Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bizar. DENK wil de kleur van uw personeel turven

denkbat.gif De Tweede Kamer buigt zich vandaag over de Initiatiefwet Gelijke beloning voor vrouwen, een voorstelletje van Keklik Yucel (PvdA). Prima initiatief hoor, gelijk werk moet te allen tijde gelijk betaald worden. Dus succes, mevrouw Yucel. Helaas proberen de ex-PvdA'ers van DENK zich echter ook met de wet te bemoeien. Selçuk Öztürk heeft een idioot amendement ingediend. Snorremans wil een aantal eisen toevoegen aan het wetsvoorstel. Waar Yucel gelijke beloning voor mannen en vrouwen bij wet (beter) wil vastleggen, wil DENK daar "alsmede van etnische minderheden" aan toevoegen - waarmee hij dus valselijk suggereert dat allochtonen nu bij wet minder mogen verdienen dan autochtonen. Een typisch DENK-tactiekje: via wettelijke wegen zelf een maatschappelijke tweedeling tussen allochtonen en autochtonen creëren, door te suggereren dat ze heel manmoedig die tweedeling proberen aan te pakken en te bestrijden. Een extreem smerig spelletje, wat dinsdag ook gespeeld werd toen Graaf Denkula aan minister Ploumen vroeg om een (niet-bestaande) lijst van "supporters van de Turkse coup" (lees: Gülenisten) in Nederland. Daarnaast wil DENK aan de initiatiefwet van Yucel toevoegen dat het percentage etnische minderheden onder het personeel wordt geregistreerd (weet je wie ook...?). En tenslotte verlangt DENK dat bedrijven in hun jaarverslag gaan opnemen wat elke etnische groep daar verdient, en waar er sprake is van ongelijke beloning van vrouwen en mannen, een verklaring wordt gegeven voor dit verschil. Knap spel weer van de Erdovampiers. Tegenstellingen in de samenleving aanwakkeren door ze in de wet te willen verankeren, op basis van een suggestie van institutioneel onrecht en ongelijkheid. In het hart van de democratie zien ze het met lede ogen aan: "We worden onbestuurbaar", verzucht een Kamerlid tegen GeenStijl. En dat is ook zo. Hier het DENK-amendement in PDF, wetsbehandeling begint om 10u15 op Rassenpolitiek24.

Reaguursels

Inloggen

Stop eens met aandacht geven aan deze gasten. Zonder die aaandacht bereiken ze niets. Nu staat Facebook vol steun met Nederland haters die geen Jan of Piet heten.
Beetje aandacht voor de Libertarische partij misschien?

A la snackbar | 07-09-16 | 22:13

M'n bek valt er van open.... WUT?!?!?!?!?

Friepeltje | 07-09-16 | 21:26

In 2017 zitten de heren van DENK ook met een flinke haatbaard en de dames met een hoofddoek in de bankjes van de 2e kamer.

MET een Koran op de tafel voor hen, opengeslagen op een of andere zinsnede waarin de kufars onthoofd moeten worden.

Goed bezig in onze democratie, meer en meer ongekozen zelfbenoemde politici die ons land naar de kloten helpen en het aantal kansenparels groeit elke dag meer en meer.

LinkseWreker | 07-09-16 | 20:27

Zullen we eerst eens beginnen het percentage Turken dat geestelijk in staat is om fatsoenlijk werk te verrichten vast te stellen?
Daarna gaan we turven hoe hoog het percentage excuusturken in bedrijven en overheid is.
Je zult versteld staan,.......dat spul is in verhouding oververtegenwoordigd.

mallekater | 07-09-16 | 19:04

Ik vermoed dat Cunt_zu dit amendement door Lülletjë Rözenwäter Selçuk Öztürk heeft laten indien om zelf niet voor lül te staan. En Lülletjë Rözenwäter Selçuk Öztürk trapt daar gewoon in...
Wat een Lülletjë Rözenwäter...

pro1991 | 07-09-16 | 18:20

Uw Verzekeringsadvis | 07-09-16 | 13:10
en jongeren, en ouderen en vrouwen.. gaat nog leuk worden voor werkgevers.. ik zou helemaal niemand meer aannemen, alleen nog flex en via payroll, al is het maar om van deze idioterieën door regeringen afgedwongen weg te komen. Oh wacht..de hele vaste contractbanen is al verleden tijd door weer andere wetten die de werkgever opzadelt met het risico van bovenstaande doelgroepen..

fikkieblijf! | 07-09-16 | 14:25

koter | 07-09-16 | 13:58
Da zou dan met terugwerkende kracht moeten maar als die regel er door komt kan hij er best 1 inleveren. Vergeet niet dat de PVV er ook wel zonder die zetelroof gekomen zou zijn en dat waag ik te betwijfelen van Denk..

Conan de Rabarber | 07-09-16 | 14:15

"percentage etnische minderheden onder het personeel wordt geregistreerd" .. gaan we dat dooie paard dat Wet SAMEN heette weer uit de stal trekken?

dugo | 07-09-16 | 14:13

-edit- Wim van Rooy.

zwarte_weduwe | 07-09-16 | 14:09

@koter | 07-09-16 | 11:56
Dan zou ik graag Wim de Rooy aanhalen die in zijn boek uitlegt dat door het islamitischculturele kader dat ze van thuis uit meekrijgen, ze geleerd krijgen dat ze superieur zijn. Dat dat in de praktijk verder nergens uit blijkt, levert een soort schizofrenie op die zich dan altijd zal uiten in vervelend gedrag.

zwarte_weduwe | 07-09-16 | 14:08

Conan de Rabarber | 07-09-16 | 13:44

"Wilders stapt uit VVD-fractie
Van onze redactie politiek − 03/09/04, 00:00
DEN HAAG - Het VVD-kamerlid Geert Wilders stapt uit de fractie. In een laatste gesprek, gisteravond, op het ministerie van vice-premier Zalm weigerde Wilders zich neer te leggen bij de fractiediscipline.

Wilders blijft lid van de Tweede Kamer. Hij kondigde aan een nieuwe beweging op te richten die ,,hopelijk het gat aan de rechterkant van het politieke spectrum kan opvullen''."
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article...

Wilders ook zijn zetel teruggeven aan de VVD?

koter | 07-09-16 | 13:58

En dat kapen van zetels moet ook maar eens afgelopen zijn. Niet eens met de partij lijn? Dan opsodemieteren of anders wordt je maar dissident net als die twee uilskuikens van het CDA destijds. En ook wat hier al erg vaak voorbij komt, een kiesdrempel. Die versplintering in de Kamer kost klauwen vol geld en het stagneert de zaken voorbij het irritante. Doorpakken goedverdoemme en dat zomer reces moet ook terug naar drie weken. Profiteurs.

Conan de Rabarber | 07-09-16 | 13:44

@Sjefke7807 | 07-09-16 | 12:47
Weet 't. Heb toen ik nog werkte verschillende van die Somalische hanglippen naar huis gestuurd vanwege liederlijk lui en zich dom houden. Sommige al na een kwartier. Totaal niks, maar dan ook totaal niks mee te beginnen. Op een enkeling na moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.

Conan de Rabarber | 07-09-16 | 13:37

In de peilingen van Opiniepanel van EenVandaag van gisteravond stond 50Plus opeens op 9 zetels. Maar dat komt eigenlijk omdat de opiniemensen aan EenVandaag niet meer durven laten weten dat ze eigenlijk PVV stemmen, want ze demoniseren Geert ook even vrolijk mee met de linkse kerk. VNL had daar 1 zetel. Het grappige is dat Peilingwijzer van de NOS die uitslag dan overneemt, 50Plus heeft bij hun 11 zetels en Jan Roos nul! En DENK doet het bij geen van beide goed.

Twee Jeetjes | 07-09-16 | 13:18

EN v/d SP moet elk bedrijf een x % gehandicapten in dienst nemen, gaat gezellig worden samen met de licht getinten.

Uw Verzekeringsadvis | 07-09-16 | 13:10

B0kito | 07-09-16 | 12:47
Prachtig dit. Laten we kuzu gewoon in het gevang flikkeren. Door zijn persoonlijke turkse/moslim ideeen te ventileren, geeft hij overduidelijk aan dat hij wel in de Nederlandse Tweede Kamer zit, maar daar niet de Nederlandse belangen behartigt! Kan zo'n minkukel niet geroyeerd worden uit het parlement, want de islamitsche aap komt hier toch wel prominent uit de mouw!! 😉

Right up | 07-09-16 | 12:52

Het kan ook andersom: Turken resp. moslims moeten aantoonbaar verplicht dezelfde gemiddelde netto-bijdrage leveren aan de samenleving als niet-moslims, wil men tenminste dezelfde rechten ontlenen aan die samenleving.

jochum1980 | 07-09-16 | 12:51

Ze komen maar. Mijn personeel is zuiver blank en geboren in Nederland. En dat blijft ook zo!!!

eu=shit | 07-09-16 | 12:48

@bakermat | 07-09-16 | 10:24
En bedankt, nu kan ik de bammetjes uit mijn tikplank gaan peuteren^^ Wat een heerlijke omschrijving; "genetisch uit de rails gelopen neef/nicht uitvloeisels..."

@Conan de Rabarber | 07-09-16 | 10:27
Ooit een Somaliër bij ons in de fabriek gehad. (En ja, in de Groot Metaal is het flink aanpoten) Somaliër vanuit de Sociale Dienst met werkplicht *proest* Meneer is welgeteld 45 minuten binnen geweest. "Ikke stoppen, ikke naar huis. Ikke niet machientje." Hij zei het echt. Die lui wíllen niet, gewoon echt niet.

Maar even alle Roflols terzijde. Het feit dat we ons dit allemaal maar laten aanleunen verbaast me misschien nog wel het meest. Dit soort non-valeurs zou per ommegaande de Kamer uit gejorist moeten worden. Niet alleen hebben ze die 2 zetels oneigenlijk, wat zij voorstaan is niets minder dan wat (jawel, hier komt de Godwin)Hitler ook deed omdat het zo goed werkte. Wég met deze lui! En aan de rest van de 2eKamer; gaat u eens op zoek naar de al dan niet spreekwoordelijke kloten en schop dit soort gespuis het land eens uit. DENK doet alles behálve de boel verbinden. Ze veroorzaken tweespalt en volgen overduidelijk de agenda van een vreemde mogendheid, wat hier bij wet verboden is!

Sjefke7807 | 07-09-16 | 12:47

Ik zou van de lieden van DENK graag willen weten of mannen en vrouwen in turkije ook gelijk betaald worden voor hetzelfde werk!

Right up | 07-09-16 | 12:47

Ha, omdat deze wet vast nog niet is aangepast kunnen we een discussie voeren over of het niet beantwoorden van een uitgestoken hand opgevat kan worden als een belediging.

Beledigen bevriend staatshoofd in de wet

In artikel 118 van het Wetboek van Strafrecht is geregeld dat het strafbaar is om een hoofd of lid van een regering van een bevriende staat, opzettelijk te beledigen als hij of zij voor de uitoefening van zijn ambt in Nederland is. Beledigen van een bevriend staatshoofd die in het buitenland is valt hier dus niet onder.

In artikel 119 van het Wetboek van Strafrecht staat dat het strafbaar is om een beledigend geschrift of een beledigende afbeelding over een bevriend staatshoofd of regeringslid te verspreiden of uit te spreken als hij of zij in Nederland is.

In de artikelen 261 en 266 staat dat het strafbaar is om iemands goede naam te beschadigen (smaad) of iemand opzettelijk in het openbaar te beledigen. Deze artikelen gelden voor iedereen. Is het slachtoffer een bevriend staatshoofd dan kan de rechter de straf met een derde verhogen (art. 267).

B0kito | 07-09-16 | 12:47

-weggejorist-

KoningBogo | 07-09-16 | 12:37

Buma heeft het maar druk met vliegen afvangen.

Amok | 07-09-16 | 12:34

In Turkije bezit 1% van de bevolking 56% van 's-lands vermogen. Tien jaar geleden was dat rond de 30%. In de tussentijd kwam Erdogan aan de macht...

F. von Zeikhoven | 07-09-16 | 12:28

Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu heeft de uitgestoken hand van de bezoekende Israëlische premier Benjamin Netanyahu woensdag niet geschud. Kuzu, die eerder in de PvdA-fractie zat, is nu actief in de beweging DENK.
hoelang moeten wij dit nog tolereren ????
ons parlement is naar de klote .............. geen fatsoen helemaal niks

witchmaster | 07-09-16 | 12:25

In de jaren negentig werd dit ook al eens geprobeerd. M'n baas zei toen tegen de enquêteur dat hij niet van plan was negers te gaan tellen. Was een kort gesprek

PopperFlopper | 07-09-16 | 12:20

Gister Prem bij DWDD, de zwarte PVV noemde hij DENK. Prem is echt helemaal de weg kwijt, hij is zo anti-blank, dat hij het zelf niet meer ziet.

Neem een wet aan die mensen met een dubbel paspoort geen enkele politiek macht kan/mag uitoefenen, dus niet stemmen en geen politieke partij oprichten of lid van zijn! Het is ondemocratisch dat iemand met 2 paspoorten 2x politieke invloed kan hebben in 2 verschillende landen!

Strongbow | 07-09-16 | 12:20

DENK maakt meer kapot dan Nederland lief is. DENK polariseert verder waar Wilders alleen maar van kan dromen. DENK is een bedreiging van onze multi-etnische samenleving. DENK duwt minderheden in een slachtofferrol. DENK stimuleert segregratie. DENK zorgt voor het verder uiteenvallen van de PvdA, maar dat is dan ook het enige positieve aan DENK.

Road to serfdom | 07-09-16 | 12:19

Straks moet je nog gaan registreren hoeveel Turken er voor je werken en van welke politieke richting en waar die data blijven kan ik wel verzinnen.

Simon_GS | 07-09-16 | 12:15

Gaarne ook aandacht voor de kansarme schoolverlaters uit Surinaamse, Marokkaanse en Turkse gezinnen, in hoeverre kunnen de Minister van Onderwijs, de plucheklevers in de 2e kamer, het Kabinet en de hulpverleningsinstanties ervoor zorgen dat hun instelling en niveau voldoet aan de opvoedingsverwachtingen en arbeids-idealen van westerse bedrijven.

hovawart | 07-09-16 | 12:11

Die clown's van DENK zijn niet serieus te nemen.

Rest In Privacy | 07-09-16 | 12:10

Mannes | 07-09-16 | 11:39
Het werkt ook omdat de niet oplettende kijker het voor waar aanneemt.
Bewustwording is een schone zaak.

Cobalt bomb | 07-09-16 | 12:04

En het irritante is, dat als zijn toevoegingen niet goedgekeurd worden, hij kan claimen dat de overheid racistisch is.

Raad_maar_raak! | 07-09-16 | 12:02

Van de religieuze jongeren heb je totaal geen last die gasten zijn of op school, de moskee of thuis. Kan het weten heb lang in zo'n wijk gewoond.
koter | 07-09-16 | 11:56
Die komen straks in de kamer om jouw vrouw en dochter met een Boerka en Sharia te beschermen. Mooi he? Ja hebt veel geleerd in die wijk.

hurenisvoorpaupers | 07-09-16 | 11:59

Zolang de islam groot is in die gemeenschappen maakt het niet uit wie je positief discrimineert. Het eindresultaat blijft onaangepaste jeugd die buurten terroriseert.
zwarte_weduwe | 07-09-16 | 11:40

Hoe wil je dat meten? De jeugd in dat soort buurten is vaak alleen nominaal moslim, doen werkelijk alles wat God/Allah heeft verboden: jointjes roken, shisha roken, achter de meiden aan, meisjes vingeren, tot diep in de nacht op straat of disco etc. Van de religieuze jongeren heb je totaal geen last die gasten zijn of op school, de moskee of thuis. Kan het weten heb lang in zo'n wijk gewoond.

koter | 07-09-16 | 11:56

Alles voor een beetje publiciteit waarschijnlijk, plus de hete adem van Erdogan in z'n nek?
Stortkoker | 07-09-16 | 11:47
Lijkt me geen reden om de fatsoensnormen van dat 2e wereldland en volk ( al denk ik dat 3e wereldvolk eerder van toepassing is op Turken ) te tolereren. Ik schaam me diep. Correctie is niet mogelijk want onze kamervoorzitter komt zelf uit de 3e wereld.

hurenisvoorpaupers | 07-09-16 | 11:53

hurenisvoorpaupers | 07-09-16 | 11:35

Alles voor een beetje publiciteit waarschijnlijk, plus de hete adem van Erdogan in z'n nek?

Stortkoker | 07-09-16 | 11:47

Ik durf te wedden dat het aantal lesbische (blanke) vrouwen wat in een islamitische slagerij werkt ook op 1 hand te tellen zijn.

litebyte | 07-09-16 | 11:41

Die ratten worden ook steeds brutaler he.
Nederlanders zijn nog nooit zo diep in het zwaard van hun eigen tolerantie gevallen, en acht maanden hebben nog nooit zo lang geduurd. Morgen verkiezingen! Schotelantenne inleveren, gejatte zetels inleveren, anti-langearmhek neerzetten, en PvdA goed afstraffen.

Lefgozer | 07-09-16 | 11:40

Dus DENK heeft geen moeite met etnische registratie?

Troef | 07-09-16 | 11:40

@koter | 07-09-16 | 11:31
Zolang de islam groot is in die gemeenschappen maakt het niet uit wie je positief discrimineert. Het eindresultaat blijft onaangepaste jeugd die buurten terroriseert.

zwarte_weduwe | 07-09-16 | 11:40

Gelijke beloning voor hetzelfde werk, uitgevoerd met dezelfde kwaliteit, is een goed uitgangspunt. Je kunt hier criteria voor opstellen (functieprofielen etc.), maar het zal altijd ook een subjectief element bevatten. Op zich goed dat DENK hier aandacht voor vraagt, maar die partij/beweging duikt wel erg in de slachtofferrol. Het is een beproefde methode je als minderheid te profileren, het genereert aandacht (met name bij Geen Stijl) en het resulteert in Kamerzetels. Het werkt dus.

Mannes | 07-09-16 | 11:39

Die quotums zijn absurd en onuitvoerbaar. Wat gaan ze doen als een bedrijf bv TEVEEL vrouwen in dienst heeft? Gaat dan het "mannenquotum" dan ook weer gelden? Dat is toch niet uit te leggen? "Er werken teveel allochtonen in uw bedrijf" zal toch nooit hardop gezegd mogen worden? Waarom andersom dan wel?

een_mike | 07-09-16 | 11:38

Toen Erdogan hitlers staatsmodel voor Nazi-Duitsland openlijk bewonderde kon men niet verwachten dat een half jaar later in emulatie:
-Erdogan de nacht van de lange messen ging nabootsen
-DENK-inquart een lijst met opponenten opvraagt om kopgeld op te innen
-Nederturken de straten af zouden struinen om landgenoten over te leveren aan de hitlerbewonderende buitenlandse mogendheid
-Hedendaagse chamberlains appeasement zouden toepassen bij de Turkse anschluss van koerdische gebieden in aangrenzend Syrie.
De parallelen met Nazi-duitsland zijn zo eng dat het niet eens een flauwe Godwin, of reductio ad hitlerum meer is: we zien Erdogan zijn belofte waarmaken, met Kuzu Mussert voorop in NL.

arbanafal | 07-09-16 | 11:36

Kuzu, heb je ook al Kamervragen gesteld waarom autochtone mannen en vrouwen niet worden aangenomen in islamitische slagerijen? O nee, wat dom van mij. Hoe durf ik natuurlijk zo'n vraag te stellen.

Uw Psychiater | 07-09-16 | 11:36

@Teleo | 07-09-16 | 11:13
Daar heb je weer een goed punt. Soort secundaire arbeidsvoorwaarden meenemen in de berekening, niet het saldo wat op je rekening bijgeschreven zou worden elke maand.

Ignore | 07-09-16 | 11:36

twitter.com...
Stortkoker | 07-09-16 | 11:33
Wat een hond. Onbeschofter kan niet.

hurenisvoorpaupers | 07-09-16 | 11:35

Al tientallen jaren lees ik "de voorkeur gaat uit naar vrouwen/allochtonen" en dat vooral bij Rijk en Gemeenten, dus de overheid.
Dáár is alle ellende mee begonnen en nu willen ze nog een paar stappen verder gaan door bedrijven te DWINGEN.

Lupuslupus | 07-09-16 | 11:04

Ik zie juist mij de overheid opvallend weinig allochtonen (met name allochtone mannen zie je zelden) ... die baantjes gaan dus overwegend naar autochtone vrouwen. Het dommige van dit beleid is dat je hiermee weer extra problemen creëert. Je emancipeert de vrouwen in die gemeenschappen terwijl de mannen nog steeds achtergesteld blijven. Gevolg is dat je een onbalans in die gemeenschappen creëert en bevordert met als gevolg hoge scheidingscijfers en gebroken gezinnen. Met als eindresultaat onaangepast jeugd dat buurten terroriseert.

koter | 07-09-16 | 11:31

Ze gaan er al van uit dat nederland een provincie van turkije is. En dat van politici tot illegaal gehoor moet schikken naar de wensen van erdogans infiltreer partij denk. Zetels van dit soort mensen met een dubbele paspoort die in nederland politiek bedrijft naar de wensen en plichten van een staatshoofd van een ander land moeten vernietigd worden. Dit soort politiek duid op een coup die op zeer geraffineerde wijzen word uitgewerkt.

jitro | 07-09-16 | 11:30

Kortom, men wil discriminatie bevorderen.
Zo wordt je verplicht om iemand met een bepaald gewenst profiel te verkiezen boven iemand welke op papier beter geschikt is voor de functie.
Maar ga vooral zo door, zo jaag je de bedrijven naar het buitenland dan voelt de belastingdienst het vanzelf wel een keer.

Mastermattie | 07-09-16 | 11:25

Heb nog nooit een Nederlander gezien die werkt in een islamitische slagerij. U wel?
070 | 07-09-16 | 10:51

Hoogstwaarschijnlijk solliciteren Nederlanders er niet. Vaak omdat Nederlanders (met name autochtone mannen) liever dood gaan dan voor een Turk of Marokkaan werken. Er is gewoon iets dat de gemiddelde Nederlandse man niet trekt zodra een allochtoon, met name een niet-westerse allochtoon, hoger op de maatschappelijke ladder staat. In de stad waarin ik woon heb je veel ondernemingen die van moslims zijn en in veel van die ondernemingen is het personeel vaak zelfs overwegend autochtoon Nederlands (vaak oudere vrouwen die op de "reguliere" arbeidsmarkt weinig kansen hebben en jonge meiden die net komen kijken op de arbeidsmarkt).

koter | 07-09-16 | 11:21

-weggejorist-

Koos2170 | 07-09-16 | 11:18

Continu aandacht schenken aan deze ratten maakt het haast onmogelijk ze van deze planeet te poetsen.
OneMinuteIncasso | 07-09-16 | 11:15
En dat is ook waar.

hurenisvoorpaupers | 07-09-16 | 11:16

-weggejorist-

OneMinuteIncasso | 07-09-16 | 11:15

Nederland polariseert verder. Ik kan er om lachen maar die Turken niet en wegkijken is geen optie meer anders wordt je opgevreten door de grijze wolf.
-
Hoe erg het ook is, de burgeroorlog komt eraan, zoals 40 jaar geleden al door wakkere mensen werd voorspeld. Het is om te janken! Ziende blind zijn die linkse klootzakken.

hurenisvoorpaupers | 07-09-16 | 11:15

"etnische minderheden" lees ik het amandement van het LID (lul->lol) Öztürk - de turk uit öz.
Dat worden rare lijstjes bij locale omroepen en zo.
20% Friezen, waarvan 5% West Friezen
50% Drenthen, waarvan 30% in Friesland woonachtig
30% Vlamingen, waarvan 10% Zeeuws Vlamingen

Tjemig | 07-09-16 | 11:14

Ignore | 07-09-16 | 11:07

Mannen en vrouwen verdienen, in geld gemeten, niet hetzelfde. En dat is terecht omdat mannen nu eenmaal meer waarde hechten aan geld en vrouwen aan arbeidssfeer, etc.

Holistisch verdienen ze wel hetzelfde (voldoening) want anders zouden ze niet werken.

Teleo | 07-09-16 | 11:13

Wanneer je voor een baan wordt afgewezen moet je allereerst beginnen met de hand in eigen boezem te steken; wellicht was het voor mij toch te hoog gegrepen, wellicht had iemand betere 'papieren'?
Maar daar hebben die jankerds nog nooit van gehoord want het ligt ALTIJD aan een ander.
.
Ik heb 50 jaar gewerkt, in het bedrijfsleven EN bij de overheid (Min. van Landbouw, Luchtmachtstaf) en nog nóóit problemen gehad om een baan te vinden. Toen ik begon in 1961 had je echt dat krankzinnige "vrouwen genieten de voorkeur" niet. En toch hè, in al die jaren nog nooit werkloos geweest.
.

Lupuslupus | 07-09-16 | 11:12

@koter | 07-09-16 | 10:59
Breek me de bek niet open :(
Zinloze dure certificeringen, kul controles, blabla convenanten en wat dies meer....
Denk dat ik ongeveer 1 FTE kwijt ben aan zinloze overheids bemoeienis.

Berbaar | 07-09-16 | 11:12

Graag ook een overzicht van de subsidies door De Diyanet, het Turkse "Presidium voor Godsdienstzaken", aan Alavieten, Sjiieten, Koerden, Joden, Armeniers en Christenen in Turkije. Oh wacht, die geven alleen overheidsgeld aan Soennitische instanties. Of ze nemen kerken in beslag.

Piet Karbiet | 07-09-16 | 11:11

Etniciteit is een lastige... Is dat haarkleur, huidskleur, lichaamsbeharing? Wat doe je dan met verschil zomer/winter, geverfd haar?
Koning Willy | 07-09-16 | 10:35

In de regel worden lichamelijk kenmerken zoals lichaamsbouw, haartype, huidskleur onder ras ingedeeld. Onder etniciteit wordt vaak verstaan: gedeelde taal, geschiedenis, godsdienst, cultuur, normen en waarden etc. Blanken en zwarten Amerikanen verschillen dus bijvoorbeeld op beide gebieden. Huidskleur en lichaamsbouw is anders maar ook de geschiedenis, de cultuur en de taal (zwarten spreken een eigen soort Engels i.e. ebonics., een Engels die door de gemiddelde blanke Amerikaan moeilijk te verstaan is.)

koter | 07-09-16 | 11:11

Werknemers mogen alle kleuren zijn, als ze maar doen waarvoor ze betaald worden, ze mogen ook allerlei religiën aanhangen, als het werk maar gedaan word, eten en drinken of ramadan mogen ze in eigen tijd doen, (lunchpauze) al dan niet doorbetaald, ja ik ben een hufter, maar als ik zeg dat er doorgewerkt moet worden en dan voor blanke racist word uitgemaakt, daar verschillen we van mening over, maar als ze mijn familie gaan beledigen en bedreigen kunnen ze ophoepelen, zonder dat de werknemer een procedure tot vernietiging van het ontslag bij de rechtbank kan starten, etnische stagelopers op de ROC's, daar word meestal mee geleurd omdat er na diverse probleemjongeren weinig animo bestaat om de werkplek als hangplek te laten dienen. De GL/PvdA/VVD/SP brigade heeft "werken voor je poen" genekt door steeds meer handophoudvers toe te laten die gratis geld en veel vrije tijd als compensatie eisen voor hun verblijf in Nederland.

hovawart | 07-09-16 | 11:10

CynicalBastard | 07-09-16 | 11:01

Je bent niet cynisch genoeg.

Waar logica stopt, gaat de overheid verder.

Teleo | 07-09-16 | 11:08

Beetje onduidelijk voorstel. Maar waar dit volgens mij eigenlijk over gaat is: mannen en vrouwen met gelijke functie verdienen niet hetzelfde, dat is wat aangepakt moet worden en terecht. DENK wil dit uitbreiden met etnische minderheden, wat waarschijnlijk terecht is, maar ik ben erg benieuwd naar dat onderzoek wat ze dan aanhalen. Ik kan me even niet voorstellen dat hier inderdaad verschillen zijn, zou ook niet terecht zijn toch? Gelijke werkzaamheden, gelijke beloning (binnen het bedrijf gezien dan).

Ignore | 07-09-16 | 11:07

Wat is eigenlijk het percentage stratenmakers en fabrieksarbeiders in de tweede kamer?
Meer nuchter boerenverstand daar is zeer wenselijk.

Dollemans | 07-09-16 | 11:04

Cijfers zullen nog vies tegenvallen.
Bij de Achmhed Hoessein in mijn banlieue te 020-Gaza werkt niet 1 autochtoon.
Oh, wacht. Dubbel paspoort, waaronder ook de Nederlandse, dus tóch autochtonen.
Wat ben ik toch een bevooroordeelde blanke PVV-tokkie.

Botte Hork | 07-09-16 | 11:04

Man o man wat ben ik dat allochtonen-moslim-gezeik spuugzat!
.
Al tientallen jaren lees ik "de voorkeur gaat uit naar vrouwen/allochtonen" en dat vooral bij Rijk en Gemeenten, dus de overheid.
Dáár is alle ellende mee begonnen en nu willen ze nog een paar stappen verder gaan door bedrijven te DWINGEN.
.
De beste kandidaat hoort de baan te krijgen of die nou wit, groen, geel, vrouw of Eskimo is. Dàt hoort het ENIGE criterium te zijn en al die allochtone jankerds zoals Denk moeten gewoon oprotten en hun verzoekjes indienen bij Erdogan.
Weg.er.mee.

Lupuslupus | 07-09-16 | 11:04

Als "we onbestuurbaar worden" dan wordt het eens tijd dat we weer gewoon regels gaan handhaven zoals ze opgepend staan in plaats van er telkens maar weer over te lopen soebatten.
Als iedereen ophoudt met ouwehoeren over wat ze van een ander vinden en gewoon weer z'n werk gaat doen is er niks meer aan de hand.
Hebben we ook geen last van denk(ula c.s.) meer want die kunnen niks anders.
1. Geen geld weggeven aan hen die het niet verdienen of niet nodig hebben of hier niks te zoeken hebben.
2. Geen mensen binnen laten die het niet verdienen of niet nodig hebben of hier niks te bieden hebben.
3. Zorgen voor hen die het verdienen of nodig hebben of hier veel geboden hebben.
4. Iedereen laten zeggen of denken wat ze willen.
5. Iedereen laten doen wat ze willen zo lang een ander er geen last van heeft of schade van ondervindt.
Klaar! De principes van onze rechsstaat. (Let even op het onderscheid tussen 4 en 5 - niemand heeft dus recht op "beledigd zijn" of bescherming daartegen - 'grow a pair!' )

CynicalBastard | 07-09-16 | 11:01

Prima idee!! Zeg shoarma zaak/ turkse klerenmaker/ marktkoopman op de albert kuijp, waarom heeft u geen nederlanders in dienst? Rasiest!!
En waarom krijgen nederlanders met een bijstands uitkering minder geld dan allochtonen met een bijstands uitkering omdat die allerlei toeslagen krijgen wegens een 'taal/cultuur/intelligentie' achterstand? Oh nee wacht, zo werkt het niet. Enkel wanneer de buitenlander wordt achtergesteld dan moet het aan de kaak worden gesteld. Denk dat DENK juist voor een splitsing van de maatschappij zorgt. Ik zeg kiesdrempel. Weg met die vervelende splinter partijtjes.

FinFucker | 07-09-16 | 11:00

Als het zo is dat een autochtone uitkeringstrekker meer krijgt dan een allochtone kan ik mij de verontwaardiging voorstellen.

ikdenkwat | 07-09-16 | 10:59

@DerFoehrer | 07-09-16 | 10:43
Bij debatten zijn alleen de woordvoerders aanwezig, die het onderwerp van het debat in hun portefeuille hebben. Zo heeft Fleur Agema Zorg in haar portefeuille. Telkens als een debat over (de) Zorg gaat of over zorggerelateerde onderwerpen, dan zal zij in de zaal zitten en namens de PVV het woord voeren. En dus zul je de andere PVV'er niet zien tijdens dat debat over zorg. Gaat een debat bijvoorbeeld over onderwijs dan zit enkel Beertema in de zaal om namens de PVV het woord te voeren. Etc. En dat geldt natuurlijk voor elke fractie. Enkel bij stemmingen en volgens mij ook regeling van werkzaamheden zijn ze alle 150 aanwezig, mits ziek-zwak-misselijk of verhinderd.

kweethetooknietbeter | 07-09-16 | 10:59

Als ik dat moet gaan administreren; etniciteit in relatie tot beloning, kost dat iemand een halve dag in de week.
Wie gaat dat betalen?
Berbaar | 07-09-16 | 10:23

Daar is de overheid specialist in i.e. fabriceren van baantjes die niets toevoegen en zelfs schadelijk zijn. Dat hele HR is gecreëerd om werkgelegenheid te creëren; met name voor vrouwen en de vrouwenemancipatie.

koter | 07-09-16 | 10:59

zou het ook graag naar provinciale afkomst gesplitst zien. ik ben van friese afkomst, volgens mij worden friezen zwaar gediscrimineerd en onderbetaald (maar niet zo erg als limbos trouwens, maar dat is dan ook terecht).

wat kost al die ongein van denk eigenlijk? en wat te denken van kosten en de praktische haalhaarheid van hun domme hersenscheetjes?

hoog tijd om de kiesdrempel voor tweede kamer te verhogen, al die 1/2 man partijtjes eruit, zetten toch totaal geen zoden aan de dijk.

nsl | 07-09-16 | 10:56

Grappig dat iedereen over DENK valt terwijl er weinig tot niks wordt gezegd over degene die het initiële voorstel in heeft gediend namelijk de PvdA in de persoon van de über feministe Keklik Yucel. Als de PvdA überhaupt niet zo'n dom voorstel had gedaan had DENK niks om op aan te haken.

koter | 07-09-16 | 10:55

Moest denken aan een akkefietje bij Reed Elsevier jaren geleden. Volgens een onderzoek werden gelijke CV's verstuurd maar alleen autochtone namen uitgenodigd voor een gesprek. Discriminatie! Volgens de woordvoerder klopte daar niks van, er werkten namelijk heel veel nationaliteiten bij Reed: Noren, Zweden, Denen, Duitsers, Chinezen, Japanners, Australiers, Schotten, Amerikanen, Belgen ...

Piet Karbiet | 07-09-16 | 10:55

Teleo | 07-09-16 | 10:46
Een hele mooie zwitsal! Jammer dat het inderdaad zo werkt in NL.

chicago river | 07-09-16 | 10:54

Als je betere papieren en ervaring hebt ,verdiend men meer klaar.Of men nu autochtoon is of allochtoon is .Maar als een 2e kamerlid utsturk het heeft over Suriname dan wil deze voor S Simons meer geld afhandig maken,omdat ze nu in de partij is.Maar met 0 ervaring dat dan weer wel.Een goede beloning bekomt men bij een goed werk wat men aflevert.Daar kan men hier nog niet van spreken toch ?

altijdfeest | 07-09-16 | 10:53

Heb nog nooit een Nederlander gezien die werkt in een islamitische slagerij. U wel?

070 | 07-09-16 | 10:51

Ik ben eigenlijk hartstikke blij met een partij als DENK.
1)DENK laat zien wat je krijgt van jarenlang knuffelen, thee drinken en betuttelen van allochtonen/minderheden. Ze hebben nooit tegengas gehad en worden nu te zeker van hun zaak.
2)Nog even en dan kunnen zelfs de linkse partijen er niet meer omheen dat die softe aanpak uit de hand gaat lopen...

Dickk | 07-09-16 | 10:50

Nou de firma denk heeft enkel maar de denkwijze over genomen van de ouwe partijen die ook zo denken om de boel bij elkaar te houden.

komtdatschot | 07-09-16 | 10:49

Citeer Rutte, pleur toch op naar Turkije, inclusief dat hele zooitje van DENK.

Goedverdoemme | 07-09-16 | 10:49

Als 'blanke' ondernemer ben je per definitie een racist totdat het tegendeel is bewezen.
.
Ik denk hier veel over na en ik denk dat het gevoel van veel Moslims terecht is. Nederlanders vinden het omgaan met de Islam ingewikkeld, irritant en vooral onnodig.
.
Ik zou zo graag eens willen vertellen aan alle moslims dat de rede hiervoor bij hunzelf ligt. Wij zijn in Nederland al 60-70 jaar bezig religie af te bouwen en te vervangen voor een soort liberale, humane sociaal democratie.
.
Het polderen wat we hier doen leid tot deze samenleving, een samenleving zonder religie. Sinds '9-11' kon je nog denken dat islamisten gewoon achterliepen en hoe langer ze hier woonde dat ze vanzelf in deze pas mee gingen lopen.
.
Echter weigeren ze dit te doen, en dat is ronduit 'ingewikkeld, irritant en vooral onnodig, owja en nodeloos kwetsend'.
.
.........
Beste Moslim als je je religie niet wilt afbouwen loop je onze hele Nederlandse maatschappelijk ontwikkeling in de spaken, of je nu links, rechts of christen bent, we weten in Nederland al meer dan een halve eeuw dat we samenwerken naar een Humane maatschappij. Of je doet hieraan mee, of je doet hier niet aan mee, dat laatste is gevoelsmatig voor al die blanke mannen en vrouwen een absolute weigering te integreren en de doodsteek voor de multi-culturele samenleving zoals we die graag hadden gewild. Doe je niet mee kies hier vooral voor, hier hebben we echte vrijheid, maar kijk nou eens niet gek op als je op deze keuze beoordeeld wordt... Nederlanders vinden je stom als je, je niet wilt aanpassen maar daarom zijn we geen racisten!
.
Alsjeblief ik vraag je als inwoner van dit land wiens verouderen dit land hebben opgebouwd en liefhebber van alles wat we hier hebben, doe je niet mee trek je conclusie en stop onze samenleving te blokkeren en ga weg, naar een land die deze afbouw van religie niet voorstaat.

Hr. J. Ceasar | 07-09-16 | 10:49

Je kan het ook zo bekijken:
De witte mens is in de een steeds kleiner wordende kleurvariant in de wereld en dient daar ten gevolge van positief bediscimineerd te worden.
Turkjes hebben we wel genoeg DENK ik daarentegen.

Antitheïst | 07-09-16 | 10:49

Denk heeft dacht eens na... We gaan racisme stoppen... Door heel erg te focussen op ras..

KutFilosoof | 07-09-16 | 10:49

Mag hopen dat het kabinet dit niet serieus neemt.........

chrisjuh | 07-09-16 | 10:48

Ik ben vast begonnen met het turken, ehhh turven.

Mark_D_NL | 07-09-16 | 10:47

Wie hoger opgeleid is, verdient meer. Kijk eens naar het percentage (niet-westerse) allochtonen die zich aanmelden bij een NL universiteit. Dat is gemiddeld 10% van het totaal. En deel daarvan haalt eindstreep niet. En dat deel is groter dan het deel autochtonen dat de eindstreep niet haalt. Dus het aantal afgestudeerde (niet-westerse) allochtonen is minder dan 10%. Dan is het dus niet raar dat er dus ook niet evenveel (niet-westerse) allochtonen op goedbetaalde functies terecht komen. Dat is geen kwestie van discriminatie, dat is een kwestie van gebrek aan (juiste) opleiding. En dan is het dus ook niet raar dat het gemiddelde loon van een allochtoon binnen een bedrijf lager ligt dan dat van de autochtoon.

J. Jarig | 07-09-16 | 10:47

Bigi Bana Boy | 07-09-16 | 10:41

De doelstelling is dan ook niet een probleem op te lossen maar te maken.

Teleo | 07-09-16 | 10:46

Die DENK lutsers waren al irritant maar het begint echt uit de hand te lopen met die lui. Er zijn in sommige sectoren al minderheden quotums waar ik helemaal tegen ben. DIt zal dan wel weer opgeklopt en misbruikt gaan worden om dat in meer sectoren voor elkaar te gaan krijgen. Fuck op met je gevijnste discriminatie gehuil. Zorg er eerst maar eens voor dat een groter deel van de allochtone bevolking een behoorlijke opleiding afmaakt, normaal Nederlands spreekt en te vertrouwen is. Komt het vanzelf goed met je gelijke behandeling.

WatZalIkErvanZeggen | 07-09-16 | 10:46

Waarom heb ik toch zo,n hekel aan die gladde glibber? Is het dat lijzige toontje, quasi-intelectueel? Of is het vanwege de dwaze inhoud?
Eerlijk gezegd vind ik het een gast die als het moment daar is met een kalasnikov voor je staat.

daytripper | 07-09-16 | 10:45

De tweede kamer begint steeds meer op een gemeenteraad te lijken. Niemand neemt dit meer serieus.

Stortkoker | 07-09-16 | 10:45

Ik kan mij hier in vinden. Blanke voetballers gelijk belonen als gekleurde collega's

Sunir | 07-09-16 | 10:45

Die van Denk zijn ziek, levenslange TBS lijkt mij redelijk.

MenteSuperior | 07-09-16 | 10:44

De enige doelstelling van een politicus binnen een democratie is herkozen worden.
De Tweedekamer Turken doen hun werk en krijgen waarschijnlijk meer Turks geld voor de verkiezingen.

In Nederland is het nog niet zo erg als in Amerika waar de helft van het congres met politici als Clinton voor de AIPAC moeten declameren Israels grootste vriend te zijn om uberhaupt kans te maken op herverkiezing. Wat dan weer super knap is van de Israeli's.

Diaspora's rule.

Teleo | 07-09-16 | 10:44

Gekleurde mensen hebben ook veel meer te lijden van de klimaatcrisis. Denk mag wel eens onderzoeken hoe dat komt! https://twitter.com/ukblm/status/773058142133518336

PrinsesStoepje | 07-09-16 | 10:43

Iemand gezien hoe leeg die kamer is?! Zijn er nog een paar daagjes achter het inderdaad veeeeeel te korte reces van 4 maanden geplakt?

DerFoehrer | 07-09-16 | 10:43

Zou DENK ook in gedachten ´meenemen´ wat de Turkse Nurten Albayrak ´meenam´ tijdens haar periodes als COA prinses?

chicago river | 07-09-16 | 10:43

Lagonda | 07-09-16 | 10:40

Ja, daar zeg je wat. Zelf ben ik een Indoliaan. Daar is geeneens een sticker voor.

Poesmobiel | 07-09-16 | 10:43

Straks natuurlijk het te verwachten wetsvoorstel dat de allochtonen quota's ten alle tijden gehaald moeten worden. Eens kijken hoeveel ondernemers versplicht een groep marokkanen gaat aanstellen hier in NL.

Waarschijnlijk wijkt 80% MKB in dat geval over de grens uit.

ChatBot | 07-09-16 | 10:42

Mijn vrouw is onlangs begonnen met werken in een grote snoepfabriek in de omgeving.
Haar eerste werkdag (nacht eigenlijk, want ploegen): de avond van de Turkse coup. Ze had niets door en kwam er de volgende ochtend pas achter toen ze in de auto de radio hoorde.
De dag erna waren er een aantal streepjes-Nederlanders aan het werk die erg zenuwachtig op hun woorden aan het letten waren.
Manmanman, als je als werkgever rekening moet gaan houden met het feit dat je werknemers over de rooie kunnen zijn van iets dat in een land gebeurt waar ze ooit 6 weken bij opa&oma op vakantie zijn geweest, dan weet je toch ook niet meer waar je het moet zoeken.

Draak uit Brabant | 07-09-16 | 10:41

Gaan we weer. Het is naast onwenselijk, ook onmogelijk om dit te implementeren. Want wat definieert een allochtoon ? Ik wil expliciet GEEN Godwin maken, maar breng in herinnering dat zelfs de toch niet al te subtiele nazi's er niet eens uitkwamen bij het opstellen van de Neurenberger wetten. Het is nogmaals GEEN Godwin, maar eea slechts ter illustratie van de te verwachten problemen. En het is enkele jaren geleden ook al eens faliekant mislukt.

Bigi Bana Boy | 07-09-16 | 10:41

fikkieblijf! | 07-09-16 | 10:36

Oh, dank. Dus door die stageplaats hoeft ze niet op de publieke tribune? Tja.

Poesmobiel | 07-09-16 | 10:40

Geweldig he; etnisch profileren mag niet, onderscheid maken tussen ras of afkomst mag niet, stigmatiseren mag absoluut niet.. tenzij het de mensen van Denk beter uitkomt, maar dat ligt voor de hand. Gelijke monniken gelijke kappen, je moet er toch niet aan denken zeg... ofwel Denk!?

1,2,tja,tja,tja | 07-09-16 | 10:40

Wanneer is iemand nou een etnische minderheid? Ik verheug me al op de richtlijnen omtrent dit punt.

Lagonda | 07-09-16 | 10:40

Zijn in de tweede kamer bepaalde minderheden oververtegenwoordigd bij bepaalde partijen/groeperingen? Ik heb het idee van wel. Nou, laten we daar eens mee beginnen.

TheseDays00 | 07-09-16 | 10:39

Sommige mensen durven er niet voor uit te komen dat ze op de PVV stemmen, maar wie durft er nog te zeggen dat hij of zij op Denk stemt??

Ko Ranzig | 07-09-16 | 10:39

Tenenkrommend. De dommigheid straalt er vanaf. Twee Turken die zich afsplitsen en daarna een TMF veejay ronselden om hun gekke ideeën kracht bij te zetten. Wat een rariteitenkabinet. Vervelend is echter dat ze hard op weg zijn om het Turkse smaldeel van onze samenleving als kiezer achter zich te krijgen. Dat minimaliseert de PvdA, maar is slechts een verschuiving. En dan zitten die wauzen in de 2e Kamer met allerlei domme plannen, rare interrupties en kijken we dus eigenlijk naar de karikatuur van LPF, wat op zich al een karikatuur was. Zonde van de belastingcenten.

Bakkeleures | 07-09-16 | 10:38

Graag ook een registratie van huizenbezit en vermogen in Turkije van Turks-Nederlanders die in Nl in de bijstand zitten..en 'recht'hebben op alle toeslagen om het graties inkomen te verhogen.

fikkieblijf! | 07-09-16 | 10:38

DENGK, de Turkse inquisitie. Maar is al bekend waarom Sylvana Simons gisteren IN de 2e kamer zat?
Poesmobiel | 07-09-16 | 10:19
=========================================
Ik mag toch hopen dat ze op hooguit op de publiekstribune zat?

loze stijl | 07-09-16 | 10:37

Ach neem die twee homo's toch niet zo serieus. Die doen hun uiterste best om hun gestolen podium uit te melken en het afvoerputje van Nederland Verongelijkteminderhedenland te worden. Alleen met minder podium rij je ze in de wielen, zo niet krijgen we nog een he-le-boel meer van dit soort potsierlijk allochtonentheater. Maar kampioen twitter blokker Van Rossem zit inmiddels in zijn eigen safe space, dus die ziet het allemaal niet meer zo helder duidelijk.

très cool | 07-09-16 | 10:36


Maar is al bekend waarom Sylvana Simons gisteren IN de 2e kamer zat?
Poesmobiel | 07-09-16 | 10:19
Na aanleiding van dat diepte interview een week terug bij Pauw.. ze loopt momenteel stage bij DENK.
Net als de rest van de DENKcrew.. en misschien als beloning over 9 -7 maanden een zeteltje..misschien,denkt ze. Al DENK ik zelf dat er andere snel eeerstttt zijn als er een zetel bijkomt.
Een man bijvoorbeeld,Turks-Nederlands..

fikkieblijf! | 07-09-16 | 10:36

Wil denk dat ook als het gaat om criminaliteit?

doskabouter | 07-09-16 | 10:36

Gaan ze dan ook registreren hoeveel Turken zwart bij-verdienen en een extra inkomen (naast NLse uitkering) in Turkije hebben?

Wutbürger_ | 07-09-16 | 10:35

Etniciteit is een lastige... Is dat haarkleur, huidskleur, lichaamsbeharing? Wat doe je dan met verschil zomer/winter, geverfd haar?

Of is het (tweede) nationaliteit? Is een Nederlander met een Turks paspoort dan een Nederlander of een Turk?

En wat doe je met mensen van gemengde komaf?

Het lijkt meer een poging om aandacht te krijgen dan om een probleem aan te kaarten.

Koning Willy | 07-09-16 | 10:35

Nou heb ik toch al best wat salarisschalen in bedrijven gezien, maar ik heb nog nooit ergens gezien dat ze een andere schaal hadden voor vrouwen en mannen.
Nou is het wel zo dat in een ziekenhuis bijvoorbeeld, de mevrouw die de sauzijzenbroodjes bakt, minder verdient dan de meneer die hersenchirurg is.
Ho ho, nou niet gelijk in je feministe stuip schieten, ik weet heel goed dat er vrouwelijke hersenchirurgen zijn en dat er ook mannen toiletten schoonmaken, maar in het ziekenhuis waar ik wel eens kom verdienen mannen meer dan vrouwen.
Als je het gemiddelde van alle mannen en vrouwen die daar werken neemt dan.

Dus ik weet niet wat Keklik nou eigenlijk wil, maar volgens mij is het weer een hoop gejank voor de bühne.
Oh wacht, binnenkort verkiezingen, natuurlijk, stemmen winnen van zich achtergesteld voelende gleufpiemols, daar gaat het om en nergens anders.

Cuyahoga | 07-09-16 | 10:33

Die lui van denk zijn volslagen GEK!!!

Dit is gewoon pure ANC-methodiek, dat ook bij wet bedrijven verplichtte om ... (zoveel) zwarten op bepaalde functies te installeren.

Dat vervolgens andere etnische groeperingen eruit getiefd werden en bedrijven totaalterminaal naar de tiefes gingen, maakte allemaal niet uit.

Nee goed bezig dat DENK ...

Patiënten van de éérste categorie. Dát zijn het.

HypoPseudo | 07-09-16 | 10:33

Doet dit iemand anders ook denken aan bepaalde passages uit Minderheid in Eigen Land?

iB€€R | 07-09-16 | 10:33

" wil DENK daar "alsmede van etnische minderheden" aan toevoegen - waarmee hij dus valselijk suggereert dat allochtonen nu bij wet minder mogen verdienen dan autochtonen."

Geldt trouwens ook in het geval van vrouwen. Vrouwen mag je wettelijk gezien ook niet minder betalen dan mannen. Gebeurt ook niet in de praktijk. Dat vrouwen gemiddeld minder verdienen heeft hele logische redenen: de grootste reden is dat vrouwen minder werken (ook zij die geen gezin hebben) en dus minder - snel - ervaring opdoen en minder snel doorgroeien. Ook is het mijn persoonlijke ervaring dat vrouwen vaak promoties weigeren omdat een hogere functie vaak niet eens zoveel meer betaald maar wel een grote aanslag is op je tijd. Tijd die ze liever ergens anders aan besteden. Dat DENK hierop inhaakt is slimme politiek: de argumenten die je voor de vrouwen kan aandragen gelden ook voor allochtonen (zelf meer in het geval van allochtonen aangezien daar discriminatie en dergelijke wel is aangetoond.). Gevolg is dus dat het alles of niets wordt.

koter | 07-09-16 | 10:31

Weet je wie ook etniciteit registreerde?

postmodernismisdead | 07-09-16 | 10:31

We worden onbestuurbaar zegt kamerlid tegen Geenstijl.... NEE ,dat worden we niet als jullie je werk nu eens doen en de klootzakken van o.a. DENK links(of liever rechts) laten liggen. 2016 is duidelijk het jaar aan het worden waarin iedereen zijn ware gezicht laat zien. Erdogan laat zien hoe hij er in zit, Merkel, Obama, Hillary, en dichter bij huis Rutte en de heren van Denk: segregatie is top.

Man, man, man dat ik dit nog mag meemaken in mijn leven: van Hitler die mensen nog een ster opplakte, naar Martin Luther King en Zuid-Afrika waar de segregatie tussen blank en zwart werd afgeschaft naar 2016 waar segregatie opnieuw wordt ingevoerd. Nu tussen moslim en niet-moslim en tussen moslims onderling. Ook nu met behulp van de politiek in EU en USA.

Verzoeken om lijsten met namen, processen van NL-ers in andere landen om wat ze zeggen. Processen in NL als je hier wat van durft te zeggen.We kunnen net zo goed beginnen om de gele ster weer in te voeren. Onbestuurbaar? Nee niets van dit alles, dit is gevolg van gepland beleid van de laatste 20-30 jaar en het eind is nog niet in zicht.

kunnenzedanniks | 07-09-16 | 10:30

vraagstaart | 07-09-16 | 10:25
HEhehehe! Zijn ei hoedje dat hem beschermde was dan wel weer wit. En dat was geen alufolie! Calimero was een rascist 1e klas.

chicago river | 07-09-16 | 10:29

Voor heel veel banen heb je een V.O.G. nodig. Daar heeft DENK zijn antwoord.

Patje2011 | 07-09-16 | 10:29

TheseDays00 | 07-09-16 | 10:10
+100

Mijnheer Denkula vergeet even dat in zijn geliefde Turkije op dit moment diverse (etnische) minderheden waaronder de zgn Gulenaanhangers massaal gediscrimineerd en ontdaan worden van hun mensenrechten. Nadat ze bij duizenden zijn ontslagen in alle lagen van de 'democratische staat Turkije" en onder de diverse lagen van de Turkse bevolking. Als we het hebben over etnische minderheden en gelijkrechtigheid kan hij beter in eigen land eens hoog van de toren gaan schreeuwen.

fikkieblijf! | 07-09-16 | 10:27

Pfff... Zie sommige etnische minderheden eerst maar eens aan het werk te kríjgen. Te beginnen met die niksnuttende en kaalgrazende kudde's uit Somalië en Eritrea.

Conan de Rabarber | 07-09-16 | 10:27

DENK vergelijkt appels met peren, oftewel laagopgeleide Turken met hoogopgeleide witte Nederlanders, natuurlijk verdient de laatste groep meer.

Dutch_Holland | 07-09-16 | 10:27

@panadol | 07-09-16 | 10:16
Bij mij in het winkelcentrum is een volbloed Nederlandse snackbar overgenomen door een turk die vervolgens ook shoarma ging verkopen.
Inmiddels staan er Aziaten achter de toonbank, de eigenaar is nog steeds een turk.
En het grootste deel van van de bezoekers zijn jonge gasten met zo'n 'mannentasje' of meisjes met een provoceerdoek, allemaal afkomstig van de nabij gelegen VMBO.

necrosis | 07-09-16 | 10:27

Binnen het allochtonenquotum is het wellicht raadzaam nog een snordragersquotum in te voeren. Maar dat is dan weer discriminerend en oncontroleerbaar voor sommige vrouwen. Oh nee, toch niet. Hou er bij de controle wel rekening mee dat het onder zo'n tent waarschijnlijk behoorlijk kan stinken.

Rottevanger | 07-09-16 | 10:27

Zoals
kweethetooknietbeter | 07-09-16 | 09:55
bij het vorige topic net al zei, hij deed dat gisteren ook bij een ander onderwerp.
Hij doet dat bij bijna elk onderwerp.
Ja maar PVV doet dit en dat
Ja maar racisme
Ja maar islam

Een zielige huilebalk en jamaarhullieroeper is het.
En hij doet het op zo'n slinkse manier dat alle oogkleppers denken 'hmm, hij heeft een punt'.
Nee, hij heeft nooit een punt.
Het is een huichelachtige hypocriete grijze wolf van de vijfde colonne van Erdo.
Of grijze wolf, grijze aarsworm past beter bij hem.

Cuyahoga | 07-09-16 | 10:26

Prof. Pim Pam Pet | 07-09-16 | 10:13
Juist. Rascisme wordt niet een ´dingetje´ - het is al jaren een dingetje. Bij voorkeur geopenBaard (pun intented)door deze minderheden waar DENK het zogenaamd denkt voor op te nemen. Leugen op leugen en ervoor betaald krijgen ook nog.

chicago river | 07-09-16 | 10:26

@necrosis | 07-09-16 | 10:19 Kijk. Iemand die zijn klassieken kent.

En niet toevallig was Calimero zwart.

vraagstaart | 07-09-16 | 10:25

Oke, maar doe het dan goed: ethnische minderheden turfen, registreren, transporteren... Doet me ergens aan denken...

Sceptic | 07-09-16 | 10:25

Oke, maar doe het dan goed: ethnische minderheden turfen, registreren, transporteren... Doet me ergens aan denken...

Sceptic | 07-09-16 | 10:25

We turven wel bij aangiftes en veroordelingen. Oh, dan mag het niet...

TheseDays00 | 07-09-16 | 10:24

In Turkije was DENK vanwege dit soort splijtzwammerij gelijk in het Gülen kamp / achter het hekje/ in het cachot/ aan het kruis geplaatst. En vervolgd wegens het krenken van de nationale trots of een andere passende kutsmoes. Gewoon omdat het een stuk makkelijker en efficienter is dan ze met democratische middelen te bestrijden.

Maarja, wij hebben een democratie, persvrijheid, VVMU. En dan krijg je dit soort genetisch uit de rails gelopen neef/nicht uitvloeisels er gratis bij....

bakermat | 07-09-16 | 10:24

Dat is dus gewoon ouderwetsch etnisch profileren. Ik zou het wel cool vinden als allochtone ondernemers verplicht autochtone werknemers aan moeten gaan nemen hier! Dönnerzaak? Verplicht 16 jarige blonde Jeroen aannemen voor de weekenden. Tëlëfôônwienkel? Verplicht blanke bijstandsmoeder Jolanda aannemen voor achter de balie. Surinaams eethuis? Verplicht 46 jarige Gerard aannemen om de roti te bezorgen.

PandaBeep | 07-09-16 | 10:24

Werknemers boven de 50 turven. Dat is pas makkelijk werk.

Piet Karbiet | 07-09-16 | 10:24

Dacht het niet, DENK meneer!!
Het lijkt hier tijdens projecten, waarvoor er veel tijdelijk personeel wordt ingehuurd, wel de mini Verenigde Naties qua nationaliteiten.
Als ik dat moet gaan administreren; etniciteit in relatie tot beloning, kost dat iemand een halve dag in de week.
Wie gaat dat betalen?

Berbaar | 07-09-16 | 10:23

Ik zou wel allochtonen aannemen, maar geen moslims, ook op het werk wil ik namelijk gewoon vrijuit kunnen blijven praten. Daarbij klitten moslims altijd bijelkaar en mogen wel constant hun afschuw laten blijken over Nederlanders en Israel, maar wij mogen niet praten over Opsporing Verzocht, straatterreur, buitenlanders met uitkeringen, palestijnen, IS, intergratie, de islam, Mohammed etc

Patje2011 | 07-09-16 | 10:22

Buiten dat dit een erg opvallend en idioot voorbeeld is, is het bredere probleem voor mij dat iedere wethouder, ieder Kamerlid, iedere hoge ambtenaar, een eigen wetje of regeltje wil invoeren. Doet het goed bij de bitterballen. Dat leidt tot deze idioterie. Er komen wel heel veel regeltjes bij, maar er gaan nooit regeltjes af. Zowel ambtenarij als bedrijfsleven kunnen die bureaucratische molen op een moment niet meer bolwerken. Volgens mij hebben we dat punt al nagenoeg bereikt.

Sjors W. | 07-09-16 | 10:21

is al onderzocht:
oost Aziaten verdienen het meest.
feit.
en daar is niks mis mee. Ze werken ook harder (dan afrikanen of arabieren).

Wutbürger_ | 07-09-16 | 10:21

En tenslotte verlangt DENK dat bedrijven in hun jaarverslag gaan opnemen wat elke etnische groep daar verdient, en waar er sprake is van ongelijke beloning van vrouwen en mannen,
Van Rossem -

Loop maar een jaartje of twee door de straten van Zuilen (utrecht) en dan kijken we weer verder, Heer Keklik Yucel. Kijken we of dat ´jaarverslag´ plus die ´beloning´ stand houdt.

Iets zegt me dat het weinig zin heeft. Wolf.

chicago river | 07-09-16 | 10:20

en da's niet eerlijk. Oh nee.
@vraagstaart | 07-09-16 | 10:11

*zingt*
♪calimero....♫

necrosis | 07-09-16 | 10:19

DENGK, de Turkse inquisitie. Maar is al bekend waarom Sylvana Simons gisteren IN de 2e kamer zat?

Poesmobiel | 07-09-16 | 10:19

Er is wel een lijst van Gulen aanhangers in Nederland. Ik zal hem even lekken: appa, Ilhan Tekir (GL-dubbelspion), die autorij-instructeur uit de buurt van Den Haag, Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu (beide dubbelspionnen), Meewind Burhani (duidelijk nu van binnenuit bezig), Frank van der Linde en Abulkasim ‘Fuck de koning’ Al Jaberi.

TheseDays00 | 07-09-16 | 10:18

Heerlijk blank hier op de werkvloer. Hoef je ook niet zo op je spullen te letten.

aardappelninja | 07-09-16 | 10:18

@panadol | 07-09-16 | 10:16
Nah! Ik zie ook nooit roomblanke bij de Turkse supermarkt om de hoek... Discriminatie? Ik vind het in iedergeval verdacht.

Barkruk2 | 07-09-16 | 10:18

Gaan we dan ook afkomst bij criminele activiteiten vastleggen middels de wet?

ronald2887 | 07-09-16 | 10:17

Je personeel etnisch profileren dus?

JeSuisErKlaarMee | 07-09-16 | 10:16

Begin maar eens met turven in de vele döner zaken die ons land rijk is. Eens kijken hoe divers het personeel in die zaken is.

panadol | 07-09-16 | 10:16

Net als je denkt dat we de bodem wel bereikt hebben dan dient er zich een nieuw dieptepunt aan. Mijn god, waar moet dit heen.

Infidel66 | 07-09-16 | 10:15

En dan te bedenken dat deze flapdrollen vanaf maart 2017 met 5 ofzo zijn. Dat ook Sylvana nog gaat dramnegeren in de Kamer. De topics zijn dan helemaal niet meer aan te slepen.

de Voorzittert | 07-09-16 | 10:14

En DENK? Hoeveel blanken werken er in Turkse of Marokkaanse bedrijven in Nederland?

Patje2011 | 07-09-16 | 10:14

In dezelfde functie kan ik me niet voorstellen dat een roomblanke (veel) meer verdient dan een een allochtoon, behalve natuurlijk de gebruikelijke schaalverschillen op basis van kwaliteit, inzet, ellenbogenwerk e.d.
Echter netto genomen zal dit wel kloppen want ondanks de gelijke kans die allochtonen hebben in het onderwijs zie je het percentage allochtonen afnemen naarmate het niveau stijgt...

FransjeGoedHart | 07-09-16 | 10:14

Barbarous_Relic | 07-09-16 | 10:12

Je vergeet nog de mensen met meerdere piercings in het gezicht, die minderheid wordt vaak vergeten.

eerstneukendanpraten | 07-09-16 | 10:14

Öztürk is ook maar een slaaf van Erdogan.
Waarschijnlijk met een zeer laag IQ. Hij weet dus niet beter...

Roken Toegestaan | 07-09-16 | 10:13

Ik word een beetje moe van al die Erdoturken, Gulen aanhangers, Koerden, Typhoons, Sylvana's, Palestijnenknuffelaars, rasopportunisten, Klavers, Pechtolden en allerhande overige zakkenvullers en klaplopers.
En dan te bedenken dat dit circus van B acteurs nog ten minste 6 maanden door gaat tot TK verkiezingen 2017.

Prof. Pim Pam Pet | 07-09-16 | 10:13

DENK de ongekozen Turkse partij in de tweede kamer. In wat voor raar land leef ik toch.

Patje2011 | 07-09-16 | 10:12

Discriminatie op basis van huidskleur.

Vogelbeest | 07-09-16 | 10:12

Zoals ik al lang geleden zei > De ingestelde vrouwenquotum in de bedrijfstop zal gevolgd worden door een allochtonenquotum. Want anders is het niet eerlijk verdeeld. Voeg dan gelijk een tokkiequotum erbij, want die zijn ook ondervertegenwoordigd in de top. En reken maar dat die mensen ook gediscrimineerd worden met hun tattoo's in hun nek. Wat zijn we allemaal zielig heh.

Barbarous_Relic | 07-09-16 | 10:12

Klinkt juist heel leuk, wie wil nou niet weten hoeveel beter hij als Blanke Man (tm) er voor staat?

Ommie de HaatMoker | 07-09-16 | 10:11

Deze gevaarlijke club negeren.Ze kunnen zoveel willen,men hoeft er niet aan mee te doen .

altijdfeest | 07-09-16 | 10:11

Schoenenpoetsen wordt bij ons gelijk betaald hoor...

MichieldeMuiter | 07-09-16 | 10:11

Ongelofelijk racistisch van DENK weer dat ze geen aandacht besteden aan den verticaal uitgedaagde medemensch. Ik eis dat in jaarverslagen opgenomen wordt wat de beloning per werknemer is, uitgedrukt in de verschillende groepen lichaamslengte. Want die lange darmen, die verdienen altijd meer dan de kleintjes en da's niet eerlijk. Oh nee.

vraagstaart | 07-09-16 | 10:11

DENK het niet. Doei.

de Voorzittert | 07-09-16 | 10:10

Even bij de Turkse supermarket hier lopen turven: 0 niet etnische minderheden. Even hier op het bedrijf lopen doen: 50/50 (alleen etnisch niet m/v, hlgt, gehandicapt gedaan). Wat is meneer zijn punt?

TheseDays00 | 07-09-16 | 10:10

Laat hij dit plan indienen bij zijn vriend Erdogan .En zich bemoeien met de politiek in Turkije ,,zal hij snel met 'n paar blauwe ogen rondlopen ,je schijnt daar namelijk nogal snel van de trap te vallen .

fleurtje | 07-09-16 | 10:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken