Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Deuglawaai en (zelf)islamisering

xxxJournalistieke makker Wierd Duk ligt nu al enkele dagen onder vuur omdat hij het gore lef had namens het Algemeen Dagblad ene mevrouw Machteld Zee te interviewen over islamisering. Hoogtepunt was zaterdag een klassiek gevalletje karaktermoord op interviewer en geïnterviewde door Peter Middendorp (die sinds hij is gestopt met roken lang niet meer zulke leuke columns schrijft als voorheen). De details vindt u hier. Het boek van Zee heb ik niet gelezen maar ik heb begrepen dat er volgens haar achter ‘Europese islamisering’ een plan zit. Nu waarschuwt PVV-leider Geert Wilders sinds woensdag 17 mei 2006 al voor islamisering van Nederland en sindsdien ontkent het kabinet van dienst dat daar sprake van is. Beschouwer dezes gelooft ook niet zo dat er sprake is van islamisering in het koninkrijk. Het werkelijke gevaar is zelfislamisering. Zoals daar zijn de geijkte voorbeelden van geen wijn schenken aan de talkshowtafel omdat er een moslim aanschuift of het verwijderen van kunst uit de openbare ruimte wegens bloot en oei, oei, oei. Recentere voorbeelden zijn het pleidooi op de pagina’s van NRC Handelsblad voor ‘een strookje Halal-kust’ en WeTransfer dat helemaal middeleeuws gaat op de boreling van schrijver Dimitri Verhulst wegens ‘mannen die 's nachts in een kroeg over een in de urinoirs aangebrachte tekening van de profeet Mohammed plassen’. Deuglawaai en zelfislamisering Aanleiding voor Verhulsts boek is de aanslag op bar-dancing Bataclan in Parijs vorig jaar. U moest eens weten hoeveel kritiek ons van TPO kreeg toen we deze foto bij een artikel over de kwestie plaatsten. Velen paarden de werkelijkheid laten zien aan het stigmatiseren van de islam en dit en dat, huiliehuillie en het is een grote schande, meneer! Ook dat deuglawaai is een vorm van zelfislamisering, keer op keer is het de angst voor de lange tenen van het woestijngeloof die in progressieve kringen de boventoon voert. Langzaam maar zeker zwem je zo in een verraderlijke fuik: de eigen normen en waarden worden verkwanseld onder het mom van tolerantie terwijl er op dat vlak nul wederkerigheid is. Jan Roos, bijzonder onderwijs en de poeplap Zie ook de woeste reacties van belijdende moslims, christenen en joden op het recente voorstel van VNL-voorman Jan Roos om de financiering van het bijzonder onderwijs te staken. Terwijl hij een terechte vraag stelde: waarom zou de belastingbetaler moeten opdraaien voor de financiering van onderwijs gebaseerd op welk geloof dan ook? Trek lekker zelf die poeplap. Maar nee, niets van dat. Eensgezind riepen ze: letten we wel op het geloof? Kijk Turkije eens gaan Tot zoverre over die zelfislamisering. Wie een werkelijk staaltje islamisering wil zien moet over de grens kijken en Turkije is dan een uitgelezen voorbeeld. Dit weekeinde beluisterde ik een interview met Betsy Udink. De journaliste woonde jarenlang in Ankara en Istanbul en beleefde dit jaar de tweede druk van haar boek Meisjes van Atatürk, zonen van de sultan. Zij schetst een zorgwekkend beeld over hoe president Recep Tayyip Erdogan zijn land langzaam maar zeker probeert te transformeren in een soort Iran; een werkelijk islamitische staat kortom. Het is in Turkije inmiddels zover dat iemand die een overheidsopdracht in de wacht wil slepen niet raar moet opkijken wanneer hij de vraag krijgt of vrouw en dochters wel een hoofddoek dragen. En bij een ontkennend antwoord de klus naar een meer devote concurrent ziet gaan. Gülen en Erdogan, zelfde laken een pak Ook beschrijft Udink Fethullah Gülen, de islamitische sekteleider die nu gebrouilleerd is met zijn voormalige politieke strijdmakker Erdogan. Ze ziet veel overeenkomsten tussen de twee. Erdogan die eerst hervormingsgezind leek, toenadering zoekend tot Europa. Hoe anders is de situatie nu. De visum-deal dient slechts ter ondersteuning voor de door de Diyanet ondersteunde Turkse diaspora. Over Gülen zegt Udink dat zijn aanhangers van de ayatollah best een glas raki mogen drinken of hoofddoekloos in het leven mogen staan mits ze het einddoel maar in het vizier houden: een Turkse islamitische staat. Gelijk de sluipwesp - deze ziet eruit als een mier, beweegt als een mier en ruikt als een mier. Maar wanneer hij uiteindelijk is doorgedrongen tot het hart van het mierennest is het gauw afgelopen met de pret. Parallel is ook de verafgoding zegt Udink, Erdogan en Gülen worden kritiekloos vereerd door hun volgelingen. Allesomvattend plan voor de ‘islamisering van Europa’? Of er een vermeend allesomvattend plan voor de ‘islamisering van Europa’ bestaat weet ik niet. Eensgezind zal het zeker niet zijn want al die malle soennieten, sjiieten en wat dies meer zij slaan elkander al enige tijd vol overtuiging de hersens in. Udink laat echter geen misverstand bestaan over de beweegredenen van aanhangers van Erdogan en Gülen en hoe ze opereren in Turkije. En sinds de militaire coup deze zomer weten we dat beide kampen ook vertegenwoordigd zijn in Nederland. Een geïmporteerd Turks islamitisch conflict De één zoekt in de Tweede Kamer opzichtig naar excuses voor het vervolgen van tienduizenden ambtenaren, rechters, onderwijzers en Ebru Umar. De ander waarschuwt voor het voortbestaan van zijn ‘Nederlandse’ scholen en krant. Ondertussen is het vooral een geïmporteerd Turks-islamitisch conflict en ergens along the way heeft de Nederlandse regering ruimte gegeven dat tot volle wasdom te laten komen. Dat is zelfislamisering wat ik u brom.

Reaguursels

Inloggen

Goed, misschien is er niet een eensgezind plan van Moslims om Europa te Islamiseren.
Het is inderdaad waarschijnlijker dat er een aantal plannen bestaan om Europa te Islamiseren.
Hoe dan ook, ze lijken goed te werken.
En dan is er natuurlijk ook nog de zelf-islamisering zoals Bassie schrijft.
Jammer dat we dit allemaal laten gebeuren.

Tegenspreker | 10-10-16 | 10:04

Jankees100 | 09-10-16 | 22:45
Beste Jankees,
Zelf ben ik atheist. Ik veroordeel geen goedwillende christenen. Ik veroordeel een pastoor van een RK kerk die het leven van een katholieke vrouw kapot maakt. Mijn vader is trouwens ook uit de RK kerk geflikkerd omdat hij zijn twee dochters neutraal onderwijs liet volgen. Mijnheer pastoor ging in of meer nucleair.
Misschien heeft deze beslissing van mijn lieve pappie te maken met het feit dat hij in zijn jeugd op de lagere school min of meer mishandeld werd door de paters. Hij werd op gezette tijden in de hoek gezet. Op blote knieeen moest hij met zijn armen gestrekt omhoog een stapel boeken op zijn handen dragen.
Heb je daar nog wat goeds over te melden, Jankees?

Gravin v Kippenbouth | 09-10-16 | 23:37

-weggejorist en opgerot-

Jankees100 | 09-10-16 | 22:45

-weggejorist-

Jankees100 | 09-10-16 | 22:16

-weggejorist-

Jankees100 | 09-10-16 | 22:11

Er moet iets meer achter zitten anders valt niet uit te leggen hoe het mogelijk is dat Nedeland zich zo makkelijk laat overlopen door deze reli-fanaten die een pesthekel aan ons hebben en ons het liefste zouden uitroeien.
Dus ik vermoed dat het niet louter lafheid van onze regering is maar dat er een plan achter zit. Anders zouden ze ze niet bij bosjes binnen hebben laten lopen.

droog brood | 09-10-16 | 19:47

Valt me van je tegen Bassie. Want de islamisering van Europa en ook van Nederland is een vaststaand feit. Een groep moslims wil dit bereiken door aanslagen, angst en terreur. Dit is overduidelijk. Echter, de gevaarlijkste vorm is de politieke vorm die middels demografie moslims de overhand wil geven en ondertussen steeds meer verworvenheden binnen haalt. Hierbij worden zij dankbaar bijgestaan door de wegkijkers, weg-met-onzers en policor Guttmenschen. Die, blijkbaar dan net als jij, de boel bagatelliseren en "och, het valt allemaal wel mee" roepen. En dat terwijl de derde generatie moslims religieuzer dan hun ouders blijken en conservatiever. Dit alles wordt vergezeld door de racisme troef en de joker "islamofobie". Die laatste legt elk debat lam want kritiek op de islam valt hier per definitie onder. Een levensgevaarlijke ontwikkeling die veel te makkelijk wordt weggewuifd.

Sliptong | 09-10-16 | 18:32

-weggejorist-

bisbisbis | 09-10-16 | 18:19

Ze hebben Ze zelf binnen gehaald en dat DoMvolk blijft nog steeds PvdA stemmen. Ze hebben nog niet genoeg drek in hun stad en dorp over zich heen gestrooid gekregen . roven , stelen, geweld , moorden . Etc etc .

liegende lippen | 09-10-16 | 18:05

De vraag die begint op te komen is of het nu zo zou kunnen dat je 'gewoon' blanken nodig hebt om 'de westerse cultuur' op te bouwen; in stand te houden.
En ieder ander antwoord dan de overtuiging dat mensen nu eenmaal gelijk zijn, geeft een horrorresultaat.
Ik wil niet in een andere cultuur leven; tegelijk voel ik weinig voor het ondergaan of uitoefenen van horror. Wat weer laf proeft. Bovendien denk ik dat als we geen dwang uitoefenen we terreur moeten ondergaan.
Intolerant tegen de intoleranten; de eis van vrijheid...
Ik ben er nog niet helemaal uit.

Alquest | 09-10-16 | 17:34

@Eppo | 09-10-16 | 13:46
QED: je wilt gehoorzaam vee. Met de vreze voor de toorn gods en dergelijke nonsens. Onder de knoet van een door indoctrinatie op scholen opgedrongen fantasievriendje. En zo wordt er door de kerken ook gesproken over de gelovige: deel van de kudde, bijeengehouden door de herder. En als goedgelovig schaapje elk jaar geschoren om uiteindelijk toch in de stoofpot te verdwijnen.
Ja, natuurlijk heb je meer aan dergelijke gehoorzame slaafjes/schaapjes dan aan zelfstandig denkende en kritische geesten.

Stormageddon | 09-10-16 | 17:34

@Gerard Leeflang | 09-10-16 | 13:09
"Als er een doctrine en logistiek is, dan moet er centraal gezag zijn."
Er kan ook een gegroeide consensus zijn tussen niet centraal geleide eenheden.

McMarx | 09-10-16 | 17:10

Nou ben ik de jongste niet meer en heb in de zestiger jaren van de vorige eeuw meegemaakt dat "ons moeder" (zo zeggen wij dat in Brabant) uit de kerk werd geflikkerd omdat ze maar 2 kinderen had. Ons moeder goed overstuur, dikke tranen want ons-lieve-heer-zus-en-zo.
Deze krankzinnige actie van Pastoor Oetlul heeft ertoe geleid dat een gelovige vrouw in een diepe depressie terecht kwam.
Ik vind het ongelofelijk en schandalig dat -en hoe- anno 2016 geloofsterreur door de linkse media op een uiterst slinkse en uitgekookte wijze de huiskamer ingebracht wordt.

Zelfislamisatie bestaat helemaal niet. Het is veel erger dan dat. De achterlijke idiologie genaamd islam wordt u door de strot geduwd door de politiek en het (s)linkse journaille. Manipulatie, dat het is. Het wordt hoog tijd dat autochtone Nederlanders eens wat vaker hun tanden laten zien en eens wat vaker pleurop gaan roepen.
En verder: gewoon wijn zuipen Pauw, ook als een imam of andere sprookjesverkoper aan je tafel zit. Laat maar eens zien dat je ballen hebt.

Gravin v Kippenbouth | 09-10-16 | 16:26

Een van de verklaringen is dat links veel meer dan destijds 'gearriveerd' is en, als het om de socialistische beginselen gaat, de strijd gestreden heeft en gedwongen is om om te zien naar nieuwe slachtoffers. Herdefinitie van wat establishment is, maar ook herdefinitie van wie de slachtoffers zijn. Het socialisme kwam ná de zegetocht van het Christendom, maar was er vóórdat de Islam onze contreien betrad en aan zijn zegetocht is begonnen.. Schoorsteenveger | 09-10-16 | 16:02

Absoluut.Ik denk dat dit zeker meespeelt.

klön | 09-10-16 | 16:17

Kanker of zelfkanker.
Allebei ongezellig. Hetzelfde resultaat, dat wel.

Notenkraker | 09-10-16 | 16:16

@Piet Karbiet | 09-10-16 | 13:30
Of voor het volk. Het is maar net wie het verstrekt.

McMarx | 09-10-16 | 16:15

klön | 09-10-16 | 15:45
Juist. Maar het is intrigerend dat de Kerk van toen door de linksen als rechts en deel van het establishment werd gezien, als onderdeel van de "powers that be", als grote vijand die te vuur en te zwaard bestreden moest worden. De grote monotheïstische bolwerken die men bestreed waren verderfelijk, deugden niet, en hun Goden waren afgoden die dood moesten. Nu het laatste monotheïstische bolwerk binnen komt rollen is de houding van diezelfde linkse Deugmensen honderdtachtig graden gedraaid en laat men het voorkomen, praat men zich`zelf ook aan, dat dit geloof en deze God van een volstrekt andere orde zijn dan de religies en goden die destijds bestreden werden.
Je krijgt daardoor hele rare effecten. Als Wilders zich, terecht of onterecht, beroept op de Joods-Christelijke normen en waarden, dan vindt hij geen gehoor bij de linksen, want die hebben die normen en waarde, terecht of onterecht, verguisd.
Rechts moet kapot, inderdaad, maar het blijft moeilijk om te verklaren waarom links zo gemakkelijk aanschurkt tegen die Islam. Een van de verklaringen is dat links veel meer dan destijds 'gearriveerd' is en, als het om de socialistische beginselen gaat, de strijd gestreden heeft en gedwongen is om om te zien naar nieuwe slachtoffers. Herdefinitie van wat establishment is, maar ook herdefinitie van wie de slachtoffers zijn. Het socialisme kwam ná de zegetocht van het Christendom, maar was er vóórdat de Islam onze contreien betrad en aan zijn zegetocht is begonnen..

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 16:02

Ergo: het lijkt tegenstrijdig de opstelling van 'progressief'-links nu vergeleken met de jaren 60, in wezen belijden ze uiterst consequent hun religie: rechts moet de vijand blijven, ten koste van alles.

klön | 09-10-16 | 15:56

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 15:12
Ze nemen de nieuwe heilige huisjes anders waar dan de oude, en dat dient verklaard te worden.

Ik denk dat de heilige huisjes van de jaren 60 waar links toen tegenaan trapte vanuit verzet tegen rechts establishment werd ingegeven, tenslotte dé bestaansgrond van het sosialisme. De kerk was daar toen onderdeel van.
Diezelfde lijn wordt nu doorgezet door de 'progressief' links-religieuzen: rechts moet kapot, dus kom maar binnen met je islam.

klön | 09-10-16 | 15:45

jitro | 09-10-16 | 15:18
Juist. Het taboe je zaak binnenhalen is jezelf uitleveren aan de Wil van een God die jij helemaal niet dient. Moeilijk voor zo'n plaatselijke kruidenier die ook maar moet zien hoe hij in de gegeven omstandigheden zijn hoofd boven water houdt. Maar des te moeilijker naarmate de horden der Deugmensen lopen te schreeuwen dat die aanpassingen gewoon moeten, en dat weigeren om te buigen je tot een slecht mens maakt.

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 15:37

@Ronnie uit Helmond | 09-10-16 | 15:24
Ja en daar heeft Poetin destijds al op voorgesorteerd, op stemvee zoals jij, die wachten op redding van een sterke man.

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 15:27

De Russen worden eens nog onze redding. De VS en Europa zijn weggegeven aan de as van het kwaad door de gutmensch.

Ronnie uit Helmond | 09-10-16 | 15:24

Las het een tijd geleden een bericht dat in een boernplaats bloemkolendeelstra ofzo de eigenaresse van de plaatselijke buurtsuper moest wijken omdat de instroomiërs niet de boodschappen wilde afreken omdat er een vrouw achter de kassa zat. Manlief had haar plaats ingenomen. Helemaal fout van deze man hoe goed hij het ook bedoelde. Was als eigenaresse de nextday in kikini gaan zitten achter de kassa en een bord op de deur met wij tolereren geen discriminatie of een ieder die discrimineerd word niet in de winkel toegelaten. En zo sluipt de islam er langszaam in. Stel dat je dochter over pakweg 2 jaar in een kort rokje buiten loopt. De kans is groot dat ze word mishandelt of aangesproken word door een sharia agent om fatsoenlijke kleding aan te trekken. De volkskrant zal niet uitgeschreven zijn over deze jonge vrouw. Hoe durft ze. Ja Bas geen enkele politici staat de islam in de weg en media en omroepland gaan keihard mee met islam en vergeten dat we in nederland zijn en recht hebben op onze vrijheid van... zonder ons te moeten aanpassen.

jitro | 09-10-16 | 15:18

Het plan komt niet van de moslims en hun Proleet, sorry profeet, maar van de globalisators, zoals de EU, Obama, Soros, Clinton en vele anderen. Kijk naar Bilderberg.
Moslims worden alleen ingezet, om ongehoorzaam volk aan te pakken door middel van een burgeroorlog. Daarna zal een wereldleger, waarvan het Europese leger een onderdeel moet gaan vormen orde op zaken gaan stellen en een dictatuur vestigen.
Domme politici zoals Jesse Patatzak en SylWindvaan werken daar aan mee, maar begrijpen absoluut niet, waar ze mee bezig zijn.
That's all folks

kakketoe | 09-10-16 | 15:16

klön | 09-10-16 | 15:03
Juist. Er wordt te weinig nagedacht over de vraag waarom de linksen die in het verleden het liefst alle heilige huisjes kapot wilden slaan, vandaag de dag de nieuwe heilige huisjes zo graag binnen willen gaan en ook bereid zijn om te knielen en te buigen. Ze nemen de nieuwe heilige huisjes anders waar dan de oude, en dat dient verklaard te worden. Het "weg met ons" is een grove simplificering van het "weg met het kwade in ons". Figuren als Middendorp hebben helemaal niet de behoefte om met argument te komen, ze willen het kwaad bestrijden en doen dat vanuit een positie van waaruit dat kwaad tot in detail is gedefinieerd.

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 15:12

Het plan komt niet van de moslims en hun Proleet, sorry profeet, maar van de globalisators, zoals de EU, Obama, Soros, Clinton en vele anderen. Kijk naar Bilderberg.
Moslims worden alleen ingezet, om ongehoorzaam volk aan te pakken door middel van een burgeroorlog. Daarna zal een wereldleger, waarvan het Europese leger een onderdeel moet gaan vormen orde op zaken gaan stellen en een dictatuur vestigen.
Domme politici zoals Jesse Patatzak en SylWindvaan werken daar aan mee, maar begrijpen absoluut niet, waar ze mee bezig zijn.
That's all folks

kakketoe | 09-10-16 | 15:10

@Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:51
Tja, hier ben ik het helemaal mee eens. Ik blijf van mening dat juist dit de drijvende kracht is van die hele islamisering; het opeisen van de openbare ruimte wegens religieuze gevoeligheden. Geen imam, staatshoofd, bezettingsmacht of wet die het hier afdwingt, en tóch gebeurt het. Het resultaat van conflictmijdend gedrag, verpakt als cultus van deugdzaamheid. En Middendorp[vzmh] is hun profeet.

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 15:08

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:03
Goed verhaal Schoorsteen.
Kort gezegd: Socialisme en islam zijn beiden religies en gebruiken elkaar. punt

klön | 09-10-16 | 15:03

De Islam (uitleg) is heel eenvoudig: je wordt Islamiet of je kop gaat er af. En dat wordt in grote aantallen geïmporteerd. Dan ben je niet goed snik.

Raider Twix | 09-10-16 | 14:53

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 14:46
Ik wil met iedereen rekening houden. Ik ben ook best bereid om halal voer voor te schotelen aan een gast die zich onderwerpt aan dergelijke onzin. Als die gast het verder waard is, uiteraard. Maar ik wens niet tegen mijn wil in een taboesfeer te worden getrokken die niet de mijne is. En wat me al helemaal tegen de borst stuit is in een situatie te belanden waarin de ander meer morele rechten op de ruimte claimt, enkel en alleen omdat hij zijn moraal van een hogere orde acht.

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:51

@Gerard Leeflang | 09-10-16 | 14:29
@Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:31
LOL

@Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:25
Je eerste zin geeft het verschil al aan. Dan gaat het over de druk vanuit de omgeving om bepaalde keuzes te maken, niet over het aanbod van voedingsmiddelen.

In mijn geval zal ik met een kerstdiner de keuze maken om enigszins rekening te houden met het menu, bv. naast varken ook iets anders. Doe ik met hetzelfde gemak ook voor iemand met dieetwensen (mits reëel). Dat is nu eenmaal mijn opvatting van gastvrijheid. Halalvlees kopen weiger ik dan weer wel. Daar ligt mijn grens.

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 14:46

@Alucard | 09-10-16 | 14:38
De vraag stellen is hem meteen beantwoorden, ik zou het niet weten, echt niet.

LaatmaarLu? | 09-10-16 | 14:44

Alucard | 09-10-16 | 14:38
Ehm, Zweden?

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 14:43

@Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:25
Honderd procent mee eens! Kudos. Ook ik wens mij niet te onderwerpen om een ander waar ik niet om gevraagd heb, zgn. te plezieren. Waarom altijd maar vanuit 1 kant ipv wederkerig?
En ik weet ook waarom deze vraag niet beantwoord zal worden, de intolerantie en onverzettelijkheid van de zgn. religie van de Vvreede.

LaatmaarLu? | 09-10-16 | 14:43

Sedert het ontstaan van het Bijbelse epistel is het verraad door Judas Iskariot een belangrijke waarschuwing, een voorbeeld dat degene die u overlevert aan de autoriteiten vaak uit eigen kringen komt, dikwijls zijn het verraders die zich anders voordoen en valse beloftes maken, weest alert, zij slapen niet.

hovawart | 09-10-16 | 14:42

@hobbykip:
"Kunnen we die hele islam niet gewoon overslaan en direct naar het heidendom gaan ?"

Het oorspronkelijke Europese heidendom is nog lief vergeleken met de islam. Maar ik zo het onder geen enkel geval terug willen. Islam is echt een groot gevaar omdat het dominant is en expansief door hun "geloof" (wat geen geloof is, maar een doctrine, een ideologie gebaseerd op het recht van de sterkste)op willen dringen aan de niet-moslims.
Zij zien dat als hun heilige plicht.
Kan iemand mij één enkel land opnoemen waar de islam het voor het zeggen heeft en tegelijkertijd de mensenrechten (ook voor vrouwen) enigszins worden gerespecteerd ?

Alucard | 09-10-16 | 14:38

@Ath. Stemvee: er is maar één manier om echt je stem te laten horen en dat is stemmen met de voeten. Van de politiek moet je het niet hebben in ons coalitiestelsel; er zal nooit een meerderheid ontstaan die dat klotegeloof aan banden legt. Dus zullen we zelf moeten laten blijken dat we het niet opgedrongen willen krijgen: Alles wat islam-getint is zo veel mogelijk boycotten, dat bedoel ik. Dat houdt ook in bijv bij AH te klagen over onnodig halal dierenleed, ook al verkopen ze ook karbonaadjes.

BokoHalal | 09-10-16 | 14:34

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 14:29
Jammer.

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:31

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:26
Al, het hielp niet.

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 14:29

Bassie, knul, de Bataclan is geen bar-dancing, maar een concertzaal.

De Vrijlansier | 09-10-16 | 14:27

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 14:11
Nog maar een keer lezen misschien.

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:26

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 14:05
Als culinaire voorkeuren tot geboden en verboden worden, verschuift er iets. Appie verkoopt halal voer omdat Appie inschat er geldelijk voordeel mee te behalen. Allemaal begrijpelijk, maar ondertussen sluipt de Wil van de Verhevene de supermarkt wel binnen.
Een anecdote.
Kerstdiner bij familie, christelijk van achtergrond. Dochterlief uit het betreffende gezin krijgt relatie met moslim, en het kerstdiner is plots opgedeeld in een afdeling niet-halal en een afdeling-halal, om die ene gast-die-moslim-is te plezieren.
Soit.
Jaar daarop opnieuw kerstdiner, maar nu, zonder aankondiging vooraf, is het héle kerstdiner halal, opnieuw om die ene gast-die-moslim-is te plezieren.
Voor mij niet acceptabel.
Als ik naar een moslimland ga, dan is het mijn eigen keuze, en weet ik van te voren dat de kans erg groot is dat ik halal voer moet vreten. Keuzemomentje. Zelfs als ik hier ten lande uitgenodigd woord door moslims om mee te eten, kan ik tevoren even informeren of het halal wordt, en als ik wil kan ik niet op die uitnodiging ingaan.
Maar als familieleden die zelf geen moslim zijn het vanzelfsprekend vinden dat ik me als gast aan moet passen aan een andere gast omdat zijn God geboden en verboden de wereld in slingert, en die geboden en verboden ook mij gaan raken, dan haak ik af. Ik wens me op zo'n moment niet te onderwerpen. Want dat is hoe het door hem, en even later door de hele familie, wordt uitgelegd. Dat ik degene ben die niet deugt, die geen knieval wil maken.
Er zullen er velen zijn die mij terzake veroordelen en vinden dat ik me aanstel, dat het een kleine moeite is om me een beetje aan te passen, om de lieve vrede te bewaren. Maar daar zit 'm wat mij betreft de kneep. De lieve vrede bewaren is jezelf onderwerpen aan de moraal van de ander. Dhimmitude.

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:25

Cuyahoga | 09-10-16 | 11:58

We kunnen praten wat we willen over wie wij zijn en hoe onze cultuur in elkaar zit, feit blijft dat het Christendom (Oude en Nieuwe Testament), de Thora (Oude Testament) en de Islam (gebaseerd op het Oude Testament en de Thora) Abrahamitische monotheïstische brain-producten zijn. Pas na de verlichting werd het Christendom hier pas te pruimen. Andere expansieve sektes zijn hier totaal ongewenst.

Veluwse-Eikel | 09-10-16 | 14:22

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:03
Wat een verschrikkelijk ledig rommelig verhaal, vooral het niet tot een conclusie komen is werkelijk tenenkrommend. Wat een anti climax en het begon zo goed. je spreekt jezelf ook nog eens tegen.
is het al tijd voor bier?

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 14:11

@DearMud | 09-10-16 | 12:52

"Feit is dat er nog nooit een minderheid is geweest die zoveel gelazer veroorzaakt als de aanhangers van de islam."

Bij 20% aan moslims in een samenleving is het kantelpunt bereikt en zal die minderheid met leugens, intimidatie en geweld en met hulp van de vele autochtone landverraders die hele samenleving onder de knoet van de islam brengen.

Je hoeft alleen maar te kijken naar die landen die het hebben meegemaakt.

De linkse debielen in Nederland denken nog steeds dat we hier een ander soort moslims hebben. Een speciale soort die hun geloof tijdens de reis tegelijk met hun paspoort hebben weggeflikkerd.

Debielen dus!

Pieter V | 09-10-16 | 14:11

Goed geschreven. Toch mis ik even het collegiaal fileren door Paternotte van Peter Middendorp. Een mening hebben over een boek wat je niet eens gelezen hebt en dan ook nog liegen (of beter: een beetje fantaseren) over de inhoud. Dat ben je een zielig en naar mens.

namensmijnhond | 09-10-16 | 14:10

@Jan, Leiden | 09-10-16 | 13:14.

mooie en steekhoudende reactie Jan. Spinoza zou in deze hetzelfde lot ondergaan als Pim Fortuyn, want sprookje en bestaande belangen mogen niet verstoord worden. Er is wel degelijk sprake van een "masterplan" opgezet door "betere" mensen , met als uiteindelijk doel om er vooral zelf beter van te worden.Verdeel en heers, oorlog, afhankelijkheid, etc. wat kan je verdelende klasse zich nog meer wensen.

ad melkert | 09-10-16 | 14:09

@Alucard | 09-10-16 | 13:40
Kunnen we die hele islam niet gewoon overslaan en direct naar het heidendom gaan ?

Hobbykip | 09-10-16 | 14:07

@BokoHalal | 09-10-16 | 13:49
Halalschappen kun je mijden, karbonaadjes kun je nog gewoon kopen bij de Appie (niet dat ik de Appie aanraad). Döner vind ik best lekker en de Marokkaanse keuken verrassend (er is meer dan shoarma, echt). Ik snap niet wat culinaire voorkeuren te maken hebben met zelfislamisering.

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 14:05

@eppo, als je als ondernemende alleen zielen nodig hebt die doen wat je zegt. Wil je ook nog zelfstandig nadenkend personeel is het een ander verhaal.

roze_bril | 09-10-16 | 14:03

Bas, je hebt een bijzonder eenzijdige kijk op de wereld, en met name op de wijze waarop de Islam wereldwijd, dus ook hier in Nederland, aan terrein wint. Ook onderschat je hoe de veranderingen in het discours niet alleen door de dhimmie's bepaald worden maar evenzeer door de taal die door de moslims gesprokend wordt die het debat mede bepalen. Het is een tweesnijdend zwaard. dhinnie sn moslims vinden elkaar in gemeenschappelijke doelstellingen, ook als ze niet arm in arm gaan en zelfs als ze elkaar in het geheel niet ontmoeten.
Bas, zelfislamisering is geen autonoom proces, niet iets wat in een vacuüm ontstaat en zonder gevoed te worden kan doorwoekeren. Vraag je af waarom de Gutmensch bestaat en zichzelf vermenigvuldigt, waarom de Deugmens zo gemakkelijk medestanders vindt en met die geloofsgenoten zo gemakkelijk een front vormt met lieden die met niets anders bezig zijn dan met Dawa, het bekeren en de westerling en het vestigen van een Islamitische Staat. Wat enige tijd geleden nog dar-al-harb (land van oorlog) was, of dar al-kufr (land van de ongelovigen) ;is inmiddels dar-al-sahaha (land van het stapsgewijs verspreiden van Islam).
Dat er ergens een commissie of militait hoofdkwartier is dat met militaire precisie een plan aan het uitwerken is, daar is natuurlijk geen sprake van, maar dat er diverse Islamitische stromingen zijn, waaronder het door gelden uit met name Saoedi Arabië gesteunde alafisme, die een redelijk uitgewerkt beeld hebben van wat hun heilige opdracht is, dat is wel gdegelijk het geval.
En dat die stromingen elkaar in hun streven de wereld tot de Islam te dwingen, elkaar wel eens steeds gemakkelijker zouden kunnen vinden, is een niet denkbeeldige mogelijkheid. Niets werkt beter om de gelederen te sluiten dan een gemeenschappelijke vijand. En het discours ontwikkelt zich ook in deze richting. Naarmate de extremisten zich extremistischer gaan gedragen, lijken al diegenen die zich niet verlagen tot moord en doodslag méér op vertegenwoordigers van de "ware" Islam, en heeft de Gutmensch méér de neiging om deze lui in hun hart te sluiten.
Nee Bas, zelf-islamisering gedijt omdat er sprake is van islamisering. Het een voedt het ander. En de gemeenschappelijke noemer is de emotie die al eeuwen en eeuwen kleeft aan gelovigen, doorgeschoven is naar de socialisten en vervolgens de Gitmensch heeft gedefiniëerd: wraak. Het gaat nergens anders om dan om straf en vergelding, loon en gerechtigheid.
Deuglawaai is de herrie die gemaakt wordt door de wraakzuchtigen, degenen die revanche willen nemen, die willen straffen en hier of in het hiernamaals beloond willen worden voor hun daden van rechtvaardigheid. Middendorp spuit enkel wraakgevoelens, Middendorp definiëert Zee, Cliteur, Baudet, Holman, Elian en vele anderen als daders, als misdadigers die gestraft moeten worden, die hun gerechte straf niet mogen ontlopen. En hier vinden de Gutmenschen en de fundamentalistische moslims elkaar, en geworden westerlingen toy dhimmie's. Het is de Wil van de Verhevene dat nivelleren tot een feest wordt. De machtigen, en met name degenen die vanuit hun eigen denken een eigen weg in willen gaan en zich niet vrijwillig willen onderwerpen en niet naar de slachtbank willen worden gedreven om in hun denken te worden geslacht, mogen, zo vinden beide partijen, de dans niet ontsprengen, mogen hun gerechte straf niet ontlopen. Zij zijn, om de woorden van een van de bedenkelijkste Gutmenschen die Nederland gekend heeft aan te halen, minderwaardig.
Marx verklaarde dat religie "opium van het volk" was, dat de priesters, dominees, rabbijnen en imams hun macht misbruikten om het volk te temmen en af te richten. Hij moet geweten, of zeker vermoed hebben dat het communisme een opium-derivaat was, dat het volk vraagt, nee schreeuwt om verdoving.
De Gutmensc is degene die wil verdoven, met een opiaat dat hij met zorg heeft samengesteld en het einde der geschiedenis moet inluiden. De Gutmensch wil voor God spelen en vindt daarin degenen die beweren te weten wat God, Allah, de Vwehevene met ons voorheeft. Rust, vrede, gelijkheid... onderwerping.
"Ein wenig Gift ab und zu: das macht angenehme Träume. Und viel Gift zuletzt, zu einem angenehmen Sterben. (...) Kein Hirt und eine Herde! Jeder will das Gleiche, jeder ist gleich: Wer anders fühlt, geht freiwillig ins Irrenhaus."

Schoorsteenveger | 09-10-16 | 14:03

@Lefgozer | 09-10-16 | 12:48

"De Profeet Mohammed". Zeggen ook alle ongelovigen automatisch. Sta ik nog steeds perplex van.

Nee hoor, voor mij als uiterst ongelovige is het altijd nog "De Proleet Mohammed".

Pieter V | 09-10-16 | 14:02

Islam via migratie is in feite een plicht.
Nu iets anders | 09-10-16 | 13:58

Zonder hoofdletter in het Nederlands...

Nu iets anders | 09-10-16 | 14:00

@Sinister-President | 09-10-16 | 12:52

Tja, honderdduizenden volstrekt dolgedraaide gewelddadige islamieten in Europa met de intentie om de huidige samenleving compleet te ontwrichten, voorzover niet al gaande, is helemaal niet eng hoor!

Prioriteiten stellen is nu eenmaal niet makkelijk, wegkijkers en zelfverklaarde Übermenschen kunnen het helemaal niet.

Pieter V | 09-10-16 | 14:00

Hidjra is het pad van Mohammed dus het verspreiden van de Islam via migratie is in feite een plicht.

Nu iets anders | 09-10-16 | 13:58

@tipo | 09-10-16 | 12:41

Ik heb vele jaren in islamitische landen gewoond en gewerkt en een beter medicijn om de onvoorstelbare barbarij en achterlijkheid van die allesomvattende gewelddadige doctrine goed in beeld te krijgen bestaat er niet.

De onbeschrijflijke onbenullen als Merkel, Juncker, Timmermans, Schultz, Rutte, Samsom, Pechtold, Klaver, etc , etc., die wel degelijk uit zijn op de vernietiging van de autochtone bevolking van Europa, zouden dan ook verplicht moeten worden om minstens 3 jaar in een extreem islamitisch land te gaan wonen en werken.

Pieter V | 09-10-16 | 13:56

We zelfislamiseren allemaal vrolijk mee. D"oner halen bij de Turruk, humus happen, het heel gewoon vinden dat Appie Hein halalvoer in de schappen heeft, lekker goedkoop naar Antallia.. we faciliteren en financieren het allemaal zelf.

BokoHalal | 09-10-16 | 13:49

Stormageddon | 09-10-16 | 13:10
Ik kan u helemaal niet meer volgen in de onsamenhangende tirades op godsdiensten.
Als ondernemer kan ik u wel vertellen dat ik 10x liever personeel heb met christelijke basisprincipes dan types van uw kaliber, zo men al werk heeft en niet onterecht uit de staatsruif vreet.

Eppo | 09-10-16 | 13:46

Zelfislamitisering,is natuurlijk ook het schelden op andere overtuigingen of religies dan de islam, omdat iedere mening zogenaamd gelijk moet zijn.
Als een religie of ideologie niets of niemand bedreigd zoals bv boeddhisme of Lauw de Palingboer, en die ook veroordelen uit angst voor discriminatie van de islam.
Dan is men al politiek-correct met met zelfislamitisering bezig.
Voornoemde figuren zijn zeker, hopelijk uit onwetendheid, de 5de colonne van allah

Mantisomantis | 09-10-16 | 13:42

De islam invoeren betekent op den duur... terug naar het heidendom.

Alucard | 09-10-16 | 13:40

Stormageddon | 09-10-16 | 13:10

Op een openbare school/onderwijsinstelling zelfstandig leren nadenken en een eigen mening hebben; NIET in Nederland.

Arachne | 09-10-16 | 13:39

Stormageddon | 09-10-16 | 13:10

Op een openbare school/onderwijsinstelling zelfstandig leren nadenken en een eigen mening hebben; NIET in Nederland.

Arachne | 09-10-16 | 13:39

In feite bevindt onze westerse cultuur zich in een diepe (geestelijke) crisis, omdat wij het 'Trancendente' hebben losgelaten. Daarom hebben wij over het algemeen geen goede verdediging tegenover het oprukkende islamitische (geestelijke) gedachtegoed.
Velen weten tegenwoordig niet meer of beseffen niet meer waar onze oorsprong ligt. Waar onze westerse cultuur op is gebaseerd, nm., op het Joods-Bijbels denken via de jood Jezus van Nazareth.
De islam heeft geen wortels in de bijbel, al komt de naam Jezus en andere bijbelse figuren in de koran voor.
Het islamistisch geestelijk gedachtegoed staat oneindig ver af van het Joodse en Christelijke.
De islam is in zijn wortels heidens(monistisch paganisme. Mohammed nam diverse bijbelse begrippen over, maar hij zag het onderlinge verband niet tussen deze typische bijbelse begrippen en zo plaatste hij deze in een heidens kader. Maar de islam loopt er wél mee te pronken en beschouwen de Bijbelteksten als een vervalsing.

Alucard | 09-10-16 | 13:38

Zullen we de mensen die de islam faciliteren door o.m. zelfislamisatie voortaan maar geen "helperwhiteys"of "nuttige idioten"meer noemen maar gewoon Collaborateurs?

lightpole | 09-10-16 | 13:38

Stormageddon 13:14
U kunt de bevindelijk gereformeerden van alles aanmeten, maar niet dat ze hun eigen broek niet op kunnen houden. Dat juist zij belasting gaan ontwijken, als grootste belastingbetalers van Nederland, is dan ook volkomen logisch. De soorten belasting die ze graag ontwijken zijn vooral belastingen die fungeren als verzekeringen, omdat die het lot dwarsbomen. Maar dan nog zijn zij de grootste belastingbetalers en de eersten die een eigen school van belastinggeld verdiend hebben, met hun eigen zuurverdiende geld.

tipo | 09-10-16 | 13:38

@Muxje | 09-10-16 | 11:51

Die koran is toch weer weg? Moest die niet plaats maken voor iets van de spreekinstallatie of zo?

Kan ik me vaag iets van herinneren.

Je zou eigenlijk verwachten dat Rutte jaren geleden geleden als gezegd zou hebben: "Pleur op met dat boek uit de kamer van de volksvertegenwoordiging van een seculiere staat".

Maar dat heb ik niet gehoord.

Pieter V | 09-10-16 | 13:36

@Dick Luyenlomp | 09-10-16 | 11:39

Daar komt nog bij dat, volgens berichten destijds, die ouwe heer zelf onderdeel was van het netwerk van mensensmokkelaars.

Pieter V | 09-10-16 | 13:31

@lulleficatie | 09-10-16 | 11:32
Van het volk.

Piet Karbiet | 09-10-16 | 13:30

Is wel een goed verhaal

jezusisonzin | 09-10-16 | 13:28

Stormageddon | 09-10-16 | 13:17
"Wanneer jij hoort spreken van Schrödingers kat, dan trek jij jouw revolver,"
Terwijl er onder natuurkundigen nog helemaal geen consensus is over de invloed van een waarnemer op de werkelijk of onwerkelijkheid.
Dat is niet zo slim, stormy.

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 13:27

@lulleficatie | 09-10-16 | 11:32

Godsdienst is opium VAN het volk

Pieter V | 09-10-16 | 13:26

-wordt

klön | 09-10-16 | 13:24

Ik denk niet dat zozeer angst de drijfveer is op links voor zelf-islamisering.
Een veel krachtiger motief is booswicht Wilders: het ultieme kwaad voor links.
Zoals moslims gedrild worden in hun afkeer van het Westen en wat haram is, zo wordt staat voor links alles in het teken om rechts en Wilders uit te schakelen.
Links en islam: twee religies die elkaar versterken.

klön | 09-10-16 | 13:23

heilgeil | 09-10-16 | 13:18
Onze passieve, laffe houding.
Onze linkse leiders.
Onze EU leiders.
Frontex.
Wir schaffen das.
Wegkijkende en ontkennende bevolking.
Etc etc etc.
De hele wereld wordt Moslim: Dat is hun doel, uitroeien van ongelovigen en anders gelovigen, gezien de verspreiding van de Islam is er weinig wat ze tegenhoudt. Sad but true.

Is dit nog nieuws? | 09-10-16 | 13:22

Ik ben vòòr bijzonder onderwijs. Kijk maar eens naar de openbare school nu: alle islamieten vertrekken naar hun eigen scholen en zo kan de openbare school eindelijk waardevrij worden.
Nu alleen nog eigen socialistische scholen: dan wordt het openbaar onderwijs ook verlost van de socialistische 'elementen'... (en kunnen de leerlingen in het openbaar onderwijs opgeleid worden volgens moderne liberale waarden die in onze grondwet staan).

Aristotalloss | 09-10-16 | 13:22

Gij zegt het wijs Bas Paternotte, mooi stuk om mijn zondag mee door te brengen, de reaguursels incluis. De kreet: "Jan Roos komt tot onze redding" ligt vooraan op mijn tong, maar ergens voel ik de islamisering helemaal aankomen. Vooropgezet plan of zelfislamisering maakt die mensen dan niet uit, het komt er gewoon. Een moslim die zichzelf islamiseert, ik weet niet wat ik daar van moet maken. Het gaat op de subtiele weg op de lange termijn, elke dag een stukje. En ze maken meer koters dan wij, een heleboel meer, die op tweejarige leeftijd al de joden hun vijanden vinden en op 20-jarige leeftijd al op het dak van een politieauto gaan dansen.

Ikreaguuralzesjaar | 09-10-16 | 13:21

De islam zal groeien als een tulp. NL is de perfecte voedingsbodem. Onze slavenmoraal, ons progressieve kijk op de dingen en onze handelsgeest

heilgeil | 09-10-16 | 13:18

@Gerard Leeflang | 09-10-16 | 12:50
Je argumentatie is wederom overweldigend. Overweldigend in afwezigheid, dat is. Net zo afwezig als god.

Stormageddon | 09-10-16 | 13:17

Je kan het wel leuk zelfislamisering noemen, maar ik heet geen Pauw, Nieuwkerk of Pechtold. Iedere keer dat dit soort lui voor mij de norm opstellen hoe ik mijn gewoontes moet aanpassen op het moment dat een moslim zich in mijn nabijheid bevindt, welke overtuiging lang niet altijd even duidelijk is in de eerste aanblik, is daarmee wel degelijk sprake van opdringen. Dat voelde ik bijvoorbeeld ook toen mijn dochtertje van drie thuis kwam met het verhaal dat ze bij een activiteit vanuit het kinderdagverblijf les kreeg van een "zwarte meneer". Het eerste wat door mijn hoofd schoot was: nu wordt er natuurlijk van mij verwacht dat ik ga uitleggen dat ze dit niet zo mag zeggen. En vervolgens vroeg ik me af waarom ze die man eigenlijk als "zwart" benoemde. Ze weet donders goed dat chocoladepasta (hazelnootpasta eigenlijk, maar dat maakt haar niks uit) bruin is. Dat moet haar dus verteld zijn, maar met dat soort onzin zijn ze bij mij mooi aan het verkeerde adres.

Pierre Tombal | 09-10-16 | 13:15

@malang | 09-10-16 | 13:01
... Want veroordeeld door de joodse raad. Get the point?

Stormageddon | 09-10-16 | 13:15

De islamisering bestaat niet als aparte entiteit. Je hebt de Islam en je hebt de niet-Islam. Waar de Islam is wordt geïslamiseerd, want dat is nou eenmaal de bedoeling van een expansie gericht geloof. Wil je de islamisering tegengaan, dan moet je de Islam tegengaan en er zijn maar weinig mensen die dat snappen.
.
De moslims snappen het wel en ze smullen ervan. Europa is zwak, zeggen ze. Ben benieuwd hoe zwak wij zijn als wij het ook gaan snappen.

heldheino | 09-10-16 | 13:15

Gisteren stond ik even stil bij het beeld van Spinoza bij de Stopera, auteur van Tractatus theologico-politicus, iedereen liep schouderophalend langs het beeld. Want wie is dat dan met die mantel? Een werk waarin hij koos voor scheiding van staat en godsdienst. Binnenkort toch maar eens naar zijn toevluchtshuis in Rijnsburg.

Ik geloof niet in de theorie van zelf-islam en het geven van een podium. Denk dat er wel degelijk vingers achter de plaat zitten om de Nederlandse en Europese cultuur en geschiedenis af te breken. Denk dat er ook waakzaamheid moet zijn geboden met de massale toevlucht van de islam naar Europa. Liever grenzen dicht, geloof me, we kunnen het niet aan: nog grotere wijken waar wordt geweigerd de godsdienst onder de geldende wetgeving te stellen, maar er boven. En eigen shariarechtbanken in Engeland, ondermijning van onze staat. Kijk maar naar Brusselse en Parijse voorsteden.

Er mogen dan verschillen bestaan tussen de stromingen, hun doel is uiteindelijk met handjeklap allemaal hetzelfde, onderwerping staatsvorm aan de islam, iedereen dat geloof of geen leven, onderdrukking van de vrouw en waar mogelijk het uitsluiten/uitroeien van minderheden. En of we nu over Erdogan praten of Gülen, beiden zijn dit soort wolven. Imams komen opgeleid uit dat soort gebieden hier de samenleving in moskeeën al dicteren.

(Vandaag een foto gezien van een verbrand gezicht van een vrouw dat moest herstellen. Ze wilde niet trouwen met haar oom... of ik geld hiervoor wil geven, voor deze vrouwen. Waar ligt de oorsprong van dit probleem, maar dit terzijde.)

Wanneer de politiek niet iets gaat doen aan de overmatige protectie van godsdienst binnen onze wetgeving en daar geen kanttekeningen aan toevoegd dat de wetgeving/vrijheid van meningsuiting boven godsdienst gaat voor haar ingezetenen gaat het op een dag helemaal fout. Spinoza was zijn tijd al ver vooruit, helaas werd hij verketterd door de toenmalige onwetende mainstream. Er is sindsdien niets veranderd.

Als je in en aan je Grondwet en in de handhaving ervan geen voorwaarden verbindt gaat het over een paar decennia op een dag mis, maar dan heb je wel het nakijken.

Jan, Leiden | 09-10-16 | 13:14

@tipo | 09-10-16 | 13:07
De grootste oplichters en belastingontduikers zitten elke zondag in de gereformeerde kerken. De meest hypocriete gemeenschappen zijn gereformeerd. Hoe zwaarder gereformeerd, hoe hypocrieter. Voorbeeldje? Nou... gebroeders Baan bijvoorbeeld.

Stormageddon | 09-10-16 | 13:14

Wie herinnert Markie Rutte aan zijn woorden: "wij zijn in oorlog"?
Heeft hij gezegd, luid en duidelijk. Wat bedoelde hij daarmee, wat wilde hij gaan bereiken? Want als je in oorlog bent -en dat zijn wij, een onverklaarde maar onmiskenbare oorlog- dan moet je alles doen om die oorlog te winnen.
Maar ik zie niets, hoor niets, merk niets. De zoveelste losse, lege flodder van de man zonder visie. Gesteund door de linksche wegkijkers die iedereen met een andere mening -realistisch dus- meteen affakkelen bij gebrek aan argumenten.

LaatmaarLu? | 09-10-16 | 13:13

@Eppo | 09-10-16 | 12:54
Welk bijbelvers is dat? Wanneer en waar heeft die hippie uit Judea dat gepreekt? En moet dat op scholen erin geramd worden?
Is dat zaligmakend? Of is dat alleen maar om gehoorzame loon- en belastingslaven te kweken?
Wat is het nut van hard werken? Werken is niet leuk. Waarom zou je dat als ideaal willen aanleren? Slaat nergens op.
Niet zeuren? Nou, dan kunnen alle sociale media wel opdoeken. En GS ook. Zeuren is essentieel, zeuren betekent dwingen om uit te leggen waarom iets is zoals het is, waarom het niet anders zou kunnen.
Je naaste liefhebben als jezelf? En als je jezelf niet liefhebt? En dan nog... wie is mijn naaste? Mijn buurman? Da's een klootzak. of Duitsers en Belgen? En waarom dan niet Syriërs?
Nuchter in het leven staan? Hahahahahahahaha. Och gossie. Wat een lulkoek.

Maar goed, afgezien van de lulkoek: als je dat aan je eigen kindertjes zou willen bijbrengen, waarom heb je daar een school voor nodig? Kun je toch zelf ook? Of... (en dat is dus met religieuze scholen eigenlijk aan de hand) wil je dat de kindertjes niet met andere gedachten thuiskomen? Dat ze leren dat het allemaal lulkoek is en dat hun hersentjes ook in staat zijn om zelf na te denken? Dat is de de angst van de achterlijke religieuze ouders en de kerken, en daarom willen ze sektarische breinwasserijen. Prima, maar niet van mijn centen.

Stormageddon | 09-10-16 | 13:10

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 13:05
Klare taal. Maar even voor de fijnslijperij. Als er een doctrine en logistiek is, dan moet er centraal gezag zijn.
Neem die mogelijkheid aub mee in de afbakening van het probleem ook al geloof jij daar niet in.

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 13:09

Deuglawaai en (zelf)islamisering? Moet dan niet zijn: Gedachtenpolitie en (zelf)censuur?

kweethetooknietbeter | 09-10-16 | 13:09

We vechten op dit moment al een oorlog uit. Een oorlog op twee fronten: tegen de multiculturele elite en tegen een door deze elite (bewust?) veroorzaakt probleem genaamd de Islam.

Hobbykip | 09-10-16 | 13:07

@malang 11:48
Staatkundig gereformeerden betalen zelfs meer belasting dan andersgelovigen, omdat ze 1 kostwinner per gezin hebben. Dus zij betalen hun eigen scholen nu al via de belasting. Iets wat niet geldt voor islamitische scholen, omdat hun achterban in veel grotere mate overheidsafhanklijk is. Islamitische scholen zouden alleen al om die reden verboden moeten worden, zolang moslims gemiddeld geen netto-belastingbetalers zijn. Blijkbaar leidt islam niet tot overheidsonafhankelijkheid en dus moet het verboden worden.

tipo | 09-10-16 | 13:07

Hulde voor Bas Paternotte die ik complimenteer door hem ‘eloquent’ te noemen, zijn schriftelijke vorm van welsprekendheid.

hovawart | 09-10-16 | 13:06

@Gerard Leeflang | 09-10-16 | 12:48
Ja ik gebruik te veel woorden.
Dat is bijna wat ik bedoelde. Wat centraal is, dat zijn de geschriften (koran, hadith etc). De infrastructuur (moskee, imam etc) wordt gefaciliteerd door verschillende organisaties die niet onder een (centraal) gezag vallen.
Terreur en groepsdruk doen de rest. Op zelfbeschikking staat de doodstraf. De omgeving voert die uit en noemt het eerwraak of verdedigen van de profeet. In het Vrije Westen! Waar eenieder burgerlijke/grondwettelijke rechten geniet.

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 13:05

DearMud | 09-10-16 | 12:52
Soros en hillary zijn slechts zetbaasjes van Saoedi-arabie, de golfstaten en turkije. verder een leuk verhaal.

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 13:04

Het opdringen van godsdienst aan een ander:
Mijn god is beter dan die van jou!
Vrijheid van godsdienst....
Hoezo vrijheid?
Stap maar eens van geloof af, zul je zien hoeveel weerstand je krijgt.

Is dit nog nieuws? | 09-10-16 | 13:02

Vrijheid van godsdienst is door de christenen verankerd in de grondwet om het christendom te beschermen en dat willen de christenen graag zo houden.
Met als gevolg dat de islam ook valt onder vrijheid van godsdienst met alle gevolgen van dien

Dus met andere woorden.
Elke aanval op de islam is ook een aanval op de vrijheid van godsdienst van het christendom te holland.

komtdatschot | 09-10-16 | 13:02

Stormageddon | 09-10-16 | 12:55
====
Spinoza? Die vond onderdak in het protestantse Rijnsburg ;-)

malang | 09-10-16 | 13:01

@ Sinister-President | 09-10-16 | 12:52
Dan maar eng!

normanius | 09-10-16 | 13:00

@Hiesjes
Als we willen kunnen we zonder benzine, google maar op Thorium energie.

Helaas, Frankrijk is binnen de EU de grote rem.

JanPierTjoresCorneel | 09-10-16 | 12:56

@malang | 09-10-16 | 12:18
Kindertjes van religieuze ouders worden dan ook niet geweigerd bij openbare scholen omdat ze ouders hebben die absurde flauwekul geloven en een fantasievriendje hebben. Daar kunnen die kindertjes ook niks aan doen. Dus die worden niet gediscrimineerd aan de poort bij openbaar onderwijs. Het omgekeerde gebeurt nu wel: met algemene middelen gefinancierde religieuze breinwasserettes discrimineren kindertjes van ouders die niet krankzinnig genoeg zijn volgens de leiding van de indoctrinatieklinieken.
Wat is je punt eigenlijk? Het belastinggeld voor openbaar onderwijs is dan ook voor kindertjes van religieuze mafklappers. Dus imbecielen met kindertjes hoeven zich niet achtergesteld te voelen, die centjes gaan naar onderwijs waar hun kroost gewoon naar toe kan.

Wat jij voorstaat is apartheid en volledig parallelle samenlevingen in 1 land. Verschillende wetgeving voor elke groep. Dus de ene groep heeft een bijbelse theocratie, in Amsterdam Nieuw-West heerst de sharia, en ergens een wijkje met talmoedische wetgeving. Volgens de grondwet (als die er dan nog is) is dan niemand gelijk en hangt je levenslot af van wat voor krankzinnigheid je ouders geloven. Vrijheid van religie is dan absoluut en staat boven welke andere maatstaf en wetgeving dan ook. Dezelfde gekte propageerde die achterlijke Turk afgelopen week: "religie gaat boven politiek".
Dat systeem hebben we in dit land al eens kortstondig (en halfslachtig) geprobeerd. Was niet echt een succes. Spinoza wist daar alles van.

Stormageddon | 09-10-16 | 12:55

Stormageddon | 09-10-16 | 12:37
Alles op 1 hoop gooien maakt 1 puinhoop.
Waar ik op doel is het oer-Hollandse calvinisme.
Hard werken, niet zeuren, je naaste liefhebben als jezelf en nuchter in het leven staan.

Eppo | 09-10-16 | 12:54

Of het nu islamificatie is of zelfislamisering, het resultaat is dezelfde. Zeker dat er een plan achter zit, al komt het niet van de islam zelf - die zijn te druk met afgunstig zijn op anderen en elkaar haten. Het grote plan komt van Soros en de zijnen, die Hillary en BlackLivesMatter financieren, en op kleinere schaal, proberen invloed uit te oefenen door afspraakjes met Rutte te maken. (hoe zeker weten we dat dit niet toch is gebeurd? Kijk naar zijn 'beleid' en doe je best om iets te vinden dat goed is voor Nederland).
Feit is dat er nog nooit een minderheid is geweest die zoveel gelazer veroorzaakt als de aanhangers van de islam. Het is niet eens de grootste groep minderheden in dit land, maar wel de groep met de grootste bek. En in Nederland, als in veel andere gefeminiseerde Westerse landen is dan de optie 'toegeven' altijd het makkelijkste geweest. Islamificatie van dit land kan nooit tot stand komen zonder toestemming van de machthebbers. En we zien recentelijk vrij duidelijk hoezeer de haat jegens de eigen cultuur (oikofobie) ervoor zorgdraagt dat de islamificatie vrij spel krijgt. Niet omdat de linkse elite zo dol is op de islam, maar voor de poppenspelers zijn jihadisten en islamisten nuttige idioten in een machtsspel die zijn weerga niet kent.
Door ruim baan te maken voor een oppressieve en agressieve ideologie schep je de voorwaarden om zelf oppressief te worden - uiteraard jegens de autochtone bevolking. Hoe vaak lezen we niet hoe meer surveillance, telefoontaps en andere afluisterpraktijken nodig zijn om terreur tegen te gaan. En hoeveel terreuraanslagen zijn hiermee verijdeld?
In Zweden zijn ze al een stapje verder, daar heeft een of andere politica verkondigd dat het wel handig zou zijn alle tegenstanders van migratie uit de weg te ruimen. Inmiddels is het Christendom aldaar gepolitiseerd, en is Jezus nu een social justice warrior die open grenzen zou goedkeuren enz enz. Het is slechts een kwestie van tijd voor deze doctrine ook hier ons de strot door geduwd zal worden.
Ondertussen prevelt de zogenaamde premier Rutte slaapliedjes over optimisme en is Nederland geobsedeerd door het 'grote genieten'. Net als in Wereldoorlog 1 denkt Nederland buiten schot te blijven. Ondertussen financieren GroenLinksers en ander subversief tuig terreurgroeperingen als FARC, Abu Sayaf en Hamas.
Zwarte Piet staat al op omvallen. Menig Nederlander is de discussie beu en wil er vanaf. Maar hierna komt het volgende. Jullie zeehelden zijn al target, straks de Christelijke feestdagen en de Kerstboom, weest toegevend en zie hoe keer op keer je een vinger geeft en de hele arm wordt genomen. Overal waar de islam een minderheid is, weet men dit. Op de Filipijnen of waar dan ook. Enkel in West-Europa schijnt men deze tactiek niet te willen begrijpen. They are not, and never will be, your friends.

DearMud | 09-10-16 | 12:52

normanius | 09-10-16 | 12:42
Niet hard.
Maar wel heel eng.

Sinister-President | 09-10-16 | 12:52

Stormageddon | 09-10-16 | 12:37
Nou. De meeste mensen ontwikkelen hun intelligentie, hoe komt het dat die van jou aan inflatie onderhevig is? Echt bizar al die denkfouten de laatste tijd.

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 12:50

Hand in eigen boezem steken (niet in the pussy) en stemmen op een politieke partij die de Nexit een warm hart toedraagt, een schone bezem trekt door het lage land, niet meer als financieel infuus een zieltogende europese unie overeind houd, de bevolking niet verplicht hun organen te laten roven zodat de handel in mensenparts nog meer PGBers en zorgvluchtelingen binnen de landsgrenzen lokt.
Het roer moet om, geen coalitie die ons naar de rand van de afgrond brengt, maar NL moet weer een leuk en veilig land waar 3e generatie buitenlanders graag komen en gaan, en niet de dienst uitmaken en onze kleinkinderen een tweede Bosnië aandoen.

hovawart | 09-10-16 | 12:49

Het zit ook als in hele kleine dingen die we als vanzelfsprekend aannemen he.
"De Profeet Mohammed". Zeggen ook alle ongelovigen automatisch. Sta ik nog steeds perplex van.
Terwijl als ongelovige mensen over Jezus spreken (die toch zeg maar meer van ons kamp is) zegt er Niemand "Jezus de Messias".

Hoezo "profeet"? Een profeet is een man die het woord van God verkondigd, die boodschappen van God overbrengt, of voorspelt wat God gaat doen.
Mohammed (voor zover hij al heeft bestaan, ook daar zijn de meningen over verdeeld,) was een tiran, die oorlog voerde, kleine meisjes verkrachtte, en iedereen in z'n macht wilde krijgen. En wie niet meewerkte werd vermoord. Lekker voorbeeld dan. Maar een profeet, zeker niet.

Ook zoiets, ISIS. Die brachten op een zekere dag een decreet uit dat ze vanaf heden "Islamitische Staat" genoemd wensten te worden. En alle westerse media gingen er tot m'n stomme verbazing in mee!
Ten eerste is het geen staat, maar een extreem boosaardige vechtclub van gedrogeerde idioten, waar Himmler, Hitler en Eichmann nog van gezegd zouden hebben, nou nou nou jongens, zo kan ie wel weer. Ten tweede: Ze hebben zich door hun extreme gewelddaden ontbonden van de beschaafde samenleving, in andere woorden, ze zijn af. Ze hebben hun recht geforfaiteerd om ons even te dicteren hoe ze genoemd willen worden. ISIS was het toch? Nou, dan blijft het dat. Pass by name, pass by value.

Lefgozer | 09-10-16 | 12:48

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 12:36
Autoriteit wordt altijd van onderop aangewezen, dat ontstaat niet als een soort wonder vanzelf.
Ik denk dat jij teveel vertrouwt op zelfbeschikking van mensen, dat is er niet, het wordt opgelegd en inderdaad door zelfgekozen gezag.
Wanneer jij dat bedoelt, maar het zeer omslachtig omchrijft, heb je gelijk. Wij beide dus.

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 12:48

mallekater | 09-10-16 | 12:32
Moslims die hun zin krijgen worden geholpen door diegenen die dit mogelijk maken, te weten linkse partijen, hun stemmers en je raad het al, de goedmensen uit het hulpverlenings-circuit, de baantjesjagers ter meerdere eer en glorie van hunzelf en natuurlijk de poeplap, want het levert een goedbelegde boterham op;)

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 12:44

We kunnen nog honderdduizend topics over de islam en al haar verachtelijkheid online knallen maar daar lossen we helemaal niets mee op want zolang achter de voordeur Turkije, Marokko, Syrië of Eritrea de boventoon blijven voeren.
.
Als we dan toch al de zelfbeschikking van onkundige moeders willen beperken dan zou het ook mogelijk moeten zijn om bij Allochtonen achter de voordeur te kijken om te zien of de kinders des huizes volgens de NL normen en waarden opgevoed worden. Zo niet, Ouders onkundig voor opvoeding van kroost verklaren en laten steriliseren.
.
Of ben ik nu heel hard?

normanius | 09-10-16 | 12:42

Kan niet wachten tot we geen brandstoffen meer nodig hebben uit die hoek. Dan valt de financiering voor al deze achterlijke shit snel weg.

Hiesjes | 09-10-16 | 12:42

Met islamisering bedoelt Mevrouw Zee, dat er Salafistische organisaties zijn die een cordon sanitair om zichzelf nastreven, zodat de aanhangers ook werkelijk los van de Nederlandse samenleving komt te staan en makkelijker in het islamitische gareel blijft. Hoe minder contact de leden met de buitenwereld hebben, des te moeilijker is de islam te verlaten.

Nee, dat ziet Bas Parnotte niet gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Mevrouw Zee heeft het zien gebeuren, net als honderdduizenden andere Nederlanders.

tipo | 09-10-16 | 12:41

In 1920 voorspelde de Duits-Joodse filosoof en theoloog
Franz Rosenzweig dat er een confrontatie komt tussen twee culturen, namelijk enerzijds de cultuur van het Westen, gebaseerd op het Christendom en het Hebreeuwse gedachtegoed en anderzijds het oriëntatisme (islam).

In zijn magistraal werk : "De ster van de Verlossing"(1918-1920) geeft hij o.m. fundamentele (theologische) kritiek op de islam. Deze kritiek wordt ook nu nog niet echt opgepakt door moderne theologen en filosofen. Zij schuwen de kritiek van Rosenzweig op de islam. Dat is, zacht gezegd, héél jammer.

textosdeinteresse.blogspot.nl/2008/03/...

Alucard | 09-10-16 | 12:38

@Eppo | 09-10-16 | 12:25
Waarden en normen zijn exclusief religieus? Die kunnen alleen maar komen van een fantasievriendje en sprookjesboeken? Goh. Wist ik niet. Leg uit?
Geldt dat dan ook voor de gebroeders Grimm? En welke normen en waarden hebben we het dan over? De norm dat bij jongetjes een stuk van de lul moet worden afgesneden? Dat bij meisjes de clit weggesneden moet worden en de kut dichtgenaaid? Die normen? Of de waarden dat je elke dag 5 maal met je reet naar het westen moet bukken naar een meteoriet 6.000 kilometer verderop? Of dat een meisje een kopvod op moet als ze menstrueert? Of dat elke ochtend het fantasievriendje moet worden geprezen en aanbeden met een prevelementje? Of dat de kindertjes de angst voor het hellevuur ingeprent moeten krijgen om gehoorzaam te blijven zo der lastige vragen te stellen? Of dat ze moeten leren dat een amerikaanse Jantje Smit openbaringen heeft opgelezen van gouden platen uit een hoge hoed? Of dat zielen van ruimtevaarders duizenden jaren geleden in aardse vulkanen zijn geflikkerd? Van dat soort flauwekul?
www.ted.com/talks/sam_harris_science_...

Stormageddon | 09-10-16 | 12:37

Durereaguurder | 09-10-16 | 12:33
Sterke analyse en en het zou me niet verbazen als dit onderwerp is op de Bilderberg agenda.
"De Nederlander bestaat niet" is ook per ongeluk hardop uitgesproken denk ik.

Eppo | 09-10-16 | 12:37

@Gerard Leeflang | 09-10-16 | 12:07
In jouw voorbeeld zijn moslims kritiekloze wezens die in het informatietijdperk, buiten de imam om, niet hun eigen mening kunnen vormen. Mijn stelling is dat ze dat wel kunnen maar niet durven. Dan leef je langer namelijk. Waar komt dat gevaar vandaan? De imam, of de familie/sociale omgeving? Juist het feit dat het geen centraal gezag kent maakt het zo moeilijk te vatten.

De islamisering van de rechtsspraak wordt ook niet van bovenaf afgedwongen (het wordt hier niet eens erkent), maar is van onderop gegroeid. Onder de vlag van vrijwilligheid leveren ze hun vrouwen uit aan een shariarechtbank. De islam kent geen centraal gezag, maar wel islamitische jurisprudentie. De juridische status van die 'rechtbanken' staat gelijk aan mediation (in EU). Toch geven geven moslims deze raden een zekere autoriteit.

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 12:36

Slegs vir deugmense

bisbisbis | 09-10-16 | 12:36

Aan de achterlijke zelf-islamisering word ik ook nog verplicht om aan mee te betalen.
Ga ze eerst maar eens verplicht aan het werk zetten om hun eigen feest te betalen.

henk vintage | 09-10-16 | 12:35

katholieke en joodse 'rechtbanken" die ook de doodstraf uit kunnen spreken? koter je kletst
Aboe la | 09-10-16 | 12:26

Deze sharia councils zoals in het VK spreken geen doodstraffen uit. Het zijn familierechtbanken (trouwen en scheiden is wat ze voornamelijk regelen).

koter | 09-10-16 | 12:34

Er zijn sharia-rechtbanken in Groot-Brittanië. Dat is islamisering. Daar kan je simpelweg niet omheen.

omanders | 09-10-16 | 12:34

Een sterke autochtoonse bevolking is een gevaar voor 1 Europa. Oplossing, versplinter de toch al minder rap voortplantende autochtoon met import.

Dat is wat er gebeurd.

Durereaguurder | 09-10-16 | 12:33

Misschien heb ik het mis, maar WAAROM moeten wij rekening houden met de achterlijke moslimwetten van onze nieuwe Nederlanders?
Is het zo moeilijk voor nieuwe Nederlanders die hier hun hand ophouden voor uitkeringen om eens gewoon, fatsoenlijk en beschaafd zich aan te passen aan dat land waar ze met alle geweld willen wonen?

Ik ben helemaal klaar met dat volk.
En het flikker op of pleur op is, wat mij betreft, voor 100% redelijk.

mallekater | 09-10-16 | 12:32

Stemt Wilders, voor je kinderen en je kleinkinderen.

Koonkluk Huis | 09-10-16 | 12:31

Gegeven = geschreven

roze_bril | 09-10-16 | 12:30

@koter, nee die partijdigheid geldt alleen als er over de Islam wordt gegeven. Selectieve kritiek op Joden en Christenen kraait geen haan naar.

roze_bril | 09-10-16 | 12:30

katholieke en joodse 'rechtbanken" die ook de doodstraf uit kunnen spreken? koter je kletst

Aboe la | 09-10-16 | 12:26

Ik heb van begin af aan gezegd ,dat met die vluchtelingen invasie,of beter gezegd tsunami dat het lijkt op een soort complot.Vluchtelingen waren er altijd .In de jaren 90 had je ze ook .Maar wat er nu gebeurd en in deze proporties heb ik heel mijn leven nog nooit meegemaakt.Dit lijkt idd op een soort complot.Afghanistan wil nu net als Turkije miljarden hebben,om de eigen onderdanen terug te nemen.In wat voor wereld leven we,dat een land kan zeggen,we nemen eigen mensen niet terug.Maar verder laat ik het speculeren aan andere over,daar is mijn kennis te weinig voor.

altijdfeest | 09-10-16 | 12:25

Stormageddon | 09-10-16 | 12:17
Er zijn ook niet gelovige mensen die hun kinderen graag naar een levensbeschouwelijke school sturen omdat men het nut van het bijbrengen van waarden en normen inziet.
Jij hebt blijkbaar ergens een allergie opgelopen?

Eppo | 09-10-16 | 12:25

Diverse geloofsgemeenschappen hebben hun eigen rechtbanken: Joden, Katholieken en moslims enz. hebben (met name in het VK) al jaren (zo niet eeuwen) hun instellingen. Inhoudelijk verschillen ze niet eens zo heel veel van elkaar. Lijkt me dat dit kunstmatig gecreëerde heisa is. Als je kritiek wil leveren doen dat dan in het algemeen en ga dus niet eenzijdig te werk. Wanneer je slechts één specifieke religie eruit pikt geef je blijk van partijdigheid en vooringenomenheid. De Leidse rechtenfaculteit heeft niet voor niets de reputatie anti-islam te zijn. Het feit dat Machteld Zee van Joodse komaf is bevestigd voor moslims alleen maar de gedachte dat Joden het op hen voorzien hebben.
Martijn de Koning heeft een alleraardigst kritiekje geschreven op het schrijven van Zee:
religionresearch.org/closer/2016/10/08...

koter | 09-10-16 | 12:20

Wat is nu eigenlijk de uitleg van de EU dat men zich zover inlaat met een Turkije dat volledig voldoet aan de algemene definitie van een fascistische staat? Vragen vragen...

kaasfondue | 09-10-16 | 12:20

Stormageddon | 09-10-16 | 12:14
===
Niet-religieuze organisaties die voldoen aan de ANBI vereisten betalen evenmin belasting.

Als de pot belastinggeld ván iedereen vóór iedereen is, dan ook voor religieuzen, die betalen immers zelf mee.

Of pleit jij nu voor minder belasting voor gelovigen, zodat ze dat bespaarde geld voor hun eigen scholen kunnen besteden? ;-)

malang | 09-10-16 | 12:18

@Guido | 09-10-16 | 12:05
Religieuze scholen zijn voor simpele zielen. Religieus onderwijs is culturele zelfmoord.
www.youtube.com/watch?v=tt-rF_-DRYY

Stormageddon | 09-10-16 | 12:17

King of the Oneliner | 09-10-16 | 11:43
Alles goed verder met je?

Een vrije paling | 09-10-16 | 12:15

De islam hoort niet thuis in de westerse wereld en we voeren hier al eeuwen oorlog tegen.. kwestie van tijd tot we de wapens oppakken en het recht in rigen hand nemen.

tintel | 09-10-16 | 12:15

@malang | 09-10-16 | 11:48
Kerken betalen geen belasting. Sterker nog, ze krijgen terug van de belasting en door de ANBI status kunnen particulieren giften ook nog eens aftrekken. En inkomstenbelasting wordt niet gesplitst naar religieuze afkomst (net zo min als als naar geaardheid, afkomst, huidskleur of geslacht...) iets met artikel 1 van de grondwet: wetgeving discrimineert niet, dus ook belastingwetgeving niet.
De pot belastinggeld is van iedereen, voor iedereen. Niet voor sektes die kunnen uitsluiten en discrimineren op basis van wetjes uit sprookjesboeken en de zogenaamde wil van fantasievriendjes. Moeilijk hè, laïcisme...

Stormageddon | 09-10-16 | 12:14

Het stuk van Peter Middendorp over Zee etc. Is inderdaad karaktermoord puur sang.
Staat notabene naast een ander stuk van de argumentenfabriek over herstel van de empirische waarheid in de samenleving.

Goatboy2014 | 09-10-16 | 12:07

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 11:58
Decentraal gezag is een vorm van centraal gezag, er meer optie dan jij benoemd door vast te houden aan een stelling die niet klopt. Het voorbeeld dat ik noem is de werkelijkheid, de deelgebieden die jij noemt zijn hierin niet relevant.

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 12:07

@malang | 09-10-16 | 11:48
Precies. Dat gezeur over bijzondere scholen is voor simpele zielen.

Guido | 09-10-16 | 12:05

Trouwens, wat die islamisering betreft, volgens nog onbevestigde geruchten is Jozias van Aartsen na maart 2017 in de race voor een vet betaald wethouderschap in Mekka, na bemiddeling door Arnoud van Doorn. Als zogenaamde VVD-liberaal maar in praktische zin islamiseerder pur sang, wil men Jozias al Hagistan een vorm van erkenning voor bezwezen diensten niet onthouden.

Fijnstoffer | 09-10-16 | 12:05

Islamisering of zelfislamisering is in het proces dan wel een verschil maar het eindresultaat zal hetzelfde zijn.

McMarx | 09-10-16 | 12:03

Ik vind zelf-islamisering een goede term. Het gevaar komt ook van binnenuit, van autochtone PvdA/D66/GL etc. Deugmansen, en waarom zou ik een moslim aankijken op het feit dat hij de islam aanhangt? Hij/zij was nl bij de geboorte al totaal kansloos omdat er vanaf dat moment een oorlogszuchtige ideologie wordt ingeramd. Moslims als minderwaardige mensen beschouwen is dan ook niet terecht, moslims op 5000 km afstand houden wel. DAT is m.i. het grote verschil tussen christendom en socialisme. Een christen zegt, als Goddelijk uitverkorenen dienen wij rekening te houden met de minder bedeelden en centjes naar de zwartjes te sturen, maar ze blijven wel daar, want wij hebben nu eenmaal de mazzel dat we in het uitverkoren land wonen. Een socialist zegt dat het oneerlijk is dat wij het hier beter hebben dan zij en dat kan met migratie genivelleerd worden. Alles wat er gebeurd is in de laatste 50 jaar is een van het christendom naar socialisme getransformeerd zondebesef. Deugmans en co. hebben de poorten naar de hel opengezet, en de burgeroorlog die komt zal overigens ook weer, net als de afgelopen 2000 jaar door het intellectueel/technologisch superieure volk worden gewonnen. Voor die tijd is Deugmans al overgelopen uiteraard, naar de anti=islam kant, en volgens hem/haar heeft ie daar ook altijd gezeten
.

kadoendra | 09-10-16 | 12:03

Beste Bas, ontkennen dat de islam de missie heeft om het westen te veroveren (islamiseren) is ook een vorm van (zelf)islamisering.

Mastermattie | 09-10-16 | 12:00

Ik denk dat de zelfislamisering ook voor een groot gedeelte voortkomt uit oikofobie, de angst voor wat wij zijn.
Waarom kijken er miljoenen mensen naar 'Heel Holland bakt' en 'Boer zoekt vrouw'?
Waarom zijn er duizenden McDonalds in ons land?
Waarom luisteren mensen naar André Hazes, drinken ze Radler, houden ze van een broodje kroket, lopen ze met een oranje muts als Nederland voetbalt?
Wie lust er geen patatje satésaus? Eerlijk zeggen.
Waarom willen mensen Zwarte Piet?

Omdat mensen in het algemeen en Nederlanders in het bijzonder nou eenmaal zo zijn, grosso modo.
Niet iedereen natuurlijk, nee zeker niet iedereen.
Ik niet bijvoorbeeld, behalve dan dat patatje satésaus.
Maar veel mensen wel en dat is prima.
Maar er zijn ook mensen die liever niet zo zijn omdat ze denken dat het status verschaft als ze niet meedeinen op alle golven die de meute veroorzaakt.
Daarom keren zij zich tegen de meute, voelen zich verheven boven hen, en zullen alles afwijzen wat de meute wil.

Oikofobie, want de meesten zijn zelf de meute.
En de meute wil geen islam, wil geen vreemde mannen op straat, wil geen toename van criminaliteit, wil niet betalen voor mensen die 600 jaar in het verleden leven en daar niet van af willen stappen.
Dat willen demense niet.
En daarom wil de zelfverklaarde elite dat wel, omdat ze niet bij de meute willen horen.
Want de meute is dom, laag opgeleid, xenofobisch en racistisch.
En als de meute geen islam wil, dan douwen ze die dus door de strot, of masseren hem langzaam erin.
Terwijl de meute gewoon op zaterdagavond met een appeltaart en een bus Pringels naar Linda de Mol wil kijken en helemaal niet xenofoob wil zijn.
Nu wordt het stemvee nog rustig gehouden door valse voorlichting van de NPO en de 'kwaliteitskranten', maar die zijn hun invloed aan het verliezen.
En dat vindt de elite niet leuk, dat het stemvee zelf op zoek gaat naar de waarheid, want dan zouden ze zich wel eens kunnen realiseren dat de deugkeizers van de meningenelite geen kleren aan hebben.
Het gros van de mensen wil geen (zelf)islamisering. Die wordt ons door de strot gedouwd door een zelfverklaarde elite dij lijdt aan een ernstige vorm van oikofobie.

Cuyahoga | 09-10-16 | 11:58

De Verlichting bracht ons de bevrijding van dogmatisch autoriteitsgeloof en vormde het begin van gebruik van rede en bevordering van wetenschap en intellectuele uitwisseling. NIet zozeer de influx van islam maar het complete gebrek aan bescherming tegen de niet aflatende aanval op de verworvenheden van ultieme vrijheid is een zeer ernstige bedreiging. Als de geschiedenis zich al herhaalt duurt het tot plusminus de 23ste eeuw voordat er weer een nieuwe Verlichting komt. Het Ottomaanse Rijk wederom een halt toe te roepen en sultan Erdogan een tweede ontzetting van Wenen te bezorgen lijkt een betere optie.

Buerman | 09-10-16 | 11:58

@Gerard Leeflang | 09-10-16 | 11:42
Dan zijn we het fundamenteel oneens. Probeer als moslim maar eens onder het juk vandaan te komen. Grote kans dat je bedreigt wordt of erger door andere moslims. Het zijn de gewone moslims die de soldaten zijn, de moskeeën zijn hun kazernes (vrij naar). Islam kent geen centraal gezag.

Zelfislamisering is niets anders dan islamisering de ruimte bieden die het opeist. Soms uit goede bedoelingen maar vooral uit angst voor conflicten. Islamisering is een ongecontroleerd systeem dat zichzelf in stand houdt d.m.v. geweld en intimidatie. Op uittreden of openlijke kritiek staat de doodstraf.

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 11:58

Hoeveel Islamcriticasters moeten er nog op het Islamslachtblok? Hoeveel mensen moeten nog de dood in geschreven, in gesproken, in geframed worden? Hoevelen moeten nog kapot door medial zwartmaken? Hoeveel slachtpartijen moeten nog gefaciliteerd worden door burgers voor te liegen?
.
Dat zou ik de demoniserende redacties van gevestigde nieuwsmedia en de NPO in het bijzonder willen vragen.
.
Haven't you killed enough people yet?

Parel van het Zuiden | 09-10-16 | 11:57

Het is inderdaad oorlog.

deEerlijkeLeugenaar | 09-10-16 | 11:57

Het lijkt me goed dat er 2 foto's komen te hangen in de ontvangsthal van het Binnenhof: die van de neergeschoten Pim Fortuyn en de willens en wetens doodgezwege foto van de Bataclan. Opdat we nooit vergeten we er verantwoordelijk zijn geweest.

ad melkert | 09-10-16 | 11:56

Wat het meest pleit voor de bijzondere scholen, is de propaganda die in de openbare scholen wordt verspreid.
Blijft toch een probleem, de indoctrinatie die de kinderen krijgen om deugdzame burgertjes te worden. Deugdzaam is zo'n rekbaar begrip.

frank87 | 09-10-16 | 11:54

Betsy Udink werd een goeie twintig jaar geleden al neergeknuppeld door de Gutmenschen Kerk voor haar bevindingen als expatriate-vrouw in Arabische landen. Ze had destijds al op alle punten gelijk.

Machteld Zee trekt overigens precies dezelfde conclusies over de parallele sharia-'recht'spraak als Tania Kambouri eerder al deed in haar boek "Vrouw in het Blauw".

Maar natuurlijk zijn al deze dames rabiate rechtse populisten, weet u wel...

EefjeWentelteefje | 09-10-16 | 11:52

@Professor Superhirn 11:44: Helemaal eens. Mocht er trouwens nog eens een echt kritische gast aanschuiven bij Pauw naast een moslim of twee, dan heb ik een tip van 1 woord: heupflesje.

Wat het artikel hierboven betreft, dit is de crux: "de eigen normen en waarden worden verkwanseld onder het mom van tolerantie terwijl er op dat vlak nul wederkerigheid is". Uitprinten, inlijsten, en neerleggen op de tafel van de kamervoorzitter waar nu de koran ligt.

Muxje | 09-10-16 | 11:51

Islam rukt op en valt de Westerse samenleving en burgers in het hart aan. Fanatische religieuze moordenaars en onderdrukkers op de ene flank, wegkijkers en vergoeilijkers op de andere, terwijl de grijze massa van religieus opgevoede intoleranten elke dag de bakens in scholen en straten proberen te verzetten om hun intolerantie te accomoderen.
.
Dit Islamitische invasieleger, front en flank gelijk, zijn levensgevaarlijk voor de ratio en de vrijheid die daaruit voortkwam. Het zal de middeleeuwen doen herleven.
.
Een invasieleger stop je niet met gemiemel in de marge, die stop je door in gesloten rangen te gaan staan. Te vechten voor waar je voor staat.
.
Islam. Geen duimbreed, geen millimeter, geen vinger! Terug achter de voordeur of weg uit dit land...

Parel van het Zuiden | 09-10-16 | 11:50

Dick Luyenlomp | 09-10-16 | 11:39
Tuurlijk, een foto van een islamitische dode peuter waar een beetje aan gesleuteld is om een zo hoog emotioneel effect te bereiken is volgens links wel toegestaan.
Want, het past in hun eigen ideologische straatje (moslims/vluchtelingen zijn zielig, islamitische dode peuter is nog zieliger, een islamitische dode peuter die 'vluchteling' is en dood op een Europees strand ligt is het toppunt van allerzieligst en uiteindelijk natuurlijk onze schuld)
Wanneer het niet zo was, maar een peuter die in Europa is vermoord door een jihadist... reken er maar dan op dat dat beeld niet zo vaak gedeeld zou worden... hetzelfde als met de foto's van Bataclan waarin Westerlingen het slachtoffer zijn van moslims.. past ook niet in het ideologische straatje...
Nee, ondertussen doet links de vingers in de oren schreeuwt lalalala en blert dat moslims toch echt de nieuwe joden zijn.
#Hypocriet.

Julia | 09-10-16 | 11:49

..."Terwijl hij een terechte vraag stelde: waarom zou de belastingbetaler moeten opdraaien voor de financiering van onderwijs gebaseerd op welk geloof dan ook? Trek lekker zelf die poeplap."
======
Sinds wanneer betalen gelovigen geen belasting?

malang | 09-10-16 | 11:48

De geldstromen uit Saudi-Arabië en overige golfstaten lijken me toch een voorbeeld van islamisering.

Pierke Smulders | 09-10-16 | 11:48

Eindelijk weer eens een volwassen en echt kritisch stuk van Bassie. Wat de man in de straat al jaren sluipenderwijs in zijn straat tot volle wasdom ziet komen, wordt in essentie nog steeds ontkent door de bezetters van de oude stempel: PvdA, VVD, en D66. Ook de SP lijkt zich meer en meer tot dit kamp te willen wenden (waarom?), terwijl het CDA ogenschijnlijk steeds maatschappijkritischer aan het worden is (maar let op: macht corrumpeert onmiddelijk bij dit soort mastodonten). Het gevaar van de islam is een kankergezwel in de samenleving die gevoed wordt door de zittende macht, want of achterban of schijntolerantie. Stop er mee, zolang het nog kan. Een samenleving is ook een ecosysteem. Deze is nu nog gotendeels gebouwd rondom onze zwaarvervochten verlichte idealen (met een beperkte ruimte voor het belijden van geloof). Indien de kritische massa van de deze woestijnOrks nog verder toenemet ontstaan er middelpuntvliedende krachten die alleen in snelheid toenemen. Waak ervoor dat WestEuropa niet over 20 jaar eveneens een islamitische theocratie is geworden die geen enkele mededogen kent voor niet-gelovigen en te profane gedragingen. Ontwaak!!!, en ga niet mee in het sprookje van Rutte, Samson, Timmermans, Merkel, Juncker, etc. Zij zullen nooit geconfronteerd worden met deze ontwikkelingen (zie Wilhelmina en haar likkers), maar u moet knielen voor het geloof en de sultan/kalifaat.

ad melkert | 09-10-16 | 11:47

Vrijheid van godsdienst kan en moet uit de Grondwet worden verwijderd. Is voldoende afgedekt met de VVMU. En als je zelf-islamiserende deugmansen en expansiedriftige moslims beu bent, dan zijn er inmiddels drie partijen waarop je binnenkort kunt stemmen.

Het zou overigens wel fijn zijn als een gast bij Pauw tijdens de uitzending uitdrukkelijk om een glaasje wijn zou vragen en desnoods wegloopt vanwege de beperkingen die de aanwezige moslim aan anderen meent te kunnen opleggen, en de collaboratie daarin door Pauw c.s. Dat zou een heel mooi voorbeeld zijn om te stellen.

Professor Superhirn | 09-10-16 | 11:44

Jezus en Allah rijden samen op een kameel door het universum.
Ze benaderen de lichtsnelheid, dus ze hun massa neemt oneindig toe, en ze kunnen dus steeds moeilijker versnellen.
Allah begint te klagen dat zijn horloge steeds langzamer loopt.
Ze bellen God om advies: "Kan die kameel niet harder, God?
Nee zegt God: ik dobbel niet, bovendien rust ik uit op zondag.
Ok, zegt Allah, ik vind alles best, maar a.ub. geen varkensvlees en de rest van de dieren graag niet verdoven, anders wordt ik misselijk en niet goed.
Ok, zegt Jezus, volgende week keer ik nog een keer terug op aarde. De vier ruiters zijn al onderweg, en de graven van duizenden jaren gaan open en iedereen leeft weer, leuk toch, een soort clip van Michael Jackson, maar dan echt.
Tot zover de onzin die godsdienst heet.
Doornroosje en Hans en Grietje is nog realistischer.

King of the Oneliner | 09-10-16 | 11:43

Her verschil tussen een godsdienst en een ideologie is niet alle atheïsten duidelijk geloof ik. Evenals het gegeven dat we in Nederland een scheiding kennen tussen kerk en staat waarbij het gelijkheidsbeginsel geen godsdiensten als minderheid uitsluit. Zeg dan gewoon dat je een puur seculiere oplossing wilt alla Frankrijk. Niet dat het helpt tegen aanslagen overigens, de meeste zijn daar gepleegd door de aanhangers van de ideologie.

Eppo | 09-10-16 | 11:43

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 11:34
Je zit er compleet naast. Islamisering wordt opgelegd van bovenaf, door de imam die vanaf de kansel preekt hoe de moslim moet leven. Vandaar ook dat moskeeën vanuit het buitenland worden aangestuurd.
Zelfislamisering bestaat voor de moslim niet, wel voor het linkse goedmensen volk dat in de broek pist van angst voor de islam.

Gerard Leeflang | 09-10-16 | 11:42

Over dat Deuglawaai en zelfislamisering en de kritiek op foto van de slachtpartij in Bataclan;

Enn foto van een dooie peuter op een strand mag dan ineens weer wel?

Dat die peuter al jaren in Turkije woonde, en slechts op de vlucht was voor een beter gebid van zijn ouwe heer mag dan natuurllijk niet genoemd worden.
Net zo min als het feit dat het lijk van de peuter veplaatst en gedrapeerd is, om het maximale emotionele effect te bereiken.

Dick Luyenlomp | 09-10-16 | 11:39

Islam is vrede. Zelfislamisering is zelfbevrediging.

RickTheDick | 09-10-16 | 11:39

Dat pissen op een foto van de kleuterneuker is wel een goeie zeg. Die mossels mogen toch niet in een café komen, dus is er geen probleem. In de moskee schijten zij ook op de "verdorven westerse samenleving" (waar ze wel graag hun outkierieng van blijven ontvangen.

De Staatssecretaris | 09-10-16 | 11:36

"Allesomvattend plan voor de ‘islamisering van Europa’?
Of er een vermeend allesomvattend plan voor de ‘islamisering van Europa’ bestaat weet ik niet."
Verbaast me hogelijk dat U dat niet weet.
langleveeuropa.nl/2016/06/eu-wil-60-mi...
Dan weet U het nu wel !

A3an | 09-10-16 | 11:36

Ik lees hier dat er een verschil zou bestaan tussen islamisering en zelfislamisering. Joost Lagendijk maakte gisteren op Radio 1 ook al de fout met zijn constatering, dat er in Turkije geen sprake was van islamisering, want er worden nauwelijks wetten uitgevaardigd die deze hypothese ondersteunen.

Islamisering is naar mijn mening een beweging van onder naar boven en niet van boven naar onderen. Dat laatste gebeurt pas als de bodem daar vruchtbaar genoeg voor is. Islamisering gebeurt niet door een DENK met 45 zetels, maar door groepen burgers die aanstoot nemen aan alles wat haram is; door voortdurende druk en intimidatie vanuit de sociale omgeving en in de openbare ruimte. Dát is de kracht van de islam. Ongrijpbaar en toch overal aanwezig.

atheïstisch stemvee | 09-10-16 | 11:34

Godsdienst is opium voor het volk.

lulleficatie | 09-10-16 | 11:32

Gelukkig zie ik steeds meer autochtonen om me heen die hun ogen open zijn gegaan en het niet meer accepteren. De verkiezingen volgend jaar laten een aardverschuiving zien ten gunste van partijen die nog wel de nederlandse identiteit willen behouden.

sinar2 | 09-10-16 | 11:32

Zelf-Islamisering uit Zelf-behoud. Want het respect voor de islam van links is niet anders dan angst voor het geweld dat zonder twijfel volgt wanneer de Dhimmi zich niet koest houdt.

Spittertje | 09-10-16 | 11:31

"Het boek van Zee heb ik niet gelezen maar ik heb begrepen dat er volgens haar achter ‘Europese islamisering’ een plan zit. Beschouwer dezes gelooft ook niet zo dat er sprake is van islamisering in het koninkrijk".
.
@Bas Paternotte Hier een boekbespreking www.liberales.be/boeken/heilige dan kun je die zinnen van je wat aanpassen.

CoffeePatch | 09-10-16 | 11:29

Het is oorlog

RonnieKray | 09-10-16 | 11:28

Eigenlijk moest er helemaal geen zorg zijn anno 2016 of er zo een plan bestaat. Zelf-islamisering is een mooi gevonden woord. Wetenschap heeft het geloof aan alle kanten ingehaald en dat mag ook helemaal niet verwonderlijk zijn als je moderne wetenschap afzet tegen boeken die allemaal minimaal ouder zijn dan 1.000 jaar. Godsdienst moet uit de grondwet en wel om belijdend atheïsten,als ikzelf, evengoed het recht moeten hebben om verstoken te blijven van de godsdienst van een ander. Mensen die pleiten voor implementatie van welk eender een godsdienst, in het moderne Westen, zijn compleet onvolkomen.

netniet | 09-10-16 | 11:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken