Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burger, wacht! Patrouilleren verboden in Ede

topicburgerwacht.jpgEen nachtwachtje doen, het lijkt zo'n mooie cultuurhistorische traditie. Ook in Ede probeerden buren een burgerwacht op te zetten, gezien de aanhoudende moeilijkheden daar met teleurgestelde theehuisbezoekers. Om het protest kracht bij te zetten zochten buurtbewoners aansluiting bij de kaalkopjes van Identitair Verzet. Mono-etnisch tuigh pareren met mono-etnisch tuigh, what could possibly go wrong? Toch is er wel reden tot zorg, aangezien de Politie Ede duidelijk geen grip meer heeft op de situatie en de optie "mariniers met knuppels" ook politiek wat gevoelig ligt. Desondanks is de gemeente niet blij met de geboden hulp en krijgt eenieder die toch het vendel ter hand neemt en met de musket op de schouder tegen de lichtgetinte schobbejakken ten velde trekt een boete van €5000. Toch is het jammer dat de bewoners van Ede zich niet snel even bekeerd hebben tot de salafistische islam, want het schijnt dat als je dan een burgerwacht begint Jozias van Aartsen klaarstaat met ijsjes.

Reaguursels

Inloggen

Een knuppel is verboden, een drumstok is echter een muziekinstrument en er staat nergens in de wet dat je niet met een muziekinstrument of onderdelen daarvan over straat mag lopen of in de auto mag vervoeren

www.musiciansfriend.com/drums-percussi...

DeviousDick³ | 14-05-16 | 14:17

Kun je beter zorgen dat je met drie man een wandeling maakt, waarvan één 100 kg weegt en al jaren aan karate doet.
Bruine Beer | 14-05-16 | 09:03

Ik ben geen 100 kg maar zowel ikzelf als mijn dame genieten al jaren van een leuke verdedigingssport. We hebben een beetje weinig vertrouwen in roverheid. Een knuppel ligt achter in de auto voor als we onverwachts willen gaan honkballen. Mijn vrouwtje eet veel fruit en die moet je kunnen schillen dus mes met toegestane afmetingen mee.
En verder als er ergens geknokt word met getint schorem is politie nergens te bekennen dus wie gaat die boete uitschrijven? En verder kan je altijd in een boerka gaan waar halve ijzerwarenwinkel onder past. Ook opgelost.

Driehoorn | 14-05-16 | 13:55

Ik denk dat ik in Ede een wandelvereniging 'de nachtelijke stappers' opricht.
Gewoon met een groep vrienden 's avonds lekker wandelen en ons voorbereiden op de avondvierdaagse.
Dat we dan lastiggevallen worden en ons zelf moeten verdedigen is een jammerlijke bijkomende zaak.
Johanvb | 14-05-16 | 12:30

Een prima, zeer sociaal en sportief idee. Vergeten jullie niet een paar knuppels mee te nemen tegen prikvliegen en tekens? Veiligheid voor alles.

Driehoorn | 14-05-16 | 13:49

Ik denk dat ik in Ede een wandelvereniging 'de nachtelijke stappers' opricht.
Gewoon met een groep vrienden 's avonds lekker wandelen en ons voorbereiden op de avondvierdaagse.
Dat we dan lastiggevallen worden en ons zelf moeten verdedigen is een jammerlijke bijkomende zaak.

Johanvb | 14-05-16 | 12:30

Wat een slappe zakken in Ede. Samenscholingsverbod is 4 personen of meer, dus dan ga je toch in patrouilles van twee of drie?! Wet op de weerkorpsen? Daar is sinds 1937 nooit meer iemand op veroordeeld en met die Aartsen patrouilles in Den Haag sta je nog redelijk sterk ook. Kortom, gewoon in buddysysteem burgerwachten is toegestaan, maar de gasten die het wilden doen zijn te slap en te stom om ff door te pakken.

kolonel bromsnor | 14-05-16 | 12:26

Wat in de Marokkaanse cultuur ook vrij aardig werkt: uitzoeken wie de daders zijn, en dan met een delegatie met hun vader en de imam van die vader (zoonlief komt niet in de moskee) gaan praten. En hen duidelijk maken dat hun zoons zich buiten de maatschappij plaatsen, en dat je als buurt daar de ouders en imam op aankijkt en hen ook als outcast gaat zien als ze niet ingrijpen.

Eercultuur, die imam zegt de vader daarna dat hij één dag heeft om zoonlief in het gareel te krijgen, en papa maakt zoonlief héél duidelijk dat hij vanaf dan een avondklok heeft of het huis niet meer inkomt. En bij minderjarigen dat ze naar een oom in het Rif gebergte gestuurd worden als ze niet luisteren. Dat wéégt bij die zoons.

Bruine Beer | 14-05-16 | 10:47

BlowingBubbles | 14-05-16 | 09:59
Of de professionals het laten afweten, is de vraag. Ik heb al eerder geschetst dat de orde herstellen in die situatie veel complexer is dan het lijkt. Maar laten we even aannemen dat het zo is.

Nee, dan hoef je dat niet te accepteren. Ik heb ook niets tegen patrouilles. En als je dan met drie man een wandeling maakt, en je ziet iemand met benzine en aanstekers bij een auto bezig, heb ik ook echt geen moeite met een burgerarrest, eventueel met gepast geweld.

Ik heb wel moeite met het rondlopen in knokploegen die actief op zoek gaan naar verdachten om even zelf af te handelen. Je pakt soms de verkeerde, het echte tuig vindt het alleen maar leuk en gaat kat-en-muis spelen (en dat verlies je, zelf als puber vaak genoeg gedaan. Met belletje trekken, dat dan weer wel. Niet met auto's in de fik steken.) Eindeffect is dus dat er juist meer rotzooi ontstaat, niet minder. En je trekt onfrisse elementen aan die komen 'helpen', maar vooral zin hebben in vechten.

Dus waakzaam zijn en rondes maken: ja. Met een piepersysteem kun je zelfs heel snel extra buren waarschuwen. Of gewoon een kabaalding bij je hebben, druk op knop, de hele straat weet dat ze naar buiten moeten komen om de verdachten aan te houden. Allemaal dingen die je kan doen zonder wapens.

Ik ben nog niet zo ver dat ik een complete anarchie een goed idee vind.

Bruine Beer | 14-05-16 | 10:42

Bruine Beer | 14-05-16 | 09:01
Tsja, maar als de professionals het laten afweten? Moet je dan maar accepteren dat tuig je auto in de fik steekt? Of die van de buren? Als we ons als slachtoffers blijven opstellen dan worden we dat ook. Kijk goed naar de geschiedenis van wat nu Islamitische landen zijn. Eerdere, beschaafdere culturen zijn daar allemaal uitgeroeid. En de paar niet islamitische gemeenschappen die nog zijn overgebleven leven continu in angst dan wel als tweederangs burgers. Zie de Kopten in Egypte, de Christenen in Pakistan. De Armenen in Turkije.

BlowingBubbles | 14-05-16 | 09:59

Voor alle duidelijkheid: als je een ringetje aan je knuppel vastzet en er een fietssleuteltje aan hangt dan is het gewoon een sleutelhanger en die kan je ook lekker luchten op zoek naar je fiets...
Driehoorn | 14-05-16 | 01:40

Klinkt leuk, maar helaas, Lijst 4 van de Wapenwet: alle voorwerpen die in de gegeven situatie als wapen gebruikt kunnen worden. Met een knuppel als sleutelhanger in een rellende wijk rondlopen is toch een boete.
Kun je beter zorgen dat je met drie man een wandeling maakt, waarvan één 100 kg weegt en al jaren aan karate doet.

Bruine Beer | 14-05-16 | 09:03

BlowingBubbles | 13-05-16 | 21:24
Zit je te wachten op grote matpartijen in een woonwijk? En vergeet niet dat het tuig de routes beter kent dan de bewoners, en zeker beter dan het ingevlogen 'Identiar Verzet' (of hoe de kaalkopjes zich vandaag dan ook noemen.) Die matpartijen verlies je, en er gaat nog meer stuk. Beter wel wachtlopen, en als er iets lijkt te gebeuren, getrainde mensen erop af.

LeBron | 13-05-16 | 22:28
Dat is de flitsbrigade. Andere afdeling, dat zijn geen agenten die op rellend tuig afkunnen. Dat kan ik nog beter, want ik klets beter dan de geüniformeerde fotografen :-)

Bruine Beer | 14-05-16 | 09:01

Die van dat ringetje is wel stijl.
Claude_Vieaul | 14-05-16 | 01:56
Dank u maar het ringetje zelf is tweedehandsje - ooit ergens gehoord en vond zeer inspirerend - goede methode om je sleutels makkelijk te kunnen vinden en ook om te kunnen verklaren dat je iemand enkel met een sleutelhanger heel lichtjes hebt aangetikt...

Driehoorn | 14-05-16 | 02:16

Driehoorn | 14-05-16 | 01:40
Die van dat ringetje is wel stijl.

Claude_Vieaul | 14-05-16 | 01:56

Geen burgerwacht organiseren maar gewoon sterrenwacht gecombineerd met lekker luchten van verschillende voorwerpen (honkbalknuppels kunnen ontzettend muf worden, hoor, en je Japanse messenset al helemaal) want lente etc.
Voor alle duidelijkheid: als je een ringetje aan je knuppel vastzet en er een fietssleuteltje aan hangt dan is het gewoon een sleutelhanger en die kan je ook lekker luchten op zoek naar je fiets...

Driehoorn | 14-05-16 | 01:40

De ramedam? Ja en een maand elke nacht wakker liggen omdat ze dan eten pfff.

KwiKweKwak | 14-05-16 | 00:14

Kijk nu al uit naar het moment als de ramadan begint 6 juni. Humeurige moslims als de zon op is. Rellende jongeren als de zon onder is.

wie zal het zeggen | 13-05-16 | 23:17

De politie in Ede heeft WEL tijd om te flitsen. Kreeg vanmorgen een bekeuring in de bus.

Kan ik nu de Marokkaanse consul ook inschakelen en vragen of hij iets aan die bekeuring kan doen ?

LeBron | 13-05-16 | 22:28

Dus alle relschoppers krijgen ook 5000 euro boete wanneer ze aan het relschoppen zijn 's nachts? Of is die boete alleen voor mensen die er wat van zeggen?

Flapuidt | 13-05-16 | 21:47

Bruine Beer | 13-05-16 | 20:46
Nee, inderdaad, laten we ze vooral niet uitdagen.....

BlowingBubbles | 13-05-16 | 21:24

Men begrijpt het niet altijd. De politie heeft gewaarschuwd dat er een samenscholingsverbod is, en dat dat óók geldt voor patrouilles die zich burgerwacht noemen. Dus niet met een grote(re) groep georganiseerd gaan rondlopen, daarmee de Mocro's uitdagend.

Wat gewoon mag, is met een paar man rondjes maken om te kijken of er tuig in de buurt is.

Het gepraat over 'gewoon schoonvegen met mariniers' en varianten is wel lollig. Doet me denken aan mijn kindertijd. Belletje trekken in de buurt. Niet bij ouderen die toch niets konden doen, dat was gemeen. (Wie het toch deed, werd door ons afgestraft. Van kwetsbaren bleef je af.) Nee, bij die basketballer van 2 meter die zo verdomd hard kon lopen, een kort lontje had, en hard sloeg. Dát was spannend. En we liepen hem er altijd uit: steegje links, steegje rechts. Nog even terugkomen om hem te lokken. Of bij 'Zwintie', die na een paar keer met twee buren op jacht ging. Mijn broertje is welgeteld één keer gepakt, was zo dom te dicht bij te komen. Het pak rammel heeft hij geaccepteerd als 'tja, dat risico nam ik nu eenmaal.'

En dan denken mensen dat mariniers, die de buurt minder goed kennen dan de rotzakken daar, wat kunnen betekenen? Wij ontweken onze eigen buurtbewoners!

Bruine Beer | 13-05-16 | 20:46

telelezer | 13-05-16 | 15:43
Bullshit de luxe. Waar haal je het vandaan. De Rijkspolitie is samengevoegd met de Gemeentepolitie tot de huidige Nationale Politie.

En als de politie iets niet aankan, kan de korpsbeheerder een beroep doen op andere korpsen of in extreme gevallen op de Nationale Reserve (een soort leger-light.)

Bruine Beer | 13-05-16 | 20:34

Ik heb die burgemeester gezien . Het symbool van decadentie en labbekakkerigheid. De burger wordt door een falende overheid gedwongen om zelf het heft in handen te nemen ... zo simpel ligt het.

Bar&Boos | 13-05-16 | 20:15

De Nederlandse overheid gaat om met culturele clashes op dezelfde manier zoals conservatief Amerika om gaat met 'climate change':
bestaat niet/niks aan de hand/is hoax/is onderbuik denken/cijfers zijn gemanipuleerd/jullie zien wat jullie willen zien

Uitvindert | 13-05-16 | 20:06

Dat was hem, als ik zie dat iemand die toevallig ook een rondje door de wijk ging in levensgevaar is moet ik hem helpen: www.wetboek-online.nl/wet/Sr/450.html
Dus wat is levensgevaar, stenigen lijkt mij een redelijk aannemelijk risico op de dood

BenHetZoZat | 13-05-16 | 20:00

Reageer een beetje laat maar was druk bezig de centjes te verdienen voor de belasting:

Hoe ziet dat er concreet uit zo boete?
Ok, als een groep in een soort uniform de straten in de gaten houd dan is het een burgerwacht of zo, maar wat nou als gewoon een groep vaders 's avonds graag een wandelingetje maken en elkaar helpen als er ellende komt met 1, is het dan ook een burgerwacht? Elkaar helpen mag toch of moest dat nou volgens de wet? Dus 's nachts je hondje uitlaten en een beetje keuvelen met de buren die ook niet konden slapen is nu een burgerwacht juist omdat je ingrijpt indien er ellende op straat is dus beboet .... maar niet helpen was toch ook strafbaar .... wat is het nou!

BenHetZoZat | 13-05-16 | 19:50

Passief-agressieve lul met taqiyya-trekjes Van der Knaap die zichzelf bij de hemelpoort in de spiegel moet kunnen aankijken: www.youtube.com/watch?v=TmO6whxijPU
Wanneer gaat het achterhaalde, gristelijke old boysnetwerk eens wat doen i.p.v. voor de tigste keer geheel psychisch de erfzonde van Adam en Eva overdenken?

Slogra | 13-05-16 | 19:42

Menig politieman, zeker van de oudere generatie, zou het mocrotuig uit Epe gaarne een verwijsbriefje geven voor de orthodontist. Maar zolang de burgemeester aldaar denkt met snor, krijtstreep en ambtsketting gezag, ontzag of respect in te boezemen, leeft in een schijnwereld van uiterlijk vertoon. Moed, gezag en daadkracht straal je uit. De beste man had het al niet bij het mocrotuig, heeft het niet meer bij de gedupeerde bevolking en verliest het bij zijn ambtenaren. Indien de Politie dit tuig gericht zou mogen opsporen, is daar met de huidige technologie een scala aan mogelijkheden voor om ze binnen 14 dagen allemaal in beeld te hebben, zodat hun ouders aansprakelijk gesteld kunnen worden. Maar ze mogen het niet. Nederland anno 2016.

Een vrije paling | 13-05-16 | 19:34

jitro | 13-05-16 | 19:22
Het eerste wat die Vikingen moeten doen zijn de veroorzakers terug in hun hok schoppen, en dat zijn de vrouwen. En daarna goed doorpakken.

Gerard Leeflang | 13-05-16 | 19:33

Las vanmorgen de volkskrant dat shariasoldatenjeugd patrioulleerd in de wijken van stokholm en cafees afgaan om de uitbaters en gasten te vertellen intimideren en afpersen dat ze opmoeten rotten want alcohol nuttigen is tegen de islamitische regels. De uitbaters die het zat zijn en aan de bel trokken. Politie die niets kan of wil doen. Een vrouwlijke minister die een kijkje kwam nemen in de wijk werd uitgejoelt voor racist en fascist. Of er stappen worden ondernomen stond er niet bij. Dit escaleert. Dit zijn spelden prikjes vanuit de moslim wereld. Als er nu niet adequaat word ingegrepen zal de balans van de verkeerde kant op kantelen. Voor ons gaat het niet om machtstrijd. We willen vrij en veilig buiten kunnen zijn en doen en laten waar en wat we willen zonder dat we geconfronteerd worden met iets waar we niet op zitten te wachten. Vrouwen die vrij zijn in hun gedrag uitgaan kleding roken zuipen en in badpak of bikini op het strand kunnen liggen zonder lastig gevallen te worden door religiegekkies. Joden worden gediscrimineerd intimideert lastig gevallen en inelkaar gestampt. Rutte vind het allemaal goed. Wie zijn er aan de beurt als de joden vertrokken zijn? Of mogen we eerdaags verwachten dat amerikaanse en of japanse toeristen worden aangevallen. Hoe ver laten jullie het komen politiek?

jitro | 13-05-16 | 19:22

Die burgemeester met dat laffe snorretje is een sneu, miezerig mannetje. Totaal incompetent. Maar de gemeenteraad houdt zijn waffel. Terwijl hij een groepje uit arren moede bijeengekomen 'burgerwachten' staat te arresteren wordt om de hoek weer een auto in de fik gestoken. Zo rolt de plaatselijke overheid. Het is armoe troef. De kinderen van die man moeten zich KAPOT schamen om zo'n lapzwans van een vader.

Rest In Privacy | 13-05-16 | 18:48

-weggejorist-

Oepsie1234 | 13-05-16 | 18:36

@Pemberton | 13-05-16 | 18:27
Juist. Goed gezegd. De Amsterdamse politie doet in het gemeen helemaal niets tegen mohammedaanse straatrovers.

Lewis Lewinsky | 13-05-16 | 18:30

Graaf van Egmont | 13-05-16 | 18:16
Lewis Lewinsky | 13-05-16 | 18:19

Je hoort ook het downplayen : ach, die mevrouw is beroofd van haar gouden ketting en ach, ze is gevallen en zal daar wat blauwe plekken aan overhouden...
Hoe die hoogbejaarde mevrouw dit geestelijk moet verwerken is zeker bijzaak.
De daders zijn lafbekken pur sang en hebben ws geen geweten.

Pemberton | 13-05-16 | 18:27

Echt schaamteloos, dit is toch gewoon niet te geloven.
En ook meteen weggezet worden als "ultra rechts", deze mensen willen gewoon hun huis en haard beschermen tegen tuig dat alles in dit land kapot wil maken, het gaat helemaal niet om 1 of ander stink theehuis, het gaat om het slopen van onze vrijheid en waarden en normen.
En politiek correct Nederland zag dat het goed was.

Rimpeldoos | 13-05-16 | 18:22

@Pemberton | 13-05-16 | 18:11
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar het is een schande. Ben je 93, gehandicapt, word je op klaar lichte dag in je eigen park beroofd door twee buitenlanders en uit je scootmobiel gegooid.

Lewis Lewinsky | 13-05-16 | 18:19

Pemberton | 13-05-16 | 18:11
Dat is dezelfde razende reporter die bij de Pegida demo in Amsterdam liep te zuigen...... geen wonder dat ie moeite heeft met "lichtgetint"

Graaf van Egmont | 13-05-16 | 18:16

Bij de Pegida demonstratie in Ede kon de gemeente wel genoeg politie en ME inzetten. Misschien als we met varkensmutsjes door de wijk Veldhuizen gaan lopen dat ze dan wel komen.

dubbelq | 13-05-16 | 18:14

cocktailsmaak | 13-05-16 | 16:30

Dan wordt het wel Marokkaanse appelmoes. Ze hebben nu al 10 man nodig om een vrouw in elkaar te slaan....
Het zijn helden op sokken die alleen in groepsverband iets durven. Als Nederlanders ook groepen gaan vormen is het snel gebeurd met onze knuffel Marokkanen.
Wat betreft de overheid, ik neem ze niet meer serieus en ze verliezen met de dag meer grip op de bevolking, de technologie (bijv straks internet vanuit de ruimte...)en de ondergrondse activiteiten (knokploegen, bewapening, produceren van allerlei soorten wapen zoals anti tank en anti straaljager magneten, enz) van de bevolking zijn daar voorbeelden van.

De historie herhaalt zich....

oh nee niet weer | 13-05-16 | 18:14

Lewis Lewinsky | 13-05-16 | 17:59

Hoor je hoe die verslaggever bijna struikelt over de omschrijving 'licht getinte huidskleur'....

Daders zullen ws nooit gepakt worden.

Pemberton | 13-05-16 | 18:11

Na afloop van WO III zullen deze linkse Edense landverraders kaalgeschoren en met pek en veren bedekt, op de platte kar rondgereden worden ....

Leefbaar | 13-05-16 | 18:02

@Maaiveld | 13-05-16 | 17:59
Jij had het mis toen je zei dat ze werden ingevlogen. De verzetsmensen wonen echter in Ede. Dus niks invliegen.

Lewis Lewinsky | 13-05-16 | 18:01

Er zijn heel veel burgerwachten nodig. *93-jarige vrouw van scootmobiel gegooid bij straatroof in Noord*. *De daders zijn licht getinte mannen*.
www.at5.nl/artikelen/156054/93-jarige-...

Lewis Lewinsky | 13-05-16 | 17:59

Lewis Lewinsky | 13-05-16 | 17:37
Nee hoor, geen afdeling identitair verzet in Ede
www.idverzet.org/contact/

Maaiveld | 13-05-16 | 17:59

Tja een blanke burgerwacht is racisme misschien toch maar is met een setje bbq aanmaak blokjes een paar oude Mercedes testen bij die pracht flad wedden dat er dan wel word ingegrepen door de blauwe pet

Poldergek | 13-05-16 | 17:57

Exact de tegenstelling die hier wordt geschetst bekroop mijn gedachten bij het lezen van de titel. Ijsjes...

Burgerwacht is in de blanke wijken van Zuid-Afrika trouwens hartstikke normaal.

Driewerf Hoezee | 13-05-16 | 17:50

Dir soort berichten zijn top voor de PVV en Identitair verzet. Meer, meer, meer.
Geen weldenkend mens heeft nog enig vertrouwen in de overheid cs.

Eppo | 13-05-16 | 17:48

-weggejorist-

maagpilleke | 13-05-16 | 17:44

Huis en haard beschermen mag dus niet, de Leefomgeving veiligstellen is not done, autochtonen moeten er zich bij neerleggen dat onze regering het goedkeurt dat het zichzelf buitenlands noemende tuig een hele buurt terroriseert.
Dat is dus jouw waarde als Nederlander, niets!

NB-Stb | 13-05-16 | 17:44

Als we zelf niks doen, worden we i.d.d. afhankelijk van foute clubjes.

Berthe | 13-05-16 | 17:42

Waarom kunnen ze die overlast gevende Marokkanen geen dwangsom van 5,000 Euro boete geven?

Apollo | 13-05-16 | 17:41

Ede heeft geen afdeling Indentitait Verzet. Ze worden ingevlogen

Maaiveld | 13-05-16 | 17:36

Ede heeft geen afdeling Indentitait Verzet. Ze worden ingevlogen

Maaiveld | 13-05-16 | 17:36

CoJoNes | 13-05-16 | 17:21
Identitair Verzet vind je in bijna alle europese landen. Nederland, Frankrijk Duitsland. Het zijn in ieder geval geen achterlijke rechtse schreeuwers, maar goed opgeleide jongeren die de maatschappij in de gaten houden, zich voorbereiden en, wanneer de dag daar is, in gaan grijpen. En dan zal het nog een hele kunst worden voor de overheden om de geest terug te krijgen in de fles.

Graaf van Egmont | 13-05-16 | 17:33

Gewoon met een grote groep mensen afspreken om het toch te doen. Net als Martin Luther King en Ghandi.

vansuyle.com | 13-05-16 | 17:23

Onvoorstelbaar hoe dit land zichzelf naar de kloten aan het helpen is. Ik ben blij dat mijn overleden echtgenote dit allemaal niet meer hoeft mee te maken.

bft | 13-05-16 | 17:22

Ik vind Identitair Verzet een sympathieke beweging. Het zijn allesbehalve kaalkopjes, Zentgraaff. Identitair verzet is een club jonge mensen die waarden en cultuur van hun land willen behouden. Hun Duitse evenknieën kregen al eens een topic op GS, als ik me niet vergis.
www.youtube.com/watch?v=rPXI6tA31yI
Jammer dat ik te oud ben.

CoJoNes | 13-05-16 | 17:21

Het zijn in Veldhoven niet alleen stenengooiende en brandstichtende moslimtieners die de buurt terroriseren, maar ook de hele gemeenschap daarachter die weet wie de terroristen zijn maar ze niet aangeven.

Waar hebben we dat eerder gezien?

Lewis Lewinsky | 13-05-16 | 17:20

Goh, Widtvoet
dat die nog leeft
geinig

Tobi | 13-05-16 | 17:19

m@rkus | 13-05-16 | 16:37

Een aardig voorbeeld van 'wij zijn slecht'. De schrijver probeert het op zo'n manier te draaien dat niet Marokkanen maar Nederlanders schuldig zijn aan de onrust in de wijk Veldhuizen. Hoe krijgt hij het verzonnen?

Pemberton | 13-05-16 | 17:18

-weggejorist-

maagpilleke | 13-05-16 | 17:14

-weggejorist-

maagpilleke | 13-05-16 | 17:14

-weggejorist-

maagpilleke | 13-05-16 | 17:09

Waarom geen kopjes theedrinken?

meneer Q | 13-05-16 | 17:07

In Ede waren zoveel kazernes. Er wonen dan toch wel een aantal oud-commando's in de wijk die hun skills nog niet verleerd zijn om de raddraaiers op te sporen en in verzekering te stellen.

De finale eindbaas | 13-05-16 | 17:06

-weggejorist-

maagpilleke | 13-05-16 | 16:57

Is een anti-shariapolitie burgerwacht geen optie ?

ja,diedus! | 13-05-16 | 16:55

De echte shit begint denk ik vanaf 06-06-16

Mastermattie | 13-05-16 | 16:55

@malang | 13-05-16 | 16:51
Er zitten/zaten wat vreemde snuiters tussen maar volgens mij valt het verder wel mee.
In andere landen delen ze zelfs soep uit.

Mastermattie | 13-05-16 | 16:54

Je snapt het niet, dat weg met ons, ik in ieder geval niet, wat is er mis met een aantal wakende ogen s'nachts als de politie slaapt?

Flatuleerder | 13-05-16 | 16:54

Wij worden geknecht, verraden, verkocht en vernederd door falende overheden, die alláng vergeten zijn ten dienste van wie zij horen te staan.
-

bisbisbis | 13-05-16 | 16:54

Er zal binnekort wel een Jooperiaanse oplossing komen voor deze kwestie. Ten koste van de autochtone buurtbewoners , dat dan weer wel.

ja,diedus! | 13-05-16 | 16:53

Is toch ook een fout clubje, dat ID-Verzet?

malang | 13-05-16 | 16:51

@m@rkus | 13-05-16 | 16:37
Dat noemen wij hier gewoon downplayen.
Maar houdt gerust uw kop in 't zand.... allah komt 'm vanzelf afhakken zodra 'ie klaar is met de joden en christenen.

Mastermattie | 13-05-16 | 16:50

Ik begrijp het niet.
Waarom is er onvoldoende politie om een paar stenengooiende klepto-, pyro- en marokkanen op te pakken maar wordt zo ongeveer een half peloton klaargezet om een paar betrokken burgers tegen te werken?

Mastermattie | 13-05-16 | 16:48

m@rkus | 13-05-16 | 16:37 Goed stuk , thee drinken met een Marokkaans koekje erbij, schuld van de plaatselijke autochtonen en alles ligt aan iedereen , behalve aan de Marokkanen zelf. Tja , dan ga je wel auto's in de brand steken , buurtbewoners terroriseren en stenen gooien naar journalisten. Mooi genuanceerd stuk dus.

ja,diedus! | 13-05-16 | 16:46

Waar is die 5000 euro boete precies voor? Voor het samenkomen met andere autochtonen? Voor het plegen van geweld tegen allochtonen? Voor het dragen van wapens? Dat eerste lijkt me niet te verbieden, en de andere twee zijn al verboden. Kortom, wat mag er precies niet?

Opslag Medium | 13-05-16 | 16:46

Leipniz | 13-05-16 | 15:39

Waar kan ik mijn bijdrage storten? Zo'n mooie eeuwenoude burgerwacht traditie laten we ons toch niet afnemen door de (wederom foute) orde troepen van de Nederlandse Staat?
Het enige verschil is dat de orde troepen (lees Staat der Nederlanden) nu niet met de Duitsers meelopen maar met de islamieten.

Dit is pure onderdrukking en hier mag je tegen in het verzet komen net als mijn opa deed die nu begraven ligt in Loenen.

oh nee niet weer | 13-05-16 | 16:44

Mastermattie | 13-05-16 | 16:38
Das niet zo een beste datum vrijdag de 13e.

Dr. Frambozenjam | 13-05-16 | 16:43

Nog even en we leven hier tussen enclaves.

mereggie | 13-05-16 | 16:43

@Dr. Frambozenjam | 13-05-16 | 16:36
Vrijdag 13 mei 2016, in (de buurt van) Ede

Mastermattie | 13-05-16 | 16:38

necrosis | 13-05-16 | 16:24
Nee. Wanneer gaat de film in première?

Dr. Frambozenjam | 13-05-16 | 16:36

Deze Marokkaanse relschoppers hebben er een bondgenoot bij. De overheid. Ze zien dit misschien wel als een legitimiteit voor hun wandaden. In iedergeval een steuntje in de rug en een geweldige opsteker voor dit getolereerde tuig. De buurtbewoners zijn nog kwetsbaarder en weerlozer. Verdere optie's voor bedreigde buurtbewoners zijn er niet. Alleen verhuizen . Wat een land.

ja,diedus! | 13-05-16 | 16:31

Het mag duidelijk zijn wat de gedachte hier achter is. Zodra er geweld tussen Marokkanen en Nlders in Ede ontstaat zal dit niet meer in de hand te houden zijn en ook over slaan naar de grote steden. Marokkanen zijn een hechte groep en laten zich niet zomaar door anderen die geweld op hen toepassen de les lezen. Kortom de strategie zal door Den Haag ingegeven zijn om de boel te de-escaleren want angst voor rellen op grote schaal. Nlders zijn op het moment toch (nog) wel in de hand te houden.

cocktailsmaak | 13-05-16 | 16:30

"en de optie "mariniers met knuppels" ook politiek wat gevoelig ligt."

Sinds wanneer is politiek lijdend in een samenleving?, politiek is sturend, niet lijdend

Als het niet werkt, dan werkt het niet, kan het probleem opgelost worden met 'mariniers met knuppels' dan is het hetzelfde verhaal

niemand specifiek | 13-05-16 | 16:29

Ach... dit is natuurlijk ook een gevalletje miscommunicatie, ik denk dat ze bedoelen
iedereen die zich voor 15 mei a.s. aanmeldt
met een slagwapen en bezem krijgt € 5000,-
contant.

Berthe | 13-05-16 | 16:27

@Dr. Frambozenjam | 13-05-16 | 16:14
Ken jij de film 'the Exterminator'?

necrosis | 13-05-16 | 16:24

Het lachen vergaat je als je lang niets mag doen, zie foto, zie Ede.

Crufty | 13-05-16 | 16:21

-weggejorist-

John.Peterson | 13-05-16 | 16:20

Wat us edn burgerwacht? Gewoon op straat lopen is niet verboden. Filmen mag ook. Dus gewoon massaal op straat gaan en ongeregeldheden filmen. Word iemand aangevallen of wordt iemands eigendom bedreigd? Dan mag er opgetreden worden, mits het binnen de proportionele grenzen blijft.

Leffe Blonde | 13-05-16 | 16:14

Hoe heet dat ding ook al weer, iets met WhatsAppbuurtwacht. Is dat geen oplossing voor Ede

Dr. Frambozenjam | 13-05-16 | 16:14

Flatuleerder | 13-05-16 | 15:27
Dat ligt toch (weer eens) heel wat genuanceerder. Als er in Duitsland op de Autobahn een ongeval gebeurt dan hebben automobilisten op de tegengestelde baan vaak de neiging om af te remmen en soms stil te gaan staan, ja zelfs uit te stappen om maar goed te kunnen zien wat er gebeurd is. DAT wordt dus met een stevige boete bestraft, omdat daardoor al weer heel wat ongelukken gebeurd zijn.

bergsbeklimmer | 13-05-16 | 16:13

gelukkig ver van mijn bed. maar als ze hier in mijn dorp agressief over de brug komen dan sla ik ze hoogstpersoonlijk terug.

Mesmer | 13-05-16 | 16:12

@Aantastelijk | 13-05-16 | 16:02 "Brothers of the nights watch"
.
:) En ze hebben maar één agent in functie, en die doet liever wat anders, zo heb ik de indruk. En wie kan mensen verbieden 's nachts hun hondje uit te laten en een praatje met andere hondjesuitlates te maken

ben kokhals | 13-05-16 | 16:10

Ik durf te stellen dat de consul ook niet alleen kwam.

miko | 13-05-16 | 16:09

Lijkt Gouda wel dat Ede

Koeky | 13-05-16 | 16:09

Alweer Ede

Koeky | 13-05-16 | 16:09

Ik neem aan dat tattooboer ook zijn rondjes loopt in Ede??

miko | 13-05-16 | 16:09

De elite heeft gekozen, ze wil een ander volk.
Nederlanders moeten vervangen worden door negers en islamieten.

sprx | 13-05-16 | 16:08

Hmmmm.... de wijk terroriseren = babbeltje met de consul, begrip en wegrennende agenten.
Hardop zeggen dat je je niet comfortabel voelt bij vluchtelingen in je wijk = bezoek van de politie.
Ergens klopt er iets niet. Ergens...

Boer in 020 | 13-05-16 | 16:07

Je zal je tweede wang voor de miljoenmilardste keer toekeren voordat je je eigen lijf en goed mag beschermen, zeker als het islamitisch tuig betreft. Zo rolt namelijk Nederland. Wat een ongelooflijk goed land zijn we toch he?

Ofzo2 | 13-05-16 | 16:06

Etnofascisme schiet al helemaal niet op..

Neut | 13-05-16 | 16:06

In Bukkistan kan het allemaal. Ik geloof dat ze bij Biologie op de scholen hier de ruggengraat ook al niet eens meer bespreken....

BlowingBubbles | 13-05-16 | 16:06

Wat nou zentgraaf?? identitair verzet is ultrarechts?

miko | 13-05-16 | 16:06

Sorry. Ik vind dit vervelende tijden. Ik wil ook niet als ultranationalist weggezet worden. Ik wil me ook niet met Pegida of kaalkopjes associeren. Maar als de overheid en de politie niets doet voor de witman, wat verwacht je dan dat de witman doet?

Barry Hay | 13-05-16 | 16:06

Nu is nog een boete van 5000 euro.
Straks worden ze door het EU-leger terug in hun huizen geslagen.
Ruim baan voor de islam!
Het is maar dat u het weet.

Schietmijmaarlek | 13-05-16 | 16:04

gelukkig mogen sharia-patrouilles nog wel gewoon.

Vogelbeest | 13-05-16 | 16:03

Brothers of the nights watch

Aantastelijk | 13-05-16 | 16:02

@hero_of_heaven | 13-05-16 | 15:57
Nogal ja :)

Crufty | 13-05-16 | 16:02

@Pemberton | 13-05-16 | 15:36
Dat is het, maar die wanhoop komt , denk ik, voort uit laf bestuur. Mooie woorden, geen daden als het die slopers betreft.
Ze wisten er wel 9 op te pakken, maar 'dat waren (toevallig net) niet de brandstichters'. M.a.w.; geen cent komt terug, je ramen of je auto ben jij gewoon kwijt, koop maar een nieuwe van je spaargeld.

Crufty | 13-05-16 | 16:00

Die 5000 euro is voor samenscholing. Dus geen burgerwacht maar als burger goed opletten of 4 mocro tuig jongeren die bijelkaar staan dan ook inderdaad beboet worden als ze blijven staan. Met die 5000 euro boete. Anders gewoon even ophef maken dat de politie nog niet handhaaft.

tweetybird | 13-05-16 | 15:59

Bij de incidenten in Ede kunnen wij Dijkhoff met zijn dikke BMW inzetten, dus de vigilante en mocroterroristas zijn gewaarschuwd.

hovawart | 13-05-16 | 15:58

@Zentgraaff
Linkje?

Chiant | 13-05-16 | 15:58

Ik zag gisteren de burger"vader"van Ede bij Ruktor. De parodieen van Koot en Bie beginnen steeds meer op profetie te lijken. youtu.be/DHhEa-wNgdE

hero_of_heaven | 13-05-16 | 15:57

Flatuleerder | 13-05-16 | 15:27

het klopt gedeeltelijk wat je zegt over die nieuwe wet waar ze in Duitsland mee bezig zijn. maar je mist 1 dingetje. die wet maakt alleen ramptoerisme strafbaar. in duitsland is het verplicht om eerste hulp te verlenen bij een ongeval. wat er helaas nu gebeurd is dat veel mensen stoppen om te filmen / te facebooken wat er is gebeurd maar niet helpen. en puur dit gedrag word strafbaar gemaakt, is in mijn ogen niks mis mee. ramptoerismen dragen niks bij aan een snelle hulp aan het slachtoffer en verhinderen vaak de hulpverleners.

en aantonen dat je geen kijker was lijkt me vrij makkelijk. zorgen dat je het slachtoffer helpt, hulpdiensten bellen valt ook onder eerste hulp verlenen. de locatie zeker en herkenbaar maken ook.

genoeg dingen die je kunt doen, op facebook posten hoe grwuelijk het wel niet is.. dat niet:)

pip | 13-05-16 | 15:55

Ja maaaarrrrr... Blanke Nederlandse burgerwachten is neonazi. Salafistische haatbaard burgerwacht is bewaking van de openbare orde. Totaal iets anders. Of zo.

Stormageddon | 13-05-16 | 15:55

Flatuleerder | 13-05-16 | 15:27

het klopt gedeeltelijk wat je zegt over die nieuwe wet waar ze in Duitsland mee bezig zijn. maar je mist 1 dingetje. die wet maakt alleen ramptoerisme strafbaar. in duitsland is het verplicht om eerste hulp te verlenen bij een ongeval. wat er helaas nu gebeurd is dat veel mensen stoppen om te filmen / te facebooken wat er is gebeurd maar niet helpen. en puur dit gedrag word strafbaar gemaakt, is in mijn ogen niks mis mee. ramptoerismen dragen niks bij aan een snelle hulp aan het slachtoffer en verhinderen vaak de hulpverleners.

en aantonen dat je geen kijker was lijkt me vrij makkelijk. zorgen dat je het slachtoffer helpt, hulpdiensten bellen valt ook onder eerste hulp verlenen. de locatie zeker en herkenbaar maken ook.

genoeg dingen die je kunt doen, op facebook posten hoe grwuelijk het wel niet is.. dat niet:)

pip | 13-05-16 | 15:55

@crankshaft | 13-05-16 | 15:44

Je bedoelt vermoed ik de burgemeester van Weert die tegen alle voorschriften in besloot een gelukszoekersfamilie te laten onderduiken?
Geweldig te zien dat ook plaatselijke overheden niet onontvankelijk zijn voor een gezonde dosis burgerlijke gehoorzaamheid. Alleen jammer dat het altijd om de verkeerde redenen is, de verkeerde bevolkingsgroepen ervan profiteren en de verkeerde historische analogieën worden gebezigd (Anne Frank is nooit ver weg...)

Leipniz | 13-05-16 | 15:54

Nederland, het land van teleurgestelde mensen, maar het probleem ligt in de politieke waanideeën en het multiculturele moeras dat voorheen Holland heette.
Met dit huidige beleid is iedere bewoner een derderangs burger.
Kom je op voor je rechten en bescherm je have en goed, kan nooit strafbaar zijn, daarentegen worden de Veroorzakers Geen Strootje in de weg gelegd door politici, wie er aansprakelijk is, in deze grove vorm van nalatigheid een duidelijke zaak.
succes Pays-Bah, wij vermoeden dat dit slechts het begin van het einde is.

hovawart | 13-05-16 | 15:53

Na 1672 ( nl.wikipedia.org/wiki/Rampjaar_1672 ) is ook 2016 een rampjaar aan het worden: De regering Radeloos, het volk Redeloos en het land reddeloos...

Brulboei_61SB | 13-05-16 | 15:52

@crankshaft | 13-05-16 | 15:44
De burgemeester dient de wet te handhaven (ism de Politie) en kan derhalve de wet niet overtreden (denkt-ie).

Brulboei_61SB | 13-05-16 | 15:49

Ik heb geen burgerwacht nodig. Dat punt was ik jaren geleden al voorbij.

deEerlijkeLeugenaar | 13-05-16 | 15:48

Onmacht.... een machtig woord

Yzord | 13-05-16 | 15:47

Je kan het de Marokkaanse relschoppers trouwens niet kwalijk nemen. In de proloog van "De laatste Zomer van de Rede"- een uitvoerig citaat uit de inspiratiebron van de fundamentalistische revolutie - wordt de gelovige bevrijding beloofd van 'de zinloze vragen, de eindeloze twijfels die uw nachten kwellen en de angsten die uw ingewanden verknopen'. Het geloof is het antigif tegen 'de bacil van de vernielzuchtige bevraging'. Boeken zijn voortaan overbodig, want 'voor alle nieuwsgierigheid en alle dorst naar kennis' is er Het Boek.
Voor de andere dorst is er het theehuis. Als je dat weghaalt, dan krijg je vernielzuchtige 'beschaving'.

El Rico Grande | 13-05-16 | 15:46

"Het weg met ons gaat nog verder. In Duitsland zijn ze bezig met een wet die kijkers bij ongevallen of andere calamiteiten beboet of gevang krijgen.(..)"
@ Flatuleerder | 13-05-16 | 15:27
.
U dacht zeker dat dat alles was..?
Het wordt nog veel en veel erger..!
https://eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-richtlijn-burgers-mogen-worden-gedood-bij-een-oproer-of-opstanddemonstratie-tegen-de-eu-top/

telelezer | 13-05-16 | 15:46

Als Juncker zegt dat minderheden beschermt moeten worden dan wordt dat hier uitgevoerd. Echt verbaasd kan men niet zijn. Dat er geen kastanjes uit het vuur gehaald worden en dat de gehele samenleving nergens beschermt wordt tegen polarisatie interesseert niemand binnen het politiek bestel. Uiteindelijk is alles toch de schuld van de autochtoon.

netniet | 13-05-16 | 15:46

Als Juncker zegt dat minderheden beschermt moeten worden dan wordt dat hier uitgevoerd. Echt verbaasd kan men niet zijn. Dat er geen kastanjes uit het vuur gehaald worden en dat de gehele samenleving nergens beschermt wordt tegen polarisatie interesseert niemand binnen het politiek bestel. Uiteindelijk is alles toch de schuld van de autochtoon.

netniet | 13-05-16 | 15:46

Allemaal volgens Europese richtlijnen. Wij willen leiders die we weg kunnen sturen als ze ons niet goed managen, daar begint het probleem, dat kan bij de EU niet. Binnenkort Brexit.

Tinus Trekveer | 13-05-16 | 15:45

Of komt het omdat de geplaagde burgers van Ede niet gewend zijn om samen te klitten om een punt te maken en dan te gaan rellen en met stenen gooien en auto's in de fik steken enzo. Want dat is het 'verkeerde' signaal wat het gemeentebestuur afgeeft: misdadigers belonen en slachtoffers straffen.

ben kokhals | 13-05-16 | 15:44

"Als de politie het niet aankan, dan komt toch de rijkspolitie."(..)
@ Einde van de Domheid | 13-05-16 | 15:37.
.
De Rijkspolitie is op bevel van Brussel wegbezuinigd door de schandelijke Haagse Apenheul om geld vrij te maken voor nog meer immigranten, die niet in de hand gehouden kunnen worden omdat het geld voor de politie is vrijgemaakt voor nog meer immmigranten, die op hun beurt niet in de hand gehouden kunnen worden omdat het geld voor de politie is vrijgemaakt voor nog meer immmigranten,
enz.
de circel is dus rond

telelezer | 13-05-16 | 15:43

Als je netjes gedraagt word je in Nederland hard aangepakt want lekker makkelijk (iets te verliezen namelijk) maar als je je echt misdraagt kun je lekker lang je gang gaan en word je gepamperd. En dan wil de overheid ook nog respect en gezag. Laat me niet lachen. Alweer een plek in Nederland waar de politie niet meer de baas is en Nederlandse wetten alleen gelden als de (politieke) prijs niet te hoog is. Mooi weer politie.

Nichtsneues | 13-05-16 | 15:43

Je zou bijna denken dat vele politici een bezoekje hebben gehad van een islamitische "jackal". Een bepaalde vorm van lobbyisten, welke er ook niet voor terugdeinzen om desnoods een hele familie om te leggen.

mysteryposter | 13-05-16 | 15:42

Het is duidelijk aan welke kant de gemeente Ede staat.
Allemaal van de verkeerde kant daar.

crankshaft | 13-05-16 | 15:40

-weggejorist-

Leipniz | 13-05-16 | 15:39

Een nachtwacht is een prima cultuurhistorische traditie: Dat wist Capitein Banningh Kock ook al toen hij zich met zijn kompaenen door ene R.van Rijn liet vereeuwigen. Die mannenbroeder die het thans in Ede voor het zeggen heeft schijnt dus geen enkel historisch besef te hebben...

Brulboei_61SB | 13-05-16 | 15:39

Als de politie het niet aankan, dan komt toch de rijkspolitie.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Einde van de Domheid | 13-05-16 | 15:37

Deze jongen zou die lieve jongetjes met een knuppel allemaal de moeder doen. Wolla!

eerstneukendanpraten | 13-05-16 | 15:37

Crufty | 13-05-16 | 15:29

Het is gewoon wanhoop. Er valt niets te verdedigen aan die brandstichtende barbaren dus krijgen de Nederlanders de schuld.
Die tactiek stamt uit het jaar kruik en moet overboord.

Pemberton | 13-05-16 | 15:36

Best wel spijtig dit besluit, een ijsje is met deze temperaturen best lekker.

Onderwegnaarzorgen | 13-05-16 | 15:35

De burgerwacht werd in 1940 ontbonden, toen Nederland bezet was. Dus dit is niets nieuws in Nederland.

Gerard Leeflang | 13-05-16 | 15:32

Wat is democratie toch mooi he? Gütmenschjes en Islam-gekkies mogen wel een burgerwacht vormen, maar als eigen burgers dit willen doen worden ze én voor "ultrarechts" uitgemaakt, én ze krijgen dwangsommen tot €5000 voor hun kiezen.

Weg met ons alsjeblieft… en snel een beetje. Ik zie nog liever dat het land nú terstond naar de knoppen gaat, dan dat we nóg eens 10+ jaar zo door eikelen met die onzin. Maar goed… dit is natuurlijk vragen om 'n steeds grotere kloof tussen de elite en de burger. Want als je niet eens meer op mag komen voor je eigen medemensch (en dus niet voor dat berbertuig wat de boel kort en klein slaat/verkracht, dan is het wachten tot die bom echt een keer barst en de burger wél verhaal komen halen.

… een dag die mij niet snel genoeg kan komen om eerlijk te zijn, want dat gelummel met voorkeursbehandeling voor iedereen die professioneel de slachtofferrol in duikt (islam tuig) heb ik nou wel genoeg van gezien.

kanon0503 | 13-05-16 | 15:32

"Desondanks is de gemeente niet blij met de geboden hulp... trekt een boete van €5000..."
.
Maar de politie helpt ook niet. Vraag POW maar. Moeten de mensen van Ede dan dat hele gemeentebestuur maar naar huis sturen en vervangen met een ander en beter gemeentebestuur?

ben kokhals | 13-05-16 | 15:32

Flatuleerder | 13-05-16 | 15:27

Door te helpen?

Linksmiddenrechts | 13-05-16 | 15:31

Ede is gevallen. Is gelukkig ver van hier.

RickTheDick | 13-05-16 | 15:30

Och och, de politiek probeert het zo hard om vooral de tere mekka zieltjes niet te krenken, dat het voornamelijk lachwekkend wordt. De theehuismensjes zullen het prachtig vinden... Maar ze zijn zich er niet van bewust dat het onderdrukken van burgerinitiatieven uiteindelijk averechts werkt.

Bill Cosby | 13-05-16 | 15:29

@Pemberton | 13-05-16 | 15:26
Een paar boetes incasseren bij de autochtoon die zichzelf en bezit wil beschermen, en het ingegooide ramen en schade aan het nieuwe buurthuis is al afbetaalt!

Crufty | 13-05-16 | 15:29

Anders een wervingsfonds openen hiervoor!

Lijkt me toch niet een ideale oplossing wat er voorgesteld wordt. Tijd van theedrinken is voorbij zo blijkt!!

DeutschlandUberAlles | 13-05-16 | 15:29

Het verschil is herr aarsloch aus den hagistan bekent kleur,uh geloof die is een islamiet,en in ede zit een burgervader die de weg compleet kwijt is en vindt weg met ons toch wel beter voor het alochtone gedachtengoed dus burgers/nederlanders uit ede bek houden hoe vaak moet dat nog gezegt worden

bruinerat | 13-05-16 | 15:28

Het weg met ons gaat nog verder.
In Duitsland zijn ze bezig met een wet die kijkers bij ongevallen of andere calamiteiten beboet of gevang krijgen.
Dus binnenkort kermende slachtoffers niet meer helpen maar wegwezen, want hoe toon je aan dat je geen kijker was.

Flatuleerder | 13-05-16 | 15:27

Het wordt gezien als 'provocatie', als je jezelf wilt verdedigen. Ondertussen reed die politie hard weg, ze hebben dan wel 'sorry' gezegd, en het eeuwige verweer; 'gevalletje miscommunicatie'.
Je vraagt je af hoeveel je mis kunt communiceren aan; Journaliste krijgt stenen naar hoofd, komt u even? Om vervolgens weg te rijden als ze dan een vraag wil stellen.
Maar goed heel Powned zag dat dat goed opgelost was, met veel lof voor de diender die 'miscommunicatie en sorry' in de mond nam, dus ik zal er wel ver naast zitten.
Gelukkig zal de politie dus hard ingrijpen tegen de burgerwacht, dat hebben ze wél duidelijk weten te communiceren naar de buitenwereld.
Ze gaan vooruit.

Crufty | 13-05-16 | 15:27

5000 euro boete? De autoriteiten laten wel heel erg merken aan de kant te staan van die theehuis-tokkies.

Pemberton | 13-05-16 | 15:26

Opvallend dat de politie blijkbaar wel wil en kan optreden tegens autochtone Nederlanders maar de Marokkaanse relschoppers ongemoeid laat.

El Rico Grande | 13-05-16 | 15:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken