
In de stijlloze mailbox: een ingeburgerde tweedegeneratie-Italiaan doet zijn verhaal. Gek he, zo noemen wullie van de media ze anders nooit. Er wordt genoeg gesproken over het Marokkanenprobleem en de Klikturken, maar niemand heeft het over het Italianenprobleem. We hebben geen blije artikelen in de krant over de eerste
Katholieke mister Gay die ondanks alles zijn religieuze roots trouw blijft, geen Cisalpijnse nonnetjes die in de krant columns mogen schrijven omdat ze een raar ding op hun hoofd hebben en we hebben het al helemaal niet over een Italianenmaffia die een felle ondergrondse oorlog uitvecht op Nederlandse bodem. Ok, dat laatste is misschien wel een dingetje. Maar goed. We hebben ooit 4000 officiële Marokkaanse gastarbeiders verwelkomd en zitten nu met 350.000 mensen in de samenleving die wekelijks een negatieve tombola aan topics rond integratie en criminaliteit generen. Ook met Italië hadden we een dergelijk wervingsverdrag: bronnen spreken over tienduizenden gastarbeiders. Toch hebben we geen Wildersprocessen rond minder, minder, minder Italianen, geen "etnisch monopolie op overlast", geen Farid Azarkans en geen jeugdhonkrellen met scooteritalianen. Hoe kan dat? Ook met Italianen waren er zat
rellen, taalstrubbelingen, angsten voor vreemde religies en heerste er algehele knoflookafkeur onder de Nederlandse bevolking. Toch sloten we allemaal de Marco Borsato's in ons hart. Een lezer vroeg het zich af hoe het toch zover heeft kunnen komen:
Doorgedraaid Nederland
Wat is er in hemelsnaam aan de hand in Nederland? De laatste paar weken stijgt mijn verbazing naar ongekende hoogte, over hetgeen wat er gaande is. Ik ben een Nederlander van Italiaanse afkomst. Mijn ouders kwamen in 1969 vanuit de havenstad Bari, naar Nederland. Mijn vader en moeder vonden allebei werk. Ze kwamen naar Nederland om een beter bestaan op te bouwen. En dat is gelukt. Hun kinderen gingen hier naar school, we maakte als gezin gebruik van een goed functionerend zorg en sociaal systeem. Mijn ouders vonden het ook belangrijk om te integreren, zonder ons afkomst te vergeten.
Tot op de dag van vandaag, hangt er boven mijn vaders bureautje een teamfoto van AS Bari, een luchtfoto van stadio San Nicola, een Italiaans vlaggetje en een ansichtkaart van Bari. We aten regelmatig Italiaans. We waren enthousiast als Italië een mooie sportprestatie behaalde. We gingen elke zomer op vakantie naar Italië. Maar verder waren we gewoon volwaardig lid van de Nederlandse samenleving. Mijn ouders spraken Nederlands. Met een duidelijk accent, maar ze konden hun eigen prima redden. Mijn moeder zette zich in voor activiteiten van onze school, mijn vader is jarenlang leider van een voetbalteam geweest.
Zo hebben mijn ouders, vanaf het begin, deel uitgemaakt van de Nederlandse samenleving. Hebben wij weleens met racisme te maken gehad? Nee. Racisme wil ik het niet noemen. Ik werd op school weleens voor spaghettivreter uitgemaakt, of maffia. En later kreeg ik te horen dat Fiat en Alfa Romeo waardeloze autos waren. Wat kan je daarop zeggen? Fiat en Alfa Romeo maken nog steeds mooie autos. DAF personenautos niet, dus wie heeft het beter gedaan
Sinds kort word ik bijna dagelijks geconfronteerd met de heren Kuzu en Öztürk. Twee voormalige PvdA-leden, die uit de partij zijn getrapt en een eigen koers zijn gaan varen met hun twee PvdA-zetels. Gestolen zetels dus. Daar begint het al. Kuzu en Öztürk, waar kennen we die ook alweer van? Was Öztürk niet die gezellige man die Marcouch toebeet: Moge Allah je straffen? En was Kuzu niet die man die Nederturken opriep om als de sodemieter Turkse adoptiegezinnen te gaan vormen, zodat Turkse kinderen niet meer door homo- of lesbistellen konden worden geadopteerd? Kuzu en Öztürk, twee gevaarlijke mannen. Mannen die het een kick geeft om maar de slachtofferrol aan te nemen.
Want het is allemaal de schuld van de Nederlanders. De witte massa. Ze willen een monument voor de gastarbeiders in Nederland. Ja inderdaad, een monument voor gastarbeiders. Waar mijn ouders dus ook onder vallen. Mijn ouders zijn unaniem in hun mening: dat willen wij helemaal niet. Wij kregen de kans om in Nederland een beter bestaan op te bouwen. We hebben gewerkt in en voor Nederland, maar zijn daarvoor ook beloond door Nederland.
Ik weet wel waar deze wens vandaan komt. Althans, met mijn boerenverstand vermoed ik, dat ik het weet. Het zint de heren Kuzu en Öztürk waarschijnlijk niet, dat hier in Nederland monumenten zijn voor slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Monumenten voor arbeiders die deelnamen aan de Februaristaking in WO2, monumenten voor gedeporteerde Joden in WO2. Ze voelen zich duidelijk achtergesteld hierdoor, wat maar weer het Calimero-gedrag van deze twee zeteldieven en hun hysterische achterban bevestigt.
Hetzelfde zien we ook terug rondom de eenheid Marokkanen die tijdens WO2 in Zeeland gestationeerd zou zijn geweest. Deze Marokkanen vochten voor het Franse leger. In die tijd was het heel normaal dat er soldaten met Noord-Afrikaanse afkomst vochten voor de Fransen. Er hoeft echt geen extra vlag of monument voor te komen. Het leger was van Frankrijk, dus eren wij het Franse leger.
Dan wil ik ingaan op het geschreeuw vanuit het Denk-kamp, betreft de gelijkheid op de arbeidsmarkt. Ik ben van mening dat dit totale onzin is. Ik zie termen voorbij komen als: een Nederlander moet zich 100% inzetten, een buitenlander 200%. Onzin. Ik ken zat Turken en Marokkanen die prima banen hebben, in allerlei lagen van de arbeidsmarkt. Ik denk dat ook hier weer aan een belangrijk aspect voorbij wordt gegaan: integratie. Ik zie overal om mij heen jongens en meiden van Turkse en Marokkaanse komaf, derde en vierde generatie alweer, die bedroevend slecht Nederlands spreken, hondsbrutaal zijn, totaal ongeïnteresseerd gedrag vertonen en niet de kracht hebben om er zelf wat van te willen maken. Moet een werkgever dan toch maar zeggen: joh, ik geef je de baan hoor! Je spreekt bedroevend Nederlands, je houding is waardeloos, je hangt erbij als een zoutzak
Kortom, jij bent de ideale man/vrouw voor mijn vacature! Nee, dat doet die werkgever natuurlijk niet.
Kuzu en Öztürk zouden hun duurbetaalde tijd daarom anders moeten invullen. Wie dan een beetje Denk(t), moet tot de conclusie komen, dat deze jongeren tussen wal en schip vallen, door falende opvoeding van de ouders, die geen benul hebben van wat er zich in deze samenleving afspeelt, en een falende overheid, die veel te slap omgaat met deze kansloze figuren. Maar Kuzu en Öztürk kiezen ervoor, om juist deze groep te voorzien van trots en munitie.
Het is inderdaad allemaal de schuld van de witte massa. Heel tactisch, nemen ze beroeps boe-roepster Sylvana Simons op in hun clubje. Zo worden er ongetwijfeld nog duizenden stemmen uit de Surinaamse/Antilliaanse/Afrikaanse gemeenschap in Nederland gehaald. Sylvana, door aanhangers powervrouw genoemd. Ik heb haar palmares bekeken, maar nergens, maar dan ook echt nergens, blijkt dat deze vrouw de titel powervrouw verdient. Dan vind ik Ebru Umar pas een powervrouw. Een vrouw die het lef heeft om kritisch te zijn over een deel van haar landgenoten in Nederland en kritisch durft te zijn tegen een dictator. We zien het resultaat: het internet staat vol met haat en zelfs doodwensen aan haar adres. En Kuzu en Öztürk? Die vonden het geweldig dat ze was opgepakt.
Inmiddels heeft het OM bekend gemaakt, om met een team (het mag wat kosten) te onderzoeken of er racisme is op te sporen tegen Sylvana Simons. Dat zal er zeker zijn. Waar ik zelf de 'uitzwaai-dag' nog wel een ludieke grap vond, zijn de reacties die daarop volgde natuurlijk ronduit schokkend. Maar ook hier maakt men weer de bekende fout. Denken en handelen uit het perspectief dat racisme altijd en alleen maar door een blanke uitgevoerd kan worden. Ik vraag me eigen af wanneer het OM ook eens een team gaat vormen om alle schokkende, beledigende en extreem racistische uitlatingen van veel jonge mensen, van buitenlandse afkomst, op social media gaat onderzoeken.
Overal tenenkrommende reacties van Turkse, Marokkaanse, en al die andere landen van herkomst, jongeren. Nederlanders zijn kankervolk, Hitlervolk, jodenvolk, kankermoeders, moeten sterven aan kanker, etc. etc. Ook het neuken van de moeder is voor veel van deze hoogwaardige kansenparels een behoorlijk issue. Het toont natuurlijk wel meteen het niveau aan van de gemiddelde DENK-volger.
Helaas mogen ze vanaf 18 jaar ook nog eens stemmen.
Reaguursels
InloggenJoost2, bedankt voor het grote compliment, en inderdaad:"we will not surrender".
Forza italia
@dearMud.
Top brief van je.
Voor mij ben je een echte Nederlander met de mentaliteit van Churchill, de Brit die voor de duitsers niet capituleerde.
In Nederland worden we natuurlijk heel fout bestuurd. is er sprake van een groot nepotisme, is de staatsomroep vara bevriend met bijna alle politici, dus partijdig en wordt het autochtone klootjesvolk, dat telkens maar weer verkeerd stemt op alles wat links is, in de maling genomen.
En het socialistische,links elitaire clubje hier , gaat maar door.
Lang leve dus Geen Stijl.
Mooie brief, ik heb ongeveer hetzelfde verhaal, enkel een Britse afkomst. Na wat omzwervingen in Engeland en Duitsland zijn mijn ouders (onder aandringen van mijn Nederlandse moeder) in 1973 naar Nederland gekomen. Mijn vader was 12 jaar beroepssoldaat geweest en probeerde aan de slag te komen als tolk-vertaler, dat was de reden waarom wij uit Engeland vertrokken - daar kon hij geen werk vinden ook al wilde hij niet weg.
In Nederland moest hij onderaan beginnen, schoonmaker in een ziekenhuis, glazenwassen, hij deed het allemaal. Mijn moeder ging schoonmaken, werken bij de wat toen gezinszorg heette. Het ging allemaal wel maar er kwam weinig geld binnen, dus geen geld voor vakanties naar Spanje e.d. of duur speelgoed, maar dat gaf allemaal niet.
Ik werd in 1973 op de kleuterschool gedropt tussen de Nederlandse kinderen. Ik sprak hun taal niet en zij de mijne niet. Ze keken me aan of ik van Mars kwam. Geen onderwijs in 'eigen taal en cultuur', gewoon meedoen. En dat werkte. Dagelijks kijken naar de Fabeltjeskrant en Ti Ta Tovenaar, lezen van de Donald Duck, in de eerste klas van de lagere school was ik de beste van de klas met lezen en schrijven.
Thuis sprak mijn vader Engels. Hij sprak wel Nederlands maar liever niet, hij wilde eigenlijk altijd terug maar het kwam er nooit van. Mijn moeder sprak Nederlands. Het kwam wel eens voor dat zij mij iets in het Nederlands vroeg aan mijn vader dat hij dan weer in het Engels beantwoordde. Het heeft ervoor gezorgd dat ik in beide talen native speaker ben, kan switchen zonder erover na te denken.
Ik heb hier dus ook zat kansen gekregen en benut, ik ben inmiddels 49 en verdien mijn eigen geld, heb eigen huis en zo. Ik heb me nooit echt Nederlander gevoeld omdat ik gewoon andere gewoontes en gedragingen heb, van huis uit meegekregen. Mijn naam, hoe ik sommige woorden uitspreek, het feit dat ik een soort vooroorlogse opvoeding heb meegekregen, mijn beide ouders waren van rond 1930, hebben mij gemaakt tot de persoon die ik ben.
Ik ben te Nederlands voor de Engelsen en te Engels voor de Nederlanders. Ik vind het niet erg, heb niet de behoefte om ergens bij te horen. Ik ben wie ik ben en ik ben er blij mee.
En dus vraag ik, net als de Italiaan van dit stuk, wat er in vredesnaam is gebeurd met Nederland. Waar is jullie trots? Hoe kun je dit laten gebeuren? Waren die 4 dagen in mei 1940 al teveel werk en moet de capitulatie nu vlekkeloos verlopen? Hoe kan het dat een land zich laat terroriseren door snotapen van 10, 15 jaar? En geef nu niet 'de regering' de schuld, jullie maken deze samenleving, niet zij!
Wat Nederland heeft verloren, is zijn zelfrespect. En dat is dodelijk als je wordt binnengevallen door types die zichzelf superieur wanen. Ieder uitgestoken handje, iedere uitkering of gratis huis, elke tegemoetkoming en aanpassing wordt gezien als capitulatie, als een reactie van een zwakkere partij. En deze 'migranten' zijn niet zoals mijn vader of de Italianen hierboven vermeld. Ik weet ook wel zeker dat zij niet dezelfden zijn als de Marokkanen van in de jaren '70. Die kwamen om te werken, dit tuig niet. Nederland is stervende en de aasgieren komen op de geur af. Hoe aangeharkt het hier nog lijkt, het einde komt in zicht. Illusies over 'zij gaan voor ons zorgen als we oud zijn' kun je vergeten. Het land wordt leeggeroofd, het stelsel leeggebloed, en als alles opgevreten is, is er straks niemand meer voor onderhoud van wat dan ook, laat staan de oudjes. En dan vertrekken ze weer, het holle karkas achterlatend, op zoek naar het volgende slachtoffer.
Ik kom net terug van de Filippijnen. Had men hier maar de ballen en het verstand dat ze daar hebben. Daar kun je geen overval plegen met een aardappelschilmesje, hier wel. Hier kun je geen aangifte doen, tenzij je BN-er bent, hier kunnen de grenzen niet dicht. Hier kan oma geen goede verzorging krijgen, dus laat maar in haar luier liggen. Hier is het niet mogelijk een onderwijssysteem op poten te zetten dat kinderen omtovert in echte professionals die een succes van zichzelf kunnen maken. Nee, hier is alles ondergedompeld in linkse theologie, en het maakt dit land kapot.
Helaas kunnen we Kuzu niet van zetelroof betichten aangezien de beste beroepshater wel genoeg voorkeurstemmen had om zn zetel te verdienen bij de vorige verkiezing. Meneertje Ozturk kunnen we daar natuurlijk wel vrolijk voor onder de bus gooien want die heeft zn zetel gewoon te danken aan de partij. Maar dan moeten we helaas ook de heren Bontes en Van Klaveren een enkeltje de kamer uit geven aangezien die diepe DENKer zes en een half keer zo veel stemmen had als onze twee oud PVVers bij elkaar. Blijft jammer maar moet een keer gezegd worden.
In mijn vierde dag aan de zonovergoten Kroatische kust en nog geen hoofddoek gezien. Niet een!
Het viel mij recent op dat het enige waar ik Congolezen in Nederland van ken, de heftige kookwalm uit hun keukenramen en hun kerk is. In elk geval niet van de qat, terwijl zij met de oorlog in Congo toch ook heel wat moeten hebben meegemaakt.
Graag een standbeeld voor deze meest geintegreerde nederlander.
De italiaanse cultuur heeft ons de zuid-europese keuken gebracht (waarvan pizza slechts het begin is), mooie vrouwen, mooie auto's en probleemloze integratie.
De marrokaanse keuken (couscous) is ook heel lekker, en ook daar zitten verschrikkelijk mooie vrouwen tussen. Ergo, marrokanen hebben geen verstand van auto's en kunnen slecht integreren.
Italianen zijn Europeanen, dus dat telt niet eens.
Blij dat ik over twee maanden weer naar Italië ga. Weliswaar om de as van mijn overleden echtgenote uit te strooien maar desalniettemin.
Verschil:
Islam! Dominante achtergestelde macho eercultuur dr nog es bij van die lui..
Italianen, Spanjaarden, Portugezen en in zekere zin ook Chinezen (hoewel die wat minder integreerden en meer op zichzelf leefden)zorgden nooit voor problemen)
Het is de godsdienst (Islam) en de cultuur uit achterlijke gebieden zoals Anatolie en het Rifgebergte die de meeste Turken en Marokkanen meebrachten.
Het voegt gewoon niet. Niet hier en niet in andere Westeuropese landen.
@Draak uit Brabant | 28-05-16 | 20:14
Het probleem is dat de "gast"-arbeiders uit gebieden kwamen waar inteelt de norm is: Anatolië en het Rifgebergte. Nu is een IQ van rond de tachtig prima geschikt voor het schoonmaken van een plee of voor een classificeerder (schoonmaker van olietanks van schepen), maar daar hebben we er inmiddels genoeg van of we hebben ze niet meer nodig. Maar een IQ van 80 helpt je in de huidige maatschappij niet veel verder. En dan nog gecombineerd met een diep-achterlijk geloof en cultuur die zich niet mengt met de inheemse en ziedaar het recept voor de ramp waar we nu in leven.
.
Dat is ook de reden dat je nooit iemand hoort klagen over vrijwel iedere andere immigrantengroep; die mensen beschikken over het algemeen over intelligentie, ze integreren binnen één of twee generaties, leren de taal, huwen met autochtonen of allochtonen uit andere groepen en delen sommige aspecten van hun cultuur of voegen daarvan iets toe aan de bestaande (zie Aziatische keuken, Italiaans ijs, Mediterraanse 'joi de vivre', etc.) .
.
Moslims doen dat niet; die passen zich niet aan omdat ze niet willen (want Islam) of niet kunnen (te dom). En hun enige bijdrage aan onze samenleving is overlast, criminaliteit, psychische en lichamelijke zorgbehoefte en de wil om ons te bekeren tot hun fascistoïde onderwerpingsreligie. De Islam heeft gewoonweg niets te bieden en het volk dat het aanhangt en dat we hebben binnengehaald, ook al niet.
mezelf 12. 25
Rectificatie: "het straat" moet zijn "het straatje"
De nieuwste Godwin is iemand beschuldigen van een jij-bak.
Dit overkwam mij hier op deze site toen ik wees op het gedrag van Antillianen en Marokkanen t.a.v. autochtonen.
Echter Annabel Nanninga wees gisteren, in een interview in de Volkskrant als reactie op het voortdurende verwijt van racisme aan de witman, ook al op dat gedrag van bovengenoemde "minderheden" als uiting van racisme".
Maar het jij-bak verwijt ligt wordt al snel gemaakt.
Het is een beetje te vergelijken met het verwijt dat iemand krijgt omdat hij met afval het straat van een ander vervuild.
Dat die ander dan JOUW straatje vervuild door er al decennnia te poepen, pissen en kotsen en je dat even terugkaatst, wordt dan ineens een jij-bak genoemd.
Het verwijt van jijbakkken bij gebrek aan tegenargumenten....
joost2 | 29-05-16 | 12:04
Misschien gaan ze wel liever terug naar hun land van herkomst, maar als hun kinderen hier wonen blijven ze toch maar hier.
Het antwoord op de vraag waarom Marokkanen en Turken de kwaliteit van ons leven in Nederland gedevalueerd hebben en Chinezen, Molukkers, italianen en zelfs nu de Polen zich wel aan de cultuur en mentaliteit hebben aangepast, ook al waren er best strubbelingen, is duidelijk en hoeft geen betoog erover.
Het verschil zit hem in de religie, mentaliteit en cultuur.
De islam ken geen democratie, want het is een politieke godsdienst die een wereldoverheersing nastreeft. Zij hebben het recht om een ieder die niet de islam aanhangt om het leven te brengen. Die politieke godsdienst heeft hier voet aan de grond gekregen door laffe politici van linkse signatuur, die desnoods de autochtone bevolking af viel.
70% van de mensen in onze gevangenissen zijn deze ( van oorsprong) allochtonen.
De tweede fout was om niet in te zien dat deze mensen hoofdzakelijk hiernaar toe kwamen voor sociale uitkeringen en betere sociale voorzieningen.
Aan onze taal,cultuur en mentaliteit op het gebied van normen en waarden had men geen boodschap en stelde men geen eisen.
Men minachtte alles wat Nederland, Oranje en Wilhelmus was.
Hoe ander doet men dat in Amerika.
Zij kregen het voor elkaar om heel veel moskeeën te bouwen met haat predikers,het straatbeeld veranderde in hoofddoeken en mannen in jurken.Hele Nederlandse wijken zijn naar de knoppen.
Daarnaast had men 2 paspoorten, zodat ze alle kanten op konden en was men in feite anti Nederland.
( Dat blijkt wel uit de onlangs onder Turken gehouden enquete).
Het enige wat ons nog kan redden is op grote schaal repatriëring wettelijk te gaan regelen, omdat ik denk dat veel Marokkanen en Turken veel liever naar hun eigen land gaan. Dat geldt trouwens ook voor veel Surinamers.
Geef die mensen een flinke som geld mee, uit de ontwikkelingshulp pot ( 40 miljard) mee en maak Nederland weer Nederland.
De socialisten, in alle politieke partijen helaas aanwezig, hebben de afgelopen tijd ons land nu wel genoeg kapot gemaakt.
Het wordt tijd voor schoon schip maken en met de socialist Rutte voor goed af te rekenen.
Perfect opgeschreven en zo ontzettend waar! Wanneer gaan onze(?) politici nu eindelijk eens luisteren naar gewoon gezond verstand, naar realisme, naar loon naar werken?
.
Maar ik ben natuurlijk een tokkie etc.
-weggejorist-
Helemaal mee eens met deze briefschrijver. Hulde. Maar ook ons eigen "witte" broedsel kan er wat van. Loop met RiesenHund te wandelen, paar avonden geleden. Op een voetpad. Komt er een "witte" scooterrijder aanscheuren. Op het voetpad dus he. Hij rijdt me nog net niet omver, stopt, en scheldt me de huid vol. Kanker dit, kanker dat. Ben naar 'm toe gelopen waar dat nou voor nodig was. "Lul!" was het antwoord. Tja, en toen was het wat mij betreft wel mooi geweest en heb ik 'm ff een corrigerende dreun verkocht. Droop-ie bijna jankend af. Toch nog wel even het middelvingertje omhoog. Lafbekje. Het probleem met intolerantie en ongecontroleerd hondsbrutaal gedrag is niet typisch voor sommige Marokkaantjes, sommige NL'ertjes zijn bijna net zo beroerd bezig. En dat krijgt of heeft al stemrecht... Dat belooft niet veel goeds voor deze Bananenrepubliek...
Zelden een artikel gelezen met een hoger waarheidsgehalte.
De grote vraag is; wat gaan wij doen om de islam voorgoed uit Europa te verwijderen.
@Carpe@diem | 28-05-16 | 20:18
Meeste pizzerias worden tegenwoordig gerund door Turken. In ieder geval elke NYP waar ik kom staan Turken in de zaak. En als ik kijk naar zaken die niet tot een keten behoren kan ik hier ook alleen maar pizza krijgen bij Arabisch klinkende zaken.
Maar het lastige van het verbieden van Islamitisch onderwijs is dat een dergelijk verbod strijdig is met het recht kinderen op te voeden naar eigen ideeën.
Eerst een paar duizend van die gasten binnenlaten, vervolgens allemaal gezinnen herenigen en kinderen maken. Vervolgens gaat die nieuwe aanwas een partner uit het land van herkomst halen, die ook weer hun familie laten overkomen. Daarnaast scheiden, nieuwe partner uit het buitenland halen, die familie ook weer laten overkomen, etc. etc. Gaat hard he? Van een paar duizend 45 jaar geleden naar 370.000 nu. Kun je nagaan wat het effect wordt van de tienduizenden 'vluchtelingen' die alleen vorig jaar al Nederland zijn binnengelaten. Om over de kosten nog maar te zwijgen. In totaal heeft het hele multiculti experiment meer dan 250 miljard Euro gekost. www.telegraaf.nl/binnenland/article204... Wat hebben we ervoor terug gekregen? Problemen, gezeik, criminaliteit, overlast, moord en doodslag. Bedankt Den Haag.
Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
De Islam verbieden kan niet.
Je kunt mensen niet verbieden dingen te denken en/of te geloven.
Wat wel kan is de Islam kortwieken: geen mega moskeeën, geen gebedsruimtes overal, geen "algemeen halal" voedsel in publieke ruimtes, geen Islamitisch onderwijs en zeker geen publieke gebedsoproep.
Kortom: geen opgedrongen uitingen.
Toen de actieve islam in dit land kwam, begon het gedonder en het Calimerogedrag van de Marokkanen en Turken. De eerste generatie deed zijn werk en hoorde je niet. Maar de huidige moslims zijn voorzien van ontzettend lange tenen. Dit zal wel horen bij het Calimero gedrag.
Ik begrijp de naam van de partij denk niet. Ik vermoed dat diegene die die naam bedacht heeft aan het Engelse "think" dacht. In het Nederlands kun je 'denk' niet in deze context als een los woord gebruiken. Of je moet het met een uitroepteken schrijven, maar dan komt het wel wat onsympathiek over. Zoals het nu geschreven is, klinkt het alsof je de taal niet goed beheerst en dat is voor een Nederlandse politieke partij natuurlijk een beetje vreemd.
... en die URL moet natuurlijk zonder afsluitend haakje :-(
Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
Wellicht hier in de panelen sinds tijden de beste samenvatting van het kernprobleem. Maar hoe verbied je een veroveringsdoctrine die in het fopjasje van godsdienst zijn gang kan gaan?
@Draak uit Brabant | 28-05-16 | 20:14
Wikipedia (nl.wikipedia.org/wiki/Marokkanen_in_N...) vind dat er 22,000 waren, maar dat is nog altijd veel minder dan de 370,000 die er nu zijn.
.
Maar klopt dat laatste getal wel? Derde-generatie allochtonen worden tenslotte geteld als Nederlander, hoewel dat voor marokanen nauwelijks verdedigbaar is. Dat andere groepen in het verleden bij de derde generatie wel goed geintegreerd waren is natuurlijk geweldig, maar voor marokanen gaat dit niet op: in taal, kleding, religie, gedrag, en cultuur blijven ze primair marokanen die alles afwijzen wat zelfs maar riekt naar Nederland (behalve het gratis geld natuurlijk). Jammer dat nog niemand eraan gedacht heeft daarom ook de telling aan te passen.
.
Statistieken hierover zijn onvindbaar op het internet. Wat je wel kunt vinden zijn allerlei engnekken die vanuit een uiterst dogmatisch "derde-generatie-zijn-autochtonen"-principe halsstarrig blijven verdedigen dat we deze informatie niet mogen hebben. Dat alleen al is natuurlijk genoeg om te vermoeden dat de problematiek zeer enstig is...
goed stuk !
Ik zeg Grazie !
-weggejorist-
Meravaglioso! Ook in Italië is deze waanzin gaande. Vergeet niet dat de zogenaamde minister van Buitenlandse zaken een soort van Judith Sargentini is. Nauwelijks politieke ervaring van importantie, GroenLinks en een open armen houding naar allen die willen komen. Extreme weg met ons uitspraken.enz. Deze dame is in haar ongekozen eentje bezig het Europa en Italië zoals we het kennen te gronde te richten. Frederica Mogherini. Attentione per favore!
het is eigenlijk heel simpel. Noem mij 1 (EEN) land waar moslims het voor het zeggen hebben en waar het geen grote teringbende is. Waar mensen vrij zijn om te doen en laten wat ze zelf willen, kunnen zijn wie ze willen zijn, open en bloot.
Ééntje maar...
En daarom moet die ideologie gewoon verboden worden. Het heeft als doel overheersing en onderdruking. Het wachten is gewoon totdat het niet meer stiekum gaat, maar dat open en bloot de pleuris uitbreekt.
Ja, is allemaal waar. En nu? We zitten met de gebakken peren. We zijn in de aap gelogeerd. Dit gaat niet meer goed komen. Goed, Geenstijl kan nog eeuwen vooruit, materiaal genoeg, daar niet van. Maar Nederland is stuk, kapot. Het is gedaan. En niet alleen Nederland gaat door het afvoerputje. Kijk eens naar België, Engeland, Frankrijk, en nu ook Duitsland. Allemaal naar de gallemiezen. Dat is de realiteit, de harde realiteit.
Het is geen prettige conclusie, maar je kunt beter de realiteit onder ogen zien. En de realiteit is dat Nederland KO is.
Nederland RIP. Het is te laat. En zelfs nu staan de grenzen nog wagenwijd open. Nederland is hopeloos verloren. En de rest van W-Europa. Wilders, Le Pen, AFD, Farage... kunnen er niets meer aan veranderen hoor, dat is een illusie. Uiteraard stem ik Wilders, maar niet in de illusie dat hij iets ten goede kan keren, maar uitsluitend nog omdat ik wil dat de zittende politiek en de rest van policor Nederland het voor hun kiezen krijgen. Wraak. Ik stem Wilders uit wraak, niet omdat ik zo dom ben om te geloven dat hij iets kan doen. Maar zoals een schrijver uit een heel ver verleden al eens noteerde: er is niets zoeters dan de wraak.
outlaw trucker | 29-05-16 | 02:30
Je vergeet het spaarvarkentje terug nog.
Na het lezen van deze brief hou ik nòg meer van Italië. Mooi land, lekker eten, goede muziek, snelle auto's, leuke taal en toffe mensen + Marco. Allemaal top!
Prima brief in uitstekend Nederlands, moeten die 4e generatie lichtgetintiërs eens doen.
*Denkt "White Man's Burden"*
Ja en amen. Leest u even mee slagroom ruggengraatjes in Den Haag? Ik kijk naar u, Rutte, Koenders, Samsom en al dat andere tuig wat zichzelf Nederlander durft te noemen. En naar u, Kudturk en Ottoturk, die Nederland bij voorbaat al geen warm hart toedragen en dankzij die befaamde slachtofferrol die ingenomen kan worden, de boel verder kan chanteren.
Want denk eens na: waarom hoor je eigenlijk zélden over problemen bij eigenlijk alle andere culturen die hier naartoe komen? Ja, ze hebben vast allemaal wel hun kliekjes die allemaal in hun eigen taal tegen elkaar praten, of groepjes die de Nederlandse taal amper spreken. Maar ik durft te stellen dat ze nagenoeg allemaal werken voor hun geld, zich aan de regels houden, en gewoon hun best doen om zich fatsoenlijk te gedragen. Want zo is hun opvoeding geweest.
Dat kan ik van nagenoeg geen enkele Turk, Syriër, Eritreeërs of Marokkaan zeggen. De beroepsslachtoffers zitten echt alleen daar. En ja, tegen die culturen ben ik dan ook "zomaar" een racist. Als je iemand een racist noemt omdat ze de probleemculturen benoemen en aanwijzen, inderdaad. En als je een racist bent wanneer je deze probleemculturen het liefst het land uit gezet ziet worden, dan zal dat wel.
"Ze kwamen naar Nederland om een beter bestaan op te bouwen. En dat is gelukt."
De rifmensjes daarentegen kwamen om een beter bestaan in ontvangst te nemen.
demdem | 29-05-16 | 00:01
Volgens mij is die door jou gewenste partij er al: VNL.
Ik hoop, dat het tussen die twee (VNL en PVV) nog weer eens goed komt; met het beste van beiden weer samen!
(Een normale partijstructuur, zoals bij VNL; defensieparagraaf zoals bij VNL; zorgparagraaf zoals bij PVV)
De Hollanders die nu in Denemarken wonen zijn zeer geliefd bij de Deense bevolking. Ze spreken de taal, werken allemaal, participeren in het sociale van de Deense maatschappij.
Zelf begrijpen deze Hollanders opeens weer wat vrijheid en menselijke beschaving is!
Ik vind de kutmarokkanen uit mijn buurt hele betrokken sociale mensen.
Ze vragen altijd of ik een probleem heb.
-weggejorist-
Het in de tragische waarheid. Geweldige goed verwoord!
-weggejorist-
nog even wat islam ligt ons gewoon niet sterker nog hoort hier niet het is te hard andere geloven willen niet domineren.
onwijze brief hulde....... stilte in gedachte....
netjes geschreven!en ik ken me er helemaal in vinden! ik ben ook maar volgens de zweden n kuthollander terwijl ik hier al 22 jaar woon. maar ik stoor me daar ook niet aan. lekker belangrijk! jammer is wel dat de kont-van-de-staat-kussende pers gewoon de rellen in de 3 grote steden totaal in t donker dompelt hier. zelfs zo erg, dat dat rellende 3e generatie rapaille gewoon 112 belt om politiewagens te bekogelen met stenen en molotovcoctails, terwijl de sons of odin (zweedse burgerwacht op eigen initaief ~~got wat is mn nederlands achteruit gegaan~~) word bestempeld als neonazisten en kriminelen...
trek t onkruid er met wortel en al uit: gulden terug, grenzen dicht! als de economie aantrekt, t ziekenfonds terug komt en er weer geld is voor de gewone man zal je zien dat t nep racisme nergens meer te vinden is
@Evocatus | 29-05-16 | 01:10
Hear,hear en dan zonder de spelvauten & nu naar 't bedtje toe.
Oh, got* wat een toetsenbordridder-van-lik-me-vessie ben ik weer. Weer te snel getypt en op post geklikt. Sorry boys.
Salut!Evocatus
* Dat doe ik omspress.
Heel lang geleden werkte ik in d evacanties in de afwaskeuken van een hotelrestaurant. Samen met Pepe en Matthias. Twee Spanjaarden. Pepe was eigenlijk kapper en die knipte als een van de drei geode kappers die ik in mijn leven gevonden heb. (Nu regeert de tondeuse)
Waren twee prima kerels. Lol mee gehad en we hebben heel hard gwerkt voor bar weinig geld, maar zo waren die tijden toen. Maar prima kerels. Haaden Nederlands geleerd en spraken het meer dan goed.
Wie kon e toen ene probleem hebben met Iralianen en Spanjaarden in Nederland. Ze kwamen om te werken om een beter leven op et bouwen en datdeden ze. Waanzinnig goed, prima mentaliteit!
Ik bedoel maar... Kan volledig meetrillen met de geciteerde brief.
Bari is trouwens mooi stad; schitterende zeer oude Sint Nicolaas kerk met die dubbele ietwat scheefstaande pilaren. De laatste rustplaats van het gebeente dat geroofd was uit Turkije. D'ouw Bo.. Oh nee.. d'ouwe Nicolaas... dat was een "translatione". Klinkt beter dan roof, maar goed. "Onze goedheiligman", of zijn resten liggen daar in de crypte.
Salut! Evocatus
static.uglyhedgehog.com/upload/2016/4/...
@Zentgraaff
W ilt u dit: "Ok, dat laatste is misschien wel een dingetje." NIET meer doen. Kwakkellig prultrendy Nederlands. Kunnen sommige mensen op de televee wel gebruiken, maar hier niet. S.v.p. Bij voorbaat dank!
Salut! Evocatus
Praktisch gezien hebben de meeste allochtonen het in Nederland goed gedaan behalve de allochtonen met een islamitische achtergrond. Dat geeft alleen maar shit.
-weggejorist-
-weggejorist-
stampertje85 | 28-05-16 | 23:08 Ik ken die ervaring ook, al jaren. Die mensen ontlenen hun mening over alles aan DWDD, PAUW, Buitenhof, Nieuwsuur, NRC, Volkskrant, enzovoort. En ze zijn daarmee dermate gehersenspoeld dat ze direct zeker weten dat elke kritisch spreken over vluchtelingen en islam extreem-rechts is en dus verwerpelijk. En als je probeert hen te informeren met deugdelijke informatie, dan weigeren ze dat in te kijken, want die hersenspoeling is dusdanig effectief dat ze direct zeker weten dat de informatie die je aanreikt verdacht is. Het is te hopen dat we ooit deze toestand kunnen keren, want anders dan hobbelen we regelrecht de totalitaire dictatuur in van de islam.
@Tweede Generatie Italiaan
@Zentgraaff
@Peter Emile
De Vingers op de pijnlijke plekken. Maar @Telelezer ben ik het ook eens. We doen (nog) niets. Op wat extreem rechtse racistische kaalkopjes na geen protest, niks na dan.
Mijn vraag aan jullie: Als we dan niet meer gaan protesteren, hoe krijgen we dan een partij aan de macht met normale mensen ipv imbecielen zoals er helaas helaas bij de PVV zijn terug te vinden?
Een partij die zegt: het is mooi geweest. Wij willen stoppen eens even met al die import en wij willen dat dit ook in Denemarken, Belgie, Zweden, Italie, etc gaat stoppen. Het heeft 1000'en miljarden gekost, veel ellende opgeleverd en we zitten met een complete verscheurde samenleving. Het mag wel eens even wat minder met die multicultuur denkers en strebers. Laten we eens naar de Nederlandse Nederlanders luisteren of naar de Deense Deen. Terug nemen wat ons is afgepakt (weggeven) de afgelopen decennia. Laten we eens beseffen dat godsdienstvrijheid toch ook echt een (be-) vrijdheid van godsdienst in de publieke ruimte is. Laten we als overheid een officieel standpunt innemen én uitdragen wat allemaal haat en discriminerend is in die fascistoïde Koran. Laten we eens inzetten op remigratie vanuit Europa zonder dat ons dan allemaal doom scenario's worden opgedrongen door de Europese Gutmenschen.
Ok, veel te lang epistel op deze rustdag. Maar het roer moét om!
Proficiat Zentgraaff! Top tegel!
er zijn toch wel een hoop teleurstellingen te melden met de immigranten uit het midden oosten. Het zal toch niet aan de religie liggen?
Als iemand die in de jaren zeventig met Italianen in de basisschoolklas zat: mille grazie.
Willen we meer of minder van dit soort Italianen ?
Molto bene!
@stampertje85 | 28-05-16 | 23:08
Ik ben Hoogopgeleid en heel Slim, en daarom kon ik op mijn 58e al stoppen , en dat is nog maar een paar jaartjes geleden. Deze mensen zijn dus heel dom , en dat komt omdat ze naar de NOS/VPRO/VARA/PAUW en Peter Rrrrr de V., DWDD kijken en de NRC nog niet de deur uit hebben gedaan vanwege die achterlijke Vlaming , en zich dus steeds verder laten indoctrineren in het Islamisme.
Het was me het weekje wel. (En nu komt ook nog eens deze brief erbij.)
zentgraaff.... diepe diepe buiging voor u!
Schitterende rant van Ome Pat over dit onderwerp (zieluge moslims ed die 'gediscrimineerd' en 'beledigd' worden): www.youtube.com/watch?v=cxlO7DLC6p8
-weggejorist-
Als ik met progressieve goedmensen praat dan vertel ik steeds: ieder jaar is er wel een oorlog of hongersnood. Ieder jaar komen er dus tienduizenden tot honderdduizenden niet-Westerlingen naar Nederland. Het is dan onvermijdelijk dat ergens in de komende honderd jaar de autochtone Nederlander een minderheid vormt... Vervolgens kijken ze me glazig aan. Uiteindelijk: "Dat zal nóóóit gebeuren" of "wat maakt dat uit?". Met verbazing hoor ik het aan en vraag me af hoe dit in godsnaam mogelijk is.
Mijn analyse nu: deze mensen zijn extreem egocentrisch of dom, en zodoende niet in staat om buiten hun eigen directe beleving te denken. Ze omringen zich met hoogopgeleide blanke mensen (hoogopgeleid is niet hetzelfde als intelligent), hebben een vast inkomen en wonen in een veilige buurt. Het idee dat er andere mensen zijn, in de arme klasse of van toekomstige generaties, die wél last hebben van immigratie gaat vervolgens volledig langs hen heen. Nee, ze papegaaien de Vara of de NRC, want die zijn zo lekker intellectueel en dan zijn zij dat ook.
Het is de overheid, mensen. En hun linkse kontenlikkers.
Die staan het toe en leven ervan. Doelbewust, dit is geen domheid of naïviteit. Het gaat nl zo in alle Europese landen, dus plan, dus opzet.
Die "gasten" pakken gewoon wat ze krijgen kunnen.
Die maken iedereen net zo lang het leven zuur totdat er weer een Breyvik opstaat en er een hele hoop naar de andere wereld knalt.
Zover komt het nog.
Ik wordt Italiaan.
kloopindeslootjijook | 28-05-16 | 22:12
Kijk je kan het wel, normale zinnen bouwen, doe dat dan meteen.
Ja, zo zit de wereld in elkaar, dat weten we toch allemaal. Wat is je punt?
Maar effe on-topic: Alfa's goede auto's ...
Mooi, ja, vooral voor het onderhoudsbedrijf en/of schroothoop
@ Peter emile... Waarom kom je niet terug naar Limburg kerel..?
Sommige stukken zijn nog steeds moslimvrij.'N heel stuk prettiger leven dan in islamsterdam..
Stuk pizza in de hand op de Piazza del Campo in Siena, uitkijkend op dat schitterende Palazzo Pubblico, het mooiste stadshuis ter wereld. Frivool gekanteeld, ranke toren als de benen van een mooie jonge vrouw, prachtig meekrommend met de vorm van het plein. Wetende dat je nog de hele dag in die middeleeuwse glorie mag verkeren. Ik moet weer eens terug, ik moet weer eens terug.
Peter Emile | 28-05-16 | 22:18
Live orkest, lief meisje, lief liedje uit den vreemde, zwart-wit buizentelevisie die elk moment uit kon vallen, sneeuw in beeld bij zomers weer...
Hoe ver weg was toen Italië!
@Graaf van Egmond, ik woonde vroeger in dezelfde, achterstandswijk, als zij. Nieuw Turkije werd het genoemd. Maar 2 banen?! You must be joking. Ik durf te stellen dat de helft arbeidsongeschikt was. Je hoeft mij niks te vertellen, ik heb er tussen gewoond.
Wat een geweldige goede inbreng! Helder, hard voor de schreeuwers, maar fair. respect voor die moslims die wel wat van hun leven maken in NL. Niks geen gescheld, maar voor links vast weer niet goed......
Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
"zet de bijl aan de wortels van alle waarden van onze democratische samenleving"
Daar gaat het mis, we zijn in Nederland in slaap gesukkeld en weten nauwelijks nog wat die waarden zijn en waarom ze er zijn. Maar we merken wel dat er iets niet klopt. Die waarden, daar moeten we veel scherper in worden, dat kunnen benoemen en uitleggen, daar zit onze cultuur, de Westerse Moderniteit, zoals Fortuyn dat noemde. Nu laten het een beetje mistig doorelkaar lopen.
Sorry, t moet ff....
erdogan, vieze minipiemel, vieze anaalkardinaal, vieze holbewoner.
Heh lekker
Gewoon omdat het kan
Enne....
Minder
Minder
Minder
@jeanmondo | 28-05-16 | 21:35
"En wat zijn die Pizza's belabberd geworden sinds Turken de meeste Pizzeria's runnen."
Probeer eens van de 'Big Americans' van Dr. Oetker, de 'Supreme'.
Héél acceptabel. Van tijd tot tijd in de aanbieding (2 voor 4 euro) bij de Jumbo.
Aanrader!
(Maar niet elke dag).
Hoef je de islam ook niet meer te sponsoren.
@Graaf van Egmond lolbroek.
@Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
Niks meer aan toe te voegen.
Ze noemen zich Denk maar leiden de aandacht af van er toe doet. Bijvoorbeeld over een universeel beginsel over de vrijheid van meningsuiting. Dan zijn ze er niet bij. Er zijn veel landen waar je niks mag/kan zeggen over de religie of bestuur van een land. Misschien vinden ze dat bij Denk normaal? Kan een leuke partij worden dan.
@ telelezer | 28-05-16 | 22:14
addendum:
niet allen de Duitsers, maar ook de Polen gaan massaal de straat op (zie tweede deel van het filmpje)
Daar kunnen WIJ beslist nog wat van leren!
Ik stel me het verbijsterde gezicht van Malek Ramadan Rutte al voor als hij geconftonteerd zou worden met zo'n massaal protest.
Maar ach, ik droom maar wat.
@Schoorsteenveger | 28-05-16 | 21:34
Ik was 14 toen, en ik mocht van mijn ouders niet de uitslag zien van het Eurovisie-songfestival; het zou véél te laat worden voor mij. Ik weet nog dat ik de uitslag van dit festival toch nog 'live' heb meegekregen: ik beluisterde dit liedje toen via de verwarmingsbuis in mijn slaapkamer, met letterlijk rode oortjes.
Het was de tijd dat het songfestival nog écht een Europees onderonsje was. Zonder de hysterie, de goedkope hoerigheid, de kitsch en het opgefokte machismo uit de Kaukasus en Klein-Azië.
Bravo, een prima stuk
Getuigd van gezond verstand!!
Een perfecte brief.
Alleen één zin: "Nee, dat doet die werkgever natuurlijk niet."
Werkgevers, beter bazen, nemen alleen maar luitjes aan met een IQ van 160 of meer.
Dus academisch opgeleid, 18 jaren jong, 10 jaren relevante recente werkervaring plus een hele waslijst aan technische kennis.
De baas van toen, is bij lange na niet meer de baas van nu.
Maar volgens de Beul Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van de Arbeid = Partij van dwangArbeid) en vele andere reaguurders is er genoeg werk als je maar wil.
Het Duitse volk zegt Nee tegen de islam invasive
www.youtube.com/watch?v=oJx2a9ilDIE&a...
Maar waarom gaan wij de straat niet op? Omdat we watjes zijn (ik helaas ook)
@hotnot | 28-05-16 | 21:07
Ik kwam vanmiddag tijdens het fietsen weer een paar Italiaanse toeristen tegen die van met die leuke strohoedjes op. Lekker relaxed, met kleine blonde kindertjes er bij, de hele familie op de fiets vanuit hun vakantie parkje.
Italianen : TOP , we hebben een groot deel van onze cultuur en woordenschat aan ze te danken.
Conny Froboess, het zegt veel mensen niets maar dit schalde begin jaren zestig bij ons thuis uit de radio en tv (Zwei kleine Italiener ) www.youtube.com/watch?v=IRj07BD4Jo0 , heerlijk.
En Moslims, @Peter Emile | 28-05-16 | 21:28 inderdaad : hoe kom je d'r van af.
Ongeblustekalk | 28-05-16 | 21:56
"Werkelijk niet te volgen dit betoog."
Nou vertel het maar. Weet je niet wat een lobbyist is? Of wie Maurice de Hond is?
Kom op zeg, je bent het basisschoolnivo toch wel voorbij mogen we hopen.
We kunnen wat dekseltjes gaan optillen. Wat wordt er zoals bijelkaar gelobbydt, onder de radar, bij de EU, waar de nep-journalistiek niet van wil vertellen omdat ze denken dat we hun betoog niet kunnen volgen. Freelance journalisten worden alleen betaald voor wat ze aanleveren, dus dat is wat het beste verkoopt. Dat hoeft dus niet perse te zijn wat er toe doet. Wat ons leven beinvloedt in wetgeving bijvoorbeeld. Daarom gaat het liever over 130km en zielige hamstertjes in Limburg in plaats van de huizentumor ... eh luchtbel (dat klinkt minder gevaarlijk).
Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
Hulde! Nu al de beste tegel van 2016!
BINGO!
Laat een ding duidelijk zijn: als de vlam in de pan slaat doen de Italianen, Spanjaarden, Kroaten, Polen, Engelsen, Duitsers, Belgen en alle andere Europeanen die in Nederland wonen met ONS mee.
-weggejorist-
Daisy Cutter | 28-05-16 | 21:15 Heel veel Italianen en Spanjaarden zijn weer terug gegaan toen hun landen welvarender werden en ze daar ook goed konden verdienen. Daarom zijn er relatief minder en zijn ze redelijk onzichtbaar opgegaan in onze samenleving.
Mijn vrouw en ik gaan zo de laatste nacht in op de camping in Italia. In Liguria, voor de kenners. Morgen naar zuid-Duitsland en maandag het laatste stuk naor huus. Maar ik kan wel huilen, weer terug naar de moslimshit. Ook al zijn er hier ook genoeg. Op het strand om de minuut een strandverkoper met rugzak. De voorlopers van diegene die ons en andere Europeanen straks gaan beschieten en opblazen. En op elke straathoek staan bedelaars met een petje in de hand. Ik heb deze vakantie 3000 keer No! gezegd. En dan lachen ze ook nog smerig. De islam is een kwaadaardige ziekte.
roze_bril | 28-05-16 | 22:03
Heb je er wel eens bij stil gestaan dat veel van die Marokkanen 2 banen hadden om rond te komen? Ik kende ze destijds namelijk wel.
Onsamenhangende longread.. halverwege afgehaakt, maar de boodschap is duidelijk. Niet janken en als het je niet bevalt oprotten. +1
".. Andersdenkenden worden vervolgd, geïsoleerd of gedood. Zie IS, Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan etc.."
@ Ronnie uit Helmond | 28-05-16 | 21:48
.
imagine there is no islam
Stel je toch eens voor dat er geen islam was,
Maar ach, ik droom maar wat....
www.youtube.com/watch?v=Y9NzjeiMkeo&a...
Om even terug te komen op je Vader als voetbaltrainer. Ik kom zelf uit een groot dorp met onevenredig veel Marokkanen. 30 jaar geleden al. Toen ik voetbalde met Marokkanen zag je die vaders nooit. Reden ook nooit naar een uitwedstrijd. Kortom, je had er niks aan. Derksen had compleet gelijk.
Je kan een katholieke italiaan niet vergelijken met een moslim, dat is de westerse cultuur vergelijken met zandbakvolk wat hier niet thuis hoort. Ze passen zich maar aan, of ze gaan weg, gewoon weg. En zich aanpassen doen ze nooit, een enkeling daargelaten.
Daisy Cutter | 28-05-16 | 21:48
Weet je. Klinkt raar, maar zoals u bent vertrokken zijn ook de Marokkanen vertrokken uit hun land. Ik moet wel beamen dat de islam een kwaadaardig verschijnsel is en de koran een indoctrinatie/angst ideologie is. Dus iedereen mag van mij over de hele wereld leven/wonen zolang de islam maar verdwijnt!
deministerpresident | 28-05-16 | 21:54
Zo is dat. Integreren moet je niet leren. Dat moet je gewoon doen. En dan kom je weinig drempels tegen. Heel verrassend.
toch bizar een heel klein clubje linksmensen het zwarte pieten probleem kunnen opblazen tot wereld niveau.
Opvallend dat het precies gebeurt op een moment dat men in de EU de financiële status van de ramplanden bespreekt, en dat er gesproken wordt over het pensioenprobleem van veel Nederlanders. Best belangrijk dus maar Nederland is liever bezig met een zwarte pieten probleem.
Het lijkt wel of de zwarte piet momenten worden uitgekozen a.d.h.v. de politieke agenda. Om de aandacht te onttrekken van de belangrijke zaken in de wereld en in de politiek.
@Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
Verplicht leesvoer dit, plus veel!
Ja waarde Pizzabezorger, het begint met mentaliteit. Willen en kunnen werken, je kans grijpen. Integreren. Alles wat je daarna schrijft was niet eens meer nodig. Point taken. Spijker kop raak.
De lichtgetinte danwel anderskokende medemens met roots in Turkije danwel Marokko hebben dat nog nooit geprobeerd. Dat eerste schaap moet over de dam. En niet aan het spit.
kloopindeslootjijook | 28-05-16 | 21:48
Werkelijk niet te volgen dit betoog.
Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
Alweer: ik wil op je kunnen stemmen!
dulcinea | 28-05-16 | 21:41
Inderdaad. Ik ben weer terug. De man is gewoon niet leuk. Maar wel lekker links.
Ach.. Het is allemaal heel simpel. Woon nu zelf een tijd in het buitenland. En als je gewoon meedoet, op school, bij de sport, een fundraiser op je werk etc. dan hoor je er gewoon bij en wordt je in de samenleving opgenomen. Heb nu in korte tijd wat vrienden gemaakt met mensen hier. En dat lukt alleen als je meedoet.
Vanmuiswinkelstaart heeft na 24 uur ook de dode bomen bereikt. De pijprokende weldenkende sjoernalisten daarvan hebben niet door dat er behalve echte accounts ook fake accounts bestaan. Aangezien zij nooit iets checken, dat hoeven zij ook niet want alles wat zij schrijven is per definitie objectief, aldus de Vereniging van Gecorduroyde Hoofdredacteuren, schrijven ze nu allemaal de onzin over van de stagiair van het ANP. Moehahaha.
*pizza, pizza neuriet*
Gewoon de vraag stellen aan al diegenen die zich zo nadrukkelijk affirmeren met wat ze ginds achterlieten; "Als jullie het voor mekaar krijgen om het er hier op te laten lijken hoe het ginder is, waar gaan jullie dan weer naartoe vluchten waar het beter is?" Want eens houdt het op natuurlijk.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald in een Fiat 1500, de waarde ervan wordt nu pas echt duidelijk... Hulde!
@Ronnie uit Helmond | 28-05-16 | 21:48
Tja het is allemaal zo duidelijk.
Veel westerlingen verdienen het niet om in een vredig land te wonen, ze geven nu geen fuck zolang The Voice maar op tv is en er chips is huis is.
@Slipsnifter | 28-05-16 | 21:42
Da's een prima advies. Voor nu ben ik gevlucht naar het voetbal.
Het is duidelijk. Islam splijt de Nederlandse bevolking en onze overheden en universiteiten luisteren naar de verkeerde helft
@Slipsnifter | 28-05-16 | 21:38: dat gebeurt ook bij een bepaalde ziekte in een lichaam.
Als Denk bij alles waar ze liever niets over willen/durven zeggen uit de kamer wegblijft kan het nog een aardige bende worden. Lekker eenzijdig en zo. Maar het ook mediagedoe. Wat hebben we daar aan.
Het gaat nog steeds om wie populair is en wie niet in de 2e kamerleden in de media. Het gaat om de inhoud in combinatie waar de macht en controle plaatsvindt. Doet het er wel toe als de echte machtlobbyisten zich niet bezig houden met deze figuren? Is dat scorebord van Maurice de Hond wel belangrijk?
"Dan ga je naar lobbyisten toe die betaald worden om de macht te beïnvloeden en dan vraag je aan ze waar ze werken. Die waren helemaal niet op het Binnenhof. Die waren bij de ambtenarij en in Europa, bij de EU."
"Het grootste deel van wetten zijn hamerstukken. Waarom het om gaat is dat je bij het opstellen van die wetten je punten binnenhaalt. Je volgt de politiek om 2 redenen:
als je je punten niet hebt binnengehaald in een ambtelijk europees proces kun je dat nog proberen via het parlement. En je moet waakzaam zijn. Misschien heb je het wel binnengehaald, je tegenstanders hebben verloren, en die kunnen misschien nog een clown inzetten om alsnog dat punt in die wet te krijgen
Je voelt je serieus genomen om te ontdekken dat de mensen die worden betaald om de macht te beïnvloeden die 2e kamerleden en de ministers grotendeels links lieten liggen
Dr. Frambozenjam | 28-05-16 | 21:31
Blijkbaar. Blijkbaar was het in de jaren vijftig nodig om tienduizenden Nederlandse gezonde jonge en ondernemende Nederlanders naar de nieuwe wereld te laten vertrekken. Blijkbaar was het daarna nodig om hobderdduizenden uit een wezensvreemde cultuur binnen te laten stromen. Er zit gewoon een plan achter. Helaas doe ik zelf ook grif mee aan het plan. Ik ben ook vertrokken.
Nog maar een keer....
Tot 5% islam in een samenleving => sociale onrust, intolerantie en bedreigingen.
5% tot 10% islam => vrijheid van meningsuiting wordt aangetast, oorspronkelijke bewoners weggejaagd, segregatie en politieke onrust.
10% tot 25% islam => verregaande onlusten en destabilisering van de samenleving.
25% tot 50% islam => zie Kosovo en voormalig Joegoslavië.
50% of meer islam => totale dictatuur, verval van wetenschap, onderwijs, gezondheidszorg en welvaart. Andersdenkenden worden vervolgd, geïsoleerd of gedood. Zie IS, Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan etc.
Slipsnifter | 28-05-16 | 21:17
'kat in het nauw maakt rare sprongen'.
links weet dat ze fout zijn in deze oorlog, maar kunnen het nog niet toegeven. Ze zijn in verwarring.
Waar vMuiswinkel mee kwam na de aanslagen in Bataclan was 'felicitaties aan rechts, want ze hadden nu hun zin gekregen'. Om van te kotsen. Hoe haalt ie het in zn hoofd? en waarom krijgt die gek een podium?
Maargoed, ik denk dat we binnenkort nog veel meer van dat soort radicale gekkigheid zullen zien. Het is tenslotte volgende week ramadan...
Mooie brief. Alleen er hebben geen Marokko gevochten in zeeland.
MAAR... het grootste gevaar is de ideologische gutmensch, verraders van de zuiverste soort: dom en narcistisch, een dodelijke combinatie.
@dulcinea | 28-05-16 | 21:41
LOL... ik heb mijn tv jaren geleden al de deur uitgedaan vanwege die ellende.
Die Muiswinkel heeft gisteren natuurlijk de rant van "premier" Rutte gehoord, waarin hij tekeer ging tegen "Tokkies".
Linkse meeloper van Muiswinkel wil hier natuurlijk ook een graantje van meepikken.
Mooi en duidelijk.
En helaas wat jeanmondo | 28-05-16 | 21:35 zegt!!
@Graaf van Egmont | 28-05-16 | 21:22
Niet vol te houden. Een verschrikking. Dat toontje.
En wat zijn die Pizza's belabberd geworden sinds Turken de meeste Pizzeria's runnen.
jeanmondo | 28-05-16 | 21:35
.
Ik koop mijn pizza's altijd in de supermarkt.
@jeanmondo | 28-05-16 | 21:35
De islamitische winkeltjes/eetzaken schieten de laatste tijd trouwens als paddestoelen uit de grond, zal ook wel flink gesubsidieerd worden.
Italië is Christelijk. Marokko is Islam. Zou dat de reden zijn?
*nog een leuk achtergrondmuziekje opzetten doet*
www.youtube.com...
Schoorsteenveger | 28-05-16 | 21:34
.
Geweldig om dat weer terug te zien! Heel hartelijk dank.
Hulde voor deze spaghettivreter!
Ik mis de angel: islam, ongeacht of die nou religieus, cultureel of politiek een rol in de onintegreerbare hoofdjes speelt.
We weten allemaal hoe ons stelsel werkt en daar moeten we respect voor hebben.
diederik12345 | 28-05-16 | 20:58
Mag wel zijn, maar ik vind dit geen deugdelijk systeem. Prima als je zelf voldoende stemmen hebt binnengehaald om je eigen zetel 'te bekostigen', maar als je maar een fractie van het benodigde aantal stemmen voor een zetel hebt binnengehaald, moet je die zetel gewoon inleveren voor een ander die door de partij wordt aangewezen.
En wat zijn die Pizza's belabberd geworden sinds Turken de meeste Pizzeria's runnen.
*nog een leuk achtergrondmuziekje opzetten doet*
www.youtube.com/watch?v=Utd9cHBPfRA
Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
.
Hear hear! Allemaal spijkers met koppen. +heel veel.
DENK is slechts een partij voor klaagmoslims en raskaarttrekkers. Getrachte imago als 'allochtonenpartij' zal ze nog lelijk opbreken.
Zoals ik misschien eerder zei... ik werk met 72 verschillende nationaliteiten, allemaal academisch geschoold en de meesten met een PhD: Nederlanders, Limburgers, :-) Duitsers ,Belgen, Polen, Britten, Engelsen, Russen, Chinezen, Japanners, Koreanen, Amerikanen, Ieren, Portugezen, Italianen en Spanjaarden, Brazilianen en Argentijnen, Indiers, Pakistanen, noem maar op. Allemaal gaan we samen de deur binnen, lachen en huilen samen en gaan weer naar buiten. Vreemd genoeg zitten er geen moslims tussen, en iedereen heeft daarover een unanieme mening. Juist, dan gaat het kapot.
Daisy Cutter | 28-05-16 | 21:15
Welkom in Nederland.
@Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
Helemaal mee eens, maar helaas denken de machthebbers precies contra.
Ik heb hier niets aan toe te voegen.
Peter Emile | 28-05-16 | 21:28
Chapter and verse.
@Bytemaster | 28-05-16 | 20:28
"Italianen zijn geen moslims en daarmee is direct alles gezegd en verklaard."
Wat u zegt.
Ik ben opgegroeid in de Mijnstreek; Hoensbroek/Heerlen, jaren '50-'60. Sinds '69 in Amsterdam. In de Mijnstreek werkten destijds veel Italiaanse gastarbeiders. In de Staatsmijn 'Emma' (Hoensbroek) en in de Oranje Nassau-mijnen te Heerlen. Ook woonden en werkten er veel Polen. Er zaten jongetjes van zowel Poolse als Italiaanse komaf in mijn klas, zowel op de lagere als op de middelbare school.
Van deze mensen had niemand last en inmiddels zijn ze, mét hun nazaten, prima geïntegreerd en geassimileerd in het Zuid-Limburgse.
Hoe dat kan? Simpel: zowel Polen als Italianen zijn behalve Europeanen, ook christenen en geen moslims.
Dat is het hele verhaal.
Haal moslims in je land en je hebt problemen.
Ze veroorzaken bovendien niet alleen problemen in de landen waarheen ze emigreren, maar in hun thuislanden is het nog veel erger.
De hele islamitische wereld, van Marokko tot het zuidelijkste puntje van de Filipijnen, is één grote, chaotische en problematische pestzooi: achterstand, achterlijkheid, burgeroorlog, armoede, onderdrukking, feodalisme, dictatuur, onvrijheid, corruptie en terreur. Een rechtstreeks gevolg van de cultuur en de religie, die bovendien hecht met elkaar verweven zijn.
En omdat ze van hun eigen leefwereld zo'n deprimerende puinzooi hebben gemaakt waar het opbouwen van een fatsoenlijk bestaan vrijwel onmogelijk is, gaan ze naar elders om daar vervolgens dezelfde rampzalige cultuur te introduceren, zodat ook dáár de maatschappelijke, morele en sociale rotting een aanvang kan nemen.
Er is één Grote Vraag die in heel West-Europa om een antwoord schreeuwt: Hoe. Komen. We. Van. Ze. Af??
Ik zeg altijd - maar wie ben ik - : Maak het leven in West-Europa door allerlei restrictieve wetten, regels en bepalingen, zo onaantrekkelijk mogelijk voor moslims, zodat ze uit eigener beweging hun koffers pakken.
Begin met het verbieden van de islam. Want het actief volgen en verspreiden van een even subversieve als vijandige totalitaire doctrine, heeft niets meer met 'vrijheid van godsdienst' te maken, maar alles met politiek activisme. Een politiek met een nog veel lelijker smoel en met een nog veel groter potentieel aan bedreiging, intimidatie, onderdrukking en geweld dan het fascisme.
De islam verspreidt tweedracht en haat, ondermijnt de sociale cohesie, zet de bijl aan de wortels van alle waarden van onze democratische samenleving en houdt zich bovendien op wereldwijde schaal bezig met massamoord en terreur.
Daarom ben ik van mening dat de islam verboden moet worden.
Dat klinkt extreem, maar dat is het niet; het gaat immers om ons vege lijf, om onze beschaving.
Wat wél extreem is, is de islam.
En dit is ook wel wat beter dan dat islamitische gejengel.
youtu.be/F7o4HQOJY6M
Dankzij deze meneer ga ik een Alfa kopen. Chapeau!
Senti Senti!
Willem Alexander zei het al bij het Europarlement:
"Er waait een gure wind door Europa". Jawel, DE ISLAM!
Nelis SplitBloes | 28-05-16 | 21:18
.
Helaas bedoelde hij die niet..... Maar (zeker weten!) het zogenaamde "rechts-extremisme", hahaha. Meer, meer meer vaderlandslievende partijen (in heel Europa).
Dat W.A. daar in Brussel stond te wauwelen bewijst al - voor degene die het nog niet doorhad - dat hij het helemaal eens is met de EUSSR.!
@Daisy Cutter | 28-05-16 | 21:22
Het draait in die verdragen om het verspreiden van de islam.
Marokko lijkt wel op de een of andere manier aan nederland te zijn gekoppeld.
Duitsland heeft Turkije, Frankrijk heeft Algarije, Engenland heeft Pakistan etc.
Hulde voor het betoog! In Zwitserland worden overigens de 2de Generatie Italianen in de media netjes "Secondos" genoemd.
De man had het niet beter kunnen zeggen.
*gezellig achtergrondmuziekje opzetten doet*
www.youtube.com/watch?v=lJLEXgkddPQ
Wat een gezeur over een Italiaan zijn in Nederland. Italianen delen voor het grootste gedeelte dezelfde cultuur als de Noord Europese landen, de Romeinen zijn de bakermat van de huidige 'westerse' cultuur. Het is niet te vergelijken met de migranten en hun cultuur uit de Arabische moslimlanden.
Graaf van Egmont | 28-05-16 | 21:19
Marokkanen krijgen geen 10 kinderen per stel.
Kan ik zeggen dat er van mij oorlog in de EU mag uitbreken, of is het nog not done om het zo expliciet te stellen?
Het wordt onderwerping of oorlog, een kleuter kan dat zien. Als men zich niet wil onderwerpen, dan kan de oorlog beter vroeg dan laat uitbreken, aangezien de islam met de seconde sterker wordt in het Westen.
Ken meerdere Italianen, allemaal prima mensen.
Ken ook meerdere moslims..............
Ik ga zo even Eric van Muiswinkel kijken op NPO1. Even opletten of hij nog racistische dingen gaat zeggen, zich daarbij verschuilend achter het begrip satire.
Slipsnifter | 28-05-16 | 21:18
Ja ik ken dat verdrag maar snap niet wat berbers uit een land zonder olie daarmee te maken hebben.
[X] GESCHIKT
Ík ken ruim 100 BN'ers die eens een integratiecursus Nederland bij deze auteur moeten gaan volgen.
@Nelis SplitBloes | 28-05-16 | 21:18
Dat is eerder een zwaar giftige wind..
Daisy Cutter | 28-05-16 | 21:15
Ik denk niet dat alle Marokkaanse papa's klagen. Ze hebben hun lol gehad. Maar kennelijk horen de lasten uitsluitend bij mama.
Willem Alexander zei het al bij het Europarlement:
"Er waait een gure wind door Europa". Jawel, DE ISLAM!
@Daisy Cutter | 28-05-16 | 21:15
Oil For Immigration, en alles wat daarnee samenhangt.
Mooie brief van deze 2e generatie Italiaan.
Het grootste probleem zit naar mijn idee in het te grote verschil in cultuur en religie. Turken en Marokkanen segregeren generatie op generatie waardoor dit verschil in cultuur ook niet verdwijnt. Ze gaan naar de eigen moskee met imam uit Turkije/Marokko, via de schotel kijken ze naar tv uit Turkije/Marokko, tot 4 jaar geen Nederlands spreken met kinderen, naar zwarte scholen of nog erger islamitisch onderwijs.
Als gastarbeiders uit Italië, Spanje of Polen bijvoorbeeld naar de kerk gaan, dan zitten ze gezamenlijk met Nederlanders in de katholieke kerk. Dat zorgt al voor veel betere integratie dan wanneer je gesegregeerd met je eigen gemeenschap naar een prediker uit Turkije/Marokko luistert.
Kan niet wachten tot Sylvana er achter komt waar Kuzu en Öztürk werkelijk voor staan...
En dit dan: www.telegraaf.nl/prive/25888198/__Verb...
Het linkse wegmetons-leger wordt met de dag radicaler, en helaas hebben dat soort idioten het in dit land voor het zeggen.
IK glimlach er zijn mensen met verstand , en nog duidelijk schrijven en zich goed uitdrukken alle hulde voor deze Nederlander ... ja dat heeft zijn ma en pa meer dan verdient
Het heeft me al vaker verbaasd en nu weer... hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat de marokkaanse populatie in nederland binnen twee generaties verhonderdvoudigd is? Wat is hier toch misgegaan?
Kijk, dat is een echte scherpzinnige nuchtere Nederlander.
Fortuyn zag het al lang, lang geleden, in z'n Elsevier-tijd al aankomen: de Islam als achterlijke ideologie die alles in de weg staat. Er waren ongetwijfeld anderen die het nog véél eerder deden, maar ik vind het wel weer eens leuk om met weemoed terug te denken aan Pim en hoe hij in z'n eentje het gehele salon-socialisme wegveegde zoals een kind dat nu op de IPad zit. Wat dat betreft is er ook niets veranderd (sterker nog, het politieke en maatschappelijke klimaat is in rap tempo verder verkankerd); uit pure wanhoop en onkunde besloten de partijen om hem te negeren. Waar de burger natuurlijk niet in trapte.
Poesmobiel | 28-05-16 | 21:03
En dat is de basis uitgangspositie inzake racisme bij de Nederlander. Ik vind het namelijk heel interessant waar iemand zijn roots heeft. Gewoon uit belangstelling. Zelfs mijn Franse buurman begint een raar koeterwaals Frans tegen mij te praten. Heeft niks met racisme te maken, want hij is net zo blank als ik. Hij wil gewoon helpen om het eenvoudig en begrijpelijk te houden. Ik van mijn kant heb hem gezegd gewoon de spreektaal te gebruiken, anders leer ik geen flikker meer bij.
Zeer treffend en goed geluid. Maakt het ook maar weer duidelijk wat er mis is met de groep die wel denkt dat ze iets verschuldigd is terwijl ze spugen op de samenleving waar ze iets van willen.
Geweldig stuk van een man die zich vol inzet zoals wij ook doen in Nederland! De enorme groep niet werkende aan een uitkering hangende miljarden kostende buitenlanders met dubbel paspoort worden door de Nederlandse Staat met belastinggeld (door ons werkenden) op de been gehouden! En steeds weer de moslims die in alle criminele zaken over vertegenwoordigd zijn! Zelf opgegroeid in de zestiger jaren heb ik dit land in 40 jaar naar de afgrond zien afglijden.. Moeten wij dit pikken als Nederlanders?? Dat kan ik mij niet voorstellen, wij zijn te fatsoenlijk maar soms lijkt het mij geweldig die criminelen eens een koekje van eigen deeg te geven! De rollen eens omdraaien en geen slachtofferrol meer hoeven te spelen! Ik ben geen Jood maar ik wilde dat ik in Israel kon wonen!
Is racisme wel racisme zoals men je wilt laten geloven?
Morgan Freeman
Are We All Bigots?
www.youtube.com/watch?v=HElaDfi0SYk
Sylvana Simons, idd beroep boe-roepster. Het allerliefste wat ze wil is gediscrimineerd worden. Vorige week vroeg ze zelfs aan Humberto Tan (zowat de meest populaire man van Nederland) of hij het ook niet als ongemakkelijk ervaart als het over zwarte piet gaat bij hem aan tafel. Gaat Humberto nog een beetje ja-knikken en meepraten ook. Gadverdamme man, je had gewoon moeten vragen waar ze het in godsnaam over had.
Sylvana Simons haar hele leven al op handen gedragen door het Nederlandse volk (om vrijwel niets) gaat nu even vertellen dat iemand afzeiken typisch Nederlands is. Dat ze het "typisch Nederlands" vindt als ze kritiek krijgt op haar van te voren zorgvuldig ingestudeerde verontwaardiging over "zwarte piet" en het woord "zwartjes".
Beste Sylvana, ik snap best dat dit je nieuwe verdienmodel is. Trappen naar de mensen die jou al je hele leven als gelijke zien en behandelen. Jammer dat je niet snapt dat je dan (ook voor Nederlandse begrippen) toch echt te ver gaat. Geniet van de aandacht!
Maar, er is een belangrijk verschil: die Italianen destijds verlangden nog naar hun land, naar Tina und Marina. Luister maar naar Conny Froboess.
Dat volk wat we nu hier hebben, zijn bezig om te koloniseren, om over te nemen. dat is iets heel anders.
Dankzij een paar avontuurlijke grootmoeders zie ik er niet Nederlands uit. Mensen gokken op Roma, joods, half-Indonesisch. Zoiets. Hier een verslag van bijna 60 jaar discriminatie en racisme:
- Een paar kinderen in de buurt zeiden toen ik een jaar of acht was: 'Jouw vader is altijd bruin.'
- Eén keer is er tegen me geroepen dat ik terug moet naar mijn eigen land.
- Na elf (11!) jaar bij dezelfde werkgever vroeg een collega waar mijn ouders zijn geboren. Met gestotter, zeer omzichtig.
- En toen ik nog in de Jordaan woonde zei de buurman een keer: 'Nou meid, ik hat natuurlijk meteejn gesien dat je niet helemoal suifer was, soiets falt wel op.'
Dat was het. Alles. The whole shebang.
Alleen de laatste jaren zijn de eerste paar minuten aan een loket, ziekenhuisbalie of zoiets een beetje gek. Mensen beginnen vrij hard te praten in een soort Jip en Janneke-taal. En zijn dan zichtbaar opgelucht dat ik gewoon ABN ook schijn te volgen. Maar dat is gewoon grappig, toch?
Ik heb blanke, Surinaamse, Cubaanse, Pools-Libanese, Joodse en Indische vrienden/vriendinnen. En ik hoor nooit iemand over racisme of discriminatie.
Goed verhaal, kan ook van Spanjaarden gezegd worden en anderen uit niet-Islamtische landen. De haat die op ons en onze samenleving afstraalt vanuit het Marokkaanse en Turkse kamp is ongelofelijk. Men klooit maar wat aan in 80% vd gevallen en men vraagt zich dan af waarom men achtergesteld wordt, of er op aangekeken wordt. Ik noem het altijd de Moslimhaat. Maar de Politiek Correcte gemeente verstaat onder dat begrip precies het tegenovergestelde.
We weten allemaal hoe ons stelsel werkt en daar moeten we respect voor hebben.
diederik12345 | 28-05-16 | 20:58
.
Die zetels zijn gestolen omdat beiden samen nog niet eens genoeg voorkeurstemmen hebben behaald voor één zetel.
En voor het achterlijke stelsel waardoor zetelroof mogelijk wordt gemaakt heb ik geen enkel respect.
Karper_Diem | 28-05-16 | 20:26
Maar ik had hem het eerst!!1941
ik ben voornemens om alles wat er tegen mij, en over mij gezegd wordt, te herhalen en de woorden Nederalnder, hollander(s) te vervangen door marokkaan. Tot op zekere hoogte, want mijn marokaanse buurman die zijn vrouw uitscheld voor "kanker hollander" ga ik niet herhalen. Ik scheld niet met kanker..
wat een pleuris mentaliteit hebben grote groepen toch....
Ebru?
Hmm, ik begrijp het. Goed gezegd, helemaal to the point.
Ken diverse Italianen die hele leven hard hebben gewerkt in onze fabrieken, met Turken en Marokkanen.
Die laatste groepen zaten alleen na paar jaar "werken" allemaal in de ziektewet en waren tijdens die paar jaar werken ook meestal ziek of te moe.
Pas maar op wat je hier zegt we worden zo uitgescholden door rutte
Een 10 voor deze zeer mooie brief....
Het is de verschrikkelijke islam die hen verblindt. De godsdienst van Satan, die uit is op elke moslimziel.
watergeus | 28-05-16 | 20:57
.
Amen.
Hehe, eindelijk. Ik vraag al weken aan iedereen die om me heen loopt te zaniken over discriminatie van Mocro's en Antilianen en die bende idioten over Zwarte Piet (hypocrietepiet Erik van Muiswinkel) of ze misschien weten hoe het de in de jaren '60 en '70 in even groten getale hierheen gehaalde Italianen, Spanjaarden en voordien hierheen genoodzaakte Indonesiers en Chinezen is vergaan en zo ja, of we er ooit ellende van hadden. En dan is het even stil.
Het gaat om de WIL in te burgeren en in het land waar je zo gastvrij ontvangen wordt, jezelf te gedragen en aan te passen. Doe thuis, achter je eigen voordeur, je eigen ding. Maar je woont in NEDERLAND. Ook al is er geen politicus die durft te zeggen dat ze nu eens op moeten houden met dat ontevreden gezever. Joep van 't Hek zegt het opnieuw, en is zelf, want dat heeft hij ook al een tijd geleden in een ander interview toegegeven, net zo laf als iedereen. Net zo laf als ik. Want ik mijd het hoofddoekje achter de kassa bij AH. Terwijl ik haar eigenlijk zou moeten vragen: waarom heb je dat ding op je kop? Ik zie ook altijd dat haar wachtrijtje het kortst is. Zo doen we dat tegenwoordig. Niks zeggen. Wegkijken.
En dan boos en gefrustreerd op artikeltjes reageren. Nee, we zijn goed bezig.
kuzu en ozturk zijn wel wacko's, maar iedereen moet eens ophouden te zeggen dat ze zetels 'gestolen' hebben. We weten allemaal hoe ons stelsel werkt en daar moeten we respect voor hebben.
Omdat Italianen andere Europeanen niet haten. De derde wereld haat ons wel. Vanwege het feit dat de huidige wereld het Westerse project is. Let wel, de haat is niet gebaseerd op gevoelens van onrechtvaardigheid. Daar kan de huidige wereld wel wat mee [1]. Nee, het is gebaseerd op bittere afgunst.
[1] Dat is dan meteen het hart van het probleem.
Het is de verschrikkelijke islam die hen verblindt. De godsdienst van Satan, die uit is op elke moslimziel.
Ik denk ook dat de grootste ellende komt door het verdienmodel van Denk: als je maar genoeg rotzooi maakt als groep, krijg je jeugdhonken waar je lekker verder kan separeren van de rest van de samenleving...
Verder +oneindig voor deze spaghettivreter.
notamused | 28-05-16 | 20:16
Mooi. Er zijn dus ook moslims die zelf nadenken kunnen en kritiek durven uitoefenen. Is die Imad Karim eigenlijk gay? Hij komt zo over als een meisje.
Bigi Bana Boy | 28-05-16 | 20:31
Hutspot, de Zeeman en kortpittige huisvrouwen.
Prachtige brief, kan niet anders zeggen. Maar dit geldt ook voor de Spaanse gastarbeiders. Ik heb ze als (prima) buren gehad en tegenwoordig laat ik mijn autootje onderhouden door een garage waarvan de eigenaars van Spaanse afkomst zijn. Helemaal geweldig!
.
Bij alle ellende die door niet-aangepaste lieden veroorzaakt wordt zou je al die andere zéér goed geïntegreerde mensen uit het buitenland bijna vergeten.
.
Dank GS, voor het plaatsen van deze brief! Heb hem met heel veel plezier gelezen.
Uitstekende brief. Iets met kop en spijker en slaat. Die taalvouten heb ik niet ontdekt, zal wel komen omdat ik voor de verandering eens onder de indruk ben van de inhoud.
Amen.... AMEN!!! Geweldige tekst... dan heb je het begrepen. Lees je even mee Syl?
Bigi Bana Boy | 28-05-16 | 20:31
Wij hebben solidaire sporters.
Vliegt de een met zijn fiets tegen de muur, dan doet de ander dat een dag later met zijn F1-bolide.
Laatst op TV: iemand die 2x verjaagd is omdat hij blank is ( www.npo.nl/andere-tijden/21-05-2016/VP... ).
Hoe vergelijken we dat met gescheld op Facebook?
("blanke boeren moeten weg, want de blanken hebben ons land gestolen" is echt heel erg racistisch: de huidige generatie heeft het ter goeder trouw gekocht, deze man was zelfs niet eens familie van de mogelijke dieven, hij kwam uit Indonesië)
@Lewis Lewinsky 20:08
@Ing Van de Pik 20:32
Ik heb wel degelijk last van een ander(e) geloof, cultuur, religie. De cultuur van hatende linksmenschen, die alles wat maar enigszins naar (nationale) trots ruikt afserveert. Die pas tevreden is als Nederland 1 groot AZC is, als allen die ook maar enigszins de Nederlandse cultuur willen bewaren weg zijn gezet als bruinhemden, untermenschen, die niet in staat zijn te denken en naar wie daarom ook niet geluisterd hoeft te worden.
Bigi Bana Boy | 28-05-16 | 20:31
ehm............... ehm........... t' komt wel maar geef me even een week of zo.
Hulde voor deze pastaboy. Wat al die kansenparel bijelkaar niet begrijpen tikt Guisseppe hier in een short read in elkaar.
Stuur deze brief a.u.b. door naar Joop, daar kunnen ze nog wel wat waarheidsserum gebruiken. Wat daar momenteel gepubliceerd wordt, daar lusten de jakhalzen geen brood van. Bijna elk stuk is een aanklacht tegen de witte mensen. Schrijf eenzelfde stuk over zwarte mensen en er staat dezelfde dag nog anti-racismeteam van de politie voor je deur voor een goed gesprek.
@ Leptob | 28-05-16 | 20:25
Welke religie hadden de mensen uit Maleisie waar je zo mee gelachen hebt?
De racisme-kaart is een godwin, per definitie.
Altijde leuke zo eene rechtoehe rechtaanehe schrijfselen vanne een italiane. www.maffia.co/maffiatermen.php
Lebtob / 20:25. Spijker op de kop, zodra de islam leidend is wordt onze cultuur ondergeschikt. Nederlanders zijn niet het probleem, nooit ook geweest. De invloed van de politieke islam is dat wel.
Echt een top relaas/Rant!!!
Ik ben het helemaal met de scribent eens, maar het is een rare brief. Duidelijk een hoogopgeleid iemand die van die rare taalFouten maakt alsof het opzettelijk is.
Vrouw, hoogopgeleid, rond de 40, amsterdam en omgeving, en de opmerkingen over marokkaanse soldaten en marok.nl pinpointen het.
You go girl!
Tientallen zo niet 100den reacties op andere media, waarin me verteld wordt dat men vindt dat ik mijn penis in mijn achterste moet stoppen, dat ik mijn moeder moet ***, dat mijn vader dat bij mij moet doen, of dat men graag iets tussen dieren en mijn familie zou zien gebeuren.
Nou snap ik boosheid en verwensingen, in de emotie vh moment geuit best. Maar de voorliefde voor incest en bestialiteiten binnen bepaalde groepen blijft me verbazen. En ik zeg nadrukkelijk groepen en niet culturen, want ook blank links, van muishoofd ed, schijnt dit een interessante bezigheid te vinden.
Deze spaghettivreter heeft natuurlijk wel een punt.
De PVV naar 50 zetels, bij de eerstvolgende verziekingen, eh pardon, verkiezingen.
Jackanders | 28-05-16 | 20:29
Daarom zie je hier ook niet zo gek veel Italianen.
Lewis Lewinsky | 28-05-16 | 20:08
Spijker op de kop, idd de Islam. Van al die andere culturen hebben we geen last.
Italië .... Alfa Romeo, Masserati, Ferrari, Lamborghini, Fiat, Lancia, Aprilia, Ducati, Piaggio, Moto Guzzi, zit in de G7, heeft fantastische mode industrie, geweldig eten, bouwen treinen, vliegtuigen en tractoren, heeft fantastische kunstschatten. Dat alles ondanks een dramatisch landsbestuur. En wat hebben wij met al onze praatjes ?
Goed stuk, spijker, kop en pats.
Goed verhaal, geen speld tussen te krijgen.
Maar die Italiaanse hogesnelheidstreinen blijven kut.
Italianen zijn geen moslims en daar is direct alles mee gezegd en verklaard.
Maar goed, een italiaan is natuurlijk niet te vergelijken met een zandhaas die de islam aanhangt.
Zóveel verschillen we nu ook weer niet.
In ieder geval niet tot het gebied onder de rivieren.
Kan deze meneer dit eens gaan voorlezen in de 2eKamer a.u.b.? Dit legt precies die vinger op de zwerende plek. Hulde voor deze brievenschrijver!
Carpe@diem | 28-05-16 | 20:18
Mooie nick!!1!
Willen jullie meer of minder pizza's?
Italianen zijn gewoon leuke en gezellige mensen. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de spanjaarden die ik ken. En mensen uit Guatamala. Verder ken ik mensen uit Polen en daar kan ik me ook prima mee vermaken. Op vakantie heb ik ontzettend veel lol gehad met amerikanen, mensen uit Engeland, Duitsland, Belgie, Frankrijk en Mexico. In Maleisië hebben we ons ook doodgelachen met een boel mensen. En de chinezen hier zijn ook op en top vriendelijk. Net zoals de vietnamese loempiaboer. Alleen wanneer de koran erbij komt begrijp ik de mensen niet meer. En valt er vaak ook niets meer te lachen. Humor is verboden in de koran lijkt het wel. En mensen waarmee ik niet kan lachen hoef ik niet in mijn buurt. Een enkele uitzondering daargelaten natuurlijk. Maar die interpreteert de koran op net zo een moderne manier als hier de meeste christelijken. En die draait voor mij op de barbecue ook gewoon even mijn speklapje om als dat nodig is.
Je suis unnuh Ieteljaan
Staande ovatie voor dit prachtige betoog!
Wat een geweldig verhaal
Letterlijk! Een enkele taalfout daargelaten, maar ruimruimschoots overgecompenseerd met inhoud.
***maakt diepe buiging naar deze medelander, met de rug (en onderbroek op de knieën) richting een paar kansenparels van Finse komaf voor mijn raam***
In Italië het zelfde. Maar goed, hoorde van de week dat iedereen eigenlijk racist is. Ieder mens draagt een stukje racisme in zeg. Wat mij betreft had dat woord allang uit de het wereldWoordenboek geschrapt moeten worden.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Goed geschreven en zeer verhelderend stuk. Complimenten.
De italianen zijn met een flinke dosis olijfolie feilloos deze maatschappij in gegleden waar Erdogan enkele jaren nog expliciet de Europese Turken opriep NIET te integreren in de Europese samenleving en volledig vast te houden aan de Turkse identiteit. Vind je het gek dat je dan buiten de samenleving komt te staan? (Dat Erdogan doet om uiteindelijk Europa te destabiliseren, daar zal ik maar niet over uitweiden)
In het bijzonder wanneer je hier komt en een cultuur bij je draagt die haaks staat op de waarden van Europa zou je je honderd keer harder moeten inspannen om mee te doen met deze samenleving. Maar we weten hoe het is gegaan en de witman krijgt de schuld van de door links verzadigde media en de Portemonnee van de Ander.
Ingeburgerde Italiaan, ook ik als autochtoon kijk met stijgende verbazing om me heen, hoor.
Mijn grootouders zullen zich omdraaien in hun graf.
Het door hun opgebouwde Nederland wordt in rap tempo afgebroken door haters en boeroepers die alleen maar kunnen zwaaien met hun racismekaart.
Over boe-roepers gesproken.... zap tussen 21.25 en 23.10 niet naar NPO1.
Hoofdboeroeper van Muiswinkel is daar aan het woord.
Zoveel te doen. Ik heb nog zoveel te doen.
Deze meneer slaat de spijker op de kop. Ik ben zeer benieuwd welk % van de bevolking het hier niet mee eens. Dat zijn de echte vijanden.
Italianen maken pizza's alleen om die reden mogen ze, nee moeten ze hier blijven.
Hier twee migranten die spreken over de toestand in Duitsland: www.youtube.com/watch?v=ZpOtpgPoajQ
hè jeetje, ben ik eens aardig, echt, dat is superzeldzaam, wordt ik weggejorist.
Nou, dat was dan eens en nooit weer.
Maar goed.
Tepels in een bepaalde fase voortaan dan maar, dat kan wel door de beugel, schijnt.
-weggejorist-
Hear Hear. Staatsmedia doet de vingers in de oren en handen voor de ogen.
Dee mail dient gedeeld te worden. Gefeliciteerd.
Deze meneer verdient daarentegen wel een monument. Hulde voor geïntegreerde gastarbeiders. Prijs je ouders dat zij het hele feest wél hebben begrepen.
4000? VIER DUIZEND MAAR? En nu zitten we met deze verschrikkelijke k@@@@@bende?
Ik heb nooit de moeite genomen om op te zoeken hoeveel er werkelijk zijn gekomen toen maar zo weinig, en zo weinig er tegen gedaan zodat er nu niks geïntegreerd is en alle andere bovengenoemde treurnis?
Verdomme, ik heb vaak moeite om van dit land te blijven houden.
.
Hoe kan het überhaupt zo zijn dat werkmigranten hier een baan kwamen zoeken maar hun nakomelingen zelf nog geen baan kunnen vinden laat staan behouden als ze m eenmaal hebben? Met welke mentaliteit is die eerste groep opgevoed?
Een bizarre hoofdpijn maakt zich meester van mijn schedel
Prima brief, het is wachten totdat policor reageert met verwijzing naar Mussolini (want Italianen... die waren ook niet allemaal goed heur!!!)
En dit had ook een tweede generatie Chinees kunnen schrijven. Of een derde generatie Braziliaan. Of een tweede generatie Duitser. Of een Molukker. En allemaal hebben zij iets NIET gemeenschappelijk.
*meimert weg over een lekker italiaanse collega*
Spijker op de kop slaan. Mooi Nederlands gezegde.
We zitten nog helaas met naïevelingen die denken dat de samenleving maakbaar is door positieve discriminatie bij sollicitatie procedures, subsidie gelden te verstrekken aan dubieuze clubjes en thee te gaan drinken met gajes.
amen...
En ik ben niet eens gelovig..
Hear hear. Morgen eet ik pizza!
Racisme is de kaart waarmee je een discussie alsnog wint, wanneer je geen tegenargumenten meer hebt.
*Wat is er in hemelsnaam aan de hand in Nederland?*
Islam. Dat is wat er aan de hand is. Hoezo heb jij dat niet door, duderino?
Zoals mn libanees-nl kapper zei:"vroeger werd je in nederland op gedrag aangesproken. Dat is niet meer.".
-weggejorist-
Hear hear!
-weggejorist-
-weggejorist-
Meer meer meer Italianen!
*Stijve tepels heeft*
Mooie brief!
Tja Europeanen onderling gaat prima.
Maar we blijven maar genetisch afval importeren (zie de recente aanslagplegers bv) dat zich ook nog eens voortplant. Het is allemaal meer dan logisch. Maar mondiaal nivelleren is een feest mensen..
*knikt instemmend*
REAGEER OOK