Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland, eis herstelbetalingen!

dushidushi.pngEe swa, we willen ons geld terug! Wat een geweldig zorgstelsel heeft Nederland: wie geen cent te makken heeft, krijgt aan het begin van iedere maand 84 euro en moet dan aan het einde van die maand 84 euro overmaken aan de zorgverzekeraar. Waterdicht systeem, echt. En whaddayaknow, bij 282.000 onrendabelen zijn aan het eind van de maand opeens alle centjes op, dus doen ze nie betalen nie. Bij het CBS is een medewerker zo piswoest over de allochtonencensuur geworden dat hij bovenstaande bedroevende migratie-achtergrondgrafiek bij elkaar heeft lopen schedelmeten. Enige pluspunt is dat het dit keer nou eens echt Niets Met De Islam Te Maken heeft. Wel jammer dat Nederland inmiddels bijna 1 miljard aan niet betaalde bonnetjes in een stoffig politiekcorrect laatje heeft liggen en Antillianen 10 keer zo vaak als mensen van de autochtoonse persuasie het zorgstelsel als flappentap gebruiken. Omdat wij de beroerdste niet zijn, doen we hierbij Een Officieel Stijlloos Wiedergutmachungsvoorstel aan Quincy, Sunny Bregman, Gloria Wekker en al die andere boosprofessionals: als u nou eens eerst déze historische schuld aflost, mag u daarna van ons alle Zwarte Pieten wit roze verven.

Reaguursels

Inloggen

De reden dat de zorgkosten zo hoog zijn heeft meer te maken met de vergrijzing dan met de wanbetalers.
jezusisonzin | 09-11-16 | 23:12

In omringende landen zijn medicijnen en behandelingen echt stukken goedkoper. De reden daarvoor is het kartel van een handvol verzekeraars (er zijn er niet meer, van overheidswege ooit, ik geloof om 'efficienter' te kunnen onderhandelen bij de producenten). De huidige politieke partijen zijn allen medeverantwoordelijk aangezien geen enkele oppositie de vorming van dit kartel heeft tegen gehouden. En in de politiek maakt men heden ten dage geen keuzes. Die worden hen ingefluisterd van hogeraf en veel problemen lossen zichzelf op (precies zoals de huidige regering echt niets te maken heeft gehad met eventueel economisch herstel de afgelopen tijd. Zoveel invloed heeft niemand op de wereld economie.)

Sans Comique | 10-11-16 | 03:04

EvertsNL,

De reden dat de zorgkosten zo hoog zijn heeft meer te maken met de vergrijzing dan met de wanbetalers. Dat is de prijs voor de huidige beschaving die we hebben bereikt. De andere kant is zoals in de USA, om de kanslozen en niet productieve mensen te laten verrekken.

De huidige politieke partijen in de regering hebben in ieder geval keuzes durven te maken. Kun je mee eens zijn of niet, maar zijn niet weggelopen voor hun verantwoordelijkheden.

jezusisonzin | 09-11-16 | 23:12

1 miljard aan onbetaalde bonnetjes? 1,6 miljard lees ik. Afgeboekt, betalingsregeling, 'naar eindafrekening' is ook onbetaald dunkt mij.

Pju | 09-11-16 | 22:31

Zo zie je maar weer waarin een minderheid toch ergens een meerderheid in kan hebben.
Fijn dat deze info nu eindelijk zwart op wit staat beschreven wie er op regelmatig op zwart zaad zit.

I.P standing up | 09-11-16 | 22:11

Don't forget: ze maken ook nog 's veel meer gebruik van de zorg. Want ja, hier mag je altijd en eeuwig zielug zijn iov een verdiende trap onder je reet te krijgen.

npo | 09-11-16 | 21:22

@ Koos Knak: ik mag hopen dat je die 2 vragen niet oprecht meent. Dronken aardbei ? Wat heb je zelf gesnoven ? Je weet oprecht niet wat een relatieve wanbetaler is en je snapt echt niet waarom de som van deze percentages geen 100% is ? 1: misschien een percentage van een bepaalde groep die NIET betaalt. 2. Als je percentages van verschillende groepen op telt kom je niet op 100%. Als 10 % van de Fords startproblemen heeft en 20 % van de Opels, dan is het samen geen 100%. Sterker nog, zelfs 10% + 20% zegt dan niets. Dat je het IQ van een pinda hebt is niet erg maar deze vorm van je eigen zwakzinnigheid aantonen is ook wel enorm sneu. Als Fords 2 keer vaker niet starten Opels wat boeit de toelichting dan ? Als je statistieken niet snapt en geen verbanden kunt leggen, dan is er altijd nog de PVDA of GL voor je. Sterkte.

Rest In Privacy | 09-11-16 | 21:18

Een nogal tendentieus grafiekje als je het zonder toelichting op de site kwakt. Wanbetalers -relatief- ? Wat is een relatieve wanbetaler voor een ding? En als je de getalletjes optelt kom je niet bij 100%.
Kortom: gelul van een dronken aardbei.

Koos Knak | 09-11-16 | 21:05

EvertsNL | 09-11-16 | 19:03

Ik begrijp de frustratie dit gebeurt al vele jaren lang , hele vakantie dorpen zijn uit de grond gestampt in het Verweggistan betaald grotendeels van geld van uitkering/subsidies/kindertoeslag/ enz: kent u het verhaal nog van een medewerker van de sociale dienst te A'dam dat deze een cliënt had en dat deze beste man kindertoeslag en de rest netjes uitbetaald kreeg voor 30 kinderen en 4 vrouwen deze woonde niet in NL hoor maar in Verweggistan volgens mij is de man nu Hotel eigenaar van een vakantie resort aldaar , met dank aan het verrotte toegelaten systeem .

Jetstream | 09-11-16 | 20:56

Vroegah (goeie ouwe tijd) hadden we de ziekenfonds. We moesten de ziekenfonds betalen minus evt. toeslag wat er af ging.

Totdat Geert in de kamer kwam ... oh nee ... wacht ...

Lizio | 09-11-16 | 20:32

@EvertsNL | 09-11-16 | 19:03 Maak u niet druk, dat doen anderen wel. Tenminste als ik de "gemiddelde Nederlander" aanhoor die niets te verbergen heeft enz. Overlopen moeten we worden, of we willen of niet want de rest ziet het helaas niet met dank aan o.a. Zwarte Piet.

gnor | 09-11-16 | 19:58

Maarre, die andere 65% van wanbetalers was jonger dan 18 jaar of kwamen van Mars of zow?

Watson | 09-11-16 | 19:49

OPEN BRIEF AAN MARK RUTTE ....

Wij gepensioneerden zijn nu echt helemaal nijdig, hoe is het in hemels naam mogelijk dat de Eerste en Tweede kamer er mee instemmen, dat als een gezin naar het land van herkomst wil gaan, WIJ, NEDERLANDERS, de vliegreis, de verhuiskosten betalen, en ze dan nog maandelijks € 600,-- tot hun dood toesturen!!!!
Wat ging er mis tijdens deze beslissing??
Over de kinderbijslag maar te zwijgen.....
Maar wij stel sukkels betalen de volle mep voor de zorgpremie, we betalen ook de € 385,-- eigen risico, terwijl buitenlandse werknemers maar € 69,-- per maand betalen en geen eens eigen risico!
Maar het kan nog gekker hoor Mark, dat weet jij ook wel, we geven de man die brand stichtte op Schiphol, waarbij 10 mensen omkwamen, gewoon een schadevergoeding (lees afkoopsom) van € 47.800,--
Hij had onterecht vast gezeten hij was maar een illegaal.... en die moet je koesteren toch Mark? Want deze mensen protesteren niet tegen het WANBELEID van dit kabinet.
Maar 19 maart brengt de uitslag .... niks huidige politieke partijen ......
Nou Mark, kun je rekenen, reken er dan maar niet op......
En gelukkig blijkt na de verkiezingen..... een keiharde afstraffing voor jou en je zittende verwas? Dat D66, GroenLinks proberen, om in het Turks stemmen te krijgen ........ hoe laag kun je nog zakken? Dus doe mij en de rest van de Nederlandse bevolking een heel groot plezier, pak je koffers en verdwijn uit het Catshuis en neem a.u.b. de hielenlikkers van je regeringspartij mee...
Vooral geen liefs van mij!
Je mag ook jonger dan 65 zijn om dit te lezen... misschien leer je hier nog iets uit ?
Hallo allemaal, Een Nederlandse 65 plusser spreekt!!!!!!

EvertsNL | 09-11-16 | 19:03

Prachtig Lijsje, is er ook een criminaliteits- versie ?
of werkeloosheids- versie..

Rene046 | 09-11-16 | 18:24

Zelfs bij dit soort statistieken kijkt de gutmensch vrolijk weg. Verrotting en verkankering is een keuze.

Rest In Privacy | 09-11-16 | 18:22

Rijksgenoot ff gouwe tand en ketting van gekocht.

De Profundus | 09-11-16 | 18:11

Wanbetalers komen te vallen onder de regeling wanbetalers en daarbij wordt door het CJIB loonbeslag gelegd. Als deze mensen geen oplossing zoeken voor hun problemen dan betalen ze maandelijks op dit moment € 20,00 meer dan de normale betalende medeburger en ze hebben geen recht op een aanvullende verzekering ivm de reeds opgebouwde premieschuld.

Dus deze groep betaald een kleine 20% meer aan premie dan de gemiddelde burger. Dus wat is het probleem? Daarnaast gaan de reguliere schulden in de regel ook door naar de deurwaarder, waarbij ook extra kosten in rekening wordt gebracht.

Wie wil er met deze mensen ruilen?

jezusisonzin | 09-11-16 | 17:54

@Mocro2897
"Afkomst is niet echt relevant bij dit soort feitjes."
Als ik die grafiekjes bekijk dus wel.
Want dat grafiekje is "relatief", maar in absolute cijfers zijn er meer autochtonen per inkomensklasse dan allochtonen, simpelweg omdat er veel meer autochtonen zijn.

Heiner | 09-11-16 | 17:31

Antillianen 10 keer zo vaak DAN mensen van.....
DrSnuggles | 09-11-16 | 13:24

Beetje dom DrS.!
10 keer zo vaak ALS... of 10 keer vaker DAN...
Als je betwetert moet je het goed doen, snugger geval.

langzullenweleven | 09-11-16 | 17:21

@Gohf | 09-11-16 | 13:48
Strikt genomen heb je gelijk. Ik vul even uit de praktijk een voorvalletje aan:
Bij de rechtbank, laatste op de rol. De zaal vol met gedaagden.
Het zag er letterlijk zwart van de mensen. Vooral Antillianen en Surinamers die allerlei rekeningen niet hadden betaald omdat het geld van hun uitkering aan een reis naar de Antillen of Suriname was gegaan.

McMarx | 09-11-16 | 17:19

Toch knap, allochtonen zijn in elke tabel met negatieve zaken, oververtegenwoordigd.
En het dan nog vreemd vinden dat het woord allochtoon negatieve associaties oproept.

Dutch_Holland | 09-11-16 | 17:14

-weggejorist-

Pommmetje | 09-11-16 | 17:10

Banen garanties voor een wanstaltig ambtelijk apparaat.
Het rondpompen van geld! Helpen is niet verkeerd, dit op de manier doen zoals men hier in Nederland doet is ziekmakend. Dan ben je dubbel zoveel kwijt met eenzelfde resultaat.

Zijn wij hier echt zo gek?????!!!!

Kennethhagers | 09-11-16 | 16:57

Weer een illustratie dat wij ons eigen graf financieren en graven.

Fijnstoffer | 09-11-16 | 16:46

Afkomst is niet echt relevant bij dit soort feitjes. Ik vind het interessanter en relevanter om de wanbetalers per inkomensklasse in kaart te brengen. Dit kan dan eventueel gekoppeld worden aan de afkomst.

Mocro2897 | 09-11-16 | 16:43

Wie is Sunny Bregman?

kraakhelder | 09-11-16 | 16:25

bisbisbis | 09-11-16 | 15:54

nou nee hoor... ook de eeuwige 'aan de rand van de samenleving hangende tokkies' komen voor. Het enige verschil is dat de ene groep echt niet weet hoe om te gaan met geld en de andere vanuit een hele andere filosofie meent alle recht te hebben op uitkering en dito toeslagen, vrijstelling etc etc..die groep heeft een groot netwerk van 'ervaringsdeskundigen' en verdomd..het klopt! Meteen dat geld van die bank. Niet traceerbaar handelen en uitgeven en wel weten waar overal RECHT op is.... De ene is echt te dom of te simpel en te eerlijk om het te snappen.
De andere is superslim..'de BWT als het ware.. de bewuste wanbetaler! en daarbij ook ALLE mogelijkheden heeft geld naar 'het land van de wortels' te verplaatsen.
Buiten het zicht van de NL fiscus en van de NL instanties.. Mocht het hier te heet onder de voeten worden.. staat daar een huis met een forse gevulde bankrekening op hen te wachten. terwijl in Nl de burgers blijven zitten met de schulden van die groep!
Nu is er gelukkig voor die groep ook de re-migratie regeling van toepassing. Krijg je nog maandelijks een mooi bedrag tot je dood aan toe mee..om van te leven..
Echt dit land is zo ziek!

fikkieblijf! | 09-11-16 | 16:08

Infidel66 | 09-11-16 | 15:38

dat is een 6 jaar terug door onze leiders bedacht. Iedere burger is verantwoordelijk voor zijn eigen betalingen..Geen werkende burger die het begrijpt.. wel de wanbetalers die zijn prima op de hoogte.. en verantwoordelijk? Waarvoor?
Uiteindelijk kom je het verst in dit land als je vooral veel schuld hebt en weinig bezit..no worry's!

fikkieblijf! | 09-11-16 | 15:57

Hier wordt in de week VOOR de nieuwe maand keurig en automatisch € 416 afgeschreven. Eigen risico: max. Dusz.

sickworld | 09-11-16 | 15:56

Man man man... je leeft 400 jaar in Nl als autochtoon en nog 260.000 autochtone mensen kunnen niet 100 euro zorgverkering betalen. Ik zou hier beleid op maken. Dat is nog meer dan alle antilianen in Nl bij elkaar.

Kaan78 | 09-11-16 | 15:55

@fikkieblijf! | 09-11-16 | 15:29
-
De huurtoeslag is over de jaren hen een puur 'etnische' - en dan met name: Marokkaanse' voorziening geworden. In het centrale bestand in Zoetermeer komt vrijwel geen Nederlandse familienaam voor.

bisbisbis | 09-11-16 | 15:54

Ik kan uit ervaring vertellen dat de reden waarom vele wanbetalers niet betalen is omdat zij 'toch nooit naar het ziekenhuis' moeten.

Weerduivel | 09-11-16 | 15:52

Er bestaan twee parallele rechtssystemen in dit land: één voor de-brave-belasting-, heffing-, leges- en boetebetalert,
-
en één voor degenen die die centjes komen opsouperen.

bisbisbis | 09-11-16 | 15:42

Ik ben simpel,ik ben ook de laatste om dat te ontkennen. Maar waarom moet die € 84,-- eerst overgemaakt worden naar degene die dat bedrag uiteindelijk niet afdraagt?

Echt, met de beste wil van de wereld kan ik dat niet begrijpen. Kromme vergelijking wellicht, maar je geeft een alcoholist aan het begin van de maand een flesje bier dat hij aan het einde van de maand ongeopend weer moet inleveren.

Infidel66 | 09-11-16 | 15:38

@Goedverdoemme
Bij het werkgeversdeel kan het wel, dankzij de heilige drieéénheid naam-BSN-verzekerdennummer.

Heiner | 09-11-16 | 15:32

Joh, al jaren en jaren bekend. leg een grafiek aan van huurtoeslag versus huurachterstanden en je krijgt idem zo'n soort grafiek.
De ellende is begonnen een 10 jaar terug. Toen werd de huur en zorgtoeslag direct overgemaakt aan WBV en ziektekostenverzekering. Sinds 6 jaar terug was dit systeem blijkbaar te succesvol (wrs dat er minder ambtenaren aan het werk bleven)en moest eenieder zelf zijn huur en zorgtoeslag overmaken naar desbetreffende basisvoorzieningen...
Enfin, al werker in het sociaal domein.. een enorme toename van 'paupers' en andere onrendabele burgers die giga problemen kregen met een huisuitzetting of een jarenlange CZV justitieel incasso.. daarvoor een advocaat nodig gingen heben, met toevoeging uiteraard.. en uiteindelijk een deel de schuldhulpverlening in moest..traject WSNP en u raadt het al...het gedrag van die onrendabele centensloeberaars veranderd niet, njete,nix! Het blijft de belastingbetaleer klauwen met geld kosten. Is niet tegenop te taxen, wat wel veranderd zijn de premies die maar blijven stijgen en de enorme kosten voor al die toegevoegde advocaten...
Al jaren roept heel hulpverlenend Nederland richting politiek.
Direct weer die zorg en huurtoeslag naar WBV en Ziektekostenverzekering... en de meest grote niet met geld om kunnen gaande in bewind zetten en daar vooral houden..

fikkieblijf! | 09-11-16 | 15:29

De ontvanger van de 84 eurotjes moet opgeven bij welke zorgverzekeraar men verzekerd is. De instantie welke € 84 uitkeert doet dat in geval direct aan de opgegeven zorgverzekeraar. Onbegrijpelijk dat minister Schippers dit niet snapt, zij haalt het tekort liever op bij degene die wel altijd netjes hun premie afdragen.

Goedverdoemme | 09-11-16 | 15:14

Hoezo zou ik graag iets "anders willen zien ? Ik heb een broertje dood aan kanslozen immigranten en mensen die zich niet voor 110% inzetten om te integreren in onze maatschappij.

Maar om nou alles klakkeloos aan te nemen en wat goedkoop lopen schreeuwen gaat mij gewoon te ver. De Grafiek laat inderdaad zien wat ze laat zien. De afkomst van de wanbetalers. De grafiek laat in ieder geval niet zien dat afkomst ook DE reden is waarom deze mensen niet betalen. Maar begrijp wel dat het makkelijker scoren is op de manier.

Gohf | 09-11-16 | 14:59

@Gohf | 09-11-16 | 14:38 Grafieken op een juiste manier interpreteren blijkt toch een kunst. - Als je zelf een interpretatie moet geven van een feitelijke opsomming dan is er iets mis aan het product. Of, en dat gebeurt vaker degene die gaat interpreteren, wil graag iets anders zien.

gnor | 09-11-16 | 14:49

> Ik heb 3x VVD gestemd en 1x PVV
> Gohf | 09-11-16 | 14:38

Dan ben je dus een onnozele (VVD) xenofobe racist (PVV). Maar helaas voor jou zijn zowel de VVD als de PVV verder gewoon links.
Oh ja --- ;)

Monkey Cabbage | 09-11-16 | 14:46

de revolutie is in maart as

Onzegrotebroer | 09-11-16 | 14:44

Maar betalen deze allochtonen groepen niet omdat ze allochtoon zijn en dat ingebakerd zou zitten in hun cultuur oid. Of zijn ze zo oververtegenwoordigd omdat ze een veel groter gedeelte van de sociale onderklasse vormen dan de autochtone groep ?

Dan is de conclusie die je hieruit kunt opmaken dat mensen die in de sociale onderklasse zitten vaak te laat of niet betalen. De afkomst heeft dan geen enkele invloed op het wel of niet betalen. Beetje domme conclusie IMO. Voordat ik overigens beschuldigd word dat ik "links" zou zijn. Ik heb 3x VVD gestemd en 1x PVV. Grafieken op een juiste manier interpreteren blijkt toch een kunst.

Gohf | 09-11-16 | 14:38

@Gohf | 09-11-16 | 13:48 Nu kun je er eigenlijk niks uit aflezen. -He rekenwonder, laat mij er buiten a.u.b. Of wil je beweren dat je geen jij is?

gnor | 09-11-16 | 14:37

Kom op 36 % waar zit de andere 64 %

Uw Verzekeringsadvis | 09-11-16 | 14:36

Oplossing uit Den Haagistan, er moet een bestuurlijke instantie bij komen, meer ambtenaren dus...........zucht.

hovawart | 09-11-16 | 14:36

Blijft merkwaardig dat dit niet verrekend kan worden met loon of uitkering.

Mannes | 09-11-16 | 14:35

Weet je tenminste waarom je als braaf betalende, werkende Hollander weer meer mag aftikken voor weer minder zorg.

Ikdus | 09-11-16 | 14:33

Etnisch profileren in 4.3.2.1.

hovawart | 09-11-16 | 14:31

@raskol
Zit nog een ander prettig neveneffect aan. Zo is het ook wat moeilijker om dat geld aan onwenselijke zaken te besteden of het over te maken naar geboefte in andere landen. Er blijft meer geld in het normale verkeer.

Heiner | 09-11-16 | 14:28

Bijkomend voordeel van het oude Ziekenfondsysteem: de premie werd gewoon van je loon of van je uitkering ingehouden.
Geen kans voor de wanbetalers.

henk vintage | 09-11-16 | 14:27

Kun je nagaan hoe we door verzekeraars BELAZERD worden op afkomst...

Sweetlakecity | 09-11-16 | 14:26

Er is altijd wel iemand die maar geeft en betaald, en vervolgens teleurgesteld raakt wanneer de afdracht alsmaar hoger wordt, en er niets voor terugkrijgt, een ander die maar neemt en steeds meer krijgt, maar eigenlijk nooit echt waardeert wat hij of zij ontvangt, zelfs beweert dat zij er recht op hebben, voor deze mensen is nooit iets goed genoeg, ze zijn nooit tevreden. Beide partijen raken hier uiteindelijk alleen maar gefrustreerd van, de sociale vangnetten brokkelen af, de eens zo gepassioneerd en bevlogen verzorgingsstaat verdort en word telkens duurder. het duurt zelfs al jaren, waarbij de beide partijen een lange lijst verwijten opsparen.
Het onderliggende probleem hier is dat ze diep van binnen het gevoel hebben gekregen dat ze automatisch recht hebben om iets te ontvangen.(krijgen en nemen is klaarblijkelijk hetzelfde in het surinaams/antiliaans).

hovawart | 09-11-16 | 14:25

Er zijn nog veel meer zaken waarop mensen met een migratie-achtergrond op gelijke wijze uitblinken.

Stratum | 09-11-16 | 14:25

Die werknemer die dit staatje online heeft gezet mag nu wel steeds over zijn schouder kijken en donkere steegjes vermijden.

Sans Comique | 09-11-16 | 14:24

En daarom, elke vorm van toeslagen etc niet uitkeren, maar verrekenen met verzekeringspremie, huur etc.

Wat zeg ik: uitkeringen in de toekomst deels in de vorm van voedsel- en kledingbonnen. Hoeft helemaal niet van Zeeman en Aldi te zijn, maar dan weet je tenminste zeker dat het wordt gebruikt waar het voor bedoeld is.

raskol | 09-11-16 | 14:23

Ja, Quinsy. Eerst betalen en dan praten we nog steeds niet over het afschaffen van Zwarte Piet. Ga Zwarte Piet maar eens afschaffen in Suriname en op de Antillen. Zal je nog niet meevallen daar ze in die contreinen geen last hebben van de weg-met-ons cultuur en een leger gesubsidieerde helper whitey's.

Sans Comique | 09-11-16 | 14:23

En de politiek maar verbazen dat de zorgverzekeraars hun basispremie weer gaan verhogen. De betalers kunnen het weer voor de wanbetalers ophoesten en dat geldt ook voor oa gas,licht,water. Jaren zijn er honderdduizenden die hun zorgpremie niet betalen en er word niks tegen gedaan.

Bij de donor wet werd geopperd door verschillende regeerders: dat die geen donor wil worden ook geen recht moet hebben op een donor. Mooi prima, maar trekken we het dan door met alles. Niet betalen voor zorg is ook het niet krijgen van zorg of je moet gelijk contant afrekenen bij dokters bezoek enz.

vinzDH | 09-11-16 | 14:23

Direct een onderzoek op de Antillen. Blijkbaar heb je daar geen pasje nodig om zorg te krijgen. Verder weer dezelfde groepen die graag onder verantwoordelijk uit willen kunnen komen. Tijd voor een ander zorgsysteem. Maar tja dat is de machtigste sector in onze maatschappij met talloze machtsmiddelen. We are fucked tenzijde we een Nederlandse Trump vinden.

Graaier | 09-11-16 | 14:18

Nou.......... wie had dát nou verwacht?
En ze voelen zich zo Nederlands.......!

demaup | 09-11-16 | 14:18

Tel daar de criminaliteitscijfers, werkeloosheidscijfers, enzovoort bij op en je ziet direct dat we bij die hele slavernij van 300 jaar geleden gewoon zwaar geld op aan het toeleggen zijn.

sinar2 | 09-11-16 | 14:09
Inderdaad. We hadden de slaven nooit slaven moeten noemen, maar "vaste werknemers met kost en inwoning en een mobiliteitsuitdaging"
Hadden we deze ellende nooit gehad.

Nuchternederland | 09-11-16 | 14:16

@lelijkeschapenneuker | 09-11-16 | 13:43
Het eerste wat ik heb gedaan is een maandloon instellen. Scheid meteen het kaf van het koren.
Culturele aanpassingen zijn zo tachtiger jaren.
Maandloon, geen voorschotten, geen patriarchale bedrijfsvoering meer. Ik ben je werkgever, niet je sjon of eigenaar. Als je fukking ventilator kaduk gaat koop je er zelf maar een dat doet niet het bedrijf en dan elke maand een paar dollar afbetalen.
Indien mogelijk heb ik ze ook rekeningen laten openen. Ging vaak heel moeizaam want banken wilde er niet aan.

miko | 09-11-16 | 14:11

Makkelijke tussenoplossing tot het écht wordt opgelost: Gewoon direct overmaken naar de zorgverzekeraar in plaats van naar de mensen zelf.
Maar dit zal wel weer zo'n intens lastig iets zijn om uit te voeren voor de overheid dat er eerst 4 jaar over gedebatteerd moet worden om het daarna door te schuiven naar het volgende kabinet.

DerFoehrer | 09-11-16 | 14:11

Tel daar de criminaliteitscijfers, werkeloosheidscijfers, enzovoort bij op en je ziet direct dat we bij die hele slavernij van 300 jaar geleden gewoon zwaar geld op aan het toeleggen zijn.

sinar2 | 09-11-16 | 14:09

Hier ga je de zelfbevlekkers van de NEE=NEE ontkenners niet over horen, wegkijken liegen en net doen of het goed gaat.

Flatuleerder | 09-11-16 | 14:09

Zoiets heet volgens de PvdA solidariteit. Maar het is gewoon modern kolonialisme: het kaalplukken van Europa.

jochum1980 | 09-11-16 | 14:09

Dit land is doodziek en dat zeg ik zonder eigen risico

Waakvlam | 09-11-16 | 14:08

@Vout | 09-11-16 | 13:49
Het slaat toch nergens op om geld te storten op een privé rekening om het de persoon daarna meteen door te laten sturen?
Fraude gevoelig, omslachtig en kosten verhogend.

Geef gewoon geen geld.
Makkelijk ,goedkoop en fraude is onmogelijk.

miko | 09-11-16 | 14:07

Trump zou nog niet zo slecht voor NL zijn die weet wel raad met dit soort boosnietsuitvretende anders kleurende ehhh medelanders met achterstand in cultuur en morele waarden

tintel | 09-11-16 | 14:05

@ R.B.Scott | 09-11-16 | 14:01

Is het dan niet zo dat er bij de spoedeisende hulp inmiddels kogelwerende sluizen zijn gebouwd, opdat 'klanten' eerst hun zorgpas kunnen tonen, voordat er daadwerkelijk hulp wordt geboden?

EEnzame SchizofrEEN | 09-11-16 | 14:04

Wat herstelbetalingne betreft, zou eens gekeken moeten worden naar de ca 250 miljard euro van de Nederlandse productieven (arbeiders en ondernemers) die in de multiculturele ramp is verbrast evenals de ca 250 miljard euro die in de derde wereld is doorgespoeld. Wie gaat dat terugbetalen aan de de Nederlandse productieven?

ben kokhals | 09-11-16 | 14:03

hahaah die culturen denken dat alles gratis is......

tijgertje60 | 09-11-16 | 14:03

Van een bevriende arts in het AMC,dus een betrouwbare bron,weet ik dat er jaarlijks tientallen mensen uit o.a. Afrika en Arabië zich onverzekerd en illegaal bij zijn ziekenhuis melden om gratis behandeld te worden.Dankzij deze kolderieke zorgplicht kost dat een slordige 20 miljoen op jaarbasis.Hoppa.

R.B.Scott | 09-11-16 | 14:01

Ziek

GraafTel | 09-11-16 | 13:59

We weten waar we op moeten stemmen volgend jaar.............

chrisjuh | 09-11-16 | 13:58

-weggejorist-

miko | 09-11-16 | 13:58

Ons stelsel verziekt de mens.
Of verziekt de mens het stelsel.
Of is het stelsel verziekt?
Het stelsel dan maar wijzigen, maar door weldenkenden...

nederburger | 09-11-16 | 13:58

Dit is echt de reden dat de zorgverzekering ieder jaar weer verder omhoog gaat. Als 36% van de mensen die gratis zorgverzekering dit niet betalen aan de verzekeraar (a 1020 euro de man), maar dan wel weer gratis zorg krijgen vanwege de zorgplicht van artsen en ziekenhuizen, dan is iedereen de dupe van deze rotte appels. Stoppen met dat gratis geld, want uiteindelijk krijgen ze toch wel medische hulp.

salsaparilla | 09-11-16 | 13:58


Gohf | 09-11-16 | 13:48

In ieder geval een quick and dirty assessment wanneer je het druk hebt en niet per se op marginale handel zit te wachten met veel kans op wanbetaling.

Teleo | 09-11-16 | 13:58

Die stinkende tatta's zorgen wel voor de extra doekoe om de migratieachtergrondiers van wereldklasse gezondheidszorg te voorzien.

Keerf II | 09-11-16 | 13:55

Waarom wordt het daar niet ingehouden op de uitkeringen zoals hier? Inclusief bestuursrechtelijke premie zoals hier?

Mr. Kendall Mintcake | 09-11-16 | 13:55

Is het raar als ik zeg dat 1 miljard niet zoveel is vergeleken bij de totale zorgkosten van Nederland?
Net zoals de zorgfraude?

Ik heb het idee dat er meer te halen valt bij het daadwerkelijk optimaliseren van de zorg, ipv de privatiseringsdrang de zorgkosten op te laten jagen met nutteloze managementlagen, overlegcultuur en vastgoed megalomanie.

TeeJee | 09-11-16 | 13:55

@Duifmans
Goed idee, dus dat zal niet gebeuren.

Heiner | 09-11-16 | 13:54

@Gohf | 09-11-16 | 13:48
Deze statistiek zegt ook niet dat de allochtonen in verhouding vaker zorgtoeslag ontvangen dan de autochtonen. Dus ze krijgen al een extra steuntje in de rug en verdommen te betalen (itt degenen die alles zelf moeten ophoesten)

solcama | 09-11-16 | 13:54

Geen probleem dat geld haal je gewoon weer op via de verhoging die jaarlijks uw deel is .
Bij die domme hollanders haal je dit gewoon op inmiddels een deurwaarder of ze verkopen uw rotzooi .
het is vechten tegen de bierkaai ,het houd nooit op tenzij u een goede regering kiest in maart

witchmaster | 09-11-16 | 13:54

Nederlandse politieke denkwijze, geef een alcoholverslaafde zwerver een paar euro stuur hem naar de dichtstbijzijnde slijterij, en wees verbaast als hij over een paar uur weer schreeuwend op de stoep staat, de Pavlov-reactie van gratis geld.

hovawart | 09-11-16 | 13:53

Zorg? Ey Swa, waarom zorgverzekering betalen dan? Ik maak me nooit zorgen. Zorgen zijn voor tattas toch.

PandaBeep | 09-11-16 | 13:51

-weggejorist-

RepubliekHolland1234 | 09-11-16 | 13:49

Als het zo gemakkelijk wordt gemaakt om niet te betalen is het vragen om problemen. Die mensen kunnen niet met geld omgaan, dus moet het systeem worden veranderd. Ik denk dat Geert dit gaat gewoon gaat regelen, mijn stem heeft ie.

Vout | 09-11-16 | 13:49

Maar wat zeg deze statistiek nou eigenlijk ? Is het niet logisch dat de allochtonen groepen oververtegenwoordigd zijn in deze statistiek omdat ze over het algemeen ook relatief vaker tot de sociale onderklasse horen ipv de autochtone groep ?

Deze statistiek zou pas echt interessant zijn als de gemeten groepen allemaal uit dezelfde klasse kwamen. Dan zou je kunnen stellen dat de allochtonen groepen niet betalen/frauderen omdat ze allochtoon zijn. Nu kun je er eigenlijk niks uit aflezen.

Gohf | 09-11-16 | 13:48

Wienerschnitzel mit | 09-11-16 | 13:30
Dat is ook een beetje het verhaal van 60 jaar ontwikkelingshulp in een notedop.
Geef iemand met een ABC-eilanden en/of Afrikaanse achtergrond een vis, en hij eet één dag.
Geef hem een hengel, en hij zal die verpaatsen voor 5 vissen, eet er twee op, laat er 1 vallen, geeft er 1 weg ,laat de laatste wegrotten en gaat klagen dat hij geen hengel heeft.

Cuyahoga | 09-11-16 | 13:48

We kunnen ook gewoon al die Boospieten een flinke schop onder hun gat geven en de grens over mieteren.

Conan de Rabarber | 09-11-16 | 13:47

Institutioneel racisme, het bestaat dus toch. En precies de andere kant op dan Sylvana beweert.

Doper | 09-11-16 | 13:47

lelijkeschapenneuker | 09-11-16 | 13:43 Dit moet zo omdat zij anders niet komen op dagen voor de rest van de week. Zij komen pas weer werken als het geld op is...

lelijkeschapenneuker | 09-11-16 | 13:45

Dit gebeurt in veel Afrikaanse landen ook. Het is ook zo dat één van de eerste lessen die jij krijgt wanneer jij er zaken gaat doen. Betaal de medewerkers per dag en niet per week of zelfs maand. Iets met korte termijn versus lange termijn denken. Niets mis mee maar schadelijk als er geen rekening mee gehouden wordt.

lelijkeschapenneuker | 09-11-16 | 13:43

Ik heb die parasiterende figuren kotsbeu. Aanpakken die handel.

catomar | 09-11-16 | 13:43

Dezelfde cijfers zie je in de energie- en telecombranch.

Patje2011 | 09-11-16 | 13:40

Mark van Leeuwen | 09-11-16 | 13:25

Natuurlijk. Verzekeraars houden zoveel mogelijk bij, al moet het onder de pet.
Alles wat de actuarissen helpt een zo nauwkeurig mogelijk risico-profiel te maken, en dus premie/winst te berekenen is een voordeel t.o.v. een concurrent met een natte vinger.

Teleo | 09-11-16 | 13:39

Wat de fuk is dat nu weer voor deal. Terug met dat geld want anders!

Mesmer | 09-11-16 | 13:38

Het is de schuld van Geert Wilders en Donald Trump.

Onderbuik2 | 09-11-16 | 13:36

Nog zoiets: toeslagen voor kinderopvang gaan van precies dezelfde categorie mensen vaak ook niet naar het kinderdagverblijf. Dit heeft al een hoop van de kleinere crèches de kop gekost.

Poesmobiel | 09-11-16 | 13:36

Autochtoon? Wat stigmatiserend!

Princess_F.W.Bolkiah | 09-11-16 | 13:36

Ach, gewoon kwijtschelden. Maar dan wel Zwarte Piet behouden.

Skorzeny2017 | 09-11-16 | 13:36

Gewoon stoppen met het rondpompen van geld. Maak de zorgtoeslag direct over naar de zorgverzekeraar. Zo hoef je zelf nog maar twee tientjes te betalen elke maand. Zo kan ook de huurtoeslag direct naar de woningbouwvereniging.
Het systeem van nu vraagt om ongelukken.

Duifmans | 09-11-16 | 13:35

GUILTY! Toch? Dus even resumé . Ze krijgen geld, doen er geen fuck voor en hebben een grote bek en willen nog wat, ook nog?

Mr_Pikibelly | 09-11-16 | 13:32

Blijf met je poten van onze Zwarte Piet af.

Musset | 09-11-16 | 13:31

Allemaal racisme.

centre pompidoe | 09-11-16 | 13:30

@DerFoehrer | 09-11-16 | 13:27
Me dank aan Hans Hoogervorst, met zijn 'basisverzekering voor iedereen' (behalve als je het niet kan betalen).

necrosis | 09-11-16 | 13:30

Haha
Hier wordt etnisch geprofileerd...

*101# | 09-11-16 | 13:30

Aangezien de autochtoon niet meer bestaat, is de hele grafiek natuurlijk niet waar.

Nuchternederland | 09-11-16 | 13:30

Niet vreemd....... ik woon op een ABC eiland, en eh... geld binnen? feesten maar! De drie andere weken vd maand? Ach, dat zien we wel....

Wienerschnitzel mit | 09-11-16 | 13:30

Dus dáár haalt Zwarte Piet het geld voor al die pepernoten vandaan!

Kapitein Stijlvol | 09-11-16 | 13:29

DrSnuggles | 09-11-16 | 13:24 Sukkeltje: onzetaal.nl/taaladvies/dan-als

Bij vergelijkingen gebruik je als. Ronaldo +1.

Honorificabilitas | 09-11-16 | 13:29

En we doen er ook 100.000 tickets voor Dijkhoff Airways bij.

metagod | 09-11-16 | 13:28

Mooi dat de term 'allochtoon' niet meer mag want dan kunnen we de vinger wat preciezer of de zere plek leggen.

Wekkertje | 09-11-16 | 13:28

En daarom komt er komend jaar lekker 10% bovenop de prijs van de huidige zorgverzekering voor de betalers. Wat uiteraard ook gaat betekenen dat de zorgtoeslag voor alle profiteurs met 10% gaat stijgen en we netto precies terug op 0 komen. Volgend jaar hetzelfde. Leuk land, dit Nederland....

DerFoehrer | 09-11-16 | 13:27

Roze verven? ammehoela!!

Gewoon als de donder betalen en dan nog steeds met je poten van zwarte piet afblijven.

Glandula magna | 09-11-16 | 13:27

Is ons slavernijverleden niet iets om trots op te zijn?!? Als eerste en als enige afgeschaft. www.washingtonpost.com/news/worldview...

Op die kaart zie je de nieuwe leden van de EU, de Visegrad-landen nog falen in hun aanpak van slavernij. Die zijn in 2004 lid geworden en TWAALF jaar later is het nog niet gelukt basale mensenrechten in te voeren.

Wordt het niet tijd om vanuit Brussel heel principieel en heel ethisch flink te korten op het gratis geld bonanza tot de laatste slaaf in Europa bevrijdt is?!?

Dan kan ik me daarna weer druk maken over huidskleuren. Barbie uit Oh Oh Cherso Original Series is bijvoorbeeld veel te oranje.

Feynman | 09-11-16 | 13:26

Niet te zwaar An tillen. Ze moeten onze billen nog wassen. Stank voor dank.

Normpje | 09-11-16 | 13:26

En hoeveel is dit in absolute aantallen? Het zou me verbazen als meer dan de helft van die mensen wel gewoon betaald.

Henk de Vries2074 | 09-11-16 | 13:26

Ze bestaan dus wel, dit soort grafieken

Mark van Leeuwen | 09-11-16 | 13:25

Ik zou een moord doen enkel voor een REACTIE vanuit de politiek op dergelijke cijfers. Helaas gaat het in plaats daarvan waarschijnlijk 3 meter diep onder de grond, samen met het referendum en andere wapenfeiten.

eradictor | 09-11-16 | 13:24

[PvdA]Het is de schuld van de boze blanke racistische bedenker van de Zvw die er zelf voor heeft gezorgd dat gekleurde minderheidsgroepen uit protest hun geld niet overmaken.[/PvdA]

Fappelmoes | 09-11-16 | 13:24

Dit soort statistiekjes halen joop.nl nooit!

FasiscovanJole | 09-11-16 | 13:24

Autochtoon? Máár dat toch niet zomaar!

Stijl-vol | 09-11-16 | 13:24

Antillianen 10 keer zo vaak DAN mensen van.....

DrSnuggles | 09-11-16 | 13:24

Geeft niks joh, die racistische, blanke autochtoon betaalt nog wel een beetje extra belasting om dat gat te dichten.

En hij stemt straks weer braaf policor links zodat er tenminste niks verandert

James Lastig | 09-11-16 | 13:24

Sylvana kan vast uitleggen dat dit allemaal de schuld is van blanken.

Vogelbeest | 09-11-16 | 13:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken