Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Rutte liegt over taxpoetkorting van de koning

"Joh, ik weet nergens van", waren de woorden van Willy toen Rutte hem naar de belastingdeal van het koningshuis vroeg die RTL boven water haalde. Even later concludeerde Rutte dat hij 'geen bewijs kon vinden' van zo'n deal. Nou kennen wij Roet Geeraedts niet als de meest betrouwbare journalist, maar hierboven staat toch duidelijk zwart op wit de 'belastingvrijdom' van het Koningshuis op overheidspapier. In zijn timeline staan nog meer roetvegen op het blazoen van Bea, Willy en vooral de namens hen liegende VVD-premier Roette. Prettige vangst voor de oppositie, want hier kan de groene draak van de Kamer, Alexander Pechtold, weer een republikeins feestje op vieren natuurlijk. Vergeet het startsalaris van 1,5 meloen voor Amalia niet, jongens. Da's ook een goed populismepuntje zo in de aanloop naar maart. Lekker bashen op Bea, de fanmail gaat toch wel naar Roet. LIVE. Op OMROEP HERMELIJN of in de RTL-stream hieronder. Als er geen roetvegen op de camera zitten.

Reaguursels

Inloggen

@Nederlanddraaitdoor
Economische gevolgen LOL... We zullen vast wel een andere bodemloze put vinden waar we miljoenen in kunnen dumpen.

Stijlloze nick | 28-10-16 | 08:50

Als links het voor elkaar krijgt dat de Oranje's wel die belasting moeten gaan betalen dan hoop ik oprecht dat onze Vorst het koningschap beëindigd en het koningshuis opheft. Alle negatieve economische gevolgen gaan uiteraard wel ten koste van typisch linkse kostenposten en hobby's zoals ontwikkelingssamenwerking, cultuur en een ban op alles wat links is bij de publieke omroepen.

Nederlanddraaitdoor | 28-10-16 | 02:00

Vind het geneuzel, ja, vroeger was het compensatie, maar wie boeit dat nog bij de huidige uitkering die gewoon voor een koning van een land van ons statuur al als normaal wordt beschouwd. Non-discussie. Moet er niet aan denken dat hetzelfde bedrag naar een president of premier zou gaan. En wellicht dan nog veel meer.

Jan, Leiden | 27-10-16 | 21:04

4000 euro zakgeld per dag.. ik krijg dit niet uit me hoofd.

Mertom | 27-10-16 | 18:48

Zolang de Oranjes aan de macht zijn is Nederland geen democratie. Dit is niet meer van de tijd jongens.

Paintertje | 27-10-16 | 18:42

Die anderhalve miljoen voor Amalia is het begin van het einde van de monarchie als Rutte niet snel eieren voor dat geld kiest. Wilders heeft Bea al de kabinetsformatie uitgejorist, en er hoeft niet lang gewacht te worden voordat hij komt met "Willen jullie meer of minder geld naar de Oranjes?"...

F. von Zeikhoven | 27-10-16 | 18:14

Leugens, leugens, leugens, leugens en leugens.
Nederland anno 2016.

Slipsnifter | 27-10-16 | 17:34

zolang het salaris van de keuning en keuningin EN mams de prinses 'vergoeding'wordt genoemd blijft het een niet te bediscussiëren onderwerp. geef ze gewoon salaris, betaal zelf die lijfwachten, ze wonen al graties in paleizen die van de staat zijn, rijden in gouden en glazen koetsen die worden onderhouden vanuit staatsgeld, en roeien op wateren een groene draeck van oma die ook nog eens jaarlijks voor onderhoud bij de staat ligt.. Vraag mij echt af wat er nu nog door dat koningshuis zelf wordt betaald.. als zelfs de "vermoedelijke' kroonprinses op d'r 18e nog meer dan de keuning gaat ontvangen.. terwijl ze thuis woont! en dan hebben we het nog niet gehad over de zusjes van prinses Amalia want ook zij gaan geheid een vergoeding krijgen!

fikkieblijf! | 27-10-16 | 16:40

Lieg eens normaal, man!

WC Experience | 27-10-16 | 16:25

Ik denk dat Joost zich nog zit te vergapen aan de rijkdommen van de Sultan van Brunei.

beau van rtl | 27-10-16 | 16:18

Volgens mij betalen de royals helemaal geen belasting.
Nog geen btw.

Op elk dwangbevel staat: "In naam der Koning".

Laat de TK eerst maar eens debatteren over de vraag of deze tekst gewijzigd dient te worden.

Tot dan is dit alles gewoon een rookgordijn.
Nep oppositie om ons af te leiden van hun EU natte droom baan die ze betalen van onze soevereiniteit.

Waarom nu, uitgerekend rond CETA en UA alle ophef?

Ben-Bataaf | 27-10-16 | 16:09

@Stijlloze nick
Bedankt voor je reactie.

Het Koningshuis stamt uit de Middeleeuwen. En wij leven nu in 2016.
Het is toch te gek voor woorden dat mensen door geboorte miljoenen verdienen. Hoe dom ze ook zijn.
Jan Modaal betaalt wel.
Dit is gewoon niet eerlijk.
Dat Willem-Alexander niet schaamt voor zijn positie.
Helaas hebben wij in Nederland geen Bastille.

waarzeggertje | 27-10-16 | 16:08

De nieuwe kist moet toch die 11.444,86 km in één keer kunnen overbruggen.

hovawart | 27-10-16 | 16:06

Wederom geen woord gerept over de aanschaf van het nieuwe regeringstoestel van 100 miljoen,.............. of is deze gratis bij een paar nieuwe JSF's............

hovawart | 27-10-16 | 16:03

Stijlloze Nick. Haha, ze doen maar. Wij zitten i.i.g. op een lijn.

beau van rtl | 27-10-16 | 15:40

@beau van rtl
Dat zie ik nu... van de orangisten kun je alles verwachten, er zullen er vast een aantal zijn die dat echt geloven.

Stijlloze nick | 27-10-16 | 15:33

Stijlloze Nick, ik neem aan dat je begrijpt dat mijn eerdere opmerking , waar jij op reageerde, ironisch bedoeld was.

beau van rtl | 27-10-16 | 15:23

Joost II. Ik vind het prima dat de Oranjes er zijn en wat ze doen moeten ze helemaal zelf weten, mits zij het zelf betalen. Waar ik een hekel aan heb is dat er altijd zo gelogen en gedraaid moet worden. We weten allemaal dat ze het prima kunnen betalen en dat er voor hen geen uitzondering behoeft te worden gemaakt. Kijk eens even naar het laatste bezoek van Bea aan haar vriend de sultan van Brunei, een dictator met een groot gebied voor de kust van Maleisie, waar enorm veel olie ligt te wachten. Kijkeens even naar het schandalige bezoek van onze dikke prins bij de begrafenis van de koning van Saoedie Arabie. Ook een dictator van een land met een sharia wetgeving , waar nog lustig handen worden afgehakt. Wat zou Wim Lex daar nu moeten. Misschien ook iets met olie te maken. Allemaal zaken die er op wijzen dat, wanneer de Oranjes gewoon hun belasting betalen , ze echt niet aan de bedelstaf geraken. Nogmaals, het is een rijke familie en we hebben ze zelf op een plek gezet waar ze nu zijn, maar ze moeten daar geen misbruik van maken. Is niet meer van deze tijd. Ik denk dat de Oranjes vele miljarden meer bezitten dan wat er nu wordt gezegd.

beau van rtl | 27-10-16 | 15:16

@joost2
De standaard pro Oranje leugens en propaganda, geen enkele van jouw beweringen kun jij met (onafhankelijke) bronnen onderbouwen:
- De Nederlanders staan voor meer dan 80% achter het koningshuis van oranje.
Meer dan 80%? Mij is nooit wat gevraagd, hoe kom je aan die >80%?
- schril af tegen de onkosten die b.v. het presidentschap in Frankrijk moet kosten.
Wij zijn geen Frankrijk, Frankrijk is veel groter, waarom vergelijk je de kosten niet met die van bv Oostenrijk of Zwitserland? Omdat die slechts een fractie zijn van wat wij aan die uitkeringlijers kwijt zijn.
- Willem Alexander en Maxima doen het prima voor Nederland en genieten wereldwijd respect.
Ten eerste weet jij niet of ze het prima doen, wat alles wat zij doen valt onder het 'geheim van noordeinde' ten tweede ken niemand buiten Belgie en Duitsland Willem Alexander, is gewoon pure propaganda.
-er gaan nu -economisch- deuren open in de wereld die anders absoluut gesloten zouden blijven, wij profiteren daarvan
Dit is nog de meest kwalijke leugen, alsof wij iets aan die familie te danken hebben. Als dit waar zou zijn waarom heeft ieder land dan geen koninklijke familie? Daarnaast draait economie om geld en kwaliteit van de geleverde goederen/diensten. Dat is wat deuren opent, zaken worden echt niet gedaan omdat 1 bedrijf uit een land komt met een volgevreten, ondemocratische nietsnut aan het hoofd.
-We willen op democratische wijze in meerderheid een monarchie in ons land , welnu heb daar dan respect voor.
We?!? Jij en er is niets democratisch aan, ze hebben met geweld de troon opgeeist en zitten daar nu nog steeds, daar heb ik geen respect voor.

Stijlloze nick | 27-10-16 | 15:06

storm: google maar even.
In 2008 nog 80%, zal nu wel fluctueren.

joost2 | 27-10-16 | 14:56

@waarzeggertje
Dat waren andere oranjes maar inderdaad het is eeuwig zonde dat de gebr De Wit waren vermoord. Dat hadden we een ware democratie en de oudste republiek ter wereld.

Stijlloze nick | 27-10-16 | 14:56

-weggejorist-

joost2 | 27-10-16 | 14:54

joost2 14:46;
Dat nederland voor 80% achter het Koningshuis staat betwijfel ik,waar kan ik dat nalezen?

storm op komst | 27-10-16 | 14:54

II. Republikeinen en anti koningshuis figuren, speculeren op de afgunst die zij op geslepen wijze de doodgewone Nederlanders voorhouden, indoctrineren etc.

Per saldo is de Nederlander qua DNA, altijd afgunstig op diegenen die het beter doen of hebben.

Voor wat betreft een koning en een koningin hoef je dit dus maar een beetje "aan te dikken"en je hebt met je afgunst kwekerij politiek succes.

joost2 | 27-10-16 | 14:52

Ik zou wel eens echt uitgezocht willen hebben hoe rijk de Oranjes werkelijk zijn. Ik denk dat veel vlaggetjeszwaaiers van hun stoel zouden vallen. Verder vraag ik me af hoe lang we zo'n liegende, hypocriete, arrogante M.P. nog moeten tolereren. Schandelijk gewoon.

beau van rtl | 27-10-16 | 14:46

De meeste politieke partijen in ons land
( pvda- vooral -met hun staatsomroep de vara,maar ook d66,gr.link,pvv,sp,) zijn tegen de monarchie.

Die hele linkse elite van een minderheid aan republikeinen grijpen elke gelegenheid aan, om het koningshuis te diskwalificeren, ook al gaat het nergens over.

Net zoals die linkse schrijfster met dat waardeloze boekje over feiten die we al lang wisten, over Juliana , met gejatte brieven van in mijn ogen foute vriendinnen.

Wel staan de meesten te buigen als knipmessen indien zij met de koning of koningin geconfronteerd worden .De huichelaars.
De Nederlanders staan voor meer dan 80% achter het koningshuis van oranje.

Het is de blunderende Rutte die de zaken koningshuis fout oplost en de telkenmale de republikeinen en links radicalen een handvat geeft het koningshuis daardoor aan te vallen.
Maar ja, praatjesmaker en jokkebrok Rutte blundert wel meer.

Het gezeur over de kosten, belastingen,groene draak, vergoedingen etc., steekt b.v. schril af tegen de onkosten die b.v. het presidentschap in Frankrijk moet kosten. 200 miljoen euro per jaar. Ook een president kost veel.
Ook nu weer bv. de publiciteits- geile arrogante en mislukte bestuurder Pechtold, die meent nu weer de aandacht op zich te vestigen door de lijkkisten van de oranjes publiekelijk zichtbaar te maken. Hoe ziek moet je zijn wat voor toegevoegde waarde heeft dit, welke door deze kwal nu weer geopperd vworden.
Willem Alexander en Maxima doen het prima voor Nederland en genieten wereldwijd respect, er gaan nu -economisch- deuren open in de wereld die anders absoluut gesloten zouden blijven, wij profiteren daarvan.
Alleen die zeikerds hier verpesten vaak de boel.
We willen op democratische wijze in meerderheid een monarchie in ons land , welnu heb daar dan respect voor.

joost2 | 27-10-16 | 14:46

Rutte als MinPres vindt zijn mededeling dat de koning "Joh, daar weet ik niks van" tegen hem gezegd heeft geen Boekestijntje? Knap hoe hij dat wat krom is toch recht praat en ermee wegkomt. Hij begrijpt het gewoon niet en wil het ook niet begrijpen, maar het was een Boekestijntje en ook niet de eerste van hem. Hij lult teveel. Jammer dat De Kamer niet doorpakt.

Een vrije paling | 27-10-16 | 14:44

Ja, en de Oranjes hebben ook nog de meest intelligente Nederlanders vermoord. Want zij waren te gevaarlijk voor hun eigen positie.
nl.wikipedia.org/wiki/Johan_de_Witt

Het lijkt erg veel op de moord van Pim Fortuyn.
Alles geregisseerd door de heersende Elite.

waarzeggertje | 27-10-16 | 14:40

Soms lijden onze regerings leiders aan een complete verstandsverbijstering,als hun eigenbelang in gevaar komt,dan vallen ze plotseling in een langdurige gedachten coma.
Vroeger had men op de TV een spelletje:WIE VAN DE DRIE,met als resultaat,wil de echte LEUGENAAR opstaan.

rexm | 27-10-16 | 14:28

Als beloning benoemd de koning, huichelaar Rutte tot minister van staat zo dat hij tot zijn laatste snik van een staatsinkomen is voorzien plus AOW. Hetzelfde heeft wim Kok gekregen omdat hij het voortdurend opnam voor het Vorstenhuis en dit in bescherming nam. Mooiere pensioenregeling kan men niet krijgen, gewoon een beetje jokken onder het mom de ene hand wast de andere, plus een lintje met vermelding ridder van de Nederlandse leeuw toegekend door het huis van oranje boven.

Goedverdoemme | 27-10-16 | 14:23

Misschien moet er boven water komen uit hoeveel bedrijven het koningshuis bestaat, en wie er over de financiën gaat en/of de adviezen geeft.

hovawart | 27-10-16 | 14:21

Walgelijk die bijdrage van die dxxxx VVD parelketting. Een debat over financien is niet de plek voor oranje juichaapjes.
Verder weet en wist iedereen dat de familie gratis woont en wij al het onderhoud betalen. Juliana is niet gecompenseerd, maar kreeg een gigantische douceur!

Einde van de Domheid | 27-10-16 | 14:11

Het koningshuis... stond aan de wieg van wat nu DNB is... schatrijk geworden met de handel in kolen, staal en... opium... (ok... toen nog niet in het wetboek van strafrecht). Eigenlijk dus gewoon stelletje dealers... (ha Mabel)... zou er nou ècht zoveel veranderd zijn, of is het beter gecamoufleerd?

wizzz | 27-10-16 | 13:39

Daarnaast zijn de wetten voor dit soort upperclass gesjoemel altijd wel duidelijk en worden in de wetten voor de minder bedeelden diverse addertjes onder het gras verstopt zodat men daar later alle kanten mee uit kan.

Wekkertje | 27-10-16 | 13:39

@beau van rtl
Hoezo zou NL naar de klote gaan zonder die uitkeringlijers? Omdat jij het zegt?

Stijlloze nick | 27-10-16 | 13:36

-weggejorist-

Epke_Zonderband | 27-10-16 | 13:32

-weggejorist-

Epke_Zonderband | 27-10-16 | 13:30

Moeder: Geeft JPB opdracht bij het kruisje te tekenen en het Rijk over te dragen aan een vreemde mogendheid.
Zoonlief: "Joh, ik weet nergens van" en duwt halfzusje aan.

hallevvezool | 27-10-16 | 13:29

In Nederland schijt de duivel op de grote hoop. Gelegaliseerde corruptie heet hier gouden handdruk, uitkoopregeling, wachtgeldregeling en wat al niet meer. En maar met het vingertje naar zogenaamde bananenrepublieken wijzen.

Wekkertje | 27-10-16 | 13:27

Jongens, Trutte liegt wanneer zijn bek open gaat, en dit zogenaamde koningshuis is voor 99 % Duits.
Doodgewoon , al vanaf het allereerste begin, moffen, ALLEMAAL, met als kers op de appelmoes een dochter van een genocidemakker uit Argentinie.
En dat slaat zichzelf op de borst als zijnde van adel.

FUCK.

mallekater | 27-10-16 | 13:26

Toch weer even twijfel kunnen zaaien over verdwenen bonnetjes, zoals al eerder.......

Qwrk_II | 27-10-16 | 13:25

Niet alleen maakt onze MP misbruik van zijn parlementaire onschendbaarheid, hij woont haar helemaal uit. Zonder glijmiddel.
Wat is landsbestuur nog waard als er structureel tegen je gelogen wordt, er machtsoverdracht wordt bekonkelefoest buiten het gegeven mandaat om, raadgevende referenda worden genegeerd/getraineerd en er geen enkele legitieme wijze is om ze te stoppen?

Graaisnaaiert | 27-10-16 | 13:20

Geef mij Zwitserland maar. Het best presterende land in Europa.
En geen President of Koning die "Staatsbezoeken" doet.
Denkt men nu echt dat mensen in Australië en Nieuw-Zeeland zitten te wachten op Maxima en Willem.
Nee het is weer dik vakantie vieren voor die twee op kosten van Jan Modaal.

waarzeggertje | 27-10-16 | 13:18

Het argument, de oranjes zijn veel goedkoper dan een president of zo vind ik wel zo achterlijk.
Geen van beiden, koning(in) of president heb je nodig, dat is pas goedkoop.
Of is het land dan onbestuurbaar?
.
Een minister president is al erg genoeg.

Memek | 27-10-16 | 13:07

De meerderheid van de Hollanders hebben nu eenmaal iets met politici die alles aan elkaar staan te liegen.
Neem nu verkiezingsuitslagen van pakweg de laatste 50 jaar en de verkiezingsuitslagen van maart 2017.

komtdatschot | 27-10-16 | 13:06

Moet de AIVD niet eens gaan onderzoeken hoe al deze gegevens nu op dit moment naar buitenkomen nu ook al onze zeehelden beklad worden en de blanke Nederlander van alles beticht word door een geheimzinnig groepje wat tot burgerlijke ongehoorzaamheid oproept?

mierus | 27-10-16 | 13:05

Trutte liegt als hij zijn kunstgebit ontbloot... maar dat wisten we toch al??
Hij verkoopt ons - ongevraagd - waar we bij staan.
En de liberale klootviooltjes vinden dat prima.

mallekater | 27-10-16 | 13:05

En daar gaan we, de klootzakken in Brussel hebben besloten dat WIJ allemaal een wurgcontract met Canada willen.
Ik kan me niet herinneren dat ons daarover iets gevraagd is.

Tot zover de EU en dat zooitje criminelen in Brussel.
Asociale en ondemocratische leugenaars, bedriegers en zakkenvullers.

mallekater | 27-10-16 | 13:03

Sorry dat ik weer heb gelogen, en ook sorry dat ik zo dom was om te denken dat u er deze keer wel in zou trappen, ook sorry dat ik volgend jaar door vrijwel iedereen weer wordt herkozen om Nederland nog verder af te breken, ik wil dat Nederland in 2021 een land is waar de rest van de wereld jaloers naar kijkt.
Ik voel een enorme drive om nooit de waarheid te zeggen, sorry!

Gags Beasley | 27-10-16 | 13:03

Rutte liegt... verrek, is dat nieuws?
Rutte liegt toch al sinds hij MP is?
Wie zich daar nu nog over verbaast is gestoord.

mallekater | 27-10-16 | 12:51

Uit de foto van Roel Geeraedts blijkt dat het koningshuis zelf ook rekening houdt met een toekomstig afschaffen van de monarchie (punt g.: "aan het einde van de monarchie..."). Interessant.

DutchMountain | 27-10-16 | 12:50

als ie goeiemorgen zegt dan liegt ie al. het is toch een apart ras, politici, of ze worden geselecteerd op hun lieg- en bedriegvermogen.

jan den hollander | 27-10-16 | 12:50

Ik word zo misselijk van die gristelijke gulpengluurders. Nederland zou volledig naar de kloten zijn als wij de oranjes niet hadden en het is ook veel goedkoper. Laat dat nu eens een keer door een onafhankelijk bureau uitrekenen. Nee, niet door WC eend dus. Ik denk dat we zeker de helft, zo niet meer goedkoper uitkomen.

beau van rtl | 27-10-16 | 12:49

Groenlinks wil van Nederland een republiek maken, maar we zijn al 428 jaar een republiek.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 12:41

@Koonkluk Huis | 27-10-16 | 11:34
Weet u wat wij wel hebben en de Oranjes niet? Een portemonnee.

VerenigingVanDieven | 27-10-16 | 12:40

Rutte liegt per definitie.,.,.hij zou er nog om liegen wanneer je hem vraagt of hij een homo is.
Dus je weet wat voor drol dit land vertegenwoordigt, niet omdat hij een homo is, maar omdat hij net doet alsof hij dat niet is.
Dan weet je dat de man per definitie liegt.

En vervolgens stuurt hij ons land, tegen de wil van de bevolking in , naar de EU kloten.

mallekater | 27-10-16 | 12:40

Beste mensen dit zit me niet lekker. Via box3 kom ik niet verder dan 20 miljoen. Bernhard had het ooit eens over 250 miljoen gulden via Biliton (hoi Suriname nl.wikipedia.org/wiki/Decembermoorden...) en de vergelijking gaat nat via de inkomstenbelasting nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensbelast.... Wat zegt dat met terugwerkende kracht trouwens over de stelselwijziging uit 2001? Overigens nog veel plezier met de 4% rente op uw zuurverdiende spaarcentjes.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 12:39

-weggejorist-

Bewareofsarcasm | 27-10-16 | 12:39

@Dollemans
Nou he, stel je voor moet je iedere 4 jaar van achter je geraniums vandaan komen om te stemmen. En dikke kans dat je van te voren nog moet nadenken ook. Dan maar beter zo'n corrupte, inhalige, egoistische, bodemloze put onderhouden, scheelt weer een hoop hoofdpijn.

Stijlloze nick | 27-10-16 | 12:33

'God, Vaderland en Oranje' zeg ik altijd maar.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 12:31

Als 'ie fluit, liegt hij nog.

whetherthouwouldbe | 27-10-16 | 12:30

Iedere uitkeringstrekker betaalt belasting over zijn uitkering.

mr. Quispel | 27-10-16 | 12:26

@MaxiCosi24 | 27-10-16 | 11:31
De Koning is belastingplichtig over de inkomsten die niet van het Rijk afkomstig zijn. Over de aandelen Koninklijke Olie, bijvoorbeeld.

Guido | 27-10-16 | 12:23

PPS Maar het mag niet al te duur worden...

hotmint | 27-10-16 | 12:22

Dit is weer een doopfpot poging, die jammerlijk mislukt.
Ik schat in van een *kuch* goed bedoelende ambtenaren club.
Dat is fout. Op het matje roepen. Ontsla er eens 1.
.
Financieel boeit me de zaak minder. Het koningshuis is een totaal gesubsidieerde PR afdeling van de regering. Of ze dat geld nou linksom of rechtsom krijgen vind, ik niet zo spannend. Maar wel transparant graag.
.
PS Ik ben een *voorstander* instandhouding van het koningshuis. Het geeft een "signaal" van eenheid, waar mensen toch gevoeldig voor bijken te zijn. Zowel in het binnenland als in het buitenland.

hotmint | 27-10-16 | 12:22

@Tierelantijn | 27-10-16 | 11:13
Precies. Het maakt niet zoveel uit of het 30, 40 of 50 miljoen kost, als maar duidelijk is wat er aan de Oranjes betaald wordt.

Guido | 27-10-16 | 12:21

I did not have sex with miss levinsky.. zei enige jaren terug een president.. gesteund door zijn vrouw de huidige bijna president van onze Big Brother.. Rutte is erg Amerikaans en in dat licht kun je zijn 'plan'ook zien om het Keuninklijk huis te vriend te houden..
Ze zijn niet gecompenseerd zo staat het er niet en ze hebben nooit iets geweten van deze ophoging van vergoeding.. en peinzen er niet over om te nivelleren net als de rest van Nederland. En ja Amalia gaat op d'r eigen wonen op d'r 18e en dan heeft ze ruim een miljoen !!! nodig om te wonen en te leven en ja dan heeft ze anderhalve ton nodig om te studeren? Want dat kost een beetje studie nl tegenwoordig.. De rest van de 18 jarige zal een forse lening voor studie moeten afsluiten en bij pa en ma moeten blijven wonen want .. er mot bezuinigd worden..

fikkieblijf! | 27-10-16 | 12:20

Een koningshuis mag wat kosten, hebben we iig geen gezeik met om de 4 jaar een presidentiële lintjesknipper kiezen.

Dollemans | 27-10-16 | 12:19

@CaseIf
Het gaat over de belasting die over het rendement van hun vermogen is betaald. Dat is dus geen vestzak-broekzak verhaal.

Stijlloze nick | 27-10-16 | 12:11

Tijd voor een president.

i-Wonder | 27-10-16 | 12:10

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het DNA.

gatito | 27-10-16 | 12:10

Is niet mijn koningshuis,eerst dna testje.

Kromme Banaan | 27-10-16 | 12:05

Rutte liegt niet. Hij maakt gebruik van allerlei trucjes om niet de waarheid te hoeven zeggen zodat hij niet op een leugen betrapt kan worden. Als je dat voor maart 2017 niet snapt mag je wat mij betreft niet stemmen.

Jos Tiebent | 27-10-16 | 12:02

zwarte_weduwe | 27-10-16 | 11:57 Het gaat er niet om wat het kost, noch om de opbrengst. Principes zijn als fundamenten, niet als pauweveren.

sickworld | 27-10-16 | 11:59

Het vermoeden bestaat dat er diverse Offshore-bedrijfjes in Panama binnenkort zullen verdwijnen.

hovawart | 27-10-16 | 11:57

Ik heb ergens gehoord dat het koningshuis per jaar minder kost dan het kost om de JSF te stallen.

zwarte_weduwe | 27-10-16 | 11:57

"Even later concludeerde Rutte dat hij 'geen bewijs kon vinden' van zo'n deal." ... Moet aan dat bonnetje denken, over de deal met die misdadiger laatst, kom hoe heet ie ook alweer. Toen konden de hoge heren ook beter lullen dan zoeken.

sickworld | 27-10-16 | 11:55

Maxima heeft de monarchie gered en daar mag best wat tegenover staan.

Wat wel belangrijk is: over welk vermogen beschikken de Oranjes nou werkelijk ? Zitten ze voor een miljardje in Shell of toch niet ? Deze uit de staatsruif gesubsidieerde Duitse familie mag best wat transparanter zijn, of komen ze pas met de waarheid op de proppen na een sort Oranjeleaks ?

van Oeffelen | 27-10-16 | 11:54

Maxima heft de monarchie gered en daar mag best wat tegenover staan.

Wat wel belangrijk is: over welk vermogen beschikken de Oranjes nou werkelijk ? Zitten ze voor een miljardje in Shell of toch niet ? Deze uit de staatsruif gesubsidieerde Duitse familie mag best wat transparanter zijn, of komen ze pas met de waarheid op de proppen na een sort Oranjeleaks ?

van Oeffelen | 27-10-16 | 11:54

Ik snap die hele belasting discussie niet... Het is toch vestzak-broekzak. zn belasting zou naar de zelfde pot gaan als waar zn 'salaris' uit betaald wordt. Dus waarom moeilijk doen? Om van de hele discussie af te zijn zou Rutte klaar zijn als ie het 'salaris' met een ton zou verhogen en 'm vervolgens een ton belasting laten betalen. Dan krijgt ie net zo veel maar het gepeupel is tevreden.

CaseIf | 27-10-16 | 11:53

Rutte loog al als ongeboren vrucht in de baarmoeder.
Het huis van oranje = rupsje nooitgenoeg.
.
Beschmamend dat je zo gulzig bent. Wie van u kreeg met het oog op de opvolging van zijn/haar vader op zijn/haar 18e alsvast een salaris van 1,8 m/m?
.
En die oranjes zijn al zo armlastig............

Memek | 27-10-16 | 11:53

medelmo | 27-10-16 | 11:45

Wel een punt, ik weet nog op de avond van Charlie Hebdo, er kwam toen belangrijk MH17 nieuws uit, diezelfde avond! twitter.com/pieterkleinrtl/status/553...

K0fr@ | 27-10-16 | 11:53

Ik ga nog niet eens kijken, het is gewoon zielig te noemen hoe vaak pinokkio bij elk onderwerp zo aan het liegen is, en er ook mee weg komt! Hoeveel leugens gaat het nog kosten totdat hij gaat vallen?
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat wij dit pikken met zn allen?

Briljante idioot | 27-10-16 | 11:52

@medelmo
Kritiek op het koningshuis mag natuurlijk niet, pas als er wereldvrede is en iedereen een goed betaalde baan heeft mogen we pas naar het koningshuis kijken.

Stijlloze nick | 27-10-16 | 11:52

Rutte liegt. Punt.

catomar | 27-10-16 | 11:51

Een normale minister-president had in zijn situaties allang 3x zijn ontslag aangeboden bij de man over wiens belastingen hij heeft gelogen. Rutte niet, en nog staat de VVD op 1 in meerdere peilingen? Volgens mij heeft de VVD een paar zetbaasjes op TNS Nipo en Ipsos Synovate afgestuurd.

Skorzeny2017 | 27-10-16 | 11:49

En vergeet niet dat de oranjes grootaandeelhouder van Shell zijn... zal ook wel een regeling voor bestaan ergens, die winstdeling in box 3.

sickworld | 27-10-16 | 11:49

Vergeet het hek in Griekenland niet, die mag ook wat kosten.
@kweethetooknietbeter | 27-10-16 | 10:57
.
Nee joh gekkie, hekken werken helemaal niet. Weet je toch. Hekken, dat kan helemaal niet want dat kan niet en mag niet van Brussel. En hekken zijn bovendien zielig. En fascisme enzo. De wereld is van iedereen. Welkom!

Piet Karbiet | 27-10-16 | 11:48

hovawart | 27-10-16 | 11:46
De kwartjes in de postzegelkassa worden belast. De rest van het vermogen is, publiek geheim, "in de dode hand gelegd". Daar wordt dus nooit en te nimmer successierecht over betaald. De vorst betaalt geen successie, paupers.

Glasgow Argus | 27-10-16 | 11:48

Piet Karbiet | 27-10-16 | 11:34 We hebben al genoeg economische vluchtelingen /migranten .laat de mongolen lekker in Mongolië..

medelmo | 27-10-16 | 11:48

hovawart | 27-10-16 | 11:46 Successie betalen? De oranjes? Wat denk je zelf?

sickworld | 27-10-16 | 11:48

Belastingen en successie bij overlijden, heeft iemand bij de belastingdienst al een poging ondernomen om te achterhalen wat de geldende regels zijn voor het koningshuis.

hovawart | 27-10-16 | 11:46

Oekraïne /mh-17 /zorg /politie /belasting /pensioen / terrorisme /vluchtelingen /economische migranten /CETA /TTIP /eind NAFTA /EU 1 T/M 1999 /verkiezingen /minder 3x /Zwarte piet / Energie / Gasreductie ;als U het allen even aanvuld ...
Toch gaat het ff over het koningshuis ( wederom ) . Het elkaar niet moeilijk maken tot dat alles is overgeheveld tot na de verkiezinge, en de baantjes gered zijn van alle aangesloten vriendjes.
Mist en rookgordijnen; wat wordt er ondertussen getekend??

medelmo | 27-10-16 | 11:45

Epke_Zonderband | 27-10-16 | 11:00
Omdat ze als invloedrijke familie de juiste mensen kenden, educatie kregen en al aanzien hadden.
Er zaten Stadhouders tussen die geen overwicht hadden en totaal niet als leider geschikt waren.

Draak uit Brabant | 27-10-16 | 11:44

Hoezo liegt ie nou weer?;
"Even later concludeerde Rutte dat hij 'geen bewijs kon vinden' van zo'n deal."
Als je niets zoekt kan je ook niets vinden dus technisch hoeft 't geen leugen te zijn!

niemand specifiek | 27-10-16 | 11:44

@Nacho_Vidal | 27-10-16 | 11:39
Rutte en vrouwen?
Uit welk sprookjesboek heb je dat?

necrosis | 27-10-16 | 11:43

En waren zijn alle leden van onze Koninklijke Familie eigenlijk blank? In ons Koninkrijk wonen ook veel mensen met een andere kleur. Ik zou mij gekwetst voelen en minimaal 1 zwart prinsesje eisen van 1,5 meloen. Waar is Verene Shepherd van de VN als je haar nodig hebt?

Piet Karbiet | 27-10-16 | 11:41

-weggejorist-

RabiaatRechts | 27-10-16 | 11:39

-weggejorist-

RabiaatRechts | 27-10-16 | 11:39

-weggejorist-

RabiaatRechts | 27-10-16 | 11:39

Rutte heeft gewoon een wijf nodig dat een beetje goed in bed is. Dan houdt die hobby met zijn treintjes ook eens op.

Nacho_Vidal | 27-10-16 | 11:39

Jos Tiebent | 27-10-16 | 11:36
Dank voor uw opheldering.

hovawart | 27-10-16 | 11:39

Markie liegt nooit en met de belastingdienst is ook niks mis.
Toch?

Schietmijmaarlek | 27-10-16 | 11:38

Ach wat maakt het uit, de pro Oranje kliek laat zich graag naaien door deze familie. 1,5 miljoen of 15 miljoen voor die bakvis, de vlaggetjeszwaaiers vinden het allemaal geweldig. Zolang ze maar 1x per jaar zichzelf vol kunnen laten gieten in een geinig oranje pakkie.

Stijlloze nick | 27-10-16 | 11:38

Heeft er al iemand in de kamer geopteerd voor het oprichten van een onderzoekscommissie, bestaande uit een paar murmelende oud-kamerleden, want dan en slechts dan komt enkel de waarheid aan het licht,.......... snurk.

hovawart | 27-10-16 | 11:37

Hoeveel asielzoekers hebben deze maand ons land bereikt? Hoeveel asielzoekers mogen dit jaar permanent in Nederland verblijven? Hoeveel kost dit jaarlijks ons land? Wat betekent dat voor verdeling van etniciteit op korte en lange termijn?

Er zijn belangrijkere rekensommen te maken dan een belastingdealtje met ons koningshuis.

Droop | 27-10-16 | 11:36

hovawart | 27-10-16 | 11:08
Zomer- en wintertijd is om andere reden ingevoerd. Het is namelijk zo dat varkens gaan schijten als de zon opkomt. Als bij de grote varkenstransporten richting Italie ze al leeg gescheten zijn voordat ze op de weegschaal stonden brachten ze minder op. Vandaar dat de zon in lente en zomer economisch gezien een uurtje later op moet komen, vandaar een uurtje terugdraaien in de zomer, en weer origineel herstellen in de winter.

Jos Tiebent | 27-10-16 | 11:36

Bokito ergo sum | 27-10-16 | 11:24
Het lijkt me dat ze dat al hadden versmurft voordat de cayman islands überhaupt bestonden. Deutsche Stiftungen, Liechtensteinse en Zwitserse trustvermogens en rekeningen op de kanaaleilanden. Cayman is meer iets voor de nouveau riche en het hedge fund, vind je niet?

Glasgow Argus | 27-10-16 | 11:35

Wij hebben in Doorn de laatste Duitse keizer Wilhelm II asiel gegeven. Hij heeft daar op zijn landgoed alle bomen nog om lopen hakken. Kan Duitsland dit stelletje Rupsjes Nooit Genoeg en non-valeurs als Wiedergutmachung niet opnemen in een of ander kasteel? Gebruiken we die Groene Draeck voor boottochtjes met bejaarden en mongolen.

Piet Karbiet | 27-10-16 | 11:34

Leden van het koningshuis kopen nooit iets zonder korting te bedingen. Nog geen brood. Dat geldt ook als ze belasting moeten betalen.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 11:34

@Epke_Zonderband | 27-10-16 | 11:23
Een stadhouder is geen koning!

necrosis | 27-10-16 | 11:34

Ik ben totaal niet verbaasd dat Mark weer eens wat gelogen heeft.

RoetveegPiet | 27-10-16 | 11:33

@Bokito ergo sum | 27-10-16 | 11:24
Was er niet nog een zus van Bix die via een paleis en Guernsey de nodige poen onzichtbaar maakte voor de samenleving?
Als ik dat doe, krijg ik een naheffing van de blauwe brigade en een forse boete.
Maar ik kom dan ook niet uit een koninklijke kut.....

necrosis | 27-10-16 | 11:33

Rutte zegt straks SORRY en gaat over tot de orde van de dag.

hovawart | 27-10-16 | 11:32

Waarom zou een koning belasting moeten betalen wanneer z'n volledige inkomen van de belastingbetaler afkomstig is.

Dat is toch achterlijk.

Maar goed ik kijk nergens meer van op in NL.

MaxiCosi24 | 27-10-16 | 11:31

Er staat mij nog iets bij dat er bij vorige verkiezingen ook al over het Koningshuis gedebatteerd werd.............

hovawart | 27-10-16 | 11:30

Ik geloof dat hij niet eens liegt. De sukkel weet gewoon van niks, het hele ambtenarenapparaat houd hem voor de gek. Want als je je de hele dag als clown gedraagt en alles weglacht dan word je ook als clown behandeld.

sinar2 | 27-10-16 | 11:29

Rutte zit gewoon in beeld te gapen.

Titje | 27-10-16 | 11:29

Ze hebben wel een afspraak gemaakt , maar ook de bevolking
vals voorgelicht.

gatito | 27-10-16 | 11:28

Epke_Zonderband | 27-10-16 | 11:00

bedoel je die: Held Op Sokken ?

Obsi | 27-10-16 | 11:28

Ik snap het niet. Waarom die angst voor gezichtsverlies?
"Tja, shit, ik heb geen idee waar het mis is gegaan, maar het stinkt gigantisch. We gaan het rechttrekken." Het kan zo simpel zijn.

Ridocar | 27-10-16 | 11:28

-weggejorist-

Magniet | 27-10-16 | 11:27

Het zal ons benieuwen of de "reclamespotjes van Rutte" op de Nederlamse Politieke Omroep nog zullen worden herhaald, deze gesubsidieerde propaganda komt ons inziens nogal wrang en leugenachtig over op de hardwerkende/betalende familie Doorsnee.

hovawart | 27-10-16 | 11:25

Pff. Als er destijds een afspraak is gemaakt tussen Koninklijk Huis en de Regering dan is dat gewoon een afspraak.
Ophef van nu is bullshit, de Oranjes zijn zich van geen kwaad berust want het is gewoon opgenomen in het regeringsbeleid.
Als de regering zegt nu is het genoeg, betalen die doekoe, dan gaan ze voortaan betalen.

Maar dat van de afgelopen periode is gewoon een afspraak tussen twee partijen geweest.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 11:24

@Hetkanverkeren, lastig, de Oranjes hebben het compleet onzichtbaar gemaakt via de Kaaimaneilanden. Tuurlijk weten Willem de Snelle en zijn voetbalvrouw dat allemaal wel

Bokito ergo sum | 27-10-16 | 11:24

Natuurlijk is de compensatie bekend. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben of wel?

Net zulke grote onzin is ook om het Koningshuis belasting te laten betalen. Denk gij nou echt dat het brutosalaris dan hetzelfde blijft? Natuurlijk niet. Die wordt gewoon verhoogd met het bedrag van de belastingafdracht, sterker nog, nog meer om reden dat de belastingafdracht afhankelijk is van het brutoloon en niet van het nettoloon.

Dus is het gewoon broekzak, vestzak.

ProAsfalt | 27-10-16 | 11:24

-weggejorist-

Epke_Zonderband | 27-10-16 | 11:23

@Hetkanverkeren | 27-10-16 | 11:17
Ik heb een donker bruin vermoeden dat ze zelf bepalen welk deel van hun vermogen op hun naam staat. Er zijn zoveel mogelijkheden om je vermogen ergens anders te parkeren. Het kan zomaar zijn dat ze op ieder moment maar een procent van hun vermogen op hun naam hebben staan.

Tierelantijn | 27-10-16 | 11:22

-weggejorist-

Toon_Hermans | 27-10-16 | 11:22

Wat een staaltje acteerwerk in de 2e kamer, gewoon tenenkrommend om te kijken dit. Ze proberen met veel woorden (weinig inhoud) zoveel mogelijk af te leiden van de kern van de zaak. Net zoals gisteren in het debat over de MH17.

K0fr@ | 27-10-16 | 11:21

@Schmalz | 27-10-16 | 11:16
Destijds had Rita Verdonk meer voorkeurstemmen bij VVD.
Alleen kon die a-seksuele Rutte niet tegen zijn verlies.....

necrosis | 27-10-16 | 11:21

necrosis | 27-10-16 | 11:12
Zulk onderzoek wordt vervolgens eerst genegeerd, vervolgens geridiculiseerd, verdwijnt het niet dan gecriminaliseerd en de onderzoeker buiten de samenleving geplaatst. Net als Oltmans zijn er sommigen die een groot bedrag ontvangen voor hun verdere stilzwijgen. En in uitzonderlijke gevallen, meestal posthuum, wordt de waarheid bekend.
Zie hier het recept.

Glasgow Argus | 27-10-16 | 11:19

@Piet Karbiet | 27-10-16 | 11:14
Bij 'volgevreten varken' kan ik maar één naam verzinnen in combinatie met 'staatssecretaris'.

necrosis | 27-10-16 | 11:19

Laat die Duitsers met rust!

PopperFlopper | 27-10-16 | 11:18

Heeft iemand de compensatie van grofweg een kwart miljoen euris j.l. al teruggerekend naar het 'fiscale vermogen' van onze Oranjes? Gegeven drijfvermogen geeft het topje van een ijsberg wel degelijk onderliggend inzicht. Helaas ben ik geen fiscalist. Groetend(vooral aan wijlen Bernhard sr) vanaf Zr. Ms. Titanic, uw trouwe onderdaan hkv.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 11:17

Conan de Rabarber | 27-10-16 | 10:49
necrosis | 27-10-16 | 10:59
En is hij wel minister-president of liegt hij dat ook?

Schmalz | 27-10-16 | 11:16

@Ommezwaai | 27-10-16 | 11:10
Of het actief kiesrecht ontnomen worden.
*verwacht boegeroep*

necrosis | 27-10-16 | 11:16

Wie is dat volgevreten varken met parelketting dat nu in beeld is? Een Staatssecretaris? Nog nooit gezien.

Piet Karbiet | 27-10-16 | 11:14

Markie hoopt volgens mij, door zich helemaal stil en van de domme te houden te houden, de periode tot aan de volgende verkiezingen zonder nog meer kleerscheuren door te komen. Het wordt hem gelukkig flink moeilijk gemaakt.

IslamPislam | 27-10-16 | 11:13

Een monarchie kost nou eenmaal wat. Op zich heb ik daar geen probleem mee. Wat mij betreft mag de controlerende en adviserende functie van de koning op het democratische proces zelfs uitgebreid worden, dan doet hij tenminste nog wat voor zijn geld.
Maar om allerlei symboolpolitiek en leugens rond het salaris te voeren is wel frappant. De belastingbetaler moet inzage hebben in waar hun geld aan besteed wordt.

Tierelantijn | 27-10-16 | 11:13

Mevr. Van de Burg van de VVD aan het woord, had waarschijnlijk het advies code rood van de mist beter op kunnen volgen en dus beter thuis kunnen blijven.
Iedereen krijgt het advies van haar om hun vraag maar aan de premier voor te leggen.

Titje | 27-10-16 | 11:13

Oh, daarom heeft Wiebes 5000 oudere ambtenaren met een gouden handdruk en zwijggeld weg laten gaan. Ik snap het.

Piet Karbiet | 27-10-16 | 11:12

@Glasgow Argus | 27-10-16 | 11:05
Maar daar mag je geen onderzoek naar doen, anders zit je straks ook twee jaar in voorarrest zonder proces, advocaat of wat dan ook.
Ik wil een president, die ik via het stembiljet kan afzetten.
Geen vage familie die claimt 'blauw bloed' te hebben.

necrosis | 27-10-16 | 11:12

Als Rutte ademt liegt ie al...
Deze man heeft zichzelf volkomen gediskwalificeerdmet zijn loze beloftes en pertinente leugens.
.
Wie nog op hem of de VVD stemt, moet op z'n minst lijden aan Alzheimer....

Ommezwaai | 27-10-16 | 11:10

-weggejorist-

RabiaatRechts | 27-10-16 | 11:09

Laat de bollebozen in het 2e kamertje zich liever druk maken over het afschaffen van de zomertijd, deze achterhaalde en omstreden,energiebesparende maatregel uit 1973, die dankzij onze 24-uurs economie, totaal achterhaald blijkt, maar onder de goodoldboys van Links nog steeds bewierookt word om de hoogtijdagen van Den Uyl te vieren/gedenken.
Maak een duidelijk gebaar aan Brussel voor onze steun aan de Brexit, en gaat over tot de normale tijd (wintertijd) van de dag.

hovawart | 27-10-16 | 11:08

-weggejorist-

RabiaatRechts | 27-10-16 | 11:08

@Epke_Zonderband | 27-10-16 | 11:00
Een koninklijke familie die een republiek leidt?
*lachbui*

necrosis | 27-10-16 | 11:07

Het is wederom bijzonder dat dit net voor de verkiezingen naar buiten komt. Lijkt wel of het al afleiding is gebruikt om de aandacht af te leiden van de echte knaken die weggeplast worden. Klein voorbeeld 925.nl/archief/2016/10/25/lodewijk-ass...
Voor dit geld kun je heel wat AAA-tjes onderhouden

zeg maar brabo | 27-10-16 | 11:06

Mischien dat ze het niet wisten, lijkt mij sterk maar het kan. Maar wat gaan de hoeranjes doen nu ze het wel weten.

Bokito ergo sum | 27-10-16 | 11:05

necrosis | 27-10-16 | 11:01
Een open vraag is of Wilhelmina het dna van de Ranitz wel heeft doorgegeven. Juliana, naar verluidt, is niet aan haar schoot ontsproten.

Glasgow Argus | 27-10-16 | 11:05

@Barkruk2 | 27-10-16 | 10:51
Voor zover ik weet zijn er nogal wat geboortes van het koninklijk huis via de keizersnede tot stand gekomen.

necrosis | 27-10-16 | 11:03

Een miljoentje meer of minder, daar kijken ze niet op (hoop ik)

Rest In Privacy | 27-10-16 | 11:02

Misschien heeft hij het bewijs nog niet gevonden (en RTL wel). Zijn zoektocht was nog niet afgerond, dus kun je niet stellen dat hij per definitie liegt. Hij had echter beter kunnen zeggen dat het onderzoek nog loopt.

Harrymetnuance | 27-10-16 | 11:02

Dat Rutte geen bewijs kon vinden is dus niet waar. Maar dat Willy en Bea van niets wisten acht ik goed mogelijk. Die krijgen gewoon hun vergoeding gestort, daar is destijds een extra schep bovenopgedaan zoals in die deal stond, en die sindsdien geïndexeerd is, zonder verdere specificatie. Dus alleen de direct betrokkenen bij de deal zullen op de hoogte zijn geweest (een stel ambtenaren in de jaren 70, de toenmalige premier en Juul en Bernhard).

Equus africanus asin | 27-10-16 | 11:01

Het wordt bar en boos met die Oranjes. Ongegeneerd graaien uit de kas die door de belastingplichtigen wordt gevuld. En Rutte.? De man liegt nog als hij fluit maar hij lacht er wel bij. De Eikel.

Lichtstadfan | 27-10-16 | 11:01

Hallo Geenstijl, jullie kunnen beter gaan melden wanneer Rutte een keer de waarheid vertelt, scheelt weer een paar stukjes...

Rest In Privacy | 27-10-16 | 11:01

-weggejorist-

Epke_Zonderband | 27-10-16 | 11:00

Sano | 27-10-16 | 10:52

Probeer eens Minister President te worden zonder toestemming.

Dan zie je van wie dit land is en wie er beschermt wordt door de gewapende macht.

Teleo | 27-10-16 | 11:00

Pechtold die zeurt over twee schilderijen, terwijl hij zelf de drijvende kracht was achter die twee andere schilderijen die aangekocht zijn voor 80 miljoen per stuk. Grappig.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 11:00

Vergeet het hek in Griekenland niet, die mag ook wat kosten.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 10:57

Het is heel eenvoudig om te zien wanneer Rutte liegt ... Als zijn lippen bewegen!

James Lastig | 27-10-16 | 10:56

Nederland is net zoveel een koninkrijk als belgie. Ook daar is een of andere parasiet op een troon gezet ergens in de negentiende eeuw. Waar belgie historisch een vazalstaat is, geregeerd vanuit een anoniem buitenland, is nederland historisch een vrije republiek. Laat ons daar naar terugkeren.

Glasgow Argus | 27-10-16 | 10:56

Rutte en liegen! Ga weg!!

Carpe@diem | 27-10-16 | 10:56

Barkruk2 | 27-10-16 | 10:51
En zelfs dat 'uit de juiste doos kruipen' is ook al niet zeker.
Eerst maar eens een DNA-testje.

Petrus Poortwachter | 27-10-16 | 10:54

Waarover en hoe hoe gek moet het zijn , dat een kabinet anno 2016 nog wel kan vallen?

daytripper | 27-10-16 | 10:54

Ugh dat rookgordijn weer elke verkiezing, echte problemen onder t tapijt moffelen en t koningshuis als bliksemafleider.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 10:52

Toch lekker verdienen en je hoeft alleen maar uit de juist doos gekropen te zijn.

Barkruk2 | 27-10-16 | 10:51

Dat bedoel ik.

knier | 27-10-16 | 10:50

Dat Mark liegt is geen nieuws meer toch, GS?

knier | 27-10-16 | 10:49

Hij liegt zo structureel dat ik betwijfel of zijn echte naam wel Mark Rutte is.

Conan de Rabarber | 27-10-16 | 10:49

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl