Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. General Trump over de komende 100 dagen

Hoe dichterbij het komt, hoe surrealistisch het soms lijkt. Maar het gaat toch echt gebeuren, en bovenstaand lijnt hij even z'n plannen voor de komende 100 dagen uit. Onderstaand voor het gemak even in geschreven vorm. Schijnt trouwens dat Trumps populariteit en approval rating sinds zijn verkiezing best significant is toegenomen. Misschien heeft het iets te maken met het uitblijven van de totalen krieg van alles tegen iedereen waar de Huffington Post en New York Times hun landgenoten voor de verkiezing voor waarschuwden. Ook de economische apocalypse zag er iets anders uit dan verwacht, want eigenlijk gaan zowel de beurzen als dollar gewoon lekker omdat er zo gunstig gereageerd wordt op voornemens te dereguleren en fossiele brandstoffen van accijnzen te ontdoen. En ondertussen stuurt Donald dochterlief Ivanka om Argentinië in te lijven. Maar goed, Donald. Misschien kun je de Twitter-app toch even van je telefoon verwijderen, want we worden er toch een beetje nerveus van elke keer. En hey, OME NIGEL WORDT GENOEMD.

Reaguursels

Inloggen

He redactie doe es hetzelfde artikel nog een keer schrijven na die 100 dagen. Praten we dan weer verder...

Ghost_in_the_Machine | 22-11-16 | 23:25

@Supermuis | 22-11-16 | 20:11

Iemand die 17 jaar van zijn leven in een doel (brexit) steekt. Tegen de wind in. Weggehoond, besmeurt...
.
Neuh. Niet echt een opportunist hoor.
.
Vreemde opmerking van u. Lijkt wel of u geen idee heeft over wie u praat.

Parel van het Zuiden | 22-11-16 | 21:24

Maar goed. Het blijft speculeren wat Trump nou echt gaat doen. Veel slechter dan Obama kan hij het frankly speaking niet doen. Die is, zeker op buitenlands beleid al jaren zwalkende. De dodelijke drone in vredesduifkleren...

Parel van het Zuiden | 22-11-16 | 21:19

-weggejorist-

DasIstKetzerei | 22-11-16 | 20:34

Trump is aan narcist en Farage een opportunist. Beiden totaal ongeschikt om leiding te geven.

Supermuis | 22-11-16 | 20:11

Yippiekayee motherfucker!

Sliptong | 22-11-16 | 19:33

Binnen 2 jaar wordt hij afgezet. Hij is een psychopaat en zal in zijn roekeloosheid en eindeloze domheid fors de wet overtreden of de veiligheid vd VS in gevaar brengen!

Hij begint nu al verstrikt te raken in belangenverstrengeling inzake zijn vastgoed imperium. Hij misbruikt zijn status om aan vergunningen te komen en om zijn business te helpen via zijn dochter Ivanka en schoonzoon Jared Kushner.

Trump brengt veel ellende voor Amerika en de rest vd. wereld.

Zijn slogan "Make America great again", past in het beeld van een psychopaat met grootheidswanen. Hij verneukt het volk, want als je een beetje kan rekenen is dat gewoon een onhaalbare kaart. Belastingen verlagen en tegelijkertijd meer overheidsinvesteringen in infrastructuur, defensie, etc. gaan niet samen.
Maar er lopen op deze wereld toch nog teveel imbecielen rond die in zijn onzin geloof hechten.

MRF2739 | 22-11-16 | 18:26

"... To make America great again for everyone and I mean everyone", even Hillary?

Mastermattie | 22-11-16 | 18:06

Ben erg benieuwd naar zijn ambtstermijn. Ik denk dat het best een succes gaat worden. De vraag is alleen voor wie? Hopelijk voor mij...

WatZalIkErvanZeggen | 22-11-16 | 16:41

Ik vind het een beetje jammer dat Trump zijn minister president ( die ook al zo'n reli gekkie is ) aangevallen voelde tijdens dat optreden, terwijl die mensen zich alleen maar zorgen maken. Dat is een flinke min voor mij.

Ik vind het ook heel jammer dat Trump niet wat meer doe tegen de groeiende racisme in Amerika, naast zijn "stop it"
Dat was het.. "stop it"
Hillary is kut, maar Trump gaat nu ook al de goeie richting op..

Lismaniak | 22-11-16 | 15:11

Orakel1958 | 22-11-16 | 14:59
I second that!

Gen. Maximus | 22-11-16 | 15:02

Wat met ook van deze man mag zeggen... Het is wel duidelijk. Er wordt hier een richting aangegeven. En dat is wat in Europa al tientallen jaren ontbreekt.
*****
Europa is een moeras vol academisch gevormde zwamneuzen met veel kennis en weinig wijsheid.

Orakel1958 | 22-11-16 | 14:59

MrBrilliant | 22-11-16 | 12:25

Amen, brede glimlach hier. U verwoord exact mijn gedachtengang.

Tuborg øl | 22-11-16 | 14:44

De Trump familie is net als ik een fervent gebruiker van MMS en MSM preparaten.

MMS en MSM zijn uiterst goedkope zelfgenezingspreparaten die duizenden keren door universiteiten als werkzaam preparaat tegen >95% van alle hedendaagse ziektes.

In zijn speech kondigde hij opnieuw de oorlog tegen drugs aan en hij bedoelde hiermee de big pharma drugs en haar corrupte verdedigers zoals de FDA in de VS en de RIVM achtigen in Europa.

Hij hoopt hiermee per jaar ca. 10 triljoen USD te besparen op de gezondheidskosten en daarmee zijn plannen en een vermindering van de staatsschuld te financieren.

TriestGeval | 22-11-16 | 13:56

Watching the Wheels | 22-11-16 | 13:40

Je vergeet de CRA act. en.wikipedia.org/wiki/Community_Reinv... en het opheffen van Glass Stiegel (Gramm-Leach-Billey is daar een gevolg van) maar je begrijpt wel wat ik bedoel. In het Angelsaksich model neemt men veel meer risico's en dat model zit er bij Amerikanen ingebakken. Maar sommige reaguurders vergeten vaak dat de Amerikanen een totaal andere mentaliteit en weredlbeeld hebben. En of hun of onze economische mentaliteit beter is? Daar kunnen we uren over discussieren onder het genot van bier. :) ;)

Basil Fawlty | 22-11-16 | 13:55

De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 13:05
"Dit is meer achteruit lopen."
Goh. Dat vond de Amerikaanse middenklasse nou ook na 8 jaar change they don't believe in anymore. We zullen zien. Obama heeft iig werkelijk niks voor elkaar gekregen. O ja, een peperduur zorgstelsel dat de middenklasse nog verder uitholt, regeren per decreet, de terugkeer van gevechtstroepen naar Irak etc. Fantastische legacy.
(Is Guantanamo Bay al dicht by the way?)

Gen. Maximus | 22-11-16 | 13:50

Het lijkt allemaal vooropgezet plan om ofwel Killary ofwel Triump in die Witte Hut te krijgen. Ze spelen nu Reagan en Thatcher na (met May in de UK) en proberen alleen de echt positief onafhankelijke Farage nog even aan de kant te krijgen door hem een baantje aan de andere kant van de plas te bieden. Nigel trapt daar niet in en houdt ook veel te veel van zijn kroegjes, pintjes en Engelse sfeertje.
.
@Basil Fawlty | 22-11-16 | 13:14
Bill Clinton heeft de bankiers de ruimte door wetten uit de vorige crisis op te heffen en.wikipedia.org/wiki/Gramm%E2%80%93L... wat uiteindelijk leidde tot de crisis in 2008 na NINJA hypotheken en.wikipedia.org/wiki/No_Income_No_As... en home ownership initiatives die ook leidden tot investeringen, waarmee Bush de oorlogen (Irak, Afghanistan) heeft kunnen bekostigen. Positieve van infrastructuur bouwen is dat het decennia te gebruiken is en iets duurzamer dan die oorlogsindustrie, hoewel dat laatste ook vrij duurzaam is in de VS (bijna 5% GDP) nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande... en hier nog even Bush een paar maanden na 11 sept. 2001 in mei 2002 www.youtube.com/watch?v=QYvtvcBKgIQ en het ABP verloor 44 miljard pensioengeld 925.nl/archief/2009/02/05/pensioenfond...

Watching the Wheels | 22-11-16 | 13:40

Kijk eens goed Luldewijk Asscher, dit is nou een banenplan en niet een subsidie infuus waar het aan een baan helpen van 1 werkloze 50.000 euro kost.
De 50.000 die overigens grotendeels verdwijnt in organisaties die de PvdA zelf faciliteert.
.
Ja die Trump, het kan wat worden, ik blijf positieve hoop houden, bovenal wanneer zielepoot Pechtold mij om die reden als pessimistische populist wegzet.
.
Een rentestijging kon de EU (Italië e.d.) wel eens heel hard gaan raken, laat maar komen.
En stabiliteit aan de oost grens bereik je ook door met Rusland in een dialoog te gaan, zoals Trump voorstaat. Zodat de betrekkingen weer worden zoals het voor de EU Oekraïne bemoeienis was.

Memek | 22-11-16 | 13:38

Een aantal reaguurders hier hebben het bezwaar tegen Trumps plannen dat er geen inkomsten zijn. Klopt er zijn geen directe inkomsten door accijns, belastingverhoging oid. Echter van wat ik begrijp (my humble opinion) is dat hij de economie op gang wil krijgen door Amerikanen meer te laten spenderen/consumeren, daardoor krijg je meer economische activiteit dus meer banen en meer belasting (IB, OZB, BTW etc.) dat houdt dus in dat de schuld waarschijnlijk nog meer zal stijgen in het begin (investeren) om daarna te dalen door meer belastinginkomsten. Dat is op zicht geen domme taktiek alleen, de afgelopen jaren (sinds 2008) is de schuld al explosief gestegen. Lukt het hem? Dan petje af (Bill Clinton is het bijvoorbeeld gelukt). Lukt het hem niet dan moet hij zorgen dat de inflatie snel oploopt om zich dan uit de schulden te inflateren. En oh ja. Wij hier in Noord West continentaal Europa zijn over het algemeen aanhangers van de "Rijnlandse model" economie (maw sociaal democratisch, behoudend met veel overheidsinvloed). nl.wikipedia.org/wiki/Rijnlands_model... . De VS is Angelsaksisch. Veel risico, (vrije markt en weinig overheidsinvloed) en dan veel winst maar ook veel verlies als het misloopt. Dus hun uitgangspunt is in de basis totaal anders. Dat is iets wat we wel in gedachten moeten houden.

Basil Fawlty | 22-11-16 | 13:14

Gen. Maximus | 22-11-16 | 12:53

Och. Change... Dit is meer achteruit lopen.

Daar komt bij dat 'Yes we can' door Gerrymandering is gefrustreerd. Obama is al zes jaar vleugellam. Hij kan dus vrijwel niets meer. Met Trump gaat dit niet gebeuren. Maar of dat goed is? Wow. Dat is de vraag.

Het kan goed uitpakken. Het kan. Laten we het hopen.

De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 13:05

van heinde en verre | 22-11-16 | 12:51

Onzin en onzin. Dictators worden altijd afgezet. De meeste mensen vluchten voor Assad. Dus die stroom blijft toch en juist door Poetin.

De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 12:59

van heinde en verre | 22-11-16 | 12:45

Welk doormodderen? Ondanks tegenwerking van de republikeinen groeit de economie en stijgt de werkgelegenheid. Daesh blijft onder constante druk staan. De Russen staan onder sancties.

Toegegeven Obama was een duif. Maar de populistische agenda slaat enkel aan bij mensen die niet in staat zijn om er zelf iets van te maken. Komt nog bij dat Clinton de populaire stem, niet geldig, met 1,7 miljoen meer dan Trump aan het winnen is. Trump is dus de president zonder mandaat van het volk maar met het mandaat van het systeem omdat hij aan traditioneel democratische stemgerechtigden hun banen terug beloofde. Iets wat niet gaat gebeuren.

De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 12:57

Kijk nou! Change I can believe in....

Gen. Maximus | 22-11-16 | 12:53

@De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 12:42
Die laffe ambtenaren van jou hebben wel de oorlog in Syrie ontketend. Daar had Clinton nog een schepje bovenop gedaan.

Laat de man lekker dom doen in eigen land, zolang hij maar met Poetin een deal maakt over het Midden Oosten. Dan krijgen wij minder 'vluchtelingen'. Zo plat is het.

van heinde en verre | 22-11-16 | 12:51

Diabhal | 22-11-16 | 12:23

Dit begrijp ik niet van de linkse kliek. Die staren zich helemaal blind op racisme en disrespect voor vrouwen, immigranten en homo's door Trump terwijl de echte problemen in de man zelf zitten en de keiharde dollars die zijn beleid gaan kosten. Geld wat er niet is en niet ten goede komt aan de Amerikanen.

Nee ze gaan liever blind op de steun die hij krijgt van neonazistische organisaties en ander blank tuig.

Maar dat zijn bij lange na niet de grootste problemen met Trump. Dat is slechts een neveneffect. Trump is zeventig. Vrijwel alle mensen en zeker uit zijn milieu zijn racisten en niet eens kwaadaardige racisten gewoon zo opgegroeid en dat verandert niet. Het is een marginaal minpuntje.

Het grootste probleem is zijn kijk op buitenlandse politiek en economie.

De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 12:48

Hoewel grote twijfel over het programma is het in ieder geval niet vaag. Daarvoor hulde. Beter goed de mist in dan doormodderen.

van heinde en verre | 22-11-16 | 12:45

Paulaner München | 22-11-16 | 12:31

Trump gokt niet. Hij liegt, bedriegt en belazert de boel waar men bij staat. De man heeft geen scrupules. Hij vindt zichzelf zo goed en belangrijk dat hij best president kan zijn. Het blijft ironisch hoe laffe bureaucraten met tenminste goede intenties afgefakkeld worden als intens slechte rotzakken en echte megalomane narcisten geadoreerd worden. Dat ze het hele land naar de klote helpen voor hun eigen gerief wordt gewoon genegeerd.

Of je nu pro- of anti-Trump bent je doet er goed aan om elke stap die hij zet of wil zetten fiks onder de loep te nemen. Zeker gezien zijn feitelijke geschiedenis als oplichter, dief en leugenaar.

Trump liegt aantoonbaar meer dan de gemiddelde politicus of advocaat. Dat zegt een hoop.

De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 12:42

MrBrilliant | 22-11-16 | 12:25

Waarom? Leg dat eens uit. Het is gewoon doorberekend door nota bene een conservatieve denktank dat de plannen van Trump vier triljard kosten die er niet zijn. De plannen van Trump lijken voor bepaalde mensen op eerste gezicht best aardig maar als je verder kijkt dan je neus lang is dan zie je al snel dat Amerika er niet beter van wordt.

Het is letterlijk terug naar de jaren vijftig willen. Dat werkt dus niet.

De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 12:34

Misschien gokt Trump met de belastingverlaging voor bedrijven erop, dat al het geld dat nu in het buitenland geparkeerd staat, Google Facebook e.d met 100en miljarden in belastingparadijzen, naar de VS zal worden overgebracht. Het is toch een eenmalige kans voor deze bedrijven om het geld goedkoop bij de aandeelhouders te krijgen!

Paulaner München | 22-11-16 | 12:31

-weggejorist en opgerot-

MrBrilliant | 22-11-16 | 12:25

Zoals voorspeld: hoop uitgaven zonder enige vorm van inkomsten. Amerikaanse regering weer arm maken en op korte termijn zoveel mogelijk geld overhevelen naar de rijke elite over de rug van de middenklasse. Clinton is helaas nóg slechter, maar Trump gaat op deze manier de volgende financiële crisis inleiden. Het wordt eens tijd dat niet de armen met hun socialistische gezeik, niet de rijken met hun slinkse belastingvoordeeltjes maar de hardwerkende middenklasse het voor het zeggen krijgt.

Diabhal | 22-11-16 | 12:23

hotmint | 22-11-16 | 12:13

Buiten het feit dat bepaalde punten onzinnig of nutteloos zijn is het symboolpolitiek.

Andere punten kunnen internationale relaties behoorlijk op hun kop zetten.

Hoe dan ook als je alles wil negeren dan ben je nu in een jubelstemming.

Maar uiteindelijk kosten de plannen van Trump de belastingbetaler een extra vier triljard. Dat geld is er niet en dus moet het geleend of gestolen worden.

Tel uit je winst. Trump is ongeschikt.

De Koreaanse Slet | 22-11-16 | 12:20

Ik moet bekennen:
- Hij heeft sinds de verkiezingen geen idiote dingen meer gezegd.
- Met kolom 1 en 2 van het lijstje kan ik prima instemmen.
(Waarbij de lange termijn ecomonische gevolgen van protectionisme voor de VS zelf zijn natuurlijk).
- In kolom 3: Infrastructuur instvesteringen *en* belasting verlaging, dat zal niet samen gaan. Obamacare afschaffen, lijkt me niet menselijk.

hotmint | 22-11-16 | 12:13

"Tulsi Gabbard Releases Statement on Trump Meeting! Vows to never Allow partisanship to undermine our national security. Goes off on Neocons and promises to defeat radical Islam!"

www.reddit.com/r/The_Donald/comments/...

_O_ *O* Tulsi ! _O_ *O*

Reasons:

* Army Major & combat veteran.
* On the House Armed Services and Foreign Affairs Committees.
* Has met and has a good rapport with PM Modi of India.
* Against TPP, Iraq War, Syrian War, nation-building
* Quit the DNC after refusing to bow down to Clinton.
* Calls Radical Islamic Terrorism by name.
* Wants to secure the border.
* Against taking in Syrian refugees.
* Pro-Russia/making allies.
* Wants to reign in the CIA.
* Sexy AF.

www.reddit.com/r/The_Donald/comments/...

Ethan2k | 22-11-16 | 12:01

Mark_D_NL | 22-11-16 | 09:59
Ja. Maar de EU/Europa (feitelijk die eerste dus) wil wel wereldspeler spelen op het wereldtoneel qua militaire en economische slagkracht. Hoe ze dat precies gaan bereiken wordt niet erg duidelijk, maar goed, iedereen mag dromen, nietwaar. Dat de meeste dromen bedrog zijn werd ook al eerder in een of ander liedje bezongen door een of andere man die altijd sjaaltjes droeg en die een paar jaar later totaal failliet ging. Een beetje zoals de twee landen waar hij zijn naam identiteit aan ontleent.

Het ene land failliet qua centen, het andere land qua cultuur en maatschappij en in feite ook qua geld ook al zegt men (dat fijne CBS) van niet. Europese stumpers.

chicago river | 22-11-16 | 11:56

-weggejorist-

Methylfenidaat | 22-11-16 | 11:51

Bennie Boos | 22-11-16 | 09:20
Pardon,Pechtold beurs wonderkind?
De man had 10 jaar nodig om Kunstgeschiedenis te doen, daar hebben we hier in de provencie andere namen voor.

corbiere | 22-11-16 | 11:43

-weggejorist-

DasIstKetzerei | 22-11-16 | 11:41

-weggejorist-

DasIstKetzerei | 22-11-16 | 11:38

In de praktijk maar afwachten hoe alles uitpakt. Trump is meer gericht op de VS zelf. Dit betekent waarschijnlijk dat in Europa waarschijnlijk de prijzen omhoog gaan. Persoonlijk vind ik het prettig dat de pensioen misschien niet gekort hoeven te worden, van de stijging van de hypotheekrente heb ik geen last. Eens kijken of Trump ook de staatsschuld omlaag brengt. En ach, dat de milieuvervuiling in Amerika toeneemt, daar hebben wij toch geen last van?

Mannes | 22-11-16 | 11:37

@Glasgow Argus

Punt 1: vs GDP, Bush zijn trickle down economics wat Trump wil herhalen zijn geen succes geweest.

Punt 2: Zover ik lees zijn dat niet de reguleringen die Trump wil tackelen, het betreft vnl reguleringen ter bescherming van consument en milieu. Jij hebt het over vakbondsregels in staten.

Punt 3: Al het werk is verdwenen vanwege de relatief lage loonkosten, daar gaat nauwelijks iets van terugkeren. Er is zelfs een stroming waarin op staatniveau juist tegen plannen van de Republikeinen en Democraten in het minimumloon wordt opgeschroefd, ook hier zal de VS alleen maar verliezen in concurrerend vermogen.

RandomAct | 22-11-16 | 11:33

dijkbewaker | 22-11-16 | 11:00

En de Nederlandse gutmensch pers maar zeiken want hij heeft zelf niks gepresteerd want hij heeft alles geërfd. Ja en? Kennedy kwam ook uit een superrijk nest, familie was rijk geworden door bootlegging ten tijde van de drooglegging en pa Kennedy verkocht zijn bizz later aan een mobster. www.pbs.org/wgbh/americanexperience/fe... En zoals we weten piste JFK en broer Bobby maar al te graag naast de pot, maar dat schijnt dus geen probleem te zijn voor de Gutmensch Presse die de Kennedy's nog altijd op een schild dragen. Het kan blijkbaar verkeren.

Basil Fawlty | 22-11-16 | 11:19

Nog liever ome Nigel opnemen in zijn kabinet als minister voor Europese betrekkingen.

Vod Kanockers | 22-11-16 | 11:16

Basil Fawlty | 22-11-16 | 09:36 De MSM in Nederland gaat dan miemelen over het feit dat Trump een paar keer failliet of bijna failliet is gegaan. Hier in Nederland is failliet gaan namelijk een schande terwijl men daar in de VS helemaal niet moeilijk over doet.
---------
Bij mijn weten gaat het om een paar projecten van de 300 die failliet gingen, dus een geweldig trackrecord.
Maar dat laatste wordt er dan weer niet bij vermeld.

dijkbewaker | 22-11-16 | 11:00

Glasgow Argus | 22-11-16 | 10:41

Klopt. Neem alleen al de Dodd-Frank wet. Een wet die voor ogen had om de banken beter/sterker te maken en consument/mkb te beschermen. Nou.... niet echt. Wet telt 848(!) pagina's www.sec.gov/about/laws/wallstreetrefo... en werkt vooral verstikkend voor kleine banken (community banks) die willen lenen aan het MKB. Door die wet durven heel veel van die bankjes geen cent meer te lenen aan kleine en startende bedrijven omdat ze moeten voldoen aan een ton aan regels die er voor moet zorgen dat er nul risico is voor de bank en nul risico voor het bedrijf, dat werkt dus niet en is irreel. Zag vorige week de voorzitter van de belangenvereniging van kleine banken op TV en die was dolblij dat die wet, als het aan Trump ligt, meteen de prullebak ingaat want dan komt de kredietstroom weer op gang. Inmiddels zijn er door die wet al tientallen kleine banken op de fles gegaan of hebben zich noodgedwongen moeten laten overnemen. www.fdic.gov/bank/individual/failed/b...

Basil Fawlty | 22-11-16 | 10:59

-weggejorist-

DasIstKetzerei | 22-11-16 | 10:50

-weggejorist-

DasIstKetzerei | 22-11-16 | 10:50

Nou linksgekkies koop alvast maar een extra broekriem en een paar luiers want dit is nog maar het begin.

Blonde Nel | 22-11-16 | 10:42

RandomAct | 22-11-16 | 10:32
De "door de Democraten gevulde ruif" betekent in de praktijk dat de staatsschuld in 2016 alleen is toegenomen met 2.400.000.000.000 dollar. 2400 miljard dollar.
zo goed is de ruif gevuld door de democraten, de staatsschuld die inmiddels 17.000 miljard dollar groot is. En dan gaat het om echte schuld, niet om unfunded verplichtingen aan medicare en medicaid, of staatspensioenverplichtingen.
.
de VS hangen aan elkaar van wetten en regelingen. Hoezo broodnodig? Het is niet voor niets dat je 8 man nodig hebt om een gloeilamp in te draaien. eentje om het werk te doen en de rest om de menigte op een afstand te houden, de formulieren in te vullen en uiteraard om de genderdiversiteit te verzekeren.
.
De stortvloed aan regelingen heeft met zich meegebracht dat het midden- en kleinbedrijf in de VS vrijwel is weggevaagd; alleen het grootbedrijf kan eraan voldoen. En wanneer de Trump-administration daar iets van kan terugveroveren is dat grote winst voor de VS. En een voorbeeld voor europa.

Glasgow Argus | 22-11-16 | 10:41

Twittergate / pizzagate is for real, drain the swamp.

KillerK | 22-11-16 | 10:37

Hebben jullie dat nu ook? Het lijkt wel of onze gebeden verhoord zijn en er een (wereldwijde) kentering plaats vindt, waarbij het pluche klappen krijgt. En flink ook. Nu maart nog en we komen een heel eind. Ik voel me weer opgetogen. Als Farage nou ook nog een sleutelpositie krijgt, dan ben ik tevreden.

Betweetert | 22-11-16 | 10:36

@Lagonda | 22-11-16 | 10:09

Nauwelijks constructieve plannen. Het is ouderwets tegen zijn en verwijderen van bv. broodnodige regulering. Zaken die de Republikeinse machtsbasis raken worden simpelweg niet uitgevoerd, zie ook mijn eerdere post.

Als er nou bv. een balans zat in het realiseren van plannen en het niet oplopen van de staatsschuld zou ik Trump durven te beschuldigen van goed staatsmanschap. Echter is het vooral de door de Democraten gevulde ruif leegeten, waardoor toekomstige generaties worden gepakt.

RandomAct | 22-11-16 | 10:32

Europa heeft ook een Trump nodig en snel graag, anders zijn wij verloren, het linkse zooitje maakt Europa kapot.

Wonderful-Life | 22-11-16 | 10:28

Via belastingverlaging komt er meer en beter betaald werk, waardoor meer kan worden besteed door Jan met de Pet en het MKB. Zodat belasting opbrengsten over de hele linie hoger worden.
Het brengt de hele economie in een opwaartse spiraal.
Dit snappen de Pecholts en Ruttes blijkbaar nog steeds niet.

Mantisomantis | 22-11-16 | 10:27

Hopelijk is Rutte zo'n hielenlikker dat hij liever naar Trumps voorbeeld handelt dan naar dat van de EU.

zwarte_weduwe | 22-11-16 | 10:27

-weggejorist-

MrBrilliant | 22-11-16 | 10:24

malang | 22-11-16 | 09:44
Onderzoek is in volle gang, als ook naar Hillary en the Clinton foundation. Het is wachten op een nieuwe AG want de huidige houdt rechtszaken tegen. Wellicht riskeert ook Comey, hoofd FBI, vervanging.

Methylfenidaat | 22-11-16 | 10:22

Nuchternederland | 22-11-16 | 10:15
Frans Timmermans is zo belangrijk dat hij gewoon statiegeld krijgt, op cognacflessen en al.

Glasgow Argus | 22-11-16 | 10:20

"Propose term limits on congress"

Natuurlijk kan hij het voorstellen en het Congress hoeft en gaat er vervolgens niets mee te doen, want bron van macht en geld.

RandomAct | 22-11-16 | 10:20

Enter Yeti | 22-11-16 | 10:00
Nou, jij kunt me vast wel vertellen waarom Trump zijn aangiftes nooit heeft geopenbaard. Misschien blijkt er wel uit dat hij een groot verlies heeft geleden en hij netto minder waard is dan hij wil doen geloven. Of dat hij gebruik heeft gemaakt van de amerikaanse belastingwet, door aftrekposten op te voeren tegen de winst die hij heeft gemaakt. Ofzoiets.
We weten het allebei niet.
Net zomin als dat we weten hoe Mark Zuckerberg, de ongekroonde koning van de amerikaanse globalisten, met zijn belastingen is omgegaan. Of de heren van Alphabet (v/h google).
En even interessant is het om te weten hoe Bill en Hillary in dertig jaar publieke dienst in staat zijn geweest om een vermogen van honderden miljoenen dollars bij elkaar te roven. Om nog maar te zwijgen over het kapitaal dat is samengebracht in de William J. Clinton Global Initiative a.k.a. de Clinton Foundation. Een slush fund van twee miljard dollar groot, gevestigd in Canada en met zijn bankrekeningen in Qatar.

Glasgow Argus | 22-11-16 | 10:19

Hoe dan ook, in 2017 kan het 2 kanten op gaan.
MrBrilliant | 22-11-16 | 10:07
Het kan vriezen het kan dooien. . . Nou aan jou hebben we wat. Zal je nog een keer om je mening vragen.

Mark_D_NL | 22-11-16 | 10:19

en ineens krijg je trek in mc donalds

dat weet je | 22-11-16 | 10:17

Maar dat weet zijne doorluchtigheid Frans Timmermans toch niet?

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:53
Hij schijnt dat via zijn contacten gehoord te hebben...

Nuchternederland | 22-11-16 | 10:15

necrosis | 22-11-16 | 10:02
zal je zien dat alleen de verplichte opname van de documentaire over Frans Timmermans in het nationale curriculum het gaat halen.

Glasgow Argus | 22-11-16 | 10:11

Trump heeft deze plannen al veel eerder bekend gemaakt. Altijd leuk om dat even te melden als al die schuimbekkertjes weer eens aan 't briesen waren dat "Trump helemaal geen plannen heeft". Met name zijn ideeën voor het bestrijden van corruptie door het gelobby aan banden te leggen, vind ik erg opzienbarend.

Lagonda | 22-11-16 | 10:09

Mark_D_NL | 22-11-16 | 09:59
Op het moment is ook Azië en niet
alleen China niet zo'n fan van Amerika. Maar de verwachting is dat het met Trump een flink stuk zal opklaren. Je zou wel eens enorm gelijk kunnen krijgen.

Bennie Boos | 22-11-16 | 10:07

-weggejorist-

MrBrilliant | 22-11-16 | 10:07

@Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:46
Op Cognacflessen zit geen statiegeld.
En visumvrij reizen voor mensen uit Oekraïne gaat het ook niet worden.
Dit jaar zijn er al drie illegale 'groenteplantages' in mijn flat opgerold en nummer vier zit er aan te komen.
Dat waren Polen met de nieuwste auto's met Pools kenteken.
Lieden uit Oekraïne zullen het nog zwaar krijgen met de concurrentie van de Polen.

necrosis | 22-11-16 | 10:02

Sjors W. | 22-11-16 | 09:52

Zekers. Maar ik denk wel dat hij doorheeft dat hij nu een zeer grote verantwoordelijkheid heeft meer dan het hebben van zijn bedrijf. Ik hoorde dat toen bekend werd dat hij gewonnen had de hele familie juichte maar hij heel kalm bleef. Waarschijnlijk drong toen pas tot hem door wat voor verantwoordelijkheid hij heeft. En vergis je niet, Trump is een "dealmaker." Hij heeft er niks aan als hij de boel verneukt. Ik ben iig zeer benieuwd en d'r is niks mee om eens goed aan de boom te schudden.

Basil Fawlty | 22-11-16 | 10:00

@ Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:56

De rijken betalen geen belasting... Deden ze niet, doen ze niet, gaan ze ook nooit doen. Waarom denk je dat Trump zijn belastingaangifte nog niet openbaar gemaakt heeft?

Enter Yeti | 22-11-16 | 10:00


Cuyahoga | 22-11-16 | 09:40
De EU gaat enorm de boot missen. USA en Rusland zullen nader tot elkaar komen. China is al vriendjes met Putin. En China en Rusland zijn bezig om een treinverbinding aan te leggen tussen de 2 landen. Dit gaat een gigantische vooruitgang brengen economisch en maatschappelijk.
--
En De EU...? Je zoals je zegt die lopen te stamvoeten omdat niemand meer de moreel hoogdravende EU regels wilt. En niemand laat zich nog die EU regels opleggen. Velen Afrikaanse landen willen niet eens meer een deal met de EU. Omdat China en Rusland het gewoon veel slimmer aanpakken in Afrika. en die laten zich niet piepelen met zielige verhalen.

Mark_D_NL | 22-11-16 | 09:59

Hij moet van Cuba een casinoparadijs maken. Verdienen die Cubanen ook weer eens wat.

Piet Karbiet | 22-11-16 | 09:58

@necrosis | 22-11-16 | 09:28
6 (zes!) staten heeft ze gewonnen. Het heet niet voor niets de Verenigde Staten, en daarom is de constitutie zo geschreven. Overigens heeft ook de meerderheid van de mensen die een stem uitbrachten niet op haar gestemd.

Pimp my Voortuin | 22-11-16 | 09:58

necrosis | 22-11-16 | 09:48
Pechtold heeft iets te veel belang in een deal met de Oekraïne. Hoop dat geenstijl dat voor de verkiezingen gaat uitpluizen. Pechtold is een groter gevaar dan de PvdA zeker in samenwerking met de VVD.

Bennie Boos | 22-11-16 | 09:57

GateKeeperNL | 22-11-16 | 09:54
Wanneer je als Amerikaan uit de VS weg wilt, dan is er een exitheffing van 28% over het totale vermogen boven USD 627.000,--. Dat kan wellicht verklaren, waarom het nog niet echt storm loopt....
Canada heft belastingen, maar de VS kunnen er ook wat van.

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:56

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:27
Niemand wil naar Canada. Omdat je daar belasting moet betalen.
Waarom denk je dat al die super sterren wegvluchten.

GateKeeperNL | 22-11-16 | 09:54

Donkersloot | 22-11-16 | 09:40

Dat van wallstreet komt ook omdat men daar van nature positief is. Zag de vorige week een berg financiele mensen op Bloomberg en CNBC. Velen hadden niet op Trump gestemd maar zeiden wel: "Nou hij is democratisch gekozen en nu gaan we kijken wat voor positiefs (financieel) hij kan bijdragen aan de VS." En dat viel me op. Tuurlijk had je die sneeuwvlokjes die stampend met de voetjes nog naspartelden maar dat was een piepkleine minderheid (en dan doel ik op de demonstraties). Het gros van de mensen daar die ertoe doen kijken liever naar de positieve kanten terwijl hier de MSM maar negatief blijft zeiken. Ik zou zelf niet op hem gestemd hebben (en ook zeker niet op Clinton) maar nu hij er toch is. Geef hem een kans en achteraf kunnen we hem beoordelen. Iedereen lachte ook over Reagan en die bleek achteraf toch niet zo dom te zijn als menig linkse media toen dacht. De soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend.

Basil Fawlty | 22-11-16 | 09:54

Als supporter van het Trump team vanaf het eerste uur ben ik blij , dat Trump aan de macht komt.
Nu Europa nog. Je merkt uit de zure reacties van politiek correct Europa, dat ze de bui zien aankomen.

De EU msm zal er ALLES aan doen om de EU propaganda = anti Trump , tot het laatste moment door te voeren.

Afwachten hoe slim (of dom) de zwijgende meerderheid van de EU hierop gaat reageren. Trappen ze (EU burgers) weer in de mooie praatjes of gaan de EU burgers massaal eindelijk eens zelfstandig nadenken? 2017 is de laatste kans. Anders zijn "we" definitief verloren.

oostermoer | 22-11-16 | 09:54

Nuchternederland | 22-11-16 | 09:50
Maar dat weet zijne doorluchtigheid Frans Timmermans toch niet?

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:53

@Donkersloot | 22-11-16 | 09:40
Kan jij je nick niet veranderen in Zuresloot?
Trump gaat echt niet met atoombommen gooien, hij is een zakenman die weet hoe je 'deals' sluit.
Als Hillary had gewonnen, hadden we nu al flink ruzie met de Russen terwijl dat enge wijf haar zakken zat te vullen over de ruggen van Joe the Plumber.

necrosis | 22-11-16 | 09:53

@ Basil Fawlty | 22-11-16 | 09:36

Het is best legitiem om je af te vragen of je de beslissingen die een president wellicht moet maken, af wil laten hangen van een man die bewezen grote risico's heeft genomen.. en een track record heeft van 'gegokt en verloren'. Dit is geen Donald-haat, en zeker geen ondernemer-haat.

Sjors W. | 22-11-16 | 09:52

In 2 1/2 minuut heeft D. Trump heel veel verteld. Amerika mag blij zijn met deze man als President.
Kunnen de meeste Nederlandse politici nog wat van leren.

Kievit | 22-11-16 | 09:51

Yeahhhh! En nu Nederland als 51e staat van de USA. Die Trump is een echte leider. Daar kunnen wij nog wat van leren met die kwezels in Den Haag die nog nooit 1 euro zelf hebben verdiend in hun leven, maar hun hele " carriere " van de staatsruif vreten.

070 | 22-11-16 | 09:51

Het beste wat Trump voor zijn land kan doen -dat geldt trouwens voor iedere hedendaagse "politicus"- is het bestaande politieke netwerk tot aan de grond toe afbreken.

jemagookniksmeer | 22-11-16 | 09:50

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:46
Je maakt een grote fout hier met je 100 dagenplan dat je Timmerfrans wilt aanwrijven.
Klopt echt niet.

Op sterke drankflessen zit geen statiegeld.

Nuchternederland | 22-11-16 | 09:50

Belasting verlaging klinkt altijd goed, maar hoe gaat Trump zijn plannen financieren? Zijn salaris van 1$ is een goed begin, maar daarmee kom je er niet.

Zou dit bij ons ook werken? Of is het Nederlandse volk al zo murw geslagen van jaren lang theedrinken, pappen en nathouden dat we nu meer solistisch zijn geworden.


I.P standing up | 22-11-16 | 09:50

@Dr.Grishnackh | 22-11-16 | 09:40
De overheid heeft allerlei commissariaten die toezicht op de maatschappij houden.
Maar Geenstijl zie ik als een soort van toezichtsorgaan voor de overheid en de daaraan gekoppelde media.
En reken maar dat de Geenpeil beweging invloed heeft de politiek en de macht.

keestelpro | 22-11-16 | 09:49

Hij gaat lobbyisten aanpakken, wat een schitterend plan. Als ze dat bij de EU deden kan de winkel morgen dicht!

lanexx | 22-11-16 | 09:48

@Bennie Boos | 22-11-16 | 09:36
Hoe harder je wrijft, hoe groter de vlek.
*wijsheid van mijn moeder*

necrosis | 22-11-16 | 09:48

-weggejorist-

MrBrilliant | 22-11-16 | 09:48

Donkersloot | 22-11-16 | 09:40
"Heeft nog niks gedaan, vandaar de stijgende ''approval'';"
Doordat hij nog tot januari moet wachten krijgt hij bijval? Opmerkelijk...
"Wall Streets luchtbel wordt groter omdat de situatie wordt teruggedraaid naar die van voor 2008, dus dat gaat vanzelf mis."
En alle beurshandelaren zijn gek... jij weet het beter dan 10duizenden academici, begrijp ik.
"De eerstvolgende grote test wordt een aanslag in Amerika; IS weet dat en ik verwacht er één in de eerste maanden van Trump's presidentschap als test. Gaat The Orange Groper meteen met atoombommen gooien? "
Aanslag van moslims die naar de VS geimmigreerd zijn, en dan gaat hij met atoombommen gooien? Op wie dan?
"Zet hij alle Islamieten in het gevang?"
Dat zou een boel ellende schelen in de wereld, maar dat gaat bijna iedereen te ver. Ook Trump ongetwijfeld. En logistiek niet uitvoerbaar.
"Het wordt een interessant jaar, en als we dat overleven met het stel dictators op het toneel (de toppers Erdogan, Poetin en Trump; vrienden voor het leven) worden we getroffen door de eerste rampzalige mis-oogsten van 2017. "
Tja, we weten natuurlijk nog niet of we er nog zijn allemaal over een jaar, nu Trump verkozen is.
En iedreen weet dat Trump misoogsten veroorzaakt. Eigenlijk zou hij geofferd moeten worden aan de goden, wellicht dat dat helpt.
In jouw wereld.

Nuchternederland | 22-11-16 | 09:48

Aan deze kant van de oceaan schijnt Frans Timmermans ook een plan voor de komende 100 dagen te hebben gemaakt:
- visumvrij reizen voor de Turken
- visumvrij reizen voor de Oekraieners
- Turkije toetreden tot de EU
- Oekraine treedt toe tot de EU
- statiegeldflessen van Juncker inleveren
- Documentaire over Frans Timmermans wordt onderdeel van het nationaal curriculum

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:46

Dus dat fracking is allemaal geen probleem voor Trump? Ben ik nou dom of is hij nou gek?

keihardertegenin | 22-11-16 | 09:46

-weggejorist-

DasIstKetzerei | 22-11-16 | 09:46

keestelpro | 22-11-16 | 09:34
.
Precies, en waar is de Nederlandse politiek de laatste jaren mee bezig? Het afschaffen van de Middelklasse.
Houd de bevolking arm.
.
Ik merk het om mij heen;
Zorgverzekering? Dokken, zodat je eerst heel veel zelf moet betalen en daarna nog niets vergoed krijgt. En elk jaar de premie verhogen want de zorg wordt duurder, om over de salarisen maar te zwijgen.
.
Huizen? Dokken, en veel ook. Woon je in sociale huur? Minimaal 10 jaar op de lijst voor een betere woning? Alleen en huis kopen? Mag niet, geen hypotheek u verdient te weinig.
.
Wegbezuinigd? Ontslagen? Dokken! U krijgt een paar maandjes ww maar als dat op is mag u lekker al u zuurverdiende spaargeld opmaken voordat je weer wat krijgt bij de overheid. Wij helpen jou graag de sociale bijstand in!
.
En dit zijn maar een paar voorbeelden... om te janken

kees1386 | 22-11-16 | 09:45

"De Clintons proberen nu angstvalling Pizzagate onder het tafelkleed te schuiven. Een kinderporno netwerk waar de Clintons dus een rol in schijnen te spelen. En wie verbaast dat nog, wanneer je weet wat voor een viezerik Bill is".
Mark_D_NL | 22-11-16 | 09:31
======
Ja, inderdaad. Maar vooral de rol van de gebroeders Podesta dient onderzocht te worden.

malang | 22-11-16 | 09:44

@ Mark_D_NL | 22-11-16 | 09:31

Heb je de moeite genomen om die 'onthullende' Reddit-post in /r/The-Donald te lezen?

Sjors W. | 22-11-16 | 09:43

Cuyahoga | 22-11-16 | 09:40
We have always been at war with Eurasia.

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:42

@H. Caulfield | 22-11-16 | 09:27
Ik hou het op 'naheffing', solidariteit heeft dat Miezerige Mannetje waarschijnlijk nog nooit van gehoord.
En voor €50.000 zal ik niet verklappen waar hij zich ophoudt, dat scheelt hem weer alimentatie.
Of ben ik nu heel erg gemeen?
*voelt horentjes groeien op voorhoofd*

necrosis | 22-11-16 | 09:42

Top.

swassannuf | 22-11-16 | 09:42

Ik weet nog vroegah, ten tijde van de koude oorlog, was iedereen bang voor ruzie tussen USA en Rusland.
Dagelijks werden wij op school, op het journaal, in de dode bomen media, bang gemaakt voor een kernommenoorlog.
Het anti-establishment liep op de dam, met buttons van gebroken geweren en kernraketten met een streep erdoor.
Nu, een paar decennia later, ziet het er naar uit dat USA en Rusland, heel goed samen door één deur kunnen, wellicht zelfs vriendjes worden.
Het anti-establishment bestaat niet meer, tenminste, eigenlijk bestaat het nog wel, maar dat noemen ze nu ‘Boze Witte Mannen’, de jongere generatie is pro-establishment, dus tégen vriendschappelijke banden van Amerika en Rusland.
We hebben nu een halve generatie die bestaat uit ruggengraatloze a-morele, meeblatende, niet zelfdenkende naaktslakken, die niets anders kunnen dan janken en klagen.
Terwijl Trump en Putin als Mohammed Ali en Joe Frazier in de ring, vriendschap hebben gesloten, ligt Europa, buiten de arena, in de goot te huilen en te janken en te klagen als een woedende peuter die zijn zin niet krijgt en niet eens naar binnen mag

Cuyahoga | 22-11-16 | 09:40

Mooi dit. Geenpeil is via Farage 'a handshake away' van de president van USA. Rutte wordt door diezelfde man niet eens genoemd. *grinnik*

Dr.Grishnackh | 22-11-16 | 09:40

Heeft nog niks gedaan, vandaar de stijgende ''approval''; Wall Streets luchtbel wordt groter omdat de situatie wordt teruggedraaid naar die van voor 2008, dus dat gaat vanzelf mis. De eerstvolgende grote test wordt een aanslag in Amerika; IS weet dat en ik verwacht er één in de eerste maanden van Trump's presidentschap als test. Gaat The Orange Groper meteen met atoombommen gooien? Zet hij alle Islamieten in het gevang? Het wordt een interessant jaar, en als we dat overleven met het stel dictators op het toneel (de toppers Erdogan, Poetin en Trump; vrienden voor het leven) worden we getroffen door de eerste rampzalige mis-oogsten van 2017.

Donkersloot | 22-11-16 | 09:40

Ik verwacht dat de VS onder Trump binnen 100 dagen een Keizerrijk wordt met als eerste 'Ceasar' Donaldus Joannis Trumpus I.

Aristotalloss | 22-11-16 | 09:39

Prima lijstje. Met nadruk een verkleinwoord want op ellenlange verhalen zit ik al jaren niet meer te wachten.
Sterkste punten imho:
Freeze federal hiring
Limit federal regulations (ok, dat is vrij interpretabel is)
Propose term limits on Congress

Plus nauurlijk het uitbannen van immigratie uit 'terror prone regions'. Maar dat hoeft voor iedereen met een beetje verstand en kijk op de zaak 'De Wereld' verder geen duiding, uitleg of verklaring nodig. En daar vallen de Hilarries en Sargentinis van deze wereld dus niet onder. Jammer joh. Sliep uit lefties!

chicago river | 22-11-16 | 09:38

Heerlijk om te zien hoe de linkse media het voortdurend mis heeft wat betreft de nieuwe progressief rechtse stroming. www.bnr.nl/nieuws/beurs/10314377/alle... Beurzen sky high, en we zouden helemaal naar de verdoemenis gaan. Hahaha

roze_bril | 22-11-16 | 09:38

lanexx | 22-11-16 | 09:26
.
Dat noemen ze begrijpbare taal. Ik (blanke boze man van eind 20/begin 30 met hbo+ opleiding), ben natuurlijk in de ogen van de politieke elite (soms niet meer dan mbo) maar een dom stukje klapvee.
.
Nu zegt opleiding niks over je intelligentie, ik ken mensen die na de mbo een bedrijf zijn gestart en veel succesvoller zijn dan Kees hiero.
.
OT. Mensen willen simpele taal, door alles te begraven onder 500 a4tjes en in taal te schrijven waar ik zelfs 40x overheen moet lezen om het te begrijpen haken de mensen af 'te moeilijk'. Precies wat ze wilden.
.
Trump brengt het terug naar begrijpelijke taal, standpunten die voor iedereen duidelijk zijn. Zonder duur gewouwel of alles maar te verbloemen .
.
Voor een prachtig voorbeeld: www.youtube.com/watch?v=G9n8Xp8DWf8

kees1386 | 22-11-16 | 09:37

necrosis | 22-11-16 | 09:29
Helemaal nul verstand ervan. Hij begon alleen tegen Wilders om te melden hoeveel miljard er al niet was verdampt op de beurs, Pond door het afvoerputje en pensioenfondsen die de klap nooit meer te boven zouden komen. Altijd leuk om het bij dat lulletje Pechtold in te wrijven.

Bennie Boos | 22-11-16 | 09:36

kees1386 | 22-11-16 | 09:25

Genau. De MSM in Nederland gaat dan miemelen over het feit dat Trump een paar keer failliet of bijna failliet is gegaan. Hier in Nederland is failliet gaan namelijk een schande terwijl men daar in de VS helemaal niet moeilijk over doet. Failliet gaan hoort bij het risico van ondernemen. En als je failliet gaat dan begin je gewoon weer opnieuw. Geen hond in de VS die daar moeilijk over doet
.
Ook, de MSM zit nu te zeuren dat het lang duurt voordat Trump z'n team bijelkaar heeft. Men vergeet dan effe te vermelden dat Bill Clinton pas na 4 weken met de eerste namen van zijn kabinet kwam terwijl Trump na een week al een gedeelte klaar had.

Basil Fawlty | 22-11-16 | 09:36

@Reinaert | 22-11-16 | 09:24
Met jou kan ik praten.
Maar achteraf sturen we hem wel de rekening van de strontkar en de veren.
De stront mag hij gratis krijgen, we hebben tenslotte een mestoverschot in Nederland.
*gnehehe*

necrosis | 22-11-16 | 09:34

@kees1386 | 22-11-16 | 09:21
Helemaal waar Kees!
Zo ervaar ik dat ook. De echte rijken zijn rijk omdat ze heel sluw met geld om gaan en de armen hebben geen cent te makken.
Middenklassers zijn qua karakter en qua zakelijk de mensen waar je mee om wilt gaan.
In ons geweldige Nederland zijn het juist de middenklassers die maatschappelijk altijd het nakijken hebben.

keestelpro | 22-11-16 | 09:34

Best goed ideen, beperking van de term-limit en aanscherping van de lobby-regels. Sowieso ziet dat stappenplan op papier er helemaal niet zo slecht uit. Beetje experimenteel, omdat ik niet geloof dat ze kunnen voorzien/voorspellen wat de gevolgen van de anti-globalisering zullen zijn. Kan zijn dat het land er over de hele linie een stapje om terug moet doen, maar dat is het risico dat ze nemen.

Sjors W. | 22-11-16 | 09:33

Ik heb nooit Twitter gehad, maar ik zie op Trump zijn Twitter dat hij meer dan 15 miljoen volgers heeft en maar 45 (?!) likes. Dat relatief gezien toch nog niet zo populair.

Rest In Privacy | 22-11-16 | 09:33

Toch handig dat Wilders hem dat A4tje had toegestuurd

Nuchternederland | 22-11-16 | 09:31

-weggejorist-

Adversary | 22-11-16 | 09:31

necrosis | 22-11-16 | 09:28
Daarentegen las ik dat er ten MINSTE drie miljoen doden en illegalen op Hillary hebben gestemd. Trek die er af en the popular vote is nog steeds voor Trump.

Adversary | 22-11-16 | 09:31

-weggejorist-

GateKeeperNL | 22-11-16 | 09:31

kees1386 | 22-11-16 | 09:25
De Clintons proberen nu angstvalling Pizzagate onder het tafelkleed te schuiven. Een kinderporno netwerk waar de Clintons dus een rol in schijnen te spelen. En wie verbaast dat nog, wanneer je weet wat voor een viezerik Bill is.

Mark_D_NL | 22-11-16 | 09:31

Dat van Argentinië is de zoveelste hoax. Het land zelf weet van niks en de bron is een journalist. We weten ondertussen hoe eerlijk díe zijn.

Adversary | 22-11-16 | 09:30

trump heeft helaas gelijk. jammer dat hier in het westen van europa nog steeds struisvogelpolitiek word gevoerd.

001001001 | 22-11-16 | 09:30

@Bennie Boos | 22-11-16 | 09:20
Beurs wonderkind Pechtold?
Sinds wanneer hebben veilingmeesters verstand van de beurs?

necrosis | 22-11-16 | 09:29

@James Lastig | 22-11-16 | 09:18
Gisteren las ik nog een bericht op een nieuwssite dat Hillary inmiddels 1,5 miljoen stemmen meer heeft gekregen dan The Donald.
En er schijnen nog steeds ongetelde stemmen te zijn.
Helaas voor heks Hillary gaat het niet om de stemmen maar om de kiesmannen, en The Donald heeft er 287.
Dus Hillary kan stampvoeten wat ze wil, het is het einde van de Clinton Dynastie.

necrosis | 22-11-16 | 09:28

@necrosis | 22-11-16 | 09:22: Je noemt het natuurlijk wel naheffing of solidariteitsbijdrage, toch?

H. Caulfield | 22-11-16 | 09:27

necrosis | 22-11-16 | 09:22
Pechtold gaat net zo min het land uit als de zeldzaam overschatte amerikaanse "supersterren" zoals Lena Dunham, Lady Gaga en Miley Cyrus.
Allemaal wilden ze naar het buitenland, de een naar Spanje om aan haar talen te gaan werken en de rest naar Canada.
Niemand, voor alle duidelijkheid, niemand opteerde voor Mexico als toevluchtsoord. Nou, stuur ze maar naar Canada met die Klaveroide Trudeau die bezig is met zijn vernietigingspoging van het land. Het wachten is op een turn around in Canada, kunnen ze mooi een muur van sneeuw opwerpen om de speciale sneeuwvolkjes SJW' s tegen te houden. f*ckers.

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:27

kees1386 | 22-11-16 | 09:21
Ja, en de zogenaamde mensenrechten socialist Soros heeft hiervoor gezorgd. Trump een A4tje, Wilders een A4tje, misschien is er niet eens meer nodig, Pechtold achterland in een poel van 500 pagina's nietszeggendheid.

lanexx | 22-11-16 | 09:26

Basil Fawlty | 22-11-16 | 09:22
.
En Trump ook niet, een miljardenbedrijf stamp je niet de grond uit door een domme vent te zijn. De man is slim én sluw. Weet precies hoe hij het spel moet spelen.
.
Dat men hem wegzet al racist, seksist of domme tokkie is de makkelijkste kaart die je kan trekken.
Laten we niet vergeten dat Bill Clinton ook lekker bezig was in het witte huis. En dat is 1 schandaaltje wat uitgekomen is maar alles aan werd gedaan om het onder het tapijt te vegen.
Ik denk dat heel die vieze Clintonsekte een bezemkast hebben waar zoveel lijken in hangen dat de lokale begraafplaats er jaloers op is..

kees1386 | 22-11-16 | 09:25

@necrosis | 22-11-16 | 09:22:

Kereltje Peggold laten we emigreren op een strontkar, gekleed in pek en veren. Wel een beetje in stijl hè?

Reinaert | 22-11-16 | 09:24

Tot nu toe zie ik alleen maar positieve ontwikkelingen. Laten we hopen dat het zo blijft. Ik ben wel heel benieuwd naar het draaigedrag dat ongetwijfeld komen gaat van politici die de man tot nu toe continu geschoffeerd hebben.

Mr. Neon | 22-11-16 | 09:24

@Mark_D_NL | 22-11-16 | 09:14
Pechtold is een over het paard getild veilingmeestertje.
En die wil gaan regeren?
Ik hoop dat kabinet Wilders I een feit gaat worden, Kereltje had beloofd dat hij dan zou emigreren.
En die verhuisdozen kom ik gratis bij hem afleveren, tenminste dat zeg ik wel, maar achteraf stuur ik wel een vette rekening.
*grinnik ende grijns*

necrosis | 22-11-16 | 09:22

Dochterlief Ivanka is geen domme dame. Ze zat vroeger wel eens bij CNBC squawkbox en ze wist dan precies waar ze het over had. Geen dom blondje dus.

Basil Fawlty | 22-11-16 | 09:22

Yes!

Terug met de Middenklasse, daar is niks mis mee! Dit zijn de hardwerkende mensen die het land maken of breken. Zit je op de armoedegrens? Dan kun je niks doen voor je land. (spenderen) Ben je rijke elite? Dan wíl je niets doen voor je land. (Belasting ontduiken)
.
Jarenlang is de regering structureel bezig geweest om de middenklasse uit te vlakken en mensen de armoede in te drukken om ze zo monddood te maken: Zonder geld kun je niets doen tegen de overheid.
Jarenlang zijn ze bezig geweest om een rijke elite te maken die alles kan bepalen met miljarden bedragen om zo levend stratego met de wereld te spelen.
.
Hopelijk laat Trump het tij keren, dan Nederland nog.

kees1386 | 22-11-16 | 09:21

Alhoewel de beurs natuurlijk ook niet zo heel veel zegt,is het natuurlijk wel leuk dat na Brexit ook al die Amerikaanse doemscenario's niet uitkomen. Beurs wonderkind Pechtold wat ga je hierover zeggen?

Bennie Boos | 22-11-16 | 09:20

Lobbyisten uit de business een halt toezeggen voor X jaar is helemaal geen slecht plan. Moeten ze hier ook doen :)

GebakkenEieren | 22-11-16 | 09:20

Waar blijft de totale teloorgang van de wereld nu, die policor links ons voorhield?

Dit klinkt gewoon als een democratisch gekozen president met een duidelijke boodschap en goede plannen.

Maar dat mag je van de policor Westerse media en politici niet zeggen natuurlijk.

James Lastig | 22-11-16 | 09:18

keestelpro | 22-11-16 | 09:08
Nice. U bent goed bij.

Normpje | 22-11-16 | 09:16

Anti-TTIP activisten zullen nu wel fan zijn van ome Donald

Ravissant | 22-11-16 | 09:15

Trump laat er in elk geval geen gras over groeien en gooit er ook maar een A4'tje tegenaan. We zullen wel zien waar het schip strandt.

Reinaert | 22-11-16 | 09:15

Goh, iemand die echt iets gaat doen. Kan wel zien dat het geen beroepspoliticus is.
Hopen dat hij zijn karwij voor elkaar krijgt voordat Soros ergens een "lone wolf" heeft gevonden om Trump te vermoorden.

Vogelbeest | 22-11-16 | 09:15

Begreep dat Pechtold hierin bevestigd ziet dat Trump een racist is.

Mark_D_NL | 22-11-16 | 09:14

Heeft iemand die knuffelfoto van Rutte en Maiwand al naar The Donald getwittert?

necrosis | 22-11-16 | 09:12

Leg het moeras droog. En ook het Haagse moeras, rond de Hofvijver.

Glasgow Argus | 22-11-16 | 09:12

Nou Nederland, whose side are you on? Brussel of Brittain?

Jos Tiebent | 22-11-16 | 09:12

Ik zie toch voornamelijk goede dingen van hem, en het ontmaskeren van de media en de social justice warriors brengt me ook alleen maar een glimlach.

Pimp my Voortuin | 22-11-16 | 09:10

Maar dit verhaal past op een A4je.
Dat schopt het hele verhaal onderuit vanzelfsprekend.

keestelpro | 22-11-16 | 09:08

He! Een politicus met een plan!
Een president die wèl geloofwaardig over komt.
Dit zijn geen loze beloftes reken maar.
<3 this guy.

keestelpro | 22-11-16 | 09:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl