Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het Grote Amerika Fuck Yeah Topic

We schrijven 4 juli en er is er een jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is de Verenigde Staten van Amerika. Ooit (1776) waren er eens wat koloniale protoyanks die het zat waren dat de overkoepelende superstaat wél taxpoetjes wilde, maar daar geen democratische inspraak voor teruggaf. Men greep naar de musket en joeg de antidemocratische overlords terug naar hun eigen eiland. Fast forward naar 2016 en, ondanks wat probleempjes met een ranzige stenenschuiver die zich als de grote blonde leider profileert, gedoetjes met hopeloze oorlogen in Zandbakkië en een flinke aanval van Social Justice Warrior op de universiteiten is Amerika nog steeds EPIC. Want burgers. Want boobs. Want bemmende bakken. Want bier. Want bouwwerken. Want beatpraters. Want begrijpmeneren. Want Beyoncé. Want B-52's. Maar bovenal: want burgerparticipatie. Het principe dat de gewone Joe Sixpack voor alles en iedereen mag stemmen (dus ook voor rechters, sheriffs, American Idol), dat is in deze tijden van sluipende superstaten een ideetje om te koesteren. Goed, het systeem functioneert momenteel verre van perfect en door waanzinnige schuldenberg is Amerika pretty fucking far van koek en ei. Desondanks is het goed om vandaag eens stil te staan bij de Amerikaanse Vaders des Vaderlands en hun ideetjes over persvrijheid, directe democratie en secularisme. Zo mag Jozias al-Aartsen wel eens wat bijlezen over Jefferson's Wall of Separation en mogen de democraten van D66 eens wat meer balls tonen als de door hen zo gewenste directe democratie even niet in hun voordeel uitvalt. Bovenal mag Mark R., als ie weer de belastingen verhoogt terwijl hij bevoegdheden overdraagt aan Brussel, eens kijken naar het principe "no taxation without representation", want voor je het weet worden er theekisten in de Hofvijver gegooid en is de revolutionaire boot aan.

Reaguursels

Inloggen

hmmmm... Amerika? Nee dank u. Wat k*dtland. Natuur is mooi, maar de arrogantie en oogkleppen van de non-natives aldaar verpesten de wereld meer dan dat het goed doet.

Teeweetwee | 05-07-16 | 12:53

@Ohja | 04-07-16 | 20:05
Ga weg met je gekke Bernie Sanders, de domme socialisten hebben van Europa een zooitje gemaakt, laat Amerika mooi kapitalistisch blijven, kapitalisme is het beste systeem, het werkt, daarom is Amerika prachtig en machtig.

En ja, wie niet slim en hard werkt, moet arm blijven, zo hoort dat, dat is ook natuur, wil je beter leven, ga dan slim en hard voor je geld werken, dat is pas eerlijk. Gratis geld bestaat niet. Weet je wat oneerlijk is, dat werkende mensen, luie gezonde mensen moeten onderhouden, socialisme is walgelijk en oneerlijk.

En wat gehandicapten en ouderen betreft, die worden in Amerika WEL goed geholpen, ze krijgen ook uitkering, dus Amerika is kapitalistisch, maar Amerika helpt mensen die echt hulp nodig hebben.

Wonderful-Life | 05-07-16 | 12:16

America is een prachtig land.

Wonderful-Life | 05-07-16 | 11:52

Men greep naar "de" musket ????

bruin kikkertje | 05-07-16 | 11:25

USA!! Yeah!!! 1 woord: TALKRADIO! Echt geweldig en ongelofelijk verfrissend om dagelijks gratis en voor niks naar een constitutional conservative als Mark Levin te mogen luisteren. Ik heb dankzij hem inzicht gekregen in het Amerikaanse systeem, hun grondwet, hun wapenwet, en vooral, de psyche van de 'average American', en die verschilt echt niet zoveel van ons. Ik vind het geweldig om naar hem te luisteren, tijd voor meer heb ik gewoon niet.
Dit mis ik hier, gewoon echte inspraak en open discussie op de radio. Niet dat gezeik over 'de schutting van de buurman zit teveel mijn kant op' maar een gedurfd commentaar op hedendaagse actualiteit en in zijn geval, felle kritiek op Obama en zijn regering. Hier is het ooit geprobeerd, in 2005 door Adam Curry bij Arrow Classic Rock. Die paar maanden waren voor mij al een eyeopener omdat hij iemand in de studio haalde die die vermaledijde EU grondwet helemaal door had geplozen. Dat moeten we hier hebben, echt fel kritische 'tendentieuze en nodeloos kwetsende' media, een luisterbare geenstijl in de ether, ik zou ervoor gaan.
We will not go quietly in the night, not now, not ever.

DearMud | 05-07-16 | 00:02

Zomaar normale gewone burgers die niet alleen voor het Congres, maar óók nog voor een goeverneur, sheriff, president en rechters kunnen stemmen?!! Beïnvloed door al hun gebruikelijke racisme, fascisme en populisme? Dat moeten we niet willen met zijn allen. We moeten de burgers ('het volk' zeggen is nationalistisch en populistisch) beter uitleggen wie het beste in staat is te regeren.

T0matenplukker | 04-07-16 | 22:44

-weggejorist-

enorme sukkelzak | 04-07-16 | 22:40

Paul Joseph Watson heeft weer een heerlijk giftig videootje waarin hij (vanzelfsprekend) terecht gehakt maakt van de linkse, feitenverdraaiende, zichzelf-veren-in-de-kont-stekende, en vooral schaamteloos onwetende twittergeneratie
m.youtube.com/watch?v=RX1GhVio4no

Bottleneck | 04-07-16 | 22:04

Revolutie in Nederland? Laat me niet lachen. Dit land en volk is zelfs in de armste regionen nog veel te volgevreten en verwend om de barricaden op te gaan. Daarnaast heeft geen enkele dumb fuck ook maar enig idee hoe hij (of zij!) een wapen moet hanteren. Op onze zandbak jongens na natuurlijk. Revolutie my ass. Never gonna happen.

PopperFlopper | 04-07-16 | 21:57

@Mastermattie | 04-07-16 | 21:16
Worden opgeroepen en indien men denkt dat ze voor ingenomen zijn gewraakt.

miko | 04-07-16 | 21:36

-weggejorist-

MrShadow | 04-07-16 | 21:27

In de VS is toch juryrechtspraak waarbij de jury wel te kiezen is?
Mastermattie | 04-07-16 | 21:16
.
De jury wordt gekozen door de DA EN de verdediging.

Lupuslupus | 04-07-16 | 21:27

@prof Nice | 04-07-16 | 20:34
Heel de wereld pamperen en elke schreeuwlelijk voorzien van wasmasjien en woning word door sommige gezien als de moderne tijd.

miko | 04-07-16 | 21:24

@TuurlijkNiet | 04-07-16 | 20:50
In de VS is toch juryrechtspraak waarbij de jury wel te kiezen is?

Mastermattie | 04-07-16 | 21:16

Abu Shabu Shabu | 04-07-16 | 19:16
Blauwe enveloppen in de hofvijver, misschien is dat wat?

Wutbürger_ | 04-07-16 | 21:16

Schmutz Geilmacher | 04-07-16 | 20:01
Vergeet nog de belangrijkste voor alle reaguurders:
De porn loopt echt geen lichtjaren achter maar dat wist je vast.

prof Nice | 04-07-16 | 21:15

Ah, de "Lente-brengers" vieren iets dat ze sinds 1776 overal ter wereld willen forceren maar nergens echt gelukt is...

ox | 04-07-16 | 21:15

prof Nice | 04-07-16 | 21:03
He, we zijn bijna buren. Maar ik woon in een buurt in Miami. Er wonen meer NLers in Florida Dan je kan vermoeden. Ik kom wel geregeld in Englewood voor wat dingen, dat is meer jouw kant op.

Fuck-a-duck | 04-07-16 | 21:10

Fuck-a-duck | 04-07-16 | 20:52
S.Fla ? Ik SWFL of bedoelde je dat ook ?

prof Nice | 04-07-16 | 21:03

@VanBukkem | 04-07-16 | 20:48
Je mag hier niet eens een knuppel bij de deur hebben staan.
Wij zijn, mits we gehoorzamen, schier hulpeloos, tegen iedereen met een (vuur)wapen.
www.youtube.com/watch?v=_U2HsdbbDgI
Dat kunnen we ook wel afschaffen ondertussen ...
1 Munt, 1 Rijk, 1 Volk
\o EU
(Ff m'n medicijnen pakken .. b.r.b.)

SyntaxError | 04-07-16 | 21:01

TuurlijkNiet | 04-07-16 | 20:50
Dank voor de interessante uitleg echt waar.
Maar wat da fuck kan mij dat wat verschelen met mijn pik in het Floridiaanse zand. :-)

prof Nice | 04-07-16 | 20:57

Fuck No! Lees The untold history of the United States van Oliver Stone en Peter Kuznick! Donald Trump mag van mij POTAS worden, want dan is Hij onze verlosser (wij is de rest van de wereld). Het probleem is mw Clinton. Ik lees graag en enkele jaren terug kwam ik oog in oog met een hagiografie van madam. Ik heb er minutenlang naar staan kijken maar de omslagfoto van madammeke Clinton gaf mij geen enkel herkenbaar menselijk gezichtspunt. Dus op op naar de patriotissche lente van pornoblonde Greet? Neen.

De flaptekst van de beste thriller aller tijden (en die heb ik een jaar of 20 geleden aangeschaft en gelezen) biedt helderheid: Meet a human monster.

Red Dragon van Thomas Harris. En nee, dat gaat niet over een Rus.

Hetkanverkeren | 04-07-16 | 20:56

TuurlijkNiet | 04-07-16 | 20:50
Kleine nuance: Vrijheid van meningsuiting kennen ze daar niet. Dat is ook niet nodig, ze hebben namelijk 'Freedom of Speech'. Dat gaat nog verder dan vrijheid van meningsuiting.

Wedstrijdkrokodil | 04-07-16 | 20:56

prof Nice | 04-07-16 | 20:44
Haha, S. Fla.
En ook nog even iets over de pensioenen. In de US moet je een gedeelte van je inkomen af staan voor Social Security. Dit is 15% over de eerste 100,000 en dat is het. Dit is onderdeel van je oude dag voorziening. Nu krijg je ieder jaar een Social Security statement en daar staan je benefits in. Het grappige, of juist niet, is dat het pensioen gedeelte gegarandeerd is tot 2037. Dat staat in de statement. Komt zon beetje op hetzelfde neer als wat er nu in NL gebeurt.

Fuck-a-duck | 04-07-16 | 20:52

@mysteryposter | 04-07-16 | 20:32
Ja, dat zijn inderdaad wel ranzige spelletjes.

Mastermattie | 04-07-16 | 20:52

Het is ook altijd bij tegenstanders van THE USA zo dat ze het (elk fucking onderwerp) willen vergelijken met het nietige NL neee als je THE USA vergelijk doe het dan op z'n minst met heel de EU met een flink stuk van de USSR erbij dan kunnen we pas praten.

prof Nice | 04-07-16 | 20:52

Rechters worden in de VS *NIET* gekozen! Deze worden door de overheid (hetzij federaal of door de staat) aangewezen. Wel moet de kandidaad door zowel de senaat- en representatives (ook weer op staat of federaal niveau) worden goedgekeurd met een meerderheid..

De Openbare Aanklager (DA - officier van Justitie) wordt wel gekozen, net als inderdaad de sheriff. Echter de rechter moet onafhankelijk zijn en mag dus geen campagne voeren. Kandidaat rechters worden voorgedragen door of de President of de gouverneur van een staat.

Het bewaken van de Bill of Rights (eerste 8 amendments van de grondwet) kan alleen als de veiligheidsdriehoek (burgemeester, openbare aanklager en de sheriff) gekozen wordt door het volk. By the people, for the people.

Dit betekend dat gekozen posities ook publiekelijk verantwoording moeten afleggen, want anders worden ze simpelweg niet herkozen. En dat betekend dat men zich vrijwel altijd inzet voor het volk want als je alleen maar je eigen ding doet, blijf je niet populair.

Het voordragen van rechters is geregeld in artikel 3 (niet amendment 3, want die bepaald dat je niet in vredestijd door het leger uit je huis kan worden gezet).

Daarnaast hebben we hier ook referenda zoals Initiative 71 (aka marihuana wet). Van de 177.000 gerechtigde kiezers kwamen er ruim 164.000 opdagen (opkomst dus 92%) en werd het voorstel goedgekeurd door bijna 65% van de kiezers.

Hoewel de Republikeinen in eerste instantie tegenstribbelde tegen deze wet, hebben ze het uiteindelijk niet tegengehouden. DC is een rare plek in de VS. Omdat het geen staat is, vallen alle wetten dus onder het federale recht (want geen statelaw). Ook heeft DC geen afgevaardigden of senators in de Senaat of het huis. Dus is Congress (combinatie van Senaat + huis) als collectief verantwoordelijk voor DC. Echter als een DC wet niet goed ik afgedekt, kan deze dus nationale gevolgen hebben. En de Republikeinen wilden niet hebben dat deze wet ervoor zou zorgen dat marihuana ineens legaal zou worden in HEEL de VS. Ook moet Obama alle DC wetten ondertekenen om ze actief te maken. Overigens heeft de Burgemeester in DC dezelfde macht als onze koning. Je bent wel het gezicht, maar moet altijd verantwoording afleggen aan iemand anders. Willem aan Rutte en de burgemeester van DC moet verantwoording afleggen aan Congress. En omdat DC dus geen vertegenwoordiging in de senaat heeft, hebben veel kentekenplaten de slogan 'taxation without representation'. Echter is het niet eenvoudig om DC de 51ste staat te maken. De kans is groter dat DC zelf kleiner wordt gemaakt zodat DC alleen nog maar bestaat uit het centrum en dat alle woonwijken vallen onder of Maryland of Virginia..

Daarnaast is VS een van de weinige zo niet het enige land ter wereld waar vrijheid van meningsuiting ABSOLUUT is. Het gaat boven ALLE andere rechten, dus ook religie of afkomst!

Daarom kon Trump dus roepen dat Mexicaanse immigranten allemaal(!) verkrachters en moordenaars zijn zonder dat hij bang hoeft te zijn aangeklaagd te worden wegens racisme en mag de KKK brandende kruizen neerzetten. Ook mag je roepen dat een homo een minderwaardig, je mag hem alleen niet anders behandelen.

En ja, dat betekend dus ook dat een moslim inde VS mag roepen dat het allemaal kut is. Echter oproepen tot geweld mag niet. Het uitroepen van een Jihad is dus wel strafbaar.

En daarnaast is er nog een ander zeer groot verschil met Nederland (Europa). Men vind altijd zonder uitzondering dat Amerika het beste is. Maakt niet uit in wat! Sport en competitie zitten diep in de cultuur verworven. Veel universiteiten hebben zelfs grotere stadions dan de stedelijke variant. De Superbowl van 2015 werd bijvoorbeeld gehouden in het stadion van de universiteit van Phoenix. College football, basketball, baseball en soccer zijn bijna net zo groot en populair als hun officiele big leagues broers. In Nederland is het alleen voetbal en dan mogen schaatsen en hockey de rest verdelen.

Roep in Nederland dat je de beste bent en men vind dat je kapsones hebt. In de VS verwacht men dat je roept dat je de beste bent. Who's the best?

TuurlijkNiet | 04-07-16 | 20:50

@Captain Pervert | 04-07-16 | 20:28
Ik begrijp die aversie van veel Europeanen tegen 'the right to bear arms' van Amerikanen eerlijk gezegd niet zo. Volgens mij hebben die Amerikanen namelijk gewoon gelijk. Als het puntje bij het paaltje komt kunnen die Amerikanen tenminste zichzelf verdedigen (bijvoorbeeld, en met name, tegen een misdadige overheid!) Wij niet. Wij zullen onszelf jammerend als makke schapen naar de slachtbank laten leiden.
Luister, Charlton legt het nog één keer uit:
www.youtube.com/watch?v=5ju4Gla2odw

VanBukkem | 04-07-16 | 20:48

Vijfhonderd mijl hard linksaf rijden met hier en daar een crash van 10 of meer auto's tegelijk, en dat vervolgens een race noemen, is ook niet echt een pluspunt.
Sorry Arie Luijendijk, maar ik ben toch echt meer onder de indruk van wat Max Verstappen nu doet.

Jackanders | 04-07-16 | 20:45

@Fuck-a-duck:Where de fuck-a-duck are you located ?

prof Nice | 04-07-16 | 20:44

Captain Pervert | 04-07-16 | 20:28
Dat recht is er niet zodat burgers zich tegen andere burgers kunnen beschermen. Het recht om wapens te mogen houden is er voor zodat burgers een staande militie kunnen vormen om zo een tiranniek overheid te kunnen verjagen als ze te ver gaan. En nadrukkelijk niet om zelf politieagentje te kunnen gaan spelen. Ook niet bij mass-shootings. Wie dit snapt zal dat argument dus ook niet gebruiken, niet voor en niet tegen.

Wedstrijdkrokodil | 04-07-16 | 20:44

@ prof Nice | 04-07-16 | 20:34
Goed zo!

Lewis | 04-07-16 | 20:41

Captain Pervert | 04-07-16 | 20:28
Geen Columbine nee maar wel 1000den home invasions.
Je weet wel die in NL waar (oude) mensen de touwthypus worden geslagen door importtuig en hun geld/spullen afhandig worden gemaakt en hun vrouw/dochter verkracht indien aanwezig.

prof Nice | 04-07-16 | 20:40


Schmutz Geilmacher | 04-07-16 | 19:58
Het OV is echt een grote depressieve bende, zelfs in NL is het beter geregeld en is het debielen niveau vrij laag. Kan je nagaan.
Nog even iets over een verkiesbare burgemeester. Wij hadden twee inbraken in de buurt een paar jaar geleden. Buren in paniek en het kwam erop neer dat ze extra politie wilden zien op straat. Het gemeentehuis gebeld en een afspraak met de burgemeester gemaakt namens 20 voters. Als je het woord voters laat vallen, openen de deuren zich vanzelf.
Anyways, twee dagen later op gesprek. Burgemeester was er samen met de hoofdcommisaris van politie en nog meer van die steekneuzen. Leuk gesprek met als resultaat dat die middag nog om het half uur een politie unit door de buurt kwam en dat gebeurt nog steeds, dag en nacht. Gewoon goeie service en dit is echt geen kleine stad.
Moet je in NL niet mee aankomen.

Fuck-a-duck | 04-07-16 | 20:36

Jackanders | 04-07-16 | 20:07
Jaaaaa dat!!!
Dat heet 'vocal frying'. Als je ooit een doodseskader begint ter uitroeiing van dat fenomeen, sta ik naast je met een vlammenwerper. Man man man, irritanter dan dat wordt het niet.

Captain Pervert | 04-07-16 | 20:36

Leuk land om op vakantie te gaan, maar het loopt gewoon lichtjaren achter op West-Europa.
Schmutz Geilmacher | 04-07-16 | 20:01
Vertel ? Op medische gebied,internet/technologisch gebied, wetgeving op softdrugs gebied,automotive gebied (best bang for the buck),klantenservice gebied,goeie strafmaten gebied,jezelf nog mogen verdedigen tegen tuig/woningovervallers gebied,infrastructuur gebied (minius openbaarvervoer, vertel ...
Ja wel lichtjaren achter qua vriendelijkheid wat nog gewoon was in 1965 in NL en oja de benzineprijzen lopen idd ook og lichtjaren achter 0,50 cent de liter (huizenprijzen/belastingen dito)

prof Nice | 04-07-16 | 20:34

@ Captain Pervert | 04-07-16 | 20:28
Heeft vaak met de doelwitten te maken.

Lewis | 04-07-16 | 20:34

Gelukkig heeft de NPO hier niet zo veel invloed op wat mensen aan de andere kant van de plas stemmen.
Mastermattie | 04-07-16 | 20:19
--------------
Google wel, die beschermen "crooked" Hillary via de zoekresultaten en geven politieke tegenkandidaten (Berny/Trump) zoveel mogelijk negatieve zoek resultaten. Hier is een anonymous berichtje daarover.

www.youtube.com/watch?v=atQF2UloBi4

mysteryposter | 04-07-16 | 20:32

Ik ben een groot fan van Amerika, maar één ding stoort me - dat domme 'right to bear arms'.
Het 'recht om jezelf te beschermen' wat elke redneck tot in zijn kist zal verdedigen.
Een heel simpel argument wat in het debat nooit wordt aangedragen (waarom niet, Hillary???) is: bij alle mass-shootings sinds Columbine is er nog nooit een Billy Joe Bob met een ferme handgun geweest die een doorgedraaide schutter heeft uitgeschakeld. Nog nooit. Dus wat nou beschermen?

Captain Pervert | 04-07-16 | 20:28

Mastermattie | 04-07-16 | 19:28
Die Green Card lottery is een wonderlijk verschijnsel maar geen hoax. Wat niet inhoudt dat ik prof Nice zomaar op z`n blauwe? ogen geloof.
Sinister-President | 04-07-16 | 19:43
Nope geen hoax zie google.
Wel op mijn groene ogen ? Ik zal je copietje mailen wanneer aan eind van het jaar, niet iets om over te liegen lijkt me alhoewel de kans zo'n 1,4% was dit jaar !!
Na 3 jaar citizenship aanvragen en dan stemmen op Trump's 2e termijn.

prof Nice | 04-07-16 | 20:25

Film noir. Nou snap ik het pas. Mensen zijn zo niet gewend aan dingen zonder happy ending.

Ohja | 04-07-16 | 20:25

In de jaren negentig zwierven er duizenden daklozen door de straten van Manhattan. Een kleine groep ging ondergronds. Onzichtbaar voor de maatschappij, slaagden ze erin een nieuw leven op te bouwen in de tunnels van New York. Oorlogsfotograaf en cultureel antropoloog Teun Voeten slaagde erin toegang te krijgen tot deze onderaardse wereld. Halverwege de jaren negentig woonde hij vijf maanden tussen Vietnamveteranen (!!), macrobiotische hippies, crackverslaafden, Cubaanse vluchtelingen, moordenaars, computerprogrammeurs, filosofische kluizenaars en voortvluchtige misdadigers. Met grote betrokkenheid en gevoel voor humor beschrijft Voeten in Tunnelmensen hun dagelijks leven.
http://cult.tpo.nl/2013/10/04/tunnelmensen-ondergrondse-daklozen-in-new-york/

Lupuslupus | 04-07-16 | 20:22

Er kan inderdaad nog van alles beter, ja. Een van die dingen is de positie van de oorspronkelijke bewoners. Als de moslims zo met ons omgaan zoals de vroege Europeanen met de Indianen, dan is er voor ons geen redden meer aan. Tot nu toe gedragen ze zich nog redelijk, vergeleken bij.

zwarte_weduwe | 04-07-16 | 20:22

@VanBukkem | 04-07-16 | 20:18
Gelukkig heeft de NPO hier niet zo veel invloed op wat mensen aan de andere kant van de plas stemmen.

Mastermattie | 04-07-16 | 20:19

https://www.google.nl/search?q=zwervers+in+de+VS&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=R6h6V8vuG_DG8Afhxby4Bw

Lupuslupus | 04-07-16 | 20:19

@Pimp my Voortuin | 04-07-16 | 20:02
Eens. Donald Trump geeft tenminste nog een sprankje hoop voor de toekomst. Met Hillary weet je gewoon dat alles gewoon bij het oude blijft.
Maar goed, de stemming in Nederland is, als ik zo om mij heen kijk, behoorlijk pro Hillary. En de te verwachten anti Trumpcampagne bij de NPO is inmiddels ook al weer losgebarsten.

VanBukkem | 04-07-16 | 20:18

18 jaar geleden won Nederland met 2-1 van Argentinie.
En Duitsland verloor op 4 juli.
Dat waren nog eens tijden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_voetbal_1998#Duitsland_-_Kroati.C3.AB

Piet Karbiet | 04-07-16 | 20:15

@ Spanko | 04-07-16 | 20:05
Ha, mijn mening is juist dat het fudamenteel wél goed in elkaar zit, ook al heb je er uitwassen die beslist niet oké zijn. (Zoals je die in elk land hebt uiteraard.)

Lewis | 04-07-16 | 20:14

miko | 04-07-16 | 20:10
Precies.

Jackanders | 04-07-16 | 20:11

@Jackanders | 04-07-16 | 20:07
Alleen jammer van die Fransen

miko | 04-07-16 | 20:10

Die mafkees die in SA ook een America fuck yeah topic had. Weten we daar al iets over?? Of het iets met islam te maken had?
*blond kijkt*

miko | 04-07-16 | 20:09

Openbaar vervoer ok, maar hoe ze daar met zwervers om gaan is gewoon ziek en onmenselijk. Geef mij dan maar Nederland. Ik hoef dat armen moeten dood gedrag niet. Zou er achter staan als rijken daadwerkelijk betere mensen waren. Maar dat is dus niet zo. Een of andere kutgelovige met goede regelnetwerken overleefd terwijl daadwerkelijk goede mensen met goed gedrag dood gaan. Dat is niet mijn wereld. F*ck dat. Mensen voor geld. En niet per sé links daarin, er mag best een standaard zijn. Maar wat ik daar heb gezien aan omhooggevallen idioten en omlaag gevallen wijze mensen heeft me nergens van overtuigd, integendeel.

Ohja | 04-07-16 | 20:09

Wijze uit het Oosten | 04-07-16 | 20:02
Gelijk als in de UK dus.. Daar is een blik Bonzo hondenbrokken al een culinair hoogstandje.

Ommezwaai | 04-07-16 | 20:08

De zeikstemmen van veel vrouwen daar, met een wasknijper op de neus, daar kan ik niet zo goed tegen.
Verder wel een mooi land, maar ja, dat is Frankrijk ook.

Jackanders | 04-07-16 | 20:07

Ommezwaai | 04-07-16 | 19:20
Goeie actie Zentgraaff...

Ommezwaai | 04-07-16 | 20:06

@Lupuslupus | 04-07-16 | 19:36
En ook dat zijn immigranten.

@God Zelf | 04-07-16 | 19:02
Al zou ik dat liever zien veranderen in No representation without taxation. Zoals Alan B'stard ooit zei.

miko | 04-07-16 | 20:06

Mooi land maar heb nog nooit zo bizar veel armoede naast rijkdom gezien.
Dat land zit echt niet fundamenteel niet goed in elkaar.

Spanko | 04-07-16 | 20:05

None of them, Bernie Sanders of fuck 'em.

Ohja | 04-07-16 | 20:05

@Fuck-a-duck | 04-07-16 | 19:08
Het eten is al snel beter dan in de YouNaaitMeSteeds..
En zeg niet dat ik dat niet kan weten, heb er gewoond. Hoe duurder betekent niet dat het eten beter wordt, maar alleen de entourage..

Wijze uit het Oosten | 04-07-16 | 20:02

Alleen onder Trump is er nog hoop voor de usa en de wereld. Wanneer lezen we in Nederland eens alle criminele beslommeringen van hillary?
Ps, beste politieke podcast award ging dit jaar naar de no agenda show.

Pimp my Voortuin | 04-07-16 | 20:02

Leuk land om op vakantie te gaan, maar het loopt gewoon lichtjaren achter op West-Europa.

Schmutz Geilmacher | 04-07-16 | 20:01

@Fuck-a-duck | 04-07-16 | 19:08

Het openbaar vervoer beter regelen dan in Nederland is ook niet zo moeilijk ;-)

Schmutz Geilmacher | 04-07-16 | 19:58

Emigreren naar the Usa wat een goed idee

dobberfries | 04-07-16 | 19:56

Kudos voor Stanhope, Zentgraaff. Gelukkig hebben wij, eh, Dolf Janssen.

Lagonda | 04-07-16 | 19:54

In de grondwet is het prima geregeld, maar die lijkt niet meer het fundament van het geheel.
www.google.nl/search?q=obama%20amendm...
En als dadelijk Hillary of Trump president wordt?
Ik gok dat Trump de grondwet serieuzer neemt dan Hitlery.

SyntaxError | 04-07-16 | 19:54

Lupuslupus | 04-07-16 | 19:3
Spot on!

Sinister-President | 04-07-16 | 19:48

Mastermattie | 04-07-16 | 19:28

Die Green Card lottery is een wonderlijk verschijnsel maar geen hoax. Wat niet inhoudt dat ik prof Nice zomaar op z`n blauwe? ogen geloof.

Sinister-President | 04-07-16 | 19:43

Ik ga er mijn pensioen vieren. (Bedrijf verkopen, met zak geld naar San Diego.

Dutch_Holland | 04-07-16 | 19:42

Het zijn daar gewoon allemaal immigranten. De oorspronkelijke bevolking verblijft in reservaten.

Lupuslupus | 04-07-16 | 19:36

@prof Nice | 04-07-16 | 19:24
En ik altijd maar denken dat die green card lottery een hoax was...

Mastermattie | 04-07-16 | 19:28

".. ondanks wat probleempjes met een ranzige stenenschuiver die zich als de grote blonde leider profileert.."
Alles beter dan Hitlery Clinton

Baby Fark McGee-Zax | 04-07-16 | 19:27

@yamahaha | 04-07-16 | 19:16
En het eerste wat ik zou doen als ik er zou komen te wonen is mezelf een enorm schietgeweer aanschaffen en lid worden van de lokale militie. #Power2ThePeople

VanBukkem | 04-07-16 | 19:24

Nu 3 jaar hier en net een greencard gewonnen nooit meer naar "huis" America Fuck Yeah !!

prof Nice | 04-07-16 | 19:24

@yamahaha | 04-07-16 | 19:16 - het.kan.
*wuift gedag*

MarcS | 04-07-16 | 19:22

@Mark_D_NL | 04-07-16 | 19:16
Klik even op het linkje.

Stormageddon | 04-07-16 | 19:21

Verhoogdt Zentgraaff?

Ommezwaai | 04-07-16 | 19:20

KimWok | 04-07-16 | 19:07 +1

Ohja | 04-07-16 | 19:17

De VS had een vooruitziende blik door op tijd uit de EU te stappen (nog voor dat ie werd opgericht)

Osdorpertje | 04-07-16 | 19:17

Als de gemiddelde Nederlander ook maar half zo gehecht was aan zijn vrijheid als de gemiddelde Amerikaan dan waren we al een heel eind in de goeie richting. Maar vooralsnog blinkt ons volkje vooral uit in slaafsheid; gedwee doen wat de overheid je opdraagt.

#Trump4president btw

VanBukkem | 04-07-16 | 19:16

Ik zou er zo gaan wonen als het kon.

yamahaha | 04-07-16 | 19:16

@Stormageddon | 04-07-16 | 19:09
Nee joh, da was vroeger. De beste micro breweries staan in de USA. Jij hebt het over de budweisers and pabst. Al is een blik pabst wel lekker redneck.

Mark_D_NL | 04-07-16 | 19:16

Thee en Hofvijver kan natuurlijk nooit zo historische indruk achter laten. Heb dan meteen beelden van een Cohen e/o andere pvd anus misfits die thee drinken terwijl de wereld in brand staat. *walg*

Abu Shabu Shabu | 04-07-16 | 19:16

Voor bier moet je niet in Amerika zijn. It's like making love in a canoe.
Fucking close to water.

Stormageddon | 04-07-16 | 19:09

Ik ben nu meer dan 15 jaar een permanent resident en het bevalt me heel goed. Er zijn een paar dingen die beter zijn in NL (openbaar vervoer en eten) maar verder voel ik me daar als een vis in het water. USA fuck yeah!!

Fuck-a-duck | 04-07-16 | 19:08

Tsja, toch liever jij dan ik Zentgraaff (?)

KimWok | 04-07-16 | 19:07

Qua grondwet^ addendum.

Aap Noot Miesje | 04-07-16 | 19:05

Vrijheid. Blijft een bizar volkje daar in 'Murica, maar dat hebben ze beter geregeld daar.

Aap Noot Miesje | 04-07-16 | 19:04

Dit dus! https://youtu.be/U1mlCPMYtPk

Mastermattie | 04-07-16 | 19:02

Vooral dat laatste zinnetje spreekt me wel aan.

God Zelf | 04-07-16 | 19:02

Vanavond maar eens "team America" van de NAS afstoffen!

Mastermattie | 04-07-16 | 19:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken