Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Politie Santpoort schiet hond dood

De politie is je beste vriend en man's best friend heeft vier pootjes; toch gaat het niet altijd goed tussen de twee. In Santpoort was er afgelopen nacht een gevalletje #animallivesmatter toen een hond met enkele politieschoten van het leven werd beroofd na een klein gewelddadig misverstandje met drie bezoekers van een dorpsfeest. Aangezien men bij hondjes wel schaamteloos mag speculeren over de relatie tussen ras, afkomst en wangedrag horen we de suggesties over de afkomst van het beest graag in de comments; volgens omstanders zou het gaan om een Pitbull. Het zal toch eens niet.

Reaguursels

Inloggen

Hoop dat ze de eigenaar van die hond ook een nekschot geven.

simplie | 03-08-16 | 12:53

Iedereen die een hond aanschaft zou getest moeten worden op zijn kennis van en affiniteit met het ras.

Lichtstadfan | 03-08-16 | 11:31

Typisch NL dat dit ras na een succesvol verbod weer toegestaan is. Gewoon weer verbieden, t zijn altijd wat aparte types die dit ras willen. Het risico is gewoon te groot. En die paar goede die er ook tussen zitten: jammer dan! Dan neem je maar een ander ras.

BlowingBubbles | 03-08-16 | 00:28

Zentgraafffff aan de flakka misschien? Wat een dom bijgezinsel...

JD Artie | 02-08-16 | 23:45

Met je hond naar de kermis gaan is als met jouw schoonmoeder naar een houseparty gaan. Beide moet je niet willen.

Nikstc | 02-08-16 | 23:24

Hoe lossen ze dat op in de Schilderswijk? RustaAAGH!

HetOorAakel | 02-08-16 | 23:02

@annelies-Pruis | 02-08-16 | 20:08
Het ligt niet aan de kermis, ligt eraan dat die achterlijke gladiool dat beest compleet gestoord heeft gemaakt. Er lopen jammer genoeg teveel mongolen rond die ze niet juist opvoeden. Dat ie ze eigen "baas" bijt zegt genoeg. Maar mijn "gevaarlijke" amerikaanse stafford kan gewoon mee naar drukke en luidruchtige plekken zoals de kermis. Hij wordt er niet warm of koud van. Maargoed, die is dan ook opgevoed. Maar hier komen de ongenuanceerde onwetenden weer uit hun holen gekropen met hun meningkje, terwijl ze de ballen verstand van pitbull achtige hebben, of uberhaupt honden in het algemeen. Die niet verder komen dan alle pitbulls zijn gevaarlijk en de eigenaar tokkies. Helaas lopen er die teveel rond, maar er zijn genoeg mensen die die honden goed opvoeden, in tegenstelling tot die eigenaren van kleine keffertjes, want die lijken allemaal compleet gestoord. Maar dat is allemaal maar normaal, want ze rrichting weinig schade aan als ze bijten.

Cultuur.Barbaar | 02-08-16 | 22:51

Bite_Me | 02-08-16 | 12:21

U komt niet uit de omgeving rond de bosbeeklaan zo te lezen.

Daer zouden ze zoiets nooit zeggen want zo heurt het niet.

ska ska ska | 02-08-16 | 22:40

Eigenaren van deze afschuwelijke honden kan je als volgt indelen:
1. Werkloze tokkies met geen rooie cent maar wel een hond
2. Antillianen met gouden tanden en te grote broek
3. Paupers

Allen 1 chromosoom meer dan een koe. Een verstandig mens neemt een hond niet meer naar de kermis, precies zoals @annelies-Pruis zegt.

Terpetijnzeikert | 02-08-16 | 21:20

Jeroen.dg | 02-08-16 | 18:49

Je loopt achter. De RAD (regeling agressieve dieren) is al lang teruggedraaid.

Bijtendehond | 02-08-16 | 21:02

Wow, Zit ik net naar een fantastische uitvoering van de Notenkraker te kijken, komt de politie de boel weer vergallen.
Hopelijk wachten ze de volgende keer tot 'the fat lady sings'.

ff serieus nu! | 02-08-16 | 20:35

Ik weet niet echt wat gevaarlijker is.. Pitbulls of opgefokte politieagentjes die eindelijk eens ongecontroleerd met hun pistooltje kunnen schieten zonder de rijksrecherche op hun dak te krijgen..

Loebas | 02-08-16 | 20:27

@Annelies-Pruis
Dat is idd de kern van het verhaal !

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-16 | 20:18

Annelies-Pruis | 02-08-16 | 20:08
Helemaal waar!!

XaaD666 | 02-08-16 | 20:14

Wie neemt zijn hond nou mee naar een kermis? Pitbull of maltheser? Veel lawaai, lichten, opgewonden mensen en geen stabiele baas die hem bescherming biedt. Wat moet dat dier bang geweest zijn.

Annelies-Pruis | 02-08-16 | 20:08

Good shoot.
.
En pitbulls sowieso verbieden, BTW.

hotmint | 02-08-16 | 18:54

Iedereen die zegt dat het een pitbull is heeft het fout.
Pitbull's zijn verboden in Nederland.

Jeroen.dg | 02-08-16 | 18:49

Ik vind dapper, van de schutter. Als dat beest aan mijn pik hing, had ik gesmeekt om niet te schieten.

LibertasSimplex | 02-08-16 | 18:22

In Zwitserland zijn Bull terriërs verboden en dient elke nieuwe hondeneigenaar verplicht een cursus te absolveren. Voor de registratie van een vuurwapen is overigens geen cursus nodig. Die bijten niet.

A.S. Perien | 02-08-16 | 18:12

Pitbull bezitters zijn tokkies..... allemaal
MichieldeMuiter | 02-08-16 | 12:17
+2

Fi-Bu-Bla | 02-08-16 | 18:09

blijf doorkomen met dit soort filmpjes, kan geen genoeg van krijgen. zijn er geen sites met dit soort feestelijkheden ? graag linkjes, ik hou hier van

mjdevries | 02-08-16 | 18:07

Alle pitbulls oprotten naar hun eigen land.

drs kwenie | 02-08-16 | 18:04

Hou aub op om deze misbaksels een ras te noemen.

exkoppijn | 02-08-16 | 18:00

Ander filmpje gezien vanuit een andere hoek, wedden dat de eigenaar volgende week een nieuwe pitbull heeft.

santadomenica | 02-08-16 | 17:53

Waarom nou weer stoppen met het filmpje?! Ik zou er heen zijn gelopen ala Liveleak style voor een close-up van zijn ballen en de hond.

speedy_con33 | 02-08-16 | 17:53

DeBelastingbetaler | 02-08-16 | 17:41
Daardoor hoeft het baasje gelukkig niet veel te missen nu.

Bulloch | 02-08-16 | 17:49

Achterlijke bijtmachines, allemaal aan het gas met die kutbeesten. Ze zijn er alleen maar om de kleine klabanus van het baasje te compenseren.

DeBelastingbetaler | 02-08-16 | 17:41

Hoe is het met het kruis?

Jan Gordelroos | 02-08-16 | 17:34

Santpoortse feestweek is vanoudsher De gelegenheid voor Ijmuidense tokkies om los te gaan op coke, drank en vechtpartijen. Wordt niet voor niets als jaren de Santpoortse steekweek genoemd.
En dat zo'n Ijmuidens verlengd ruggenmerg op een quad zijn pitbull meeneemt is niet meer dan logisch -"hij is altijd zooo lief en vooral met kinderuh"- als dat beest maar naar iemand gromt hebben zij weer een gelegenheid om te matten.

Titaantje | 02-08-16 | 17:24

Tja, had maar een kat genomen.

ristretto | 02-08-16 | 17:18

-weggejorist-

MarcuZ_Pro_PVV | 02-08-16 | 17:13

Waarom loopt die meid met 3 CD's op haar kont genaaid?

Jan Gordelroos | 02-08-16 | 17:12

@Als eigenaar en ex eigenaar van verschillende 'risico' honden zeg ik dat honden niet op straat horen, never. beesten zijn altijd onbetrouwbaar en er is altijd een mogelijkheid tot bijten.

miko | 02-08-16 | 16:18
Mee eens heb zelf een Ridge Back en een Engelse Stafford komen nooit op straat alleen op de hei, 4 x per dag, prikkels zoals een kermis kunnen ze niet tegen.
Lawaai of kinderen/volwasssenen die gek doen leveren gevaarlijke situaties op, moet je weten en rekening mee houden.
Laatst op de hei liepen er 2 pitbulls los, zonder halsband, het getatoeëerde stelletje had niet eens een riem bij zich, die waren wel ff druk om die beesten te vangen.
Die dachten dat ze de boel onder controle hadden, onverantwoordelijk macho gedrag waarop ik ze ook heb aangesproken, uiteraard werden ze boos, eventjes maar want als je boos tegen mij durft te worden gaan mijn honden ook een beetje boos worden en dan is het snel klaar.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-16 | 17:12

Blijf filmen dan halve gare. Hebben we het mooiste stukje gemist...

Jan Gordelroos | 02-08-16 | 17:11

Pitbulls zijn gefokt om te vechten, daar kunnen ze er niet genoeg van kapot schieten.
joostzilla | 02-08-16 | 12:14

Beter beginnen bij de pitbullfokkers.

Schaaldier | 02-08-16 | 17:09

Wat is dat toch met pitbulls ? Pitbull is een functie, Pitbull is geen ras! Indien je een labrador laten vechten met een andere hond in een afgesloten omgeving dan is de labrador een pitbull een vechthond, de hond is in de meeste gevallen wat je er zelf van maakt, jammer dat sommige van de krachtigere honden 'types' vaak aan het type iets te laag IQ menz word overhandigd welke absoluut niet weten waar ze aan beginnen en niet weten om te gaan met zo'n energiebom.
En nee ik ben geen Pitbull eigenaar.

NB-Stb | 02-08-16 | 17:04

Als ze Prittbull maar met rust laten.

Ongeruste vader | 02-08-16 | 17:03

Als eigenaar en ex eigenaar van verschillende 'risico' honden zeg ik dat honden niet op straat horen, never. beesten zijn altijd onbetrouwbaar en er is altijd een mogelijkheid tot bijten.

miko | 02-08-16 | 16:18

Dat doet tie normaal noooit, Hij is zo liiiief...

Onrechtvaardig | 02-08-16 | 16:16

@TheseDays00 | 02-08-16 | 12:43
Mijn moeder is dood.

bambi1970 | 02-08-16 | 16:15

Klootzak, die gast die zo´n hond mee neemt naar de kermis! Veel te veel prikkels voor zo´n hond, ik hoop dat die echt z´n ballen beschadigd heeft, gaarne geen nageslacht voor die sukkel!

ukkie oetang | 02-08-16 | 16:05

Een pitbull meenemen naar een feestje, voor het geval dat.... Dan ben je echt een onzeker typetje.

Graaf van Egmont | 02-08-16 | 15:41

Hiesjes | 02-08-16 | 13:51
Hoeveel mensen nemen zo'n beest ook niet als eerste hond.. geen idee waar ze uberhaupt mee bezig zijn tijdens het 'opvoeden'.
Schijnt dat het baasje in zn kloten gebeten is. Gun je niemand, maar als het dan moet liever het baasje als jij of ik.

noerg | 02-08-16 | 15:39

Graag alle pitbulls laten inslapen, inclusief de Tokkies die dat soort beesten koopt. In Amsterdam ook weer een meisje verminkt door zo'n mormel.

Ad Hominem | 02-08-16 | 15:29

... dat doet ie anders nooit.....

lulleficatie | 02-08-16 | 15:10

Mooi, Santpoort weer 1 hond veiliger. Da's prettig want veel kinderen.

cabbit | 02-08-16 | 15:05

Wat zijn jullie bij "geen stijl" toch een stelletje rascisten.
Niet alle pitbulls zijn slecht.

FCDenBosch | 02-08-16 | 15:04

heb het vermoeden dat laatste schot pas raak was, dus vandaar 6 keer knallen

CtrlAltDel | 02-08-16 | 14:59

De meest afdoende remedie voor alle gevaarlijke vechthonden is de volgende.
Aangeraden wordt bij deze honden de staart drastisch in te korten.
Tot vlak achter de oren.

rijk | 02-08-16 | 14:54

Rheia | 02-08-16 | 12:30
weet je waarom dat was afgeschaft in 2008 ? "Daar vijftien jaar na de invoering van de RAD werd geconstateerd dat het aantal bijtincidenten niet was verminderd en het vaak niet 100% duidelijk was om wat voor een type hond het ging, werd deze regeling in juni 2008 afgeschaft." Bron nl.wikipedia.org/wiki/Pitbull_(hond) daar valt je toch niks meer in ?

EA 827 | 02-08-16 | 14:50

Een kort college van hand over hoe om te gaan met zo'n aanvallende hond (al een tijdje geleden) werd door Joris niet op prijs gesteld. Dus helaas, geen tips meer van deze zijde.

Rest In Privacy | 02-08-16 | 14:50

spanarchist | 02-08-16 | 12:32

Lieverd... heb je het filmpje wel bekeken?

loze stijl | 02-08-16 | 14:49

TheseDays00 | 02-08-16 | 12:28
ik zag verleden week vanuit mijn veilige auto nog iemand hier in het dorp over het trottoir lopen met 'n pitbull ca 5 meter onaangelijnd en natuurlijk niet gemuilkorfd voor zich uit lopend. Als er een kind plotseling ervoor zou komen zou hij zijn beest niet onder controle hebben gehad, kwaad kan ik erover worden.

EA 827 | 02-08-16 | 14:46

Pitbull is geen ras. Het is een verzamelnaam voor een aantal rassen. Blijft dat een hond die mensen aanvalt en niet onder controle te houden is van mij afgeschoten mag worden. Liefst door de eigenaar/fokker. Dan kappen ze wel met hun 'hobby'.

De langste thuis | 02-08-16 | 14:29

Inclusief commentaar van Ronald Goedemondt

Jira | 02-08-16 | 14:29

Pedronegro | 02-08-16 | 12:24
Zover ik weet schiet de politie met hollow points. Zijn kogels die gelijk fragmenteren als ze hun doel raken wat inhoud dat de kans op een ricochet een stuk kleiner is.

Origineel | 02-08-16 | 14:26

@Feynman | 02-08-16 | 14:12

Volledig mee eens. Helaas onderschatten veel 'baasjes' de verantwoordelijkheden van het houden van een huisdier, en zeker in geval van honden, zo valt mij vaak op.

Als je een dier wil adopteren uit het asiel wordt er nog behoorlijk strikt gekeken of jij wel geschikt bent als baasje. Maar helaas komen dit soort honden behoorlijk vaak van Marktplaats en aanverwanten, en zijn de verkopers al heel blij als ze eindelijk van het beest verlost zijn.

Overigens woont er hier in mijn flat een dame van middelbare leeftijd met ... jawel, een pitbul. Superbraaf beest, luistert, blaft niet, helemaal niets mis mee. 't Kan er iets mee te maken hebben dat het baasje jarenlang gewerkt heeft als vrijwilliger bij het asiel. ;-)

EefjeWentelteefje | 02-08-16 | 14:24

Als ik die agent was had ik nog even 5 minuten gewacht met schieten om er in ieder geval zeker van te zijn dat die eigenaar zich niet meer voort kan planten.

PrachtigeHorizon | 02-08-16 | 14:24

Heb het altijd al bijzonder gevonden dat mensen een vechthond nemen. Wat wil je ermee uitstralen en wat kom je dan tekort? Helemaal geweldig om een paar van die spierblokken met klapkaken te nemen bij baby's of kleine kinderen. Wat wil je daar in godsnaam mee aantonen? Meestal heel sneu volk in een opgefokte civic.

metzonderzijwieltjes | 02-08-16 | 14:19

Martinspire | 02-08-16 | 14:07
Het zou al intens leuk zijn als mensen alleen een hond nemen als ze er ook echt tijd voor hebben. Wat dat betreft is het net een kind. Soms zitten die beesten vijf keer tien uur in de week opgesloten, en dan vinden ze het raar dat het keffertje zijn energie niet kwijt kan, geen band opbouwt, niet sociaal wordt en niet luistert.

Feynman | 02-08-16 | 14:12

@Piet Karbiet | 02-08-16 | 12:26
Die hond wordt ook wel afgemaakt denk ik. Allereerst is bijten in het gezicht iets wat gewoon niet voor mag komen, plus hij lijkt niet te luisteren naar de eigenaar. Lijkt me vrij duidelijk, al is het enorm sneu voor dat meisje natuurlijk.

Martinspire | 02-08-16 | 14:12

@two ball cane | 02-08-16 | 12:18
Even aanvullen: Neem. Geen. Hond. Als. Je. Een. Pannenkoek. Bent.

Eigenlijk maakt het geen reet uit wat voor hond het is als de eigenaar een pannenkoek is. Al zou ik het geen probleem vinden als een aantal rassen verboden wordt zodat ook doorfokken niet mogelijk is.

Martinspire | 02-08-16 | 14:07

Normpje | 02-08-16 | 14:02
Woef!

Feynman | 02-08-16 | 14:05

@Ddarez | 02-08-16 | 12:17
Nee het komt omdat zo'n hond aan elke idioot verkocht kan worden. Dit soort honden kun je alleen met strenge opvoeding hanteren. Heb je het vermogen van een aardappel, dan gaat zo'n beest alles bijten wat ie bijten kan, veelal omdat bijten hem een fijn gevoel geeft

Martinspire | 02-08-16 | 14:04

@kapotte_stofzuiger | 02-08-16 | 12:25
of doorfokken als konijnen. Daar zijn die tokkies ook goed in

Martinspire | 02-08-16 | 14:03

Feynman | 02-08-16 | 13:41
Je begint een beetje vals en blafferig te worden tegen de mensen.

Normpje | 02-08-16 | 14:02

Het wordt tijd dat de baasjes van dit soort honden ingeval van calamiteiten zeer zwaar gestraft gaan worden.

Ook de overheid moet eens een proces worden aangedaan jegens passiviteit.

ruud-topper | 02-08-16 | 14:00

Deze dieren zijn destijds niet voor niets verboden geweest. Waarom dat verbod is opgeheven is me een raadsel. Pitbulls zijn onbetrouwbare doorgefokte vechthonden. Uit laten sterven dat ras en allemaal een stoere koningspoedel nemen.

Cheeky Bastard | 02-08-16 | 14:00

Piet Karbiet | 02-08-16 | 13:43
Duitsland leunt voor 80% op een omslagstelsel. Om dan voor die laatste procenten genoeg in kas te hebben is niet zo moeilijk. Een fors deel van de bedrijfspensioenen uit die laatste 20% zijn namelijk ook omslagstelsels, maar dan vanuit de werkgevers. Leuk als je werkgever failliet gaat.

"een gemiddeld beleggingsrendement van 4 procent per jaar, dan levert dat in 25 jaar" Deze bijdrage is bull shit. De EU heeft structurele economische problemen, er wordt geen groei verwacht, en er is sowieso zoveel geld bijgedrukt, dat geld van pensioenfondsen niet meer nodig is voor economische groei, en dus niet meer gevraagd wordt als investeringskapitaal, en dus ook niet meer beloond kan worden voor het genomen risico. Kijk voor de gein eens naar de rendementen van Japan, over de laatste 25 jaar.

"plus 750 miljard aan premieafdrachten" Deze bijdrage is bull shit en staan nieuwe rechten tegenover. De nieuwe generatie zit zo vast in de flexibele schil dat met flexwerk, ZZP, jaarcontracten en dergelijke een volledige ontduiking van het betalen en opbouwen van pensioenrechten oplevert.

Een regel later mag het geld echt op van de auteur, ondanks in zijn visie er net 750 miljard door de jeugd is ingelegd. Die naar oude normen moet verdrievoudigen naar 2250 miljard om aan HUN rechten te voldoen, bijna de 2650 waar hij op komt met idiote beleggingsverwachtingen.

Eerst voert de auteur een verwacht rendement van 4% gedurende 25 jaar in, daarna stelt hij voor de rekenrente af te schaffen. Hij heeft geeneens door dat de 4% die hij net schreef een rekenrente is. Zucht.

Maar goed, er staat werkelijk geen enkele poging tot een actuariële berekening in zijn schrijven en de man is bijna gepensioneerd, dus het verbaast me niets.

Feynman | 02-08-16 | 13:58

Moet je dat kutbeest maar bij je houden. Daag

OpperGek | 02-08-16 | 13:56

Tja honden zijn meestal als hun baasje. Pitbulls die met liefde worden opgevoed geven zelden problemen. Zelfde geld voor mensen. Maar honden goed opvoeden is moeilijker als de meeste mensen beseffen. ALs het niet goed gaat wordt het beest gefrusteerd en verward.

Hiesjes | 02-08-16 | 13:51

De meeste mensen voeden hun hond niet goed op. Ik zie hier in de stad zelden een hond naast zijn baas lopen met de lijn los, die opkijkt als er onverwacht geluid is en meer niet, die af en toe kijkt wat de baas doet. Er zijn er precies twee in mijn buurt. De rest zijn substituutkinderen, die aan het eind van een lange lijn lopen te hijgen. Naar je blaffen of tegen je opspringen of je achterna hollen als je voorbijfietst, blaffen als je aanbelt of het huis passeert. Een goed getrainde hond kan ik waarderen. De rest zijn kutbeesten.

Uriël Fack | 02-08-16 | 13:49

Ze hadden die hond lekker z´n gang moeten laten gaan, scheelt weer een paar debielen in de toekomst.
Om een pitbull te mogen houden zou je eigenlijk een diploma moeten hebben en minimaal dan 30 jaar moeten zijn. Het kunnen prima beesten zijn, maar als je niet weet wat je doet zijn ze levensgevaarlijk en is het bovendien slecht voor het beest zelf.

Panos88 | 02-08-16 | 13:45

@Honden houden niet van luidruchtige dorpsfeesten.
Maar dat snappen die sukkels niet.

RdeFriesch | 02-08-16 | 13:25
Klopt, is 1 v/d oorzaken tel het debiele baasje er bij op en zie hier het resultaat.
Laatst zag ik zo n debiel met een pitbull aan de riem lopen, hij liep dat beest aan die lipe een meter voor hem, fout, de hond moet naast/achter de baas blijven, die gasten snappen het echt niet met alle gevolgen van dien.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-16 | 13:44

@Feynman | 02-08-16 | 13:29
Dank. Het artikel klopt dus. Ruim € 3.650 miljard euro in de pot in 2041. Dan gaan we toch nog steeds dood? En waarom worden de pensioenen in Duitsland dan wel met 4,2% verhoogd volgend jaar? Werken die Duitsers dus met accuratere tabellen? Heb altijd begrepen dat o.a. Portugal een omslagstelsel had; daar worden de bejaarden dezelfde maand betaald van de eerder geinde premies bij de werkenden. Die hebben € 0 in de pot.

Piet Karbiet | 02-08-16 | 13:43

Piet Karbiet | 02-08-16 | 13:00
Andere link. Je hebt nu eenmaal veel meer golden retrievers dan pitbulls. Stel je hebt 100.000 retrievers met een bijtkans van een procent. Dan heb je 1000 beetincidenten. Stel je hebt 1000 pitbulls met 10% bijtkans, dan heb je 100 bijtincidenten.

Conclusie is dat in absolute aantallen er minder incidenten met pitbulls zijn. Met retrievers zelfs 10 keer zo veel. Hallo zeg, daar zult u van schrikken! Punt is dat de Pitbull 10 keer zo gevaarlijk is.

Dan puntje twee. Een retriever bijt gemiddeld genomen niet door, een pitbull doet dat wel met veel meer kracht, en als de kaak van het beest op slot schiet moet je m nog breken ook om een kind los te krijgen. Iets wat in die statistiek ook niet lekker naar voren komt.

Niet dat liefhebbers van Pitbulls niet een punt hebben. Een echt goed verzorgde hond kan je gewoon per abuis op zijn voet gaan staan, zal niet blaffen en je vragend aankijken waarom je m pijn doet. Punt is alleen dat dit niveau zo zelden bereikt wordt.

In Annabel haar uitleg mis ik een beetje het slaan op de neus van de hond, toch het meest pijnlijke deel, het uitdrukken van de ogen van de hond. En de noodzaak bij bepaalde types om de kaak te breken om het slachtoffer te lossen. Beetje gore en onsmakelijk, maar helaas wel de naakte waarheid.

En voor politie waar de hersenen zitten, zodat je daar doorheen kan schieten. Voor een snelle dood van de vechthond, maar ook om niet onnodig kogels nabij slachtoffer en publiek af te vuren. Dat blijft een risicootje.

Normpje | 02-08-16 | 13:04
Volgens mij staat die link nu een keer of drie in het topic. Linkje plaatsen is niet zo heel moeilijk. Gewoon Ctrl-C uit de adresbar en dan alles vanaf http tot en met / plakken in je comment. Je hoeft er zelf niets moeilijks mee te doen.

http ://nieuws.tpo.nl/2016/08/01/meisje-6-gezicht-gebeten-loslopende-pitbull /

nieuws.tpo.nl/2016/08/01/meisje-6-gezi...

Feynman | 02-08-16 | 13:41

---
Als je je hele hondenleven hoort dat je tot een agressief ras behoort, mensen bang van je zijn en je niet met hun kinderen laten spelen, je de toegang tot veel plekken geweigerd wordt vanwege je ras, tja, dan kan zoiets gebeuren. De werkelijke schuldige is niet die arme gediscrimineerde hond maar de mensen die hem vanaf zijn geboorte al een stempel mee hebben gegeven en hem nooit de kans hebben gegeven om te laten zien dat het in werkelijkheid een schoothondje was.
spanarchist | 02-08-16 | 12:32
---

^^ janken van het lachen hier :')

Ballenman | 02-08-16 | 13:39

TB2318 | 02-08-16 | 13:33
Daar heb je natuurlijk toch wel een soort van punt.

lillendvleesch | 02-08-16 | 13:37

-weggejorist-

Fapfap | 02-08-16 | 13:36

Doodschieten die pitbulls, allemaal.
En ook per direct WEER verbieden.

Snap ook niet dat ze het een paar jaar terug weer toegestaan hebben om die beesten te houden. De politiek wil zeker graag kinderen met een verminkt gelaat door het leven laten gaan.

Hulde voor de agent!

MaxiCosi24 | 02-08-16 | 13:35

Een mooie straf voor een pitbull-houder.

Brutus_Bosch | 02-08-16 | 13:34

@joostzilla | 02-08-16 | 12:14
Een kopje thee mee drinken en duidelijk tegen de hond zeggen wij zijn met meer. Dan krijgt de hond door dat we niet toegeven aan zijn geweld en wordt hij het vanzelf beu.

head_pend_jervin | 02-08-16 | 13:34

Ik dacht dat dit klote ras ergens begin jaren 90 verboden werd, ra ra omdat er toen ook al problemen mee waren. Sinds wanneer mogen pitbulls weer?

DDNL | 02-08-16 | 13:34

Even van de gelegenheid gebruik maken om voor de verandering eens positief over de NL politie te oordelen. Eerst die tasjes-malloot aangehouden. Van de week kordaat optreden bij Schiphol. Onze omringende landen hebben al aardig wat terreur gehad. NL nog niet. En nu deze schoten richting pitbull.
OK: kom er maar in "boeroepers" en zuurpruimen.

TB2318 | 02-08-16 | 13:33

Pitbull bezitters zijn tokkies..... allemaal
MichieldeMuiter | 02-08-16 | 12:17

+1

Rest In Privacy | 02-08-16 | 13:32

De vraag is waarom loopt deze hond los en is niet gemuilkorfd. Antwoord: omdat de baas een extreme asociale gast is die zich niet om zijn hond bekommerd. Al helemaal zich niet heeft verdiept in honden in het algemeen. En deze hond heeft alleen voor zijn eigen status.

roze_bril | 02-08-16 | 13:30

Niet alleen de baasjes maar in dit geval ook het karakter van de hond is een probleem:

Oorspronkelijk gefokt om te vechten kunnen ze andere honden naar de keel vliegen (en dus ook kleine kinderen). Een goede training en socialisatie kan leiden tot een super gehoorzame en lieve familiehond, MAAR weet wat je in huis haalt... Helaas zijn dit soort honden inderdaad vaak in trek bij mensen (lees: tokkies) die het niet zo nauw nemen met het verdiepen in een karakter van een hond.

Had op hondencursus eentje die kwam aan met een staffordshire... Ook een sterke hond. Hij ging eigenlijk voor een beagle maar deze had dezelfde kleur, ook leuk... KANSLOOS is dat beest dus.

Net als bij mensen hebben hondenrassen verschillende karakters en die moet je begrijpen en bovendien ook consequent opvoeden.

Changeisthelawoflife | 02-08-16 | 13:30

Piet Karbiet | 02-08-16 | 13:00
Ik verbaas me er niet over dat een fatsoenlijke actuariële berekening een brug te ver is. Het is een wiskundige studie op zich. Waar het heel kort op neer komt:

Ja pensioenfondsen hebben drie keer zo veel geld in kas als vroeger. Alleen dat is niet het enige wat veranderd is. Fondsen hebben zich jarenlang rijk gerekend met oude sterfte tabellen.

Als je namelijk een meute een bepaalde uitkering beloofd moet je voor je berekening twee vragen stellen. Wat krijgen ze per maand (wel/niet indexeren enzo) en de wat moeilijkere vraag, wanneer gaan ze gemiddeld dood. Vooral dat laatste puntje is nogal ongezellig. Het paard in de gang.

Nu hebben verzekeraars jarenlang met oude sterftetabellen zitten rekenen. Dan konden ze met overlijdensrisicoverzekeringen lekker een hoop vangen, maar weinig uitkeren, omdat mensen veel te laat dood gingen, en dus helemaal niet claimden.

In de pensioenverzekeringstak hetzelfde idee. Je kan de oude tabel pakken waarbij iedereen zwaar werk doet, zich kapot rookt en weinig gezondheidszorg krijgt en je bonus opstrijken, of toch eens gaan verwerken dat je weer een jaar hebt waar veel te weinig pensioengerechtigden zijn afgestorven.

Toen de babyboomers gingen sparen voor hun pensioen dachten ze gemiddeld 65 te worden. Je hebt dan een groep die tot hun dood spaarde, en geen cent kreeg. Je hebt echte pechvogels die tot hun pensioen spaarde, en geen cent kreeg en een groep die ongeveer tien jaar pensioen kreeg. Daarvoor is gespaard.

Alleen gebeurt er nu iets anders. Mensen gaan pas na twintig of dertig jaar een keertje liggen. Krijgen dus zonder moeilijk te doen over indexatie, inflatie en koopkrachtbehoud even drie keer zo veel uitgekeerd. Die transitie is totaal niet voor gespaard.

Dat gewoon dertig jaar lang gerekend is met oude sterftetabellen totdat iemand een keer wakker werd is echt bewust gefaal van pensioenfonds, politici en DNB. Dat is zo basaal aan de stam van het systeem dat iedere HBO / WO medewerker dat had moeten beseffen.

De correctie op de sterftetabel geeft een enorme stijging van het benodigd pensioenkapitaal. Ieder jaar dat je de deelnemers niet ziet sterven, moet je het benodigde kapitaal fors naar boven bijstellen. Voorwaardelijke kansen is het statistische vak wat ik op dit gebied kan aanraden.

De vraag is nu of de jeugd dit gat alsnog bij elkaar moet sparen en daarmee het pensioenstelsel alsnog een omslagstelsel maakt. Of de staat dit alsnog bijstort in het pensioenfonds vanuit nieuwe staatsschulden en dus wederom er een omslagstelsel van maakt, of dat pensionado`s een forse correctie krijgen omdat er in hun tijd veel minder gespaard is ten opzichte van de aanspraak die ze nu doen door niet tijdig gewoon dood te gaan.

Doodgaan heeft in actuariële berekeningen altijd zo`n nare nasmaak, maar het is wel even de kern van het vak.

Feynman | 02-08-16 | 13:29

'Als ze een blafdiertje naar zijn 72 botten mag worden gepang-pangt, dan mag je toch ook een beroof-mocro neer pang-pangen, want iedereen is toch gelijk volgens de wet?
Uw Psychiater | 02-08-16 | 13:09'
.
Ja, dat mag. Dat heet noodweer.
En wanneer je beroofd wordt met geweld, mag je met proportioneel geweld jezelf verdedigen.
Wanneer de berover hierbij onverhoopt een enkele reis 72 maagden binnenhengelt, heet dit noodweerexces.
Maar let op, daarvoor moeten de bewijzen duidelijk in jouw voordeel zijn (!)
Maak er ook geen hobby van, valt op.
En vergeet niet dan NL vol met d666 rechtertuigh zit.......

pennestront | 02-08-16 | 13:28

Dat deed die teef anders noooit, een piemel in haar bek nemen.

knutsel | 02-08-16 | 13:27

Honden houden niet van luidruchtige dorpsfeesten.
Maar dat snappen die sukkels niet.

RdeFriesch | 02-08-16 | 13:25

EefjeWentelteefje | 02-08-16 | 13:09


Gelul. Deze honden zijn nooit te vertrouwen en juist als ze agresief worden luisteren ze nergens meer naar. Ben dat dwaze gelul ondertussen wel eens zat van dat doet hij normaal nooit. Het zit nu eenmaal gewoon in dat ras. In het openbare leven horen deze honden niet thuis. Het zijn geen lieve huisdieren. Of schoothondjes. En horen niet in een stad waar veel volwassene en kinderen rondlopen.En kleine hondjes. Een pitbull is daar niet de geschikte hond voor. Net als de aanverwante rassen. Ze zijn namelijk nooit te vertrouwen. Hoe lief ze soms ook lijken!!

tweetybird | 02-08-16 | 13:25

Piet Karbiet | 02-08-16 | 13:11
Dank vriend.

Normpje | 02-08-16 | 13:22

Als de hond de eigenaar in zijn kruis beet, hadden ze de hand gewoon lekker zijn gang moeten laten gaan. Nog even een bakkie koffie drinken en dan later nog eens rustig gaan kijken hoe het baasje eraan toe is. Dan pas hond spuitje geven.

Rheia | 02-08-16 | 13:22

Was vast een heule lieve hond jonguh! (toedeledokie)

JCDecaux | 02-08-16 | 13:17

Ik hoop wel dat de politie een factuurtje stuurt naar de hondenbezitter voor de gemaakte uren, de gebruikte kogels en administratieve afwikkeling. Want als de eigenaar zijn hondje niet in bedwang heeft en zijn familiejuwelen door die hond er af worden gebeten is dat geen publieke zaak. Zijn hond, zijn klokkenspel, zijn probleem.
Vind ik. Mijn kat doet dat niet.

Stormageddon | 02-08-16 | 13:15

Daarom zijn wapens op straat verboden. Verbied dit dan ook.

Antitheïst | 02-08-16 | 13:15

Er wordt niet één hond vals geboren, óók geen pitbull of ander zogenaamd *agressief* ras. Ze worden zo gemáákt!. Allemaal.

@Lupuslupus | 02-08-16 | 12:57

Klopt. Niet dit hondenras is het probleem, maar de bazen die menen dit soort honden te moeten verpesten.

EefjeWentelteefje | 02-08-16 | 13:12

@Normpje | 02-08-16 | 13:04
Gewoon de browser kopieren bij het artikel en plaatsen. Een enter er achter helpt ook.

Piet Karbiet | 02-08-16 | 13:11

# doglivesmatter

Wonderlijk! | 02-08-16 | 13:10

Overigens, kleine aanvulling m.b.t. dit hondenras:
Een pitbul / bullterrier (worden vaak door elkaar gehaald) is in principe een heel brave hond.

Probleem is dat het beest juist zó goed luistert, dat het dus helemaal mis gaat bij agressief aangelegde 'baasjes', die het beest dus juist de verkeerde dingen aanleren.
En helaas voor het beest blijken juist agressieve mafklappers / tokkies / halvegaren zich juist aangetrokken te voelen tot het 'stoere' uiterlijk van een dergelijke hond...

EefjeWentelteefje | 02-08-16 | 13:09

Als ze een blafdiertje naar zijn 72 botten mag worden gepang-pangt, dan mag je toch ook een beroof-mocro neer pang-pangen, want iedereen is toch gelijk volgens de wet?

Uw Psychiater | 02-08-16 | 13:09

O ja prima gedaan natuurlijk van de agent. De hond heeft niet geleden door hem met meerdere schoten af te schieten zodat hij op zeker dood is. En was ook de gepaste oplossing!! Goed werk dus!! Zo'n hond is toch nooit meer te vertrouwen en anders hadden ze hem ook laten inslapen. En nu heeft de hond niet nog meer slachtoffers kunnen maken. Pitbulls zijn gewoon onberekenbaar. Hoeft zelfs niks met de baas te maken te hebben. Het zit gewoon in het ras!! Ze kunnen het zo maar ineens het uit het niets het ineens op hun heupen krijgen. Dat is gewoon zo. Ze zijn daardoor nooit te vertrouwen. In een stad horen ze dan ook niet thuis!! Of bij gezinnen met kleine kinderen. Het is geen schoothond en zal het ook nooit worden. Jammer dat vele dat niet willen begrijpen!! En dan krijg je dit soort situaties!!

tweetybird | 02-08-16 | 13:07

Het was misschien beter geweest met die pitbull thee te gaan drinken en te kijken of een goed gesprek en wat toegeeflijkheid van menselijke kant deze hond het leven had kunnen sparen.

Menno Splijtzwam | 02-08-16 | 13:06

Feynman | 02-08-16 | 12:48
Sorry, maar linken lukt me niet. Beetje scrollen naar vechthond. Gisteren om 16:12 geplaatst.

Normpje | 02-08-16 | 13:04

-weggejorist-

SterF... | 02-08-16 | 13:04

In die Pitbull zou een boel pit zitten, werd gesproken.

CaptainKurk | 02-08-16 | 13:03

Tyfushonden zijn het, die doorgesjeesde beesten. En 't zielige is, 't ligt niet aan hen. De 'baasjes' zijn 't probleem. Die zijn dermate karakterloos dat ze menen zo'n hond nodig te hebben voor hun veiligheid.

lillendvleesch | 02-08-16 | 13:02

Honden het is eigenlijk niets anders dan overlast, bijten, verminking, hoge zorgkosten,lawaaioverlast, stront, gevaarlijk in het verkeer, aanslag op milieu wegens onnodige voedselproductie en ga zo maar door.
Waarom doen Mensen dit?

Flatuleerder | 02-08-16 | 12:59

Zo opgeruimt en weg ermee. Next!!

tweetybird | 02-08-16 | 12:59

Ik verwacht binnenkort een motie van Marianne Thieme en Dion Grauss. Ieder korps moet minimaal 1 dog-whisperer in het team hebben.

TB2318 | 02-08-16 | 12:57

Hond horen alleen voor profitionele doeleinden gehouden te mogen worden,nu zijn ze een consument geworden van slachtafval voor de bio-industriehttps://dierbewust.nl/dierlijke-bijproducten-hondenvoeding-keuringsdienst-van-waarde/

kzegje | 02-08-16 | 12:57

Goed dat die hond zijn "baasje" nog even goed te grazen heeft genomen. Als je ziet hoe die schoften met hun honden omgaan, hoe ze getrapt en geslagen worden, hoe bang ze voor hun "baasjes" zijn en als een *letterlijk* geslagen hond met het staartje tussen de poten naast het "baasje" lopen, mogen wat mij betreft al die honden wraak nemen op hun "baasjes".
.
Er wordt niet één hond vals geboren, óók geen pitbull of ander zogenaamd *agressief* ras. Ze worden zo gemáákt!. Allemaal.
.
R.I.P. hondje. Ook jij bent het slachtoffer geworden van het walgelijkste en dodelijkste wezen op aarde: de mens.

Lupuslupus | 02-08-16 | 12:57

Incident, keurig afgehandeld.

hamstr | 02-08-16 | 12:56

Die eigenaar met zijn eigen pitbull bijtend in zijn kruis vragen:

"Dit is toch uw lieve hond die dit normaal noooooit doet? Nee zo'n lieve honden schieten wij nooit af. Zeg uw goed-luisterende hond maar dat hij loslaat en braaf gaat zitten."

En de groeten van dat 6-jarige meisje dat herhaaldelijk in haar gezicht is gebeten.

Doe toch maar een verbod en niet zo halfzacht maar gewoon morgenochtend al die honden inleveren op het politiebureau. Maak er maar chinese sateetjes van. Dan kunnen wij ook een keer bijten.

KayakFun | 02-08-16 | 12:53

-weggejorist-

nemeton | 02-08-16 | 12:50

Drie mensen gebeten, waaronder de baas in z'n kruis...

"Dat doet hij anders nóóít, hoor!"

Gevaarlijk beest dus, en die agent heeft het enig juiste gedaan. Zou overigens ook die baas nog eens eventjes moeten vereren met een bezoekje (en dan niet om z'n afgebeten ballen), want dit soort 'baasjes' heeft doorgaans nog wel meer op z'n kerfstok.

EefjeWentelteefje | 02-08-16 | 12:50

-weggejorist-

bwi | 02-08-16 | 12:49

Normpje | 02-08-16 | 12:28
Welk artikel van Annabel bedoel je? Een linkje werkt wel zo prettig.

Feynman | 02-08-16 | 12:48

Er komt vast een stille tocht voor de hond

maraboe | 02-08-16 | 12:47

Mooi zo. Nu de andere 1.5 miljoen honden in NL nog...ongedierte is het.

Dr_antonickx | 02-08-16 | 12:47

Bravo diender! Weg met die kwijlende strontkanonnen.

dezenicknameisbezet | 02-08-16 | 12:47

Uw Psychiater | 02-08-16 | 12:40
Ik had dus ongeveer dezelfde gedachte.... maar het typen duurde wat langer....

Bert-Bus | 02-08-16 | 12:45

Twee mensen gebeten en daarna greep tie z'n baasje bij de ballen.
Ik had hem daar nog even laten hangen.
Want A: Wat moet je met zo'n vechthond en B: Waarom liep dat beest los? Ik zie geen riem.
Terechte keuze van de politie. Er hadden nog veel meer mensen gebeten kunnen worden.
Graag een verbod op het houden van honden voor deze eigenaar en een fikse boete.

Schietmijmaarlek | 02-08-16 | 12:45

-weggejorist-

demagoog.en.atheist | 02-08-16 | 12:45

En maar verticaal blijven filmen. Godverdomme ik word zo extreem depri van die 3 normale pixellijnen in het midden, aangevuld met 100 geblurde versies er naast. Zijn er nou gvd echt 5 miljard mensen die niet inzien dat als je je telefoon op z'n kant houdt, je je avonturen in breedbeeld terug kan kijken thuis. Jezus, postbus 51, doe HIER eens wat aan!

demagoog.en.atheist | 02-08-16 | 12:45

En terecht. Er zijn weer veel agenten in dit draadje te vinden die precies weten hoe je zoiets moet aanpakken. Zucht... Allereerst: het is donker. Er staan meerdere mensen om die agent, de situatie is gevaarlijk, onduidelijkheid, mensen gillen en schreeuwen. Elk mens heeft een vecht of vlucht reactie, ook een agent. Daarbij komt nog tunnelvisie (normaal) en dan reageert de agent zoals de situatie zich toelaat. Dus zit niet zo te zieken over 3 of 5 kogels. Achteraf praten is makkelijk als je zelf nooit in zo'n situatie komt.

Amok | 02-08-16 | 12:45

Dit heeft niets met honden te maken. Verward dier is het.

johoost | 02-08-16 | 12:44

Ik wil niet flauw doen of zo hoor, maar hoeveel kogels hebben we nu nog over? Konden ze het niet oplossen via de D66-methode? Was er niet een niet-westerse collega die het met mes kon oplossen?

Bert-Bus | 02-08-16 | 12:43

Verwarde hond?

blokje om | 02-08-16 | 12:43

@ bambi1970 | 02-08-16 | 12:34
Maar je moeder dan? ik schiet altijd vol als ik daar aan denk.

TheseDays00 | 02-08-16 | 12:43

Nieuwe carnavalshit : "er hangt een pitbull aan je zak" ohe, ohe. la la la la ohe ohe.... herhaal...

Prof. Pim Pam Pet | 02-08-16 | 12:42

Ze hadden die hond gewoon zijn gang moeten laten gaan tegen zijn baas.

Oh en mensen die die vijf schoten als excuus aangrijpen om over de politie te zeiken, die mogen ook gebeten worden. Zachtjes dan, want ik wil niet tot geweld oproepen.

fredflange | 02-08-16 | 12:41

Mark_D_NL | 02-08-16 | 12:18
Vooral als je de loop eerst even tegen de hond aanduwt. Dan zorgen de gassen uit de loop al voor een fatale wond. Veel minder risico voor omstanders. Geeft wel een hoop rommel.

Feynman | 02-08-16 | 12:41

Moest hij nou 6x pang-pang roepen? 423 kogels op voorraad. Dan gaan er 6 vanaf, dus blijven er 417 kogels over.
Waarom bewaart de politie niet de kogels om de rel-mocro`s in Ede, Amersfoort en Gouda in bedwang te houden?

Uw Psychiater | 02-08-16 | 12:40

Bite_Me [02-08-16]12:21
Je comment zegt het één. Je nick zegt iets anders.

brughslurph | 02-08-16 | 12:39

5 Kogels om die hond neer te schieten. Van een meter afstand. 1 kogel was genoeg geweest lijkt mij.
Mark_D_NL | 02-08-16 | 12:18

Niet mee eens want: zekerheid voor alles in zo'n situatie.
Dit is het type hond dat van mij bij wet verboden mag worden, ondanks alle mooie verhalen over hoe lief ze wel niet zijn.

loze stijl | 02-08-16 | 12:39

Moet je maar niet naar de kermis gaan. Je weet wat voor volk met dito dieren daar rondloopt.

overVecht | 02-08-16 | 12:38

Ja, schiet me maar af (nu pun intended); ik wéét dat Pitbulls hele lieve beesten kunnen zijn en goed opgevoed/getraind kunnen worden, maar voor een verbod ben ik voorstander. Het gaat nog altijd t'e vaak mis en het is in 99% van de gevallen toch altijd weer datzelfde bepaalde slag volk dat per sé een Pitbull moet hebben.

Le Roi | 02-08-16 | 12:38

5x schieten? Eerst 3x waren mis? Wat is er mis met double tap?

mrXL | 02-08-16 | 12:37

Bite_Me [02-08-16]12:21
Je comment zegt het één. Je nick zegt iets anders.

brughslurph | 02-08-16 | 12:37

Wel interessant. Toen ik drie jaar geleden werd aangevallen door een hond van een pauper en hem met blote handen en voeten in elkaar heb geslagen en getrapt kreeg ik een procesverbaal aan mijn broek.

Verschillende (corrupte) maten zullen we maar zeggen. Verder, tja ingrijpen leek mij noodzakelijk.

Voorbeeldige | 02-08-16 | 12:37

Jammer dat ze geen potentieel agressieve wolven afschieten. Maar ja een mens is nu eenmaal meer waard dan kip, koe, ezel en paard. Zoon naar Texas stuurt om zijn studie daar af te maken...

Bert-Bus | 02-08-16 | 12:36

Pitbulls zijn toch de Honden van de Vrede...!

TonyD | 02-08-16 | 12:36

Op zich goed gedaan. Maar 5 kogels???
Misschien maar opnieuw een schiet training volgen.
Nu nog het baasje flink aanpakken en een precedent stellen.
Ben alleen bang dat het de gemiddelde tokkie niet zal afschrikken om zo'n type hond aan te schaffen.

ijsaartindeoven | 02-08-16 | 12:35

@bambi1970 | 02-08-16 | 12:34
en jij hebt dus ook gelijk... ;-)

Mark_D_NL | 02-08-16 | 12:34

Prima opgelost door de politie, zo'n agressieve hond is levensgevaarlijk, vooral als hij een kind aanvalt, dus respect voor de politie, zo hoort het, gewoon daadkrachtig optreden, ze moeten dat ook vaker met agressieve gevaarlijke mensen doen, als je gevaarlijk bent en niet wilt luisteren, dan maar een politiekogel koppen.

Wonderful-Life | 02-08-16 | 12:34

Da was godverdomme een lieve hond jonguh!

ParaPiet | 02-08-16 | 12:34

@VikiDeViking | 02-08-16 | 12:30
@thesedays00 en jij hebben een punt. 1 kogel was waarschijnlijk niet genoeg . . .

Mark_D_NL | 02-08-16 | 12:34

@Mark_D_NL | 02-08-16 | 12:18
Dat is voor zijn eigen veiligheid en de hond is op deze manier vrijwel zeker binnen 2 seconden dood. Gewonde dieren kunnen onvoorspelbaar zijn.

bambi1970 | 02-08-16 | 12:34

Mark, tuurlijk. Waarom gebruikt ie geen pepperspray? Nog een beter idee: we rusten de politie uit met samurai zwaarden. Scheelt ook kogels, of wacht, nog beter: lightsabres je weet wel van StarWars. Swoosh, swoosh, weg pitbull. Die D in je Nick waar staat ie voor? Debiel? Domoor? Dove?

ristretto | 02-08-16 | 12:34

Ja, ik verbaas me er ook al tijden over dat niemand er problemen mee heeft om bij hondenrassen probleemloos te erkennen dat er verschillen zijn in intelligentie, karakter, fysiek uithoudingsvermogen, uiterlijk, etc. maar dat dat bij mensenrassen opeens taboe is.
.
De hond is genetisch gezien zeer jong (zo'n 10.000 jaar) en heeft in die korte tijd door wat eenvoudige, door de mens uitgevoerde, selectie een enorme variēteit aan raskenmerken ontwikkeld; maar bij mensen, die al veel langer bloot hebben gestaan aan selectiedruk door cultuur en klimaatomstandigheden van de gebieden waar ze wonen, is dat opeens onmogelijk en zijn alle mensen, op wat onontkenbare verschillen in o.m. huidskleur, volstrekt gelijk...

Brou Is Back | 02-08-16 | 12:33

@spanarchist | 02-08-16 | 12:32
ROTFL

kapotte_stofzuiger | 02-08-16 | 12:33

Als ik met een mes schreeuwend op iemand afren heb ik wat uit te leggen op het politiebureau. Voor sommige hondenbezitters schijnt het echter volstrekt normaal te zijn als een hond agressief blaffend, daarbij de vlijmscherpe tanden ontblotend, op iemand afrent. De dreiging die ervan uitgaat is voor het slachtoffer precies hetzelfde.

Zoiets | 02-08-16 | 12:33

En die agent? Wapen inleveren, intern onderzoek naar de beweegreden en met betaald verlof? Want dat is toch regel als er een blaffertje door één onzer beschermengelen wordt getrokken en gebruikt?

SpeurHaan | 02-08-16 | 12:32

Als je je hele hondenleven hoort dat je tot een agressief ras behoort, mensen bang van je zijn en je niet met hun kinderen laten spelen, je de toegang tot veel plekken geweigerd wordt vanwege je ras, tja, dan kan zoiets gebeuren. De werkelijke schuldige is niet die arme gediscrimineerde hond maar de mensen die hem vanaf zijn geboorte al een stempel mee hebben gegeven en hem nooit de kans hebben gegeven om te laten zien dat het in werkelijkheid een schoothondje was.

spanarchist | 02-08-16 | 12:32

Een 'verwarde' hond. Je vraagt je af wie er meer verward is, de hond of de eigenaar.

Rheia | 02-08-16 | 12:32

1. Alle pitbull-eigenaren zijn tokkies.
want als je geen tokkie bent.. neem je sowieso geen pitbull(omdat je niet geassocieerd wilt worden met tokkies).
Waar blijven de tokkies die gaan piepen over dat het toevallig aan de verkeerde eigenaar was.. en hun tokkie-hond heel lief is...
Als jij een lieve hond wilt... dan neem je geen pitbull !!!!

†EVIL† | 02-08-16 | 12:31

de dikke lul band - een hond is de beste vriend van een vrouw *zingen doet*

CaptainKurk | 02-08-16 | 12:31

Gelukkig geen topic van quit.. daar mogen honden niet van dood. Goed dat baas in zn kruis gebeten is. Ik zou ook aan de hond sjorren en roepen laat los laat los. Pitbulleigenaren sowieso ongeschikt voor voortplanting.
In de link ook (weer!!!!) een meisje van 6!!! Die in gezicht werd gebeten. En niet dat dat baasje word meegenomen. Kutbeesten.
wanneer gaan we zulke honden als wapen zien en loslopen als 'met voorbedachte rade'?
En hoeveel kinderen moeten nog gebeten en getekend voor het leven worden voordat we weer de beugel verplichten? En een gedragsexamen? Zo makkelijk: kinderwagen met piepende babyspullen, volgeladen met vleeswaren → hond niet bewust negeren? → afmaken + levenslang verbod voor eigenaar.

Alquest | 02-08-16 | 12:31

En hier hebben we nog zo'n mooi vorbeeld. https://www.politie.nl/nieuws/2016/augustus/1/05-meisje-door-pitbull-in-gezicht-gebeten.html
Pitbulls moeten weer op de lijst van verboden honden. Er zijn teveel mensen die er niet mee om kunnen gaan.

Rheia | 02-08-16 | 12:30

@Mark_D_NL | 02-08-16 | 12:18
Dan is het met een pistoolkogel niet zeker dat het beest ook direkt dood is. Zelfs al zou de kogel door het hart zijn gegaan, staat in dit geval de hond stijf van de adrenaline. Als ik je nou vertel dat een Eland stier met een schot door het hart (met een jachtkop) nog rustig 200 tot 300 meter doorrend... Ik zeg goed werk van die agent.

VikiDeViking | 02-08-16 | 12:30

Pitbull eigenaren in de reageerpanelen die zeggen dat er meer bijt incidenten met retrievers zijn dan met pitbulls in 3-2-1

doskabouter | 02-08-16 | 12:29

@ Bite_Me | 02-08-16 | 12:21
Eens. Ik weet niet of het daar gewoonte is, maar verschillende keren ruzie gehad met eigenaren (Velserbroek, Galle Promenade welliswaar) dat ze hun hond niet onder controle hadden. Nee, ik vertrouw zo iemand zijn hond niet als hij op mij afgerend komt en zeker niet bij mijn kinderen. Wat nou losloopgebied, je moet je hond onder controle hebben? Hoop dat die genezen zijn hierdoor. Hondeigenaren: hou je kut-hond bij je, anders gebeurd dit!

TheseDays00 | 02-08-16 | 12:28

Annabel op TPO. Nuff said.

Normpje | 02-08-16 | 12:28

Jammer dat het filmpje stopt. Graag had ik de eigenaar de politieagent zien omhelzen, maar ik denk dat een scheldpartij van het baasje de dankbetuiging was....

exkoppijn | 02-08-16 | 12:28

it's a prank!

Wutbürger_ | 02-08-16 | 12:28

Ben blij dat mijn hond niet zo is, die komt de post brengen. Zelfs de buurtkinderen komen aan de deur of hij mee mag doen met voetbal, hoe zot kan je het hebben.

Bert.H | 02-08-16 | 12:27

Maar serieus. Zijn gewoon kuthonden en levensgevaarlijk.

En nu ga ik ff maffen.

Nacho_Vidal | 02-08-16 | 12:27

two ball cane | 02-08-16 | 12:18

Alleen een beetje jammer dat dat dus ook opgaat als mijn hond (en dat is een lief windhondje, dat wèl bijt als ze waakt) een inbreker te grazen neemt.
Ze is trouwens opgegroeid tussen pitbulls (niet bij mij), dus daarom is ze waarschijnlijk bijterig naar vreemden.
Gisteren had ik er bijna zelf een te pakken (was mijn eigen schuld). Whippets (en afgeleiden daarvan, zoals de mijne, slapen soms met hun ogen open.
Dus ik wilde haar aaien, maar dat zag ze dus niet aankomen en schrok dus. HAP!!!

Bijtendehond | 02-08-16 | 12:26

Mooi, dat soort agressieve kuthonden meteen korte metten mee maken.

sinar2 | 02-08-16 | 12:26

'Pittbullachtige'

Nacho_Vidal | 02-08-16 | 12:26

het zijn altijd die aggressieve pitbulletjes met hun bontkraagjes

Jira | 02-08-16 | 12:26

http://www.telegraaf.nl/binnenland/26327478/__Pitbull_bijt_meisje_in_gezicht__.html

doskabouter | 02-08-16 | 12:26

Blijft de hamvraag: hoe gaat het met de kloten van die gosert?

Eparchus | 02-08-16 | 12:25

@MichieldeMuiter | 02-08-16 | 12:17
Dat dus.
Helaas heb je als beschaafde burger wel een vergunning nodig om een wapen te mogen dragen, maar een tokkie mag ongehinderd een hond aanschaffen.

kapotte_stofzuiger | 02-08-16 | 12:25

-weggejorist-

Zoiets | 02-08-16 | 12:24

Met je pitbull naar een dorpsfeest gaan??
Hoe debiel ben je dan?
Hoop dat dit baasje het nog lang in zijn zak mag voelen (pun intended).

Berbaar | 02-08-16 | 12:24

De enige juiste methode. Ik vraag me wel af waar die ricochets blijven.

Pedronegro | 02-08-16 | 12:24

Wie gaat er nu gewapend (zonder veiligheidspal) naar een dorpsfeest ? Heeft het baasje al een nieuw speeltje ?

exkoppijn | 02-08-16 | 12:24

Op een "dorpsfeest" mag je iedereen en zijn hond neerschieten. Tokkies.

kapotte_stofzuiger | 02-08-16 | 12:23

Maandag stond ook een artikel over een meisje wat meerdere keren in haar gezicht was gebeten door een pitbull. Die honden horen onder de wet wapens en minutie te vallen. Levensgevaarlijk en onbetrouwbaar.

doskabouter | 02-08-16 | 12:23

@ Mark_D_NL | 02-08-16 | 12:18
Zonde van de kogels? Als je het beest wilt doodschieten kun je beter het lijden zo kort mogelijk maken en dan maar een kogel meer. Oh, shit, sorry meneer, toch uw ballen kwijt met de laatste kogel...

TheseDays00 | 02-08-16 | 12:22

-weggejorist-

Bite_Me | 02-08-16 | 12:21

Zo doen wij dat in Santpoort. Oprotten met die tyfusbeesten. Nu nog een passende therapie voor de idioten die dergelijke honden los op de kermis laten lopen. Wat mij betreft volstaat dan 1 kogel.

Bite_Me | 02-08-16 | 12:21

Sommige rassen zijn zo slim om zich aan te passen aan de omgeving, door daar een nuttige bijdrage aan te leveren, zoals niet in de ballen bijten, te luisteren, het huis te bewaken, gezellig te doen etc. Sommige rassen niet, die moeten het van geweld hebben. Dat kunnen wij ook. En helaas voor hun, effectiever. Kogel in je bast als je te ver gaat.

Doper | 02-08-16 | 12:20

Weer feestweek zeker.

van stampij | 02-08-16 | 12:20

Suicide by cops
Schizofreen
Aanslag op onschuldigen
Inteelt
Yup ik zie overeenkomsten

MichieldeMuiter | 02-08-16 | 12:20

Dat is toch een rapper?

Eparchus | 02-08-16 | 12:19

A lone dog.

Piet Karbiet | 02-08-16 | 12:19

Pitbulls horen niet thuis in deze maatschappij.
Net als die malloten die denken hen de baas te kunnen zijn. Ongeveer net zoveel verstand...

spoilerfreak | 02-08-16 | 12:18

Gewoon Nederlandse wet dit. Een hond die het in z'n hoofd haalt een mens te bijten wordt afgemaakt.
Baasjes zijn verantwoordelijk voor 1. niet doorfokken van agressieve honden. en 2. een deugdelijke opvoeding.
Doen ze dat niet dan mogen ze de kogels betalen die nodig zijn om het foutje recht te zetten.
Lijkt harteloos maar is zo duidelijk als het maar zijn kan.
Neem. Geen. Agressieve. Hond.

two ball cane | 02-08-16 | 12:18

5 Kogels om die hond neer te schieten. Van een meter afstand. 1 kogel was genoeg geweest lijkt mij.

Mark_D_NL | 02-08-16 | 12:18

Ik kan zo ontzettend kwaad worden op al die achterlijke tokkies die een pitbul hebben omdat het zo stoer staat maar die totaal geen kaas gegeten hebben hoe ze met een hond om moeten gaan. Politie kan beter dat soort idioten afschieten. Het zijn de baasjes die verantwoordelijk zijn voor honden die bijten. Niet de honden zelf. Iedereen die een hond neemt zou verplicht moeten worden een opvoedcursus samen met de hond te doorlopen. En hoezo loopt zo'n hond los? Ik zweer je als ik erbij was geweest wat ik net zo los gegaan op de eigenaar als die hond op voorbijgangers.

Rheia | 02-08-16 | 12:18

Maar pitbulls zijn niet gefokt om te vechten met mensen.

Het gebeurd inderdaad te vaak dat een Pitbull een andere hond te grazen neemt, maar een mens bijten? Dat hoort eigenlijk niet te kunnen. De problemen komen vooral door de onverantwoorde fok, xl "pitbulls" met mastiff bloed erin bijvoorbeeld.

Ddarez | 02-08-16 | 12:17

Pitbull bezitters zijn tokkies..... allemaal

MichieldeMuiter | 02-08-16 | 12:17

Kudt voor de hond maar wat waren de andere opties?

Apollo | 02-08-16 | 12:16

Die hond werd beroofd? Van het leven denk ik.

Piet Karbiet | 02-08-16 | 12:15

Pitbulls zijn gefokt om te vechten, daar kunnen ze er niet genoeg van kapot schieten.

joostzilla | 02-08-16 | 12:14

1 april sticker op je bil (3 zelfs). Ze lijkt er wel helemaal geschrokken van.

De.broer.van.Frits | 02-08-16 | 12:14

Was die hond een bekende van de politie?

Godnondejusdorange | 02-08-16 | 12:13

Als ik in mijn kruis zou worden gebeten door een hond, zou ik verdomd blij zijn als die agent een paar goedgemikte kogels door 't beest zouden jassen. En met beest, bedoel ik die hond dan natuurlijk hè

beschuitfluiter | 02-08-16 | 12:13

Je zal maar in je ballen gebeten worden door een pitbull. Toch goed dat er politie in de buurt is,dan.

spuitje11 | 02-08-16 | 12:13

Da's een Pitbullet.

Bottleneck | 02-08-16 | 12:12

Het hondje werd "met enkele politieschoten beroofd"? Waarvan? Zijn portemonnee? Zijn riem? Zijn culturele identiteit?

Boer in 020 | 02-08-16 | 12:12

Netjes geschoten, pluim.

Ron Donderslong | 02-08-16 | 12:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken