Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rood is dood, greed is good

hier die poenDit land kan zo veel beter. En dus helpt de minister van Financiën Bos zijn landgenoten. Zo zorgt Wouter ervoor dat oud-collega en Shell-topman Jeroen van der Veer kan blijven rondkomen van amper 3,7 miljoen jaarsalaris. Zijn inkomen aanpakken of dat van andere grootverdieners is namelijk slecht voor de internationale concurrentiepositie van 0031. Klinkt allemaal volkomen logisch voor Wouter Windvaan. En toch is weer de pleuris uitgebroken in progressieve kring. Of Wouter meer ambitie wil tonen om de topinkomens in het bedrijfsleven aan te pakken. Of hij maar even wil doorkomen met keiharde maatregelen in samenspraak met de werkgevers. Lukt dat niet, dat moet hij al die rijke stinkerds maar fiscaal kaalplukken met 'graaitaxen'. En anders moeten topinkomens simpelweg worden Verboten. Dit realistiese eisenpakket is niet van Femke of Jan. Nee, de hele PvdA-Kamerfractie eist keiharde actie. En ondertussen verwijzen media fijntjes naar de tijd toen Wouter als lijsttrekker topinkomens nog rauw lustte (FILMPJE). Tja, hoe draait onze vice-premier zich hieruit? Zelf dachten wij iets van rood is dood en greed is good (FILMPJE)

Reaguursels

Inloggen

Wat is zo bijzonder aan een politicus die beloftes maakt en ze vervolgens niet waarmaakt, laat staan nakomt. Het zijn net kleine kinderen of doelloze hanggroepjongeren met teveel THC in hun aderen. Je kan er niets mee, maar zit er wel mee opgescheept. Bekend verhaal al zo vaak gehoord, maar niemand die de ijdele taak opvat als de zijne(sorry dames) om dit een andere wending te geven. Dus eigenlijk verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet, slaap lekker hollanders

De dikke Duitser | 12-04-07 | 00:13

@ killerwhale:
In de verkiezingscampagne wilde Bos Balkenende klem zetten door te vragen wat hij gedaan heeft aan de hoge graaiinkomens...
Noem mij 3, nee, 2, nee, 1 maatregel om aan te tonen wat je daar aan gedaan hebt. We hebben het allemaal gezien en meegemaakt.
Nu raad hij een motie Tichelaar af om die hoge inkomens toch af te kunnen romen. Niet haalbaar, vindt Bos.
Natuurlijk is het de schuld van de media geweest om die verkiezingsdiscussie uit te zenden en ja de burger is zelf schuldig aan de kloof regering / kiezers.
Maar het is nu wel zo dat de grooste moord en brandschreeuwers over die topsalarissen op de PvdA gestemd hebben.
Het wordt werkelijk tijd om PvdA stemmers te resocialiseren om voortaan wat meer de hersens te gebruiken bij het stemmen.

The eimer | 11-04-07 | 11:49

Dit noemen ze dan "Vrije Markt"
Betalen voor competentie...

zeveroare | 11-04-07 | 11:39

Gisteravond de film Marie-Antoinette gekeken, ze heeft veel weg van Wouter.

Lobo | 11-04-07 | 10:21

Wouter Bos moet net zo hard deaud als Wim Kok.
Beide landverraders en handelen puur uit eigen-belang.

Killerwhale | 11-04-07 | 09:24

best wel kut als je liberaal bent en in de PVDA zit.

Wouter, the secret to a long life is knowing when it's time to go!

Patrick Zweedsey | 11-04-07 | 08:50

best wel kut als je liberaal bent en in de PVDA zit.

Wouter, the secret to a long life is knowing when it's time to go!

Patrick Zweedsey | 11-04-07 | 08:34

koerbagh 11-04-07 @ 01:20
Die 90% op sociale zaken en werkgelegenheid moet ik eerst nog zien.Als je steld dat dat bedrag in een kabinetsperiode wordt gerecycled,vergeet dan niet dat een kabinetsperiode 4 jaar kan duren.Over de beurs ben ik het helemaal met je eens.Over goederen en dienstenDe laatste decennia is in Nederland de goederen economie de nek omgedraaid ten fafore van de diensteneconomie.Een diensteneconomie moet betaald worden en kan niet zelfstandig bestaan.

de honden blaffen... | 11-04-07 | 01:45

@de honden blaffen... 11-04-07 @ 01:14:
Zolang we een handelsoverschot hebben maken de buitenlandse bestedingen niet uit. Dan komt er altijd nog meer binnen dan er uitgaat. Ga er maar vanuit dat dat meer dan 90% uiteindelijk terugvloeit naar de schatkist. In de tussentijd is met die 100% die het was wel winst gemaakt waar weer belasting over geheven wordt. Ik denk dat het hele bedrag binnen een kabinetsperiode alweer is gerecycled via het Ministerie van Financiën. Overigens wordt op de beurs geen echte winst gegegenereerd maar juist afgeroomd. Dus om daar een turbo op in te zetten is niet erg handig. Je zult het moeten doen met daadwerkelijke produktiviteit (in goederen of diensten).

koerbagh | 11-04-07 | 01:20

@Diutse helm @ 01.05
Dat daar nog niemand is op gekomen. Sommige problemen zijn zo eenvoudig op te lossen....
Pas op of ik ga je Diutse helm ook afpakken.

piquant | 11-04-07 | 01:18

@ de honden blaffen...@ 01.02
Jammer
Hoe dan wel?

piquant | 11-04-07 | 01:16

koerbagh 11-04-07 @ 01:02
Blijft staan dat niet alles terugvloeid in de schatkist.
Het zou een gedegen economische studie(bv door sobi van Lakeman)vereisen om te berekenen hoe hoog dat percentage is.
En het geld van mensen die veel verdienen dat naar het buitenland verdwijnt heb ik nog niet eens meegerekend in mijn berekeningen.
Dus de turbo moet nog een standje hoger.

de honden blaffen... | 11-04-07 | 01:14

Voor het gewone publiek zijn eenvoudige voorbeelden nodig. Dus beginnen we met het salaris van alle mensen in dienst van de publieke omroep. Mart Smeets zit tegen het miljoen, daar kunnen we gerust 90% van af pakken.

Duitse helm | 11-04-07 | 01:05

@me @ 01:02
geldt = geld

koerbagh | 11-04-07 | 01:04

piquant 11-04-07 @ 00:54
Dat gaat zo maar niet!

de honden blaffen... | 11-04-07 | 01:02

@de honden blaffen... 11-04-07 @ 00:38:
Denk even verder dan je neus lang is. "Persoonlijke uitgaven". Wat betekent dat? Een willekeurige aankoop. Meteen al 19% naar de schatkist. Kostprijs voor de winkel + lasten voor de winkel. Salarislasten van de winkel: 30% schatkist. Energielasten en huurlasten: 19% schatkist. Enzovoorts. Winst van de winkel: belast... Op elke bijna elke betaling heft de overheid belasting dus dat geld van die ene uitkering druppelt voor het allergrootste deel weer terug via allerlei kanaaltjes naar de schatkist. Onderweg wordt met dat geldt winst gegenereerd die weer belast wordt. Zo heel simpel als jij het stelt werkt het niet. En hoezo verdwijnt dat in het zwarte circuit? Hebben alle uitkeringstrekkers mensen zwart in dienst? Allemaal een huishoudster, allemaal een tuinman? Allemaal aan de druks? Of het gaat de grens over? Nou... Je hebt mazel als je NL met een bijstanduitkering in je levensonderhoud kan veoorzien, daarvan gaat echt niet zoveel over de grens hoor. En ga nu niet lopen roepen dat het allemaal fraude is en mensen er gewoon naast werken en de uitkeringen allemaal naar Marokko worden gestuurd. Da's klinklare onzin.
Mensen die veel verdienen laten meer geld verdwijnen in het zwarte circuit: huishoudsters, tuin- en klusjesmannen, brengen meer geld naar het buitenland (vakanties, buitenlandse bestedingen) dan die uitkeringen. En nogmaals, dat is niet per defintie slecht en het betekent ook niet dat dat geld niet uiteindelijk terugvloeit naar de staatskas. (Nou ja die buitenlandse bestedingen komen niet meer terug, maar wel de revenuen in de vorm van een reis- en vakantieindustrie etc.).

koerbagh | 11-04-07 | 01:02

Ongelofelijk hoe snel de opkomst en ondergang van iemand plaats kan vinden. Neeeeeeeeeeeeee niveu Zalm is hij zeker niet

Awasawas | 11-04-07 | 00:55

@ de honden blaffen...@ 00.50
Heeft u een goed beleggings advies? Mag ook zonder voorkennis.

piquant | 11-04-07 | 00:54

de honden blaffen... 11-04-07 @ 00:38
Hoe werken ze?
De Turbo is een financieel instrument met een sterke hefboomwerking. In dat opzicht is ze het beste te vergelijken met een optie. Echter, in plaats van een uitoefenprijs heeft de Turbo een financieringsniveau. Ik geef een voorbeeld met de AEX. Stel, de Amsterdamse graadmeter staat op een niveau van 330 punten.

ABN Amro kan dan een Turbo uitgeven met een financieringsniveau van 300 punten. De overige 30 punten betaalt de belegger zelf. Echter, de Turbo wordt met een ratio van 10 uitgegeven. Dat betekent dat in dit geval de prijs van de Turbo 3 euro is. De belegger moet er tien kopen (investering: 30 euro) om de ontwikkeling van de AEX volledig te volgen.

Het is vreemd dat ABN Amro een ratio van tien hanteert. In de markt zijn Turbo’s uitsluitend verhandelbaar in veelvouden van tien. Die ratio is derhalve zinloos en compliceert nodeloos. Hoe dan ook, als de AEX naar 340 stijgt, zijn de tien Turbo’s 40 euro waard. Daalt de index naar 320 punten, dan zijn de tien Turbo’s nog slechts 20 euro waard.

de honden blaffen... | 11-04-07 | 00:50

vander F @00.28
Dat is een analyse van de populatie van het stemvolk,maar verklaart niet dat zij met factor 10 gevaarlijker is dan Wilders.
Dat Wilders ongevaarlijk is ben ik met u eens.

piquant | 11-04-07 | 00:39

koerbagh 10-04-07 @ 19:27
Nee die 25 miljard wordt niet exclusief uitgegeven aan uitkeringen,het apparaat om die uitkeringen te verstrekken kost vele malen meer als de uitkeringen die het verstrekt.
"Herverdelen" etc,wel schadelijk voor de economie omdat een aanzienlijk deel van dat geld verdwijnt in het zwarte cicuit of de grens overgaat,besteed wordt aan persoonlijke uitgaven etc.Dus je kunt niet stellen dat alles terugvloeid in de schatkist.
Laten we stellen dat 50% terugvloeid in de schatkist(waar het eerst uitgehaald is voor de duidelijkheid)dan heb je een jaarlijkse verliespost van bijna 10 % op de rijksbegroting.
Omdat dat op te vangen moet je enorme rendementen halen.
En daarvoor heeft men het turbokapitalisme uitgevonden.
(PS ik ben geen econoom dus misschien klopt het niet?)

de honden blaffen... | 11-04-07 | 00:38

@piquant 11-04-07 @ 00:27
Pffff... ik ga het ook niet uitleggen.
*trust*

kuttekrap | 11-04-07 | 00:30

Halsema vertegenwoordigd de redelijk hoog opgeleide babyboomers met hun spruyt.
Achterbuurten zijn no go areas voor groen linksers, daar komt hun stemvee dan ook niet vandaan.
Marginaal clubje met werelvreemde toekomst visie,
nou niet bepaald een breed gedragen volsbeweging.
Daar weet b.v. Jan Maorijnissen wel te scoren.

Groen links ie gedoemd tot het D66 scenario.

vander F | 11-04-07 | 00:28

@ Kuttekrap @ 00.25
Als ik om me heen kijk,lijkt het erop dat iedere debiel;aso;lelijkerd;stinkerd en ga zo maar door,getrouwd is,wat is er dan zo bijzonder aan W Bos??

piquant | 11-04-07 | 00:27

@piquant 11-04-07 @ 00:12
Boslim. Toch?

kuttekrap | 11-04-07 | 00:25

@ vander F @ 00.21
Leuk onderwerp mw H.
Ik lees hier altijd dat GL zo verschrikkelijk is en ook dat ben ik weer niet met u eens.
Ik waardeer uw mening over het algemeen en ben dus nu benieuwd of u mij kunt vertellen wat er zo vreselijk is aan GL en Halsema.Van het gescheld hier word ik niet veel wijzer,dus graag uw antwoord.

piquant | 11-04-07 | 00:25

@piquant 11-04-07 @ 00:18,

Wilders is slechts een volkse conservatief,
niks mis mee overigens, mag allemaal van mij.
Halsema vind ik een factor 10 gevaarlijker voor ons land.

vander F | 11-04-07 | 00:21

@vander F @ 00.07
Ik lees alles wat los en vast zit(een ziekte) dus ook Wilders en ik heb hem goed gelezen,maar niet onder de indruk van zijn intellectuele capaciteiten;noch over zijn een dimensionale schrijfslels.
U en ik hebben over dhr W een andere smaak( kennelijk.)

De pleuris die het veroorzaakt is overigens wel weer vermakelijk,dus als hofnar mag ie blijven.

piquant | 11-04-07 | 00:18

@Kuttekrap @ 00.10
Wie is er getrouwd?

piquant | 11-04-07 | 00:12

Hoe is die man ooit getrouwd?
Ja ik wil... of nee... wacht ff... of toch... OK, doe ook maar.

kuttekrap | 11-04-07 | 00:10

@Bigi Bana Boy 10-04-07 @ 23:45

*applaus*

zoiets inderdaad...

vander F | 11-04-07 | 00:09

@piquant 10-04-07 @ 23:40,
weet je, Wilders zegt niet zoveel, lees 'm maar eens goed.
De pleuris breekt vnml uit bij het pc correcte anti-wilders front.
Heel amusant.

vander F | 11-04-07 | 00:07

@ Bigi Bana Boy:

Dan zullen wij van mening blijven verschillen. Geeft niets, maakt de discussie levendig,toch?

Mekker | 11-04-07 | 00:00

Waarom bashen wij de NOS toch. Teletekst meldt dat Bos een commissie heeft ingesteld... bla bla bla help zielige Bos die ons honderden miljoenen extra geeft. De Waarheid is dat die commssie al door Zalm was geinstalleerd, Bos wacht slechts af.... maar ja de waarheid is bij de publieke omroep een ruim begrip. Intussen hebben wij internet.

derkcs | 10-04-07 | 23:54

Mekker 10-04-07 @ 23:08
Medeverantwoordelijk zou ik er van willen maken. Eindverantwoordelijk ben je als je de afgelopen 30 jaar het alleen voor het zeggen hebt gehad, wat in het geval van de PvdA niet zo is. Ik geloof verder dat er geen hoofdschuldige is aan te wijzen omdat het geen exclusief Nederlands probleem is. Dat vergeten een hoop mensen maar al te vaak. Problemen met migratie zijn er in praktisch ale Europese landen. Nogmaals ik ontken de rol van de PvdA niet, verdedig ze ook niet maar maak bezwaar tegen de pogingen van rechts om het exclusief bij de PvdA neer te leggen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de persoon Den Uijl. Ook die krijgt vaak alles in zijn schoenen geschoven terwijl hij al 1986 gestopt is met roken. Wat er na zijn dood allemaal mis is gegaan kun je blijkbaar volgens sommigen ook doodleuk aan hem toeschrijven. Ik noem het een gebrek aan vermogen tot zelfkritiek bij bepaalde rechtse personen.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 23:45

@vander F @ 22.34
Heb u net op een ander topic een compliment gegeven voor uw posts,maar hier moet ik toch erg om lachen. Wilders een baken van helderheid en rust???
Helderheid,nou ja op een onderwerp.
Rust?? Ik heb zelden iemand zo opgefokt horen en zien debatteren en ook nog met een geringe woordenschat.

Wouter B is niet ondergedoken,was net op de radio.

piquant | 10-04-07 | 23:40

Tang, Bos, Tichelaar.Ze zeggen veel, ze schrijven hun woorden alsof ze er iets mee willen bereiken en hoe duidelijker het is dat de PVDA zichzelf lachend naar een afgrond duwt waar de zwaartekracht altijd het laatste woord heeft.

nadenkeniseenkunst | 10-04-07 | 23:12

@ Bigi bana Boy:

U bent duidelijk, maar vergeet de rol van D66 in de afgelopen regeringsjaren. Zij hebben er ook aan mee geholpen om Ned naar de knoppen te helpen!
Ik vind u overkomen zoals links dit graag doet; geen hoofdschuldige aanwijzen, maar naar een ander wijzen. De PvdA is jarenlang aan de macht geweest, dus mi eindverantwoordelijk. Dit is toch gewoon logica?!

Mekker | 10-04-07 | 23:08

The eimer 10-04-07 @ 21:57
Ben ik niet met je eens maar misschien leg ik het niet goed uit. Ik zeg toch dat de PvdA de plank tamelijk heeft misgeslagen en nog steeds niet goed met het probeem om gaat. Het enige wat mij stoort is dat ze in mijn ogen niet de hoofdverantwoordelijken zijn en dat rechts Nederland maar blijft proberen de PvdA de schuld te geven van het multiculti drama, terwijl die schuld met name bij het CDA en de VVD ligt, die immers jarenlang regeringsverantwoordelijk waren.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 22:45

Neem je toch niet serieus als weldenkend mens?

Waar is Wouter B. overigens gebleven?
Ondergedoken?

*zou ik ook doen hoor*

vander F | 10-04-07 | 22:37

Hebben jullie dat ook?

Als ik tegenwoordig PvdA hoor moet ik smakelijk lachen.
Ik ben geen Geert Wilders stemmert, maar wat een baken van helderheid en rust.

En de Bassie van de PvdA, de Ad Hominem koning, de man die ze vergeten zijn het woord 'inhoudelijk' te leren:
hthttp://pvda.nl/renderer.do/menuId/37348/sf/37348/returnPage/37348/itemId/7798/pageId/37218/instanceId/37464/

vander F | 10-04-07 | 22:34

@Weisse rose:
Ik heb dat intervieuw gehoord. Lachen.
Rechts demonstreerd in Oss met 100 man en worden bewaakt door 100 politiemannen met heli,s en ga maar door.
Kosten 2 ton. Over 3 weken houden ze weer een demonstratie. Kosten weer 2 ton. Die bedragen moeten uit de armlastige gemeentekas komen.
Klitsie wil nu dat den Haag schokt, omwille van de democratisch vrijheid van demonstreren.
Provinciale staten heeft wel geld op stapel liggen. Ettelijke miljarden zelfs.
Genoeg om kapotgeknipte hekken en rechtse demonstraties te betalen.

The eimer | 10-04-07 | 22:12

@ Big Bana Boy:
Eigenlijk vertel je een duploverhaal.
Dat die PvdA grenzeloos naief en arrogant geweest is niet meer te verbloemen.
Maar ga mij nooit vertellen dat die PvdA op de baricaden gestaan heeft om de grenzen te sluiten om al die z.g. assielzoekers en gezinsherenigers tegen te houden.

The eimer | 10-04-07 | 21:57

Off Topic
Ook de democratie is deaud. Volgens burgemeester Klitsie (PvdA) zijn demonstraties te duur zeker als ze van de NVU zijn en de AFA deze bijeenkomsten ongrondwettelijk verstoord. Berichtje uit de oude media.
www.nos.nl/nos/artikelen/2007/04/art00...
Dit is voor mij het bewijs dat het monopolie van geweld is van de overheid overgegaan naar de links extremisten en trawanten.

Weisse rose | 10-04-07 | 21:57

@ Klompenboer:
Stel nu eens dat Tichelaar, gesteund door SP, D66, met eigen wetsontwerp komt om de hoge inkomens aan te pakken en Bos houdt zijn poot stijf?
Of hij met een goedmakertje de 52 % naar 55 % grens op te trekken valt te bezien. Wie bepaald of we met een directeurgrootverdiener of een familiebedrijf directeur te maken hebben?
Als die grootverdiener zich in opties laat uitbetalen is zijn belastingtarief 1,2 % . Hoe groot moet die heffing dan worden?
Allemaal kreten.

The eimer | 10-04-07 | 21:48

Wie stemt er nou nog PvdA? Dat is toch he-le-maal voorbij?

colonnecinco | 10-04-07 | 21:47

de honden blaffen... 10-04-07 @ 18:27
Ben het grotendeels met je eens maar nog maar eens, ik ben niet de grote PvdA verdediger hier. Wél is recht recht en krom krom bij mij. Vandaar de irritatie over dit specifieke onderwerp.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 21:42

Of als er in Nederland geen topinkomens zijn, zullen nog meer competente mensen dit land verlaten en vervallen we tot een tweede, nee zeg derde, rangsland.

Natuurlijk is zelfverrijking laakbaar maar mensen die hard werken en met een kop boven het maaiveld uitsteken hoeven we niet gelijk 'den kop af te hacken'.

Fred V | 10-04-07 | 21:41

The eimer 10-04-07 @ 18:20
Nog meer domme praat voor je : Heb ik beweerd dat links onschuldig is in het multiculti drama ? Niet dat ik weet. Ik heb alleen gezegd dat ik niet begrijp waarom een aantal mensen continue de schuld bij de
PvdA proberen te leggen terwijl de feiten simpel zijn dat ze daar helemaal niet toe in staat zijn geweest. En ik onderbouw het nog met harde cijfers ook.

Ik ben geen onbezoldigd advocaat voor links en/of de PvdA maar dit heeft mij altijd bijzonder geirriteerd. Natuurlijk heeft de PvdA boter op zijn hoofd wat dit onderwerp betreft en natuurlijk vielen ze Verdonk aan. Natuurlijk zijn ze grenzeloos naief en arrogant geweest.
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ze daarmee ook daadwerkelijk schuld hebben aan de multicuturele maatschappij die we nu hebben. Daarvoor zul je toch voornamelijk bij het CDA en in mindere mate bij de VVD moeten zijn.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 21:39

Yo Sikkeneur, Bite me

Dit is weer zo'n volstrekt kansloze linkse nepdiscussie waar niemand iets wijzer van wordt. Even goedkoop scoren door ongenuanceerd en zonder enige economische onderbouwing over "de topinkomens" te ouwehoeren. Pak eerst Marcel van Dam's uit de publike pot bij elkaar geroofde landgoederen maar eens af. Dan gaan we fakkels en hooivorken, of hamers en sikkels, achter "de topinkomens aan". OK kameraad?

CouscousHabibi | 10-04-07 | 21:37

@Sikkeneur:
De grote truckenman, Zalm, boekte zijn z.g. meevallers omdat hij in zijn begrotingen bewust uitging van een te lage economische groei.
Vervolgens was er altijd een gevecht om die meevallers.
Steevast gingen die in de staatskas om het begrotingstekort te verkleinen en deels ging dat naar de werkgevers als lastenverlichting.
Een Zalmsnipje was voor ons.
Dat principe van boekhouden is nu door dit kabinet verlaten, de staatsbegroting berust nu reeele groei.
Kortom, er kan nu meer worden uitgegeven dan voordien.
Als dat zo is, dan ben je direct in de logische opdoemende tegenvallers beland.

The eimer | 10-04-07 | 21:33

L. Oser 10-04-07 @ 17:44

Ik denk dat je gelijk hebt. "Rechts" politiek Nederland was de VVD en we weten allemaal dat die partij twee kampen kent, waaronder een links liberaal kamp. Maw een echte rechtse partij zoals bijvoorbeeld de Tories of de Republicans in de US kennen wij hier niet. Tenminste tot Wilders er was want die komt aardig in de buurt. Dus als je stelt dat Nederlandse politieke parijen doorgaans linksig zijn kan ik een eind met je mee gaan.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 21:30

Als ik zie hoe de politieke loopbaan van Bos zich ontwikkelt lijkt het me heel verstandig van hem niet te hard in te grijpen in de salarissen in het bedrijfsleven.
Binnen 4 jaar zit hij daar namelijk zelf weer...

Patrick Bateman | 10-04-07 | 21:25

CouscousHabibi 10-04-07 @ 21:19
Plemp je verhaal dan niet hier neer als je daarmee mensen een verkeerd beeld voor 0031 geeft.

Sikkeneur | 10-04-07 | 21:23

@sikkeneur

What am I, the f#ckin' taxman?!?

CouscousHabibi | 10-04-07 | 21:19

Wie geloofd die Woutertje nou nog? Hoezo hypocriet mannetje? Dat de partij zelf hem ook beu is kan ik goed geloven, wat een draaikont zeg... En nooit eens de ballen hebben om ook maar iets voor het volk te willen betekenen. Dat kan nooit lang duren met hem... en iedereen die op hem gestemd heeft: verzin eens iets beters, stelletjes bekrompen sukkels!

Klompenboer | 10-04-07 | 21:16

CouscousHabibi 10-04-07 @ 20:59
Leuk amerikaans verhaal.
Maak 'm nu eens naar de way "we" pay our taxes.

Sikkeneur | 10-04-07 | 21:14

@CouscousHabibi 10-04-07 @ 20:59
Geinig, heb em even gecopy-paste.

CoJoNes | 10-04-07 | 21:09

@CouscousHabibi
Juist!

El Trianero | 10-04-07 | 21:05

The eimer 10-04-07 @ 20:35
Wat doen topinkomens in het buitenland er toe, lijkt me dan afgunst onder de topbestuurders ( het is niet eerlijk, zij zijn "groot" en ik ies klein).
Het is idd wrang dat jan met de pet zich jaren met behulp van de bonden op de 0-lijn liet zetten om de (zogenaamde slechte) economie sterker te maken en het good-old boys network gewoon doorging met zakken vullen.
We zijn onder Balk I t/m III behoorlijk belazerd met Zalm en Wijn voorop.
In de aanloop naar de verkiezingen puilde de schatkist uit van allerlei meevallers etc. Het nieuwe kabinet was nog niet koud aangetreden of er werd al een miljardentegenvaller gemeld Zo vergankelijk is politiek.

Sikkeneur | 10-04-07 | 21:03

Suppose that every day, ten men go out for beer and the bill for all ten comes to $100. If they paid their bill the way we pay our taxes, it would go something like this:
The first four men (the poorest) would pay nothing.
The fifth would pay $1.
The sixth would pay $3.
The seventh would pay $7.
The eighth would pay $12.
The ninth would pay $18.
The tenth man (the richest) would pay $59.

So, that's what they decided to do.
The ten men drank in the bar every day and seemed quite happy with the arrangement, until on day, the owner threw them a curve. "Since you are all such good customers," he said, "I'm going to reduce the cost of your daily beer by $20."Drinks for the ten now cost just $80.

The group still wanted to pay their bill the way we pay our taxes so the first four men were unaffected. They would still drink for free. But what about the other six men - the paying customers? How could they divide the $20 windfall so that everyone would get his 'fair share?' They realized that $20 divided by six is $3.33. But if they subtracted that from everybody's share, then the fifth man and the sixth man would each end up being paid to drink his beer. So, the bar owner suggested that it would be fair to reduce each man's bill by roughly the same amount, and he proceeded to work out the amounts each should pay.


And so:

The fifth man, like the first four, now paid nothing (100% savings).
The sixth now paid $2 instead of $3 (33%savings).
The seventh now pay $5 instead of $7 (28%savings).
The eighth now paid $9 instead of $12 (25% savings).
The ninth now paid $14 instead of $18 (22% savings).
The tenth now paid $49 instead of $59 (16% savings).

Each of the six was better off than before. And the first four continued to drink for free. But once outside the restaurant, the men began to compare their savings.
"I only got a dollar out of the $20,"declared the sixth man. He pointed to the tenth man," but he got $10!"

"Yeah, that's right," exclaimed the fifth man. "I only saved a dollar, too. It's unfair that he got ten times more than I!"

"That's true!!" shouted the seventh man. "Why should he get $10 back when I got only two? The wealthy get all the breaks!"
"Wait a minute," yelled the first four men in unison. "We didn't get anything at all. The system exploits the poor!"
The nine men surrounded the tenth and beat him up.
The next night the tenth man didn't show up for drinks, so the nine sat down and had beers without him. But when it came time to pay the bill, they discovered something important. They didn't have enough money between all of them for even half of the bill!
And that, boys and girls, journalists and college professors, is how our tax system works. The people who pay the highest taxes get the most benefit from a tax reduction. Tax them too much, attack them for being wealthy, and they just may not show up anymore. In fact, they might start drinking overseas where the atmosphere is somewhat friendlier.


David R. Kamerschen, Ph.D.
Professor of Economics
University of Georgia


For those who understand, no explanation is needed. For those who do
not understand, no explanation is possible.

CouscousHabibi | 10-04-07 | 20:59

@ The eimer
Inderdaad de warmste stad van Europa. Ooit 50ºC gemeten...

El Trianero | 10-04-07 | 20:58

@ El Trianero:

Spaanse naam, zo te zien. Ervaringsdeskundige dus.
Een beetje off toppic, maar je noemt nu de heetste stad in Spanje op.

The eimer | 10-04-07 | 20:56

@ Mekker:
Ha,ha, zal ik onthouden.
voorlopig heb ik een tuinman en een zwembadschoonmaker nodig.
ik vind het overigens wel een superjoke dat Bos nu zijn eigen achterban kort moet gaan houden. Hij mag geen imago van geldstrooier opbouwen, want dan houd de PvdA aan het eind van de rit 2 zetels over.
dat kan nog tot komische situaties gaan leiden.

The eimer | 10-04-07 | 20:50

@The eimer

Belasting in Spanje is inderdaad een stuk lager, maar de kosten voor levensonderhoud zijn zelfs in het diepe zuiden (Sevilla) niet 25-30% lager (hooguit 10). Bovendien liggen de salarissen lager. Neem maar van mij aan dat de levenskwaliteit (afgezien van weer, landschap e.d.) in Nederland hoger is.

El Trianero | 10-04-07 | 20:48

@ The eimer

Klinkt goed! Mocht u ooit nog eens zorg nodig hebben, kunt u een beroep op me doen:-)

Mekker | 10-04-07 | 20:44

@ Mekker:
Spanje.
Fiscaal zeer aantrekkelijk. Kosten van levensonderhoud zijn 25 a 30 % lager dan hier.

The eimer | 10-04-07 | 20:38

@ Sikkeneur:
Vergeleken bij de topinkomens in het buitenland komen onze toppers er nog bekaaid vanaf. Hier horen vakbonden die inkomens af te romen door looneisen te stellen. Dat gebeurt niet omdat bonden tot het nut van het algemeen handelen en pas looneisen gaan stellen als het geld van de bedrijven letterlijk tegen de plinten klotst.

The eimer | 10-04-07 | 20:35

@ The eimer:

We hadden in 1998 plannen gemaakt voor emigratie,helaas toen niet doorgezet. Maar wie weet ooit nog eens.
Wens u alle geluk, welk land gaat u heen?

Mekker | 10-04-07 | 20:33

nu komt de aap uit de mouw of ook bos van zijn rots om de enorme salarissen bij nuon ,ziekenhuizen,en aan directies van gehandicapten instellingen te kunnen betalen moest de schatkist aangevuld worden hiervoor werd de bos belasting bedacht egt pvda dezakken enhulpelozen laten betalen voor de superrijken ba ba ba op naar de ondergang van deze oplichterspartij

p-aard | 10-04-07 | 20:31

Na 4 jaar minister wezen gaat Wouter ook terug naar het echte werk. Dus ook een hoog salaris. Je gaat je eigen glazen toch niet ingooien??
Trouwens ik heb gehoord dat Wouter dan ook lid van de de VVD wordt en lid van de PvdA blijft. Goed toch?
Go Wouter Go.

killermiller | 10-04-07 | 20:31

@ Mekker:
Sorry.
Ach, we barsten toch van het buitenland?
Volgend jaar houden 240.000 man het hier voor gezien.
Plus 1. ( moi)

The eimer | 10-04-07 | 20:29

"'Zijn inkomen aanpakken of dat van andere grootverdieners is namelijk slecht voor de internationale concurrentiepositie van "' wat is dat voor loze kreet eigenlijk? zelfde als mijn kinderen zeggen jaaahh maar iedereen mag dit of dat! heb ik de maling aan dit zijn de regels en daar houd je je aan zelfde kan gezegd worden van die graaiers en zakkenvullers ga dan maar naar het buitenland werken we zijn beter af zonder ze.

lara | 10-04-07 | 20:28

The eimer 10-04-07 @ 20:05

Geld stinkt bij mij ook niet. De vraag is alleen wanneer heb je genoeg en is dat in verhouding tot je verdiensten. "Prettig" dat een bestuurder miljoenen kan opstrijken door er duizenden uit te flikkeren, waar de staat vervolgens met jouw en mijn belastingcenten voor mag zorgen. Zeg maar het verschil tussen liberale zelfverrijking en (solidair) maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Het is mij te makkelijk met een zwerende vinger naar Kok te wijzen, want hij maakt dat niet alleen uit, er zitten nog meer lieden in een RvC. Het fijne van zijn rol komen we toch nooit te weten. Mss was hij wel een rem met een compromis tot gevolg (zoals alles in 0031 een compromis is)

Sikkeneur | 10-04-07 | 20:24

@ The eimer:

Zou het echt? ( Hang m'n kop weer moedeloos naar beneden )

Mekker | 10-04-07 | 20:23

@ Mekker:
Ik help het je hopen, maar Nederlanders zijn echte kookkikkers.
Die duw je alles door hun strot onder het mom van sociaal zijn.
En er staat nog een vuiltje te wachten. Rekeningrijden, klimaatbelastingen, ziektekostenverhogingen enzv. het eind is nog niet zicht.
Ik blijf erbij, 6 jaar lang op een nullijn staan wordt zeker verlengd met nog eens 4 jaar zero.
Boffen we nog dat Lange Jan duimen zit te draaien.

The eimer | 10-04-07 | 20:18

Zou het niet simpeler aan te pakken zijn door het eigen personeel? Die moet al dat geld tenslotte verdienen.... Dus kan een vakbond toch zeggen,"
joh, hardstikke leuk dat jij gauw binnen wil zijn, maar niet over onze rug, doe het maar lekker zelf allemaal"
Dat heet staken....

bubka | 10-04-07 | 20:10

@ The eimer:

Dat is de kracht van links, het volk dom houden. Maar gelukkig het tij keert!

Mekker | 10-04-07 | 20:07

Die salarissen zijn gewoon marktprijzen,
Als ze dat willen aanpakken, dan ook alle voetballer salarissen ook maximaal modaal.
Of krijgen de Nederlandse teams geen goede voetballers dan?
(En datzelfde zou dan ook voor de Nederlandse bedrijven gelden....)

Aegir | 10-04-07 | 20:07

@ Sikkeneur:
Ik heb altijd gevonden dat geld niet stinkt
Maar ik heb dan ook nooit a la Kok het graaien veroordeeld.
Dan ben je toch een gigantische patser als je een opslag van 18 % en
E 500.000 p/jaar inkasseert.
Fijne wetenschap voor het linkse kuddevolk: hun leiders sterven schatrijk.

The eimer | 10-04-07 | 20:05

@ piquant:

Ik vind de PVV meerwaarde hebben, maar ze moeten wel de ruimte krijgen om hun programma te kunnen doorvoeren.
Ik kan er helaas maar 1 noemen, de rest hecht ik geen waarde aan.

Mekker | 10-04-07 | 20:00

Wat een gezeik. Uitkeringen stop, ambtenaren de laan uit, belastingen omlaag. Werken voor je geld!

George Bush | 10-04-07 | 19:46

Na dit kabinet is de PvdA rijp voor de schroothoop. Dat krijg je ervan als je alles overboord zet om maar mee te mogen regeren. Niets geleerd van D66 dus.

Tobus | 10-04-07 | 19:39

Men oh men, wat ben ik toch zo benieuwd naar wat al die reaguurders in het dagelijkse leven doen. Een grote klaagpartij * heeft in ene een deuntje van wijle R. Long in zijn hoofd - Mien *

Sikkeneur | 10-04-07 | 19:36

@ Professor Plons 10-04-07 @ 17:34: ik laat graag het werken over aan ex-landgenoten middels hun premie afdrachten. Daarna mogen ze wat mij betreft landverradertje gaan spelen in 00waaruzit. Zo en nu eerst koffie met een vorstelijke cognac (de echte).
00waaruzit is waarschijnlijk de pedo uithangen ergens in Taiwan?

Nil desperandum | 10-04-07 | 19:33

@Mekker @ 19.10
Noem es 2 partijen waarvan u vindt dat ze wel meerwaarde hebben?

piquant | 10-04-07 | 19:28

@de honden blaffen... 10-04-07 @ 19:01:
Dat is wel zo, maar daarmee kun je niet zeggen dat die 25 miljard exclusief wordt uitgegeven aan uitkeringen. Mar goed zelfs al was dat zo, dan is het niets anders dan dan herverdelen van een deel van het BNP. Omslachtig en vrij zinloos, maar niet al te schadelijk voor de economie, dat is wat guru bedoelt (denk ik). Uiteindelijk wordt in dat geval de 25 miljard ook weer via de uitgaven teruggepompt richting schatkist. De dynamiek van de economie kun je niet afmeten aan de rijksbegroting van 1 jaar en dat extrapoleren als argument: die 25 miljard moet de belastingbetaler ophoesten. Dat is op zich wel waar, maar die 25 miljard worden in de jaren daarop ook weer door belastingen geïnd. De vraag zou moeten zijn: in hoeverre is dat systeem gunstig voor de maatschappij en zou die herverdeling (zo je dat al zou willen) ook op een andere manier kunnen zodat je de doelstelling van die herverdeling (dat niemand in dit land omkomt van de honger, bijvoorbeeld) ook bereikt.

koerbagh | 10-04-07 | 19:27

@ Mekker, Ik beoordeel ook op gros, niet op individu, maar ik blijf wel bij mijn punt. U zult wel de uitzondering zijn anders zat u niet op GS. Ik blijf oriverigens de mentaliteit van prof3000 hekelen. Helemaal in contrast met de titel van dit topic.

Hutspotentieel | 10-04-07 | 19:20

klompvoetje 10-04-07 @ 18.05
als dat lijk de kast uit komt (want iedereen weet dat hij erin zit te stinken) dan gaat hij er bij mij direct weer in , gevolgd door een lading uien . politici zijn leuk , maar je kan ook te ver gaan .

onzekant | 10-04-07 | 19:16

@ de honden blaffen:

Inderdaad wat u zegt mbt GL. Daarom hoog tijd dat betreffende partij snel eindigt zoals D'66. Ik begrijp werkelijk niet wat mensen in GL zien! Heeft geen enkele meerwaarde voor Nederland!

Mekker | 10-04-07 | 19:10

guru? 10-04-07 @ 18:49
"Degenen die profiteren van een goede sociale verzorgingsstaat zijn mensen die niet anders kunnen dan hun uitkering ook weer uitgeven, waardoor het in Nederland blijft, dus kost dat uiteindelijk niets."
Een cursusje economie zou geen kwaad kunnen.
De post sociale zaken op de rijksbegroting bedraagt 25 miljard euro!
In grootte de tweede post.

de honden blaffen... | 10-04-07 | 19:01

@Tray Hornay 10-04-07 @ 16:36: nou, niet helemaal. De tweeverdiener is uitgevonden om de huizenprijzen tot idiote hoogte op te drijven en daarmee vooral de banken te spekken en vervolgens ook de projectontwikkelaars, aannemers, notarissen en andere profiteurs met witte boorden. Die strijken het geld op en zorgen er wel voor dat ze de belasting zo goed mogelijk ontduiken. Degenen die profiteren van een goede sociale verzorgingsstaat zijn mensen die niet anders kunnen dan hun uitkering ook weer uitgeven, waardoor het in Nederland blijft, dus kost dat uiteindelijk niets.

guru? | 10-04-07 | 18:49

Trouwens is onze royal BEA niet een grootaandeelbezitter van Shell en volgens mij heeft de staat ook nog wel wat aandeeltjes in grote bedrijven. Dus ook de staat heeft er baat bij dat het goed gaat met een bedrijf cq haar aandelen. Vaak heeft ook een CEO een grote invloed op het verloop van de aandelen, dus een Shell betaald graag een paar miljoen voor een CEO met een goede naam en staat van dienst. Uiteindelijk is de staat hier ook blij mee dus Mr. Bos gaat hier echt niks aan doen, doet ie dat wel, dan komt BEA zich er wel ff mee bemoeien.

allesofniks | 10-04-07 | 18:37

@Mekker 10-04-07 @ 18:18:
Precies... Laat de PvdA zich daar druk over maken... Ow wacht, dat druist in tegen de socialistische principes... Eh... eh... ja, dus wat deugt er niet? Veel verdienen of die socialistische principes?
(Dat ik het nog moet uitleggen...)

koerbagh | 10-04-07 | 18:36

Mekker 10-04-07 @ 18:29
Ach zonder Femke valt er niet zoveel te lachen natuurlijk.Haar optredens zijn meestal bespottelijk.

de honden blaffen... | 10-04-07 | 18:32

@ de honden blaffen;
Onbegrijpelijk dat links dit drama een collectief tintje wil geven onder het motto; we zijn er allemaal schuldig aan.
Laat die lage voorhoofden maar fijn op topsalarissen kankeren, die multiculellende kost miljarden meer aan uitzuigbelastingen dan die paar honderd euro aan topsalarissen- graaitaxbelasting.
Hoe hou je je achterban nog meer borden voor hun koppen voor.

The eimer | 10-04-07 | 18:32

@ de honden blaffen...:

Hoop van harte dat uw voorspelling uit mag komen! Nu GL nog!

Mekker | 10-04-07 | 18:29

@ Hutspotentieel:

Blij dat u een nuance gebruikt in uw betoog. Ben zelf semi ambtenaar geweest en nu ZZP er. Dus ik scheer niet allen over 1 kam.

Mekker | 10-04-07 | 18:28

Bigi Bana Boy 10-04-07 @ 17:42
De PVDA is de enige partij die zijn oorspronkelijke electoraat verraden heeft.Vergeet niet dat in de grote steden de PVDA al sinds jaar en dag aan de macht is (behalve de vier jaar dat LR het mocht proberen in Rotterdam).Laten dat nu precies de plaatsen zijn waar de problemen culimineren.En je weet toch welke partijen nu voor het generaal pardon gestemd hebben?Het PVDA bashen is volkomen terecht en begint ook zijn vruchten af te werpen.Ik voorspel dat de PVDA het lot wacht van D66.

de honden blaffen... | 10-04-07 | 18:27

@ Mekker, voormalig ambtenaren die nu ZZpers zijn, zijn over het algemeen een groot drama. Een ambtenarensalaris plus een onverdiende marge en diezelfde kudtmentaliteit. En over dat geen brood, geen geld, is simpelweg een financiering voor het bankzitten. Ben zelf eauk ZZPer geweest voor de ovhd en ben harde werkert dus weet waar ik 't over heb. Okay, voor sommigen verdient het een nuance, dat dan weer wel. Ik blijf voor een groot deel van die lutsers bij mijn standpunt. Nou mag jij weer ff raaskalleh.

Hutspotentieel | 10-04-07 | 18:21

@ Big bana boy:
Ben jij soms de periode Verdonk vergeten waarbij links maar 1 target had, dat was haar en haar beleid te torpederen.
In iedere regering heeft die PvdA haar coalitiegenoten regelrecht gechanteerd met die multiculellende. Zwijgen, tolereren en betalen was het motto.
Jouw bewering dat andere partijen ook daaraan schuld hebben kan je tegen een stel imbecielen volhouden, maar hier niet.
Blijkt ook nu weer als die PvdA zo,n 20.000 of meer uitgeprocedeerde gelukszoekers kost wat het kost hier wil houden.
En houd voortaan je domme praat maar voor je !

The eimer | 10-04-07 | 18:20

@ koerbagh:

uw laatste zin ja, dit is het punt. Maar de markt is nog niet echt vrij en komt ie ooit vrij?

Mekker | 10-04-07 | 18:18

Het enige waar een overheid wat aan kan en moet doen is de salarissen van *kuch-rochel-hoest-braak* "top" -ambtenaren en managers in semi-publieke dienst aan de teugels leggen. Het vrije bedrijfsleven regelt zichzelf wel. En anders de klanten wel. Ben je er als NUON klant tegen dat jouw tarief stijgt en je ziet de president-directeur een miljoen bonus krijgen? Hoppa, neem een andere energie leverancier. Simpel zat. Je hebt als consument wat dat betreft een grotere macht dan welke aandeelhouder dan ook, mits de markt vrij is.

koerbagh | 10-04-07 | 18:16

Ik heb er niet zoveel moeite mee als commercieele bedrijven hun topmensen rijkelijk belonen, ik heb er meer moeite mee als semie overheidsbedrijven, zoals de Nuon en Essent, dat die directeuren eerst € 800.000 moeten verdienen voordat ze 1 kw stroom leveren.

Karel Kruizenruiker | 10-04-07 | 18:15

Wat is trouwens een top inkomen, 1.5 ton of praten we over 1 mln.
Ben wel benieuwd waar de lijn ligt.

Wat veel knakkers op deze site vergeten is wat voor een functie deze topgasten uitoefenen. Hoeveel werknemers heeft een Shell, hoeveel geld gaat er in dit bedrijf om. Hoeveel nare beslissingen moet een dergelijke bestuurder nemen. Wat voor risico's loopt hij, boekhoudschandalen en claims. Hoe zit het met aandeelhouders die alleen maar meer willen.
De betreffende CEO behoord een goed salaris te krijgen hij heeft de verantwoordelijkheid en hij werkt daarvoor. Als we nu naar de Raad van Bestuur kijken, tja die gasten doen geen reet, beetje vergaderen en opdragen wat de CEO moet doen. Deze functie lijkt bijzonder veel op een ministerpost, waarschijnlijk daarom worden voormalige ministers zo makkelijk geaccepteerd in de RVB, kijk maar naar KOCKIE

allesofniks | 10-04-07 | 18:12

@Hutspotentieel:

Effe dimmen jij! ZZP ers werken harder dan jij ooit zult doen! Dit moeten ze wel, want geen geld geen brood! Je raaskalt!

Mekker | 10-04-07 | 18:11

@prof3000 , ZZPers zoals jij zijn de grootste overheidszuigerts die r zijn. Van ieders centen! Weggepest maar niet uit te roeien. Geen ideaal maar wel centjes. Echte ZZpers werken niet veaur de ovhd. Ga es deaud!

Hutspotentieel | 10-04-07 | 18:09

@onzekant 10-04-07 @ 18:03

Is hij nu in of uit de kast.... dat is de grote vraag
(stel je voor dat dat lijk nog uit de kast moet komen...)

Klompvoetje | 10-04-07 | 18:05

@prof3000:

Heel relaas, maar op welke partij zou u nu stemmen?

Mekker | 10-04-07 | 18:04

den draaikont alias het politieke lijk .

onzekant | 10-04-07 | 18:03

Zoooooooooooo. 3,7 miljoen voor een Veer! Nee daar doe ik dus niet aan mee! Dus "normale" Shell-medewerkers werken hun butt off voor dit Veertje?! Fuck! Zoals geschreven bij een andere post denk ik het volgende over:

Eigenlijk begrijp ik die Müter gast helemaaaalll!! Hij zegt: "Waarom zou ik werken voor de winst van anderen" VOLKOMEN GELIJK! Waarom zou ik toch werken voor een kutbaas of voor een wannabe miljonair voor een startloon van rond de 1100 euro of als je iets beter geschoold bent (zoals ik) rond de 1300/1400/1500 euro per maand?? Waarom?? Enkele jaren heb ik gewerkt voor een kutbaas die rijker en rijker werd, terwijl ik en enkele andere collega's ons een ongeluk hebben gewerkt voor die arrogante lul en kut (ja een soort familibedrijf in de ict)! Toen besloot ik opeens te gaan werken voor de staat, overheid, gemeente, stadsdeel whatever, kortweg de staat dus... In ieder geval is dan de staat of het volk mijn "baas" ipv zo'n wannabe miljonair met een te grote bek af en toe terwijl je je werk fantastisch doet. Ja, ik haat chef of baasfiguren om me heen. Ja, ik haat zweten voor de centen van een baas. En ja, ik hou van om te zweten voor het volk/de staat etc... Zo denk ik erover... Dus een advies aan Müter: Werk gewoon voor de staat (overheid, provincie, gemeente, stadsdeel etc) gozer! Veeeeuuuullllll beterrrr... Fuck de zogenaamde ondernemers die hun slaven (zo zie ik dat) kapot willen laten werken... Mensen wordt een ZZP'er (zelfstandige zonder personeel) of werk voor de staat. Ik werk momenteel voor de staat en ben een beetje ZZP'er en het bevalt me prima. That is the best you can do! Heb ik nou gelijk of niet?

prof3000 | 10-04-07 | 17:57

@Bigi Bana Boy 10-04-07 @ 17:43
Toch. Media is zeer machtig. Misschien wel machtiger dan politiek. Ondanks het feit dat ze geen wetten maken.

L. Oser | 10-04-07 | 17:56

@Mekker 10-04-07 @ 17:45

Roerend mee eens:
Het voetvolk (of dat nu vuilophalers, chirurgen of schoonmakers zijn) moeten iedere keer tegen de graaiers (HOGER management) vechten voor hun loon.
Dit terwijl zijzelf tientallen procenten loonsverhoging krijgen. Om over de premies maar te zwijgen. Maar het meest schandalig vindt ik dat bij bewezen onbekwaamhied nog steeds tonnen / miljoenen euris aan bonus (wtf?) en premies worden uitgekeerd. Wat mij betreft komt hier een wet op, en wel dusdanig dat bij bewezen onbewaamhied een belasting van 300% wordt geheven... (Dat zal ook gelijk de gehele bonusstructuur aanpassen tot veel lagere bonussen.....)

Klompvoetje | 10-04-07 | 17:54

@ Bigi Bana Boy:

Enigzins gelijk, want de VVD onder Dijkstal heeft meer kwaads dan goeds aangericht. CDA is mi erg naief geweest toendertijd en waait nu net als de PvdA met alle winden mee.
Gelukkig nooit op deze partijen gestemd en mag met recht zeggen, dat ik nooit voor deze overheid gekozen heb!

Mekker | 10-04-07 | 17:49

@ blendedperfection:

Ik denk niet dat hiermee chirurgen etc bedoeld wordt, wel de managers die door wanprestaties te leveren toch vorstelijk beloond worden!
20 jaar ervaring in de gezondheidszorg hebben me dit wel geleerd. Ben ook manager geweest en me rot gevochten voor de mensen aan het bed! Directies branden je gewoon af helaas! Alleen eigen gewin,te triest voor woorden!

Mekker | 10-04-07 | 17:45

@Bigi Bana Boy 10-04-07 @ 17:08
Ik denk dat we achteraf moeten concluderen dat veel rechtse partijen geïnfiltreerd waren door linkse personen. Zie bijvoorbeeld Van Agt, Dijkstal etc.

L. Oser | 10-04-07 | 17:44

Oh ja, en met de vermeende likse media heb ik geen kudt te maken.
Die maken geen wetten.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 17:43

@derkcs 10-04-07 @ 17:29
Alles boven de 2K euri wordt in een SP tijdperk afgeroomd en gaat naar de partijkas, zodat Mao uiteindelijk toch ook over NL kan regeren. en dan onze hoop maar weer vestigen op de USA

derkcs | 10-04-07 | 17:42

dlseth 10-04-07 @ 17:23
derkcs 10-04-07 @ 17:27

Ik blijf het een onbegrijpelijk reflex vinden van rechtse figuren om alle schuld van het multiculti gebeuren in de schoenen van links te schuiven, alsof de PvdA de alleenheerschappij heeft gehad de afgelopen 30 jaar.
Nooit een links meerderheidskabinet geweest, maar dat weerhoudt jullie er niet van tegen net zo vrolijk alle problemen aan de PvdA toe te dichten.
Wat een dom gelul. Maar goed, als jullie de feiten persé niet onder ogen willen zien dan zijn we snel klaar denk ik.

Een laatste poging derhalve:
nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabi...

Ik ontken de rol van links niet in het multiculti drama en vind ook dat ze veel te lang de ernst van de situatie genegeerd hebben. Langer dan rechts in ieder geval. Geef ik allemaal toe. Neemt niet weg dat het stompzinnige PvdA bashen mij mateloos irriteert. Het is onterecht en dat weten jullie.
Je kunt die parij niet de schuld geven van iets waar zij nooit de volle verantwoordelijkheid hebben gedragen. Pak dan het CDA en de VVD aan, die immers grotendeels van de afgelopen 30 jaar het land bestuurden.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 17:42

@ guru?:

Dan hoop ik daar maar op. Ik ben echt niet te beroerd om belasting te betalen, maar momenteel is het buiten proporties.
Dus heb alle hoop op GW gesteld!

Mekker | 10-04-07 | 17:41

Update:http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/04/art000001C77B7DDB2C8884.html
Het is niet het toptarief maar het gestoorde idee dat 250.000 een echt topinkomen is, wat er mis is met de PVDA. Zoals een klein kind die telt 12345veel is het voor de minder bedeelde vast lastig tellen van bijstand tot 250.000. Dat is begrijpenlijk maar topinkomen toch minstens boven de 750.000

spooky | 10-04-07 | 17:40

@Mekker 10-04-07 @ 15:59: Inderdaad, maar dan moet er weer een sfeer onder ons Nederlanders ontstaan waarbij dat mogelijk is. Komt er trouwens wel aan, het duurt nog even voordat er zoveel dingen zijn die zo zwaar wegen dat we het niet langer pikken. Pim Fortuin heeft al een voorzet gegeven, de laatste tijd zijn er weer stakingen en protesten, het gaat de goede kant weer op, we worden wakker!

guru? | 10-04-07 | 17:34

Hoezo toplonen aanpakken in ziekenhuizen, referen jullie naar chirurgen en specialisten? Wat een onzin, deze mensen hebben 8 of 9 jaar hiervoor gestudeerd natuurlijk krijgen die een enorm goed loon, wat wil je dan het loon drastisch inkorten en dat wij door afgetrapte chirurgen worden geopereerd. Plus wij zijn een liberaal land, kappen met die afgetrapte sociale klootjesvolk, 90 % die veel loon krijgt heeft dat ook gewoon keihard verdiend door hard werken en er voor te gaan, daar kunnen al die VMBO drop outs en ander gespuis nog wat van leren niks indammen die hoge lonen. Hoge lonen zorgen voor prestatie van mensen die ook een hoger loon willen dus meer arbeids productiviteit meer omzet, dus ook meer belasting voor de overheid.
Of kan die aftetrapte Bos die weilandbewoner dat soms niet beredeneren, gadverdamme wat heb ik toch een schijthekel aan al die linke apen die nooit een fatsoenlijke baan hebben kunnen krijgen, waardoor ze nou jaloers op de hogere inkomens zijn.

blendedperfection | 10-04-07 | 17:34

@Nil desperandum 10-04-07 @ 17:12
Beetje de pest in dat ik niet aan jouw uitkering wil meebetalen jochie?
Ga eens aan het werk en verdien eens je eigen brood. Dan zul je snel genoeg merken waarom er zo'n enorme kapitaalvlucht uit NL is.

Professor Plons | 10-04-07 | 17:34

@Nil desperandum 10-04-07 @ 17:17

Ipv een ieder af te kraken zou je ook eens een mening kunnen geven, of in ieder geval de mensen kunnen beantwoorden.
Aangezien je dat niet wilt, en door gaat met bashen is mijn conclusie duidelijk:
Je bent of een uitkeringstrekker, of een graaiverdiener, of gewoon gestoord. In ieder geval een grote bange lamzak.

Klompvoetje | 10-04-07 | 17:33

@derkcs 10-04-07 @ 17:29

Denk ik niet....
Echter zal niemand dan meer dan 2000 Euri thuis brengen (werkend of niet)
De rest is geen tax, dat is een mededogen beslag.

Klompvoetje | 10-04-07 | 17:31

DT71 10-04-07 @ 17:02
Voor de goede orde, stemmen op de SP gaat nog veeeeeeeeeeeeeeel meer belasting kosten......

derkcs | 10-04-07 | 17:29

guru? 10-04-07 @ 15:53
Pronk heeft inderdaad een groot hart,maar of hij hersens heeft betwijfel ik.

de honden blaffen... | 10-04-07 | 17:29

Bigi Bana Boy 10-04-07 @ 17:08
Hoe vaak je het nog moet zeggen???? Nog heel vaak denk ik. Heb je gezien hoe de vijfde colonne, waaronder de stazi-omroep is gemobiliseerd toen er door de VVD in het vorige kabinet een halt werd toegeroepen aan de multi culti waanzin? Om het maar even voor de VVD op te nemen: veel voorstellen heeft men in het verleden gedaan, maar zonder de CDA hb je geen meerderheid. En an kan je kiezen voor een nog rotter beleid, zoals we nu hebben, of proberen de schade te beperken. Wel ben ik het met je eens dat de VVD veel te lijdzaam heeft toegezien hoe allerlei linkse commissie en milieutuig die land naar de kloten helpen. Daar is de PVV (ook nu weer met Kamervragen over losgeslagen krakers die hekken slopen terwijl de politie toekijkt) een verademing.

derkcs | 10-04-07 | 17:27

@Bigi Bana Boy 10-04-07 @ 17:08
VVD is verantwoordelijk voor de import van gastarbeiders. Links is verantwoordelijk voor de mis-integratie van de gastarbeiders.

dlseth | 10-04-07 | 17:23

@Nil desperandum 10-04-07 @ 17:17

en u is wouter boskabouter?

Klompvoetje | 10-04-07 | 17:23

@Klompvoetje 10-04-07 @ 17:09: explain myself?
welnu, ik heb een gloeiende hekel aan mensen met klompvoeten, klomphoofd dat u is.

Nil desperandum | 10-04-07 | 17:17

Gozijdank de eensgezindheid. Hulde aan Geenstijl incluis reaguurders!
Onze grote leider, JPB, heeft niet vaak gelijk maar in ut filmpje over de inkomens heeft ie gelijk.
Oriverigens, ik val een beetje in herhaling met m'n betoog maar laten we vooral blijven pissen op de moderne bonden en Jongerius in het bijzonder. De heks uit 'knibbel knabbel knuisje, heeft een gezicht! En het heet Agnes(ja, allebei).

Hutspotentieel | 10-04-07 | 17:17

met dank aan alle pvda stemmers...

Baron Jaeger | 10-04-07 | 17:16

@ Professor Plons 10-04-07 @ 15:32.
Wat doet u hier nog te reageren als het in 00weetikwaar allemaal zo goed geregeld is. Spui daar uw ongevraagde mening zonder in bak te komen, lulhannes die u is!

Nil desperandum | 10-04-07 | 17:12

@Nil desperandum 10-04-07 @ 17:07
Explain uzelve...
De armoedeval is levensgroot dus verklaar u nader.....
Lullo..

Klompvoetje | 10-04-07 | 17:09

derkcs 10-04-07 @ 17:04

Nog één keertje dan. Welke partij heeft er 26 van de afgelopen 30 jaar in het kabinet gezeten ? De VVD. Is er ooit een puur links kabinet geweest de afgelopen 30 jaar ? Nee. Wat voor kabinetten hebben we voornamelijk gehad ? Centrum rechtse. Wie is er dus voornamelijk verantwoordelijk voor het multiculti drama ? Niet links in ieder geval. De VVD is op zijn minst medeverantwoordelijk. Hou dus een sop met dat stompzinnige links bashen waar het om het multiculti drama gaat. Hoe vaak met ik het nou nog zeggen ?

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 17:08

@Klompvoetje 10-04-07 @ 16:43: wat let u, zeg uw baan op en wordt ook bijstandstrekker, dombo dat u is.

Nil desperandum | 10-04-07 | 17:07

@DT71 10-04-07 @ 17:02:
Precies, dokken of emigreren.

Lobo | 10-04-07 | 17:05

@Klompvoetje 10-04-07 @ 16:58
Partijen die criminele Antilianen niet terug willen sturen, die en masse gelukszoekers toelaten zonder dit te budgeteren zijn links ja. Partijen die een risicovol financieel beleid voeren (zie eerder deel van de zin, maar ook zich rijk rekenen met nog te realisren economische groei), die niet regeren maar met allerlei groepen praten behalve met de kiezer(pappen en nathouden), partijen die weer meer geld geven aan eeuwenlang aangetoonde niet werkende "ontwikkelingshulp", die geen enkel tegenwicht bieden aan de milieuhisterie.... die de stazi-omroep honderden miljoenen meer geven om hun linkse propaganda over ons uit te kunnen kotsen... Ja die zijn links
@lobo ik zou zeggen elimineer de bovenbedoelde partijen en je komt aardig in de buurt

derkcs | 10-04-07 | 17:04

@Lobo:
Door te stemmen buiten de gevestigde orde; SP of Wilders in dit geval. MAAR: Jan Maorijnissen heeft zich al salonfähig verklaard en Wilders heeft zijn hele leven in Den Haag gewerkt namens de VVD. Is eigenlijk ook gewoon gevestigde orde. Buiten dat is er met nieuwe partijen nooit een meerderheid te halen. SP gaat nooit met Wilders dus die kunnen beiden makkelijk buiten boord gehouden worden. OF ze moeten capituleren. Het wordt gewoon nooit meer wat.

Rest In Privacy | 10-04-07 | 17:02

Socialisme houdt dan ook op bij democratisch en pragmatisch regeren. Verder was van een draaikont als Bos niet echt iets anders te verwachten.

Het enige bestuur waar socialisme werkt is dictatuur. Daarom was de SP ook ze snel weg uit de onderhandelingen. Het ging niet echt naar hun zinnetje.

mva81 | 10-04-07 | 17:01

@derkcs
RouwVoet en balkenende zijn dus links in jou ogen.......?

Klompvoetje | 10-04-07 | 16:58

@derkcs 10-04-07 @ 16:53:
Welke partij raadt u aan de volgende verkiezingen?

Lobo | 10-04-07 | 16:55

Ach Woutertje Boslim laat ons ook opdraaien voor de exorbitante kosten van het Generaal Pardon. Wat een oetlul dat hij dit heeft doorgedrukt en NIET heeft meegenomen in de regeringsverklaring waardoor er een financieel gat onstaat van minstens een half miljard (en wellicht veel meer).
.
Dat de top inkomens niet worden aangepakt is waarschijnlijk afkomstig van het rondje door het land waarin alle politici uitsluitend en alleen praten met instellingen en niet met de burgers.
.
Vuile oplichterTs.

TyfusLeijer | 10-04-07 | 16:55

Lobo 10-04-07 @ 16:20
Of probreren dat linkse tuig uit Den Haag te verjagen!! Laten we dat eerst proberen.

derkcs | 10-04-07 | 16:53

Rood is dood is al twee jaar lang bekend.
Woutert Bos met zijn Zorg, AOW etc etc als tweede kamer lid, maar als minister geen rood-profiel uitstralen. Het enige wat ik kan zeggen is dat deze man met de vuilnisman mee kan.
Hoe zit het met de toekomst, vrij grauw lijkt mij, want de "arbeiders" komen niet in mijn generatie voor.

Ridge Forrester | 10-04-07 | 16:46

Alles zou nog "acceptabel" zijn, maar ik vindt het een grof schandaal dat mensen met een uitkering meer "verdienen" door de bonussen, uitkeringen en ontzeggingen dan iemand die voor minimum loon werkt.
Want jaaah..... ze moeten toch een koelkast hebben (waarom ze kunnen ieder uur naar de winkel, te voet, ze hebben toch niets te doen), of een wasmachine (waarom kan lekker met de hand: tijd zat), de kinderen moeten toch op een club? Oh ja.... Ze verdienen zo weinig dat ze geen gemeentelijke belasting hoeven te betalen...

Wat ik niet snap: Iemand met minimumloon hoeft dat niet??? (Volgens Wouter Potter van de grrrrristenunie hoeft dat niet: ze hebben toch geen tijd.om er van te genieten)
De Armoedeval....

Ook met modaal (of 2 maal modaal) gaat het makkelijk:
Stel je verdient 1000 Euri meer (netto) dan iemand met een uitkering(bijstand):
Je moet een groot huis huren (200 Euro per maand meer), je mag voor alles betalen (studie kinderen wordt dan ook geacht een kleine 400 Euro per maand te kunnen bijdragen), gemeentelijke belastingen ed ook 30 Euro per maand..... Ook voor sociale dingen moet je ineens gaan betalen...(je verdient tenslotte genoeg), De kinderopvang (600 Euro die mag je volledig betalen dat ken best je hebt toch 1000 Euro meer? (eh... ff optellen 600+400+200+30+watik nog vergeten ben 20) = 1250 Euro minder waar je 100 Euro meer ontvangt, ofwel een redelijk loon, maar toch minder als een uitkering (bijstand).

Klompvoetje | 10-04-07 | 16:43

@Tray Hornay 10-04-07 @ 16:36:
De mensen die er nog wat van proberen te maken, die lijden er 't meest onder.. en steeds meer. Geen wonder dat het buitenland lonkt.

Lobo | 10-04-07 | 16:41

Kortzichtigheid is een keuze die je het bestuur geeft dat je verdient.

Zeddegeizot | 10-04-07 | 16:37

@Mekker 10-04-07 @ 16:30
Ja hoor en ik betaal ook aan alles vriendelijk mee.
.
Echt blij ben ik er niet mee. Vooral omdat de overheid het de jonge mensen zo moeilijk maakt. Betaalbare huizen zijn niet te krijgen. Dan moet je gewoon met zijn 2 en werken als je kids hebt. Allemaal om de verzorgingsstaat staande te houden.

Tray Hornay | 10-04-07 | 16:36

@derkcs
Je vergeet: overdrachts belasting, bpm (auto's), 22% bijtelling voor leaseauto's, 7% "Ziektekostenbelasting", BTW, Parkeerbelasting, snelheidsbelasting, kwartje van kok (je weet wel die 1 jarige extra belasting die nopg steeds wordt betaald), milieu belasting (omdat anders de belasting op de energienota zo'n 75% van je nota uit zou maken hebben ze het maar even anders genoemd)

verder vergeet je de "Oprotpremies" en meer van die "waanzinnige" investeringen

Klompvoetje | 10-04-07 | 16:32

@ Tray Hornay

U woont toch wel in nederland he?
Anders voel ik me bij de neus genomen

Mekker | 10-04-07 | 16:30

@Mekker 10-04-07 @ 16:21,
Ondernemingsbelasting wel. Ondernemersbelasting, bedoel je daar hetzelfde mee?
.
Uiteraard heb je nog de visvergunning tot en met de bouwvergunning.

Tray Hornay | 10-04-07 | 16:28

@ Tray Hornay

Durf het bijna niet meer te zeggen: ondernemersbelasting, hadden we die al?

Mekker | 10-04-07 | 16:21

@derkcs 10-04-07 @ 16:08:
Niet zeiken, dokken of emigreren.

Lobo | 10-04-07 | 16:20

derkcs@16.08:
U is duidelijk.

Contra | 10-04-07 | 16:16

kansspelbelasting

Tray Hornay | 10-04-07 | 16:14

@ derkcs:

U heeft gewonnen!

Mekker | 10-04-07 | 16:10

Bosbelasting, Paul Tang belasting, kermisbelasting, vliegvakantiebelasting, successierechten (wat jij verdient hebt na veel belasting betalen moet je voor een deel inleveren als je het aan je kinderen wil gven als je dood bent), luchthaven belasting, OZB, wegenbelasting, accijnzen, omzetbelasting, milieubelasting, stazi-omroepbijdragen, waterschapslasten, rioolrechten, eigen woning forfait, vennootschapsbelasting, havenbelasting, parkeervergunningen, kilometerheffing, hondenbelasting, leges, binnenkort de bikinibelasting, dividenbelasting. En al dat geroof geven ze uit aan: gelukszoekers, werkweigeraars, milieucriminelen, vlindereisjes, all inclusive reizen naar Tunisie, ontwikkelingshulp, peperdure niet rendabele stroom uitval veroorzakende en spuuglelijke windenergie, Commssie van ongelijke behandeling en nog een dozijn linkse commissies, subsidie aan PvdA-vriendjes..... KORTOM leve de vrijheid!!

derkcs | 10-04-07 | 16:08

De inkomens van topmensen worden betaald door aandeelhouders, die zelf die salarissen betalen. Wel mogen de afspraken over inkomens en de bijbehorende voorwaarden wat mij betreft wat transparanter. Maar een graaitax is populisme en slecht voor Nederland.

BramFokke | 10-04-07 | 16:06

@ rosalie:

Of zij niet poepen en piesen..

Mekker | 10-04-07 | 16:06

Je hoeft geen helderziende te zijn om te zien wat hier aan de hand is. Veel PvdA' ers en sowieso ex-ministers van Financiën zijn na hun politieke leven, zeer gewild in het bedrijfsleven. En dus ga je dat bedrijfsleven niet tot je vijand maken met dit soort maatregelen. Bovendien zijn veel prominente PvdA'ers zelf nogal vooraanstaande leden van de maatschappij. Hetzij in het bedrijfsleven, hetzij in "het maatschappelijke middenveld". Dat is altijd al zo geweest. Kijk maar eens waar de huidige bewindslieden vandaan komen voor ze een ministerspost kregen.
So much voor een partij die belangen van arbeiders (wie noemt zich nog zo ?) zou moeten verdedigen.
Ik vergeet nooit meer dat Kok, in zijn hoedanigheid als lid van de ING raad van Bestuur, een enorme salarisverhoging goedkeurde voor de ING top. Dezelfde Kok die enkele maanden daarvoor nog als MP voor een kleptocraten-tax pleitte. Ik ben geen Fortuyn aanhanger maar hij had gelijk toen hij de PvdA als een partij voor baantjejagers uitmaakte.

Bigi Bana Boy | 10-04-07 | 16:03

Tray Hornay@15.49. Alleen de overheid heeft het privilege om kansarme wijken te creëren.

Contra | 10-04-07 | 16:02

Guru?

Maar als je met z'n allen niet meer betaald, dan wil ik wel eens zien hoe er gestraft wordt.

Mekker | 10-04-07 | 15:59

@Mekker, ten eerste omdat je overheid het anders wel met geweld komt halen. (Ja, fysiek geweld is inderdaad de laatste stap die ze zetten als jij jezelf thuis verschanst met al je bezittingen). En ten tweede omdat we allemaal als de dood zijn dat als we minder gaan betalen en de overheid op iets gaat bezuinigen, dat ze dan bezuinigingen doorvoeren die juist onszelf treffen. Dat is het smerige geheim van de collectivisten, en de reden dat het subsidiecircus waar miljarden in omgaan door vrijwel niemand echt ter discussie wordt gesteld.

Muxje | 10-04-07 | 15:57

parkeerheffingen

Tray Hornay | 10-04-07 | 15:57

Mekker 10-04-07 @ 15:53

Zijn gratis voor de "minderbedeelden", zum kotsen toch?

rosalie | 10-04-07 | 15:56

@Mekker 10-04-07 @ 15:52: omdat het verplicht is. Betaal je niet, dan volgen er straffen. In de USA is belasting betalen trouwens niet verplicht. Hoe is dat eigenlijk in België?

guru? | 10-04-07 | 15:55

Rioolbelasting, afvalheffing, waterschapslasten

Mekker | 10-04-07 | 15:53

Topinkomens moeten simpelweg worden Verboten!

rosalie | 10-04-07 | 15:53

@James Bont 10-04-07 @ 15:38: Pronk is waarschijnlijk de laatst overgebleven politicus met hersens en hart.

guru? | 10-04-07 | 15:53

Wie kan mij zeggen waarom we gewoon als makke lammen ondanks wat geschreeuw toch doorgaan met belasting betalen? Waarom dan?

Mekker | 10-04-07 | 15:52

@Mekker 10-04-07 @ 15:47
Verwijderingsbijdrage voor elektronische apparatuur en auto's. Havenbelasting voor de zeilert.

Tray Hornay | 10-04-07 | 15:51

@Professor Plons 10-04-07 @ 15:42,
Dat van dat huis.. dat komt ook gewoon door de overheidsregulering. Door alle regeltjes, belastingen en vergunningen is bouwgrond peperduur geworden.
.
Starters op de woningmarkt kunnen nu 30-40 procent van hun inkomen neerleggen voor een appartementje (huur danwel hyotheek). NL jaagt zijn succesvolle, ondernemende mensen weg als de succesvolle allochtonen die de kansenwijken ontvluchten.

Tray Hornay | 10-04-07 | 15:49

Idee: geld overmaken op de rekeningen van die veelverdienrs, alsof ze arme sloebers zijn, wat ze trouwens ook zijn, want wie zoveel belang hecht aan bezit moet wel een heel arme geest zijn. O.K. we gaan geld overmaken naar: Jeroen van der Veer. Wie heeft zijn bankrekeningnummer? (ja, hijzelf natuurlijk, maar kan iemand het hier even posten?)

guru? | 10-04-07 | 15:48

Links, muv SP, gaat flink naar de klotuh door interne ruzies. Hang den vlaggen uit.

Prinskromijn | 10-04-07 | 15:48

de doodsbelasting leverde in 2006 al 1,8 miljard euro op voor de nederlandse schatkist. zelfs na de dood blijft vadertje staat je achtervolgen...

daskapitalist | 10-04-07 | 15:47

@Tray Hornay

Hondenbelasting. Zullen we met zn allen even kijken tot hoever we komen in het belasting betalen aan..? Komen wel schrikbarend ver, vrees ik.

Mekker | 10-04-07 | 15:47

Leuker kan Wouter het niet maken, en het wordt er ook niet makkelijker op!

voorjekanis | 10-04-07 | 15:46

Partij van de Aandeelhouders

guru? | 10-04-07 | 15:45

@Contra 10-04-07 @ 15:43
Je hebt GELIJK !!! Wouter is eigenlijk gewoon een VVD-er die under cover is gegaan bij de PvdA met als doel die partij naar de kloten te helpen.

Professor Plons | 10-04-07 | 15:45

weten we meteen weer eens waarom de SP nog steeds geen regerings verantwoordelijkheid neemt.

fanta | 10-04-07 | 15:45

Mmmm. Wouter liegt tegen zijn kiezers. Wouter is een infiltrant van Shell. Wouter helpt de PvdA naar de klote. Wouter is dus gewoon goed bezig.

Contra | 10-04-07 | 15:43

@derkcs 10-04-07 @ 15:30
Je gaat uit van een ton per persoon. Dat is nogal optimistisch. Het is niet omdat paps aardig boert dat vrouw en de drie kinders ook allemaal met een ton per jaar naar huis komen.
.
Die 40% gemiddelde belasting haal je niet. Veel van de Nederlandse Brasschatenaren zijn ondernemers en die hebben de nodige trucjes om wat minder belasting te betalen.
.
Je cijfertjes zijn dus wat optimistisch maar de strekking van je betoog klopt wel. Het is juist dat wat de NL overheid al jaren niet wil inzien. Het is niet alleen de inkomstenbelasting die je misloopt maar ook de BTW op alles wat ze kopen, de belasting op het huis, de auto enz. enz. enz.
.
Op die manier jaagt NL zijn rijkste inwoners het land uit waardoor de rest meer moet gaan betalen om het systeem overeind te houden. Daardoor wordt de druk voor de iets minder rijken ook hoog zodat voor hen de drempel te vertrekken lager wordt en zo zit je in een vicieuze cirkel totdat je de klaplopers en de uitkeringstrekkers overhoudt.
.
Ik ben zelf overigens al jaren weg. Naar NL terugkomen zou mij enige tienduizenden euros per jaar aan belasting kosten en een soortgelijk huis als wat ik nu heb zou ik simpelweg niet meer kunnen betalen.

Professor Plons | 10-04-07 | 15:42

En dividentbelasting en vermogensbelasting.

Tray Hornay | 10-04-07 | 15:41

@Tray Hornay

en natuurlijk.... Alsof we niet genoeg betalen.... Daar zit ook BTW op!!!!

Klompvoetje | 10-04-07 | 15:40

Oh, luchthavenbelasting schiet me net te binnen.

Tray Hornay | 10-04-07 | 15:40

@DT71 10-04-07 @ 15:34
Vergeet niet de overdrachtsbelasting (huis) en succesierechtbelasting. Alsmede de verplichte betalingen voor paspoort en het ontvangen van de staatstv.

Tray Hornay | 10-04-07 | 15:37

@DT71
Het probleem is dat linksen vaak denken dat een topinkomen alles is dat meer dan 2x modaal is. Een toptarief vind ik prima maar dan vanaf anderhalf miljoen euro oid.

spooky | 10-04-07 | 15:36

Maar even doordenken:
Dubbele nationaliteit......
Nederlanders......
Vluchten......
Ik heb ut:
Mensen kunnen hun Nederlaanderschap NOOIT meer afstaan en zijn dientengevolge ten allen tijde VERPLICHT de nederlanderschapstax ad 50% bruto inkomen te voldoen. Hierbij krijgen uitkeringstrekkers, ambtenaren en ex-buitenlanders natuurlijk wel een "ontzegging", of een "belastingvrije voet".

Maakt vluchten voor belasting onmogelijk .....

willen jullie dattan?

Klompvoetje | 10-04-07 | 15:36

@El Trianero 10-04-07 @ 15:20
Wat voor het gemak meestal wordt vergeten is dat winst niet hetzelfde is als aandelenkoers, en dat de hoogte van de winst niet alleen de merites van de topbestuurders is. Beleggers reageren doorgaans goed op reorganisaties, want dat drukt de kosten en schroeft kunstmatig de korte-termijn winst op.
'
En als er dan eens flinke winst wordt gemaakt dan gaat er ik weet niet hoeveel miljoen naar die paar dikkenekken die het bedrijf 'besturen', terwijl de mensen die de daadwerkelijke klus geklaard hebben blij mogen zijn met 1 lullig procentje loonsverhoging.
'
Nee, dan ben je echt jaloers als je vind dat het wel eens mooi geweest is met die topinkomens...

padjakker deluxe | 10-04-07 | 15:36

Verstandige beslissing van Wouter. Met speciale afgunstbelasting bereik je niets extras voor Jean Modale. Bovendien werkt het juist hogere salariseisen door de topperTs in de hand.
Schrap geweaun de hypotheekrenteaftrek voor een belangrijk deel. Daar pak je die kakkurrrrs veel meer mee. Ik zeg: geen aftrek meer boven de NHG-norm.

LJBrinkhorst | 10-04-07 | 15:35

@Plons:
En om na te trappen zeker vanuit het buitenland PvdA stemmen? (zou ik ok doen :)

Rest In Privacy | 10-04-07 | 15:35

De pvda is zijn eigen graf aan het graven.Dat doet mij goed.

de honden blaffen... | 10-04-07 | 15:35

jaaahhh laten we de top van ons bedrijfleven (het enige waar de nederlandse economie op draait) weg gaan jagen!!!!

Jottum!

Marsnel | 10-04-07 | 15:34

En buiten de loonheffing hebben we dan nog gemeentebelasting, waterschappen, assurantiebelasting, succesierechten, milieuheffing, BTW, accijnzen, BPM, enz. Gemiddeld brengen we van ons bovenmodale inkomen al zo'n drie kwart terug naar Bea. Maar dat ies te wainig!

Rest In Privacy | 10-04-07 | 15:34

Alsof er nog geen graaitax is! Iedereen die zo veel verdient betaald over het grooste gedeelte van zn inkomen 52% rente. De staat moet toch juist blij zijn met iemand die 3,7 miljoen verdient, die spekt de schatkist voor 1,9 miljoen !!

M299 | 10-04-07 | 15:33

Zo dr rijdt ff een hele colonne zwaailichtplisies amsterdam zuid in. Hebben we soms een beller?

superjan | 10-04-07 | 15:32

@Klompvoetje 10-04-07 @ 15:28
Met "jullie" bedoel ik het domme Nederlandse klootjesvolk. Ik heb zelf nogal rechts gestemd maar eigenlijk maakt het me geen reet meer uit. Ik ben namelijk 15 jaar geleden al uit dat achterlijke Nederland weggevlucht. Ik loer dus vanuit een veel zuidelijker plekje naar hoe 0031 zichzelf naar de klote helpt ... en er nog trots op is ook.

Professor Plons | 10-04-07 | 15:32

"PvdA-Tweede Kamerlid Paul Tang denkt aan een initiatiefwet, die het toptarief in de inkomstenbelasting verhoogt van 52 naar 55 procent voor inkomens vanaf 250.000 euro."
-
Dit is gewoon diefstal. Langzaam kruipen we toch naar het ideaal van Jan Maorijnissen; herinvoering van het toptarief van 72% loonbelasting. Ja, dat heet echt bestaan.

Rest In Privacy | 10-04-07 | 15:31

Laat je niet gekmaken!!!!!!!!! Dit is gewoon weer eersteklas afleiding van de PVDA.
.
Wat is in NL zijn in NL nou de grote probleem?? Zwarte scholen, slecht wegdek, torenhoge huizenprijzen, ouderwetse infrastructuur, veels teveel regels etc..
.
Maar het is allemaal de schuld van de kapitalisten, zij hebben de samenleving gemaakt tot wat het is... *proest*. ALlemaal symboolpolitiek (zoals Hakbarrr al zegt).

Tray Hornay | 10-04-07 | 15:31

Even voor de SP-rekenmeesters de volgende som. In ALLEEN Brasschaat (B) wonen ca. 19.000 Nederlanders. Laten die nou gemiddeld, heel conservatief ingeschat, een ton per jaar verdienen: inkomen per jaar 1,9 miljard. Inkomstenbelasting, stel in NL gemiddeld 40 %: is 760 miljoen euro. Die brengen ze dus weg in Belgie alleen in één plaatsje. Verder gaan ze daar nog naar de bakker, slager, betalen ze nog andere maar minder belasting en alleen dus in Brasschaat heeft Nederland voor ca. 1 miljard euro aan inkomsten het land uitgejaagd. Weet je Jan en Femke hoeveel asielzoekers je daar voor kan pamperen, hoeveel criminele milieuactivisten je daar van kan sponsoren?

derkcs | 10-04-07 | 15:30

GOH!!! Waarom zou hij die gast van de Shell niet willen aanpakken??? Even een samenvatting van "de Hyve" van Woutertje: http://wjbos.hyves.nl/
Naam: Wouter Bos
Leeftijd: 43
Woonplaats: Amsterdam
School: Christelijk Lyceum Zeist , Christelijke Basisschool Beurthonk
MBO/HBO/Universiteit: Vrije Universiteit Amsterdam
Bedrijf: Shell , Shell , Tweede Kamer , Shell International Oil Products UK , Shell Asia , Shell Romania Exploration
Vereniging: De Tweede Kamer
Passies: vrouw, dochters, lekker eten (koken) en gevaarlijke haaien.
Films: The Big Chill, Los Santos Innocentes, Abel, the Godfather, Primary Colors
Uitgaan: café ‘t Sluisje
Hij is lekker bezig die Wouter!! Dit heb ik hem ook nog niet vergeven!! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/049731.html

Mr Moore | 10-04-07 | 15:30

@Professor Plons 10-04-07 @ 15:27

Neeh hoor.....
Ik heb geen Wouter potter van de CU gestemd.... Jij dus wel?

Klompvoetje | 10-04-07 | 15:28

Als je het niet eens bent met de inkomen van manager xx bij bedrijf xx, koop je daar toch gewoon niet/neem je daar toch geen dienst vanaf?
Zo simpel is het.
Nogmaals, bij de overheid kan ik niet kiezen.
Daar moet ik de diensten vanaf bijlven nemen, die elk jaar duurder en duurder worden, terwijl ik het niet eens ben met de topinkomens en de verhoging van 30 % (hoezo graaien in de staatsruif?)

Weeraanmelden | 10-04-07 | 15:28

Niet zeiken ... jullie hebben zelf deze bende als regering gekozen.

Professor Plons | 10-04-07 | 15:27

Mooi, kan dit kabinet nu onmiddelijk ophouden te bestaan, de schade is nu maar enkele miljarden, en dus -welliswaar sneu geld- maar nog te overzien.

Hopelijk gaat Walter Boslim de confrontatie aan met zijn partij en stort het hele handeltje in elkaar.

QB (ja die.....) | 10-04-07 | 15:27

@El Trianero

Waar haal jij die 3,5% vandaan?
Bij elkaar is meer dan 1 miljoen van de mogelijke arbeidsproductieve mensen in Nederland afhankelijk van een uitkering (WW, WAO, AOW Bijstand en noem maar op....)

En dan heb je de ambtenaren nog......

Klompvoetje | 10-04-07 | 15:25

hiephoi voor de windvaan

kavkaz | 10-04-07 | 15:25

AANDEELHOUDERS gaan over deze salarissen en NIET de overheid. Pak maar de toplonen aan in de (semi-)publieke sector (publieke omroep, ziekenhuizen, enz.). Wanneer aandeelhouders instemmen met een topsalaris van tientallen miljoenen voor een topman/-vrouw dan is het zo. Klaar. Het moet toch niet gekker worden; een overheid die gaat bepalen wat je maximaal mag verdienen in het land. Nog even en er is geen belastingbetaler meer over in dit land.

Rest In Privacy | 10-04-07 | 15:24

Wouter Windvlaag heeft niet voor niets tien jaar bij de Koninklijke Shell
gewerkt.
Kleine Woutertje Bos is gewoon net als alle andere politici een carriere mannetje.
En nu hij minister van Financieen is wil hij dat zo lang mogelijk blijven.
Wouter Draaikont heeft zeker nog vier jaar nodig om ook maar een beetje uit de schaduw van gigant Gerrit Zalm te komen.
Trouwens zijn sociale voorganger op financieen Wim Kok was van hetzelfde laken en pak als de leugenaar Woutertje Bos.
Toen Wim Kok vaksbondsleider was wist hij haarfijn de socialistische stokpaardjes uit de stal te halen. Maar eenmaal minister van financieen tja toen lagen de zaken ineens anders. Regeeraccoord weet je wel.

keesss | 10-04-07 | 15:23

@cecotto 10-04-07 @ 15:13
inderdaad,

Toenie nog een klein salarisje verdiende (ahum) moesten de topinkomens afgeroomd worden.
Nu-ie zelf aan de (ahem) macht *kuch* is, moet alle klootjesvolk nog steeds op de 0 lijn blijven.....
terwijl die zelluf maar even 30% meer gaat verdienen (in loonsverhoging, exlusief de verhoging van loon door de functieverandering) Deze toename in geld is hum zo goed bevallen dattie ook voor de toekomst van hummes wil zorregun.

Bos is geen windvaantje: dat draait met de wind mee, en heeft nog enige ruggeraat (anders waait het om). Bos is geweaun een sappe dooie kwal.

*hoopt ook op een kleine 30% loonsverhoging, werkt tenslotte ook

**reest dat dat ijdele hoop is, helaas....**

Klompvoetje | 10-04-07 | 15:22

Tja meneer Bos, nu moet u het echt even zlef doen.... Noem mij drie onderwerpen waarop Bos nog geloofwaadig is. Okay noem mij twee .... Ach laat ook maar

derkcs | 10-04-07 | 15:22

Hoge inkomens bij PRIVATE ondernemingen moet toch gewoon kunnen? Als de aandeelhouders vinden dat hij dat moet verdienen, gewoon doen. Dan zal hij wel iets heel belangrijks hebben gedaan voor dat bedrijf (winst omhoog = hogere inkomsten voor de staat uit winstbelasting). Uiteraard lijkt het krom als er mensen ontslagen moeten worden en de topman ontvangt 3 miljoen. Maar ach, met 3.5% werkloosheid in Nederland (één van de laagste van Europa/wereld) mogen wij toch absoluut niet klagen. Die mensen vinden wel weer een nieuwe baan.

El Trianero | 10-04-07 | 15:20

inkomensstijging ING top 316 procent!!! sinds kok daar zit verdienen die lui zich bewusteloos, of zullen ze het expres doen, kok treiteren, kijken hoe ver ze kunnengaan. kijken hoeveel ruggegraat ubersocialist ex-premier en ex vakbondvoorzitter kok eigenlijk heeft.

nare man | 10-04-07 | 15:19

@Hakbarrr 10-04-07 @ 15:13
Goh originele post... Krijg er gewoon een deja vu van... Maar weer dezelfde reactie posten dan?
'
Ik denk dat het wel om iets meer dan 10 of 20 topbestuurders gaat. Sowieso is het meer een kwestie van fatsoen dan financiele noodzaak. In een tijd waarin ieder beursgenoteerd bedrijf het klootjesvolk vraagt te matigen om vervolgens alsnog de helft van de mensen te ontslaan om de aandelenkoers op te voeren is het niet gepast jezelf met een loonsverhoging van 316% te belonen. Loon naar werken, dat is zoals het zou moeten zijn. En dan is een miljoentje per jaar wel voldoende voor zo'n beetje elke functie, waarbij ik een hoop beroepsgroepen veel hoger heb zitten dan het meest overgewaarde beroep ter wereld: 'top'bestuurder.
'
Vergeet trouwens niet dat ze er allemaal ook nog een aandelen/optiepakketje van enkele luttele miljoenen op na houden.

padjakker deluxe | 10-04-07 | 15:19

Natuurlijk draait die glijer weer alle kanten op, maar het is veel belangrijker dat managers van bedrijven die in onze eerste levensbehoefte ( stroom,essent en nuon bijvoorbeeld) belachelijk veel verdienen wat de prijs opdrijft voor elk huishouden. De topmanagers van deze bedrijven worden rijk over de rug van huishoudens. Daar moet die rooie rakker is iets aan doen...

frankmeister | 10-04-07 | 15:18

tijd om naar belgie te verhuizen

Pilshaas 861 | 10-04-07 | 15:17

't Is ook heel frustrerend om er achter te komen dat je het tot links kamerlid kunt schoppen met slap lullen en priemende ellebogen maar omdat je iets fundamenteels mist nooit voor een belangrijke functie gevraagd wordt.

ventus_aqualis | 10-04-07 | 15:17

gewoon al die topaccountants in strafkampen zetten en vervolgens die topmensen uit het bedrijfsleven zelf hun belastingaangifte laten doen (én goed controleren natuurlijk).

compleet ruck! | 10-04-07 | 15:17

Is toch hardstikke logisch wat Woutertje doet? Als ie die graaitax wél doorzet krijgt ie van zijn levensdagen nooit geen commisariaat meer... en je moet toch wat als straks geen vice-premier meer bent...

DeRepubliekNL | 10-04-07 | 15:17

Prestatieloon lijkt mij hier een goed oplossing. Begin met een normaal salaris, en mochten de resultaten aanzienlijk verbeteren door het toedoen van die man of vrouw dan kan je een extra bonus krijgen.
Maar niet zoals nu het geval is, nu beginnen ze met een salaris van enkele miljoenen, en als het bedrijf na 2 jaar bijna naar de donder is krijgen ze nog een enorme bonus ook. Niet zo best voor de concurentiepositie al die werklozen die dat wanbeleid opleverd.

Turbo-Tinus | 10-04-07 | 15:16

Jaloeziebelasting (enige leuke opmerking van Rutte tot nog toe)

uninvited guest | 10-04-07 | 15:14

Heeft de politiek de illusie dat ze grip hebben op de top van het bedrijfsleven? Die doen toch wel wat ze willen.

Bastianus | 10-04-07 | 15:14

ff denken: Directeur verdient nu, zeg 3 MLN. Daar gaat 1,5 MLN naar de overheid -> kunnen uitkeringen mee betaald worden.

Graaitax wordt ingevoerd:

Directeur gaat in Engeland (of waar dan ook) werken. Directeur verdient nog steeds 3 MLN, -> Maar de overheid ontvangt 1,5 MLN belastingen. Wie betaalt de uitkeringen dan?

Tevens is dit symboolpolitiek: om hoeveel directeuren gaat het? 10 of 20? Poe poe....

Hakbarrr | 10-04-07 | 15:13

Hij wil straks net als lamlul Kok graaien bij Shell, en dan zijn verleden als windvaantje vergeten. Dus aanpakken staat gelijk aan eigen glazen ingooien!

cecotto | 10-04-07 | 15:13

Shell boeit mij niet. Mensen bij Nutsvoorzieningen die zich 9 ton toebedelen, presentatoren die 10 x zoveel verdienen als de Blak dat boeit mij. Niet de discussie onzuiver maken PvdA en weten dat je tegen de salarissen in het bedrijfsleven geen kankermoer begint. UPC was vroeger de kabel, nu sponsor ik impliciet Ali B die gaat kijken in de bezette gebieden, oprotten met die onzin.

Amsterdammer | 10-04-07 | 15:13

ieder universum krijgt de wereld die het verdient. (zo klaar.)

compleet ruck! | 10-04-07 | 15:13

Ja, vooral de grootverdieners zwaar belasten, daar jaag ze het land wel mee uit met als gevolg dat onze belastingen dus ook weer omhoog gaan....

Zippy | 10-04-07 | 15:13

Ieder land krijgt de regering die het verdient...

(leuk! een spelletje!)

kolonel klootoog | 10-04-07 | 15:11

juist ja

jan paparazzi | 10-04-07 | 15:10

Ja mooi hoor zo'n graaitax...
Voer maar lekker in !
Krijgen ze volgend jaar gewoon meer zodat ze netto het zelfde houden.
Als een bedrijf iemand 6 miljoen wil betalen moeten ze dat vooral doen!
Daar heeft de overheid geen reet mee te maken!
Laten ze zich liever druk maken om die bewust werklozen!

Pater Snikkelvast | 10-04-07 | 15:10

Iedere partij krijgt de lijsttrekker die hij verdient...

da wizard | 10-04-07 | 15:10

GRRRRRRRRRR.
Inkomens van ambtenaren mogen stijgen, daarop hebben wij geen keuze, maar als de topman van bijvoorbeeld ABN-Amro,Philips of AEGON 2 miljoen bonus krijgt, is dat graaien.
Hallow!
Bij de KPN, ABN-Amro of AEGON kan ik kiezen wat ik wil.
Bij de overheid niet!
Hou een sop!

Weeraanmelden | 10-04-07 | 15:08

Partij van de Afgunstige

GSJunkie | 10-04-07 | 15:07

Eens een draaikont altijd een draaikont

LijstG | 10-04-07 | 15:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl