
Niks gelatenheid. Tijd voor de zwarte baretjes om in actie te komen. Tijd voor een #BLM protestmars van Malieveld tot Museumplein. Met toespraken van Sunny, Sylvana, de Al-Jaberi's, Appa, Tofik, een rap van Insayno en een stemmige zwarte voorpagina in de krant. Want de Black Lives Matters niet echt in onze rechtspraak. Bawan en Ahmed, twee broers, die op
8 november 2015 een zwarte Rotterdammer helemaal aan gort schopten en voor dood achterlieten op het perron, hebben vandaag te horen gekregen dat ze maar
2,5 en 2 jaar aan de Playstation/kickboxcursus in een all inclusive staatshotel krijgen. Er was vier jaar geëist (de andere twee schoppers zijn nog kwijt). Deze 'jongeren' staan dus - voorarrest eraf, stageplekbonus, kansenparelkorting - nog voor de kerst weer op straat. Leg dat maar eens aan de zwarte baretjes en achterban uit.
[HERHALING: het verhaal op Omroep West]
Bawan A. (25) komt heftig bellend het eerste perron oplopen. Zijn vriendin heeft het net uitgemaakt en hij staat letterlijk tegen zijn telefoon te schreeuwen. Hij houdt het toestel zo nu en dan niet alleen tegen zijn oor maar ook gewoon voor zich in de hand. Een vrouw op een ander perron roept dat hij zich moet gedragen, waarop Bawan haar begint uit te schelden. '
Vieze blanke, ik neuk je kankerhard!'
Al bellend begint hij op de grond te speuren naar iets dat hij kan gooien. Hij vindt een steen en werpt die met grote kracht naar het andere perron. En dan nog een. En nog een. Vijf stenen vliegen naar de overkant, de laatste raakt de abri waar een andere reiziger zit te wachten.
Een splinter van de uit elkaar spattende steen komt in zijn oog. De 25-jarige donkere man staat op, loopt naar de rand van het perron en begint met heftige gebaren naar Bawan te roepen dat hij normaal moet doen.
LEES VERDER (schokkend).
Reaguursels
InloggenDit is zo ... ik wil niet eens meer reageren. Het enige dat ik kwijt wil is dat ik overweeg mezelf te bewapenen.
Volgens mij willen de Turken in Nederland de doodstraf ingevoerd zien. Te beginnen bij deze köpekler - honden?
Ja toch Turken in Nederland?
Hoezo hebben deze gasten geen TBS gekregen.. dan werd het vanzelf wel meer dan 2 jaar. Het is duidelijk in het verhaal te lezen, dat deze gasten echt compleet schijt hebben. Ze hebben geen enkele vorm van spijt of berouw, dit zijn twee gewelddadige psychopaten die de rest van hun leven zwaar gedrogeerd in de TBS moeten weg kwijnen.
Langere straffen helpt in de meeste gevallen niet dat weet ik, maar daar gaat het hier niet om. Deze figuren moeten uit de samenleving gehouden worden, en als de doodstraf niet mag, dan de rest van hun leven als kasplantje in de TBS kliniek.
Buckwheats!!!!
Vieze blanke... Dat is racisme. Ze hadden die gasten niet aan moeten klagen wegens openlijke geweldpleging, maar wegens racisme. Dan had zo'n D66 rechter waarschijnlijk een hogere straf opgelegd. Vertrouwen in deze rechtstaat is allang weg, geloof niet dat met de huidige politieke partijen deze ooit terug komt.
hoe meer ontdaan een rechter tegenwoordig is hoe minder straf je krijgt lijkt het wel want dan wil hij/zij zeker niet te boek komen staan als iemand die zich door zijn gevoel laat leiden. Rechtelijke macht doe uw blinddoek weer voor en straf mensen op grond van de grondwet dus zonder acht te slaan op ras/geloof/afkomst en gender, en spreek recht, en niet zoals het hier lijkt het recht van de verdachte, en zoals hier zou het recht op zwijgen moeten beloond worden met een vertienvoudiging van de straf iets met consequenties. zwijgen mag maar het kost wat laat ik dan maar zeggen.
Hier gaat mijn bloed van koken.. Gek heh dat Nederlanders geen vertrouwen meer hebben in de rechtstaat.
Fikse straf. Nederland is echt de weg kwijt. De straf staat in geen verhouding tot de verontwaardiging die dit in de maatschappij teweeg brengt.
ben wel benieuwd wat de strafmaat was geweest als er vier autochtone boeren een Rif-aap zo hadden toegetakeld. 15 jaar voor poging tot moord, deelname aan criminele organisatie en nog wat racisme kaarten gok ik. Owja, en uiteraard een Stille Tocht, kamervragen en excuses aan het betreffende staatshoofd.
Het slachtoffer heeft maar 45% zicht voor de rest van zijn leven, dus die heeft wel levenslang. Had hij maar meer gelatenheid moeten tonen....
Lekkere jongens, 4 stuks, wat een lafbekken. Ik raad het slachtoffer aan om er een procedure achter aan te doen voor vergoeding van materiële en immateriële schade.
Als het racistische elementen in zich had gehad dan was het ongetwijfeld 3 jaar geworden. Als het slachtoffer Wilders was geweest waarschijnlijk 10 jaar met garantie op een gratis leven daarna. So what the fuck.
Kan me best voorstellen dat je als slachtoffer, als je er enigsinds weer bovenop bent voor zover dat daadwerkelijk gaat gebeuren, geneigd bent om de varkens/broeders ritueel te slachten. Hij heeft immers de rest van zijn leven met de heftige gevolgen te kampen. En dat alleen omdat de broeders zich even niet kunnen beheersen en weloverwogen besluiten een willekeurig iemand dood te schoppen, want dat is het in principe. Geen rechtelijke straf zou dan voldoen als ik in de schoenen van het slachtoffer zou staan. Vervolgens kan ik me voorstellen dat je het heft in eigen hand neemt.
"De rechter is zichtbaar ontdaan"
Jup, dat kun je zien aan de strafmaat..
De op zich merkwaardige liefdesrelatie tussen Linksch en Islam is hiermee geduid: Islamzombies kunnen vrijwel straffeloos worden losgelaten op weerspannige bevolkingsgroepen.
Taakstraf! verdurie
@Feynman | 03-08-16 | 21:29
Sorry, wat late reactie.
De veroordeling is onherroepelijk. Wat als er daarna, tijdens zo'n getuigenis nieuwe feiten naar boven komen? Ik moet ook denken aan die twee scooterrijders, waarvan niet kon worden vastgesteld wie er reed toen ze een voetganger doodreden.
Ik denk dat je onderschat Pritt, dat de lezer/reaguurder nog heel goed weet wat er gebeurde en we hoeven het niet nog een keer ingesmeerd te krijgen, dus het verhaaltje heb ik even overgeslagen met uw welnemen.
Ik moet bijna nog kotsen als ik dat vuilnis op de foto zie .. en mijn wens, hoewel een vredelievend typ,zou zijn dat een groene baret dit crapuul naar de andere wereld helpt: de goedkoopste en meest mens-vriendelijke oplossing. (ik hoor het gejammer over "rechtsstaat" alweer achter me)
"De eerste dagen ziet hij niets meer, inmiddels is het iets beter geworden en is het zicht weer 45 procent. Het zal nooit meer volledig worden." Het slachtoffer zal dus de rest van zijn leven nooit meer volledig zicht hebben en heeft dus levenslang. Wat is er op tegen om de daders ook levenslang te geven? De maatschappij wordt er in ieder geval een stuk veiliger door. En als ze later toch vervroegd vrij zouden komen, dan (uiteraard) met een grote schop onder hun kont terug naar lichtgetintië.
Tuurlijk. Slechte jeugd gehad.
Laten we zeggen dat 2x 20 jaar en naar buitiën schoppen veel beter is. Ik gok, Dewegkwijt66 rechter.
Hoe kan je minder opleggen als deze 2 mannen de andere 2 daders er nog niet bijgelapt hebben?
Vragen..
7 tot 10 jaar had ik passender gevonden. In dit soort gevallen speelt ook mee dat de rechter aan zijn eigen veiligheid moet denken. Dit tuig deinst nergens voor terug.
Wat is er mis met deze gasten 10 jaar lang aan het werk zetten langs de kant van de weg, afval ruimen? Er ligt genoeg en het vreet aan niemand zijn baan. S'avonds in het busje terug naar de gevangenis... ik zie het probleem niet. Hou Nederland schoon! of is dat rasjies?
2 jaar? Dit soort beesten horen nooit meer buiten te komen. Ongezien de tyfus voor die lui.
Na hun straf gelijk het land uitzetten? Of is dit racistisch en moeten we ze met liefde terugnemen in onze maatschappij want het zijn 'onze' jongens?
Het begint op te vallen.
Marokkanen krijgen altijd strafvermindering.
Met dank aan D66.
Een beetje gelatenheid en u bent er zo weer bovenop!
@berbaar,
www.telegraaf.nl/e/26342508
Vast weer een voorbeeld. Die jongen, zijn vriendin, hun familie en vrienden raken ook weer gefrustreerd. Het kan niet altijd blijven doorgaan. Geschiedenis leert dat er vroeg of laat een reactie gaat komen. En het is al laat.
nieuw boek:
De ondergang van Hollandistan,
EU-provincie van onreine kankerleiers"
T.a.v. gerechtelijk dwaalincidentje nummer zoveel.
"Sta een sop AbeLincoln, ik moet even je stoel lenen"
WoW ... te hard rijden en niet betalen levert ook 3 jaar op ... staat weer lekker in zijn verhouding met iemand het licht uit slaan .... begint het niet op te vallen dat de blanke medemens stelselmatig gediscrimineerd worden... het werkende kuddevolk word tegenwoordig stelselmatig uitgeknepen ... bah K.U.D.T land
Ik wil het aantal zaken waarin door minder bewijslast nog zwakkere straffen worden uitgedeeld, niet weten. Die camera's hebben ook totaal geen nut, want te weinig of te weinig maakt niet uit. Dus blijft alleen het privacy aspect nog over. Die we alleen zonder protest wilden opgeven als de veiligheid ermee door werd verhoogd... Hmm, hoe heet ook alweer zo'n maatschappij waarin burgers zowel hun veiligheid als hun privacy verliezen? Een van mijn redenen om voor meer privacy te willen strijden.
Voor dit soort individuen zou het passend zijn als het "recht" andere mogelijkheden zou bieden dan nu.
Zoals b.v. 10 jaar strafkamp. In plaats van de luxe gevangenissen zouden er strafkampen moeten komen, waarin de gedetineerden productieve arbeid kunnen verrichten, zeg maar 12 uur per dag. Onder een streng regime en zonder luxe. Twee grote voordelen: ten eerste is de samenleving langere tijd van de dreigingen van dit gespuis gevrijwaard en ten tweede, het levert de gemeenschap nog wat op in plaats van dat het veel geld kost. De revenuen zouden ten bate kunnen komen van slachtoffers van criminaliteit.
Sommige individuen zijn onverbeterbaar en zouden voor langere tijd tot voorgoed uit de samenleving moeten worden geëlimineerd, zonder daarbij te willen streven naar re-integratie. Waarbij in zeldzame gevallen de doodstraf toch ook het overwegen waard zou kunnen zijn.
Voor dit laatste zal het nog wel even duren voordat er politiek draagvlak voor is, nu alleen de SGP. Ben be ervan bewust dat er één groot nadeel is aan de herinvoering van de doodstraf: een vergissing kan nooit meer ongedaan worden gemaakt. Maar soms zijn -zelfs bij het krakkemikkige niveau van de hedendaagse rechtspraak- schuldvragen 100% duidelijk, zoals b.v. Breivik, Dutrout.
Hierboven wordt in ieder geval duidelijk wat oneindig letterneuken kan opleveren.
Een Pool krijgt 120 uur werkstraf voor het doodrijden van een opa, een oma en een kleinkind. Een jaartje cel voor iemand die een talentvolle cabaretière doodreed en vervolgens de kuierlatten nam en 2 jaar (met aftrek) voor wat kansenparels die iemand half blind schoppen. Conclusie: misdaad loont als je advocaat goed kan lullen en de rechter een halfzacht ei is.
@Tirade | 03-08-16 | 18:55,
ik zie even de Islam connectie niet,
waar tover je die nu weer vandaan.
Hij timmerde in naam van z'n ex-wijf en z'n eigen gestoorde geest er op los,
niet in Allahs naam of zo.
Hoi Joris, waarom mijn post weggehaald van 20.29? Het is alleen een voorspelling. Of mag @berbaar hier alles laten wegjorissen.
P.s. Ik doe deze voorspellingen ook mede op basis van alle stukjes die jullie hier schrijven en de reacties die in de comments die erop volgen alsmede een gezond psychologisch inzicht in de europese samenlevingen. Lees het nieuws eens zou ik zeggen, oh ja dat doen jullie al.
Zoiets zou toch meer iets van 20 cel moeten opleveren? Of is dat niet realistisch?
@Feynman | 03-08-16 | 21:29
Beiden zijn in dezen verdachten. En beiden mogen gewoon hun muil houden. En het is vergissing om te denken dat dat hun zaak ter goede zou beïnvloeden.
schande!
Weer iemands leven verwoest door dit soort inteelt types. En het stikt er van. Overal. Volgens de Grunberg methode maar gelaten accepteren. Godver wat zijn we verdoemd hier in West Europa.
Rechters geloven in het kwaad.
"Misschien is Sharia wel nodig om dit soort tuig in de hand te houden."
Piet van het Padje | 03-08-16 | 21:23
Ben je van het padje, Piet? Het is nodig dat dit soort ons werelddeel uit wordt gesodemieterd.
atheïstisch stemvee | 03-08-16 | 19:41
EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 19:33
Laat ik het even rustiger proberen.
Bawan en Ahmed lopen op het perron. Ahmed slaat iemand helemaal tot pulp. Bawan kijkt toe. Dan is Ahmed dader & verdachte, en Bawan getuige.
Dinsdag lopen Ahmed en Bawan weer op hetzelfde perron. Ditmaal slaat Bawan iemand helemaal tot pulp Dan is Ahmed getuige en Bawan dader en verdachte.
Tot zo ver zijn we het geloof ik eens.
En dan heb ik jullie nog geeneens verteld dat het twee keer om hetzelfde slachtoffer ging. Laat nu die tussenliggende tijd eens langzaam kleiner worden. Hoeveel moet er volgens jullie minimaal tussen zitten? En waarom?
Deze jongens zijn hier om te laten zien dat het land van hun en hun broeders is.
@berbaar,
Over geen argumenten gesproken, ik heb jou er nooit een zien gebruiken maar goed. In Dld en ook in NL zijn al burger initiatieven gestart. Steeds meer mensen worden slachtoffer van dit soort tuig. Dat loopt alleen in NL denk ik al in de honderduizenden als je het doorrekent. Heel veel mensen zijn behoorlijk gefrustreerd en het behoeft maar een vonkje te hebben om de lont in het kruidvat te onsteken. 'Berbaars' misschien maar niet geheel onbegrijpelijk dan wel verassend. We zijn niet allemaal chrstelijk hier dat we continue de andere wang toekeren.
Wat een bericht, weer. Het is duidelijk dat onze rechters onkundig zijn. Ze kennen de weg in de letter van de wet, en daarmee een wet die is gemaakt in een 100% Nederlandse samenleving. Inmiddels hebben we dit soort stammenvolk uit de woestijn, en die denken letterlijk anders. Neem nou dat "ze leggen de schuld vooral bij anderen". Ja. Dat klopt. Dat doen ze in dat soort collectivistische culturen. En dat gaat echt niet magisch weg omdat een rechter streng tegen ze spreekt. Maar dat weet zo'n bovenklasse D66 figuur niet, want die heeft nooit met een ander volk gewerkt dan de eigen (Nederlandse) bovenklasse. En ze krijgen ook geen cultuur college bij Rechten (en als ze dat wel krijgen is het vast linkse onzin, maar dat terzijde).
Deze hufters slaan iemand zowat de ogen uit zijn kop, en ze mogen 2,5 jaar zitten? Onzin. Pure onzin. Ze gaan namelijk niks leren, dus zodra ze terug zijn mag een volgende persoon aan den lijve de massa immigratie aanvoelen. En ja, wij hebben niks om ons mee te verdedigen, want diezelfde verlichtte, 100% Nederlandse wet heeft het ons VERBOTEN om ons wag te maken van enige methode om onszelf te verdedigen. En wij, individualistische producten van de Renaissance die we zijn, houden ons er nog aan, ook!
Misschien is Sharia wel nodig om dit soort tuig in de hand te houden. Sowieso lastig om iemand in elkaar te trappen zonder voeten.
Pleuris volk , terug naar de zandbak . Ik zeg minder pleuris volk .
Hulp voor deze ratten!? En dat moeten wij, van de psychiatrie, dan weer doen zeker? Iedereen met een dubbel paspoort kan uitgezet worden, en dat moet, na uitzitten van de straf, dan ook gebeuren. Laten zij elkaar in de thuislanden maar afmaken.
'Vieze blanke, ik neuk je kankerhard!'
Maar... dit is toch discriminatie? Ik dacht dat dat altijd een privilege was voor de wat wittere mens om te doen als ik de media moet geloven
@Ofzo2 | 03-08-16 | 21:07
LOL geen argumenten, slechts dom gebral (met vanzelfsprekende joris) en ad-hominems/domme aannames.
Ga zeau door, U komt er wel.
Proest..........!!
-weggejorist en opgerot-
@berbaar,
Wacht maar. Kijk eens naar je eigen land zou ik zeggen. Erdogan presteert het om in een oogwenk daar en in de hele wereld de ene helft van de bevolking tegen de andere helft op te zetten. Denk je dat wij zoveel anders zijn als je continue gefrustreerd wordt? Of was je toch marokkaan en geen turk?
De dagen van zichzelf alles permiterend tuig zijn afgelopen. Linksom of rechtsom. Status quo bestaat niet.
Ik heb 'm lang niet meer gepost, maar daar komt ie: Nederland is geen rechtsstaat.
@Ofzo2 | 03-08-16 | 20:29
Hihi luchtfietserT!!!
-weggejorist-
@maximus cesar,
Box!
Fout op fout: Bawan A. (25) komt uit Alphen aan den Rijn, zijn jongere broer Ahmed woonde in Voorburg.
De uitspraak van de rechter en de achternaam van de inmiddels veroordeelde daders staan niet op internet. Waarom?
-weggejorist-
@Daarbij is het volgens de officier hard nodig dat beide heren hulp krijgen met hun persoonlijke problematiek. Dit is niet persoonlijk heb ik het idee.. Dit is hoe dat soort mensen in elkaar zitten. 40 maandjes tafeltennissen zal zeker niet helpen.
atheïstisch stemvee | 03-08-16 | 19:41
EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 19:33
DEN BOSCH - Twee getuigen in de zaak over de moord op de Veghelse kickbokser Volkan Düzgun zijn dinsdag vastgezet omdat ze volgens de rechter-commissaris niet het achterste van hun tong laten zien. Volgens advocaat Erik Thomas gaat het om vrienden van hoofdverdachte Pat R. (21) die tijdens gesprekken zijn afgeluisterd in auto's. www.telegraaf.nl/binnenland/22871187/_...
Het gijzelen van een getuige kan sowieso. Mijn vraag is dus waarom een dader, na onherroepelijk veroordeeld te zijn, nog steeds niet als getuige gehoord kan worden. Natuurlijk NIET in zijn eigen proces, maar erna in een ANDER proces.
Foutje: Bawan en Ahmed A. zijn de twee broers uit Leidschendam.
Smerige 1-cellige...
"Rechters"
-weggejorist-
www.rijnmond.nl/nieuws/144755/Beveilig...
Dit soort mishandeling gebeurt hier in NL bijna dagelijks.
Niets zo krom als het Nederlands recht.
Snap nog steeds niet dat die ovj geen zware mishandeling ten last heeft gelegd, dan kan er een veel langere straf geëist worden. Dat die rechter niet eens de maximale 4 jaar oplegt, daar kan ik alleen maar bij huilen. Nederland een rechtsstaat, al heel heel lang niet meer (eigenlijk nooit geweest).
@Sjors W. | 03-08-16 | 19:07
Ja, ze zal over die 'fikse straf' die ze heeft moeten geven omdat het niet anders kon, ook wel ontdaan zijn geweest.
Nog meer nieuws om van te huilen. is ook nooit meer iets leuks op GS
EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 20:07
U juicht hier dat u een medestander heeft. Top. Weer geen argumenten. Minder top.
@raskol | 03-08-16 | 19:48
Ze komen uit Alphen aan de Rijn, terugsturen is minder goed idee. Halfjaar voorwaardelijk lijkt mij aan de korte kant.
Daarom ga ik niet met het openbaar vervoer, in de nieuwe samenleving voel ik mij niet thuis.
atheïstisch stemvee | 03-08-16 | 19:41
Daarom kan het pas na je eigen onherroepelijke veroordeling. Dan kan je jezelf niet extra belasten (ne bis idem) en heeft EVRM6 en nemo tenetur geen toegevoegde waarde meer voor de dader.
Daarvoor kan het ook wel, maar dan moet een rechter echt gaan nadenken of iemand met die vraag niet ook verdachte is in zijn eigen zaak, en of hij met een antwoord zichzelf belast.
EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 19:33
Daarom schreef ik ook, zodra de verdachte onherroepelijk veroordeeld is, m gaan horen als getuige. Ik zie geen enkel argument van jouw kant waarom een dader niet in een later stadium ook getuige kan zijn.
Al is het alleen maar het moment VOOR het delict met wie hij over het perron heeft lopen rennen. Of met wie hij NA het delict is vertrokken. Dat zijn waarnemingen die niet iets te maken hebben met zijn EIGEN delicten.
EVRM6 en andere beschermingsgronden werken namelijk alleen op jezelf in. Die geven helemaal geen groepswerking, en beschermen geen getuigen.
Van al die beschermingsgronden vervalt ook nog eens de toegevoegde waarde zodra je straf toch al vast staat. Dan is aantoonbaar dat je alleen een ander belast en dus niet meer voldoet aan de tweede uitsluitingsgrond in het verschoningsrecht.
Bovendien, omdat via video toch al duidelijk is dat het delict in vereniging is gepleegd, vraag ik me OOK af waar deze getuige zich mee zou kunnen belasten, op het moment dat de dader door het bekend worden toch niet extra gestraft gaat worden. Hij kan alleen maar een ander belasten, en dat is volgens mij de taak van een getuige.
Ik vind het heel leuk dat je een diploma hebt, maar je reageert nu een paar keer niet inhoudelijk waarom een verdachte en/of dader nooit meer als getuige zou kunnen worden. Hoop niet dat zo`n diploma creatief of oplossingsgericht denken ondermijnt.
Dit soort slappe uitspraken laat het vertrouwen in de rechtsstaat verder dalen tot eigenrichting tegen de ongewenste islaminvloeden de norm wordt. Met schuld aan de zachte heelmeesters.
Anti-westers crimineel gedrag is terrorisme of staatsondermijnend verraad. De gunst van het Nederlanderschap hoort daar dan niet meer bij.
Bawan en Ahmed komen uit Alphen aan de Rijn. Iemand bekend met overige delicten van deze parels?
@raskol | 03-08-16 | 19:48
Pats, boem. Raak. +10
Hey, als Erdogan ongestraft mag oproepen tot de doodstraf...
@atheïstisch stemvee | 03-08-16 | 19:41
U hebt begrepen hoe e.e.a. in elkaar zit. ;-)
"Getuige"is iets HEEL anders dan "verdachte". Lees het Wetboek van Strafvordering eens even na, ja.
En laat dat ook alsjeblieft zo blijven, tenzij je de invoering van de Sharia wel een 'goed" idee vindt...
Twee jaar lang in een natte donkere cel zitten op water en brood kan ik geen fopstrafje noemen.
@Uw Psychiater | 03-08-16 | 19:47
Mevrouw de rechter is een Yezidische slavinnenbehandeling in het vooruitzicht gesteld. Of iets soortgelijks.
En dat t*fusvolk krijgt in de gevangenis keurig in opdracht van de overheid ritueel doodgemarteld vlees (met door ons opgebracht belastinggeld betaald en door bezuinigingen op de zorg mogelijk gemaakt) in de hoop dat ze na vervroegde vrijlating hun leven zullen beteren.
Ik vraag me af waarom deze gasten perse kunstmatig in nederland in leven gehouden moeten worden .. Kost alleen maar geld en levert alleen ellende op .
1e prognose 2x 2x 365 dagen x 259 euro/ dag , 365000 Euro
- 2 x pro deo advocaat ( schatting 2x 20 uur x 150 / uur ..
- de medische kosten van slachtoffer ..
- het gemis aan belastinginkomsten van slachtoffer ..
- het voortaan uitkeren van invalide uitkering aan slachtoffer ..
- 2 x levenslang bijstand uitkering met extra bonussen want erg zielig ..
Een eerste schatting is dat er 670 manjaren aan belasting aan dit uitschot betaald wordt ... Ervan uitgaande dat ze verder nooit meer een misdaad begaan na hun straf ..
Gelukkig zijn er meer en meer mensen deze waanzin Helemaal zat ..
Zeg, hoe kan het eigenlijk dat er nog één kwijt is? Ze staan zo duidelijk op beeld!
Het kan niet anders of ze houden elkaar nog allemaal de hand boven het hoofd ook. Verdorie. Maakt me niet uit wie zoiets doet - al is het me beste vriend - hier hoor je niet mee weg te komen.
En weet iemand de namen en rugnummers van links naar rechts op de foto? Kan misschien nog van pas komen over een jaar of twee.
Die 2e van rechts is een reaguurder
Straat- /contactverbod niet handig, hoe kan slachtoffer anders wraak nemen?
Een voor een, als ze alleen zijn, 2 snelle prikken met een naald in de ogen, daarna compleet aan gort trappen (zonder getuigen). Dat zou ik doen als slachtoffer.
Islamitische criminaliteit en de linkskapitalistische wegkijkcultuur kotsbeu? Verhuizen naar Portugal is de boodschap. Een paradijsje aan de Atlantische Oceaan dat door de islam werd vergeten. Voor zolang het duurt tenminste (premier is -helaas- sociaaldemocraat).
Met een roedel mede-heyena's afspreken om iemand kapot te trappen. Niet in 'the heat of the moment' maar een poosje later, als je je matties hebt opgetrommeld.
Geen enkel berouw, geen enkel medeleven of inlevingsvermogen met het invalide geschopte slachtoffer. De daders hebben -zoals je wel vaker bij de kansenprinsjes ziet- een ongelukkige combinatie van een laag IQ, vanuit de opvoeding (voor zover aanwezig) een diepe minachting voor iedereen die een andere religie of nationaliteit heeft, en een totale afwezigheid van incasseringsvermogen om met kritiek of tegenslag om te gaan.
Het.wordt.nooit.meer.wat met dat vullis. Deze gasten moet je niet 2, of 5, of 10 jaar cel geven. Je moet ze permanent uit de samenleving verwijderen. Door ze een enkeltje 'thuis'land te geven, of een spuit pentobarbital in de arm.
Zo kennen wij onze D66-rechters weer. De zoveelste foprstraf voor deze kansenparels.
Wat is de aanleiding voor zo`n lage straf?
Moeilijke jeugd?
Onbegrepen?
Geen stageplek?
Al te hard gestraft door GeenStijl omdat ze met naam en toenam worden genoemd?
Raar dat die zwarte man helemaal geen aandacht krijgt bij de npo. Waren de daders Jan, Henk, Karel en Piet was het hot bij Paul, dwdd enz en werd racisme groot uitgemeten. Maar je merk het links vind de moslim het zieligste nog zieliger dan de zwarte man daarom kijken zo de andere kant op en kom zo d66 rechtertje weer met een fop strafje.
Zo moeten alleen al 2 jaar krijgen voor het niet meewerken met de politie om die andere 2 daders niet aan te geven
@Martinspire | 03-08-16 | 19:39
Of komt het erdoor dat het een groep is en ze niet precies 1 persoon kunnen aanwijzen die de meeste schade toebracht? Dat ons rechtsstelsel gewoon erbarmelijk omgaat met groepen die gewelddadige feiten plegen? Want dan mag van mij dat hele groepje gewoon de bak in voor lange tijd.
...
Zet dit nog even tegenover die juwelier die zijn zaak wilde verdedigen. Dit zijn echt straffen om van te kotsen
McMarx | 03-08-16 | 19:36
Hoi Arnon! Gelatenheid, net als die 6 miljoen verre familieleden van je halverwege de vorige eeuw...
@Feynman | 03-08-16 | 19:22
Strafrecht is niet mijn ding, maar als getuige gehoord worden t.a.v. een delict waarin je ook verdachte bent lijkt me onmogelijk. Als wij tweeën een bank zouden overvallen en we worden later als verdachte gehoord, dan kan ik mij beroepen op mijn zwijgrecht. Niemand is verplicht om aan zijn eigen veroordeling mee te werken. Zou een mooie boel worden als ze ons dan maar als getuige onder ede gaan horen en gijzelen. Zou je wel de D66-rechters met hun fopstrafjes mee omzeilen. Dat dan weer wel.
@jezusisonzin | 03-08-16 | 19:38
Mijn beste, de jongeman in kwestie is misschien benauwd van de hond, maar hij zal er niet minder om leven.
Ergens een oma beroven, een paar drugdealtjes; dergelijk tuig zal er niet minder om leven.
Voel die afschrikkende werking van ons justitiële apparaat.
Schobbejakbars gaan met sprongen omhoog op boevenbendeladder.
Daders die dit flikken en 2 paspoorten hebben, onmiddellijk het Nederlanderschap afpakken. Okee dan gaan we nu over tot stemming. Hoeveel eens , hoeveel oneens ?
Kan iemand mij verklaren waarom er zo'n zwakke straf wordt geeist en waarom de rechter daar ook niet veel verder in gaat?
Ik bedoel: het staat op beeld, er zijn getuigen, er is fysiek bewijs, er is digitaal bewijs, ze hebben hun aandeel toegegeven en deskundigen spreken dat de man goed dood had kunnen zijn. Hoe de neuk komt hier dan maar 2 jaar uit? Dit is toch op zijn minst poging tot doodslag?
Om nog niet te spreken over het feit dat ie iedereen uitscheld, vernielingen maakt, met stenen gooit naar anderen (nog meer pogingen) en dat ze messen trekken.
...
Volgens mij was de verklaring van die jongens ook helemaal niet nodig, het bewijs was al voldoende. Spijt betuigen boeit gewoon ook niet want TBS is toch al wel aan de orde.
...
Tenminste, dat zou je denken. Maar ik hoor nog niemand die kan verklaren waarom die straf zo laag uitvalt
Rechters staan buiten de maatschappij. Het wordt tijd dat ze eerst een maatschappelijke stage bij politiebureaus in achterstandswijken gaan volgen. Ze denken utopisch.
Teejee,
We zullen zien. Loonbeslag heeft nu ook geen nut, maar wel bij het overlijden van zijn ouders die een koophuis hebben met een verschrikkelijke overwaarde.
Tis kwestie van tijd, maar dan zijn zijn ouders overleden en krijg ik mijn deel. En anders hou k hem 25 jaar onder het sociaal minimum. Geeft ook een goed gevoel.
Ik voel gelatenheid opkomen.
Gevoel van almachtigheid van dit soort wordt dagelijks bevestigd. Ze lachen zich rot om de gevolgen van hun daden. En Alexander P zag dat het goed was.
Verder nog iets?
@Feynman | 03-08-16 | 19:22
Jazeker. Je verwart de eisen gesteld aan een getuige, met die gesteld aan een verdachte. Van een totaal andere orde.
Ik kan het niet helpen, ik ben strafrechtjurist, en wellicht worden mijn reaguursels niet altijd in goede orde bij je ontvangen, maar daar kan ik helaas niet veel aan veranderen...
@Schmutz Geilmacher | 03-08-16 | 17:52
Ik stond ook al met verbazing de headline te lezen
Heeft Denk.nl hun al een stageplaats aangeboden ?.
@jezusisonzin | 03-08-16 | 19:20
HAHAHA
U denkt dat dergelijke sujetten inkomen uit regulier werk hebben? Of uberhaupt inkomen wat bij de belastingdienst bekend is? Dat ze niet kunnen "verdwijnen" door bij een neef in te trekken zonder dit te melden? Dat een loonbeslag ze daadwerkelijk zal raken?
Kom nou. Dergelijke regels gelden voor mensen die de wet nog enigszins respecteren. Wat u rest is naïviteit.
@jacobh | 03-08-16 | 19:23
Als dit volk weer vrij komt dan zal er tevreden worden geconcludeerd dat ze 'tot rust' zijn gekomen. Gezinnetje stichten, veel kinderen maken, uitkering er bij. Dan slaan ze alleen nog maar hun vrouw en hun kroost. Het probleem plant zich voort. Inshallah.
De boosheid voorbij, en dan? we gaan van het ene incident naar het andere, stoppen doet het niet. wat doen we er aan?
Poging tot doodslag
Niet enkel het voltooide delict doodslag, waarbij het slachtoffer om het leven is gekomen, is strafbaar. Ook poging tot doodslag is strafbaar. Dit is de poging tot het opzettelijk iemand van het leven beroven. Poging tot doodslag is strafbaar met 2/3 van de maximale straf die op het voltooide delict staat. Voor poging tot normale doodslag kan dus maximaal 10 jaar gevangenisstraf worden opgelegd, voor poging tot doodslag met terroristisch oogmerk 20 jaar, enzovoort.
Er is enkel sprake van poging tot doodslag wanneer er een begin van uitvoering is. Heeft de verdachte enkel het voornemen gehad, maar is hij nog niet begonnen aan de uitvoering, dan is hij niet strafbaar voor poging tot doodslag. Ook is strafbaarheid uitgesloten wanneer de verdachte wel al was begonnen met de uitvoering, maar uit zichzelf (dus niet door externe omstandigheden) heeft besloten het delict niet te begaan.
M.i. 10 jaar per dader, met verzwaring vanwege opereren in/met een groep tegen één slachtoffer. Plus extra maanden voor bedreiging omstanders.
En als deze leden weer vrijkomen, wat dan? Zijn ze dan genezen verklaard? Met aan zekerheid grenzende zekerheid niet. Deze heren gaan ons nog veel belastinggeld kosten. Er zou een discussie op gang moeten komen om na te gaan of het economisch nog wel verantwoord is om dit soort mensen in leven te houden na dergelijke misdrijven.
EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 18:22
Een dader is ten aller tijde ook nog getuige ten opzichte van zijn mededaders. Hij was immers aanwezig én een verklaring over mededaders is niet meer persoonlijk belastend op het moment dat hij zelf al onherroepelijk veroordeeld is.
"Verplicht een verklaring afleggen
Als getuige bent u verplicht om een verklaring af te leggen. Dit betekent dat u tijdens het verhoor de vragen moet beantwoorden. U mag dit weigeren als u:
familie bent van de verdachte
door het afleggen van de verklaring strafbare feiten moet bekennen waarvoor u of een familielid kan worden vervolgd
een beroepsgeheim heeft, bijvoorbeeld omdat u arts bent
Als u aan een van deze voorwaarden voldoet, geeft u dit tijdens de zitting aan. U doet dan een beroep op het verschoningsrecht. De rechter beslist of u de vraag wel of niet moet beantwoorden.
Verklaring weigeren
Getuigen die weigeren een verklaring af te leggen, lopen het risico te worden opgesloten in een huis van bewaring. Dit heet het gijzelen van getuigen. In dat geval bepaalt de rechter wanneer de getuige opnieuw gehoord wordt." www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Naar-d...
Het zou trouwens intens grappig worden als hij langer gegijzeld wordt voor het niet verraden van zijn mededaders, dan hij voor het feit zelf zal moeten zitten. Verder nog iets?
@Feynman 19:17
Ja, precies. Zwijgrecht geldt niet als je als getuige wordt opgeroepen.
Hadden we hier toch al voorspeld?
Niks nieuws. Criminaliteit loont en getinte pareltjes gaan praktisch vrijuit. Welkom in HUN land.
@ikdenkwat | 03-08-16 | 18:54
Ik denk persoonlijk, dat er ergens een besluit is gedaan in het verleden, welk straffen specifiek op buitenlanders, minder 'heftig' moest zijn maar wel in lijn met het dagelijkse leven, zodat men er sluiksgewijs ook met instroom van immigratie aan kan wennen dat de wereld om ons heen langzaam veranderd.
Er zijn mensen die hebben 10 tot 20 jaar in het verleden gehad. Iemand bijna doodschoppen / slaan en de rest erbij intimideren verdienen geen plek in de samenleving.
Echter, rechters leven op mooie landhuizen, discreet en zien de wereld vanuit een glazen en vooral roze brilletje waarbij ze niet in willen zien dat de opgelegde straffen niets uithalen.
En dan heb je een tweede probleem, als een nederlandse rechter besluit een hoge straf op te leggen, dan heeft de veroordeelde altijd nog een last shot bij het europese hof. Duurt wat jaren maar bij succes kan die er zelfs een schadevergoeding uithalen.
Het probleem zit 'm in dat NL eigenlijk helemaal geen zware straffen uit mag delen, zeker niet aan immigranten. Want dat past niet bij het beeld van de EU en dat kan rechtse wind eens in de handen werken, ofzo.
Ze willen ons doen laten wennen dat onze toekomst er zo uit moet gaan zien, en aanrandingen, criminaliteit, overvallen, fysiek geweld en dat soort bullshit alle daagse dingen zijn.
Ja we hebben ook nederlanders die er een potje van hebben gemaakt, maar de meeste hadden een soort code, aan waaraan ze zich ook hielden. Dat zie je niet bij deze idioten. Hun code is hun geloofsboek in waarin staat dat alles tegen ongelovigen toegestaan is, want allah vergeeft wel ofzo, als ze in de cel zitten.
Echt, stem de PVV of VNL massaal volgend jaar, het mag eens tijd gaan worden dat er een dikke bezem door het land heen komt. GS mag ook eens mee gaan doen in actieve promotie, zoals het met het referendum wist te doen.
Is dat niet gewoon die "gast" van tv die schreeuwde "Schat ik hoef niet te tanken" en vervolgens bang was voor de donkere agent? Dan klopt het namelijk ineens wel..
Hé, rechter!
Ben je helemaal betoeterd? Iemand die in staat is tot zulk excessief geweld heeft ze niet allemaal op een rijtje, hoor. Is niet helemaal fris tussen de oren.
Ergo: daar helpt geen 2 jaar gevangenisstraf tegen. Ook geen vier jaar. Nee, die moet je tbs-en.
Of ben je aan het wensdenken? Hoop je soms dat er over twee jaar (minus strafvermindering) een frisse, vriendelijke heer naar buiten stapt?
Ik kan je uit de droom helpen. Dat wordt ie, dat worden ze nooit.
Dank je wel. Namens de maatschappij.
Is het de rechter die ligt straft of is de mate bepaald door de overheid?
Het is vrij simpel om een minimum strafmaat in een wet te zetten, zodat een rechter verplicht om een minimale gevangenisstraf te krijgen.
Daarnaast is er sprake van een onrechtmatige daad en zijn deze daders nog minimaal 25 jaar aansprakelijk voor de eventuele kosten die moeten worden gemaakt ivm het letsel. Normaal gesproken heb je daarvoor een WA verzekering. Maar iets zegt mij, dat deze knuppels die niet hebben.
Dus gewoon loonbedrag leggen d.m.v een deurwaarder en deze lui hebben 25 jaar waar je ze het hardst raakt. Namelijk in de portemonnee. Voor een schuldsanering komen deze lui ook niet in aanmerking, aangezien vorderingen die ontstaan zijn uit een onrechtmatige daad niet mogen worden meegenomen.
Zo heb ik al 3 jaar een Marokkaans probleem gevalletje bij zijn ballen en ik laat de komende 22 jaar niet los. Deze heeft ook geen toekomst meer.
Kwestie van als slachtoffer doorzetten. Elke keer als hij provocerend langsliep liet ik mijn hond los. Hij durft nu niet meer bij ons in de straat te komen. Nu nog wachten dat zijn ouders overlijden en ik doe een seintje naar de deurwaarder. Dan kan er meteen beslag worden gelegd op zijn wettelijk erfdeel. Daarmee naait hij ook zijn familie, aangezien de deurwaarder een snelle verkoop zal eisen, waardoor de opbrengst lager zal zijn.
Zo pak je zulke klootzakjes aan. Daarvoor heb je geen rechter nodig. Hierbij heb je de wet volledig achter je staan. Als iedereen dat nu eens zou doen, bij vooral die minderjarige klootzakjes, dan treden die ouders binnen de kortste keer wel op en laten hun kinderen niet meer rondzwerven over straat.
EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 18:22
Dan moet je m dus de dag na zijn onherroepelijke veroordeling opnieuw gaan horen als getuige en gewoon gaan gijzelen als die dan geen antwoord geeft. Ik bedoelde natuurlijk BUITEN dit strafproces.
Iemand met 4 man invalide slaan en schoppen. Zwijgen over medeplichtigen, geen spijt betuigen. Walgelijk tuig. De maximale straf voor doodslag vermenigvuldigen met 4 omdat je met 4 man iemand probeert dood te slaan. Huidige strafmaat is veel te licht.
Dit is kansloos volk met vechtsport-training dat met voorbedachte rade vriendjes belt om iemand uit het leven te slaan. De beste man is levenslang getraumatiseerd en kan nooit meer een perron op zonder angst.
Deze daders zo hard mogelijk straffen zal een preventieve werking hebben op hun sportschool maatjes met gewelds-probleempjes. Levenslang voorwaardelijk en een verbod op het beoefenen van vechtsporten.
Ook financieel helemaal kaalplukken, beslag laten leggen op alle bezittingen en uitkeringen. Levenslang laten bloeden voor hun misdaad en een contactverbod en een straatverbod van 100 km. Je zou ze als slachtoffer zijnde per ongeluk weer tegenkomen op straat. De horror.
De racisme-roepers zullen nu wel enorm in de war zijn.
Stem PVV, en laat de schoonmaak beginnen.
Dat soort gasten moet je postnataal aborteren. Weg ermee, deze zijn mislukt en ongewenst.
@bisbisbis
Klopt, ben alleen op straat als ik mn rondjes met de hond doe. Ben echer niet de enige en je moet het meemaken voordat je er iets over kan zeggen.
Maar ben echt niet de enige, die tegenacties zijn nu misschien 'onder de tafel' sabotage maar ik zie ze groeien.
Of een escalatie bij mij in de wijk gebeurd of ergens anders kan ik je ook niet vertellen maar dat het gaat gebeuren durf ik op te wedden. Btw ... heb het over een reactie, niet een eenzijdige actie
-weggejorist-
@ Zoetwaterpanharing | 03-08-16 | 18:54
Knap dat ze zoiets haar bek uit krijgt en dan nog 2,5 jaar geeft, niet?
Hoeveel celstraf staat er op:
Belasting ontduiking?
Bezit van kinderporno?
Drugs en wapen bezit?
Afpersing?
Zware mishandeling?
Dood door schuld?
Ik geloof dat er niet veel verschil meer is. Is dit ook beleid van overheid?
Off topic. Erdogan is weer eens boos; op Italië dit keer:
www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond...
Ik neem aan dat het OM in beroep gaat?
Graaf van Egmont | 03-08-16 | 18:47
U heeft wel een extreem positieve kijk op onze rechtsorde. Misschien kan de Efteling hierover een sprookje aan het park toevoegen.
Ik blijf mij maar afvragen waarom onze rechterlijke macht dit soort addergebroed zo soft straft.
Is het wereldvreemdheid ? Een opgezet plan ?
Iedere magistraat die ooit eens een dag meegelopen of gesproken heeft met een politie wijkteam in een kansenwijk zou toch beter moeten weten.
De politie Den Haag had begin jaren negentig al een speciaal team "Aanpak jeugdcriminaliteit Schilderswijk".
Onder de agenten bekend als het "Marokkanenteam".
In een rechtsstaat zou het slachtoffer, dat blijvend oogletsel heeft, volledig schadeloos gesteld worden voor de rest van zijn leven door de daders. In een rechtsstaat worden psychopaten levenslang uit de samenleving geweerd.
Nederland is geen rechtsstaat, maar een sociaal experiment van sadisten.
Ongelovelijk. Probeer dat in het buitenland maar eens uit te leggen (anders dan Zweden en meer van die rare landjes).
Whats new *zucht*
Het lijkt op een D66-rechter die vooral ontdaan is omdat haar wereldbeeld zo ruw in elkaar is getrapt.
@Zoetwaterpanharing | 03-08-16 | 18:54
Dit dus. Plus 1
Vanavond naar de Welkoop om hooivorken en fakkels in te slaan.
Het allerergste is nog dat er geen dag voorbij gaat zonder de combi geweld-islam. Ja natuurlijk officieel en grondwettelijk zijn we allemaal mensen. En ja natuurlijk zonder islamieten hadden we een andere onderklasse gehad, maar te ontkennen valt het niet. Islam=moslims=chaos=geweld=criminalitei=afschuw. Behalve dan op joop.nl. Die mensen daar zullen als ze zelf slachtoffer zijn nog een excuus hebben dat dit komt door de blanke discriminerende man.
pietprikkel | 03-08-16 | 18:36
Goed idee, alleen nooit online organiseren, bovendien ook nooit op racistische gronden, puur politiek
"De rechter is zichtbaar ontdaan nadat in de rechtszaal die beelden zijn bekeken. 'U gaat beiden gewoon compleet los', vat ze het samen met een mix van boosheid en ongeloof in haar stem."
Het lijkt op een D66-rechter die vooral ontdaan is omdat haar wereldbeeld zo ruw in elkaar is getrapt.
Smerig smerig smerig, de rechters veroorzaken zoveel haat. Doen ze dat expres?? Slaan de man bijna dood, het is dat hij zo sterk is dat hij het overleefd. 2 jaar aan je broek. Vindt men het gek dat er zoveel onvrede is over de rechtsgang. Kortom ben het niet eens met de straf. Minimaal tbs eraan plakken, hoe gestoord ben je om zoiets te doen uit het niets?????? Als er mensen zijn die zeggen ja maar ja maar. In mijn ogen zijn ze net zo maf. Sorry.
De rechtstaat, justitiële vrouwen de blinddoek is afgezakt, volkomen blind.
@BenHetZoZat | 03-08-16 | 18:43
-
Troost u: zolang als u het nog zó zat bent dat niemand ooit zal kunnen waarnemen dat u innerlijk veranderd bent en dat u een blanke racist bent, al was het maar omdat u net zoals alle andere veranderde racisten hier veilig vanuit uw IKEA kantoorstoeltje aan uw IKEA burootje zit te reaguren voordat uw echtgenote direct gaat whatsappen met de kleinkinderen en u dus NIET op straat staat om de universele plaag die Riffijn heet mee aan te pakken, hebt u weinig te vrezen.
-
Dat het avondmaal u wel moge bekomen.
Is het echt verwonderlijk dat dit volk gewoon door kan gaan met er op los meppen? Hun zinloze geweld wordt gewoon gelegitimeerd.
Hoop dat ze de volgende keer in ieder geval eens een D66 of GL-stemmer in elkaar rammen.
dit is net als met Palestijnen, het is alleen zielig als de dader blank/ joods is.
Ik neem aan dat het OM in beroep gaat?
Untermenschen, niets meer en niet minder...
Niet zeggen wie het was? Mooi dan krijgt u hén straf er bovenop. Moet je kijken hoe snel ze het weer weten.
Verder minimaal 10 jaar, daarna paspoort afnemen en enkeltje sahara. Ik ben er zó klaar mee...
@EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 18:34
Longstay.
Verwachte levensjaren: 80 jaren.
Huidige leeftijd: rond de 25 jaren.
Dit maakt: 2 * 55 jaren * 365 dagen * e 400 per dag (kijk niet raar vanop dat longstay nog duurder is maar goed. Krijg geen tijd van Jetta om te googlelen) = e 16 miljoen.
Laten wij dit al dan niet door middel van GratisArbeidersTax (Free Workers Tax) verhalen bij de Verhofstadtjes, the economist, de bazen, de multinationals en de banken
De maatschappij is in ieder geval tijdelijk beschermd tegen deze twee psychiatrische patiënten. Hoop voor ze dat dit het allemaal waard was.
De waxinelichthoudergooier heeft langer in de gevangenis gezeten.
All men are equal...
Ben vast niet de enige die de afgelopen jaren innerlijk veranderd is, een bereidheid geleidelijk heeft ontwikkeld om dingen te doen die ik vroeger als onmogelijk had beschouwd. Soms slijpeld dat er uit maar maak gelukkig alleen nog maar de kleine ergenisen mee.
Ben benieuwd welke straf ik krijg als blanke rasist in dit soort extreme situaties
een terbeschikkingstelling aan Bubba met het zeepje is toch best een aardige straf !?
@Zwizalletju | 03-08-16 | 18:39
Correctie : Correctie moet zijn Correcte.
En na de gevangenisstraf Nederlands paspoort en Nederlandse nationaliteit afpakken wanneer er sprake is van een dubbele nationaliteit.
Is er nu niemand die er op kan staan? Hadden we PIM nog maar. Jesus, dan ga je zo'n man echt missen. Plus hij heeft gelijk gehad.
De mededaders zouden allemaal 6 jaar cel en TBS moeten krijgen, maar de hoofddader is overduidelijk pathologisch gewelddadig. Die kun je niet berechten en straffen als een mens, die moet je gewoon afschieten als een dolle hond.
Dit is wat G Wilders bedoeld .Dit is ook geen nieuw fenomeen.Dit is al jaren zo ,wat zeg ik ,al decennia lang.Wat dat betreft heeft G Wilders dikke hele dikke punten.Het word trouwens steeds makkelijker voor hem,als ik dat zo bekijk .
Ik blijf er bij: er gelden in dit land twee soorten wetten: één voor de op tijd uit z'n nest komende, hardwerkende belasting-, heffing- en boetebetalende Nederlander en één voor de lieden die hier die belastingen, heffingen en boetes komen opsouperen - ten koste van eerstgenoemde groep.
-
Stelling: als hier een Marokkaan door een paar blanke, Hagenese ADO aanhangers met weinig haar en bomberjackjes te grazen zou zijn genomen, dan was er zonder meer vijf jaar en TBS uitgedeeld aan de betrokkenen, plus mogelijk nog een paar maandjes extra voor 'maatschappelijke schade'.
-
En réken maar dat er busladingen 'maatschappelijke organisaties'voor de rechtbank zouden staan demonstreren, en reken maar dat de NOS er Ron Fresen met een camerateam zou neerzetten.
-
Deze gasten sporen niet. TBS zou méér dan op z'n plaats zijn. Krokodillentranen tonen helpt schijnbaar in dit land - maar dan moet je wél de kleur van koffie met te veel melk hebben.
-weggejorist-
Rottummeroog geschikt maken als verbanningseiland. Al dit kankertuig op neerzetten en nooit meer naar omkijken. ze zoeken het maar uit. Wij willen ze niet meer.
Ik heb het al vaker gezegd: voor elk van dit soort gasten staat uiteindelijk een slachtoffer voordat ze eindelijk eens goed opgesloten worden. Hier wordt niet preventief gestraft maar volgens deze rechter moet het dus eerst totaal misgaan voordat dit soort figuren uit de maatschappij verbannen worden.
Zulke beesten maar twee jaar cel? Lekker veilig op straat, zonder rechtsstaat.
Ik ben benieuwd wat deze jongens krijgen:
www.telegraaf.nl/binnenland/26342508/_...
Misschien kan Erdogan ook meteen even de bezem halen door het Nederlands juridisch apparaat? Man man man wat een waardeloze rechters zijn dit.
Je komt ze inderdaad wel eens op straat tegen, van die verknipte gasten die iedere dag boos wakker worden en boos weer gaan slapen. Van die gasten die je niet eens mag aankijken want dan draaien ze al door. Het gevolg van generaties lange neef-nicht huwelijken, afkomstig uit een achterlijke Berber cultuur van nijd en afgunst, familie met een lage sociaal economische status die niet in staat is ze te helpen en te begeleiden met hun psychische en persoonlijkheidsproblemen. En waarschijnlijk hadden ze ook moeite om een stageplaats te vinden.
Dit soort tijdbommetjes moet je zo lang mogelijk uit de roulatie houden en begeleiden. Uit het niets en zonder reden een totale onbekende bijna dood en voor de rest van zijn leven gehandicapt schoppen lijkt mij een goede reden om om iemand TBR te geven. Is beter voor de samenleving. Laat de maar een paar jaar naast de Haagse café Turk logeren tot ze genezen zijn.
Is het niet eens tijd om een paar speciale 'groepjes' op te richten die dit soort menselijk zwerfvuil wel de straf geven die ze verdienen? Ik ben er zelf te oud voor maar help graag mee financieren.
Bij dit type geweld is 8 jaar een gepaste straf. Ik kan wel janken als ik deze lage straffen hoor. Vinden ze het raar als mensen op n dag eigen rechter gaan spelen
-weggejorist en opgerot-
Tweede Kamer - 150 leden.
Max 15 zullen deze straf te laag vinden.
De overige 135 hoor je er niet over. Niemand. Vinden het prima zo. Tot hun eigen zoon vrijwel doodgetrapt wordt zonder reden.
Het verandert niet. Niet vanzelf.
Zou ons kabinet ook zulke foto,s te zien krijgen ? Of bijvoorbeeld opsporing verzocht kijken ? Waar honderden elke week voorbij komen ? Waar ook nog van de zelfde soort honderden nog zoek zijn ? Waarvan er ook duizenden Europa binnenkomen ? Maar natuurlijk mag men niet alles over een kam scheren.Maar het zijn er velen hoor zeer velen.
De Arabieren hebben vrij spel en ze weten het. Ze maken er schaamteloos gebruik van.
Boer in 020 | 03-08-16 | 18:26
Dankzij de laffe blanke Nederlanders die niets liever doen dan wegkijken, tolereren en relativeren... Het probleem ligt bij de blanke Nederlanders die, gepacificeerd door de jaren '60 generatie, zich niet meer hard en fair durft op te stellen t.o.v. immigranten of autochtone tokkies.
@EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 18:22
Kleine aanvulling op mijn eerdere post: art. 6 EVRM is in het NL strafprocesrecht ingepast via art. 29 Sv.
Verdachte mag gewoon zijn muil dichthouden.
En voor wie een beetje verder nadenkt: dat is maar goed ook, indachtig middeleeuwse martelpraktijken.
NB: laat er geen misverstand over bestaan dat ik dit soort stuk smerige nageboorte zèlf voorgoed zie verdwijnen in de long-stay! ;-)
2,5 jaar cel als je iemand half blind slaat?
Dat staat niet in verhouding.
Hier mag rustig 12 jaar voor staan.
Liever gewoon een spuitje, maarja dat mogen we niet he.
@Tutanchamon | 03-08-16 | 18:12
Nuttige idioot Sylvana gaat zelfs niets doorhebben als ze op bevel in een gat in de grond moet gaan liggen en Graaf Denkula aarde op dr te schept.
Je kan bijna voelen dat de dijk binnenkort door is.
De Arabieren hebben vrij spel en ze weten het. Ze maken er schaamteloos gebruik van.
Tja, ik roep het al jaren, maar de meeste Nederlanders (en ook GS reaguurders) willen het maar niet begrijpen maar in Nederland kun je maar 2 echte misdrijven plegen; 1) te hard rijden en 2) te weinig belasting betalen.
Voor de verdere rest wordt alles "getolereerd" en "gedoogd" en voor alles "weggekeken," en alles "weggerelativeerd." Met name de blanke brave Nederlandse sukkels blinken erg goed uit in dit wegkijken en wegrelativeren, door met een positieve kreet "ah joh, valt wel mee" te roepen.
Stel... er worden "asielzoekerts" en allochtonen mishandeld/verminkt/verbrand/van bruggen of flats gegooid/vermoord door autochtone Nederlanders (die het kotsbeu hebben en zich zijn gaan organiseren) en die roepen daarbij dan elke keer: 'ORANJE BOVEN!'... zullen we dan ook maar massaal NIKS doen en anders zeggen dat dit niks met Nederland te maken heeft? Jammer dat deze mensen mij in deze denkrichting duwen :-( zucht...
Als ik van die trailers zie rijden propvol met varkens op transport naar de slachterij.
Dan denk ik, er is vast nog wel wat ruimte daartussen voor dit soort mensen en hun soortgenoten.
Frikandelletje zal me er niet minder door smaken.
*burp*
Als dit mijn kind was met die splinter in zijn oog, dan kon die rechter de Tyfus krijgen en zou ik wat ouderwets oog om oog tand om tand wetgeving toepassen.
Al was het mijn laatste daad in wegkijkend laf Nederland anno 2016.
Een verdachte heeft alleen zwijgrecht over zijn EIGEN daden. En verschoningsrecht over de daden van FAMILIE. Ahmed heeft dus helemaal geen zwijgrecht op dit punt.
Feynman | 03-08-16 | 18:07
Sorry, maar dat is niet waar.
Een verdachte heeft het recht om totaal NIETS te zeggen tijdens het proces. Hij mag zijn kaken gewoon stijf op elkaar houden. Of hem dat gaat 'helpen' is een andere kwestie.
Vloeit voort uit het beginsel uit het strafrecht dat "niemand gedwongen mag worden om aan zijn eigen veroordeling mee te werken" uit het EVRM - om precies te zijn 'nemo tenetur', art. 6 EVRM.
Ja, ik heb een diplomaatje in dit vak...
De toekomstige ruggengraat van 'onze' samenleving heeft helaas een heel ander idee over samenleven dan ik. Maar let wel dat tuig is het slachtoffer volgens het Gütvolk, laten we vooral niet Wilders in de kaart spelen.
www.telegraaf.nl/binnenland/26342508/_... wie wil een wedje afsluiten dat het hier gaat om Jan, Wim, Piet, Klaas en Kees?
Moslim lives matter. Daar ga je als rechter niet tegenin!
Leefde michiel de Ruyter nog Maar, die wist wel raadt met dit onkruid & hun vrienden.
Criminelen en politiek ,z helpen elkaar ,de criminelen zorgen voor de onrust ,en de politiek doet er geen kloten aan ,en houd het heel veel mensen op deze manier aan het werk, als ze dat tuig echt aan zouden pakken lopen alle rechters ,advocaten en hulpverleners over 2 maanden zonder werk .Ik zou het wel weten ,eruit met dat tuig .
Ik heb zo'n onbehaaglijk onderbuikgevoel dat dit hoort bij het ontvlechten van Nederland.
D66 rechters leggen alleen echte straffen op als het om hun eigen clubje gaat of boven hen gestelden.
Ik wil minder minder Finnen en meer meer gevangenisstraffen. Maar helaas, allebei tegelijkertijd is niet mogelijk.
Arnon Grunberg vindt een taakstraf wel voldoende, want de daders moeten vooral geholpen worden, het slachtoffer kan 1000 euro van het Slachtofferfonds krijgen en moet verder niet zeiken.
Gevalletje rechter laten bedreigen door de familie.
@Feynman | 03-08-16 | 18:07
Familie. Dan waren het dus zijn neefjes, ooms, broers, genderneutrale tantes of een mix van alles. Die kans is aannemelijk groot binnen die tolerante clan.
Zijn die kut-Bawan en die imbeciele-Mohammed eigenlijk al op rabiës getest o hersenworm?
Of beter, laat ze gewoon inslapen bij een veearts.
Wat een ontiegelijk smerig kudtvolk loopt er rond.
Kan het slachtoffer alleen maar aanraden om een crowdfund op te zetten voor het inhuren van een paar stevige oostblokkers. Om ze alsnog compleet de tyfus te rammen.
Wat moet je anders met zulke rechters?..
Het D66-rechter lijstje waarop staat wie van bijna geen tot veel straf krijgt voor gelijke daden.
1. geestelijk en lichamelijk gehandicapte allochtone vrouw
2. andere allochtone vrouwen
3. geestelijk en lichamelijk gehandicapte allochtone man
4, allochtone mannen en politiek addergebroed
5. autochtonen, vrouwen en mannen gelijk te behandelen
Sylvana, hallo? HALLO????
Of alleen als de dader een blanke is?
Hallo Sylvana. Hallo Denk. Alweer gekleurden die racistisch doen tegen blanken. Als je hier structureel voor wegkijkt, is dat nogal racistisch. Maar ik ben niet verbaasd was gekleurde levens zijn belangrijker dan blanke levens voor jullie toch ? White lives matter too.
Ja, blanke is ook gewoon een compliment.
Lekker zo'n land met geranium rechters..
Vier tegen een is niet zo dapper, een tegen vier is roekeloos want voor je het weet staan er vier extra achter je.
Allah mag weten waar die klojos zo snel vandaan komen, misschien voortaan een grunbergje doen en de andere kant opkijken, gaat het vanzelf over..
Ik lees dat verslag... Wat is er in godsnaam mis met die gasten? Want dit leer je niet alleen uit een racistisch eeuwenoud boekje, daar staat een hoop shit in maar hier komt nog meer bij kijken. Dat niemand in die rechtzaal durft te zeggen "De ouders hebben ontzettend hard gefaald in hun opvoeding, de straatcultuur van deze allochtone jongeren moet keihard aangepakt worden, dit type gedrag kan niet alleen vanuit het individu zelf komen." Maar nee. Het is een incident, het heeft niks met cultuur te maken, hoogstens met "uitsluiting" ofzo (goh gek man). Mevrouw de rechter is "zichtbaar ontdaan" en durft de geestelijke problemen te benoemen maar durft 'as usual' weer niets te zeggen over wat de achtergrond is van die problemen. Totaal gestoorde politieke correctheid weer, helemaal maf.
Oud-Afrikaans spreekwoord: Respecteert de Blanke maar vreescht den Arabier.
.
@ProAsfalt | 03-08-16 | 18:05
Workers Tax Free is ook een optie, soort VAT maar dan anders...
Half blind geslagen worden en voor je blauwe plekken goed en wel genezen zijn kun je deze mietjes alweer tegenkomen op straat. Krankzinnig en misdadig. Ik wen er niet aan.
Ik word hier gewoon agressief van. 2 jaar cel voor het ruïneren van iemands leven!!?? Btw, maar goed dat z'n vriendin er de brui aan heeft gegeven, anders was zij de volgende.
D66-rechter? Theoretisch een paar jaar brommen voor zo'n mishandeling? Geen TBS? Het slachtoffer levenslang gehandicapt? Levenslang getraumatiseerd?
Wat een klucht.
Ik heb het al eens gezegd, niet huilie huilie doen, we hebben het met deze democratisch gekozen sukkels zelf toegestaan. Maar de lont zit er in, gortdroog nou nog het vuursteentje aantikken. Duurt niet lang meer.
"De manier waarop de reiziger is toegetakeld, had makkelijk tot zijn dood kunnen leiden, concludeert het NFI later op basis van de camerabeelden.
De rechter is zichtbaar ontdaan nadat in de rechtszaal die beelden zijn bekeken. 'U gaat beiden gewoon compleet los',
Maar daarbij pakt hij wel een mes uit zijn zak
Maar het ergste: zijn ogen zijn zwaarbeschadigd. De eerste dagen ziet hij niets meer, inmiddels is het iets beter geworden en is het zicht weer 45 procent. Het zal nooit meer volledig worden."
Quotes die mij niet echt twee jaar oproepen. Maar de stupiditeit van de rechtelijke macht gaat nog veel verder...
Over de twee andere verdachten wil Ahmed niets zeggen. 'Ik beroep me op mijn zwijgrecht.' 'Waarom', vraagt de rechter, 'ik wil alleen weten of u ze kent.' 'Maar ik heb dat recht.' 'Ja, dat klopt.'
Een verdachte heeft alleen zwijgrecht over zijn EIGEN daden. En verschoningsrecht over de daden van FAMILIE. Ahmed heeft dus helemaal geen zwijgrecht op dit punt.
Met dit soort rechters hebben we geen vijanden meer nodig.
Hopelijk worden ze in de bak de moeder geneukt.
Gelukkig komen er niet meer van dit soort tribale clans met bosjes binnen op dit moment.
Walhalla voor criminelen.
Zie verder: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/...
2 * 2,25 jaar (gemiddeld) * e 400 per dag (zoveel schijnt huis van bewaring te kosten) * 365 = e 657.000
Plus de politie, justitie, rechtelijke macht en pro deo advocaat uren dus kosten.
En daarnaast de schadeloosstelling en smartengeld. omdat van die twee personen geen reet te halen valt komt dit dus ook voor rekening van de maatschappij.
Al met al is de schade vermoedelijk rond de één miljoen euro.
Laten wij dit verhalen bij de Verhofstadtjes, the economist, de bazen, de multinationals en de banken al dan niet door middel van de GratisArbeidersBelasting oftewel de FreeWorkersTax (Free Workers Tax)
Meer, meer! Straffen dan.
Fopstraffen....
-weggejorist-
Goh. Wat raar dat mensen PVV, FN of AfD gaan stemmen. Dit is toch gewoon een incident ten gevolge van de sociaal-economische achterstand van deze bi-culturele Nederlanders?
/grachtengordelmodus uit
Is er iemand die iets van rechten heeft gestudeerd oid die meeleest? Hoe zit dit? Kan je bevestigen dat die vent bij terugkomst in NL wel gewoon even op het buro wordt uitgenodigd?
@Dr. Klatergoud | 03-08-16 | 17:54
Voor wat het waard is: in THEORIE zou dit stuk vreten bij aankomst op een Nederlands vliegveld geregistreerd moeten staan bij de douane als 'voortvluchtig' en dus in z'n kraag moeten worden gepakt door de marechaussee.
In PRAKTIJK: natuurlijk is-ie überhaupt niet zo stom om terug te komen naar NL, en in geval-ie dat toch doet, dan gewoon via een vliegveld in België of Duitsland, aangezien we allemaal sinds de aanslagen op Zaventem en Parijs weten hoe 't zit met de uitwisseling van gegevens over criminelen binnen de EU (lees: zo goed als non-existent). Of gewoon vrolijk met het autootje, want grensbewaking? *kuch*
Mocht-ie gespot worden in de omgeving, en iemand meldt dat bij de popo, dan zal er waarschijnlijk niet worden opgetreden wegens 'personeelsgebrek', 'andere prioriteiten', en aanverwante smoezen.
Nogal een verschil tussen theorie en praktijk aldus...
* ZUCHT! *
Het is al een wonder dat ze überhaupt een straf krijgen, komt puur door de media aandacht. Normaal zou aangifte doen al een onmogelijke opgave zijn geweest
Ik troost me met de gedachte dat deze laffe driftkikkers t nooit ver zullen brengen in hun leven. En ze WETEN t maar al te goed dat ze kansloos zijn.
Wat een gefrustreerd volk is me dat toch zeg.
Feynman | 03-08-16 | 17:59
.
Bijna vermoord worden door iemand omdat z'n meisje hem verlaten heeft. Lijkt me gevalletje long-stay. Maar ik bemoei niet *om zich heenkijken doet&
Het blijft onvoorstelbaar dat dit vullis wegkomt met dit soort sancties.
Met plaatsvervangende schaamte vergelijk ik de rechtspraak in hun land van herkomst en kan alleen maar janken om de slachtoffers die hier vallen vanwege dit tuig.
"Factor'tje 30,van der Steur en Rutte...?"
Dat is diezelfde rechter als bij het Wilders-proces. Zij had zich in het programma "Kijken in de ziel" laten ontvallen dat PVV'ers geen rechter kunnen worden, volgens haar.
D66-rechters, ideologisch blind geworden voor misdaad en onrecht, compleet ongeschikt voor hun functie.
Vieze kankerblanke, juist. En dan vooral stug blijven volhouden dat het ECHTE gevaar in de samenleving 'extreme rechts' is. Want die zijn racistisch! Echt allemaal! En dat MAG helemaal niet! Ik heb ondertussen zo vaak in m'n eigen mond gekotst bij het horen van die Linksche kutretoriek dat de kots m'n neus uitkomt.
wij mogen er wel van uitgaan dat het OM in beroep gaat van deze uitspraak.
Als iemand zo snel, zo kwaad en zo geweldadig kan worden, is dat an sich al niet voldoende voor een onderzoekje in het Pieter Baan Centrum? Voor een TBS?
Een stel achterlijke marokanen die een zwart man in elkaar tikt. Hoe denkt denk hierover? Ik ben ervoor om deze randdebielen, na een kleine aankondigen los te laten in het midden van de Bijlmer.
Hoe kunnen ze hier zonder TBS vanaf komen? Onbegrijpelijk....
Op welk station in Nederland liggen stenen los op de perrons?
Los hiervan zouden we deze kansenparels een enkeltje Kalifaat moeten geven.
Of de Erdogan behandeling.....
Is logisch als ze meer dan 3 jaar krijgen kunnen ze hun verblijfsstatus verliezen.
Zoals al in heel europa bekend is.. ga naar nederland.. daar kan je ongestraft doen wat je wil.. en als ze je pakken dan boeit het niet.. want geen echte straf.. en kan je je contact kring uitbreiden in de bak als ze je uberhaubt pakken...
Meer, meer, meer!!!
(als ik minder zou zeggen loop ik het risico vervolgd te worden wegens aanzetten tot haat en discriminatie)
Niet eens TBS? De rechter concludeert hier wat vaak het geval is. De hele wereld heeft schuld behalve ik. "Zij hebben mij boosgemaakt. Zij hebben dingen geroepen. Tsja, dan moet je niet raar opkijken als ik ga slaan".
.
Hans Teeuwen bij de meiden van Halal zei het treffend. De grens ligt bij geweld. Dat antwoord van de meiden kunnen jullie wss zelf wel dromen.
.
Bonus: youtu.be/ceS_jkKjIgo
hier hoor je de "goeden"niet over.
alleen als hier verbaal ietwat boos en ongenuanceerd op zou worden gereageerd ,dan komen ze los bij de correcte pers.
altijd maar zielige verhalen over slachtoffers, alleen als het iets "rechts"is ,dan pas worden de daders er bij gehaald.
-weggejorist-
En heeft Frank Boeyen z'n lied al klaar? Oh wacht, de daders heten geen Jasper en Jeroen
Ach ze zijn al genoeg gestraft door de racistische, fascistische, xenofobe, islamofobe, polariserende (etc. etc.) media. Misschien komen ze er met een stageplaats wel weer bovenop. Vergeet niet menschen: moslims zijn de grootste slachtoffer van deze daad.
Btw dat stuk op omroepwest maar niet lezen, je krijgt er spontaan lynchneigingen van. Het compleet psychopatische word er met de paplepel ingegoten llijkt wel.
Ik vraag me echt af of onze reaguurders anders de straat op gaan, het laatste jaar...
in vorm van achterom kijken, schrikken van geluid of zelfs zichzelf bewapenen.
Om gelijk maar antwoord op mezelf te geven: ja, alle drie :(
En ondertussen blijven er nieuwe Bawans en Ahmeds Europa binnen stromen door de herhaalde lokroep van Merkel en de EU maffia in Brussel. Zin in de toekomst...
"Over de twee andere verdachten wil Ahmed niets zeggen. 'Ik beroep me op mijn zwijgrecht.' 'Waarom', vraagt de rechter, 'ik wil alleen weten of u ze kent.' 'Maar ik heb dat recht.' 'Ja, dat klopt.' Ze concludeert dan maar dat de andere twee kennelijk uit het niets op het perron zijn gekomen. Ze zijn inmiddels geïdentificeerd en eentje komt er later voor de rechter. De ander is in het buitenland en moet volgens het OM nog worden aangehouden."
Is er iemand die iets van rechten heeft gestudeerd oid die meeleest? Hoe zit dit? Kan je bevestigen dat die vent bij terugkomst in NL wel gewoon even op het buro wordt uitgenodigd?
het vertrouwen dat ik koesterde in de rechterlijke macht wordt hiermee andermaal bevestigd.
"Daarbij is het volgens de officier hard nodig dat beide heren hulp krijgen met hun persoonlijke problematiek."
Mee eens, te volgen in het land van herkomst. Want nederland gaat natuurlijk niet voor zulke kosten opdraaien.
*wakker wordt
Verdelgen, scheelt ellende in de toekomst.
Iets zegt me dat arnon grunberg een goed woordje voor deze kansparels heeft gedaan in de rechtbank.
Zoiets van: laat maar lopen Judge, komt goed......
'Fikse straffen..'
Wat een laffe mensen zeg bah bah.
Zo schokkend is het niet hoor, doorvoor gebeurd het te regelmatig.
Ah joh, was de beste man dood geweest dan hadden ze echt wel een half jaartje extra gegeven hoor.
D66 rechter. Gokje.
REAGEER OOK