Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We zoeken DRINGEND een medewerker (M/V)

hoifietsen100.jpgNOODKREET. Lieve mensen van Geenstijl, willen jullie ons alstublieft helpen? Een collega van ons gaat weg, daarom zoeken we een vervanger voor hem en hadden derhalve een advertentie in de lokale weekkrant gezet die, huis aan huis, wordt bezorgd bij maar liefst 32.000 gezinnen in de gemeentes Twenterand, Hardenberg, Tubbergen, Ommen en Wierden. De advertentie zou dus onder de ogen moeten zijn gekomen van zo’n 32.000 gezinnen ofwel een slordige 70.000 mensen en we hadden gehoopt dat daar iemand tussen zou zitten die onze lieve collega zou kunnen vervangen. Toen de advertentie in de krant had gestaan, hielden we vol verwachting onze mailbox in de gaten. Wie o wie zou onze nieuwe collega worden, we waren zo benieuwd als een kind op pakjesavond. Op woensdag stond de advertentie in de krant dus we waren op donderdag vol verwachting, we hadden gerekend op toch wel een stuk of 20/30 potentiële nieuwe collega’s. Helaas pindakaas, hoe we ook zochten tussen alle mails van klanten en leveranciers, op vrijdag was er geen enkele mail van een sollicitant. Afijn, dat kan gebeuren, misschien had nog niet iedereen de krant gelezen, dus we hadden goede hoop dat op vrijdag er enkele reacties zouden zijn. Helaas, wederom konden we zoeken tot we een ons wogen. Geen enkele sollicitant te bekennen in onze mailbox... CqONVPTXgAEZ244.jpg Mocht u denken. Hee, dit topic ken ik al. Klopt. Eind 2013 zocht De Fietsgigant ook al personeel, en dankzij de GeenStijl lukte dat uit-stee-kunt & binnen no time (duh-red). Omdat de geschiedenis zich altijd herhaalt, kunnen we nu niet achterblijven. Dus daar zijn we weer. Kom op stelletje werklozen. Straks pikken die apothekers en neurochirurgen al uw banen in. Aanmelden bij @neemjemoeder.

Reaguursels

Inloggen

Rutte is straks werkeloos. Mooi baantje voor hem.

jitro | 21-08-16 | 09:02

Ik wil wel werken, maar ik wil geen belasting betalen in Nederland. Het geld wordt gebruikt voor de VARA en ontzettend lelijke 'kunst', ik wil niet schuldig zijn aan het in-stand-houden van zo'n systeem.

Dus ik sla het aanbod over.

Hersenspray | 21-08-16 | 08:31

-weggejorist-

Veritasd_Primus | 21-08-16 | 03:47

-weggejorist-

Veritasd_Primus | 21-08-16 | 03:46

-weggejorist-

Veritasd_Primus | 21-08-16 | 03:45

-weggejorist-

Veritasd_Primus | 21-08-16 | 03:45

-weggejorist-

Rest In Privacy | 21-08-16 | 01:31

Echt leuk dit. Top dat werkgever en werknemer elkaar hebben gevonden.

Ohja | 20-08-16 | 23:48

Vriezenveen, daar heb je toch een visum voor nodig??

broervandenhollander | 20-08-16 | 23:27

@Kameroudste | 20-08-16 | 17:30
Sukkel, als je 400 km reisvergoeding geeft ,elke dag,ben ik je werknemer. Je snapt er niks van.

koekje erbij? | 20-08-16 | 22:01

@Patatter | 20-08-16 | 14:40
jep

koekje erbij? | 20-08-16 | 21:51

@ska ska ska | 20-08-16 | 14:38
Dus ? We moeten gaan betalen om te mogen werken? koekoek!

koekje erbij? | 20-08-16 | 21:50

@panadol | 20-08-16 | 13:53
Nee, lul ,omdat het de andere kant van Nederland betreft.

koekje erbij? | 20-08-16 | 21:39

Als je toch echt een fietsfanaat bent en in de omgeving woont is dit toch een prachtbaan, alles is heel netjes omschreven en belooft een keurige baan.
Het probleem is dat alleen de 70+ de wijkkrant leest en bij de rest gaat hij direkt de kattebak in, of de kanarie kooi, maak er maar wat van.
Maar Nederland fietsland en dan helemaal niemand reageren, tsja..........

MenteSuperior | 20-08-16 | 18:37

ET007 | 20-08-16 | 18:12:
Ik bedoelde zeker niet dat je over van alles moet gaan liegen (dat stel je ook niet over mijn reaguursel).
Ik bedoel natuurlijk dat er altijd wel iets staat tussen de eisen waar je niet aan voldoet.
Dus: ik heb een broer die enorm veel over fietsen weet en die heeft mij van alles heeft geleerd, waardoor ik best mijzelf iets hoger kan aanprijzen dan als "iemand zonder ervaring".
Wanneer je er niets over weet is het niet slim daarover te liegen.
Verder moet werk lonen.
Wanneer je werk aanneemt voor te weinig loon of andere slechte voorwaarden breek je banen af voor anderen.
Slechts "werken omdat je kan werken" is niet meer van deze tijd in Nederland en je bloed financieel dood.
Helaas.

LuckyGirl | 20-08-16 | 18:26

Beste mensen, zojuist heb ik telefonisch kontakt gehad met lupuslupus en maandagavond heb ik een afspraak met haar zoon.

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 18:20

@LuckyGirl | 20-08-16 | 14:05
En dat is het probleem. Mensen liegen en blijken daarom later niet geschikt voor de functie.
Iemand die veel aanleg heeft, loopt misschien de juiste baan mis vanwege zo'n goede leugenaar.
De betreffende persoon moet gewoon de ervaring weghalen en bereid zijn mensen te begeleiden.
Geen ervaring is geen ervaring! Kun je lullen, maar als een versnelling niet goed functioneert, wat doe je dan?
Ook vind ik het slap van reaguurders om te reageren dat mensen van hun luie kont af moeten.
Gelukkig heb ik nu werk, maar verheug me ondertussen op de volgende periode werkeloosheid want die zit er gewoon aan te komen (zeker naar mate ik op de 50 aanstorm). Niet dat ik wil, maar omdat de wereld nu zo functioneert.

ET007 | 20-08-16 | 18:12

Ja logisch dat niemand reageert; geen eens een fiets van de zaak.

Bert-Bus | 20-08-16 | 17:56

@De echte Stolwijker | 20-08-16 | 16:13
U is vast een succesvolle reaguurder die niet in staat is om vast te stellen waar de hatecrimes in de UK wordt veroorzaakt.

Dit wordt louter veroorzaakt door de bazen met goedkeuring van de politici om hordes, hordes gratis arbeiders te importeren waardoor voor de inheemse bevolking geen genoeg werk meer is en de baantjes naar de gratis arbeiders ziet verdwijnen.
En wat gebeurt er dan? Dan gaat de inheemse bevolking de gratis arbeiders aanvallen terwijl de inheemse bevolking de bazen zou moeten aanvallen.

Dit heeft niets met wensen of verwensing te maken maar slechts het vaststellen van oorzaak en gevolg en wie de werkelijke daders zijn.

Zo simpel is het.

Maar ja, dat is bij succesvolle reaguurders aan dovemansoren gericht.
Waarschijnlijk omdat zij zich onaantastbaar wanen tot het moment dat een gratis Indiër perfect het Nederlands in woord en geschrift beheerst en u uw baantje ziet gaan naar de gratis Indiër.
Eens kijken of u dan nog zo enthousiast reageert.

ProAsfalt | 20-08-16 | 17:52

ProAsfalt | 20-08-16 | 13:39
Iets zit je wel hoog he? Dat soort advertenties neemt niemand serieus, en gelukkig zie je ze ook niet zo veel (meer.) Sowieso moet je advertenties niet zo letterlijk nemen; de werkgever beschrijft de ideale kandidaat, maar weet ook wel dat die er zelden is. Dus geen ervaring, maar wel leergierig? Goed genoeg, die ervaring komt dan wel. Niet zo flexibel meer, want 60 en al heel veel ervaring? Lager loon en eerst een paar halfjaarscontracten goed? Aangenomen.

Je klachten over de tewerkstelling van Jette begrijp ik ook niet. Je krijgt 50% of 70% van het minimumloon van de staat. Dat is blijkbaar al langere tijd. Wordt je daarvoor meer dan 20 uur per week aan het werk gezet? Vast niet. Kortom, je hebt een deeltijdbaan tegen minimumloon (of zelfs meer dan dat.) Dus? Wil je gratis geld?

Waarom krijg ik van bedrijven waar ik afstudeerders begeleid nog steeds de vraag of ik misschien interesse heb in een overstap, terwijl ze weten dat ik een leuke baan heb, niet piep meer ben, en waarschijnlijk duurder dan hun andere software engineers? Zou opleiding en die bijhouden dan toch helpen?

Tip: zoek eens op sites als het LOI (voor MBO niveau) of de Open Universiteit (bachelor en master.) Ook met 55+ helpt dat.

Bruine Beer | 20-08-16 | 17:51

Ik zie hier wel wat in, een geen stijl vacature website. Stijl loos solliciteren is altijd leuker.
Kameroudste | 20-08-16 | 17:30 Is waar maar sommigen hebben ook gewoon wat stoms gedaan en een slecht CV en het is ook waar dat mensen die op een personeelsafdeling werken irritant zijn. Vragen om sociale vaardigheden als je uitsluitend in je eentje werkt (bang dat ik ruzie met mezelf krijg ofzo?), dat je goed in het team moet passen (hoe kun je dat nou beloven als je heel dat team nog niet kent?). Alsof ze die advertenties rechtstreeks uit hun neus baggeren.

Ohja | 20-08-16 | 17:50

50 procent van de banen in NL bestaat tegenwoordig uit uitzendbanen voor jongeren ,de andere 50 procent uit hoog opgeleide bejaarden en die fietsen allemaal met een electrische hulpmotor.

djinnie2 | 20-08-16 | 17:49

Wat grappig dat Pritt duidelijk maakt dat er hier werkelozen en fietsenmakers rond hangen, verwacht je niet op GS.

Uw Verzekeringsadvis | 20-08-16 | 17:39

Is. Een enorm deel is. Niet zijn. Zag het zelf al, taalnazi :)

Kameroudste | 20-08-16 | 17:30

Dit bewijst dat een enorm deel van die zogenaamde "werkzoekenden" te lui zijn om uit hun ogen te kijken.

Kameroudste | 20-08-16 | 17:30

Zijn de 'bijbehorende accessoires' ook van belang, want dáár wordt niets over gezegd, behalve drie keer?

Hartgrond | 20-08-16 | 17:13

En nu ga ik eventjes de lekkende waterleiding van een vriendin repareren (dat kan ik uiteraard ook niet, maar ik probeer het toch maar eventjes).
Betaling via haar drankvoorraad!

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:10

Met ductttape krijg je alles dicht.

Bruine Beer | 20-08-16 | 17:05

Veel mooie reviews te vinden over deze keten trouwens. Zelfs de Reclame Code Commissie is bekend met Fietsgigant. Wat is het internet toch mooi.

XaleX_2 | 20-08-16 | 17:00

@neemjemoederindemali | 20-08-16 | 16:36
Een stukje uit de praktijk:
In het bescheiden winkelcentrum bij mij om de hoek zat een fietsenwinkel met een zeer goede naam.
Toen de naastgelegen toko ermee ophield, huurden ze die ruimte erbij om ook scooters en kinderfietsjes te verkopen.
De zaken gingen prima en toch stopten ze ermee.
Van een andere winkelier hoorde ik de reden, ze konden geen personeel krijgen.
En dat terwijl er totaal zo'n 120 jaar aan ervaring rondliep.
*het ook niet meer snapt*

necrosis | 20-08-16 | 16:45

Zou het ook gewoon niet zo kunnen zijn dat kranten heel simpel, niet meer gelezen worden door de doelgroep?
Vergane glorie

brabantman | 20-08-16 | 16:38

Veritasd_Primus | 20-08-16 | 16:31

Sorry, bij de volgende vacature zullen we melden dat ons team ouderwets en oudbollig is, verder zijn je a.s. collega's allemaal zuurpruimen. Zo beter?

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 16:36

-weggejorist-

Veritasd_Primus | 20-08-16 | 16:31

-weggejorist-
@neemjemoederindemali | 20-08-16 | 16:08

Beste Joris, nu schiet je het doel van moderatie volledig voorbij.
Stel dat werkgever en werkzoekende elkaar kunnen vinden, dan had je jezelf op de borst kunnen kloppen met de mededeling 'wij helpen mensen wel aan een een baan ipv die kutregering'
En wat doe je?
Je gumt een ondernemer uit die zijn gegevens beschikbaar stelt.
Beetje jammer.....

necrosis | 20-08-16 | 16:22

Lupuslupus | 20-08-16 | 15:26

Sorry Joris, maandagavond om 20.00 uur is uitstekend, het adres mag ik niet melden van Joris maar zie onze website.

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 16:14

ProAsfalt | 20-08-16 | 14:38
Nee. Maar als ik wel "baas" zou zijn zou ik jou buiten houden. Even serieus, wat denk je nou? Je zit hier en op DK dag in dag uit zwaar af te geven op werkgevers en wenst hen zelfs hatecrimes toe (zie hierboven). En jij verwacht dat je met zo'n mentaliteit van agressie en slachtofferschap ergens binnenkomt? Er is echt geen hond die jou op die manier in dienst neemt. Het feit dat je blijkbaar geen werk kunt vinden ligt geheel aan jou. Ze zouden per direct je uitkering moeten stopzetten.

De echte Stolwijker | 20-08-16 | 16:13

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 16:08

Ik raak altijd errug benieuwd naar wat een zoekende werkgever verstaat onder 'marktconform' salaris.
€8/9/10/11/12/13/14/uur bruto?

Tijd terug eens gesolliciteerd op een functie bij een telecomboer uitzendbureau.
Een waslijst aan functie-eisen en andere voorwaarden en ook daar 'marktconform salaris'
Dus ik bellen en informeren.... Ging het om de functie van teamleider op de servicedesk in wisseldiensten, 0- uren contract en maximaal 15 uur in de week. Geboden tarief €9.32 bruto per uur...
Ik kon mijn lachen niet inhouden, zo ongeloofwaardig.
Ik zie 2 jaar later nog steeds regelmatig dezelfde vacature advertentie in mijn mailbox ploffen en dat kan 2 dingen betekenen... 1: ze hebben nog geen idioot kunnen strikken die in dit jodenbod trapt of 2: er is heel veel verloop bij die toko om dezelfde reden als onder 1.
Dit zijn qua salaris misschien redelijke tarieven voor een student of jonge schoolverlater maar dan is de waslijst aan vereiste competenties verre van passend. En degene die wel ruim aan de eisen kan voldoen is iets ouder, heeft een hypotheek en kan het zich niet permitteren om voor deze fooi aan de slag te gaan ( zeker niet bij een 0 uren contract en maximaal 15 uur in de week.
Maar goed... de rollen worden wel weer eens omgedraaid en gaan we weer sollicitatiegesprekken tegenkomen voor een IT bedrijf bij een lokale VW dealer waarbij je nog dezelfde dag wegrijdt met een leuke lease auto.
Ok, misschien dat dat niet (meer) zal gebeuren maar het kwam rondom de millennium ellende ( die overigens nauwelijks echt voor problemen heeft gezorgd) wel voor.

loze stijl | 20-08-16 | 16:07

Hij mag vanavond ook langskomen, laat maar weten wat het beste uitkomt.
neemjemoederindemali | 20-08-16 | 15:48
.
Hij is dit weekend bij familie in den Haag dus helaas gaat dat niet lukken. Mag het maandagavond rond 8 uur en wat is het adres?

Lupuslupus | 20-08-16 | 16:04

Lupuslupus
neemjemoederindemali:
Laat ff weten hoe dit uitpakt.
Als het klikt dan heeft GS in ieder geval al meer bereikt dan werk.nl.

LuckyGirl | 20-08-16 | 15:52

@Lupuslupus 15:36: Mijn dienstplicht is al weer enige tijd geleden :)

Muxje | 20-08-16 | 15:52

-weggejorist-

zwarte_bonen | 20-08-16 | 15:51

Lupuslupus | 20-08-16 | 15:26

Hij mag vanavond ook langskomen, laat maar weten wat het beste uitkomt.

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 15:48

Lupuslupus | 20-08-16 | 15:26

Maandagavond is uitstekend, heeft hij al een mail gestuurd zodat ik kontakt gegevens heb?

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 15:47

@kweethetooknietbeter | 20-08-16 | 14:24
Het getuigd in ieder geval van improvisatievermogen.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 15:38

Ik verbaas me er over dat bedrijven niet het model van het leger hebben overgenomen, want daar bestaat de functie van oude rot namelijk wel: de sergeant-majoor. Maakt geen carrière meer,
.
De hoogste rang bij de onderofficieren is adjudant en géén sergeant majoor.

Lupuslupus | 20-08-16 | 15:36

Als je zoon woensdag zou kunnen beginnen heeft hij een baan bij ons.
neemjemoederindemali | 20-08-16 | 15:10
.
Moet hij niet eerst op gesprek komen? B.v. maandagavond zou wel kunnen? Even kennismaken en over het salaris, werktijden enz. babbelen?

Lupuslupus | 20-08-16 | 15:26

@Muxje | 20-08-16 | 15:19

Dank je, goeie post.
Toen ik destijds (nu zo'n 10 jaar geleden) die overduidelijk discriminerende reden tot afwijzing ontving was ik nog te naïef genoeg om te denken dat 'alles wel goed zou komen' en heb ik er dus geen 'zaak' van gemaakt. Nu weet ik wel beter.

KUDT.

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 15:26

@ska ska ska | 20-08-16 | 14:55
Ik gok dat Centauri3 Engels spreekt en dat Google Translate verantwoordelijk is voor het merkwaardige taalgebruik. Hey Centauri3, I hope you have grown a thick skin. You're going to need it here. LOL.

Nivelleermarionet | 20-08-16 | 15:22

@EefjeWentelteefje 14:39: Dat is een ander manco waar ik me wel eens aan erger in bedrijven. Men verwacht (ondanks "marktconforme salarissen") alleen maar topkandidaten die snel carrière maken of gemaakt hebben.

Mensen die geen carrière gemaakt hebben omdat ze er (zoals ikzelf) misschien geen behoefte aan hebben, of omdat ze laat begonnen zijn, of gewoon aan de top van hun kunnen zitten, komen wel met een ton aan ervaring in de baan waarop ze solliciteren. Bedrijven stellen wel prijs op vaardigheden die je in de loop van je werk hebt opgedaan, maar doorgaans niet in het soort ervaring dat je alleen opdoet door je werk lang gedaan te hebben. Up or out. In de IT is het een ware plaag: er zijn weinig echt ervaren lagere IT-managers of informatie-analisten, en iets als een "senior developer" bestaat eigenlijk nauwelijks. Geen wonder dat in veel bedrijven de IT zo kut is en met plakbandjes en paperclips draaiende wordt gehouden. Waar het wel werkt zie je vaak een paar oude rotten, "losers" die geen carrière gemaakt hebben.

Ik verbaas me er over dat bedrijven niet het model van het leger hebben overgenomen, want daar bestaat de functie van oude rot namelijk wel: de sergeant-majoor. Maakt geen carrière meer, wordt geen officier, ouwe lul maar weet alles en kent iedereen, en is tegelijkertijd een coach voor de nieuwe lichting als een enorme ondersteuning voor (jongere) officieren.

By the way: "op uw leeftijd had u al partner moeten zijn" is zonder meer leeftijdsdiscriminatie.

Muxje | 20-08-16 | 15:19

De fietsenprijzen zijn verhoogt zodat het "fietsenplan" voor bedrijven ze nog net vergoeden.

LuckyGirl | 20-08-16 | 15:19

Dat heet fatsoen.
Lupuslupus | 20-08-16 | 15:06
U bent een fatsoensmens dus.. u deugd. Laat mij lekker niet deugen en inhaken op de Gwen fietsenwinkel/keten test.

XaleX_2 | 20-08-16 | 15:18

Te laat. Crisis is voorbij en iedereen heeft alweer werk. Wellicht kan een vluchteling dit doen, maar die heeft de advertentie vast niet gelezen, want geen Nederlands spreken enzo.

Megazand | 20-08-16 | 15:11

Lupuslupus | 20-08-16 | 15:06

Als je zoon woensdag zou kunnen beginnen heeft hij een baan bij ons.

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 15:10

ska ska ska | 20-08-16 | 14:55
Mwa ... ben alleen niet voor den verkoop geschikT.
Al die mooie fietsen somaar loslaten voor een habbekratsch. Alsof ik een arm en/of een been moet laten leggen.
Ken mezelf niet eens verkoopen laat staan die fiets
*lijntje aanreiken doeT*

Centauri3 | 20-08-16 | 15:08

U bent nu bezig met smaad en laster...
Lupuslupus | 20-08-16 | 14:48
Nee hoor, bewijsmateriaal staat op het youtube kanaal van Gwenn (en Dumpert).
XaleX_2 | 20-08-16 | 15:01
.
Ja ze kunnen wel van alles op Dumpert gooien, dat overtuigt mij totaal niet. Er zijn altijd 2 kanten aan een medaille. Dus hoor en wederhoor.
Daarbij komt nog dat uw commentaar op deze advertentie m.i. totaal niet past onder dit onderwerp.
Zoiets doe je gewoon niet. Dat heet fatsoen.

Lupuslupus | 20-08-16 | 15:06

@EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:56:
Mooi en origineel.
Zeker als je geen muziek maakt (goed tegen depressiviteit, muziek maken).
Succes met de afvoer en de beloning.
.
@Panadol: Hoe is t met de over-the-counter-drugs-reggea?
*snel weer terug on-topic*

LuckyGirl | 20-08-16 | 15:05

Dat bedrijf heeft geen reacties gehad, omdat het louche toko is. Trap er niet in Geenstijl.
XaleX_2 | 20-08-16 | 14:46
.
U bent nu bezig met smaad en laster...
Lupuslupus | 20-08-16 | 14:48
Nee hoor, bewijsmateriaal staat op het youtube kanaal van Gwenn (en Dumpert).

XaleX_2 | 20-08-16 | 15:01

Helaas is Vriezenveen mij te ver.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 14:56

@LuckyGirl | 20-08-16 | 14:47

Als mnuziekliefhebber, een 15 cm grote G-sleutel, met wat versierinkjes en kleurtjes.

Uiteraard prima te verstoppen bij sollicitatiegesprekken, ik ben niet zo'n mafklapper om zoiets op mijn voorhoofd te parkeren, haha. ;-)

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:56

@ Godverdullemekes ....
HebT ik net een fiets nodig maar mag niet want mn nick hangt hetdeeenen een beetje tussen sterrenstoffelijke overschotten
Mail my
Centauri3 | 20-08-16 | 14:20

Smaakt de ketamine een beetje?

ska ska ska | 20-08-16 | 14:55

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:39
Veertig is vaak oud, minder kneedbaar en gezeglijk en dat soort dingen. Vrij lullig allemaal ja. Maar ja, als je bv rechten doet kun je op je 22e klaar zijn. Heb je, met mazzel, 8 jaar ervaring als je 30 bent #werkgeversmodus uit.

Ichneumonidae | 20-08-16 | 14:55

@necrosis | 20-08-16 | 14:37
Hebben ze je aanvraag afgewezen of reageren ze gewoon nergens op? Je hebt gewerkt en dus heb je er recht op. Spreek ze aan, bel hun helpdesk want ze moeten reageren. Meestal willen ze dat ook wel, maar als er ook maar één letter verkeerd staat dan raken ze volledig in de war en bevriest hun brein. Niet reageren is geen optie, ze moeten je helpen.

Nivelleermarionet | 20-08-16 | 14:52

Een open vogelkooi met iedere maand nieuwe gezichten en niemand die de drie jaar volmaakte.
Piet Karbiet | 20-08-16 | 14:47
.
Ja echt vreselijk is dat. Begrijp niet hoe mensen dat vol kunnen houden. Nou ja, dat kunnen ze dus ook niet.

Lupuslupus | 20-08-16 | 14:50

@necrosis | 20-08-16 | 14:37

Shit man, dat kàn toch helemaal niet?
Je hebt gewoon RECHT op die WW-uitkering, en die hoort ook netjes binnen vier weken uitgekeerd te worden.

Mag ik iets vragen, heb je wel op mijnUWV.nl je inkomsten (ook al is die NIHIL) over de afgelopen maand doorgegeven (NB: dat is dus iets anders dan je 'werkmap' - om het uitkeringsgerechtigden zo lastig mogelijk te maken, zijn 'werk.nl' en 'uwv.nl' dus volledig gescheiden... tsja!)?

Het is een godverdommend bureaucratisch systeem, en ik heb hier al heel wat mensen mee moeten helpen. Alles lijkt gericht te zijn om het bonafide uitkeringsgerechtigden zo moeilijk mogelijk te maken.

Log dus vooral ook met je DigiD in op de UWV-site, en niet alleen op werk.nl. Kijk naar je berichtenmap aldaar.

Mocht je dit al gedaan hebben dan is mijn bovenstaand advies uiteraard overbodig, en wordt het indienen van een bezwaarschrift (dan wel klacht) t.a.v. het uitblijven van de betaling van je WW geëigend.

Laat het eventjes weten, ik help je graag. :-)

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:48

Dat bedrijf heeft geen reacties gehad, omdat het louche toko is. Trap er niet in Geenstijl.
XaleX_2 | 20-08-16 | 14:46
.
U bent nu bezig met smaad en laster...

Lupuslupus | 20-08-16 | 14:48

De overheid moet lekker naar zichzelf kijken; Gemeentes en overheden boden ook tot voor kort eerst drie jaar werken via een uitzendbureau, geen reiskosten en de eerste weken 50% van je loon, want dat was inwerken ofzoiets. Heb het zelf meegemaakt. Een open vogelkooi met iedere maand nieuwe gezichten en niemand die de drie jaar volmaakte.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 14:47

Minimum (!) brutoloon is toch 1.524,60 per maand hoor (+ 8% vakantiegeld). Iemand met een béétje opleiding en werkervaring verdient echt wel meer dan 1400 netto. Maar ja, daarvoor moet je inderdaad wel wèrken en daar hebben velen een broertje dood aan.
.
Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat bijna geen werkgever nog personeel in vaste dienst aanneemt en bijna alle banen via de koppelbazen, de uitzendbureau's gaan. Daar kun je dan 3x een halfjaar contract krijgen en daarna heel misschien een vaste baan.

Lupuslupus | 20-08-16 | 14:47

@EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:39:
Depressie door werkeloos geworden zijn is niet leuk, succes.
En vertel eens, wat voor tattoo?

LuckyGirl | 20-08-16 | 14:47

- Z - naar boven trapT

Centauri3 | 20-08-16 | 14:46

Gwen had net noch onderzocht dat die grote fietsenwinkels allemaal afzetters zijn en de boel belazeren met de prijzen, niet raar dat mensen als verkoper niet willen meedoen aan die zwendel. Dat bedrijf heeft geen reacties gehad, omdat het louche toko is. Trap er niet in Geenstijl.

XaleX_2 | 20-08-16 | 14:46

gentle giant | 20-08-16 | 14:16

'K xiet ut ...

Centauri3 | 20-08-16 | 14:45

@Cuyahoga | 20-08-16 | 13:38
Die was weer goed voor een vette lach.Dank..
En ook dit epistel gaat in mijn Cuyahoga bewaarboek.

Von Mutzenbacher | 20-08-16 | 14:40

Marktconform? Dus 200 euro meer per maand dan de uitkering. Dat is een whopping 1,25 euro per uur. Maar je moet er wel voor werken, representatief uitzien. Je kunt niet goedkope aanbiedingen afgaan in winkels. Want je moet werken. Alternatief is lekker thuis op de bank bij de skotel en af en toe wat zwart erbij klussen. Goh, wat een keuze.

Patatter | 20-08-16 | 14:40

Dat ze in de bedrijfskantine alleen maar Snert serveren, zie ik nergens terug in de advertentie.

Borrelende Boris | 20-08-16 | 14:40

@Ichneumonidae | 20-08-16 | 14:34

Afgestudeerd in zowel civiel/privaatrecht als strafrecht, maar helaas al op oudere leeftijd (begonnen op mijn 37e, afgestudeerd op 40-jarige leeftijd, met een 32-urige baan daarnaast).

Nèt geen cum laude (7.8 gemiddeld).

Commentaar van één van de advocatenkantoren waar ik solliciteerde als advocaat-stagiaire: "op uw leeftijd had u allang partner moeten zijn".

Not funny. Een fikse periode van depressiviteit was helaas het gevolg.

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:39

@De echte Stolwijker | 20-08-16 | 14:35
U is zeker baas, is het niet?

ProAsfalt | 20-08-16 | 14:38

Tsja 'demense' die werkeloos thuis zitten kijken tegenwoordig wel uit om voor een paar honderd euro per maand meer 40 uur in de week te gaan werken.
Tel erbij op dat ze hun huursubsidie,witgoedregeling en ik weet niet wat voor subsidies die onrendabelen tegenwoordig allemaal nog meer krijgen om ze maar van het werken af te houden kwijtraken.
Het is in dit land gewoon niet meer de moeite voor met name 'lageropgeleiden' om nog aan het werk te gaan.
Als 40 uur werken betekend dat je 1400 euro in de maand hebt en thuis zitten met om 10 uur je zeiknest uit komen door de 'lekker thuisblijven en je klauw ophouden ten koste van degenen die wel werken regelingen' bijna hetzelfde oplevert blijven veel mensen liever thuis.

ska ska ska | 20-08-16 | 14:38

@EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:33
Nope, ruim anderhalve maand werkloos en nog steeds geen WW.

necrosis | 20-08-16 | 14:37

ProAsfalt | 20-08-16 | 14:18
Derhalve zouden de hatescrimes zich moeten uiten jegens de veroorzakers, namelijk de bazen, de junks.
.
En u denkt dat u met zo'n houding een bedrijf binnenkomt? Brr.

De echte Stolwijker | 20-08-16 | 14:35

@Nivelleermarionet | 20-08-16 | 14:29

U bent nog veel grappiger dan ik eerder al dacht.
:-D

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:34

@EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:19
Ik vind het ook prima dat ze er zo bijlopen. Een van de weinige beroepen waarin dat kan, net als bij skateshops en kappers. Je moet alleen de eerste keer niet om een handtekening vragen omdat je abusievelijk denkt dat hij een klant in de winkel is en lid van een of ander hardrock- of hiphopformatie.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 14:34

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:19
Wat deed jij in de juristerij? Civiel, straf, fiscaal etc.

Ichneumonidae | 20-08-16 | 14:34

@necrosis | 20-08-16 | 14:21

Hee, al uitzicht op een nieuwe baan? Ik neem aan dat je inmiddels al wel je rechtmatig toekomende WW-uitkering hebt ontvangen van het UWV? :-)

Veel sterkte lotgenoot.

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:33

necrosis | 20-08-16 | 14:14
Met (tijdelijke) woonruimte kan ik ook nog helpen.

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 14:32

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:19
"U bent grappig. :-)"
Dank u. Ik durf het eigenlijk niet zo goed te zeggen maar ik vind u leuk. Alhoewel die death metal en die tat op uw linkerschouder me toch wat ongerust maken.

Nivelleermarionet | 20-08-16 | 14:29

necrosis | 20-08-16 | 14:21
Als je verdrietig bent, dan moet je Cuyahoga lezen: dat tovert zo een lach op je gezicht!
PS Succes met solliciteren, lieverd.

nemoj me jebat | 20-08-16 | 14:29

Misschien kan Diederik Samson solliciteren. Die hoeft in maar niet meer terug te komen. Kan hij naast luchtbruggen bouwen ook aan luchtfietserij doen. Misschien krijgt hij wel korting op accessoires voor zijn luchtfiets.

Uw Psychiater | 20-08-16 | 14:27

@Muxje | 20-08-16 | 14:20
Klopt. Heb zelf ook aan arbeidsbemiddeling en advies gegeven aan werkgevers. Mevrouw Karbiet werkt in de HR. Je ziet nog veel vacatures met een strits aan ervaringseisen in combinatie met een HBO en WO-opleiding en dan max. twee jaar werkervaring. Voor een kudtloon. Dat snap ik niet.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 14:26

Huis aan huis bladen worden alleen maar gelezen door bejaarden. Zet hem online op nationalevacaturebank en hop, 100 sollicitanten

Captain Pervert | 20-08-16 | 14:26

@oostermoer | 20-08-16 | 13:27 - ik hoor steeds meer mensen zich verspreken: Klysma ipv Klijnsma

MarcS | 20-08-16 | 14:24

In USA verhuizen mensen paar duizend km voor nieuwe of andere baan. Wonen in die streek is ook nog eens goedkoop. Als ik me niet vergis zou een Stormageddon per fiets, jawel, die vacature zo kunnen vervullen.
Helaas ligt mijn expertise elders en beetje Randstad-bound, maar anders zou ik het zeker overwegen.
Succes met deze actie!

Ichneumonidae | 20-08-16 | 14:24

@nemoj me jebat | 20-08-16 | 13:41
*verdrietig is*

necrosis | 20-08-16 | 14:21

@FrankVeer | 20-08-16 | 13:13 - haar tekst is eufemisme voor tena-lady vervangen. Jij snapt echt niets huh?

MarcS | 20-08-16 | 14:21

@Lupuslupus | 20-08-16 | 13:57
Klopt. Ik heb het bij drie directeuren niet getroffen. Sindsdien ben ik op mijn hoede als het een vader betreft met dochters in de puberfase. Die staan namelijk iedere zaterdagnacht om 3.00 uur met een lopende moter bij de lokale danstent op zijn stappende meiden te wachten en zijn dan maandagochtend niet te genieten. De rest van de week ook niet, eigenlijk. Ik vraag daar tegenwoordig ook expliciet naar.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 14:20

@Piet Karbiet 13:32: Mijn advies is: negeer als solicitant die ervaringseisen als je zelf overtuigd bent dat je de job kan doen. En laat die overtuiging ook doorklinken in je sollicitatiebrief!

Ik heb zelf wel wat ervaring met het proces in grotere bedrijven, aan beide kanten van de tafel. Ik zie vaak dat managers of HR-types graag "knock out"-criteria toevoegen waarop ze kandidaten kunnen uitsluiten (of nog liever: willen ontmoedigen te solliciteren). Het doel is niet om de beste kandidaat te vinden, maar om een gekwalificeerde kracht aan te trekken met een zo klein mogelijke inspanning. Maar afhankelijk van wie uiteindelijk jouw CV en brief oppakt kan het best zijn dat ze die zogenaamde functie-eisen niet als hard criterium hanteren en afgaan op hun gevoel over jouw geschiktheid voor de job. Dat wil niet zeggen dat alle functie-eisen bullshit zijn, maar je zal als sollicitant zelf enig verstand moeten toepassen bij het interpreteren ervan.

Als er meerdere kandidaten zijn die wel aan alle gevraagde eisen voldoen, dan maak je niet veel kans. Ook kan een lange lijst van zeer specifieke eisen erop duiden dat men al een kandidaat op het oog heeft. Maar er is een gerede kans dat geen van de gegadigden aan alle eisen voldoet, en dan zou je een goede kans op een baan mislopen als je je daardoor uit het veld laat slaan.

Muxje | 20-08-16 | 14:20

Hadden jullie een fiets nodig op de redactie?

Zyprexa20mg | 20-08-16 | 14:20

Godverdullemekes ....

HebT ik net een fiets nodig maar mag niet want mn nick hangt hetdeeenen een beetje tussen sterrenstoffelijke overschotten

Mail my

Centauri3 | 20-08-16 | 14:20

Herkenbaar. Leeftijdsdiscriminatie is discriminatie die WEL dagelijks plaatsvindt. En niet die andere soort waar de kranten iedere dag over schrijven.

@Piet Karbiet | 20-08-16 | 14:00

Yep. En het feit dat ik iedere keer wéér moet lezen over die 'discriminaasie' die lichtgetintiërs ervaren, die doorgaans (NB: niet altijd!) vallen onder de categorieën "beperkt opgeleiden/ opgeschoren kapsels/ petjesdragers/ beperkt-tot-totaal niet de NL- taal-vaardigen/ dragers van vuilniszakjassen enz.", dàt is nou net waar ik mij zo kwaad om maak.

"De schaarste in ervaren rijwielherstellers bestaat overigens wel. In de lokale fietsenwinkel alhier wordt ik altijd aangesproken door medewerkers die meer een lookalike van Slipknot lijken, net van Lowlands teruggekeerd. www.maxazine.nl... Inclusief tatoeages, piercings, dreadlocks en lange vlechten en kralen in de baarden."

Het zal mij altijd volstrekt niet boeien hoe iemand eruit ziet, als hij/zij zijn vak maar verstaat! ;-)

Bij 'juristen' wordt vaak gedacht aan stijve dames/heren met overdreven duur taalgebruik en gehuld in dure maat(mantel-)pakjes.

Eefje past een dergelijke vermomming regelmatig toe in die incidentele gevallen dat ze daadwerkelijk wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, en houdt dan uiteraard de tattoo (die ze al 30 jaar op haar linkerschouder heeft) goed verborgen, en zal zéker niet reppen over haar liefde voor knetterharde doom- en deathmetal... want dàt past niet in het geïjkte plaatje als juriste zijnde, hè. ;-)

@Nivelleermarionet | 20-08-16 | 14:06

U bent grappig. :-)

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 14:19

McMarx | 20-08-16 | 14:14
Zal ze voor de enkelen die het niet meteen doorhebben de volgende keer gepast gebruiken, mea culpa.

Bottleneck | 20-08-16 | 14:19

@Nivelleermarionet | 20-08-16 | 14:16
Gaat lekker zo, als we allemaal een andere taal gaan spreken.
Waar doet me dat aan denken.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 14:18

De Verloedering, verharding en verruwing zie je ook in Engeland.

De zogenoemde hatecrimes is sinds het uitspreken van de Brexit met 50% of meer toegenomen zo was gisteren of eergisteren te horen op Radio 1.

Een ieder daar die met een accent spreekt zoals de Polen, Roemenen, noem maar op moeten het ontgelden. Zelfs de Nederlandse verslaggever die dit versloeg.

Dan rijst natuurlijk de vraag hoe dit kan?

In Engeland geldt één wet en dat is de wet van de sterkste. Het Angelsaksische model. Geen enkele sociale voorziening. Geen werknemersverzekeringen. Niets niet.
Geen werk is slapen onder een brug.
De rijken worden rijker. De armen worden nog armer.
De bazen (de rijken) zijn rupsjes nooit genoeg. Zij zijn verslaafd aan goedkope arbeiders. Dus wat gebeurd(e) er? Er zijn hordes, hordes, hordes gratis Roemenen, Polen en noem maar op naar Engeland gehaald al dan niet onder druk van Brussel (de bazen). Daarom heeft het volk voor een Brexit gestemd om dit een halt toe te roepen. Helaas resulteert dit in hatescrimes jegens de gratis arbeiders en dat is jammer. Zij zien niet wie de feitelijke veroorzakers van dit hele gebeuren zijn. Zij zien de gratis arbeiders hun baantje inpikken met als gevolg dat zij onder een brug kunnen gaan slapen.
Derhalve zouden de hatescrimes zich moeten uiten jegens de veroorzakers, namelijk de bazen, de junks.

Zover is het nu nog niet maar zover komt het wel. Denk maar aan de Amerikaanse Burgeroorlog.

ProAsfalt | 20-08-16 | 14:18

@LuckyGirl | 20-08-16 | 14:05
"Iedereen heeft wel eens zijn eigen band geplakt, toch?"
*Niet meer bij komt van het lachen. Zodadelijk waarschijnlijk huilen gaat.*

Rest In Privacy | 20-08-16 | 14:17

@neemjemoederindemali | 20-08-16 | 13:47
Ik heb een zelfrijdende fiets ontwikkeld. Je kan lekker om je heen kijken terwijl je fiets de vooraf bepaalde route rijd. Ook elektrisch verkrijgbaar. Interesse?

Mark_D_NL | 20-08-16 | 14:16

@McMarx | 20-08-16 | 14:09
Het woord nijpen komt van knijpen, wat provinciaals dialect is voor knippen. Dat had ik dus al voorzien.

Nivelleermarionet | 20-08-16 | 14:16

0 sollicitaties begrijp ik niet, via twitter begreep ik dat het een correcte baan is met een correct salaris, wanneer je wilt werken kan je gewoon solliciteren, regio? Dat kan het probleem zijn.
Ik heb weer een afwijzing binnen, dit ben ik, 56 lentes jong:
twitter.com/gentlegiant8/status/76652...

gentle giant | 20-08-16 | 14:16

@Bottleneck | 20-08-16 | 14:04
Daar hebben ze aanhaalingstekens o.a. voor bedacht.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 14:14

Fietsen zouden zichzelf verkopen als ze niet zo vreselijk duur waren.

kweethetooknietbeter | 20-08-16 | 14:14

@neemjemoederindemali | 20-08-16 | 14:00
Ik kan aardig knutselen met fietsen, zo weet ik nog hoe je de versnellingen via de handels op het frame moet afstellen maar de afstand is voor mij niet te doen (bijna 180 km, heenreis).
Het mij bekende Rheine (DE) is een stuk dichterbij.
Heb je ook nog bescheiden woonruimte (bed, computeraansluiting, toilet, douche en magnetron)?
Dan kunnen we praten.

necrosis | 20-08-16 | 14:14

Er is dus werk? yay. (Ik mag/kan bijna, nog 1 maand ofzo, niks tegen fietsen, maar die is te ver weg).

Ohja | 20-08-16 | 14:13

Dat tekort aan ervaren rijwielherstellers zorgt er wel voor dat je bij een reparatie 3 weken moet wachten. En duur, niet te kort. Met inmiddels kinderen in de experimentele levensfase op de middelbare school kan ik wekelijks de gereedschapskist pakken. Kan al heel veel zelf, als hoogopgeleid stadsmens. Mijn buurman heeft zijn hele studie als fietsenreparateur bij elkaar verdient. Zal hem eens polsen. Hij is wel 58 maar altijd goedgeluimd en gaat altijd op fietsvakantie naar een biologische natuurcamping in de middle of nowhere.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 14:10

Zit er niet een dienstwoning en een aftandse Porsche bij?
Naast die vele pannen erwtensoep in de winter natuurlijk.

zeg maar jansen | 20-08-16 | 14:09

@Nivelleermarionet | 20-08-16 | 14:06
Knippen is verdomd lastig met een waterpomptang.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 14:09

@Mark_D_NL | 20-08-16 | 14:02
Nou vooruit dan maar ;-)
Niemand die snapt waar we het hier over hebben maar dat dondert niet.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 14:07

@EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:37
Met een waterpomptang kan je alles doen wat alle andere tangen ook kunnen, behalve nijpen en combineren. U heeft duidelijk kennis van zaken. U bent aangenomen. Hoeveel geld bent u bereid mee te brengen voor het privilege om te mogen werken?

Nivelleermarionet | 20-08-16 | 14:06

@King of the Oneliner | 20-08-16 | 13:58
Toch kan het je een hoop binnenpret opleveren als je deze kwaliteiten in een sollicitatie noemt.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 14:05

Locatieprobleem, dat snap ik nog.
Over ervaring lieg je gewoon en de rest los je op door snel te leren.
Iedereen heeft wel eens zijn eigen band geplakt, toch?
Affiniteit?
Het is een baan die niet of nauwelijks vervuild en er worden geen eisen gesteld die andere principiële problemen op kunnen leveren.
Als de baas je maar niet vraagt een geplakte binnenband te verkopen als zijnde een nieuwe.
Ik denk dat het vooral is dat men liever niet op zaterdag werkt, óf men is te bang om werkelijk aangenomen te worden.
Sneu.
En nee, ik kan er niet op solliciteren, ik had het zeker gedaan als ik in de buurt woonde of ging wonen.
Mooie baan.

LuckyGirl | 20-08-16 | 14:05

McMarx | 20-08-16 | 14:00
Neen hoor, ken zulk soort gedachtengangen 'uit eerste hand'.

Bottleneck | 20-08-16 | 14:04

@ Conan de Rabarber | 20-08-16 | 14:02

Leg eens uit...

HypoPseudo | 20-08-16 | 14:04

nemoj me jebat | 20-08-16 | 13:41
Ik moest blozen.
Maar wil je geen u meer tegen me zeggen, ik ben wars van dat formele gedoe.

Cuyahoga | 20-08-16 | 14:03

HypoPseudo | 20-08-16 | 13:58
Nee hoor, zo gevat ben jij niet.

Conan de Rabarber | 20-08-16 | 14:02

Tja sorry hoor, maar eerlijk is eerlijk, dat lokale weekkrantje leest toch niemand? Die doet uitstekend dienst voor onderin de vuilnis- of kattenbak, om de sfeervolle tuinkachel aan te steken, om vliegen mee dood te meppen of om als oud papier mee te geven aan de lokale vereniging, maar geen mens in die doelgroep leest die dingen toch echt? In de advertentie lees je tussen de regels door duidelijk dat ze op zoek zijn naar een wat jonger iemand, zeg 20 tot 35 of zo. Alleen bejaarden lezen die regiosufferdjes dus dat ze geen reacties krijgen is logisch. Ik zou zeggen, probeer het eens via een wat moderner medium.

Jan Slot | 20-08-16 | 14:02

@McMarx | 20-08-16 | 13:53
Sorry, mijn oprechte excuses.

Mark_D_NL | 20-08-16 | 14:02

Een fiets koop je niet, die steel je...

Doe mij maar twee ! | 20-08-16 | 14:02

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:56

Zie mijn vorige tegel, in principe kunnen we gewoon mensen gebruiken die willen werken, leeftijd boeit niet.

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 14:00

@Wijze uit het Oosten | 20-08-16 | 13:45
Man, man, man, wat een taalgebruik.

Maar ja, daar kijk ik niet meer vanop gelet op het feit dat de maatschappij verloederd, verhard en verruwd.

Verder schijnt het dat de bazen hun vacatures niet kunnen vervullen.
Vindt Gij het gek naar aanleiding van de eisen die zij menen te kunnen stellen zoals www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/...

Echter, dat laat u maar gemakshalve achterwege.
Daarvoor hebben de bazen de ideale oplossing bedacht: zij trekken gewoon een blik Polen, Indiërs, Turken en Marokkanen open. Kosten geen fluit en weten nog van aanpakken ook!

En ondertussen bezigt u de taal: 'luie flikker'.

Ik zeg: zorg er eerst maar eens voor dat de bovengenoemde blikken dicht blijven en dan pas praten wij verder!

ProAsfalt | 20-08-16 | 14:00

@EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:48
Herkenbaar. Leeftijdsdiscriminatie is discriminatie die WEL dagelijks plaatsvindt. En niet die andere soort waar de kranten iedere dag over schrijven. De schaarste in ervaren rijwielherstellers bestaat overigens wel. In de lokale fietsenwinkel alhier wordt ik altijd aangesproken door medewerkers die meer een lookalike van Slipknot lijken, net van Lowlands teruggekeerd. www.maxazine.nl/wp-content/uploads/201... Inclusief tatoeages, piercings, dreadlocks en lange vlechten en kralen in de baarden.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 14:00

@Bottleneck | 20-08-16 | 13:44
Mensen die denken voor andere te kunnen spreken, daar hebben we al genoeg van.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 14:00

ja, hoor, ga daar de hele dag in een doodsaaie winkel met fietsen staan in the middle of nowhere met allemaal tukkers om me heen voor 7 euro per uur.
Doei!
Bovendien heb ik pijn in m'n rug en kan niet bukken vanwege mijn bierbuik + kettingroker.
En fietsen interesseren me sowieso geen hol.

King of the Oneliner | 20-08-16 | 13:58

@ Conan de Rabarber | 20-08-16 | 13:57

Zoiets zei ik óók al...

HypoPseudo | 20-08-16 | 13:58

Piet Karbiet | 20-08-16 | 13:50
.
Ja zulke bazen zijn er inderdaad. Maar natuurlijk niet expliciet in Twente. Jammer hoor, dat het destijds voor u zo gelopen is, u hebt het toen niet bepaald getroffen.

Lupuslupus | 20-08-16 | 13:57

De thumbnail doet 't 'm!

Mastermattie | 20-08-16 | 13:57

Is wel een beetje vriendjespolitiek dit. Is vast de buurman van Pritt want die woont ook in Groningen.

Conan de Rabarber | 20-08-16 | 13:57

@neemjemoederindemali | 20-08-16 | 13:47

Oh ja hoor. Wat zoek je precies voor mensen?

Graag meer informatie naar evy_waters et hotmail.com.
:)

Ben dat gratis werken inmiddels wel een beetje (= HEEL ERG!) zat, en die spaarcenten zijn ook al niet eeuwig meer aanwezig...

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:56

@ overVecht | 20-08-16 | 13:47

Oké vandaar... Tja ik zit momenteel een beetje verlegen om doortastende inhoudelijke topics, dus dan kan ik wat bot en kort door de bocht uit de hoek komen ;-)

PS Voor de goede orde: Mijn naam is HypoPseudo en niét HyperPseudo ;-)

Voorts * Liever niet deaudtvallen doet *

HypoPseudo | 20-08-16 | 13:54

@Mark_D_NL | 20-08-16 | 13:46
Van jouw kant uit wel.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:53

Dat komt waarschijnlijk omdat iedereen in NL al een baan heeft en er bijna geen werkelozen zijn.
Ohnee, meer omdat mensen niet van de bank afkomen omdat de bijstand + subsidie in dit land beter verdient dan hard werken, tenzij de functie minimaal HBO vraagt.

panadol | 20-08-16 | 13:53

@Cuyahoga | 20-08-16 | 13:38
Mooi verhaal.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:51

Triest dat uw geen personeel kan vinden.

Lasmeister | 20-08-16 | 13:51

@Lupuslupus | 20-08-16 | 13:42
Dat directeurtje daar was een enorme zieke psychopaat. Keihard liegen, afspraken schenden, zijn personeel overal van beschuldigen en je moest hem de hele week de schoenen kussen als ie bij overwerk zowaar een bakje chinees voor je had besteld. De restjes bami mocht je zelfs mee naar huis nemen! Nou nou, poeh poeh, Ghandi was er niks bij.
(De omgeving is inderdaad mooi.)

Piet Karbiet | 20-08-16 | 13:50

"Exact. De AOW-leeftijd verhogen naar 68 jaar maar boven je 50e is er amper werk. Stoor me ook aan eisen als 'beschikt over een zakelijk netwerk op directieniveau binnen de Top 100 AEX'. Ik zeg dan altijd: Neen, helaas maar ik zal Alexander Rinnooij Kan zo even voor uw bellen."

Piet Karbiet | 20-08-16 | 13:32

Het werk IS er wel, maar helaas is zo onderhand het beeld gevormd dat iedere 50+-er een seniele rollator-duwer is, die óók nog eens 'te duur' zou zijn. Die beeldvorming zie ik zowat dagelijks in de media.

Ik solliciteer op allerlei (uitzend-)banen voor juristen, waarbij overduidelijk al vermeld staat dat je het moet doen met zo'n 2000,= euro per maand voor een volledig urenverband van 40 uur p/w. Als ik hoegenaamd 'te duur' zou zijn, dan zou ik daar toch überhaupt niet op reageren?

En dan nog eventjes dit: ik doe al jarenlang vrijwilligerswerk als sociaal-juridisch dienstverlener. VOOR NOPPES. En iedere keer weer word ik geconfronteerd met jonge stagiaires die de halve werkdag druk bezig zijn met pokemons vangen op hun smartfoon.
Typisch mensen die kennelijk helemaal niet 'te duur' zijn, want ondanks een totaal gebrek aan kunde en werkervaring, krijgen díe dus wél banen aangeboden.

En maar jammeren over de 'discriminasie' die allochtonen zogenaamd ervaren op de arbeidsmarkt...

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:48

@HyperPseudo

Je kan het altijd proberen. neemjemoeder is nou eenmaal een graag geziene gast in de panelen zowel volgens de reaguurders als de redactie en bovenal een hardwerkende ondernemer. Tsja. Dan verdien je aardig wat respect en gaan er soms deuren open die voor anderen gesloten blijven.

overVecht | 20-08-16 | 13:47

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:37

Kan ik je sollicitatie tegemoet zien?

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 13:47

@McMarx | 20-08-16 | 13:10
Is een sorry op zijn plaats?..

Mark_D_NL | 20-08-16 | 13:46

@ProAsfalt:
Priceless..
Zo ken ik een hoop bijstandsklanten. En maar klagen over geen werk en dwangmaatregelen vanuit de wet, maar als je ze een baan voor de neus houdt is dat ook weer niet goed...
Kom, werreke, luie flikker !

Wijze uit het Oosten | 20-08-16 | 13:45

McMarx | 20-08-16 | 13:42
Je had toch wel door dat ik niet voor mezelf spreek hè...

Bottleneck | 20-08-16 | 13:44

@ overVecht | 20-08-16 | 13:38

Ah, oké ik snap hem.

Als je een gerenommeerd reaguurder 'van het eerste uur' bent, maakt het iet uit hoe knullig je verzoekjes zijn hierzo. Soort van nepotisme lijkt het wel :-)

Wellicht heb ik over een paar jaar ook wat 'dingetjes' als ik dan ook reaguurder 'van het eerste uur' ben.

HypoPseudo | 20-08-16 | 13:43

Kudtvolk, kon ze verder amper verstaan met die frauderende typhusvoetbalclub van ze.
Piet Karbiet | 20-08-16 | 13:39
.
Roflol. :-) Ik woon hier al vanaf eind 1985 en het bevalt prima. Over het algemeen heerlijk rustig en mooie omgeving. Mijn dierenarts woont in Vriezenveen. (Oosteinde).
Ben in Den Haag geboren, heb er 35 jaar gewoond maar zou er nog niet dood gevonden willen worden. Mijn mooie stad is één grote gribus geworden.

Lupuslupus | 20-08-16 | 13:42

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 13:14
O, je schrijft het zelf ook al. Succes, een mooi bedrijf zo te zien. Kom voor mijn volgende rijwiel zeker kijken.

De echte Stolwijker | 20-08-16 | 13:42

@Bottleneck | 20-08-16 | 13:28
Werken heeft ook voordelen afgezien van je eigen geld verdienen. Maar ja, als je van uitslapen gelukkig wordt dan kan je als verloren beschouwd worden.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:42

-weggejorist-

Pompenkoning | 20-08-16 | 13:41

Cuyahoga | 20-08-16 | 13:38
Ik hou van u.

nemoj me jebat | 20-08-16 | 13:41

Als ik die advertentie lees, dan vraag ik me af hoeveel van je lezers de gevraagde ervaring in de fietsenbranche hebben èn hoeveel daarvan ook nog eens open staan voor een nieuwe baan. In je publiek van 70.000 mensen (waarvan een deel nog op vakantie) zijn dat er hooguit een paar. Een hele kleine vijver waar je dus in vist, tenzij je mikt op de hele populatie werklozen. Het is dan te makkelijk om, zoals sommige reaguurders constateren, om alle werklozen op één hoop te gooien en ze van een luieflikkermentaliteit te beschuldigen. Er is een enorme categorie die best wil werken en aanpakken. Maar dan moet je de het voor hen wel interessant maken door de gevraagde ervaring te relativeren en degenen met commercieel talent een soort opleiding of intensief inwerktraject aan te bieden. Volstrekt normaal: zo'n meester-gezel constructie is beproefd. Je hebt met blindekip laten zien dat je bereid bent in mensen te investeren. Als hoogopgeleide zou ik ervoor gaan, als ik geen werk zou hebben. Verkopen is leuk en ik ben gek op fietsen: een goeie fietsenboer maakt absoluut het verschil.

De echte Stolwijker | 20-08-16 | 13:41

Functie eisen:
- Mensen met werkende handen
- Mensen met werkende hersenen
- Mensen met vrije tijd

Wij bieden:
- Geld

Zo schrik je minder mensen af en krijg je dus wel sollicitanten.

zeertegendradig | 20-08-16 | 13:40

Tja volgens mij lezen inderdaad alleen vijftig/zestigplussers nog lokale krantjes, en dan vooral voor de overlijdensadvertenties om te kijken of er nog oude bekenden zijn heengegaan. Nie geadverteerd via sociale media en internet? Is het bedrijf een leerbedrijven waar mbo'ers stage kunnen lopen? De welwillende mbo'ers, zeker degenen die vier dagen werken en 1 dag leren (BBL) blijven vaak bij het stagebedrijf werken en zijn al ingewerkt.

Bottleneck | 20-08-16 | 13:39

De fietsmeneer van Man bijt hond? Als er iemand is met affiniteit met fietsen...

Studentjournalistiek | 20-08-16 | 13:39

@Oranje08 | 20-08-16 | 13:14
Waarom zou je als baas deze eis schrappen als er genoeg ervaren lui voorhanden zijn?

Ik vind deze vacature nog meevallen. Meestal is het:
§ 1 Algemene vakeisen;
a) academisch opgeleid;
b) 18 jaren jong;
c) 10 jaar relevante werkervaring;
d) Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Portugees, Chinees, Japans, Indisch, Russisch, Arabisch beheerst gij in woord en geschrift.

§ 2 Sociaal gewenste (P&O) eisen:
a) Geen 9 tot 5 mentaliteit;
b) Sociaalvaardig;
c) Kan zelfstandig werken;
d) Kan in een team werken;
e) Enthousiast. Altijd een blij gezicht, ook al heeft Gij er geen zin in;
f) Weet de juiste prioriteiten te stellen (als het druk is);
g) Stressbestendig;
h) Weet van aanpakken;
i) Volgt de bevelen van de baas zonder enige vorm van tegenspraak op;
j) Bereid om 7 dagen per week te werken;
k) Nauwkeurig werken;
l) Snel werken. Tempo continu erin houden. Geen pauze;
m) Gij bent pas tevreden als het 100% goed is!;
n) Gij verlaat het bedrijfspand altijd als laatste!

§ 3 Vakinhoudelijke eisen.
Dit is natuurlijk per vakgebied verschillend. Om dit nu van alle sectoren uiteen te zetten is iets te veel van het goede.

§ 4 Wat bieden wij?
a) loon: minimumloon en als het even kan via een constructie de helft of minder;
b) reiskostenvergoeding: doen wij niet aan;
c) Een goede werksfeer;
d) Doorgroeimogelijkheden;
e) Opleidingsmogelijkheden met dien verstande als gij binnen 5 jaar wordt weggestuurd of zelf ontslag neemt dient gij de opleidingskosten geheel aan ons te vergoeden.

ProAsfalt | 20-08-16 | 13:39

Lupuslupus | 20-08-16 | 13:32

Als je zoon nou ff een mailtje stuurt, hij is van harte welkom bij ons.
neemjemoederindemali | 20-08-16 | 13:36
.
O.k. Dank u. Mailtje komt er zo aan.

Lupuslupus | 20-08-16 | 13:39

@Lupuslupus | 20-08-16 | 13:32
Hij kan toch opzeggen in zijn proeftijd? Zelf heb ik voor een bedrijf in Enschede gewerkt. Iedere dag 110km heen en weer, was om 20.30 uur thuis. De afspraak was 1 keer per week maar daar hielden die Boeren zich niet aan. Kudtvolk, kon ze verder amper verstaan met die frauderende typhusvoetbalclub van ze.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 13:39

Zijn er überhaupt mensen die affiniteit heb en met fietsaccessoires? En niet zomaar affiniteit maar aantoonbare affiniteit? "Hier een foto van mijn fietsbelverzameling. Ik ben ook dól op miniatuurbandenplaksetjes, ja, u zou kunnen zeggen dat u hier met een echte fietsaficionado van doen heeft!" Ervaring in de fietsenbranche als eis is sowieso nogal specifiek en hoeveel mensen lezen het lokale suffertje nog? Enfin.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:38

@HypoPseudo

Val deaudt newbee. Als je een beetje kennis van zaken had wist je dat dit gedaan wordt voor een reaguurder van het eerste uur.

Lutser.

overVecht | 20-08-16 | 13:38

Ah, fietsen, mooi man.
Wat bijna niemand weet, is dat in Vriezenveen ook de eerste fietsen in dit land gemaakt werden.
Het was in 1993 dat Bernard van Schoeterbergen uit Vriezeveen op vakantie was in Kitts and Nevis, en daar getuige was van een locaal tafereel.
Bij de lunch bereidde de vrouw volgens traditie een wokgerecht met inktvis en jalapenopepers, en de receptuur vereiste voor de finishing touch wat verse ananas.
Dit om de pittige jalapenopepers wat te dempen, maar daar hoef je geen Herman den Blijker voor te zijn om dat te snappen.
Anyway, de heer des huizes in Kitts en Nevis werd dan verzocht om een ananas te gaan plukken, maar je weet hoe dat gaat met heren des huizes.
"Eerst nog een level Farm Heroes afmaken, eerst nog even teletekst, ja ik moet echt naar de wc en ik kan niet snel poepen op commando".
Anyway, die ananas kwam meestal als de inktvis al taai was.
En taaie inktvis is niet goed, daar hoef je geen Cas Spijkers voor te heten om dat te snappen.
Maar goed, die mannen op Kitts en Nevis lustten ook geen taaie inktvis, dus ze hadden er wat op gevonden:
Van bamboestokken,, cocosnoten en lianen bouwden ze een voertuig, waarmee ze sneller naar de ananasboom konden komen.
Met verbazing keek Bernard van Schoeterbergen naar het ontwerp, en min of meer voor de grap heeft hij in Nederland pattent aangevraagd.
Dat die grap in 1993, zou uitgroeien tot een nationale hype, zelfs een zilvern medaille in Rio, en talloze top 43 klasseringen in de Tour, had niemand kunnen bevroeden.
Dat de achter-achterkleinkinderen van Bernard van Schoeterbergen nu geen personeel kunnen vinden om zijn droom verder uit te bouwen is een schande.

Cuyahoga | 20-08-16 | 13:38

Misschien eens in het Arabisch proberen? Met tolk en zo.

duitse herder | 20-08-16 | 13:37

@FrankVeer | 20-08-16 | 13:13

Haha. Niets ervan, hoor. Eérst de klus, daarna de borrel!

Maar goed, toch maar eventjes serieus commentaar:
Uiteraard is deze post bedoeld om maar weer eens aan te tonen dat "werklozen zogenaamd géén werk willen aanvaarden".

Ik zou hier toch ook graag even de ándere kant van dit onderbuikgevoel willen benadrukken, namelijk dat ik mij niet kan voorstellen dat er geen (oudere) vakman in die ongeving is die dit jobje dolgraag zou willen hebben.

Punt is dat de gemiddelde werkgevert voor dit soort baantjes liever een oliedomme 17-jarige vmbo-schoolverlater wil hebben dan die vakman, want die is zogenaamd 'te duur'.

Flauwekul, want die (oudere) vakman betaalt zichzelf terug, als is het maar omdat-ie het verschil nog weet tussen een waterpomp-, nijp- en combinatietang, iets waar je de gemiddelde vmbo-"afgestudeerde" vooral niet mee lastig moet vallen, want die heeft namelijk géén idee.

En wat krijgt die oudere vakman te horen, als-ie nog het lef heeft om te solliciteren? "U past niet in het profiel", "U bent te hoog opgeleid/heeft teveel ervaring voor deze functie", "U bent te zwaar voor deze functie", enz.

Na een poging of 400 geef je het vanzelf wel op, als je zo'n advertentie ziet. ik spreek (helaas!) uit ervaring.

NB: Deze Wilhelmina Bever ontvangt dus GEEN uitkering, maar vreet gedwongen haar eigen spaarcenten op. Nog een jaartje of 15 te gaan... met af en toe een zwart klusje tussendoor. ;-)

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:37

@Lupuslupus | 20-08-16 | 13:32
Jouw zoon kan alsnog solliciteren en bij aangenomen die andere baan opzeggen. En als ie zich heeft verplicht aan een minimum termijn dan toch even gaan want in de nabije toekomst een optie.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:36

Zeg nooit nooit.
Als je er ook nog een baan voor moeders de vrouw bij kan regelen (ziekenhuis, lab) zou ik er over kunnen nadenken.

Ik neem aan dat de allochtonenmeter in de regio aldaar toch lager uitvalt dan in 010. En dat de huizen er betaalbaar zijn (alhoewel de verkoop hier al weer in de lift zit... steeds meer 'nieuwe nederlanders' die een huisje krijgen).

Misschien de vacature een beetje herschrijven voor GS?

EEnzame SchizofrEEN | 20-08-16 | 13:36

Lupuslupus | 20-08-16 | 13:32

Als je zoon nou ff een mailtje stuurt, hij is van harte welkom bij ons.

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 13:36

-weggejorist-

HypoPseudo | 20-08-16 | 13:34

ProAsfalt | 20-08-16 | 13:17
Kom op Proasfalt! Rug recht borst vooruit. Zeg een paar keer tegen jezelf "als ik maar wil kan ik alles" en ga ervoor. Er zijn vast ook goedkope huizen in Vriezeveen. Pak je onafhankelijkheid terug, steek je middelvinger op naar dat vrouwtje met die rollator en maak er nog wat van.

catomar | 20-08-16 | 13:34

Fungeert GS tegenwoordig ook als 'Help-mij'-rubriek voor HR-prutsafdelingen nog niet eens zèlf kandidaten voor vmbo-vacatures kunnen aanwerven?

Wat een verspilling van deze práchtig roze weblogruimte zeg....

HypoPseudo | 20-08-16 | 13:33

24 vakantiedagen? Nah.

allanggeenbabymeer | 20-08-16 | 13:33

Ah kut, dacht even dat er een opening bij geenstijl/dumpert was.
Als jullie nog ooit iemand zoeken die zich niet laat afleiden door snoepreisjes en "lekkere" wijven, maar gewoon z'n taakomschrijving tot in perfectie uitvoert, dan laat het maar weten. Ik voldoe hier zeker voor 50% aan.

DaJonkel | 20-08-16 | 13:33

@EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:10
Exact. De AOW-leeftijd verhogen naar 68 jaar maar boven je 50e is er amper werk. Stoor me ook aan eisen als 'beschikt over een zakelijk netwerk op directieniveau binnen de Top 100 AEX'. Ik zeg dan altijd: Neen, helaas maar ik zal Alexander Rinnooij Kan zo even voor uw bellen.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 13:32

Het (autochtone) platteland vergrijst enorm , de enige jeugd , die in aanmerking zal komen voor dit soort banen.. vul maar in.
oostermoer | 20-08-16 | 13:18
.
Heeft er niets mee te maken. Begrijp trouwens niet waarom ze de moeite niet hebben genomen om óók in het Almelo's weekblad te adverteren. (Vriezenveen ligt op 5 km afstand, heel wat dichterbij dan b.v. Ommen en Hardenberg). Almelo heeft zo'n 80.000 inwoners.
Mijn zoon gaat maandag beginnen bij een nieuwe baas op 50 (!) km afstand. Hij weet alles van fietsen en brommers, heeft een vlotte babbel etc. Daarnaast is het een harde werker.
Maar ja, helaas komt deze adv. dus te laat voor hem. Vreselijk jammer.

Lupuslupus | 20-08-16 | 13:32

Toetsiemonster | 20-08-16 | 13:24

Ik wilde ook al iets typen over de teloorgang van de dode boom als (advertentie)medium.
Gisteren kwam ik erachter dat we hier tegenwoordig de Eenhoornkrant (ja, echt, zo heet dat ding) hebben.
Een reclameblaadje, normaal gesproken gaan reclameblaadjes linea recta naar afdeling "Oud Papier", maar ik had een moordwapen nodig om korte metten te maken met een vlieg die me terroriseert (zowel de hond als ik krijgen hem niet te pakken, dus hij leeft nog).
Dus krantje uit "oud papier" gevist.
Zie ik dat dat ding "De Eenhoornkrant" heet.
Hoelang dat ding al uitgegeven wordt, weet ik niet.
Maar dat is heden ten dage het effect dat met een dode boom nog bereikt wordt. Dus vacatures plaatsen in een dode boom is eigenlijk gewoon geldverspilling.

Bijtendehond | 20-08-16 | 13:31

* uur = euro

Bottleneck | 20-08-16 | 13:30

Beste fietsgigant,
Ik heb aantoonbaar affiniteit met fietsen. Elke dag gebruik ik namelijk mijn ijzeren ros. Ik kan een bel gebruiken, u waarschijnlijk ook. Andere accessoires, zoals een bagagedrager en de verlichting hebben geen geheimen voor mij. Elke 10 jaar koop ik een nieuwe fiets, ik heb dus wel enige ervaring met de fietsenbranche.
Groetjes,

Admiraal Balthasar | 20-08-16 | 13:30

Minder/geen huurtoeslag, minder/geen zorgtoeslag, even denken: veertig uur werken levert me met dat loontje, zo'n 75 uur meer op dan als ik niets doe maar wel de toeslagen krijg. Nee ik slaap wel uit.

Bottleneck | 20-08-16 | 13:28

@Ik ben afgeschreven.
ProAsfalt | 20-08-16 | 13:17

Je bent niet alleen hoor... Hopen maar dat er na maart 2017 een andere wind gaat waaien. Frankrijk met een "socialistische" president geeft overigens aow met 60!
Misschien had die pvda Klijnsma , daar eens stage moeten gaan doen. Maar we zijn allemaal "gelijk" hoor in de EU! :-(( , belazert worden we en hoe!!

oostermoer | 20-08-16 | 13:27

@Toetsiemonster | 20-08-16 | 13:24
Denk dat ie in 32.000 kattenbakken ligt. Toch nog ergens goed voor.

Botte Hork | 20-08-16 | 13:26

@Oranje08 | 20-08-16 | 13:14
Helemaal mee eens. Veel mkb bedrijven zoeken een embryo met ervaring voor de meest lullige baantjes. Wat is er mis met iemand twee weken inwerken? Dat was vroeger heel normaal.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 13:26

Met die functie eisen maak je het je ook wel een beetje lastig. Wie heeft er nou ervaring in de fietsen branche, zit werkeloos thuis en leest dat plaatselijke sufferdje. Ik vrees dat de meeste mensen dit soort krantjes gebruiken voor in de kattenbak en bij de rest zal hij direct bij het oud papier gaan. Als van de 70.000 potentiële lezers er 500 het krantje hebben gelezen dan lijkt mij dat al veel. En als van die 500 lezers er 10 de advertentie hebben gezien dan lijkt mij dat ook al heel veel.

VakerWelOfNiet | 20-08-16 | 13:26

Die lokale week krant wordt die wel gelezen?

Toetsiemonster | 20-08-16 | 13:24

vriezeveen . om daar nou limbabwe voor te verlaten...

hakbarry | 20-08-16 | 13:23

Vele werklozen dachten blijkbaar zoiets van: "waarom werken als ik graties geld krijg en per saldo op jaarbasis krijg ik uiteindelijk nog meer dan een hardwerkende mens, dankzij al die toeslagen en soepsiedies voor de luie flikkers".

Wonderful-Life | 20-08-16 | 13:21

Het (autochtone) platteland vergrijst enorm , de enige jeugd , die in aanmerking zal komen voor dit soort banen.. vul maar in.

oostermoer | 20-08-16 | 13:18

Helaas woon ik in een 010 omgeving anders had ik wel gereageerd.

Wasbakplasser | 20-08-16 | 13:18

" Je adviseert klanten betreffende fietsen... "
.
Juist. Neem een 2ehands auto. Veiliger, je zit droog, kan veel meer meenemen, de kans op diefstal is verwaarloosbaar en die moderne dure lichtgewichtfietsenrommel is om de haverklap kapot met al die snelheidsheuvels en straatstenen van tegenwoordig.

Graaisnaaiert | 20-08-16 | 13:18

Als je jarenlang te werk bent gesteld voor nop vanuit de bijstand door Jetta Klijnsma (PvdA) dan lukt het zelfs niet om dit baantje te bemachtigen.

Ik ben afgeschreven.

ProAsfalt | 20-08-16 | 13:17

Het is dat ik al fulltime aan het werk ben en Vriezenveen te ver uit de buurt ligt, maar anders had ik vast gesolliciteerd. Weliswaar geen ervaring, maar dat maakt mijn enthousiasme en leergierigheid wel goed.
Ik heb ook altijd moeite om niet te solliciteren als ik weer het bordje in de supermarkt zie hangen waarop gevraagd wordt naar vakkenvullers. Lijkt me ook zulk mooi werk.
Lekker bezig zijn. Dóen. En dan lekker voldaan een pilsje openploppen op het eind van de dag.
Stukken beter dan de hele dag uit je neus peuteren.
Toch? Hè, Mark?

nemoj me jebat | 20-08-16 | 13:17

Misschien komt het wel doordat je je winkel in schubbekutteveen zet pik

PiGGY | 20-08-16 | 13:16

Geen ervaring in de fietsenbranche. Dan houdt het toch op. Ben overigens nog nooit iemand tegen gekomen die ervaring in de fietsenbranche heeft.

ET007 | 20-08-16 | 13:15

Misschien eens die 'ervarings'-eis schrappen anders? Ik kan me daar echt aan storen. Hoe moeten nieuwe mensen ervaring opdoen als bijna elk bedrijf alleen maar mensen wil aannemen met ervaring? Zelf willen investeren als bedrijf, ho maar...

Oranje08 | 20-08-16 | 13:14

Voordat iedereen weer over me heen valt, reaguurder blindekip heeft enkele jaren tot volle tevredenheid bij ons gewerkt maar kreeg een baan aangeboden in zijn woonplaats, dat scheelt hem elke dag zo'n 130 km heen en weer rijden. Begrijpelijk dus dat hij die baan aangenomen heeft.
We zoeken trouwens ook nog mensen, al dan niet parttime om onze website te voorzien van content en we zoeken nog chauffeurs/klussers met rijbewijs B (klein rijbewijs) om in de wintermaanden fietsen te halen en brengen bij onze klanten. Leeftijd maakt ons niet uit, vanaf 15 jaar is goed maar 50+ is ook goed en alles wat er tussen zit. Opleiding maakt ook allemaal niet uit, als je leergierig bent dan leiden wij je intern wel op.
Kortom, zoek je een baan en wil je werken dan hebben wij een baan voor je, aanmelden kan via de mail.
Info@fietsgigant.com of gewoon de winkel binnen lopen of via twitter, makkelijker kunnen we het niet maken.

neemjemoederindemali | 20-08-16 | 13:14

En nu ga ik eventjes de lekkende waterleiding van een vriendin repareren (dat kan ik uiteraard ook niet, maar ik probeer het toch maar eventjes).
Betaling via haar drankvoorraad!

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:10

Als u voor aanvang van de werkzaamheden maar geen voorschot vraagt (en krijgt).

FrankVeer | 20-08-16 | 13:13

Als je een peuter een driewieler E-Bike kunt aansmeren. Dan ben jij de persoon die we zoeken !

MichieldeMuiter | 20-08-16 | 13:12

Iek werken moeten? Allain outkiering pakken is tog ook goet. Heef PvdA niks over gezegt toen ik niederlant binnen kwam. Niederlant mooi land. Lieve mensen. Allahu akbar.

3xminder | 20-08-16 | 13:12

Maar is er dan helemaal geen fietsfanaat uit Fallujah te vinden.
Oh, wacht, die zitten natuurlijk in Duitsland ...

gentle giant | 20-08-16 | 13:11

Stuur @Proasfalt er maar op af. Die snakt naar een bevrijdende baan.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:11

Schijnt ook een uitstekend reaguur klimaat te zijn daar op de werkvloer.

overVecht | 20-08-16 | 13:11

Het laat zien dat je in Nederland heel gemakkelijk de keuze kunt maken om niet te werken en om de kosten van de werkenden te leven.

Bytemaster | 20-08-16 | 13:11

ik heb helegaar geen affiniteit met fietsen

petomaan | 20-08-16 | 13:11

@Mark_D_NL | 20-08-16 | 13:05
Bij deze trek ik de excuses die ik op 1 januari dit jaar aan je maakte in ;-)

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:10

Helaas, ik bevind mij niet in de genoemde omgeving, (maar in een Randstedelijke 'prachtwijk') maar ik hou mij bij dezen aanbevolen.
Beetje een fiets repareren, moet lukken als drs. biologie en Mr. Nederlands Recht en behept met een achtergrond in de exacte vakken (NB: 'gezond verstand').

Helaas wel 50+, schijnt een nadeel te zijn op de arbeidsmarkt, want dan kun je immers helemaal niets meer, dat is bekend.
En nu ga ik eventjes de lekkende waterleiding van een vriendin repareren (dat kan ik uiteraard ook niet, maar ik probeer het toch maar eventjes).
Betaling via haar drankvoorraad!

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:10

Geknipt voor Quid zou ik zeggen.

Conan de Rabarber | 20-08-16 | 13:06

Als ik wat minder hoogopgeleid zou zijn geweest en in een achterstandsgebied zou wonen, dan had me dit echt een leuke baan geleken! Jammer!

Jimmydepimmy | 20-08-16 | 13:06

Werken, hahahaha. Het moet niet gekker worden in Nederland...* PLOP *

Mark_D_NL | 20-08-16 | 13:05

Ik zou ook niet midden in de schoolvakantie adverteren. Verder is dat hier ook zo. De lokale fietsenwinkel zoekt een ervaren monteur en die zijn heel schaars. Het UWV had er 0 in de bakken.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 13:04

lekker in de buurt ook.

Bill Cosby | 20-08-16 | 13:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken