Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paniek! Kiev marcheert naar Tweede Kamer

komtdieklimkon100.png Zo, nu wordt het echt spannend. De Oekraïeners zijn het BEU dat ze nog steeds geen associatieverdrag hebben, dat ze nog steeds geen plofkippen naar Nederland kunnen exporteren en dat ze nog steeds geen NAVO-lid zijn. In Brussel blokkeert Poroshenko al dagenlang het geitenpaadje van Rutte, maar de Kiev wil meerrr. Aanstaande week dinsdag wil MinBuZa Klimkin hoogstpersoonlijk de Tweed Kamer binnenvallen om eens een hartig woord te spreken met het Nederlandse Opperbevel der Mijdkrachten de Commissie Buitenlandse Zaken. Dat heeft de Oekraïense ambassade in Den Haag net vriendelijke verzocht nogal lomp en plompverloren aangekondigd. Zie de mail hieronder: of de Nederlandse parlementariërs van de dwarsliggende oppositiepartijen onderhand goddomme eens willen LUISTEREN naar de belangen van Kiev. Grappig en tragisch tegelijk: terwijl de Nederlandse nee-stemmer al 200 dagen chagrijnig maar lijdzaam afwacht tot MinPres Mark ein-de-lijk eens uitgekonkeld is over de binaire accepteren-of-negeren-uitslag van het GeenPeil-referendum, bestormen de brigades van Poroshenko gewoon wél het Binnenhof met hun gangster politics. Zit Mark Rutte al piepend onder zijn bureau in het zwaar gebarricadeerde Torentje? embassyUKRmail.jpg

Reaguursels

Inloggen

Komen de Oekraïners ook via de Grebbeberg en met parachutisten bij de Moerdijkbruggen?

Rien7847 | 23-10-16 | 02:14

Het hele eieren eten is dat Merkel en Obama hebben beslist dat er zo’n verdrag moet komen omdat ze bang zijn dat Rusland meer en meer zaken gaat doen met de rest van Europa.
Wat trouwens niet verkeerd zou zijn.
Die Neo Nazi’s blijven maar mooi thuis, die hebben in Nederland niets te zoeken of 24 uur vasthouden op Schiphol en dan terug sturen.
Waarom doet de EU zaken met schurken staten,zoals Turkey,Oekraïne en het altijd op oorlog beluste America.???

rexm | 22-10-16 | 14:36

"... macht van de EU indammen. De druppel holt de steen uit."
@ Poes Fiep | 21-10-16 | 23:17

+ 1

telelezer | 22-10-16 | 14:19

Dit gaat weer miljarden kosten. En de burgers moeten weer eens krom liggen voor deze EU praktijken. Het is misdaad tegen de mensheid.

24^7 | 22-10-16 | 13:07

Sinds wanneer meten buitenlandse bedelaars zich het recht aan de tweede kamer terecht te wijzen?
Zorg eerst maar eens voor een fatsoenlijk en waarheidsgetrouw rapport over het neerschieten van MH 17.
En steek dan je klauwen niet uit om geld te verdienen.
En probeer niet een EU land, terwijl je nog niet eens zelf EU-land bent, te dwingen aan jouw eisen te voldoen.
Het lijkt goddomme Poetin wel, die daar aan komt kakken.
Jullie hebben hier, in onze volksvertegenwoordiging, geen flikker in te brengen behalve lege briefjes.

mallekater | 22-10-16 | 08:35

Hoop dat Rutte wel weet dat hij net als Wilders meer beveiliging nodig gaat hebben als hij Ja zegt....

Rene046 | 22-10-16 | 02:51

Dat e-mailadres van Iryna begint gewoon met [email protected] als ik het internet een beetje mag geloven. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
Maar dat jullie dat niet tonen zal wel iets met hazen en angst te maken hebben, of zo.

borgmonster | 21-10-16 | 23:56

Tusk zegt vandaag in de krant dat ie bang dat CETA het laatste handelsverdrag is dat de EU zal kunnen sluiten. Omdat landen steeds vaker spaken in het wiel steken. Dus ook al levert het 'nee' inzake Oekraine misschien niet direct veel op, op de langere termijn helpt het uitbreiding van de macht van de EU indammen. De druppel holt de steen uit.

Poes Fiep | 21-10-16 | 23:17

-weggejorist-

Sicman | 21-10-16 | 22:09

Ik kan alleen maar hopen dat Poetin die kippenmoordenaar een keer bij zijn strot grijpt.
En vervolgens in een te klein gevangenisje stopt voor de rest van zijn leven.
Net als zijn kippen.
Laat dat hele corrupte Oekraine maar weer onder Russisch gezag komen.
We hebben er niks aan verloren.
Het blijft toch tuig wat aan de macht is daar, linksom of rechtsom.

klinkklaar | 21-10-16 | 20:47

@J.T | 21-10-16 | 14:37

'aan mij' limiteert de zoek opties ook wat denk ik

remtek | 21-10-16 | 20:29

Staat in mijn agenda. Is dit op 24SprekendeLeugenaars te volgen. Die Politici daar willen het nog wel eens met de vuisten uitvechten. Die wedstrijd wil ik niet missen ;)

Olieboer | 21-10-16 | 19:54

Het is hier niet anders dan in de de USA, multinationals en criminele landen maken hier de dienst uit.

Methylfenidaat | 21-10-16 | 19:25

Kunnen we hem even vragen naar Motorola:

blikopnosjournaal.blogspot.nl/2016/10/...

[quote]
maandag 17 oktober 2016

Dodelijke aanslag op Motorola

Gisterenavond in Motorola (Arcen Pavlov) om het leven gekomen bij een aanslag. Hij is omgekomen in de lift van het wooncomplex waar hij woont waar een explosief tot ontploffing werd gebracht. Oekraiense saboteurs worden verantwoordelijk gehouden voor de aanslag.

Motorola wordt gezien als een legendarische leider die zijn sporen verdiend heeft met het bevrijden van het vliegveld van Donetsk. Arcen Pavlov laat een vrouw (Elena) en twee kinderen achter. Het was Elena die luttele weken voor het neerhalen van de MH17 waarschuwde dat de Oekraieners erop uit waren een verkeersvliegtuig naar beneden te laten halen.

Zacharchenko, politiek leider van Donetsk, beschouwt de aanslag op Motorola als een oorlogsverklaring van Poroshenko. Naar de eerdere dodelijke aanslagen op "Batman" en Mozgovoi, is er met de dood van Motorola weer een prominent en karakteristiek militair leider weggevallen. [/quote]

Hij droeg op zijn uniform de Syrische vlag om zijn steun te betuigen aan de Syrische bevolking.
Moge hij rusten in vrede.

Ben-Bataaf | 21-10-16 | 19:06

Bij wijze van spreken heb ik nog liever Turkije bij de EU dan ratificatie van dit associatieverdrag met de bandieten en fascisten uit Kiev. Dat wordt de komende verkiezingen geen CDA en VVD stemmen, want dan wordt Nederland nog verder leeggeroofd.
D.A.A.R. | 21-10-16 | 18:35

Bij wijze van spreke beiden niet... of liever NEXIT.

Eeuh | 21-10-16 | 18:42

Bij wijze van spreken heb ik nog liever Turkije bij de EU dan ratificatie van dit associatieverdrag met de bandieten en fascisten uit Kiev. Dat wordt de komende verkiezingen geen CDA en VVD stemmen, want dan wordt Nederland nog verder leeggeroofd.

D.A.A.R. | 21-10-16 | 18:35

Mijn stem in maart, eventueel op een VVD, hangt zeer af van een ruggengraat die onze VVD premier de komende dagen en weken jegens onder andere de Oekraïne en Brussels, al dan niet gaat tonen.

SaintNick | 21-10-16 | 18:04

ze kunnen toch niet terug, gezichtsverlies, eerst de boel opstoken, een gewapend conflict uitlokken en dan samenwerking en handel toezeggen. De contracten met de grote jongens via die corrupte kliek uit washington en brussel liggen al klaar

gelachewoar | 21-10-16 | 17:51

Volgens mij is het email adres van mevrouw de cancellor nog wel te ontcijferen. Zou het helpen als mensen haar nog even herinneren aan de uitslag van het referendum?

marcoplarco | 21-10-16 | 17:44

@LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:29
En dit nog: nieuws.tpo.nl/2016/09/29/nieuw-boek-ex...
En de Bersiap. Vond je je maat terug met afgezaagde benen en zijn lul in zijn mond.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 17:43

Er kleeft Neerlands bloed aan de handen van die corrupte Oekraïnse nazi's, dus oprotten uit de tweede kamer en Nederland!
Zeg het dan, Rutte, zeg het dan verdomme, "Pleurt op, corrupte Oekraïnse nazi schweinen!". Douw die plofkippen maar im arsch!

BadLieutenant | 21-10-16 | 17:39

Mooi. Laat die Porosheko nazi's onze kamerleden maar intimideren. Zal ze leren de referendum uitslag te bagataliseren. Laat die linkse honden maar zweten.

postmodernismisdead | 21-10-16 | 17:28

-weggejorist en opgerot-

Heckantrieb | 21-10-16 | 17:06

De lafaards uit de tweede kamer zullen het afgedwongen bezoek met alle egards ontvangen, let maar op.

lanexx | 21-10-16 | 16:54

@De Koreaanse Slet:
Alleen gezellige en positieve dingen reaguren dus, anders ben je een bloedzuiger.

Muggenmepper | 21-10-16 | 16:44

De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 16:32
En wat is het verschil met wat je zelf doet eigenlijk?

Roadblock | 21-10-16 | 16:43

@De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 15:37 - wie ben jij om te kunnen bepalen wat belangrijk is voor iemand anders?
Jij weet niet waarom men tegen gestemd heeft, toch?

MarcS | 21-10-16 | 16:38

@De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 16:32
Ik denk juist dat de meeste geenstijl reaguurders meer historisch besef hebben dan een groot deel schapen wat afhankelijk is van MSM/staatsmedia.

First Contact | 21-10-16 | 16:38

Zo hallo

ikdenkwat | 21-10-16 | 16:33

-weggejorist-

ikdenkwat | 21-10-16 | 16:32

De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 16:29
Hoe laat pakken we de fiets naar de kroeg?

ikdenkwat | 21-10-16 | 16:32

Okay we doen het laatste helemaal over.

"We kunnen gerust stellen dat de gemiddelde reaguurder die niet acteert uit solide feiten maar hysterische drama en emotie. Zorgelijk is. Begrijpelijk maar tevens zorgwekkend. Het leven is nu eenmaal niet eerlijk maar als je alleen thuis zit te fulmineren en te externaliseren dan is er vooral iets mis met jou."

Zo is het beter.

De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 16:32

*niet

De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 16:29

Penus Decoratus | 21-10-16 | 16:06

De mensen die hier van vroeg tot laat klagen zijn het tegenovergestelde van de mensen die dit land hebben opgebouwd. Het zijn de bloedzuigers van de maatschappij.

Er zijn twee waarheden. De feiten en propaganda. De feiten zijn er voor mensen die wel werken, de propaganda is slechts emotie voor de mensen die het niet konden en dus wild en wanhopig om zich heen slaan.

We kunnen gerust stellen dat de gemiddelde reaguurder die acteert uit solide feiten maar hysterische drama en emotie. Begrijpelijk maar tevens zorgwekkend. Het leven is nu eenmaal niet eerlijk maar als je alleen thuis zit te fulmineren en te externaliseren dan is er vooral iets mis met jou.

De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 16:29

@J.T | 21-10-16 | 14:37 - mijn spamfilter blokt juist veel cijfers in e-mailadres. Geappig

MarcS | 21-10-16 | 16:28

Grootste nettobetaler en 1200 miljard in de pensioenfondsen. Een normaal krachtig leider zou zich niet laten chanteren door een corrupt land als Oekraïne. Maar helaas wij hebben Marc Rutte met zijn roedel lobbyisten...

First Contact | 21-10-16 | 16:23


Litouwen, Oekraïne?
Nog meer lange armen?
Pleur op!

Schietmijmaarlek | 21-10-16 | 16:18

Tijd dat we dit soort ongewassen apenlanden weer eens ouderwets de tief schoppen; Willy, gooi de anckers van de Groene Draeck los !

Kaltsnautzige | 21-10-16 | 16:17

En dat allemaal over de ruggen van 298 vermoorde mensen.

komtdatschot | 21-10-16 | 16:15

De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 15:37
Gast, echt niet te geloven!
necrosis | 21-10-16 | 15:53
Bier is goed voor het haar, dus je drinkt niet genoeg! (voor de duidelijkheid: het is een grapje, ik probeer je geen korsakov aan te praten)
-
Als je alles optelt wat er is gebeurd, staat er onder de streep straks welgeteld nada wat ons ook maar enigszins iets opleverd. Managers...

Cobalt bomb | 21-10-16 | 16:15

Mark verzint een nieuw excuus en gaat gewoon ratificeren, de dreiging van Rusland is inmiddels dermate groot geworden dat de uitslag geen recht meer doet aan het veranderde wereldbeeld, of iets van die strekking .
De lul !

Castor12 | 21-10-16 | 16:12

I would kindly appreciate your prómpt response. Ze hebben wel lev, daar in Kiev.

His Lordship | 21-10-16 | 16:11

-weggejorist-

Penus Decoratus | 21-10-16 | 16:06

Damn! Wat heb ik een zin in een VrijMiBo. Ben al ski-hutmuzie aan het draaien.

kleinkonijn | 21-10-16 | 16:03

@De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 15:37
Overigens ben ik onvrijwillig kaal, ik ben erfelijk belast, zeg maar....

necrosis | 21-10-16 | 15:53

Het volgen van de soap irriteert, maar wat is het toch mooi om alle zwakheden van Rutte op het internationale vlak blootgelegd te zien. De man wordt links en rechts voorbij gestreefd door de echte machtspolitici. En dat zijn niet de makke schapen in de tweede kamer die maar meehobbelen op de partijdiscipline en de belangen van de coalitie. Nee, dit is de vuile, harde macht die manipuleert en als ... dan als een Godfather van maffiosi en fascisten op de plank op voorraad heeft. Rutte is dus wel een mietje weten we nu zeker.

Graaier | 21-10-16 | 15:52

@De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 15:37
Heb jij soms wat tegen kale boze witmannen?

necrosis | 21-10-16 | 15:52

Het enige wat ik voor 18:00 uur terug zou sturen vandaag is het afgeslagen hoofd van Poro. Maar ik ben maar een eenvoudige 52% belastinbetaler met een veel te hoge bloeddruk..

funkyd | 21-10-16 | 15:48

Nederlandse politici: voor 2 tulpen te koop. Ukraïnse tulpen.

Raider Twix | 21-10-16 | 15:44

@KS: wie financiert die mogelijkheden voor NL-bedrijven? En u begrijpt hoop ik wel dat we met het ratificeren van dat verdrag de problemen van Oekraine/Kiev de onze maken? Mij niet gezien hoor.

Graaisnaaiert | 21-10-16 | 15:43

De remsporen in de boxershort van bruinwerker Rutte zijn donkeren dan de chocolade als de 70% puur cacao bevattende chocolaletters uit Kiev. Rutte laat zich chanteren door Oekraïne en de vazallen uit Brussel, hij schijt echt in z'n broek tot aan zijn borstenrok toe.

Goedverdoemme | 21-10-16 | 15:42

Gadver, een kongsie Litouwen/Oekraine. Welk Nederlands cruiseschip zal binnenkort getorpedeerd worden?

Hetkanverkeren | 21-10-16 | 15:38

Ik begin dit gejammer best beu te worden. Prachtig hoe het roze legioen de D66 en GroenLinks referendumwet trolde. Heel mooi. Maar jongens hou eens op. Deze deal is letterlijk voor niemand belangrijk hier. Of deze wel of niet doorgaat.

Dat gezegd hebbende vind ik Mark Rutte een mietje. Want leg de uitslag toch gewoon naast je neer. Iedereen weet wat je krijgt als je de twintig procent chronisch ontevreden en boze mensen serieus neemt. Niets. Een land is nu eenmaal niet gebouwd op gezeik en negativisme. Een land is gebouwd op ondernemers en hardwerkende mensen die hun steentje bijdragen zonder te klagen en te zeuren. Die hun centjes pakken waar ze kunnen en een mooi leven bouwen voor zichzelf en vooral de toekomst te weten onze kinderen en kleinkinderen. Eenzame kalende boze witte mannen vallen niet in deze categorie.

De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 15:37

Nee, u begrijpt het verkeerd. Pavlo Klimkin komt persoonlijk de schilderijen van het Westfries Museum, alsmede de primaire radardata brengen. Echt waar.

Rätselhaft | 21-10-16 | 15:37

@LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:23

Colijn liet de beetre slachtpartijen over aan generaal Van Heutsz. Die liet zich weer inspireren door islamoloog Snouck Hurgronje. Vooral die laatste wist 100 jaar geleden meer over de islam dan de hele Tweede Kamer nu. Hij is zelfs nog Mekka uitgetrapt.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 15:33

kapotte_stofzuiger | 21-10-16 | 15:13
Haha en ja. Raar om te bedenken dat de VVD vroeger (ok, naast de cp enzo, maar die werden beschouwd als extreem-rechts) de enige partij was in Nederland waar je rechts op kon stemmen. Rechts in Nederland was rechts van het links achteraf gezien. Daarbij is ook niet alles goed aan rechts zoals privatisering. Tijd om de beestjes links en rechts een nieuw naampje te geven. Conservatief en progressief voldoen niet meer.

Patje2011 | 21-10-16 | 15:32

Nogmaals, wanneer ons geslachtsloze MP-tje nu weer zijn reet ter beschikking stelt van activisten uit de Oekraine, ben ik helemaal klaar met deze fapclown.
wanneer een zichzelf iets te belangrijk vindende idioot van een iets te corrupt land meent hier, godverdomme in ONS parlement, ons de wet te moeten voorschrijven, dan heeft dat corrupte klotenland zich toch echt gediskwalificeerd.
En de EU kan doodvallen.

mallekater | 21-10-16 | 15:32

Op de NOS site staat nu weer het verhaal dat als Nederland niet tekent het akkoord in de praktijk gewoon doorgaat omdat de voorlopige inwerkingtreding in dat geval simpelweg tot in lengte van dagen kan worden verlengd. Dit is het verhaal dat Rutte ook telkens ophangt. Wat ik hieraan dus niet begrijp is dat als dit waar zou zijn, Rutte totaal geen probleem zou hebben. Aan de ene kant kan hij gewoon niet ratificeren en zo formeel de uitslag van het referendum respecteren. Niemand die hem wat dat betreft iets kan verwijten. Aan de andere kant krijgt hij in de praktijk gewoon z’n zin omdat het verdrag gewoon onveranderd doorgaat. Maximaal resultaat zou je zeggen voor Rutte. Wat ontgaat mij hier dan dat Rutte zegt zo’n probleem te hebben?

allenamen | 21-10-16 | 15:32

Laat hem gelijk even de radarbeelden en de schilderijen meenemen.

Wutbürger_ | 21-10-16 | 15:32

[email protected] gebaricadeerd torentje. Pipo de Clown, Andre van Duin en Kim Holland komen daar nog binnen.

Lefgozer | 21-10-16 | 15:31

Colijn was die van de kampongs vol vrouwen en kinderen. Dus, mijn eerdere plemp waarbij ik ten onrechte suggereer dat Colijn een bom op een schip had gegooid, wil ik bij deze graag rechtzetten.

LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:31

Oh. Niks Colijn. Minister Deckers. Sorry Colijn. In kabinet De Ruijs Bereboot. Herstel Beerenbrouck.

LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:29

Lekker laten klappen Rutte,
Engeland is er al uit, nu kunnen wij er ook stappen.
Ze doen het maar lekker zonder die netto 7,2 miljard van ons.
Beginnen we met Engeland een handelsverdrag.
Met een beetje geluk stappen daarna ook nog Denemarken en Finland uit deze rotzooi, en kunnen we eindelijk verdragen sluiten met normale landen, en kan Nederland EINDELIJK na jaren weer eens een paar centen overhouden en een bloeiende economie melden.
Is voor onze ouderen (die toch al schandalig behandeld worden) ook veel beter.

Alexander Pechkop | 21-10-16 | 15:27

Graaisnaaiert | 21-10-16 | 15:17

Dat kan ik zelfs beantwoorden. 1.) Het kost je geen cent extra. 2.) Het geeft je ook geen extra problemen.

Wel geeft het mogelijkheden voor Nederlandse bedrijven.

De Koreaanse Slet | 21-10-16 | 15:26

Bricks.
I hope he shytes them. By the thousands.

WC Experience | 21-10-16 | 15:26

Piet Karbiet | 21-10-16 | 15:17
Lol. Ik ga er niet de les voor uit lopen. Wie doet nou zoiets he, dat schip naar de kelder. Wat een verhaal.
Was het niet ook Colijn, die, ik had het ooit gelezen, maar kan het niet terugvinden, die hele kampongs, vrouwen, kinderen, overhoop liet schieten, onder het motto, "ja dit is niet leuk, maar hey".

Wat dat betreft valt Mark Rutte mee.

LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:23

@necrosis | 15:08
Aha, ik zie dat het 15.00 uur is geweest. Goed voorbeeld doet volgen, dus ik ontkurk, as we speak, een Rochefort #10. Proost!

hatari | 21-10-16 | 15:23

mijn god wat een slecht Engels. Dit biedt dus kansen.... die tekenen alles want ze snappen toch niet wat er in het Engels staat.

rainmanOC | 21-10-16 | 15:22

Mijn inschatting: Rutte rekt zover mogelijk, en ratificeert het verdrag NIET. Om te pronken hoe eurosceptisch ze kunnen zijn, en hoe ze voor het Nls belang doorklonken. Vlak voor de verkiezingen is de VVD altijd een stuk rechtser dan de partij in wezen is.

Ebert de R | 21-10-16 | 15:21

Dear Mister Klimkin,
if you can explain to the Dutch voters why we should say "yes" to a treaty that a: costs us lots of money and b: gives us nothing more than more problems to solve, please, be my guest. If not, just shut the hell up and get the fuck out of this country. We don't want you over here, and we most certainly aren't impressed by your petty attemps of blackmailing and threathening.

Graaisnaaiert | 21-10-16 | 15:17

@LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:06
Stukje koloniale geschiedenis om mee thuis te komen.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 15:17

Is dat nog op NOS.nl te zien?

Oprisp | 21-10-16 | 15:16

Dat (ongevraagd bezoek) krijg je als Europarlementariërs op het Maidanplein in Kiev ongevraagd uit hun bol gaan....
De EU is zelfvernietigend.

nederburger | 21-10-16 | 15:16

@Patje2011 | 21-10-16 | 15:06
De VVD wordt zelfs door de SP rechts ingehaald

kapotte_stofzuiger | 21-10-16 | 15:13

Klimkin, met gevolg: "Hello"
Voorzitter Tweede Kamercommissie: "Ah. U komt de wc betegelen"

LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:12

-weggejorist-

Alexander Pechkop | 21-10-16 | 15:12

Karpaatse strapatsen

LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:11

Wie zijn die gasten en wat komen ze doen ? Nee echt serieus, wie heeft deze gasten toegang gegeven in de context van een Nederlands referendum ?

netniet | 21-10-16 | 15:08

Tha Man | 21-10-16 | 15:02

Nee, dit klinkt alsof Rutte in Europa heeft verteld dat hij helemaal geen donder te vertellen heeft over wel of niet tekenen. De Kamer beslist daar in alle gevallen over.

Zie verder mijn comment van 14:39

breakingnews | 21-10-16 | 15:08

@Piet Karbiet | 21-10-16 | 15:03
Die bewaar ik voor morgen, de eerste kroonkurk is reeds gesneuveld.
*burp*

necrosis | 21-10-16 | 15:08

Als je de ledenlijst van die commissie bekijkt zullen er maar bar weinig bezwaren binnenkomen. Je mag wel aannemen dat ze mogen aanschuiven.

Bennie Boos | 21-10-16 | 15:08

Dat dit maar het einde mag zijn van Rutte. Hopen dat de vvd weer wat rechtser wordt op bepaalde vlakken.

Patje2011 | 21-10-16 | 15:06

Piet Karbiet | 21-10-16 | 15:01
Mijn god zeg, wat een treurnis en een schande. Ik had een heel ander schip in gedachten, zo uit de losse pols, namelijk het vlaggeschip van de Ruyter.

Maar wat een verhaal. Ik wist dat niet eens, deze geschiedenis. Voorlopig leesvoer voor me.

LibertasSimplex | 21-10-16 | 15:06

@Tha Man | 21-10-16 | 15:02
Rutte een ieniemienie ruggengraat?
Ik denk eerder een 50 cm lange buttplug.
Maar als hij weigert te tekenen bij het kruisje, zal het me verder jeuken.

necrosis | 21-10-16 | 15:05

Prachtig

Hoe meer die lijpo's stampen en raar doen hoe gemakkelijker Rutte straks kan zeggen dat hij niet ondertekent.

Aan de ene kant zijn dan de stemmers hier blij, aan de andere kan hij zeggen dat de Oekraïne raar deed en hem probeerde te pesten en MH17 onderzoeken te dwarsbomen tegen z'n EU matties. Das zomaar 2x gezichtsverlies vermeden.

Iedereen blij, behalve de Oekraïne, maar ja, die vindt stiekem toch niemand aardig.

Dofolo | 21-10-16 | 15:04

@necrosis | 21-10-16 | 14:55
Lol. Geniet van je bot.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 15:03

Dit klinkt alsof Rutte in Brussel heeft verkondigd niet te gaan ratificeren en er een paar lui ineens toch erg nerveus worden... Zou Rubberen Rutte dan tóch een ieniemienie ruggengraatje hebben?

Tha Man | 21-10-16 | 15:02

@LibertasSimplex | 21-10-16 | 14:54
Die muiterij op de Zeven Provincien was wel lang een taboe. De matrozen kregen van de Nederlands Indische Vloot achter elkaar een loonsverlaging van 5% en een van 8% te slikken. Toen de derde korting van 10% werd afgekondigd, was de maat vol. Inboorlingen kregen sowieso al minder, een Menadonees had een hogere salariëring dan een Ambonees en deze had weer meer dan een Javaan. De regering Colijn gooide toen maar een bom op het schip. 19 doden.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 15:01

Schoorsteenveger | 21-10-16 | 14:58

Shit , dat is waar. We zijn verloren.

gatito | 21-10-16 | 15:01

Zijn wij het Gallie van de EU en zijn de andere volkeren gezwicht voor het terreur? Nu de toverdrank nog, ingrediënten moeten altijd in het gevaarlijke gebied gehaald worden.

ikdenkwat | 21-10-16 | 15:00

gatito | 21-10-16 | 14:56
Roos mag voorlopig nog niet meedoen.

Schoorsteenveger | 21-10-16 | 14:58

zucht in maart is met het alweer vergeten let maar op , behalve de gluurders hier die het volgen .
maar het geeft wel koren op de molen z.n week voor de verkiezingen je kan ze finaal afmaken met hun leugens en bedriegers en graaiers mentaliteit .
zoals het er nu uit ziet wordt het in maart een 7 partijen regering (kots smilie)

witchmaster | 21-10-16 | 14:58

Misschien moet Roos maar zijn marinepakje en petje opzetten en ze tegenhouden in de Tweede Kamer.

gatito | 21-10-16 | 14:56

Zo, Van Rossem is eindelijk wakker wat betreft 'exporteren' (ipv importeren)
En waar blijft het bedankje voor mijn immer alerte aanwezigheid?

-edit Braaf -

necrosis | 21-10-16 | 14:55

Piet Karbiet | 21-10-16 | 14:48
Ja. Inderdaad. Los van enige muiterij lees ik trouwens: Een lengte van 62 meter, een breedte van een meter of ruim tien. Een bemanning van meer dan 420 koppen. Beetje druk. Lijkt me geen pretje. Poeh.

LibertasSimplex | 21-10-16 | 14:54

Van Toor? Regelt Clown Bassie de boel in de Tweede Kamer. Er wordt me nu veel duidelijk.

Roodneus | 21-10-16 | 14:53

@Bennie Boos | 21-10-16 | 14:49
Misschien iets voor een referendum?

Haatgenerator | 21-10-16 | 14:51

Litouwen is trouwens ook een maffiastaat van jewelste net zoals die andere baltische staatjes. Het was dat Moskou ze goed onder de duim kon houden in Sovjet tijden net zoals Oekraine maar nu ze losgeslagen zijn komt hun ware aard boven.

sinar2 | 21-10-16 | 14:50

Trouwens hun vloot ligt toch al in de Noordzee.

gatito | 21-10-16 | 14:50

Als Rutte nu slim is dan nodigt hij Poetin ook uit om mee te doen met het gesprek.

Haatgenerator | 21-10-16 | 14:50

Krijgen we ook nog te zien welke fracties bezwaar hebben.
En reactie moet uiterlijk 18.00 binnen zijn, want anders?

Bennie Boos | 21-10-16 | 14:49

-weggejorist-

Brulboei_61SB | 21-10-16 | 14:49

Hondsbrutaal dat je zomaar jezelf uitnodigt. Dit land gaat echt naar de haaien op deze manier. Ik denk dat ik mijn retourtje Down-Under maar omboek in een enkele reis...

Brulboei_61SB | 21-10-16 | 14:49

Hoe dit overleg zal verlopen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat deze Klimkin na afloop zal twitteren dat hij persoonlijk heeft afgesproken dat NL het associatieverdrag zal ondertekenen.

Haatgenerator | 21-10-16 | 14:49

Hondsbrutaal die lui.
Wie gaat die Oekraïners even hun plek wijzen?
nemoj me jebat | 21-10-16 | 14:45

Rutte niet, Tweede Kamer niet, Eerste Kamer niet, Willempje ook niet.
Denk dat we Putin maar moeten inschakelen.

gatito | 21-10-16 | 14:49

Iryana heeft vast vele kwaliteiten, maar de Engelse taal is er geen van....

Tom Hagen | 21-10-16 | 14:49

@LibertasSimplex | 21-10-16 | 14:40

Of dichter bij huis, de Muiterij op De Zeven Provinciën.

Piet Karbiet | 21-10-16 | 14:48

Wat komen ze hier doen dan??? Het verdrag is tussen de EU - Oekraïne... Nederland zei NEE... (Alleen Rutte nog)

verlegenmaarlief | 21-10-16 | 14:48

Uit deze verderfelijke EU, en wel zo snel mogelijk.

We mogen netto flink betalen en verder loopt iedereen over ons heen. Fuck hen, allemaal.

Muggenmepper | 21-10-16 | 14:48

Hondsbrutaal die lui.
Wie gaat die Oekraïners even hun plek wijzen?

nemoj me jebat | 21-10-16 | 14:45

Piet Karbiet | 21-10-16 | 14:43
Dank je wel, Pietor Karbietkinenko

LibertasSimplex | 21-10-16 | 14:45

Dit is geen lange arm maar een gestrekt been, in een glimmend gepoetste zwarte laars gestoken.

Schoorsteenveger | 21-10-16 | 14:45

Rutte zit gewoon in de zak van de corrupte elite;
Hij wil mee spelen met de grote jongens maar er wordt aan alle kanten met hem gesuld.
Om met de woorden van Opa Ivo te spreken: het was niks, het is niks en het zal niks worden. Maar ondertussen zitten wij met de tyfuszooi die de machtsgeile psychopaten in Den Haag en Brussel op ons bord flikkeren.

Daarom: fakkels en hooivorken; het is zo ver

beschuitfluiter | 21-10-16 | 14:44

Bij deze geef ik ome Vlad toestemming om Litouwen binnen te vallen.

orca | 21-10-16 | 14:43

exporteren niet importeren

Bokito ergo sum | 21-10-16 | 14:42

J.T | 21-10-16 | 14:37

Die cijfertjes uit dat mailadres zijn de toegangscode voor de kluis waar die primaire radarbeelden opgeborgen liggen.

breakingnews | 21-10-16 | 14:42

Klimkin. Was dat niet iets met muiterij op een schip. Of zeg ik nou weer iets strafbaars tegenwoordig.

LibertasSimplex | 21-10-16 | 14:40

Alles lijkt godverdomme wel door de ratten besnuffeld hier. Wat denkt dat hoerenkind wel niet hier te kunnen komen doen? Hoog tijd dat we Kiev een bezoekje gaan brengen met onze brandnieuwe JSF, die dingen hebben we tenslotte niet voor niets. We bombarderen ze de moeder en verstoppen de radarbeelden.

Localhero | 21-10-16 | 14:40

@kapotte_stofzuiger | 21-10-16 | 14:26
Ik wil helemaal GEEN Oekraïne!

necrosis | 21-10-16 | 14:39

Dit is precies wat ook de verwachting is. Rutte heeft het uitgelegd dat hij hier nooit onderuit komt, namelijk hij moet een wetsvoorstel indienen:
- ofwel ter goedkeuring
- ofwel ter intrekking van de wet tot ratificatie,

Daar kan hij NIET en NOOIT onderuit. Dat is een wettelijke verplichting die volgt uit de referendumwet. Er zal dus altijd door de TK gestemd worden over die wet.

Omdat ze Rutte al wel in de tas hebben, proberen ze nu via de heer Krimsom/Kremlingeling of hoe hij ook heet, de rest van de Kamer nog even onder druk te zetten.

breakingnews | 21-10-16 | 14:39

In principe gaat Tweede Kamerleden zélf over de uitnodigingen. Waar haalt Litouwen het lef vandaan om Oekraïne mee te willen nemen? Als ik word uitgenodigd op een feestje, dan neem ik toch ook niet Jan en alleman mee?
We laten ons in West-Europa zwaar misbruiken op het Oekraïne dossier door Oost-Europese landen met rancune richting Rusland.

Duifmans | 21-10-16 | 14:39

Tja, had nu maar gewoon gelijk ja gezegd. Dan was iedereen het wel vergeten, desnoods met een heus nu echt 1000 euro belofte. Nu zo vlak voor de campagne word het wat pijnlijk.

jip_86 | 21-10-16 | 14:38

Eerst die schilderijen maar eens terug.

Rest In Privacy | 21-10-16 | 14:37

-weggejorist-

J.T | 21-10-16 | 14:37

Spelfouten, luitjes. Lijdt me af van het stukkie 😉
Guust Kadaver | 21-10-16 | 14:33

De spelfoutjes "lijden" jou af, hmm ok.

breakingnews | 21-10-16 | 14:36

Overigens dacht ik bij MinBuZa Klimki eerst aan Klimbim.
Misschien is daar toch meer overeenkomst mee als dat op het 1e gezicht lijkt.
www.youtube.com/watch?v=k1lwT72rTq8

Herr Zimmermann | 21-10-16 | 14:35

Wat de Rijkscommissaris Rutte bezielt en of -ie soms van de ratten besnuffeld is. Want anders zetten we een ander poppetje van Poroshenko neer hoor. Net zo makkelijk.

Hoogachtend,

etc etc

LibertasSimplex | 21-10-16 | 14:35

"dat ze nog steeds geen plofkippen kunnen importeren"
@Van Rossem

Moet dat geen exporteren zijn?

necrosis | 21-10-16 | 14:35

Spannend wat die slappe zak van een Rutte nu weer zegt.

mondkapje | 21-10-16 | 14:35

Nu kunnen de maskers af, spannond of iemand de vinger geeft.

gentle giant | 21-10-16 | 14:33

-weggejorist-

Guust Kadaver | 21-10-16 | 14:33

Beetje rare vraag. Alsof je in de showroom zit om een nieuwe auto te gaan kopen en de vraag komt of de mijnheer van de Ikea er bij mag komen zitten om een bankstel aan te smeren.
Ik mag toch hopen dat die buitenland commissie dingen zal weten te scheiden.

Graaf van Egmont | 21-10-16 | 14:32

Zoals ik altijd al zei zijn de machthebbers in Kiev criminelen die gewend zijn desnoods met geweld hun eisen af te dwingen. Daarom vinden ze het heel normaal om zaken zoals MH17 als dwangmiddel te gebruiken en blijkbaar ook om zichzelf uit te nodigen bij besprekingen tussen derden.
Reden te meer om de grenzen potdicht te houden en het verdrag direct te verwerpen.

sinar2 | 21-10-16 | 14:32

@RepubliekHolland1234 | 21-10-16 | 14:25
We hebben ze gisteren zonder punten terug naar de Oekraïne gejaagd

hendrikjandetuinman | 21-10-16 | 14:31

@kapotte_stofzuiger | 21-10-16 | 14:26
Wou u een aardig of eerlijk antwoord? *proest*

Hollander01 | 21-10-16 | 14:31

Als Rutte vanavond Juncker even mededeelt dat NL niet gaat tekenen, daarna een persconferentie geeft over dit besluit, en vervolgens een mailtje terug stuurt dat MinBuZa Klimki welkom is voor een lekker bakje koffie met een mariakeeje.... dan is toch alles opgelost.
Toch?
Toch?

Herr Zimmermann | 21-10-16 | 14:30

fakkels en hooivorken mensen...

beschuitfluiter | 21-10-16 | 14:29

Ach, weten allemaal dat:
** Rutte het verdrag gewoon ratificeert. Want als je roept dat het maar een handelsverdragje is om vervolgens je broek vol te poepen als er een "nee" uit het refendum komt, dan kiest Rutte altijd voor de mensen met de meeste macht: en die zitten in Brussel. Kiezers is dan probleem nummer 2 voor 'm

** Dat Rutte banger is voor Sjenko dan voor z'n eigen kiezer.

** Dat het feit dat Sjenko z'n eigen minister even bij Nederland laat "buurten", dat dat véél meer indruk maakt dan janken in Brussel over iets wat een nationale aangelegenheid is.

** Dat Rutte denkt dat de kous hier mee af is, niet wetende dat hij óf Nederland kwijt raakt aan de islam, óf aan Brussel. En dat als er geen land is, er ook niets is om over te regeren. En dat baantje in Brussel waar hij al zo lang op aast betekent dan ook weinig meer als de rest van weldenkend Nederland vertrokken.

kanon0503 | 21-10-16 | 14:29

Hoezo heet die Klimkin Mr.mr.? Is hij dan mannelijker?

hendrikjandetuinman | 21-10-16 | 14:29

A promt respond zou een goed idee zijn.

ouwespamhoer | 21-10-16 | 14:28

Rutte, wen er maar aan.
En ze willen plofkippen exporteren niet importeren.

paridae | 21-10-16 | 14:28

Mooi een-tweetje door die Litouer. We neuken jullie allemaal de moeder.

Graaf van Egmont | 21-10-16 | 14:28

Zijn de vertegenwoordigers van GeenPeil ook uitgenodigd bij dit "Overleg op hoog niveau"? Gniffel, gniffel.

Toetsiemonster | 21-10-16 | 14:28

Even ter herinnering: nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Ts...

Als klein stofzuigertje blij dat bladgroente niet gegeten mocht worden, maar wat hebben de Oekraïeners verder voor ons gedaan?

kapotte_stofzuiger | 21-10-16 | 14:28

Ja maar; het belang van de Nederlandse burger moet niet worden gediend, maar juist die van het europese project dan wel de Oekraïense regering... dat is mijn uitspraak en daarmee moet u het doen... bleghhh

KDbdl | 21-10-16 | 14:27

Willen jullie meer of minder Oekraïne?

kapotte_stofzuiger | 21-10-16 | 14:26

Kunnen wie die man arresteren ivm betrokkenheid schilderijenroof en MH17.
even kijken hoeveel nazi's uit Kiev hierheen komen, wacht even, speelt Feyenoord niet tegen de Oekraïners?
Nou Rotterdam, maak je borst maar nat met die fascisten!

RepubliekHolland1234 | 21-10-16 | 14:25

Zunne dikke paniek, jonguh!

We weten hoe het eindigt: dit verdrag treedt in werking. Dat was nooit de vraag. Het gaat erom dat dit voor de EU en voor het kabinet een phyrrusoverwinning wordt, doordat zich hierdoor steeds meer mensen tegen de EU keren.

Balsaq | 21-10-16 | 14:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken