#Wildersproces Dag Zes: Eistijd
De haatzaaipoep vliegt deze ochtend tegen de ventilator in het tweede Proces van de Eeuw van deze eeuw. Voorleesouders Van der Kallen en Bos vervolgen zo hun slaapverwekkende betoog en zullen de aandacht op zich gevestigd weten vanwege de cliffhanger van jewelste: vandaag komt de eis. Het OM is waarschijnlijk verstandig genoeg om geen vijf jaar gevangenisstraf te vragen, maar de kans dat Wouter en Sabina net als hun collega's in 2011 vrijspraak zullen eisen, lijkt na gisteren kleiner dan 1,3%. Voor kundig commentaar en sokpopfitties moet u bij @Saskia Belleman wezen. Wilt u zelf horen en zien hoe de Vrijheid van Meningsuiting een kopje kleiner wordt gemaakt, dan zijn er de livestreams van VERBINDING24 en de Luxemburger.Een strafeis voor het stellen van een vraag over een vd grootste problemen van NL.
— Geert Wilders (@geertwilderspvv) 17 november 2016
Waanzin.
Ik zal me er helemaal niets van aantrekken
UPDATE: WTF DU JOUR
UPDATE 2: 5000 euro. Sjonge jonge nou poe he dat zal 'm leren.Vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Marokkanen onder begrip ras, zegt de OvJ. #Wilders
— Saskia Belleman (@SaskiaBelleman) November 17, 2016
Reaguursels
InloggenDus de OvJ stelt dat crimineel gedrag genetisch bepaald is. Conclusie: status ongewijzigd; minder minder minder.
De overheid mag nooit en te nimmer het
signaal geven dat bepaalde zaken niet
mogen worden gezegd. Vrijheid geldt
ook voor kwetsende meningen.
Dit gaat alleen maar averechts werken, zoooooo dom en wat een linksgedraaide rechters, Pauw, Pauw en Sonja, wat een zooitje!
"In de geschiedenis is het rassenbegrip vaak aangepast aan de wensen van de heersende macht. Soms werden hiervoor pseudowetenschappelijke argumenten gebruikt." (bron Wikipedia).
Als het OM gelijk krijgt dan wordt straks alleen het woord Belgenmop al een racistische uiting laat staan dat je de mop verteld. En als die Marokanen ons straks uitschelden voor kutHollander of kk.. Hollander mogen we de aangifte gaan indienen.
Vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Marokkanen onder begrip ras, zegt de OvJ.
gevalletje Denk!politie?
Ad Absurdum:
bergsbeklimmer | 17-11-16 | 13:44
Ik ben niet eens het zelfde ras als ik zelf. Ik ben Amsterdammer, maar ik ben Jutter. (en sex met mijzelf is geen masturbatie dus ik ben niet zielig)
Ha, meneer Ardbeg, u hier? Hoe maakt u het op deze sombere dag.
TheseDays00 | 17-11-16 | 11:12
Dan moet hij ook maar eens bij Pauw aanschuiven.
Nee, Wilders zou door Pauw uitgenodigd moeten worden.
Maar voor Wilders heeft Pauw geen 2500 euro over.
TheseDays00 | 17-11-16 | 11:12
Dan moet hij ook maar eens bij Pauw aanschuiven. Het past niet in zijn anti-establishment marketingcampagne maar het zou weleens fijn zijn als we de grote Geert Wilders met iemand in discussie zien gaan. Normaal moeten namelijk 4 jaar op wachten op een paar goed voorbereide soundbites in die RTL, NOS en AVROTROS verkiezingsdebatjes.
Dit hele proces zou Kafka niet geloven. Absurd. En we betalen ook nog voor die volstrekte onzin. Duizenden uren werkverschaffing voor "onze" hoogopgeleiden die hun, middels aftrekbare hypotheekrente, onderkomens weer een tijdje kunnen veiligstellen. Terwijl een paar a4tjes genoeg was geweest met de centrale vraag: Wat is een ras?
Ik heb geleerd dat er grosso modo 4 hoofdrassen zijn: Kaukasisch (blank), Mongoloïde (Azië) Amerikaans (indianen) en Ethiopisch (negroïde).
Door vermenging, overheersing, oorlog e.d. is het steeds moeilijker geworden een ras te duiden en is de discussie daarover eindeloos zinloos.
Het OM volgend zijn o.a. herbivoren, omnivoren, carnivoren, vegetariërs, veganisten, pedofielen, necrofielen, scientologyisten, plebejers, communisten enz. enz. rassen (een groep wegzetten).
Wat Wilders heeft gezegd, is een groep aanwijzen die verantwoordelijk voor heel veel overlast.Dat kunnen marokkanen, turken, motorclubjongens, hooligans, DWDD-Pauw-aanhangers, Limburgers, Clintonners, Trumpers of wie dan ook zijn.
Wilders had ook "minder, minder, minder DWDD-Pauw-aanhangers" kunnen roepen. Hij zet hier (m.i. terecht) een groep weg. Is dit strafbaar? Natuurlijk niet. De DWDD-Pauw-aanhangers zijn de aanleiding. Een bij wilders geldt, de marokkanen zijn de aanleiding, niet Wilders.
Om het maar eens op z'n mr. Frank Vissers te zeggen: Het recht kan zo eenvoudig zijn. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Waarschijnlijk heeft het tegenwoordige OM veel doorgroeiers uit inholland.
Een andere verklaring is er niet.
Ik zie hier op Geen Stijl heel vaak voor komen in reacties al zouden de verkiezingen plaats vinden op 17 maart.
De verkiezingen zijn op 15 maart 2017.
Als het OM hiermee gelijk krijgt zijn er na vandaag een kleine 200 rassen bijgekomen. Niet alleen dat, bevolkingsgroepen sie zich willen afscheiden zijn dan natuurlijk ook rassen, want landen in wording. Catalanen, Schotten, Vlamingen, Californiers zijn dan op voorhand ook een ras. Dat maakt automatisch Friezen, Walen, Engelsen, Noord Ieren, Bayern, Hessen enz.enz. ook allemaal rassen want als de afscheidende groep een ras is, dan is de blijvende groep het ook.
Maar hoe kunnen wij verbinden als elk land zijn eigen ras is. Is inteelt nog wel mogelijk want je kan met je zusje die in Zuid-Holland geboren is trouwen als je zelf in Noord-Holland geboren bent en toch interraciaal trouwen.
Is Amsterdammer niet ook een eigen ras en natuurlijk Rotterdammer. Ad Absurdum: is een Feyenoorder niet een ander ras als een Excelsioraan of een Spartaan.
De perspectieven zijn eindeloos.
"Sans Comique | 17-11-16 | 12:02
Het maakt het hoger beroep ook nog interessant.
starbuck280 | 17-11-16 | 12:05"
Nieuwe series download ik in één keer en kijk de afleveringen direct achter elkaar. Als het vervolg al vast staat, ga ik niet weken wachten op de volgende aflevering, zeker niet als het een Soap betreft. Met een uitspraak in de volgende maand wil men de indruk wekken dat er goed over nagedacht gaat worden, maar de rechters schenken elkaar vanmiddag een glaasje port en bespreken de schoolresultaten van hun telgen of hun volgende vakantie.
Vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Marokkanen onder begrip ras,
WTF OvJ.
Zoiets heet draaien en keren om uw zin te krijgen, of doen wat van hogerhand bepaald is, onafhankelijk MY ASS!
Het word een geldboete van 7.500 euro, waarvan 7.000 voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.
Ik blijf trouwens nog even bij dat "Marokkaan is een ras" van de OvJ, vind ik veel interessanter dan de eis. Wat deze man/vrouw doet is niet alleen het negeren van 25 eeuwen gedocumenteerde wetenschap maar erger nog; het volledig ondersteboven schoppen van die wetenschap en gewoon ergens een etiket opdrukken omdat het ze dat zo uitkomt.
Ik lees momenteel The Last Witchfinder van James Morrow en daarin gebeurt precies hetzelfde: Middels wetenschap wordt aangetoond waarom de melk zuur wordt maar nee, Demons and Goblins from the Netherworlds, called upon us by yon witch!
Verlichting? Who gives a fuck...
De OvJ neemt de uitspraak van Wilders letterlijk, maar Wilders en de context waarin hij zijn retorische vraag stelde niet serieus. Zijn aanhangers nemen Wilders niet letterlijk, maar wel serieus.
tipo | 17-11-16 | 12:10
hetzelfde werd gezegd bij overwinning van Trump:
the press toke him litarlly but not serious, his voters toke him serious but not literally.
"Geen woord over de uitbetaling aan 'gedupeerden'
Petrus Poortwachter | 17-11-16 | 12:39"
----
Wel waar, hij "persisteerde op het eerder gevorderde op een eerdere datum"
Kweet alleen niet wat dat was.
Dacht afgewezen... maar weet niet zeker...
Geen woord over de uitbetaling aan 'gedupeerden'
@Lupuslupus | 17-11-16 | 12:35
Niet bij een geldboete, inderdaad.
Zeg, Geen Stijl.
Zet eens ff gauw een crowd-funding op.
Alle Nederlanders die hier zwaar de pest over in hebben storten één Euro, symbolisch, NIET meer en NIET minder.
Laten WIJ die OvJ en die rechtbank even duidelijk merken hoe WIJ erover denken.
Zou zó wel eens 4-5 miljoen kunnen opleveren !!!
En dan spannen we van dát geld zelf eens een paar "leuke" rechtszaken aan over zaken die ONS niet zinnen.
Spannende tijden, that is...
-weggejorist-
Mark van Leeuwen | 17-11-16 | 11:13 De mensheid bestaat niet uit rassen, dat is vastgesteld. Er is maar één mens, het verschil zit hem in afkomst.
-------
Klopt niet.
U bent in de war met SOORT. Er is maar 1 soort mens.
Omdat alle mensen een grote verwantschap hebben kunnen ze allemaal nakomelingen produceren. Net als bij honden of katten zijn er wel verschillende mensen rassen.
..
Er is wel een tijd geweest dat verschillende Soorten te samen leefden. Waar dus GEEN interactie was welke nageslacht produceerde. Allemaal uitgestorven op 1 soort na: Homo sapiens.
@Petrus Poortwachter | 17-11-16 | 12:32
Oh neen. De Oranjes zullen als de dood zijn dat die oncontroleerbare populisten aan de macht komen. Zij hebben het meeste profijt van al de ingebedde minervanen die het deksel van de doofpot in handen hebben.
Op Wilders stemmen dus. Het is niet anders.
Haha, deze rechtszaak bereikt nu het tegenovergestelde dan wat men van plan was.
Nu is heel marokko over de zeik. Die hadden minstens de doodstraf verwacht.
Dansen de bange en getraumatiseerde marocs al op straat? OvJ heeft de eis op tafel gelegd. Dus voor een rifaap, is het duidelijk dat Wilders schuldig is.
De OvJ durft geen ontneming van het passief kiesrecht te eisen, gelukkig.
Guido | 17-11-16 | 12:33
.
Dat kan hij helemaal niet. Doe eens normaal man.
5000 euro, is dat alles....
wat een heisa om niets.
De OvJ durft geen ontneming van het passief kiesrecht te eisen, gelukkig.
TheseDays00 | 17-11-16 | 10:38
Rechtspraak hoort zich te beroepen op wetenschappelijke onderbouwing en niet op eigen interpretatie van het begrip "ras" .
Morgen half tien. Ben benieuwd.
Wel jammer dat Bernhard is gaan hemelen. Die had deze boete waarschijnlijk lachend betaald.
haa 5.000 het wordt al minder eh minder? mag ik dit wel zeggen kijk ff om me heen ,de verraders slapen immers niet
5k, wat hebben de huiliehuilies hier aan en wat heeft dit proces gekost? wat een complete waanzin.
5000 euro????
20.250,-. Dat wordt hem niet.
Wel 5.000,--
Criminele Marokkanen horen ook niet thuis in Nederland.
Vijfduizend euro onvoorwaardelijk.
Strafeis: Een geldboete van 5000,- Euro
reddeloos verloren | 17-11-16 | 12:28
Die vergelijking heb ik al zo vaak gemaakt, vul elke nationaliteit in in je mop, geen hond die zich er iets van aantrekt. Tenzij je Antilliaan, Surinamer, Marokkaan of Turk invult. Dan is het racisme/discriminatie.
10.250,-. Dat wordt hem niet.
Nieuw topic over hetzelfde.
Geldboete. Heul hoge geldboete.
Geldboete.
hahahahaa daar is tie toch ??
Dus als ik Belgenmoppen vertel dan ben ik een racist???
Ja, want de huidige wetgeving is nog steeds gebaseerd op het wetboek van Napoleon, ondanks de herziening in 1881.
Superb_de_Lux | dan haal je toch die lekkere negerzoenen !!!!
@ VonHabeNichts | 17-11-16 | 12:20
Ik merk op dat ik de goeden niet onder de kwaden wil laten lijden. Ook in deze optiek gaat het weer om een selecte groep raddraaiers.
De strafeis is een nationale aangelegenheid volgens de OvJ. En daarmee een intens raciale aangelegenheid, toch?
Hahaha die namaak oficier is uit op een boete die nooit te nimmer zal worden geaccepteerd zelfs niet van 50 cent ,leuk geprobeerd
Van 3000 gulden naar 350 euro. Er is blijkbaar toch iets goedkoper geworden na invoering van de euro.
Aha, lullo Bos, omdat de PVV groter is dan de partij van Janmaat is Wilders gevaarlijker.
Dit is de ridiculiteit ten top. Hierna is het verboten om te spreken over:
Blanke vla, zwarte koffie, bokkepootjes, Griekse yoghurt, Turkse pizza, Bossche Bollen, Haagsche Hopjes, Goudse Kaas, Jodenkoeken, Rijden als een Turk, Roodhuid....
.
I rest my case en ga over tot de orde van de dag.
Het is een aanfluiting dit hele proces zowel Wilders als de advocaat leggen nu de vinger op de pijnlijke plek .
Er is geen overwinning er is geen proces dat men hier wint,immers de spelers van deze toneelstuk zijn er niet en zonder deze spelers heb je niets helemaal niets dat is gewoon minder dan helemaal niks
@ ChatBot | 17-11-16 | 11:15
Ik zoek nog vrijwilligers voor een schedelmeet experiment, interesse?
Peilhondje, pak je peilstokje maar vast.
Wordt deze OvJ per uur betaald, tijd rekken en nog meer tijd rekken.
subversief | 17-11-16 | 12:20
Dat dacht ik ook. Mijn god/allah. Kom nou eens tot een strafeis.
Lewis | 17-11-16 | 09:40
Beste reactie tot nu toe.
"Wie de macht heeft om te spreken, praat wat krom is makkelijk recht" (Neerlands Hoop 1974)
Hier wordt recht gepraat wat krom is door een een OvJ. De man heeft werkelijk geen benul waarover hij praat en gaat even de definitie "ras" hereininterpretieren.
Blijkbaar meent hij het beter te weten dan de biologen.
Het is duidelijk met deze krompraat van nitwit Wouter Bos: Barbertje moet hangen!
-weggejorist-
@necrosis | 17-11-16 | 10:29
Ik denk niet dat ze dat durven. Als je miljoenen mensen hun hoop ontneemt dan krijg je bloed in de straten.
Wordt deze OvJ per uur betaald, tijd rekken en nog meer tijd rekken.
Superb_de_Lux | 17-11-16 | 12:11
In mijn persoonlijke kennissenkring ken ik Marokkanen die ook een Amerikaanse Nationaliteit hadden. Daar zij ook in het Amerikaanse leger dienden, verzocht Amerika hen, hen Marokkaanse Nationaliteit op te geven en alleen de Amerikaanse Nationaliteit te behouden. En dat regelden ze tijdens hen vakantie in Marokko.
Roffel, roffel. Maar ik wil het nou wel eens een keertje horen en weten.
Ha ha, de strafeis . . . aanzwellend tromgeroffel . . .
uitbannen discriminatie ROFL!!!
Ja, we voelen ons gekwetst en gediscrimineerd. Dat weten we nou wel een keer. Kom nou met je strafeis....
@Brulboei_61SB | 17-11-16 | 12:08 - Niet! Schuldig zonder straf is SCHULDIG en geen vrijspraak.
Nou gaan we het krijgen. Strafeis.
'Aanzetten tot haat'. Dus aanzetten tot het ontstaan van een bepaalde emotie. In welke eenheid wordt 'haat' dan uitgedrukt? In kilo's? Graden? Een volumemaat? Haat is een emotie die niet is te kwantificeren dus strafrechtelijk helemaal niet vast te stellen. Waaruit blijkt die haat dan? Er zijn zat zaken waarvan ik minder wil zonder ze te haten. Ik zie schuimbekkende waanzinnigen met een toga aan. 'This is the spanish inquisition all over again', zal Trump waarschijnlijk zeggen. NL staat er weer mooi op.
nou komt het............
het is net echt , ik wil ook minder veeel minder nog minder dan min , tja het is zo maart dus alle zeilen worden bij gezet
@VonHabeNichts | 17-11-16 | 12:07
Hoe vaak is een dergelijk verzoek aangevraagd en, nog belangrijker, hoe vaak is een dergelijk verzoek toegewezen?
ChatBot 11:53
Een nationaliteit is geen homogene groep. Marokkanen bestaan uit Berbers, Sahrawi, Arabieren en Fransen, die in cultuur, normen en waarden en taal verschillen. Genetisch is er wel verwantschap tussen de meesten, maar dat maakt van Marokkanen nog geen afzonderlijk ras of homogene groep.
Doordat een groot deel van de Nederlandse Marokkanen een normen- en waardenstelsel hebben, dat niet overeenkomt met het overwegend Nederlandse normen- en waardenstelsel, komen Marokkanen vaker voor in de verkeerde lijstjes. Wilders had het over die Marokkanen in die verkeerde lijstjes, die klaarbliijkelijk in het verkeerde land wonen. De OvJ maakt iets heel anders van die uitspraak dan Wilders overduidelijk bedoelt.
De OvJ neemt de uitspraak van Wilders letterlijk, maar Wilders en de context waarin hij zijn retorische vraag stelde niet serieus. Zijn aanhangers nemen Wilders niet letterlijk, maar wel serieus.
@Brulboei_61SB | 17-11-16 | 12:08
En een stok om mee te slaan in Maart, plus het monddood maken.
Daar wordt Pechtold heel gelukkig van.
Ze moeten wel een ander ras creëren anders hebben ze geen zaak.
@Infidel66 | 17-11-16 | 12:01
Ik begrijp dat wel. Dat maakt het allemaal eenvoudiger te verteren..
Wat de eis ook zal zijn: de rechter zal er wel onderuit komen met de uitspraak: "Schuldig verklaard, zonder oplegging van straf of sanctie". Dit staat gelijk aan vrijspraak, maar heeft tot gevolg dat verdachte hangt voor de proceskosten.
Soort verkapte boete dus.
Nee, maar die bedoelde hij wel. En als die luisteraar dat niet begrijpt ligt dat aan het intelligentieniveau van die luisteraar.
Daar is Wilders niet verantwoordelijk voor.
Er word altijd gezegd dat Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen opgeven... maar dat is niet waar!
Dit is gewoon geregeld in de Code de la Nationalité Marocaine, art. 19:
Volgens artikel 19 van de Code de la Nationalité Marocaine uit 2007 kunnen Marokkanen met een buitenlandse nationaliteit via een beschikking toestemming krijgen voor het opgeven van hun Marokkaanse nationaliteit.
Perd la nationalité marocaine :
1° le Marocain majeur qui a acquis volontairement à létranger une nationalité
étrangère et est autorisé par décret à renoncer à la nationalité marocaine ;
Pagina 11
www.amci.ma/uploads/telechargement/Cod...
Het maakt het hoger beroep ook nog interessant.
starbuck280 | 17-11-16 | 12:05
.
Eerst komt nog het pleidooi van mr. Knoops hoor. Daarna pas de uitspraak van de rechtbank.
Die marokkanen die nu in Groningen tekeer gaan, zaten eerder in een AZC in Sint-Annaparochie, waar ze de lokale gemeenschap tot wanhoop dreef, burgemeester verzweeg alles om de goede naam van AZC niet in diskrediet te brengen en aldus het draagvlak AZC bij bevolking in gevaar te brengen.
Zo gaat de elite dus met u om, heb je er wat op tegen en wil je dit niet langer sta je voor de rechter.
Ze schraapt ontzettend vaak haar keel. Kan een psycholoog dat eens nader duiden?
Voor mij wijst het op het feit dat ze weet dat ze ongelooflijke onzin uitkraamt.
Maar ik ben geen psycholoog.
Sans Comique | 17-11-16 | 12:02
Het maakt het hoger beroep ook nog interessant.
Etnische discriminatie. Klopt. Het Nederlandse ras wordt bahoorlijk gediscrimineerd.
Ik neem aan dat Pauw vanavond een paar rassendeskundigen aan het woord laat?
Geen onzin gaat de OvJ kennelijk te ver om maar gelijk te krijgen. De rechters zijn arrogant genoeg om dit argument leidend te maken, dus ik zie het sober in voor dhr. Wilders
"Er wordt gesuggereerd dat Nederland negatief beïnvloed wordt door de aanwezigheid van Marokkanen..."
Joh..
Ik ben een Zeeuw, geen Hollander. Ik word buitengesloten. Raciest! Diescriemienaasie!
Superb_de_Lux | 17-11-16 | 11:56
Ik duid mezelf (als blanke Nederlander) steeds vaker als tata. Hoe zou het komen?
Volgens mij was de OvJ hier een heel andere logica toegedaan:
-
www.mr-online.nl/juridisch-nieuws/3141...
Vet man, religie is ook al een kenmerk van een ras.
Dus als ik vandaag in de islam ga geloven wordt ik ineens een ander ras.
Ik vind die Justitie best wel racistisch.
Methylfenidaat | 17-11-16 | 09:41
Volgens OvJ zijn landsgrenzen een kenmerk van een ras. Dat zou zou zo kunnen zijn als dat volk never nooit buiten de landsgrenzen heeft geneukt en iedereen weet dat dat niet waar is. Het zou van de marokkanen een zeer xenofobisch ras maken en zoals iedereen weet is een xenofoob minder... minder... minderwaardig.
hate speech???
Deze officier kan niet anders dan van hoger hand de opdracht hebben gekregen Wilders schuldig te achten.
.
Discriminatie van een ras is terecht verboden maar let op deze redenering: vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Nederlanders onder begrip ras. Nederlanders staan bekend als Hollanders, kaaskoppen, witkoppen etc. dus alle (Marokkaanse) rassen die ons voor kaaskop uitschelden, discrimineren ons.
.
Zo praat je dus als overheidsjurist alles wat recht is, krom i.p.v. andersom.
Controllos | 17-11-16 | 11:17
Die wetteksten, mogelijk opgerekt naar voorbeeld van de VN, deugen dan niet. En die jurisprudentie ook niet. Marokkkanen vormen historisch gezien geen ras netzo min als Nederlanders.
Pfffff,ik krijg slaap van dat mens.
@tipo | 17-11-16 | 11:49
Elk predikaat toegepast op een homogene groep mensen is inherent racistisch volgens de logica van Wouter Bos.
Of dat predikaat, semantisch gezien, positief of negatief is, maakt niets uit, want daarover heeft hij niets gezegd.
joost2 | 17-11-16 | 11:39
"Want m.i. functioneren er ook best grote groepen Marokkanen wel, maar DIE bedoelde Wilders niet."
Wat mij betreft wel en daar hoeft niemand bang van te worden.
Ik denk dat je kan stellen dat de Marrokanen als groep, als ethnisch-culturele groep, als groep met zelfgekozen label (en vrijwillig dubbel paspoort) "Marrokaan", totaal niet functioneert in de Nederlandse (als verzameling culturen met NL paspoort op NL grondgebied) samenleving.
Ook al heb je een baan, ben je niet crimineel en ben je een goede buur, vrijwilliger, belastingbetaler enzovoorts, dan nog vind ik dat je als "Mitmacher" of "Adhesiebetuiger" aan die zelf-gelabelde groep "Marrokanen" als in meer of mindere mate medeplichtig aan gedogen van en vergoelijken van Marrokaans wangedrag gezien mag worden.
Minder van dat soort svp. Minder, minder.
Op het moment dat mensen zich "Marrokaanse Nederlander" noemen, of "Nederlander van Marrokaanse komaf" of "Nederlander met Marrokaanse roots" dan is het een ander verhaal. Maar "Marrokaan" of "in Nederland woonachtige Marrokaan" ja dat is toch een soort adhesiebetuiging aan een groep waarvan we echt liever minder straatcriminilatieit, gesis, gegroepsapp en ge-hoodie-op-een-scooter en overvoede kleuterprinsjes en islamslachtoffergekwets hebben. Dat moet je mogen zeggen. Zo niet zullen steeds meer mensen politiek geweld tegen een oppresieve politiestaat gerechtvaardigd vinden en vrees ik voor een burgeroorlog.
@Lewis Lewinsky | 17-11-16 | 11:48
Nee, want ook zonder zouden we niks missen.
Als Wilders had geroepen "minder Russen, minder Amerikanen, minder Englsen, minder Australiers" had er geen haan naar gekraaid.
Maar aangezien het Vaticaan en hun ondergeschikte elite en neo-Marxisten al 50 jaar bezig zijn met het Kalergi Coudenhoven plan om de "witte" en joodse cultuur uit te roeien, door barbaarse paupers uit de rimboe te importeren, moeten er natuurlijke geen dwarsliggers als Wilders roet in het eten gooien.
Aanzet tot haat, :-) kk kaaskop, heb ik vaker gehoord van een ander ras, dan dat ik "minder" over het noord-Afrikaanse ras heb gezegd.
Nationalisme is per definitie (de definitie die bedacht is door deze OvJ) vanaf nu een raciale kwestie.
Als je de Nederlandse cultuur dus mooi vindt, dan impliceer je gelijk dat andere rassen minder mooie idee-en hebben en dus minderwaardig zijn. Trek je dit door, dan mag je dus niet zeggen dat de Nederlandse cultuur mooi is.
Wanneer je ras en nationaliteit gelijk gaat stellen, moet je de natiestaat afschaffen en paspoorten ook. Een multiculturele natiestaat bestaat dan niet meer, want elke natiestaat heeft slechts 1 ras, volgens deze OvJ.
Dit juridisch absurdisme door hoogbetaalde ambtenaren is een belediging voor het gezonde verstand en de wetenschap. Ik eis een voorgedrukt aangiftebiljet.
Wordt tijd dat die OvJ's eens een bezoekje aan een moskee gaan brengen, de Koran eens goed gaan lezen, tijd dat wij Nederlanders dáár eens aangifte tegen gaan doen.
Maar is het Marokkaanse ras de missing link?
Waar slaat dit allemaal op ?
Begint net zo belachelijk te worden als met Erdogun die de letters F en G van Fetullah Gülen laat verwijderen en derhalve de wiskunde boeken in beslag laat nemen!
We weten waar we met dit OM aan toe zijn.
Als je honderdnegentig pagina's nodig hebt om twee uitspraken te duiden heb je geen zaak.
Kom daar maar eens mee in het bedrijfsleven.
Het eerste wat je manager vraagt is: zet dat maar eens in één A4-tje. Geen wonder dat de rechterlijke macht het aanbod niet bij kan benen.
Met terugwerkende kracht alle 'zionistische' uitspraken vervolgen.
Want racisme
@Petrus Poortwachter | 17-11-16 | 10:06
Bos wel. Wilders niet.
En mocht iemand ergens op internet een onwelvallige opmerking plaatsen over een Wouter Bos, dan komt de inquisitie meteen in beweging.
@Bijtendehond | 17-11-16 | 11:44
Maar een Marokkaan is geen Berber ..
Een goedbedoelende Marokkaan die de Nederlandse taal beheerst neemt echt geen aanstoot aan de uitspraken van Wilders, hoor.
Wim Venijn | 17-11-16 | 10:16
"Kutmarokkanen", de uitspraak van Oudkerk, ook.
Dus kan Oudkerk nu vervolgd worden wegens belediging?
Oh nee, want Oudkerk behoort tot de policorelite en die wordt nooit vervolgd voor haar uitspraken.
Dat zooitje in Den Haag verdiend een geweldige afstraffing ,wat een gedrocht ,dat stelletje meelopers ,en ja knikkers ,ze denken de wijsheid in pacht te hebben ,ze komen aan de beurt ,ze hebben een grote puinzooi gemaakt van het land ,waar een stelletje apenkoppen met behulp van rechters het voor het zeggen hebben .
Wilders dit. Wilders dat. Werd gisteren al genoemd. Maar waarom wordt hij tijdens het proces door het OM niet aangeduid als DHR. Wilders?
Wouter Bos, ontdekker van het Marokkanenras. Geef die man een Nobelprijs!
Ik voel me niet welkom in mijn eigen land. Wegens het voortrekken van minderheidsgroepen en steeds weggezet wordt als islamofobe, xenofobe racist.
Is die voorgedrukte aangifte al geregeld?
Ze is wel langdradig. En ook wel discriminerend bezig in haar toga. Gelijkheidsbeginsel. Maar nee. Ik ben meer. Want ik in toga. Ik voel me nu gekwetst en gediscrimineerd. Waar kan ik de aangifte invullen? Lastig denk ik, want niet van een ander ras (voorheen: nationaliteit)
Waar ik mij als gewone eerzame burger zorgen over maak,
is de ongelofelijke fanatieke opstelling welke die officier van justitie Wouter Bos etaleert.
Een soort "muggenzifterij"wat haar weerga niet kent.
Hij vindt Marokkanen een ras ??
Zijn wij als Nederlanders dan ook een ras??
Mijn hemel, wat is die man door de vijanden van Wilders smerig geïnstrueerd. Ik kan het niet anders dan een politiek complot vinden en een schande dat zoiets in ons ooit zo mooie land zou kunnen worden toegepast.
Heeft deze rechtsdienaar nou nooit kunnen zien, hoe de kwaliteit van leven van Nederlanders in de grote steden is aangetast, door het wangedrag van de vele ( illegale) Marokkanen in Nederland.
Zij hanteren een anti Nederland stemming en willen respect en de baas worden, met goedkeuring van de koning van Marokko.
Hele wijken zijn onleefbaar voor die zelfde gewone Nederlander geworden. Wij geven ons land gewoon weg.
Kijk alleen maar eens welk gezwel er deze week in Groningen is losgebarsten met stelende en zich misdragende Marokkanen.
En maar pamperen, theedrinken en vooral: bang zijn - want dat zijn de meeste politici zonder ruggengraat - voor die gasten. Stuur er maar eens mariniers op af.
Die officier van justitie doet mij denken aan de wijze waarop "recht" gesproken werd in Duitsland in de jaren 1930 e.v.
Bovendien demoniseert deze rechtsdienaar op deze wijze ook een belangrijke Nederlandse politicus, waarop toch bijna 2 miljoen mensen nu zouden stemmen.
Ook daar weer de vergelijking met ooit die Duitse "rechtspraak ".
Wilders had beter criminele Marokkanen kunnen zeggen.
Dan zat hij ook dicht tegen de 75%.
Want m.i. functioneren er ook best grote groepen Marokkanen wel, maar DIE bedoelde Wilders niet.
En daar houdt die officier geen rekening mee.
Als Wilders ook maar een euro boete krijgt, zijn de rapen voor de toekomst gaar.
Dan wordt er in maart 2017 verschrikkelijk met de links elite grachtengordelkliek ( waartoe deze officier ook behoort ) afgerekend.
Ik denk dat ik hiermee de mening van 2 miljoen kiezers
deel.
@ChatBot | 17-11-16 | 11:06
Een vuilnisbakkenras.
"Vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Marokkanen onder begrip ras, zegt de OvJ." Dus voortaan: het marokkaanse ras, het duitse ras, het belgische ras, amerikaanse ras, enz. Griezelig. Ik was laatst op de amerikaanse ambassade en hoewel daar een paar zwarten rondliepen waren de aanwezigen redelijk raszuiver.
Whahahaha ik ben van het Ras Nederlander maar als ik naar België verhuis dan muteer ik genetisch per direct en ben ik van het Belgische ras of iets dergelijks.
Wel kan ik me tot een godsdienst bekeren en dan ben ik van het overkoepelende godsdienstige ras die dan weer boven het nationale ras staat... ofzo...
Man, man, man dit toont exact aan dat ze Wilders erbij willen naaien ook al hebben ze geen juridische poot om op te staan. Desnoods worden wetenschappelijke feiten herzien om dat mogelijk te maken.
"Ras, ras, ras rijd de Koning door een plas".
Straks krijgen we de potloodtest weer terug: en.wikipedia.org/wiki/Pencil_test_(So...)
Maar wat is een *nationale afstamming*? Planten naties zich voort dan?
Ik vind het wel lekker. Ik ben dus nu officieel van het Nederlandse ras. Ik begin me bijna een kaalkopje te voelen.
Wat een idioten daar bij het OM. Maar goed, haal Wilders uit de politiek met dit proces en de PVV zal zeker de grootste worden in maart. Het Nederlandse ras pikt dit niet meer (hé, ik ben niet begonnen met dat Nederlandse ras he).
Een absract gevaarzettingsdelict. Kun je daar dan ook een abstracte veroordeling voor krijgen?
Grappig hoe we opeens allemaal tot dezelfde conclusie lijken te komen dat het duiden van racisme een rassendefinitie vooronderstelt en daarmee in zichzelf racistisch is. Is dit proces toch nog ergens goed voor...
Controllos | 17-11-16 | 11:17 Bij definitiekwesties zijn woordenboeken en encyclopedieën authoritair en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat er bij dit lemma in WikiPedia substantieel andere tekst zou staan dan in de Winkler Prins of uit de mond van een expert.
Het lijkt mij onomstreden dat Ras een lastig te hanteren begrip is. De Neurenberger Gesetze hebben een aardige poging gedaan om het begrip in te vullen: overerfbaar groepslidmaatschap. Opa jood: jij jood. (Wie bepaalt of Opa jood was, dwz waar is de eerste Jood/aartsvader/moeder is overigens al onmiddellijk een lastig te omzeilen circulariteit). Om een uitspraak als racistisch, zijnde onderscheid maken op basis van ras, te kunnen beoordelen zul je dus een invulling moeten geven aan het begrip ras. Dat is dus erg lastig, sterker nog, leidt tot onaangename racistische (Neurenberger Gesetze achtige: jij wel en jij niet) achtige discussies.
Het zou heel goed zijn om het verbod op racisme en racistische uitspraken af te schaffen. Iemand racist noemen kan enkel als je zelf onderscheid maakt op basis van ras: "Ooooo je noemt hem een neger dat mag niet --> dan introduceer je dus het concept 'neger' als 'ras' wat niet mag. Mag je neger tegen een blanke zeggen? En waarom mogen negers elkaar wel neger noemen???)
Om het simpeler te maken: als zwart en wit gelijk zijn, waarom mogen witte pieten dan wel en zwarte niet?
Dus bij implicatie kunnen alleen raszuivere mensen aangifte doen van discriminatie omdat daar in andere gevallen geen sprake van kan zijn.
Maar wacht eens even .. dat is racisme!
Casamalakka | 17-11-16 | 11:23
De uitspraak "We worden gediscrimineerd door Nederlanders" wordt hiermee inderdaad racisme waarmee aangifte legitiem zou zijn lijkt me inderdaad. Zo ook vanzelfsprekend voor "Nederlanders verheerlijken het slavernijverleden door symbolen als zwarte piet".
" Vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Marokkanen onder begrip ras, zegt de OvJ. "
Oh. Mijn. God.
Ik wist dat je niet het slimste jongetje van de klas bent als je rechten gaat studeren, maar zulke aperte stupiditeit verwacht je niet van een academicus. Zelfs niet van een jurist.
Dus we hebben ook het Zwitserse ras en het Belgische ras. Interessant.
Controllos | 17-11-16 | 11:17
De nazi's deden ook wat ze was opgedragen. Ook uitstekend werk dus?
Daar is de zieligheidskaart.
Even doorredeneren; als autochtone Nederlander behoor ik dus ook tot een ras. Theoretisch gezien zou ik nu dus aangifte kunnen doen van racisme wanneer iemand van een ander ras (een Marokkaan bijvoorbeeld) in gebrekkig Nederlands roept dat alle kk Nederlanders dood moeten (zeg maar minder minder minder kk Nederlanders).... interesting...
Naast het #nepparlement hebben we nu ook een #nep-OM
En wat is dat eigenlijk, *nationale afstamming*?
Als de argumenten van Wouter Bos in de USA golden dan had Trump nu levenslang gekregen.
Ras is vanaf een nationale afstamming. Briljant concept.
Die OvJ moet dan nog wel even definieren hoe lang een nationale afstamming duurt. Hoeveel generaties tellen als afstamming? Gaan bijv. de 4e generatie "inwoners met een migratieachtergrond" nu spontaan over naar het Nederlandse ras? Of kun je dan je oorspronkelijke ras vasthouden als je bijv. niet tot het Nederlandse ras wilt toetreden. Maar is dat dan niet racistisch?
Ja, die OvJ moet nog wel een paar dingetjes uitwerken aan dit concept.
Bovenstaande was gericht aan metagod | 17-11-16 | 11:19
Terug naar de lagere school, nepofficier, met je *Marrokanen zijn een ras*.
metagod | 17-11-16 | 11:19
of tenminste verplichten tot het dragen van een muilkorf?
De tekst is er al maar de wet is gechrapt.
Regeling Agressieve Dieren.
Ea wat is met die uitleg de hele tijd. Van al die wetjes en paragrafen? Is die rechter een stagiair of zo? Die het allemaal nog niet weet?
"Geen cent meer naar de Grieken!"
.
Smerige racist...
@Controllos | 17-11-16 | 11:17
Als je de definitie van ras opnieuw moet definiëren om je zaak recht te kunnen lullen, dan heb je geen zaak.
Als Marokkanen een ras zijn, kunnen we dan een fokverbod instellen?
Daarom speciaal voor Wouter Bos en de rest van het Nederlandse ras:
Wien Neêrlandsch bloed door d'aderen vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
Wiens hart voor land en koning gloeit,
Verheff' den zang als wij:
Hij stell' met ons, vereend van zin,
Met onbeklemde borst,
Het godgevallig feestlied in
Voor vaderland en vorst.
Mja.. drie minuten te laat heaumeaus
Wel vreemd dat mensen zoveel (beledigend) commentaar hebben op de OvJ. Hij doet uitstekend zijn werk, dat hem is opgedragen. Dat het niet bevalt, dat is wat anders. Maar daar heb je dan ook nog de verdediger en een rechter voor.
Wel grappig ook dat mensen wikipedia teksten gaan plakken. Alsof een alinea van wikipedia juridisch beter is dan de alle wetteksten, jurisprudentie etc bij elkaar.
@kweethetooknietbeter
Dus er zijn meerdere factoren dan alleen de vermeende Wilders haatzaaierij voor nodig? Jeetje, nooit bij stilgestaan dat er een voedingsbodem moest zijn. Heeft de OvJ al eens inzage gehad in de feiten m.b.t. een eventuele voedingsbodem? En mocht deze er zijn wat voor een actie gaat deze daar dan op ondernemen? Mocht er een voedingsbodem zijn dan kan hij wel Wilders uit de formule wegnemen maar dan staat hij daar binnenkort weer om de volgende Wilders et al voor de rechter te dagen. Niet een erg efficiënte methode die het OM hanteert.
Voor of tegen: Wat een vreselijk irritante kerel is die Bos. Wordt helaas nog door ons betaald. Een echte vent is advocaat.
@TheseDays00 | 17-11-16 | 10:38
Ook de Zuid-afrikaanse jurispudentie of die van Duitsland of het zuiden van de USA? Of wordt daar dan ook selectief in gewinkeld?
Het is een grof schandaal hoe hier geframed en verbogen wordt door het OM. Dit heeft weinig meer met rechtsspraak te maken.
De mensheid bestaat niet uit rassen, dat is vastgesteld. Er is maar één mens, het verschil zit hem in afkomst. Je komt altijd ergens vandaan. Afhankelijk daarvan heeft de zon wat harder op je huid geschenen en is je huid daardoor gekleurd. Elke afkomst heeft zijn eigen manier van leven, door de leefomstandigheden gevormd. Dit wordt cultuur genoemd en daar zitten de verschillen. Wanneer je verschillende culturen naast elkaar zet, zie je de verschillen. Culturen willen zich naar elkaar graag voordoen als de beste manier van leven en daar komt heibel van. Zo simpel is het.
ChatBot | 17-11-16 | 11:06
Een miskraam.
Het is nu dus officieel: Ik ben een Rasfries!
@ Ardbeg | 17-11-16 | 10:21
Een aantal dingen snijden hout, alleen heeft de pvv een cordon sanitaire gekregen en denk (of elke ander malloot die tegen piet, de koning, oid) een serieus podium voor elke idiote brainfart zonder tegenspraak bij pauw/dwdd/radio 1/etc. Hoop trouwens dat wilders llegloopt, maar dat is wat anders, freakshow maken van het parlement (ja, ook jij J. Klaver), dan krijg je dit soort vertoningen.
Waarom zie ik op mijn pc een andere uitzending van Onverdraagzaamheid 24 dan op mijn iPad? En nee, het ligt niet aan de vertraging. Het zijn echt twee verschillende uitzendingen.
Als ik vroeger in de DDR op bezoek was bij vrienden moesten bij bepaalde gespreksonderwerpen eerst de ramen dicht. Hoelang nog, voordat het hier ook zo is?
@Ardbeg | 17-11-16 | 10:21
Er is een aanzienlijk verschil tussen incasseren in het politiek debat en vervolgd worden om je mening.
Een aanzienlijk BELANGRIJK verschil.
**Biologisch gezien bestaan er naar hedendaagse inzichten binnen de soort Homo sapiens echter geen rassen en algemeen gelden dergelijke indelingen in de wetenschap als verouderd.**
###
Waar hebben die lui van het OM op school gezeten?
Vort, terug naar de schoolbankjes, losers.
Maar eerst dit lezen ;
nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras
Is de strafeis al bekend??
Men heeft de OvJ, toen hij nog een baby was, iets te vaak op zijn hoofd laten vallen.
Ik moet opmerken dat het betoog van Dhr.Bos mij meer aanzet tot haat dan de vraag van Dhr.Wilders.
De uitvergroting van de roep van een kleine groep, en de daarop volgende strafzaak, heeft een ontwrichtende werking op de samenleving, in hoeverre is de rechtbank en het OM hieraan schuldig?...............
Wat is eigenlijk de waarde van al die Arabische aangiftes? Al die verhaaltjes van "Ik liep in het park en vier jongens riepen minder, minder". Is dat onderzocht? Bestaan die jongens wel? Waarschijnlijk net zo waarachtig als al die aangiftes na massaal afgetrokken hoofddoekjes en blikjes bier naar moslima's. www.parool.nl/binnenland/noor-el-zieli... Daar hoor je vervolgens nooit meer iets over. Quatsch.
Dit proces is de doodsteek voor de geloofwaardigheid van de Nederlandse Rechtsspraak. Die reputatie was al tanende, maar dit gaat niet meer goed komen.
De uitspraken van Wilders zijn soms smakeloos, maar dat moet mogen. Er zijn wel meer politici en zelfs gewone mensen die domme dingen zeggen. Die ruimte moet er zijn.
De het OM Marokkanen als ras ziet is echt helemaal belachelijk. Als de wet je niet past, rek je gewoon de Nederlandse Taal op. Als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mozes, zoiets. Hoe schandalig en ongeloofwaardig kun je het maken? Een nieuw historisch dieptepunt.
De juridische definitie van 'ras' is nou eenmaal anders dan een biologische definitie, die weer anders is dan een antropologische definitie van 'ras.
Ik heb niks met Wilders, maar dat hij tijdens zijn uitspraak de juridische definitie hanteerde geloof ik niet zo.
Bij een veroordeling = jurisprudentie met het hele GS?PEIL-leger (300.000+ man)aangifte doen tegen Spekman, Oudkerk en Samsom.
Zit niets anders op.
Als we ons dit laten welgevallen kunnen we echt gaan inpakken.
@Lupuslupus | 17-11-16 | 10:53
Die OvJ denkt echt dat we achterlijk zijn.
Ik was al jaren voor dat minder, minder, minder ervan overtuigd dat we beter af zouden zijn zonder Marokkanen. Door gewoon naar de feiten en mijn omgeving te kijken.
De Neurenbergse rassenwetten gingen van dezelfde aanname uit als nu door het MinvJus wordt gehanteerd en zijn dus de facto daarmee opnieuw acceptabel.
Daarmee wordt dan wel de basis onder vele veroordelingen van het na-oorlogse Neurenbergse tribunaal weggehaald en zijn aangeklaagden mogelijk onterecht schuldig bevonden en opgehangen, gezien in het licht van deze opmerkelijke juridische revisie.
De toenmalige rechters en officieren van justitie zouden dan postuum van misdaden tegen de menselijkheid kunnen worden beschuldigd; het recht moet zegevieren tenslotte.
Als marokkanen en Nederlanders beiden een ras zijn, wat is Jesse Klaver dan?
Maar goed, ik begrijp dat wanneer er een veroordeling volgt dat vooral zal zijn om het vermogen effectief / doeltreffend te spreken aangezien nagenoeg alle argumenten van de OvJ hier direct verband mee houden. Voortdurend wordt benadrukt dat het voorbereid was (tjonge, wie doet nou zoiets) en dat er overtuigend werd gesproken wat het allemaal nog grievender maakte.
Ardbeg jij zegt zinvolle dingen. Zouden meer mensen hier moeten doen.
dik van bril | 17-11-16 | 10:53
Alleen een montuurtje vrees ik, geen glazen...
@rekennietmachine | 17-11-16 | 10:55
De juridische definitie van de term ras wordt steeds verder opgerekt. Gekleurde Pieten zijn straks ook een ras in dit land. Of tulpenbollen.
Wim Venijn | 17-11-16 | 10:57
Vooral omdat je daarmee de gekleurde Nederlanders als een minderwaardige groep wegzet. Nederlanders die niet van kaas houden daarentegen...
Oh wacht.. ook racistisch!
Vragen:
Bestaat het Joegoslavische ras nog?
Of is dat ras opgesplitst in het Servische ras, het Kroatische ras enz?
En Belgen, zijn die van oorsprong van het Zuid-Nederlandse ras?
En Rasfriet, is dat van een bepaald ras aardappelen gemaakt door de firma Ras? Of stelt een rasfriet zich aan als hij vindt dat hij gediscrimineerd wordt? Of maakt Rasfriet zich er zo wel heel makkelijk van af?
Overigens voel ik me behoorlijk rascisit vandaag, zal wel door de donkere wolken komen.
Wilders, Thierry, Jan worden door de politiek en MSM weggezet als mafklappers.
.
En als ze een podium krijgen dan moet je eens opletten hoe snel de MSM en politiek ze wegzet als racisten en xenofoben of trek nog maar een blik met termen open.
.
Anderzijds krijgen de droeftoeters van Denk, KOPZ, en andere Linkse rakker ruim baan om gal te spuwen.
.
Het kan niet zo zijn dat u als bevolking anders denkt dan wij. Wij de elite zullen het nog eens uitleggen. Denkt u anders dan wij? Dan bent u een..(zelf in te vullen met woorden uit bovenstaand blik)
"Vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Marokkanen onder begrip ras, zegt de OvJ."
Volledige verifieerbare onzin. Laat de OvJ eens even op Wiki kijken:
"Ruim zeventig procent van de Marokkaanse bevolking identificeert zich als Arabier. Zij spreken het Marokkaanse dialect van het Arabisch en leven met de Arabische cultuur. De overige dertig procent zijn niet-gearabiseerde Berbers, die cultureel gezien nog Berbers zijn en vaak naast het Arabisch nog een Berbertaal spreken."
Dus geen gemeenschappelijke afstamming. Na de veroveringstochten van de Islam overheerst een arabischtalige elite (minderheid) een heterogene Berbermeerderheid.
Daarmee baseert dit OM argument op drijfzand.
Knoops, kop hem maar in.
Die voorzittert is ook blij dat het gelul nu, tenminste eventjes, ophoudt...
Maxima zei: "De Nederlander bestaat niet." Zij ontkent daarmee het bestaan van het Nederlandse ras dus, als we de definitie van deze volslagen getikte OvJ als recht gaan zien. Gelukkig mag dat, maar dan mag Wilders ook iets minder Marokkanen willen om redenen die hij 1000x uitgelegd heeft met maatregelen die hij 1000x genoemd heeft in een zaaltje met aanhangers.
Kat van T | 17-11-16 | 10:53
Het belangrijkste argument ontbreekt; hij is een blanke Nederlander. Maarja, dat is nu een racistische uitspraak.
@Solar666 | 17-11-16 | 10:47
Naar mijn mening is zaaien alléén niet voldoende. Er zijn meer factoren van belang om het gezaaide te laten bloeien/groeien. Als van die factoren er al één of meer ontbreekt, zal het niet ontkiemen. Maar nu ben ik maar een amateur op het gebied van tuinieren.
-weggejorist-
Ras door nationale afstamming.... dus Nederlanders zijn ook een ras door nationale afstamming. Iedere Nederlander die hier geboren is stamt dus automatisch af na het Nederlandse ras. Dat maakt dat de opmerking van Wilders alleen over de inwoners van Marokko gaat, dus over de hier illegaal verblijvende of onterecht asielaanvragende Marokkanen kan gaan. Deze worden al uitgezet door de regering dus de oproep om minder kansloze asielzoekers toe te laten kan nooit strafbaar zijn. En alle in Nederland wonenden behoren dus tot het Nederlandse ras en vallen dus ook niet onder deze uitspraak en kunnen zich dus ook niet aangesproken voelen......... OvJ Bos, bedankt !
-weggejorist-
Als hier iemand met een juridische achtergrond zit, ik heb een vraagje voor je: aangezien je niet mag discrimineren op ras, wat is dan wél een ras? Ik neem aan dat daar niet onder wordt verstaan, als wat de nazi's onder rassenleer verstonden. Ik vind het een beetje een rare bewoording hoe dat zo geformuleerd is in de wet.
Lupuslupus | 17-11-16 | 10:43
"Wanneer je als Nederlander constant in het verdomhoekje wordt getrapt, je land wordt overlopen door lieden die jou en je land haten, dan kom je daartegen in opstand."
De tata's zijn het zat. Lijkt niet door te dringen. Maar dat komt toch echt. Het moment dat het wel doordringt.
*beeldscherm onder kotsen doet*
Overdaad schaad. Overal minder minder van.
Maarja, je moet toch eens ergens beginnen.
Marokkanen hoeren bij die Kaukasische (blanke) ras. Duss eigenlijk discriminiert Wilders zichzelf?!?
-
Wat een poep praat die Woutertje, ik nauk him de moeder
Daar had ik Wilders niet voor nodig, hoor.
Schietmijmaarlek | 17-11-16 | 10:49
.
Ik ook niet. Wilders vertolkt in veel gevallen mijn mening, die anders *niet* gehoord zou worden.
Wat het vooral ook onnodig grievend maakte zijn de volgende feiten:
- Hij droeg een broek
- Zijn overhemd was wit
- Hij bewoog met zijn handen
- Hij had zijn haar laten doen
- Hij stond hoger dan de toehoorders
- Hij was de enige met een microfoon
- Hij huilde niet
- Hij praatte steeds
- Hij keek de toehoorders voortdurend aan
- Hij was aanwezig
@Dutchbeaurouge | 17-11-16 | 10:21
Waren er in het Groot Duitse Rijk niet bepaalde rassenwetten?
De OvJ is bezig deze wetten weer leven in te blazen.
Criminaliteit slaan we maar even over OvJ?
Ardbeg jij zegt zinvolle dingen. Zouden meer mensen hier moeten doen.
Wordt nog gezellig op het pliesiekantoor, met het GeenPeil-leger. Zet de koffie maar klaar!
JackRyan | 17-11-16 | 10:46
.
Met grote vlaggen van GeenPeil gaan we er naar toe! We lopen in een grote stoet een parade naar het pliesiebureau.
.
Natuurlijk niet, dat wordt verboden en mensen die ook maar een blauw shirt aanhebben of een varrekusmuts worden op de bongeslingerd. zo rolt Nederland.
.
Behalve als het over de islam gaat of Erdogan, dan krijgen deze Nederhaters ruim baan RUIM! (sorry Joris)
@Petrus Poortwachter | 17-11-16 | 10:44
Amen.
Dat de OvJ dat zegt betekent uiteraard niet dat deze bewering waar is. Er is wel meer dat mensen hebben dat overeenkomt en dan is de volgende stap dat die eigenschap weer wordt verheven tot iets waar juridische vervolging na belediging mogelijk is. Glijdende schaal, niet verstandig.
Citaat van Opa Karbiet (87) van 3 jaar geleden: Je moet op straat eerst weer drie keer nadenken voordat je iets zegt. Net als in de oorlog.
Einde citaat.
Ik heb mijn neefje van 14 dat anders nog niet horen zeggen hoor, leugenaar.
Zijn er echt mensen die nu tv kijken? Serieus?
Papa Jones | 17-11-16 | 10:38
.
Ik kijk via internet. Nou ja kijken is overdreven, ik schakel af en toe om te zien of die OvJ nog niet uitgekletst is.
Kat van T | 17-11-16 | 10:45
Is het niet zo dat een "valse"aangifte doen strafbaar is? Dus er van uitgaande dat als de beweegredenen voor de aangifte ongegrond worden verklaard door de huidige justitie, krijg je de sneer als een kaatsebal in het gezicht.
Als het wel kan ben ik verder voor, en dan ook nog een voor Marcel van Dam!!
Volgens deze OvJ zijn wij van het Nederlandse ras? En die is blank, mag ik aannemen? Want alle Marokkanen zijn gekleurd volgens deze OvJ. Dus is het Nederlandse ras blank toch? Of geldt het dan niet meer? Mag ik dit ubwerhaupt zeggen?
Het is een schande, wanneer een mening met het strafrecht wordt aangepakt in Nederland anno 2016.
Ik word op dit moment sterk onverdraagzaam naar een bepaalde OvJ.
Daar had ik Wilders niet voor nodig, hoor.
De spelregels worden gedurende het spel gewijzigd. Zo kan ik ook winnen.
Trouwens zijn er hier boeren op GS die weten hoe je "haat zaait"? Het wil maar niet opkomen in mijn tuintje, ongeacht hoe vaak ik Wilders en zijn praatjes zie langskomen.
Hoe kan een OvJ die gewend is om mensen te wijzen op hun persoonlijke verantwoordelijkheid nu ineens zo'n afstand nemen van dit begrip? Ik vind het compleet schizofreen.
In 2050 zal ik blij zijn dat ik vanuit mijn Poolse huis kan toekijken hoe Nederabië steeds meer naar de klote gaat.
Als men over rassen spreekt heeft Marokko maar één ras, namelijk de oorspronkelijke bewoners uit het Rif-gebergte, de Berbers, door de voortdurende migratie zijn Marokkanen een mengelmoes van diverse invloeden, helaas gaat deze wens van het OM volledig manco.
A3an | 17-11-16 | 10:41
Bijtendehond | 17-11-16 | 10:43
Wordt nog gezellig op het pliesiekantoor, met het GeenPeil-leger. Zet de koffie maar klaar!
Vergeet de compleet idiote veroordeling van mevrouw Chohan niet. Zij is een ex-moslima. Volgens de rechter maakte zij geen onderscheid gemaakt tussen ideologie en religie toen ze de islam "een krankzinnige ideologie noemde, die een reden zou zijn om "moslims te verachten en te haten." regio.tpo.nl/2016/10/12/pegida-spreeks...
Als je dit over katholieken of boedhisten zegt mag je 's avonds bij Matthijs en Pauw aanschuiven.
Het ergste is dat de rechter haar kwalijk neemt dat ze nog steeds toespraken houdt. Of je nou wel of geen Pediga-fan bent, dit is natuurlijk compleet absurd. In dit land heb je geen toestemming vooraf nodig om toespraken te houden. Tenminste, in het land waarin ik ben opgegroeid. Straks moeten we nog toestemming krijgen om boeken te lezen. Niet verbaast mij meer.
Deze tweede poging om het "gevaar Wilders" uit de politieke arena te weren zal meer succes hebben. Helaas. Gevaarlijke machten, die ook sterk vertegenwoordigd zijn bij justitie, willen voorkomen dat Wilders volgend jaar de leiding neemt. Ik hoop dat het nog anders uit pakt, maar ik vrees het ergste.
Ben ook benieuwd hoe de Nederlander omgaat met buitenspel zetten van Wilders.
Staan die aangiften in het Arabisch? Hij verslikt zich ongeveer 4 keer per quote.
-weggejorist-
Wat mij betreft is dit proces er enkel en alleen omdat er zo veel (semi-geautomatisserde) aangiften zijn gedaan. Kunnen we, kan Geenstijl en of de juridische afdeling van Geenstijl niet een geautomatiseerde aangifte tegen Rutte op poten zetten? Of op zijn minst een poll of daar interesse voor is. Al was het maar voor de scare-factor?
Onnodig grievend... Bos, jonguh, de Nederlandse taal met al zijn dialecten heeft geen woorden die grieven genoeg zijn om dit tuig aan te duiden.
De enigen die hier haat hebben gezaaid zijn die kutmarokkanen die oude mensjes beroven, invalide schoppen en zelfs verkrachten. Het is het tuig dat homo's uit hun buurt treiteren zonder dat er iemand een poot uitsteekt. Het zijn de lafaards die onze vrouwen nasissen en voor hoer uitmaken. Het is het gajes dat gewoon op klaarlichte dag kalashnikovs leegknalt omdat hun drug geripped zijn. En zo kan ik nog wel effe doorgaan. Lul met vingers!
Iemand die aangifte deed moest bijna van de beelden kotsen. Ik zou zeggen tegen die "iemand": join the club.
matrixbluepill | 17-11-16 | 10:41
Het lijkt me inderdaad een goed idee dat jij pas op 17 maart 2017 gaat stemmen, lol.
Koeienflat | 17-11-16 | 10:39
Daarom hoop ik dat er eens een massale aangifte namens autochtonen georganiseerd wordt.
En ja, die teken ik ook.
Aangiftegrond: discriminatie van de autochtone Nederlander en goed-geïntegreerde Nederlanders met een migratie-achtegrond.
Helaas heb ik hier het organisatietalent en het lef niet voor.
En dan al dat gelul over haat 'zaaien'. Dat was op dat moment al lang achterhaald. Die haat zat er al lang. Was in feite de succesfactor achter het hele ontstaan van de PVV.
Petrus Poortwachter | 17-11-16 | 10:32
.
Natuurlijk zat die haat er allang en die is alleen nog maar veel groter geworden. En niet zonder reden.
Wanneer je als Nederlander constant in het verdomhoekje wordt getrapt, je land wordt overlopen door lieden die jou en je land haten, dan kom je daartegen in opstand. En de Nederlanders die mee heulen met de vijand zijn landverraders. En die haat ik. Allemaal. Ze moeten een voetnoot in de geschiedenis worden door te stemmen op de juiste partij: de PVV.
@Raad_maar_raak! | 17-11-16 | 10:38
Mezelf LOL ik bedoel retorisch.
Uitspraak in 2017 : de rechter is van mening dat Wilders het ten laste gelegde wel heeft gedaan maar dat het feit niet strafbaar is en wordt Wilders ontslagen van alle rechtsvervolging.
De uitspraak: Ik wil minder minder koffie.
Niet dat ik koffie zie als iets minderwaardigs, want erg lekker. En drink altijd. Maar gewoon omdat het beter is voor mijn bloeddruk is.
Kortom niet als iets minderwaardig. Maar gezonder als geheel en beter voor de bloeddruk.
Wilt U in Amsterdam meer of minder toeristen?
Ook zo'n vraag om een proces over af te dwingen.
Zijn toeristen dan een ras? Het ras van de reislustigen.
De rechtspraak wordt een moeras in de moerasdelta Nederland.
Golf van ontzetting in de samenleving.
En het golfslagbad waarin de samenleving zich nu bevindt door de invloed van allochtonen (ik generaliseer) op de samenleving waar de meerderheid niet meer gehoord wordt?
Je kan na het volgen van dit proces maar één ding concluderen: 'we' gaan naar de kloten. Wat een verschrikking.
Nog 120 dagen en dan is het 17 maart dagenaftellen.nl/tot/17-maart-2017
Dan kan links Nederland na de verkiezingsoverwinning dagenlang de straat op gaan om mensen die wilders hebben gestemd in elkaar te slaan, te rellen, de media kan dagen lang verbaasd zijn, etc.
Dan kan de media weer liegen over 'betogers' ipv ultra linkse terroristen, etc. Kan het pro Wilderskamp weer worden weggezet als ultra rechts en nazi's. Gelukkig gaan bij velen de oogjes open....
wat straalt die Bos een enorme arrogantie uit. Kan alleen maar verklaard worden uit het feit dat meneertje Bos zich weet gesteund door het "morele gelijk" van Nederlands-policor-links, D66 en PvdA. Eng om daaraan je zekerheden te ontlenen. Heel veel woorden in een werkelijk onuitstaanbare, onnodige en misplaatste en op valse emoties gestoelde vervolging; om zeep helpen van recht op meningsuitingen.
hij zegt net dat alleen uitspraken legaal zijn die het niveau van 'platte slogan' ontstijgen.
hij zegt net dat uitspraken over 'terroristen en extremisten' strafbaar zijn als uit 'de context' aangenomen kan worden dat het gaat over marokkanen en/of turken en niet over autochtonen, want 'groepsbelediging'
manmanman. ik heb me altijd voorgenomen om nooit wilders te stemmen, maar als niemand anders voor de volgende verkiezingen zegt dat we eens een keer aan de slag moeten met grondrechten en in het bijzonder vrijheid van meningsuiting, dan moet ik dat misschien toch maar eens overwegen
Wordt wel een leuk stukje jurisprudentie bij een veroordeling.
Kunnen we eindelijk ook eens aangifte gaan doen.
Hoe wij als volk gediscrimineerd worden middels overvallen, mishandelingen, scheldpartijen, gespuug etc. etc. etc.
Terrorisme that is...
@klaartjewijn | 17-11-16 | 10:37
Waarschijnlijk rond Han van der Horst nu net zijn meesterwerk af over het Wildersproces.
Als ik Marokkaan was zou ik ruim vóór 15 maart m'n laatste overvalletje plegen,m'n laatste bejaarde beroven en voor het laatst een blond meisje aanranden en dan zo snel als een woestijnrat m'n kameel opzadelen en de pleiterik maken.
Nederlanders krijgen dan hun land terug.
Wat een fopproces is het toch ook! Maar vergeet niet dat de tegenstander geheel onrationele dingen als definitie vervalsing kan toepassen (lees vals spelen) en team wilders/ logisch denkend Nederland dit niet kan!
off topic: Waar is Peter Emile?
@ mezelf
jurisprudentie. Potato, potato
Lewis | 17-11-16 | 10:11
Ben dat voortdurende misplaatste geklaag van die klanten zo zat en dat hele misplaatste établissement dat de normen en waarden en cultuur maar af loopt te breken om het allemaal tegemoet te komen nog meer. Als je het woord Marokkanen had vervangen door Marsmannetjes, dan had iedereen gevraagd of het nog wel ging met Geert en was het over tot orde van de dag.
Het simpele feit dat men zo over de flos gaat typeert zijn gelijk. Er is iets aan de hand, al heel lang en het wordt steeds erger. Door de realiteit op deze manier geweld aan te blijven doen, wordt niemand geholpen.
Die vent schuift de autochtone bevolking van Nederland zo de vullisbak in.
Hey OvJ... het is niet onze schuld dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en dat de rest van de Marokkanen dat ontkent en wegkijkt.
Ze moeten ons niet. Ze haten ons. Waarom zouden we daar niet minder van mogen wensen?
Wat ik ook storend vind is telkens weer de aanname dat het publiek een stelletje trekpoppen zijn die door Wilders tot van alles worden aangezet. Dat is totale minachting van het individu en een ontkenning van de persoonlijke verantwoordelijkheid. Als je de OvJ moet geloven is Wilders een soort van god die bovennatuurlijke macht heeft op het handelen en de emoties van anderen. Wilders zet aan tot... Wilders laat mensen zich beledigt/gekrenkt/minder-minder-minderwaardig voelen... etc... etc...
Sinds wanneer ben je als mens verantwoordelijk voor de emoties van een ander? Als mens leer je met beledigingen omgaan en laat je je eigenwaarde niet afhangen van wat aan ander daarvan vindt. Helaas lijkt het erop dat het onvermogen van enkelen om daar mee om te gaan nu te leiden tot de vraag of zij recht hebben om te leven in een permanente safe space. Dat zou dus ten kosten moeten gaan van het recht op de vrijheid van meningsuiting? Zou een slechte zaak zijn want hiermee begeven wij ons op een hellend vlak. De vrijheid van meningsuiting hoor absoluut te zijn.
Justitie meet met twee maten en discrimineerd met racistisch oogmerk het Nederlandse volk.
Lupuslupus | 17-11-16 | 10:35
.
Jij en ik kunnen elkaar de hand schudden.
Landverraders allemaal, stuk voor stuk.
Wilder zal en moet hangen. Als hij 17 maart de grootste wordt dan komen er betaalde demonstranten zoals bij Trump in Amerika bij Brexit in UK en bij de NEE-stem na 6 april. Wacht, toen nog niet omdat men toen nog wegkeek.
George Soros zal hard moeten werken om zijn Levend Stratego niet te verliezen dit jaar...
Oh, op Radio1 hoor ik zojuist een verslaggever vertellen dat het volkomen normaal is om nationaliteit gelijk te stellen aan ras. Koekoek.
Voorlopig is het enige valide argument dat ik gehoord heb dat Wilders een ironische vraag stelde en het publiek daarop antwoordde.
Maar feitelijk heeft Wilders dus niets in de letterlijke zin van de wet verkeerd gezegd.
@ ChatBot | 17-11-16 | 10:27
Waar zeg ik dat? Ik zeg dat een ras in de rechtspraak niet gaat volgens de lijntjes van Wikipedia of de Grote van Dale, maar volgens jurispredentie.
Zijn er echt mensen die nu tv kijken? Serieus?
Geen woord over het wildersproces op joop.nl, dat mogen wij zeer opmerkelijk noemen.
Zo ken ik er nog wel een paar. Mensen uit Monaco stammen dus af van het Monegaskische ras? Heb ik ook weer wat geleerd. Maar waar kun je dat Monegaskische ras dan aan herkennen? Zijn D66'ers ook een ras?
Vragen, vragen, vragen....
Wauw, zeg tegen een maghrebi dat hij een berber is, of vice versa, en hij ramt een mes in je strot. Waar hebben wij in vredesnaam zo'n OM aan verdiend? (Hint: de politiek)
Ik ben benieuwd of ze het aandurven Wilders een straf of zelfs een boete op te leggen gezien het huidige klimaat in Nederland waarbij elke verontwaardigde neger de hele Nederlandse bevolking ongestraft uit mag maken voor racist, waarbij er in moskeeën nog steeds wordt geroepen dat kafirs slecht, vrouwen minderwaardig zijn en homo's (op zijn minst) een gruwel zijn. Met de verkiezingen in het verschiet zeg ik: "Kom maar, I dare you."
"Als de rechter daar in trapt is hij een 'kromrechter'."
rijk | 17-11-16 | 10:32
Die uitspraak houden we erin.
Een eventuele veroordeling in dit proces zal met tegenzin mijn stem bepalen, die nog nooit anders dan naar de VVD is gegaan. Mocht wilders dan de grootste worden, dan zal de linkse aap weer een stukje verder uit de mouw komen en wordt de straat gesloopt, dat begrijpen jullie natuurlijk ook wel. Alles gesaboteerd want veilig gezellig samenleven mag alleen via de linkste methode. Anders niet.
Eyeeeee...
We hebben er opeens een paar honderd rassen bij op de wereld.
OvJ verklaart nationaliteit tot ras...
Nu mag je niemand meer minder wensen in je land.
Behalve jezelf natuurlijk...
Dat ga ik regelen...
Wie gaat er mee ?
Kopen we met een paar honderdduizend mensen een stuk (ei)land.
Ik wil een verbod op de woorden discriminatie en racisme.
Ik kan beide écht niet meer horen.
nemoj me jebat | 17-11-16 | 10:24
.
U vergeet nog het belachelijke woord 'haatzaaien'. Binnenkort mag je ook niet meer gruwelijk de pest hebben aan je buurman omdat.....(vul maar in) want dat is 'haatzaaien'. haha.
.
Maar goed, alles wat nu gebeurt is het resultaat van de 'anti discriminatie-wetgeving' van Ien Dales. Meldpunt discriminatie is daarvan het gevolg. Probeer als Nederlander daar maar eens aangifte te doen. Daarvan was het énige doel om de Nederlander de mond te snoeren en de import te bevoordelen.
.
Dat ik kots op die hele landverradende bende moge duidelijk zijn.
@WTF DU JOUR
WTF!! Hoe krijgt een intelligent wezen dit uit de strot!? Men moet en zal Wilders racisme aansmeren, hoe dan ook. De insteek is duidelijk: een politiek proces waarbij Barbertje moet en zal hangen. Met een vooringenomen D66-rechterlijke macht staat de uitspraak toch al vast. Nederland verder onder de knoet van de vijfde colonnes.
PvdA-ers zijn dus ook een ras. Op basis van erfelijkheid hebben ze recht op minimaal 45 zetels. En bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een PvdA-er. Opeens wordt alles duidelijk.
"Marokkanen worden dus niet gezien als volwaardig lid van de samenleving." Marokkanen willen ook helemaal geen volwaardig lid van de samenleving zijn. Ze willen geen Nederlander worden, ze willen niet Nederlands praten, ze zijn hier alleen voor het geld. Marokko is het thuisland.
@ijskogel | 17-11-16 | 10:24
Sterke vraag inderdaad. Als er "meer, meer meer" was gescandeerd was geweest, dan had de aanklager het begrip ironie zodanig moeten bewerken dat het equivalent zou worden aan "minder, minder, minder".
@ChatBot | 17-11-16 | 10:22 - negeren ervaar ik dan ook als zeer kwetsend, ik weet alleen niet voor wie.
Ik troost mij in de woorden van een bekend US politicus die zijn speech begon met:
Beste mensen en negers.
Hé vis de tijdsgeest, niets meer en niets *verboden woord*
Bos: "... De Marokkaanse gemeenschap zou moeten slinken..."
Ehmmm, JA!
En dan al dat gelul over haat 'zaaien'. Dat was op dat moment al lang achterhaald. Die haat zat er al lang. Was in feite de succesfactor achter het hele ontstaan van de PVV.
Het 'Recht' is recht. Maar deze OvJ gaat het recht zo krom buigen dat hij Wilders alsnog kan pakken. Als de rechter daar in trapt is hij een 'kromrechter'.
Overigens zit mijn kat nu heel racistisch naar mij te miauwen.
Wim Venijn | 17-11-16 | 10:28
.
Exact dit, het woord verliest zijn waarde, Linkse Elite en Beroepsgekwetsten blijken niet te beseffen dat ze hun eigen graf aan het graven zijn...
Grappig eigenlijk dat je om te bepalen of iemand racistisch is eerst een soort Neurenberger discussie moet voeren of een aanduiding nou als rassenaanduiding moet worden gezien. We worden door het veelvuldig getrokken racismekaartje wel lekker rassenbewust met zijn allen!
-weggejorist-
Als hij nou had opgeroepen tot geweld, iets wat elke dag gebeurt in mosketen, dan had ik begrip voor dit 'proces'. Nu is dat begrip er geheel niet en vind ik het onbegrijpelijk dat deze beste man zich moet verdedigen voor een doodnormale vraag. Ik denk dat 95% van de autochtone Nederlanders minder minder minder criminelen wil, van welke afkomst dan ook.
het gaat me iets te snel allemaal door, dit gebrabbel. ik zou eigenlijk terug moeten lezen of hij het echt zo zei of dat ik het gewoon even niet kon volgen, maar koppelde hij nou net het stempel van racisme aan de status van marokkanen als etnische minderheid? dus dezelfde uitspraak over dezelfde mensen is op de ene plek wel racistisch en op de andere niet, afhankelijk van hoeveel van die mensen er in het land rondlopen?
ze zouden dit proces niet uit moeten zenden. stel je voor dat de rest van de wereld te weten komt hoe debiel het er hier aan toe gaat.
Als het OM hierna ook iedereen gaat vervolgen die het heeft over 'tata's, 'kaaskoppen', 'varkens', 'ongelovige honden' of equivalenten in het Arabisch, Marrokaans, Turks, Berbers of enigszins andere taal dan zou dit proces nog ergens op slaan.
@Kok Blekemolen | 17-11-16 | 10:22
Wat als de rechter Wilders het passief kiesrecht ontneemt?
BBmetR | 17-11-16 | 10:19
Hmm. U adresseert uw anwoord aan mij. Dat maakt u een racist. En ik nu ook een racist, met dit antwoord terug. Kunnen we het woord niet bij de vuilnis zetten, inhoudsloos nu.
Overigens zit mijn kat nu heel racistisch naar mij te miauwen.
@ijskogels
Alleen als de vraag had geluid of je meer of minder "Nederlanders" in Den Haag wilt.
Zo had het automatisch ook geen punt geweest als men minder Nederlanders had gescandeerd. Zoals het al sinds 673 AD, vanuit de minaretten klinkt.
Zie mijn opmerking hierboven. Nederland is tot aan de top schuldig aan discriminatie.
Ik kan dit wezenloze geouwehoer niet langer aanhoren.
Marokkanen vallen onder ras omdat ze zich als een ras gedragen, integreren is niet aan hen uitbesteed.
Je Suis kuthollander. Klaag mij aan!1!!
De kans dat ik geen PVV stem is inmiddels ook kleiner dan 1.3%.
Ik ben niet voor de PVV maar tegen de huidige politiek en alle rasicme jankers en andere linkse klote hippies...
Koonkluk Huis | 17-11-16 | 10:22
lijkt mij heel reëel dat autochtonen gelijkwaardig ook over 2 paspoorten mogen gaan beschikken. Deze discriminatie op basis van het Nederlandse RAS moet subiet worden aangepakt.
Ik stel voor dat iedere 1 paspoorthouder en staatsburger een 2e paspoort en nationaliteit mogen gaan aanhangen.
Ik wil wel een Zwitsers paspoort erbij.. nagelang mijn rok/broek hangt/valt kan ik kiezen wat voor mij het voordeligste uitvalt. Meteen ook mijn geld en vermogen daar onderbrengen en me beroepen op mijn nationaliteit zodra de Nederlandse het e.e.a. van mij af probeert te roven en te jatten..
Ik wil een verbod op de woorden discriminatie en racisme.
Ik kan beide écht niet meer horen.
nemoj me jebat | 17-11-16 | 10:24
.
Geen paniek!
Racisme en discriminatie worden voortaan zo vaak gebruikt dat het zijn waarde verliest.
.
Vroeger schrok ik er van als ik werd beticht van enige vorm van racisme/discriminatie.
Nu ben ik bij voorbaat al een racist als ik opkom voor mijn eigen belang en het belang van ons land. Oftewel het is een nikszeggend woord voor mij geworden zonder enige betekenis.
.
Over een tijdje stoort niemand zich er nog aan en is het geroeptoeter van deze sneuneuzen voorbij.
@TheseDays00 | 17-11-16 | 10:22
Waarom zou een de referentie naar een bepaald volk/ras niet mogen worden voorzien van bepaalde predikaten als dat aantoonbaar waar is?
Wat is WikiPedia toch weer heerlijk verhelderend: nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras
"Een groot probleem met de indeling van bevolkingsgroepen in rassen is de onnauwkeurigheid ervan. Van sommige bevolkingsgroepen is de komaf niet duidelijk, en vrijwel alle groepen hebben zich in meer of mindere mate vermengd in de loop van de geschiedenis. Een tweede probleem is dat de grenzen tussen de vermeende rassen soms heel anders komen te liggen wanneer naar andere dan uiterlijke eigenschappen gekeken wordt. In het bijzonder heeft de wetenschap aangetoond dat tussen negroïde bevolkingsgroepen een grote genetische diversiteit aanwezig is.
In de geschiedenis is het rassenbegrip vaak aangepast aan de wensen van de heersende macht. Soms werden hiervoor pseudowetenschappelijke argumenten gebruikt.
De Nederlandse grondwet gebruikt het woord "ras" als zijnde een oneigenlijke grond voor discriminatie.[4]"
Het OM heeft gelijk! Marokkaan is een ras. Ras criminelen.
-weggejorist-
De Berbers werden eeuwenlang gediscrimineerd en gedecimeerd door de Arabische Marokkanen. De Berberse taal is pas sinds 1981 niet meer verboden in dat land. Is het ook racisme als je je eigen volk beledigd en discrimineerd?
Flut proces en weggegooid geld. Uiteraard zal op (s)linkse wijze gebruik worden gemaakt, door een socialistisch opgezet systeem.
Het ene ras is de andere nationaliteit nog niet. Begrijp ik?
Dus, wij Nederlands zijn ook een ras? Die OvJ is af, doet niet meer mee. Doei!
@Lewis | 17-11-16 | 10:11 - exact daar zit verschil, jij vond het niet prettig (dat mag) jij vond het zelfs haatzaaien (ook dat mag) maar jij hebt neem ik aan geen aangifte gedaan?
Er wordt hier ook altijd smalend, lasterend over te dikke mensen gesproken. Dat vind ik als buikig iemand ook niet prettig, soms zelfs haatzaaiend. Maar ik realiseer mij wel, dat dit komt door mijn buik. Als ik niet zo'n buik had, trok ik het me niet aan. Ik maak dus onderscheid of men mij als persoon aanspreekt of niet.
Zouden meer mensen moeten doen.
Racisme, het zal wel. Zolang je niet oproept tot direct geweld mag je van mij een racistische mening uiten. Is helemaal niet schadelijk voor de discussie. Als Wilders veroordeeld wordt, is de vvmu geschaad. Kan hij dan in hoger beroep? Anders moeten we nodig naar een goede grondwet.
Mag ik nog één keer vragen waarom Wilders word vervolgd voor een vraag die hij stelde tijdens een ledenbijeenkomst die het beste te omschrijven is als een privé aangelegenheid voor gelijkgestemden en een antwoord die hij hen gaf?
Beste OM, gaan jullie morgenmiddag ook weer even de oren richten naar alle moskeeën van Nederland die ons allen Kufars weer een genadeloze dood toeprediken tegenover hun eigen achterban?
Het OM is zelf schuldig aan culturele zelfmoord.
Ik wil een verbod op de woorden discriminatie en racisme.
Ik kan beide écht niet meer horen.
Stel er was meer,meer,meer geroepen. Had dat dan ook tot een proces kunnen leiden?
Dus alle 144 nationaliteiten die in NL leven vormen vanaf nu 1 ras? Wat een waanzin!
Wacht even, er is GEEN nederlandse identiteit. Maar wel een nederlands ras???
Als die vent nou eens een normale bijdrage aan het debat probeert te voeren dan stond hij hier nu ook niet. Maar goed wel belachelijk dat hij er voor aangeklaagd wordt.
@Piet Karbiet | 17-11-16 | 10:14
Het woord neger is dermate beladen dat alle anagrammen ervan, zoals bijv. regen, verboden zouden moeten worden.
@ ChatBot | 17-11-16 | 10:17
Dat van ras = Marokkaan kon je aan zien komen, naïef (niet alleen jij) dat dat zou uitgelegd wordt. Volgens mij zijn daar al voorbeelden te over van in de rechtspraak, racisme is meer dan het menselijk ras onderscheiden van andere rassen. Het is geen semantische exercitie in de rechtbank.
-weggejorist-
Die Bos word ik gewoon echt helemaal leip van als ik die hoor praten. Arrogante betweter. Gadverdamme wat een ranzige vent.
Ik wou dat ik twee nationaliteiten had. Dan kon ik me over en weer voor racist uitmaken.
Ik blijf er maar over doordenken. Als iedereen met een gemeenschappelijke nationale afstamming een "ras" is dan word het ingewikkeld. Is een tweede, derde of vierde generatie Marokkaan van het Nederlandse ras of van het Marokkaanse ras? Welke "gemeenschappelijke nationale afkomst" weegt het zwaarst volgens deze absolute minkukel van een OvJ? Gaan we wetten opzetten die bepalen dat je na 5 generaties tot het Nederlandse ras gaat behoren? Of bij 3 generaties? Gaan we schedels meten om de gemeenschappelijke afkomst te bepalen? Wat doen we met gemengde huwelijken en de kinderen die daaruit voortkomen? Welke gemeenschappelijke nationale afkomst hebben zij?
Als Wilders wordt veroordeeld is dat alleen maar goed.
Het bewijst dat Nederland totaal corrupt is geworden door de Linkse Elite.
.
De burger zal meer dan ooit zich tegen de regering keren, die met zo'n grote twee maten meet dat het overzicht weg is.
.
Dit leidt tot enorm zetelverlies bij de gevestigde orde en na 17 maart zullen ze hopelijk allemaal verdwijnen...
Lewis | 17-11-16 | 09:40
Wilders gedemoniseerd? Dat heet gewoon politiek. Ik vind dat politici en de media in Nederland echt heel erg netjes en politiek correct zijn, ook met Wilders. Als je na het volgen van de Amerikaanse verkiezingen nog steeds wil beweren dat we onze politici te hard aanpakken dan klopt er iets niet. Daar worden de beestjes gewoon bij de naam genoemd: corrupt, racist, je moet de gevangenis in, aanrander, etc. Tijd voor PVV'ers om uit die slachtofferrol te kruipen, het is 2016, als je keihard uitdeelt en iedereen de maat neemt moet je ook wat kunnen incasseren.
Wel mooi, een OvJ staat een paar Hoogleraren af te branden. Benieuwd waar Knoops mee gaat komen.
@Solar666 | 17-11-16 | 10:12
Tsja, je begrijpt nu stukken beter waarom er zo vaak vormfouten bij het OM worden gemaakt, termijnen vergeten en stukken rondslingeren en kwijtraken.
.
Wanneer krijgen die Turkse vloggers die met wapens alle kkkaaskoppen en tatta's met de dood bedreigden eigenlijk politie aan de deur?
Vanwege eeuwenlange inteeltpraktijken is er een uniek ras ontstaan?
Kutbelgen en klote Duitsers zijn nu dus racistische uitspraken.
Wim Venijn | 17-11-16 | 10:16
Iedere keer als iemand iets zegt over iemand anders of tegen iemand anders is het vanaf nu dus rassendiscriminatie.
Mijn zoontje van 8 kan beter voorlezen dan deze meneer. Hij gebruikt trouwens erg veel woorden, dat kan best wat minder minder minder. Overigens stam ikzelf gezamenlijk af van mijn ouders, met als gevolg dat jacobh ook als ras kan worden bestempeld. Dat neem ik mee als een ras-marokkaan mij weer eens voor kankerkaaskop uitmaakt.
"Vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Marokkanen onder begrip ras, zegt de OvJ."
Oh ja OvJ?! En hoe gaan we het erfelijk onderscheid tussen verschillende bevolkingsgroepen dan vanaf nu noemen?
OvJ, ontzettende boerenlul, snap je niet dat je niet alleen je eigen zaak "redt" met je deze taalverkrachting?
Uit de Dikke Van Dale:
1ras (het; o; meervoud: rassen)
1
groep van individuen, van een andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten.
------
E-R-F-E-L-I-J-K!
Wiki definitie ras:
nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras
"In de geschiedenis is het rassenbegrip vaak aangepast aan de wensen van de heersende macht. Soms werden hiervoor pseudowetenschappelijke argumenten gebruikt."
Hier wordt, net als in Zuid-Afrika destijds, het begrip "ras" opgerekt om een politiek doel te bereiken.
Kutbelgen en klote Duitsers zijn nu dus racistische uitspraken.
netniet | 17-11-16 | 10:01
Heeft niks met godsdienst te maken maar met macht. Hoe meer macht de verkeerde personen hebben, hoe makkelijker deze kritische burgers de mond kan snoeren. Absolute vrijheid van meningsuiting is namelijk al heel lang geen groot goed meer en staat al heel lang niet meer hoog op de prioriteitenlijst. Protesteer je vreedzaam tegen de koning of tegen een andere traditie die je niet aanstaat dan word je zonder pardon onrechtmatig vastgehouden en na een paar uur weer zonder aanklacht losgelaten. Ipv dat vrijheid van meningsuiting wordt beschermd verbieden burgemeesters demonstraties omdat ze de openbare orde kunnen verstoren en worden mensen die hun stem willen laten horen en van hun grondrechten gebruik willen maken vastgezet. Onder het mom van 'de openbare orde handhaven'. Als vrijheid van meningsuiting echt zo absoluut was in dit land dan hadden zowel de Republikeinen tijdens onze heilige Koningsdag als die anti-Zwarte Piet gekkies tijdens ons heilige Sinterklaasfeest politiebescherming gekregen tegen agressors ipv dat ze waren opgepakt. Het omgekeerde is het geval en dat is erg zorgwekkend dat dit zo makkelijk kan. Dat betekent namelijk dat een toekomstige regering heel gemakkelijk demonstraties tegen de regering kan tegenhouden. Je hoeft alleen maar te roepen: risico voor de openbare orde, noodverordening, en ieder protest kan de kop ingedrukt worden. Tijd dat we weer voor onze vrijheden gaan staan, of we het nu eens zijn met de mensen die er gebruik van maken (Republikeinen tijdens Koningsdag) of niet (anti-ZP gekkies), het zijn ook onze rechten die hier geschonden worden.
Wilders heeft wel degelijk gediscrimineerd.
"vraag stellen over een van de grootste problemen van Nederland" i.e. Marokkanen.
Hij discrimineert hier in feite Turken, Antilianen, Albaniërs, Roemenen, Afghanen, Iritreërs en Somaliërs mee, want daar stelde hij de vraag niet over.
Had hij die nu ook genoemd, had hij niet gediscrimineerd.
Allemaal weg die geitenneugers terug naar hun zandbak .
Waar kunnen we doneren als Wilders een hoge boete krijgt ?.
Het Marokkaanse ras, het islamitische ras maar de Nederlander valt niet binnen kaders te definiëren want dat is racisme.
Of de toen gedane uitspraken van Wilders smakelijk zijn of niet lijkt mij niet iets om te laten toetsen door onze, door policor verziekte, rechterlijke macht.
@ChatBot | 17-11-16 | 10:04
Inderdaad, gatsie. Wat dacht je van pepernoten? Sexisties. Peper rijmt op neger en noten, die hebben vrouwen niet.
Altijd wel gedacht dat ik als eenling een apart ras was.
De heer Bos is volgens mij geboren en getogen in een bibliotheek zonder ooit met een normaal mens gesproken te hebben.
Maar dan zijn Nederlanders toch ook een ras? En Fransen. En Belgen. En Duitsers. En iedereen met een gemeenschappelijke nationale afstamming mag je een ras gaan noemen? Wow. Dit is wel heel bijzonder echt mn bek hangt open.
necrosis | 17-11-16 | 10:11
Kijk maar uit voor overvliegende drones!
De OvJ is wel heel creatief met het definiëren van nieuwe begrippen. En dat soort clowns werken voor ons OM? Geen wonder dat deze beroepsgroep de echte misdadigers en criminelen niet voor de rechter weet te krijgen.
Mijn stem heeft ie. Niet vanwege zijn optreden of goede strategie of ideeen. Puur omdat "de andere kant" een halt toegeroepen moet worden. Men is te ver doorgeschoten. Wilders wordt MP. PC moet stoppen. Beestje bij naam noemen. Consequenties dragen. Geen moeite mee.
Glasgow Argus | 17-11-16 | 10:11
Awww, LOL
Het wordt wel heel verwarrend als nationaliteiten nu opeens een ras worden voor de wet.
Bovendien, als je dan twee nationaliteiten hebt, ben je dus twee rassen?
Dit is natuurlijk krankzinnig.
@ netniet | 17-11-16 | 10:01
Ik ben het met alles wat je tikt eens, hoor.
En ik vind dat een politicus heel veel moet kunnen zeggen zonder bang te moeten zijn voor vervolging, laat staan veroordeling. Als Wilders zijn 'minder-vragen' en -opmerkingen in de Kamer had gedaan was er voor mij persoonlijk al een heel stuk minder aan de hand geweest. Nu, in die zaal, riekte het simpelweg naar ophitsen, en ja, misschien zelfs wel haatzaaien. In mijn ogen dan. Ik vond het echt onprettig.
Maar het doet niets af aan alle dingen die ik eerder al zei over dubbele maten, en ook niet aan de grote meerwaarde van de PVV, en ook niet aan het feit dat ik blij ben dat Wilders er is, hoe bot en onbehouwen ik hem soms ook vind en hoe jammer het ook is dat hij soms de grenzen zo opzoekt, omdat hij daarmee veel kiezers afschrikt die anders ongetwijfeld op hem zouden stemmen.
@Methylfenidaat | 17-11-16 | 09:57
Ik mag wel oppassen, ik heb een Toyota.
Straks denkt men dat ik bij IS hoor....
*help*
Weet je waarom deze elite zoveel woorden gebruiken om hun wereld beeld te verkopen?
Dat is het enige wat ze kunnen, ze produceren niets, ze kunnen niets en kosten enkel maar belasting geld.
Parasieten, George Soros puppets.
Aha een ras staat gelijk aan afkomst of taal... Aha. Zo word dus newspeak ingevoerd.
Wouter Bos herschrijft de neurenberger rassenwetten.
Waarom moet ik steeds als hij IVER (IFER? IVOOR?) zegt, aan Fleur en Madelon van Koefnoen denken? lol
-weggejorist-
Fijn die vrijheid van meningsuiting als er zo met weord omgegaan.
Als ik het voor het zeggen had zou het bagataliseren van feiten strafbaar worden.....
Oh nationaliteit is hetzelfde als ras. Dat verklaart de zaak. Het gaat aangiftes regenen bij WK, EK, geen voetbal maar mensen opsluiten in de stadions, belgenmoppen is 3 jaar in de bak, het wordt weer een stuk verdraagzamer out ther. Bedankt OvJ! Goed bezug
-weggejorist-
"Vanwege een gemeenschappelijke nationale afstamming vallen Marokkanen onder begrip ras, zegt de OvJ" dat is wel héél creatief omgaan met woorden en interpreteren ervan en daarmee doorzichtig dat dit niets meer met rechtsspraak te maken heeft maar álles met symboolpolitiek en linkse bevooroordeeldheid. Krankzinnig! Nederland onwaardig!
Officier gebruikt het woord: "kortom". Uhhhh....
@Lewis | 17-11-16 | 09:55
Die dubbele maten zijn mij een doorn in het oog.
Hoe zat het ook alweer met dat (ex) PvdA raadslid Jack Kicken die twitterde over het 'ophangen van Wilders'?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/10/...
Als ik zoiets post op GeenStijl, dan krijg ik (terecht) een ban, maar zo'n kut-PvdA'er komt gewoon weg met een opmerking die zowat gelijk staat aan een doodsbedreiging.
En zoiets heb ik Wilders nog nooit horen zeggen.
Wanneer komt Kicken voor de rechter?
Damn, het CBS moet nu wel enorm in hun broek poepen van angst.
Ik heb het hier al vele malen eerder geschreven: wij Nederlanders zijn zo dol op regeltjes en verdragen, dat we er zelf aan ten onder gaan.
Zou die Bos hierna nog veilig over straat kunnen?
-weggejorist-
-weggejorist-
@Piet Karbiet | 17-11-16 | 10:01
Wat dadcht je van de Albert Heyn. De initialen verwijzen subtiel naar iemand anders. De weelderige uitstalling van levensmiddelen in al die vestigingen is een ware provocatie voor degenen op een bijstandsuitkering..
Een politicus moet toch een doelgroep kunnen benoemen waar beleid op gemaakt wordt? Toevallig zijn dit nu mensen met een zelfde herkomst. Kan hij dr aan doen? Even staatjes erbij halen waar ze ook marokkanen worden genoemd en oververtegenwoordigd zijn... en klaaarrr
En zo werd Wilders MP. Het wil er maar niet in.
Scheveningers, Katwijkers en Urkers vormen tegenwoordig dus ook rassen, volgens het OM.
Door voortschrijdend inzicht vind ik de bedrijfsnaam Nationale Nederlanden racistisch kwetsend. 'Nationale', dat refereert aan nationalistisch, aan de natiestaat dus aan nazi. En 'Nederlanden' kan natuurlijk al helemaal niet, ik bedoel; heel veel inwoners in dit land zijn of voelen zich geen Nederlander maar Europeaan of neger of moslim. Nederland is sowieso de opvolger van de VOC, dus schuldig aan raciemse en slavenhandel. Tot slot is het bedrijfslogo van NN wit en oranje. Wit! Hoe duidelijk wil je het hebben? Ik ben even aangifte doen.
Lewis | 17-11-16 | 09:40
Ben het zelden zo oneens metje geweest. Absolute vrijheid van meningsuiting was hier tot nog niet zolang geleden een groot goed. De afkalving is begonnen met de intreding van islam hier in Nederland. Anno 2016 is dit een schamele 7% van de bevolking. Hier wordt alleen maar aangetoond dat implementatie van meer godsdienst op onze verlichte maatschappij geen enkele aanvulling blijkt. Alles onder het misbruiken van grondwettelijke bepalingen, die nooit geschreven is met oog op deze godsdienst. Je bent het of zelf of je voorouders die hebben verkozen om zich hier te vestigen en door je aanwezigheid hier, bevestig je actief dat het hier beter is dan waar je vandaan komt. Datje zelfverkozen beperkingen achter je aansleept is prima maar ik ga me daar niet aan aanpassen. De mensen die hier naartoe komen mochten eens wat fatsoen en dankbaarheid tonen en als het hier zo slecht is dan is er niemand die zegt dat je hier moet blijven.
In 40-45 wilden we minder, minder, minder Duitsers. Tsjonge, wat waren we toen al racistisch.
@Ciprinus | 17-11-16 | 10:00
Kamelen zijn geen ras.
Het moet eens afgelopen zijn met dat zielige gedoe, wij blanken zijn de slaven van de moderne tijd. Wij werken ons de tering, betalen ons groen en geel aan belastingen voor die klaplopers die lekker thuis zitten en/of een zwart handeltje ernaast hebben en als bonus mogen we straks doorwerken tot 70+
En dan ook nog eens het gore lef hebben om ons voor racist uit te maken als ze aan de kant gezet worden voor een controle of om iets onbenulligs als zwarte Piet.
-weggejorist-
Hoe zet het OM zich weer voor l*l. Mag wat kosten die onzin! Als iedere NL-er aangifte zou moeten doen als dat baggervolk iets zegt of doet mogen we nog wel tig gerechtsgebouwen erbij zetten.
Gisteren had die nepturk ook gelijk een asociale geote smoel in de 2e kamer..... en dat mag natuurlijk wel.
Optyfen met de Sylvana's en al dat kamelenvolk!!
Oops nu moet ik naast Wilders plaatsnemen zekker? Haha
kweethetooknietbeter | 17-11-16 | 09:57
I know, maar heb hoop, George Soros is heel bekend in het Trump team. En Trump heeft vriendschap met Putin bevestigt in afgelopen dagen.
@Djengo123 | 17-11-16 | 09:53
FYI: Je kan ook op Bosma stemmen.
Il ne faut pas pousser mémé dans les orties
'Ze zijn hier gekomen voor het vuile werk'.
.
De smerige *leugen* blijft maar herhaald worden. Steeds maar weer. Nederland had te weinig eigen bevolking om al het werk te doen. Ik kon in die tijd makkelijk *per week* switchen naar een andere werkgever. Gewoon omdat er veel meer banen waren dan werknemers.
.
En als je dan mensen zonder enige opleiding uit een rimboe plukt, is het logisch dat die werk doen waar geen opleiding voor nodig is.
.
De grootste fout is geweest dat ze die lui niet teruggestuurd hebben toen de banen verminderden.
Daardoor zitten we nu in deze ellende.
"De rechtbank mag dan niet vooringenomen zijn, de rechters lijken wel vastbesloten. Dat wordt dus een hoger beroep, dat waarschijnlijk wel over de Kamerverkiezingen zal worden heen getild"
akasdorp.wordpress.com/2016/11/16/het...
Nog ff, dan zijn alle BMW rijders ook al een ras.
@Methylfenidaat | 17-11-16 | 09:44
In de ogen van de gutmensch is globalisering juist goed, want dan komt er overal democratie en beschaving.
*maakt regenboor gebaar met twee handen*
Echter, de echte globalisering gaat om macht, geld, olie en al die andere grondstoffen. De gutmenschen zijn gewoon usefull idiots.
Voor die ovj is het kennelijk persoonlijk. Dat gegraaf in jurisprudentie en het ombuigen daarvan om Wilders in het gevang te krijgen. En dan beweren dat Marokkanen een ras zijn. Het gaat hem niet worden en Wilders zal er meer stemmen door krijgen.
MEt zijn voorbeeld van het bedrijf dat tijdelijk geen marokkanen aan wilde nemen geeft Bos aan dat het recht volledig theoretisch is. Totaal geen binding met de praktijk van het dagelijkse leven. We are fucked!
Als ze inderdaad met een strafeis menen te moeten komen dan weet ik gelijk op wie ik ga stemmen.
Even een citaat:Marokkanen hebben een etnisch monopolie op overlast #gemeenschappelijk kenmerk.
@ necrosis | 17-11-16 | 09:51
De setting waarin Wilders zijn vragen stelde was anders, maar los daarvan: ik ben toch heel duidelijk over de dubbele maten? Ik zou niet weten hoe ik dat nóg meer moet benadrukken.
Ik vind zijn uitspraken niet strafbaar, al kan ik me de emoties wel voorstellen gezien de harde toon die hij vaak aanslaat. Hij is daarna ook vaak een ster in de vermoorde onschuld spelen. Je als volksvertegenwoordiger je bij voorbaat niets aantrekken van een strafeis van het OM? Dat is nogal een uitspraak. Doet hij dat ook met de uitspraak van de rechter? Meen me te herinneren dat het daar vorige keer ook op neerkwam. Erkent hij als volksvertegenwoordiger de rechtstaat niet? Dat is echt nogal wat. Ik ben het vaak inhoudelijk met hem eens, probeer ook begrip op te brengen voor de situatie waarin hij zit (niet vrij kunnen leven vanwege zijn opvattingen), maar denk toch om dit soort dingen dat ik niet op hem ga stemmen. Te vaak met gestrekt been. C'est le ton qui fait la musique.
Ovj in Nederland is etnische minderheid dus ras tegenwoordig
Niemand?
Ik zou Saskia Belleman doen.
De suggestie wordt gewekt, zelfs bij Obama, dat Trump niet democratisch gekozen is. Nou, dat gaat er bij de mensen die andere meningen niet accepteren er in als koek. Het legitimeert een hoop, zoals die demonstraties. Waar Obama ook gewoon afstand van kan nemen.
@Lewis | 17-11-16 | 09:40
Wanneer kan ik aangifte doen tegen Rutte met zijn 'pleur op'?
En waar liggen de voorgedrukte aangiftebiljetten?
Of gelden er dan ineens andere regels?
Zet hem op TeamWilders. Niet dat jullie het nodig hebben, dit is een WIN/WIN proces.
"wegens ras" nee vriend, de laatste tijd niet opgelet in de zaal. Zat je te slapen?
"Doorsnee" Antillianen en Marokkanen? Doorsnee? Generaliseren?
Dus, nog een andere kromme gedachte gang van die linkse idioten.
Het begrip ras moet heel breed worden genomen, zoals geloof afkomst en weet ik wat nog meer.
MAAR!, zodra je die verschillen durft te benomen, ben je een racist?
*drops mic*
Het OM is wanhopig. Zien dat ze geen zaak hebben. Dus wat doen ze, ze gaan de term ras herdefiniëren. Sja. Dat valt niet op.
Ik neem deze rituele dans net zo serieus als Wilders het doet, helemaal niet. dat zal wel weer hijgerig uitgelegd worden als een gebrek aan respect voor de rechtstaat en een onvermogen om de ambiguiteid te zien maar deze aanklagers en rechters zijn gewoon politieke hitmen die hun ambt misbruiken. Go Greetje.
Vijf jaar eisen?
Voor een dubbele doodslag krijg je minder, minder, minder!
Weet je wat ook een gemeenschaappelijk kenmerk is van Marokkanen? Die noemt hij niet onze Wouter Bos.
Dus blanke Nederlanders zijn ook een ras?
Nou, in dat geval... waar kan ik aangifte doen?
Het OM draait doorrrrrr.
Dat het OM nou niet wil snappen dat wat ze willen bereiken juist niet bereikt gaat worden door dit proces. Juist het tegenovergestelde.
Het is hel simpel wat hier speelt, we zien het in de USA ook nu met Trump.
Linkse elite cultuur marxisten met hun globalisering droom leven compleet buiten de realiteit. Alles wat anders denkt wordt dood gezwegen en als racist bestempeld.
Let maar op in Maart. Er is een hele grote jonge generatie van tieners en adolescenten die voor het eerst mogen stemmen. Die vallen buiten alle peilingen. Het wordt een aardverschuiving.
Hoe kan dat nou? www.villamedia.nl/artikel/glossy-voor...
"Ik zal me er helemaal niets van aantrekken".
Dat lijkt me de enige juiste manier van reageren (negeren is ook een vorm van reageren).
Vet man, religie is ook al een kenmerk van een ras.
Dus als ik vandaag in de islam ga geloven wordt ik ineens een ander ras.
Ik vind die Justitie best wel racistisch.
Ik blijf het zeggen, Wilders wordt vaak onevenredig hard aangepakt, hij heeft telkens opnieuw te kampen met dubbele maten, maar wat hij die verkiezingsavond deed was op z'n minst onsmakelijk, en dat het OM wil toetsen of het aanvaardbaar was begrijp ik prima.
Ja, Wilders wordt gedemoniseerd en is slachtoffer van grote eenzijdigheid, maar in dit geval gaat die vlieger niet op.
Ik gok op een boete van 8k. Vervolgens hoop ik dat de rechter deze niet oplegt.
En door dit soort stalinistische showprocessen hebben types als kleine viezerik het idee dat allochtonen onaantastbaar zijn in dit land en alles mogen uitvreten want ach wat worden ze toch de hele dag gediscrimineerd.
Ah, de NOS heeft het geluid nu wel verdraagbaar gemaakt. Amateurs!
REAGEER OOK