Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU en Turkse minister vergaderen over toetreding

Erdololz534.jpgThe Pürge gaat vrolijk verder. Zo'n 24.000 leraren werden gedwongen hun abonnement op De Correspondent op te zeggen. 1577 universiteitsdecanen krijgen de komende 30 jaar een sabbatical om zichzelf te vinden. Ook werden er nog eens 1500 ambtenaren van het MinFin gevraagd hun cactussen in kartonnen dozen te doen. Plus nog eens 257 pennenlikkers van Erdo's prime minister's office en 492 werknemers van de Diyanet, omdat hun baarden niet genoeg haatten. Ook mogen Turkse academici ALLEMAAL niet meer naar het grote boze buitenland. MAAR. Dat belet de EU er niet van aanstaande zondag gewoon met de Turkse minister van EU-toetreding in gesprek te gaan over, jawel, EU-toetreding. Maar, dat wel allemaal stiekem, aldus de christelijke haatblogger Pieter Omtzigt: "De leden van de CDA fractie hebben met verbazing kennis genomen van de geannoteerde agenda van de Raad Algemene Zaken, die aankomende zondag en maandag in Bratislava plaatsvindt. Het eerste onderdeel van de agenda is een discussie over de uitbreiding van de Europese Unie. Bij deze sessie zijn zowel de ministers van Europese Zaken van de 28 Lidstaten aanwezig als de ministers van Europese Zaken van de kandidaat-lidstaten. Dat zijn dus staten in de Balkan en Turkije. Het is merkwaardig dat dat laatste land in de geannoteerde agenda van de regering in zijn geheel niet genoemd wordt. De leden van de CDA fractie hebben via voorzitter Slowakije de bevestiging gekregen dat ook de Turkse minister van EU toetreding, dhr. Ömer Çelik, aanwezig zal zijn en zal deelnemen aan deze discussie. Verder staat er volgens de agenda en volgens de informatie op maandagavond 18 juli geen aparte discussie over Turkije op de agenda van deze raad." Maar wellicht zou de toetreding juist een goede zaak zijn. De kans is groot dat Europese Erdoturken zich na toetreding eindelijk onderdeel voelen van de Europese gemeenschap, hetgeen de integratie zou bespoedigen. Of niet, maar dan hebben we in ieder geval wat leven in de brouwerij gehad, voordat deze in de fik vloog.

Reaguursels

Inloggen

Sibel Edmonds heeft een apparte inslag. (en ook al zou ik haar graag geloven eel claims die ze maakte zijn helaas verzonnen)

ene kant gebruik van bekende feiten binnen conspiracy gebaande wegen en dan de kwinkslag naar israel..(in elke conclusie die ze trekt) ^^
Een ding kan ik zeggen, als ze echt een tolk was voor FBI was en en CIA info zou hebben verstrekt. Dan zou ze het daglicht na haar whistleblowen niet zien. Tolken hebben een van de zwaarste confidentiality clauses die bestaan.

Heb haar ontleden van de turkse coup nog eens bekeken.. de constante CIA zit erachter en verwijzingen naar wikipedia waarna ze haar conclusies trekt dat eigenlijk Israel erachter zit is typisch..

vergeet haar vooral niet te supporten via patreon.. zucht.

Sibel is wat men noemt.. een red herring. ze surft op de golf van haar 9/11 vertalingen en haar 6 maanden "experience" bij de FBI.
iaw. sibel is een "tainted asset" en vele van haar artikelen blijken ongegrond.

PS: lastig om precies te weten hoe en wat, maar een check van haar artikelen laat haar "baise" en welwillend gebruik van "unnamed singular sources" duidelijk zien.

groetjes ;)

fukallahalhollandi | 21-07-16 | 17:18

très cool | 20-07-16 | 11:33
"permanente staat van verontwaardiging"
das een goeie!

kindapaas | 21-07-16 | 08:17

Lijkt me een uitstekend moment om even flink te onderhandelen. Ik hoop dat we inmiddels aan Erdogans voorwaarden voldoen om de EU bij Turkije te mogen voegen.

Rommelende Onderbuik | 21-07-16 | 07:54

Met Turkistan bedoel ik natuurlijk Turkije, alleen debielige Nederlanders gaan daar voor hun all-in bruinbakwerk nog heen, normalo's kunnen datzelfde vandaag de dag ook hier.
Is goedkoper EN veiliger ook.

mallekater | 21-07-16 | 07:17

Turkije vraagt, na het eigen academisch geschoold personeel( die hebben nu eenmaal meer hersens dan janturk met de fez in de straat)ontslagen te hebben wegens het hebben van een fatsoenlijke denkwereld, nu alle academische Turken( die dus hopelijk inderdaad een iets gezonder wereldbeeld hebben) terug te komen naar Turkistan om de nijpende tekorten aan te vullen.
Je zou toch wel knetterturk zijn als je dat deed.
EEN keertje iets verkeerds zeggen of denken en je zit achter de tralies....Lekker hier blijven, mensen, Turkije is op dit moment een brandend huis, en niemand met hersens wil daar vrijwillig nog wonen.....

mallekater | 21-07-16 | 07:15

Die Erdogan bedoelt het vast allemaal niet zo extreem. Dat wordt een echte Europeaan.

<nu in ee nhoekje zitten gaat totdat de LSD weer uitgewerkt is>

xspalm | 21-07-16 | 00:36

Opvallend:
Merkel is opgegroeid in de DDR, hoefde nooit DDR kleding te dragen, had allerlei privileges dankzij haar familie en is nu een grote baas in de EU.
Wanneer stemmen de Duitsers haar weg?

En Merkel's leermeester heet Helmut Kohl en die is samen met Mitterand hoofdverantwoordelijke voor het EURO debacle en de ongebreidelde uitbreiding van de EU met voormalige communistische Sovjet/Oostblok landen.

stutz | 21-07-16 | 00:30

Maakt niet uit. Over een week komen grote vluchtelinge stromen uit Turkije op gang. Komt Turkije gewoon naar ons toe.

Rest In Privacy | 21-07-16 | 00:08

Niet om het een of ander, maar ik vind de snor van hitler mooier.

Mantisomantis | 20-07-16 | 23:52

Brussel doet maar zonder dat er ongekozen bestuurders op hun vestje gespuugd kunnen worden. Rekeningen van onverantwoorde politiek worden gewoon doorgeschoven naar de betaalstaten. Onder andere DAAROM lijkt een NExit de beste oplossing bij het voorkomen van cumulerende problematiek die meekomt met achteloos doorschuiven van rekeningen. NExit gaat evenals tegengaan van islamisering om waarden van de verlichting te kunnen behouden vast een issue worden in de aanloop naar 15 maart 2017. Ook zou benieuwd welke politici en media hiervan proberen af te leiden teneinde een voor hen gunstige status quo te kunnen behouden?

Takki Yah | 20-07-16 | 23:41

En hier is de eerste bekentenis: (in het Engels)

http://aa.com.tr/en/todays-headlines/turkish-top-commander-aide-admits-gulen-loyalty/612043

Stiller | 20-07-16 | 23:11

En zoek ook even naar nieuws over FBI whistleblower Sibel Edmonds. Vooral van de afgelopen dagen. Daar wordt met zoveel woorden impliciet en soms expliciet erkend dat de CIA vuistdiep in gulen zit.

Stiller | 20-07-16 | 22:46

@Stiller | 20-07-16 | 22:26

U heeft gelijk Gulen past veel beter in het EU plaatje.
Gulen zijn types waar Han ten Broeke en surrogaat intellectueel Bertje Koenders harde plassers van krijgen als ze ermee op de foto mogen.
Erdogan is meer het labiele botte bijl type die nu al overal vijanden in ziet. 8.000 arrests and counting....

De Gulen beweging wordt ook gefinancierd door een machtige Saudische groep zakenmensen en mogelijk het Saudische Koningshuis

litebyte | 20-07-16 | 22:41

@Stormageddon | 20-07-16 | 16:51

Niet alleen met erdogan. Gulen is bij iedereen onder de lakens gekropen. Met premier Ciller, Demirel, Turkes, Ecevit.

Mensen dachten altijd dat hij wel een gematigde moslim was. Maar zijn strategie is een van de lange termijn. Hij glimlacht met iedereen mee (Ciller, Demirel = centrum rechts, Turkes=extreem nationalistisch, Ecevit= centrum links).

Alleen heeft hij nu zijn hand overspeelt. Hij is door de mand gevallen. Tel daarbij op dat hij zeer waarschijnlijk met de CIA samenwerkt, snap ik de reactie van de turken. Laten we niet vergeten dat er een coup is gepleegd. Het is misschien voor ons in Nederland niet voor te stellen wat het precies inhoudt, maar de turken hebben verschrikkelijke ervaring met coups. De reacties hier zijn over het algemeen tegen erdogan gericht. Prima. Maar zo ziet de gemiddelde turk het niet. Ook niet de turken die niets van hem moeten hebben. Of zelfs haten.

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/19/de-opruiming-in-turkije-is-nodig-3311249-a1512363

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/19/turken-zwaar-beledigd-door-alle-kritiek-uit-europa-3314386-a1512418

Stiller | 20-07-16 | 22:26

@botbot | 20-07-16 | 20:46
Tja, zachte heelmeesters...
Beter had men naar hem geluisterd dan pamperen en wegkijken. Nu heb je de kans dat de boel gaat escaleren.

Maria.1 | 20-07-16 | 22:24

Maria.1 | 20-07-16 | 20:09
knerf | 20-07-16 | 20:17
Van kopvoddentax tot minder, minder, minder.
Zo werkt ons politieke systeem niet.
Leuk voor de achterban van hij heeft de problemen benoemd maar in werkelijkheid schiet je er niets mee op je maakt het probleem enkel maar erger.
Samenwerken met andere politieke partijen en wat water bij de wijn doen kan wel tot een oplossing leiden.
Maar ja dat zag je in het Catshuis toen liep hij mokkend weg en liet de anderen de verantwoording nemen.
En van de zijlijn schreeuwen van het moet zus en het moet zo.
Een waardeloos figuur.

botbot | 20-07-16 | 20:46

botbot | 20-07-16 | 19:34

Wie haat zaait, zal oogsten....

Weet je wie al jaren haatzaaien?
De Marokkanen die overvallen en berovingen plegen in dit land op autochtone burgers en autochtone meisjes aanranden in zwembaden en treinen naar het strand..
De Turken die NOS camerateams aanvallen in ONS land
Ooit gehoord van het omgekeerde?

Wie valt nou wie aan?

knerf | 20-07-16 | 20:17

@botbot | 20-07-16 | 19:34
Wilders zaait haat? Nee, Wilders benoemt de problemen. Als je haatzaaierij wilt zien moet je naar de nieuwe partij kijken; je weet wel die klaagpartij over dat allochtonen gediscrimineerd worden en geen kansen krijgen, maar waarvan er ondertussen van de vier twee van Turkse afkomst zijn, een van Marokkaanse afkomst en een van Surinaamse afkomst. Tja, geen kansen hier...

Maria.1 | 20-07-16 | 20:09

Herr Vorragend | 20-07-16 | 18:03
Ik hoop het kerel, ik hoop het van ganser harte. Maar ik ben bang dat het wel eens andersom kan aflopen. Dat de pislam over tien jaar hier de dienst uitmaakt.

Onze regeerders en bestuurders kijken namelijk consequent de andere kant op bij klachten of commentaar op de islam, en weten niet hoe snel ze met het belerend vingertje, het trekken van de racisme kaart, en verboden over de brug moeten komen bij autochtone initiatieven.

miff | 20-07-16 | 20:06

@Koffers pakken dus. De EU is knettergek.
Mark_D_NL | 20-07-16 | 12:01
Eerst praten over nexit en een coup en nu koffers pakken?
Teken nu gewoon die kut petitie en begin niet de ziften over de CU.
En als alle mensen verbazen dat de petitie fluitend in de vuilnis verdwijnt, komt een opstand langzaam op gang.
Maar het grote probleem is dat hele boel mensen precies zoals jou van alles roepen, maar in de praktijk niks doet behalve zeiken over anderen.

ET007 | 20-07-16 | 19:43

Zinloos schelden schelden en nog eens schelden.
Het is net of iedereen het diplomatieke verkeer niet kent.
Turkije komt niet in de EU.
Ze zullen eerst aan alle voorwaarden moeten voldoen en daar wordt over onderhandeld.
Maar jullie horen liever van hé Erdo steek eens twee geiten in je reedt wie weet kunnen er wel drie in.
Akelige smerig vuil narcistisch stuk vreten door God uitgekotst en daarom moslim geworden jij smerige moordenaar die duizenden doden op zijn geweten heeft die door je oudste zuster op de wereld gebracht is en die wil lid worden van de EU?\]willen jullie dat horen van se diplomaten?
Nou dan ben je net als Wilders je zaait haat en drijft iedereen uit elkaar.
En wat ben je er dan mee opgeschoten? helemaal niets.

botbot | 20-07-16 | 19:34

Ruud Hazes56616330 | 20-07-16 | 18:56
Toen hoorde het ook al bij Asia.....

BlowingBubbles | 20-07-16 | 19:04

Is het nou zo moeilijk? Sinds de val van Constantinopel in 1453 hoort dat niet gebied NIET meer bij Europa. Punt.

Ruud Hazes56616330 | 20-07-16 | 18:56

Karlsprijs voor Erdogan volgend jaar?

Afgeschminkte Bassie | 20-07-16 | 18:22

Erg vreemd allemaal. Ik weet echt niet meer wat ik er van moet vinden.

Ach, wat zal het mij ook verrekken, het is mooi weer. Plop! biertje er bij.

harry21 | 20-07-16 | 18:13

Binnen 10 jaar (wellicht nog veel eerder) is de islam verboden in grote delen van Europa en zal de halve maan met ster een slecht imago (symbool van islam-fascisme) en een andere status (verboden) hebben.

Herr Vorragend | 20-07-16 | 18:03

Omtzigt de beschermer des vaderlands, maar zal niet voldoende zijn

hakbarry | 20-07-16 | 12:51
Om DENK maar eens aan te halen: TRAP ER NIET IN!!! Omtzigt is gewoon van het CDA, en daar is eigenlijk alles mee gezegd.

BlowingBubbles | 20-07-16 | 17:47

Sport verbroedert, zeggen ze. Dus we nodigen Turkey en IS uit op de Olympische Spelen in Rio. Zou het wat ontspanning geven?

Rampstad | 20-07-16 | 17:47

très cool | 20-07-16 | 11:33
*luid applaudisseert*

BlowingBubbles | 20-07-16 | 17:40

nee dus!! hoe verzin je het, krijg je helemaal een tsunami van turken die het niet met elkaar eens zijn en de lange arm van een dictator.

bekijket | 20-07-16 | 17:39

necrosis | 20-07-16 | 11:28
Ik zie inderdaad ook liever die wagenmenster van Die Linke. Pittige tante.

BlowingBubbles | 20-07-16 | 17:38

Met dit Turkije in de EU gaat het democratisch gehalte vooruit. Kom maar dus!

algoritmos | 20-07-16 | 17:32

Dit artikel geeft een prima inkijkje over de diepgewortelde infiltratie van Erdogan in Nederland en Europa
.
'Zo houdt Erdogan de Turken in Europa in het gareel'
opiniez.com/2016/05/01/erdogan-betaal...

Nehemia | 20-07-16 | 17:26

@hhmariavanempel | 20-07-16 | 16:40
En dat was precies de tactiek van de AK partij van de afgelopen 20 jaar die Erdogan samen met Gülen heeft opgezet. Het waren bloedbroeders, ooit. En zoals dat gaat met revoluties: de strijders van het eerste uur zijn de verraders van morgen. Elke keer weer.
De geschiedenis herhaalt zich nooit, maar ze rijmt wel.

Stormageddon | 20-07-16 | 16:51

Het is niet geheel zonder reden dat Erdo de gulenisten de oorlog heeft verklaard http://vanfrikschoten.nl/adam-post-archief/adam_posts/424-Betsy-Udink-over-Turkije.html

hhmariavanempel | 20-07-16 | 16:40

-weggejorist-

Dr. Snoepjes | 20-07-16 | 16:37

Doen ze nog even snel voordat er naar buiten komt wat het lot is van de tegenpartij.

MaxiCosi24 | 20-07-16 | 16:20

Misschien een tip voor geen stijl. Op dit moment is Erdogan in vergadering om de noodtoestand uit te roepen in Turkije. Vooral om geld van de gulenbeweging in beslag te kunnen nemen.

jezusisonzin | 20-07-16 | 16:18

Purged by Turkey
21.000 teachers
15.000 education ministry staff
8.000 police officers
6.000 soldiers
1.500 ministry staff
2.745 judges
1.577 university deans
492 religious affairs ministry staff
399 ministry of family staff
257 prime minister's office staff
100 intelligence officials
47 district governers
30 provincial governers
20 news websites

Response by UN Human Right Council
Resolutions 0
Urgent Sessions 0
Commissions of Inquiry 0

Het lijkt wel een angstaanjagende omerta en ook Brussel laat natuurlijk niks of amper wat van zich horen, want zo rollen ze. Wie begrijpt het nog?

Nehemia | 20-07-16 | 16:16

@necrosis | 20-07-16 | 11:19
Mocht Turkije onverhoeds ooit per ongelijk express tóch toegelaten worden, hou er dan rekening mee dat ze vervolgens doodleuk de doodstraf weer kunnen invoeren. Er is geen EU wet of regeling om 'ongehoorzame' leden er uit te tiefen, namelijk. By design..

marcoplarco | 20-07-16 | 15:59

Holy shit. De problemen op luchtmachtbasis Incirlik zijn nog lang niet opgelost. Turkije beschuldigt Amerika achter de coup te zitten.

'Turkish Prime Minister Binali Yildirim insinuated that the Americans may be viewed as partners, at least passive ones, in the conspiracy, in view of the use the plotters made of Incirlik for sending aircraft based there and arming them for the missions of intercepting the President’s airplane (which was never realized) and bombing the Parliament building in Ankara (which was).
The Turkish Labor Minister, Süleyman Soylu, was more explicit: “This coup has America behind,” he twitted in his Twitter account.
.
In the four days up until Wednesday, July 20, therefore, no air strikes against ISIS in Syria and Iraq have been staged that Turkish base.
This extraordinary situation, reported here by DEBKAfile’s military sources,
The base is under virtual siege by large police contingents, cut off from electric power for several days except for local generators which will soon run out of fuel. This pressure appears to be Erdogan’s method of turning hundreds of Americans on the base into hostages to force Washington into extraditing Fethullah Gulen, whom he accuses of orchestrating the failed coup from his place of asylum in Pennsylvania.'
.
www.debka.com/article/25560/Erdogan-lo...

Nehemia | 20-07-16 | 15:50

@mallekater | 20-07-16 | 14:41
Femke H. vond die overbehaarde, zweterige, kortpotige, vet knuisterige, analfabete mannen juist zo lekker geil en haar natte broekje was DE reden om Turkije toe te laten tot de EU, twitterde ze eens lekker linksch-populistisch.

Crufty | 20-07-16 | 15:24

Wordt tijd voor een fulltime boycot van Turkije en de grenzen aan onze zijdes hermetisch dicht; de intellectuelen mogen er toch niet uit, dus wat er wel over de grens mag is Erdoganfanboy, veelal achterlijk en/of asielzoeker met de her en der de grens passerende terrorist.

Crufty | 20-07-16 | 15:20

Democratie volgens een dictator:
Al je tegenstanders oppakken en dan aan de rest vragen: zullen we ze doodmaken?
Ja? Ok dan, democratisch besloten!

Stormageddon | 20-07-16 | 14:51

Ik denk dat die kutturken hun vrouwen als vuilniszak laten rondlopen omdat ze bang zijn dat zo'n vrouw eens een keer een fatsoenlijke vent zou kunnen tegenkomen.
Die kans is gering. Je wilt niet weten wat voor een meur er onder dat habijt ontsnapt wanneer je de zoom optilt...Daar gaat elke mogelijke vorm van verliefdheid de plomp in.

mallekater | 20-07-16 | 14:41

Dat ziet er echt uit als een schurkenkabinet. De schurk helemaal links op de foto is degene die IS stiekem van wapens voorziet.
24.000 leraren! Recept Erdogan doet precies waar de coupplegers hem van betichtten.
Recept Erdogan is een Recept voor Disaster.

Onthapkoek | 20-07-16 | 14:40

Goed dat Pieter Omtzigt een alerte politicus is. In zijn CDA is dat bepaald niet vanzelfsprekend.
"Begin 2005 ging het CDA nauwe banden aan met de Turks-islamitische APK van de Turkse Premier Recep Tayyip Erdogan, die in het Europese parlement als waarnemend lid toegelaten werd tot – let wel – de Christen-Democratische Europese Volkspartij (EVP), de "christelijke club" waar het CDA ook deel van uitmaakt." Voormalig CDA-voorzitter Wim van Velzen: "Wij vinden dat de AKP tot onze politieke familie behoort". Volgens hem zou er sprake zijn van grote overeenkomsten als men kijkt naar de uitgangspunten van EVP en APK. (citaten uit Het Vrije Volk, 'De krochten van het CDA', 21.08.2010)

ben kokhals | 20-07-16 | 14:39

Allemaal lachen met dat CDA, maar zij zijn degenen die geen fatsoenlijke oppositie voeren omdat dat anders de PVV in de kaart speelt (ofzo). En die Omtzigt met zijn permanente staat van verontwaardiging trekt wel steeds zijn keutel in als er gestemd moet worden. Bovendien, het CDA is de hoofdschuldige aan alle religieuze uitzonderingsposities waar de islam nu op naar binnensurft. Dus zak er maar in gristengekkies, mijn sympathie zullen jullie nooit krijgen.
très cool | 20-07-16 | 11:33
Gelukkig. Iemand die het door heeft hier tussen die Omtzigt aanbidders.

Fadz | 20-07-16 | 14:29

Wanneer ze nu nog die geitenneukers en geitenballenklappers willen opnemen in de EU word ik aggressief en crimineel.
Waarvan akte.

mallekater | 20-07-16 | 14:10

.....'integratie zou bespoedigen'?

We hebben decennia lang Turken, Marokkanen en weet ik veel wat al niet meer naar Nederland geïmporteerd waarvan we dachten dat die allemaal wel een 'voorspoedige integratie' zouden ondergaan. Het behoeft geen verdere uitleg wat daarvan terecht is gekomen.

En naar dát precedent wil de EU dat soortgelijk in het groot opnieuw gaan doen door Turkije erbij te halen?!

*schuddebuikend de tiefes lachen en huilen tegelijk doet*

Erdogan en ál het volk daar interesseert de EU geen ene malle moer, maar zijn er alleen op uit om te parasiteren op ónze gelden en hun imperium verder uit te bouwen.

HypoPseudo | 20-07-16 | 14:01

Kalifaat-EU-lid?

Conan de Rabarber | 20-07-16 | 13:59

Verbazingwekkend hoe snel Erdogan alle betrokkenen heeft geidentificeerd. Die lijst moet al lang en breed klaar gelegen hebben.

HetPhantom | 20-07-16 | 13:56

Uit de EU ,en wel zeer snel .

fleurtje | 20-07-16 | 13:55

Uncle Sam moet één ding doen en dat is als de sodemieter die kernwapens op luchtmachtbasis Incirlik verwijderen. Als de sultan nog meer de kolder in zijn kop krijgt is alles mogelijk. Amerika en Europa noemen zich dan wel bondgenoten van Turkije, maar omgekeerd is dat natuurlijk niet het geval. Erdo en de zijnen beschuldigen Amerika dat zij min of meer gefaciliteerd hebben in de coup waarvan de Gülenbeweging de drijvende kracht zou zijn. Daarnaast is Turkije helemaal niet zo happy met de Amerikanen vlak in de buurt. Spannend is het in ieder geeval wel.

Nehemia | 20-07-16 | 13:52

Huh? Jahoor het is zover. Het is gebeurd! Vanaf nu verbaas ik mij nergens meer over.

ikdenkwat | 20-07-16 | 13:52

Weet je wat ook leuk is? De ministers van Frankrijk en Duitsland hebben vandaag verklaard dat terroristische aanslagen gemeengoed zullen worden. Let op, terroristisch... men neme het woord islam, moslims of islamitische terreurdaad niet in de mond! Men kan blijkbaar niet alles tegenhouden en we zullen er maar aan moeten wennen.
Bedankt; EULeiders, Merkel 'wir schaffen das', multiculturele samenleving, 'jij bent welkom in mijn land'...... en oja, blijkbaar was de 'vluchteling' die de islamitische aanslag pleegde in Duitsland en daar al 2 jaar vertoefde, geen Afghaan maar een Pakistaan en over zijn leeftijd wordt niet ook getwijfeld..... Wie had dat nou verwacht??? #Jij bent welkom, welkom in mijn land#

Julia | 20-07-16 | 13:48

Als Turkije bij de EU komt verhuis ik naar de UK. Ik dacht namelijk dat alleen democratische landen zich mochten aansluiten bij Europa. En Turkije is GEEN democratie.

peanutpower | 20-07-16 | 13:47

Stapje voor stapje richting een totalitaire staat, en dan bedoel ik niet Turkije.

1: onrust kweken [x] (import van een ideologie die haaks staat op westerse waarden)
2: financieel verbintenis [x] (pensioen, schulden)
3: financiële malaise [x] (opnieuw en opnieuw)
4: beperking van vrijheid, dmv reizen [x] (financieel)
5: beperking vrijheid van meningsuiting [x] (belediging van staatshoofden en koning)
6: beperking van informatie verstrekking [x] (cookie beleid/betalen voor connectie/hyperlinks)
7:ongekozen vertegenwoordigers die soevereiniteit van naties schend [x]
8: werkprojecten met slaven loon [x] gemeentes wwb trekkers, import goedkope krachten.
9: naties ondergeschikt maken aan een grootmacht [x](zodat ze niet zelf kunnen handelen)
10: polarisatie van de bevolking binnen de grootmacht [x]
11: dreiging creëren, constante staat van oorlog [x] (meerdere fronten)
12: Afbraak educatie, klassen systeem invoeren [x] (for profit college)
13: identificeer een vijand om deze gezamenlijk te bestrijden [x] (Rusland, terrorisme)
14: begin publieke werken om grootheid uit te stralen [x] jsf, immigratie projecten, uitbreiding Europees leger, EFSI.
15: verandering definities van gevestigde termen, democratie [x] (gaat samen met educatie)
16: creëer verwarring in ideologie [x] (wie moeten we geloven, voor wie zijn we nu? zonder duidelijke waarden, DENK/racisme kaarten,gutmensch, etc etc)
17: zorg dan niemand z'n bek open durft te trekken, stigmatisatie/mond doodmaken bevolking [x]

Zover zijn we dus al, een beetje meer genuanceerd en verkapt. nog een paar stapjes, nog een paar boemannen, nog een paar rampen en beledigingen.

~ Cambridge university press.

fukallahalhollandi | 20-07-16 | 13:42

Waalse liberalen willen grondwetswijziging om Islam-partij te verbieden www.sudinfo.be/1627040/article/2016-07... En hebben de groeps-egocentrisch drammende islamisten onze liberale waarden kapotgemaakt.

Ci Ty33 | 20-07-16 | 13:41

Haha, altijd zo raak het geen stijl commentaar. Wat een onnoemelijke triestkoppen bij die wanstaltige en fascistische EU. Ik hoop dat binnenkort Oostenrijk ook ex EU gaat stemmen, misschien dat dan iets doordringt tot deze geitenneukerislamknuffelaars uit Brussel

bart2653 | 20-07-16 | 13:40

Haha, altijd zo raak het geen stijl commentaar. Wat een onnoemelijke triestkoppen bij die wanstaltige en fascistische EU. Ik hoop dat binnenkort Oostenrijk ook ex EU gaat stemmen, misschien dat dan iets doordringt tot deze geitenneukerislamknuffelaars uit Brussel

bart2653 | 20-07-16 | 13:40

Haha, altijd zo raak het geen stijl commentaar. Wat een onnoemelijke triestkoppen bij die wanstaltige en fascistische EU. Ik hoop dat binnenkort Oostenrijk ook ex EU gaat stemmen, misschien dat dan iets doordringt tot deze geitenneukerislamknuffelaars uit Brussel

bart2653 | 20-07-16 | 13:40

Wat een stelletje idioten daar in Brussel.
Geen Turken bij de Eu ,sluit ze maar allemaal op in hun eigen land dan kunnen ze achter Erdogan aan rennen.

Drieciel | 20-07-16 | 13:36

Wat een stelletje idioten daar in Brussel.
Geen Turken bij de Eu ,sluit ze maar allemaal op in hun eigen land dan kunnen ze achter Erdogan aan rennen.

Drieciel | 20-07-16 | 13:36

Waarschijnlijk gaan de Euro-Turken zich na betaling van miljarden Brusselse (dus ons geld) subsidie veel beter integreren. Toch?

Dutch_Holland | 20-07-16 | 13:32

De EU werkt lekker aan haar eigen ondergang he.

Poes Fiep | 20-07-16 | 13:32

Wanneer stemmen de Duitsers haar weg?
necrosis | 20-07-16 | 11:28

Oktober volgend jaar, waarschijnlijk, pas, helaas.

okkums reezur | 20-07-16 | 13:20

Die ome Erdo ook. Hij heeft ook nog eens 492 gematigde imams de wacht aangezegd om ze te laten vervangen door geestelijken van de giftige Moslimbroederschap. In Egypte als een terreurorganisatie bestempeld en tevens een clubje dat Obama geweldig vindt. Turkije zal van het seculiere land dat het eens was, snel worden getransformeerd tot een shariastaat. Ook de kemalisten kunnen hun borst nat gaan maken. Men gaat ongekende vervolgingen zien naar iedereen die niet mee wil met de sharia-aspiraties van de sultan. Angela Merkel siddert waarschijnlijk voor Erdo. Er wonen meer dan 3 miljoen Turken in Duitsland. De islamitische snor kan ze gemakkelijk mobiliseren een de vlam slaat in de pan. Duistere tijden.

Nehemia | 20-07-16 | 13:19

@TB2318
met een groot verschil WIlders liegt niet en heeft dit RUIM van tevoren voorspeld even als griekenland .
Maar ik zou zeggen stem maar op de VVD en D666 of DENK ,dan weet u zeker wat de toekomst is en die zal zeer somber zijn zeeeeeeeeeeer somber

witchmaster | 20-07-16 | 13:17

Als Erdo straks aan Europese landen vraagt om uitlevering van mensen die iets negatiefs over hem c.s. hebben geschreven op fora, zoals deze, denk je dan dat Rutte of Merkel hun rug recht houden en die 3 miljoen Syriërs maar accepteren? Nee natuurlijk niet. Iedere reaguurder loopt het risico te worden verkwanseld aan de Great Dictator, sorry, de Grote Democraat...

lulleficatie | 20-07-16 | 13:16

Degene die straks integreren zijn de Europeanen.
De westerse vrouw zal straks als hoer sexslavin lichamelijk en geestelijk zwaar misbruikt worden. De westerse man (opgeleid) als die dan al niet afgeslacht is als werknemer in een werkkamp zitten. Omdat het ontbreekt aan gericht opgeleide moslims.

Niet meer dan een scenario maar wel dicht bij een waarheid.

jitro | 20-07-16 | 13:09

Ze worden gewoon toegelaten tot de EU onder het motto Peace for our time... L'histoire se répète. Europa laat zich wederom chanteren, nu met 3 miljoen Syriërs als wapen.

lulleficatie | 20-07-16 | 13:08

Erdogan zal wel net zo als Rutte. tegen zijn volk zeggen we wachten met de dood straf tot na de toelating in de EU.

Rene046 | 20-07-16 | 13:04

Ik ben blij dat ik nauwelijks nog financieel bijdraag aan dit rampen "kabinet". Zou er niet meer voor willen werken.
De nederlander is een slaaf geworden, slikken en pikken en voor de rest zoek je het maar uit.

Radijsje | 20-07-16 | 13:04

Om het 'spook van het nationalisme' te bestrijden zijn 'onze' EU-Führers zelfs bereid Europa te EUthanaseren.
Welkom aan de Turkse horden!!!

Aristotalloss | 20-07-16 | 13:02

Eén ding is zeker: mijn volgende stem gaat naar die Omtzigt. De enige die het rampenkabinet tenminste op een verstandige manier de maat neemt.
whetherthouwouldbe | 20-07-16 | 12:39
.
Allemaal voor de Bühne. Zodra er gestemd wordt bij b.v. een motie van wantrouwen, stemt hij TEGEN. Omtzigt voert gewoon het CDA-programma uit met voor het domme volk de "bad guy" te spelen. En velen die daar blijkbaar intrappen. Zielig hoor.

Lupuslupus | 20-07-16 | 12:51

Omtzigt de beschermer des vaderlands, maar zal niet voldoende zijn

hakbarry | 20-07-16 | 12:51

Ik ben bang dat de Turken het eerder zien als trad de EU toe tot het grote sultanaat.

Joffri | 20-07-16 | 12:49

Dit is leuk: wikileaks.org/akp-emails/

Inmiddels 18 screenshots gemaakt, even door google translate en mail gestuurd naar DENK.

geen blijvende stad | 20-07-16 | 12:49

Nu heb ik nog wel respect voor Omzicht, maar totaal geen respect voor het CDA, als de CDA in de regering zat was het ook één en al haleluja voor de E.U.

Mo het varken | 20-07-16 | 12:48

Het enige wat adolf Erdogan gaat bereiken is een oppressie bewind. iedereen die er niet mee eens is wordt of monddood gemaakt. Als dat niet werkt verdwijnt de persoon.
(na monddood, gewoon dood)

protonplof | 20-07-16 | 12:46

Troy Ounce | 20-07-16 | 12:23

Hoe weet die sjeik dat het precies hetzelfde spel is als het oude?
Precies...

Bijtendehond | 20-07-16 | 12:46

@Bokito ergo sum | 20-07-16 | 11:33

Precies. Wie stopt in vredesnaam Merkel?

En wat een ongelovelijk stel idioten daar. Lees de argumenten Omtzigt.Een citaat eruit:

'Ook de Poolse regering zal erop wijzen dat het een waarschuwing kreeg van de Europese Commissie over het Poolse constitutionele hof en dat het mogelijk in verdere stappen subsidies kan kwijtraken, terwijl er helemaal nooit met maatregelen richting Turkije gedreigd wordt'.

geen blijvende stad | 20-07-16 | 12:45

Erdogans familie... inteelt is een groot probleem in Turkije, dat weten we nu wel.

Bovendien zo'n fotosoep tijdens lunchtijd, bedankt hoor!

litebyte | 20-07-16 | 12:44

Maart 2017, onze laatste kans om uit het kalifaat te ontsnappen middels democratische middelen.

funkyd | 20-07-16 | 12:43

Eén ding is zeker: mijn volgende stem gaat naar die Omtzigt. De enige die het rampenkabinet tenminste op een verstandige manier de maat neemt.

whetherthouwouldbe | 20-07-16 | 12:39

Mooi, de kaarten liggen weer op tafel: Turkije definitief EU-exit-dictatuurtje, blijft voorlopig nog even fijn NAVO-cannonfodder-vriendje tot de pleuris uitbreekt natuurlijk, dan gaat de deur op slot bij Bulgarije. Resteert alleen de 5e colonne nog...?

automobilaterealist | 20-07-16 | 12:35

De gesprekken gaan door omdat.... russel de fake coup ondersteund, ervan wist, het gefaciliteerd heeft. Coudenhove Kalergie is in volle gang!

Klunhel | 20-07-16 | 12:33

Dit is een internetboodschap uit Ankara voor de vijfde colonne DENK en Dyanet: wacht met order 66 tot dat de Ottomaanse adelaar is geland, herhaal wacht met order 66 tot dat de Ottomaanse adelaar is geland

HetOorAakel | 20-07-16 | 12:33

-weggejorist-

TB2318 | 20-07-16 | 12:32

Slogra | 20-07-16 | 12:06
Hij maak m gewoon... :)

Lood om oud ijzer | 20-07-16 | 12:31

Turkije is versneld onderweg naar een mogendheid die hoort bij het Midden-Oosten, inclusief besnorde dicator, volkerenmoord (Koerden), schimmige deals (oliehandel met IS) en vervolging van en moord op andersdenkenden.

Donkersloot | 20-07-16 | 12:31

@Piet Karbiet | 20-07-16 | 12:08
Eerst maar eens de illegale bezetting van Cyprus opheffen. Dan praten we verder.
------
Dat die Turken ooit nog Noord-Cyprus opgeven kun je wel vergeten hoor. De gasten die daar nu wonen hebben er vrede mee, de Grieks-Cyprioten zijn er zo goed als allemaal vertrokken en andersom is dat ook het geval.
Het is volledig "verturks" op het ogenblik en je wordt er gek van alle Turkse kazernes en militairen.
Geef mij maar Grieks-Cyprus, een van de mooiste en vruchtbaarste eilanden van het Mediterrane gebied.
Heb er langere tijd gewoond.

A3an | 20-07-16 | 12:30

Ik denk dat er behoefte is aan politici die niet voortgekomen zijn uit de muffe rottende stilstaande kweekvijvertjes die nu gebruikt worden door de politieke partijen (luie studentjes die tijdens de studie al politiek actief zijn en na hun studie via het netwerk hun eerste stapje doen in de baantjescarrousel zonder ooit echt verantwoordelijkheid te hebben gehad in een fatsoenlijke baan). Ik denk niet dat als puntje bij paaltje komt, Pieter zichzelf buiten het partijkader plaatst.

Sans Comique | 20-07-16 | 12:30

Ben toch blij dat er nog steeds serieus wordt overwogen om Turkije toe te laten treden tot de EU. Je zou zo'n kans toch niet voorbij willen laten gaan. Turkije de parel van Europa die kunnen we gewoon niet missen.

Balupi63 | 20-07-16 | 12:28

Nederland zei NEE.tegen brussel en tegen oekraine.
2 maal NEE.
Brussel wordt niet gehinderd door kennis en verstand,maar door een gebrek aan realiteitszin.
Nederland zegt NEE tegen schurkye.maar brussel denkt alleen aan economische groei vanwege ons financiele piramidespel.
Ondertussen vallen de banken in italie en duitsland om.
loopt afrika via de lopplank van frontex vanaf het strand zo de boot naar europa op.
Time to Act.

medelmo | 20-07-16 | 12:27

Die hele Turkse toetreding is 1 grote afleidingsmanoeuvre. Erdogeit zit allang weer op schoot bij zijn allerbeste dictator billenmaat Puttin.

Radicalimero | 20-07-16 | 12:26

Mocht dit doorgaan dan zie ik dit als een oorlogsverklaring aan mijn als burger en zal daar dan ook naar handelen. Ik aanvaard dan geen enkel gezag vanuit de EU of Nederland.

zeefert | 20-07-16 | 12:24

Zo spoedig mogelijk een Nexit graag.

miff | 20-07-16 | 12:23

De Turkse Pearl Harbor waar Erdogan zo naar uit zat te kijken......
De draaiboeken voor de etnische zuiveringen lagen al lang klaar. Kijkt maar naar de snelheid waarmee Erdo de bezem door zijn kalifaat veegt.
De EU kijkt watertandend toe hoe Erdo met gemak van alle lastpakken afkomt.
Eens kijken hoe Timmerfranse en niet-mijn-minister-president-Rutte dit weer aan ons gaan verkopen.

spoilerfreak | 20-07-16 | 12:20

Manus Olie | 20-07-16 | 11:44
Ja asap! Ben bang met wat nu ook weer gebeurd dat als we te vroeg, de straat opgaan, dat we niet eens meer mogen gaan stemmen, als je toch ziet, wat men verzint,om de democratie zo snel mogelijk af te schaffen.

corbiere | 20-07-16 | 12:19

Vergeleken bij Erdogan is Poetin nog een lievertje.

Barbarous_Relic | 20-07-16 | 12:19

Mijn verwachting is dat Turkije volgend jaar het songfestival zal winnen.
Het jaar daarop ook.
En ook het daaropvolgende jaar.
En de burgers in de rest van Europa zullen daar geen vragen bij stellen.
Want dan zijn we al zo vergiftgd door propaganda en zelfcensuur dat we niet beter meer weten.
En Nederlanders (wie?) al helemaal niet.
Het Ottomaanse rijk komt naar je toe de komende jaren.

Dostranamus | 20-07-16 | 12:19

Dit is een grap, toch? toch? Alsjeblieft?

Rest In Privacy | 20-07-16 | 12:15

Dit is niet nieuwswaardig voor de NOS.

Schietmijmaarlek | 20-07-16 | 12:15

necrosis | 20-07-16 | 11:28
Heb gisteren met oudere duitser zitten praten, maar die generatie is geleerd, alles is beter dan nog een keer oorlog, dus die durven echt niet de boel op de spits te drijven.

corbiere | 20-07-16 | 12:14

@Dirk III | 20-07-16 | 12:06
Dirk, Boks! Woon al 50% buiten deze ellende. En moet helaas nog even blijven in NL. Maar met deze berichten kan je ervan uitgaan dat Mark_D_NL Fam lekker op dat andere plekje full-time gaat ondernemen en leven. En nee niet alles beter, maar ik ga niet leven onder dit knettergekke regime met op elke straat hoek een haatbaard en de kans om kapot gestoken te worden.

Mark_D_NL | 20-07-16 | 12:13

Hier kan je een petitie van de Christen Unie tegen Turkse toetreding of visumvrij reizen ondertekenen.

www.christenunie.nl/nl/turkije-petiti...

Niet dat ik nu opeens christelijk ben, maar alle beetjes helpen

Zeg het voort, zeg het voort

BonHomme | 20-07-16 | 12:12

Het zou ook in Nederland lekker opschonen hoor: alle zure babyboomers eruit! D66-rechters lekker thuis Astro-tv kijken voortaan en alle wegkijkende naieve leraren: doei.

de Voorzittert | 20-07-16 | 12:11

Het beste is natuurlijk de EU opheffen, maar tot die tijd: Turkije is geen Europeese land. (Net als Georgie) Dus geen lidmaatschap van de EU. Sowieso geen leden van de Organisatie voor Islamitische Samenwerking in de EU. nl.wikipedia.org/wiki/Organisatie_voo...
Dus ook Albanie niet. Voor dat land lijkt t me kiezen of delen. En ook broednesten voor Jihadisme als Bosnie en Kosovo nooit in aanmerking laten komen.

BlowingBubbles | 20-07-16 | 12:10

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 12:03

Nee. Je snapt niets van diplomatie.

De afgezant van Turkije wordt gewoon vertelt dat iedereen zich ernstig zorgen maakt in deze situatie over de mogelijkheden voor Turkije om te treden en dat deze situatie voor ernstige vertraging kan zorgen en misschien zelfs voor moeilijkheden in de goede en sterke relatie tussen Turkije en de EU.

Wat diplomatieke taal is voor 'Fuck you Erdogan zo kom je er nooit in en pas op want wij hebben nog wat stokken om mee te slaan'.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 12:09

Eerst maar eens de illegale bezetting van Cyprus opheffen. Dan praten we verder.

Piet Karbiet | 20-07-16 | 12:08

EU/Nato zijn de nieuwe nazi,s zelfs het nato symbool heeft best veel weg van een haken kruis.

Sjonie01 | 20-07-16 | 12:08

Als ik één manier mocht bedenken om de gemiddelde inwoner van de EU op de kast te krijgen en zowel woedend als bezorgd te maken, dan zou het deze move zijn.

Lewis | 20-07-16 | 12:07

Alle geitenwollensokken in Nederland zijn hiervoor verantwoordelijk. Die vinden allochtoontjes namelijk zielig en hebben de zieligste Nedeturkjes hierheen gehaald. En ze mochten hun paspoorten, hun eigen cultuur en gewoonten houden. En ze hoefden niet aan te passen zodat ze zich lekker thuis zouden voelen. Het grote gevaar komt van links. Kijk maar naar de moord op Pim Fortuyn.

LelyTekkel | 20-07-16 | 12:07

De westerse wereld heeft Turkije jarenlang met enorm veel welwillendheid bekeken en ook gesteund met enorm veel geld. En het door Attaturk gemoderniseerde Turkije leek ook enige tijd zowaar een modern land te worden. Met mensen die open staan voor redelijke argumenten, en voor projecten van samenwerking op velerlei gebied. Maar nu is daar Erdogan. Die in no time de erfenis van Attaturk vermoord. En die al doende een soort totalitaire dictatuur optuigt, dat zeer doet denken aan nazi-Duitsland en de heilstaten van Stalin, Mao en Pol Pot. Met voorposten in menig West-Europese stad. Waar al enthousiast met vlaggen gezwaaid wordt. En andersdenkenden worden geïntimideerd en ook verklikt. Erdogan is van plan om Europa in te lijven in het Groot Turkse Rijk. En de debielen in Brussel staan erbij en kijken ernaar. En zijn met al hun goedmens-wereldvreemdheid nauwelijks in staat om te zien wat voor hun ogen plaats vindt.

notamused | 20-07-16 | 12:07

Als Turkije bij de EU komt emigreert dit hele gezin inclusief bedrijf naar Australië. Die zijn blij met de centen en het werk wat ik daar breng in tegenstelling tot Europa die blij zijn met ruifvreters totdat de boel implodeert.
Ze zijn echt knettergek hier met zijn allen.

Dirk III | 20-07-16 | 12:06

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:27
@Lood om oud ijzer | 20-07-16 | 11:42

Lood om oud ijzer.

Slogra | 20-07-16 | 12:06

Magische woord: Amerikaanse Kernwapen op de Turks-Amerikaanse basis in Turkije, daarom zijn alle Eu leider zo onderdanig en steunen ze hem.

arzal3138 | 20-07-16 | 12:05

Ikdus | 20-07-16 | 11:21 Shrijf een referendum uit over een europeesche grondwet die de souvereiniteit van het land overboord zet, dan kiest het volk zelf wel voor de EU staatsgreep.
Complicatie: het volk trapte er niet in.

Hernoem de voorgestelde "grondwet" naar "verdrag" verander drie letters in het stuk om oprecht te kunnen spreken "over een heel ander document".
Sommeer op majestueuze wijze de stroman van dienst om te "tekenen bij het kruisje JP".
Nog even de RATtificatie door de applausmachine regelen
(dit lukt ongezien; ze lezen toch nooit een stuk)
EU grijpt staat.
Zeau doe je dat, althans zo deed EU dat.
Tegen artikel 93 van het wetboek van strafrecht van het voormalige land Nederland in.

EU schijnt lieden te willen doodstraffen die erop uit zijn om EU
te ontmantelen. (een ongefundeerd "schijnt" omdat ik het artikel nu niet terug vind)

hallevvezool | 20-07-16 | 12:05

De tent moet wel blijven draaien natuurlijk.

Bubbels Jackson | 20-07-16 | 12:05

@De Koreaanse Slet, maar de EU en de schaffende Mutti wil het wel, dus dat visumvrije in en uitvliegen van Turkse malloten gaat gewoon gebeuren

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 12:03

En maar vragen en vragen en maar debatten houden. Nee is Nee.Het past niet in een westerse samenleving.De democratie van de Turkije is de onze niet.Verre weg van dat alles.Het is niet alleen de doodstraf,die niet geduld word.Er zijn nog veel meer punten die op de i gezet moeten worden.En het worden er zo steeds meer.Het begint al hier in Nederland ,waar een moskee de ramen zijn ingegooid,omdat er iemand een vlag had opgehangen voor een geslaagd schooljaar.Het begint al dat een man zwaar mishandeld is die voor of tegen de Erdogan was ,dat alleen al.Ook hoe ze demonstraties houden midden in de nacht ,zonder een vergunning aan te vragen,en dan nog zaken vernielen en.No Way. Bovenop komt nog dat onze journalisten en de media aangevallen worden.Wat is dit ? Op Nederlands grondgebied.En zo zijn er nog velen dingen, die haaks staan voor een bijtreden bij de EU.Geef een reisverbod af voor de Turkije ,want die zijn van vakantiegangers afhankelijk.De Turkije heeft Europa net zo nodig .

altijdfeest | 20-07-16 | 12:02

dit verklaard tevens het onderdanig gedrag van de Europese regerings leiders, het mag alleen niet hardop gezegt worden

arzal3138 | 20-07-16 | 12:01

Koffers pakken dus. De EU is knettergek.

Mark_D_NL | 20-07-16 | 12:01

Erdogan heeft schijt aan de wereld hij heeft Amerikaanse kernwapen in zijn eigen land gestationeerd, dus dreigen helpt totaal niet, want die kunnen de Amerikanen nu echt niet meer weghalen, hij is er alleen maar sterker op geworden, en dat verklaard teven zijn gedrag

arzal3138 | 20-07-16 | 11:59

MarcS | 20-07-16 | 11:38

Tsja Marc. Je begrijpt er weer niets van. Erdogan krijgt helemaal geen +10 miljard per jaar en diplomatie is weldegelijk blijven praten zelfs met je grootste vijanden. Het heeft weinig zin om het op één na grootste leger in de EU te schofferen of om elke vorm van contact af te breken.

Het is precies daarom dat we met zijn allen moeten blijven hopen dat ministers van buitenlandse zaken scherpe diplomaten zijn en blijven.

Wie heeft trouwens het jofele optreden van Boris gemist?

Heerlijke vent. Maar volgens mij gooien ze hem onder de bus in deze positie.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:59

-weggejorist-

Assembled in NL | 20-07-16 | 11:58

De zelfvernietiging van het culturele erfgoed van Europa wordt onomkeerbaar door de toetreding van Turkije. Burgers verliezen hun laatste restje hoop. Sommige zullen dit continent verlaten. Anderen zitten in de val. Zij zullen zich organiseren. De geschiedenis zal zich herhalen.

heilgeil | 20-07-16 | 11:58

Turkije krijgt, als 18e economie ter wereld de meeste ontwikkelingshulp van de EU.
www.mo.be/reportage/welk-land-krijgt-v...

"Van de ruim vier miljard euro toetredingssteun (IPA) die tussen 2014-2020 beschikbaar is voor Turkije, gaat het meeste geld naar het bevorderen van mensenrechten en goed bestuur."
Hmm, bevorderen van mensenrechten en goed bestuur.
Je zou erom kunnen lachen als het niet zo in-en intriest was.
En dan heb ik het nog niet eens over de miljarden die Erdo krijgt van de EU om zijn vluchtelingenprobleem, veroorzaakt daar zijn woestijnreligie, dus waar wij niets, maar dan ook helemaal niets mee te maken hebben, op te lossen.

Tegelijk wordt er een gouden paleis gebouwd en een leger op de been gebracht wat straks op de poorten van het vrije westen bonkt en er is geen een gladjakker van een politicus die ergens een link legt, sterker nog, als ik die gluiperige gladde glibberaal van Koenders weer zie smuilbakkessen, dan denk ik dat er binnenkort wel weer meer 24-uursluiergeld richting Bosporus gaat.
Je kan dan wel een gouden paleis hebben, een gouden toilet is ook mooi, maar wat is nou een gouden toilet zonder gouden wc-bril?
Dat bedoel ik.

Cuyahoga | 20-07-16 | 11:57

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 11:33

Volgens mij begrijp jij mensen zoals Erdogan niet. Erdogan is niet en was nooit van plan om lid te worden. Dat past helemaal niet in zijn islamistische en nationalistische plan. De EU probeert met diplomatie Erdogan onder druk te houden maar die trekt zich echt niets aan van wat bureaucraten zonder politieke macht. En omdat Turkije NAVO lid is kan hij ook niet de Poetin-behandeling krijgen.

Maar vergis je niet. Erdogan loopt op glas ijs internationaal gezien en wat hij nu doet wordt gezien als 'uiterst zorgwekkend'.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:54

Een overleg om Turkije uit de NAVO te flikkeren lijkt me een betere stap. Daarna alle banden verbreken met de EU. Zolang Erdogan er zit gaan ze maar geiten neuken met IS.

Kapitein Stijlvol | 20-07-16 | 11:53

Schaamteloos.

NACademicus | 20-07-16 | 11:53

@A3an | 20-07-16 | 11:46

Hahaha. Inderdaad. Goed punt.

Stiller | 20-07-16 | 11:51

En CDA net doen alsof ze nu wel principes hebben, hahaha. Nee.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 11:51

- pfff, zegt wie?

MarcS | 20-07-16 | 11:42

Kom op zeg. Je leest bij elke berichtgeving over de turken: "eruit flikkeren, liefst gisteren nog", "never nooit niet toelaten in de eu", "hoge hek er omheen", enz enz.

Ik zeg, stel dat dat allemaal gebeurt, dan hebben we hier niets meer om over te kankeren. Nato? O, ze zijn er al uit. Eu? O, we hebben de onderhandelingen al gestopt. Wat overblijft is de turken in Nederland.

Stiller | 20-07-16 | 11:50

Hoe lang gaan wij dit gedrag als bevolking nog pikken,van de regering en de EU. Wij worden MOET WILLIG blootgesteld aan terreur, Duitsland, Engeland, Spanje, Frankrijk, Belgie, (www.metronieuws.nl/nieuws/buitenland/2... onze regering, met honderden doden en duizenden gewonden, alleen maar omdat zei een ideaal naar streven, terwijl wereld kundig gezien Europa de rustigste plek op aarde WAS.

arzal3138 | 20-07-16 | 11:50

In alle EU-lidstaten zie je dat politici meer hun oren laten hangen naar Brussel dan naar hun kiezers. De eerste afrekening heeft zojuist plaatsgevonden in UK. In oktober zijn er presidentsverkiezingen in Oostenrijk, en referenda in Hongarije en Italië. De EU zal schudden op haar grondvesten

Ludovic1764 | 20-07-16 | 11:49

Toetreden. Toelaten. Toegeven. Toestemmen. Toestaan. Toewijding. Toevloed. Toespitsen. Toetasten. En dan Toetakelen. Om te eindigen met Toevlucht zoeken.

Normpje | 20-07-16 | 11:49

Killing Fields 2.0

Piet Karbiet | 20-07-16 | 11:48

Gewoon toelaten.De EU zal dan het zelfreinigend vermogen (geheim knopje ook wel bekend als 'het volk') inschakelen, waardoor na verloop van anderhalf a twee jaar de EU blijkt te bestaan uit 1 land, namelijk Turkije. In dit land zullen dan allerlei bange MEP's asiel hebben aangevraagd. Vanwege faalbeleid en heringevoerde doodstraf zal het verblijf van de MEP's echter van korte duur zijn.

Heer Hugo de Waard | 20-07-16 | 11:46

Waarom zouden we zo tegen dictatortje Erdogan te keer gaan ?
Zo lang als die zo aan de gang gaat komen ze niet bij de E.U.,
good for us.
Iedereen hier is / was het er mee eens dat Irak, Libië, Syrië en dat soort staten in het M.O. en de Maghreb beter af zijn en waren met dictators die de zaak goed onder controle houden.
Dus in dat opzicht is het erg dubbel, niet ?
Nu jullie weer...

A3an | 20-07-16 | 11:46

Echter, het Turkse leger is volledig afhankelijk van westers wapentuig.

@Bolder | 20-07-16 | 11:38

Nee hoor. Dat was vroeger.

In an April 30 ceremony in Istanbul marking the start of construction on Turkey’s first assault ship, the TGC Anadolu, Erdogan said, “Our reliance on [defense imports] has decreased to about 40%, from 80% in 2002. Our target is to bring this down to zero at the centenary of the republic [in 2023]. We’ll not only be meeting our own needs, but we’ll also become the main supplier of friendly and brotherly countries.”

http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2016/05/turkey-erdogan-secret-economic-weapon.html#ixzz4EwNYW6HH

Stiller | 20-07-16 | 11:45

NEXIT please!!!

Manus Olie | 20-07-16 | 11:44

Erdogan, de vervloekte is een geboren angsthaas.Door iedereen
te ontslaan denkt hij zijn veiligheid te garanderen.
Dat kan. Maar er komt een dag dat hij of gewoon dood gaat of
vermoord wordt. Wat voor Turkije laat hij dan achter?
Dan breekt er een burgeroorlog uit en de Turken slachten
elkaar af. ER blijft geen enkele Turk over. I Have a dream.

Wistikniet | 20-07-16 | 11:43

De poorten van Wenen zijn doorbroken. De Erasmusbrug is ingenomen. De Brusselse EU-kliek is gereed voor de totale overgave. Want Koerden-moordenaar en IS-dictator (Turks arrondissement) Erdo is hun vriend.

Fijnstoffer | 20-07-16 | 11:43

Wanneer worden wij nou goddomme eindelijk eens wakker en komen we in actie? Waarom vertrouwen we nog op "vadertje staat"?

Mogen we al gaan stemmen?

ParaPiet | 20-07-16 | 11:43

Vergeet niet te vermelden dat al die duizenden ontslagen werknemers, zoals de leerkrachten, rechters, politie en de monddood gemaakt journalistiek, media ook nooit meer aan de bak komen. Vergeet niet dat het hele land ondertussen compleet onder deze 'zuivering'een toekomst ingaat waar MAO destijds in China heeft laten zien wat er gebeurd. Dit zal gaan leiden tot onderwijs alleen voor hen die islamitisch gestoeld is, islamitisch vrouwen gaat uitsluiten voor onderwijs en ontwikkeling, ze zijn allen nog nodig zoals eerder door ERdogan gesteld, nodig in de keuken en met ieder jaar een kind werpend.. En dat is geen reden voldoende om acuut dit hele zuiveringsproces en volle ontwikkeling naar een Sharia wetgeving af te keuren..

fikkieblijf! | 20-07-16 | 11:42

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:27
De gevolgen zouden weleens heel verstrekkend kunnen zijn, dus denk niet dat we dat winst kunnen noemen...

Lood om oud ijzer | 20-07-16 | 11:42

@Stiller | 20-07-16 | 11:39 - pfff, zegt wie?

MarcS | 20-07-16 | 11:42

De islamofascistische Turkse aap is al lang uit de mouw dus ik snap werkelijk niet waarom de EUSSR nog langer met Turkije zou moeten onderhandelen over 'toetreding'.

Reinaert | 20-07-16 | 11:42

De EU praat met een fascistische dictator die is geïnspireerd door Hitler en die zuiveringen doorvoert. De EU zegt hem volledige steun toe. Hebben de EU politici, Timmermans Koenders, Rutte en de hoge heren in Brussel, iets overeen misschien met de NSB?

Rheia | 20-07-16 | 11:41

@tres cool 11:33
En zo is het, geldt ook voor de ultralinkse ChristenUnie, zogenaamd eurosceptisch maar ons wel in het verdrag van Lissabon gerotzooid.

compitaal | 20-07-16 | 11:39

@MarcS | 20-07-16 | 11:33

Niet een doel. Maar eerder, zou je verwachten, een gevolg. Want blijkbaar is de turkse nato-lidmaatschap en potentiele toetreding tot de eu HET probleem. Hek eromheen, en klaar. Toch? Dan hebben we toch niets meer om op te kankeren. Of toch wel?

Stiller | 20-07-16 | 11:39

Als Turkije bij de EU word toegelaten... Emigreer ik naar Mars! Dan is het voor mij volkomen duidelijk dat deze wereld word geregeerd door en stel achterlijke... (Geen woorden voor)

am0rz | 20-07-16 | 11:38

Erdogan droomt van een Islamitisch wereld kalifaat waarbij hij de hoofd-rol vervuld:
www.franklinterhorst.nl/De%20Turkse%20...
Echter, het Turkse leger is volledig afhankelijk van westers wapentuig.
Dit in tegenstelling tot Nazi Duitsland, hier was alle technologie en wapentuig zelf ontwikkeld.

Bolder | 20-07-16 | 11:38

Turkije is een vijandige mogendheid. De sprinkhanenplaag van migranten en andere gelukszoekers is geheel en al georganiseerd in Turkije. Onder het toeziend oog van de Turkse politie en veiligheidsdiensten.
Die overigens net zo toeschietelijk waren bij het toelaten van jihadis naar IS gebied. En terug.
IS, dat mede door Turkije is getraind en bewapend. En in Turkije een belangrijke handelspartner had/heeft. Bilal Erdogan (de zoon van - ) heeft er een fortuin aan verdiend.
Turkije heeft met wapens van massaimmigratie de EU op de knieen gedwongen. Geholpen door te dreigen met burgerlijke onrust door de miljoenen turken in west Europa. En chantage met informatie die de Turkse geheime dienst MIT heeft over hooggeplaatste politici en bestuurders - al jarenlang is MIT bezig geweest die info te verzamelen (neem het dossier Joris Demmink en dat over stasimedewerkster Erika).
Erdogan is een schurk die al jarenlang bezig is met een bewust plan, gebruik makend van iedere leverage die hij heeft. Daar komen de amerikanen nu tot Hun grote schrik ook achter, nu Erdogan 50 kernwapens in gijzeling heeft op Incirlik.

Glasgow Argus | 20-07-16 | 11:38

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:27 - wie is men?

Daarnaast, hoezo werkt diplomatie op die manier? Als geen doodstraf een harde eis is, dan hoeft er niet gepraat. Maar u heeft gelijk, men denkt dat het zo werkt en effectief is. Voorlopig scoort Erdogan 10+ miljard per jaar voor zeggen iets te gaan doen. Dat geeft de burger geen moet, qua resultaat van de onderhandeling / diplomatie.

MarcS | 20-07-16 | 11:38

necrosis | 20-07-16 | 11:19
En nu maar hopen dat hij hem invoerd, het zou onze enige 'redding' kunnen zijn dat de toetreding niet doorgaat, want ja, links kan dit niet toestaan lijkt me zonder enorm gezichtsverlies.

mom van avezaath | 20-07-16 | 11:37

trEUrkije

El Rico Grande | 20-07-16 | 11:37

@ikdus: een EU staatsgreep heeft de UK net gedaan... ;-)
Het enige wat goed werkt.

ZwarteDag | 20-07-16 | 11:37

Kan zo maar dat dhr. Ömer Çelik asiel gaat aan vragen. Ook hij staat naturk op een lijst.

Musset | 20-07-16 | 11:37

Pastor Sippenhaft | 20-07-16 | 11:30
Weten ze, ja.
"Een volk met een volle maag is niet rijp voor revolutie", dixit Karl Marx.
Dat weten ze ook.

Notenkraker | 20-07-16 | 11:37

Als Turkije lid wordt van de EU hebben we te maken met een land dat net zo groot is als Frankrijk en Duitsland samen. Daarnaast met een zeer strategische ligging.
De invloed van Turkije in de EU gigantisch zijn en daarnaast ook nog eens bijna onschendbaar.

Zie onderstaande leuke link om de ware grootte van landen te meten:
thetruesize.com/#?borders=1~!MTU5NTk3N...

Raad_maar_raak! | 20-07-16 | 11:36

Het volk heeft macht. Dat vergeten de leiders en mensen zoals u blijkbaar steeds.

@Pastor Sippenhaft | 20-07-16 | 11:30

Stiekem zijn we beetje jaloers. Daar kiezen de turken voor erdogan en akp, en ze krijgen het ook. In Nederland stem je op wilders krijg je rutte, of stem je op samsom krijg je rutte. Maar gelukkig geeft dit ons 4 jaar lang kans om te klagen en kankeren. Je moet toch bezig blijven.

Stiller | 20-07-16 | 11:36

Ach, Hans van Baalen was gisteren in Oekraïne om daar met de locale dictator hetzelfde te regelen, dus in dat licht kunnen wij deze dictator moeilijk het visumvrij reizen onthouden zodat al die lange armen van Endeldarm straks deze kant op kunnen komen.

Osdorpertje | 20-07-16 | 11:35

Lüt üp! Düdülük würdt jülliü küntüür üük üüngüvüllün düür üün knükploüg

Charles de Batz | 20-07-16 | 11:34

Zolang alles onder het mom van democratie gaat, is het geoorloofd. Erdogan weet zich gesterkt door het volk: de coupplegers konden en kunnen niet op veel sympathie van de Turken rekenen. Zolang de doodstraf nog niet is ingevoerd, kan de EU misschien juridisch weinig doen om onder de gemaakte afspraken uit te komen. Dat neemt niet weg dat men in ieder geval de besprekingen kan opschorten totdat duidelijk is hoe de situatie in het land zich ontwikkelt. Maar de Turkijke-deal is kennelijk te belangrijk voor de politici. Niemand wil immers gezichtsverlies.

Mannes | 20-07-16 | 11:34

Vandaar gister die foto's van zuipschuit Juncker in Oekraine, is zich daar alvast aan het inwerken en genieten van de ansluss.

Flatuleerder | 20-07-16 | 11:33

Aardig ideetje, ik zie daar wel wat in, turkije supersnel EU lid maken voor wat leven in de brouwerij......
en dan is GS natuurlijk Verboten;
en dan 'ns kijken welke reaguurders in Verzet komen.
Eindelijk.

vliegende knorrepot | 20-07-16 | 11:33

Trouwens, wat heeft die Erdogan een oerstomme kop.

jochum1980 | 20-07-16 | 11:33

@De Koreaanse Slet, helemaal geen winst als Erdogan van de doodstraf afziet, heeft de EU geen gezichtverlies en kan alles nog sneller.

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 11:33

Allemaal lachen met dat CDA, maar zij zijn degenen die geen fatsoenlijke oppositie voeren omdat dat anders de PVV in de kaart speelt (ofzo). En die Omtzigt met zijn permanente staat van verontwaardiging trekt wel steeds zijn keutel in als er gestemd moet worden. Bovendien, het CDA is de hoofdschuldige aan alle religieuze uitzonderingsposities waar de islam nu op naar binnensurft. Dus zak er maar in gristengekkies, mijn sympathie zullen jullie nooit krijgen.

très cool | 20-07-16 | 11:33

@Stiller | 20-07-16 | 11:29 - sinds wanneer en in welke wereld is 'stil in de mediaas' een/het doel?

MarcS | 20-07-16 | 11:33

De EÜ-expansiedrift kent geen grenzen.

Uw Psychiater | 20-07-16 | 11:32

Wat dat Turkse volk en die idioten hier te lande, die ook van hun gezond niet weten willen of denken zal me jeuken, ze dienen met hun abjecte liefdesbetuigingen aan pedo- en geitenneuker Erdogan af te taaien, op te zouten en op te rotten, na inlevering van hun Nederlandse paspoort.
Nou WEG met jullie.
Vandaag nog als dat kan.

mallekater | 20-07-16 | 11:31

Op een zondag? Dat is een christelijke rustdag. Kon dit niet op een vrijdagmidda... oh, wacht.

Piet Karbiet | 20-07-16 | 11:31

Cuyahoga | 20-07-16 | 11:22:
Historia repetita est. Zei Tacitus 2 millenia terug al.
Van de geschiedenis wil blijkbaar niemand iets leren, zelfs niet als die geschiedenis maar 2 generaties oud is.
De zelfvernietigingsdrang des menschen, het is me wat. Tegenwoordig gaat het dus ook met enkel een gehandtekend papiertje.

Notenkraker | 20-07-16 | 11:30

Ome Gijs | 20-07-16 | 11:27
Het volk heeft macht. Dat vergeten de leiders en mensen zoals u blijkbaar steeds.
In eerste instantie via verkiezingen. En die zijn gelukkig aanstaande.
Verder zullen we zien.

Pastor Sippenhaft | 20-07-16 | 11:30

Wat zijn die domme Britten toch geschift dat ze zomaar een unie verlaten waar binnenkort dictatuur Turkije deel van uitmaakt. Wie wil dat nu niet.

Bertie Wooster | 20-07-16 | 11:29

Eigenlijk verdient de EU een vriend als erdogan wel...

Helaas zijn wij zelf uiteindelijk het grootste slachtoffer van alle toestanden

BozeHenk | 20-07-16 | 11:29

Flikker dat land vandaag nog, nee, gisteren nog de NAVO uit. Een hele hoge muur met de grens met Griekenland en Bulgarije graag.

@Tubantia83 | 20-07-16 | 11:23

Stel dat ze dat doen. Wordt het dan stil in NL'se media? En hier op geenstijl? Immers ze maken dan geen onderdeel van de nato, eu kunnen ze zowiezo vergeten.

Stiller | 20-07-16 | 11:29

De Europese burgeroorlog is een kwestie van tijd. Niet veel tijd om precies te zijn. Waarna de Europese leiders gaan vergaderen: hoofdthema: Dit zagen we niet aankomen.
Geen enkel signaal over wat er broeide kwam tot ons. Gelukkig gaf Erdogan een tip: Alle Eu kritische geluiden noteren van wie het komt en opsluiten. We weten wie er achter zit: Geert Wilders. Momenteel in de VS, we vragen om zijn uitlevering.

dijkbewaker | 20-07-16 | 11:28

Dit KAN niet waar zijn.
Het KAN niet waar zijn dat er serieus wordt onderhandeld over toetreding van een pure, fascistische en dictatoriale idioot als Hitler( sorry) Erdogan, nee, never nooit, op geen enkele manier kan men in Éuropa accpteren dat iemand als Recep in de EU wordt opgenomen.NEE, NEVER, NOOIT.
Donder op met je Erdogan, ga dáár wonen en val ons niet meer lastig met zijn en jullie fascisme.
Opzouten dus, Receppies bukslaven!!

mallekater | 20-07-16 | 11:28

Laat ze er maar bijkomen, zolang wij er maar uit gaan. Nexit.

niks mis mee | 20-07-16 | 11:28

komt erop neer dat als je als Turk niet teruggaat naar der heimaat je ongewenst bent dus allemaal mercedes vw bus ect ect voldouwen en toedeloe je voelt je toch geen NL er dus wat heb je hier nog te zoeken .geld natuurlijk niet voor diegene die zich wel NLder voelen maar dan lever je wel meteen je turks paspoort in .

rukkieduck | 20-07-16 | 11:28

Opvallend:
Merkel is opgegroeid in de DDR, hoefde nooit DDR kleding te dragen, had allerlei privileges dankzij haar familie en is nu een grote baas in de EU.
Wanneer stemmen de Duitsers haar weg?

necrosis | 20-07-16 | 11:28

Ja zo werkt dat in de diplomatie. Ik snap trouwens niet waar men zich druk om maakt.

De EU heeft al publiekelijk gezegd dat een mogelijk lidmaatschap van de baan is als Erdogan de doodstraf invoert. Winst toch?

De Amerikanen hebben al gezegd dat naarmate Turkije destabiliseert dat het NAVO lidmaatschap in geding kan komen. Winst toch?

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:27

Na elke Turkse provocatie zoekt Europa toenadering, gaat al zo sinds 2006.

compitaal | 20-07-16 | 11:27

Het begint gewoon serieus eng te worden hier!!

Hobbykip | 20-07-16 | 11:27

@pastor sippenhaft: dacht je nou echt dat je macht had? Nee dus, die zit in Den Haag en Brussel.

Ome Gijs | 20-07-16 | 11:27

Ik denk terug aan de staten-verkiezingen , men heeft de kans laten liggen ....... de VVD en D666 + winst voor CDA wat een blamage van hen die thuis zijn gebleven

witchmaster | 20-07-16 | 11:26

Turkije moet je boycotten. Het vrije Westen mag geen zaken doen met een fascistisch islamitisch dictatuur. De islam is de vijand van vrijheid, dus de islam is de vijand van het vrije Westen. Weg met de fascistische islamitische Turkije.

Wonderful-Life | 20-07-16 | 11:26

Zolang Erdogan's hartvriendin Merkel er is gaat het allemaal gewoon door

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 11:25

Natuurlijk komt de hele Balkan inclusief Oekraïne, maar zeker ook Turkije bij de EU want meer macht.

Ome Gijs | 20-07-16 | 11:24

De overeenkomst tussen de EU leiders en Erdogan is duidelijk. Ik snap het gelonk naar elkaar wel.
Gelukkig ben ik geen EU-er. Ik ben Nederlander.
Het zal niet lang meer duren voor dat het volk de EU voorgoed op z'n plek zet en Turkije definitief de deur wijst.
#wezijnhetzat

Pastor Sippenhaft | 20-07-16 | 11:23

Is de Turkse ambassadeur in Nederland inmiddels al tot ongewenst vreemdeling verklaard? Potverdorie, je zou alle AKP-getrouwen preventief gaan opsluiten. Inmiddels mogen Turkse academici ook al niet meer het land uit www.nu.nl/buitenland/4295874/turkse-ac... . Degenen die niet als de wiedeweerga terugkeren worden gewipt en als staatsvijand aangemerkt. Het staat er niet, maar het komt daarop natuurlijk wel neer. Het wordt tijd dat er actie tegen Erdogan wordt ondernomen. Flikker dat land vandaag nog, nee, gisteren nog de NAVO uit. Een hele hoge muur met de grens met Griekenland en Bulgarije graag.

Tubantia83 | 20-07-16 | 11:23

Gelukkig weten ze wat het volk wil. Anders zou je je toch afvragen wat er met ze aan de hand is. Hoe graag wil je dan uiteindelijk die opstand?

Marcello Christiani | 20-07-16 | 11:23

Misschien dat Pietertje nog eens lastige kamervragen kan gaan stellen aan Bertje Flapdrol over het al dan niet deelnemen van het Ottomaanse Rijk aan EU manifestaties...

Brulboei_61SB | 20-07-16 | 11:22

Weet je wie ook alle politieke tegenstanders, intellectuelen, leraren, kunstenaars, journalisten en iedereen die hem niet zinde liet oppakken en óók lid werd van een Groot Europees Rijk?

Cuyahoga | 20-07-16 | 11:22

Hoe pleeg je een EU "staats"greep?
Dat tuig in Brussel moet afgezet worden. Zeker omdat niemand voor ze gekozen heeft.

Ikdus | 20-07-16 | 11:21

Wanneer wordt de koning nou eindelijk ook eens mohammedaan? Met zoveel Turkse Nederlanders zou dat qua respect ook wel respecterend zijn, als het ware

hendrikjandetuinman | 20-07-16 | 11:19

Volgens de officiële regeltjes kan een land wat de doodstraf nog kent of weer opnieuw invoert geen lid worden van de EU.
Dus opbokken met die geitenneuker!

necrosis | 20-07-16 | 11:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken