Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trieste Rechtszaak du Jour - De #Doodrijder

Vandaag in de rechtbank. De Zaak #Doodrijder. Gedrogeerde drugsidioot in een rappe Volkswagen IV R32 met 240 PK en 4WD jakkert met 200+ km over de vluchtstrook, rijdt een vader van drie kinderen dood (foto van vader Ricardo) en die kinderen zwaargewond. (Video van het ongeluk hier.) Hashtag is #doodrijder en die akelige Spong zijn advocaat. Brrrr. Update: Beelden van de VW Golf op de A2
Update: #Doodrijder reed 237 km/h op de A2.
Update: Eis: 8 jaar cel.

Reaguursels

Inloggen

De schuldige id:
1-Volkswagem om zo'n snelle Golf te maken
2-De Speed, arme man wist niet wat dar was
3-De Marihuana, de stakker wist niet, na 29 jaar
Dampen, dat dat invloed op je gedrag kan hebben
En nog minder 5 jointjes als ontbijt.
4-Na zijn 5 jointjes ontbijt gaat hij naar buiten
En showt hij zijn pienel aan de buurvrouw, is
Toch normaal?
5-Stapt in zijn Golf om een beetje af te kikken
Ruineert twee families.
6- De schuldige? De Speed en Het jointjes ontbijt

Uitspraak, 100 uur schoffelen en 2 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid.

Realiteit, schoffelen doet hij niet vanwege rugpijn en wachtlijst en met de ontzegging van de rijbevoegdheid veegt hij zijn dikke kont mee af.

MenteSuperior | 30-08-16 | 09:55

Die gladjanus van een Spong maakt zich met de week belachelijker. En voor de dader is maar één straf afdoende: een vuurpeloton.

Murk Ratte | 30-08-16 | 02:12

Hij had speed op, dus hij moest wel speedy rijden... logisch.

Jan Gordelroos | 30-08-16 | 01:48

Gewoon lang in het gevang met die man en dan de rest van zijn leven omdat ie misschien een auto moet hebben, mag van mij maar dan zo'n 45km uitvoering, De rest van de rijbewijzen moet gewoon onbereikbaar zijn voor hem zijn, voor de rest van zijn verrotte leven, en heel eenvoudig iedere keer als ie betrapt wordt op rijden in iets anders 5 jaar cel.

Umberto die trotzoni | 30-08-16 | 00:52

@cabrão | 29-08-16 | 17:57
Ook heeft de afdoening van deze zaak lang op zich laten wachten en zijn er door het Openbaar Ministerie geen bijzondere omstandigheden aangevoerd die dit kunnen verklaren. Dit alles maakt dat de rechtbank een taakstraf voor de maximale duur van 240 uur passend vindt.

Dus omdat het OM er lang over doet komt een doodrijder er af met een taakstraf van 240 uur. En u bagitaliseerd dat door te zeggen: Och ff niet goed opgelet?
Lees u eens in over de term jurispudentie, ook mijn voorbeeld zal bij een toekomstig doodrij-geval door andere rechters als maatstaaf gebruikt worden.

Is dit nog nieuws? | 29-08-16 | 21:17

@RonW | 29-08-16 | 14:26
Dank je. We doen ons best.

Litsehimmel | 29-08-16 | 20:18

Spong, wat een walgelijk mens, bah!

Slim Pickens | 29-08-16 | 18:51

Is dit nog nieuws? | 29-08-16 | 14:45
slaat toch nergens op om die twee zaken met elkaar te vergelijken. Die man uit Den Bosch reed toch geen 200+ en was toch niet compleet onder invloed. Even niet opgelet. Kan iedereen gebeuren.

cabrão | 29-08-16 | 17:57

@ Sjefke7807 | 29-08-16 | 13:43
Alle strafadvocaten nemen graag je zwarte geld in ontvangst.

OhJee | 29-08-16 | 17:33

Waarom weten we zo weinig over die Neil van der L.?
Niet eens een zwart balkje foto?

mereggie | 29-08-16 | 17:14

Het verweer die je wist dat zou komen: Neil was ontoerekeningsvatbaar en kan daarom niet worden gestraft, aldus zijn ethisch hoogstaande advocaat mr G. Spong.

Glasgow Argus | 29-08-16 | 16:34

Dirk III | 29-08-16 | 15:50
8 jaar is de eis.. nu is 'zijn'(door u en mij betaalde verdediger van de dader) advocaat aan het woord. Zijn kundigheid zal ervoor zorgen dat hij 'wegkomt'met een zeer lage straf zoniet 140 uren schoffelen. Net als die pool die 3 mensen doodreed.. en niet bewezen kon worden dat er sprake was van doodslag!
En die overigens dat nog een reden vond om naar elders zich te verplaatsen om een later hogere opgelegde straf door een nieuwe rechtszaak te ontlopen.Hij kreeg 2jaar! 2 jaar voor het doodrijden van een opa,oma en kleinkind van 2 jaar.

fikkieblijf! | 29-08-16 | 15:59

8 jaar in NL = 4 jaar
- aftrek van voorarrest
- goed gedrag
- resocialisatie (voorbereiding terugkeer in maatschappij)
Blijft over: Max 2 jaar zitten en dan een jaartje met een enkelband.
Keiharde realiteit voor de nabestaanden dat je leven en het verwoesten van alle levens van de kinderen en de rest niet meer waard is.

Dirk III | 29-08-16 | 15:50

Kunnen we dit soort sociaal onaangepasten niet permanent uit onze samenleving verwijderen? Ze brengen toch alléén maar ellende.

Wa jij wil... | 29-08-16 | 14:54

Hoeveel kregen die Maroturken die op Laan NOI iemand 99% het leven uit sloegen?

Bram van Ojik | 29-08-16 | 14:52

En voor altijd het rijbewijs afgepakt, mag ik hopen? Die vent moet nooit meer achter het stuur kruipen. Pak de bus maar lekker.

Piet van het Padje | 29-08-16 | 14:52

-weggejorist-

lasttango2016 | 29-08-16 | 14:47

Jullie willen bloed en ruiken bloed, maar wat heeft die jongen nou eigenlijk allemaal misdaan? Kan iedereen gebeuren. Beetje lakschade en wat remsporen. Nee, deze jongen is het echte slachtoffer van het geheel. Auto kaduuk, rijbewijs opnieuw zien te behalen en afgang in zijn kennis circuit. Zijn opgebouwd badass stoere snelle jongen geheel aan duigen. Heeft Spong me persoonlijk verteld.

verbanden | 29-08-16 | 14:46

T is de eis he, wacht maar tot D66 rechters er een taakstrafje van maken ivm jurispudentie.
Ondertussen:
www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...

's-Hertogenbosch, 24 augustus 2016
De rechtbank Oost-Brabant heeft een 28-jarige man uit ’s-Hertogenbosch veroordeeld tot een taakstraf van 240 uur en een voorwaardelijke rijontzegging van 12 maanden voor het veroorzaken van een ongeval waarbij de bestuurder van een scootmobiel om het leven kwam.

Is dit nog nieuws? | 29-08-16 | 14:45

@jaap932057795966 | 29-08-16 | 14:35
Dat zijn hele primitieve gedachten, hoor ik altijd zeggen. Maar ik begrijp je volkomen. Kom aan mijn kind en ik sloop je.

Kameroudste | 29-08-16 | 14:45

Wanneer je een dergelijke daad op je geweten hebt, en je hebt nog een beetje zelfrespect over, dien je jezelf van het leven te beroven.

spelen | 29-08-16 | 14:40

Als hij dit mijn zoon en kleinkinderen had aangedaan dan wist ik hem te vinden ook na zijn gevangenisstraf en had met opgeheven hoofd mijn straf voor moord met voorbedachte rade aangehoord. Maar goed die lul mag blij zijn dat hij dat niet gedan heeft.

jaap932057795966 | 29-08-16 | 14:35

Het gaat dus om het hier meer dan eens bewierookte en gelauwerde gebruik van speed en joints.
Misschien zit er toch een scherp randje aan dat verruimen der geest.

Psychose met 237 kilometer per uur

www.telegraaf.nl/e/26499088

hfakker | 29-08-16 | 14:32

Gelukkig ook tien jaar rij ontzegging! Kan hij in ieder geval niet op de binnenplaats van de gevangenis rondjes gaan scheuren. Pfff, wat een opluchting.

Pedronegro | 29-08-16 | 14:30

@ Litsehimmel | 29-08-16 | 14:14:

Wat een ellende. Sterkte in ieder geval.

RonW | 29-08-16 | 14:26

sickstyle | 29-08-16 | 13:45

zojuist bekend.. OVJ eis 8 jaar en 10 jaar rijontzegging.. zal wel uitkomen op 2 jaar en na aftrek voorarrest staat ie volgende jaarwisseling weer met cannabiskop en speed snuivend te feesten op een gezond en gelukkig nieuw jaar..

8 jaar eis voor het dood rijden van een onschuldige burger en het invalide maken van 3 personen waarvan 2 jonge kinderen.. 8 jaar!!

fikkieblijf! | 29-08-16 | 14:22

8 jaar geëist, eens kijken hoe lang ie echt moet zitten.

Koraalverhaal | 29-08-16 | 14:21

Wij hebben persoonlijk vorig jaar ook iets dergelijks meegemaakt. Mijn man en hond kwamen t.g.v. een ongeluk om het leven. Geen getuigen dus geen strafzaak. Juridisch gezien te begrijpen, maar emotioneel gezien is het hele gezin kapot gegaan.

Litsehimmel | 29-08-16 | 14:14

Is de dader van dit ongeluk al gevierendeeld? Ik stel graag een paard ter beschikking als ik er zelf op mag rijden.

Dirk III | 29-08-16 | 14:12

-weggejorist-

Pompenkoning | 29-08-16 | 13:50

Als deze waanzinnige mongool niet een paar jaar met sowieso minstens 10 jaar de cel in gaat dan is dit land werkelijk kapot en dient er eens groot schip te worden gehouden in onze rechterlijke macht.

sickstyle | 29-08-16 | 13:45

@kryptos | 29-08-16 | 10:22
Dat vraag ik me nu ook altijd af. Waar dóen die lui het van! U en ik kunnen een pro deo prutsertje krijgen mochten we een advocaat nodig hebben. En dit soort lui krijgen op de één of andere manier altijd de beste raadslieden toegeschoven.

@Reinaert | 29-08-16 | 10:22
Roflollend over de grond hier. En dan laat ik hoogstpersoonlijk een héle grote container met glijmiddel bezorgen op adres van keuze.

Verder zal ik het hier maar bij laten. Want ik heb nog wel een passende straf voor pisvlekken zoals deze. *Iets met de 850 Tons Pers 5 van de extrusie mompelt*

Sjefke7807 | 29-08-16 | 13:43

Barry Hay | 29-08-16 | 11:27
klopt, Spong kickt op het 'bereiken van het 'best mogelijk te behalen verdedigings'resultaat en de minst mogelijke 'straf'? voor het grootste uitschot te behalen. Totaal geen enkel mededogen voor de slachtoffers daarin.. en de toekomstige slachtoffers daardoor los van wat er na zo'n rechtszaak verder wordt aangericht bij de slachtoffers. Kicken en betaald door de gemeenschap! echt nodig om zijn pensioen aan te vullen is dit werk namelijk niet, hij hoeft deze man niet te verdedigen. Hij doet het puur voor zijn eigen trots en kickmoment. De dader loopt dankzij deze toegevoegde narcistische verdedigingsuitvoering binnen notime glunderend de coffeeshop in om daarna vol speed weer de autoweg op te scheuren..

fikkieblijf! | 29-08-16 | 13:38

Ach ja, de deskukigheid van de rechters gaan hun werk doen vanuit hun pacifistische denk cultuur.
De man wordt in de watten gelegd, let maar op.

lanexx | 29-08-16 | 13:33

Pierrepoint | 29-08-16 | 13:21

Ja helemaal duidelijk. Ik lees ftm.nl ook.

Vespucci | 29-08-16 | 13:25

Vespucci | 29-08-16 | 13:14
Dit soort ellende wordt door onze machthebbers bewust ingezet. Boosmaaktopics die binnen een dag weer vergeten zijn, zijn ideaal voor de bovenonsgestelden. Als het gepeupel zich hier druk over maakt, maken ze zich tenminste niet druk over zaken die hen op de langere termijn raken. Follow the money! Er is een hele goede reden dat D66 de rechterlijke macht veroverd heeft.

Pierrepoint | 29-08-16 | 13:21

Je bent dus ontoerekeningsvatbaar als je een paar joints hebt gerookt en een paar lijnen speed hebt gebruikt. Ik heb dus mijn belastingaangifte gedaan onder invloed en was dus ontoerekeningsvatbaar. Sorry daarvoor en ik zal het nooit meer doen.

Vespucci | 29-08-16 | 13:20

@Exitritus | 29-08-16 | 10:46
Hij lijdt duidelijk aan "verwarde man", dus de straf kan nog wel iets lager uitvallen

Haatgenerator | 29-08-16 | 13:18

extra schokkerend dat deze 'was niet mijn doel om anderen de dood en invaliditeit in te rijden en kan er niets aan doen? want speed en cannibis en dan autorijden blijken niet samen te gaan en zal het dan ook nooit meer doen om na gebruik in een auto te stappen..'dader een landsbekende advocaat voor zijn 'verdediging'onder 'toevoeging'krijgt. Die 'recht'toevoeging waar de slachtoffers geen recht op hebben!!Die toevoeging die door de rest van werkend Nederland verplicht moet worden opgebracht.!

fikkieblijf! | 29-08-16 | 13:16

Ik hoop dat er een stoel in de buurt staat die de nabestaanden straks richting de rechter kunnen gooien want de rechtelijke macht in Nederland kennende ....

Der Schnitzeljäger | 29-08-16 | 13:15

hoevenpe | 29-08-16 | 13:08

Inderdaad GS ga eens in dit soort dingen duiken en de onderste steen bovenhalen. En dan ook echt die onderste steen bedoel ik. Niet zo'n Rutte-onderste-steen. Stuur Rutger er eens op af. Open een rekening voor deze mensen zodat ze financiële hulp krijgen.Bij dit soort berichten schieten echt de tranen in m'n ogen.

Vespucci | 29-08-16 | 13:14

@cabrão | 29-08-16 | 13:05
Ik zou zeggen, GS kom er eens in...
Sommige dingen zijn gewoon schandalig.

hoevenpe | 29-08-16 | 13:08

Ricardo krijg je nergens meer mee terug, maar hier kunnen overheid en/of verzekeringsmaatschappij(en) wél degenlijk wat aan doen: Saskia BellemanVerified account ‏@SaskiaBelleman 2h2 hours ago
Het gezin raakte ook hun huis kwijt. Het gezin kan de huur niet meer opbrengen. #doodrijder
4 retweets 2 likes

cabrão | 29-08-16 | 13:05

Ik ben bang dat de hardste straf die hij krijgt direct uit Leeuwarden gekomen is: met 137km/h te hard door de TC...

hoevenpe | 29-08-16 | 13:01

Over Spong, een advocaat heeft de plicht om alles uit de kast te halen om zijn cliënt te verdedigen, in dictaturen is dat anders daar werkt de advocaat mee om de verdachte te veroordelen. Nu is het in sommige gevallen een fictie dat de almachtige staat tegenover een zielig individu staat maar niet in gevallen als Lucia de Berk, Puttense moordzaak, Schiedamse parkmoord om maar wat te noemen.

bijna_raak | 29-08-16 | 12:43

Donkersloot | 29-08-16 | 12:33

De man doet alleen zijn werk als er veel publieke
belangstelling is. En over zijn werkwijze -zoals het inschakelen van deskundigen die vet betaald krijgen- is echt wel wat te zeggen. Spong is een media-pis-nicht. Wat overigens niet veel mensen weten is dat hij ooit rechter was en een volkomen onschuldig mens achter de tralies zette en zijn leven verwoestte. Dat was de zaak van de Zaanse paskamermoord.https://nl.wikipedia.org/wiki/Zaanse_paskamermoord

Vespucci | 29-08-16 | 12:39

Vanwaar die weerzin tegen Spong? Iedere verdachte in dit land heeft recht op een advocaat, of het nou Wilders, Volkert van der G., Patrick Kluivert of de Nederlandse Staat is. De man doet zijn werk.

Donkersloot | 29-08-16 | 12:33

kweethetooknietbeter | 29-08-16 | 12:24

Ik las het in het verslag van Saskia Belleman. Ik zou dat ook wel eens uitgezocht willen hebben.

Vespucci | 29-08-16 | 12:33

@Vespucci | 29-08-16 | 12:13
Ik ben erg benieuwd hoe dat nu precies zit en waarom er hier geen uitzondering kon worden gemaakt.

kweethetooknietbeter | 29-08-16 | 12:24

En daar hebben we het. Ontoerekeningsvatbaar. We konden er op wachten...

mereggie | 29-08-16 | 12:21

Ik zeg, 4 maanden voorwaardelijke rij-ontzegging. Dat zal 'm leren!

L. Vis | 29-08-16 | 12:20

Ja hoor, het hoge woord van de deskundige is er uit lees ik bij Saskia: z'n gedrag is veroorzaakt door een psychose! Konnie niks aan doen dus!

RonW | 29-08-16 | 12:19

lasttango2016 | 29-08-16 | 11:57
Saskia Belleman heeft het verkeerd opgeschreven zie ik.
Mijn excuses je hebt het goed gelezen.

I.P standing up | 29-08-16 | 12:15

-weggejorist-

Vespucci | 29-08-16 | 12:13

lasttango2016 | 29-08-16 | 11:57
Het is Neil van der L (46). Even goed lezen alvorens je de verkeerde aanwijst.

I.P standing up | 29-08-16 | 12:10

lasttango2016 | 29-08-16 | 11:57
Neil van der L

cabrão | 29-08-16 | 12:02

he geen stijl wie is die Neil van der V en waarom heeft deze hond een nog grotere hond als advocaat - dit stinkt !!!

duik daar eens in ????

lasttango2016 | 29-08-16 | 11:57

Ikdus | 29-08-16 | 11:46
Je hebt helemaal gelijk, met of zonder rijbewijs. Ze laten mensen die 36x+ gepakt zijn voor rijden onder invloed ook hun rijbewijs behouden dus dat maakt geen donder uit. Beter is het dit soort idioten weg te stoppen, weg uit de maatschappij.

Dirk III | 29-08-16 | 11:53

@Barry Hay | 29-08-16 | 11:27
Niet waar.
Hij moet een reden aanvoeren van bijvoorbeeld persoonlijke betrokkenheid.
Als het recht willekeur toepast door bijvoorbeeld sommige verdachten slechtere advocaten toe te staan dan anderen gaat het systeem (nog verder) onderuit.
Er is hier een aantal mensen dat zijn emoties laat leiden in 'enkele casus' versus over lange tijd het gehele rechtssysteem en rechtvaardigheid.
Dat is begrijpelijk maar dom korte termijn denken.

hfakker | 29-08-16 | 11:52

kryptos | 29-08-16 | 10:22
Weet iemand al hoe dat geregeld is? Spong komt niet prodeo een arme verslaafde helpen. Wat en wie zitten achter deze sneue doodrijder?!

Jan-1986 | 29-08-16 | 11:49

Aangezien er in NL geen doodstraf geldt, zal hij nooit een gepaste straf kunnen krijgen.

Vout | 29-08-16 | 11:48

Lui die met sporen van amfetamine en cannabis in het bloed, dus onder invloed, gewoon achter het stuur kruipen berecht je voor moord.
Schijt aan de wereld als je in die staat gaat rijden. Dan moet je dus ook schijt aan hun hebben.
Verplicht een pro deo advocaat die morgen begonnen is met de opleiding en opbergen maar.

Rijontzegging zegt die lui toch niks. Wat gaan ze je afpakken dan als je gepakt wordt zonder rijbewijs?

Ikdus | 29-08-16 | 11:46

Welke politieke partij gaat het wetsvoorstel doen om rijden onder invloed van alcohol en/of verdovende middelen, meteen betekent dat sprake is van voorbedachte rade en opzet bij het veroorzaken van een dodelijk ongeluk?
.
Het is maar een vraagje, zal wel oorverdovend stil blijven......

LaatmaarLu? | 29-08-16 | 11:45

@CaseIf | 29-08-16 | 11:40
Omdat een evenwichtige rechtsstaat gebaseerd op open rechtszaken met heldere aanklacht, verdediging en veroordeling veel zwaarder wegen dan één ogenschijnlijk heldere zaak.
Omdat van '100% duidelijk' naar '100% onduidelijk' een glijdende schaal is.
Omdat goedevrechtsspraak vergt dat iedere verdachte gelijk wordt behandeld.
Omdat er nog steeds onschuldigen worden veroordeeld 'omdat het toch 100% duidelijk was'.
Etc etc

hfakker | 29-08-16 | 11:44

cabrão | 29-08-16 | 11:13
Huh? Was slechts antwoord op je vraag waarom Spong de zaak nam
ah... ik dacht dat het een respons was op een eerdere vraag van mij.

cabrão | 29-08-16 | 11:42

Waarom moet er zo'n hele poppenkast rechtszaak gevoerd worden waarbij de slachtoffers nog 's extra trauma krijgen? Zaak is toch duidelijk? Zou wat mij betreft een hamerstuk koeten zijn. Afvoeren, klaar!

CaseIf | 29-08-16 | 11:40

cabrão | 29-08-16 | 11:13
Huh? Was slechts antwoord op je vraag waarom Spong de zaak nam

Gen. Maximus | 29-08-16 | 11:33

Volgens ooggetuigen reed de man zeker 200 kilometer per uur. Van der L. zei vandaag in de rechtbank ook enorm geschrokken te zijn van zijn snelheid. Uit onderzoek bleek dat hij gemiddeld 217 kilometer per uur reed en op het moment van het ongeluk zelfs 237 kilometer per uur.

,,'Ik wist niet wat mij bezielde die dag', zei Van der L. eerder. ,,Ik snap het nog steeds niet.''

Grutjes.... dat is vast reden voor straf verlaging, heel zielug enzo.
Van der L. verklaarde vandaag dat hij niet weet of hij in de auto joints had gerookt. Destijds zei hij vier of vijf joints te hebben gerookt. Uit lichamelijk onderzoek blijkt dat hij amfetamine en cannabis in zijn bloed had.

Ach jee, ontoerekeningsvatbaar....

Alleen al hierom ben ik voor het invoeren van de doodstraf. Weg met dit soort idioten.
*rondje lopen gaat om af te koelen*

Is dit nog nieuws? | 29-08-16 | 11:32

"die akelige Spong zijn advocaat. Brrrr.".
Iemand zijn advocaat framen is niet 'tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'. Nee dat is hartstikke fout.
Iedereen! Heeft recht op verdediging door een advocaat.
Want anders?
ErdoGodwin! Allemaal1!!!!!1!

hfakker | 29-08-16 | 11:31

Iedereen die Spong hier aan het verdedigen is. Hij HOEFT deze zaak helemaal niet te doen he? Maar Spong is een narcistische klootzak die dit weer lekker uit kan melken door in de derderangs talkshowtjes te komen en zich uiteindelijk met het resultaat op de borst kan kloppen.
Een resultaat wat geheel recht doet aan het type advocaat dat hij is.

Barry Hay | 29-08-16 | 11:27

Hij heette toch Neil van der L?

Ga naar Azazel | 29-08-16 | 11:20

Uit de tweets van Saskia Belleman:

Zijn kleinzoons lagen maanden in het ziekenhuis. Moesten lang revalideren. Beide jongens zijn voor rest leven gehandicapt.
Bovendien verloren beide jongens bij het ongeluk hun vader. "Wij hebben levenslang gekregen", zegt hun opa.

kweethetooknietbeter | 29-08-16 | 11:20

Ik hoop dat de totaalmalloot enorm uitgewoond wordt tijdens die twee weken dat hij moet zitten. Zodat hij in ieder geval de rest van zijn leven niet zonder een luier kan.

Dirk III | 29-08-16 | 11:19

Hoor net dat een van die kinderen blijven gehandicapt is.

Pikkebaas | 29-08-16 | 11:15

cabrão | 29-08-16 | 11:06
Exposure. Onbetaalbare free publicity..... Aanschuiven bij talkshows, trending zijn op twitter etc. etc.
Gen. Maximus | 29-08-16 | 11:09
Dan heb je het over D66 politici en niet over rechters, neem ik aan.

cabrão | 29-08-16 | 11:13

cabrão | 29-08-16 | 11:06
Exposure. Onbetaalbare free publicity..... Aanschuiven bij talkshows, trending zijn op twitter etc. etc.

Gen. Maximus | 29-08-16 | 11:09

-weggejorist-

toolate | 29-08-16 | 11:06

Hoe komen dit soort losers toch altijd aan een 'top'advocaat?
Hufter | 29-08-16 | 11:02

ik vraag mij af waarom Spong deze zaak op zich neemt. Om het geld zal het hem vast niet te doen zijn aangezien hij meer zaken aangeboden krijgt dan dat hij kan behappen

cabrão | 29-08-16 | 11:06

Advocaat zijn is een raar beroep en Spong is een lul, maar dat is zijn werk. Ik hoop dat die psychopaat een heel zware straf krijgt, in ieder geval het hoogste dat voor dood door schuld te krijgen is. Meer zit er denk ik niet in.

Bokito ergo sum | 29-08-16 | 11:06

Heeft de advocaat al namens zijn cliënt verklaard dat 1: het gaspedaal bleef hangen, 2: de snelheidsmeter bleef hangen, 3: hij werd gestoken door een wesp en in paniek raakte, 4, 5, 6 enz. ( vul maar aan)

loze stijl | 29-08-16 | 11:05

@Hufter | 29-08-16 | 11:02
Dat vraag ik me bij mensen als Holleeder ook wel eens af.
Sommige dingen moet je niet willen weten.....

necrosis | 29-08-16 | 11:04

@ hoevenpe | 29-08-16 | 10:54:

Het gaat om een auto uit 2003. Een afgeragd, maar nog steeds bloedsnel examplaar is voor een paar duizend euro te koop.

RonW | 29-08-16 | 11:03

Niemand?
Ik zou me snoeihard laten doen door Saskia Belleman.
*verwacht boe-geroep*

necrosis | 29-08-16 | 11:02

Hoe komen dit soort losers toch altijd aan een 'top'advocaat?

Hufter | 29-08-16 | 11:02

Geef dit tuig het nadeel van elke twijfel.

Fijnstoffer | 29-08-16 | 11:02

@Bijtendehond | 29-08-16 | 10:56
Zulke malloten moet je het rijbewijs voor eeuwig afpakken.
Geen herkansing voor dergelijke hersenloze mongolen in hun opgefokte auto's.

necrosis | 29-08-16 | 11:01

@Vloberto | 29-08-16 | 10:49
Ja, klopt. Een advocaat speelt gewoon via de spelregels voor zijn cliënt een zo laag mogelijke straf er probeert uit te slepen. En dat gebeurd door het de rechter(s) zoveel mogelijk zand in de ogen te strooien en rookgordijnen op te werpen. Het gaat dan in de rechtbank niet om waarheidsvinding, maar om wie het meest geloofwaardig een verhaal in elkaar weet te draaien. En als je goed bent in dat spelletje, kun je daar veel geld voor vragen.

kweethetooknietbeter | 29-08-16 | 10:58

Gewoon vastzetten voor doodslag met voorbedachte rade..

WellusNietus | 29-08-16 | 10:58

240 uur schoffelen en 6 maanden voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid. Gok ik. Rechtspraak in Nederland is namelijk verworden tot een middagje cabaret. Alleen dan niet écht om te lachen.

De moeder van Ricardo maakt al niet meer mee wat voor straf de moordenaar krijgt. Misschien maar goed ook voor het mens.

Kameroudste | 29-08-16 | 10:57

Reaguursels in dit soort topics hebben het bijna altijd over "D66 rechters". Is dat op feiten gebaseerd of zijn het hier allemaal papagaaien ?

cabrão | 29-08-16 | 10:56

Als je zo iemand zijn rijbewijs niet voor de rest van zijn leven afpakt ben je mede schuldig aan de volgende slachtoffers en mag je mee de bak in als rechter.

Dirk III | 29-08-16 | 10:56

@Voorbeeldige | 29-08-16 | 10:48
Toch zou ik als ik in zijn toga zou staan, heel veel moeite hebben met het verdedigen van levensdelicten. De man is zeventig, waarom neemt hij dit soort zaken nog aan?

Guido | 29-08-16 | 10:55

2x de doodstraf, waarvan 1x voorwaardelijk.

maar toch | 29-08-16 | 10:55

Zag net de video van een getuige. Man man man, wat een leed heeft deze totaalidioot veroorzaakt.

Dirk III | 29-08-16 | 10:55

@miff | 29-08-16 | 10:50
Dat is een goede oplossing; net zoals er in Amsterdam nooit een criminele afrekening plaatsvindt met AK's dankzij het verbod op wapenbezit.

dlseth_ | 29-08-16 | 10:54

Het is te hopen dat de rechter denkt vanuit het gevoel van de nabestaanden, denkt aan de kinderen die hun vader zijn kwijtgeraakt. Maar het zal wel weer zo zijn dat de dader als slachtoffer van de omstandigheden gezien wordt. En met een gerenommeerde advocaat als Spong, die deze klus niet pro-Deo zal doen, zal de strafeis niet al te hoog zijn.

Mannes | 29-08-16 | 10:54

Gevangenis straf gewoon per gewonde/dode geven. Dus 10 jaar voor dode vader, en ieder 8 jaar voor gewonde kinderen. Een jaar of 20 op zn minst mag ik hopen?
Maar iedereen voelt al aankomen dat er vast waar een D66 rechter bij betrokken zal zijn die hier weer een fopstraf voor gaat uitdelen...

WatZalIkErvanZeggen | 29-08-16 | 10:54

Wat ik me dan afvraag: wat doet zo'n type met een "Volkswagen IV R32 met 240 PK en 4WD"? Waar kan deze blijkbaar toch wat labiele simpele ziel zo'n wagen van betalen...

hoevenpe | 29-08-16 | 10:54

Feynman | 29-08-16 | 10:37
Het is een beetje waar de banenrepubliek Nederland tot gekomen is. De minimum straffen zijn hard nodig in deze tijden waar aan "rehabilitatie" zoveel waarde worst gehecht.
.
Rehabilitatie klinkt allemaal heel leuk, maar laten we vooral een signaal afgeven waarin duidelijk wordt dat als je met je doorgesnoven kop iemand doodrijdt, je vervolgens wel voor een zeer lange tijd achter de tralies verdwijnt; slechte jeugd of niet.

HaatAth3ist | 29-08-16 | 10:53

@dlseth_ | 29-08-16 | 10:44
Spong is een zeer goede advocaat, en doet wat hij moet doen.
Ik zou het echter niet kunnen.
Ik zou geen vrijspraak kunnen of durven eisen voor een dopehead die mensen doodrijdt.
Maar Spong zit nu in dezelfde stoel als velen van de slachtoffers van zijn cliënten.

necrosis | 29-08-16 | 10:52

@dr Rechts | 29-08-16 | 10:48
Speed.


kweethetooknietbeter | 29-08-16 | 10:51

Gek he, op het gebied van wapens verbieden we alles in Nederland, maar auto's begrenzen op de maximaal toegestane snelheid in Nederland (130 km/ uur) krijg je er met geen mogelijkheid doorheen. Terwijl het eindeffect toch hetzelfde is .... doden en gewonden.

miff | 29-08-16 | 10:50

Spong is advocaat, die doet wat hij moet doen. Zijn client, de dader, moet gewoon gestraft worden, zo zwaar mogelijk.

Vloberto | 29-08-16 | 10:49

Welke drugs?

dr Rechts | 29-08-16 | 10:48

Maar hij zal alle schade wel vergoeden. Van zijn Nederlandse uitkering. En de 18 bijbehorende Nederlandse toeslagen.

duitse herder | 29-08-16 | 10:48

D66 deed dit.

doedeljantje | 29-08-16 | 10:48

Lol, wat een trieste comments over de advocaat. Kinderen, houd het even lekker bij dader. Hij is de schuldige, Spong is een excellente advocaat (en soms van de duivel).

Voorbeeldige | 29-08-16 | 10:48

Weddenschap: hoeveel uur schoffelen krijgt deze man?
OudeNederlander | 29-08-16 | 10:12

240 uur en rijontzegging van een jaar met ema cursusje

Exitritus | 29-08-16 | 10:46

@necrosis | 29-08-16 | 10:38
Tuig als Spong heeft geen gevoel of geweten. Daarom kan hij ook niet 'voelen' hoe het is als een D66'er met een befje primair de belangen van de dader behartigd ipv de maatschappij.

dlseth_ | 29-08-16 | 10:44

Beste rechter, graag aandacht voor het volgende. Deze gek is schuldig aan doodslag en zes keer poging tot doodslag. Simpel, geen gezeur over slechte jeugd, laag inkomen of psychisch lijden.
Hij heeft het risico van het veroorzaken van een ongeluk aanvaard, door met een racewagen tweehonderd kilometer per uur over de vluchtstrook te rijden.
Vijftien jaar gevangenisstraf lijkt me een aardig minimum.

Glasgow Argus | 29-08-16 | 10:40

RonW | 29-08-16 | 10:31

Maar goed dat het hier geen Fin betreft want anders werd de straf sowieso gehalveerd vanwege "schaamtecultuur"...

eerstneukendanpraten | 29-08-16 | 10:40

40 uur schoffelen - dat regelt die hond van een spong wel weer

ophangen die gast bied me vrijwillig aan om het uit te voeren

lasttango2016 | 29-08-16 | 10:39

@R.B.Scott | 29-08-16 | 10:26
Spong weet inmiddels hoe het voelt om aan de andere kant van de streep te staan:
www.ad.nl/dossier-nieuws/toen-m-n-nich...
Ik ga er niet om lachen, maar misschien begrijpt Spong wat het betekent als een andere advocaat de dader vrij weet te pleiten.
Ik heb zelf moeten werken met mensen met een taakstraf, en daar zaten mensen tussen die een moord wilden gaan plegen.
Geloof me, dan voel je je niet echt veilig.

necrosis | 29-08-16 | 10:38

Standaard straf 240 schoffelen. Tenzij de familie met stoelen gaat gooien in de rechtszaal. Zo'n actie leidde tot twee keer toe WEL tot celstraf. De ene keer in Scheveningen toen een oostblokker achter een brandweerauto aanscheurde, de tweede keer toen een andere oostblokker in de provincie uit de bocht vloog en het fietspad leeg veegde.

Ik wil niet oproepen tot geweld in de rechtzaal, maar de rechterlijke macht doet dat de facto zelf door met onnodig kwetsende lage straffen te komen voor idioten die hun vervoermiddel gebruiken als moordwapen.

Misschien moeten we toch maar eens ordentelijker minimumstraffen met elkaar afspreken. Eerst bij de komende campagnes met elkaar en daarna officieel in de staten generaal.

Feynman | 29-08-16 | 10:37

Hoe kan zo'n sneu stuk vlees in vredesnaam een Spong betalen?

Los van het feit dat ik Spong niet eens uit zou pissen als hij in de fik staat...

dlseth_ | 29-08-16 | 10:34

@OudeNederlander | 29-08-16 | 10:12
De maximum straf natuurlijk; 240 uur. Verder een rijontzegging van 6 maanden. En een voorwaardelijke gevangenisstraf van 6 maanden met een proeftijd van 2 jaar. De dader al genoeg gestraft.

kweethetooknietbeter | 29-08-16 | 10:32

Over Spong: http://www.ad.nl/nieuws/toen-m-n-nichtje-stierf-stond-ik-ineens-aan-de-andere-kant~aeac1cda/

De echte Stolwijker | 29-08-16 | 10:31

Zullen we gewoon met z'n allen afspreken dat als deze man géén levenslang krijgt, we dan collectief het vertrouwen in onze rechters opzeggen? Massaal een motie van wantrouwen indienen? Landsbreed een referendum aanvragen om ze allemaal dit jaar nog te laten vervangen? Mooi. Bij deze afgesproken.

woordgrap van de dag | 29-08-16 | 10:31

Oh jee, ik zie de tweets van Saskia, en voel alweer waar het heen gaat qua verdediging (komt door de drugs, ongeluk nooit de intentie geweest, psychose veroorzaakt door de drugs, zwaar teleurgesteld over wat er is gebeurd, kortsluiting, mezelf niet onder controle enz)

RonW | 29-08-16 | 10:31

Speed=>ontoerekeningsvatbaar=>niet de volle mep voor doodslag = neem nou godverdomme eens het advies over van GS voor strengere straffen op alcomobilisme (incl. drugsmobilisme)

Gen. Maximus | 29-08-16 | 10:30

Narcomobilisten zouden inderdaad minimaal doodslag aan de broek moeten krijgen.

Mahatma | 29-08-16 | 10:29

-weggejorist-

toolate | 29-08-16 | 10:28

Knappe Spong als hij voor deze narcistische crimineel verzachtende omstandigheden weet aan te voeren.
Hang'em high.

R.B.Scott | 29-08-16 | 10:26

Indien het mijn familie zou zijn dan zou ik wel een duidelijk signaal aan de advocatuur afgeven dat ik dit soort capriolen van sommige mediageile advocaten niet tolereer.

spoilerfreak | 29-08-16 | 10:26

-weggejorist-

Tripps | 29-08-16 | 10:26

Beste Rechter: Bescherm de maatschappij door namens ons allen stevig wraak te nemen op dat leeghoofd.

Koos Knak | 29-08-16 | 10:25

Wat ik me altijd afvraag:
Waarom overleven die drugsverslaafden/ alcoholisten altijd dergelijke gruwelijkheden en vallen de slachtoffers altijd aan de kant van mensen die daar niets mee te maken hebben?
Hier nog zo'n geval:
www.telegraaf.nl/binnenland/26497904/_...
Mensen die met drank/ drugs in hun lijf gaan rijden in een zeer snelle auto zou je ter plekke moeten ophangen.
Helaas bepaal ik dat niet, maar een taakstraf doet geen recht aan het leed dat is aangedaan.

necrosis | 29-08-16 | 10:25

Ik hoop dat hij gek wordt van wroeging... Maar als je een dure advocaat in de hand neemt getuigt dat in mijn ogen doorgaans niet heel veel spijt.

overVecht | 29-08-16 | 10:25

Het probleem hier is dat het geen poging tot doodslag heet omdat het risico voor de chauffeur zogenaamd net zo groot is. Helaas zijn auto's niet symmetrisch ontworpen voor botsingen en overleeft de achteroprijder altijd terwijl de slachtoffers in de voorste auto's zitten. Helaas begrijpen al die alphas in de rechtszaal daar niets van......

Dor | 29-08-16 | 10:24

-weggejorist-

RickTheDick | 29-08-16 | 10:23

Persoonlijk zou ik een taakstraf niet erg vinden.
Mits het geld dat "verdient" wordt met de taakstraf naar het slachtoffer gaat en de straf lang genoeg is om schade te vergoeden.
Lujkt me beter dan x aantal jaar gevangennis.

Santtulainen | 29-08-16 | 10:23

Was het zeker geen Hassan van der V.?

Geenstilo | 29-08-16 | 10:22

Drugs zijn hardstikke leuk, maar niet in een auto. Ik hoop dat er een fikse gevangenisstraf volgt.

Vogelbeest | 29-08-16 | 10:22

Wat mij betreft wordt meneer doodrijder het nieuwe liefje van ons aller vriend Bubba. En dan geen one-night stand maar voor héél lang.

Reinaert | 29-08-16 | 10:22

Hoe komt het dat zo'n willekeurige doodrijder wordt verdedigd door een topadvocaat? Wie betaalt dat?

kryptos | 29-08-16 | 10:22

Spong haalt het onderste uit de kan. Dat een (top)crimineel vrijkomt met een taakstrafje mag dan wel het resultaat zijn van Spong, maar aan de basis ligt daar de Nederlandse wetgeving.

Sjaak Faal | 29-08-16 | 10:21

Iets doet mij vermoeden dat zowel de advocatuur als het Openbaar Ministerie vandaag weer hun eigen geloofwaardigheid verder afbreken.

ole guapa | 29-08-16 | 10:18

Je krijgt Ricardo er niet mee terug, maar als deze mongool een zware straf krijgt blijven andere Ricardo's misschien in leven.

Captain Pervert | 29-08-16 | 10:17

Vanmorgen in de krant. Groninger rijdt voor de achtste keer zonder rijbewijs en dronken. Dus daar is het ook gewoon wachten op totdat het verkeerd gaat. En we doen er niks tegen. Want dan ben je een populist.

roze_bril | 29-08-16 | 10:17

Correctie:
*totdat we weer veilig uit de auto zitten
*totdat we weer veilig uit de auto zijn.

Mike Hawk | 29-08-16 | 10:16

Als vader van een dochter staan de tranen in mijn ogen als ik de tweede link lees. Ik kan alleen maar hopen dat deze man krijgt wat hij echt verdient.

Jammer genoeg heb ik geen hoop meer in de rechtsgang van Nederland. Alles is zo corrupt als de pest. Advocaten zonder geweten die alleen maar aan het geld denken.

Iedere keer als ik met mijn gezin in de auto zit hou ik mijn hart al vast totdat we weer veilig uit de auto zitten. Je moet er toch niet aan denken dat je gezin uit elkaar word gerukt door zo'n debiel.

jezus he.

Mike Hawk | 29-08-16 | 10:15

Een advocaat heeft nu eenmaal de plicht om zijn cliënt te verdedigen.
Wat ik persoonlijk van de verdachte vindt doet er niet toe, maar mijn onderbuik zegt dat de schoffel uit het vet gehaald moet worden.

botbot | 29-08-16 | 10:15

Mag hopen dat ze deze meneer een flinke douw (van achteren) geven (in de bak) en dat hij nooit meer vrij komt. Maar hij zal wel wegkomen met een taakstrafje. Rechtstaat!?! Mijn medeleven voor de nabestaanden.

simplie | 29-08-16 | 10:13

Weddenschap: hoeveel uur schoffelen krijgt deze man?

OudeNederlander | 29-08-16 | 10:12

Gewoon berechten voor doodslag, zoals al meerdere keren door Quid bepleit is. Zal alleen helaas wel weer met een taakstrafje er van af komen, de 'rechtspraak' kennende.

davidka | 29-08-16 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken