Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Intussen, in Ambtenarenland

topicuwv.pngWanstaltige taferelen van bloedeloos managersgejank, van uw belastingcenten. UvA-ideologies met elkaar in verbinding, terwijl de werklozen krankzinnig worden van de overgemanagede en onderpresterende overheidsinstantie die gewoon rustig vier jaar uittrekt voor het verbeteren van de computers. Heeft u het verzinken van het eens zo trotse Nederlandse publieke bestel in het moeras van symboolpolitiek en nutteloos management eerder zo treffend gezien? Nee he? Kruidenvrouwtjes als Femke van Meulen die de hele dag dingen twitteren over "effectief communiceren in agile organisaties" zijn precies de reden dat overheden helemaal niet wendbaar zijn; tot de nok toe volgeramd met softies die niets anders doen dan de hele dag in intervisiegroepjes werken hun personal branding bijscherpen aan de co-creative living space of coöperation in a diverse environment for highly motivated professionals. Goed, over tot de orde van de dag en hopen om nooit werkloos te worden, om zo nooit in de klauwen te belanden van het volk dat zich afficieert als: "Enthousiast || Gedreven || Creatief || Analytisch || Hardlopen || Adventure Race || Wintersport || || Werkt bij UWV SMZ || Tweet op persoonlijke titel".

Reaguursels

Inloggen

Oneindelige leegte bereikt mijn netvlies bij het aanschouwen van het beeldmateriaal.

Ronnie uit Helmond | 22-10-16 | 17:08

Dat soort wijven heeft misschien wel lekkere tieten, maar zeker geen lekkere twieten!

Rhenium | 22-10-16 | 16:19

@Chopshop | 21-10-16 | 17:53

Dan zou ik toch een duidelijk met redenen omkleedde sollicitatie hebben gestuurd aan de organisatie waar die pielemuis voor werkte met daarbij subtiel de insteek dat wat pielemuis kan door mij 10 keer beter kan worden gedaan.

Pieter V | 22-10-16 | 16:09

@fikkieblijf! | 21-10-16 | 20:11

Hebben ze bij het UWV nog steeds volle werkweken van 36 uur?

Pieter V | 22-10-16 | 16:00

Alleen al de onvoorstelbare gotspe van dit soort onbenullen om zichzelf "professionals' te noemen.

Ik erger me daar al jaren aan aangezien die vele zogenaamde "professionals" waar ik mee te maken heb gehad stuk voor stuk onvoorstelbare improductieve nono's waren met meestal niet meer hersens dan een garnaal en dikwijls onvoorstelbaar vals.

De waarheid verdraaien en liegen alsof het gedrukt staat zijn dan ook de enige "professionele" vaardigheden die je misschien aam dat soort vernielers van de samenleving kunt toekennen.

Pieter V | 22-10-16 | 15:51

Als ze het slim hebben aangepakt krijgen ze er zelfs EU subsidie voor.

Ook ooit zoiets meegemaakt want als techneut moesten we netwerken. Klanten uithoren of er nog leads voor geschreven kon worden. Was zelfs een doelstelling. Alleen de tijd om na reparatie even een kop koffie te drinken kreeg je niet.

ojee1966 | 22-10-16 | 13:00

UWV-Uw Waarde Verdampt.
Tijd is ons sterkste wapen.

medelmo | 22-10-16 | 10:15

Rene046 | 22-10-16 | 02:38

hahaha.. dat waren mijn eerste woorden een half jaartje terug. Een 28 jarige werkconsulent 'riep'me op(uitnodiging met sanctie bij afwijzing)om mij 'snel'aan het werk te helpen. Ik erheen uiteraard, vrij genomen ervoor van mijn parttime baan, (zit gedeeltelijk in de WW)en vol enthousiasme meldde zich 14 minuten na aanvangstijd de 28 jarige consulent, joviaal en 'ondernemend'.
Omdat ik 'geluk'had vanwege mijn leeftijd, 50 plus, mocht ik meedoen met een cursus 'solliciteren en netwerken'. Mijn 'doe ik''wanneer kan ik beginnen en wat is het salaris'.. had ik verkeerd begrepen.
"consulent" gaf de cursus en ik mocht/moest die volgen.. ik heb consulent maar even enthousiast op mijn c.v. gewezen alwaar mijn arbeidsverleden alsmede mijn huidige werk stonden beschreven waaronder 'trainer, coach'.. na een snel scan over mijn c.v. ook nog fijntjes gewezen op m'n LinkedIn (had consulent tot mijn uiterste verbazing nog niet gedaan, was nog vroeg in de ochtend)kwam consulent ook tot de conclusie dat idd de cursus mij weinig zou bieden maarrrrrr deelname bood mij wel de kans om mijn profielfoto te laten maken door een 'deskundige'fotograaf.
Want die op mijn C.V. was toch wel oud. Vriendelijk mijn verwondering uitsprekend, nou.. da's geen compliment voor de professionele fotograaf die deze foto 4 maanden terug heeft gemaakt en zelf vanmorgen nog in de spiegel gekeken.. enfin. Uiteraard haar wel verteld waar ik wel behoefte aan had en UWV mij kon 'helpen om op de arbeidsmarkt productief te kunnen blijven na 34 plus jaren, bijv.scholing, bemiddeling en! mogelijkheden om bij de UWV binnen te stromen asl trainer, consulent of coach. Ik had gehoord over vouchers en bonussen voor werkgevers etc. Helaas, daarvoor was consulent niet en had ook geen kennis en verstand daarover..
Na een vriendelijke handdruk en een 'óver 4 maanden 'nodig'ik u weer uit en dan kunt u alsnog aan de cursus deelnemen' gingen we uit elkaar..
Vorige week bij de Boostdriedaagse flink genetwerkt, workshops gevolgd, 'oude'collega's!!' uit het vakgebied tegengekomen en een nieuwe profielfoto! laten maken... die van de c.v. en LinkedIN is inmiddels toch wel bijna een jaar oud.. aanvraag Voucher voor bijscholing ligt inmiddels bij de toetsingscommissie.
# ikhebd'rzinanI # nudoorstromenI #ikdoenogsteedsmeeikmagerzijnI #tjakka!I #newbosshereiIamI #readmyc.v.linkedINI

#directbeschikbaar!!!

fikkieblijf! | 22-10-16 | 09:37

@Rene046 | 22-10-16 | 02:38
Hij is leuk.

McMarx | 22-10-16 | 09:05

@eerstneukendanpraten | 21-10-16 | 18:27
Heb je momenteel een baan? Zo niet, dan ben je gewoon terecht benaderd en kun je een vergister gaan bedienen. Met je 'hoogopgeleid'.

fail | 22-10-16 | 08:13

ha.. en dit weekend (net als vorig weekend) is werk.nl uit de lucht vanwege onderhoud;

peter1953 | 22-10-16 | 08:13

Tijd voor een Alien invasie! Kan alles alleen maar beter op worden.

Meneer_de_uil_13 | 22-10-16 | 03:41

Van dat geld kun je beter in de kroeg gaan zitten teambuilden

lingo star | 22-10-16 | 02:45

heb nog een goede tip..
.
Solliciteer iedere week een keer bij het UWV.
En zeg gewoon dat je dol graag daar ook wil werken, en nergens anders...

Rene046 | 22-10-16 | 02:38

Hersenspinsels. Enige illustratie.

MistaRazista | 22-10-16 | 01:04

Hé, wat leuk! Deze management-werkvorm kreeg ik 8 jaar geleden ook.

Petskast | 22-10-16 | 01:01

Ik zou ook vies kijken als je verplicht naast zo'n kopvod moet staan...

Flapuidt | 22-10-16 | 00:21

t is ook nooit goed he gs, is er eens een succesvolle bedrijstak dat zonder iets te kunnen als een Kgezwel overal alles overneemt en de specialisten/geschoold kader eruit werkt en vervangt door schoonmakers en zzpslaven, en bovendien zichzelf mooi in stand houdt, is het weer niet goed. en dan die taal, van een onaardse schoonheid, hermetisch. hardlopen! (nooit n boek lezen oid's). Knap hoor. De neo liberale natte droom, van niets iets maken en de gebakken lucht duur verkopen. Gelukkig nooit meer sociaal democratisch geneuzel, maar neolibbe quatsch per strekkende meter. Zeg het maar, vanaf welke politieke positie er makkelijker een redelijke maatschappij te bakken viel/valt. Met wie praat je liever?

Hè Bah | 21-10-16 | 23:57

He, wat leuk! Dat deed de juf van mijn dochter van 7 ook vorige week in de klas.

SinEstilo | 21-10-16 | 23:55

@Chopshop | 21-10-16 | 17:41
Ik heb een paar maanden in een re-integratieproject gezeten.
Dat is net iets anders dan UWV maar de mensen die de boel 'runnen' rijden in auto's waar ik twee jaar voor moet werken met behoud van bijstand.
En het geld voor dat soort projecten komt uit de EU wat grotendeels door Nederland is betaald.
necrosis | 21-10-16 | 17:47

Oftewel: een vicieuze cirkel waarin wordt gesmeten met geld dat door mensen buiten die cirkel is verdiend.

Skorzeny2017 | 21-10-16 | 23:22

Toen ik tijdelijk werkloos was, heb ik uit principe geweigerd een uitkering aan te vragen. Dat zouden meer mensen moeten doen, maar ik vrees dat een utopie is.
Dikke Negor | 21-10-16 | 17:34

Je had beter het UWV zoveel mogelijk leeg kunnen trekken, aan de bovenstaande foto zie je namelijk wat ze anders met dat geld doen.

Skorzeny2017 | 21-10-16 | 23:19

Ja, dat krijg je ervan als het niveau van onderwijs dermate dramatisch afzakt dat dit soort taferelen heden ten dage opgevoerd worden.
Welke idiote manager heeft deze nonsens bedacht? Ik vind het al een belediging om er naar te moeten kijken, laat staan om het uit te voeren.
Dit land wordt steeds idioter.

Gravin v Kippenbouth | 21-10-16 | 23:10

Waarschijnlijk moeten ze verplicht iets aan training doen voor hun personeel. Nou... allemaal tegelijk en we kunnen em weer afvinken. Niet dat we er iets aan hebben...

kloopindeslootjijook | 21-10-16 | 22:57

Humanresourcegeneuzel en teambuilding onzin.
Die hrm-mensen moeten natuurlijk ook wat te doen hebben.

Waarschijnlijk ziet 99,99% van de rest van het personeel dit ook niet zitten en vind het pure tijd en geldverspilling (rekent u even de uurlonen mee) en zijn ze liever aan het werk.

Idem met bedrijfsuitjes en bedrijfsfeestjes. Er zijn blijkbaar nog steeds werkgevers die niet goed in de gaten hebben dat het personeel alleen meedoet omdat het een verplicht nummer is. Met kerst idem dito. Met name voltijdmedewerkers hebben wel wat beters te doen, ook prive.

Doe je personeel eens een plezier en laat een feestje gewoon een feestje zijn. En kerst gewoon kerst.

kloopindeslootjijook | 21-10-16 | 22:55

-weggejorist-

De_Teleprompter | 21-10-16 | 22:39

-weggejorist-

De_Teleprompter | 21-10-16 | 22:38

Hollander01 | 21-10-16 | 18:39
Piet Karbiet | 21-10-16 | 18:49
Hopla! een aantal Westmalle tripels om het weekend goed te beginnen.https://duckduckgo.com/?q=westmalle+tripel&t=ffab&iax=1&ia=images

Cobalt bomb | 21-10-16 | 22:22

Als ik baas was van zo'n bedrijf dan vloog iedereen er a la minute uit.

Stonecity | 21-10-16 | 22:18

sickworld | 21-10-16 | 20:16
Wat te denken van aalgladde mannen in goedkope confectiepakken, rondbanjerend op glanzende puntschoenen? Zich omhooglikkend en kontenkruipend bij directie of management, flemend en slijmend als krolse katers.
Ik heb ze gezien. Zelfs meegemaakt hoe een handvol van dergelijke lichtgewichten een gezond bedrijf naar de rand van de afgrond brachten. Totale nitwitten, zichzelf profilerend als 'hoogopgeleid' en 'deskundig'. Het resultaat van hun werk was een complete disaster.
Daar kwam geen vrouw aan te pas. (Zelfs de directie-typemiep was een man)
.
Kijken we even verder, bv in de politiek, dan zien we mannen als Rutte, Samsom, Asscher, vd Steur, Koenders, van Rijn, Wiebes, Weekers, Opstelten. Allen faalhazen.
Ik wil zeker niet beweren dat vrouwelijke politici het beter doen, integendeel. Maarrrr
.
Domweg roepen dat vrouwen van de werkvloer moeten is m.i. een achterlijke gedachtengang. Waarschijnlijk is uw leefwereldje nogal beperkt.
.
Kijk eens verder dan uw vensterbank. Misschien ziet u dan ergens een zeer deskundige vrouwelijke arts, een zeer succesvolle vrouwelijke ondernemer, een zeer vakkundige vrouwelijke techneut ofzo...
Mijn huidige baas is een vrouw. Zeer intelligent, zakelijk en tegelijkertijd zeer betrokken bij zowel personeel alsook haar klanten. Haar bedrijf draait als een tierelier, ik ben er blij mee.

appelvink | 21-10-16 | 22:08

Dit is een fysieke uitbeelding van de spaghetti broncode van de computersystemen.
Gratis advies:
1 - Onstla deze mensen.
2 - Vorm een nieuwe *interne* ICTS afdeling met competente ICTer.
3 - Ontwikkel in samenwerking met een *kleine* vaardige externe ICT partner.
De "grote 4" uitvreters zijn uitgesloten van deze aanbesteding.

hotmint | 21-10-16 | 21:58

Welnee, dit is een ontgroeningsritueel voor de trainees tijdens de Vrijmibo.

p3xxx | 21-10-16 | 21:54

Ik denk dat ik een uitzending van Koefnoen gemist hebt want dit kan toch niet waar zijn he...................

Rest In Privacy | 21-10-16 | 21:47

Tenenkrommende zweefteverige foto. Ik krijg er een enorm ernstig en zorgwekkend PVDA-gevoel bij en dat voelt best kut.

Rest In Privacy | 21-10-16 | 21:46

Gaap, zooooo 2004, dit destijds ook al eens ondergaan bij mijn toenmalige werkgever.

Fark Mutte | 21-10-16 | 21:44

De Marketeer zit ook in de WW en werd ontboden op het UWV kantoor voor een 'voortgangsgesprek' nadat men zelf een eerste afspraak had verzet. Helaas voor mij viel deze afspraak in de schoolvakantie van mijn dochter (4 jaar oud) en geen oppas beschikbaar. Heel netjes en vooral nederig gevraagd of de afspraak niet verzet kon worden aangezien ik niet heel hulpbehoevend ben (master opleiding, prima CV, netwerk ingezet etc.). Of ik niet met mijn dochter van 4 naar kantoor kon komen...:-/ En hoe ik had gereageerd als ik een sollicitatiegesprek zou hebben. Heb toen het heerschap even uitgelegd dat ik een solli zelf kan plannen maar een uitnodiging van het UWV maar heb te accepteren. Toen werd het heel stil aan de andere kant van de lijn. Ik mag nu volgende week, heb er nu al zin in.

De Marketeer | 21-10-16 | 21:40

Of ze nu niets doen omdat ze aan het slapen zijn achter nu bureau of ze zo hun tijd aan het verspillen zijn!

Moonwarrior | 21-10-16 | 21:15

Dit soort trainingen zijn de kwakzalverij van de 21e eeuw. Werkt niet maar kost bakken met geld wat in de zakken van schaterlachende ZZP'ers (meestal ex-zorg of ex-onderwijs) verdwijnt.
Ik kan overigens uit eigen ervaring zeggen dat deze onzin 25 jaar geleden ook al opgedrongen werd door de voorgangers van het UWV.

John Toroflex | 21-10-16 | 21:00

Wedden dat ze allemaal een profielfoto hebben met vuist onder de kin? "Want dat straalt wijsheid en standvastigheid uit". Mogen die 0.6 hipsters aub zo snel mogelijk het veld ruimen? En de achtergelaten rotzooi ook bitte gerne?

Jos Tiebent | 21-10-16 | 20:33

Het valt me op dat dit soort "samenkomsten" zich altijd afspelen op kantoren en nooit op de werkvloer. Kennelijk hebben mensen die daadwerkelijk arbeid verzetten dit niet nodig om te functioneren binnen de organisatie en kanreurrrrmensen wel...

Air van Boven Dorens | 21-10-16 | 20:24

Iedere werknemer herkent het: een organisatie en het werk moeten Agile worden. Lean. Scrum. Vroeger waren het termen als transparant, open, eerlijk, collegiaal, doelgericht, zelfkritisch. Het is een hele industrie die zichzelf in stand houdt. Nieuwe termen, nieuwe theorieën. Als je erin trapt en het zuiver navolgt, krijg je een burn out. Tja, en dan heb je het toch niet begrepen volgens de baas.
Waar het om gaat is, dat er een product wordt verkocht. Mooier, beter, verser, krachtiger dan de concurrent. Je wordt er ook gelukkiger van. Als de cursus maar duur genoeg is.
Er wordt gewoon CocaCola dan wel PepsiCola verkocht. Thans zonder suiker. Dat dan weer wel. De tanden rotten toch wel weg en je krijgt gewoon kanker van de zoetstoffen.

klanker | 21-10-16 | 20:23

Gemeenschapgeld verspillend typhustuig.

postmodernismisdead | 21-10-16 | 20:17

Laat ik het maar gewoon zeggen: wijven moeten van de wrrkvloer. En al helemaal uit de top van de organisaties. Nergens heb ik het zien werken, die hormoonbommen met loszittende tranen en emogejank.

sickworld | 21-10-16 | 20:16

necrosis | 21-10-16 | 17:39
bellen is niet nodig hoor.. gewoon uwv scholingsvoucher intypen en de rest de aanvraag is binnen 10 minuten zelf te regelen. Het antwoord, de toekenning daarentegen minimaal 8 weken!Druk, druk, druk daar bij de UWV!

fikkieblijf! | 21-10-16 | 20:11

Oja, dat wollen/bollen gedoe. 10 jaar terug in welzijnsland.. toekomstvisie ontwikkeling, met bollen wol.
Binnen de organisatie met het hele team. We begrepen er geen drol van wat nu de essentie was, hilarisch toen de hele boel in de knoop zat. Gelukkig volgde toen de lunch, verzorgd door vrijwilligers! 10 jaar terug dus..

fikkieblijf! | 21-10-16 | 20:08

Ze zijn overigens allemaal blank. Goh.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 20:01

@Temporary Passenger Toen ik bij het hier eerder genoemde tele/datacom werkte was FNV een opdrachtgever. De E-tak mocht daar bij de receptie bij de vier kolommen aldaar een cirkelvormig halogeen armatuurtjes ophangen van een dikke €2000 per stuk.....

Mr. Bigglesworth | 21-10-16 | 20:00

Doe.Even.Normaal!

SoepKip | 21-10-16 | 19:52

Niemand ziet die extreem kostbare Secto plafondlampen? Daar hangt voor 700 euro.. per lamp

Temporary Passenger | 21-10-16 | 19:51

Niet te geloven, wat een achterlijke (sorry voor mijn taalgebruik) vertoning. Iedereen wordt knettergek wordt tijd dat ze weer eens in verbinding met de grond staan in plaats van zo te zweven!

Rest In Privacy | 21-10-16 | 19:41

Wat een verschrikkelijk triest zooitje debielen, domme schapen, laten zich alles aanpraten door die krankzinnig geworden werkgevers die deze flauwekul mogelijk maken!

lanexx | 21-10-16 | 19:21

Cat-5 bekabeling, altijd ellende.

HijgentHert | 21-10-16 | 19:19

Schrijnend wat mensen op commando doen wanneer ze in de gaten hebben dat de functioneringsgesprekken er weer aan zitten te komen...

Air van Boven Dorens | 21-10-16 | 19:16

Ik zie de vervolgtweets al weer voor me: "Inspirerende dag gehad! En nu doorpakken! #verbinding #creativiteit #uwv2.0 #ervoorgaan" en dan maandag gewoon weer hun lamlendige zelf zijn achter hun grijze bureaus. Maar kudos voor de trainers/coaches die hier hun brood mee verdienen. Pissen in hun broek van het lachen volgens mij.

LastShadowPuppet | 21-10-16 | 19:14

Pfffff..... En dan gooien ze t ook nog de wijde wereld in alsof t niks is om je collectief dood voor te schamen. Hoeveel gekker gaan we het met z'n allen eigenlijk nog maken??

BlowingBubbles | 21-10-16 | 19:09

krelus | 21-10-16 | 18:42
Omdat ze dan bij hun eigen collega's om een uitkering mogen gaan smeken.

Admiraal Balthasar | 21-10-16 | 19:02

Wat verwacht je anders van een socialistische overheid dan gesubsidieerde, of sowieso van belastinggeld, betaalde kunstuitspattingen en gutmenscherij? Je kan op zondag geen NPO aanzetten of ze lullen wel een end weg over een boek. Of je ziet een of andere latente homo rare danspasjes doen. Op een ander kanaal wordt er dan met belastinggeld een of andere religieuze leer gepredikt. Als je door Nederland rijdt zie je tal van belachelijke kunstwerken. Van standbeeld tot rotonde-huis. Onze overheid houdt van geld verbrassen. We zouden eigenlijk een grondwet moeten krijgen waarin komt te staan dat alle vormen van subsidies taboe zijn. Misschien is dat een begin.

Admiraal Balthasar | 21-10-16 | 19:00

Ik zit nu bijna 29 jaar bij de firma en de laatste 19 jaar daarvan geef ik trainingen. In tegenstelling tot wat ik in dit stuk lees zijn dat wèl zinnige trainingen. Ik leer de mensen hoe ze data kunnen ophalen en dat op zo'n manier ordenen dat ze er ook meteen wat mee kunnen doen.

De kans zit er sterk in dat de firma mij er uit gaat gooien; velen zijn mij al voor gegaan. Het belooft dan wat te worden wanneer ik voor de eerste keer bij het UWV binnen zal komen lopen.

Het zal moeilijk worden mijn minachting te verbergen.

bft | 21-10-16 | 18:56

@Lupuslupus | 21-10-16 | 18:31
Voor de goede orde ik spreek geen waardeoordeel uit of het al dan niet normaal is dat men eerst 4 jaren moet werken voor het verkrijgen van de WW-uikering die langer duurt dan drie maanden om zodoende aan omscholingsprojecten deel te kunnen nemen.

ProAsfalt | 21-10-16 | 18:55

In de vorige eeuw zocht ik een managementbaan. Het UWV heeft toen digitaal welgeteld 1 vacature gemaild; voor een part-time vestigingsmanager bij McDonalds in Limburg.
3 uur rijden. I kid u not.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 18:52

Na het zien van deze foto moet ik me ziek melden. Helse hoofdpijnen.

dysdiadochokinese | 21-10-16 | 18:51

@Cobalt bomb | 21-10-16 | 18:03
Hiero! Doe maar een sixpack. Morgen om 8.00 uur op de club melden.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 18:49

Ga eens werken.

His Lordship | 21-10-16 | 18:45

kleuterschool niet voldoende geweest?
Ik mag toch hopen dat er een paar mensen met een brein zijn opgestaan en een middelvinger hebben opgehouden.

donkieshot | 21-10-16 | 18:44

werkelijk onbegrijpelijk dat hele kuddes van werkend Nederland dit soort flauwekul op commando van een of andere coach volgzaam uitvoert; niemand durft te weigeren; Stompzinnige, dure coaching-sessies voor bang personeel.

krelus | 21-10-16 | 18:42

Ommezwaai | 21-10-16 | 18:35

Telefoonsex is zo 2005!

eerstneukendanpraten | 21-10-16 | 18:39

Ik had allang weg moeten zijn, maar de titel was té voorspelbaar. Toch klikken. *deskpalm*
Nu moest ik in een ver verleden, nog loonslaafje, van mijn toenmalige chef maar een 'empathie-training' gaan doen.
Want het bleek dat als je knechtjes lopen te niksen, je dat met respect *proest* en onderbouwend moet benaderen en behandelen.
Ik heb dus welgeteld iets van 45 minuten van de 3-daagse cursus naar dat zweverige vrouwtje geluisterd.
Toen beleefd bedankt voor de eer.
Die mensen zijn niet goed, en dat komt ook nooit meer goed met ze. Boomknuffelende tofu-eters.
Die Femke valt ook in die categorie. Totaal de weg kwijt, ondanks haar draadjes.
@Cobalt bomb | 21-10-16 | 18:03
Graag! *klink*

Hollander01 | 21-10-16 | 18:39

Twitter is meuk! En het ligt er ook nog 's uit.

Asimov6 | 21-10-16 | 18:37

Oh wacht ze is d'r weer

raskol | 21-10-16 | 18:37

Budget moet toch op he. BTW snelle meltdown van Femkes twitteraccount zeg.

raskol | 21-10-16 | 18:36

Aha! Nu begrijp ik in welke chaos de aangetekende stukken van mijn vrouw tot twee keer toe zoek raakten.

TheFirstYelle | 21-10-16 | 18:36

dit is heel gebruikelijk.
ken verschillende mensen die dit hebben meegemaakt.
allerlei onzin "cursussen en "modules" die bakken met geld kosten en totaal ,maar dan ook totaal zinloos zijn.
dit is de macht van management en P&O baasjes die wezenloos en hersenloos zijn en zo zichzelf op de kaart zetten.
daarbij is het in die bizarre kringen doodnormaal om die flauwekul te doen want ze doen het allemaal bij de overheid.er is budget voor en gebruik je dat niet is er een jaar later minder budget.
en dus moet de belastingbetaler er van uit gaan dat hij nog meer moet betalen in de toekomst.

pejoar | 21-10-16 | 18:36

eerstneukendanpraten | 21-10-16 | 18:32
U heeft uw nick dan wel weer geen eer aangedaan!

Ommezwaai | 21-10-16 | 18:35

Cobalt bomb | 21-10-16 | 18:30
De belastingen op automobielen zijn torenhoog in DK.
Als je een auto importeert uit DK vanuit NL, betaal je een deel hiervan niet.
Hoe het momenteel zit weet ik niet, maar ooit was het heel voordelig om een automobiel uit DK te importeren.

Ommezwaai | 21-10-16 | 18:34

Mag ik een teiltje ?

Vesta | 21-10-16 | 18:33

Ommezwaai | 21-10-16 | 18:30

Wat denk je zelf?

eerstneukendanpraten | 21-10-16 | 18:32

Yep, alleen jammer dat menig bijstandsgerechtigde minimaal 4 jaren aan de slag moet gaan om langer dan 3 maanden aanspraak te kunnen maken op een ww-uitkering daar omscholing veelal niet binnen 3 maanden geregeld is en voltooid is.
ProAsfalt | 21-10-16 | 18:14
.
Het is toch niet meer dan normaal dat iemand eerst jaren*!* werkt voordat die aanspraak kan maken op de WW?

Lupuslupus | 21-10-16 | 18:31

In mijn 27 jaar die ik bij de Belastingdienst werkte heb ik deze totale onzintrainingen meermalen meegemaakt. Was er een reorganisatie geweest, dan trommelde men een of andere tuthola of een zeurende homo op die dan een dagje of wat "teambuilding" kwam geven. Nog nooit zóveel onzin bij elkaar gehoord. Het interesseerde niemand ook maar iets, behalve de leidinggevenden, die als blije kleuters meededen met iedere oefening. Terzijde : deze "workshops" kostten klauwen vol geld. Heb er eentje meegemaakt die bedoeld was om het opheffen van een bepaald dienstonderdeel "dragelijk" te maken voor de medewerkers. Er werd uiteraard niet gevraagd of de mensen daar behoefte aan hadden (wat niet zo was). Kwam er een raar oud wijf, een "biografisch consulent" die ons 8 (!) dagen van het werk hield met allerlei gezeik en gezeur en vage oefeningen en gesprekken. Dagen die van 9 tot 4 duurden ! Om compleet GEK van te worden was het.
Nog erger was dat je er verplicht aan mee moest doen. Wie dat niet deed, kreeg een schriftelijke verantwoording aan de broek, wat twee hardnekkig weigerende collegae overkwam.
Na afloop kwamen we er achter mevrouw € 250.000 (!!!) belastinggeld kreeg voor deze 100 % zinloze, nutteloze en irritante "werkwinkels" zoals ze de dagen noemde.
Ons diensthoofd, een nog jonge kerel aan het begin van zijn carrière hoopte bij de directie goede sier te maken met dit "cadeau" aan zijn medewerkers.... Kritiek en weigeren was ten strengste verboden.

Dit is maar één voorbeeld. Er is een hele industrie aan trainers, instituten en bedrijven die de afgelopen 25 jaar vele tientallen of zelfs honderden miljoenen aan belastinggeld binnenharkten met deze totale waanzintrainingen. Oncontroleerbare bullshit zonder enig bewijs van effectiviteit.

Nederlander65 | 21-10-16 | 18:30

eerstneukendanpraten | 21-10-16 | 18:27
"Toen waren we uitgepraat...."
.
Niet geneuqt dus?

Ommezwaai | 21-10-16 | 18:30

necrosis | 21-10-16 | 18:12

Kennelijk mag je in DK niet autorijden want dat is daar op alle fronten niet te betalen! Geen idee hoe de D. Herder rond tuft.
Ook een kleine japannertjes zijn schreeuwend duur, dus dat importeren zal ook wel niet werken. Wellicht als kit-car.

Cobalt bomb | 21-10-16 | 18:30

mr Fawlty | 21-10-16 | 18:10
U heeft gelijk, sjappo!
.
Taalnazi...

Ommezwaai | 21-10-16 | 18:29

Als vroegere klant bij het UWV werd ik onlangs nog gebeld door een overijverige ambtenaar van die club. Had misschien een baan voor me bij een biovergister. Gevraagd werd LTS, je moest de vergister bedienen en onderhouden. Ik opperde dat ik als hoogopgeleide Alpha niet zo veel technische kennis had. Maar je hebt bij je vorige werkgever toch met machines gewerkt, kaatste hij terug. Ja, klopt zei ik, reed wel eens op de heftruck. Toen waren we uitgepraat...

eerstneukendanpraten | 21-10-16 | 18:27

What The Fuck?

Dit wordt dus al minimaal 5 jaar gedaan door die twee van de pot gerukte bloemetjesjurkmutsen: imlikeohmygod.blogspot.nl/2015/05/kans...

Wie binnen het UWV maakt aan deze kansloze bende héél snel een einde???

Honorificabilitas | 21-10-16 | 18:27

@necrosis 18:09: Ik ken het probleem: ben zelf ZZP'er, en ik merk dat er op het moment (door de nieuwe wet rond freelancers) vooral aanvragen vanuit de overheid komen. En die vragen ook overal een certificaat bij. Ik kan gelukkig nog een beetje teren op reserves en andere inkomsten.

Certificaten zijn een teken van een luie HR-afdeling (en elke HR'er is lui). Hun belang is niet het vinden van de ideale werknemer, maar van het automatisch afschieten van zoveel mogelijk kandidaten. Ik heb zelf aan de andere kant van de tafel gezeten waar ik via HR mensen in moest huren, en dat is ook een hel.

Muxje | 21-10-16 | 18:25

Off topic.
Overigens wil ik graag de Walen feliciteren met het redden van het klootjesvolk door het niet laten doorgaan van CETA.

ProAsfalt | 21-10-16 | 18:21

ach dat is helemaal hip tegenwoordig. Althans, in nederland. Ik moest d'r altijd van gaan huilen en kreeg er een identiteitscrisis van. Tis vele malen erger als ze dit gaan doen met techneuten kan ik jullie melden.

sufkut | 21-10-16 | 18:21

@ProAsfalt | 21-10-16 | 18:14
Ik ben pas drie maanden werkeloos.

necrosis | 21-10-16 | 18:17

En die 1.000.000 ambtelijken,waarvan de helft overtallig is,gaat ook stemmen volgend jaar
Oh,ik wat mis ik de goddelijke kale.

De Profundus | 21-10-16 | 18:17

Als ik iemand echt wil beledigen noem ik hem of haar pvda'er.

Jezus_Boeddha | 21-10-16 | 18:16

@sinar2 | 21-10-16 | 18:07
Je hebt geen keus.
Ik schrijf liever een brief naar Shell dat ik de nieuwe CEO wil worden, dan dat ik straks zo weinig geld krijg dat ik onder een brug moet gaan slapen.
Tenzij een reaguurder nog een kamertje voor me over heeft.

necrosis | 21-10-16 | 18:15

@ProAsfalt | 21-10-16 | 18:12
pvda = pvda. Dat zegt genoeg. En pvda blijft pvda.

Jezus_Boeddha | 21-10-16 | 18:15

@necrosis | 21-10-16 | 17:41
Yep, alleen jammer dat menig bijstandsgerechtigde minimaal 4 jaren aan de slag moet gaan om langer dan 3 maanden aanspraak te kunnen maken op een ww-uitkering daar omscholing veelal niet binnen 3 maanden geregeld is en voltooid is.

ProAsfalt | 21-10-16 | 18:14

Het hele bericht ademt de geur van hypocriete pvda'ers die als zzp'ers werkelozen zogenaamd naar een baan moeten begeleiden. De pvda helpt ook mee je baan kwijt te raken.

Jezus_Boeddha | 21-10-16 | 18:12

@duitse herder | 21-10-16 | 18:06
Wat moet ik met een lambo?
De kofferbak van mijn Japannertje is groter en ook met mijn wagen kan ik snelheidsbekeuringen krijgen.

necrosis | 21-10-16 | 18:12

Correctie: Jetta Klijnmsa (PvdA) = Jetta Klijnsma (PvdA)

ProAsfalt | 21-10-16 | 18:12

Bij zo'n cursus vroegen ze altijd waarom ik niet mee deed. Als bevestiging dat een gek meer vraagt dan tien wijzen kunnen beantwoorden.

Jonkheer Wttewaall | 21-10-16 | 18:11

Yep, daar heb ik nu dagelijks mee te maken.

Alleen is er één verschil: zij krijgen ervoor betaald en ik werk voor nop dankzij Jetta Klijnmsa (PvdA) hetgeen de succesvolle reaguurders geweldig vinden want werken zult gij (voor nop).

ProAsfalt | 21-10-16 | 18:11

Die managementtrainingen en mobiliteit voor werkelozen is toch een hobby van slimme partij van de arbeiders?

Jezus_Boeddha | 21-10-16 | 18:10

Ommezwaai | 21-10-16 | 17:51

Een periode van 10 jaar noemt men een decennium.
Bij meerdere periodes van 10 jaar spreekt men van decennia.

Graag gedaan.

mr Fawlty | 21-10-16 | 18:10

@Chopshop | 21-10-16 | 18:00
Per vier weken, zetje leesbril eens op!
Helaas lees je steeds vaker advertenties waarin bepaalde eisen qua papieren doorslaggevend zijn.
Heb je diploma x niet, dan hoef je niet eens te solliciteren.
Een antwoord krijg je toch niet.

necrosis | 21-10-16 | 18:09

Kudt ende tijfus enden teeringh. Het UWV,de ultieme eindoplossing voor de beneden de boven ons gestelden. De nutteloze kutburgers. Dankzij ons huidige kabinet met een slordige 350,000 meer. Daar staan gelukkig de nodige goedkope importkrachten tegenover. De import van de islam namens NCO/NcOW gelieve er bij te verbleken. Wil het nog wat worden met ict'end Nederland: nu aziaten importen. Want een numerus fixus op slimmerikken in Nederland.Enzovoort enzo verder. Hasta manana. Dat is Mexicaans voor zie u na de muurhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Berlijnse_Muur

Hetkanverkeren | 21-10-16 | 18:08

@necrosis | 21-10-16 | 17:58
En dus krijg je dat mensen maar willekeurig op banen schrijven waar ze toch niet voor in aanmerking komen. En daarmee worden die bedrijven weer opgezadeld met een hoop extra werk om die brieven er weer uit te gooien.

sinar2 | 21-10-16 | 18:07

Ik klets ook graag uit me nek voor duizenden euro's per uur.

Jezus_Boeddha | 21-10-16 | 18:06


Dat is net iets anders dan UWV maar de mensen die de boel 'runnen' rijden in auto's waar ik twee jaar voor moet werken met behoud van bijstand.
necrosis | 21-10-16 | 17:47
.
Dan heb ik nog een tip voor je. Het beste kun je een Lamborghini in Zweden kopen. Vervolgens invoeren in Denemarken. Dat scheelt 1 miljoen.

duitse herder | 21-10-16 | 18:06

En spontaan ben ik opeens voor het herinvoeren van de doodstraf

Nekbaard | 21-10-16 | 18:06

In verbinding, maar zo totally out of touch with reality.

marcoplarco | 21-10-16 | 18:03

@Ommezwaai 17:51: LEAN, 6Sigma, Agile zijn echte dingetjes, waar je als bedrijf je voordeel mee kan doen als je het goed toepast. Dat laatste betekent wel dat je zweverige ZZP'ers en HR met hun tengels er af laat blijven.

Muxje | 21-10-16 | 18:03

ik ben naar IKEA, even kijken hoeveel bureau's ik daar kan testen.
Moet ik nog bier meenemen voor iemand als ik weer terug kom?

Cobalt bomb | 21-10-16 | 18:03

necrosis | 21-10-16 | 17:58
Uiteraard alleen bij ons, de roomblanke Hollanders.
.
Onze licht of zwaar getinte medebewoners geven gewoon een grote bek aan de balie. Succes verzekerd.....

Ommezwaai | 21-10-16 | 18:02

Helaas heb ik ook meerdere malen soortgelijke onzin mee moeten maken.

IslamPislam | 21-10-16 | 18:00

@necrosis 4 per week?!? WTF!

Chopshop | 21-10-16 | 18:00

chicago river | 21-10-16 | 17:57
Correct.

Nacho_Vidal | 21-10-16 | 17:59

@Chopshop | 21-10-16 | 17:53
Tegenwoordig is het vier sollicitaties per vier weken.
En mis je je de deadline, dan korten ze je gewoon op je uitkering.
Dat zijn nou precies de mensen die ik nooit zou uitnodigen op een feestje....

necrosis | 21-10-16 | 17:58

Ben je timmerman, straatmaker of lasser sta je daar met je breiwollen touwtjes werk te zoeken, dit land is stuk mag ik een nieuwe?

Flatuleerder | 21-10-16 | 17:57

Nacho_Vidal | 21-10-16 | 17:53
Aftrekken? Maar de vrouwtjes bedelen toch om uw edele penis? Gheheheh.

chicago river | 21-10-16 | 17:57

Wat een zielige vertoning. Betaald van ons belastinggeld.

Dutch_Holland | 21-10-16 | 17:57

Barf, barf, fucking barf!

calcoff | 21-10-16 | 17:56

Of dit advies: u kunt ook werk zoeken wat verder van uw woonplaats blaba.
Ik had op dat moment geen auto. Er werd me serieus gevraagd door iemand van de UWV of ik niet elke dag van iemand een auto kon lenen....

Chopshop | 21-10-16 | 17:56

Maar goed dat ik tijdens het lezen van GeenStijl een teiltje klaar heb staan voor precies dit soort momenten. Man man man..

DerFoehrer | 21-10-16 | 17:56

Kijk ze daar staan;) hebben nog nooit een bedrijf van binnen gezien.

mierus | 21-10-16 | 17:54

Mr. Bigglesworth | 21-10-16 | 17:47
Ík word zelfs kwaad van je verhaal.
Blij dat je daar weg bent.

Nacho_Vidal | 21-10-16 | 17:54

Ik had, toen ik langs moest komen, 2 sollicitaties te weinig (was op dat moment écht niks te vinden).
Het advies van m'n werk-coach: solliciteer ook maar op functies waar je geen aanspraak op maakt. Want 4 sollicitaties per maand is heilig.

Chopshop | 21-10-16 | 17:53

necrosis | 21-10-16 | 17:50
Dan zou ik toch maar eens gaan praten met het "topmanagement" van GS.

Ommezwaai | 21-10-16 | 17:53

Zelf ook een tijdje in de WW gezeten. Werd ontslagen. Nou kan je vertellen. Beste tijd van mijn leven.

Gamen! Slapen! Huis beetje opruimen. Aftrekken en zuipen.

Na 2 maanden was ik dat ook zat.

Nacho_Vidal | 21-10-16 | 17:53

Stel je bent een misantroop en je houdt er van om mensen voor lul te zetten en er tegelijk voor betaald te krijgen dan ga je dit soort werk doen. Uiteraard met een PvdA partijkaart op zak, anders kun je niet zulke belachelijke tarieven vragen.

Osdorpertje | 21-10-16 | 17:52

Muxje | 21-10-16 | 17:46
Tegenwoordig noemt men zulks gewoon "LEAN", "Six Sigma" of "TPM".
.
Het beestje krijgt ieder decennia zo'n beetje een andere naam, echter de strekking blijft veelal gelijk.

Ommezwaai | 21-10-16 | 17:51

Degene die voor zo'n cursus (sessie) opdracht gegeven heeft moet zich zeer, zeer diep schamen.

Stratum | 21-10-16 | 17:50

Het werkt juist contra-productief dit.

Mensen haten bedrijfsuitjes en shit.

Nacho_Vidal | 21-10-16 | 17:50

@Ommezwaai | 21-10-16 | 17:46
Helaas niet, anders was ik ondertussen meervoudig miljonair.
Voor zover ik weet heb ik nog steeds de meeste comments op mijn naam staan (dik 76K aan comments) maar het levert me geen cent op.
*snik*

necrosis | 21-10-16 | 17:50

Zouden die gefcorceerd hyperpositieve mensen zich wel eens afvragen welke psyhchische stoornis aan de basis van hun ziekelijke drang alles vanuit één kant te belichten ligt?

F#ckingAwesome | 21-10-16 | 17:47

@Chopshop | 21-10-16 | 17:41
Ik heb een paar maanden in een re-integratieproject gezeten.
Dat is net iets anders dan UWV maar de mensen die de boel 'runnen' rijden in auto's waar ik twee jaar voor moet werken met behoud van bijstand.
En het geld voor dat soort projecten komt uit de EU wat grotendeels door Nederland is betaald.

necrosis | 21-10-16 | 17:47

Kijk er niet van op. Zelf ooit bij een bedrijf in de tele/datacom meegemaakt dat er een kapitaal werd uitgegeven om de werknemers onderling verbonden te laten voelen. Hiervoor werd voor elke afdeling een zaal afgehuurd, tussen alle zalen werd een videoconferentie opgezet, en vervolgens kwam de baas vanuit de jaarbeurshal ons toespreken, en om ons alle verbonden te voelen moesten we een wave gaan doen via de videoconferentie, waarbij de wave digitaal van de ene naar de andere vestiging zou gaan. Maar daarvoor was het wel nodig dat elke vestiging een wave leader zou aanstellen om de wave op zijn, of haar, vestiging ordentelijk te laten verlopen. Daarop brak acuut de pleuris uit in de vestigingen want iedereen wilde wel voor de baas optreden als wave leader, zulks een eer !!!
Uiteindelijk hebben al mijn collega's (nu gelukkig ex-collega's) zich zelf allemaal voor lul gezet voor de camera. Zelf was ik de enige die met zijn klauwen over elkaar in de vensterbank was gaan zitten om deze treurigheid te aanschouwen. What has been seen, can't been unseen...

Mr. Bigglesworth | 21-10-16 | 17:47

necrosis | 21-10-16 | 17:39
Zit "beroepsreaguurder" ook het in het pakket?

Ommezwaai | 21-10-16 | 17:46

@Chopshop | 21-10-16 | 17:41
Ja, zo'n afgestudeerde werkcoach (v) van 22 die driekwart van je CV niets eens begrijpt. Been there.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 17:46

In het bedrijfsleven kwam ik deze flauwekul ook wel tegen. Vroeger keek ik daar met een roze bril naar qua mogelijkheden: nieuwe inzichten, netwerken, teambuilding, outside the box denken, enz. Lange tijd allerlei innovatiedingetjes gedaan, en dan bekijk je alles met een positieve blik. Maar als je naar de resultaten kijkt die relevant zijn voor het bedrijf... nul komma niks. Heeft nog nooit iets opgeleverd op de middenlange termijn (de volgende week zeg maar)

Muxje | 21-10-16 | 17:46

Chopshop | 21-10-16 | 17:4
Je hebt gelijk. Daarom zei ik het ook. Werk is werk en geen fantasme.

chicago river | 21-10-16 | 17:45

Of je nu belastinggeld verbrand of het humeur van je commerciële klanten, het is allemaal menselijke faal. En daar moet je op kankeren, want een mens die niet kankert is mislukt en ongelukkig.
Genoeg gekankerd, einde van de week.

Koos Knak | 21-10-16 | 17:44

Wellicht dat ze Tirsa (die filosofie- huilebalk van 21 lentes jong) gevraagd hebben om een onderzoek te doen. Dan voelt ze zich beter thuis en wordt haar tere zieltje niet gekwetst.

EEnzame SchizofrEEN | 21-10-16 | 17:44

Laat ze er gewoon trots op zijn. Dat UWV salarisschaaltje -van zowel UWV diender als ´innemer´. Ik weet er alles van want ik heb er wel gewerkt.

chicago river | 21-10-16 | 17:43

Ach ja ... als het digitaal systeem niet meer werkt kan het altijd nog met een touwtje en 2 blikjes.

Simon_GS | 21-10-16 | 17:42

@necrosis | 21-10-16 | 17:39
En dat wil ik ook graag meedelen aan @ProAsfalt, dat scheelt weer een hoop gezeur over gratis arbeid en Jetta's met zweepjes.

necrosis | 21-10-16 | 17:41

Ooit een paar maanden in de WW gezeten. Na 1x langs gegaan te zijn bij de UWV, concludeerde ik al dat de mensen die daar "werken" nog nooit echt werk hebben gehad. Ik bedoel wat is "werk-coach" in godsnaam.

Chopshop | 21-10-16 | 17:41

Met elkaar in verbinding, een geweldig idee.
Behalve als je inhoudelijk niks te melden hebt, en dat lijkt bij de meeste UWV-ambtenaren het geval te zijn.

Durmazon | 21-10-16 | 17:41

Aristotalloss | 21-10-16 | 17:36
Ja dit is gewoon wederom een IT fuckup daar.

Harry Turtle | 21-10-16 | 17:40

Erg goed over nagedacht. Wie weet waar de nooduitgang is? Wat als je 'verboden' bent en het ontruimingsalarm gaat, anyone?

De Ingeniale | 21-10-16 | 17:39

Via UWV kan je subsidie krijgen om een vak te leren/ om te scholen tot €2500.
Ik denk dat ik maandag maar eens ga bellen.....

necrosis | 21-10-16 | 17:39

Afgelopen jaren veel met UWV gewerkt (ja je leest het goed gewerkt), en ik moet zeggen hoe lager je in de organisatie komt hoe oprechter de medewerkers, en hoe meer begrip ze voor hun klanten hebben. De afdeling SMZ (medisch) lopen daarbij voorop. De aansturing is echter bagger en dat begint bij het ministerie.

kleuterleider | 21-10-16 | 17:38

Met een beetje zelfrespect zeg je toch gewoon "aan deze onzin doe ik niet mee".

roze_bril | 21-10-16 | 17:37

Niets zo fijn als een "baan" zonder verantwoordelijkheden, targets of werkdruk en niets zo fijn als het verbranden van belastinggeld.... welkom in de wondere wereld van de raamambtenaar.

Prof. Pim Pam Pet | 21-10-16 | 17:37

Proberen ze nou het systeemplafond te imiteren?

Schoorsteenveger | 21-10-16 | 17:37

Het gevolg van een hypotheek gezagsverhouding. Die mensen moeten van binnen huilen dat kan niet anders.

hurenisvoorpaupers | 21-10-16 | 17:37

Welkom in AllesKanLand!

Chatslet | 21-10-16 | 17:36

Inhoudelijke desolaatheid en schrijnende incompetentie verborgen achter een knuffelmuur van buzzwords.

Muggenmepper | 21-10-16 | 17:36

Volgens mij zijn ze de bedrading van het computernetwerk aan het ontwarren of niet?
Althans ze proberen het lijkt het.

Aristotalloss | 21-10-16 | 17:36

Raar gedoe zeg... moeten ze niet doen, heel week...

Doe mij maar twee ! | 21-10-16 | 17:35

Lieve help, lijkt goddomme wel een spelletje in de kleuterklas. Wat een waanzin...

Reykjavik | 21-10-16 | 17:34

Toen ik tijdelijk werkloos was, heb ik uit principe geweigerd een uitkering aan te vragen. Dat zouden meer mensen moeten doen, maar ik vrees dat een utopie is.

Dikke Negor | 21-10-16 | 17:34

Ik ga direct m'n WW opzeggen. Oh...

EllaRouvoet | 21-10-16 | 17:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken