Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamervoorzitter Arib geeft het goeie antwoord

hetgoeieantwoordvanarib.png Nee, wij zijn niet zo heel erg fan van het wat onbeholpen, geaccentueerde Marokkaans gemêleerde Nederlands van Kamervoorzitter Khadija Arib. Maar als je weet dat ze pas op d'r 15e naar Nederland kwam, dan snap je ook weer wel waar het vandaan komt. En qua functie is ze wat ze moet zijn: neutraal. Dat bewijst ze vandaag in een interview met de Telebloid. Een moslima (want hoewel ze geen hoofddoek draagt, denken we wel dat ze gelovig is) die gewoon eens een keertje niets over de/haar islam kwijt wil. Omdat ze heilig (lol) gelooft in de scheiding van kerk en staat. En voor doelgroepsupport hoeven haar Marokkaanse medelanders ook al niet aan te kloppen. Khadija Arib is de seculiere Kamervoorzitter van alle Nederlanders.

Reaguursels

Inloggen

Geen greintje respect heb ik, voor welke religie dan ook. Het is allemaal zwaar kl*ten, veroorzaakt bijna alle leed in de wereld en geloven kost onnodige zeeën van tijd.

Opboksen met religie, ik zeg het je. Laat religie goedverdoemme achter de voordeur ! Wel heb ik respect voor mensen die gelovig zijn, want ik heb respect voor andere mensen.

Dysphemian | 12-09-16 | 22:53

Hulde! Scheiding van religie en staat (en de gevaren van de eerste voor de tweede actief tegengaan). Als alle politici dat zouden verdedigen in woord en daad, kwamen we een stuk verder. En laat het alsjeblieft niet bij eenmalige loze woorden blijven.

Doper | 11-09-16 | 16:00

Als ik zo eens even in de comments kijk, dan moet ik concluderen dat mevrouw Arib de Nederlandse taal beter beheerst dan het gros van de reaguurders. Vooral de reaguurders die commentaar hebben op haar Nederlands, gek genoeg. Mattheus 7:3-5

de_landloper | 11-09-16 | 13:32

Secularisatie, zoals in kalkoenenland.

cat22 | 11-09-16 | 12:22

is prive... zal me niks verbazen als ze een Gülen meisje is en dan is den haag te klein natuurlijk en komt de werkelijke Turkse aap uit de mauw en dat mag dom klootjes volk in Nederland nooit te zien krijgen.
Assembled in NL | 10-09-16 | 13:57

Is de erdogan-arm zo lang, dat deze reikt tot in marokko?

jwjg | 11-09-16 | 08:13

Dat moet dus een Gülenmeisje zijn binnen de gedachtewereld van de Erdofiel.
Feynman | 10-09-16 | 13:50

Bestaan er Gülen-aanhangers buiten de turkse gemeenschap?
Hoezo tk-vz in verband brengen met erdo en gül?

jwjg | 11-09-16 | 07:58

Arie B is natuurlijk een islammer met 2 paspoorten , die als het geld hier op is ergens anders de parasiet gaat uithangen.

alshetware | 11-09-16 | 05:01

Klinkt goed. Als het maar geen takiyya is. Zou zo maar kunnen. Ze zit tenslotte bij de pvda en die kun je niet betichten van betrouwbaarheid. Maar toch, vooralsnog het voordeel van de twijfel. Mijn stem wint ze er overigens niet mee.
Rottevanger | 10-09-16 | 14:24
.
Niet zo zeer omdat ze bij de PvdA zit, maar omdat ze moslima is. Het is immers een islamitische gedragsregel die bepaalt dat je mag liegen ten gunste van het geloof.

Usuc | 11-09-16 | 02:48

Arib doet het in vergelijking met Miltenburg erg goed. Maar zeg nou zelf: Dat is toch geen verdienste? IEDEREEN zou het beter doen dan Miltenburg.
Mevrouw Arib kan toch niet zeggen in de krant: " Nee hoor, ik ben gewoon een moslim en allereerst een Marokkaanse. Heb niet voor niets in de advies commissie voor mijn koning gezeten. " " Wat zegt u? Nee, Willem is mijn koning niet, gekkie! " " de koning van Marokko, je weet wel de vader van die gozer die hier met massa's gillende Marokkanen op de foto ging aan de Amsterdamse grachten. " " Echte Nederlanders toch ?" Arib hikt van de lach en neemt nog een slok water en vervolgt: " Natuurlijk moet je in Nederland of groenlinks of de PvdA kiezen om carrière te maken. De loper wordt gewoon uitgelegd. Kijk maar naar die twee Turken van Denk. Wat een eikels zijn dat. Zetelrovers van de PvdA en dan blijken ze gewoon heel rechts te zijn" " Nou, als ik nog een keer de kans krijg was ik hun oren" Arib maakt wilde handbewegingen en ik krijg bijna medelijden met Kuzu en Ozturk.

ristretto | 10-09-16 | 23:06

@Watching the Wheels | 10-09-16 | 16:03
Roflol.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 20:40

Bosman had de DENK-figuren een stuk minder effectief kunnen afkappen dan Arib.

JTKDM | 10-09-16 | 19:40

Torquemada | 10-09-16 | 17:38

Dus jij vindt het stoer dat de Kamervoorzitter van de PvdA degenen die van diezelfde PvdA 2 zetels roofden aanpakt en voor schut zet. Tja.

Jonkheer Wttewaall | 10-09-16 | 19:09

Arib doet me denken aan die groen links Marokkaan.'Mienier die vorzitttrrr' iek wiel debatt. Om ons kapot te lachen.

ploppy | 10-09-16 | 17:58

Maar zit ze daar nu echt vanwege haar kwaliteiten als kamervoorzitster of omdat de meerderheid van de kamer liever een "excuusallochtoon" wilde hebben?
Mastermattie | 10-09-16 | 13:42

Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een Partij in de 2e Kamer,die negerhaters van een DENK,zo aangepakt en voor schut is gezet door een Kamervoorzitter.
Mijn zegen heeft Ze !

www.youtube.com/watch?v=MLL1dsvRpCE

Torquemada | 10-09-16 | 17:38

Vijf treden in mijn achting gestegen.
Dan blijf je op zich nog onder vuilnisman, want je bent politicus en dan ook nog voor de PvdA, maar toch vijf tredes.

Tapu | 10-09-16 | 17:15

-weggejorist-

loekdeleeuw | 10-09-16 | 16:50

Op 22 mei vond een presentatie plaats in Brussel door de Egyptische intellectueel Sayyed Al Qimny waar hij te kennen gaf "mécréant" ongelovige te zijn geworden. Hij verwierp koranistische verzen waarbij de vrouw slechts als koopwaar en als lustobject wordt gezien vanwege de obsessieve lust van de moslimman en zulks al 1400 jaar gesanctioneerd zijnde door de koran.In de gemaakte video ( Box of islam) zegt Qimny te walgen van het feit dat "indien de moslimman volle ballen heeft tijdens het vasten ( jeûne) tijdens de Ramadam de hand van een meisje vanaf drie jaar geschikt is hem te helpen bij het masturberen daar de vochten der moslimman "puur'zijn". Hij zegt dat de jongetjes vergiftigd worden door het Al Azhar onderwijs die dit soort praktijken als de normaalste zaak van de wereld beschouwen. Dit verklaart inderdaad veel aangaande het gedrag van moslimjongens ook hier te lande. Zij horen immers niets anders. Sayyed Quimny is een moedig man. Immers "men" heeft het recht hem te doden nu als afvallige. Maar het is ook hoopvol. Immers ook binnen de Arabo-islamitische wereld komen er geluiden die aspecten van de islam en haar sharia ter discussie stellen en Europees civisme tegenover deze godsdienst zetten.
De video duurt 30 minuten is in het Arabisch en is ondertiteld in het Frans.
https.//aslamtaslam. wordpress.com/201 of
Résistance Républicaine van vandaag.

Jan Boule | 10-09-16 | 16:25

Had ze niet ooit in een Koninklijke Mocro commissie gezeten dan had ik haar geloofd. Nu... mwah.

Basil Fawlty | 10-09-16 | 16:24

Niet goed te praten dat er een dubbelpaspoortige op die stoel zit. Kan het nog zo'n fijn en bekwaam mens zijn.

Rest In Privacy | 10-09-16 | 16:11

@Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 14:52
Toevallig ook mijn favoriete website www.khadija-arib.com (451 bezoekers dankzij ons), mooie GS roze kleuren prachtig vloekend met het PvdA rood. Kijk er alleen daarom al elke dag even.

Watching the Wheels | 10-09-16 | 16:03

Ze is in ieder geval minder met zichzelf bezig dan die vorige mevrouw van de VVD.

Watching the Wheels | 10-09-16 | 15:53

Arkan Sonney | 10-09-16 | 14:27

Zoals gezegd: ik maak onderscheid. Cultuurrelativisme komt in mijn boek niet voor. Met kamervoorzitter Arib wordt de foute praktijk van de niet-Westerse dubbelepaspoorter in een Tweede Kamer-functie, en daarmee de acceptatie van moslims in onze Westerse samenleving, weer een stukje salonfähiger gemaakt. Verwerpelijk.

De Vrijlansier | 10-09-16 | 15:53

@mezelf | 10-09-16 | 15:33
*oprechte*

Boerkablaffer | 10-09-16 | 15:34

Lewis Lewinsky Patriarch | 10-09-16 | 15:08
Ik denk dat we het inderdaad niet eens gaan worden. Ik zou wel van Arib verwachten dat ze massamoorden uit naam van de islam veroordeelt, als dat aan haar werd gevraagd. Maar dat was de vraag niet. Ze kiest ervoor om het onderwerp te ontwijken. Als ze verder in haar functie de islam geen rol laat spelen, is het voor mij prima.
Je maakt in je hoofd er je eigen verhaal van en maakt en passant een medereaguurder uit voor Muhammad en leugenaar. Ik ben geen van beide. Ik geef hier mijn oprecht mening. Op het moment dat die jou niet zint, betekent dat nog niet dat ik lieg. Je vertoont kenmerken van een gekrenkte Erdogan.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 15:33

Waak u voor degenen die zich NIET voorstaan op hun islamtische afkomst. Het zijn allen wolven in schaapskleren.

Der Theo | 10-09-16 | 15:33

Ik zou best op haar of op Aboutaleb kunnen stemmen. Helaas zijn ze van de pvda.

Rest In Privacy | 10-09-16 | 15:24

het verschil is geen profeet maar gewoon simpel cash, zie jij het verschil?

denkalehaan | 10-09-16 | 15:23

Ik heb haar nooit verkeerd gevonden. Een kamervoorzitster kun je niet geweldig vinden, ze mag gewoon geen fouten maken. Dus sorry geen lofzang hier. Maar ik vind haar goed, ja. Groetjes, een heilig overtuigd PVV-stemmer.

Faragefan | 10-09-16 | 15:23

@denkalehaan | 10-09-16 | 15:19
Jihadisten moorden uit naam van de islam. De VS moorden NIET uit naam van Jezus. Zie je het verschil?

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 15:21

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 15:08
niet waar de vs onder hun nu nog christelijke basis moorden ook , elke religie die moorden toestaat of pleegt onder welke noemer dan ook is buiten de verlichting gevallen, of mogen wij nu ook terug naar onze aard die wij aangewend hadden zoveel eeuwen terug.
bull shit. als dan toch, nuke them down all ,

denkalehaan | 10-09-16 | 15:19

@Vigil | 10-09-16 | 15:12
Precies. Correcte analyse.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 15:17

@Arkan Sonney Liegt | 10-09-16 | 15:11
Leg mij geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Leer eens lezen.

Arib is een moslim. Dat betekent dat zij zich dient af te vragen of ze dat wil blijven, nu er op grote schaal moorden gepleegd worden door moslims uit naam van de islam.

To stay a muslim of to leave the horrorclub, that's the question.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 15:16

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 15:03
Uiteraard eens.
Maar dat zij, dat privé wil houden heeft natuurlijk zijn redenen, want anders stapt ze in een mega wespennest: wat voor soort islam?, ben je het eens met Assad of Erdogan? wilt u wel of geen sultanaat van Nederland maken?, hoe verhoudt zich dat met het socialisme of liberalisme?, bent u voor of tegen gescheiden zwemmen, bioscoopbezoek en vindt u dat joden en homo's moeten worden afgemaakt achter elk bureau waar u ze maar vindt? enz. enz.

Vigil | 10-09-16 | 15:12

Politiek correct: “Er zijn gematigde moslims, liberale moslims, vrijzinnige moslims, seculiere moslims, ruimdenkende moslims, europese moslims, vredelievende moslims, tolerante moslims, enzovoort.”
Islamcriticus: “In elke situatie waarin moslims de macht hebben, zal je merken dat er maar één islam is, en dat is de zeer intolerante, gewelddadige, onthoofdende islam. En zolang de moslims nog niet de macht hebben, heb je te maken met liegende, bedriegende, tolerantie veinzende, en ook stockholsyndroom geïndoctrineerde moslims, die panisch worden van angst als hen gevraagd wordt hun eerlijke mening te geven over de islam.”
Politiek correct: “Nazi, islamofoob, xenofoob, Wilders!!!”
Islamcriticus: “U zult het waarschijnlijk pas geloven als men op het punt staat u een kopje kleiner te maken.”

notamused | 10-09-16 | 15:11

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 15:03
Deze is tenminste duidelijk. Dus iedereen die moslim is, is een (potentiele) massamoordenaar. Een kamervoorzitter als potentiele massamoordenaar is een gevaar, dus Arib moet kiezen: geen moslim zijn en kamervoorzitter, of moslim en in een willekeurig ghetto. Wel eens over nagedacht dat het afdwingen van het neerleggen van een godsdienst een averechts effect heeft? Net zoals moslims die hun geloof opleggen aan anderen, heel veel agressie opwekt. Maar jij gelooft waarschijnlijk dat de aanval de beste verdediging is.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 15:11

@Borrelende Boris | 10-09-16 | 15:07
Haha LOL lijkt me ook geinig en dan wel wekelijks die neusgat vlog blijven doen.
De VoorzitterT spreekt de mensuh toe (met matrozenpetje) uiteraard.

Berbaar | 10-09-16 | 15:11

@Arkan Sonney | 10-09-16 | 15:02
Opnieuw lul je maar wat. Als Mark Rutte zegt dat hij christen is, vind jij dat verkeerd? Gekkie.

Het gaat niet om geloof, het gaat om islam, en alleen om islam. Want in deze tijd worden er massamoorden gepleegd op grote schaal door moslims uit naam van de islam of de profeet. Islam leidt steeds weer tot terreur. Dat is het probleem, en dat probleem hebben andere godsdiensten niet.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 15:08

Berbaar | 10-09-16 | 15:04

Mijn gedroomde Kamervoorzitter is Jan Roos, inclusief matrozenpetje, dan is het cabaretgezelschap compleet.

Borrelende Boris | 10-09-16 | 15:07

Martin Bosman was zeer waarschijnlijk de beste kandidaat, maar het gedrag van de PVV naar andere politieke partijen heeft alleen maar vijanden opgeleverd. Dus de PVV heeft zich in zijn eigen been geschoten.

Arib doet het tot nu toe heel erg goed. Ze leidt de vergaderingen netjes en keurig. Ik zie niet waarom het moslim zijn van deze vrouw dat in de weg zal moeten staan. Staat los van haar functioneren tot nu toe. En het feit, dat kerk en staat gescheiden moeten zijn, zouden liberalen, socialisten en de PVV geweldig in de oren moeten klinken.

jezusisonzin | 10-09-16 | 15:05

Op haar website geeft ze toe dat ze moslim is. Dus ze gelooft in achterlijke Efteling-achtige sprookjes uit de zandbak. Next!

Backonthetrack | 10-09-16 | 15:05

@Keyboardspeler | 10-09-16 | 14:49
Of de PVV de grootste partij wordt heeft niks, nada, noppes te maken met wie er kamervoorzitter wordt tegenwoordig.
Ooit was het de usance dat de grootste partij de voorzitter levert maar dat is al lang niet meer zo.
Dat gezegd hebbende, Bosma zou m.i. ook een prima voorzitter zijn, net als Arib.

Berbaar | 10-09-16 | 15:04

Tayiqqi
@EmilioEsteves | 10-09-16 | 14:02
Dat klinkt als een Grieks bijgerecht ;-)

Ars Vivendi | 10-09-16 | 15:03

@Vigil | 10-09-16 | 15:00
Natuurlijk doet het ter zake of ze moslim is. Want in deze tijd worden er massamoorden gepleegd op grote schaal door moslims uit naam van de islam of de profeet.

Alleen een wegkijker ziet dat anders.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 15:03

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 14:49
Ik heb geen publieke functie als kamervoorzitter. Ik behoor niet tot het personeel van de Staat. Jij vind dus dat ik door haar een voorbeeld te noemen, zelf mijn bek moet houden over mijn religieuze voorkeur. Mijn opmerking gaat over haar positie. Een minister moet zich er ook niet over uitlaten. De bakker op de hoek kan dat wel.
Je lult dus zelf, en wel met een grote bocht erom heen. Jij vind gewoon dat politici al dan niet verplicht moeten gaan zeggen of en welke religie ze aanhangen, zodat je ze kunt labelen.
Ik heb een pokkehekel aan godsdienst, inclusief de islam. Voordat dat 'weg' is, is er nog een lange weg te gaan. Intussen geef ik Arib het voordeel van de twijfel.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 15:02

Ze gelooft heilig in de Koran en dus NIET in scheiding tussen kerk en staat, of ze gelooft heilig in de scheiding van kerk en staat en dus NIET in de heiligheid van de Koran (en is ze dus geen moslim). Andere smaken zijn er niet en worden door de Islam ook niet getolereerd.Jezus zei tenminste nog zinnige dingen als "geef de Keizer wat des keizers is en de Heer wat des Heere is."
De rest is ook onzin, daar niet van, maar een eed is voor een christen heilig, maakt niet uit tegenover wie de eed gedaan is. Een moslim MOET zijn eed verbreken tegenover een ongelovige wanneer het in het voordeel van de Islam is (en dat is het altijd natuurlijk als je met ongelovigen van doen hebt).

Sans Comique | 10-09-16 | 15:01

@Lewis Lewinsky
Wat ik vreemd vind tav een opmerking als dat je "geloof" niet ter zake zou doen mbt je werk, is, dat je onmogelijk van 9-5 niet gelovig zou zijn en daarbuiten wel.
Kortom, het doet natuurlijk wel ter zake, zeker als het over de islam gaat.

Vigil | 10-09-16 | 15:00

Ze mag met recht trots zijn op dit stukje over haar, op GS.
Dan doe je iets goed.

arc-en-ciel | 10-09-16 | 14:58

Ben ik het zowaar eens een keer eens met iemand van de pvda. Dat is heel lang geleden.

T0matenplukker | 10-09-16 | 14:54

Overigens schudde Arib netjes Netanyahu de hand, waarmee ze blijk gaf beter geïntegreerd te zijn dan de voltallige fractie van GL.

Borrelende Boris | 10-09-16 | 14:53

ook arib heeft uiteindelijk haar prioriteiten met 1. familie, 2. haar geloof en daarna komt haar job als , ja als wat, nep parlement, zakken vullen.

denkalehaan | 10-09-16 | 14:53

@Japannert | 10-09-16 | 14:50
Nee, ze is een moslim. Dat staat op haar website.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 14:52

@hurenisvoorpaupers | 10-09-16 | 13:56
Ach gossie, nog een Alex Jones in de burelen hoor.

DeZitzak | 10-09-16 | 14:52

Het is waarschijnlijker dat ze niet gelovig is, maar dit niet durft toe te geven uit angst voor represailles van islamofascisten

Japannert | 10-09-16 | 14:50

Waren ze allemaal maar als Arib.

Muggenmepper | 10-09-16 | 14:49

@Arkan Sonney | 10-09-16 | 14:47
Je vindt Arib een voorbeeld. Dat je vervolgens niet navolgt. Conclusie: je lult maar wat. Duidelijk zo?

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 14:49

Hoop voor haar dat zij op plaats 8 terecht komt (of hoger), want in Maart 17 komt sowieso Martin Bosma er als vrz. te zitten, PVV is dan immers de grootste partij.
Nu moet ik toegeven (knarsetandend) dat de PVDA de afgelopen 40 jaar wel meer goede kamer vrz's had, zoals Dolman en ook Gerdie Verbeet.

Keyboardspeler | 10-09-16 | 14:49

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 14:37
Maak je punt eens duidelijk, want je roept meerdere dingen, die niets met elkaar te maken hebben.
.
1. Je vind het een probleem dat Arib haar geloof geheim houdt
2. Je vraagt je af waarom ik zeg dat ik atheist ben.
.
Wat is nu werkelijk je punt? Arib is bang dat als ze zegt dat ze moslima is, ze verketterd zal worden. Ze wil gewoon haar werk doen, en daar heeft haar geloof zoals ze zelf zegt niets mee te maken. Dus tenzij je denkt dat Arib een dubbele agenda heeft snijden je reaguursels geen hout.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 14:47

moeten maar eens laten zien wie we zijn naar buiten, als land dubbele paspoorten verbieden is het enige signaal, diegene die dat waar wil maken ziet mijn stem, enige signaal naar de politiek is een proteststem, maar owee dan zal je de ware aard zien die regeert, proost.

denkalehaan | 10-09-16 | 14:46

En het is verdomd lastig om als volwassene nog een taal te leren.
Nietvoordekat | 10-09-16 | 14:33
.
Sinds wanneer is iemand van 15 jaar een volwassene??!
Ik vertrok op mijn 27e naar het buitenland en sprak de taal binnen één jaar. Ik las kranten van dat land, keek naar de televisieprogramma's van dat land, maakte kruiswoordpuzzels (met woordenboek erbij natuurlijk) uit de t.v. gids enz. Alleen thuis spraken we nog Nederlands.
En toen ik na 8 jaar terug was moest ik vaak genoeg zoeken naar *Nederlandse* woorden. Zó zat die taal er al ingebakken na 8 (!) jaar. Hoeveel jaar is Arib al in Nederland? Dat brabbeltaaltje is gewoon gênant om aan te horen. En dat in het NEDERLANDSE parlement!

Lupuslupus | 10-09-16 | 14:45

Arkan Sonney | 10-09-16 | 14:39
Artikel 1 is een heel raar artikel van de grondwet, waar de Staten-Generaal, dus regering en parlement, zich zelf vaak niet aan houdt.
Het zou eens tijd worden, dat daar wat verandering in aangebracht wordt.

Vigil | 10-09-16 | 14:44

Ik vind haar geloof helemaal niet haar prive. Ik wil alles weten van de mensen die NL besturen. Dat recht hebben wij als bevolking van NL om dat te weten.

Backonthetrack | 10-09-16 | 14:44

Lijkt me vermoeiend om een licht getinte huidskleur te hebben. Telkens wanneer je een modern Westers standpunt inneemt, lopen er hordes mensen taqiyya te blèren.

Borrelende Boris | 10-09-16 | 14:43

Ze spreekt zich niet uit, heeft dus wat te verbergen.

oranjerood | 10-09-16 | 14:42

Samen met GW op pad.
Hoezo radicalisering.
Die man heeft echt last van een aandoening...

da wizard | 10-09-16 | 14:42

Dubbele paspoorten in de politiek en bij de overheid is vragen om problemen. Het klopt gewoon niet.

frisenfruitig | 10-09-16 | 14:40

Vigil | 10-09-16 | 14:35
Ik begrijp de discussie prima, maar je voert een achterhoedegevecht. Als je namelijk wilt gaan uitvoeren wat je nastreeft, moet je artikel 1 van de grondwet gaan wijzigen. Succes.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 14:39

Voor wat betreft haar Nederlands zou ze nog eens op cursus moeten. Af en toe is ze iets te bits tegen de Leden, maar hierbij maakt ze geen onderscheid. Kijk ook eens naar de manier waarop ze Kuzu en Ozturk afkapt. Ik geef haar het voordeel van de twijfel.

Mannes | 10-09-16 | 14:39

@lillendvleesch | 10-09-16 | 13:49
Eens, slimme, hard werkende vrouw en competente voorzitster.
Ik heb respect voor wat ze heeft bereikt.
Had mijn twijfels in het begin maar ze heeft laten zien wat ze in haar mars heeft.
Verder prima interview, van mij mag ze nog 4 jaar door maar daar ga ik gelukkig niet over.

Berbaar | 10-09-16 | 14:39

*Lewinsky, heb je eigenlijk iets met Arib?*
*Dat is privé*.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 14:38

Arkan Sonney | 10-09-16 | 14:34
Die had ik nog niet gezien. Mijn voorgaande post trek ik daarmee in.

Vigil | 10-09-16 | 14:38

@Arkan Sonney wegkijker | 10-09-16 | 14:27
Ach gossie. Jij vindt het prima dat de kamervoorzitster haar geloof geheim houdt onder het uitroepen van "Dat is privé" en zelf beweer je "atheïst" te zijn. Is dat opeens niet privé dan?

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 14:37

Ik vind Arib een hele beschaafde aardige capabele vrouw. Als iedereen die niet oorspronkelijk uit Nederland komt zich zo gedraagt dan heb ik totaal geen problemen met migranten. Maar ja, we weten allemaal dat zij de uitzondering op de regel is.

catomar | 10-09-16 | 14:36

Als straks de Islamitische fasci door de straten marcheren dan zal ze haar ware loyaliteit tonen. Tot dan is de seculiere democratie een trein waar je vanaf stapt als het doel bereikt is.

BASinnic | 10-09-16 | 14:36

Je moet echt een onnozele PvdA-ert zijn om je democratisch te laten vertegenwoordigen door iemand die weigert te vertellen welke essentiële waarden haar doen en denken bepalen. Geen wonder dat Kuzu en Oztürk de gammele PvdA-bus namen om te komen waar ze nu zijn.

Jonkheer Wttewaall | 10-09-16 | 14:36

@Lupuslupus | 10-09-16 | 14:23
Rustig lieverd, denk om je hartje....
necrosis | 10-09-16 | 14:32
.
:-) Ach weet u, necrosis, het is maar een momentopname. Zodra ik mijn laptop dicht klap en in de tuin ga zitten met een mooi, spannend boek (vanmorgen weer 3 opgehaald bij de kringloop), ben ik alles weer vergeten :-)

Lupuslupus | 10-09-16 | 14:36

Veertig jaar in Nederland en nog steeds zo beroerd Nederlands spreken. Arib spreekt thuis 100% zeker slechts Marrokaans, Nederlands is en blijft haar tweede taal. Een aanfluiting dat zo iemand, in het kader van poltieke correctheid, Kamervoorzitter kan worden. De Tweede Kamer heeft toendertijd een zeer duidelijk statement gemaakt, liever een ongeschikte allochtoon dan een competente PVV-er, maar zal daar op de lange termijn hopelijk de rekening voor gepresenteerd krijgen.

spanarchist | 10-09-16 | 14:35

Arkan Sonney | 10-09-16 | 14:27
Ik geloof, dat jij niet veel van deze discussie begrijpt.

Vigil | 10-09-16 | 14:35

Liegen * dood aan autocorrect

roze_bril | 10-09-16 | 14:34

Vandaar dat ze de deur plat liep bij de Marokkaanse koning. Woorden betekenen niets.

Desmoulins | 10-09-16 | 14:34

Vigil | 10-09-16 | 14:29
Inderdaad, maar dan gewoon unaniem, en geen uitzonderingen zoals Vrijlansier beschrijft.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 14:34

Het is logisch dat ze dit zegt. Je kunt geen moslim zijn en voor de scheiding der machten zijn (mv intended, denk aan Sharia) Dus zodra je dit zegt moet je de spagaat uitleggen. En dat leidt onheroepelijk tot leven.

roze_bril | 10-09-16 | 14:34

Daarom EEN duidelijke regel: geen dubbele paspoorten in de politiek en bij de overheid.
Vigil | 10-09-16 | 14:29
Graag direct invoeren voor de door ons boven geplaatsten.

rechtsdwalendeautist | 10-09-16 | 14:33

@gas-man | 10-09-16 | 13:43
En het is verdomd lastig om als volwassene nog een taal te leren.

Nietvoordekat | 10-09-16 | 14:33

@Lupuslupus | 10-09-16 | 14:23
Rustig lieverd, denk om je hartje....

necrosis | 10-09-16 | 14:32

Arib zette die clown van DENK wel even op zijn nummer, een tijdje terug.
Van mij mag ze blijven.
necrosis | 10-09-16 | 14:27
.
De keren dat ze PVV-ers afbekt laat u voor het gemak maar even buiten beschouwing?

Lupuslupus | 10-09-16 | 14:30

Nu nog de ondertitels fixen en ze is af

Tobi | 10-09-16 | 14:29

De Vrijlansier | 10-09-16 | 14:15
Mee eens. Bosma als beste kandidaat mocht het niet worden, want dat zou Wilders in kaart spelen.
En net als bij Aboutaleb kunnen ze dan roepen, dat deze mensen dit "toch maar bereikt" hebben.
Dat westerse dubbele paspoorters veel acceptabeler zouden zijn is duidelijk, maar kan ook aanleiding zijn voor narigheden.
Daarom EEN duidelijke regel: geen dubbele paspoorten in de politiek en bij de overheid.

Vigil | 10-09-16 | 14:29

De Vrijlansier | 10-09-16 | 14:15
Man man man je zegt nog net niet dat moslims en/of Marokkanen een minderwaardig volk zijn en daardoor minder rechten hebben. Weet je wie dat óók zei....(godwin uit).
Het punt is gewoon dat wij in Nederland vrijheid van religie hebben en daar hoort moslim zijn dus ook bij (voor de duidelijkheid nog eens: ikzelf ben atheist).
Waar wij met zijn allen tegen moeten strijden, zijn binnenlandse en buitenlandse autoritaire indringers. Of dat nu gaat om een radicale islam of om een Turkse dictator, of beide, dat maakt niet uit. Dát is de vijand. Niet een buitenlandse vrouw van middelbare leeftijd met een koffiekleurtje en een accentje, die verder gewoon prima haar werk doet.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 14:27

Arib zette die clown van DENK wel even op zijn nummer, een tijdje terug.
Van mij mag ze blijven.

necrosis | 10-09-16 | 14:27

Het voordeel van de twijfel heeft ze, omdat ze dit zo zegt; maar toch twijfel, gebaseerd op dat dubbele paspoort en haar overleg met haar koning te Marokko. NL is mede schuldig aan die twijfel. Want NL is nalatig; dit land moet eenzijdig de keuze forceren voor alle onderdanen van vreemde mogendheden: afstand doen en 100% kiezen voor NL, en anders wegwezen.

Fijnstoffer | 10-09-16 | 14:26

Het zegt gewoon alles over de verheven denkbeelden van de meerderheid van dit parlement en de wensen van de bevolking, mijlen verderop.

Piet Karbiet | 10-09-16 | 14:25

Klinkt goed. Als het maar geen takiyya is. Zou zo maar kunnen. Ze zit tenslotte bij de pvda en die kun je niet betichten van betrouwbaarheid. Maar toch, vooralsnog het voordeel van de twijfel. Mijn stem wint ze er overigens niet mee.

Rottevanger | 10-09-16 | 14:24

Volkomen mee eensch. Deze mevrouw is zeer goed geïntegreerd en volkomen seculier. SGP'ers zouden een voorbeeld aan haar mogen nemen.
harpagornis | 10-09-16 | 14:18
Zie je wel we zijn reddeloos verloren.

hurenisvoorpaupers | 10-09-16 | 14:23

Lees de Koran en oordeel.
rechtsdwalendeautist | 10-09-16 | 14:09
.
Alle artikelen van Hans Jansen die hier op GS zijn verschenen zijn bij zéér velen het ene oor in en het andere oor uit gegaan. Men heeft er 8niets* van opgestoken. Gelukkig maar dat hij dit niet meer heeft hoeven meemaken.
.
De islam is hier met slechts één doel: islamisering. En gezien de infiltratie t/m de hoogste regionen van het landsbestuur, de politie, het leger enz., is de voltooiing niet meer ver weg. Het gros van dit verraderlijke Nederlandse volk wil het zo en sleurt iedere landgenoot die dat niet wil, mee de afgrond in.
.
Een heel klein lichtpuntje zou *kunnen* zijn dat men eindelijk(!) wakker wordt en in maart massaal op de PVV gaat stemmen. Als dat *niet* gebeurt is Nederland voor altijd verloren.
.
En wat Arib betreft, die is gewoon een puppet van de koning van Marokko waar ze meerdere keren per jaar verslag gaat uitbrengen. Het prototype van de 5e colonne.

Lupuslupus | 10-09-16 | 14:23

Voor Dame Arib heb ik toch wel veel respect. Ook al is ze van de PvdA, dat is dan wel weer jammer. Maar niemand is volmaakt.

ljcoster | 10-09-16 | 14:18

lillendvleesch | 10-09-16 | 13:49
Volkomen mee eensch. Deze mevrouw is zeer goed geïntegreerd en volkomen seculier. SGP'ers zouden een voorbeeld aan haar mogen nemen.

harpagornis | 10-09-16 | 14:18

Voor Dame Arib heb ik toch wel veel respect. Ook al is ze van de PvdA, dat is dan wel weer jammer. Maar niemand is volmaakt.

ljcoster | 10-09-16 | 14:18

En zo hoort het ook. Wat religie betreft: ik hoef het niet te weten. Ik wil het niet weten. Jouw regels mag je aan jezelf opleggen, maar ik wens er geen rekening mee te houden, want jouw regels zijn niet mijn regels. En politiek en religie dienen absoluut gescheiden te blijven, want anders worden religieuze regels ineens regels voor iedereen.

Adversary | 10-09-16 | 14:18

In mijn beleving liegt een moslim altijd. Tayiqqi, maw ze zeggen wat je wilt horen en als jet hun uitkomt heb je een mes in de rug. Dus ik geloof er niks van wat ze zegt.
EmilioEsteves | 10-09-16 | 14:02

Ik weet bijna zeker dat ze geen religieus moslim is, maar dat liever niet uitspreekt.

wowee001 | 10-09-16 | 14:18

Priens Bernhaard spraak eauk belabberd Neederlaands, duus ofer taal brauchen we niet te praaten.

En toch vertrouw ik Arib voor geen meter, ze is van de PvdA en dat is contra-indicatie genoeg.

bergsbeklimmer | 10-09-16 | 14:17

Of Arib wel/niet een competente kamervoorzitter is, doet niet terzake. Ze zit er omdat ze allochtoon en vrouw is. Daarop, en nergens anders op, heeft een parlementsmeerderheid gestemd. Dat de erudiete PVV-er Bosma ook kandidaat was, kwam mooi uit: ziehier een politieke actie van het soort twee-vliegen-in-één-klap.
Er hoort geen enkele tweepaspoorter met niet-Westerse connectie in de Tweede en Eerste Kamer te zitten. Heb je naast het Nederlandse paspoort ook een IJslands, Frans, Russisch of Monegaskisch boekje, lijkt me dat weinig problematisch. Ja, dat heet onderscheid maken. Constructief, positief, zakelijk onderscheid.

De Vrijlansier | 10-09-16 | 14:15

Zover zijn we dus al. Als de Turk of mocro niet strontvervelend is hangen we de vlag uit. Pleurt op met je moslims in de volksvertegenwoordiging. Ze waren hier te gast weet je nog.

Freddie Stobart | 10-09-16 | 14:15

Arib is wel acceptabel maar de PvdA NIET. No way. In geen enkel opzicht. Integendeel. Het is een partij van en voor idioten.

frisenfruitig | 10-09-16 | 14:14

Mevrouw Arib heeft een dubbele nationaliteit, ze zou überhaupt geen Nederlandse mogen zijn en dus hoort ze niet thuis in de tweede kamer. Ik ben zelf een halve Noor en ik mocht op gegeven moment kiezen wat voor nationaliteit ik wilde aanhangen. Dienstplicht in beide landen maakte voor mij het maken van een keus noodzakelijk. Ik koos voor Nederland.

Zo vind ik het culturele verschil tussen Nederland en Noorwegen van een andere orde dan het verschil tussen Nederland en Marokko of Turkije. Toch kijken de mensen in Nederland nog altijd vreemd op als mijn moeder zegt uit Noorwegen te komen. Een Marokkaan wordt in Nederland normaler gevonden terwijl, op een plas water na, Noorwegen een buurland is van Nederland. Dit is exact wat er mis is.

ballenkraker | 10-09-16 | 14:13

hurenisvoorpaupers | 10-09-16 | 14:07
Heb je ook enig bewijs voor die uitspraken van die koning?
En of Mw. Arib liegt, dat weet ik niet.

Vigil | 10-09-16 | 14:13

Nexitter1 | 10-09-16 | 14:02
Ik denk dat jij enorm verbitterd bent zoals zovelen hier. Ik werd zojuist voor Muhammad uitgemaakt omdat ik Arib een compliment geef. Ik ben 100% Nederlands, wit en atheistisch. Ik wil dat tuig uit Zaandam ook liever vandaag als gisteren naar Ankara lanceren. Daarom juist moet je onderscheid maken tussen mensen als Aboutaleb en Arib enerzijds en zo'n Turkse druiloor met een camera anderzijds.
Ik zie het liefst dat alle religies worden afgeschaft, want allemaal nemen ze het vrije denken van het individu over en vervangen dat door dictaten uit een boek. Een boek, geschreven door onderontwikkelde boeren o.b.v. het wereldbeeld 1500 - 2000 jaar geleden.
Zolang wij een democratie hebben met een scheiding van kerk en staat, maakt het voor mij niet uit welke kleur of welk accent een kamervoorzitter heeft.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 14:13

Ik heb respect voor dat wijf.

harpagornis | 10-09-16 | 14:13

^^ bijvoorbeeldje vergeten: Kuzturk zegt 'pleur homo op zijn kop van een flat' en Dijkgraaf zegt 'winkels dicht op zondag'. Die uitspraken zijn niet gelijkwaardig en daarom niet neutraal te benaderen.

Respect voor waanzin is waanzin mevrouw de zogenaamde seculiere voorzitter.

Canis Spurcus | 10-09-16 | 14:10

Lees de Koran en oordeel.

rechtsdwalendeautist | 10-09-16 | 14:09

Mw. Arib doet haar werk als voorzitter uitstekend. Heel wat beter dan haar VVD-voorgangster.
Het probleem is, dat zij niet alleen twee paspoorten bezit, maar ook nog eens in een adviescommissie van de Marokkaanse zit of zat.
*geen dubbele paspoorten in de politiek en bij de overheid*
Vigil | 10-09-16 | 14:01
Daarom liegt ze ook. Dat wijf ziet te veel en de Marokkaanse koning maar lachen over de zwakzinnigen aan de Noordzee. Laats riep hij bezopen op een banket: Het native volkje uit de Lage Landen kunnen het water buiten de dijken houden maar zien het echte gevaar niet.

hurenisvoorpaupers | 10-09-16 | 14:07

Strikt genomen kan een Moslim prima geloven in de scheiding tussen kerk en staat als je naar een moskee gaat.

jip_86 | 10-09-16 | 14:05

Nexitter1 | 10-09-16 | 13:52
ja waar ze gezellig aan een keukentafel zitten toch haha. Het meest debiel zijn de reclames waar je onbedoeld op stuit als je die beeldbuis toch eens aanzet. Marketingboys hebben sinds Ben het format bedacht van mensjes met allerlei achtergronden die het product kopen en dat format bestaat nog steeds. Het is dat er nog een eenarmige, transgender Eskimo ontbreekt in het rijtje maar dat komt waarschijnlijk omdat die nog niet in de kaartenbak van castingbureaus voorkomt. Vooral verzekeraars hebben er een handje van. Toppuntje tot nu toe is die reclame met die rappende blanke kale vent die aan het dubben is jeweettog.

Bottleneck | 10-09-16 | 14:05

Vigil | 10-09-16 | 14:01
na Marokkaanse hoort nog te staan "koning".

Vigil | 10-09-16 | 14:02

-weggejorist-

Nexitter1 | 10-09-16 | 14:02

In mijn beleving liegt een moslim altijd. Tayiqqi, maw ze zeggen wat je wilt horen en als jet hun uitkomt heb je een mes in de rug. Dus ik geloof er niks van wat ze zegt.

EmilioEsteves | 10-09-16 | 14:02

Mw. Arib doet haar werk als voorzitter uitstekend. Heel wat beter dan haar VVD-voorgangster.
Het probleem is, dat zij niet alleen twee paspoorten bezit, maar ook nog eens in een adviescommissie van de Marokkaanse zit of zat.
*geen dubbele paspoorten in de politiek en bij de overheid*

Vigil | 10-09-16 | 14:01

-weggejorist-

Nexitter1 | 10-09-16 | 14:01

Nexitter1 | 10-09-16 | 13:52
Politiek correct zijn is een groot gif in onze samenleving. Mijn opmerking ging ook niet over hoe ze op die plek/functie is gekomen, maar over hoe ze zich gedraagt nu ze er zit. Dat zijn mijns inziens twee verschillende dingen.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 13:59

@Nexitter1 | 10-09-16 | 13:42
Martin Bosma zat ook bij de selectie, die was zeker geschikt!

Mastermattie | 10-09-16 | 13:59

Goed zo. Maar dit is het probleem ook niet, het probleem zit hem erin dat links nu gaat roepen: "zie je wel, de Islam past perfect in onze samenleving gaat fantastisch!" (let maar op, gaat gebeuren), terwijl 90% van de rest niet zo mooi geintegreerd is.

peterdh | 10-09-16 | 13:59

Ze zou niet neutraal moeten zijn maar objectief.

Canis Spurcus | 10-09-16 | 13:58

Ze kan de politiek correcte antwoorden goed oplepelen net zoals alle moslims dat kunnen.
In hun hoofd klinkt echter vaak genoeg iets heel anders.

sinar2 | 10-09-16 | 13:58

Ik vind dat ze het goed doet als voorzitter van de Tweede Kamer; een verademing ten opzichte van Anouchka "shredder" Van Miltenburg. En als ik Khadija dan hoor praten en ik haar af en toe in sommige klanken hoor verslikken, dan denk ik wel eens; zou een paar lessen logopedie niet iets voor haar zijn? En dat bedoel ik uiteraard als positieve, opbeurende kritiek.

Rest In Privacy | 10-09-16 | 13:57

Noem me maar ouderwets, of gewoon racist, maar ik vind het hoe dan ook ongepast dat iemand die zijn/haar roots niet in Nederland heeft, laat staan hier niet eens geboren is, ook nog eens een dubbel paspoort heeft, een bestuursfunctie heeft in dit land, en dat het getuigt van verregaande brutaliteit om dit zonder blikken of blozen te aanvaarden als ware het de normaalste zaak van de wereld.

Als je naar een land toe emigreert waar jij noch je voorouders aan hebben bijgedragen, heb je geen enkel recht van spreken in bestuursfucties, hoe goed je je ook onafhankelijk kan opstellen, of de wensen van je eventuele kiezers kan verwoorden.

ZKH EénOog | 10-09-16 | 13:57

Herstel, Ik kan die vrouw wel verstaan,

Hermes Trismegistus | 10-09-16 | 13:57

-weggejorist-

Assembled in NL | 10-09-16 | 13:57

Geloof geen barst van wat ze zegt, en de enige reden dat ze kamervoorzitster is is omdat ze Marokkaans en moslim is.

plint eastwood | 10-09-16 | 13:57

*Heeft u iets met het plegen van zelfmoordaanslagen?*
*Dat is privé.*

Lekker dan.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 13:56

Maar zit ze daar nu echt vanwege haar kwaliteiten als kamervoorzitster of omdat de meerderheid van de kamer liever een "excuusallochtoon" wilde hebben?
Mastermattie | 10-09-16 | 13:42
Of gewoon een logisch stapje in de verdergaande islamisering. Aboutaleb minister president en dit land is af. Zo is het besloten en zo gaat het gebeuren al gaat er nog heel veel water door de rijn, maar dat is slechts om u af te leiden.

hurenisvoorpaupers | 10-09-16 | 13:56

-weggejorist-

Hermes Trismegistus | 10-09-16 | 13:56

De beste keuze was natuurlijk Bosma geweest, maar ja PVV, dan weet je het wel.

Julia33 | 10-09-16 | 13:56

*Heeft u iets met de oerknal?*
*Dat is privé.*

Net zo mesjogge.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 13:55

@lillendvleesch | 10-09-16 | 13:51
Wat toont ze aan en waar. Oooh, je bedoelt wat ze zegt? Dat beschouw jij als de waarheid. Tsja er zit een groot verschil tussen wat mensen zeggen, willen en uiteindelijk doen. Zeker in het Eu privincie Nederland. Arib, speelt het gewoon boerenslim. Die wil de EU in en zorgen voor een Moslim gedreven Europa.

Mark_D_NL | 10-09-16 | 13:54

@Arkan Sonney | 10-09-16 | 13:49
En tegen wie heb je net nu, Muhammad?

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 13:54

Dat is een totaal mesjogge antwoord, Arib. Knetter. Stap er toch uit, mens. Word ex-moslim.

Lewis Lewinsky | 10-09-16 | 13:53

Speertjespunt | 10-09-16 | 13:44
Dat maakt geen drol uit, als ze zichzelf als moslim ziet dan kan dat.
Maar hoe dan ook zo zie je maar, zij is niet zoals geenstijl haar voorheen portretteerde.

IPNP | 10-09-16 | 13:52

@Panos88 | 10-09-16 | 13:45
Net als Lutz Jacobi, die ook al zo slecht verstaanbaar.

Osdorpertje | 10-09-16 | 13:52

Daar had gewoon Bosma moeten zitten. Soit, dan maar na maart 2017.

Piet Karbiet | 10-09-16 | 13:52

-weggejorist-

Nexitter1 | 10-09-16 | 13:52

-weggejorist en opgerot-

- EDIT: Nou is het wel ff mooi geweest met dat haatstokpaardje, frusti -

Mark_D_NL | 10-09-16 | 13:51

Feynman | 10-09-16 | 13:50
Zou me niet eens verbazen, inderdaad. Maar ik ben blij dat op een redelijk prominente plek iemand zit die aantoont dat je je religie prima thuis kunt laten / prive kunt houden. Time will tell.

lillendvleesch | 10-09-16 | 13:51

Ergens "heilig" in geloven. Onbedoelde woordgrap?

Infidel66 | 10-09-16 | 13:51

Ik persoonlijk vind dit een vakbekwame vrouw.Die heel goed integreert is en een eigen wille heeft.En dat kan en mag deze vrouw ook hebben.Ze is niet op de mond gevallen en ze doet haar werk goed.Dus van mij mag ze.Dat met het 2e paspoort laat ik even erbuiten.Maar ze had Kuzu wahahaha goed terecht gewezen.

altijdfeest | 10-09-16 | 13:51

Panos88 | 10-09-16 | 13:45
Ook ik denk er zo over, maar ik versta haar ook gewoon.

Watmoetikhiertypen? | 10-09-16 | 13:50

Dat moet dus een Gülenmeisje zijn binnen de gedachtewereld van de Erdofiel.

Feynman | 10-09-16 | 13:50

Ik heb Arib toch wel redelijk hoog zitten. Pientere dame die in ieder geval ogenschijnlijk een verlichting in de islam voorstaat.

lillendvleesch | 10-09-16 | 13:49

-weggejorist-

Nexitter1 | 10-09-16 | 13:49

En meteen wordt Arib door enkele reaguurders hierboven weer afgekraakt. Scherp zijn betekent af en toe ook een 'schouderklopje' uitdelen, jongens. Er hoeft niet continu geblaft te worden. Dan wordt de kans dat je tegen een muur blaft namelijk met de dag groter.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 13:49

Ongekend milde nuance tussen de altijd lekker polariserende berichten hier.

troje1 | 10-09-16 | 13:48

Ze moest en zou daar geïnstalleerd worden, het ging niet over kwaliteit, de stinkende politiek correcte deken is verstikkend daar in de kamer, als je haar hoort dan hoor ik een vreselijk, zalvende buitenlandse stem, wat mij betreft had zij hier niet moeten zitten.

lanexx | 10-09-16 | 13:48

Of ze er nu als excuustruus zit of niet: het blijft een onbeholpen en afstandelijke vrouw.
-
In tijden waarin de politiek zich maar beter heel snel een opener en toegankelijker beeld kan aanmeten is deze mevrouw op de voorzitterplaats niet echt de sterkste keuze.

bisbisbis | 10-09-16 | 13:48
-weggejorist-
Lokalesheriff | 10-09-16 | 13:47

Martin Bosma was veel beter als voorzitter. Maar ja PVV .....

genoegisgenoeg | 10-09-16 | 13:46

Ik heb het gezeik over haar accent nooit zo begrepen, zolang iemand zijn uiterste best doet de taal te beheersen, respectvol met andere mensen in gesprek gaat en goed te begrijpen is, so what? Kan mij het nou schelen dat je aan iemand kunt horen dat hij niet in Nederland geboren is.

Panos88 | 10-09-16 | 13:45

Milde bui, jongens?

Stijlicoon | 10-09-16 | 13:44

Volgens sommige moslims is ze dus geen echte moslima. Zoiets als een Katholiek die aan voorbehoudsmiddelen doet. De straf voor het niet zijn van een echte moslima is heel simpel: de doodstraf, want ongelovige..

Speertjespunt | 10-09-16 | 13:44

-weggejorist-

Nittickson | 10-09-16 | 13:44

Die is uit op een van de acht overgebleven kamerzetels van de PvdA na de verkiezingen. Overigens is het niet zeker dat ze dat allemaal gezegd heeft in het interview want zo goed verstaanbaar is ze nou ook weer niet als ze Nederlands spreekt.

Osdorpertje | 10-09-16 | 13:44

Slecht Nederlands omdat ze "pas op haar 15e naar Nederland kwam" ?
Dat is verdomme 40 jaar geleden !

gas-man | 10-09-16 | 13:43

Ze had ook geen ander antwoord kúnnen geven.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

nemoj me jebat | 10-09-16 | 13:43

-weggejorist en opgerot-

Nexitter1 | 10-09-16 | 13:42

Maar zit ze daar nu echt vanwege haar kwaliteiten als kamervoorzitster of omdat de meerderheid van de kamer liever een "excuusallochtoon" wilde hebben?

Mastermattie | 10-09-16 | 13:42

en zo hoort het ook.

Oelefapper | 10-09-16 | 13:41

Hier had moeten staan: geeft het goede voorbeeld.

Boerkablaffer | 10-09-16 | 13:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl