Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fruns Tummermuns reageert op coup-poging

ongelofelijkeluldiejebentjezus.jpg's Lands denker des vaderlands heeft gesproken. En hoe. De kitscherigheid van zijn niet sluitende realiteitstoetsing is weer over level 9000. Het feit dat de eerste twee zinnen evengoed gelezen zouden kunnen worden als een aanklacht tégen een decennium lang Erdogan, zegt eigenlijk al genoeg over de staat van Frenskes morele kompas. Maar in al zijn deugforie stipt Timmermans eigenlijk iets zorgelijks aan. Ja, de Erdogan-regering heeft een democratisch mandaat, en die notie is nog veel gevaarlijker dan Erdogan zelf. Ook bejubelt Timmerfrans dat Europese Turken de straat op gingen. Maar is het niet wat zorgelijk dat zelfs Europa's Erdomons in de duizenden de straat op gaan als hij dat vanuit z'n bunker in Turkije Face-timet? En wat een gelul dat ze de straat op kwamen om de democratische rechtsorde te verdedigen. Ja, Erdo heeft een democratisch mandaat, maar van een functionerende rechtsorde is geen sprake. Ze gingen de straat op omdat tribaal-religieuze loyaliteit, en liefde voor een Ottomaanse strongman dat dicteerde. Iets met het verdedigen van de functionerende rechtsorde enz.

Reaguursels

Inloggen

Zien we zelfpijper en kasthomo Timmerfrans nog op de EU boot tijdens de Gaypride 2016?

stutz | 17-07-16 | 11:18

timmermans heeft niks meegekregen van wat een democratie zou moeten zijn.

pedro300 | 17-07-16 | 09:47

We stoppen hem een veer in zijn reet en laten hem op de dam los.

succesvol | 17-07-16 | 09:12

-weggejorist-

Nietnagel | 17-07-16 | 09:00

Verrek, alweer dubbel.
Laptop stottert.

mallekater | 17-07-16 | 08:27

Frans Timmermans raakte met zijn tong bijna de blinde darm van Recep.
Kwestie van oefenen----dagelijks---een uurtje of wat.

mallekater | 17-07-16 | 07:45

-weggejorist-

mallekater | 17-07-16 | 07:45

Timmerfranz, de Janker des Vaderlands.

Breinbrouwsels | 17-07-16 | 06:42

Ik krijg altijd spontaan braakneigingen en ontlastingsdrang als deze fat fuck zijn narcistische bek open trekt.
Ik walg zo van dit sujet dat spreekt alsof hij voor het hele europese volk spreekt terwijl hij alleen zijn eigen agenda predikt en die van zijn groepje EU mede dictators
Hij is niet eens gekozen dus wat geeft HEM het recht om te spreken namens het europese volk?
Ik word hier zo ziek van.
Wij kunnen ons alleen maar uiten op internet maar hij krijgt airplay om zijn ongewilde onzin uit te kramen voor ieder die het horen maar vooral niet horen wil.
Wanneer komt hier ooit een einde aan?

klinkklaar | 17-07-16 | 06:22

2745 Rechters binnen 8 uur ontslaan. Je zou haast zeggen dat het gepland was. De oorzaak van zoveel doden krijgt onze Negering binnen 2 jaar nog niet voor mekaar. Je zou haast denken dat het in scene gezet is. Maar ja, ik hoor al de hele dag op de journaals dat hij democratisch gekozen is. Democratie is de trein naar zijn einddoel. Gelovigen zijn soldaten, bla bla bla. Helaas de werkelijkheid, maar ik hoor het nergens terug op de nieuwszenders.Dit continent is verloren. Triest maar waar.

Tikkie Terug | 16-07-16 | 23:20

Dat Allahu Akbar gebral lijkt steeds meer op een wedstrijd wie de beste vervanger van Heil Hitler uit de strot weet te persen.

Nelis SplitBloes | 16-07-16 | 23:14

Eerst al die klerezooi hier naar binnenlaten en vervolgens krokodillentranen gaan huilen als het zwaar fout gaat. Ik heb het echt helemaal gehad met politici zoals Timmerlul en Arrogander. Ik kan hen en hun soortgenoten niet meer luchten of zien. Ik rouw wel in stilte voor al die Fransen die zijn omgekomen door de zoveelste kutmoslim die ze nooit binnen hadden moeten laten in ons mooie Europa. Tijd voor Trump, Wilders, Le Pen en die gast in Oostenrijk om (minister)-president te worden. Alleen dan gaan we misschien komen tot iets wat lijkt op het begin van oplossing.

Banana008 | 16-07-16 | 21:46

Ik heb het gevoel dat we met zijn allen in een vieze oorlog worden gesleurd.
Onze leiders weten het niet meer. Ze maken er een puinhoop van.
Oorlog voeren, hopen dat ik overleef en opnieuw beginnen. Wereldbevolking zal wel flink uitgedund worden.

Tip:
De Franse regering heeft mensen opgeroepen om te vechten tegen terrorisme. Politie is daar uitgeput.
Tip:
Misschien dat die gekkies die de hele dag pokemonspoken aan het vangen zijn mee willen vechten. :P
Die gaan schreeuwen om hun moeder als ze in plaats van Pekatchu een grote radicale moslim met mes voor zich zien staan.

luto | 16-07-16 | 21:07

Democratie... het vloekwoord van 2016.
Graag niet meer te gebruiken door politici.
Ze hebben grote mond over democratie, maar met de uitslag van een referendum van april daar vegen de heren hun reet mee af.

luto | 16-07-16 | 21:00

Junkerfrans zal zich helemaal suf hebben gefapt toen bleek dat de coup was mislukt. Dictators steunen dictators, zo gaat dat binnen de EÜ.

Uw Psychiater | 16-07-16 | 20:38

Foute man met waanvoorstellingen, grondwettelijke democratie is in geen geval 2000 journalisten in de kerker gooien, en 2750 rechters uit hun functie zetten. Evenzo IS ondersteunen door brandstof in te kopen en de Koerden uit te moorden. Timmermans acht dit alles grondwettelijke en democratisch de opgepoetste socialist, is volkomen de weg kwijt. En dient per direct uit zijn ambt te worden ontheven, voordat hij nog meer schade aanricht met z'n gebral en nagemaakt huilpartijen in Europa.

Goedverdoemme | 16-07-16 | 19:54

In correct Nederlands zou dit zijn: 'reaguurt'.

Rest In Privacy | 16-07-16 | 19:40

Weer ontzettend mooi gesproken door die stijve pratende lul.
En de emotie die erin zit velen zullen er tranen van in de ogen krijgen en een blos op de wangen van schaamte.

Toontje-lager | 16-07-16 | 18:59

Hoe krijgt untermensch Timmermans de woorden "democratisch gekozen" uit zijn strot en toetsenbord. Walgelijk. Drie miljard van ons zuur verdiende belastinggeld hebben Frans & EU-consorten al overgemaakt naar deze gevaarlijke dictator. Minder minder minder.

Rest In Privacy | 16-07-16 | 18:26

Hoe krijgt untermensch Timmermans de woorden "democratisch gekozen" uit zijn strot en toetsenbord. Walgelijk. Drie miljard van ons zuur verdiende belastinggeld hebben Frans & EU-consorten al overgemaakt naar deze gevaarlijke dictator. Minder minder minder.

Rest In Privacy | 16-07-16 | 18:26

Wel goed opletten Fransie. Kort na het neerslaan gaat Erdogan Full force anti democratisch te werk. Ihkv never waste a good crises direct de rechterlijke macht met honderden tegelijk ontslaan, de legertop ruimer dan ruim schoonvegen, de doodstraf invoeren want dan ben je er voor altijd vanaf en een machtige oppositie leider demoniseren zodat die ook niet meer mag meedoen. En de domme Turken willen alleen maar horen dat het Turkije nog groter maakt, proest, en goed is voor de fascistische Islam. Arme grote minderheid met hersenen en een mooi hart. Ze zitten opgesloten in een Islamo fascistisch land en moeten bukken voor het geweld.

Graaier | 16-07-16 | 18:09

Als democratie zo belangrijk is, waarom luisteren de leiders in NL dan zo slecht?
Leuk democratie, maar als je in Turkije tegen stemt zul je nooit meer daglicht zien. Ja lekker democratisch...
Maarja, de EU kan natuurlijk moeilijk een duim omhoog geven voor de tegenpartij, snap ik wel, alles moet hier politiek correct gaan, en zeggen wat je echt denkt is alleen voor Wilders weggelegd.

fredjuhh | 16-07-16 | 18:06

Grappig. Vervang in zijn tweet het woord Turkije door Nederland, en het leest best wel actueel.

SaintNick | 16-07-16 | 18:05

In het begin van de coup was Rutte alleen nog maar geschokt. Kerry kon nog niets zeggen. Pas toen ik 's nachts las dat obama de kant koos van Erdogan wist ik dat de coup was mislukt. Ik vraag me af wat de reactie zou zijn geweest wanneer de coup wel was gelukt. Ik vrees een totaal andere reactie. Allemaal onbetrouwbare klootzakken.Ik snap die domme Turken niet met hun Erdogan. De man is zelf niet eens een Turk. Hij is alleen maar uit op de vernietiging van Turkije. Hij wil een Soennitische staat. Turken interesseren hem geen ene hol.

metdedag | 16-07-16 | 18:04

de doodstraf willen ze ook weer invoeren en Frans juicht voor de democratie. Wat een intense engnek. De man is zo fout.

Dutchbeaurouge | 16-07-16 | 17:54

2745 rechters ontslagen, in minder dan 24 uur tijd, je zou bijna denken dat het lijstje al klaarlag.

enigmafan | 16-07-16 | 17:43

Frans Timmermans, de dramaqueen en fantast, vindt dat de democratisch gekozen regering in Turkije moet blijven.

Frans, neem je eigen woorden serieus. Niemand heeft jou namelijk gekozen. Wat een farce dat juist jij over democratie begint. Wees een vent en stap op!

Bakkerijtje | 16-07-16 | 17:32

Timmerfrans is in zijn jeugd vermoedleijk vaak op zijn bek getimmerd. Nu timmert hij terug.

heilgeil | 16-07-16 | 17:28

Zo, iedereen weer z'n hart gelucht? Mooi! Ongeacht onze mening over Frans Timmermans, mochten wij die überhaupt hebben en trachtend zelfs enige schijn daarvan nu te vermijden, kan hij gewoon niets anders zeggen. In zijn positie is het politiek onmogelijk en dodelijk om na deze mislukte staatsgreep hem te horen zeggen dat hij het jammer vindt dat Erdogan niet gewipt is. Hij moet nog (duistere) zaken met hem doen. Natuurlijk, ware de coup geslaagd, dan had Frans scenario 2 ter hand genomen en in de trant van: Het Turkse volk heeft de verstandige keuze gemaakt door de militairen te steunen om gezamenlijk Erdogan te verdrijven. Na het terugkeren van de rust en stabiliteit in het land zal de EU zo spoedig mogelijk contacten leggen met het nieuwe regiem, teneinde de democratie en de veiligheid in de regio te waarborgen. En zo kunnen wij nog wel enige A4'tjes volkalken. Geloof maar dat er bij dit soort gelegenheden het andere verhaal altijd al klaar ligt.

Een vrije paling | 16-07-16 | 17:27

Wat zouden de wereldleiders gezegd hebben, als de coup in Turkije was geslaagd (?), wat denkt u. Echt?
Welke tekst hadden ze klaar liggen om de nieuwe leiders te benaderen (?); dat er nieuwe democratische garanties moesten worden nagekomen, waarschijnlijk, maar alleen om de reden, dat zij op de gewone manier hun relatie met Turkije overzichtelijk en voorspelbaar konden houden.
Zo doen ze 't toch ook met de Egyptische leider Sisi?
Met democratie als 't kan.
Maar als 't niet met democratie kan, dan 'gewoon' met 'n dictator.

Der Paulie | 16-07-16 | 17:26

Heeft Tümmerfrüns Juncker nu al eens naar buiten geduwd?

Bolder | 16-07-16 | 17:09

@Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 12:56
Potentaatjes?
Dan toch op zijn minst: "criminele potentaten en volksmenners van het meest erbarmelijke allooi".

Pieter V | 16-07-16 | 17:07

@jemagookniksmeer | 16-07-16 | 16:59
Hitler had ook democratische legitimiteit...

La Bailaora | 16-07-16 | 17:04

Timmermans na mislukte aanslag door Von Stauffenberg: God zij dank: democratie in Deutschland hersteld.

Rest In Privacy | 16-07-16 | 17:04

@Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 16:31
Putin is een harde. Hij heeft met harde hand Grozny terug in lijn gebracht. Het waren keiharde moslim terroristen daar. Beslan zeker vergeten? Al die dode Russische kindertjes?

Na het met harde hand ingrijpen is de rust volledig teruggekeerd. Moslims begrijpen alleen maar een harde hand. Nu lopen ze zelfs aan de leiband van Moskou en Grozny is weer in opbouw. Had ie het niet gedaan waren er nog veel meer aanslagen en dus dooie Russen gevallen. Dan weet ik wel waarvoor te kiezen: hard aanpakken dat Grozny.

Met Putin aan de leiding waren de aanslagen in oa. Nice van eergisteren niet gebeurd. Dat komt omdat ie nooit zo'n massa immigratie had toegestaan.

Het is een harde man, iemand die geen stinkende wonden maakt. En iemand die zijn volk verdedigt.

Het is echt waarlijk wonderbaarlijk dat mensen Putin durven te vergelijken met een moslim terrorist ala Erdogan. En dan ook nog verkeerde vergelijkingen gaat aanbrengen.

La Bailaora | 16-07-16 | 17:03

@Stormageddon | 16-07-16 | 12:53

Inderdaad, het academisch misvormde criminele tuig.
Opgeblazen ego's die zich zelfs niet kunnen voorstellen het ooit mis te hebben.

Pieter V | 16-07-16 | 17:02

@Kapitein Stijlvol | 16-07-16 | 12:52

Naïviteit? Zeg maar gerust gore smeerlapperij van die Timmermans en daar kun je André van Duin toch echt niet mee associëren.

Pieter V | 16-07-16 | 16:59

Frenske heeft helemaal gelijk. Het Erdogan regime heeft democratische legitimiteit. En de rechtsstaat is door het min of meer democratische regime grotendeels afgeschaft.
Maar on Europa os de rechtsstaat door een ondemocratisch regime afgeschaft. Dus mag Frenske als utieme ondemocratisch benoemde vertegenwoordiger van onze dictatuur wel werst zijn hand in eigen boezem steken.
In plaats van in andermans portefeuille.

jemagookniksmeer | 16-07-16 | 16:59

Een ondemocratisch gekozen uitvreter die iets zegt over de democratie. Ik heb zo hard moeten lachen dat ik nu pas kan reageren.....

eu=shit | 16-07-16 | 16:57

Ik heb geen verstand van facebook maar hoe kan het dat er bij de ´tweet´ van timmermans over Nice op facebook, een timestamp (14 juli om 21:26) staat van voor de aanslag ?

byzantium1453 | 16-07-16 | 16:53

Fruns kan lekker de terig krijgen.
Een van de oorzaken van alle Europese ellende.

Maurits_B | 16-07-16 | 16:51

De Turkse bevolking heeft de opstand neer geslagen.
Maar dat lijkt veel democratische reaguurders hier niet, zij bepalen wel even wat goed is voor de Turken.
Wat ik persoonlijk van Erdo vind doet er niet toe.

botbot | 16-07-16 | 16:42

Had iemand iets anders verwacht? De dictators van de EU en van Turkije zij heel goede maatjes die graag samenwerken om de bevolkingen tot hun horigen te degraderen, monddood te maken en de democratie af te schaffen.
Daarom moeten wij ook door de islam worden bezet volgens de EU-dictators en hun handlangers zoals Juncker, Timmermans, Schultz, Merkel, Rutte en vele andere democratie hatende volksverraders.

Allemaal onderdeel van het door de EU-dictators omhelsde misdadige Coudenhoven-Kalergi plan.

Pieter V | 16-07-16 | 16:39

catomar | 16-07-16 | 15:36
Je hebt gelukkig gelijk.
Niet alle vrouwelijke reacties zijn hetzelfde.
Maar je herkent de teneur.
Veel vrouwen zijn risico-vermijdend, en gaan dan ook vaak tegenspraak uit de weg.
Op korte termijn, en om de in stand te houden sfeer zeer begrijpelijk, zolang ze niet weten dat je met 'beschaafde ruzie' veel verder komt.
Ga maar na (gewetensvraag); met hoeveel vrouwen weet jij, dat je op ontspannen manier van mening kunt verschillen, en zij niet in de modus van rancune schieten. Meestal zoeken ze de glibber van voorgewende vriendelijkheid als strategie. (dan hoeven ze niet eerlijk te zijn)
Ik ben zeer positief over vrouwen, maar meestal moet je ze helpen met eerlijkheid en van mening kunnen verschillen zonder dat 't spanningen oplevert.
Maar als 'n heel volk in de grote getallen 'in de toneelstukjes tegenover elkaar' blijft hangen, gaat 't land aan politieke correctheid naar de klote.

Der Paulie | 16-07-16 | 16:32

Tummerfruns is een hansworst die halal wil zijn.

Schoorsteenveger | 16-07-16 | 16:31

@La Bailaora | 16-07-16 | 15:49

Grozny.. die stad is met de grond gelijk gemaakt. Alles verwoest. Het gaat mij niet om wie tegen wie, maar om de gebruikte methoden.
.
Media.. diverse journalisten vermoord en vervolgd. Redacties vervangen of onder druk gezet.
.
Sorry, ik ben erg tegen de oorlogshitserij jegens Rusland maar laten we elkaar geen lulletje noemen. Putin is een dictator/kgb junta leider en geen braafje.
.
Op basis van eerdere interacties had ik u hoger ingeschat. Het ene kwaad maakt het andere niet goed.

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 16:31

Kunnen we dat hele zootje in Den Haag niet verbannen naar Turkije, het is toch zo'n mooi democratisch land en nog mooi weer ook. Win-win situatie.
Volgens Nostradamus komt er een oorlog die 27 jaar zal duren. Vrees dat we bijna aan het begin van deze oorlog zitten.

poisonivy | 16-07-16 | 16:29

Niet verassend, Timmermans heeft immers affiniteit voor dictatorschap.

StarFox | 16-07-16 | 16:11

in Rotteerdostan is momenteel een horde rode vlaggen aan het demonstreren tegen wat eigenlijk en waarom hier in Nl?

fikkieblijf! | 16-07-16 | 16:03

Bert-Bus | 16-07-16 | 13:03
Ik denk dat Timmerfrans het heeft aangekeken, beoordeeld en de conclusie heeft getrokken dat hij het niet negeert maar er wat tegen gaat doen omdat de referenda een stap te ver waren en een onbetamelijke aanval zijn om het bestel kapot te maken via verraderlijk onterecht handelen wat noopt tot het nemen van directe actie.
De aanstichters van die referenda kunnen volgens Timmerfrans hun borsten natmaken.
Wat een crap, men kan ook te ver gaan, denkt hij vast.

Gerard Leeflang | 16-07-16 | 15:49

@Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 15:14
Ja, een gotspe. Grozny erbij halen en niet begrijpen dat Rusland daar streed tegen moslim-extremisten, het omgekeerde van Erdogan, die moslim-extremisten steunt (er zelf een is).

En dan ook nog foutief roepen dat Putin de binnenlandse pers aan banden zou leggen. Klopt niets van, anders zou de Moskou Times (=westers propaganda blad) allang niet meer bestaan.

La Bailaora | 16-07-16 | 15:49

@ben kokhals
Ik buig voor uw perceptieve vermogens

Accident_Prone | 16-07-16 | 15:48

Der Timmerschwanz is soooooo fucking fake.

Really? | 16-07-16 | 15:48

@fukallahalhollandi | 16-07-16 | 15:21 ""General Directorate of Security asks the citizens to report any social media propaganda accounts that support the coup to them…"
.
Wow... Dat wordt een ware heksenjacht. Ben benieuwd hoe lang de "westerse" regeringen die Erdogan blijven toejuichen met zijn vervolging van de oppositie. Gezien de heersende hypocrisie zal dat wel eens heel lang kunnen zijn.

ben kokhals | 16-07-16 | 15:47

@Accident_Prone | 16-07-16 | 15:20 "Timmermans heeft geen nek."
.
Hij staat ook wat stram voorover geknikt als hij opgewonden raakt. Als iemand die veel te lang in een zetel heeft gezeten en/of langdurig met een diepe buiging de macht heeft gezoend :)

ben kokhals | 16-07-16 | 15:41

Der Paulie | 16-07-16 | 15:18
Niet alle vrouwelijke reacties zijn hetzelfde beschaafde macho man.

catomar | 16-07-16 | 15:36

-weggejorist-

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 15:33

-weggejorist-

Klunhel | 16-07-16 | 15:31

Timmerfrans, Juncker, Merkel en Obama; steunen Erdogan, die de doodstraf in gaat voeren.LOL
Hahaha ik lach me rot, who sleeps with dogs, ends up with flees.
En van geiten krijg je de meest gore wormen. Die tieren welig daar in de darmen waar Erdogan zijn dictatoriale leuter in roert.

Crufty | 16-07-16 | 15:25

Rutte heeft een bochel.

Accident_Prone | 16-07-16 | 15:22

-weggejorist-

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 15:21

Timmermans heeft geen nek.

Accident_Prone | 16-07-16 | 15:20

Bill Cosby | 16-07-16 | 14:39
De identiteit ontlenen aan onderwerping is op termijn een garantie dat een aantal moslims masochistisch-sadistische persoonlijkheidsstoornissen oplopen. Zo'n wasknijper in je hoofd heeft natuurlijk gevolgen voor je karakter dat maar niet uit 't ei kan komen. Culturele denkbeelden werken altijd door gedeeltelijk de natuurlijkheden te onderdrukken om accenten te kunnen leggen op andere aspecten; zo worden in alle maatschappijen 'typische' representanten van 'n cultuur, geloof en tijdsgeest gemaakt. Meestal engerdjes. En ja, de andere monotheïstische geloofsdictaturen zijn kwalitatief beter als denkmallen waarin mensen geperst worden; zeker als je je uit die frames weet te bevrijden. Maar zodra 'n nieuwe generatie opgroeit zonder modellerende groeipijnen, worden 't naïeve opportunistische kwezels die zich als makke schapen laten intimideren door de bruten van 'n geloofscultuur. Geestelijke karaktervorming vereist dus ook ingrijpen met 'n bepaald stramien. 'We' hebben de uitdaging, en de bestrijding van islamofascisten nodig, om ons eigen karakter mee te vormen; we moeten intolerant zijn tegenover de intoleranten; we hoeven niet van iedereen te houden, en respect toon je door de dogmatische anderen te irriteren en zelfs te kwetsen. Geen toedekking van de verschillen om de lieve vrede dus; maar stevige kritiek leveren en positieve ruzie maken. Dat heet dan kunst en beschaving. Dan wen je zelf, en wennen anderen aan verschillen tussen de mensen ne krijg je 'n democratische instelling, omdat je dan 'n ander accepteert zónder 't met die ander eens te hoeven zijn. Vertel dát aan je moeder of 'n willekeurige dame en ze kijkt je vervreemd aan; 'wat?, is ruzie maken en agressie tegen intolerantie tegen engerds positief (?)' En dan moet je zeggen; 'Ja, ookal vind je dat minder 'gezellig'; tóch moet er regelmatig openlijk van mening worden verschild en moét er gekwetst worden; juist om 't respecteren te oefenen'. En aan hun vrouwelijke reactie kun je zien dat ze 't meestal niet met je eens zijn. Dáár ligt de reden waarom zoveel mannen ruggegraatloos zijn (en dan maar hun mond dicht houden); want er moet vanavond nog gezellig geneukt kunnen worden.
Waardoor gaat onze Westerse democratie eventueel ten onder (?), als de mannen te kwezelig zijn, en geen weerwerk meer kunnen bieden aan hun vrouwen, en dus ook niets meer durven tegen de primitieve islamieten.
Er is meer beschaafde macho nodig tegen primitieve macho's.

Der Paulie | 16-07-16 | 15:18

Hier een politicus die het probleem benoemt waar de politiek correcte cosa nostra zo hardnekkig niet over spreekt, de psychisch gestoorden, de morele autisten, de ethisch debielen, de wegkijkers en goedpraters, de knuffelaars van terreur en stompzinnigheid, de mafkezen die ons willen verkopen dat islam een religie van de vrede is: www.youtube.com/watch?v=SNtGGFJOmYs

notamused | 16-07-16 | 15:16

@La Bailaora | 16-07-16 | 14:04

Van minister-president naar president, onderwijl het ambt van president uitbreidend.
.
Zuidoost Turkije slachting of Grozny.
.
Het steunen van rebellen in soevereine buurlanden.
.
Het aan banden leggen van binnenlandse pers.
.
Neuh, dat vergelijk laat zich over vele assen trekken. Gotspe, i think not.

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 15:14

Laat die lui toch, als ze het fijn vinden onder die baviaan te leven hun keuze. Ok af en toe de social media op zwart, who cares lekker rustig.

Kwatz | 16-07-16 | 15:12

Overigens, ik ben altijd pro-Westers geweest, maar de laatste jaren zijn mijn ogen open gegaan en Putin (al is het een rotzak als het nodig is) is een leider die een land nodig heeft in dit soort tijden. Als wij iemand zoals hem hadden, was Ede ook rustig. Ik wil het maar even zeggen.

dildona | 16-07-16 | 15:12

Fransje is op dezelfde democratische manier gekozen als Erdogan, dus ik begrijp zijn steun aan hem.

IslamPislam | 16-07-16 | 15:10

@ Bill Cosby | 16-07-16 | 14:39
Japan voor WO II indoctrineerde de kinderen op exact dezelfde manier als er in veel moslimlanden wordt gedaan. Gevaarlijke ontwikkeling. Lijkt niet meer te stoppen die trein, dus we zullen over een flink aantal jaren de Russen dankbaar zijn als ze ons uit de brand helpen. Ja de Russen, die zijn als enige nog helder bezig, al wordt ons wijsgemaakt dat dat de kwaaien zijn. Zie ook de hele heldere toelichtingen van Poetin over betrokkenheid bij Isis en hoe Isis zo makkelijk aan wapens kon komen (te vinden op jubtub).

dildona | 16-07-16 | 15:10

Waarom moet ik toch denken aan Marinus van der Lubbe, de gekozen kanselier Hitler en SA bruinhemden in de straten om de Duitse democratische rechtsstaat van 1933 te verdedigen? Aan welke kant zou ons Franske en zijn EU maatjes toen hebben gestaan.

batvoca2 | 16-07-16 | 15:08

@Lupuslupus | 16-07-16 | 13:48
Ik kan het alleen maar met u eens zijn.

Ik waag me normaal niet in het Open Riool FB genaamd, maar voor Timmerfrans heb ik zowaar een uitzondering gemaakt. S 'mans domheid worden slechts geëvenaard door zijn ijdelheid. Ik heb de man fijntjes gewezen op het feit dat zijn woordenkennis wat mag worden bijgeschaafd d.m.v. een woordenboek om hem daarna door te verwijzen naar de volgende link zodat hij wat stof tot zich kan nemen omtrent Erdo-engerd.

www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land...

Verder heb ik zodanig kotsbeu van alle streepjes-Turken die zich maar niet weten te gedragen. Waarom donderen jullie niet allemaal lekker terug naar Turkije als het daar zo'n paradijs is? Kunnen de normale mensen hier ook weer verder met hun leven en land. Dank u.

Sjefke7807 | 16-07-16 | 15:08

Op 1:55, "dit is een zaak van ons allemaal". Lijkt weer wat gematigd, want wij begrijpen dan "dit is een zaak van alle mensen". Maar let op hetgeen hij erachteraan zegt: "van de Ummah". Ummah betekent Islamitische gemeenschap (wereldwijd). Zelfde als de vraag die aan vele islamieten werd gesteld ten tijde van de Twin Towers "wat vindt je van de aanslagen? Antwoord doorgaans iets in de trant van: "je mag onschuldige mensen niet vermoorden". Wij horen dan dat die persoon vindt dat je die aanslagen niet had mogen plegen, maar hij bedoelt dat enkel gelovige moslims onschuldig zijn, en geeft dus de facto geen enkel antwoord op de vraag, oftewel het doet hem werkelijk niets dat die aanslagen gepleegd zijn.Verder zeg ik niets anders wordt ik weer gejorist terwijl ik enkel observeer. Mensen denk na waar we naartoe gaan, kijk het filmpje goed en luister naar wat ze roepen, allemaal (ik zie Turken, Marrokanen en andere Afrikanen) samen tegen het Westen en alles wat naar het Westen riekt (militaire coup die secularisatie voor zou staan).

dildona | 16-07-16 | 15:04

Lupuslupus | 16-07-16 | 14:33
In diezelfde bijbel staat: Dat er vele valse profeten (Mohammed) zouden opstaan na hem(Jezus). En u heeft gelijk... De profetieën van de bijbel worden in versneld tempo bewaarheid(zal ik verder niet op ingaan).
Ik ben zelf (nog)niet gelovig, maar het valt me wel op! een troost is dan de volgende tekst(denk aan Juncker, Rutte, pechtold, Merkel, enz): Wee degenen, die het kwade goed heten, en het goede kwaad; die duisternis tot licht stellen, en het licht tot duisternis; die het bittere tot zoet stellen, en het zoete tot bitterheid!
Wee degenen, die in hun ogen wijs, en bij zichzelven verstandig zijn!
Wee degenen, die helden zijn om wijn te drinken, en die kloeke mannen zijn om sterken drank te mengen.

En zo kan ik uren dit soort teksten uit de bijbel citeren.... Wonderlijk maar waar... het geeft echt te denken.

oh nee niet weer | 16-07-16 | 15:02

Gadverdamme, die timmermans...
Wat is de pvda toch een walgelijke partij... het zegt helaas veel over de nederlanders dat die partij altijd zo groot is geweest (en dat ze nog steeds net zoveel macht hebben als toen ze over de 30 zetels hadden).

Slipsnifter | 16-07-16 | 14:53

Met misschien een paar duizend militairen een coupe plegen riekt naar een slecht theater stuk waarbij andere doelen dan een leuk avondje uit worden nagestreefd. Kortom, ik vermoed dat Erdo de coupe heeft gefaciliteerd om zijn doelen te verwezenlijken: politieke tegenstanders opruimen en en passant de Koerden uitmoorden, de greep op Turkije verstevigen, als zgn bijna slachtoffer de EU steviger tegen de borst drukken want ja Erdo is democratisch - gelijk Hitler - gekozen.

Frits1888 | 16-07-16 | 14:51

@ Bill Cosby | 16-07-16 | 14:39
+1

telelezer | 16-07-16 | 14:47

Deze door Erdogan zorgvuldig georchestreerde coup heeft maar één doel: de machtsuitbreiding van één persoon.


Heel handig om jezelf op deze manier een vrijbrief te geven om je van andersdenkende personen te ontdoen. Denk eens aan aanhangers en voorvechters van een democratisch Turkije of aanhangers van scheiding tussen staat en kerk.
De doorzichtige dictator hoeft maar één oproep te doen, en tal van Kaasturken staan te schuimbekken op straten en pleinen.
Of dat nou "opkomen" of "strijden" voor hun democratisch gekozen president is, betwijfel ik ten zeerste.
Nederland zit vol mensen die leven in een land dat gevoelsmatig het hunne niet is en dat het ook nooit zal zijn.
Nederland zit vol mensen die trots zijn op het land van hun voorouders, maar geen goed zicht hebben op wat zich daar in werkelijkheid afspeelt en zich daardoor irreële voorstellingen maken van hoe het zou moeten zijn.
Deze onvrede leidt tot onrust en onrust leidt tot opstandig gedrag.

Turkije is geen democratisch land.
Wat het wel is, weet ik niet maar één ding weet ik wel: hou Turkije heel ver buiten de EU.

Gravin v Kippenbouth | 16-07-16 | 14:45

@Bill Cosby | 16-07-16 | 14:39

Je slaat de spijker op zijn kop! Beste comment die ik in de afgelopen twee dagen gelezen heb!

President Kennedy | 16-07-16 | 14:43

Moslims hebben een gebrek aan eigen identiteit. Dit wordt mede bepaald door de opvoeding, er is maar een waarheid en dat ben jij niet als Persoon maar meneer allah. Dit gebrek, wat bewust in de kinderjaren wordt geindoctrineerd, zal levenslang bepalend zijn en van generatie op generatie overgaan. Naarmate men ouder wordt, zal het gebrek aan eigenwaarde, mede bepaald door het tekort aan identiteit, steeds confronterender worden. Je ziet de kaaskoppen inmiddels in alles en nog wat voorbij streven en komt er dan eindelijk achter dat je als moslim nauwelijks nuttig bent. Je probeert nog, vaak via een criminele pad, een godfather te worden (zie huidige problemen met moslims in drugshandel) maar ook dat is uiteindelijk een tijdelijk fenomeen al dan niet resulterend in de dood. Daarna vind je je identiteit eindelijk weer bij allah en je mede moslims. Dan begint het feest echt, het westen is verwerpelijk en de ongelovigen moeten worden gestraft. Want zij en het systeem hebben schuld aan hoe jij bent geworden. Dit is een vicieuze cirkel.. enige oplossing is de stekker eruit te halen of als ongelovige honden wereldwijd de tegenaanval inzetten (wat ik ook zie gebeuren op den duur)

Bill Cosby | 16-07-16 | 14:39

Mijn persoonlijk mening is dat iedereen die een god of geloof (overtuiging) aanhangt een geestelijke ziekte heeft en daarvoor hulp moet krijgen.
Maar dat ben ik.

Verder duidelijke taal @ lupus je zou die vergelijking kunnen maken in de huidige context.

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 14:39

we moeten van deze kliek die zich achter Erdogan schaart afkomen(...)De EU = Erdogan.
@ oh nee niet weer | 16-07-16 | 14:26
.
dat zal niet meer meevallen met bijna een hallf miljoen (and counting) turken hier ons trieste EU-provincietje
(= circa 400.000 geregistreerden; zie CBS cijfers 2015; plus waarschijnlijk nog zo'n 100.000 niet-geregistreerden)

telelezer | 16-07-16 | 14:37

Schreeuwende turken op straat: "God is groot en heeft vandaag in Turkije gewonnen"
fukallahalhollandi | 16-07-16 | 14:06
.
De islamitische "god" is satan, de mensenmoordenaar van den beginne. Door Christus genoemd "de overste van deze wereld" (tijdelijk dan hè?) en dat blijkt. De wereld stevent met volle kracht op een wereldregering af, geleid door diezelfde opperdemon satan.
.
Ik weet, het zal worden weggehoond door de atheïsten maar u ZIET het toch voor uw ogen gebeuren?? U bent toch niet BLIND??

Lupuslupus | 16-07-16 | 14:33

De democratisch gekozen regering van Groot-Brittannië schreef een referendum uit en verdient derhalve de steun van de EU, evenals de vele britse burgers die kennelijk zijn gaan stemmen, ook als dat een afscheid van het lidmaatschap van de EU betekent".
Oh wacht.
Bij die gelegenheid stond Timmermans in Brussel minutenlang te janken voor het 'parlement' dat nauwelijks iemand vertegenwoordigt.

Zoetwaterpanharing | 16-07-16 | 14:33

Wacht maar tot het hier de straat opgaat. Kijken of die dan ook juicht....

mydogandmyself | 16-07-16 | 14:29

Dan ben je niet gewoon onnozel, maar extreem onnozel.
SapperDeFlap2166 | 16-07-16 | 13:12
.
Onnozel? EXTREEM kwaadaardig noem ik dat.
Lupuslupus | 16-07-16 | 13:12

Laat ik netjes blijven en het zo verwoorden: nog een paar narcistische clowns zoals Timmermans erbij en die Nexit, die gaat er zeer zeker komen.

SapperDeFlap2166 | 16-07-16 | 14:29

@fukallahalhollandi | 16-07-16 | 14:26
De EU leiders hebben zelf geen idee wat democratie nou eigenlijk is.

Maria.1 | 16-07-16 | 14:29

de oplossing is duidelijk: Turkije moet bij de EU. Dan is daar nooit meer oorlog en onrecht. Iedereen bij en respect ol naar elkaar, want dat doet de EU met mensen, landen enz. Bovendien helpt het tegen werkloosheid, de builenpest en puistjes. De EU voor al uw problemen. Ook die er niet zijn.

Nuuk | 16-07-16 | 14:29

@ nemoj me jebat | 16-07-16 | 14:21
+1

telelezer | 16-07-16 | 14:27

joost2 | 16-07-16 | 12:54

Juist we moeten van deze kliek die zich achter Erdogan schaart afkomen. In 2017 zijn er 3 hele belangrijke verkiezingen. Willen wij onze rechten en democratie behouden roep ik op om te stemmen (als D66-er) op de PVV. De reden: De EU = Erdogan.

oh nee niet weer | 16-07-16 | 14:26

Het woord Democratie is vandaag van betekenis verandert.

Welke betekenis het nu heeft is nog niet duidelijk.
Maar als we onze EU leiders moeten geloven betekend het dus een monetaire religieuze dictatuur geregeerd door "mob mentality".

De komende dagen zullen we zien hoever de betekenis van dat woord is verbasterd.

En ja hoor.. The Purge is onderweg in Turkije en begint toch echt te lijken op een (alu hoedje) vooropgezet plan.

(En prompt bericht met publieke opinie dat dit idd vooropgezet is) Jezus..

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 14:26

Heb zojuist even een natte scheet opgedragen aan Frans Timmermans. Even de pot helemaal vol gespetterd. Van die gast raak ik echt aan de schijterij. Wat die narcistische ijdeltuit niet ziet is dat de coup plegers van gisteren juist de democratie wilde herstellen en dat dictator Erdogan het gevaar is, die zonodig in het grootste en duurste paleis ter wereld wil wonen. En die klikturken die gisteren de straat op gingen daar moet je het ook niet van hebben, dat zijn de NSB'ers van nu, de lange arm van Erdogan.

Osdorpertje | 16-07-16 | 14:24

""Waarom hebben de coupplegers Erdogan zèlf niet omgelegd? Zou toch de weg zijn geweest van het minste bloedvergieten.""
@ knutsel | 16-07-16 | 13:18
.
dat is het beste bewijs dat hij er zelf wellicht achter zat om zo meer macht te krijgen
.
ik verwijs ook naar dit interessante stukje
waarop pissebed | 16-07-16 | 13:39 ons heeft gewezen.
www.ravage-webzine.nl/2016/07/16/erdog...

telelezer | 16-07-16 | 14:23

@compitaal | 16-07-16 | 14:15
We makkelijk om de Erdorat-lovers te herkennen. Gewoon naar uiterlijk kijken: de achterlijkheid straalt er werkelijk vanaf.

drekzooi | 16-07-16 | 14:22

( heel)Korte open brief aan de heer Timmermans.
Mooi, prachtig en nobel dat u erg begaan bent met 'de stem' van het volk.
Kunt u zich nog dat vermaledijde referendum herinneren in Nederland, uw eigen geboorteland?
Dat referendum waarin een ruime meerderheid van de kiezers een niet mis te verstaan rood 'NEE' vakje had gevuld bij de vraag of de kiesgerechtigde voor of tegen het associatie verdrag met Oekraïne was.
Ik weet dat u niets meer te vertellen hebt over de binnenlandse politiek in Nederland maar voorlopig maakt uw partij wel deel uit van het Nederlandse kabinet. Uw partij, die in de aanloop naar dat referendum unaniem heeft verklaard de uitslag van het referendum te zullen respecteren en er naar te handelen.
Terug naar het eigenlijke onderwerp: Kap nou met het verdedigen van een dictator die zijn eigen premier op staande voet ontslaat omdat hij het niet met de dictator eens is.
Dat is namelijk niet het soort democratie waarmee ik ben opgevoed en past ook op geen enkele manier in een samenleving die past in een seculier en mensvriendelijk Europa.
Denkt de meerderheid van de Turkse bevolking daar serieus anders over? Helemaal goed maar stop dan ook met onderhandelingen over ( kandidaat) lidmaatschap van de EU.
Met vriendelijke groet,

loze stijl

loze stijl | 16-07-16 | 14:22

Ik snapte al niets van Timmermans, en ook nu niet.
Wat zou hij hebben gezegd als de coup wel zou zijn geslaagd? Waarom stonden Van Baalen en Verhofstadt in Turkije het volk niet op te hitsen? En wel in Kiev?
Ik vind het allemaal maar mal.

nemoj me jebat | 16-07-16 | 14:21

Ik moet kotsen van die mensen! Wat een hufterige schijtlijsters. Dit groepje Nederlandse Turken en Marokkanen zijn zo te horen ordinaire neofacisten.

Asimov6 | 16-07-16 | 14:20

Filmpje: "mijn land", "allah akbar". Tief toch lekker op naar Turkije, je voelt je hier niet thuis,je gedachte zijn daar, ga daar dan ook naar toe.

De finale eindbaas | 16-07-16 | 14:19

jeetje. Ik dacht dat het voor iedereen toch wel duidelijk was dat Franske een dood ordinaire verkoper is van politieke praatjes zoals blijkt het volgende filmpje:
www.youtube.com/watch?v=3_a92XgSKjA

matrixbluepill | 16-07-16 | 14:18

@Rheia 14:09
En wat een schoonheden die Nederlandse Erdolfjes, compleet met rode vlag, haatbaard en verbeten rotkop.

compitaal | 16-07-16 | 14:15

Serieus? De laatste keer dat ik ben wezen stemmen was voor een hartgrondig nee inzake de EU grondwet.Om via Lissabon (kudtportugezen, allemaal, tenzij vakantie)een gruwelcalvinist (JPB, maar dan ook echt allemaal) mijn stem te grabbel gegooid te zien worden. Nu nog een greintje quasisympathie vvor de 198 kaaskoppen op MH117 en het circus is weer compleet. Gedenk Chamberlain en zijn amechtig gezwaai met appeasement (een Godwin, ik weet het)en met vrienden als Timmerfrans hebben we eigenlijk helemaal geen vijanden meer nodig. Zelfs niet die met een hoofddoekje.

Rest In Privacy | 16-07-16 | 14:15

Rheia | 16-07-16 | 14:09
Dat is meestal zo met een 5de colonne. Het is niet hun doel te integreren, ze willen delen van West-Europa en de Balkan tot Turkse enclaves maken. Bedenk wel wat voor macht Erdogan op deze manier heeft in Europese landen met grote groepen gewillige Turken die op afroep de straat op gaan en desnoods beginnen te rellen.

prov1nciaal | 16-07-16 | 14:14

Frans doelt op die grondwettelijke orde die door Erdogan en zijn makkers stukje bij beetje wordt afgebroken op weg naar een islamitische dictatuur? Onderstreept door een woeste horde turken in nederland die religieuze teksten scanderen? Die orde?

drs. P | 16-07-16 | 14:14

Is het ooit iemand opgevallen dat Turkse mensen vierkante hoofden hebben en 'can-sized' zijn? Gewoon een onschuldige observatie nimmer racisme!

Accident_Prone | 16-07-16 | 14:14

Gematigde moslims. Dat bestaat dus niet.

Bram van Ojik | 16-07-16 | 14:13

Die Turkse Erdogan adepten op straat zie je wel om Turkije te steunen maar nooit om Nederland te steunen tegen islamitische terreur. Hypocrieten. Twee maten. Een gevaar zijn ze met hun stilzwijgen en hun steun, hoezo geïntegreerd? Hoezo Nederlandse Turken. Dit zijn gewoon Turken die Nederlands spreken. De meesten nog zeer belabberd ook.

Rheia | 16-07-16 | 14:09

als je naar dat filmpje kijk, krijg je haast moordneigingen

SuperGekkie | 16-07-16 | 14:09

Overigens was alleen Wilders blij met de couppoging. Alle andere politici waren tegen.
Het is duidelijk wie de islamofascistische beweging tegen wil houden, en wie deze steunt. Of niet, Frans?
Wat ben je toch een aalgladde opportunist.

Nuchternederland | 16-07-16 | 14:08

Het nare gevoel bekruipt me steeds meer dat de EU en Erdogan steeds meer op elkaar gaan lijken. Hoe kun je in hemelsnaam een dictator die al zijn tegenstanders opsluit of vermoord, persvrijheid tot nul gereduceerd etc etc bejubelen. NEXIT NU !!!!!!!

weerwolf | 16-07-16 | 14:07

Den-Haag verslaggever Ron Fresen zojuist live op het NOS-journaal: "Turkije is de achtertuin van Europa".... Nee Ron, Turkije is de enge buurman van Europa!

President Kennedy | 16-07-16 | 14:07

Afijn. Turkije is nog altijd democratischer dan de EU. Klaar.

Lafayette | 16-07-16 | 14:07

Het word nog erger en zou best eens een alu hoedje verhaal worden.

CIA rule of thumb: "There is no coincidence"

Schreeuwende turken op straat: "God is groot en heeft vandaag in Turkije gewonnen"

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 14:06

Komt de lange arm van de aap uit de mouw???
"A new report is saying that "Low rank soldiers have been tricked by their officers with the intention that this was a practice mission."
www.reddit.com/live/x9gf3donjlkq

SyntaxError | 16-07-16 | 14:05

Jammer dat de coup mislukt is ,dan was Turkije verlost van een dictator.

gerrit5042 | 16-07-16 | 14:05

@Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:58
Putin vergelijken met Erdogan is een gotspe.

La Bailaora | 16-07-16 | 14:04

@ Djengo123 | 16-07-16 | 14:00
Toeteren?

Eparchus | 16-07-16 | 14:03

@Lupuslupus | 16-07-16 | 13:48
Helemaal eens. De islamisering is niet meer tegen te houden wat betekent dat we in een Eiropese guerilla oorlog terechtkomen. Daar is met name de Russische mentaliteit en leiderschap keihard nodig om enige kans te maken.

de Voorzittert | 16-07-16 | 14:00

Beste Turken in Nederland, als jullie Turkije en Erdogan zo geweldig vinden, wat doen jullie dan hier?

Djengo123 | 16-07-16 | 14:00

Gladio kiev gladio Istanbul gladio overal
nu dat plan A gefaald heeft gaan we waarschijnlijk over op plan B ! Namelijk nog meer aanslagen door de Koerden en ISIS , gecombineerd met economische sancties wegens mensen rechten schending , ik benij het Turkse volk niet , het land zou zo maar eens uit elkaar kunnen vallen met hulp van het " westen "
De opmerkingen van Fransje zijn natuurlijk alleen voor de bühne !

pietka | 16-07-16 | 13:59

De coup-poging is wel meer een herstel van de grondwettelijke orde in Turkije.

nik777 | 16-07-16 | 13:59

telelezer | 16-07-16 | 13:54

Ons leger wordt vervangen door een EU leger. Puzzelstukjes vallen langzaam in elkaar.

doskabouter | 16-07-16 | 13:58

@Lupuslupus | 16-07-16 | 13:48

Leest u nog eens terug. Ik schrijf dit zoals het argument gebruikt wordt om voor een EU leger te pleiten.
.
Ik zie Putin niet als een erg grote bedreiging. Rusland is militair strategisch niet gepositioneerd om het point blank tegen de NAVO op te nemen. Hier en daar dwarszitten is het maximaal haalbare. Putin weet dat en ik vertrouw op z'n wens tot lijfsbehoud.
.
Putin is overigens een pot nat met Erdogan en de Eurocraatjes. Potentaatjes die wanneer zij dat nodig achten iedereen op hun pad vertrappen. Het ziet er niet goed uit voor de gewone European, Turk, of Rus. Allen hebben reeds een juk op de schouders. Het gewicht op die schouders is het enige wat per mogendheid verschilt.

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:58

@fukallahalhollandi | 16-07-16 | 13:52
Dan kunnen die demonstranten uit het filmpje nu mooi naar hun geliefde Turkije; ze waren toch zo blij...

Maria.1 | 16-07-16 | 13:57

@fuckallahenz, hou ons op de hoogte!

Nuchternederland | 16-07-16 | 13:55

@Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:36
Dat van dat leger is idd ook zo'n puntje.
En vergeet niet dat Rechtse anti EU groeperingen als FPÖ, Front Nacional, Ukip, PVV en Liga Nord een groot gevaar dreigen te gaan vormen voor de grote droom van Brussel.

deraderendraaien | 16-07-16 | 13:55

Nou begrijp ik ook waarom de Haagse Apenheul ons leger steeds verder verzwakt; dan kunnen ze niet afgezet worden

telelezer | 16-07-16 | 13:54

-weggejorist-

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 13:52

Weet je wie er ook duizenden de straat op liet gaan, geëist vanuit zijn bunker? Enige verschil is die Eifoon. Fopdemocratie.

Eparchus | 16-07-16 | 13:50

Gister was het: 'mijn gedachten zijn bij de slachtoffers van Nice', vandaag bij die van de Turken en morgen, na 2 jaar zonder antwoorden, bij hen die omgekomen zijn door het MH17 incident.
.
Als leiders dagelijks dit soort berichten naar buiten slingeren, is het goed mis in de wereld. Ze zijn continue in gedachten, en dat is dan ook het probleem. In gedachten zijn en dagdromen, maar daadwerkelijk acteren op de situatie...

NedPow | 16-07-16 | 13:50

Timmerfranske, gaat eens vlug je mond spoelen! Wat weet jij nou over democratie, enge man met dictatoriale trekjes!

Schaaldier | 16-07-16 | 13:49

Neem het gevaar Putin bijvoorbeeld..
Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:36
.
Het "gevaar" Poetin? Zó gevaarlijk dat 100.000 Oekraïners naar Rusland zijn gevlucht en 95% van de Krim bewoners weer aansluiting bij Rusland wilden. Wat een gevaarlijke man is het toch. Ja, voor de Bilderbergers en de NWO omdat hij (en China) zich daartegen verzetten.
.
Jammer dat zelfs u - wiens commentaren ik bijna altijd met plezier en instemming lees - zich in die trant uitlaat. Het jaren '60 syndroom blijkt zéér hardnekkig te zijn. Poetin's Rusland is al tientallen jaren geen enkele bedreiging meer voor "het Westen". Sterker nog, we zullen Rusland binnen niet al te lange tijd heel hard nodig hebben om de islamhorden te verslaan.

Lupuslupus | 16-07-16 | 13:48

Als Erdogan de 3000 opgepakte militairen als erger kenschetst dan de Koerdische PKK en strijders dan vrees ik met grote vreze voor het lot van deze 3000. De democratie in Turkije is een schijndemocratie. Het is een AK partij en een Erdogan dictatuur.

jetztgehtslos | 16-07-16 | 13:48

Leon de Winter:
Naja, er zit toch wel een subtiel verschil tussen Oekraïne en Turkije.
In Oekraïne gingen mensen de straat op om de president weg te krijgen, in Turkije juist om de president te behouden.
Maar het blijft slecht dat de EU zich met binnenlandse aangelegenheden van andere landen bemoeit. Laat ze lekker hun gang gaan daar en laat ze uit de EU/EEG/Schengen.

lsimon | 16-07-16 | 13:48

Timmerfrans de laffe dweper.
Iedere tokkie met 5 jaar lagere school doorziet waar die kutturk mee bezig is en Franske juicht het toe..?!
"Fijne dag morgen,Frans,en vergeet je geen bosje zonnenbloemen voor je wijf mee te nemen?".

R.B.Scott | 16-07-16 | 13:46

En daar gaan we.

Pro erdogan/Islamistische mobs vermoordden de meeste soldaten die zich over hebben gegeven.

Wat leren we: Als je een coup pleegd in Islamitische landen moet je het geluidssysteem van de moskees saboteren.
En geweld gebruiken, want je zal niets terugkrijgen dan geweld. Een fluwelen coup is dus niet mogelijk.

De soldaten waren te zacht voor het voet volk (pro erdo/islamitisch)

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 13:45

Maar Nice zijn we al weer vergeten.
Nuchternederland | 16-07-16 | 13:39

Echt niet, maar de impact van positieversteviging van Erdogan is veel ernstiger. Intussen wordt er minder gereageerd op de items van Nice, maar wordt de afschuw erover, de impact ervan en het komende onderzoek grondig gevolgd. Geen Stijl zal wanneer meer bekend er weer een item over openen, daar zal ongetwijfeld weer flink op worden gereageerd.

Jan, Leiden | 16-07-16 | 13:45

Maar Nice zijn we al weer vergeten.
Nuchternederland | 16-07-16 | 13:39

Echt niet, maar de impact van positieversteviging van Erdogan is veel ernstiger. Intussen wordt er minder gereageerd op de items van Nice, maar wordt de afschuw erover, de impact ervan en het komende onderzoek grondig gevolgd. Geen Stijl zal wanneer meer bekend er weer een item over openen, daar zal ongetwijfeld weer flink op worden gereageerd.

Jan, Leiden | 16-07-16 | 13:45

Weer de zoveelste 'mijn gedachten zijn bij hen en hun dierbaren' scheet van een politicus. Ze beginnen zich steeds meer te gedragen als een soort predikers met hun halfzachte van alle oprechtheid gespeende deugstatements.
Ook de ironie van een niet democratisch gekozen apparatsjik die hier loopt te blèren over democratische waarden en principes. Als het hem uitkomt. Likken bij Erdogan, gaat vast wat moois opleveren, he Frenske?

Rest In Privacy | 16-07-16 | 13:45

Zijn er nog, die het er indertijd mee eens waren, dat deze gek naar Brussel ging? Datzelfde geldt voor Rutte. Levensgevaarlijke -letterlijk- idioten.

mom van avezaath | 16-07-16 | 13:45

Leon de Winter: kop-en-spijker.

EefjeWentelteefje | 16-07-16 | 13:44

Rutte c.s. steunt Turkse regering??? Van het zelfde soort Markje? Rat, insect!

Ronnie uit Helmond | 16-07-16 | 13:43

Rheia | 16-07-16 | 12:53 Ik weet niet of ‘verraad’ het juiste woord is. Vele westerse landen doen ook zaken met een ultra fout land als Saoedie-Arabië. Het lijkt eerder op bedrog (door de islam: islam is vrede) en zelfbedrog (politiek correct: islam is vrede) en opportunisme (het is goed zaken doen met de oliestaten) en communistische culturele zelfhaat (met islam de westerse cultuur slopen) en nog zo wat. Er moet een punt bereikt worden dat algemeen beseft wordt dat de islam te gestoord destructief intolerant is om mee samen te leven. En dat punt moet bijtijds bereikt worden, want anders dan is die islamisering nauwelijks nog te keren, of anders dan alleen met een bloedige burgeroorlog. Tussen enerzijds de islam en de islamgoedpraterij, en anderzijds iedereen die het opneemt voor de moderne westerse cultuur en het behoud van wetenschap, vrijheid, mensenrechten, enzovoort.

notamused | 16-07-16 | 13:42

@Nuchternederland | 16-07-16 | 13:39

Nee hoor, die is al geboekt in de optelsom.

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:40

Typisch. De walgelijke hypocrisie van de linkse idioten.

Wonderful-Life | 16-07-16 | 13:40

Maar Nice zijn we al weer vergeten.

Nuchternederland | 16-07-16 | 13:39

Democratie mijn reet!! Eerst drie keer premier geweest en toen alle termijnen er op zaten, werd de president ineens de hoogste macht; drie maal raden wie dat nu is... Ondertussen zit iedereen die zijn bek opendoet in de media in de cel en worden social media structureel gemonitord of zelfs afgesloten. Maar die Timmerlul met zijn pedante kutbek kun je gelukkig alles wijsmaken in zeven talen. Erdogan has pieces of shit like that for breakfast. (He has pieces of shit for breakfast???)

NACademicus | 16-07-16 | 13:38

Liegen, bedriegen en verdraaien, a way of life voor Mr. Frens Timmermens.

Balletje Mayo | 16-07-16 | 13:38

@Lupuslupus | 16-07-16 | 13:33 Ik zeg je, er klopt gewoon teveel niet.

knutsel | 16-07-16 | 13:36

sorry: partieel

daytripper | 16-07-16 | 13:36

@deraderendraaien | 16-07-16 | 13:30

Men lonkt daarnaast iets te opzichtig naar een EU leger en voert allerlei niet valide argumenten aan om die zwaardmacht zo snel mogelijk te verkrijgen.
.
Neem het gevaar Putin bijvoorbeeld. Daar hebben we gewoon de NAVO voor, ingericht voor precies dat. Een nieuw leger zou zelfs onwenselijk zijn in dat kader want een nieuwe combat capable organisatie opbouwen kost een decennium. De NAVO versterken door netjes de begrotingsafspraken na te komen is dan veel effectiever.
.
Dus waarom toch dat leger? Tsja, om de macht te bestendigen dus.

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:36

Ik kan hier alleen maar heel hard om lachen. Frünsü over democratie. Haha, het klinkt als een beuwste vegetarier die de hamburger van de MacDonalds aanprijst. Joker.

Fiasco | 16-07-16 | 13:35

@GS410 | 16-07-16 | 13:23
Nou nou nou. Niet iedereen spreekt 14 talen, he.
Piet Karbiet | 16-07-16 | 13:26

Een "talenknobbel" is geen garantie voor een ongeschonden persoonlijkheid.De geschiedenis kent vele voorbeelden van mensen die partïeel begaafd waren.

daytripper | 16-07-16 | 13:34

Waarom hebben de coupplegers Erdogan zèlf niet omgelegd?
knutsel | 16-07-16 | 13:18
.
Gemiste kans die honderden - die nu gevangen zijn genomen - het leven zal kosten.

Lupuslupus | 16-07-16 | 13:33

@Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:02
"Mag ook binnenkort niet meer, hoor. Ik verwacht inmiddels dat we de verkiezingen van 2017 niet meer halen. Voor die tijd zal het lot van Europa al beklonken zijn."

Ikzelf heb ook al een poosje dit gevoel, mede door de EU poppetjes die ondertussen oa in Italië en Griekenland in het hoogste orgaan zitten, en de toezichthouder die vanuit Brussel onze begroting aan keuringen onderwerpt.
Ben jij ook tot deze conclusie gekomen met hetzelfde inzicht, of mis ik nog iets in m'n waarneming.

deraderendraaien | 16-07-16 | 13:30

Trouwens er zijn hersenloze mensen die naar dit soort landen op vakantie gaanen zulk soort regimes hier direct mee steunen, misschien beter dat ze maar daar blijven.

swapper | 16-07-16 | 13:29

Het had de EU politici en leiders gesierd als ze nu hun invloed hadden gepakt, maar blijkbaar is dat een stap te ver.
Ze hadden moeten zeggen: maakt niet uit wat er gebeurd is, maar wij houden onverkort vast aan de eisen die we aan Turkije gesteld hebben, met name aan die achterlijke terrorismewetgeving. Zonder inwilliging van die eisen,betaalt Erdogan zijn heilige oorlog maar van Turks geld. Verder hadden ze als eis moeten stellen, dat daar binnen een maand weer een goed functionerende democratie zit en dat anders de betrekkingen worden verbroken. . Allemaal weer vormen van nalatigheid.

Heiner | 16-07-16 | 13:29

Welkom Donald, Geert, Marine, Luigi en Frauke;
toedels Hillary en EU.

Slogra | 16-07-16 | 13:29

@normanius | 16-07-16 | 13:24

Jottem! Laten we allemaal op capabele mensen gaan stemmen voor de Europese topfuncties!
.
Oh wacht....
.
En daarom dus uit die EU. Punt.

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:29

Timmermans behoort gewoon bij de anti democratische elite, die tegenwoordig de dienst uitmaakt. Hij zou beter met zijn maatje Jan Kloot in Ankara gaan wonen. Misschien heeft vriend erdo nog een paar kamertjes in zijn paleis voor zijn mededictators. Ze zullen wel jaloers zijn op Erdo, dat hij zijn macht via een staatsgreep, door hem geregisseerd, heeft vergroot. Nog meer tegenstanders naar de eeuwige jachtvelden.

Rest In Privacy | 16-07-16 | 13:29

Die comments op zijn FB zijn geweldig. Zit iedereen daar onder zijn eigen naam te typen?

Piet Karbiet | 16-07-16 | 13:28

Kompel | 16-07-16 | 13:18
.
Laat Poetin er maar buiten. 85% van zijn bevolking draagt hem op handen OMDAT hij voor HUN belangen opkomt!. Hadden wij maar zo'n president i.p.v. het ongekozen schorem in de EU die ons de wetten voorschrijft!

Lupuslupus | 16-07-16 | 13:28

natuurlijk door fransje in vloeiend turks gedicteerd
als we houden van democratie en rechtsorde
moesten we de coupplegers maar asiel gunnen
( net als rommel of röhm zullen deze een wapen 'voor eigen gebruik' in de hand gedrukt krygen )
en de nederturken retour turkye
voor mijn part met behoud van uitkering
als we dr maar van af zijn

nemeton | 16-07-16 | 13:27

Kleine Fransje. Het welbespraakte jongetje met bril op het lagere schoolplein. Stil aan de zijlijn tot duidelijk was wie de vechtpartij zou winnen. En dan als hardste stond te schreeuwen.

metzonderzijwieltjes | 16-07-16 | 13:27

Ik moet het ze nageven want het is een gave van de EU. Altijd de kant van de foute partij(en) kiezen. Gelukkig vergeet het internet niet.

padbuffel | 16-07-16 | 13:27

Die man is ziek

ag-kansloos | 16-07-16 | 13:26

@GS410 | 16-07-16 | 13:23
Nou nou nou. Niet iedereen spreekt 14 talen, he.

Piet Karbiet | 16-07-16 | 13:26

Een coupe is een kapsel of een bokaal. Alleen coup is een staatsgreep...

zuiderduin | 16-07-16 | 13:25

Erdogan en Timmermans en zijn EU hebben dezelfde doelen: de burgers onderdrukken, totalitaire macht. De droom van Hitler uitvoeren. Wie dat nu nog niet door heeft zou zijn stempas moeten inleveren.

Rheia | 16-07-16 | 13:25

@ endtotrolling | 16-07-16 | 13:14
Met uit de EU stappen los je het probleem van de machtsgeile dwazen op het EU pluche niet op.
.
Beter vervangen we dat zooitje ongeregelde gekken door capabele mensen met realiteitszin.

normanius | 16-07-16 | 13:24

For the record, tijdens de aanval op Sadam's bewind ging de aanhang ook de straat op "om de rechtsorde te verdedigen."

michelr | 16-07-16 | 13:24

Op het journaal: Nederlandse tokkies die hun kind uit Antalya (!) opwachten en bijna jankend voor de camera verschijnen. Wat een trieste vertoning...

GS410 | 16-07-16 | 13:23

Farage had gelijk : de gevaarlijkste man binnen het EU project .. een ongeleid projectiel.
En dat ontsproten aan Hollandse bodem nog wel!

daytripper | 16-07-16 | 13:23

Nog even en Turkije maakt, zeker nu Erdo als een volwaardig EU democraat heeft laten zien de macht te behouden, deel uit van de EU. Dan Oekraine nog snel erbij en de aantallen zijn voldoende om met zijn allen als oud europees gebruik richting een front te marcheren. Maakt niet uit tegen wie of waar als Timerfrans en consorten maar iemand kunnen aanwijzen die fout is.

swapper | 16-07-16 | 13:23

Als Israël, één Palestijnse terrorist dood schiet ,staan de socialisten en het CDA te stuiteren , geven een negatief koop advies af , van waren die uit Israël komen . Erdogan mag iedereen afslachten ,geen slecht woord over hem ,en ze doen zaken met de schoft. het zijn zieke geesten ,zakkenvullers ,hypocriet ,gewoon vuilnis ,wat ons wil wijsmaken wat goed is en wat slecht is . Komende verkiezingen worden ze er hopelijk goed op afgerekend de klungels .

fleurtje | 16-07-16 | 13:21

Ik kan de ironie wel waarderen van een niet-gekozen paljas als Timmerfrans die de normen en waarden der democratie verdedigd.

Amherst | 16-07-16 | 13:21

En de EU zag dat het goed was..
Mensen.. we worden geregeerd door pure incompetentie en corruptie.

Visum vrij reizen voor de turken iemand?

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 13:19

"Ja, Erdo heeft een democratisch mandaat, maar van een functionerende rechtsorde is geen sprake. Ze gingen de straat op omdat tribaal-religieuze loyaliteit, en liefde voor een Ottomaanse strongman dat dicteerde.

En zo is het, maar deze gedachten gaan ver voorbij het denkraampje van deze topzware ijdeltuit, die in zijn drang bewonderd te worden continu de weg kwijt is.
Tümmermüns is kortom een sentimentele sociopaat, die alleen bezig is met zijn grote ego-droom.

daytripper | 16-07-16 | 13:19

Waarom hebben de coupplegers Erdogan zèlf niet omgelegd? Zou toch de weg zijn geweest van het minste bloedvergieten.

knutsel | 16-07-16 | 13:18

necrosis | 16-07-16 | 12:43
Die turkse afspraken met de EU zijn dus helemaal niets waard
"deputy prime minister Mehmet Müezzinoğlu announced that the government is considering bringing back death penalty for the plotters."
“This uprising is a gift from God to us because this will be a reason to cleanse our army,”

www.thetimes.co.uk/article/turkey-coup...

Wutbürger_ | 16-07-16 | 13:18

Als je als dictator maar een dagje organiseert waarbij mensen een vakje met je naam aankruist, dan ben je volgens de EU een democratisch gekozen leider.

Kim Jong-Un, het sovjet regime, poetin etc, allemaal democratisch gekozen

Kompel | 16-07-16 | 13:18

De Turken gingen niet de straat op om de rechtsorde te verdedigen. Dat is een westers perspectief. Ze gingen de straat op om hun geliefde dictator en zijn religieuze dictatuur te verdedigen. Da's heel wat anders.

dr Rechts | 16-07-16 | 13:17

@daytripper|16-07-16|13:11
Inderdaad, volgende keer graag een waarschuwing bij de uitspraken van Timmermans: "kan een sterk samentrekkende beweging van de maag veroorzaken".

miss error | 16-07-16 | 13:17

Hitler kwam ook democratisch aan de macht. Lang leven de democratie

Peter7536 | 16-07-16 | 13:17

Lees net dat 16 gearresteerde coup plegers op brug voor de leeuwen (van de brug) zijn gegooid. 16 dood.
fukallahalhollandi | 16-07-16 | 13:09
.
Wat een horror. R.i.p. dappere mensen!
Deze moorden zal Timmermans ook wel goedkeuren want het is immers in opdracht van die "democratisch" gekozen rotschoft in Ankara.!

Lupuslupus | 16-07-16 | 13:16

Mister Opportunisme ten voeten uit.

Thomas333 | 16-07-16 | 13:16

Man man man , deze mensen zijn toch niet van deze wereld??
Totaal de weg kwijt, gek?? totaal gestoord!!
Daarom zo snel mogelijk uit de EU!!

endtotrolling | 16-07-16 | 13:14

Dit is persbericht 1 wat klaar lag, bericht 2 was voor als de coupe zou slagen. Krijgen we die ook nog te zien, Frans?

michelr | 16-07-16 | 13:13

Dan ben je niet gewoon onnozel, maar extreem onnozel.
SapperDeFlap2166 | 16-07-16 | 13:12
.
Onnozel? EXTREEM kwaadaardig noem ik dat.

Lupuslupus | 16-07-16 | 13:12

Idem Syrië.

Pimp my Voortuin | 16-07-16 | 13:12

Frans ? Assad voor je aan de telefoon, voor een heldere duiding van jouw woorden.

netniet | 16-07-16 | 13:12

Een volk aanmoedigen een dictatuur te vestigen, vindt Timmermans blijkbaar wel tof. Dan ben je niet gewoon onnozel, maar extreem onnozel.

SapperDeFlap2166 | 16-07-16 | 13:12

En daar gaat m'n lunch ...

daytripper | 16-07-16 | 13:11

Een land waar de mensenrechten continue grof geschonden worden een democratie noemen, je moet maar durven. Kunnen de machteloze en onschuldige slachtoffers van de mensenrechtenschendingen in Turkije ook op Timmermans steun rekenen? Voortaan wat vollediger zijn Timmermans!

miss error | 16-07-16 | 13:09

Lees net dat 16 gearresteerde coup plegers op brug voor de leeuwen (van de brug) zijn gegooid. 16 dood.

fukallahalhollandi | 16-07-16 | 13:09

Rheia | 16-07-16 | 13:06
.
Mooi gesproken Rheia. + veel.

Lupuslupus | 16-07-16 | 13:09

gerrie de perrie | 16-07-16 | 12:41
Vroeger kreeg je voor zo'n uitspraak een KZ-verklaring en kwamen de mannen met witte jassen je ophalen
..
Oude tijden herleven na Schippers aanscherping van het wetsvoorstel verplichte GGZ t.a.v. verwarde mensen.
Die verantwoording ligt niet langer meer bij de Geneesheer-Directeur, maar bij het OM die de macht heeft iedereen met een afwijkende mening als verward te bestempelen en op te sluiten.
In een seconde kun je rechteloos zijn vanwege je mening en verplicht opgesloten worden.

Volledig volgens de oude U.S.S.R. handleiding en beschreven in de Goelag Archipel van Solzjenitsyn.

Toen de nazi's de communisten arresteerden heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;
ik was immers geen syndicalist.
Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;
ik was immers geen Jood.
Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;
ik was immers geen katholiek.
Toen ze mij kwamen halen
... was er niemand meer die nog kon protesteren.

-Martin Niemöller

rechtennieuws.nl/49537/schippers-scher... (N.B.: Laatste alinea)

Mike2054 | 16-07-16 | 13:08

Frans blijft een aardige vent. (Quote van Frans zelf natuurlijk) Hij zou zo komiek kunnen worden.

3xminder | 16-07-16 | 13:08

@necrosis | 16-07-16 | 12:55
Net wat ik dacht. Beatrix en Timmermens zijn door niemand gekozen.

Elke democraat is tegen een ongekozen staatshoofd en dus tegen de monarchie. Timmermens echter is vóór de monarchie. Ergo, Timmermens is géén democraat.

Krijg daar maar eens een speld tussen.

Lewis Lewinsky | 16-07-16 | 13:07

@Rommelende Onderbuik | 16-07-16 | 12:59
Ik denk dat hij dit als 'diplomatie' ziet. Stijfkoppig aan de huisslogan 'alle menschen werden brüder' vasthouden; de eeuwige hippie-gedachte van een EU-socialist. Ik zie het vooral als onmachtig gemompel.

Slogra | 16-07-16 | 13:07

Timmermans ,... ga weg gek ,ik heb een verwarmingsmonteur gebeld,.
Haal die ring uit je natte ogen en je kop uit de Draghi kont.

medelmo | 16-07-16 | 13:07

@Lupuslupus | 16-07-16 | 13:04
Dat heet opportunisme. Als het vannacht wel was gelukt en er was een noodregering gevormd van alle oppositiepartijen en Erdogan was gevangen gezet, dan had Timmerfrans heel wat anders geschreven.

Stormageddon | 16-07-16 | 13:06

Mijn gedachten zijn bij de helden die het opnamen voor vrijheid en democratie en nu in handen zijn van de personificatie van de duivel: Erdogan. Mijn gedachten zijn bij de burgers van Europa wier toekomst in gevaar is door de de zeer kwade intenties van Timmermans en zijn club.

Rheia | 16-07-16 | 13:06

Fruns Tummermuns, 's lands denker des vaderlands heeft gesproken.
De André Rieu van de politiek.

Rest In Privacy | 16-07-16 | 13:05

Er gelooft toch niemand dat die man echt democratisch verkozen is?

bierbundel | 16-07-16 | 13:05

Dieselfrans fanclub wordt wel erg klein, gezien de aard van de comments onder zijn natte wind.

Ars Vivendi | 16-07-16 | 13:05

De vorige president van Oekraïne was ook democratisch gekozen hoor Timmermans!! Maar dat telt niet omdat het niet in het smerige straatje van de EU/VS paste!!

Lupuslupus | 16-07-16 | 13:04

Nja Timmerpaal, Erdogan is wel democratischer verkozen dan die hele operette poppenkast in Brussel. Lopen ze toch nog steeds een stapje achter op de EU dictatuur.

Conan de Rabarber | 16-07-16 | 13:03

Wat waren trouwens de opvattingen van Timmermans in relatie tot de democratische referenda in NL en het VK? Precies.

Bert-Bus | 16-07-16 | 13:03

Turkije wil de doodstraf weer invoeren voor de coup plegers, voor de helden die bereid waren te vechten voor vrijheid en democratie. Realiseer je dat Timmermans en de andere Erdogan adepten in Brussel dit steunen door hun steun voor Erdogan uit te spreken! Realiseer je wat dat betekent voor het Europese volk dat gebukt gaat onder de steeds autoritairder wordende EU. Europa gaat Turkije achterna.

Rheia | 16-07-16 | 13:02

@Piet Karbiet | 16-07-16 | 12:57

Ghe, u dient er ook geen eigen opvattingen op na te houden, [racist/tokkie/fascist/rechtsextremistxenofoob]
.
Mag ook binnenkort niet meer, hoor. Ik verwacht inmiddels dat we de verkiezingen van 2017 niet meer halen. Voor die tijd zal het lot van Europa al beklonken zijn.
.
Heil de Unie.

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 13:02

En wat vind Timmerfrans ervan dat deze zogenaamde democratische leider het totale behoorlijk seculiere intellect van zijn land - Gülen beweging - ( en.m.wikipedia.org/wiki/G%C3%BClen_mo... ) wil uitschakelen? Dat is omdat het een bondgenoot is niet erg? Of is hij alweer kwijt dat in 2008 een onderzoek is verricht naar deze organisatie waaruit bleek dat er NIETS mee aan de hand was, maar door de lage IQ Turken verdacht werd gemaakt. Huichelachtige man! Straks een dictator in het zadel geholpen, dank u wel.

Jan, Leiden | 16-07-16 | 13:01

Spijker-kop-raak de tweet van Leon de Winter.

Eu en Timmerfrans doen net als wat menig reaguurder of AFA-lid doet; zij/hij verdeelt de wereld in goed en fout. Voor en tegen; het heeft niets met democratie te maken, dat is geen argument om voor Erdogan te zijn.

En dan ja daar gaan we dan weer... Extreem geval; Hitler kwam -net zoals Erdogan die wel wat trekjes van hem heeft- ook democratisch aan de macht en wist ook hordes mensen te mobiliseren. In hoeverre sta je toe dat een seculaire democratie (en Turkije was daar voor Erdogan veel verder in dan NL) wordt gekaapt door een dictator?

Internationale gemeenschap zou beter geen zaken meer doen met Turkije onder Erdo als ze mensenrechten en democratie prevaleren boven geopolitieke belangen.

Rommelende Onderbuik | 16-07-16 | 12:59

De democratie die Timmermans voorstaat spiegelt hij aan die van Erdogan? Hersenloze retoriek van een gevaarlijke machtsmalloot.

papillon46 | 16-07-16 | 12:58

Erdogan heeft Turkse kranten overgenomen, de oppositie het zwijgen opgelegd, er zitten 2000 kritische journalisten vast, de Koerdische steden zijn niet toegankelijk voor de pers, terwijl de bevolking daar wordt plat gebombardeerd. Ik heb andere opvattingen over een democratische rechtstaat, Fransje.

Piet Karbiet | 16-07-16 | 12:57

Maar goed, Frans Timmermans geeft de bevolking opnieuw een inkijkje in de heersende mentaliteit in de top van de Eurocratie. Alles verdraaien om de eigen machtspolitiek in stand te houden.
.
Brrrrr. Potentaatjes....

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 12:56

Timmerfrans is een voorstander van het DIY van een democratische orde.
Hij en Erdogan zitten in het zelfde hobbyclubje te figuurzagen.

MistaRazista | 16-07-16 | 12:56

Erdogan schendt de grondwet. De coupe plegers zijn helden die opkwamen voor een seculiere staat. Die kans is nu definitief verkeken. Wereldleiders steunen dat. Wat zegt dat ons over de moraal van die wereldleiders? Hun intenties en dictatoriale moraal, liggen op dezelfde lijn als de bedoelingen van Erdogan met Turkije.

Rheia | 16-07-16 | 12:55

@Lewis Lewinsky | 16-07-16 | 12:51
Bix is nooit gekozen!

necrosis | 16-07-16 | 12:55

Timmerfrans van het 4e rijk heeft in het hoofdkwartier een speciale kamer met een kluis waarin hij twee maten bewaart.
Daar wordt in voorkomende gevallen mee gemeten. Oekraine met de ene, Turki met de andere maat.

arc-en-ciel | 16-07-16 | 12:55

Ach over Timmermans is al zo veel geschreven.
Maar die trekt zich van kritiek niks aan, beschouwd zich als onaantastbaar politiek figuur,is de grootste slijmjurk die er in Brussel rondloopt.
Een grotere politieke egotripper loopt er in Nederland niet rond.
En dat alles onder de vlag van het vergiftigende socialisme.

Timmermans had moeten zeggen tegen Turkije c.q. Erdogan:

" Erdogan, jij bent een dictator met fascistische trekken, je wilde zelfs nu het volk van Turkije als kanonnenvlees gebruiken door ze op te hitsen".
Gelukkig beperkten de militairen het geweld. Maar dat had anders kunnen aflopen.

Timmermans is heb geen vertrouwen in je en je bent voor Nederland een slechte politicus.

We moeten echt van dit soort figuren proberen af te komen in 2017.

joost2 | 16-07-16 | 12:54

Huichelaar, hij stond te juichen toen de coup met onder andere zijn ophitsen gelukt was in Kiev. En hij zou gejuicht hebben als het in Turkije gelukt was, want hij waait met alle winden mee.

MrShadow | 16-07-16 | 12:54

Dat de wereldleiders een ondemocratische dictator steunen, een dictator die mensenrechten schendt, die een burgeroorlog voert tegen de Koerden, de een islamitische dictatuur wil zonder vrijheid, zonder democratie, zonder vrije meningsuiting, geeft aan dat de intenties van de wereldleiders met de westerse vrijheden net zo zwart zijn als de ziel van Erdogan. In Jip en Janneke taal: we worden verraden. Onze vrijheid en democratie worden verraden. Wie de EU steunt, is tegen vrijheid en democratie en tegen mensenrechten, is vóór islamisering, is tegen zichzelf, is tegen de leefbaarheid, vrijheid, gelijkheid, veiligheid en welvaart in het westen. De veiligheid en de democratie zijn we al kwijt. Binnenkort zijn we alles kwijt wat Europa ooit zo'n fijne plek maakte om te wonen.

Rheia | 16-07-16 | 12:53

Vrij vertaald:
"Wij steunen een democratisch gekozen regering die de grondwettelijke democratie om zeep wil brengen en daartoe stappen onderneemt. Omdat we het principe van democratie hoog in het vaandel hebben"
Dat is dezelfde waanzinnige kronkel als die van Piet Hein Donner ooit. "Als meer dan 50% sharia wil dan is democratisch besloten."
Batshit crazy.

Stormageddon | 16-07-16 | 12:53

Bij de EU zijn ze toch zo dol op democratie, dat moet met hand en tand verdedigd worden, een democratisch gekozen parlement!
Zeg, hypocriet Timmermans, hoe zit het dan met Oekraïne? Of hebben jullie EU adepten teveel belangen daar, en is democratie daar niet van toepassing?
Hoogst vermoedelijke het laatste.

lanexx | 16-07-16 | 12:53

catomar | 16-07-16 | 12:45\
En wanneer deze kolonisten de kans zien om hier de boel flink te laten escaleren zullen ze het ook zeker niet nalaten. Die 400.000 Turken hier, waarvan 70% Erdogan stemt, zijn een gevaar voor ons land. Ze wachten enkel nog op een aanleiding.

prov1nciaal | 16-07-16 | 12:52

Timmermans moet een typetje van André van Duin zijn, anders is die stuitende naïviteit niet te verklaren.

Kapitein Stijlvol | 16-07-16 | 12:52

@postmodernismisdead | 16-07-16 | 12:50
Beatrix?

Lewis Lewinsky | 16-07-16 | 12:51

Dat de vunzigheid van Timmermans geen ondergrens kent was mij al lang duidelijk. Hoe kun je blij zijn met het herstel van een democratie als daar mensen zonder proces in het gevang zitten, waar de media gemuilkorfd is. Timmermans kent het begrip democratie niet.

roze_bril | 16-07-16 | 12:51

Inderdaad Timmerfrans, Adolf had ook een democratisch mandaat.
Het enige goede aan frans is dat hij supporter is van een lokale club uit zijn eigen provincie.

jules degrelle | 16-07-16 | 12:50

Weet je wie ook democratisch gekozen was?

postmodernismisdead | 16-07-16 | 12:50

Kaas de Vies | 16-07-16 | 12:37
1984....

BlowingBubbles | 16-07-16 | 12:50

Leon, ik snap er ook geen reedt meer van.

Schietmijmaarlek | 16-07-16 | 12:50

Dus dat Erdogan destijds democratisch verkozen is, betekent dat Erdogan ook gelijk heeft en dat men de dictatoriale trekjes maar moet accepteren? En dat mensen die hiervoor in opstand komen verantwoordelijk zijn voor de gevallen slachtoffers?

Zeg Timmerflapdrol… voel jij je wel helemaal lekker in de bovenkamer?

kanon0503 | 16-07-16 | 12:50

Gelukkig is het slechts een kwestie van tijd voordat de Brusselse toren van Babel instort.

Dommelsch | 16-07-16 | 12:50

Grondwettelijke orde, echt Fransje? Is het je echt dan volledig ontgaan dat Erdogan bezig was (en blijft) om de Turkse grondwet te verkrachten zodat hij de democratie en de seculiere staat kan afschaffen, en tot zijn dood dictator kan blijven van nota bene een NAVO-bondgenoot?

Het is duidelijk aan welke kant jij staat Frans. De foute kant.

Professor Superhirn | 16-07-16 | 12:49

Ik vraag het nogmaals: Gaan we de 5de collone die aanwezig is in ons land nou eindelijk eens de deur wijzen? Ze zien ons land het liefst vandaag nog kapot gaan. Hoeveel van die Turken die gister in Rotterdam etc. de straat op gingen zullen wel geen strafblad of uitkering hebben? Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid richting die gasten.....

prov1nciaal | 16-07-16 | 12:49

Politiek heeft niets met democratie te maken. Leer dat nou toch eens.

Rest In Privacy | 16-07-16 | 12:48

Hitler had ook een democratisch mandaat, dus dat zegt inderdaad niet zoveel.

Soturi | 16-07-16 | 12:48

Wat Leon de Winter zegt.
Dat is precies wat de EU uiteindelijk doet instorten. Het selectief toepassen van democratische waarden. Als het maar in het straatje van de EU past.

Duifmans | 16-07-16 | 12:47

De reactie van de bevolking op deze Coup toont weer aan hoe wijdverbreid en talrijk de religieuze 'gekkies'zijn in Turkije. Over een paar jaar is de Islam daar net zo sterk als in Saoedie Arabie. En de EU wil dat land graag opnemen binnen de gemeendschap!!!! Het wordt hoog tijd voor de Nexit en misschien zelfs wel een oprichting van de Noordzee Alliatie (-;

ff serieus nu! | 16-07-16 | 12:47

Oh ja! Meneer Timmerkluns: Hitler was ook gekozen .....

doskabouter | 16-07-16 | 12:47

De EU is dol op dat soort pseudo-democratie, zo legitimeert ze ook haar eigen macht. Allerlei mensen brengen voor de bühne allerlei stemmen uit en aan het einde verdeelt een elite de macht. Franske en Erdo zitten wat dat betreft helemaal op één lijn.

très cool | 16-07-16 | 12:47

Democratie is niet het beste maar het minst slechte systeem. We kunnen wel roepen dat we de democratisch gekozen regering van Turkije moeten respecteren. De vraag is: hoe democratisch waren die verkiezingen écht? En hoe democratisch is het als een democratisch gekozen staatshoofd vervolgens de rechtsstaat en democratie gaat afbreken?

Bytemaster | 16-07-16 | 12:47

-weggejorist-

litebyte | 16-07-16 | 12:45

De Turkse burgers zijn niet de straat opgegaan om de democratische rechtsorde te verdedigen. Ze zijn de straat opgegaan om te laten zien dat ze geen Nederlanders zijn maar Turken. Ze zijn de straat opgegaan om Islamitische leuzen te schreeuwen. Ze zijn de straat opgegaan om te laten zien dat zij tegen het Westen zijn. Ze zijn de straat opgegaan om de pers te lijf te gaan.
Rot allemaal lekker op met je multiculturele samenleving. Als Erdogan Hitler 2.0 is, dan is Frans Timmermans naar mijn mening Anton Mussert 2.0.

catomar | 16-07-16 | 12:45

Ook in demo's onderscheidt Turkije zich van Europa: alleen de mannen mogen / willen meedoen.

Ci Ty33 | 16-07-16 | 12:44

Wat hebben Erdogan en de EU samen gemeen?

Het zijn allebei dictators, en democratie is een glazen en wassen neus. Zoals erdogan al een keer zei: "Democracy is like a train. We shall get out when we arrive at the station we want"

Wie zegt dat de 1400 eruit geschopte leden vannacht daadwerkelijk waren getoetst op hetgeen waar ze voor beschuldigd werden?

Anoguurder | 16-07-16 | 12:43

@Wutbürger_ | 16-07-16 | 12:37
Dat kan niet, afschaffing van de doodstraf was een onderhandelpunt met de EU.
Al geloof ik nooit dat Erdosnor zich daar aan gaat houden....

necrosis | 16-07-16 | 12:43

'Das Volk hat dieses schicksal selbst gewählt,' en dus verdienen ze het. Alleen vind ik niet dat wij de religie van Down verdienen. Nog niet helemaal. Spreek dus voor jezelf.

www.youtube.com/watch?v=dsyvvEwcgFA

Slogra | 16-07-16 | 12:43

Timmermans neem ik niet serieus, ijdel clowntje.

Panos88 | 16-07-16 | 12:43

Jammer dat de coup mislukt is, Timmermans moeten ze maar naar Turkije sturen, die zit al vuist diep bij Erdogan in z`n aars.

Free will | 16-07-16 | 12:42

Frans Frans Frans je zou een grote trieste sukkel kunnen worden genoemd als je niet zo vreselijk gevaarlijk zou zijn. Tomeloze ambitie en ijdelheid gekoppeld aan ultieme domheid is een levensgevaarlijke combinatie, dat wijst de geschiedenis keer op keer uit. Met je phony posh accentje man man man

Professor Bacterie | 16-07-16 | 12:42

Het Turkse leger strijd tegen ISIS. Volgens mij strijdt het Turkse leger tegen Erdogan omdat zij vermoeden dat Erdogan via een achterdeur steun biedt aan ISIS. Daar zou eens diplomatiek onderzoek naar worden gedaan Timmerfrans voordat je je onvoorwaardelijke EU steun uitspreekt.

keestelpro | 16-07-16 | 12:42

Vroeger kreeg je voor zo'n uitspraak een KZ-verklaring en kwamen de mannen met witte jassen je ophalen

gerrie de perrie | 16-07-16 | 12:41

Vermoeiende, mediageile vent. Geen aandacht aan geven, krijgt ie alleen maar 'n hard Fransje van.

Vroegkaal | 16-07-16 | 12:41

Dit soort ruggengraatloze flapdrollen buigt voor iedereen die de strijd wint. Daarom zijn deze laffe figuren, Merkel en Obama incluis, pas te horen als de uitslag bekend is en duin dit geval de dictator weer op de troon zit. Komende week staat hij net zo makkelijk weer handen te schudden op een nieuw akkoord. Oekraïne, Turkije, het maakt niet uit met wie je er aan tafel zit. Als de belangen van megacorporaties die EU aansturen maar worden gediend. En voor dat schandknapenwerk is Fransje uitermate geschikt. Een echte 'diplomaat'.

metzonderzijwieltjes | 16-07-16 | 12:41

"Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten."
Recep Tayyip Erdoğan

Mastermattie | 16-07-16 | 12:41

weet je wie ook een democratisch mandaat had een tijdje geleden?

zwellevertje | 16-07-16 | 12:41

Turkije verklaart USA de oorlog. Aangezien Gülen daar woont.

Santtulainen | 16-07-16 | 12:40

Elke keer als Timmerfrans iets zegt weet ik nog zekerder dat wij uit de EU moeten en rap. Iemand die democratisch gekozen is en vervolgens alle normen en waarden die in een democratie thuis horen aan zijn laars lapt. Een democratisch gekozen dictator zeg maar. Krijgen we weer bevestigd hoe de toekomst van de EU er uit gaat zien. Enge, enge man.

doskabouter | 16-07-16 | 12:40

Te begrijpen is het zeker wel. Timmermans is opportunistisch tot in het bot en hij is the EU's perfect puppet.

Zoetwaterpanharing | 16-07-16 | 12:40

Als Erdogan de laatste Alewieten en Koerden aan de lantaarnpalen zou hangen staan veel Turken hier nog steeds schuimbekkend te jubelen.
Piet Karbiet | 16-07-16 | 12:35
En Frans Timmermans juicht even hard mee.

Kanernietmeertegen | 16-07-16 | 12:40

Het lijkt me niet echt handig dat EU functionarissen democratie gaan duiden of beleren over hoe e.e.a. zou moeten lopen. Eerst maar eens even de EU zelf democratiseren.
.
Tenenkrommende hypocrisie.

Parel van het Zuiden | 16-07-16 | 12:40

De winnaar bepaald de geschiedenis?

mennie | 16-07-16 | 12:40

En het herinvoeren van de doodstraf is al geopperd door Erdolf..

Lood om oud ijzer | 16-07-16 | 12:38

Coupepoging is raar haar. Staatsgreep is coup. Timmermans is een door niemand gekozen bureaucraat met raar haar die de macht wil grijpen.

Lewis Lewinsky | 16-07-16 | 12:38

Timmermans zouden ze moeten opsluiten ,die is gewoon stapelgek ,net als de rest van dat misselkmakend zooitje in Brussel . Democratie ,iemand die daar iets durft te zeggen gaat gelijk voor jaren de bak in ,en wat ze nu uitspoken met de mensen die hebben geprobeerd daar verandering in te brengen wil je niet weten ,en steekt Fransje zijn kop weer in Juncker zijn aars . Socialist ,kots van die lul .

fleurtje | 16-07-16 | 12:38

Als Timmerfrans model staat voor het instituut EU dient dit z.s.m. te worden opgedoekt.

schauzertje | 16-07-16 | 12:38

ondertussen heeft Erdolf voorgesteld de coupe-plegers te laten executeren.

Wutbürger_ | 16-07-16 | 12:37

Fransje, vergeet niet het pleepapier door te geven aan Erdorat. Hij veegt net zo hard z'n reet af met die democratie als dat hij erdoor aan de macht gekomen is.

drekzooi | 16-07-16 | 12:37

Goed, het enige dat ik mij nu afvraag bevinden wij ons nu meer in 1933 of toch al in 1939?

Kaas de Vies | 16-07-16 | 12:37

We kunnen eenzelfde bericht typen als we verlost worden van de EÜ.

Ares | 16-07-16 | 12:37

Oh trouwens, als er een is die zijn arrogante smoel over democratie moet houden is het TimmerFrans wel en dat weet ie dondersgoed!
Zelfs Hitler was democratischer gekozen dan Fransie, denk daar maar eens over na!

Mastermattie | 16-07-16 | 12:36

Als Erdogan de laatste Alewieten en Koerden aan de lantaarnpalen zou hangen staan veel Turken hier nog steeds schuimbekkend te jubelen.

Piet Karbiet | 16-07-16 | 12:35

Dat "mijn gedachten zijn bij hen en hun dierbaren" staat in zijn standaard template.
Het zijn allemaal vuile huichelaars. Zij zitten op de posities op dit soort ellende (zo veel mogelijk) tegen te gaan maar ze doen niets, niets anders dan zichzelf alleen maar verrijken en nog machtiger maken.
Nee Frans, walgelijk dat je over de rug van de nog warme lijken je politieke veer in je reet probeert te halen.

Mastermattie | 16-07-16 | 12:33

Timmermans is en blijft een enge narcist, een non valeur. De grootste schandvlek op het blazoen van de naoorlogse NL politiek.

BlowingBubbles | 16-07-16 | 12:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl