Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BETONBLOKKEN VOOR DE DEUR. BEATRICE DE GRAAF BIJ NIEUWSUUR

Hashtags. Brandende kaarsjes. Bloemen bij ambassades. Witte ballonnen. #PrayforVulmaarin. Landsvlagverlichte gebouwen. Politici die maar weer eens poepen dat de angst het niet mag winnen van de hoop. Journalisten die hetzelfde doen - en daarmee volstrekt uitwisselbaar zijn met politici. De onvermijdelijke eikel die "Imagine" op de piano gaat spelen. Kattenplaatjes. Toldyouso's. Bloed aan Handen. Betonblokken. Dickie Schoof die uit nekhaar kletst. Moslims hand-in-hand met nabestaanden op Plaats Delict, en de foto daarvan op Joop.nl. En natuurlijk 'terreurdeskundige' Beatrice de Graaf op de NPO om uit te leggen dat het allemaal onze eigen schuld is. Hurra, Sie ist wieder da. Auf NACHRICHTENSTUNDE.

Reaguursels

Inloggen

Wil jullie meer of minder betonblokken?

Oh , wacht even.... dat zou wel eens racistisch kunnen zijn volgens bepaalde rechters.

knerf | 21-12-16 | 18:01

""Géén grenscontroles, want deze hebben een te grote impact op de economie""
@ Diabhal | 21-12-16 | 13:14
Toen we nog in de EEG zaten (toen het nog WEL goed ging!) hadden we doodgewoon douanecontroles aan de grens, dat was toen toch ook geen probleem..? Bij een tolweg moet je nog langer wachten dan bij de douane.
Het feit dat je weet dat er douanecontroles zijn, werkt tevens afschrikkend voor mogelijke gelukszoekers
-
""De PVV nooit in zijn eentje kan regeren""
@ Diabhal | 21-12-16 | 13:14
dat klopt maar een zo groot mogelijke PVV zorgt dat de andere partijen het in hun broek doen van angst voor kiezers verlies en misschien eindeijk naar het volk dat ze geacht worden te vertegenwoordigen gaan luisten (hartelijk gelach...)

telelezer | 21-12-16 | 16:34

@ henkdekanarie | 21-12-16 | 15:12
ach ja... de grenzen moeten immers wagenwijd open blijven van de Brusselse bezettingsmacht.
Befehl ist Befehl...

telelezer | 21-12-16 | 16:25

Fijn, van Tunesië tot Pakistan moeten islamisten zo het strand van Scheveningen op kunnen wandelen, want 'vrijheid en solidariteit', maar ondertussen is er permanente bewaking nodig bij joodse objecten en moet je op de kerstmarkt oppassen dat je niet wordt vermoord.

henkdekanarie | 21-12-16 | 15:12

Beatrice de Graaf heeft een betonblok voor d'r kop.

alshetware | 21-12-16 | 13:51

@telelezer | 21-12-16 | 12:33

Dat ligt er helemaal aan hoe je iets zegt. Als ik zo de gemiddelde PVV stemmert hoor hoor ik weinig argumentatie, oplossingen of eventuele consequenties. Ik hoor enkel "grenzen dicht" (met een aantal uitroeptekens afhankelijk van hoe lang de knop is ingedrukt, dat weer afhankelijk is van de frustratie van de persoon) of iets over maart, of leuke oneliners zoals 'islamtsunami'. Het is allemaal leuk en aardig, maar praktisch gezien zeg je helemaal niks aangezien:

1. De PVV nooit in zijn eentje kan regeren en er op de belangrijkste speerpunten van Wilders (Nexit, grenzen dicht) geen enkele andere steun is. Die speerpunten kunnen dus bij voorbaat al in de prullenbak, want die gaan gewoonweg niet gebeuren. Blijven roepen dat de grenzen dicht moeten en dat er een Nexit komt is dus blijk van wanhopige illusies.

2. Nederland nog altijd gebonden is aan internationale verdragen. Natuurlijk kunnen we theoretisch de grenzen dicht gooien en geen asielzoekers meer opnemen, maar mensen met een Marokkaanse achtergrond en enkel een Nederlands paspoort kun je niet het land uitzetten, hoe graag men dat ook wil. Een eventuele oplossing hiervoor zou zijn om maar gewoon de grondwet te negeren, maar dan ben je wel héél gevaarlijk bezig.

Om dan nog enigszins tot een compromis te komen en zoveel mogelijk inhoudelijk te blijven en wel degelijk de PVV stemmerts hun zin te geven stel ik de volgende zaken voor:
A. Hogere straffen voor veelplegers. We nemen het systeem van de Amerikanen en Fransen over dat zodra je je derde misdrijf pleegt je levenslang achter de tralies verdwijnt. Helpt dit systeem in de VS en Frankrijk? Op papier niet, maar het kan geen kwaad deze mensen te motiveren een ander land te kiezen om hun criminele activiteiten te ontplooien of om ze sowieso van de straat te houden. Momenteel wordt er gewoonweg te zacht gestraft waardoor binnensteden vooral door Marokkaanse jongeren een veelplegersprobleem hebben.
B. Illegaliteit strafbaar maken. Een persoon krijgt 3 dagen om zich te registreren in het land, daarna ben je hier strafbaar. Illegalen worden op de eerste de beste vlucht naar huis gezet en krijgen een vermelding op de zwarte lijst dat ze hier nooit meer mogen komen.
C. Géén grenscontroles, want deze hebben een te grote impact op de economie en dan krijg je ruzie met werkgevers. In de plaats daarvan kun je veel beter controleren op plekken waar de immigranten héén gaan, dus steden, treinstations, AZC, havens, etc. Zodra hier iemand loopt die hier illegaal is, zie B. Desnoods zetten we een speciaal departement van de politie op die constant papieren checkt van immigranten zodat de 'gewone' politie dat niet hoeft te doen.
D. Vluchtelingen enkel uit landen die als onveilig staan genoteerd mogen hier tijdelijk blijven. Zodra het land echter als veilig wordt gemarkeerd moeten deze mensen weer terug, ongeacht of ze hier een leven hebben opgebouwd, kinderen hebben of weet ik wat. Vluchtelingen uit veilige landen (zoals Marokko) zonder toeristenvisum krijgen 3 dagen om het land te verlaten. Doen ze dit niet, dan worden ze vastgezet en op een vlucht naar Marokko gezet. Accepteert Marokko deze mensen niet meer? Niet ons probleem, hadden ze eerder aan moeten denken.

Diabhal | 21-12-16 | 13:14

Eerlijk is eerlijk, krijg tepels als betonblokken van Beatrice de Graaf, laat het mijn vrouw maar niet horen...

vankoetsbeen | 21-12-16 | 12:45

""Snap niet dat die Duitsers als een lamlendig stumpertje in een hoekje zitten af te wachten, keer op keer.""
@ gatito | 21-12-16 | 08:58
.
Ach, wij slapjanussen in NL zijn immers precies hetzelfde, omdat als je er wel wat aan wilt doen of er zelfs maar iets van durft te zeggen, je een xenofobe fascistische haatzaaiende islamofobe discriminerende ultra rechtse populistische nazi bent.

telelezer | 21-12-16 | 12:33

""De taalkundige tegenhanger van immigratie-probleem is emigratie-oplossing.""
@ frisdenker | 21-12-16 | 11:00
.
+1

telelezer | 21-12-16 | 12:28

gewoon wegkijken joh, want het heeft niks met islam te maken,...toch..?
https://youtu.be/_wXAELcpang?t=6

telelezer | 21-12-16 | 12:26

Een betonblok tegen terreur is zoals een aspirine tegen hoofdpijn: op lange termijn lost het niets op.

WaitingLine | 21-12-16 | 11:39

Mevrouw de Graaf wordt altijd opgevoerd als terrorismedeskundige. Wanneer ik haar zo op de TV hoor, lijkt ze me echter meer een uit de padvinderij ontsnapte akela.
Typisch NOS; laat enkel deskundigen aan het woord, die het bekende standpunt van de NOS verwoorden. Zo werd op de avond van de aanslag in Berlijn dhr. Marcouch opgetrommeld voor een nummertje "verbinden", voordat er ook maar iets definitiefs bekend was. Stel je voor: dat het weer een "allah akbar" roepende fanaat is.

oliebolletje123 | 21-12-16 | 11:01

De taalkundige tegenhanger van immigratie-probleem is emigratie-oplossing.

frisdenker | 21-12-16 | 11:00

En toch krijgt zo'n malloot weer het woord op de NPO, zoa;s gisteren een andere idioot op de NPO Kees de Vries www.nporadio1.nl...
Buurman van Bankje | 21-12-16 | 08:49

Ik zou iedereen willen aanraden om dit fragment terug te luisteren. Kees de Vries zit in het duitse parlement voor het CDU en wat deze man uitkraamt is ronduit schandalig. De term downplayen krijgt een geheel nieuwe dimensie.

Mr.Robot777 | 21-12-16 | 10:33

Van zo'n links dom gansje van de Graaf moeten we , zeker op TV, ook van af.
Hoe die ooit hoogleraar is geworden weet ik niet.
Zelden iemand zo dom horen lullen.
Maar voor Nederland hebben we van dit soort figuren, die altijd menen dat hun gelijk het ware is, genoeg.

joost2 | 21-12-16 | 10:12

FustViking | 20-12-16 | 23:52
Stuur ze even aan de redactie zou ik zeggen... :D

Feynman | 21-12-16 | 09:43

Welkom, welkom, welkom in mijn... ehm... jouw land.

Rommelende Onderbuik | 21-12-16 | 09:32

Misschien een idee om zoiets bij de BRON aan te pakken?

F1802 | 21-12-16 | 09:26

De Romeinse Limes revived, als schijnverdediging tegen het doelbewust binnengehaalde grootste Paard van Troje uit de menselijke geschiedenis.

WirMachenMusik | 21-12-16 | 09:20

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 23:21
Is dit niet ver gezocht? Alhoewel...

lanexx | 21-12-16 | 09:18

Kan iemand mij uitleggen waarom er pas nu extra obstakels zoals betonblokkken geplaatst worden? Was Nice niet overtuigend genoeg.

Dutch_Holland | 21-12-16 | 09:15

What's next?
Een moeder met kinderwagen met daarin een 6 maanden oude baby en een paar kilo semtex?
necrosis | 21-12-16 | 08:55
.
Dat zou zomaar kunnen. Tijdens de politionele acties in Indonesië liepen die wijven met handgranaten in hun sarong om onze jongens - met succes - op te blazen.
Niets nieuws onder de zon.

Lupuslupus | 21-12-16 | 09:06

Snap niet dat die Duitsers als een lamlendig stumpertje in een hoekje zitten af te wachten, keer op keer.

gatito | 21-12-16 | 08:58

Rutte: ben geschokt, het Nederlands volk leeft mee???(sinds wanneer weet hij dat het hele Nl volk meeleeft?)en gaat verder met het doordrukken van een verdrag waarvan velen weten dat je daarmee aan de Oostkant van Europa weer een hele hoop shit binnenhaalt en veel geld heen brengt..Onze geschiedenisleraar..
fikkieblijf! | 21-12-16 | 08:40
.
Ik ben toch een deeltje van het Ned. volk en ik leef hoofdzakelijk mee met de vermoorde Poolse chauffeur die heeft gevochten (messteken en kogelgaten volgens de eigenaar van de truck) om deze misdaad te voorkomen (en zijn familie).

Natuurlijk is het erg voor de andere slachtoffers en hun familie maar wie denkt Rutte wel wie hij is om uit mijn naam te spreken?

Oók Rutte heeft bloed aan zijn handen omdat hij Merkel altijd steunt. Net zoals die hele typhusbende in Brussel doet. Ze rekenen er gewoon op dat het volk te verdrietig, te lamgeslagen is door deze misdaad in Berlijn en dus voorlopig daarmee bezig is. Tot de volgende aanslag want dan komen de kaarsjes weer. Hoe lang moet dit nog zo doorgaan? Hoeveel onschuldige burgers moeten nog hun leven verliezen voordat het volk zegt: 'genoeg is genoeg'?

Lupuslupus | 21-12-16 | 08:57

Het ergste vind ik nog, dat je nu al niet meer zo hard schrikt van een "islamitische" aanslag als toen het de eerste keer gebeurde. Maar het wordt nu wel eens tijd dat we onze joods christelijke tradities, die het fundament vormen van onze huidige levensstijl krachtig gaan beschermen. Moslim ken je plek.

Dutch_Holland | 21-12-16 | 08:56

@Lupuslupus | 21-12-16 | 08:43
Herinner jij je nog dat nieuws over dat 12 jarige jongetje die met een spijkerbom een aanslag wilde plegen in Ludwigshafen?
What's next?
Een moeder met kinderwagen met daarin een 6 maanden oude baby en een paar kilo semtex?

necrosis | 21-12-16 | 08:55

@Petrus Poortwachter | 20-12-16 | 22:54

NPO = Nationale Proleten Organisatie

Pieter V | 21-12-16 | 08:50

Maar wij zijn met meer dus wat is het probleem?

Waakvlam | 21-12-16 | 08:48

@Stifflers_Mom | 20-12-16 | 22:37

Gek? Nee hoor gewoon onvoorstelbaar crimineel!

Het misdadige Coudenhoven-Kalergi plan dat door de EU criminelen in Brussel al geruime tijd wordt uitgevoerd.

De autochtone bevolking moet worden vervangen en monddood gemaakt.

Merkel is voor haar verdiensten op dat gebied al onderscheiden, evenals die andere EU dictator Van Rompuy.

Pieter V | 21-12-16 | 08:45


En als alles vol staat met betonblokken komen ze met een tank.
mallekater | 21-12-16 | 08:30

nee joh, recent een jonge Islamiet; 'iedereen heeft toch een wapen in huis' nav AK47 bij zijn vrome broertje ontdekt. Volgende slagveld gaat nog komen....dat zeg ik niet, dat denk ik, met al die waarschuwingen naar het Westen en Christelijke vieringen..

fikkieblijf! | 21-12-16 | 08:43

Laten we nou maar gewoon vaststellen dat aanslagen niet zijn te voorkomen EN dat Merkel vanwege haar krankzinnige open deur beleid bloed aan haar handen heeft.

Nu plotseling overal betonblokken neergooien is een lachertje want de terroristen verzinnen zo weer iets anders.

Drie miljoen moslims in Nederland - waarvan een behoorlijk deel geradicaliseerd is - kunnen zomaar aan de keukentafel allerlei soorten bommen fabriceren. En daarna met hun rugtasje naar een treinstation wandelen. Niemand die ze tegenhoudt.

Zelfs alle AZC's hermetisch afsluiten t/m twee januari - dat niet gaat gebeuren - zal de dreiging niet totaal kunnen wegnemen maar zou in ieder geval een beginnetje kunnen zijn.

I.p.v. kaarsjes en medeleven moet de woede onder de bevolking gaan overheersen want dat is het enige waar de EU en haar adepten bang voor zijn. Zoals die Duitse man in een filmpje zei; "onze politie is niet tegen terrorisme opgewassen, er moet een andere politieke wind gaan waaien".

Lupuslupus | 21-12-16 | 08:43

Stille tochten zijn wel 'uit' of nie? Zorgt de Islam voor te veel km per jaar en is men daarom maar overgegaan naar een 'stille sleur'?

Burpppp(sorry) | 21-12-16 | 08:42

Rutte: ben geschokt, het Nederlands volk leeft mee???(sinds wanneer weet hij dat het hele Nl volk meeleeft?)en gaat verder met het doordrukken van een verdrag waarvan velen weten dat je daarmee aan de Oostkant van Europa weer een hele hoop shit binnenhaalt en veel geld heen brengt..Onze geschiedenisleraar..

fikkieblijf! | 21-12-16 | 08:40

Fijn dat Beatrice beaamt dat het Duitse veiligheidsbeleid vooral gericht is op aanslagplegers, daders en migranten legaal en illegaal die wellicht als asielgerechtigde het land zijn binnengewandeld onder gejubel van Merkel. Ach, de burger is niet meer zo geschokt. In een jaar tijd begint de burger het steeds meer te zien als iets wat erbij hoort en hen niet zal overkomen.. beleid van de EU geslaagd. hebben we recent Bataclan gehad, parijs, Nice en nog wat kleine lone wolfs...glas, plas en was en gaat over tot de orde van de dag.

fikkieblijf! | 21-12-16 | 08:30

En als alles vol staat met betonblokken komen ze met een tank.

mallekater | 21-12-16 | 08:30

Mooi, die tekst "WELKOM"op die kraam en daaronder dan het plaatsen van enorme betonblokken.
Symbolisch wel.

mallekater | 21-12-16 | 08:29

@Nathan R Jessup | 21-12-16 | 07:49
Dat is in veel steden allang het geval.
In Voorburg hebben ze 'pollers' geplaatst in het oude centrum.
Na 11:00 mag er geen enkele (vracht)auto meer door de Herenstraat.

necrosis | 21-12-16 | 08:00

Beter zou zijn azc's dicht te houden (niemand eruit) tot 2 januari. Gezien het feit dat de registratie van asyleisers nog STEEDS niet op orde is een passende veiligheidsmaatregel. Veiligheid waar WIJ als overlastfinancierende bevolking RECHT op hebben.
In die periode van 'gesloten regime' voortvarend en efficient registreren. Kanslozen met turbosnelheid graag weer het land uit.
Tevens: toegelaten ECHTE oorlogsvluchtelingen versneld integreren. Huis, NL-taal, werk, school.
Hierdoor herstelt het draagvlak voor deze nare kwestie.

pennestront | 21-12-16 | 07:56

miko | 21-12-16 | 04:58

klopt helemaal. Een Israeli vertelde me vorig jaar dat de enige reden waarom er niet veel meer doden vallen is dat die fundamentalisten zo ontzettend dom zijn.

pseudo_psycho | 21-12-16 | 07:55

ISIS heeft aanslag opgeeist.
@corbiere | 21-12-16 | 07:39

Dat claimen ze wel vaker maar dit keer geloof ik er geen reet van.
Als IS een dergelijke aanslag hadden gepland, hadden ze iemand gerekruteerd die een vrachtwagen kan besturen.
Uit de gegevens van de Poolse eigenaar (die op afstand kan zien waar de wagen is, of die stilstaat of juist niet, etc) bleek dat de vrachtwagen meerdere keren is gestart zonder te verplaatsen.
Linkje zou ik even op moeten zoeken, maar alles wijst erop dat de kaper van de vrachtwagen voor geen meter kon rijden.
Dat sluit niet uit dat de bestuurder een booslim is, maar erg georganiseerd zag het er niet uit.

necrosis | 21-12-16 | 07:55

Heel gek maar is een vrachtwagenverbod in de binnenstad op bepaalde uren niet een veel goedkopere oplossing.

Nathan R Jessup | 21-12-16 | 07:49

corbiere | 21-12-16 | 07:39
"ISIS heeft aanslag opgeeist."

IS heeft de dader geprezen en een strijder voor de islam genoemd, dat is iets anders als opeisen. Laten we even afwachten waar de Duitse politie meekomt voordat er weer domme dingen geroepen worden.

Nathan R Jessup | 21-12-16 | 07:47

Even off topic, Rutte vertrekt vermoedelijk naar EU, Schippers wordt nieuwe lijsttrekker.Hoop dat Trump wind snel genoeg naar Nederland en Brussel waait.

corbiere | 21-12-16 | 07:44

@nStilgar | 21-12-16 | 07:35
Twitter het even naar @Cortés, die maakt altijd mooie tekeningen.

necrosis | 21-12-16 | 07:39

ISIS heeft aanslag opgeeist. Dus weer actie van "godsdienst van de vrede". De poolse chauffeur heeft tot laatste gevochten om aanslag te voorkomen en is toen doodgeschoten, man had vrouw en 2 kinderen.

corbiere | 21-12-16 | 07:39

"Politici die maar weer eens poepen dat de angst het niet mag winnen van de hoop."

De woede moet het winnen van de empathie.
Die ellendige empathie voor iedere crimineel die, gesteund door horden juristen (inmiddels van gelijke persuasie) hun misdaden bagatelliseren en de schuld bij de slachtoffers leggen.
Die empathie voor die ideologie die, vermomd als religie, een samenleving wil stichten waar geen ruimte is voor democratie.

EEnzame SchizofrEEN | 21-12-16 | 07:36

Wie maakt een spotprent met een Berlijnse muur rond kerstmarkt?

nStilgar | 21-12-16 | 07:35

Beatrice de Graaf loog dat dit soort aanslagen al jarenlang voorkomen in Duitsland.

En nu is het genoeg! | 21-12-16 | 07:35

Pas als de marktbezoekers vermoord zijn, plaatst men betonblokken.
#modernegezegden
#nothingtodowithislam

CynicalBastard | 21-12-16 | 07:34

Hoewel Merkel niet persoonlijk verantwoordelijk is voor deze afschuwelijke daad, heeft ze wel de mogelijkheden geschapen die dit mogelojk hebben gemaakt. Je bevolking blootstellen aan een risico door niet afdoende te screenen van wat er binnen gehaald wordt. Het kan niet zo zijn dat er uiteindelijk weer niemand politieke verantwoordelijk draagt.

devil13 | 21-12-16 | 07:16

@Breinbrouwsels | 21-12-16 | 06:45
Doe mij maar betonblokken, meisje van Nijntje mag je houden.

necrosis | 21-12-16 | 07:07

Zolang de EU blijft bestaan is er maar een oplossing die enigszins zoden aan de dijk zet; zorg dat er hier niets meer te halen valt. De totale ontmanteling van onze sociale vangnetten. Voedselbonnen en gaarkeukens, Allah Akbar.

atheïstisch stemvee | 21-12-16 | 06:38

-weggejorist-

Limburgs-patat-unban | 21-12-16 | 06:33

@pseudo_psycho | 21-12-16 | 04:29
Hoeveel zachte doelen kun jij mu bedenken?? Veiligheid valt bijna niet te garanderen.
geef me een geweer of een flinke auto en het is vrij kiezen. In de zomer is er in nederland bijna elke dag wel ergens een dorps of sport feest.
Jammer maar dat is de realiteit.

miko | 21-12-16 | 04:58

Nice, een dubbelpost met vertraging van 30 minuten...
.
OT: herinner je deze nog met Jan Roos op het Museumplein?: www.youtube.com/watch?v=zjIK_VXg6aY
.
Ze zijn echt niet gek hoor.

Panos88 | 21-12-16 | 04:38

-weggejorist-

Panos88 | 21-12-16 | 04:35

@pseudo_psycho | 21-12-16 | 04:29
Is vooral voor het gevoel, bedenk je maar dat die jongens weinig kans maken als iemand het op ze gemunt heeft. Die Diemaco helpt ze maar bar weinig tegen een onverwachtse aanval van achteren.
.
Zo, beter nodigen ze mij voortaan uit bij Nieuwsuur.

Panos88 | 21-12-16 | 04:34

-weggejorist-

Panos88 | 21-12-16 | 04:29

Ik help het je hopen Panos, maar ik vrees het ergste. Op rotterdam CS zie je ze na een aanslag in europa altijd opeens wel een paar dagen bij de ingangen staan.

pseudo_psycho | 21-12-16 | 04:29

En verder de vraag is natuurlijk hoeveel geld, privacy en vrijheid wij willen opofferen. De dreiging mag dan substantieel zijn, maar je hebt voorlopig gelukkig in Europa nog meer kans om onder de tram te lopen dan dat je het slachtoffer van een dergelijke aanval wordt. Hoe beestachtig die ook zijn.

Panos88 | 21-12-16 | 04:28

Met een stille hou je inderdaad geen vrachtwagen tegen, maar de stenen wal om het gebied waar de kerstmarkt zich bevindt op het Museumplein wel. Ook zullen er wel degelijk zwaarbewapende agenten zijn op Rotterdam CS, maar staan zij waarschijnlijk ergens verborgen opgesteld(net als op veel luchthavens) omdat zij het eerste doelwit zouden zijn voor een eventuele terrorist. Bovendien kan een terrorist net zo goed met een vrachtwagen door de spits ploegen of een willekeurig café overhoop schieten; uiteindelijk is inlichtingenwerk het belangrijkste.

Panos88 | 21-12-16 | 04:23

Panos88 | 21-12-16 | 04:08
Kijk om je heen. Hoe makkelijk is het om een aanslag te plegen in Nederland. Weleens door een detectiepoortje gegaan of een hond gezien toen je de jaarbeurs inliep? Een stille houdt trouwens geen vrachtwagen tegen. De laatste die ik dat zag doen waren Ted v/d Parre en Berend Veneberg.

Veiligheid valt niet te garanderen, maar als ik op Rotterdam CS etc. loop heb ik niet het idee dat je met een geweer gewoon de eerste 5 minuten je gang kunt gaan.

De dreiging is niet minder dan in Jeruzalem, maar de maatregelen staan nog niet in de schaduw. Er is echt nog wel veel te verbeteren, alleen ben ik bang dat het eerst een paar keer goed mis moet gaan.

pseudo_psycho | 21-12-16 | 04:14

@pseudo_psycho | 21-12-16 | 04:00
Ik denk dat je vergeet dat op het Museumplein het a) wemelt van de stillen b) er al tal van barrières in het ontwerp zijn besloten. Dat niet elke maatregel aan jou wordt medegedeeld betekent niet dat er niets gedaan wordt. Sterker nog, het feit dat het toch nog zo vaak heeft kunnen misgaan in Europa geeft blijk van de enorme omvang van het probleem, want het veiligheidsapparaat draait al jaren op volle toeren.

Panos88 | 21-12-16 | 04:08

Lees net dat er geen aanleiding zou zijn voor betonblokken bij het museumplein. Het hele idee achter terreuraanslagen is dat je ze meestal niet aankondigt. Wellicht heeft onze NCTB zijn diploma in Belfast gehaald?

De blokken stonden er en zijn nu weer weggehaald. Als ze al betaald waren, wat kan dan in hemelsnaam een argument zijn om ze weg te halen..... Als er nu iets gebeurt zul je zien dat de verantwoordelijken er alsnog mee weg komen.

In Israel staan er bij ieder groot event een paar (afgeschreven?) bussen op straat om de zaak te blokkeren. Uiteraard voorkom je daarmee ook heel veel dingen niet (bomgordel, gifgasaanval) etc.

Ik heb zo langzamerhand het idee dat iedere MKB ondernemer (veelal MAVO geschoold) beter in staat is om problemen op te lossen dan hetgeen we nu op het pluche hebben zitten.

Kunnen we ergens inzetten op hoelang het duurt voordat er in Nederland een grote aanslag komt?

pseudo_psycho | 21-12-16 | 04:00

@Zoon van Boer | 21-12-16 | 03:08
De banden van vracht wagens zijn het zwakke punt. Een betonnen plaat met een verhoging van 80 centimeter gaat geen vrachtwagen overheen. Zo een mijn lijkt me niet zo een goed idee in de bebouwde kom.

miko | 21-12-16 | 03:30

Betonblokken gaat nog veel meer problemen opleveren. 4 gerichte explosieven voor op een vrachtwagen met een 2.5 cm staalplaat er achter en 30 ton in de laadruimte. Shotgun met beton als kogels. Weer gewoon al het verkeer in een radius van 500 meter en plaats anti tank mijnen. Helaas triest om dat toe te geven, maar wij zijn niet geroest tegen vrachtwagens die volle gas er voor gaan. Volgende keer rijdt er een bulldozer die 3 km verderop gestolen is voorop.

Zoon van Boer | 21-12-16 | 03:08

Vermoeiend zooitje daar bij het journaal.

Rest In Privacy | 21-12-16 | 03:02

Misschien kunnen we IS vragen om gericht aanslagen te plegen op alles met een aanstellerige Engelse naam.

Rhenium | 21-12-16 | 02:02

de honden blaffen... | 21-12-16 | 01:17

Breek je hoofd er niet over. Feministen die een Burkini ok vinden zijn geen feministen. Doe maar 's een google zoekgedoe en dan lees je dat de oude feministen (jaren '70 en '80) niks met de zelfbenoemde millenial "feministen" hebben. Sterker nog die millenial k*tjes tegenwoordig zijn het woord feminist niet eens waardig. Dat zijn conformisten. En ik heb verder niks met feministen maar die oude waren nog eerlijk en stonden voor iets net zoals die oude hardcore socialisten en communisten. had er niks mee maar ze stonden wel voor iets en daar kon je een discussie mee voeren. Nu? naaah...

Basil Fawlty | 21-12-16 | 01:36

Basil Fawlty | 21-12-16 | 00:59
Dat.
Relativeringsvermogen.
Ik breek al jaren mijn hoofd over de vraag, waarom vinden feministen de burkini een symbool van emancipatie.
De hoofddoek een symbool van keuzevrijheid.
En vragen niet gewoon, zijn jullie achterlijk geworden?
Het antwoord ligt waarschijnlijk in het beeld van de onvolprezen van Gogh, met doorgesneden keel en een briefje met een mes op zijn borst geprikt, liggend op een fietspad.
Kortom, ordinaire angst.

de honden blaffen... | 21-12-16 | 01:17

Panos88 | 21-12-16 | 00:57

Idd maar het is wat jij zelf aanhaalt. het begint al op school. Het is een soort inteelt bende die zichzelf in stand houdt. Ik woon op de gracht en weet als geen ander wat voor inteeltkliek dat is. En vergis je niet mijn beste. Ik woon dus tussen een berg TV/radio gutmenschen maar ze zijn zwaar nimby. Ze doen wel links en sociaal op TV maar no way willen ze een "vluchteling" waar ze de mond over vol hebben binnen een straal van 5 kilometer van hun huis want dat is eng en gevaarlijk voor hun hoogblonde kroost en haalt de buurt omlaag of het nou NPO of commerciele zelfbenoemde BN-ers zijn. Als je hypocrisie wil zien, ruiken en proeven loop dan over de gracht.

Basil Fawlty | 21-12-16 | 01:12

de honden blaffen... | 21-12-16 | 00:47

genau. Tijdens de jaren '70 en '80 was het idd de favoriete sport van links. In Nederland Freek de Jonge voorop en in Engeland Monty Python met als hoogtepunt oa de briljante film "Life of Brian." moet er nog steeds keihard om lachen als ik die zie (en ik ben geboren katho). Vooral de geniale opmerking: "What have the ronmans ever done for us?" www.youtube.com/watch?v=ExWfh6sGyso
Maar en dat is belangrijk. Rome en de Paus vonden het niet leuk maar ik heb nog nooit een Katho zichzelf zien opblazen schreeuwend "God is groot."

Basil Fawlty | 21-12-16 | 00:59

@Basil Fawlty | 21-12-16 | 00:42
Op de zelfde manier heeft men van de ene op de andere dag massaal het woord blank voor wit willen vervangen in de NL media. Omdat het blank een subversieve boodschap van superioriteit zou propageren, buiten dat blank gewoon het Franse woord voor wit is en niks met superioriteit van doen heeft, geeft dat wel aan hoe verweven het medialandschap onderling is en met die van sociale (pseudo)wetenschappen.
En inderdaad: Linkse clubs zijn erg gul onderling met subsidies, kijk maar naar Joop.nl wat al jaren aan het infuus van de staat mag liggen.

Panos88 | 21-12-16 | 00:57

dysdiadochokinese | 21-12-16 | 00:03

En daarom is een goed opgevoede hond ook onvoorwaardelijk trouw aan zijn aangeleerde principes en hebben geen "Al Takiya" in hun lange-termijn-geheugen zoals de geïndoctrineerde moslims.

Nelis SplitBloes | 21-12-16 | 00:54

Basil Fawlty | 21-12-16 | 00:42
Christenen beledigen is nooit een probleem geweest.
Ooit de favoriet sport van de Linkse Kerk.
Waarom moslims beledigen wel een probleem is, is inmiddels wel duidelijk.

de honden blaffen... | 21-12-16 | 00:47

macmiep.nl | 21-12-16 | 00:35
Welkom?

de honden blaffen... | 21-12-16 | 00:41

Oh, wat is dat toch prachtig, moslims hand in hand met nabestaanden op de plaats delict.

Hebben die nabestaanden dan geen weet van "Al Takiya"? Al takiya, betekent de sluier, het heimelijke, en staat voor het feit dat moslims geoorloofd zijn te liegen tegen ongelovigen, de Kafar, zoals wij. Zo mag een moslim dus zeggen dat islam "vrede" betekent terwijl het in werkelijkheid "onderwerping" betekent. Ze mogen dus liegen en met de voeten spelen van de Kafar. Jammer genoeg zijn zich hier weinig mensen zich van bewust. Vooral op politiek niveau heeft dit een zware weerslag. Onze maatschappij probeert zich in alle bochten te wringen om de moslims te aanvaarden, zelfs als de autochtone bevolking van deze landen het met zijn vrijheid moet gaan bekopen. Dit spelletje is op politiek niveau al heel lang bezig, en het wordt nu steeds meer "beloond" met deze aanslag en de vele eerdere aanslagen.

Nelis SplitBloes | 21-12-16 | 00:38

Ik denk dat de dader nu met zijn maatjes vervolg aanslagen zit te plannen. Zo gemakkelijk wegkomen na een aanslag was nog niet eerder voorgekomen in Europa.

Graaf van Egmont | 21-12-16 | 00:36

@Ommezwaai | 21-12-16 | 00:30: Aktie is reaktie, die betonblokken duwen net zo hard terug en zullen altijd zo'n vrachtwagen afremmen. 100% veiligheid is onmogelijk, maar wat de burgemeester van 020 nu doet, is gewoon dom. Neerzetten en weer weghalen... wat is daar de gedachte achter?

MacMiep.nl | 21-12-16 | 00:35

@Basil Fawlty | 21-12-16 | 00:28
Het gaat dus niet per se om subsidie, maar om een academische monocultuur die vanaf de jaren 70 langzaam via het basis- en middelbaar onderwijs de universiteiten is binnen gesijpeld en daar nu de boventoon is gaan voeren. Deze kliek beheerst nu cruciale posities in onze maatschappij zoals onderwijs, nieuwsredacties en de culturele sector.

Panos88 | 21-12-16 | 00:35

Reken eens uit wat een volgeladen vrachtwagen doet in voetponden of Joules (zoals u wilt) bij een snelheid van pak hem beet, 50 km/uur.
Dan heb je aan een betonfabriek waarschijnlijk nog niet genoeg....

Ommezwaai | 21-12-16 | 00:30

En het Europees Hof voor de Rechten van de Mens eist daarbovenop dat iedere asieleiser, hoe kansloos ook, niet weggestuurd mag worden voordat op zijn hoger hoger hoger hoogst beroep is beslist. Want anders zielig en gemeen. Wie schaffen es wel.

marchbrown | 21-12-16 | 00:29

lingo star | 21-12-16 | 00:10

ZDF und ARD zijn natuurlijk staatsomroepen dus die passen wel op. Als ze iets uitzenden wat Merkel niet leuk vindt dan krijgen ze minder geld. Vroegah (jaren '80 en '90 van de vorige eeuw) waren ze kritisch maakte niet uit of er een SPD of CDU/FDP regering zat maar ook daar heeft, net zoals bij de BBC In Engeland, de policore gedachte Polizei toegeslagen. Jammer.

Basil Fawlty | 21-12-16 | 00:28

DeEeuwigeZwitsal | 21-12-16 | 00:15
Het feit dat dat niet of nauwelijks gebeurd, toont de verdraagzaamheid die in dit land heerst aan.
Maar er zijn grenzen.

de honden blaffen... | 21-12-16 | 00:19

@Einde van de Domheid | 20-12-16 | 23:51: Wees maar blij dat het alleen mijn hoofd is dan! Deden maar meer mensen dat.

MacMiep.nl | 21-12-16 | 00:18

bakoenin | 21-12-16 | 00:05
Dat zijn dan nog bedrijven en dat is triest en sneu en lui. Ik heb het hier over bewindspersonen, die hierdoor chantabel zouden kunnen zijn en een to-taal gebrek aan inzicht en besef over de mogelijke consequenties. Die gast die ik ken heeft die gegevens op een externe schijf gezet, zijn hele systeem schoongeveegd en die schijf achter in een kast geflikkerd. Hij heeft ze het mogelijke scenario geschetst om uit naam van betrokkene de meest vreselijke e-mails te sturen (als je erbij kan, kan je erbij): geen enkele reactie. 'Dat zal niet gebeuren denken we'. De naïviteit is stuitend als je ziet hoe belangrijk er wordt gedaan naar de burgers, u en ik, inzake veiligheid, en ja: pleur je privacy dan maar weg.

FustViking | 21-12-16 | 00:17

Tis wel weer een ellende en iedereen die subiet doorgaat zonder enkele mededogen is de held op de msm, jesuis is gestorven, we zijn gewend. Tis en blijft toch vervelend die hakbar ellende, dus zullen er wel fikkende minaretten op volgen. Chipsnootjesbier en legale lawinepijl in de aanslag.

DeEeuwigeZwitsal | 21-12-16 | 00:15

botbot | 21-12-16 | 00:02
Het zit anders.
Ik heb P&W gevolgd sinds hun begin jaren. En naderhand Pauw.
Noem het maar jeugdige onschuld.
Toch begon het mij steeds meer tegen te staan. Gekleurd nieuws en altijd weer hetzelfde riedeltje van ons soort mensen.
Ik klikte dus al heel vaak de rommel weg.
Soms wil ik nog wel eens kijken omdat er bijvoorbeeld gisteren iets ergs is gebeurd en wie weet wat ze te zeggen hebben bij Pauw?
Helaas, 5 minuten is dan alweer genoeg voor mij.
Nee de rest hoef ik niet te horen, dat heb ik al zo vaak gehoord.

bakoenin | 21-12-16 | 00:11

heldheino | 21-12-16 | 00:04
De Duitse ZDF en ARD hebben als voordeel dat ze goed zijn in degelijk feitenonderzoek er zit echter zelfs nog meer dan in Nederland een politiek correct sausje omheen, ze zijn nog politiek correcter dan Nederland vanwege nog steeds de herinnering van de oorlog en ze hebben pas sinds kort de Alternative Fur Deutschland een geloofwaardig rechts alternatief, want dat kun je de in Duitsland wel gevaarlijke extreemrechtse scene niet noemen.

lingo star | 21-12-16 | 00:10

Goed. Dan ga ik nu even afval scheiden. Want ik deug namelijk ook nog. Op mijn manier.
Toch bijzonder dat je bevolkingsgroepen niet mag discrimineren en afvalgroepen juist wel.het deugt allebei. Best ingewikkeld dat je vermogen tot onderscheid maken bij de ene taak heel wenselijk is en wordt aangemoedigd, waar je dat in andere gevallen bij afkomst, nationaliteit en religie absoluut niet mag. Ik scheid afval. En bevolkingsgroepen. Dus.
Sue me.

Stormageddon | 21-12-16 | 00:10

botbot | 21-12-16 | 00:02
Ik vermoed dat het probleem van bakoenin is, dat hij die 'andere mening' nou zolangzamerhand wel kent omdat je hem onmogelijk kunt vermijden. En die 'andere mening' blijkt gewoon niet zo hard gestoeld op de realiteit als wordt voorgespiegeld, maar op wensdenken en indoctrinatie. bakoenin is dat zat, en velen met hem.
.
In de VS begint het kwartje bij de media nu langzaam te vallen: hee, misschien was het niet zo'n goed idee om vanuit onze echoput steeds hetzelfde geluid door de strotten van de mensen te rammen. Die mensen zijn het zat. C'est ça. De bakoenins van deze wereld horen al 35 jaar dat 'andere geluid' dat helemaal niet anders is maar stoelt op één en dezelfde wereldvisie, waarvan we het recht hebben om het er niet mee eens te zijn.

FustViking | 21-12-16 | 00:09

FustViking | 20-12-16 | 23:52
Jaren geleden heb ik eens een vrij belangrijke organisatie er op gewezen dat ik en anderen zonder problemen konden inloggen op hun email systemen.
Ik ben blij dat ze me niet geëxecuteerd hebben. Waar haalde ik het lef vandaan om ze op die risico's te wijzen. Wie dacht ik wel niet wie ik was?
Vroeger was ik ethical hacker en liet op iedere gehackte server een bericht achter van mensen doe hier iets aan, jullie bedrijfsdata ligt op straat als je niet oppast.
Probeerde ik maanden daarna nog een keer in te loggen op die servers dan ging dat zonder probleem.
Nu nog steeds worden mensen heel boos op me als ik ze confronteer met lekken in hun IT infrastructuur. Het schijnt dat ze niet geconfronteerd willen worden met hun eigen onwetendheid.

bakoenin | 21-12-16 | 00:05

Hilversum 1 was bedoeld.

dysdiadochokinese | 21-12-16 | 00:05

Ik zat net ZDF te kijken en daar is het al net zo erg als in Nederland. Ze hadden; Linkse politicus die zei dat ze vooral de vluchtelingen niet de schuld moeten geven; Rechtse politicus die zei dat ze in oorlog zijn; psycholoog die vond dat ze maar 300.000 vluchtelingen moesten behandelen; terrorisme expert die had brabbelde over jihadstrijders en terugkeerders; dappere moslima studente die verteld hoe erg het is om smerig aangekeken te worden.
.
Ook maar niemand die durft te beweren dat het de islam, de dead-cult is.

heldheino | 21-12-16 | 00:04

botbot | 20-12-16 | 23:50
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
Lees de koran.

de honden blaffen... | 21-12-16 | 00:03

Betonblokken.
*mompelt iets over een kalf en een put*

postmodernismisdead | 21-12-16 | 00:03

Ik heb effe Nederland 2 opgezet, omdat ik zo ga kijken of er nog southpark of lekkere wijven op tv komt, zonder geluid, uit zelf-bescherming. Maar dan zie ik die verschrikkelijke pseudo-bedachtzame smoel van Jeroen Pauw, die in een vorig leven best in staat was iets zinnigs te zeggen in een gesprek met Theo van Gogh. Hij doet me denken aan de observatie over honden; " waarom likken honden hun eigen ballen?" Antwoord; " Omdat ze het kunnen."

dysdiadochokinese | 21-12-16 | 00:03

bakoenin | 20-12-16 | 23:53
Is het zo moeilijk te verkroppen dat dat er mensen zijn die een andere mening hebben als u?
Eerst aanhoren wat zij allemaal te zeggen hebben daarna kunt u een oordeel vellen weg zappen helpt niet.

botbot | 21-12-16 | 00:02

Mijn oud-Engelsleraar op de middelbare school had voor zo'n Beatrice de geijkte oplossing. "Meneer Viking" zei hij dan, "het is héél simpel; daar moet gewoon een neger overheen". Ach ja, de jaren '80, toen je nog stond te zuipen met je docenten in de kroeg....

FustViking | 21-12-16 | 00:00

Beatrice kan zich beter druk maken over de dreiging die de islam is ten aanzien van haar eigen geloof. Denkt zij nou echt dat zij straks de dans zal ontspringen door nu met zalvende woorden de schuld van de aanslagen te verleggen? Naïef mensje is het toch, die Beatrice!

Nelis SplitBloes | 20-12-16 | 23:56

FustViking | 20-12-16 | 23:35
Ik heb de troep dan ook maar weer snel weg geklikt

bakoenin | 20-12-16 | 23:54

NPO = Nepnieuws publieke onzin.

bakoenin | 20-12-16 | 23:53

Feynman | 20-12-16 | 23:42
Het is nog veel hypocrieter. Iemand die ik ken probeert al jaren van de inloggegevens van de prive-emailserver van, zeg, een zeer hoogwaardige hoogwaardigheidsbekleder af te komen omdat hij de verantwoordelijkheid niet wil dragen, maar het 'veld' om deze hoogwaardigheidsbekleder ziet het belang ervan niet in. 'Wees blij dat we je vertrouwen' werd hem gezegd. Dat een vage Indiër, Chinees of Israeli zijn systeem zo ongemerkt binnen kan komen ging er daar niet in. Hij heeft alles geprobeerd: voorlichting, AIVD, KLPD - hij belandde in een ambtenaresk oerbos waarvan hij dacht: dan godverdomme niet. Intussen mag jij al je privacy aan de wilgen hangen. Te zot voor woorden.

FustViking | 20-12-16 | 23:52

macmiep.nl | 20-12-16 | 23:36
U radicaliseert in uw hoofd.

Einde van de Domheid | 20-12-16 | 23:51

Dat is nu precies wat de chauffeur wil tweedracht en angst zaaien.
Gelukkig gooit onze Greet nog wat olie op het vuur.

botbot | 20-12-16 | 23:50

NAV Berlijn?
Dan ben je mooi te laat!
Dat had NAV Frankrijk moeten zijn!

Einde van de Domheid | 20-12-16 | 23:48

Je mag wel bestraald worden als je wilt vliegen, afgeluisterd als je belt, en iedere vorm van privacy kwijtraken. Maar als organisaties betonblokken plaatsen tegen gekken zoals Koninginnedag 2009, dan grijpt ebenhart van der laan in. Hij bepaalt dat andere mensen maar risico moeten lopen. De burgervader zit in de bunker en maant zijn onderdanen uit de loopgraven te komen en over het schootsveld te rennen.

Feynman | 20-12-16 | 23:42

Hoeveel moeite is dat nou: een stel betonblokken strategisch plaatsen, meneer Van der Laan? En u laat ze weer weghalen? Aan een vrachtwagen is stukken makkelijker te komen dan aan een AK-47 of een bom. Je hoeft de kat toch niet op het spek te binden?
U verdient bijna een 'Berlijn' in uw stad op deze wijze!

MacMiep.nl | 20-12-16 | 23:36

Bij Pauw zit nu een bejaarde heroïnejunk in een jaren-20 maffiapak Wilders af te zeiken. Wat verrassend.

FustViking | 20-12-16 | 23:35

Nehemia gelooft alleen fake-nieuws en complot-nieuws.
Maar verder....

Jan Dribbel | 20-12-16 | 23:32

Holy fuckshit, wat er nu bij Pauw zit is werkelijk de totale debilisering van wat men media en journalistiek mag noemen.'
Dit is niet meer te hachelen.

bakoenin | 20-12-16 | 23:29

FustViking | 20-12-16 | 23:25
Daar weet ik niks van. Maar ook de Franse media geven natuurlijk niet alles aan hun lezer. Dat zou Marine maar in de kaart spelen.

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 23:27

Overigens: was dit inrijden op kerstmarktjes een jaar of twee geleden niet schering en aanslag in Frankrijk? Veel verwarde mannen daar toen herinner ik me.

FustViking | 20-12-16 | 23:25

Wat flauw... mijn wezenlijke objectieve inhoudelijke bijdrage over een tesla vrachtwagen is verwijderd op joop

grandjury | 20-12-16 | 23:24

Ik geef het nog een week. Dankzij verdomd goed speurwerk van de politie, komt men de dader van de aanslag te na. Bij de aanhouding vond een schotenwisseling plaats, waarbij de dader om het leven kwam.
Het was de reeds lang bij de politie als rechts-extreem bekend staande Wolfgang S.
Voor Wolfgang heeft ontkennen natuurlijk geen zin meer.
Merkel gaat opgelucht de verkiezingen tegemoet.

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 23:21

Beatrice Bloedarmoede de Graaf. Het blijft behelpen met onze "deskundigen".

Ernst Oosters8389 | 20-12-16 | 23:20

Tering trap ik in Fake News. Ik ga acuut aan de lauwe jonge jenever. Me diep schamen. Rotterdams vloekend. [oude ziekte] [andere oude ziekte] [iets nieuwere ziekte] [geslachtsdeel naar keuze]

FustViking | 20-12-16 | 23:19

MartiniMeister | 20-12-16 | 23:11
Of gewoon erop gooien?

Petrus Poortwachter | 20-12-16 | 23:15

FustViking | 20-12-16 | 23:10
Ach, nog zo één... Lay off the boose man...

Petrus Poortwachter | 20-12-16 | 23:14

@FustViking | 20-12-16 | 23:10
Het is fake, denk in de richting 4chan.
https://www.youtube.com/watch?v=qlXepby4Ck4

MogeWijEveOvergeve | 20-12-16 | 23:11

Zullen we dan niet liever zulke blokkfn, 10x geschaald, om Mekka heen bouwen?

MartiniMeister | 20-12-16 | 23:11

Nehemia | 20-12-16 | 23:04
Je geeft net zelf het bewijs dat ze jou alles wijs kunnen maken. Pray for me...

Petrus Poortwachter | 20-12-16 | 23:11

@Nehemia | 20-12-16 | 22:54
Woo000t? Dit is echt extreem bombshellerig. Vooral de brief van hem: dat is van een man die eindelijk eens zegt wat hij weet. Die de consequenties aanvaardt. Revolutionair. Hij zal wel worden weggezet als 'geflipt' of worden gezelfmoord met twee tot drie kogels in zijn achterhoofd maar: holy tyfus. Dit dus archive.is/IDBh5

FustViking | 20-12-16 | 23:10

Stifflers_Mom | 20-12-16 | 22:48 "De enige hoop die er is, is Trump en de verkiezingen in NL omdat wij allemaal brave Hendrikjes zijn. Ik ben benieuwd naar de uitkomst en hoop echt zo echt op een Nexit. (kunnen we altijd nog samengaan met de UK :+ )."

Dank voor je reactie, Stifflers_Mom. Zelfs je laatste greintje hoop deel ik niet. De verandering moet gaan komen van een relatieve middenpartij die het licht ziet - zoals de NV-A in Vlaanderen dat een redelijk alternatief bood voor het Vlaams Belang. Ik zie echter geen enkele antipode in Nederland.

Dr. Dr. Bartholdy | 20-12-16 | 23:09

Nehemia | 20-12-16 | 23:04
Niemand vraagt me ooit om wat te lezen ;-)

Dirk III | 20-12-16 | 23:07

@Nehemia | 20-12-16 | 22:54
Dat is een fake account.
https://twitter.com/rudygiuliani

MogeWijEveOvergeve | 20-12-16 | 23:06

Dirk III 2258
Niemand vraagt aan je om mijn tegels te lezen. Daar kies jezelf voor, hoewel de link van Rudolph Giuliani in mijn vorige plemp die een boekje open doet verdomd schokkend is om het nog heel zacht uit te drukken.

Nehemia | 20-12-16 | 23:04

Mr. Neon | 20-12-16 | 22:59
Een Duitser zijn dagelijkse leven en vrijheid is binnen 2 jaar naar de kloten geholpen door die trut want ze kunnen niet meer normaal naar een Kerstmarkt of nieuwjaarsviering en dan durft ze dat nog te zeggen. Aftreden en gauw!

Dirk III | 20-12-16 | 23:04

Claus. Rondde zijn gymnasium opleiding af in 1982.
Ging daarna naar de Hochschule voor een opleiding tot register accountant. Huwde in 1990 Britta, en uit dit huwelijk hebben zij twee kinderen, Hermann en Sophie.
Is in december 2016 op een kerstmarkt in Berlijn doodgereden door een Allah Akbar schreeuwende moslimterrorist.

Van Duyvenbode | 20-12-16 | 23:01

Ik geloof in betonblokken. Het is onze laatste strohalm.

Dr.Dushkind | 20-12-16 | 23:01

Kan me niet schelen wat GeenStijl zegt over Beatrice. Ik ben fan van haar. Wat een vrouw.

lingo star | 20-12-16 | 23:01

Die drieeenheid van Rusland Iran en Turkije waarbij de Arme Rikanen zomaar buitenspel worden gezet geeft ook mogelijkheden tot een wereldwijde crisis... Soort Russisch Roulette.

Petrus Poortwachter | 20-12-16 | 23:01

Orakel1958 | 20-12-16 | 22:57
Mooi gesproken maar nog te lovend. "Veel kennis veinzend" zou ik er persoonlijk van maken.

Dirk III | 20-12-16 | 22:59

Betonblokken, controles achteraf, privacy opgeven... lekker reactief allemaal. Iets met een kalf en een put. Wordt het niet eens tijd voor proactief? Grenscontrole, politiek zaken eens echt goed en degelijk regelen? Nee, dan die Merkel met haar "geef niet toe aan angst". Dat is zoiets als mensen bij een roofdier in een kooi zetten en vanachter een veilig hek roepen dat ze vooral niet moeten toegeven aan angst. Ik kan hier zo kwaad om worden...

Mr. Neon | 20-12-16 | 22:59

Het grootste bezwaar van de Amsterdamse Gemeente tegen dit soort aanslagen is
dat er niet het gebruikelijke exorbitante parkeergeld afgedragen wordt

Tobi | 20-12-16 | 22:59

@sosnl, ik had precies dezelfde gedachte. Nog een paar van dit soort aanslagen met een grote impact op de bevolking en van de genuanceerde standpunten blijft weinig meer over. Daarbij worden er in nieuwsuur wel vaker 'deskundigen' uitgenodigd waarvan naar verloop van tijd blijkt dat zij er volledig naast zitten, denk alleen maar aan de Midden-Oosten deskundigen en de halleluja verhalen over de Arabische lente..

therealbraindump | 20-12-16 | 22:59

sosnl | 20-12-16 | 22:51
En bovendien laat geen enkele Duitser zich voor de camera uit, dat het na Merkel helemaal anders moet. Een soort PVV effect.

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 22:59

flowerpower...

Pierre Tombal | 20-12-16 | 22:58

Nehemia | 20-12-16 | 22:54
Dat gezeik dat alles wat je ziet een false flag is begint me te irriteren en dan druk ik me zachtjes uit.
Straks ga je beweren dat de aardbevingen ook door de mens veroorzaakt worden en dat het allemaal 1 groot complot is om ons te weerhouden tot een hoger bewustzijn te komen of zoiets. Of zoiets.. warm?

Dirk III | 20-12-16 | 22:58

De mensen die de ellende hebben veroorzaakt zullen hun fouten nooit toegeven. Pechtold, Buma, Asscher en vele anderen. Antilectuelen, mensen met veel kennis en weinig wijsheid.

Orakel1958 | 20-12-16 | 22:57

Betonblokken stralen altijd slecht af op de islam.

Dr.Dushkind | 20-12-16 | 22:57

Ja hoor:
"iedereen heeft toch een AK-47 in huis om zichzelf te beschermen" - broer van opgepakte terreurverdachte afgelopen maand.
"hij had schulden en wilde alleen maar zijn financiële problemen oplossen" - vrienden van doodgeschoten overvaller in Deurne.

Leer toch accepteren dat dit soort mensen nooit in onze maatschappij zal kunnen functioneren. Uitzetten mag dan misschien erg jaren dertig lijken maar is per saldo menslievender dan ze opsluiten nadat ze hun moorddadige neigingen gerealiseerd hebben. Zij haten ons en dat los je niet op door ze met powerflower mentaliteit tegemoet te treden. Minder minder minder.

Pierre Tombal | 20-12-16 | 22:57

Je suis kerstmarkt

Mark van Leeuwen | 20-12-16 | 22:55

misschien komt het Frau Merkel wel goed uit dat ze de dader hebben laten lopen/verdwjnen, en dat het nooit wordt opgelost

(Behind)Doors | 20-12-16 | 22:55

War is upon us

nerugaer | 20-12-16 | 22:55

Ooit hadden ze een prima betonnen afscheiding daar

Mark van Leeuwen | 20-12-16 | 22:55

Oh, oh Beatries. jaren '70 en '80 moslim geweld oa 1972 in Muenchen en 1970 Dawson's field waren voorlopers van het geweld alleen viel het niet zo op omdat we in de koude oorlog zaten en het Warschaupact de vijand was. Ayatollah Khomeini mocht zelfs in Parijs wonen. Pas in 1979 toen de sjah werd afgezet en met het bezetten van de VS ambassade zagen de meeste mensen voor het eerst het lelijke gezicht van de Islam. Revolutionaire garde werden die debielen toen genoemd. Toen downplayde de MSM al hun radicalisme. In de jaren '80 was het bon ton onder linkse gemeenschap met Che Gevara t-shirtjes om Israel als slecht te zien en PLO als zielig en lief. Dat ze zo radicaal moslim waren werd effe vergeten. Is ook niet zo vreemd want en de mensen van RAF/Baader meinhof, zwarte september, PFLP en PLO zaten in dezelfde opleidingskampen in Libie.

Basil Fawlty | 20-12-16 | 22:55

Het maakt mevrouw De Graaf geen ene vaginaschroef uit of de aanslag gïnspireerd is door Daesh of georganiseerd is door Daesh.
.
Het blijft een verderfelijke ideologie en die inspireert en organiseert de gedachten van een alleen opererende gelovige die leidt tot een daad van ongelofelijke smerigheid.
.
Inderdaad bij de ontrafeling van deze misdaad maakt het wel uit, maar dat is slechts een technische kwestie.
.
Het probleem dat veel pro-Merkel zijnde Duitsers nu hebben is het vinden van een verklaring voor henzelf waarom ze nog steeds pro-Merkel moeten zijn of blijven. Ja, daar hebben ze heel wat discussie voor nodig, want erkennen dat je er voortdurend naast gezeten hebt is niet gemakkelijk, zelfs voor sommigen onmogelijk. Het is zelfs voor een fanatica beter verkracht te worden door een migrant dan toe te geven dat ze haar mening dient te herzien.
Salut! Evocatus

Evocatus | 20-12-16 | 22:55

Het begint gewoon te worden en dat is best beangstigend.

Dirk III | 20-12-16 | 22:54

En maar denigrerend doen over de Europese populisten als Wilders, Le Penn en de AfD en FPÖ die over de rug van de slachtoffers stemmen zouden willen trekken.
Dat deze mensen oprecht boos, wat zeg ik, ziedend zijn onderhand, wil er bij de NPO niet in.

Petrus Poortwachter | 20-12-16 | 22:54

Die aanslag op de Kerstmarkt is niks meer dan een gescripte false flag om Rusland verder te demoniseren. Dit bericht past precies in het plaatje van de mindf*ck die al vele decennia gaande is. We worden voortdurend gemanipuleerd en voorgelogen. Rudolph Giuliani kan niet langer meer zwijgen, maar het gaat nog veel verder. Onthutsend.
http://archive.is/IDBh5

Nehemia | 20-12-16 | 22:54

Amsterdam kennende worden de betonblokken met 10 jaar vertaging en tweemaal zo duur als begroot geplaatst
en na twee weken weer verwijderd wegens betonscheurtjes

Tobi | 20-12-16 | 22:53

die blokken stonden er dus niet, terwijl objectief gezien, de kans op en dergelijke aanslag geen millimeter groter of kleiner is geworden. dit is willekeur en schijnveiligheid.

noerg | 20-12-16 | 22:52

Net onze Beatrice gezien; complete faal analyse. Het verhaal is volgens haar dat de Duitsers zo geweldig rustig en genuanceerd blijven. Een voorbeeld voor vele anderen in Europa. Het echte verhaal is dat Duitsland op dit vlak meer dan 5 jaar achterloopt op de discussie in de rest van Europa. Doordat de gemiddelde Duitser gedurende zijn schooltijd wordt doordrongen van zijn schuld aan het ontstaan van de 2e WO duurt het veel langer voordat men "klar damit ist". Kijk over 5 jaar nog maar eens waar de Duitsers staan Beatrice....

sosnl | 20-12-16 | 22:51

Fok die fokking Merkel! Waar blijft de Europese Trump??!

CS6X | 20-12-16 | 22:50

@theseays00
Comments op joop idd hilarisch

grandjury | 20-12-16 | 22:49

Dr. Dr. Bartholdy | 20-12-16 | 22:45

Niet alleen Duitsland, de complete EU gaat nu de laatste fase van Islamisering in. Iets wat ik al voordat Wilders dit riep, al voor waarschuwde. En niet omdat ik racistisch ben maar omdat de aard van deze overtuiging heel veel extremisten met zich meebrengt en inherent is aan geweld tegen alles wat anders is.

De enige hoop die er is, is Trump en de verkiezingen in NL omdat wij allemaal brave Hendrikjes zijn. Ik ben benieuwd naar de uitkomst en hoop echt zo echt op een Nexit. (kunnen we altijd nog samengaan met de UK :+ ).

Stifflers_Mom | 20-12-16 | 22:48

Ik schrok van dat lijstje met aanslagen dit jaar...
Natuurlijk, je weet het wel maar dat het er zoveel waren...
De politieke onmacht kent blijkbaar geen grenzen. En nog wil men blijven praten over maatregelen om het allemaal beter te maken.
Als ik zo dat lijstje voorbij zie komen zijn we gewoon in oorlog. En dan wordt het tijd om te gaan strijden.

Petrus Poortwachter | 20-12-16 | 22:48

Je betaalt hier al torenhoge belastingen, er wordt ook nog ff bepaald voor je wat je moet eten en wat niet, en je mag wel je mening uiten, mits die valt binnen de van overheidswege bepaalde bandbreedte.
En als kers op de taart word je nog opgeblazen ook door geïmporteerde volksvervangers.

Van Duyvenbode | 20-12-16 | 22:47

conclusie: het enige wat je nodig hebt om een aanslag te plegen is een mesje van 1 Euro, daarna een vrachtwagen kapen, het stuur overnemen en op een menigte inrijden.
En het Westen maar miljoenen/miljarden investeren in inlichtingendiensten, bewaking, oorlogen in de zandbak, leger, politie en preventie via camera's paspoortcontrole etc.
Op dezelfde manier dwong de Vietcong de USA op de knieën.

King of the Oneliner | 20-12-16 | 22:47

Mannen, op uw linkje krijg ik Mark Rutte. Dat hij eigenlijk Beatrice de Graaff heet verbaast me dan weer niets. Ik ga nog even aan de Archer. Bedankt en alvast welterusten.

Hetkanverkeren | 20-12-16 | 22:46

Hadden ze dan betonblokken moeten plaatsen? In Berlijn? Nee, daar moeten we niet naar terug willen.

zwarte_weduwe | 20-12-16 | 22:46

Merkel verwelkomt - opgenschijnlijk democratisch gelegitimeerd - een miljoen andersculturele migranten. Ze jubelt daarmee in de komende jaren nog eens drie miljoen familieleden via kettingmigratie Duitsland binnen. Die vier miljoen krijgen kinderen waarvan een significant deel onaangepast gedrag zal vertonen - mensen die in Amsterdam-West woonden en Kanaleneiland en Gouda en Culemborg kunnen inschatten wat ik hiermee bedoel.

Voor de derde keer in honderd jaar hebben gezaghebbers in Duitsland een Jahrhundertfehler begaan. De eerste twee keer werd een groot deel van de eigen bevolking gedood en de oppervlakte van het land gedecimeerd. Deze keer - de derde keer - wordt de doodsteek voor dit land haar cultuur.

Dr. Dr. Bartholdy | 20-12-16 | 22:45

Bij sommige mensen denk ik: "je moeder had je door moeten slikken"

authentic | 20-12-16 | 22:45

oh, en die motie van wantrouwen kwam niet alleen van de PVV! wat een gelieg.

Kenneth Nietvatten | 20-12-16 | 22:44

@nee_toch? | 20-12-16 | 22:36
Gristenunie-geil noemen we dat bij ons. Lekker wijf, maar er komt alleen gedram met een doctorandustitel van de VU uit. Van die vrouwen waarbij je denkt: bek houden en slikken.

Stormageddon | 20-12-16 | 22:44

even doorgekeken en kwam de npo samenvatting over het oekie verdrag. griezelig, een totaal verknipte, eenzijdige, pro-rutte samenvatting. maar dat kan ook niet anders, want hij betaald de salarissen van dei NPO mutsen.

Kenneth Nietvatten | 20-12-16 | 22:44

@nee_toch? | 20-12-16 | 22:36

Ah een zure pruimen liefhebber...

authentic | 20-12-16 | 22:43

Aan sommige dingen moet je wennen omdat de wereld verandert.
Bv omdat er een oorlog uitbreekt. Kut, maar waar.

Koos Knak | 20-12-16 | 22:38

Het mag allemaal wat kosten voor de werkende Nederlander. Eerst krijg je al die EU door je neus geboord en mag je het meeste afdragen van alle EU landen, dan krijg je als extra bonus dankzij die extreem links socialistische trekjes van o.a. Duitsland/Merkel nog een hoop hoogopgeleide astronauten uit Islamistan die een hekel hebben aan alles waar wij voor staan, als kers op de taart krijgen wij voor alle vrijgevigheid aan hen nog extra verkrachtingen van onze meiden en vrouwen ook nog aanslagen en moeten wij ook nog eens onze eigen veiligheid bekostigen, maar het zijn allemaal enkel maar incidenten!

De EU en al jaar politici zijn gek, compleet gek. Ik snap niet waar deze dwangmatige drang vandaan komt tot zelf mutilatie? Iemand dit dit kan toelichten?

Stifflers_Mom | 20-12-16 | 22:37

En toch heeft ze iets lekkers

nee_toch? | 20-12-16 | 22:36

Jammer genoeg is dit wel nodig. Merkel propageerde namelijk meer migrante vrachtwagenchauffeurs.

archive.is/ZDYUV

Mozes Langebroek | 20-12-16 | 22:35

Tutje de Graaf knows best

Kwatz | 20-12-16 | 22:35

Beatrice bagatelliseert de aanslagen door te verwijzen naar geweld in de jaren '70, '80. Ze lult er weer mooi overheen alsof Islamitisch geweld niets speciaals is en bezien moet worden in het totaalbeeld van 'geweld is heel gewoon'. Titel niet waardig.

Fappelmoes | 20-12-16 | 22:34

Kijk maar eens hoe Israël aangevallen is in de loop van de jaren.
Ze zullen je nog aanvallen met scharen als het moet.

GateKeeperNL | 20-12-16 | 22:34

Poepen voor hoop. Dé 2017-rage!

vanBarchum | 20-12-16 | 22:31

Conclusie:
AfD is de enige hoop voor Duitsland. Alle andere uitkomsten straks zullen dit probleem alleen maar vergroten. Ik hoop op een Trump-effect.

Ik sprak laatst een jonge Duitser, net lid van AfD geworden en zeer actief. Veel jongeren sluiten zich bij hen aan. Ik put hier wel hoop uit. Veel Duitsers durven ook hier niet hun stem kenbaar te maken. Hij wist mij te vertellen dat Merkel onmogelijk gaat winnen. Hij gokte op een nipte overwinning van SPD. Of je daar zo van moet worden...

Rimini | 20-12-16 | 22:30

Beatrice is het EO-terreurdownplaymeisje dat heel veel credits krijgt van Joopaanhangers. Zeg maar een soort Ellie (van Rickert) voor altijd goed(cultuur)gelovigen.

ad melkert | 20-12-16 | 22:28

@FustViking | 20-12-16 | 22:23 NieuwZuur is al jaren HET indoctrinatiemiddel van de Staat.
Eva Jinek mocht dat niet doen (NieuwZuur presenteren) omdat zij met Mosko om ging, dan weet ik al genoeg.

Keyboardspeler | 20-12-16 | 22:27

@PeterSimons | 20-12-16 | 22:22

Precies. En zij lossen dat maar zelf op. Het zal me de reet roesten wat daar gebeurt. Wij moeten het hier oplossen. En als dat is alle vluchtelingen terug deporteren. So be it.

roze_bril | 20-12-16 | 22:27

Jaja, juffertje Beatrice is natuurlijk HET kwieke klokhuis mevrouwtje voor dat touwtjes-uit-de-deur gefuhl. Ik krijg oorschimmel van dat stemmetje, maar dat ligt natuurlijk aan mij heh.

Bram van Ojik | 20-12-16 | 22:25

-weggejorist-

Handsomeboy | 20-12-16 | 22:25

Intussen op NieuwZuur een stoet vluchtelingapologeten en oh oh de angst voor buitenlanders en oh oh als dit de AfD maar niet in de kaart speelt. En hakkelende anderlandiërs. Veel anderlandiërs.

FustViking | 20-12-16 | 22:23

@ PeterSimons | 20-12-16 | 22:22
Psst, verrassing, daar is het oorlog!

TheseDays00 | 20-12-16 | 22:23

Niets beter dan een existentiële crisis om de laatste taboes te integreren. Wij komen hier sterker uit. Een stuk minder aardig, dat wel. Das war einmal.

VerenigingVanDieven | 20-12-16 | 22:22

Dat lijkt mij niets, een kerstmarkt met een betonnen muur. Ieder zijn ding he!

kalf, put, enz.

harry21 | 20-12-16 | 22:22

-weggejorist-

PeterSimons | 20-12-16 | 22:22

Heb ik al gedaan, geëmigreerd.
Tot 2050 zit ik veilig. Daarna is het afwachten. Wie er heeft gewonnen

Maxim253 | 20-12-16 | 22:20

We gaan natuurlijk gewoon door met rond het afvoerputje cirkelen, steeds sneller en sneller......plop

MogeWijEveOvergeve | 20-12-16 | 22:20

het zijn de betonplaten die het kabinet voor hun hoofd hebben

dobberfries | 20-12-16 | 22:19

Beatrice de Graaf??........... nooit van gehoord (@ Toon Hermans)

Keyboardspeler | 20-12-16 | 22:19

Beatrice gaat vast ook uitleggen waarom ook de Russen schuldig zijn.

Flatuleerder | 20-12-16 | 22:18

Ik begrijp niet dat die slachtoffers niet gewoon een arm-lengte afstand hebben gehouden van die vrachtwagen. Dan was er geen probleem geweest.....

VincentTheSaint | 20-12-16 | 22:18

"Had bloedbad vermeden kunnen worden?" Ja, natuurlijk. Alleen wil men nooit een echt antwoord op die vraag.

zwarte_weduwe | 20-12-16 | 22:18

#sloopjoop.nl, als je gek wilt worden moet je daar naar de comments kijken op dit moment. Van verwarring weten ze niet hoe ze elkaar moeten afbranden.

TheseDays00 | 20-12-16 | 22:18

De universiteiten zijn vergeven van de politieke correctheid, en dienen als legitimatie van het zittende open grenzen-regime en de suïcidale multikul.
Het grootste gevaar komt altijd van binnenuit, zoals de Romeinen hebben mogen ervaren. Het waren niet de barbaarse hordes die het rijk van de Caesares op de knieën dwongen, het was de interne corruptie, de interne gespletenheid. De Romeinen hadden hun oude godsdienst verlaten en ingeruild voor een exotische cultus: het christendom. En Rome was niet langer centrum en hoofdstad meer, maar Constantinopel.
Kortom, alles was op zijn kop gezet en daarmee was het geloof in Rome verdwenen. Wat volgde was het onvermijdelijke: de val van het imperium.

Van Duyvenbode | 20-12-16 | 22:18

on
ge
lofelijk dat ze de verdachte hebben vrijgelaten. het absolute dieptepunt is bereikt in Europa. weg met ons. ik ga emigreren.

Ir. Wilhelmus | 20-12-16 | 22:16

@Manneke Pislam | 20-12-16 | 22:13
Normale mannen hebben ook empathie voor vluchtelingen, daar licht het probleem niet hoor. Alleen empathie hebben voor betekent nog niet dat ik het een goed idee vind om de grenzen maar wagenwijd open te zetten.
Vrouwen zijn gemiddeld genomen wel gevoeliger voor sociale druk, daar is onderzoek naar gedaan.

Panos88 | 20-12-16 | 22:16

Beatrice de Graaf. In het begin (alweer lang geleden) verkondigde ze nog wel een fris geluid. Nu is ze echter politiek correct geworden en loopt ze volkomen in de pas. Zo gaan die dingen.

Nehemia | 20-12-16 | 22:15

-weggejorist-

Breinbaas | 20-12-16 | 22:15

Manneke Pislam | 20-12-16 | 22:13
Het ging fout toen het vrouwelijk orgasme werd uitgevonden, ergens in de jaren '50.

FustViking | 20-12-16 | 22:14

Dus eigenlijk ging het al fout toen vrouwen stemrecht kregen. Immers stemmen ze vaker met minder politieke kennis dan mannen. In elk westers land waar vrouwen stemrecht kregen verscheen de verzorgingsstaat. Vrouwen hebben empathie voor vluchtelingen. Het is niet zo moeilijk.

Manneke Pislam | 20-12-16 | 22:13

Moeten we weer bidden van Beatries?

RenHoek | 20-12-16 | 22:13

the lunatics are running the asylum.

sennholz | 20-12-16 | 22:12

@omanders | 20-12-16 | 22:07
Vergeet de stille tochten niet. En de "not in my name" shirts. De verlichte gebouwen, de Eifeltoren met de duitse driekleur. Nou ja ook in Berlijn voortaan maar een armlengte afstand houden. Sie schaffen das.

de Voorzittert | 20-12-16 | 22:11

John Bolton haalt keihard uit naar Mutti Merkel: Hij zegt "The Chancellor's decision to let a "wave" of refugees into Germany "definitely exposed" the country to ISIS jihadists. [...] Many Germans feel as though they've lost control of their country – it's not a feeling that's unknown elsewhere in Europe. [...] But Merkel has been the biggest symbol across the continent of somebody that is open to this policy – it's aroused a lot of resentment..."
.
Bolton komt volgens mij in het kabinet Trump. Een Ander Geluid zogezegd, en het softe weg-met-ons-beleid zie je overal afkalven. Wat een change in een jaar: oost-europa dat zegt 'fuck you', de Britten die zeggen 'fuck you', de VS die zeggen 'zoek het maar uit' - nee, er waait een andere wind.

FustViking | 20-12-16 | 22:11

Verschrikkelijke voorleesmoeder die Beatries. Spreekt precies de zalvende woorden die men wil horen aan de andere kant van de kloof. 24 uur later nog niemand gehoord wat we nu gaan doen aan deze ellende. Ja, je avatar veranderen en wat betonblokken strooien. Dat hielp de vorige keer ook zo goed. En de vorige. En de vorige. etc.

Johnny Hotrod | 20-12-16 | 22:10

Wat een onzin. Gaan we nu ook betonblokken rond Utrecht Centraal zetten? Het is allemaal symboolpolitiek.

TegenBeterWetenIn | 20-12-16 | 22:10

En dan komt er straks een dwaas met drone overvliegen....

Mastermattie | 20-12-16 | 22:08

Die Pakistaan zal er wel iets hebben lopen uitvreten. Kleine crimineel. Vandaar wegrennen.


De man die het gedaan heeft is gevlogen. Wauw.

omanders | 20-12-16 | 22:07

Mag ik dan bij jou zijn ?

Kwatz | 20-12-16 | 22:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken