Mysterie! Wie pikt de Rotterdamse Stolpersteine?
Als een stukje reminder naar de mensen toe in deze tijden van opkomend faksisme hebben we in Nederland voor sommige huizen Stolpersteine liggen; messing steentjes met namen van afgevoerde en vernietigde joden, voor hun voormalige huizen. Nu wil het geval dat de steentjes in Roffa op mysterieuze wijze verdwijnen. Ordinaire diefstal? Nazi's? "Nieuwe Joden" die een mening hebben over de oude? Wie zal het zeggen! Hopelijk dat de booswichten die de steentjes pikken snel gevonden worden en veroordeeld worden tot een taakstrafje schoffelen, want oorlogsmonumenten ontheiligen altijd min veel.Ook Stolperstein weg uit stoep Mathenesserlaan. Zie het net, geen geintje. Eerder al in Graaf Florisstraat vandaag. pic.twitter.com/17f82MJnKD
— Gertjan van Schoonho (@gertjanvanschoo) July 23, 2016
Reaguursels
InloggenSoldiers of Onan.
Ze hadden ze eigenlijk moeten boobytrappen. Nu kunnen ze alleen nog lokstolpersteinen inzetten!
En vervolgens tegen de muur voor een Nieuw-Nederlandse volksstolpersteinensteniging (dus massaal met die krengen op het geboefte keilen).
(Dit soort-) monumenten slopen: altijd - oneindig.
Dat ik het aan de andere kant voor lange tenen-stenen vindt doet daar niets aan af.
Zou ironisch zijn als de daders juist de types die altijd de grote mond vol hebben over respect dit soort acties uithalen. Daar verlies je bij mij in ieder geval meteen al het respect (if any..) dat ik nog voor ze zou kunnen hebben.
Ik was gisteren nog in Rötterdürüm waar de Erdogan- pattrouilles in grote getalen door de straten reden.
@Sans Comique | 25-07-16 | 17:52
Croisetje? :) Het kan ook nog zijn dat iemand zeer begaan is met de vervolgden en gevallenen in WOII, maar niet de behoefte heeft daar de godganse dag op die manier mee geconfronteerd te worden. Je zal maar in een beladen huis wonen...
ben kokhals | 25-07-16 | 18:07
Dan hoef je die andere steentjes (we hebben het over een steen in de grond) nog niet te verwijderen? Hmm, nee. Lijkt me niet waarschijnlijk.
Neen, een blanke man boven de dertig. We kunnen nog het zoekplaatje verkleinen door extra details. Hij is vast voor Trump, de Brexit en zou Wilders stemmen. Voorts is hij niet klein (klein is ook zielig), succesvol, knap (nee, ik was het niet), single (hij is ten slotte niet gek) en hetero.
@Sans Comique | 25-07-16 | 17:52
Croisetje? :) Het kan ook nog zijn dat iemand zeer begaan is met de vervolgden en gevallenen in WOII, maar niet de behoefte heeft daar de godganse dag op die manier mee geconfronteerd te worden. Je zal maar in een beladen huis wonen...
Shit, 'auto-correct' bleek verkeerd gespeld...
"*Drent - stomme autocorrect.
harry21 | 25-07-16 | 17:26 "
Lees boeken, heb je in no time geen auto-correct meer nodig. Opzoeken als je twijfelt is ook een goede aanvulling op deze strategie.
Wie o wie heeft het gedaan?
Moslims zijn de nieuwe joden dus die hebben het niet gedaan. Linkse mensen ook niet want die zijn altijd goed.
Vrouwen ook niet want die weten wat het is om onderdrukt te zijn (net als iedereen met een tintje trouwens). Kinderen zijn altijd onschuldig, blijft dus een blanke man over van boven de dertig (onder de dertig zijn ze nog links)
Noot; Het zou misschien nog om een false flag operatie kunnen gaan, van een joods acteur.
*Drent - stomme autocorrect.
Rotterdam. Daar zou ik echt nooooit komen als Drenth. Bah zeg.
@Bert-Bus | 25-07-16 | 13:34 "En nog maar eens laten "wij" als "Nederlanders" zien hoeveel we geven om de Joodse medemens."
.
Precies, en dat zou wederkerig mogen zijn. Dat Ron Eisenmann (fractievoorzitter VVD Amsterdam-Zuid) het geen goed idee vond om Syrische vluchtelingen in de joodse buurt in Amstelveen te plaatsen www.at5.nl/artikelen/148333/syrische_v... was begrijpelijk. Helaas trok hij het niet breder door te zeggen dat het ook geen goed idee is om ze in autochtone buurten te plaatsen, of beter, dat het hele idee een slecht idee is voor iedereen in dit land.
Muxje | 25-07-16 | 10:24
Mensen en kinderen. Op welke leeftijd wordt je mens dan?
En nog maar eens laten "wij" als "Nederlanders" zien hoeveel we geven om de Joodse medemens. Voor Turken staan we klaar, voor Marokkanen staan we klaar, terroristen halen we zingend binnen, geven huis, auto, creditcard, dochters en alles aan tuig uit de jaren 600. Maar Joden?
necrosis | 25-07-16 | 10:29
Dat is niet echt nieuw. Zo´n 40 jaar geleden nam ik uit Oostenrijk een lantaarntje mee voor bij het graf van mijn moeder. In A zijn alle graven voorzien van zo´n dingen niemand die er over denkt zo´n ding ook maar aan te raken. In NL was hij na een week weg en vond ik hem uiteindelijk terug op een ander graf.
WTF, direct vervangen en dit keer verankeren!!
100pct Testosteron | 25-07-16 | 11:39 ik zie in uw repliek niets anders dan een projectie... en niets geleerd dus... oorlogsmonumenten zijn van de ratten...
in 1972 ben ik daar vertrokken, dus lang na mijn "tijd"
-weggejorist-
@watmagjenogwel | 25-07-16 | 11:13
Ze liggen er vanaf 2010.
Zelfs dacht ik ze al eerder te hebben gezien, maar daar laat mijn geheugen me in de steek.
Geen idee. Maar wel het ethisch besef van een pinda.
Hr./mw. Muxje, u heeft volkomen gelijk inzake mijn stokpaardje. Zie/lees Inside Job van Charles Ferguson, Too big to fail van Andrew Ross Sorkin, of de schier eindeloze msm kul over de zogeheten kredietcrisis en probeer daar als goi maar eens als "culprit" tussen te komen. Maar lees svp vooral Joseph Stiglitz: The price of inequality en vooral Daniel Kahnemann: Thinking, fast and slow. Dat laatste boek wordt mijns inziens slechts overtroffen door Adam Smith: The Wealth of Nations. Beide laatste boeken getuigen op zijn minst van een zeer diepgaand humanisme: ze geven mij beide tot op de dag van vandaag zeer ernstig te denken. Wat dat betreft zijn we als mensen allemaal gelijk, m.u.v. de sociopaten die hun reet afvegen met "the social contract". Tot slot: sinds wanneer is de gemiddelde dief(ongeacht herkomst) een volleerd metallurg?
@Claudia M. | 25-07-16 | 11:52
Op Powned vond ik de moderatie sowieso altijd al een stuk toleranter dan hier.
@plaszak | 25-07-16 | 11:05
Laatst nog wel.
Waarschijlijk weer een daad van rechts extremistische moslims. Heeft Joop.nl er al een artikel aan gewijd?
@Hemmenaar7 | 25-07-16 | 11:45
Ik weet wat er in die buurten zit.
Hou het maar op Mocro's.
Politie kan zo'n verplaatsbare camera neerzetten toch?
Gaat een afschrikwekkende werking vanuit.
Doen ze bij op het plein ook af en toe en meteen vliegen ze als ratten alle kanten op. Werkt als een tierelier.
OT, on topic; het is gewoon zielig als je dit doet, het is een dun plaatje messing op een steen en hooguit 2,- pleuro waard. Hopelijk heeft iemand in de buurt een camera hangen en kan zo iets duidelijk worden, het is qua import zo'n enorme puinbak in Nederland dat het gissen is uit welke zieke hoek dit nu weer komt.
Dus het zijn OF booslims OF oost-europese koper dieven. Beiden mogen een nekschot krijgen.
kaplaarzenverkoper | 25-07-16 | 11:22
Wat mij opvalt is dat Joris lijkt te zijn ontslagen? Er staan soms reaguursels waarbij ik me achter de oortjes krab... Ik ben voor minder weg-Gejorist. Het gaat wel beter, je hoeft al niet meer bij iedere nieuwe reactie opnieuw in te loggen.
-edit ik/we joris die site niet meer. Vandaar...-
Nou, ze liggen inmiddels werkelijk overal in Nederland.
Kijk hier voor bij jou in de buurt.
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Neder...
vernietigde joden moet zijn vermoorde joden.
eu=shit | 25-07-16 | 11:14
Eerst vermoord, toen vernietigd... gewoon voor de zekerheid. Zo rolden ze in de Nazi kampen.. die zwijnen.
www.gettyimages.nl/gebeurtenis/stumbli...
zie de foto: alleen dun bovenste laagje is messing, en het zijn soort van gewone straatklinkers: ook ca een decimeter diep. Geen MOE-landers dus imo: te weinig geldwaarde.
Gezien de moeite, en dat het imo dus niet helemaal impulsief is, zou ik ook iets als het ongedierte van AFA in Roffa niet uitvlakken. Ik hoop dat iemand de dader betrapt en een enorme rotschop geeft.
Zal wel een depressieve Nederlandse Rotterdammer zijn met geen enkele binding met de Islam whatsoever.
@TheseDays00 | 25-07-16 | 11:17
Toen ik ze voor het eerst zag, was ik toch wel aangedaan hoor.
Je krijgt een krachtig signaal dat hier ooit eens zeer welvarende mensen leefden die puur omwille van hun Joods-zijn, afgevoerd zijn en vermoord werden ergens in Treblinka of zo, want ze kwamen niet meer terug.
Het is een project van een Duitse kunstenaar. Ook inmiddels in Vlaardingen en Schiedam en ik dacht ook Den Haag.
Zal het eens opzoeken.
Moment.
aardappelninja | 25-07-16 | 11:25
Dat "meer over voor Weensie" zal op deze manier ook niet lang meer duren. Weensie niet toevallig een stiekeme bewonderaar van Spekman? hij lijkt de destructieve acties van trui te kopiëren.
@Godsammekraken | 25-07-16 | 10:12
Inderdaad, helaas komt er maar 1 groep kansenparels voor in aanmerking.
Als je dit soort dingen doet geef je blijk van totale minachting en gebrek aan respect.
Ook dit is een vorm van Extremisme.
Telegraaf: Hup PvdA en VVD: De Schouders eronder!
Intelroy | 25-07-16 | 11:25 Uiteraard geschiedenis gehad en nog redelijke goede lessen ook van mijn docent op het gym, om uw vraag maar te beantwoorden. Normale mensen leren daar wat van en worden gedwongen tot nadenken. U blijkbaar niet.
Iets glimmends of van metaal onbewaakt op straat laten liggen, hallo, wakker worden, het is geen 2004 meer!
Ook in Duitsland worden ze regelmatig gestolen www.google.de/search?&q=stolperst...
100pct Testosteron | 25-07-16 | 11:17 juist door die geschiedenislessen tot dit repliek gekomen.. alsof er wat geleerd wordt van de geschiedenis.. flapdrol. heb jij uberhaubt wel geschiedenis gehad? en wat vond je er van? is de mens er wijzer van geworden? vragen vragen..
kaplaarzenverkoper | 25-07-16 | 11:22
Door de reaguurdersbril gezien heeft u gelijk. Echter scheelt het aanzienlijk in joriskosten, dus meer over voor weensie.
De prijs van messing is ongeveer 2,50 per kilo, dus het levert nog bijna niks op ook.
@necrosis | 25-07-16 | 11:09
Lustig relaas.
@Bokito ergo sum | 25-07-16 | 11:16
Ze liggen er inderdaad niet zo lang, maar in de Graaf Floris kwam ik ze in 2005 al tegen. Mathenesserlaan weet ik niet.
In de tegels staat nadrukkelijk vermeld dat het om Joodse gezinnen gaat.
@jemagtochniksmeer, ze liggen er ook nog maar net, jaartje of zo
oh, vandaar... ben er al meer dan 40 jaar weg, zo af en toe neem ik eens een kijkje, compleet verpauperd.
Vroeger een mooie ge-asfalteerde straat, nu versmald, zoals gewoonlijk in R'dam, met klinkers.
Als Zadkine's "De Verwoeste Stad" op een dag verdwenen blijkt, ga ik ook in MOEers geloven.
Gloeiend lood en molenstenen, dat is het enige goed wat die gasten laten liggen.
Tot die tijd ga ik er ook maar vanuit dat dit het werk is van rifapen.
OT
Ik heb sinds weken weer eens op Pow gekeken... Het aantal reaguursels per artikel houdt gelijke tred met het aantal PVDA zetels in de wekelijkse poll van de Hond... niet iedere verandering is een verbetering kennelijk. Jammer hoor!
rectormagnificus | 25-07-16 | 11:14
Heb je wel eens gezien hoeveel hitte er bij komt kijken in de metaalsmelterij? Precies die hitte onstaat als je volkeren opeenduwt, je moet daar voorzichting mee zijn helemaal als er verontreiging in de legering zit met explosieven enzo.
Intelroy | 25-07-16 | 10:24
Zitten snurken bij de geschiedenislessen? Last van een vlaag van verstandsverbijstering of gewoon een plaat voor uw kop?
Ga eerst eens wat inlezen, kweek wat empatie en kom dan eens terug. Lukt dat niet ga dan naar Joop.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar zal er eens op letten. Lichtpuntje van deze diefstal.
@jemagtochniksmeer, ze liggen er ook nog maar net, jaartje of zo
Osdorpertje | 25-07-16 | 11:04
Sneue realiteit is sneu.
Hey, daar liep ik net nog. Niets opgemerkt. Had ik anders mooi een primeur te pakken.
Als dit de vrede is waar de Verenigde Naties en de Europese Unie voor staan; "Het samensmelten van volk, religie en land", dan heb ik liever oorlog!
vernietigde joden moet zijn vermoorde joden.
@bisbisbis | 25-07-16 | 11:08
Er liggen op de Graaf Floris zo'n stk of 12/13. Dat schiet toch niet op!
Bovendien zijn het hele kleine tegeltjes. Ze passen in een stoeptegel.
Rotterdam is een beeldenstad. Het barst hier van de metalen beelden die je zo van de sokkel rukt, met een auto en een stuk touw.
Vanaf m'n geboorte tot m'n 24e op de Graaf Florisstraat gewoond, dus dagelijks overheen gelopen, maar nog nooit ook maar 1, zegge: Een, Stolperstein gezien.
Moet wel bekennen dat ik t.o.d.d.v.v. niet van het bestaan wist.
necrosis | 25-07-16 | 11:09
Lol wut? hahaha! Nou, nationalisme kan de opgelichte man niet aangewreven worden.
@IJzervreter | 25-07-16 | 10:17
Oost-Europese koperrovers zijn het niet want plaatje is van messing (2,45 per kilo schrootprijs) en weegt nauwelijks wat. Dus....
@Wutbürger_ | 25-07-16 | 10:58
Geen idee of het waar is.
Iemand had een metaalboer in Frankrijk benaderd om hem de Eiffeltoren te verkopen omdat die gesloopt zou worden.
De metaalboer dacht een leuk prijsje te maken en betaalde de man.
Later bleek dat de Eiffeltoren helemaal niet gesloopt ging worden:
www.nrc.nl/nieuws/2016/03/11/deze-opli...
@sinecker | 25-07-16 | 11:05
Volgens de sharia mag je joden gewoon uit het openbare leven "verwijderen". De daders zullen dus eerder goedkeurend toegesproken worden in plaats van gestraft.
PietGeniet | 25-07-16 | 10:49
Dat kan allemaal wel maar niet over moslims, die worden er nu even bij gekrast door de metaal experts uit zigeunerie, daarna leggen ze ze vast weer terug.
Het is héél simpel: één zo'n plaatje messing is geen moer waard, honderden plaatjes messing zijn weer een Duitse schuifpui voor de villa van de clanbaas in Roemenië.
-
Ze komen het halen, waar het ís.
-
En zo lang als wij er niets aan doen (en dat doen wij niet) zal het blijven doorgaan.
Ik zou maar eens bij Kaj Leers in z'n bakfiets kijken. Serieus.
www.graafflorisstraat.nl/
@Piet Karbiet | 25-07-16 | 10:56
Liggen die stenen er nog bij jullie?
Ik ken de straten in Rotterdam goed. Dat staan grote vooroorlogse panden die de oorlog overleeft hebben. Prachtige statige panden met onderin ruimtes voor de bedienden... kun je nagaan.
Daaromheen zit het gespuis van zandbakistaanse persuasie. Dan weet ik wel waar ik mijn geld op zet.
daders gewoon straffen volgens de sharia-wet
In buurten waar veel moslims wonen wordt er op scholen al niet over de holocausts onderwezen worden. Of ze beginnen keihard te juichen of ze ontkennen dat het ooit gebeurd is. Ik zou het in die hoek zoeken.
Wutbürger_ | 25-07-16 | 10:58
Precies dit, ze jatten zelfs "oninteressante" auto's om aan de kilo's te komen.
GS heeft in de archieven nog wel wat koperdief capers.
Je moet toch wat als die verheven OVgangers geen zakdoekjes meer willen kopen.
@Hetkanverkeren 10:53: Over besneden stokpaardjes gesproken. Er zit voor een paar duppies aan messing in die steentjes, echt niet interessant voor dieven. Die denken misschien dat ze massief zijn en lichten er 1 uit de stoep, om het ding teleurgesteld weg te gooien. In dit geval zijn er een aantal verdwenen, en aan de krassen te zien is het plaatje met enig geweld van de steen gewrikt. Overigens sluit ik niet uit dat het gewoon om verveelde jongens met een schroevendraaier gaat; er worden hier soms de gekste dingen gesloopt.
Iets met grenzen, hekken en ambtenaren met petten op bij de doorgangen.
-
Het heeft eeuwenlang uitstekend gewerkt en herinvoering is een stuk goedkoper dan doormodderen.
@eerstneukendanpraten | 25-07-16 | 10:56
Volgens mij heb ik nog een vergulde [!] tegoed, maar Pritt & co zijn nog zuiniger dan Zeeuwen.
roemeense metaalhandelaren.
oftewel zigueners.
Ze bouwen er paleizen van: youtu.be/tB46su_WjV8?t=19
In de afgelopen 20 jaar stalen ze vooral metaal uit lege fabrieken in oost-europa, tegenwoordig gaan ze door heel europa op zoek naar metaal.
Ik vermoed koperdieven uit het oosten, dan wel volgers van het geloof van de liefde en waarheid uit het zuidoosten.
@PietGeniet | 25-07-16 | 10:49
Dat wist ik niet. Ik dacht dat die steentjes uitsluitend Joods waren. Hier in Gouda liggen ze ook. Mijn bad dan.
necrosis | 25-07-16 | 10:53
Yep, heb nog steeds een fles single malt tegoed van de redactie.
Lange tijd in de Indische buurt gewoond. In mijn straat lagen later ook van die stenen. Alle Joodse gezinnen uit het hele blok zijn indertijd afgevoerd. Dat blok is later onder veel protest afgebroken, de woningen waren nog prima in orde en recent gerenoveerd. Er staat nu een bejaardentehuis, exclusief voor senioren. Uit Marokko.
We zijn weer geshockeerd. Dat er gestolen wordt in dit land!
@eerstneukendanpraten | 25-07-16 | 10:43
Dit topic?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/...
Wat Behangdelul zegt: koper of brons, lood om oud ijzer. Dit gaat om de open grenzen van de EU en niet om het besneden hobbypaardje van de auteur van het artikel. Een typisch gevalletje van het maar weer eens olie op het verkeerde vuurtje gooien. Is de humor (het dodelijkste wapen dat er is) zo goed als uitgestorven in ons land dat we het hier op het roze front met dit soort "artikeltjes" moeten stellen? Dat was hier "vroeger" wel anders. Plus veel meer tietentopics, die mis ik misschien nog wel het meest.
Jiiiiihááááád! Mijn vermoeden is een hakbarretje in spé. Dit is wat onze regering wil anders werden de Joden wel beter beschermd.
nietvaneergister | 25-07-16 | 10:45
En wat is daar mis mee? Niet alleen Joden zijn weggevoerd naar concentratiekampen hoor. Of zijn Joden geen mensen?
Hoe laag kan je zinken? Triest.
Sja.... Joden en de tweede wereldoorlog; het was wel een dingetje....
Maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor!!
Bovenstaande was overigens als grapje bedoeld....
Je blijft gewoon met je jatten van ELK oorlogsmonument af. Minkukels die dit hebben geflikt..!
-weggejorist-
@nietvaneergister | 25-07-16 | 10:45
Hoezo, zijn Joden geen mensen dan? But seriously: de stolpersteine gaan niet alleen om Joden maar ook Sinti en Roma, politieke gevangenen, homoseksuelen, Jehova's getuigen en gehandicapten.
@nietvaneergister 10:45: Plus: als je aan de grote klok hangt dat het om Joden gaat, dan zijn misschien morgen wel al die steentjes weg.
@nietvaneergister 10:45: Het gaat o.a. ook om Roma en homoseksuelen. Het overgrote deel is wel Joods, ja.
Ik hoorde dit op het NPO nieuws op de radio dit weekend. Daar werd verteld dat deze steentjes MENSEN vertegenwoordigden die waren weggevoerd in WWII. Dat is dus bewust MENSEN zeggen ipv JODEN. Om je kapot te schamen.
Grondanker van een meter er aan vast: klaar! Next
Ik zet mijn geld op jodenhaters.
necrosis | 25-07-16 | 10:39
Hier hebben ze het oorlogsmonument van brons een paar jaar terug gejat. Was ook een paar honderd kilo zwaar. GS heeft er toen nog een topic van gemaakt.
@Gerard Leeflang | 25-07-16 | 10:24
Diefstal heeft altijd een motief.
In mijn geboortestad stond in een heel klein achterafstraatje een originele paarden drinkbak van plm 2 ton (!).
Die is dus ook gejat, niemand had wat gezien of gehoord maar dat ding is tot op de dag van vandaag pleitte.
Dat ding had de afmetingen van een enorme badkuip en stond in een straatje van 3 meter breed, en ineens was dat ding spoorloos.
Hier word je toch kotsmisselijk van wheeggghhh
@Muxje Liggen ook een paar tegenover mijn appartement, was toevallig thuis en zijn na de (indrukwekkende) ceremonie even wezen kleppen, behoorlijk triest verhaal. Mijn overbuurman die op hun etage woont wist ook van niks.
Kaj Leers zal nu wel de champagne opentrekken..
Even DENKen, de ideologie van de onverdraagzaamheid?
@necrosis 10:29: Daar moest ik toch even een traan om laten...
INspecteur Fiep zegt: zijn de stenen op de foto massief brons? Zo ja, dan zou je nog even kunnen denken aan kruimeldieven. Maar er is slechts 1 steen weg, de rest is blijven liggen. Blijft over 2 mogelijkheden: vernielzucht of Jodenhaat. Vernielzucht kun je makkelijker botvieren op een bushokje. Jodenhaat dus.
@winkelwagenmuntje | 25-07-16 | 10:19
Waarom zou je die dingen moeten vastzetten?
Het draait hier om respect!
Toen ik op vakantie was op Corfu, stonden er glazen kastjes langs de wegen op palen met daarin persoonlijke eigendommen van mensen die met hun scooter (en meestal dronken kop) ergens naar beneden waren gestort.
Er lagen vaak horloges in, sieraden, sleutels, etc.
Niemand die het in zijn hoofd haalde om die kastjes leeg te roven.
En vervolgens lees je dit:
www.omroepbrabant.nl/?news/250448962/K...
Oostblokkers waarschijnlijk. Dingen zijn allang omgesmolten.
Als ik MOElander zou zijn: nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Neder...
Vast een bevolkingsgroep die graag een sharia straf wilt.
joden zijn de nieuwe joden
echt triest dit
-weggejorist-
Piet Karbiet | 25-07-16 | 10:14
Er zit veel te weinig metaal in om dit een rendabele diefstal te maken, deze diefstal heeft een ander motief.
Dit is nu goede kunst-tussen-aanhalingstekentjes (en dat is het zelden). Ingetogen, met de nadruk op de boodschap, zonder moeilijke-brillengedoe eromheen. Én educatief. Er liggen er bij mijn ouders ook een paar; zie er vaak mensen en kinderen naar kijken.
Oppakken en Stolpersteinigen!
Dingen zijn amper wat waard, maar als ik ergens mijn geld op zou moeten zouden het mensen zijn waar je moe van wordt.
Vorige week aan de vlaggenparade kunnen zien dat Rotterdam vol zit met islamofascisten. Oppergeitenneuker Erdogan heeft in één van zijn tirades gesproken over een buitenlands complot achter de couppoging, dus er zullen vast wel wat 'Rotterdammers' zijn die Joden willen treiteren vanwege een 'zionistisch complot'.
Ook geen moeite gedaan om die dingen ff vast te zetten dan?
Schande. Al vermoed ik dat het brons ook richting Polen gedeporteerd is.
The usual suspects.
Alhier hebben wij die stenen ook maar geen hond die er ook maar aan denkt om daar met zijn poten aan te komen.
Er zijn maar 2 mogelijkheden. Oost-Europese koperrovers of Noord-Afrikaanse bontkraagjes.
Voor beide groepen graag als straf de Chinese methode.
kruidvat?
Hm, tis nog wat vroeg voor een oudejaarsstunt. Ik houdt het op ordinaire dieven.
Is niet echt verbazingwekkend in een stad waar Erdogan het voor het zeggen heeft.
Ze zijn van messing dus zal wel werk van moelanders zijn. Moe word je er van.
Rotterdam... Nog Rotter dan (vul maar in).
Gezien bepaalde recente gedragingen aldaar zal het me niets verbazen als dit de volgende stap is in het vernietigen van soevereiniteit.
Uhhh welke bevolkingsgroep mag nogal graag de "waarheid" naar hun hand zetten in de openbare ruimte? Even DENKen....
REAGEER OOK