Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Must Watch. HEERLIJKE Pat Condell over #Brexit

Juni staat voor de deur dus Het Komt Nu Wel Heel Dichtbij: op 23 juni mogen de Britten naar de stembus voor de keuze om hun democratie te redden, of voor altijd af te staan aan de ongekozen overlords in Brussel. Onze koning & kabinet hopen alvast openlijk dat de Britse bulldog kiest voor omrollen en doodliggen - maar goed, wij zijn het lidstaatje waar een nationaal referendum onlangs heeft aangetoond dat onze democratie sowieso al morsdood is. Waarmee Nederland het perfecte voorbeeld is van hoe Brussel als een stoomwals over je soevereiniteit heen dendert. Let's hope the Brits took notice of the tragic and untimely death of Dutch democracy. Or should we go over there and warn them before it's too late? Met nog drie weken te gaan heeft Pat Condell - uiteraard - ook een ongezouten mening over Brexit, in wat misschien wel z'n beste powerrant ooit is. Hij wordt er bijna emotioneel bij. Kijken, zolang het nog mag. "What passes for democracy in the European Union, is like a building on a movie set: all front, and no substance." <3 <3

BONUS alsook IN DE HERHALING: Brexit, The Movie (met NL subs)

Reaguursels

Inloggen

Goddammit, die was sterk.
In 3 zinnen ook nog even TTIP de grond in gestampt,
zonder die term te noemen.
.
Ben een stapje dichter bij een stem voor NLexit.
Of liever, Europa *democratisch* maken.

hotmint | 01-06-16 | 21:11

Worst president ? Het spijt mij Pat, maar you're talking bollocks. I've seen way worse idiots. Niet zijn beste verhaal. Sorry.

Bigi Bana Boy | 01-06-16 | 14:05

Ik zou een noord-Europese federatie een prima idee vinden: Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Nederland en Engeland. Laat het zuiden hun eigen federatie starten, dan sluiten we daar wel een handelsovereenkomst mee. Als we dan toch bezig zijn: Gelijk een "echte" president en gekozen leden van een te vormen Congress.

Ik denk dat deze man gelijk heeft in zijn idee dat een verenigd Europa een slecht idee is en dat dit uiteindelijk toch uit zal monden in een gigantische burgeroorlog waarbij die splitsing er alsnog komt. Ze spelen met vuur en hebben blijkbaar niet door dat de haast die onze oosterburen hebben een reden heeft: Ons leegzuigen voordat het kaartenhuis definitief instort.

Homer P. Simpson | 01-06-16 | 13:34

Bij dit soort referenda moet altijd nee gestemd worden.
Als je één keer ja stemt weet je zeker dat er nooit meer naar je mening gevraagd wordt.

Peter_K | 01-06-16 | 13:05

Bigaroque | 31-05-16 | 21:34
De mensen die achter het ontstaan van de EU zaten en zitten wisten donders goed dat als je het er in 1 keer door heen drukt wat we nu hebben, je een europese volksopstand had gehad.
In plaats daarvan heeft men gekozen voor een druppel-in-een-emmer model.. elke keer een druppel, een kleine stap, er bij, en de emmer wordt voller en voller zonder dat de meesten het doorhebben. Dit geldt overigens niet alleen voor dit onderwerp maar goed....
Deze mensen hebben er ook geen probleem mee om plannen op te stellen en uit te voeren die generaties kosten.. iets wat wij ons maar moeilijk kunnen voorstellen in deze tijd.
En iedere keer door heel slim voornamelijk de voordelen te noemen zoals handel en behoud van vrede.
Inmiddels weten we dat het europese model van importheffingen, restricties op handel met landen als Rusland, en het steeds strictere beschermen van europese industrieen, er toe heeft geleid dat we onze economische slagkracht en innovatieviteit in een record tempo verliezen. Dat zie je ook terug in de beroerde economische groei en record werkeloosheid.
daarnaast is het hommeles in de meeste zuid-europese landen, waar dagelijks (uit het nieuws gehouden) demonstraties plaatsvinden en duizenden de straat op gaan. Combineer dat met de invasie van gelukszoekers, en dat argument dat de EU vrede brengt kun je ook van de lijst schrappen.
Als je naar Brexit de ovie hebt gekeken, weet je waar de EU nu wel voor staat..

OudeNederlander | 01-06-16 | 12:45

De EU is beter af zonder de Britten want die traineren en vertragen de boel alleen maar. Dus hoe eerder die perfide quarulanten vertrekken, hoe gunstiger het voor de Europese intergratie zal uitpakken.

Bigi Bana Boy | 01-06-16 | 12:39

Lang leven het internet, je kan hier gewoon met Creditcard, of Paypal doneren aan de Brexit campagne van Farage:

electmps-ukip.nationbuilder.com/elect...

Hier komt de link vandaan:
www.ukip.org/

Kom roze leger, help de buren zodat zij ook ons helpen!

Brexit=Nexit!

Durereaguurder | 01-06-16 | 12:12

De film gekeken en de EU is een vernieuwde Sowjet unie. Een apart soort mensen in Brussel. En dan het winkelcentrum: Only for EU employees. Dat hadden ze ook achter het ijzeren gordijn. En natuurlijk de regeltjes. De EU commision is het politburo van nu.

wallenberg | 01-06-16 | 12:10

Dit overzicht hou ik in de gaten: ig.ft.com/sites/brexit-polling/ Dat lijkt me wel de meeste betrouwbare omdat hij een totaaloverzicht geeft. Doordat veel media wat linkser / pro EU zijn zou je nog een klein voordeel voor de ‘Stay’ kunnen verwachten, maar veel zal het niet uitmaken. Met een 3% verschil op dit moment (en het hangt al bijna 2 maanden rond dat niveau) in het voordeel van ‘Stay’ wordt het dus heel spannend. De laatste weken als de debatten erover echt losbreken zullen natuurlijk nog enkele procenten verschil uit kunnen maken. Het kan dus nog alle kanten op gaan.

Wel ben ik ervan overtuigd dat onze nee-stem in het referendum en misschien nog wel belangrijker, het (voorlopig) negeren daarvan door de overheid het ‘Leave’ kamp helpt. Het zou dus zo maar kunnen dat ons referendum hier doorslaggevend zal zijn voor de uitkomst bij de Brexit.

DerUnterMensch | 01-06-16 | 11:57

Nederland zo snel mogelijk uit de EU! Weg met die bende! De EU staat voor de ruïnering van Europa, met haar ondernemer-slopen regelgeving, haar achterlijke massa-immigratie, en miljarden kostende elitisme. Ik walg van de EU. Wat mij betreft is elke EU-bobo een crimineel die berecht dient te worden. Ik hoop dat we over een aantal tientallen jaren terug kunnen kijken, en de EU in hetzelfde licht zien als bv. een Soviet Unie, of een Nazi Duitsland. Een eng, sekte-achtig verbond, wars van gedachten-politie, en met zo'n lollige, zelf verzonnen vlag met achterlijke symboliek.

Piet van het Padje | 01-06-16 | 11:53

@EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 07:52

Dat het voelt alsof je tegen dovemansoren staat te praten is psychologisch goed te verklaren. Je raakt mensen in de kern van waar ze in zijn gaan geloven. Zodoende is er geen rationele discussie mogelijk. Als er gezaagd wordt aan de peilers van hun overtuiging, dan treden er zelfbeschermingsmechanismes op. Bijv. cognitieve dissonantie. Dit zorgt ervoor dat je niet gek wordt.

Neem je dus het uitgangspunt dat goed(bijv. overheid) altijd goed is en kwaad(bijv. ISIS) duidelijk altijd kwaad is. Dan leeft het gros in een soort Walt Disney film. Dat de overheid zelf slecht is en wellicht ISIS heeft gecreëerd om hun machtspositie verder te versterken, zijn mindfuck gedachtes die koste wat kost vermeden moeten worden. Dus lekker de Aldi voordelen uitspitten en zoals mijn wederhelft net doen alsof de wereld om mode, bekende celeberties en andere hapklare brokken draait (= de Walt Disney bubbel).

1 troost. Dit is van alle tijden. Denk maar niet dat de Romeinen vroeger niet de onderste lagen uitbuiten etc. Het enige rotte is dat het altijd weer een keer kei hard op zijn gat gaat en omdat alles is verbonden het dit keer zo massaal zal zijn. Egoïsme (een logisch bijproduct van geld, kapitalisme etc.) is wat de mens uiteindelijk de das om doet. Zolang er geen besef is dat we maar 1 planeet hebben en hier allemaal samen zijn, allemaal mens zijn, gaat het plunderen ten koste van andere mensen/dieren/natuur door.

Toch is er ook hoop;http://waitbutwhy.com/2015/05/elon-musk-the-worlds-raddest-man.html

Durereaguurder | 01-06-16 | 10:58

Ik geef die Britten weinig kans. Na Nederland en Oostenrijk, zal de uitslag wel worden aangepast naar de wensen van de EUSSR. The dictatorship of non elected people. Het lijkt op de oude sowjet unie, maar dan rotter. Wat was er fout aan de EEG?. Het gaf de elite in Brussel te weing macht. Macht die ze nu naar zich hebben toegetrokken. En macht corrumpeert.

wallenberg | 01-06-16 | 10:58

@EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 07:52
Dat lijkt me inderdaad gerechtvaardigd. Tegen die tijd zijn wij in ieder geval voorbereid. De rest zal nog wel vaak 'geschokt' zijn, terwijl je alles al kan aan zien komen.

pluk-87 | 01-06-16 | 10:26

@Nuchternederland | 01-06-16 | 09:37
Ik koop gewoon hele goedkope tweedehands auto's waar de staat bijna niets op verdient.
Dankzij een autohandelaar die zeer goede en zeer goedkope auto's levert.
Ik mag geen reclame maken op de GeenStijl, anders had ik zijn bedrijf hier uitgebreid in het zonnetje gezet.

necrosis | 01-06-16 | 10:14

@EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 09:26
.
Groet van een andere Piratenpartij-stemmert.
Die doet het hier ook goed. Bij-na een zetel!

*wink wink*

Piet Karbiet | 01-06-16 | 10:09

Tja, daar is geen woord Spaans bij!

Rest In Privacy | 01-06-16 | 10:08

@Lupuslupus | 01-06-16 | 08:47

Genoeg mensen afhankelijk maken van het systeem, zorgt ervoor dat het systeem zelf nooit in twijfel wordt gebracht. De uitkeringen e.d. kopen als het ware het tegengewicht wat de neoliberale rooftocht in stand houdt.

Als je het wat abstracter bekijkt is het gewoon een business model. Door wat te geven/investeren, creëer je een vrijbrief om daarna voor veel meer waarde stiekem te stelen.

Politiek gezien zou je de rekensom kunnen maken dat je x aantal linkse stemmers moet importeren om actief rechts stemmend Nederland te counteren. Waarbij het natuurlijk niet belangrijk is dat de linkse waarden o.i.d. overeind blijven, maar wel dat links langer zijn zakken kan vullen dan rechts. Zon type Wilders versterkt rechts, maar vooral ook links. Het gaat niet meer inhoudelijk over de problemen, maar om een persoon. Die is makkelijk te haten.

Op de lange termijn krijgt de import meer kinderen dan de autochtonen, die er met de paplepel ingegoten krijgen dat ze niet de hand moeten bijten die hun voed. Een prima investering (van ons belastinggeld) voor links op de lange termijn. De vriendjes en hun toekomstige riant betalende posities allemaal in het bijbehorende apparaat wat deze onderste laag van de samenleving bediend. Met als kers op de taart natuurlijk dat de slecht geïnformeerde gutmensch er een moraalboner van krijgt als ze zien dat de staat ook heel veel goede dingen doet met het belastinggeld, zoals minder bedeelde helpen. Een goed geoliede machine.

Wat moslims ook nooit zullen begrijpen is dat ze door hun geloof politiek gezien eenvoudig misbruikt kunnen worden. De Nederlander is lastiger voor het wagentje te spannen (zelfs bij een aannemelijke kans op kindermisbruik, eisen wij niet de waarheid), maar 1 pro hoofddoek opmerking, of 1 anti hoofddoek opmerking in Den Haag en je duwt een vooraf voorspelbare groep stemmers heel eenvoudig jouw gewenste richting op. Dit geld natuurlijk voor meer minderheden, maar die trap je minder makkelijk op hun profee.. uhm.. ziel.

Ontopic: Dus hoe helpen we onze buren aan een Brexit, want wat wij Nederlanders moeten beseffen is: Brexit=Nexit.

Durereaguurder | 01-06-16 | 10:06

Een Nexit gaat ons miljarden kosten.
Neen, de EU kost ons al jaren miljarden.
Belastinggeld, niet betaald door de corporates.

Piet Karbiet | 01-06-16 | 09:38

Ik heb begrepen dat de kale prijs van een auto in Nederland goedkoper is dan in de rest van de EU.
Fabrikanten houden namelijk rekening met de BPM die (voor zover ik weet) uniek is in de wereld.
Ook halen fabrikanten steeds vaker accessoires uit het standaardpakket en stoppen dat in het optiepakket.
Optiepakketten vallen namelijk buiten de BPM.
Als je de stekker uit de belangdienst trekt, is Rutte II failliet.

necrosis | 01-06-16 | 08:15
Klopt, de kale prijs van auto's was in NL lager, maar daar is wel wat verandering in gekomen toen men overging van een percentage BPM naar een CO2-gestuurde staffel.
Heet nog steeds BPM, maar is een uitstoottoeslag.
Over de opties, van fabriekswege (importeur) geleverde opties zijn bpm belast, door dealer toegevoegde opties zoals andere velgen niet.

Nuchternederland | 01-06-16 | 09:37

Vergeet niet dat de burgers inmiddels al lamgeslagen zijn door gevangen te zijn van hun eigen portemonnaie. Omdat veel burgers de wanhoop nabij zijn (door kwijt raken jobs en almaar oplopende lasten),vergeten ze naar buiten te kijken. En juist daar ligt de oorzaak van het probleem.

Betweetert | 01-06-16 | 09:29

**De meeste Nederlanders hebben vele jaren lange aow-premie betaald terwijl anderen die dat nooit hebben gedaan, van de aow mee-profiteren: de vele duizenden handophouders die hun leven lang profiteren en na hun 65e gewoon ook aow krijgen. Dat laatste geldt ook voor de asieleisers die nu al in de bijstand zitten en er nooit meer uitgaan. Krijgen later allemaal aow.
Lupuslupus | 01-06-16 | 08:47

**

Zo lang ons land onderdeel van de EU blijft uitmaken, bepaalt die EU exact hoe ons geld verdeeld moet worden. De EU bepaald de influx van mensen die geen bijdrage zullen leveren aan het arbeidsproces, ze bepalen hoe de budgetten er uit gaan zien, waar extra geld naar toe moet (Zuid-Europa)..

Als souverein land mag het volk zélf bepalen hoe dit probleem moet aangepakt. Als de meerderheid vindt dat we sociaal moeten zijn, prima. Als de meerderheid vindt dat de handophouders het eerst moeten hebben verdient, ook goed.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat zo veel mensen dit niet snappen...

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 09:26

@Lupuslupus | 01-06-16 | 08:47
Ze wonen samen (illegaal) en de andere flat staat leeg.
In één van de twee flats is geen telefoonaansluiting, geen tv, er wordt geen water, gas, of licht gebruikt.
Je zit alleen met een paar punten:
Ze wonen feitelijk gewoon samen, maar de gemeentebelasting kan maar heffen voor één persoon.
Verder wonen ze in principe samen, waardoor ze geen recht hebben op twee maal éénpersoons AOW.
Maar ik zwijg als het graf!

necrosis | 01-06-16 | 09:03

@ necrosis | 01-06-16 | 08:50 ... Dan wordt het in ieder geval duidelijk dat de belastingbetaler de dienst uitmaakt...
Uit het filmpje Brexit The Movie heb ik geleerd dat GB hierin een mooi standpunt heeft en haar bestuur op aangepast (iemand?). Zie minuut 10:00 tot 10:40 Volgens mij geven wij hier in NL het mandaat aan de regering met een controlerende taak van de kamer. Maar dat wij als belastingbetaler de dienst uitmaken? Ik denk het niet. Maar corrigeer me als ik er naast zit.

sickworld | 01-06-16 | 09:01

Er zijn dus 186 EU wetten en richtlijnen voor de productie van mijn wekkerradio.
Mijn gas is in 20 jaar 3 x duurder geworden.
Maar das logisch.

Piet Karbiet | 01-06-16 | 08:57

Blijft een feest om deze man te horen spreken. En er is geen gat in te schieten.

_Fly66_ | 01-06-16 | 08:51

Jongens hoe gaan we concreet onze buren aan een Brexit helpen? We weten dat oneindig hier elkaar op de schouders kloppen geen enkele echte verandering brengt.

Hoeveel mag je als buitenstaander doneren aan een politieke partij? Dan is dat het plafon van de crowdfundingscampagne.

Durereaguurder | 01-06-16 | 08:50

@sickworld | 01-06-16 | 08:44
Dan wordt het in ieder geval duidelijk dat de belastingbetaler de dienst uitmaakt en niet die lachende kasthomo.
Bring it on!

necrosis | 01-06-16 | 08:50

@ stroopa | 01-06-16 | 08:25

Het is voor de kleine ondernemingen helemaal niet nodig ze te mailen dat de handel, ook na een Brexit, gewoon door zal gaan. Dat zien zij ook wel in.

Het gaat om de grote jongens. De Unilevers en Shells en overige multinationals. Zij verdienen goed geld aan alle regels. Simpelweg omdat zij middels de lobby-industrie ervoor gezorgd hebben dat zij gebaat zijn bij een groot EU. De regels zijn er om hun winst te maximaliseren (het gaat al lang niet meer om wat ze doen), de aandeel-houders zijn dan tevreden en de afnemer van hun rommel moet de mond houden.

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 08:48

Vergeet ik nog te schrijven: het overheidstekort moet naar beneden. Minder geld weggeven, minder lenen, arbeid minder belasten (werken moet lonen), zinvol investeren (aparte discussie waard) etc.

sickworld | 01-06-16 | 08:47

Ze zijn nu officieel gescheiden, hebben beiden een apart flatje en hebben beiden AOW-voor-één.
Samen is dat meer dan ze daarvoor hadden.
Ze wonen vlakbij elkaar dus ze slapen nog steeds in één bed.
Als een overheidsinstantie daar achterkomt, zitten ze in de problemen.
Als ik dan lees dat er bakken met geld naar Schurkije, Oekraïne, Griekenland en EU gaan, dan word ik gewoon kwaad!
necrosis | 01-06-16 | 08:08
.
Nou erg veel zijn ze daar niet mee opgeschoten hoor.
Even rekenen: AOW voor een alleenstaande is 1075,00 netto.
Voor een echtpaar: 740,00 p.p. x 2 = 1480,00 netto.
.
Nu krijgen ze dus beiden 1075 = 2150 euro. Dat scheelt inderdaad 670 € die ze nu meer hebben. Maar daarvoor moeten ze nu beiden huur betalen en zelfs met huursubsidie zal dat toch snel 300 per maand zijn. Plus gas en elektra.
Ik weet het niet hoor, maar ze zullen nu onder de streep echt niet zoveel meer hebben. En om daarvoor te gaan scheiden? Nooit van mn leven. Daarbij komt dat je verrader nooit slaapt.... Die paar rotcenten extra zou mij dat allemaal niet waard zijn.
.
Het blijft natuurlijk een schande dat sommige mensen zich door de overheid gedwongen voelen om zo te handelen. De meeste Nederlanders hebben vele jaren lange aow-premie betaald terwijl anderen die dat nooit hebben gedaan, van de aow mee-profiteren: de vele duizenden handophouders die hun leven lang profiteren en na hun 65e gewoon ook aow krijgen. Dat laatste geldt ook voor de asieleisers die nu al in de bijstand zitten en er nooit meer uitgaan. Krijgen later allemaal aow.

Lupuslupus | 01-06-16 | 08:47

in het optiepakket.
Optiepakketten vallen namelijk buiten de BPM.
Als je de stekker uit de belangdienst trekt, is Rutte II failliet.
necrosis | 01-06-16 | 08:

Wat een flauwekul. BPM wordt vooral op de CO2 uitstoot gebaseerd. En de accessoires horen er gewoon bij.
Begin vooral geen importbedrijf.

DreHa | 01-06-16 | 08:46

@DreHa | 01-06-16 | 08:43
En daarom staan er helden als Nigel Farage op!

necrosis | 01-06-16 | 08:45

@ necrosis | 01-06-16 | 08:15 ... Als je de stekker uit de belangdienst trekt, is Rutte II failliet.
Ben bang dat het veel erger is: dan ligt Nederland op haar gat. Onze aandacht gaat -terecht- uit naar zaken als de vluchtelingenproblematiek en symbool politiek, maar in het huishouden van SW staan veiligheid en een sluitend huishoudboekje op een (1). Zouden ze in Den Haag ook moeten doen. Slaap je een stuk lekkerder van.

sickworld | 01-06-16 | 08:44

Hoe groot is de kans eigenlijk op een Brexit?

Betweetert | 01-06-16 | 08:44

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 08:41

Inderdaad, zo moet je dat aanpakken. Nooit, maar dan ook nooit zeggen dat je pvv stemt. Want dan ga je het echt heel moeilijk krijgen. Daar zit je dan met je hypotheek. Bovendien, collega's
zijn iets anders dan vrienden.

Rest In Privacy | 01-06-16 | 08:44

Markant hoe men zo verliefd doet. In het engels gedebiteerde nonsens klinkt aantrekkelijk. Als er een land is waar democratie maar schijn is het in land met de House of Lords. Engeland is een chumocratie. Cameron en zijn chums from public school draaien aan de knoppen.

DreHa | 01-06-16 | 08:43

@ Van Duyvenbode | 01-06-16 | 08:34

Veel collega's (althans, die uit hun ivoren toren willen afdalen om zich te verlagen om met mij te praten) zullen wel een idee hebben dat ik PVV stem. Maar als ze mij vragen, zeg ik altijd de piratenpartij.

Moet je ze zien kijken. Ze kennen die partij niet, weten dus niet waar ze die moeten plaatsen en weten derhalve niet hoe te reageren. Als ze doorvragen ratel ik een verhaaltje af over IT en privacy. Zit in de lijn van mijn werk, dus gaat dat er in als zoete koek.

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 08:41

@stroopa | 01-06-16 | 08:25
Ik werkte voor een grote Europese verlader.
De vestiging waar ik werkte heeft drie vaste lijnen naar Engeland.
Eén van die vaste lijnen die bij ons gelost werden zat meestal stampvol pallets voor een winkelketen die bekend staat om geurtjes en zeepjes.
Het meeste was bestemd voor de Nederlandse markt, al ging er ook het nodige naar Duitsland.
Daar wordt geld op verdiend, zonder dat we daar een EU voor nodig hadden.

necrosis | 01-06-16 | 08:38

@ necrosis | 01-06-16 | 08:08

schrijnend. De grote massa (wederhelft inclusief) wil het maar niet zien of kijkt weg.

Begrijpen doe ik het niet. Vroeger al niet, nu niet, zal het ook niet meer gaan begrijpen.

Al vaak vroeg ik me af of ik nou gek ben, of dat anderen het gewoon niet zien?

Ik wil absoluut niet zeggen dat ik het beter weet of dat ik oplossingen heb. Maar wel dat wat er nu gebeurt zeker weten héél slecht is voor de mensheid.

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 08:37

@ stroopa | 01-06-16 | 08:25 Was dat maar zo simpel. Als de boven ons gestelden straks in al hun hoogopgeleide emoties "pissed off" zijn en op wraak zinnen, zullen er regeltjes volgen en muren van extra heffingen. Want hoe kun je anders de "interne" markten veilig stellen? En hoe kun je anders de geweldige voordelen van een "common market" aantonen? Zoals een andere reaguurder hierboven ook al heeft opgemerkt, reken maar dat GB een prijs gaat betalen (en wij dus ook!).

sickworld | 01-06-16 | 08:35

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 07:52

Ik stel collega's (onderwijs) nooit vragen over politiek. Ik kijk wel zalig uit.
En als leerlingen of collega's soms vragen: stem jij PVV,
dan zeg ik meteen, zonder aarzeling en ze recht in de ogen aankijkend: Nee hoor!!!!

HAHA!

Groet, een pvv-stemmer.

Rest In Privacy | 01-06-16 | 08:34

Beter voeren wij net zo fanatiek campagne voor Brexit als toen voor ons referendum. Wij zijn er zeer bij gebaat als dit kaartenhuis valt.

Is die YouTube video van Geenpeil al Engels ondertiteld? Extra Brexit sites lanceren? Crowdfundingscampagne starten voor de Brexit campagne van Farage? Waar is het roze leger? Te paard!

Durereaguurder | 01-06-16 | 08:32

Als iedereen die nu zaken doet met Engelse bedrijven, winkels en/of internet winkels hen een email stuurt met de positieve boodschap dat na 'n Brexit de zaken gewoon blijven doorgaan, dan is dat in ieder geval een eenvoudige bijdrage die kan helpen een Brexit-keuze te maken.

stroopa | 01-06-16 | 08:25

@sickworld | 01-06-16 | 08:09
Weet je waar het fout ging?
Toen een stel megalomane idioten besloten om de EEG om te bouwen tot de EU en belachelijke regeltjes op te leggen zoals de maximale kromming van een komkommer.

necrosis | 01-06-16 | 08:20

@ pluk-87 | 01-06-16 | 01:02 ... ik ben in een periode beland dat ik vaak conflicten krijg met mijn omgeving...
Herkenbaar! Ik ook. En het is niet met de ratio op te lossen, immers meegaan met de flow betekent zeggen "we kunnen er toch niets aan veranderen" en dus dat accepteren waartegen we juist zo ageren. Waarmee je jezelf impopulair maakt op feesten en partijen. Damn...

sickworld | 01-06-16 | 08:17

@sickworld | 01-06-16 | 07:56
Ik heb begrepen dat de kale prijs van een auto in Nederland goedkoper is dan in de rest van de EU.
Fabrikanten houden namelijk rekening met de BPM die (voor zover ik weet) uniek is in de wereld.
Ook halen fabrikanten steeds vaker accessoires uit het standaardpakket en stoppen dat in het optiepakket.
Optiepakketten vallen namelijk buiten de BPM.
Als je de stekker uit de belangdienst trekt, is Rutte II failliet.

necrosis | 01-06-16 | 08:15

@ Cuyahoga | 31-05-16 | 21:39 ... Maar jongens, even serieus, is er iemand die denkt dat Brexit een kans maakt?
Ben bang dat het leeuwendeel van de bevolking geen interesse heeft of niet de geestelijke vermogens angstpraat, framing en vrijdenken van elkaar te scheiden. Het is treurig maar domheid onder grote groepen medemensen lijkt een besmettelijk virus geworden. Where did it all go wrong?

sickworld | 01-06-16 | 08:09

@EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 07:52
Wat het gegraai betreft, heb ik nog een triest verhaal over een ouder echtpaar met AOW.
Ze houden nog steeds zielsveel van elkaar maar konden de rekeningen niet meer betalen van AOW-voor-twee.
Ze zijn nu officieel gescheiden, hebben beiden een apart flatje en hebben beiden AOW-voor-één.
Samen is dat meer dan ze daarvoor hadden.
Ze wonen vlakbij elkaar dus ze slapen nog steeds in één bed.
Als een overheidsinstantie daar achterkomt, zitten ze in de problemen.
Als ik dan lees dat er bakken met geld naar Schurkije, Oekraïne, Griekenland en EU gaan, dan word ik gewoon kwaad!

necrosis | 01-06-16 | 08:08

@ necrosis | 01-06-16 | 07:29 ... Dankzij de EU meer concurrentie, dus lagere prijzen voor goederen en diensten...
Inderdaad, een giller. Actueel nieuws: www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/22/diens... en een citaat daaruit: Diensten zijn de afgelopen twintig jaar bijna tweemaal zo hard in prijs gestegen als goederen. Diensten, zoals horeca, huren en vervoer, werden sinds begin 1996 gemiddeld bijna 60 procent duurder. Goederen als auto’s en voeding stegen ruim 30 procent in prijs. Gemiddeld zijn de prijzen in Nederland tussen 1996 en 2016 met 45 procent gestegen. Dat meldt CBS.

De afgelopen twintig jaar heeft de overheid geregeld diverse belastingen en accijnzen verhoogd. Dit heeft vooral invloed gehad op de prijzen van goederen. Naast de verhoging van de btw in januari 2001 en oktober 2012 werden ook accijnzen op tabak en autobrandstoffen sterk verhoogd. Ook de energiebelasting en de belasting op nieuwe auto’s steeg flink. Ten slotte is in januari 2013 ook de assurantiebelasting verhoogd.

sickworld | 01-06-16 | 07:56

@pluk-87 | 01-06-16 | 00:32

Houd op, schei uit.

Collega's (onderwijs) lijken wel gebrainwasht. Als je met vragen over de EU komt, is het enkel hosanna. Vraag je door, dan ben je een irritante PVV-er en moet je niet zo zeuren.

Thuis heeft de wederhelft enkel aandacht voor de koopjes bij de Aldi en de achtertuin. Dat Nederland, onze stad en onze straat in brand staan, wordt niet gezien / genegeerd. Een kwestie van vingers in de oren en hard 'tralala' roepen.

De kinderen zijn gelukkig iets realistischer. Zij zien dat de EU simpelweg niet kan blijven bestaan. Ze krijgen zakgeld en als het op is, is het op. De EU daarentegen neemt zakgeld en als het op is, pakt het opnieuw. En dat klopt niet, volgens hen.

Op Facebook (grrr) kan je het best nog nietszeggende tekstjes schrijven, of plaatjes van huisdier / de tuin / reclame plaatsen, want elk kritische vraag / noot zorgt voor een strotvloed aan reacties van mensen die ik blijkbaar niet goed ken.

Kortom, als de EU blijft doordraaien denk ik dat ik ook maar de pijp aan Maarten geef. Ik denk zelf aan een niet al te dure kotter, dan het huis in de verkoop en vervolgens uitschrijven. Als Nederland zinkt, zorg ik dat ik veilig op het water in mijn eigen schip weg kan varen. EN nee, ik neem verder niemand mee. Ze zoeken het maar uit.

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-16 | 07:52

... Neig steeds meer naar de laatste, ingegeven door de volstrekt absurde situatie rondom de vluchtelingen welk m.i. tot grootschalig burgerprotest, -onrust en -oorlog kan leiden.

sickworld | 01-06-16 | 07:51

@ Bigaroque | 31-05-16 | 21:34 ... is feitelijk onjuist en maakt dat het Condell wel een beetje verlaagd tot het niveau van de EMP's. Dat stelt mij teleur, terwijl ik het met veel van de argumenten tegen de EU (maar niet tegen de voormalige EEG en die gedachte!) wel eens ben.
Kun je dit dan ook onderbouwen? Mijn gevoel zegt me: of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt, beide doet pijn. Zijn statement dat de EU-burgers van (eens) soevereine staten geheel buiten spel worden gezet valt wellicht rauw op de maag valt maar is wel het beeld dat velen hebben. Polderen is hier dan ook geen optie. Het EU-project is niet meer onder controle van de bevolking en dat is ernstig, zeer ernstig. Ik ben er nog niet uit of dit het gevolg is van collectief disfunctioneren of een bewust proces by design. Neig steeds meer naar de laatst

sickworld | 01-06-16 | 07:49

De staatsomroepen gillen nog steeds hoe erg het is als er Brexit komt. Helaas Pindakaas zou Pim zeggen. Het is de start. Veel landen hebben nog hun beurs kunnen vullen dankzij de EU, maar nu er allerlei regeltjes worden verzonnen, haken ze af (met volle beurs). Want uiteraard volgen er meer. Daarmee zijn ze verlost van het failliete vluchtelingenbeleid (kom allemaal maar binnen). En NL ? Wij zijn niet democratisch (Oekraïne), waardoor een Nexit net zo verdedigd wordt als het Koninklijk Huis. Tja, en als echte Calvinisten blijven we dan maar liever naïef. Immers, zo ben je Gutmensch en kom je in de hemel.

Kamervraag | 01-06-16 | 07:46

Glasgow Argus | 31-05-16 | 21:43
Prachtige tekst.

En om bij de Eagles te blijven:
"We are all just prisoners here, of our own device".
(Lees 'device' als: ambtenarenapparaat)

punxsutawney | 01-06-16 | 07:38

kornelis prul | 31-05-16 | 21:31
Pedovereniging? Djeez lutser! Bekijk eerst het filmpje, alvorens je de persoon aanvalt.
Tis altijd zelfde gedoe met de pro eu, pro migratie gekkies; inhoudelijke discussie of verdieping zit er niet in, gewoon bam op de man spelen.

Net als in UK ook: stem je nee komt er oorlog, honger, ellende.
Als EU zo mooi is zijn er toch genoeg oprechte overtuigende argumenten zodat die bangmakerij niet nodig is?

iustus | 01-06-16 | 07:31

Right. Mensen die het meest ageren tegen misstanden, werken daar vaak zelf vanachter hun voordeur het hardst aan mee.
#volksverraders

Gerard Leeflang | 01-06-16 | 07:29

@kloopindeslootjijook | 01-06-16 | 07:10
Sinds de invoering van 'de basisverzekering' waren er al zo'n 200.000 die de premie niet konden betalen.
Ziekenfonds koste je vroeger zo'n 35 gulden per maand.
De huidige verplichte verzekering kost omgerekend zo'n 250 hulden per maand/
Medicijnen en bepaalde behandelingen zijn uit het pakket gehaald en je eigen bijdrage wordt steeds hoger.
Met dan aan Hoogervorst.....

necrosis | 01-06-16 | 07:21

boerk | 01-06-16 | 07:07
Er komt een man bij dr dokter: "Dokter ik heb zrogen want ik heb geen geld.". Zegt de dokter" dan amputeren we beide nieren, dan heb je meteen weer geld".
Zegt de man: "echt waar?"
Zegt de dokter: "ik ben de dokter en ik weet wat voor jou het beste is"
De dokter verkoopt de nieren met enorme winste en de man gaat blij met 10% naar huis. Z'n problemen zijn voor nu even opgelost. Hij weet niet wat hem te wachten staat.

Zie daar een doorgeschoten vrije markt van de gewetenloze VVD-Neo libs. Het komt allemaal vanzelf goed. Zie verder Griekenland, de bankencrisis en alles waar Henk en Ingrid voor mogen opdraaien. Iedere keer weer. En we leren niet bij, het gaat gewoon door. We hadden het allemaal beter kunnen hebben.

kloopindeslootjijook | 01-06-16 | 07:17

Jan Dribbel | 01-06-16 | 03:06
"En alles onder het motto: NL is er slechts voor de Rijken."
Alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
Als de gezondheidzorg straks niet meer te betalen is moeten mensen gaan kiezen tussen eten en hun premie. En het begint al te komen, want naast zorgmijders dat kinderen niet op schoolreis kunnen omdat de medicijnen van moeder anders niet betaald kunnen worden. Het is toch om je kapot te schamen dat dat in Nederland zo moet. En helemaal als je weet dat 75% van de kosten van medicijnen in marketing zit.

kloopindeslootjijook | 01-06-16 | 07:10

Er komt een man bij dr dokter: "Dokter ik heb griep". Zegt de dokter" dan amputeren we beide benen"
"Ja maar doker, het is maar griep" zegt de man verschrokken.
De doktet antwoord: "ik ben de dokter en ik weet wat voor jou het beste is"

#Nexit

boerk | 01-06-16 | 07:07

Kijk hoe Londen een moslim als burgemeester koos!
Dit gaat verkeerd! De Britten slapen. Ze zijn van binnenuit vergiftigd.

wegrenner | 01-06-16 | 07:06

Chosen by unelected burocrats.

Is niet zo'n sterk argument.
Dat geldt namelijk ook vanuit elke provincie naar Nederland. Er zijn meer andere provincies dan die van jezelf.
Er zijn meer gemeentes in de provincie dan die van jezelf.
Er zijn meer plaatsen/wijken in je gemeente dan die van jezelf
Er zijn meer straten in je wijk dan die van jezelf
Er zijn meer huizen in je straat dan die van jezelf (enkele uitzondering daargelaten).
Zelfs binnen je eigen huis heb je dat, als je niet alleen woont.
Er zijn altijd meer andere mensen die over jouw leven meestemmen en meebesturen. Best veel eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 01-06-16 | 07:03

Er is toch zeker niemand die denkt dat de EU en de zittende Britse regering een Brexit laten gebeuren? Denk aan de recente verkiezingen in Ooostenrijk.

OhJee | 01-06-16 | 06:50

We laten ons inderdaad door de Europese regeringskliek en hun beulsmaten in Brussel in alle lichaamsopeningen naaien en er zijn nog steeds mensen die dat niet in de gaten hebben.
Gepensioneerden zijn er in de laatste jaren een slordige 13 % op achteruit gegaan...niemand kikt.
Niemand doet er wat aan, want Griekenland, de Banken, de asielzoekers, je weet wel als die zielugge gevallen die we moeten helpen.
Ja, diezelfde asielzoekers die niet gecontroleerd worden op hun achtergrond, die je na afwijzing niet meer het land uit krijgt, die gaan lopen bedelen en recht eisen op bed, bad en brood, die asielzoekers die ons onze ouderenzorg, woonruimte, pensioenen en uitkeringen kosten....
En niemand doet er wat aan......
Europa, hé.

mallekater | 01-06-16 | 06:47

Weet je nog dat we Cyprus'banken overeind hebben gehouden met ONS geld?
Op voorwaarde dat ze zich netjes zouden gedragen?
Wel nu, nog steeds- of wéér - is Cyprus het grootste witwasland van Europa, sponsoren Cypriotische banken b.v.illegale wapenhandel met o.a. IS.
Weet je nog dat we Europese banken en landen overeind hebben gehouden met ONS geld.
Welnu, ze beroven ons nog net zo hard als voorheen.
Weet je nog dat de rente op ongeveer 0% werd gezet teneinde diezelfde corrupte landen overeind te houden?(Nadat ze al miljarden hebben geKREGEN?)
En dat daarom tegelijkertijd onze pensioenen en spaarcentjes achteruit denderden zodat met name de lagere en middeninkomens- de ruggengraat van de samenleving - er per jaar vele procenten op achteruit gaan?
En wist U al dat tegelijkertijd de paar procent extreem rijken er vele procenten op VOORUIT zijn gegaan, terwijl ze vrolijk, en nog legaal ook, een land uitzoeken waar ze amper belasting betalen om hun kapitaal te stallen?

mallekater | 01-06-16 | 06:42

@Cuyahoga | 31-05-16 | 21:29 "Lousy Wies van der Laan van DEMOCRATEN66 is doodsbang van een stembiljet.", Ben Kokhals, 2:46
Zie ook deze Quoted RT: twitter.com/appletreeadam/status/7378...

huh, ian? | 01-06-16 | 05:35

-weggejorist-

1920 | 01-06-16 | 03:18

Het ministerie van financiën heeft becijferd dat wij, de belastingbetaler nog met eens 50 miljard geplukt kan worden, de komende jaren.
www.volkskrant.nl/economie/na-jaren-be...
Daar trappen we in want ze bezuinigen niet, maar ze saneren.
Aldus Dijsselbloem, de engste neo-liberaal die NL ooit gekend heeft.
En alles onder het motto: NL is er slechts voor de Rijken.

Jan Dribbel | 01-06-16 | 03:06

@Cuyahoga | 31-05-16 | 21:29 "Lousy Wies van der Laan van DEMOCRATEN66 is doodsbang van een stembiljet."
.
Zo zie je maar weer dat de globalistische D66 eigenlijk AD66 moet heten, AntiDemocraten66. Overigens is het vast geen toeval dat de eerste vraag op het Britse stembiljet niet luidt "Remain in the European Union". Daar is diep over nagedacht...

ben kokhals | 01-06-16 | 02:46

Condell is wederom scherp en bondig. En merkbaar pissig dat er nog hele horden zijn die geen idee hebben en ook geen idee willen hebben.
Die Brexit video ovrigens (met uitstekende NL ondertiteling, wat vast een hele klus geweest) is voor alle burgers in de EU van het allergrootste belang. Niemand kan meer zeggen "Ich habe es nicht gewusst".

ben kokhals | 01-06-16 | 02:26

-weggejorist en opgerot-

Jinxs | 01-06-16 | 02:07

@Graaf van Egmont | 01-06-16 | 01:06
Het referendum valt in een rituele periode van de godsdienst waarvan de naam niet gezegd mag worden. Dus baarden en hoofddoekjes gaan ook niet stemmen. Brexodus is bijna een feit!

Lewis Lewinsky | 01-06-16 | 01:12

In Brussel worden de V3's uit de hangards gereden, terwijl in het Verenigd Koninkrijk de Spitfires warmdraaien.
Dad's Army, wat hebben we die lui nodig.
1985, Rotterdam...
www.youtube.com/watch?v=eZPYyYe24i4

Schoorsteenveger | 01-06-16 | 01:10

Chow | 31-05-16 | 23:43
Ben niet boos. Ik wilde enkel een simpel voorbeeld geven van het nadeel dat de consument nu heeft door protectionistische maatregelen; in dit geval spikes die door NL webshops ook worden verkocht, maar met de nodige en onnodige marges.

Boehoe alsof m'n wereld vergaat, maar die paar tientjes worden veel tientjes als we in containers praten.

Wensbaar Denken | 01-06-16 | 01:10

Vanmiddag een reportage over de controverse jeugd en ouderen in GB. De jeugd geeft geen fuck, maar wil in de EU blijven omdat ze het best wel goed vinden gaan. Dit waren studenten en je vraagt je in alle gemoed af of ze er zich in verdiept hebben. Ik vrees van niet, want andere sores aan hun hoofd, zoals uitgaan en tentamens.
Die blijven ook massaal weg bij het stemmen hoop ik nu. En dan gaan de wel geïnteresseerden en beter geïnformeerden naar de stembus. Ik voorzie een overwinning voor de exit.

Graaf van Egmont | 01-06-16 | 01:06

@saintinel | 01-06-16 | 00:56
Ja dat wel, ik ben in een periode beland dat ik vaak conflicten krijg met mijn omgeving, dan denk ik ook soms, is dit wel goed?.. Want ik word inmiddels pislink van mensen die doen alsof vrijheid etc. iets vanzelfsprekends is dat nooit zal verdwijnen. Mja, ik wacht nu even af of Trump president wordt, en daarna de PVV en Le Pen etc.

pluk-87 | 01-06-16 | 01:02

Weet iedereen al dat de Dalai Lama vandaag doodleuk zei dat er te veel moslims in Europa komen en dat landen als Duitsland nooit islamitisch mogen worden? Dat leverde wel even een glimlachje op bij me.

Gelukkig staan er overal mensen op met gezond verstand, waardoor er bijgedragen wordt aan de verlossing van de collectieve westerse psychose waardoor wij worden gegijzeld. Zo zou ik een Orban ook nooit vergeten, dat is een hedendaagse held. pbs.twimg.com/media/CjuhjoHWEAEHvpD.j...

pluk-87 | 01-06-16 | 00:58

@pluk-87 | 01-06-16 | 00:32
Ik denk er precies zo over! Goed omschreven!
 
Het trieste alleen is, dat je er zo moedeloos (/machteloos) van gaat voelen... :(

saintinel | 01-06-16 | 00:56

@marcoplarco | 31-05-16 | 21:45
Maar zonder grondstoffen moet je alles duur inkopen.

miko | 01-06-16 | 00:52

@kornelis prul | 31-05-16 | 21:31
Hoezo? Kun je zonder de eu ineens niet meer handeldrijven??
Joh, hoe hebben we dat de eeuwen voor de EU gedaan?

miko | 01-06-16 | 00:49

@Glasgow Argus | 31-05-16 | 21:29
Daarom dus, bedankt voor het typen scheelt mij weer mijn toetsenbord.

miko | 01-06-16 | 00:45

Rätselhaft | 01-06-16 | 00:33
Ze hebben nog traditie en trots. Daar moeten we dan maar op hopen. Hier moeten we het doen met een importbruid als koningin die de Nederlandse identiteit nog steeds niet gevonden heeft, terwijl haar man met de Europese klerken op de foto wil, nadat-ie in een speech de Britten het advies heeft gegeven zich over te geven.
www.youtube.com/watch?v=Wa3EYcVxboQ

Schoorsteenveger | 01-06-16 | 00:43

Dear Britons, please save us from the Germans.

Rest In Privacy | 01-06-16 | 00:33

Geweldig gesproken weer, ome Pat!
Ik hoop op een Brexit.
Dacht trouwens dat GS samen ging werken met Farage.
Is daar nog wat van terecht gekomen.?

Schietmijmaarlek | 01-06-16 | 00:33

Ome Pat heeft helemaal gelijk over die hordes mensen die 0 fucks geven, ik zie het in mijn directe omgeving ook, mensen geven geen ene fuck. Ik zet me nog een aantal jaren in en kijk hoe de verkiezingen lopen in de westerse wereld (en vooral in NL) en mocht dat negatief uitvallen dan staak ik het verzet zoals ik dit nu voer en zorg ik dat ik het zelf goed heb en wat mensen waar ik om geef ook, en de rest mag lekker zelf gaan ondervinden waarom ik me in 2016 (en eerder) zo opgewonden heb, en dan is het te laat.

Veel autochtonen gun ik de miserie inmiddels gewoon. Ik ken wel zulke linkse meisjes, die zouden nog van de islam houden als hun kop op een hakblok ligt. Uit zelfbescherming maak ik me niet meer druk om die types. Wat dat betreft gaat helaas het aloude gezegde op: wie niet horen wil, die moet maar voelen.

pluk-87 | 01-06-16 | 00:32

In ieder geval begint de urgence bij de leave campagne door te dringen. Nou eens kijken hoe de bevolking er over denkt en ook de urgence omzet in leave.

Graaf van Egmont | 01-06-16 | 00:26

dysdiadochokinese | 31-05-16 | 23:47

Wie laat zijn kinderen nou nog naar dat indoctrinatie kanaal kijken? Infantiele gekleurde bende!

&#9834;&#9834;Go Brexit Go, sloop de EU. Vraag vandaag nog massaal subsidie aan op maakt niet uit wat. Bedenk dat het toch Uw eigen geld is. U heeft nog een DAB+ radio en een electrische fiets te goed van het 3e rijk!
Go Brexit Go!!&#9834;&#9834;

Cobalt bomb | 01-06-16 | 00:21

@Mastermattie | 31-05-16 | 23:49

Mwa.. dat kan best eens meevallen, maar of je daar gelukkig mee moet zijn laat in het midden.

Althans als zich het patroon van de afgelopen decennia opnieuw herhaalt.
Remember , de dot.com crisis 2000 kort voor het aantreden van Bush was nog te overzien, de subprime mortgage crisis 2008 de belastingbetaler worden gedwongen de banksters te redden kort voor het aantreden van Obama, aanstaande najaar de stock market crises 2016 dan maar ?
Het zou mij niet verbazen gezien het matig presteren van de werkelijke wereld economie t.o.v. de aandelen koersen.
Klein probleempje een dergelijke crash is too big to bailout, zelfs al zou men de belastingbetaler tot op het hemd uit kleden.

von Strumpfhausen | 01-06-16 | 00:18

Grappig om te zien dat het 'voor' kamp in GB net als het 'ja' kamp bij het referendum in NL zwak, fantasieloos en volledig in blinde paniek is. De Schwung naar Rechts is onstuitbaar!
Het.Volk.Wint.Altijd!

pennestront | 01-06-16 | 00:16

Tamelijk briljant trouwens, die Brexit-movie. Korter en scherper kan die waanzin niet worden geïllustreerd. Job well done.

Magdat | 01-06-16 | 00:11

Linkje voor degenen die nog dachten dat de EU iets met democratie te maken heeft in plaats van kartelvorming.
www.youtube.com/watch?v=xMuUEd6w54E

Nu iets anders | 01-06-16 | 00:09

Anoguurder | 01-06-16 | 00:01
Het ontstaan van de Eerste Wereldoorlog mag hier als voorbeeld gelden. Machtsblokken die steeds maar grotere machtsblokken werden, schepen zonder echte stuurrman, op ramkoers.

Schoorsteenveger | 01-06-16 | 00:07

Vraag me ook af met wat of wie er oorlog moet ontstaan. De andere landen die in de EU zitten? De landen buiten europa? Van binnenuit, terroristen die aanslagen gaan plegen?

Anoguurder | 01-06-16 | 00:01

Wie nu nog steeds in de EU gelooft (en er niet financieel van afhankelijk is), is ongelofelijk naïef en waarschijnlijk ook erg onwetend.
Hoe kan je in godsnaam nog steeds in die dictatuur geloven, na alle feitelijke werkelijkheden en argumenten, die we nu inmiddels weten?!? #waanzin
 
*moeite heeft, me in dit soort geesten te verplaatsen*

saintinel | 31-05-16 | 23:56

Bazip Zeehok | 31-05-16 | 22:31

Ja en de dag daarna vergaat de wereld volgens de EU lovers. Vent pleur toch op met je onzin. Het zal effe pijn doen maar beter nu dat dat kaartenhuis instort als zeer traag en tergent langzaam met alle ellende van dien. Dat EU staat al een tijdje op instorten maar wordt met hand en tand verdedigd voor het EU steelclub pluche. En de door ons betaalde EU feestjes. Maar oplossingen van die EU steelclub. Ho maar. Nee een geweldige deal met een dictator endeldarm. Die enkel maar meer ellende oplevert. Een opgedrongen oekraine. Een bodemloze put griekenland. Ik zeg laat die EU maar instorten. Veel slechter kan het ondertussen niet meer worden. De Brexit naar een Exit. Het enigste wijze!! Daarna staan de britten niet lang meer alleen want gaat het ene na het andere land voor een Exit. Let maar op. Dat weten ze ook. Vandaar hun doem scenarios. Ze gaan zelfs zo ver om te verkondigen dat het dan oorlog wordt.Zo maf zijn die EU hoge heren!!

tweetybird | 31-05-16 | 23:56

Mooi verhaal van Pat, je ziet wel dat het echt leeft bij hem. Herkenbaar ook die opmerking dat miljoenen mensen geen idee hebben. Frustrerend inderdaad als ze zometeen stemmen om binnen de EU te blijven, omdat het het gros van de mensen gewoon geen reet interesseert. Zo voel ik me ook vaak in NL als ik zie hoeveel mensen er op van die achterlijke en naïeve partijen blijven stemmen zoals GL, D66, PVDA, etc. Soms word ik zelf neerslachtig van en denk ik bij mijzelf, stik er ook maar in. Als jullie zo dom zijn, dan krijg je ook gewoon wat je verdient.

Banana008 | 31-05-16 | 23:53

Na 75 jaar zijn het weer de Britten die democratisch Europa verdedigen.

Obstiopaat | 31-05-16 | 23:52

Cuyahoga | 31-05-16 | 23:30
De tranen springen in mijn broek. Beter dan die Coca-Cola reclame! Beter dan "We are the world..".

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 23:50

Ik geloof ook niet zo in die 50/50 in Oostenrijk. maar er zal toch nooit aangetoond kunnen worden of daar nu wel of niet gerommeld is.
Ik hoop op een Brexit omdat dit tegen alle leugens van de EU maffia in aantoont dat er wel degelijk een mogelijkheid is om de EU te verlaten.
De reden dat ze in Brussel momenteel bagger schijten en in de UK continu angstzaaien is omdat ze dondersgoed weten wat voor dominoeffect er kan ontstaan als de UK de EU verlaat en dan toch opeens wel het succesvol blijkt met eigengesloten handelsverdragen.
Ja, de EU zal dwars gaan liggen bij ieder verdrag dat de UK met de EU landen probeert te sluiten maar er zijn ook nog een hoop landen buiten de EU, welke nu niet met de EU samen mogen werken en graag met de UK in zee zullen gaan.
Ik kijk uit naar de dag waarop het hele EU kaartenhuis in elkaar stort, maar ik vrees dat die dag toch nog iets verder is dan wij ooit kunnen hopen.

Mastermattie | 31-05-16 | 23:49

Beste Schoorsteenveger,
mijn klomp brak ook toen ik dat hoorde. " Heel Europa haalt opgelucht adem". Het erge is dat miljoenen " volwassen" kijkers dit ook nog eens voor zoete koek slikken, net als de kids die het jeugdjournaal bekijken en "leren" hoe zielig hun leeftijdsgenootjes zijn die op de vlucht zijn voor oorlog, ook al komen ze uit landen waar politiek geen lullemoer aan de hand is.

dysdiadochokinese | 31-05-16 | 23:47

Wensbaar Denken | 31-05-16 | 23:27

Nikes kopen in China en dan boos zijn dat je importheffing moet betalen. Dan ben je echt een sneuneus hoor. Niet te geloven.

Chow | 31-05-16 | 23:43

@Cuyahoga | 31-05-16 | 23:04
Bedoel je dat Umberto Tan niet blank is? Dat is inderdaad brekend!

Lewis Lewinsky | 31-05-16 | 23:41

@Implants | 31-05-16 | 22:56
Deductie, mijn beste Watson. Ik leg het uit. Brexit is een zegen voor de UK, de EU en de NL. Bacil Zeephok klets dus onzin. Gezien zijn nick is het niet moeilijk te bepalen waar de ramp wel heeft plaatsgehad. Bovendien is hij net gescheiden. Elementair.

Lewis Lewinsky | 31-05-16 | 23:36

dysdiadochokinese | 31-05-16 | 23:26
Dat zeg je goed. het hele EU-project is gebaseerd op de premisse dat het volk met gemak bedonderd kan worden. Die premisse is in gevaar, met ons referendum, maar zeker en vooral met Brexit. Als de Brit uit de EU wil, dan breekt de hel los, maar als het net niet lukt, dan nog. Zie je in Oostenrijk, hoe de samenleving polariseert. "Heel Europa haalt opgelucht adem" vulde het Staatsjournaal voor ons in, toen bleek dat de FPOe het net niet gehaald had. Maar het ettert door natuurlijk, het ettert door.

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 23:32

De EU is zo "populair" dat het alleen met dreigen bij elkaar gehouden kan worden. Alleen dat zegt al genoeg. Wat dat betreft lijkt het wel een beetje op het kalifaat; eens erin, altijd erin. Hoe ellendig het ook is. Hopelijk tonen de Britten hun spierballen en laten ze zich niet als makke schapen bij elkaar drijven in de EU-stal.

miss error | 31-05-16 | 23:31

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 23:27
Wel mooi dat liedje:
&#9834;&#9834;Iedereen is van de meubelcheque, en de meubelcheque is van iedereen&#9834;&#9834;

Cuyahoga | 31-05-16 | 23:30

Zendtijd kopen en op UK-nationale TV tonen

Yalko | 31-05-16 | 23:29

@von Strumpfhausen | 31-05-16 | 23:14

Een beter alternatief is er niet. Als je bekijkt dat nederland in de laatste 20 jaar heel erg tactisch en bewust 'hervormd' was (want dat was het nieuwe woord in de media iedere keer) waarbij bleek dat we gewoon uitgefaseerd werden. Defensie, de overheid, ons pensioenstelsel (hier wordt al aan geknabbeld), het betalen van miljarden aan andere landen, het kunstmatig laag houden van de rente's (dood laten bloeden van spaargeld van mensen ter voorbeeld), de migrantencrisis. Het is niet zomaar dat die dingen gebeuren, het is wel uitgedokterd, uitgekiend en complete onderzoeksbureau's onder EU vleugels die komen bepalen hoe nederland zijn of haar model om moet gaan gooien confirm EU standaard.

Je kunt ze niet accountable stellen, voor al die daden. Zelfs timmerfrans is niet aansprakelijk voor wat hij zojuist in die video heeft gezegd. Hij geniet bepaalde bescherming en dat is er in de wereld geroepen om hun gewoon vrij spel te kunnen geven in het bewerkstelligen van hun doelen, het ontmantelen van natie-staten (NL, DE etc) en het kapot brengen van de huidige cultuur door er zoveel mogelijk immigranten verplicht (quotum) tot zich te nemen.

Nee dit houdt niet op. Het houdt pas op als de weerstand tot EU, asiel, migratie en shit pas ophoudt, dan viert de EU feest. Pas als de witte man niet langer meer vertegenwoordigd is in europa zelf dan pas zit de missie van de VN c.q EU erop.

Ik zeg dan gaan we maar tot oorlog. Maar brussel is te klein om daar een fatsoenlijk fort te bouwen om de diversiteit van mensen tegen te kunnen houden. Laat poetin aub een veeg aan brussel geven, reset de hele shit maar. Hopelijk zijn er genoeg achterblijvers die zullen staan voor behoud van de nederlandse cultuur.

NL is niet veiliger. Politiek NL bezuinigd op het politieapparaat, en volgens jaar weer, en volgens jaar weer, stapsgewijs totdat het gewoon niet langer meer zo kan, en er een europees politie-apparaat (want samenwerken, want efficienter, want 'beter') er voor in de plaats komt.

Zoals daniel van der stoep al op zijn website staan had, "Nederland, let op uw saeck".

Anoguurder | 31-05-16 | 23:28

@RoBD=Skullfucker | 31-05-16 | 23:16

Nope.. in dat geval heb je binnen no time een Allexit.
Niet dat dat nog veel uit zal maken, behalve dat het pijn voor All, mits dat een beetje ordelijk verloopt wat maar zeer de vraag is, kan verkorten.

von Strumpfhausen | 31-05-16 | 23:27

Cuyahoga | 31-05-16 | 23:21
Viel mij ook op. Had verwacht dat-ie erg PvdA zou zijn. Heb eigenlijk een gruwelijke hekel aan die jongen, maar vandaag was-ie wel te pruimen.

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 23:27

EU op z'n smalst: sportschoenen online besteld bij Amerikaans bedrijf, geproduceerd in China, bezorgd in Nederland en uiteindelijk een belasting moeten betalen ter protectie van de EU markt.

Kom maar door met trillion value trade deals van NL met de rest van de wereld. Even weer de geest krijgen in handel.

Wensbaar Denken | 31-05-16 | 23:27

De minachting van de elite voor de bevolking zal binnen afzienbare tijd helemaal zicht-en-voelbaar worden. Als Nederland ja had gestemd over het associatie-verdrag met Oekraine zou Rutte en zijn handlangers iets gezegd hebben in de trant van " we zullen de uitslag respecteren, want wij geloven in democratie". Nu het nee is geworden, wordt Oekraine uiteindelijk alsnog EU-lid. Dat zal bij een nee van de Engelsen niet anders zijn.
Hemel op aarde is:terug naar de EEG en de gulden. En al die klote Ruttes, Schulzes en Merkels dwangarbeid laten verrichten in de ouderen-en gehandicapten-zorg.

dysdiadochokinese | 31-05-16 | 23:26

Ik las net dat kapitein Schettino 16 jaar de nor in gaat [eis] voor het akkefietje met de Concordia met - volgens mij - 16 doden.
Zit even uit te rekenen wat dat voor Juncker , Merkel , Rutte , Timmerfrans c.s. gaat opleveren ivm de ramp met " Europa "
Best wel veul volgens mij.

enorme sukkelzak | 31-05-16 | 23:26

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 23:12
Cabaretier?
Whatever. Wel mooi dat hij een soort rant deed over de pvda en dat er precies 8 zetels aan tafel waren.

Cuyahoga | 31-05-16 | 23:21

Even serieus: zijn er hier echt mensen die denken dat er een Brexit komt als 51% daar voor stemt en 49% tegen?

RoBD=Skullfucker | 31-05-16 | 23:16

@Anoguurder | 31-05-16 | 22:55

... erger kunnen we het toch niet meer krijgen ?
Hehe.... you ain't seen nothing yet!

Je kan gezien de huidige situatie als je je kinderen en kleinkinderen later nog recht in de ogen wil kijken bij gebrek aan beter waarschijnlijk het beste op Wilders stemmen.
Maar Wilders zal toch echt niet staat zijn, niemand overigens, om de ramp die Europa te wachten staat te keren, de rot mede dankzij de EU zit reeds zo diep dat de catastrofale gevolgen hoe dan ook onvermijdbaar zijn.

von Strumpfhausen | 31-05-16 | 23:14

@petersteenkamp | 31-05-16 | 23:04

"Will not be a peacefull place for very long" > Nee bedankt dat timmermans en alle andere ongekozen regenten hier jarenlang de grenzen open hebben laten stellen. Hoe bedoel je een probleem veroorzaken en dan zelf de oplossing bieden? We hadden in de eerste instantie hier nooit aan moeten beginnen!

Anoguurder | 31-05-16 | 23:12

Cuyahoga | 31-05-16 | 23:04
Dat was die humorloze cabaretier -daar hebben we er veel te veel van- ook al opgevallen. Het wachten is op Sylvana.

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 23:12

Kort maar krachtig

D. G. Narrator | 31-05-16 | 23:07

Brekend: In navolging van Erik van Muiswinkel, heeft nu ook Humberto Tan zich af laten schminken bij RTL late night.
Alleen nog maar white privilege aan tafel.
Dat kan toch niet mensuh.

Cuyahoga | 31-05-16 | 23:04

De ongekozen EU vice premier Frans Timmermans verklaart openlijk de oorlog aan de inheemse bevolking van Europa: Europa moet "diverser" worden. In zijn eigen woorden:


www.youtube.com/watch?v=q94syUDDhxA

Kortom, GB en Nederland moeten zo snel mogelijk uit de EU vluchten.

petersteenkamp | 31-05-16 | 23:04

Zelden een betoog met zoveel waarheid gehoord als wat deze man te vertellen heeft.

Blijft de vraag; waarom komet er in Nederland geen Nexit referendum?

Zo moeilijk moet het niet zijn een half miljoen handtekeningen op te halen..............

Het argument dat dit ons bergen geld gaat kosten is ondertussen achterhaald na het Griekse debacle en het komende Oekrainse, moldavische en kosovaarse financiel debacle. Want dat komt als die straks bij de EU zitten, let maar op.

miff | 31-05-16 | 23:02

Amen, kijk da's een rant zoals het hoort te zijn. Pat Condell praat geen poep

Guust Kadaver | 31-05-16 | 22:59

Amen, kijk da's een rant zoals het hoort te zijn. Pat Condell praat geen poep

Guust Kadaver | 31-05-16 | 22:59

Ja de bangmakerij vanuit Brussel is stuitend, zal iets met pensioen zijn ofzo.

ikdenkwat | 31-05-16 | 22:59

@Lewis Lewinsky | 31-05-16 | 22:3
Vaag... hoe weet JIJ dat?

Implants | 31-05-16 | 22:56

Wat zou het toch mooi zijn als we even terug in de tijd konden, en elk verdrag dat toen al zorgde voor de grondlegging van de EU dat getekend zou worden, we dat even ongedaan konden maken. En dan werden we ineens wakker in een Nederland met nederlanders, geld zat, iedereen goede welvaart en niets dat nog stuk kon ook.

Wat we ervoor terugkregen was dat alles duurder is geworden. Wat we terugkregen was een shitload aan immigratie dat nog steeds verwoestende effecten heeft op alles en iedereen in het dagelijkse leven. We zien een cultuur-verschuiving daar waar vroeger de jood hier veilig over straat in Amsterdam kon nu vluchtend naar thuisland omdat de antisemitisme meer en meer groeit.

Hoe het ooit mogelijk was dat men alle kleine landjes in europa uit kon verkopen aan een selectieve groep, weet niemand vandaag de dag nog steeds. Maar wat wel een feit is is dat er al jaren stilletjes over gedaan wordt en niemand eigenlijk de echte bestemming weet. En daar wordt dagelijks, opnieuw een rookgordijn voor opgetrokken, en klokkeluiders de mond gesnoerd.

Nee komt oorlog van, nee is niet goed, nee de VK moet blijven in de EU, is allemaal beter. Wacht dacht je van dat we even terug in de tijd gingen, en daar ergens in 2005 toen de meerderheid hier in NL nee stemde, men TOCH dat verdrag er doorheen jaagde, en niemand daar eigenlijk nog steeds de dag van vandaag voor afgerekend was?

Nederland is te verwend. Mobiel abbo'tje, internet thuis, netflix, een minimaal inkomen zodat je toch leven kunt, we hadden ALLANG al die kliek in den haag met pek en veren de stad uit moeten jagen, die kut euro terugsturen naar herkomst, en eigen soevereiniteit weer terug in handen nemen.

Volkert van der G, loopt gewoon vandaag de dag VRIJ rond, heeft bewezen misbruik te maken van alle dingen in het nederlands systeem, terwijl fortuin toen al voorspelde dat de EU geen goeds bracht. We missen een belangrijk en charismatische leider in nederlandse politiek, en moeten het doen met wilders, ozturk en die verborgen homofiel van een rutte.

Man man man. In 15 jaar tijd is het hele roer hier in NL omgegaan, naar zowat een point of no return.

Stem aub wilders, die zegt uit de EU te willen, geef 'm een kans om dat te kunnen bewerkstelligen. Hij krijgt 4 jaar de tijd, als ie het verknald, erger als dat kunnen we het toch ook niet meer krijgen.

Anoguurder | 31-05-16 | 22:55

Wat een dramatische onzin.
Ze kunnen toch elk jaar een Brexit-stemming organiseren?

StinkendeRoede | 31-05-16 | 22:47

Onderschat de Engelsen niet, het zou zo maar een Brexit kunnen worden. En dan zal de pleuris best wel uitbreken, maar liever nu pijn dan dat m'n kleindochter straks in EU voedsel, EU kleding en wat voor EU bonnen dan ook uitbetaald wordt. Of ze moet een baantje in Brussel vinden natuurlijk, dan kan ze heel d'r Nederlandse familie onderhouden ...

Vesta | 31-05-16 | 22:47

Oplossing is simpel :
STOP met het klakkeloos betalen van belasting , alleen nog betalen voor de dingen waar de regering voor MOET zorgen , voor HEEFT gezorgd en waar de BURGER om gevraagd heeft.
Alle overige regerings hobbies zoals : de multikulti , de EU , de klimaathysterie , het Subsidiecircus , kortom de zaken waar de kiezer geen stem in heeft gehad moeten regering en hun sympathisanten maar uit eigen zak betalen.
Problemen gegarandeerd opgelost in no time

enorme sukkelzak | 31-05-16 | 22:44

@Bazip Zeehok | 31-05-16 | 22:31

De EU gaat sowieso een ramp worden voor de Europese economie voor zover het dankzij de EU al geen ramp is, met of zonder Brexit.

von Strumpfhausen | 31-05-16 | 22:39

lingo star | 31-05-16 | 21:54
Jeugd weet niet beter, totdat ze belasting moeten betalen.

Wasbakplasser | 31-05-16 | 22:37

Het is verbazingwekkend en vraagt om verklaring dat de Euroklerken zo goed menen te weten wat voor rampspoed er op ons afkomt als de Brexit inderdaad een feit is. Dat zijn dezelfde soort klerken die destijds zeker wisten dat de Muur nooit zou vallen, die met open mond zagen dat het Huis der DDR een kaartenhuis was geworden en van het ene op het andere moment instortte, om nooit meer te herrijzen. Dat zijn dezelfde soort klerken die al helemáál niet konden voorspellen dat de Sovjet Unie onderuit zou gaan, en dat het IJzeren Gordijn, goed voor zoveel spannende spionageromans en dito films, gewoon opengeschoven werd, alsof het er nooit gehangen had. Dat zijn dezelfde soort klerken die de dag ná de val van de Muur met terugwerkende kracht precies konden voorspellen waarom het allemaal zo was gelopen, en ons uit konden leggen dat het niet anders hád kunnen lopen. Dezelfde klerken ook die de Bankencrisis niet aan zagen komen, en met het grootste gemak het op zwart zaad zittende Griekenland in hun machtsspelletjes hadden betrokken.
Die klerken stonden in Ukraine op het plein te blazen dat er een overwinning was behaald, die klerken smeren ons een associatieverdrag aan. Want die klerken willen machtsspelletjes spelen, willen aan de touwtjes kunnen trekken, op de knoppen kunnen drukken, met soldaatjes spelen, en met geld.
De uitslag van ons referendum ligt bij de Euroklerken op het bureau, netjes ingeleverd door onze Minister-President, en met een Stempel van Goedkeuring van onze Koning, te dom om voor de duvel te dansen, maar wel helemaal voorop op de foto, met achter zich klerken, klerken en nog eens klerken.
Een Brexit brengt rampspoed ja, rampspoed voor het Narrenschip dat EU heet en afstevent op een klip, gelokt door Sirenen die verleidelijke liederen zingen over macht, invloed en wereldheerschappij.
We moeten naar de echte specialisten en experts willen luisteren:
www.youtube.com/watch?v=GrxF4ofLE00

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 22:36

@Bazip Zeehok | 31-05-16 | 22:31
Ramp in je broekje.

Lewis Lewinsky | 31-05-16 | 22:36

Brexit gaat een ramp worden, ook voor de NL economie.

Bazip Zeehok | 31-05-16 | 22:31

Welkom in het post-democratische tijdperk.

Rest In Privacy | 31-05-16 | 22:20

Het zal wel hetzelfde gaan als met Oostenrijk.
Ze zullen er in ELK geval in blijven.
Ongeacht wat daar voor nodig is!

A3an | 31-05-16 | 22:17

Had nog heel wat britse vrienden die "on the fence" zijn met wat ze moeten stemmen. Meteen maar even deze Pat video naar ze gezonden. Als dit niet overtuigend genoeg is...

LangeTijdGeleden | 31-05-16 | 22:15

Maar ik geloof dat goed altijd zal winnen, zo optimistisch ben ik wel.Cuyahoga | 31-05-16 | 22:04
Wat "goed" is, wordt gedefinieerd door de overwinnaars...

Rest In Privacy | 31-05-16 | 22:09

Waarom zijn de deelnemers aan het debat in het brexit kamp zoveel welbespraakter dan alle grijze muizen van remain? Als het op retorische talent de doorslag gaf was er geeneens een referendum nodig.

RRMerlin | 31-05-16 | 22:07

Lupuslupus | 31-05-16 | 21:47
Optimistisch?
Ik ben één van de grootste optimisten die ik ken, maar feit is dat de Britse stay-campagne van een kaliber is waar Goebbels jaloers op zou zijn.
Neemt niet weg dat bij een Stay, we een flink eind teruggeworpen worden in de strijd, en dat die strijd dan grimmiger gaat worden.

Ik ben niet zo van het links of het rechts. ik geloof in goed en kwaad.
En de EU in deze vorm is het kwaad, de daar aan gelieerde import van islam en het dictatoriale nepotisme is het ultieme kwaad, en dat moet bestreden worden.
Maar ik geloof dat goed altijd zal winnen, zo optimistisch ben ik wel.

Cuyahoga | 31-05-16 | 22:04

Luisteren ze in de UK wél naar de uitslag of heeft Rutte ze geïnspireerd tot negeren van de wil van het volk?

De finale eindbaas | 31-05-16 | 21:59

Ik wens de Britten de wijsheid toe om de stap te zetten. Daarna sluiten we gewoon een handelsverdrag met ze!

Roderick Random | 31-05-16 | 21:57

Ik denk er sterk aan om in geval van een Brexit een vlag neer te halen. Dat oerlelijke EU vod bij ons gemeentehuis.
BlowingBubbles | 31-05-16 | 21:54
.
Ja dat is eigenlijk een veel beter plan. Ik heb die vervl. sterren op mijn nummerplaten al 2 jaar geleden afgeplakt.

Lupuslupus | 31-05-16 | 21:57

Ach. NL heeft de Brexit al gesteund. Ons referendum was een duidelijk NEE richting (pl)Europa.

En wat de EU betreft - laat maar lekker verder in de misere lopen.
- Duitsland en Zweden zijn ontevreden vanwege de migratie excessen.
- Griekenland, Italie, Portugal en Spanje zijn bankroet. Alleen wordt het van die laatste 3 nog verborgen gehouden omdat anders de Euro in een vrije val komt...
- Frankrijk is al aan het schudden op de grondvesten. Het volk komt daar letterlijk in opstand tegen de door de EU opgelegde hervormingen.
- NL heeft al "Nee" tegen Europa gezegd maar de regering maakt er "Ja maar" van. Hallo 60 zetels voor de PVV... Ik hoop dag PopuGeertje inzet op een Nexit!
- Oostenrijk, Bulgarije en Polen luisteren al niet meer naar de EUSSR en doen gewoon wat verstandig is.
- Zelfs bij de EU zelf begint men een beetje te bibberen. De lidstaten wordt nu ineens wel gevraagd of die TTIP wel door de strot te douwen is zonder dat dat een bom legt onder het bestaansrecht van de EU.

Maar bij de top blijft het motto: Elk probleem is op te lossen door "meer Europa". Serieus, wat is er nodig voor Juncker en Co. voordat het daar doordringt? Een ploflim op bezoek? Zijn er inmiddels voldoende van hier...

Aetje | 31-05-16 | 21:57

De 'Bookies' noteren 85% voor een Brexit, gaat de goede kant op.

Implants | 31-05-16 | 21:56

De UE, met Dragi als een omgekeerde Koning Midas: Als het goud dat hij aanraakt verandert in poep. En hij heeft al heel wat aangeraakt!

Chuck the plant | 31-05-16 | 21:55

Lupuslupus | 31-05-16 | 21:51
Ik denk er sterk aan om in geval van een Brexit een vlag neer te halen. Dat oerlelijke EU vod bij ons gemeentehuis.

BlowingBubbles | 31-05-16 | 21:54

Helaas... Brexit = Exit... de ods geven aan: 40% pro Brexit

boom-boom-baby | 31-05-16 | 21:54

De Britse jeugd is niet voor leave, maar wil juist bij de EU blijven, verstandige jeugd.

lingo star | 31-05-16 | 21:54

Cuyahoga | 31-05-16 | 21:29
Ze is daar in ieder geval eerlijk over, dat is al meer dan waar je op kunt hopen tegenwoordig.

BlowingBubbles | 31-05-16 | 21:51

Ik heb zelden zo erg op zoiets gehoopt als op een Brexit.
BlowingBubbles | 31-05-16 | 21:49
.
Als het lukt gaat hier voor het eerst in jaren de vlag uit.

Lupuslupus | 31-05-16 | 21:51

Ik heb zelden zo erg op zoiets gehoopt als op een Brexit.

BlowingBubbles | 31-05-16 | 21:49

Cuyahoga | 31-05-16 | 21:39
,
Nou lekker optimistisch hoor. Zullen we eerst de uitslag maar even afwachten? Natuurlijk hebt u gelijk dat de Britten bang worden gemaakt. Maar UKIP is er ook nog en die zullen alles op alles zetten voor een Brexit. Daarbij wens ik ze uiteraard van harte alle succes! Want het gaat niet alleen om een Brexit maar in het verlengde daarvan om de EUSSR te slopen. Dat moet(!) gebeuren willen onze kinderen en kleinkinderen straks nog een menswaardig bestaan hebben.
.
Helaas kunnen we hier in Nederland weinig of niets doen om de Brexit te steunen maar wellicht heeft GS nog een plan? Nigel Farage kwam ons ook helpen met het referendum dus een wederdienst zou mooi zijn.

Lupuslupus | 31-05-16 | 21:47

Je soevereiniteit verkwanselen in ruil voor een beetje extra economische groei is "penny wise pound foolish" zoals het Engelse spreekwoord gaat.

Toen Mursi, de kandidaat van de Moslimbroederschap (de politieke tak van de islamterreur) gekozen werd als president van Egypte, gaf de EU hem onmiddelijk een hulppakket van 5 miljard Euro. Vlak daarna kreeg Nederland een "naheffing" van een half miljard Euro EU belasting. Kortom, dank zij de EU betalen Nederlandse belastingbetalers nu belasting aan de Moslimbroederschap, en er is geen enkele manier om dat op een democratische manier tegen te houden. Maar blijf vooral doorzagen over de "economische groei" die we dank zij de EU krijgen. Nederlandse belastingplichtigen die meer slavenarbeid moeten verrichten voor de Moslim Broederschap valt blijkbaar onder "economische groei".

petersteenkamp | 31-05-16 | 21:47

Nou kornelis prul, dat je nog nooit van Condell gehoord hebt is geen aanbeveling, vriend.
Je wordt van dit verhaal niet vrolijk, omdat ik geloof dat de man op het goede spoor zit. Grappig is wel weer dat, uitgezonderd de SP, de meeste linkse partijen dit ook allemaal geweldig vinden. Martin Visser van de Telegraaf zei al eens dat de euro gepusht is door de grote bedrijven. Daar zit ook de dagelijkse winst door de prijsopdrijving door de euro, niet bij de kleine winkelier die zijn kosten ook navenant zag stijgen. Een monsterverbond dus tussen links, rechts en de grote bedrijven waarinde burger straks finaal in de houdgreep genomen wordt en nauwelijks meer wat in te brengen heeft.

Ruud5 | 31-05-16 | 21:46

Europa ,ik ben voor.
Maar dan wel rechts ,niet extreem links.
Waar we nu mee te maken hebben.

dortse poorten | 31-05-16 | 21:45

Cuyahoga | 31-05-16 | 21:39 "De Pond devalueert..."

Als je wat te verkopen hebt is dat helemaal niet erg. Dan ben je concurrerend.

marcoplarco | 31-05-16 | 21:45

European reality
You are welcomed by a Greek. The Romanian takes your coat and empties your pockets together with the Bulgarian.
Food is prepared by the Pole with the obvious choice of cabbage sliced thick or sliced thin. Wine is from Latvia, but alas to acidic to palate, although the Swede and the Fin down it faster than you can imagine.
The Belgian coordinates the spaniard end the Italian organizing. The Dutch pays for the meal and the German forces your gratitude. And in the end, all of them enjoy your financial contribution and party into the night. When you try to leave the party, the Frenchman at the front desk speaks the familiar words. "Welcome to the Eu. You can check out anytime you want, but you can never leave"

Glasgow Argus | 31-05-16 | 21:43

@kornelis prul | 31-05-16 | 21:31
Heb je het filmpje wel gezien?
Misschien moet je wachten op de ondertiteling?
De EU deugt van geen kanten. Dat is kip en klaar.

watergeus | 31-05-16 | 21:43

If you can't move the people that govern you, you live in a dictatorship.

BlowingBubbles | 31-05-16 | 21:40

Maar jongens, even serieus, is er iemand die denkt dat Brexit een kans maakt?
Als je de MSM in the UK volgt, dan zie je dat John and Debby dagelijks bang worden gemaakt.
De poolkappen smelten, de Pond devalueert, bedrijven gaan failliet, ze worden niet meer als wereldmacht gezien, er gaan nijlpaarden dood, Engelse clubs winnen nooit meer de Champions League, je kunt het zo gek niet verzinnen, en dan moet de grote campagne nog beginnen.

Er zijn veel verstandige mensen in the UK, maar, net als bij ons, teveel domme mensen, teveel stemvee, die geen idee hebben waar de EU voor staat.

De leegte die ontstaat als Brexit niet doorgaat, de triomftocht van de vette varkens in Brussel die dan gaat volgen, die beangstigt mij.
Niet in het minst vanwege de wetten die ze er dan door gaan douwen.

Cuyahoga | 31-05-16 | 21:39

# kornelis prul
Natuurlijk ben o.a. verheugd op een Brexit. Het is dan een begin van het uiteen vallen van het gedrocht dat is gecreëerd wat we nu EU noemen. En dat gaat veel geld kosten, zeker heel veel geld. Maar of je nu langzaam al het pensioengeld ziet verdwijnen door kunstmatige lage rentes, schulden van Griekenland en andere noodlijdende landen straks worden kwijtgescholden. Gaat ook allemaal heel veel geld kosten. Dus het is de vraag als de pijn moet gaan komen of we de pijn snel en kort en hevig krijgen of tergend langzaam en steeds pijnlijker. Ik heb het liever maar gehad.
Dan heel gauw kijken wat de meeste mensen nu echt willen met Europa.

Al_Bundy | 31-05-16 | 21:37

Het gaat bij mij toch fout. De opmerking dat (en ik vertaal vrij) 'dat de EU is ontworpen om het volk weg te spelen (out of the equasion) is niet alleen onjuist - dat was destijds niet de intentie, maar is het nu mogelijk wel geworden - is feitelijk onjuist en maakt dat het Condell wel een beetje verlaagd tot het niveau van de EMP's. Dat stelt mij teleur, terwijl ik het met veel van de argumenten tegen de EU (maar niet tegen de voormalige EEG en die gedachte!) wel eens ben.

Waarom kan elke politieke discussie in het westen tegenwoordig alleen maar uitdraaien op dit niveau? Is dit de illustratie van het failliet van de democratie?

Bigaroque | 31-05-16 | 21:34

Reken maar dat er een georchestreerde aanval gaande is op het Britse pond! Een aanval waarvan de commando-centra zitten in Frankfurt en Brussel.

Rest In Privacy | 31-05-16 | 21:33

Pat+6

Officiële EU joke, ja die kende U misschien niet:
European paradise:

You are invited to an official lunch. You are welcomed by an Englishman. Food is prepared by a Frenchman and an Italian puts you in the mood and everything is organised by a German.

European hell:

You are invited to an official lunch. You are welcomed by a Frenchman. Food is prepared by an Englishman, German puts you in the mood but, don’t worry, everything is organised by an Italian.
ploum.net/the-european-joke/

Dr. Frambozenjam | 31-05-16 | 21:32

-weggejorist-

kornelis prul | 31-05-16 | 21:31

-weggejorist-

John Dough | 31-05-16 | 21:30

miko | 31-05-16 | 21:21
Belgie is het model waarnaar de EU is gemaakt. Een land zonder volk, met Nederlands, Frans en Duits als officiële talen en het Arabisch als belangrijkste dialect. Anonieme overheden met bevoegdheden die elkaar overlappen en tegelijkertijd uitsluiten. En de smerigste hoofdstad die je je kunt voorstellen. Wegkijken is de nationale sport en zolang iedereen het Zijne krijgt uit de nationale trog laat iedereen elkaar met rust. En tussen de linies kunnen Dutroux en de bende van nijvel hun gang gaan.

Glasgow Argus | 31-05-16 | 21:29

@Dr.Dexter | 31-05-16 | 21:22
Als je de bovenste hebt gezien, heb je de onderste 2 ook gezien.

Prof. D.A.H. Vintik | 31-05-16 | 21:27

En ondertussen zijn de grote banken (of is het weer George Soros?) vlak voor het referendum een aanval begonnen op het Britse pond, die plots een duikvlucht maakt. Tja, zo gaan die dingen.

Rest In Privacy | 31-05-16 | 21:27

"If you can't remove the people who govern you, you live in a dictatorship, however many fancy labels and buttons and bows they dress it all up in."

Amen.

Cuyahoga | 31-05-16 | 21:26

Big Government en Large Corporate hebben een verbond gesloten met de duivel. Niet dat ik in een duivel geloof, noch in enige godheid overigens voordat iemand me in hetzelfde kamp zet als jezusismijnheer. Maar deze onheilige coalitie van oneindige slechtheid moet worden gestopt. Heen TTIP, geen TTP, geen CETA. En geen EU. Internationale samenwerking is prima. Maar dan in een los verband van samenwerkende staten, geen wereldwijde federaties met anonieme functionarissen die alleen maar het grote geld dienen. Alleen een weg terug naar menselijke maat kan een vreedzame toekomst waarborgen. Brexit ja. Nexit ja. Zo niet, slavernij voor de massa en de vleespotten voor de een-procenters. Libertariers alles landen, verenigt u!

Glasgow Argus | 31-05-16 | 21:24

Fantastische man die Pat....

BudWijzer | 31-05-16 | 21:23

Pat is zichtbaar aangeslagen. Hij heeft 110% gelijk. Maar het zal zo gaan als met NL referendum, grote ongefundeerde bangmakerij om tegen brexit te stemmen.

genoegisgenoeg | 31-05-16 | 21:22

Geweldig. Vooral de bovenste video is zo scherp en verhelderend. Moet echt iedereen zien.

Dr.Dexter | 31-05-16 | 21:22

Belgen zouden bij voorbaat uitgesloten moeten worden van leidinggevende posten in de eu.
ze kunnen hun eigen land al niet leiden!

miko | 31-05-16 | 21:21

wat triest dit

Mammal | 31-05-16 | 21:20

Zei krijgen een referendum.. wij moeten eerst een burgeroorlog voeren om uit de EU te komen..

WellusNietus | 31-05-16 | 21:19

Europa gaat naar de afgrond onder leiding van de EU, en wij laten het gebeuren. Zitten we al met pantoffels aan in de fauteuil, scheten latend en wezenloos voor ons uit starend? Zijn we al te oud en zitten we 's avonds om 9 uur al te gapen met een waas voor de ogen? WTF?!
- En gij, Brutus?
Ik? Ik tel mijn haren op één hand.

Rest In Privacy | 31-05-16 | 21:18

Ik zag hem een paar uur geleden al inderdaad. Zijn toon is anders dan normaal. Harder. Je kan zien dat hij het meent.

Freddie Stobart | 31-05-16 | 21:18

Heeft Pat Condell ook nog wat gezegd over ons referendum ?

ja,diedus! | 31-05-16 | 21:13

Kont Paddle?

hfakker | 31-05-16 | 21:12

@Dikke Fappert | 31-05-16 | 21:06
Europa of EU?

Leer dat nou eens, er is NIETS mis met Europa!

Kaas de Vies | 31-05-16 | 21:10

Nog veel betere quote: "This isn't like the United States of America. This is the Soviet Union!"

marcoplarco | 31-05-16 | 21:09

Het zou een mooi signaal zijn naar europa. Zoek het maar uit met dat gekut van jullie en die bakken met euro's die jullie over de balk een flikkeren.

Dikke Fappert | 31-05-16 | 21:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken