Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. DUITSE RECHTER VERBIEDT GEITGEDICHT

Het gaat goed fout in Duitsland. Amper zijn al onze rijwielen geretourneerd, of het totalitarisme krijgt weer de overhand in Oosterburië. Een rechter (!) heeft zojuist geoordeeld dat het smalende smaadgedicht van satiricus Jan Böhmermann over Erdogan (u weet wel, dat lollige sketchje over geitenneuken dat zeer recent nog in het Duitse parlement werd voorgedragen door een politicus van christendemocratische signatuur) VERBOTEN IST. Komt dus op hetzelfde lijstje als, we noemen maar wat, Adolf Hitlers Mein Kampf. Delen van het gedicht, althans, want: "Manche Aussagen bleiben erlaubt, der größere Teil ist aber unzulässig: Das Landgericht Hamburg hat eine erste Entscheidung zu Böhmermanns "Schmähgedicht" auf den türkischen Präsidenten Erdogan bekanntgegeben", aldus Der Spiegel over de zaak die door Erdo was aangespannen. Oftewel: delen van het gedicht mogen van een Hamburgse rechter niet meer gepubliceerd worden. Dat is een zware uitspraak, vooral omdat de rechter wel erkent dat het gedicht "grundsätzlich" een werk van satire is, maar desondanks tóch oordeelt dat delen ervan verboden moeten worden. Met name de passage over dierenseks (het geitenneuken, dus) zijn vanaf heden in het zuur van de censuur gegooid.
Dat is, nodeloos te zeggen, een hele zware slag voor de vrijheid van meningsuiting in het algemeen en satire in het bijzonder, alsook een overwinning voor de Turkse despoot Erdogan en het leger regressieve Klikturken dat door zijn Lange Arm bediend wordt: "Ich bin sehr beglückt über die gute Rechtssprechung in Deutschland", aldus de (Duitse) advocaat van Erdogan tevreden. We mogen hopen dat het een Pyrrhys-overwinning is, want het internet zou het internet niet zijn als het gedicht nu niet opnieuw massaal gedeeld zou worden op (Duitse) social media - TOCH, DUITSLAND? Wij doen ook maar mee. Gewoon. Omdat we sinds WOII eigenlijk altijd een soort Duitse provincie zijn gebleven. En omdat graag zouden zien dat iedereen in de EU schijt heeft aan de vrijheidshaat van een Turkse geitenneuker met iets te lange armen.
Sackdoof, feige und verklemmt, ist Erdogan der Präsident. Sein Gelöt stinkt schlimm nach Döner, selbst ein Schweinepfurz riecht schöner. Er ist der Mann der Mädchen schlägt, und dabei Gummimasken trägt. Am liebsten mag er Ziegen ficken, und Minderheiten unterdrücken, Kurden treten, Christen hauen, und dabei Kinderpornos schauen. Und selbst Abends heißts statt schlafen, Fellatio mit hundert Schafen. Ja, Erdogan ist voll und ganz, ein Präsident mit kleinem Schwanz. Jeden Türken hört man flöten, die dumme Sau hat Schrumpelklöten, Von Ankara bis Istanbul, weis jeder, dieser Mann ist schwul. Pervers, verlaust und zoophil, Recep Fritzl Priklopil. Sein Kopf so leer, wie seine Eier, der Star auf jeder Gangbang-Feier. Bis der Schwanz beim pinkeln brennt, das ist Recep Erdogan, der türkische Präsident. Reactie Böhmermann:

Reaguursels

Inloggen

Wilden de islamisten niet ook een opera uitvoering van Mozart verbieden omdat de analfabete epileptische gezant van de woestijn god werd afgebeeld ?
"Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen, Tod und Verzweiflung flammet um mich her!"
Königin der Nacht

halve pinda | 18-05-16 | 17:53

pff als inwoner van duitsland verbaast me dit niks.

Censuur is hier nooit weggeweest. Ga maar eens met een duits IP adres het internet op m te voelen wat censuur is (intranet heet het dan trouwens).

duitsland is een failed state. Ze weten het zelf nog niet maar ze zijn het point of no return allang voorbij.

de enige open vraag is: laat europa zich deze keer weer mee de afgrond inslepen?

ik bin ein berliner8 | 18-05-16 | 14:33

Politiek gemotiveerd oordeel lijkt me. Heel vreemd dat nu, nu Merkel's lot afhangt van het keren van de publieke opinie in eigen land, dit soort zaken steevast haar kant op vallen.

F#ckingAwesome | 18-05-16 | 12:57

Nu is mijn Duits bedroevender dan de persvrijheid in Turkiestan, maar anders had ik hier een poging gedaan om een dichterlijke aubade te plempen met allerlei prozaïsche verwijzingen naar deze Rechter schnitzels / Schültenbrau en het nazisme.

Berthe | 18-05-16 | 12:34

sorry hoor, schandalig gedicht

peepaj | 18-05-16 | 10:41

weet je wat ze zouden moeten verbieden? Die achterlijke kutkoran. Ik bedoel de Heilige en Nobele kutkoran. Haatdragend kutboek!

sophia noa | 18-05-16 | 10:30

Wat een nare man zeg die Merkel en die besnorde transgender uit Turkistan vertrouw ik ook niet helemaal.

wiedergutmachsnikkel | 18-05-16 | 10:23

Frau Krankel, of hoe een ezelproces faliekant verkeerd uitpakt.

compitaal | 18-05-16 | 09:48

Europa is stuk...
Duitsland voorop en Nederland vlak er achter...

a4p | 18-05-16 | 09:46

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

teevee | 18-05-16 | 09:31

Duitsland is verloren, vrouwen worden aangerand door barbaren, kritiek op Merkel is Verboten, de minister van propaganda (Maas) wil sexy reclames verbieden, leider van Pegida veroordeelt tot boete, AFD wordt afgeschilderd als Nazi's en de buren in de straat doen alsof er niets aan de hand is.
.
Mijn huis staat te koop, weg uit deze waanzin en op naar Thailand (waar ze evengoed krankzinnig zijn, maar daar geen moslims en geen belasting)

GerMonster | 18-05-16 | 09:18

Okey dit gedicht is verboten, nou ik weet nog wel een boek die de rechter mag beoordelen... Dus...

ikdenkwat | 18-05-16 | 08:00

Dit is dus wel de toekomst van de EU, hé?
We streven immers naar één Europese Staat met - liefst - Duitsland als maatschaf, en zoals we gewend zijn een Duitse leider???

mallekater | 18-05-16 | 07:24

vinzeprinz.( 18.54)
Zo is dat. Want dat is pijnlijk wanneer je toevallig dezelfde hobbies hebt.
Dan voel je je aangesproken en dat is nooit prettig.

mallekater | 18-05-16 | 07:22

@berbaar, ga lekker op Vakantie en denk vooral niet aan de pauper die je grijnzend aan de bedelstaf hebt gebracht. Hypocriete sukkel.

ristretto | 18-05-16 | 06:42

@Nforcer, 01:08: Je vergelijking met Prem Radhakisun gaat niet op. Prem is door geen enkele rechter veroordeeld en gestraft, door geen enkele persoon of overheid zelfs maar voor het gerecht gesleept. Bovendien was bij Prems uitlating geen sprake van satire.

Je bewijst met dit voorbeeld dus niet dat uitingen zoals van Böhmermann 'ook in Nederland niet kunnen'; althans niet in juridische zin. En daar gaat het hier om.

Wat mij betreft vindt 90% van gansch het Duitsche volk de uiting van Böhmermann ongepast en/of onsmakelijk en/of onfatsoenlijk en verbiedt daarom Böhmermann om met hun dochter te trouwen, maar dat betekent - goddank - nog lang niet dat een rechter Böhmermann het zwijgen moet opleggen.

hminkema | 18-05-16 | 06:12

te triest gewoon, sinds de Franse revolutie zijn er overal in Europa revoluties geweest voor individuele vrijheid, vrijheid van meningsuiting en strijd tegen dictators. Al die doden, al die gevangen voor dit ideaal maakten West- en Noord-Europa tot de minst corrupte en welvarendste gebieden van de wereld. En nu geven we dit gewoon weg. Voor wat? Om rust en welvaart te behouden? Zo werkt dat helaas niet. Welvaart en vrijheid zijn niet toevallig gekoppeld.

Zyprexa20mg | 18-05-16 | 05:45

-weggejorist-

hautmont | 18-05-16 | 05:16

Erdogan gedraagt zich en handelt als een geitenneuker. Natuurlijk mag dat benoemd worden.

hautmont | 18-05-16 | 05:16

Zo ging het ook met het einde van het Romijnse Rijk.Je ziet het wel aankomen, maar je kunt er niets meer aan doen. Het is te laat.

miachel2003 | 18-05-16 | 04:51

@Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 00:12
Dan is de rechter dus nog milder dan Böhmermann zelf, want laatstgenoemde zei immers zelf dat ALLES wat in het gedicht gezegd werd, niet gezegd mocht worden. Dus in feite geeft de rechter hier ook Böhmermann gelijk (dat zou anders zijn wanneer Böhmermann van mening was dat hij het allemaal wél mocht zeggen). En de rechter heeft dus precies de jurisprudentie uitgesproken die Böhmermann & collega's al hadden verwacht: namelijk de bevestiging dat het nodeloos kwetsen en ongefundeerd beledigen niet mag, d.m.v. een voorwaardelijke straf. De rechter snapt het dus precies. Zou hij de komiek meteen straffen dan was het land te klein (alhoewel...), zou hij Böhmermann compleet vrijspreken, dan heeft niemand (inclusief bedrijven die door ontevreden en/of rancuneuze klanten worden zwart gemaakt) nog een schijn van kans om hun naam te zuiveren. Denk ook eens aan talloze vaders die na hun echtscheiding bijna nooit hun kinderen zien, door de buurt uitgekotst en bedreigd worden door rücksichtslos en dom tokkie-tuig, omdat hun ex-vrouwen hun uit wraak valselijk van pedofilie beschuldigen.

Mijn eigen mening hier in: Erdogan heeft jarenlang populariteit en steun opgebouwd bij een groot deel van het volk. De laatste jaren is hij echter veranderd en wordt hij steeds radicaler (islamitische staatsvorm doordrukken, poging tot totalitair presidentschap, Bewapenen van IS en onderdrukken van Koerden). Alleen hebben veel turken de economische verbeteringen gemerkt en dat weegt voor hun helaas zwaarder dan zijn dictatoriale trekken. Benoem dat dan, in plaats van plat en in het wilde weg schietend te beginnen over bijv. pedofilie. En voor de reaguurders die dat, in tegenstelling tot Böhmermann, wel vinden kunnen: toen Prem in DWDD iemand uitmaakte voor pedofiel kreeg hij ook terecht alle hoon en "straf", door een paar maand een persona non grata te zijn bij dat (overigens over het paard getilde) programma. Verder wil ik dictator Erdogan niet verdedigen. Ik ben ook benieuwd naar de reactie van Böhmermann zelf: iedereen struikelt over elkaar heen om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen (een goede zaak, dat terzijde), maar ik geloof dat er niet veel zijn die inzien dat Böhmermann's geniale grap gelukt is: Erdogan heeft gelijk gekregen en Böhmermann is het daar al tijdens het voorlezen van het gedicht mee eens, dus moreel gezien wint Erdogan hier niets. Hij liet zich alleen door Böhmermann uit de tent lokken. En dat is altijd leuk om te zien gebeuren bij een machtige dictator. Ook wil ik de komiek bedanken dat hij als extra bonus Kuzu voor ons heeft ontmaskerd. Hulde!

Nforcer | 18-05-16 | 01:08

Ik beweert niet dat hij een van de 18 was , ik weet dat hij in een kamp is overleden , en ja ik heb het hier en daar wat geweld aan gedaan maar dat was opzettelijk en met een bedoeling om dat men snel vergeet en de mond nog al snel vol heeft.
Kijk eens rond in het gemeente archief(amsterdam) er staat nog veel werk van hem dit is van harte aanbevolen.

witchmaster | 18-05-16 | 00:48

@Cobalt bomb | 17-05-16 | 23:56
Yep ik ben bevoorrecht met mijn eigen bedrijf(je) dat realiseer ik me terdege.
Familie? Zus met gezin in Canada, volwassen zus hier die prima voor zichzelf kan zorgen en moedertje hier die zeker wil blijven al spreken 8 maandjes per jaar in de zon elders haar wel aan.
Mijn dochter werkt momenteel in Haïti en zoonlief studeert (nuja studeert) in het VK.
Bestemming? Martinique, Madeira of Guernsey, we zijn er nog niet over uit maar dat heeft gezien de planning nog een paar jaartjes.
Ik voel me niet echt in een hoekje geduwd en anders is dat best wel een fijn hoekje heur ;)

Berbaar | 18-05-16 | 00:16

De volgende vijf regels mogen wel van de rechter:
1) Sackdoof, feige und verklemmt,
2) ist Erdogan der Präsident.
3) Er ist der Mann der Mädchen schlägt,
4) und dabei Gummimasken trägt
5) Kurden treten, Christen hauen,

De overige 19 regels zijn *kuch* verboten.

Deze rechter is een echte satirekenner! Met heus een fijne neus voor satire! Hulde voor de satirerechter!

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 00:12

Rake reactie van Boehmermann.

ow en Berbaar | 17-05-16 | 23:31 "Ik maak me er niet druk over, mochten er reli-fanaten of schuimbekkende nationalistjes aan de macht komen dan verkoop ik de toko en ga fijn wonen waar het me wel bevalt.
Het leven is te kort om niet met volle teugen te genieten!"

U bent bevoorrecht met een eigen huis ergo kapitaal, maar heeft u bij verhuizing ook achterblijvende familie? Relifanaten verspreiden zich op het moment als de spreekwoordelijke ziekte. Waar gaat u heen? U kan niet naar Belgie ....

maar bovenal laat u zich, in tegenstelling tot Maria.1 | 17-05-16 | 23:34 zomaar in een hoekje duwen met uw geld.

Cobalt bomb | 17-05-16 | 23:56

Maar ja in duitsland zullen ze het wel niet zo erg vinden. Duitsers hebben al vaker verloren toch. Nu weer het recht op vrije meningsuiting. Verloren!!! Ik zeg Next.

tweetybird | 17-05-16 | 23:50

@Maria.1 | 17-05-16 | 23:34
Nou beukze!!
Ik zie het wel gebeuren, of niet.

Berbaar | 17-05-16 | 23:49

... om niets worden...

Maria.1 | 17-05-16 | 23:42

@michelr | 17-05-16 | 23:37
Er is er zelfs 1 die meent dat islamitisch fatsoenlijk is. Vandaar ook dat vrouwen worden om niets uitgescholden voor hoer natuurlijk.

Maria.1 | 17-05-16 | 23:41

De rechter is een Turk? Sjongejonge .. zie ook het social media leger wat oa op Telegraaf huishoudt over de 'gekozen president'. Kuch proest

michelr | 17-05-16 | 23:37

@Berbaar | 17-05-16 | 23:31
Daarom. En aangezien ik maar 1 paspoort heb en geenszins van plan ben me te laten verjagen of aan te passen aan een of andere doctrine, gaat de beuk erin.

Maria.1 | 17-05-16 | 23:34

@Maria.1 | 17-05-16 | 23:23
Nou ik zou zeggen succes ermee Maria, het is Uw goed recht.
Dit land is net zoveel van U als van mij dus ga Uw (wettelijke) gang.
Ik maak me er niet druk over, mochten er reli-fanaten of schuimbekkende nationalistjes aan de macht komen dan verkoop ik de toko en ga fijn wonen waar het me wel bevalt.
Het leven is te kort om niet met volle teugen te genieten!

Berbaar | 17-05-16 | 23:31

Filmpje hierboven nog een keer terug gekeken. Aan het eind zegt hij "belangrijk, je moet zorgen dat het niet op internet terecht komt". Heeft Dumpert al een kopie?

Watching the Wheels | 17-05-16 | 23:30

@Berbaar | 17-05-16 | 23:18
Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Wij worden steeds bozer dat ons land en onze normen en waarden zo verkwanseld worden. Dat wij gediscrimineerd worden in ons eigen land. Het duurt niet lang meer, dan gaan we het recht in eigen hand nemen. Als de politici het laten afweten, dan doen we het zelf wel. Op tijd thuis dus!

Maria.1 | 17-05-16 | 23:23

Ouders droog: "Hij had zelf ook al gezegd dat het in Duitsland niet mocht toch? Dan is er niet veel veranderd toch?". Moest wel lachen.

Watching the Wheels | 17-05-16 | 23:23

@Maria.1 | 17-05-16 | 23:07
Dat is nu juiste het geruststellende, U en de Uwen hebben hier helegaar geen reedt in de melk te brokkelen vandaar dat geblaat op de Internetz.
Ik tref mijn landje weer net zo aan als ik het verlaten heb voor een paar weekjes verkansie.
Wel zo fijn!!

Berbaar | 17-05-16 | 23:18

Mohammed B. had dus beter naar de rechter kunnen stappen om Theo van Gogh het zwijgen op te leggen. Nu mag hij wegrotten in een cel in kamp Vught.

Jan Leul | 17-05-16 | 23:09

@Berbaar | 17-05-16 | 23:00
Veel plezier alvast. En niet te laat thuis komen; wij doen straks de grenzen dicht!

Maria.1 | 17-05-16 | 23:07

Mensen worden pas boos wanneer een grapje op waarheid berust... dus hij zal inderdaad wel een kleine lul hebben.

MacMiep.nl | 17-05-16 | 23:03

@Maria.1 | 17-05-16 | 22:42
Yep naar Haïti waar mijn dochter werkt aan haar afstudeer scriptie en daarna een paar weekjes chillen in de USA.

Berbaar | 17-05-16 | 23:00

i-Wonder | 17-05-16 | 22:43
Een Turkse staaf is waarschijnlijk het enige wat daar nog ingaat.
En met een foto van een geit op haar kop geplakt, vind Egodan haar vast wel aantrekkelijk

Flatulent | 17-05-16 | 23:00

tipo | 17-05-16 | 20:37
Mooi, hoop dat ze in hoger beroep gaan en dat het recht zal zegevieren. Zo versta ik ook de reactie van Böhmermann ...

Simon_GS | 17-05-16 | 22:58

Tja... Merkel en Hitler.... Vond de gelijkenis altijd al net iets té treffend...

Flatulent | 17-05-16 | 22:56

Hogere rechter maakt hier gehakt van.

El Wray | 17-05-16 | 22:49

@i-Wonder | 17-05-16 | 22:43
Ik denk dat Erdogan haar een plekje in zijn harem heeft beloofd...

Maria.1 | 17-05-16 | 22:45

Tja.... Duitse rechters. IK dacht dat Roland Freisler dood was maar ....... Heeee! Er ist wieder da!

drs kwenie | 17-05-16 | 22:45

Ongelofelijk dat Merkel zo diep bukt.

i-Wonder | 17-05-16 | 22:43

@Berbaar | 17-05-16 | 22:32
Waar ga je heen? Op familiebezoek?

Maria.1 | 17-05-16 | 22:42

witchmaster | 17-05-16 | 20:59

Overigens onderschrijf ik dat wat jij bedoelde voor de volle 100%.

mister niet scherp | 17-05-16 | 22:37

witchmaster | 17-05-16 | 20:59

Nogal veel fouten.. Jan Campert werd gearresteerd terwijl hij hielp Joden de grens over te smokkelen.
.
Jan Campert is niet 1 van die 18 doden. Dat ging over de feburaristaking. Jan Campert is 2 jaar later overleden.
.
Jan Campert is niet doodgeschoten. Hij is aan longontsteking overleden in Neuengamme.
.
Wat wel juist is, is dat hij een verzetsdichter was en bij het verzet betrokken was. Ook juist dat zijn lot hierdoor bepaald werd.
.
En het lied der 18 doden is een absoluut meesterwerk. Mijn zoon moest een gedicht hebben voor NL op VWO. Ik raadde hem dit aan, ook dat jochie kreeg kippevel. Huiveringwekkend mooi gedicht, tot tranen aan toe!
.
Maar goed, je bedoeling was goed!

mister niet scherp | 17-05-16 | 22:35

@Berbaar | 17-05-16 | 22:32
verkiezingen that is.

Berbaar | 17-05-16 | 22:33

@Maria.1 | 17-05-16 | 22:30
Oh gelukkig wat een opluchting, dan ga ik eerst op vakantie en ga me dan druk maken over de 2de kamer verkeizingen in maart 2017 OK.

Berbaar | 17-05-16 | 22:32

@tweetybird|17-05-16|22:20
Daarom is hij ook een mierenneuker.

miss error | 17-05-16 | 22:32

@Berbaar | 17-05-16 | 22:29
Waar zeg ik dat de wereld vergaat?

Maria.1 | 17-05-16 | 22:30

@Maria.1 | 17-05-16 | 22:25
Hoezo, vergaat de wereld dan vóór maart 2017?
Mag het hopen van niet, heb onlangs nog 2 verkansies geboekt voor 2016.

Berbaar | 17-05-16 | 22:29

vandaar prima tv, dit zie je in nederland niet!

Duits is prima te verstaan overigens, valt mij nu pas op kijk nooit naar de duitser en ook geen npo, wegens uitslag!

nononse | 17-05-16 | 22:28

Wordt ongetwijfeld teruggedraaid in hoger beroep. Hoop ik.

DebraCadabra | 17-05-16 | 22:28

@lightyears | 17-05-16 | 22:13
Vergeet het maar; de verkiezingen in maart zijn veel te laat.

Maria.1 | 17-05-16 | 22:25

catomar | 17-05-16 | 22:03

Dus als ik het goed begrijp zeggen ze geit maar het had net zo goed ook een cavia kunnen zijn. Zeer klein pikkie dan. Maar daarentegen zijn zijn tenen erg lang.

tweetybird | 17-05-16 | 22:20

Maria.1 | 17-05-16 | 22:11
>
Mooi zo, wat een dwaas is dat zeg.

catomar | 17-05-16 | 22:16

Het is duidelijk dat het rechtssysteem van geen kant meer deugt. Dit is zonder meer een politiek proces. Mogelijk gemaakt door een politiek besluit van Merkel. Nu is wel definitief gebleken dat echte vrijheid in het westen niet meer bestaat. Dat je je mond moet houden omdat je zomaar opgepakt kunt worden en in de gevangenis gezet als je iets zegt waarvan politici vinden dat het niet deugt. Ik vrees dat Erdogan nu nog veel verder gaat. Maar goed als je het er niet mee eens bent, kun je wel nog je punt maken bij de 2e kamer verkiezingen volgend jaar. Want voorafgaand aan de verkiezingen volgt nog zo'n politiek proces. Je kan van Wilders zeggen wat je wil. Maar het proces tegen hem is ook zonder meer een politiek proces.

lightyears | 17-05-16 | 22:13

@catomar | 17-05-16 | 22:03
Voor lingo star heb ik de pek en veren al klaar staan.

Maria.1 | 17-05-16 | 22:11

Ik ben blij dat er perk en paal wordt gesteld aan het beledigen van gezagsdragers. Ik weet dat het bij GeenStijl de norm is anderen te beledigen, maar dat is de fatsoenskloof, ik zal de overheden dan ook verwittigen bij GeenStijl langs te gaan.
lingo star | 17-05-16 | 19:18
>
Nou speciaal voor jou dan. Erdogan is een megalomane dictator met klein pikkie alhoewel hij eigenlijk ook een enorme lul is. Ik heb er geen zin in en ik beledig mensen liever niet, maar je laat me weinig keuze. Vrijheid van meningsuiting voor alles! Mijn Opa heeft gvd niet voor niks met gevaar voor eigen leven verzetskrantjes rondgebracht in de oorlog.

catomar | 17-05-16 | 22:03

@henkdekanarie | 17-05-16 | 20:32
Ik doe er niet aan mee punt! Onnodig beledigen hou ik niet zo van. Maar verder buk en buig ik niet voor welke religie dan ook en ik laat me door niemand de mond snoeren.

Maria.1 | 17-05-16 | 22:02

Het is allemaal overdrachtelijk bedoeld. Boehmer was er immers niet bij.Op die manier bekeken is het de enige mogelijke bestrijding van 1 persoon (een president) die zich het recht aanmeet levens van de leden van zijn bevolking (en daarbuiten) te dicteren. Er zijn geen andere methoden om het ogenschijnlijk onaantastbare (de leider) te wijzen op zijn gedrag. Ieder ander middel zal verzanden. Geen enkel apparaat mag zich onaantastbaar wanen. De woorden van Boehmer waren het enige wat hem ter beschikking stond.
Iedere leider die te lang blijft zitten en alle macht naar zich toetrekt wordt een Icarus. En Boehmer probeerde de zon te zijn en schroeide tot nu toe slechts de vleugels. Merkel zal bang zijn wanneer zij nu aan de beurt is. Vandaar deze Duitse rechtspraak. Merkel als zonnekoningin? Het wachten is op de nieuwe Boehmer.

ijskogel | 17-05-16 | 21:55

Dus nu moeten we van geitenneuker geiten bumpert maken. En dan mag het weer wel. Geitenboomzer mag ook alsmede geitenlover.Ach ja. Zal niet lang duren en het woord geit wordt verboden.

tweetybird | 17-05-16 | 21:52

risico's spreiden: copy/paste die tekst in een comment hieronder.. (@ meelezende overheden: GRAPJE!! ik spreek niet eens Duits.. geen idee wat er staat.. cntr C cntr v is toch niet verboden??????!!1)


Sackdoof, feige und verklemmt, ist Erdogan der Präsident.
Sein Gelöt stinkt schlimm nach Döner,
selbst ein Schweinepfurz riecht schöner.
Er ist der Mann der Mädchen schlägt,
und dabei Gummimasken trägt.
Am liebsten mag er Ziegen ficken,
und Minderheiten unterdrücken,
Kurden treten, Christen hauen,
und dabei Kinderpornos schauen.
Und selbst Abends heißts statt schlafen,
Fellatio mit hundert Schafen.
Ja, Erdogan ist voll und ganz,
ein Präsident mit kleinem Schwanz.
Jeden Türken hört man flöten,
die dumme Sau hat Schrumpelklöten,
Von Ankara bis Istanbul,
weis jeder, dieser Mann ist schwul.
Pervers, verlaust und zoophil,
Recep Fritzl Priklopil.
Sein Kopf so leer, wie seine Eier,
der Star auf jeder Gangbang-Feier.
Bis der Schwanz beim pinkeln brennt,
das ist Recep Erdogan, der türkische Präsident.

Interpoolbal | 17-05-16 | 21:44

lingo star | 17-05-16 | 19:18
Zoals Radiohead het al zo mooi zei, when I am king you will be first against the wall.

Freddie Stobart | 17-05-16 | 21:42

LibertasSimplex | 17-05-16 | 20:57

Huiswerk gedaan. +1.

De Vrijlansier | 17-05-16 | 21:32

Nou, dat was het dan.
Wanneer is die emigratiebeurs?

TeeJee | 17-05-16 | 21:32

Zwoegen voor de EU
Bukken voor de islam
Zwijgen voor EUrabië
-of-
Verzet voor de vrijheid, jezelf, je naasten en de toekomst van je kinderen.

Kies!

jouwgedachte | 17-05-16 | 21:31

Vesta | 17-05-16 | 21:06

Mijn idee. Laten we beginnen met de koran en de bijbel. Kijk dat zet zoden aan de dijk. Twee schadelijke boeken in 1 keer op dat vuur. Weg ermee en opgerot. Van mij mag het!!

tweetybird | 17-05-16 | 21:28

Merkel heeft kennelijk heimwee naar de DDR.

miss error | 17-05-16 | 21:27

Geitenneukers bestaan.
Mierenneukers ook.
En Erdo is een geitenneukende mierenneuker.

Schietmijmaarlek | 17-05-16 | 21:26

Gewoon vrolijk geitenneuker door schapenneuker vervangen en opnieuw uitbrengen.

Driehoorn | 17-05-16 | 21:24

Wutbürger_ | 17-05-16 | 21:14

Welke op het plaatje was nu de geit!!!

tweetybird | 17-05-16 | 21:21

@Schoorsteenveger. +10. Daar gaat het om. Als je de nar vermoord. Dan is het einde zoek. Of misschien juist schrikbarend zichtbaar.
Het dilemma wat nu ontstaat is een heel interessante en het zou me niet verbazen als het daar toch om te doen is. Namelijk, de eigen wetten aanpassen, ten koste van het eigen volk, om een groter kwaad, het ingrijpen van een buitenlandse mogendheid op enkel woorden, aan te kunnen pakken. Aan alle kanten wordt nu zichtbaar dat landenwetten niet toereikend zijn voor een globale wetgeving. Het bijt elkaar. En misschien, heel misschien, is dit de voorbode om ook de autocratie of technocratie in te laten zien dat een gemaakt beeld niet houdbaar is. Cultuur gaat daar dan uiteindelijk toch boven. Misschien dat hier nu een vorm van sociaal-wetenschappelijk absolutisme wordt bereikt dat eindelijk de beta gaat raken. Wordt hier toch, hoe paradoxaal ook, een brug gebouwd.
If not. Als het platter is en minder complex. Dan, lieve dames en heren, is onze eindtijd aangebroken.

JoyCee | 17-05-16 | 21:13

Wederzijdse tolerantie omtrent meningsuiting en meningsbelijdenis is er weinig..

Neut | 17-05-16 | 21:12

Wordt tijd dat ons leger op orde gebracht werd zoals op zijn minst ten tijde van de koude oorlog want de Duitsers komen er weer aan.
Gedoe begint altijd met het beknotten van de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid. Laat dit nu aan de gang zijn in diverse landen waaronder nu ook Duitsland.

ProAsfalt | 17-05-16 | 21:12

Maar ja dit kon u verwachten. Want die deal moet door. En de NPO is gisteren al weer met de propoganda er voor gekomen. Een dorp dat bestookt werdt door IS en de turken die daar het slachtoffer van waren alsmede vele syrische vluchtelingen die er zigenaamd woonde. Wrang detail was dat er naast dat dorp aan de syrische kant een vluchtelingenkamp lag waar die syriers zaten. En dus niet aan de turkse kant. Maar o die Erdogan deed daar zulk goed werk. Ik zeg mag ik een teiltje om mijn maag te ledigen. Zelfs die NPO wordt steeds opzichtiger walgelijk. Ze verbergen zelfs niet meer een EU en kabinets propaganda zender te zijn die ons constant 1 kant uitstuurt. Die van het heil EU.

tweetybird | 17-05-16 | 21:07

Volgende stap boekverbranding, wedden ? Het gaat lekker zo, aan de andere kant zie ik het nu zelf gebeuren en lees ik 't niet uit een boekje, had ik eigenlijk niet verwacht als 60-jarige. Goh wat kan een "Europeesche Gedachte" toch snel uit de klauwen gieren ...

Vesta | 17-05-16 | 21:06

@LibertasSimplex | 17-05-16 | 20:57

Klopt. De quote dekt echter zijn levenswerk dermate goed dat die nu 1 op 1 gekoppeld is aan dat werk. Zodoende neem ik ze maar even samen. Het alternatief, Voltaire's werk, ff tegelfahig maken was me te veel werk.

Parel van het Zuiden | 17-05-16 | 21:06

Erdogan. Geitenneuker. Punt.

Kapitein Stijlvol | 17-05-16 | 21:01

Dus als ik het goed begrijp is het woord Erdogan en geiteneuker samen beledigend voor de geiten. Nou ik kan mij daar iets bij voorstellen.

tweetybird | 17-05-16 | 21:01

VinzeprinZ. Ik ben ook heeeeel onfatsoenlijk. Ik wens u dan ook een welgemeende vaffanculo! En overigens vind ik dat Erdogan een stronzo di capra is.

ristretto | 17-05-16 | 20:59

CAMPERT, Jan Remco Theodoor (1902-1943)

Ik raad iedereen eens aan om de gedichten van deze HELD eens te lezen , sommige gluurders kramen zoveel onzin uit dat ik vaak hun plemsel overslaat als niet leesbaar .
Vrijheid van het woord is een groot gegeven en een dichter of schrijver mag zeer zeker zijn artistieke gave neer pennen ook al is deze beledigd in somige ogen .
het is juist de gave om juist deze woorden te lezen en over na te denken want elk woord heeft van de dichter een doel en deze moet je dan ook in een bepaald tijd bestek lezen en formuleren .
CAMPERT, Jan Remco Theodoor (1902-1943) vermoord door die rattevanger uit berlijn was er zo een .
Vermoord omdat hij joden het verborgen en kwam voor de lopen te staan ,met hem nog 18 andere ......
google eens op het gedicht de 18 doden .
Vrijheid van meningsuiting is een duur bevochte recht dat wordt nu door de rattenvanger uit instanbul verkracht .
Ik schaam mij diep voor die politieke onzin uit duitsland die een dichter de mond snoert , maar ze beseffen niet dat juist de burger hier rekenschap zal vragen en de discussie zal niet gaan liggen !!!!

witchmaster | 17-05-16 | 20:59

Gewoon integraal van achteren naar voren oplezen bij de eerstvolgende uitzending en dan weer kijken wat de rechter ervan vindt. De woorden hebben dan geen betekenis die tot vervolging kan leiden en het kan toch gezegd worden. Erg triest dat dit nodig is, ze zetten zichzelf voor paal die rechters en politici.

Watching the Wheels | 17-05-16 | 20:58

Parel van het Zuiden | 17-05-16 | 20:50
Voltaire heeft dat niet zelf gezegd, maar het zijn de woorden van S.G. Tallentyre (B.E. Hall) in haar boek "The Friends of Voltaire", als beschrijving van wat Hall dacht dat Voltaire's houding zou zijn geweest ten aanzien van vervolging van iemand die hij kende. (pdf alert) http://www.voltaire.ox.ac.uk/www_vf/about_voltaire/didnt_say.pdf

LibertasSimplex | 17-05-16 | 20:57

de oorlog is al begonnen

Mesmer | 17-05-16 | 20:57

De Duitsers zijn alleen maar bang om de geschiedenis te herhalen. Daarom kiezen ze nu Erdogan als president van de EU. Best kans dat ze om die reden binnenkort alle dichtbundels gaan verbranden.

Lentehaas | 17-05-16 | 20:54

Volgens mij gaf Hans Teeuwen al aan de profeet niet meer te durven beledigen, volgens mij is het ook niet zo veilig meer om met een keppeltje of als homo-stel hand in hand door bepaalde wijken te lopen, en volgens mij zijn er in Nederland ook al middelscholen waar de holocaust niet meer wordt behandeld omdat dat te gevoelig ligt en 'seculiere' universiteiten met gebedsruimtes.
henkdekanarie | 17-05-16 | 20:32
.
Ja dat klopt allemaal, zover is het al gekomen. Aan de andere kant zie ik toch met enige instemming dat dit gebeurt.
Immers, tientallen jaren is er geen middel onbeproefd gelaten om het Christendom tot in de grond af te branden en te beledigen. Daar werd niets tegen gedaan maar volop toegejuicht, zelfs de *godslasteraar* van het Reve werd vrijgesproken door de rechtbank.

Lupuslupus | 17-05-16 | 20:51

@vinzepinz | 17-05-16 | 19:09

Ik zou graag even de democratische denkers waarop u zich baseert willen weten. Want ik ken er niet een die zulke vereisten stelt aan de vrijheid van meningsuiting. Ik ga even uit van Voltaire voor deze tegel.
.
De grote denkers die de democratieen vormgaven waren namelijk vrij duidelijk. Er zitten vrijwel geen grenzen aan de meningsuiting. Om een hele duidelijke reden ook nog. Grenzen aan meningen zijn namelijk per definitie arbitrair en aan wie die arbritraire afweging toe te vertrouwen? Niemand dus, want glijdende schaal.
.
Gezien uw nogal misplaatste arrogantie in dit draadje moet ik het misschien even nog simpeler maken. Vandaag kritiek op Erdogan illegaal, morgen kritiek op Merkel? Einde democratie.
.
Gelukkig voor u zijn dus ook minder valide meningen, domme meningen, slecht onderbouwde meningen, allemaal gedekt door de vrijheid van meningsuiting. Anders had er nu een arrestatiebevel tegen u uit gemoeten. Immers u kletst behoorlijk uit uw nek en ik garandeer de meelezer dat u geen enkele bron voor uw "wijsheden" kunt aanvoeren.
.
“Ik ben het niet eens met wat je zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen tot de dood toe verdedigen.”
- Voltaire dus ... -

Parel van het Zuiden | 17-05-16 | 20:50

@marcoplarco | 17-05-16 | 19:50
Waar is het ontkennen van die genocide dan strafbaar gesteld?

Berbaar | 17-05-16 | 20:43

Ik ben blij dat er perk en paal wordt gesteld aan het beledigen van gezagsdragers. Ik weet dat het bij GeenStijl de norm is anderen te beledigen, maar dat is de fatsoenskloof, ik zal de overheden dan ook verwittigen bij GeenStijl langs te gaan.
lingo star | 17-05-16 | 19:18
NSB-ers zoals jij altijd -1. youtu.be/Ph3iGB_dwYQ

Alexander des Burgus | 17-05-16 | 20:42

@vinzepinz|17-05-16|19:09
"Die Erdogan is geen leuke kerel"

Die Erdogan is zo onfatsoenlijk om massaal Koerden te vermoorden en de mensenrechten te schenden. Maar daar heeft u vast niet zo'n moeite mee als met woorden.

miss error | 17-05-16 | 20:41

@diederik12345 | 17-05-16 | 20:09
Tuurlijk moet ome Erdo dat zelf weten.
Jammer is dat eea in het strafrecht is getrokken door enigzins achterhaalde wetgeving, had ook prima civielrechrelijk gekund, net als ieder ander niet-staatshoofd.
Ik heb mensen die onheuse dingetjes over mij(n bedrijf) hebben geroeptoeterd voor minder voor de rechter gesleept.
Geloof dat er eentje nog steeds in de schuldsanering zit.
Maar afijn dit is een eerste uitspraak, het varkentje zal nog wel een staartje krijgen.

Berbaar | 17-05-16 | 20:41

ploppy | 17-05-16 | 19:05
Er zijn daar een paar asieleisers-centra. In de grootste is plaats voor 7000 man (voorm. vliegveld tempelhof). Er is momenteel veel overlast, immigranten worden ingezet als drugsdealers www.berlinonline.de/kreuzberg/nachrich... .

Wutbürger_ | 17-05-16 | 20:40

@nemoj me jebat 20:05
Ja, het eerste oordeel kan aangevochten worden. De advocaat pleit er bijvoorbeeld voor, dat een gedicht een kunstwerk is, wat je in zijn geheel moet beschouwen en dan ook nog eens in zijn context. Uit een kunstwerk kun je niet willekeurig onderdelen halen en die vervolgens ook nog eens geheel buiten de context beschouwen. Faalt deze aanvechting in het tweede oordeel bij het Landgericht Hamburg, dan volgt nog de mogelijkheid van een hoger beroep bij het Oberlandesgericht.
www.noz.de/deutschland-welt/politik/ar...

tipo | 17-05-16 | 20:37

Het kan nóg leuker: als gevolg van deze uitspraak hangen Böhmermann hoogstwaarschijnlijk nog twee strafrechtzaken boven het hoofd, één wegens 'belediging in het algemeen' (StGB Paragrafen 185) en één wegens 'belediging van een buitenlands staatshoofd'(StGB Paragrafen 103)
-
Het wordt gezellig, bij onze Oosterburen. Ze weten van angst niet in welke politiek correcte sloot ze nog moeten springen om straks die zes miljard niet kwijt te zijn en -
tóch twe miljoen geklukszoekers overde vloer te krijgen.
-
Danke, Mutti!
-
(StGB = Strafgezetsbuch)

bisbisbis | 17-05-16 | 20:35

Oei dat is een mooie uitspraak.... Wanneer gaan ze nu de Koran verbieden? Want daar staan heleboel zaken in die niet mogen (denk alleen maar aan pedofilie). En dit boek is niet eens satire.
Zeer gevaarlijke uitspraak dus van deze rechter.

oh nee niet weer | 17-05-16 | 20:34

@Maria.1 | 17-05-16 | 20:02
Volgens mij gaf Hans Teeuwen al aan de profeet niet meer te durven beledigen, volgens mij is het ook niet zo veilig meer om met een keppeltje of als homo-stel hand in hand door bepaalde wijken te lopen, en volgens mij zijn er in Nederland ook al middelscholen waar de holocaust niet meer wordt behandeld omdat dat te gevoelig ligt en 'seculiere' universiteiten met gebedsruimtes.

henkdekanarie | 17-05-16 | 20:32

Die Zeit der Entartete Kunst ist wieder zurück.

langzullenweleven | 17-05-16 | 20:31

Ach..... rechters..... linkers zijn veul beter.
Of wacht... euhm linkers dat zijn rechters.

Dachthetal | 17-05-16 | 20:30

Hier recht voor de raap...
Verzet begint niet met grote woorden
maar met kleine daden

zoals storm met zacht geritsel in de tuin
of de kat die de kolder in z’n kop krijgt

zoals brede rivieren
met een kleine bron
verscholen in het woud

zoals een vuurzee
met dezelfde lucifer
die de sigaret aansteekt

zoals liefde met een blik
een aanraking iets dat je opvalt in een stem

jezelf een vraag stellen
daarmee begint verzet

en dan die vraag aan een ander stellen.

Remco Campert

er is geen heden zonder verleden!!!!!

witchmaster | 17-05-16 | 20:30

Belachelijk, dat dat wat Böhmermann heeft gezegd, in stukjes is gehakt en delen onrechtmatig zijn verklaard.
En de Engelsen gaat het ook al niet helpen, qua lap op een stier, om het Regime van het Brusselse Rijk te slopen.
Want in Engeland mag je tegenwoordig zowat niet eens meer keurige wimkanse prikdingen zeggen. GB heeft al, helemaal zelfstandig en soeverein, de Malicious Communications Act.

LibertasSimplex | 17-05-16 | 20:29

Het is hierboven in decomments al eens aangehaald.
Wanneer wordt nou de koran eens verboden?
Dat haat en moordboek is duizendmaal slechter dan een duitsch gedichtje.
Misschien zou het verplichte kost moeten zijn voor alle rechters voor zowel hier als in de heimat.
Al was het alleen maar om de dingen in het juiste perspectief te zien.
Want daar ontbreekt het nogal eens aan.

Dostranamus | 17-05-16 | 20:27

vinzepinz | 17-05-16 | 19:15
"Die Böhmermann is gewoon een lul ". En al die andere uitspraken over hem die je hier neerplempt zijn dus wel in orde?
Lekker hypocriet bezig.

Obmil | 17-05-16 | 20:27

Een ieder die dacht dat de Duitsers veranderd waren, helaas denk nog een keer.
Voorbeelden te over.

diddley2 | 17-05-16 | 20:25

Waarschijnlijk dezelfde rechtbank die in 1933 de boekverbrandingen toestond?

jan-lul-de-behanger | 17-05-16 | 20:22

/* Pantoffel naar Erdogan gooit */

TonyD | 17-05-16 | 20:22

Joris, als ik zeg: tijd om je in te schrijven bij een schietclub. Tijd om ons te bewapenen. Is dat ban-waardig? Strafbank?

Boer in 020 | 17-05-16 | 20:20

Knettergek

Bram van Ojik | 17-05-16 | 20:19

@Amper zijn al onze rijwielen geretourneerd, of het totalitarisme krijgt weer de overhand in Oosterburië."
.
Nou de door de Moffen gestolen motor van mijn vader, een Indian, is nooit geretourneerd hoor.
.
@nemoj me jebat | 17-05-16 | 20:04
+ veel voor uw commentaar. Als die turk er zijn schouders over had opgehaald zou het helemaal geen issue zijn geweest.
Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat beledigen OM het beledigen een zwaktebod is. Natuurlijk is Erdogan een verachtelijk individu, een megalomane moslim dictator maar dat had ook op een andere manier dan deze "satire" aan de kaak kunnen worden gesteld. Mogelijkheden te over.

Lupuslupus | 17-05-16 | 20:17

Weer een land dat de vvmu aan zijn laars lapt en dus niet in EU thuis hoort. Dat wordt dus een Dexit!

Steinway | 17-05-16 | 20:15

nemoj me jebat | 17-05-16 | 20:04
ten eerste, er is wel een grens, nl. Smaad

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Smaad

Ten tweede moet Erdogan zelf beslissen hoe hij reageert op dit soort dingen, daar is hij ook vrij in.

diederik12345 | 17-05-16 | 20:09

hoe heet die rechter? toch niet toevallig Roland Freissler?

miff | 17-05-16 | 20:07

@nemoj me jebat | 17-05-16 | 20:04
U begrijpt het. Topic kan dicht wat mij betreft!

VerenigingVanDieven | 17-05-16 | 20:07

Kan ie eigenlijk nog in hoger beroep?
En zo ja- is er al een crowdfunding?
Dit is namelijk ontzettend belangrijk: aan de vmu mag niet worden getornd.

nemoj me jebat | 17-05-16 | 20:05

@corsleutel | 17-05-16 | 18:58,

9 dagen maar... op 8 mei werd de capitulatie ondertekend, op 7 mei zijn in Amsterdam trouwens nog tientallen mensen opgekomen door restanten duitsers:

nl.wikipedia.org/wiki/Schietpartij_op...

rode peper | 17-05-16 | 20:05

diederik12345 | 17-05-16 | 19:47
Pedo!
Twee gedachten die ik je -even snel- wil meegeven:
(Het gaat erom dat je vrijheid hebt van meningsuiting. Daarin is geen grens - als jij mij lelijk vindt, dan vindt jij mij lelijk. Het zou wat zijn als jij dat niet meer mag zeggen omdat ik mij dat beledigd voel. Stel je voor dat Rutte zich beledigd voelt als wij zeggen dat we hem een slechte min.pres. vinden en hij ons daarom strafbaar wil stellen.)
(Vooral blijven roepen dat je iets niet wilt. Als Erdogan een beetje humor had, was ie lachend met een geitje op de arm op de foto gegaan. Kijk, dan heb je niets. En nu staat het hele internet vol met veel vunzigere plaatjes.)

nemoj me jebat | 17-05-16 | 20:04

@henkdekanarie | 17-05-16 | 19:59
Dan moeten we dat hier niet laten gebeuren.

Maria.1 | 17-05-16 | 20:02

Het is ook heel beledigend: voor de geit want Erdogan neukt geen geiten, de geiten nemen Erdogan in z'n stinkende aars! (<= zo beledig je een mohammedaan pas echt trouwens...)

rode peper | 17-05-16 | 20:02

@lulnietman | 17-05-16 | 19:56
Dit is toch gewoon satire of niet? En het valt je zeker niet op dat we nagenoeg alle kritiek richting/over Erdogan, de Islam en IS teruggekopt krijgen met ferme taal zoals "racist, fascist, nazi" e.d.? Terwijl een beetje eerlijkheid richting die smeerlap Erdogan ook éigenlijk gewoon hoog nodig was, en in dit geval met een stukje welgemikte satire.

kanon0503 | 17-05-16 | 20:01

Het is om te janken hoe makkelijk we onze met veel bloed en zweet verworven westerse vrijheden aan de kant zetten om bepaalde intolerante types niet tegen de borst te stuiten.
Van comedians die bepaalde grappen niet meer durven maken tot vrouwen en homo's die worden bespuugd en gebedsruimtes op onze universiteiten..

henkdekanarie | 17-05-16 | 19:59

Weet u wat islamieten perfect kunnen?
Mensen die het helemaal met elkaar eens zijn, toch ruzie met elkaar te laten maken.
Zelfs onder islamieten lukt ze dat.

nederburger | 17-05-16 | 19:58

Oh verschrikkelijk zeg inderdaad, voor de vrijheid van meningsuiting... Wat een schijnheilig gedoe zeg, waar gaat dit nou helemaal over :P Vrijheid van belediging is duidelijk waar het om gaat, en dan ook zo dat je daardoor niet beledigd mag zijn. Tenminste, als Erdogan, vluchtelingen of moslims het moeten ontgelden. Anders gelden er wel weer fatsoensnormen toch, zoals hier bijvoorbeeld? www.nu.nl/politiek/2445212/wilders-boo...

lulnietman | 17-05-16 | 19:56

En ja hoor, daar gaan we weer… de censuurpolitie slaat weer toe. En de Islam, Turken, Marokkanen, en al dat andere tuig, maar roepen dat we hier barbaren zijn. Dat we hier racisten zijn, nazi's, en ga zo maar door… maar niemand die ook maar roept cq. eist dat ze daar hun klep dicht moeten houden.

Ik ga dat gedicht ook even op m'n eigen site zetten. De (vul even een leger aan scheldwoorden in) kunnen ze krijgen.

kanon0503 | 17-05-16 | 19:56

@lingo star | 17-05-16 | 19:18
Je bent een klickTürk?

Maria.1 | 17-05-16 | 19:55

Facebook reageert niet op 'gaitennøker'

Islamofiel | 17-05-16 | 19:54

Wat ze in Duitsland doen moeten ze zelf weten.
Ware het niet dat ze nou alweer met een vijandige overname van Europa bezig zijn waardoor wij momenteel ook (alweer) onder Duits gezag staan.

jemagookniksmeer | 17-05-16 | 19:54

Bedankt Angela voor deze hereizenis van de donkere dagen. Wanneer staan je hulpknechten Mark, Franz en Ronald weer voor mijn deur om mij te sommeren al mijn boeken in te leveren (ik weet niemand leest nog boeken, maar dat terzijde).

ad melkert | 17-05-16 | 19:53

Geiten zijn niet meer veilig
https://www.youtube.com/watch?v=JH-ztx-yu0Q

telelezer | 17-05-16 | 19:53

We zijn hier geen haar beter, in Duitsland word je voor de rechter gesleept om een geitenneuk gedicht, en in Nederland word je voor de rechter gesleept als je kiezers (en zelfs niet eens jijzelf..!) "minder-minder-minder" roepen
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4265658/2016/03/18/Wilders-blijft-achter-uitspraken-staan-Ik-wil-minder-Marokkanen.dhtml

telelezer | 17-05-16 | 19:51

Kan Erdogan niet voor het gerecht gedaagd worden vanwege het ontkennen van de Armeense genocide? Gewoon oppakken, de volgende keer dat hij uit dat haatland durft te stappen.

marcoplarco | 17-05-16 | 19:50

@miko | 17-05-16 | 19:43
Zijn hamster.

Mark_D_NL | 17-05-16 | 19:50

'Je suis geitje' lijkt me bij nader inzien eigenlijk ook niet passend

Mark van Leeuwen | 17-05-16 | 19:49

@nemoj me jebat | 17-05-16 | 19:27
Moest ik ook aan denken, het licht is in Duitsland al aan het dimmen.

miko | 17-05-16 | 19:48

-weggejorist-

protonplof | 17-05-16 | 19:48

Hoe kan dat om deze tijd brekend zijn? Die Duitsche rechtbank werkt toch niet na kantoortijd?

Geert Linkers | 17-05-16 | 19:48

Waarom vrezen overheden satire ? Satire is een vorm van humor met een boodschap en is eeuwenoud in Europa. Het was de nar die de koning kon beschimpen dan wel ridiculiseren zonder bang te zijn dat zijn nek in de strop kwam.Ook sommige fabels hadden een boodschap aangaande verdorvenheid en machtswellust. Boileau eind 17e eeuw en Voltaire 18e zijn voorbeelden van satirici wier pen en woord scherper waren dan een degen.Ook het volkse carnaval was in vroeger tijden dè manier om misstanden van overheidswege aan de kaak te stellen middels uitbeeldingen tijdens processies. Men noemde Lodewijk de 16e een "porc et un homme stupide et glouton" (een domme veelvraat) Napoléon een "ogre" ( wreed beest) en Charles X een "jésuite papiste et ultraraciste" (deze koning zag men als een vertegenwoordiger van het Ancien Régime , begin 19e eeuw bepaald geen loftuiting). Angst voor satire is een zwaktebod. Op de knieën derhalve zwichten voor een potentaat die genoegdoening eist vanwege het feit dat hij / zij onderwerp van satire is, is een vorm van decadentie zo kenmerkend voor de machthebbers in "ons" huidige Europa.

Jan Boule | 17-05-16 | 19:48

Als iemand mij een pedo noemt dan wil ik ook dat dat stopt... Satire of niet.

diederik12345 | 17-05-16 | 19:47

Ik heb wel eens vaker Duitse rechters aan het werk gezien op oude beelden

Mark van Leeuwen | 17-05-16 | 19:46

Europa is vergeven tijdens een oliedeal tussen een aantal oliesjeiks en westerse oligarchen.

Arnold9638 | 17-05-16 | 19:46

@vinzepinz | 17-05-16 | 19:26 - eerlijk proces, omdat iemand een fatsoensnorm overschrijdt? U snapt het echt niet hé, terwijl ik toch redelijk simpel Nederlands gebruik.

MarcS | 17-05-16 | 19:46

Het allereerste wat een totalitair regime doet is confiskeren van cultuur en geschiedenis en vrije meningsuiting
https://youtu.be/yHzM1gXaiVo?t=355

telelezer | 17-05-16 | 19:45

@vinzepinz | 17-05-16 | 19:09
Vertel, wie gebruikt momenteel de hersencel in de familie??

miko | 17-05-16 | 19:43

Búkt u maarrrr!!!

bisbisbis | 17-05-16 | 19:42

Bedankt voor de uitleg, want Vimeo is hier in Indonesië geblokkeerd.

HMCuiteraard | 17-05-16 | 19:41

Dus alle discrimineerde haatteksten in de koran zijn nu ook verboden in Duitsland? Oh..wacht.

Wasbakplasser | 17-05-16 | 19:39

Hahaha de EU is NU AL kapotverloren! Wow. Pure winst dit. Oogkleppen gaan overal open. Daaaaag EU!

panadol | 17-05-16 | 19:39

Deze uitspraak doet me denken aan de voorspelling van de oude dame uit valdres 1968.

bhaal | 17-05-16 | 19:39

Belachelijke uitspraak daar Merkel al heeft gezegd dat ze deze wet uit het strafrecht zullen halen. Nu is Böhmermann net zoiets als de laatste heks die verbrand wordt.

Aristotalloss | 17-05-16 | 19:38

Incident. Hoort bij Zeitgeit... nou, allemaal op die geit die reeds is uitgewoond door broeder Erdogan't...

fingers | 17-05-16 | 19:38

En deze ook?
https://youtu.be/yHzM1gXaiVo?t=36

telelezer | 17-05-16 | 19:38

@vinzepinz | 17-05-16 | 19:19
En jij bepaalt wat fatsoen is. Pannekoek.

Mark_D_NL | 17-05-16 | 19:37

Beledigen moet gewoon kunnen. Beledigen is iets heel erg subjectiefs. Wat voor jou een belediging is is voor mij een opluchting. Bijv. Dieronvriendelijk slachten voor een ander een belediging kan zijn is voor een ander een feestje. Toeterend door de straat na een voetbalwedstrijd overwinning kan ook beledigend zijn. Een hoofddoek is op z'n zachtst gedrukt beledigend indien je bepaalde gebeurtenissen hebt meegemaakt. Dus tsja... Blijkbaar heeft de best georganiseerde partij( de islam, diyanet, erdo en Salman partij) het meeste rechten zelfs in t westen door dit soort onzin strafrechtelijke bepalingen die niet in de samenleving worden gedragen althans niet bij de westerse mindsets. Dus weg ermee. Mag je beledigen? Mag je geitenneuker zeggen? Mag je dit koppelen? Ja, ja, ja.

bhaal | 17-05-16 | 19:36

Eerdaags ook in Nederland..?
https://youtu.be/1_L6QyFMHvw?t=29

telelezer | 17-05-16 | 19:35

Türkei Türkei über alles...

TillDeathdousPart | 17-05-16 | 19:34

@vinzepinz | 17-05-16 | 18:54
Ik vindt het ook erg beledigend om voor racist uit gemaakt te worden puur omdat ik blank ben. Zullen we dat dan ook maar verbieden want dat is ook niet fatsoenlijk om te doen.

Zoon van Boer | 17-05-16 | 19:34

@MarcS 19:20: Helemaal juist: fatsoen en vrijheid van meningsuiting zijn twee verschillende zaken, die ook volstrekt gescheiden dienen te blijven. Wat dat betreft ben ik wel blij met de uitspraak van die Duitse rechter, want het toont de ruwe werkelijkheid van een juridisch stelsel waarin niet de letter van de wet bepaalt wat je wel en niet mag, maar de interpretatie van de rechter of het OM. Gedoogbeleid dus: het is verboden maar we gaan je niet vervolgen voor kleine overtredingen. Echt niet. Erewoord.

Wij hebben vergelijkbare wetten. En het is dus hoog tijd om al die wetten te schrappen, in plaats van vol te blijven houden dat het dode letters zijn en niemand er voor vervolgd zal worden.

Muxje | 17-05-16 | 19:33

Teveel zout , teveel suiker , Te urk overal waar te voorstaat is niet goed . Volgens mijn oma.

ja,diedus! | 17-05-16 | 19:32

@vinepinz, jij bepaalt godverdomme nog niet wat fatsoenlijk is of niet. Daar ga jij gewoonweg niet over.

roze_bril | 17-05-16 | 19:31

En nu?

waskuip-admiraal | 17-05-16 | 19:31

Is het dan ook meteen verboden in Nederland? Of moet de EU zich daar nog even over buigen?
Nou, dit gedicht dan nog maar even, van de beste Dichter des Vaderlands die we ooit hebben gehad, voordat het ook verboden wordt:

De zittende politicus

Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.
Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord ‘geschokt’ voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.
Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet.

Schoorsteenveger | 17-05-16 | 19:30

rechtspraak op basis van volksempfinden is het beste idee dat de buurtjes ooit gehad hebben

Ciara | 17-05-16 | 19:28

Erdogan? Ik hoop dat je op een lego blokje stapt.

Koenz0r | 17-05-16 | 19:27

Dit geloof ik niet ...
Een volk dat voor tirannen zwicht.

nemoj me jebat | 17-05-16 | 19:27

Duitsland nu ook moreel failliet!

fukallahalhollandi | 17-05-16 | 19:27

@MarcS Iedereen heeft recht op een eerlijk proces, als Erdogan slim is vraagt ie dat in Duitsland aan.

Ik vind het ook niet leuk dat die struikrovers hoer roepen (psst zelf al eens getoeterd en hoer naar hùn geroepen? Lachen)

Waarschijnlijk doe je dat niet omdat jij je niet wilt verlagen naar hun niveau. En dat is nou fatsoen, we komen dr wel!

vinzepinz | 17-05-16 | 19:26

@fijnstoffer, ja dat mag want het heeft een reden. Het slaat ergens op, dat is nl. een criterium weet ik vandaag.

roze_bril | 17-05-16 | 19:26

Een volk dat voor tirannen zwicht...

Wijze uit het Oosten | 17-05-16 | 19:26

Je mag overigens wel roepen dat ongelovigen de keel moet worden doorgesneden. Want dat staat in een heilig boek.

Fijnstoffer | 17-05-16 | 19:23

Het kan altijd gekker zie je wel,

endtotrolling | 17-05-16 | 19:22

Das mooi fuk dit. Geitefuk.
Dus zegt het voort:
Erdo is een geitenneuker!
(En wat er echt toe doet: Een fascistische klootzak)

hotmint | 17-05-16 | 19:21

Unglaublich. We staan er nog veel slechter voor dan gevreesd. De elite van de EU is bereid alle vrijheid weg te geven. Bukken voor geitenneukers; bah.

Fijnstoffer | 17-05-16 | 19:21

@vinepinz, zou je GS willen vragen of ze jouw post willen verwijderen. Ik vind het nl. een zeer onfatsoenlijke tegel. Je kunt wel denken dat we hier vvmu hebben. Maar dat betekent nog niet dat je zulke kwetsende woorden hoeft op te schrijven. Ik voel me er diep door gekwetst. En het slaat bovendien nergens op. Als je iets op schrijft moet het nl. wel ergens op slaan. Het moet een reden hebben. Ja echt!

roze_bril | 17-05-16 | 19:21

Na de blinddoek bij vrouwe justitia mag vanaf nu ook een knijper op de neus van vrouwe justitia i.v.m een stinkende geit.

ja,diedus! | 17-05-16 | 19:20

@vinzepinz | 17-05-16 | 19:09 - ik denk dat 90% het met u eens is, m.b.t. fatsoensnormen. Dit ging wat mij betreft daar ook over heen. Maar er gaat wel meer over mijn fatsoensgrens, dat hoeft niet meteen verboden te worden, daar knijpt de schoen. Ik vind het onfatsoenlijk als een moslim weigert een hand van een vrouw te schudden. Moet hij daarvoor bestraft? Nee. Ik vind het vet voorbij mijn fatsoensnorm als Marokkaanse huftertjes mijn vrouw en dochter uitmaken voor hoer. Moet de rechter dat verbieden? Neen.

Vvmu, tot het einde der dagen.

MarcS | 17-05-16 | 19:20

Engelsen moeten dit ook maar eens goed tot zich laten doordringen, Brexit laatste kans om aan dit soort dictatuur censuur te ontkomen.

Flatuleerder | 17-05-16 | 19:19

@ploppy Bedankt voor het laten zien hoe je respectvol met andermans mening omgaat als je het met iemand ondeens bent. Dan ga je gewoon schelden zonder enige inhoudelijke discussie te kunnen voeren.
Fatsoen, zoek het eens op. Ik denk dat het zoiets betekent als: Ik behandel een ander zoals ik ook behandeld wil worden.

vinzepinz | 17-05-16 | 19:19

Bertie Wooster | 17-05-16 | 19:04
Inderdaad, als we onze fatsoensnormen aan moeten passen aan islamitische struikrovers, is het einde zoek.
.
Dankzij de faliekant mislukte multikultie show, weten we in Nederland inmiddels wel hoe lang de tenen van de gemiddelde moslim zijn..

Ommezwaai | 17-05-16 | 19:19

Ik ben blij dat er perk en paal wordt gesteld aan het beledigen van gezagsdragers. Ik weet dat het bij GeenStijl de norm is anderen te beledigen, maar dat is de fatsoenskloof, ik zal de overheden dan ook verwittigen bij GeenStijl langs te gaan.

lingo star | 17-05-16 | 19:18

-weggejorist-

John.Peterson | 17-05-16 | 19:17

Duitsland doet wat ze altijd doen.

Men neme;

1) een demografisch/sociaal experiment (Jodenvervolging, Communisme*, Multiculti-flauwekul)
2) een Lügenpresse
3) knokploegen om 'ongelovigen' te intimideren (Antifa, de Sturmabteilung)
4) politiek gehoorzame rechters die iedereen veroordelen die niet met de politiek correcte stroming mee zwemt
5) en een slaafse bevolking die alles accepteert wat de Führer, Kanzlerin en Behörden in hun richting slingeren. ("Befehl ist Befehl," "Ein Reich ein Volk ein Führer" "Vertrauen ist gut, Kontrolle ist besser")

* het communisme was (toevallig?) ook alweer zo'n Duitse 'social en economic enginering' uitvinding van ene Karl Marx en Friedrich Engels.

Waarom beperken de Duitsers zich qua 'enginering' niet gewoon tot het maken van goeie auto's, machines en een goed voetbalteam. De vorige 'social enginering' experimenten zijn namelijk op z'n zachts gezegd, geen overdonderend succes gebleken.

Groeten uit Duitsland!

Xirdalan | 17-05-16 | 19:16

@Bertie Wooster
Als je via National TV een bal kaatst kun je hem terugverwachten. Zo simpel is het. Die Erdogan die doet gewoon een gevalletje smaad bij de rechter. Dat zou jij ws ook doen als iemand hele lelijke dingen over jou zou roepen. Er zijn geen doodseskaders onderweg om hem om te leggen (zoals de verhalen over vroeger rondgaan), ze proberen hem te vervolgen, juridisch een recht van iedereen. Wat is daar nou zo raar aan? Die Böhmermann is gewoon een lul en straks de lul. Let maar op mijn woorden. Verdiend.

vinzepinz | 17-05-16 | 19:15

@vinzepinz, ik vermoed dat je het zelf niet helemaal begrijpt want dit is werkelijk buitenaards debiel geleuter van je.

ploppy | 17-05-16 | 19:15

Gelukkig hebben wij hier niks met die Duitserlui te maken. Toch? Wij hebben Mark 'de Toppers' Rutte.

Driewerf Hoezee | 17-05-16 | 19:14

Maar waar blijven nu de collega's? vol gas met zijn allen smadelijke satire op internet, bij de tienduizenden gedichten.
Dit moet je toch keren, nog even mogen conferanciers en en andere satire bedrijvende kunstenaars eerst toestemming vragen alvorens zij los kunnen met hun voorstelling.

Flatuleerder | 17-05-16 | 19:13

Het is al te laat.

Culturen komen in modderige laarzen.
En ze gaan in slippers.

Zwak land dat zichzelf compleet heeft verloren door generaties van vrede dat niet meer wilt vechten voor haar identiteit, tel daarbij op dat in 2020 autochtone Duitse mannen tussen de 20-35 in de minderheid zijn en je hebt een recept voor een gigantisch verlies. Tiktaktiktak...

trenthopper | 17-05-16 | 19:13

Er is te lang gedacht dat fatsoensnormen zich wel vanzelf handhaven. Kijk om je heen naar het resultaat. Het is k. dit en k. dat. Laten we onze maatschappij, onder het valse voorwendsel van vrijheid van meningsuiting, op deze manier verloederen? Ik zeg: als fatsoensnormen zich niet van eigens vormen, dwing ze dan maar af.

Charlie36 | 17-05-16 | 19:11

En terwijl wij gezellig binnen zaten te reaguren op GS, namen buiten de Turken Europa over.

bisbisbis | 17-05-16 | 19:11

Rechters... lichamen die ook op dezelfelde riool als elk ander poepen. Ze drinken lagavulin en kruiden hun asperges net als elk ander maar ze staan wel drie kwartier voor de natte kratjes zichzelf te prijzen om hie goed ze de groente kunnen kiezen. Houtpanelen uit india aan de muur die mansuren van arme straatdonders hebben gekost dus excentriek te noemen zijn. Nee. Een rechter is geen speciaal persoon met recht op beslissingen over een ander zijn leven zonder dat dat recht van een god gegeven is. De.leeuw aan de poort die daar dor kerken neer is gezet. Rechters mogen zielspijnen uitdelen, de pijn van opsluiting en van afzondering. Ik kan ze deze macht wel geven. Sluit pedoos en overvallers op maar niet uit de naam van een luchtgodje. Wat rechters en andere godsgegeven machtdragers niet mogen is de vvmu aanvalken want dan komt er wel een dag waarop de medemensen op aarde deze inmening van de kerk niet meer pikken. Ik zeg; groei mensen! Word lief maar niet slaafs. Word correct maar niet religieus. En als laatste zeg ik;
De gedigT; rechter
Net
Niet
Zo
Effectief
Als
Mijn
Linker
.

tattooboer | 17-05-16 | 19:10

@ roze_bril:'terug naar Turkije'? Wat een onzin.
Kijk, er is verschil tussen vrijheid van meningsuiting en "iedereen heeft recht op mijn mening'. Dat schijnen weinigen te begrijpen. Je mag best wel wat roepen maar dan moet het wel ergens op slaan en niet dom/zomaar van alles roepen. Die Böhmermann heeft alle tijd gehad om aan te geven wat nou precies zijn doel was, om te verdedigen wat hij deed. Dat heeft die sukkel niet gedaan dus nu is het allemaal 'opeens voor de vrijheid van meningsuiting' want er moet een reden zijn dat hij dat deed. Het is gewoon een bange wezel en hij durft er nu niet meer voor uit te komen dat ie fout zat. Want dan kan iedereen lekker doorgaan met bashen.
Die Erdogan is geen leuke kerel, (daarom wij Nexit?) dat weet ik, maar dat ongenuanceerde gelul om maar wat te zeggen, nee. Een beetje dom.
Maar dit bovenstaande zul je allemaal wel niet begrijpen denk ik.

vinzepinz | 17-05-16 | 19:09

Und Hòhenschönhausen wird auch wieder eröffnet?

BonSens | 17-05-16 | 19:09

Wanneer mogen we beginnen met bukken voor onze Islamitische overlords?

moonshiner3519 | 17-05-16 | 19:07

Het verbieden der gedichten
is het doven der lichten

En die rijmt, godnondeju.

Guy Veropzoudten | 17-05-16 | 19:06

Boer in 020 | 17-05-16 | 19:03
nu pas?

noerg | 17-05-16 | 19:05

some goats with a lot of ambition,
thought sultan should change the tradition,
to marry a niece,
and inbred disease,
now Erdogan is on a mission

Ja zal het werkje van mijn hand dan ook nog maar een keer van stal halen voor het licht in het Avondland definitief uitgaat....
Is overigens reeds ingezonden bij de Spectator voor de Erdogan-beledigingswedstrijd met gedichten, kan je 1000 Pond Sterling mee winnen
Hier nog een tipje
log in op Marokko.nl wachtwoord succces code makkelijk
en laat wat satire over ze heenkomen

Ciara | 17-05-16 | 19:05

Gaan we nu erdogan en de ernederogantjes aanklagen.

van stampij | 17-05-16 | 19:04

vinzepinz | 17-05-16 | 18:54
Er zijn inderdaad fatsoensgrenzen en dit is ook niet mijn humor en smaak. Zoals zoveel mensen zou ik het hele gedicht compleet genegeerd hebben. Vrijheid van meningsuiting werkt als een soort marktwerking. Iedereen mag zeggen wat hij wil en als het gewoon ronduit onfatsoenlijk is verdwijnt het in het luchtledige. Als dit de vulling van je programma is, haken mensen waarschijnlijk al snel af (want te plat) en is het programma over.
Wat hier gebeurt is politiek ingrijpen, warempel zelfs van een buitenlandse dictator. Op deze manier hoort niet bepaald te worden wat er wel en niet gezegd mag worden. Gelukkig hebben ze er dan ook het omgekeerde mee bereikt.
Kortom: ik ben het met u eens, er zijn fatsoensgrenzen, maar het is niet aan (binnenlandse noch buitenlandse) politici om hierin voor iedereen te bepalen wat wel en niet kan.

Bertie Wooster | 17-05-16 | 19:04

Wel kut nog aan toe. De ondergang van het Avondland is begonnen.

Boer in 020 | 17-05-16 | 19:03

Stadsgedicht = smaadgedicht

Islamofiel | 17-05-16 | 19:01

Ordinaire censuur - en dat gaat nog eens héél groot worden in de EUSSR.

Reinaert | 17-05-16 | 19:00

Eigenlijk geeft de rechter Böhmermann gelijk. Die gaf immers voorafgaand aan zijn stadsgedicht aan dat het om een voorbeeld ging van wat niet mag.

Islamofiel | 17-05-16 | 19:00

Gauw uit de EU straks krijgen we dat beleid hier ook nog...

Lepenseur | 17-05-16 | 18:59

Duitsland blijft vrijheid van meningsuiting moeilijk vinden. Blijkbaar vonden de Duitse rechters het Derde Rijk en de DDR toch wel geil, zoals ze dat daar zo mooi kunnen zeggen.

Bertie Wooster | 17-05-16 | 18:59

Juist. Wie doet het licht uit?

Lagonda | 17-05-16 | 18:58

Dus 12 dagen heeft de bevrijding geduurd in 2016.
*kelder weer ter beschikking stelt*

corsleutel | 17-05-16 | 18:58

@vinzepinz, dan ga je toch lekker terug naar Turkije. Daar wordt er zelfs voor je bepaalt wat fatsoenlijk is en niet.

roze_bril | 17-05-16 | 18:58

Oké, en wanneer wordt de islam verboden?!

Wonderful-Life | 17-05-16 | 18:57

-weggejorist-

SparX | 17-05-16 | 18:56

D66-rechters zijn dus een internationaal fenomeen?

rtxpow | 17-05-16 | 18:54

Ik ben het er mee eens, je kunt niet àlles altijd maar roepen. Er zijn fatsoensgrenzen.

vinzepinz | 17-05-16 | 18:54

Werk aan de winkel voor Zwarte Kip! Duimem voor een goede afloop.

BLR | 17-05-16 | 18:54

Dus nog maar eens, contra de triestigheid:
www.ieaas.com/

De Vrijlansier | 17-05-16 | 18:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken