Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aarde is op. Stop met eten, tanken en ademhalen

Iedereen die op dit moment nog ademhaalt, is in overtreding. En als je vandaag gegeten, getankt of warm gedoucht hebt, ben je een hyperegoïstische milieumisdadiger. Want vandaag is EARTH OVERSHOOT DAY (eerder bekend als Ecological Debt Day - wiki). Net zoals dat je ieder jaar kunt berekenen vanaf welke dag in het jaar je eindelijk voor jezelf begint te werken in plaats van voor de Belastingdienst (ook altijd ergens medio zomer), berekenen vrienden van het klimaat jaarlijks op welke dag de mensheid de jaarproductie van de aarde heeft opgebruikt, en wanneer we dus beginnen te lenen van de toekomst. In tegenstelling tot belasting/nettosalaris-omslagdag kun je dat niet écht berekenen natuurlijk want niemand weet hoeveel liter olie er nog in de grond zit, hoeveel kilo kolen nog gemijnd kunnen worden of hoeveel bomen alle bossen bij elkaar opgeteld precies nog overhebben, dus zij "berekenen" dat met de natte vinger. Mag ook, want Overshoot Day gaat natuurlijk vooral om awareness, in het Nederlands beter bekend als 'bewustwording', met de B van Betutteling. Enniewee, ongeveer vandaag is Overshootday en dat betekent dat we voor 2016 op koers liggen om ongeveer 1,6 aardes in 1 jaar te verbrassen. Sja, niemand ontkent dat de mens een sprinkhanenplaag is die zichzelf te hard vermenigvuldigt en de aarde keihard kaalvreet. EN WE HEBBEN D'R MAAR EENTJE. Maar 'Geboorteoverschot Bewustwordings Dag, Met Name In Arme Niet-Selfsustainable Regio's' is nog geen bestaand concept want dat botst waarschijnlijk te hard met de deugmoraal van vrede op aarde voor alle mensen & vooral de stumpers. Dit in tegenstelling tot het nawijzen van hard stokende langdouchers en dieselende leaserijders, die mag je natuurlijk wel aanspreken en/of uitschelden om hun consumentisme. Temeer omdat ze meestal man & blank zijn. Maar goed. Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben: vanaf vandaag is alles wat je verbruikt op de pof. Tips om de afbraak van de aarde tegen te gaan: organiseer vegetarische etentjes. Neem een bad in je regenton. Ga eindelijk eens op dieet, man. En stook je eigen alcohol (maar niet met kolen onder je ketel!).

Reaguursels

Inloggen

Iedereen met een kop vol niet ter zake doende abrahamitische onzin, 'repugnant conclusions' en z'n eigen ik, zou zich de ogen uit z'n kop moeten schamen.

Slogra | 10-08-16 | 19:49

Tja, de structurele oplossing blijft
Minder, minder, minder ... kinderen.
Starten in regio's waar het goed gaat (het Westen)
of in regio's met een goede dictatuur (China).
.
Maar dan dus niet in die "goede" gebieden reli-verdwaasde, "veelvoudig-mensen-fokkers" uit andere delen gaan importeren. Dan ben je al snel weer terug bij af.
.
De "fokkers" moeten het maar rooien in hun eigen regio. En zullen door tekorten massaler sterven. Sorry, maar helaas...

hotmint | 10-08-16 | 19:27

@mysteryposter | 09-08-16 | 22:12
Professor Emeritus in Nuclear Physics Albert A. Bartlett heeft duidelijke oplossingen voor het probleem:
-Abstination
-Contraception/Abortion
-Small Families
-Stopping Immigration
-Disease
-War
-Murder/Violence
-Famine
-Accidents
-Pollution
Helaas zijn deze oplossingen niet populair, maar het zijn betrouwbare en goed werkende oplossingen.
www.youtube.com/watch?v=8BMEImNf9M8#t...
Zijn site: www.albartlett.org/index.html

bambi1970 | 10-08-16 | 16:53

@mysteryposter | 09-08-16 | 22:12 "... en daarna verzint de UN wel weer wat."
.
De UN heeft al wat verzonnen: Agenda 21/2030. Het onteigenen en dan ophokken van de Westerse mensen in stedelijke agglomeraties, en dan hun aantallen reduceren.

ben kokhals | 10-08-16 | 15:06

broodjemetkaas | 10-08-16 | 11:34

O maar we hoeven niet met lichtsnelheid te gaan hoor om toch heel snel door het heelal te kunnen. Probleem bij lichtsnelheid is namelijk dat ook de massa toeneemt. Van een ruimteschip zou dat gigantisch zijn. De energie die dan nodig is neemt toe en is zoveel dat we dat in een jaar nog niet eens op de heke aarde verbruiken. Warp is de oplossing. En er wordt al aan gewerkt. Bij warp blijft het schip stilstaan en wordt voor het schip de ruimte gekrompen en achter het schip zet die ruimte weer uit. En zie een afstand overbrugt. Het is geen science fiction. In een proefopstelling op kleine schaal op aarde is bewezen dat het kan en dat het zich aan de natuurwetten houdt. En het dus mogelijk is. Maar het zal nog wel even duren voor dat het echt werkelijkheid wordt op grote schaal. Er zijn zelfs al plaatjes van hoe dat er dan uit zou gaan zien. Maar voor dat het mogelijk is komt er nog heel wat bij kijken.Zoals de rit plannen. Want je wilt niet eindigen in een planeet of ster. En dat soort zaken.

tweetybird | 10-08-16 | 13:26

Weet je trouwens WELKE (religieuze) groepering bij uitstek erbovenuit springt wat betreft het voortbrengen van overmatig veel nakomelingen?

Precies! (Begint met 'm')

Als we nu alvast eens beginnen om dát binnen onze contreien een halt toe te roepen....

HypoPseudo | 10-08-16 | 13:12

Omdat ik geen kinderen heb, mag ik doen wat ik wil. Ik gooi al mijn afval in dezelfde bak. Ik eet heel veel kip, en twee eieren per dag. Ik ga vaak met het vliegtuig op vakantie. Het liefste zou ik me verplaatsen per diesellocomotief. Zolang Afrikanen, Arabieren en West-Aziaten zich als konijnen voortplanten hoef ik echt niet aan gescheiden afvalinzameling te doen.
Nederlandse ontwikkelingshulp zou uitsluitend moeten bestaan uit het gratis verstrekken van prikpillen, sterilisaties en het laten rondvaren van abortusboten langs de kusten van Afrika en Azie...

Rhenium | 10-08-16 | 11:57

Ach, over een paar duizend jaar verspreiden we ons in de interstellaire ruimte en koloniseren we andere werelden. Nog ff wachten dus totdat we de sneller dan het licht kunnen. Onmogelijk? Dat zei men over de geluidssnelheid destijds ook..

broodjemetkaas | 10-08-16 | 11:34

EefjeWentelteefje | 10-08-16 | 11:07
Dus de oplossing is dat alle mannen achteruit gaan lopen; hun aars achterna. Dan ben je wel heel snel van je overpopulatie af!

Tjemig | 10-08-16 | 11:26

Vanochtend zag ik een briljante oplossing tegen malaria. Een muggenval op basis van een mix van luchtjes van Marc van der Linden, Terror Jaap en Ton Elias. nos.nl/artikel/2124376-nederlandse-ond....
70% minder muggen en 30% minder sterfgevallen en dat door de NOS ingekleurd met met een liev glimmend zwaar gepigmenteerd kindje. Echt heel mooi; maar dan ALLEEN als ze ook TENMINSTE 30% minder jong op deze aardbol zetten. Want ik zie er meteen al weer meer de mediterranee overdobberen.

Tjemig | 10-08-16 | 11:22

"Alle mensen zijn egoisten."

@klinkklaar | 10-08-16 | 09:20

Kleine correctie: voornamelijk macho-KERELS die alleen maar hun pik achterna lopen, 't vertikken om te werken (want dat doen de vrouwen, in de landbouw, de 'heren' voelen zich daar te goed voor), vanuit een volledig misplaatst superioriteitsgevoel, geïnspireerd door 'koeltoer' en nog eens bevestigd vanuit misdadige religies.

Ik kon 't niet laten. ;-)

EefjeWentelteefje | 10-08-16 | 11:07

*kuch* ... ik ben nog steeds van mening dat de landkaarten verkeerd getekent zijn.
Ik beziet den werold nog steeds door een 'fish-eye' lens.
Den aardkloot is zo fokking groot hier kan ik met mn garnalenhersentjes niet bij.

Centauri3 | 10-08-16 | 10:17

Ik ben man, blank , rij diesel, en ben niet bepaald vies van een stuk rood vlees op de BBQ.

Maar ik heb maar 1 kind (bij mijn weten, ghegheghe).

Mijn ecologische footprint is dus vele malen kleiner dan die door godsdienstwaanzin gedreven grote gezinnen (van gereformeerd via roomskatholiek tot islam).

KayakFun | 10-08-16 | 10:06

Het heeft alles te maken met overbevolking. Zorg dat de wereldbevolking minder groeit. Maar dat is een taboe voor politici. Het zou hen sieren als ze dit eens aan zouden kaarten bij de VN en milieuconferenties. Maar als je dat doet krijg je weer te maken met die rottige religies. Want meer kroost is meer volgelingen. En dat is hun kracht. Doorbreek dat maar eens. Die paus moet er wel voor zijn.

wallenberg | 10-08-16 | 10:06

@gevulde koek | 10-08-16 | 09:35
Exact. Dat gevaar van die zure regen is destijds dus afgewend door goede effectieve maatregelen te nemen, juist als gevolg van alarmerende rapporten.

EefjeWentelteefje | 10-08-16 | 09:40

Ik ben nog uit de tijd van de Club van Rome met haar doemscenario's, gevolgd door de hype van de zure regen.
En we leven nog en zelfs met meer. Er is niks of niemand wat de aarde kan verslaan.
Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:53
Zure regen was geen hype. Dat kwam door de zwavel in de brandstof (die ook je uitlaat opvrat) De zwavel zit er niet meer in en er zijn nu ook geen uitlaatboeren meer , dus..

gevulde koek | 10-08-16 | 09:35

Alle mensen zijn egoisten.
Dat zit in de genen.Ze willen allemaal van alles zoveel mogelijk hebben.
De baby-fokkers zijn de grootste schuldigen en niet de verbruikers.
Afrikanan die maar doorfoken terwijl ze geen nagel hebben om hun reet mee te krabben.
En dan zielig in het nieuws komen.
Zo ook de fokkers in zuid amerika. Brazilianen die maar doorfokken terwijl ze in de favella's wonen.
Een leven zonder toekomst. Maar wat zijn ze weer blij dat god of allah hen weer een gezonde baby heeft geschonken.
Die belachelijke obsessie met babys.
Babys groeien op en worden vervelende egoistische mensen.
En al die fokkers vinden het vreemd dat ze het zo slecht hebben met hun 13 kinderen.
En die kinderen hebben ook weer niks als ze opgroeien.
En komen dan de landen met mensen lastig vallen die het beter voor elkaar hebben.
Ze komen met zovelen hier heen dat het gewoon zwart ziet van de mensen.

klinkklaar | 10-08-16 | 09:20

@LaatmaarLu? | 10-08-16 | 08:32

Het is juist aan dat rapport van de Club van Rome te danken dat de natuur en het leefmilieu - althans in de Westerse Wereld! - er nu beter voorstaat dan in, pak 'm beet, 1970.

Helaas wordt er echter nauwelijks iets ondernomen tegen het grootste probleem wat toen al in "Grenzen aan de Groei" werd geconstateerd: de wereldwijde bevolkingsexplosie.
Het economische systeem is immers gebaseerd op het principe van een piramidespel: er moeten steeds meer opvretertjes bijkomen om het spel in stand te houden.
Vandaar ook die bewust gecreëerde doch idiote import van mensenmassa's (al dan niet met hele enge overtuigingen), want, oh jee! - vergrijzing in het Westen! Een 'probleem' dat zich uiteraard vanzelf oplost, maar de tijdspanne waarin dat zou gaan gebeuren (20-30 jaar) is immers te lang om het economische piramidespel draaiende te houden...
Ziende blind, horende doof.

En wat betreft Afrika (en aanverwante fok-maar-door-gebieden): die enorme hoop kindertjes aldaar zijn ècht niet alleen het gevolg van het niet hebben van enig pensioen aldaar, maar wellicht nog veel meer van een afschuwelijke macho-cultuur, waar een vrouw niets meer is dan een wandelende baarmoeder waar zoveel mogelijk (bij voorkeur mannelijke) kindjes uit voort moeten komen. Vreselijk - en neem maar van mij aan dat óók Afrikaanse vrouwen doorgaans 2 of 3 kindertjes wel genoeg vinden, al is het maar omdat al die opeenvolgende zwangerschappen aldaar ook nog eens levensgevaarlijk zijn. Helaas: invloeden van 'koeltoer' en niet te vergeten religie (daar heb je de voornaamste boosdoener weer) verhinderen dat deze vrouwen zelf mogen beslissen en de beschikking krijgen over voorbehoedsmiddelen, waar overigens juist die kerels vaak niet aan willen, want een rubbertje over je pik, hè nee toch...

De enige oplossing ligt in verregaand onderwijs aan de vrouwen. En als ontwikkelingshulp zich nou eens *alleen* dáár op zou richten dan werd het wellicht nog eens iets.
Zolang het geld echter merendeels verdwijnt in de zakken van machthebbers aldaar (t.b.v. wapentuig, een vliegtuigmaatschappij en een voetbalploeg), zie ik het helaas somber in.

EefjeWentelteefje | 10-08-16 | 09:14

Je krijgt wel lekker kinderbijslag en gebonden budget door het veel fokken

miknic | 10-08-16 | 09:07

Als je de aarde wil redden, moet je de populatie mensen halveren.
Het is de enige manier!

necrosis | 10-08-16 | 08:57

Om het milieu te redden heb ik besloten om over te stappen op spaarlampen. Maar waar kun je die dingen kopen?

Dr.Dushkind | 10-08-16 | 08:45

Ach ja, doet mij denken aan de club van Rome, "grenzen aan de groei". Ook niets van uitgekomen. Iedereen fijne dag verder.

LaatmaarLu? | 10-08-16 | 08:32

Dat komt allemaal door de Brexit en Wilders !

Castor12 | 10-08-16 | 08:19

@kloopindeslootjijook | 10-08-16 | 06:37

En de machthebbende hebben een systeem gecreëerd, waarbij ze niet gestraft worden. Ze komen er steeds mee weg. Ze dumpen het risico op het volk en plukken zelf de winsten als het goed gaat.

Dat we massaal steeds vallen voor van die kleine gemakjes en daarbij heel veel vrijheid inleveren dat is een tenenkrommende constatering. We voelen de nadelen ook pas over een x aantal jaar, maar de gemakjes vaak gelijk. Ondertussen zijn de Amerikanen bezig met autonome drones die o.a. gezichtsherkenning gaan gebruiken om hun doelen kapot te schieten. Als dan ook nog eens alle data van elk mens 24/7 toegankelijk is, dan kan een kind straks de was doen om 'terroristen', politieke tegenstanders, vervelende activisten etc. weg te vagen.

Obama, met zijn nobelprijs voor de vrede, heeft tijdens zijn ambt wel het grootste drone programma ooit uitgezet, waar een berg collateral damage bij zit waar je bang van wordt. Wel in het handig verpakte 'conflictzones' ipv warzones. Zo is er voor het grote publiek weer niks aan het handje.

Het grote publiek is gewoon oliedom.

Durereaguurder | 10-08-16 | 08:05

Nederland is ziek. Straks moet de totaalprijs van autos in advertenties zichtbaar worden.
Gvd maak eens zichtbaar wat het totaal aan belastingen is als je een auto koopt. En nee, niet de initiële belastingen, maar ook het bedrag aan belastingen tijdens gebruik. Operationele belastingen dus ook inclusief het kanspercentage op foutparkeren, kapotknipperlicht, 5 km te hard rijden, verzekerindsbelastingen, kentekenplaat, rijbelasting, rijbewijsvernieuwing, brandstoftax etc. Help ik moet kotsen.

Bert-Bus | 10-08-16 | 07:59

Een klomp uit de ruimte die de bevolking decimeert is de oplossing.

Ronnie uit Helmond | 10-08-16 | 07:55

www.duurzaambedrijfsleven.nl/mobilitei...

De nieuwste generatie benzinemotoren in personenauto’s stoten duizend keer meer fijnstof uit, waaronder kankerverwekkende stoffen, dan de conventionele modellen.

Dat is het ironische en zorgwekkende gevolg van Europese regelgeving om de CO2-uitstoot van personenauto’s terug te dringen. Kleinere benzinemotoren die vaak zijn uitgerust met GDI (Gasoline Direct Injection) blijken veel vervuilender dan hun voorgangers, wijst een studie uit van het Duitse onderzoeksinstituut TÜV Nord.

In deze motoren opereren de cilinders onder hogere druk, waardoor 15 procent minder brandstof nodig is en significant minder CO2 wordt uitgestoten. De studie heeft uitgewezen dat GDI-motoren maar liefst duizend maal meer fijnstof uitstoten dan conventionele benzinemotoren en tien keer meer dan de nieuwste dieselmotoren. Europese regels stellen dat benzine- en dieselauto’s uitgerust moeten worden met een fijnstoffilter, maar auto’s met GDI-motor vallen niet onder die verplichting. Een fijnstoffilter kost slechts 50 euro.

“Auto’s zijn de grootste bron van Europese luchtvervuiling. Ook wordt 90 procent van de Europese burgers blootgesteld aan een schadelijke hoeveelheid fijnstof”, zegt Greg Archer, manager bij de Europese lobbyorganisatie Transport & Environment. “Zuinigere GDI-motoren met lage CO2-uitstoot zijn een geweldige innovatie zijn als ze niet zoveel fijnstof zouden uitstoten. Deze uitgestoten fijnstofdeeltjes kunnen worden voorkomen voor de prijs van een hands-free kit voor een mobiele telefoon.”

Schadelijk

Fijnstof is een mix van kleine vaste en vloeibare deeltjes die zijn opgelost in de lucht. Fijnstof bestaat onder andere uit zuren, organische chemicaliën, metalen, en bodem- en stofdeeltjes. Fijnstof levert een verhoogd risico op luchtwegziekten en is onlangs door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) bestempeld als kankerverwekkend. De WHO heeft fijnstof geclassificeerd als schadelijk voor de menselijke gezondheid. Volgens Transport & Environment zullen rond 2020 vrijwel alle benzine-auto’s voorzien zijn van een GDI-motor.

Graag een reactie van Groen Links op dit artikel uit eind 2013.

Het pdf-je van de TUV
www.transportenvironment.org/sites/te...

Een pdf-je met leuke grafiekjes en zo
www.transportenvironment.org/sites/te...

www.transportenvironment.org/press/ne...

kloopindeslootjijook | 10-08-16 | 07:53

Ik vind het grappig dat de earth overshoot day site NIETS zegt over de overpopulatie van mensen op de aarde waardoor het zo gigantisch mis loopt met alles.

Maar nee, het is niet de schuld van fokkende afrikanen, migranten die huizen en auto's willen en chinezen die met miljoenen in vervuilende dieseltjes rondscheuren naar nog vervuilendere fabrieken. Want dat zou de PVV in de kaart spelen ofzoiets.

LangeTijdGeleden | 10-08-16 | 07:49

Durereaguurder | 10-08-16 | 07:42
U heeft op tv wellicht eens gezien dat aardmensen voor vele maanden de ruimte ingaan. Wellicht is het u ook opgevallen dat daar vooralsnog geen AH's, Spar's en andere supermarktketens vestigingen hebben geopend.
Nu de grote vraag: waar leven deze mensen van? Waar blijft hun poep en pis?

Bert-Bus | 10-08-16 | 07:47

Dus de overheden die ons hierover de les gaan wijzen, zijn ook de overheden die al eeuwen lang Afrika e.d. kaal plukken? Verschillende machthebbers aan de macht hebben geholpen etc.

Hoeveel stabieler was die regio geweest als wij er niet als een bloedzuiger alles uit hadden gezogen.

Positiever nieuws, a.i. in combinatie met quantum computers gaat nog heel groot worden. Wellicht kunnen we dan al moleculen beïnvloeden om bijv. instant vlees te creëren zonder de voetprint. Als de techniek echt de voorspelde sprongen gaat maken, dan schroeven we het leed wat we de aarde tot nu toe hebben aangedaan gewoon terug.

Durereaguurder | 10-08-16 | 07:42

@redactie.
De nieuwe poll heeft iets weg van een pol-pot-pol; missen enkele opties. Zo zie ik onze democratische vrienden van DENK niet terug en ook ontbreken opties als "revolutie" en "stuur mij maar terug". Maakt mij verder niets uit hoor. In mei 2017 een nieuw Koninklijk kabinet van VVD/CDA/PVDA/D66/SP en afschaffing Nederlands op de examens van het voortgeploeterd onderwijs. Yuri je bent overal ter wereld welkom er zijn miljoen landen meer dan Nederland die wel iets willen winnen ipv hun eigen volk via het rioolputje weg te spoelen.

Bert-Bus | 10-08-16 | 07:39

boerk | 10-08-16 | 07:17
"Diesel"
Kwestie van technologie.
In ons eigen landje zijn de TU's hier en daar bezig met dieseltechniek en ze zijn inmiddels zover dat de uitstoot nagenoeg nul is (heeft met nevelfijnheid te maken).
Dus onze eigen regering weet donders goed dat het roetuitstootargument niet helemaal klopt in de toekomst, behalve Groen Links dan, maar dat zijn geen techneuten of beta's maar idealisten met een alfa-hoofd. Daarom is de dieseltoeslag ook gebaseerd op die uitstoot, helaas niet gradueel.
Tel daarbij op dat moderene benzineauto's giftiger zijn dan diesels. Zie:
www.duurzaambedrijfsleven.nl/mobilitei...
"De studie heeft uitgewezen dat GDI-(benzine)motoren maar liefst duizend maal meer fijnstof uitstoten dan conventionele benzinemotoren en tien keer meer dan de nieuwste dieselmotoren. "
en je vraagt je af waarom we niet meer met een dikke oude Amerikaan op LPG het centrum van Utrecht nn kunnen. Los van de autovijandige parkeeronmogelijkheden.
Maar ja... consistancy. Ze gaan liever halverwege de belastingregels veranderen.

kloopindeslootjijook | 10-08-16 | 07:37

Mwah, oorlog en epidemie en we hebben het er niet meer over.
.
Er wordt hard aan gewerkt. Ook in Nederland. PvdA, VVD, D66, CDA moeten door.

Parel van het Zuiden | 10-08-16 | 07:33

Ja en vergeet de de afkolfhamster niet. Of hoe heet dat beest in dat graanveld in het zuiden?

kloopindeslootjijook | 10-08-16 | 07:27

Allemaal vegetariscen moestuinieren. Dan leven we langer en gezonder met minder belasting van de aarde. Saai natuurlijk.
Dan maar weer mijn boot meer uren laten varen. Ook saai.

Moestuinier | 10-08-16 | 07:24

De grootste boosdoeners zijn moslims want het zijn zij die alle olie slijten aan andere volkeren. Niet de verslaafde maar de dealer heeft bloed aan zijn handen.

Bert-Bus | 10-08-16 | 07:17

Diesel is toch een restproduct van benzine enz, net als terpetine?
Das dan toch full sustainable?
En ik rijd meer km met diesel dan een benzine rijder.
Diesel is niet slecht(er).
Laat ze maar eens beginnen met de scheepvaart dir nogsteeds op stook olie vaart ipv te zeiken dat ik een minuut te lang doushe of mn kachel een graad te hoog staat.

boerk | 10-08-16 | 07:17

-weggejorist-

mallekater | 10-08-16 | 07:17

Zolang de overheid nog vrijwel dagelijks miljoenen over de balk smijt ga ik echt niet anders leven, hoor.

mallekater | 10-08-16 | 07:13

Eh gaat het over geld?

diddley2 | 10-08-16 | 07:10

nt=nd

Bert-Bus | 10-08-16 | 07:06

Enige dat ik wil is dat alle Turken naar huis worden gestuurd. Probeerde te slapen en toen begonnen ze ineens te toeteren. Ik denk niet dat ik dat verdient heb, ben al 60 aan het trainen om een pensioen te winnen.

Bert-Bus | 10-08-16 | 07:05

EU Brussel is een dagelijks overschot.

duitse herder | 10-08-16 | 06:54

MyCatIsDoingThis | 10-08-16 | 06:29
Dan moet er een dag komen dat de maan van ons weggaat. Daaaaag maan. Als we daar dan opzitten vliegen we mee de ruimte in. Of de zon in natuurlijk. Of het wordt een extra planeet.

kloopindeslootjijook | 10-08-16 | 06:50

Hoho, een groeiende wereldbevolking is goed voor de groei van de economie. En dat schijnt nodig te zijn voor ... voor... eh.... het voedsel-, water-, woonruimte-, schone lucht-tekort. Want alles moet verkocht he. Vraagsturing, zegt de achteroverleundende VVD-er, gaat allemaal vanzelf, je hebt je geweten niet nodig. Er kreperen mensen door de vraagsturing? Dat zal dan wel hun eigen schuld zijn, niet een noodzakelijke eigenschap van dat systeem.

kloopindeslootjijook | 10-08-16 | 06:46

waste dus.

kloopindeslootjijook | 10-08-16 | 06:39

BSE rundfunk | 10-08-16 | 03:07
"failliet van het kapitalistisch en neoliberaal denken."
Zoals altijd gaan we pas nadenken als het water ons aan de lippen staat of de eerste verzuipen. Of de eerste onnodig kreperen die we kennen. Of de woekerpremie's in ons nadeel blijken te zijn. Of de banken onze levenstandaard verlagen door risicoloos stunten met andersmans pensioen. Of de gezondheidszorg en onderwijs onbereikbaar worden voor de kinderen van Henk en Ingrid. En opa Henk en oma Ingrid twee weken in een pisluier zitten. He... hadden we dat niet anders moeten doen? En dan moet er iemand anders de schuld krijgen. Misschien de politici die ... eh... wij gekozen hebben. Misschien is de mensheid wel de verslaafd aan gadgets en hebbedinghetjes en godsdienst en kuddegedrag en kunnen we het gewoon niet. Wat een waiste van onze potentie.
Volgende halte; afschaffing contant geld. Let maar op, die strop leggen mensen lachend ook om hun eigen nek. Lekker handig, heet dat. In wiens belang ook weer?

kloopindeslootjijook | 10-08-16 | 06:37

@tweetybird | 10-08-16 | 02:34
Ik meende ooit te hebben begrepen dat de maan steeds verder van de aarde komt te staan met als gevolg dat de invloed van de maan steeds minder wordt.
ProAsfalt | 10-08-16 | 02:41
Yep.
De maan verwijdert zich van de aarde met de snelheid van (schrik niet) een groeiende teennagel.
Dus elke keer als jij je teennagels bijknipt, is dat de gemiddelde toegenomen afstand tussen de aarde en de maan.
Heeft wat consequenties.
De aarde wordt door de maan in balans gehouden qua positie van de polen.
De rotatie van de aarde kan veranderen.
Totale zonsverduisteringen zullen steeds minder vaak voorkomen.
Verschil tussen eb en vloed zal verminderen.
In de eerste levensjaren van de Aarde duurde een dag ongeveer 6 uur.
Langzaam wordt dat opgerekt, oa door de wrijving van het water in de oceanen.
In die begintijd had je dus gigantische verschillen tussen eb en vloed.
Ach, zoek op internet en gij zult vinden.
Zoek eens via Youtube naar HD BBC documentary earth moon.
bv:
www.youtube.com/results?search_query=...

MyCatIsDoingThis | 10-08-16 | 06:29

Al die voorspellingen dat de aarde "op" raakt kunnen de prullenbak in op het moment dat ik het werk aan mijn killervirus Captain Trips vervolmaakt heb.

MyCatIsDoingThis | 10-08-16 | 06:20

Ja de aarde MOET gered! Dus pleit ik voor een verbod openden toelaten in dichtbevolkte gebieden. Dus geen visumturken geen dobbernegroids en geen moslims!

Accident_Prone | 10-08-16 | 05:28

Overbevolking is het probleem. Mensen in bepaalde landen blijven maar doorfokken als konijnen. Bepaalde mensen in Nederland ook, want het wordt toch wel betaald (door een ander).

Hei-kneuter | 10-08-16 | 05:17

@La Bailaora | 10-08-16 | 01:14
Overschot doelde ik op. CO2 word in kassen extra ingespoten en je kunt nooit het aantal PPM's halen dat je wil op een zomerse dag.

miko | 10-08-16 | 05:08

Ik trek zo met de dikke diesel het bootje naar de zee om daar nog wat extra onnodig benzine te verbranden. Gooi de hengel uit op zoek naar een beschermde diersoort en als dat niet lukt even langs de slager voor een paar flinke rumpsteaks. Bite me.

Joffri | 10-08-16 | 05:07

Nou èn?
/GL modus uit

McMarx | 10-08-16 | 04:49

Ooit was ik een idealist, die dacht dat het allemaal beter kon. Ben in de afgelopen jaren wel wat wijzer geworden en zeker als ik zo de burelen lees, dan blijkt wel weer dat iedereen de problemen relativeert.
Daarom fuck it, ik neem mijn wat ik pakken kan tijdens mijn leven. Ga lekker rondvliegen om nog even van de aarde te kunnen genieten. Ga lekker biefstukken kluiven en gooi het afval lekker in dezelfde bak. Koop een mooie oude Ford Mustang en cruise heel Europa door.
Ik raad alle idealisten aan hetzelfde te doen, want die paar zonnecellen op het dak gaan echt niet het verschil maken als 90% doet of zijn neus bloed.

zeertegendradig | 10-08-16 | 04:25

-weggejorist-

Lefgozer | 10-08-16 | 03:47

Even ter relativering van de hysterie.
Geef elk mens dat er nu op de aarde leeft een vierkante meter, en we passen met z'n allen in de provincie Utrecht.
Dus "ICH BIN EIN UTRECHTER!"

Verder zijn we - dan bedoel ik het wetenschappelijke en het ecologisch bewuste deel van de ontwikkelde wereld - al jarenlang en in toenemende mate bezig met zonne-energie, recycling, en noem alle hippie-modewoorden maar op.

Dus ik denk dat dit een gevalletje de soep wordt niet zo hysterisch gegeten als hij wordt opgediend is.

Lefgozer | 10-08-16 | 03:46

Mooi man als we dat allemaal gaan doen komt het spb weer met berichten dat dat niet goed is want de economie holt achteruit.En gaan we uiteindelijk ook naar de klote. Kunnen we dus net zo goed blijven ademen en tanken.Als we dan gaan dan tenminste wel gezamelijk. En is het voordeel dat we van dat onzinnige buro af zijn. Dat dan weer wel!!

tweetybird | 10-08-16 | 03:16

Het failliet van het kapitalistisch en neoliberaal denken.
GS, stop er maar mee.

BSE rundfunk | 10-08-16 | 03:07

Stormageddon | 10-08-16 | 02:48

En over miljarden jaren is het definitieve einde van de aarde. Dan wordt hij verzwolgen door de zon. Als die aan zijn einde van zijn levenscycles is. Hij zet dan zo uit dat hij de planeten in zich opneemt. The End!!Zelfs op mars gaan zitten helpt niet. Want ook die wordt verzwolgen door de stervende zon. Net als die andere planeten. Het is dan dus echt The End.

tweetybird | 10-08-16 | 02:58

Ondertussen winnen de fucking Belgen gewoon van Australië bij het hockey. Dat is ook vrij opmerkelijk.

Stormageddon | 10-08-16 | 02:52

ProAsfalt | 10-08-16 | 02:41

Ja maar de invloed daarvan is tot nu toe zo klein dat het niet echt merkbaar is. En die verschuiving is dan ook nog iets van tijdsbestek van duizende jaren. Bij mijnbouw kan het wel heel veel sneller gaan.Dat kan wel van grote invloed zijn. Maar ja mischien wordt daar wel onderzoek naar gedaan. Of zoiets schadelijk kan zijn of effecten kan geven op een redelijk kort termijn. Al hoewel als er grof geld valt te verdienen worden ze vaak ineens doof en blind tegelijk.En hebben ze al snel lak aan onderzoeken of mogelijke gevaren. Want dan zal het die bedrijven worst wezen. Dat zie je zelfs hier op de aarde.Mocht het mis gaan kunnen we ook gelijk sinterklaas weer aanpassen. Zie de maan schijnt door de bomen kan dan geschrapt worden.

tweetybird | 10-08-16 | 02:50

@ProAsfalt | 10-08-16 | 02:41
Klopt. Maar gaat vrij langzaam hoor. De mensheid is allang uitgestorven voordat het echt merkbaar wordt. Maar inderdaad: de maan verwijdert van de aarde. Eb en vloed worden minder, over miljoenen jaren.
www.bbc.com/news/science-environment-1...

Stormageddon | 10-08-16 | 02:48

@tweetybird | 10-08-16 | 02:34
Ik denk dat je de hoeveelheid bruikbare en winbare delfstoffen op de maan overschat. Wat enorm van waarde kan zijn/worden is Helium3, en dat wordt continu aangevuld. Water is vrij schaars, en voor een paar kolonies bruikbaar en mogelijk ook voor de productie van raketbrandstof, maar in vergeliijking tot de massa van de maan zijn dat geen hoeveelheiden waardoor de maan sneller gaat draaien of iets dergelijks. Voor het overige levert de maan niet zoveel winbare delfstoffen. Genoeg om een kolonie, een basis zelfvoorzienend te laten zijn, maar heel veel meer niet.

Stormageddon | 10-08-16 | 02:43

@tweetybird | 10-08-16 | 02:34
Ik meende ooit te hebben begrepen dat de maan steeds verder van de aarde komt te staan met als gevolg dat de invloed van de maan steeds minder wordt.

ProAsfalt | 10-08-16 | 02:41

Stormageddon | 10-08-16 | 02:32

Tuurlijk zelf zal ik het niet meemaken. Er gaat wel wat tijd overheen. En toch is het gevaarlijk. Beter blijf je af van de maan.Want echt zonder maan is het snel over hier. En hebben we ons wel zelf vernietigd.Nu maak ik mij er nog geen zorgen over. Want ik zal het zelf niet meemaken.

tweetybird | 10-08-16 | 02:40

Stormageddon | 10-08-16 | 02:26

Waar dijkbewaker geen rekening mee houd is dat het om commercie gaat. Waar zoveel mogelijk verdient moet worden. De kans dat het op de maan aangevuld wordt wat er aan massa vanaf verdwijnt is nihil. Of er moet aan verdient kunnen worden. Zo niet zullen ze alleen roven en er niks voor terugbrengen.Er moet toch echt meer winst gemaakt worden als dat het kost. Op de maan ben je niet zomaar,dus het zullen zeer grote projekten worden waarbij in zoveel mogelijke korte tijd zoveel mogelijk gewonnen wordt. Ook om vervoerskosten en dat soort zaken te drukken. Ook zullen meerdere landen er op uit gaan. Ik vermoed dus dat de maan zeer snel leeg is. En niet te vergelijken is met het delven van grondstoffen hier op aarde.

tweetybird | 10-08-16 | 02:34

@tweetybird | 10-08-16 | 02:24
Het zal geen belangrijk verschil maken, omdat we een deel van de productiefaciliteit er naar toe moeten brengen, en dat is een toename, maar we gaan een deel ontginnen, gebruiken als brandstof en transporteren als ruwe grondstoffen. Blijft over dat er jaarlijks ontzettend veel neerslaat op de maan uit de kosmos (o.a. helium3 van de zon, die we juist willen mijnen). Wat we daar gaan verbuiken aan water (zit in de maankorst en kraters aan de maanpolen) en als bouwmateriaal is netto nul, want het zat al op de maan. Al met al zullen we er een miljoen jaar mijnbouw moeten plegen en transporteren voor dat er een significante winziging in de massa van de merkbaar wordt.

Stormageddon | 10-08-16 | 02:32

@dijkbewaker | 10-08-16 | 02:07
Kometen en meteorieten is kinderspel. Ja, heel spectaculair en erg vervelend als het grote zijn voor de dan dominante diersoort, maar aan de massa van de aarde voegen ze amper significant wat toe. Nee, de dagelijkse hoeveelheid ruimtestof die de aarde opzuigt door zwaartekracht is een veel grotere factor.
Geschat wordt dat dat ongeveer 40.000 ton op jaarbasis is. Maar niemand weet dat zeker.
www.thenakedscientists.com/HTML/questi...
Aan de andere kant verliest de aarde ook jaarlijks materie aan de ruimte. Of het netto resultaat een toename of afname is: het blijven schattingen. Sommigen zeggen de aarde wordt lichter, anderen zwaarder. We weten het niet.
scitechdaily.com/earth-loses-50000-ton...
Hoe dan ook, de grote stenen maken het verschil niet.

Stormageddon | 10-08-16 | 02:26

dijkbewaker | 10-08-16 | 02:07

Nou geloof mij maar dat als ze gaan ontginnen op de maan dat vele malen harder gaat en meer effect heeft als op de aarde.En de maan anders is als de aarde. Op aarde hersteld de natuur de balans redelijk. Voor de maan gaat dat niet op. De maan is zeer belangrijk voor de balans op aarde. Bijvoorbeeld alleen al voor de getijden. Op aarde.De maan beinvloed zelfs de zee nivo's. Ook sommige wetenschappers zien dat gevaar al. Op grote schaal stoffen delven op de masn is een zeer slecht idee. Kijk hier maar wat winning van gas in groningen al teweeg brengt. Voor de maan zou dat catastrofaal kunnen zijn. En dat heeft dan ook gelijk invloed op de aarde.Geen masn en het is gauw gedaan met de aarde. De maan zorgt namelijk voor een heel groot gedeelte voor de balans op aarde.

tweetybird | 10-08-16 | 02:24

tweetybird | 10-08-16 | 00:18 De maan ontginnen is dus zeer gevaarlijk en zeer onwenselijk. Het kan alles op aarde ernstig verstoren. Doordat de massa van de maan afneemt. Denk daar maar eens over na.tweetybird | 10-08-16 | 00:18
--------
Ik wil niet vervelend doen, maar de massa van de aarde en elke planeet in ons zonnestelsel, of manen wat dat aangaat, fluctueren continu door inslag van kometen, en nog wat meer gedoe. Vergeet ook niet de geweldige rots 65 miljoen jaar geleden die voor een enorm uitsterven zorgde. Maar dat kwam niet door massa vermeerdering van de aarde, maar door de impact waardoor naast de tsunami er allerlei vervelende bijverschijnselen optraden. Voordat er invloed is zal er iets meer moeten gebeuren dan wat spul weghalen wat je ook nog kan compenseren. Voordat we met een holle maan te maken hebben en een obesitas aarde wat uit de klauwen loopt door slechte berekeningen (Een EU project wellicht) is wel een optie voor een aardige Science fiction.

dijkbewaker | 10-08-16 | 02:07

nemoj me jebat | 10-08-16 | 01:17

Hmm het is niet mijn mini brouwerij hoor. Heb er niks zakelijk mee te maken. Sterker nog. Hij is mij zelf ook wat te prijzig. Maar het idee op zichzelf is erg leuk. Maar hij moet wel betaalbaar worden en de optie moeten vergroot kunnen worden. Zoals prakkie al aangaf. Een mogelijkheid van een 40 liter vat. En mischien andere opties. Maar die zullen mensen die zelf al brouwen mischien wel kunnen bedenken. Want van bier drinken heb ik wel verstand. Het brouwen niet.

tweetybird | 10-08-16 | 01:56

WW III is al een poosje bezig hoor.
DANNY3960 | 10-08-16 | 01:31

Yeah, sinds 9/11/2001. Eerst een onzichtbare vijand, die al snel en vooral in de loop der jaren steeds zichtbaarder werd. En Rutte en Pechtold maar blijven wegkijken. Oorlogsmisdadigers, die twee.

hoogstetijd | 10-08-16 | 01:55

@ Haloef | 10-08-16 | 01:24

Misschien voor het creëren van cooling/lage druk gebied, voor het creëren van een hoge druk gebied zijn metaal deeltjes als aluminium nodig of borium i.c.m. een apparaat (haarp) om die deeltjes hoog in de atmosfeer op te warmen, maar correct me if im wrong. Dit is geen amateur expert vakgebied voor mij.

mysteryposter | 10-08-16 | 01:35

@nemoj me jebat | 10-08-16 | 01:17
Met jou erbij ben ik vast zelfvoorzienend. Nou ja, met wellicht een paar kippen een timeshare koe. Voor de biefstukken en stooflappen. We hebben hier zo'n boerderij met dat concept. Kun je deeleigenaar van een koe worden. Voor de melk, de boter en de bieflapjes.

Stormageddon | 10-08-16 | 01:35

Anoguurder | 09-08-16 | 22:07

WW III is al een poosje bezig hoor.

DANNY3960 | 10-08-16 | 01:31

mysteryposter 01:18
Zover ik wist kon dat tot nu toe alleen met Kaliumchloride

Haloef | 10-08-16 | 01:24

prakkie | 10-08-16 | 01:10
Oh, dan toch ook maar old-skool voor mij vrees ik.

nemoj me jebat | 10-08-16 | 01:20

@Orakel1958 | 09-08-16 | 23:06
Vijfduizend jaar geleden was het middellandse zee gebied veel groener, ook de sahara was niet zo droog als nu. De Sahel verdroogde in een snel tempo in de jaren zeventig en tachtig en word nu weer groener.
het weer is zo complex dat het erg moeilijk voorspellen is.
Lang dacht men dat er alleen een hogere zeewatertemperatuur nodig was voor een erg actief orkaan seizoen. Dat blijkt ook niet zo te zijn. Er zijn sinds het orkaanseizoen 2005 echter jaren geweest met veel warmere zee temperaturen maar veel minder stormen.

miko | 10-08-16 | 01:20

@ jezusisonzin | 10-08-16 | 01:10

Weer manipulatie test programma;s zijn er al sinds kort na de 2e wereld oorlog. In hoeverre het nog op grote schaal wordt ingezet is niet onverstandig om (particulier) te onderzoeken.

Zo is Haarp een apparaat wat (metaal) deeltjes in de atmosfeer tot duizenden graden kan opwarmen, een soort mega magnetron. Geheel ontkennen is vrij naïef.

upload.wikimedia.org/wikipedia/common...

mysteryposter | 10-08-16 | 01:18

Stormageddon | 10-08-16 | 01:00
Als ik straks de minibrouwerij van Tweetybird bestel en mijn eigen bier ga brouwen (ook handig als bestrijdingsmiddel lees ik net - maar bij mij mogen de slakken hun gang gaan), dan zijn we samen al bijna zelfvoorzienend.
Courgette is voor de soep. Dus een grote. En doe maar een kleintje erbij als het mag, want ze zijn gepaneerd ook erg lekker!
Eat that, Jetta. Of nee, toch maar niet. Ksjt!

nemoj me jebat | 10-08-16 | 01:17

@miko | 10-08-16 | 01:03
Van CO2 wil je niet af, in tegendeel. Zonder CO2 gaan we allemaal dood. En dat een gas dat maar 0.04% van de atmosfeer uitmaakt een magische kracht zou hebben zou ik ook maar negeren.

La Bailaora | 10-08-16 | 01:14

Kleine correctie. Dit wordt niet berekend aan de hand van de resterende voorraad hout/kolen/olie/etc, maar aan de hand van de productiecapaciteit.

Oftewel: als de aarde 5 gulden maakt, en die hebben we in juni al gespendeerd, dan teren we vanaf juni dus in op toekomstig budget. Dit heet ook wel "linkse politiek accountancy 1-0-1".

Ook bij het berekenen van de productiecapaciteit is er een bepaalde mate van nattevingerwerk, maar niet zoveel als dat je zou verwachten. De mens heeft drie dingen nodig: voedsel, water en energie. Je kunt berekenen hoeveel de aarde daarvan kan produceren, en hoeveel de totale mensheid consumeert.

Een bezienswaardige documentaire hierover (die ook een oplossing bespreekt) van de BBC (toen de BBC nog niet gesponsord werd door de EU) staat hier: www.youtube.com/watch?v=k7zTb_-fzVc Hint: om comfortabel te kunnen leven, is de maximale populatie 2 miljard (met 2.5 miljard als uiterste bovengrens). Meer mensen dan dat, en we vreten/stoken/consumeren ons naar het einde der mensheid.

a9b2b1 | 10-08-16 | 01:13

Nu de aarde op is zal die VVD wel zweten. Komen straks al die begraven doofpotten boven drijven.Tsja dan heb je een probleem.

tweetybird | 10-08-16 | 01:11

@tweetybird | 10-08-16 | 00:45 :
wow.. 2000 euro voor een vaatje van 5 liter en wat electronica... nope, dat gaat 'm niet worden... maar het idee is wel leuk. tip aan de makers: maak dat vat 40 liter, dan praten we verder ;-)

prakkie | 10-08-16 | 01:10

Er in dus nog steeds mensen die geloven in chemtrails? Daarom de volgende vraag: als het dodelijk of ziekmakend is voor mij, waarom dan niet voor de daders?

Dit is zo 2007.

jezusisonzin | 10-08-16 | 01:10


@Stormageddon | 09-08-16 | 23:20
Ik heb 800 ha. Is dat genoeg denk je? Zitten wel wat rotsen bij.

miko | 10-08-16 | 01:10

Bij deze beloof ik plechtig dat ik mij niet meer zal voortplanten. Dat wil niet zeggen dat ik dit niet zal proberen, anders is er geen lol meer aan.

pa_niek | 10-08-16 | 01:08

Ach, binnen een paar jaar zal het uiteen vallen van de EU resulteren in het oplossen van de ozonlaag. Dat is het zonder meer gedaan met deze aardkloot.

koosnaam | 10-08-16 | 01:06

@tweetybird | 10-08-16 | 00:45 :
Dank voor de tip :-) Ik brouw ook zelf, al een jaar of 10, maar alles nog old-skool, dus zelf schroten met de boormachine en dergelijke. Ik ga even kijken of de minibrew wat voor me is.

prakkie | 10-08-16 | 01:06

@ Mark_D_NL | 00:54
Ik geloof niet zo in chemtrails, maar gezond is die uitstoot zeker niet, zeker omdat kerosine vrijwel onbelast is en ong. 29 cent per liter kost.

Haloef | 10-08-16 | 01:05

@kzegje | 09-08-16 | 22:21
Ben je gek. Een beetje ijzerchelaat in de grote oceaan gyres en je bent zo van je co.2 af.

miko | 10-08-16 | 01:03

@ Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:54

100% proof kunnen mensen krijgen als er (particulier) monsters genomen worden van rare hagel/bevroren sneeuw val. Als daar nano metaal deeltjes metaal inzitten is er 100% proof. Zo komt bijvoorbeeld aluminium niet voor in poeder vorm in de natuur, enkel versmolten in brokken met andere elementen.

mysteryposter | 10-08-16 | 01:01

@nemoj me jebat | 10-08-16 | 00:50
Ik heb nog wel een courgette voor je. Een grote dikke of een kleintje? Wat wil je er mee doen? Basilicum heb ik wel. En de appels zijn late, dus ze zijn nog niet rijp. Maar prima coor taart en moes.
Alle grond is schoon hier en gebruik verder geen bestrijdingsmiddelen. Nou ja, de traditionele. Schaaltje bier tegen slakken, gaas tegen creepy crawlies. Dat werk.

Stormageddon | 10-08-16 | 01:00

@flame_me | 09-08-16 | 22:07
Nee, wij fokken niet zelf wij voeren ze massaal in vanwege de vergrijzing. net zo een dom argument als je het mij vraagt.

miko | 10-08-16 | 00:58

nemoj me jebat | 10-08-16 | 00:52

Tsja ik ook. Maar dan moet ik nog wel effe sparen. Maar het idee is zeer leuk en de uitvoering ziet er mooi uit. Denk dat vele het erg leuk zouden vinden. Want mij viel dat artikel ook gelijk op. Lijkt me een hele leuke hobby.

tweetybird | 10-08-16 | 00:57

@Haloef | 10-08-16 | 00:49
Dat is geen sluierbewolking.
--
The United Nations Exposes Chemtrails 100% PROOF We Are Being Poisoned http://www.topinfopost.com/2014/09/17/the-united-nations-exposes-chemtrails-100-proof-we-are-being-poisoned

Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:54

tweetybird | 10-08-16 | 00:37
Die wil ik!

nemoj me jebat | 10-08-16 | 00:52

Stormageddon | 09-08-16 | 23:32
Mag ik van jou de courgette, dan krijg je van mij de basilicum. En ik heb kersen voor wat appels.
Oh, heb je wel een schoongrondverklaring?
En je doe het toch wel biologisch, hè? Zonder pesticiden?

nemoj me jebat | 10-08-16 | 00:50

Als ik op een zonnige dag naar de hemel kijk zie ik
op het eerste oog sluierbewolking, maar als je goed naar de contouren kijkt zie je dat het de uitstoot van vliegtuigen zijn, maar goed ik ga met mijn 2-takt scooter de stad niet meer in.
Dus ik draag mijn steentje bij.

Haloef | 10-08-16 | 00:49

Eerst stoppen de bevolkingsgroei in de derde wereld te stimuleren met allerlei onzinnige hulp- en ontwikkelingsprojecten voordat ik er ook maar over peins te minderen met wat dan ook.

Elessir | 10-08-16 | 00:47

PandaBeep | 10-08-16 | 00:41

Weet niet of dat mag hier. Maar het artikel is op Bright te vinden. Effe googlen naar bright en je kunt het zo vinden.

tweetybird | 10-08-16 | 00:47

@mysteryposter | 10-08-16 | 00:45
Hier is de link , misschien makkelijker. https://www.youtube.com/watch?v=HFS3_MJlPeA

Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:46

@ mysteryposter | 10-08-16 | 00:44

En filter op "vandaag"

mysteryposter | 10-08-16 | 00:45

tweetybird | 10-08-16 | 00:37

Het projekt heet minibrew en is van een nederlands bedrijf zag ik dat ook zo heet.. Het leuke is ook dat je via een app op je smartphone het hele brouwproces altijd kan volgen enzo. Het is wel prijzig zag ik. Maar op het fotootje ziet het er spectaculair uit. Binnenkort dus iedereen aan het eigen bier.Want zelfs de leek kan het. Mooi man. Laten we er vast 1 naar yuri sturen.

tweetybird | 10-08-16 | 00:45

@mysteryposter | 10-08-16 | 00:44
"trump live stream"

Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:45

@ Graaf van Egmont | 10-08-16 | 00:40

Zoek in youtube op de termen Trump en live, meerdere opties zul je dan zien.

mysteryposter | 10-08-16 | 00:44

@tweetybird | 10-08-16 | 00:37
Dan kan je mischien in 2021 bier brouwen wanneer het via Kickstarter gaat. Dat is lekker betrouwbaar.

Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:43

tweetybird | 10-08-16 | 00:37

URL?

PandaBeep | 10-08-16 | 00:41

mysteryposter | 10-08-16 | 00:30
Linkje is een disaster. Zit te kloten met mijn ADSL internetverbinding. Zegt dat hij 700 kb/s geeft, maar het lijkt meer op de good old 56k verbinding. Dat gaat hem dus niet worden.

Graaf van Egmont | 10-08-16 | 00:40

Ongeblustekalk | 10-08-16 | 00:22


Laat er op kickstarter nu net een mini brouwerij voor thuis staan.Waar je op in kunt schijven. Waarmee jezelf bier kunt brouwen. Zelfs voor de leek. Zeer klein en geheel automatisch. Ziet er trouwens leuk en mooi uit. Zag het van de week op een techsite.

tweetybird | 10-08-16 | 00:37

@ Graaf van Egmont | 10-08-16 | 00:28

Dringend, doch verzoekend :p

mysteryposter | 10-08-16 | 00:30

mysteryposter | 10-08-16 | 00:19
Bedankt vriend. En sorry dat ik even tegen je uit moest vallen. Maar je had het kennelijk nodig.
*agressiviteit het toch meestal wint*
;)

Graaf van Egmont | 10-08-16 | 00:28

@Helder Groentje | 10-08-16 | 00:10
De lange termijn effecten van dat soort technologische doorbraken in voedsel productie zijn nog onzeker. En er moet zeker nog meer onderzoek gedaan worden naar de effecten op de gezondheid.

Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:24

Wat een onzin, er zijn plantjes genoeg om ons te voeden en om bier mee te brouwen, bijvoorbeeld een IPA met cactus, dat moet wel heerlijk smaken!
Bier brouwen, alleen voor en door beschaafde westerse mensen. En Chinezen, maar die hebben ook een pleurishekel aan de islam
Cirkeltje weer rond, trusten!

Ongeblustekalk | 10-08-16 | 00:22

@Graaf van Egmont | 10-08-16 | 00:17
Het is sowieso niet de moeite waard. Ik heb er gisteren ook een uur van mijn leven aan verspild. Je kunt nog beter dat boek van Tofik Dibi lezen of een TED talk van Deepak Chopra bekijken.

Stormageddon | 10-08-16 | 00:22

@mysteryposter | 10-08-16 | 00:04
Dan doe ik jouw werk wel.
--
https://www.youtube.com/watch?v=HFS3_MJlPeA

Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:21

Mag ik het topic opfleuren met wat onvervalste British humor? Er mot weer eens wat meer gelachen worden nu en dan. youtu.be/mYXenjpefNU

INH.30CL | 10-08-16 | 00:20

@ Helder Groentje | 10-08-16 | 00:10

Technologisch zijn er veel oplossingen te bedenken, welk kostprijs plaatje daaraan vastzit is vaak een pijn punt.

Een fundamentele vraagstelling die daaruit ontstaat is in hoeverre het maatschappelijk verstandiger is om geld te steken in het technisch onderzoek om tot rendabele oplossingen te komen, in plaats van met subsidie onrendabele oplossingen te financieren, hetgeen qua allocatie van gelden het proces naar goede en rendabele oplossingen vertraagd.

mysteryposter | 10-08-16 | 00:18

El Nopal | 09-08-16 | 22:11

Ja helaas wel. Dat is namelijk een veel grotere bedreig8ng voor niet alleen de aarde maar al het leven op de aarde. Als de maan onstabiel wordt is het leven op aarde heel gauw over. De maan is namelijk voor een groot deel verantwoordelijk voor het leven op aarde. De maan heeft namelijk invloed op de aarde. En die invloed zorgt er mede voor dat wij hier uberhaupt kunnen leven. De maan ontginnen is dus zeer gevaarlijk en zeer onwenselijk. Het kan alles op aarde ernstig verstoren. Doordat de massa van de maan afneemt. Denk daar maar eens over na. Beter kunnen ze op zoek gaan naar een maan of planeet die geen invloed op onze aarde heeft. Want de maan ontginnen kan wel eens einde leven beteken. Ik zal het niet mee maken. Maar generaties na ons mischien wel.Tsja ik heb er over nagedacht. En zag het gevaar al snel in. De domheid er van. De maan moet je vanaf blijven.

tweetybird | 10-08-16 | 00:18

mysteryposter | 10-08-16 | 00:04
Ik draag je altijd een warm hart toe, dat weet je. Maar nu wil ik dat je sterpht met je eigen belofte.
"vorige topic Trump Hillary en altijd op hetzelfde kanaaltje. Dat verwijst dus naar YouTube. En dan kan ik kiezen: vandaag, gisteren, deze week, deze maand. Hoe ver wil je dat ik terug zoek en is dat al die moeite wel waard?
Dus kom op met die link misbaksel.

Graaf van Egmont | 10-08-16 | 00:17

En dan te bedenken dat technologische doorbraken het al mogelijk maken eten in flatgebouwen te produceren onder ledlicht (nu alleen nog sla en aardbeien, andere groentes en fruit volgen waarschijnlijk over niet al te lange tijd, opkweken van heel wat groentes en fruit tot ongeveer 8 weken is al mogelijk).
Bovendien zit er flinke werking in het verbeteren van vervoersmethoden, waar moderne auto's zelfs minder gaan verbruiken dan massa transport middelen.
Daarnaast word energiewinning steeds efficiënter en zijn er al grote doorbraken geboekt in hernieuwbare energie.
.
Tsja, als je al je hele leven in de illusie leeft dat je alarmbellen moet luiden omdat het zo erg gesteld is met de wereld. Dan leef je buiten de werkelijkheid van technologische vooruitgang die allang inspeelt op waar jij zo bang voor bent.

Helder Groentje | 10-08-16 | 00:10

mysteryposter | 09-08-16 | 23:54
Dat ik het niet kan vinden, zeg ik.

Graaf van Egmont | 10-08-16 | 00:09

leuk artikel.. heb gegniffeld. ga er mee de buhne op v. Rossem.

horsteknots | 10-08-16 | 00:09

@ Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:00

Nehh, dan breek ik indirect mijn eigen belofte.

mysteryposter | 10-08-16 | 00:04

Yep, het klimafaat en milieulifaat is een feit in Nederland en kijk wat er van komt.

Heel Nederland staat dagelijks in de file om naar dat rotbaantje te komen en terug naar huis is het niets beter.

En maar 18 miljard ophoesten en geen vierkante millimeter asfalt ervoor terugkrijgen.
Nope, dat gaat naar het klimafaat en Afrika.

Echter gelet op het stemgedrag van het hardwerkende volk vinden zij het goed want zij stemmen massaal op de klimafaat partijen (Goed Nederlands is klimafaatpartijen maar is zoekmachinetechnisch niet altijd even handig).

Gij krijgt wat gij stemt: het klimafaat!

ProAsfalt | 10-08-16 | 00:03

Stormageddon | 09-08-16 | 23:51
Dat is een goed idee wat je daar aandraagt. Ik neem dat mee in mijn plannen.
*Appendix IV aanmaken doet*

Graaf van Egmont | 10-08-16 | 00:03

@Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:00
Nee. En het is altijd hetzelfde kanaaltje, dus gewoon in je browser history kijken.

Stormageddon | 10-08-16 | 00:02

@mysteryposter | 09-08-16 | 23:54
Heb je een link naar dat comment?

Mark_D_NL | 10-08-16 | 00:00

Er is een nieuwe link naar een nieuwe live event geplaatst (politiek vs) in de vorige Hillay/Trump topic, check indien geinteresseerd. Link plaats ik niet hier om de leuke topic niet te verstoren.

mysteryposter | 09-08-16 | 23:54

von Trier | 09-08-16 | 23:48
Kom kom von Trier, niet zo somber. Ik ben nog uit de tijd van de Club van Rome met haar doemscenario's, gevolgd door de hype van de zure regen.
En we leven nog en zelfs met meer. Er is niks of niemand wat de aarde kan verslaan.

Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:53

Al plegen we morgen allemaal zelfmoord, het klimaat zal blijven veranderen.
Is natuur.

Jackanders | 09-08-16 | 23:53

@Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:37
In zo'n economie moet je je specialiseren. Iets verbouwen wat niemand anders doet. Of iets maken wat niemand kan. Comparatieve voordelen zoeken. Lees Ricardo er maar eens op na. Er is altijd wel iets. Ga jenever of wodka stoken van eigen graan of aardappelen. Altijd liefhebbers voor. Er is altijd wel iets wat jij beter kan maken dan een ander.

Stormageddon | 09-08-16 | 23:51

@RoBD=Skullfucker | 09-08-16 | 23:42
Probeer het gewoon thuis met een blikje cola (bevat CO2). Zet er een in de zon, een ander in de ijskast. Dan trek ze open en kijk welke van de 2 meer CO2 afgeeft.

Het is een heel simpele natuurkundige wet: de wet van Henry. Vloeistoffen houden meer CO2 vast bij lagere temperaturen, en omgekeerd. Er is altijd balans tussen de atmosfeer en de oceanen: dus gaan de temperaturen omhoog, dan geven de oceanen CO2 af aan de atmosfeer, en omgekeerd. En dit proces gaat natuurlijk niet zo snel, omdat het oppervlak in principe niet zo groot is, de oceanen veel minder snel van temperatuur veranderen dan de atmosfeer, maar het effect, zeker op langere termijn, is er wel.

En meer stormen moet je met een korreltje zout nemen. Volgens de AGW adepten zouden er meer orkanen komen, welnu, er zijn er nog nooit zo weinig geweest als de laatste paar jaar. Het is juist opvallend rustig. Waarschijnlijk is er meer nodig om orkanen te veroorzaken.

La Bailaora | 09-08-16 | 23:50

Oplossing: 2 waterstofbommen op noord en zuid pool van mars pleuren, hierdoor komt alle gevangen co2 en ijs vrij op de rooie planeet en zal deze binnen 100 jaar bewoonbaar zijn. Terraforming enzo. Alle spaceX bedrijfjes en dergelijke kunnen tegen die tijd wel een enkele trip verzorgen, kunnen we de volgende planeet kapot maken.

amperbroekie | 09-08-16 | 23:50

Het is allemaal helaas waar, ik wou dat het niet zo was.
Ik werk zelf in het toerisme en zie dagelijks de waanzin van mensen die de halve wereld overvliegen om ergens aan het strand te liggen of hier naar de Zaanse Schans komen kijken. De generaties na ons zullen verschrikkelijke ecologische problemen krijgen die waarschijnlijk onoplosbaar zijn.

von Trier | 09-08-16 | 23:48

Oh, een huis, tuin en keuken-klisma! Ik ga hem meenemen morgenavond. Dank voor het advies. Zal hem doorspoelen met 2 liter drinkwater morgen. ;)

PandaBeep | 09-08-16 | 23:48

@PandaBeep
Rectaal toucheren is een techniek die als verpleegkundige leert. Bij bijvoorbeeld verlamde mensen kan ontlasting zo hard zijn en vast zitten dat je het er met behulp van een handschoen en vaseline in kleine stukjes met je vingers eruit haalt.

RoBD=Skullfucker | 09-08-16 | 23:46

LieberLiber | 09-08-16 | 23:42
fucking goed nieuws

Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:46

@Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:33
Zo mag ik het horen.

La Bailaora | 09-08-16 | 23:45

PandaBeep | 09-08-16 | 23:41
Doe niet zo sneu. Hier de oplossing: maak wat zeepwater aan met babyzeep en jaag dat in je endeldarm. Blijf zitten en wacht wat komen gaat.
(deed dit al bij mijn baby als ie niet kon. Zeep aan de thermometer en misbruiken maar)

Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:44

@la Bailaora 23:04
Toegegeven, ik ben geen expert. Maar voor zover ik weet heeft een toename van de temperatuur van het water geen enkele bijdrage in het opnemen van co2 uit de lucht. Hogere golven, dat dan weer wel. En omdat een hogere temperatuur op aarde leidt tot meer stormen, ergo hogere golven, beïnvloedt dit dan weer wel de opname van co2, en dan met name in de Zuidelijke oceaan.

RoBD=Skullfucker | 09-08-16 | 23:42

Elon Musk komt binnenkort met zijn plannen voor een gesubsidieerde klimaatneutrale stolpkolonie op de maan. Daar valt dan niet veel aan te verklooien. Laten we vast nadenken wie we daar graag naartoe schieten.

squadra | 09-08-16 | 23:42

Zo herkenbaar. Bij heftige obstipatie wil rectaal toucheren nog wel eens helpen.
Ik ben verder zo bang voor mijn eigen ontlasting dat ik ook altijd doortrek voor ik begin te poepen, ook als ik alleen ben. De zachte plons waarmee weer iets vanuit mijn lichaam verdwijnt is schiet onverdraaglijk. Goed, om on topic te blijven, het kost wat extra water. Maar als men onze ontlasting zou gebruiken om schrale gebieden te bemesten dan waren er helemaal geen voedseltekorten.
(Voor wie wil, in het nummer stank voor dank (dank staat voor Die Arme NegerKindertjes) van Robert Long wordt dit principe zorgvuldig uitgelegd)
RoBD=Skullfucker | 09-08-16 | 23:13

Zou je voor mij "rectaal toucheren" ietwat beter kunnen uitleggen? Ik ben echt serieus nu...

PandaBeep | 09-08-16 | 23:41

Julia | 09-08-16 | 23:30
Daar heb ik dus de plannen B en C voor, compleet met appendix I, II en III.

Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:39

Als alles op is gaan we bij juncker in zijn koelkast kijken. Hij heeft vast wel koud bier en nootjes.

jitro | 09-08-16 | 23:39

Eerst een beetje papier in de wc, spat- en klunkprobleem opgelost. Sowieso plateau-wc voor de win.
MaisNon | 09-08-16 | 22:47

Die worden dus niet meer gemaakt. Echt niet! Als jij een leverancier weet, dan neem ik zo een nieuwe plateau-wc!

PandaBeep | 09-08-16 | 23:38

Stormageddon | 09-08-16 | 23:20
Ja maar iedereen heeft hier zo'n lap grond en zelfs wel groter. En die hebben ook nog eens een bos van 15 ha.

Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:37

Ik heb naaqt gedoest. Helpt dat?

Zure prak | 09-08-16 | 23:33

La Bailaora | 09-08-16 | 23:20
Ik woon inderdaad ver van de grote bevolkingspopulaties, maar houd rekening met een verschuiving van populatie richting platteland. Ik ben voldoende voorbereid om elke tomaat en courgette persoonlijk te verdedigen.

Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:33

@Gerard Leeflang | 09-08-16 | 23:19
Ja, een veldneger zou wel handig zijn, om te schoffelen en zo. Ik heb nu nog maar een klein stukje voor groentes, beetje boerenkool, wat wortels en uien, courgette en nog wat kruidendingetjes. En ik heb een appelboom. Voor de aardigheid. Maar als het moet spit ik alles om en ga volgend jaar helemaal "The Good Life".
www.bbc.co.uk/comedy/goodlife/
100% selfsupporting zal niet lukken, maar met wat ruilen kom ik een heel eind.

Stormageddon | 09-08-16 | 23:32

Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:18
Wanneer er veel honger,oorlog,ziekte heerst dan zal opeens dat Jetta's Moestuintje van de graaf van Egmont er als een paradijsje uitzien... binnen een paar seconde weg al je voedsel!!

Julia | 09-08-16 | 23:30

Ik ben veganist. Mag ik nu douchen?

Tabernakel | 09-08-16 | 23:29

@ Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:18

Lekker lap grond. Mocht zo'n mini ijstijd erin hakken kan het zo'n 30 jaar duren voor het weer warmer wordt, althans trend en historisch technisch. Waar voorheen 2 keer in een jaar geoogst kon worden is dat dan beperkt tot 1 keer, wat later beginnen met planten dus en eerder oogsten, anders kan het weer 1 en ander verpesten. U zit ook iets meer zuidelijk, dus dat scheelt.

mysteryposter | 09-08-16 | 23:29

Biomassa? Voor de turbines? Kan dat? Wauw dat is ziekelijk briljant, matrixachtige taferelen.

rattenvanger XL | 09-08-16 | 23:28

Mensen mensen mensen, we gaan dood dat is zeker. Groene pisleugentjes geloof ik niet, we leven op een planeet, door een boertje van de zon zijn we as. Dus zing, zuip, neuq, zuig, slacht, vervuil en kill m all. Door ramses sjaggie, oh ja vergeet niet te roken!

rattenvanger XL | 09-08-16 | 23:23

Too many men
Too many people
Making too many problems...

youtu.be/YV4oYkIeGJc

Batavi Magistralis | 09-08-16 | 23:21

@Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:18
Met 1200 m2 kun je meer dan genoeg verbouwen om te ruilen tegen brandhout. Ik zou me geen zorgen maken.

Stormageddon | 09-08-16 | 23:20

@Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:18
Heb je ook voor beveiliging gezorgd? Of woon je ver van grote populaties?

La Bailaora | 09-08-16 | 23:20

@Mark_D_NL | 09-08-16 | 23:06
Als er oorlog komt wel, vooral bij burgeroorlogen. En die gaat er komen.

La Bailaora | 09-08-16 | 23:19

Stormageddon 22:58
Net alsof je voor het eerst een tuin hebt, mooi he. Je zou er eigenlijk een stel vluchtelingen op moeten laten werken, dan levert het nog meer fruit en groenten op ;)

Gerard Leeflang | 09-08-16 | 23:19

mysteryposter | 09-08-16 | 23:00
Ik heb geen beleggingsconstructies nodig. Heb een lap tuin van 1200 m2 en die is zo omgetoverd tot Jetta's Moestuin. Hou kappen voor de stook laat ik de Gravin doen, want dat is te zwaar voor me. Kortom ik red het nog wel 2 jaartjes.

Graaf van Egmont | 09-08-16 | 23:18

6miljard mensen x 50x50cm is 1500km2
Die passen makkelijk in Europa.
Dan kun je de rest van de wereld gebruiken voor landbouw, fabrieken etc.

Ik weet, er zijn meer als 6miljard. Maar de rest moet dus werken in die fabrieken......

Reden | 09-08-16 | 23:13

@PandaBeeb 22:36
Zo herkenbaar. Bij heftige obstipatie wil rectaal toucheren nog wel eens helpen.
Ik ben verder zo bang voor mijn eigen ontlasting dat ik ook altijd doortrek voor ik begin te poepen, ook als ik alleen ben. De zachte plons waarmee weer iets vanuit mijn lichaam verdwijnt is schiet onverdraaglijk. Goed, om on topic te blijven, het kost wat extra water. Maar als men onze ontlasting zou gebruiken om schrale gebieden te bemesten dan waren er helemaal geen voedseltekorten.
(Voor wie wil, in het nummer stank voor dank (dank staat voor Die Arme NegerKindertjes) van Robert Long wordt dit principe zorgvuldig uitgelegd)

RoBD=Skullfucker | 09-08-16 | 23:13

Deze beweging propagandeert minder consumptie.
De beste manier om dat te bereiken is minder mensen.

de honden blaffen... | 09-08-16 | 23:12

@Stormageddon | 09-08-16 | 22:58
Je moet ook niet alles geloven wat de VN zegt.
De VS betaalt al jaren hun contributie niet.

Piet Karbiet | 09-08-16 | 23:10

Zolang mijn geldboom maar blijft groeien kan ik in ieder geval mijn visvergunning blijven betalen om mezelf van voedsel te voorzien.

INH.30CL | 09-08-16 | 23:09

Ik ben al helemaal klaar want ik ben op dieet!

eerstneukendanpraten | 09-08-16 | 23:07

@mysteryposter | 09-08-16 | 23:00
Voedsel wordt niet schaars. Gezond voedsel wel.

Mark_D_NL | 09-08-16 | 23:06

Bekijk zelf op Google Earth de kale gebieden op aarde.

Orakel1958 | 09-08-16 | 23:06

Mysteryposter gelooft niet, maar die onderzoekt en kijkt naar zonne-data. En die klopt wonderbaarlijk wel. Tijdens zonne minima zien we dan ook de elfstedentochten voorbij komen, bv. het minimum van 63, 85, 86, 97, en helaas net niet in 2009. Het maximum lag vorig jaar.

Mensen die hun ogen open doen kunnen dan ook heel simpel zien dat rond 2020 de kans op een elfstedentocht weer maximaal wordt, want dan hebben we weer een minimum.

Maar we zien dus ook de pieken afnemen, en daarom gaat vanaf 2017 inderdaad een mini-ijstijd komen. Niet heel erg, maar temperaturen gaan zakken.

En inderdaad, zakkende temperaturen zijn veel erger dan stijgende temperaturen. Bij zakkende temperaturen nemen de oceanen versnelt CO2 op, en planten groeien sowieso beter wanneer het warmer is. Dus dat is dubbelop slecht voor oogsten: minder CO2 en minder warmte. Fotosynthese is dan helaas minder effectief, en dan minder oogsten, minder vreten voor de mensenheid.

La Bailaora | 09-08-16 | 23:04

Nou, mijn eten is toch al 2 dagen op, stoppen met ademhalen is wat moeilijker maar ok, ik zal een poging doen.

Blobber_NL | 09-08-16 | 23:02

@ Jan Dribbel | 09-08-16 | 22:53

Binnen 2 jaar kun je mijn argumenten afschieten, of niet. Ondertussen heb ik mij ingedekt tegen stijgende voedselprijzen via wat beleggingsconstructies. Wie er dom was achteraf zien we binnen 1 a 2 jaar.

mysteryposter | 09-08-16 | 23:00

@Mark_D_NL
Met een gemiddelde levensverwachting van 25. Alleen degenen die Europa bereiken iets langer.

flame_me | 09-08-16 | 22:59

@Piet Karbiet | 09-08-16 | 22:55
Het spuit de grond uit allemaal, en mijn appelboom hangt ook vol. Maar blijkbaar is allemaal al op, als ik dit topic moet geloven.

Stormageddon | 09-08-16 | 22:58

mysteryposter | 09-08-16 | 22:52
protip: koop strooizout, dat is het goud van de toekomst

Wutbürger_ | 09-08-16 | 22:57

Antitheus2 | 09-08-16 | 22:14

U beaamt terecht de GS-vinger op de zere plek. De gestage en niet te remmen overbevolking met daaraan gekoppeld de sprinkhanenplagen (de 8e plaag) c.q. migratiestromen naar de 'vetpotten' van de Westerse Wereld. De vetpotten die men krijgt voorgeschoteld via de media op hun smart-phones, want immers, te vreten heb je niet maar je laat je wel een smart-phone opdringen om te kunnen kijken naar de welvaart in het Westen (met dank aan de gewetenloze providers).
Zeeën van tijd die een beetje volk besteed aan de (weder)opbouw van en het creëren van voorzieningen in het zo geliefde vaderland, de 'inspanningen' van de zichzelf doelbewust in stand houdende zieligheidsindustrie (uw belang is allereerst mijn belang) ten spijt. En zo modderen we inderdaad maar voort naar het onvermijdelijke inferno.

Nelis SplitBloes | 09-08-16 | 22:55

@Stormageddon | 09-08-16 | 22:47

Tel toch net 40 a 45 tomaten in mijn moestuintje van de Appie.
Jette zal wel trots op me zijn.

Piet Karbiet | 09-08-16 | 22:55

Wutbürger_ | 09-08-16 | 22:50
Mysteryposter gelooft enkel complot-theoriën.

Jan Dribbel | 09-08-16 | 22:53

MarcS | 09-08-16 | 22:42
Juist het fokt als konijnen en scheept anderen op met de ellende die daaruit voortkomt.
Het zal me worst wezen wat er gebeurd.
Nog een jaar 15 dan vreten de wormen me op en voor de rest mogen ze het uitzoeken.

bakoenin | 09-08-16 | 22:52

@ Wutbürger_ | 09-08-16 | 22:50

*alvast sneeuw schepper kopen gaat*

mysteryposter | 09-08-16 | 22:52

mysteryposter | 09-08-16 | 22:40
jij gelooft ook echt alles wat je op internet tegenkomt, hè?


Wutbürger_ | 09-08-16 | 22:50

Zoals Gandi zei. De wereld heeft genoeg voor iedereen,maar niet voor ieders hebzucht.

Zorbadon | 09-08-16 | 22:50

Oh... Dus eh, de groenten die ik in de tuin heb, die zijn eigenlijk al op? Of hoe moet ik dit zien?

Stormageddon | 09-08-16 | 22:47

@PandaBeep | 09-08-16 | 22:36
Eerst een beetje papier in de wc, spat- en klunkprobleem opgelost. Sowieso plateau-wc voor de win.

MaisNon | 09-08-16 | 22:47

Heel goed. Wij moeten beperken. En daarom heel veel allochtonen hier halen en hier en ginds hun aantallen laten verveelvoudigen. Op rit naar het einde.

Patatter | 09-08-16 | 22:46

@PandaBeep | 09-08-16 | 22:36
Eén van de smerigste tegels sinds jaren. Hou eens op.

de Voorzittert | 09-08-16 | 22:42

Midas Dekkers zei het lang geleden al:
"Neem 1 kind minder dan jij gepland had, dan mag jij de rest van jouw leven al jouw rotzooi in de sloot plempen. Dan nog, ben jij milieubewust bezig. Ik wilde 4 :-)

*afgewerkte olie in put gooit*

MarcS | 09-08-16 | 22:42

@ kzegje | 09-08-16 | 22:21

Een mini ijstijd, door fluctuaties van de zonnekracht (solar minimum, een ruim 200 jarige cyclus) is klimaat technisch een grotere zorg als de maximaal enkele tienden van een graden celcius die we beïnvloeden met co2 uitstoot over een 100 jaar periode.

www.youtube.com/watch?v=XDuekULiTKA

mysteryposter | 09-08-16 | 22:40

Als de olie ooit op of schaars wordt, rijden we in no time op electriciteit of magneten of iets nog totaal onbekends. Worden we eindelijk weer eens inventief na decennialange intellectuele stilstand.

de Voorzittert | 09-08-16 | 22:39

Kan me niks schelen wat er gebeurt maar ik heb meer recht op grondstoffen dan fantasten en daar ga ik voor vechten. Jullie godspolitie kan me wat en jullie godskoninkje ook. Tijdelijk en kortstondig, riekend naar bloed. Het is oorlog en land word verdeeld. Willem, kerel. Ik pak straks wat ik wil.

tattooboer | 09-08-16 | 22:38

Door WW3 zal de aarde pas een verschroeide planeet worden. Die is gevaarlijk dichterbij dan wij denken.

jatheïst | 09-08-16 | 22:37

Ook hier is het weer de schuld van die klote religieuzen die willen dat we ons zo veel mogelijk blijven voortplanten. In tegenstelling tot een stem examen stel ik voor om een ouderschapsexamen in te voeren. Ongeschikt is castratie. Fokken vanwege geloof is 1 van de criteria. Dan is het zo gedaan met overshoot day

deministerpresident | 09-08-16 | 22:36

Ik heb net mijn drol, die best wel klein was i.v.m obstipatie, doorgespoeld met 10 liter drinkwater. Ik voel me best wel lullig nu. Soms doe ik zelfs (niet vandaag) doortrekken tijdens het peopen, zodat mijn wederhelft niet kan horen dat ik aan het peopen ben. En ja, daarna trek ik dus nog eens door. En ja ik zit nog in dat stadium dat mijn wederhelft mijn drol niet mag horen "klunken" in het water.

PandaBeep | 09-08-16 | 22:36

Man man man. Respect voor degene die dat kon kijken tot aan het eind. Respect.

ET007 | 09-08-16 | 22:36

Wie dan leeft die dan zorgt.
Het zal me werkelijk geen drol interesseren hoe het met de kindertjes over 40 jaar moet. Dan ben ik dood en begraven.
En het zijn mijn kindertjes niet.
Dus heeft u nageslacht, dan nu onmiddellijk consuminderen en heel bewust met onze aarde omgaan. Dan verbras ik nog even wat olie en gas.

bakoenin | 09-08-16 | 22:35

Mocht ik vandaag wel sgaituh?

Sjaak Kwaak | 09-08-16 | 22:35

@ Tha Man / 22:26
Nee man, de VN moet juist eens Niet de vrede proberen te bewaren
maar full throttle richting een frische fröhliche WO3 gaan
alleen zo kan er iets aan de overbevolking gedaan worden
zij het tijdelijk, want de bewonerts van deze aardkloot zetten het na zo'n mondiaal conflict natuurlijk direkt weer op een porken
om de geleden verliezen bij te werken
dus op naar WO4 and beyond

www.youtube.com/watch?v=JlSQAZEp3PA

Tobi | 09-08-16 | 22:35

er zijn gewoon te veel mensen.

Wutbürger_ | 09-08-16 | 22:35

Ik begin met morgen te tanken. Die auto rijdt 1 op 11, dus er mag wel weer wat in.

BekiekUtMoar | 09-08-16 | 22:33

Ik neem aan dat de VN nog wel ergens een dodelijk virus paraat heeft mocht het al te dol worden.

Pedronegro | 09-08-16 | 22:32

-weggejorist-

InvertedQ | 09-08-16 | 22:29

Zolang de [derde & moslim] wereld er op los porkt als katholieke konijnen
en we gestaag richting de 8 miljard and beyond gaan
houd ik mij niet in qua vleesconsumptie en brandstofgebruik
f*ck that shit

Tobi | 09-08-16 | 22:28

mysteryposter | 09-08-16 | 22:12
De UN moet vooral haar bek houden en zich bemoeien waar het ooit voor is opgericht: De vrede bewaren/bevorderen. En als het zich dan tóch zo nodig met dit soort dingen wilt bemoeien moet het vooral eens nuttige dingen roepen, ook al zijn die niet politiek correct. Dingen zoals eens benoemen dat mensen die een religie aanhangen een mentale beperking hebben.

Tha Man | 09-08-16 | 22:26

Mensen die IETS met deze aarde op hebben, maken een einde aan zichzelf. Niets meer en niets minder. De aarde gaat snel ten onder aan de mens. Heb je iets op met milieu, laat dan je principes gelden en maak een einde aan jezelf. DAN heb je principes. En anders bek houden graag. Laat dat linkse hypocriete *save the world* tuig nu gemiddeld 2 kinderen (vervuilers) produceren. Ach jha.

Rest In Privacy | 09-08-16 | 22:25

@kzegje | 09-08-16 | 22:21


De meeste global warming modellen gaan uit van onbeperkte groei van gebruik van fossiele brandstoffen. En dat is nu weer in felle tegenspraak met het "overshoot"-concept.

omanders | 09-08-16 | 22:24

Dus als we niet rustiger aan doen hebben de mensen/cultuur/religie die het hier over 30 voor het zeggen hebben niets meer?
#Airco in cabrio nog een tandje hoger zet.

kadoendra | 09-08-16 | 22:24

@Mark_D_NL | 09-08-16 | 22:20
In heel Afrika 4,8 en daarna gaan de vaders op de loop naar Frankfurt.
Als je kunt neuken en baren moet je de rest daar ook maar klaren.

Piet Karbiet | 09-08-16 | 22:23

Als alles op is, lost het probleem zich vanzelf op.

Jackanders | 09-08-16 | 22:23

@gevulde koek | 09-08-16 | 22:19


Dan ook niet zeuren dat de kinderrijken het overnemen.

omanders | 09-08-16 | 22:23

Warmte en geregeld regen zorgt voor veel groen en zuurstof. Ontwikkeling op allerlei gebied verloopt voorspoedig. Kom op, aan het werk. Er is genoeg te doen.

mygoodness | 09-08-16 | 22:22

Alcohols stook je met gerst dat gemout is boven een turf gestookt vuur.
Twee keer distileren en dan een jaar of tien op bourbon hogshead.
Nog twee jaartjes in een sherry cask en dan praten we weer verder.
*dram inschenken doet*

HA, BIER!1! | 09-08-16 | 22:22

Feit is wel dat als de mensheid zo door gaat,zich mag voorbereiden op stormen met windsnelheden van 500 kilometer per uur.Echt waar mensen dat is niet sarcastisch van bedoeld,dat is echt wat gaat gebeuren.Sterker nog ook al stoppen alle mensen onmiddellijk met de uitstoot van CO2 gassen duurt het minstens 80 jaar om die schade te herstellen.

kzegje | 09-08-16 | 22:21

In Niger krijgen vrouwen gemiddeld 7.6 kinderen.

Mark_D_NL | 09-08-16 | 22:20

echt, het zal me helemaal aan m'n reet roesten, ik heb toch geen kinderen.

gevulde koek | 09-08-16 | 22:19

de regenton is leeg ivm plaatselijke droogte

Cor Sleutel | 09-08-16 | 22:17

Maar 'Geboorteoverschot Bewustwordings Dag, Met Name In Arme Niet-Selfsustainable Regio's' is nog geen bestaand concept want dat botst waarschijnlijk te hard met de deugmoraal van vrede op aarde voor alle mensen & vooral de stumpers.

wijze woorden van de geenstijl,
let maar op, vrijwel alle problemen van vandaag de dag hebben hun oorsprong in overbevolking. het inferno is reeds begonnen.

Antitheus2 | 09-08-16 | 22:14

Human-induced climate change was toch een hoax?

70mm | 09-08-16 | 22:14

Nah, tegen de tijd dat de aarde op is vertrekken we naar een andere planeet.

Ravissant | 09-08-16 | 22:14

Met een verdubbeling van het aantal negers in Afrika over 30 jaar, plus wat bevolkingsexplosies in China, India, Zuid Amerika en de rest van Azië, zal die overshoot day dan wel ergens in maart komen te liggen.

Banana008 | 09-08-16 | 22:14

Overheden die zelf geen goed voorbeeld geven eisen van burgers om een goed voorbeeld te geven.
Dus wat willen we nou?

Sinister-President | 09-08-16 | 22:13

Dadelijk lekker douchen en denken: "wat zijn we toch rijk"

Ludovic1764 | 09-08-16 | 22:12

Geen paniek mensen, de oplossing is gevonden. De UN wilt een wereldwijde belasting op vlees invoeren zodat het zo duur wordt dat bijna niemand (behalve de super elite) het meer kan eten, insecten vinden ze een goed vervang middel voor het gewone volk.

www.technocracy.news/index.php/2016/0...

Koeien melk wordt vervangen door kakkerlakken melk, de superfood van de toekomst, althans voor het gewone volk

www.sciencealert.com/scientists-show-w...

Zo kunnen we zonder geboorte beperking doorgroeien naar enkele tientallen miljarden mensen, en daarna verzint de UN wel weer wat.

mysteryposter | 09-08-16 | 22:12

Wij hebben hier nog mijnen zat.
Hup, Oeigoeren. Vort, aan de slag.
De qat wordt duur betaald.

Piet Karbiet | 09-08-16 | 22:11

Onze ecologische footprint is aan de andere kant wel 'iets' groter (ok heel erg veel groter) dan de mensen in niet sustainable regio's. Beetje raar om hun de schuld te geven. Fokken doet men trouwens alleen maar om hun pensioenvoorziening. En dat is de reden waarom wij niet massaal fokken omdat wij daar andere voorzieningen voor hebben.

flame_me | 09-08-16 | 22:07

Tijd voor WW3 ofzo.

Anoguurder | 09-08-16 | 22:07

Weet je wat we doen?
We doen het niet.

De Regeering | 09-08-16 | 22:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken