-16 | 21:14
Vreselijke dingen waren dat Je was bij voorbaat al een strip kwijt al had je nog geen meter gereden.

Kaft | 23-12-16 | 21:33

In welke volgorde mag je vanaf volgend jaar van een zinkend schip af?

joopsiroop | 23-12-16 | 21:27

McMarx | 23-12-16 | 21:14

Dit zijn wel de Amerikanen in de grote steden die zichzelf als de morele vorhoede van de wereld beschouwen. Het is overigens niet voor niets dat Trump is gekozen door het wat nuchtere volk.

cocktailsmaak | 23-12-16 | 21:26

Er staat straks alleen maar op je OV
Donorgeschikt: J/N

Breinbrouwsels | 23-12-16 | 21:24

Nee, inderdaad. Alles moet genderloos. Behalve als er wat te zeiken valt. Dan is het de schuld van blanke mannen. Dan wel!
Boer in 020 | 23-12-16 | 21:12

Ja of als er ergens alleen blanken mannen zijn moet het direct ter discussie staan en een plan op tafel voor meer "diversiteit". Terwijl als er alleen zwarte vrouwen of mannen in een bepaalde groep/tak/organisatie zitten er ineens geen diversiteitsprogramm nodig is.

Copycrauw | 23-12-16 | 21:24

necrosis | 23-12-16 | 20:59

Volgens mij zitten er een paar 'dubbels' in je post, zoals gender bender (8 en 28) en 6 en 7 (female to male en FTM).
Ik blijf bij mijn voorkeur.

Blijkbaar typo die ik gecopy paste heb

Je hebt Gender Bender en Gender Blender

Die 7 en 8 snap ik ook niet, misschien is een afkorting iets anders dan voluit geschreven ofzo

Hier linkje naar plaatjes met lijst:
indyfromaz.files.wordpress.com/2016/0...

cocktailsmaak | 23-12-16 | 21:23

Meneer Bussemaker is niet goed bij zijn knikker.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 21:23

Wat is het nut van het vermelden van geslacht in een paspoort?? Boeit het? Behalve in landen waar vrouwen niet naar voetbal mogen n kijken, niet mogen autorijden etc etc.
miko | 23-12-16 | 21:00

Ja boeit zeker:
Gisteren ging ik aangifte doen.
Agent: was het een man of vrouw?
Ik: nee het was een mens, ik zie geen geslachten
Agent: ok, was geslachtsloze bruin of wit?
Ik: Nee hij had geen kleur ik zie namelijk geen kleur
Agent, maar hoe groot was hij dan?
Ik: Ik beoordeel mensen niet naar hun lengte maar op hun zieltje en inhoud
Agent: bedankt u kunt gaan

Copycrauw | 23-12-16 | 21:18

@cocktailsmaak | 23-12-16 | 20:48
Moet je er wel bij zeggen dat die Amerikanen/USA inmiddels knettergek zijn geworden. Die vertegenwoordigen niet meer het beloofde land.

McMarx | 23-12-16 | 21:14

-weggejorist-

Goedheiligman | 23-12-16 | 21:14

Lekker boeiend. Alleen is de reden natuurlijk wel om te janken zo belachelijk vanwege het hoog virtue signalling gehalte en rijst bij mij de vraag of dames en heren volksvertegenwoordigers niets beters te doen hebben dan tijd en daarmee geld te verspillen aan dit soort nutteloze zaken om 0,3% van een bevolkingsgroep tegemoet te komen waarvan waarschijnlijk maar een klein percentage echt een probleem heeft met een geslachtsaanduiding op een document.

IslamPislam | 23-12-16 | 21:14

Nee, inderdaad. Alles moet genderloos. Behalve als er wat te zeiken valt. Dan is het de schuld van blanke mannen. Dan wel!

Boer in 020 | 23-12-16 | 21:12

Wij zijn inderdaad onzijdig geworden als je kijkt naar de mannen en vrouwen die geboren zijn in 1925.
Ome Gijs | 23-12-16 | 20:33

Hahaha! Wat heeft 1925 er nou mee te maken?! Jij kan er niet in geboren zijn, dan heette je wel (bet)overgrootvader Gijs
www.google.nl/search?q=what+happened+...

Organische evolutie | 23-12-16 | 21:11

Bij de volgende verkiezingen ga ik het stemhokje in met een minirokje, peniskoker, push-up BH en een mankini. Gewoon, omdat het kan.

His Lordship | 23-12-16 | 21:11

De Haagse stolp, wat is dat ook alweer?
Veel aandacht voor het plagen van de rookverkoop, vermindering vuurwerk, rattenvergif verbieden, het woord allochtoon afschaffen, geslacht niet meer vermelden, etc etc
Wat zou er veel tijd kunnen worden vrijgemaakt voor de echt grote problemen van dit land.
Maar ja, dat is veel moeilijker he?

weeseensnuchter | 23-12-16 | 21:10

@miko | 23-12-16 | 21:00
Herkenning en opsporing. Daar is volgens mij een paspoort voor bedoeld. Niet om de persoon in kwestie te dienen.

McMarx | 23-12-16 | 21:04

@Ik blijf bij mijn voorkeur.
necrosis | 23-12-16 | 20:59
17x29 met een fatalistisch thtsausje. Goed plan n.

en définitive | 23-12-16 | 21:03

Mooi lijstje cocktailsmaak, maar wel vreselijk beperkt. Het is alleen gender georiënteerd niets over raciale fluïditeit (blanke die zich neger voelt en visa versa). Wellicht is dat de volgende stap.

Franker | 23-12-16 | 21:02

@miko | 23-12-16 | 20:58
Ik zou zeggen, probeer het zelf eens en laat me weten wat je er van vond.
Al vraag ik me af of ik het wil weten.....

necrosis | 23-12-16 | 21:02

Aanduidingen zijn onzin en kwetsend. Je bent zoals je voelt.
Ik voel me een neger vandaag.

Wim Venijn | 23-12-16 | 21:02

@Nacho_Vidal | 23-12-16 | 20:11
Natuurlijk. Bijvoorbeeld een verzorgde baard of baardje. Met snor want, zonder betekend vandaag de dag dat je een mallotige bioloog/nerd bent of een moslim die graag wilt ontploffen.

McMarx | 23-12-16 | 21:01

ratelaar | 23-12-16 | 20:48

Waarom denk je dat Canada het beloofde land is voor de meeste liberale democraten?

cocktailsmaak | 23-12-16 | 21:00

@McMarx | 23-12-16 | 19:25
Wat is het nut van het vermelden van geslacht in een paspoort?? Boeit het? Behalve in landen waar vrouwen niet naar voetbal mogen n kijken, niet mogen autorijden etc etc.

miko | 23-12-16 | 21:00

@nomo | 23-12-16 | 20:56
Als in obvious child, par exellence. Omdat 't kan, jezelf willen onderscheiden.

en définitive | 23-12-16 | 21:00

Zucht...

harry21 | 23-12-16 | 20:59

@cocktailsmaak | 23-12-16 | 20:48
Volgens mij zitten er een paar 'dubbels' in je post, zoals gender bender (8 en 28) en 6 en 7 (female to male en FTM).
Ik blijf bij mijn voorkeur.

necrosis | 23-12-16 | 20:59

@necrosis | 23-12-16 | 19:43
Ach man, als zo een omgebouwde een paar mooie hormoon tietjes heeft,lekker lang haar,een schoon poepgaatje waar je hem in moet douwen doe dan niet moeilijk over dat piemeltje, denk maar dat het een flinke clitoris is die je in de mond neemt.

miko | 23-12-16 | 20:58

Het is trouwens een idee van D66 en VVD. Dat D66 dit wil doen kan ik nog wel begrijpen, maar dat de VVD zich hiervoor leent.. Beetje raar.

Raad_maar_raak! | 23-12-16 | 20:56

en dan krijg je dit:

Actress Lena Dunham says she has never had an abortion, but wishes she had because it’s a sign of “bravery” and “self-knowledge.”

nomo | 23-12-16 | 20:56

-weggejorist-

Rete irritant | 23-12-16 | 20:55

Ongelooflijk. Het gaat om wat je tussen je benen hebt. Niet wat je ermee doet of hoe je je voelt. Ieder zijn ding. Het kan gewoon dienen als extra voor identificatie. Wat een flauwe kul. Gaan we straks ook leeftijd schrappen. Voor die paar mensen die in de war zijn over hoe en wat ze zijn. Man man man. Op z'n smalst allemaal weer........

Rete irritant | 23-12-16 | 20:55

@cocktailsmaak | 23-12-16 | 20:48
Doe mij maar een oudere rijpere vrouw met alles erop en eraan.
De rest boeit me niet.

necrosis | 23-12-16 | 20:53

Laat het aan de politiek over om een oplossing te vinden voor iets wat voor 99,9% van de bevolking geen probleem is terwijl ze de echte problemen negeren i.v.m. te ingewikkeld.
Nou veel succes met de 6 extra stemmen die dit oplevert van gender neutrale toilet poepers van de Universiteit van Amsterdam.

Osdorpertje | 23-12-16 | 20:50

henkvaningrid | 23-12-16 | 20:36

Nee hoor daar klopt geen fluit van wat je zegt Henk dan wel Ingrid of wie je je ook "voelt".

Copycrauw | 23-12-16 | 20:49

Het weglaten van het geslacht op ov passen ik zie het probleem niet. Ik ga me pas verzetten als er newspeak door mn strot wordt gedrukt zoals in Canada. De c-16 bill die discriminatie op grond van het gebruik van voornaamwoorden wil aangrijpen. Het idee is dat het discriminerend of kwetsend kan zijn als je, komt ie; een minderheid van mensen een label (hij/zij) opplakt terwijl zij zich niet expliciet hij of zij voelen. Denk bijvoorbeeld aan transsexuelen. openparliament.ca/bills/42-1/C-16/ m.youtube.com/watch?v=LsLmRvpwjvQ Een beetje zoals het woord, nigger gebruikt door blanken racistisch is maar niet als afro-Amerikanen het woord onderling gebruiken.

ratelaar | 23-12-16 | 20:48

necrosis | 23-12-16 | 20:41

1 Bi-Gendered
2 Cross-Dresser
3 Drag-King
4 Drag-Queen
5 Femme Queen
6 Female-to-Male
7 FTM
8 Gender Bender
9 Genderqueer
10 Male-To-Female
11 MTF
12 Non-Op
13 Hijra
14 Pangender
15 Transexual/Transsexual
16 Trans Person
17 Woman
18 Man
19 Butch
20 Two-Spirit
21 Trans
22 Agender
23 Third Sex
24 Gender Fluid
25 Non-Binary Transgender
26 Androgyne
27 Gender-Gifted
28 Gender Bender
29 Femme
30 Person of Transgender Experience
31 Androgynous

Zie ook link bij m'n post

cocktailsmaak | 23-12-16 | 20:48

@ necrosis / 20:41
Je mag klikken maar mist nix
als je een onduidelijk type tegen komt, doe je maar net alsof je precies weet tot welke club Dinges behoort

Tobi | 23-12-16 | 20:47

Ik schrijf het er gewoon met een dikke stift op. No worries.

Raad_maar_raak! | 23-12-16 | 20:42

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 20:21

Excuses, ik bedoel winterfeest.. Het is niet mijn intentie om bepaalde groepen te beledigen. Blijkbaar doe ik dit dagelijks.. Er moet en kan vast nog wel meer geregeld worden t.b.v lgtb rechten. Om dit nu hier allemaal nader toe te lichten is niet erg zinvol. Ik kom er vast op terug, maar nu even niet. *Ga even de keuken in*

Postvak IN (1) | 23-12-16 | 20:42

@cocktailsmaak | 23-12-16 | 20:38
Volgens mij heb je maar twee geslachten: mannelijk en vrouwelijk.
Ik ben benieuwd naar de overige 29 'geslachten'.

necrosis | 23-12-16 | 20:41

Ik houd het bij M/V/Dinges

Tobi | 23-12-16 | 20:40

In New York heb je inmiddels 31 officiële soorten geslachten. En belediging als je iemand niet op z'n juiste geslacht aanspreekt kan flink in de papieren lopen

“gender identity” based discrimination, can be punished with a fine of up to $250,000 — on top of other damages a complainant may be awarded.

Link:
heatst.com/culture-wars/here-are-the-3...

Binnenkort ook in ons land als we op de huidige manier doorgaan.

cocktailsmaak | 23-12-16 | 20:38

@Copycrauw | 23-12-16 | 20:35
Die 'D' in 'DNA' staat dan ook voor discriminatie. En die N voor nationalisme, en die A voor apartheid.

henkvaningrid | 23-12-16 | 20:36

Leven en laten leven. Die mensen kunnen er niks aan doen dat ze in het verkeerde lichaam zitten. 100 jaar zeiden we ook tegen homo's dat ze normaal moesten doen, terwijl we niet begrepen dat juist wij normaal tegen hen moesten doen.

Diotima | 23-12-16 | 20:36

Op je DNA staat toch echt van welk geslacht je bent XY of XX heel simpel allemaal. Kun je wel in je lichaam gaan snijden en spuiten maar op elk stukje lichaam staat gewoon je geslachtscode.

Copycrauw | 23-12-16 | 20:35

Wij zijn inderdaad onzijdig geworden als je kijkt naar de mannen en vrouwen die geboren zijn in 1925.

Ome Gijs | 23-12-16 | 20:33

Ook die kogel kwam weer van links!

eerstneukendanpraten | 23-12-16 | 20:33

Nog even een tegeltje wat een maat van me op zijn toilet had hangen: 'kom gerust dichterbij, hij is korter dan u denkt'

necrosis | 23-12-16 | 20:31

'Als het niet noodzakelijk is, laat het dan maar weg.' Waarom zit dat nepparlement er dan nog?

Wim Venijn | 23-12-16 | 20:30

Gewoon een 'm' op die kaart zetten als je een man bent (en een 'v' als vrouw). En met markeerstift een 'M' aanbrengen op de deur van heren-WC op het werk. Heb ik ook gedaan. (Nou, om eerlijk te zijn heb ik dan (nog?) niet gedaan (lafbek die ik ben), maar die genderneutrale WC's vrágen er wel om...)

henkvaningrid | 23-12-16 | 20:30

Is het niet de islam, is het wel een andere achterlijke cultuur met regeltje dit en regeltje dat.

komtdatschot | 23-12-16 | 20:29

Ik woon niet meer in nederland maar lees nog graag wat er gebeurd in mijn vorig land.
Ze zijn gek geworden daar. Geen zwart geen allochtoon geen autochtoon geen man geen vrouw geen kerst enz enz. Dingen bij zijn naam noemen kan niet meer?
En dat allemaal om niemand voor zijn hoofd te stoten?

bruixa66 | 23-12-16 | 20:28

LOL. Met niet zelfstandig bedoelde ik dat ik voor een baas werkte.
McMarx | 23-12-16 | 19:49

Joh :) Fijne dagen!

Ow wacht, skip dat laatste. Dit is een gendertopic, ik ben stoer.

Organische evolutie | 23-12-16 | 20:27

@Graaf van Egmont | 23-12-16 | 20:16
Wat ben je toch een bofkont met je Gravin.
Ik heb nog nooit een dinnetje gehad waarmee ik langer dan 3,5 jaar door één deur kon, zelfs niet als ze van die typhusherrie van mij hield.
*jawel, snik*

necrosis | 23-12-16 | 20:25

Rightisnotwrong | 23-12-16 | 20:19
What next? Ik ben otherkin toevallig. Ik indentificeer mij als konijn.

Zeg maar | 23-12-16 | 20:25

Na enige studie: Deze (wat dit zou moeten zijn) jongeman is net als Amy Winehouse kind van een apotheker. Ook hier is kennelijk sprake van spuiten en slikken uit eigen winkel.

Orakel1958 | 23-12-16 | 20:24

Geslacht? Neen, ik ben niet geslacht.

Mubbenschonster | 23-12-16 | 20:24

Postvak IN (1) | 23-12-16 | 20:19
Je maakt je er wel heel makkelijk vanaf. Wat kan hier nog geregeld worden?
En het is fijn winterfeest allemaal!

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 20:21

-weggejorist-

razwanzel | 23-12-16 | 20:20

haat | 23-12-16 | 20:15
We moeten inderdaad steeds ingeven aan minderheden: t.b.v. een paar moslims halal-voer in de kantine, of bij een etentje bij vrienden alles vegetarisch t.b.v. een dieren-poes.

Ci Ty33 | 23-12-16 | 20:20

Ja, wat next....

En het ging allemaal mis toen de dienstplicht werd afgeschaft... mietjes .

Rightisnotwrong | 23-12-16 | 20:19

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 20:16 +1

Nacho_Vidal | 23-12-16 | 20:19

Prima toch? Mooi dat het hier allemaal zo nog geregeld kan worden. En ja, dat zeg ik als transgender. Straks gewoon weer verder met een ander topic en het leven.. Fijne kerst allemaal!

Postvak IN (1) | 23-12-16 | 20:19

Ha, ha, ha, gaan de mannelijke veiligheidscontroleurs op Schiphol voortaan moslim-vrouwen fouileren, onder het motto dat ze weliswaar er uit zien als een man, doch zich vrouw voelen?

Ci Ty33 | 23-12-16 | 20:16

@Ceristimo amen

Ir. Wilhelmus | 23-12-16 | 20:16

De jonge wat dan ook in het filmpje weet het zelf nog niet maar "het" wacht een leven vol depressies.

Orakel1958 | 23-12-16 | 20:16

Ceristimo | 23-12-16 | 20:08
Net het filmpje boy or girl bekeken. Inderdaad, gelul van de bovenste plank. Deze kinderen is altijd verteld dat ze uniek zijn. Maar dat schijnt niet genoeg te zijn. Ze willen Uniek Plus, Uniek Mega, Uniek Super en Uniek 2.0 en 3.0 zijn.
Hoopgevend: de Gravin zegt dat het vanzelf weer overwaait.
Wat een wijs mens is het toch.

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 20:16

Mijn hemel. En dat voor die anderhalve transgender die er rondloopt.
Is dit serieus?? Dan heeft de maaiveldmentaliteit echt een absurde hoogte bereikt.

Braboblanke | 23-12-16 | 20:15

Dit moet echt stoppen met die snowflakes. Geef ze een vinger en ze pakken je gender. Je bent een man of vrouw, of een freak. Sorry, maar zo is het altijd al geweest. Waarom moet de normale mens daar onder lijden? Waarom voeren dit soort issues de boventoon terwijl de wereld in brand staat? Want het is deze mindset, dat dwingende politiek correcte, wat Trump de zetel in heeft gekregen en die vonk gaat nog over slaan. Mensen (m/v) beginnen het een beetje beu te worden, dat constante aanvallen en corrigeren op het vrije denken.

haat | 23-12-16 | 20:15

Orakel1958 | 23-12-16 | 20:06
Wellicht met Joris een vlucht boeken.

Zeg maar | 23-12-16 | 20:14

McMarx | 23-12-16 | 20:08
Dat vind ik een beetje onzin.

Jezelf verzorgen mag.

Nacho_Vidal | 23-12-16 | 20:11

Als 3% van de bevolking iets 'mankeerd'.

Moet de 97% zich dan aanpassen?

Nacho_Vidal | 23-12-16 | 20:11

@Kaft | 23-12-16 | 19:56
Zolang ze de snor er niet afscheren is er niets aan de hand. Braadgroei bij mannen komt in velen tijden/modes voor en is een genetische eigenschap van mannen. Ga jij maar lekker je geld uitgeven aan te dure scheermesjes om iedere dag weer opnieuw je glad te scheren omdat de reclames je doen laten geloven dat vrouwen daar de voorkeur aan geven. Koop ook even die deodorant van een bepaald merk waardoor alle vrouwen op straat achter je aan gaan rennen.

McMarx | 23-12-16 | 20:08

Ik word echt pisnijdig, als ik zo'n gare millenial zijn/haar verbale diarree hoor spuiten, over hoe je geslacht bepaalt wordt door wat je voelt. Niksnutterige kwetsgekkies. Bah! Driewerf bah!
Wat is er toch in Godsnaam met deze wereld gebeurt, dat alles tegenwoordig om gevoelens draait. Dit achterlijke, softe gedoe gaat nog eens onze ondergang betekenen.
De vijand is al binnen de poorten, de totale burgeroorlog komt met de dag dichterbij, en wij richten onze aandacht op niet-bestaande gender non-issues.

Godverdomme, wat ben ik boos. Ik ga nu even snel een hamburger eten, aan m'n auto sleutelen en een wijf neuken. Wat ik ben man, wit en werk m'n eigen iedere dag uit de naad, en daar ben ik verdomme hartstikke trots op ook!

Ceristimo | 23-12-16 | 20:08

Iemand die mij kan uitleggen waar dat gender gedoe ineens vandaan komt? Ik weet best dat mensen soms in een verkeerd lijf geboren worden. Dan is er alsnog de techniek van de chirurgen om e.e.a. recht te zetten. Natuurlijk hebben die mensen het psychisch moeilijk.
Maar waarom moet daar de hele maatschappij voor overhoop gehaald worden?
En hoeveel soorten genders hebben we inmiddels al? Elke dag schijnen er meer verschijningsvormen bij te komen die allemaal het recht opeisen om de maatschappij naar de kloten (pun intended) te helpen.

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 20:06

Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe
Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naar toe
Hoe ver moet je gaan
De verre landen zijn oorlogslanden
Veiligheidsraad, vergaderingslanden, ontbladeringslanden, toeristenstranden
Hoe ver moet je gaan
Vluchten kan niet meer

Zelfs de maan staat vol met kruiwagentjes en op Venus zijn instrumenten
En op aarde zingt de laatste vogel in de laatste lente

Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar
Schuilen alleen nog wel, schuilen bij elkaar
Vluchten kan niet meer
Vluchten kan niet meer

Vluchten kan niet meer, heeft geen enkele zin
Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waarin
Hoe ver moet je gaan
In zaken of werk, of in discipline
In Yin of in Yang of in heroine
In status en auto en geldverdienen
Hoever moet je gaan
Vluchten kan niet meer

Hier in Holland sterft de laatste vlinder op de allerlaatste bloem
En alle muziek die overblijft is de supersonische boem

Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar
Schuilen kan nog wel, heel dicht bij elkaar
We maken ons eigen alternatiefje
Met of zonder boterbriefje
M'n liefje, m'n liefje, wat wil je nog meer
Vluchten kan niet meer
Vluchten kan niet meer

Orakel1958 | 23-12-16 | 20:06

Nou weet ik het nog niet. Heeft ze nu een piepie of een vulva?

Zeg maar | 23-12-16 | 20:05

typisch Nederlands laf overheidsbeleid, dus we gaan weer lekker correct naief gendervermelding weglaten terwijl deze mensen door de gebruikelijke groep op straten geterroriseerd worden

gelachewoar | 23-12-16 | 20:05

Opsporing Verzocht 23 juli 2019;
De politie is op zoek naar iemand. Nadere omschrijving ontbreekt.

Febofiel | 23-12-16 | 20:04

FUUUUUUUUU

Sorry maar dat moest even.

We leven in een wereld van pussies!!!

Nacho_Vidal | 23-12-16 | 20:03

Identiteitscrisis de een na de ander. Net een paar dagen geleden ook al de ONZIN van MTV gehad. Daar waar jij beste "WITTE MAN" toch eff niet meer mee doet wat jij bent WIT & MAN.

Daarnaast ook die klootzak die Delta beschuldigd van racisme.

Ik kan die shit niet meer verdragen en wor gewoon woest als ik dat soort rommel zie. Echt de MENS moet zich echt een keer na laten kijken want dit gaat niet goed.

Tis volgens mij heel simpel, als je wil kan je je geslacht laten veranderen op papier. Geen probleem mee dat iemand dat wil doen. Maar val er alsjeblieft geen anderen mee lastig.

Meton | 23-12-16 | 20:00

@necrosis | 23-12-16 | 19:50
Boks necrosis!
Mijn wensen zijn ook welgemeend.
Geniet van de laatste dagen van het jaar en ik hoop dat er in 2017 weer een betaalde baan Uw kant op komt.
Nu weer terug naar onze polemische status OK ;)

Berbaar | 23-12-16 | 19:59

Wordt nu ook het voorkeursbeleid voor vrouwen gestopt? Eisen dat 30% van een bestuur uit vrouwen moet bestaan wordt een beetje moeilijk als je gender niet mag vermelden.

Franker | 23-12-16 | 19:58

Zie het van de zonnige zijde. Als het westen over enkele decennia geïslamiseerd is, en daar helpt geen lieve moedertje meer tegen gezien het geboortecijfer, is dit soort gezwets ook verleden tijd. Moslims hebben hier niet zoveel mee op geloof ik.

Blijft een feit dat je tegenwoordig steeds meer driedagen- of zelfs volle hipsterbaarden ziet bij millennials. Misschien weten ze het van zichzelf niet meer.

Kaft | 23-12-16 | 19:56

Ik heb een hekel aan alles wat met gender en identiteits-geneuzel heeft te maken. Transgenders hebben een aandoening, moeten geholpen worden als zij dat zelf willen en zeker niet genormaliseerd worden als 'iets dat gewoon moet kunnen'.

Hans Gruber | 23-12-16 | 19:55

@Lupuslupus | 23-12-16 | 19:48
Ik herinner mij dat Herman Brood daar eens een ervaring over had geschreven in de Metro. Hij relativeerde zijn gevoel bij het grijpen in het kruis toen als zijnde dat ie wel hield van geprononceerdheid.

McMarx | 23-12-16 | 19:54

@Lupuslupus | 23-12-16 | 19:48
Als mannen nou eens nuchter zouden blijven, konden ze checken op aanwezigheid van een adamsappel, kaaklijnen en bovenarmen.
Met name bovenarmen verraden een hoop.

necrosis | 23-12-16 | 19:53

Wij hebben genderneutrale OV kaarten.

Zij hebben AK-47's.

En 40-tonners.

Parsons | 23-12-16 | 19:52

Een mentale aandoening is nu ook een geslacht als ik het goed begrijp.

MogeWijEveOvergeve | 23-12-16 | 19:50

@Berbaar | 23-12-16 | 19:42
Dank voor de complimenten en uiteraard de beste wensen voor huize Berbaar.
*meen ik serieus*

necrosis | 23-12-16 | 19:50

@Organische evolutie | 23-12-16 | 19:37
LOL. Met niet zelfstandig bedoelde ik dat ik voor een baas werkte.

McMarx | 23-12-16 | 19:49

@Lupuslupus | 23-12-16 | 19:35
Dat was geenszins mijn bedoeling maar de werkelijk is hard. Ik vond het ook uitermate onsmakelijk en heb me steeds afgevraagd wat die persoon nou bezielde om dat steeds te doen. Ik denk dat ie schijt had aan z'n werk&baas en daar op deze wijze uiting aan meenden te moeten geven.

McMarx | 23-12-16 | 19:48

Ik ben heel modern, maar DAT is niet aan mij besteed.
necrosis | 23-12-16 | 19:43
.
Dat kan ik mij goed voorstellen. Je schrikt je het -tja wat eigenlijk- toch?
Heb ook weleens gelezen over een man die een mooie vrouw aan de haak wilde slaan. Bleek het bij nader inzien een man te zijn. Brrrr. Dat vergeet je je hele leven niet meer - lijkt mij -.

Lupuslupus | 23-12-16 | 19:48

Volgens mij is die aanduiding vooral aanwezig als biometrisch kenmerk. Binnenkort zullen mensen wel gechipt moeten worden als honden en paarden (omdat gele oorflappen net iets te veel protest op zou leveren)

frank87 | 23-12-16 | 19:48

Is dit ook al discriminatie? Of komt het doordat velen op elkaar lijken ?

altijdfeest | 23-12-16 | 19:45

Snowflake geneuzel dus.
De balans is echt geweldig tegenwoordig. :)
Ik ben blij dat ik niet tegen een dodelijke ziekte aan het vechten ben of zo, al leert erfelijkheid dat dat een kwestie van jaren is waarschijnlijk.
Snowflakes zouden je zelfs vertellen dat je niet zo over je kanker moet zeuren, omdat hun transgender issues veel erger zijn. Negeren is mijn beste oplossing. :)

Robertdoesniro | 23-12-16 | 19:44

@Lupuslupus | 23-12-16 | 19:32
*opgelucht ademhaalt*
Ik las wel eens verhalen van westerse mannen die dachten een mooie Thaise aan de haak geslagen te hebben die later bleek te beschikken over een mannelijk apparaat.
Ik ben heel modern, maar DAT is niet aan mij besteed.

necrosis | 23-12-16 | 19:43

Waarom staat het er uberhaupt op? Totaal niet relevant. Prima dus.

Ardbeg | 23-12-16 | 19:42

@necrosis | 23-12-16 | 19:32
LOL en inderdaad een inkoppertje dus die is wel aan U besteed.
Helaas (of juist niet) is er in huize Berbaar geen gratis geld influx.
Fijne dagen necrosis, we zijn het (bijna) nooit eens maar ik lees Uw plempsels graag.
Als meer reaguurders Uw gevoel voor humor zouden hebben dan zou dit een (nog veel) betere webstek zijn.

Berbaar | 23-12-16 | 19:42

Kan ik nu ook door een vrouwelijke agent gevisiteerd worden?...

Sjakie Snel | 23-12-16 | 19:40

En als er straks een Europese Trump opstaat, gaat iedereen zich afvragen "ehhhuhhhh hhhhoeee kaannnnn dahhh toocchhhhh?" 1000 points of policor. Net als je denkt, het kan toch niet gekker, is er altijd wel een idioot die het nog beter weet. Maar ach, belastinggeld is er om over de balk gesmeten te worden.

EnNouJijWeer | 23-12-16 | 19:40

@gemeentereiniging | 23-12-16 | 19:33
Of tegen die ouderwetse brievenbussen van Post.nl
De overeenkomst: ze spreken je niet tegen.

necrosis | 23-12-16 | 19:38

Ergelijker vind ik de draaien van een drol en die niet doorspoelen - wat ik dagelijks meemaakte op m'n werk toen ik eens een keer niet zelfstandig was.
McMarx | 23-12-16 | 19:29

Werd je naar de plee gedragen dan?

Organische evolutie | 23-12-16 | 19:37

@McMarx | 23-12-16 | 19:32
Zou best kunnen.
Busje 24 vanuit Kijkduin naar het centrum.
Ik ben die oen die altijd de chauffeur vraagt waar hij uit moet stappen ivm een bepaalde bestemming.

Berbaar | 23-12-16 | 19:36

Ergelijker vind ik de draaien van een drol en die niet doorspoelen - wat ik dagelijks meemaakte op m'n werk toen ik eens een keer niet zelfstandig was.
McMarx | 23-12-16 | 19:29
.
Leuk hoor, daar gáát mijn kaascroissantje. Languit over mijn toetsenbord. Hebt u NU uw zin???

Lupuslupus | 23-12-16 | 19:35

@Wijze uit het Oosten | 23-12-16 | 19:28
Prima, maar niet in mijn slaapkamer.
Je weet waar mijn prioriteiten liggen, toch?

necrosis | 23-12-16 | 19:35

@Meeroever | 23-12-16 | 19:31
Jan Roos is helemaal niet lelijk. Hij doet alsof ie lelijk is en heeft daarvoor een passende bril uitgekozen. Het is een bewust gekozen gimmick.

McMarx | 23-12-16 | 19:34

necrosis | 23-12-16 | 19:15
Je visuele contact met zo'n door religie opgedrongen tent over een persoon heen gedrapeerd geeft geen uitsluitsel wie daar onder schuil gaat. Een genderneutrale benadering zeg maar. Niet dat ik daar een gesprek mee aan zou gaan trouwens. Voor dat je het weet sta je een end tegen een dichtgeklapte donkere terras parasol aan te lullen.

gemeentereiniging | 23-12-16 | 19:33

Je bent toch wel een echte vrouw?

necrosis | 23-12-16 | 19:27
/
Ja en ik weet het heel, heel zeker.

Lupuslupus | 23-12-16 | 19:32

@Berbaar | 23-12-16 | 19:27
En de andere zes keer rij je zwart om je uitkering op te halen?
*sorry, die kon ik niet laten liggen;)*

necrosis | 23-12-16 | 19:32

@Berbaar | 23-12-16 | 19:27
Ik ga nogal eens met het OV en zeker 6 keer per jaar denkt ik bij het rondkijken wie er zoal instapt: Goh, daar heb je Berbaar.

McMarx | 23-12-16 | 19:32

Meteen maar "heer en mevrouw" weg laten achter "Geachte" in brieven: "Geachte heer of mevrouw Henk" wordt "Geachte Henkie".

Watching the Wheels | 23-12-16 | 19:31

Net zoals we zelf niet voor een geslacht hebben gekozen, heeft Jan Roos er ook niet voor gekozen om er zo ontzettend lelijk uit te zien.

Ik vind daarom dat foto's ook verwijderd moeten worden van de ov-pas.

Meeroever | 23-12-16 | 19:31

@necrosis | 23-12-16 | 19:25
Dat zeiken naast de pot is mogelijk nog een rudimentaire teritoriumdrift. Ergelijker vind ik de draaien van een drol en die niet doorspoelen - wat ik dagelijks meemaakte op m'n werk toen ik eens een keer niet zelfstandig was.

McMarx | 23-12-16 | 19:29

@necrosis | 23-12-16 | 19:27
Kom op necro,
een beetje gay is best okay !

Wijze uit het Oosten | 23-12-16 | 19:28

@Lupuslupus | 23-12-16 | 19:24
Je bent toch wel een echte vrouw?
*last krijgt van trillende knieën*

necrosis | 23-12-16 | 19:27

@cisca1953 | 23-12-16 | 19:15
Klinkt redelijk daar kan ik me wel in vinden.
Verder boeien, ik ga maximaal 6 keer per jaar met het OV en heb zo'n anonieme kaart.

Berbaar | 23-12-16 | 19:27

Hier ben ik het wel mee eens: je hebt bijna 100% mannelijke mensen en bijna 100% vrouwmensen. Daartussen is het interseksuele spectrum (via die NOStweet)
www.geilegraaf.nl/interseksuelen/

Organische evolutie | 23-12-16 | 19:27

@cisca1953 | 23-12-16 | 19:15
Het helpt helemaal niks als er op allerlei vlakken een onterecht onderscheidt tussen Man en Vrouw wordt gemaakt. Dat is van de regen in de drup. Er zou aan M/V eigenlijk niet zoveel betekenis gegeven moet worden anders dan van een aantal genetische eigenschappen. De uitzonderingen moeten gewoon leren leven met de 'handicap' zoals als dwergmensen dat ook moeten. De norm richten naar de uitzonderingen is een weg naar chaos, flauwekul en ontneemt de meerderheid van zekerheden die voorheen geen issue waren.

McMarx | 23-12-16 | 19:25

@roflastc | 23-12-16 | 19:16
Ik (man) maak regelmatig gebruik van een pisbak.
Degenen die ernaast weten te pissen, moeten verplicht worden om op een wc bril te gaan zitten!
Ik heb het op mijn werk meegemaakt dat mannen nog naast een pisbak kunnen zeiken, en ze waren niet eens dronken.

necrosis | 23-12-16 | 19:25

Het schrappen van de aanduiding op officiële stukken zoals de OV-Chipkaart helpt in ieder geval een beetje.
cisca1953 | 23-12-16 | 19:15
.
En omdat een handvol van die lui daar moeite mee hebben moet de *hele bevolking* daarom van hun gender worden ontdaan? De TERREUR van een mini-minderheid. Gefaciliteerd door de krankzinnige overheid.
.
Ik ben helemaal klaar met die jankerds.

Lupuslupus | 23-12-16 | 19:24

Mind you, dit heeft een oorzaak, op z´n minst.Het lijkt wel ONZIN, maar is waarschijnlijk meer een voorbode van, ja van wat?
Gokje wagen doen?:Over 500 jaar staat te lezen in het staats, wereld-orgaan dat er 5,5 miljard mensen zijn om gekomen?Geen gezeik of gevoelens van de over geblevenen van medelijden, medeleven met vrouwen of kinderen.Gewoon simpel 5,5 miljard mensen.

Ben5570 | 23-12-16 | 19:23

Binnenkort gewoon je DNA-profiel, waarbij ze framen dat dat wat anders is.

Watching the Wheels | 23-12-16 | 19:20

Ik zie WA tussen die mensen staan glimsnuiten. Moeten we hem (haar) ook niet eens gaan aanduiden als Ko of misschien monarch? Of is dat laatste Monasch??? Koning dan wel koningin is veel te duidend in deze onbeduidende tijden.

Nuuk | 23-12-16 | 19:19

@Vage_eddie | 23-12-16 | 19:15
Nog zo'n mensonterend ding: Digi ID. Mensen reduceren tot een betekenisloos nummer. Bah!

dulcinea | 23-12-16 | 19:19

@McMarx | 23-12-16 | 19:13
Je vergeet punt 5:
Een persoon met een D-cup en een centimeter of 16 vlees tussen de benen.
*sprintje trekt naar de witte porseleinen god*

necrosis | 23-12-16 | 19:18

Als die van het eerste filmpje kan aantonen dat ze meer dan 1% van de kloten heeft van die veteraan in het tweede filmpje mag zij zich wat mij betreft "hij" noemen.
Eerder niet.

Wijze uit het Oosten | 23-12-16 | 19:17

Met die millenials is het verschil tegenwoordig bijna niet meer te zien en te horen.

sinar2 | 23-12-16 | 19:16

sja , het meest opvallende is idd de norm voor normaal in deze maar het lijkt mij dat het voor een tranny net zo raar is om zich als man aan te duiden terwijl zich vrouw voelt zoals het raar is voor een hetero zich als homo te duiden. althans. Ik heb er geen wezelijk last van.Op elk openbaar toilet kan je wel zien wie wat is. Overal zeik: vent. Overal bloed: vrouw

roflastc | 23-12-16 | 19:16

Zullen we ook maar meteen lengte en geboortedatum van paspoorten af halen? En als we toch meteen bezig zijn; iedereen hetzelfde BSN.
Ik ben discriminatie op basis van BSN namelijk zat.
Ik voel me er dagelijks diep door gekwetst.

Vage_eddie | 23-12-16 | 19:15

@gemeentereiniging | 23-12-16 | 19:08
Als ik zo'n ding draag, ben ik toch ook niet automatisch een vrouw?
Nou draag ik die vodden niet maar 'stel dat'....

necrosis | 23-12-16 | 19:15

En zo gaat de *krankzinnigheid* - gefaciliteerd, zelfs opgedrongen door de overheid - steeds een stap verder.
Steeds.maar.weer.

Lupuslupus | 23-12-16 | 19:15

We kunnen er geintjes over maken, maar als je in zo'n transitietraject zit is het soms knap lastig. Zoals je als hetero wordt geboren, voelt het ook als je in het verkeerde lichaam zit. Foutje van de natuur, maar wel knap lastig als het je overkomt. Je kiest er niet voor. Het schrappen van de aanduiding op officiële stukken zoals de OV-Chipkaart helpt in ieder geval een beetje.

cisca1953 | 23-12-16 | 19:15

Als politiek correct mierenneuken op de vierkante millimeter ooit een olympische discipline wordt, dan halen we meer medailles dan met schaatsen.

dulcinea | 23-12-16 | 19:14

Simpel: vier aanduidingen:
1) M/V/M&V wat tussen je benen zit.
2) M/V/M&V Wat je denkt dat je tussen de oren bent.
3) M/V/M&V Wat je wilt worden.
4) M/V/M&V Wat anderen denken dat je bent.
En dat mag je zelf invullen.

McMarx | 23-12-16 | 19:13

leuk, hoe moet de conducteur nu checken of hij met kris of toch met kris te maken heeft?

sennholz | 23-12-16 | 19:13

Als je kan lezen en schrijven ben je sowieso haram.

Papenblok | 23-12-16 | 19:09

Jan de Bruin is een lekker wijf, Hans Verstraeten ook. Aleid, die van Wolfsen, is toch een meisjesnaam?

Papenblok | 23-12-16 | 19:08

Na anoniem solliciteren straks anoniem identificeren.

Harry Turtle | 23-12-16 | 19:07

Dacht dat ze bezig waren met:

Geslacht? Haram/Halal

padbuffel | 23-12-16 | 19:06

Gelukkig heb ik een auto waardoor ik niet met OV hoef te reizen.
En als bepaalde instanties willen weten of ik een echte man ben, dan leg ik gewoon mijn lul op de balie.....

necrosis | 23-12-16 | 19:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken