Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asscher (PvdA) is een islamofobe nationalist

lololololololohaat.jpgHier heeft Lolo dus een handje vol van hè. Doorgaans, tijdens een incident-vrije periode, is-ie Job Cohens ideale schoonzoon. Maar er hoeft maar íéts te gebeuren of hij staat kolen te scheppen in de Lolomotief naar het Oosten, alsof z'n leven ervan afhangt. Dat deed de PvdKroonprins tijdens Keulen, en nu doet-ie het weer. Lees, huiver, en boycot het neo-fascisme. "Het is aan de gemeente Ede en aan de Nationale Politie om orde en gezag te herstellen." Misselijk, weet je wie zijn Nationale Politie er ook toe op riep orde en gezag te herstellen? Moeten we dat echt uitgerekend aan jou uitleggen? "Jongeren die zich misdragen moeten streng worden aangepakt op basis van de Nederlandse wet. Geen ruimte voor tuig." "Tuig". En dit, is dus precies hoe het begint. De dehumanisering van één enkele bevolkingsgroep, die bovendien al zo weinig heeft. Als Lolo hier iets aantoont, is het wel het regelrechte gelijk van gerenomeerd academicus Martijn de Koning, die overtuigend en sluitend aan wist te tonen dat islamofobie wel degelijk racistisch is. "De Marokkaanse consul heeft niets te zoeken in Ede. Tot die conclusie komt het kabinet, valt op te maken uit de reactie van minister Asscher (Integratie) op de recente onrust in de Gelderse plaats." Asscher kan zijn oikofiele minachtig voor de vertegenwoordigers van exotische culturen nauwelijks bedwingen. Maar hoeveel Marokkaanse vrienden heb jij eigenlijk Lolo? Pas dan mag je er iets over zeggen. Wees hem toch maar dankbaar. Lolo toont namelijk andermaal het guur-rechtse klimaat aan dat jongens geen keus laat zich middels geweld tegen hun sociale onrecht te verzetten.

Reaguursels

Inloggen

1492 had een reden.

Takki Yah | 10-05-16 | 20:36

Het stuk van De Koning gelezen, vond het gel*l, maar dit is wel een heel slecht stukje sarcasme daarop. Qua niet leuk, plank missen en leuterkoek.

Bicycle_Repairman | 10-05-16 | 18:37

@eerstneukendanpraten | 10-05-16 | 09:19

1) Door alle ellende die ze veroorzaken onstaat er een beetje verbroedering tussen mensen die trots zijn op hun land en die gezamelijk willen werken aan een betere toekomst voor iedereen.
...
Tja verder dan dat kom ik niet, en het is natuurlijk een beetje zo'n argument van: Ik sla mijn voorraam in met een hamer omdat het glas tussen mijn voeten zo'n mooi geluid geeft...

peterdh | 10-05-16 | 17:53

Dus die Marokkaanse consul bood hulp aan om de Nederlandse jongeren te helpen. Hoe dom kan zo'n Asscher zijn. Ik ga nu echt op de niet democratisch opgezette partij PVV stemmen. Met dit soort struisvogelgedrag dwingt de zogenaamd democratische partij PvdA mij geheel ondemocratisch te worden. Idem voor die CDA dominee dame tijdens Buitenhof afgelopen zondag. Legt Aerts uit dat de PVV zaken op de agenda plaatst die leven bij de mensen, en stelt Brenninkmeijer dat politieke partijen niet alleen moeten zenden maar beter kunnen luisteren, eindigt ze weer met een preek en keek er nog triomfantelijk bij ook: www.npo.nl/buitenhof/08-05-2016/VPWON_...

archeopterix | 10-05-16 | 17:52

Het echte probleem zit in Den Haag en hier moeten we zo snel mogelijk vanaf dan volgt de rest vanzelf gv....

mondkapje | 10-05-16 | 16:31

Verwarrend stuk. Doe mij maar gewoon een heldere tekst zonder dubbele en driedubbele bodems. Het is al erg genoeg dat het NOS-journaal, Nieuwsuur en dergelijke een soort satire zijn geworden met hun politiek gekleurde berichten. Daar moet ik ook al met een soort decoder naar kijken en luisteren om de feiten te ontrafelen.

Dr. Snoepjes | 10-05-16 | 15:56

WirMachenMusik | 10-05-16 | 15:54
Ergo: Cui bono?

WirMachenMusik | 10-05-16 | 15:56

Telegraaf:
"Volgens Asscher gaat het hier niet om een probleem dat specifiek om jongeren met een Marokkaanse achtergrond draait."
-----
Hiermee wordt mijn vermoeden dat Asscher zoals eerder ook al Cohen, en eigenlijk de hele PvdA, niet echt geinteresseerd zijn in effectieve oplossingen voor integratie-problemen met moslims. Waarschijnlijk zelfs in tegendeel.
Kunnen de discussies hierover dus beter geconcentreerd worden op de motivaties die ten grondslag liggen aan deze houding. Q

WirMachenMusik | 10-05-16 | 15:54

@Mannes: "Humor is een vak op zich. In dit geval dus niet gelukt."
Humor is context gevoelig. Zou me niets verbazen als blokjes hiervan straks 1 op 1 buiten context gequote gaan worden op bijvoorbeeld Joop, met de melding dat "zelfs Geenstijl het te ver vind gaan" oid. De gemiddelde reaguurder met meer dan 3 werkende cellen in de grijze massa weet wel beter. Ik zelf kan de grap er wel van inzien.

Noem het beestje wat het is. De problemen met de Berbers hier zijn cultureel. In de Marokkaanse samenleving doet de staat zijn steentje bijdragen aan opvoeding. Hier ligt de verantwoordelijkheid daarvoor volledig bij de ouders - die dat vertikten waardoor de generatie die hier opgegroeid is, geen besef van verantwoordelijkheid heeft en denkt met alles weg te kunnen komen. Een hardhandige aanpak -is- de correcte, en cultureel gezien, wat er verwacht wordt door hen.

Aetje | 10-05-16 | 15:53

Waarom mag de politie in Marokko wel meppen en hier niet? Als zelfs de Marokkanen inzien dat dit de enige weg is om ze respect bij te brengen, zou ik zeggen ook hier direct invoeren. En dat three strikes is out idee bevalt me ook wel. Twee strikes mag ook...

pete1023 | 10-05-16 | 15:03

-weggejorist-

sleevevu | 10-05-16 | 14:17

Ja, als je het zo stelt... Dan wordt het bijna aantrekkelijk om op de PvdA te gaan stemmen, Spartacus. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Stormageddon | 10-05-16 | 13:56

eerstneukendanpraten | 10-05-16 | 10:09
Maar voelt hij zich ook een Duitser? Hebben ze in Duitsland ook problemen met stageplekken? Vragen, vragen...

BlowingBubbles | 10-05-16 | 13:07

Kamervraag | 10-05-16 | 09:33
Kom, vertelt u dat verhaal van die schoonzoon nog eens? Wat was daar ook alweer precies mee?

BlowingBubbles | 10-05-16 | 13:05

F. von Zeikhoven | 10-05-16 | 12:17
Het probleem is dat het zonder die Marokkaanse bobo dus kennelijk niet meer lukt het tuig onder controle te houden. Wat voor signaal geeft dat af!?

BlowingBubbles | 10-05-16 | 13:02

LOL... Satire van de bovenste politieke plank.

Goedzo | 10-05-16 | 12:28

Gezien de normale opvattingen van Geen Stijl is het artikel als satire bedoeld, maar dat zal niet voor iedereen zo overkomen. Zo is de opmerking over de Nationale Politie buiten proportie. Humor is een vak op zich. In dit geval dus niet gelukt.

Mannes | 10-05-16 | 12:21

Ik snap trouwens niet wat het probleem met dat die Marokkaanse bobo even in Ede orde op zaken komt stellen onder die gasten. Het werkt toch?

F. von Zeikhoven | 10-05-16 | 12:17

Asscher, in de periode dat ie nog bij gemeente amsterdam zat maakte ze daar er ook al een potje van. Nog steeds eigenlijk, het houdt gewoon niet op.

www.deklantinbeeld.nl/2016/05/gemeente...

Anoguurder | 10-05-16 | 12:13

Road to serfdom | 10-05-16 | 09:42

Ja, en erger mij weer dood.
Een Beierse minister wist net te vertellen : Hij ZOU (!) Allah Akbar hebben geschreeuwd, maar dat is niet zeker (!) ,
Het is een Duitser , en herhaalt nog eens, het is een Duitser .......

En of het een aanslag was is niet zeker.(!)

Ze leren het nooit. Zucht .

edelweiss | 10-05-16 | 12:11

Als de burgemeester niet een CDA-oen was geweest maar een PvdA-oen dan had je Asscher niet gehoord. Nu is het lekker *kuch* gratuit scoren.

Rest In Privacy | 10-05-16 | 12:11

Is die uitbater van die theetent nou al aangepakt? Die was toch ook aan het opruien geslagen? In 1987 had je in Oud-Beijerland café Rustburg. Toen de burgemeester vond dat die voortaan om 02:00 dicht moest in het weekend, stuurde de eigenaar het herrieschoppende deel van z'n klanten midden in de nacht naar de burgemeesterswoning elders in het dorp. In die tijd was er welgeteld één Fins probleemgezin in het hele dorp van 20.000 zielen, en die waren niet bij die oploop. Anders was het natuurlijk vast ook een Marokkanen-probeem geweest. Horeca-ondernemers die tegen overheidsbesluiten gaan lopen intimideren via vaste klanten is in de provincie geen nieuw fenomeen. Daar heb je dus eauk niet persé Finnen voor nodig...

F. von Zeikhoven | 10-05-16 | 12:10

me,myself and IK | 10-05-16 | 09:50

Asscher hoeft niet weg te kijken want hij heeft een plaat beton voor zijn hoofd....

knerf | 10-05-16 | 11:53

Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20

Dus als Britse hooligans zich gaan misdragen tijdens het komende EK laten we dat "Britse" ook maar weg in de berichtgeving?
Ook dus geen "Marokkaanse meisjes doen het goed op het HBO" meer neem ik aan?

knerf | 10-05-16 | 11:50

Er zijn vandaag alweer doden en gewonden gevallen die op het conto van de Eu en Eurofiele immigratie- en islamiseringspolitiek kunnen worden bijgeschreven.
.
Hoeveel bloed zou de gemiddelde fatsoensstemmer inmiddels aan zijn of haar handen hebben?
.
En zullen ze ooit minder bloed aan hun handen willen?

Parel van het Zuiden | 10-05-16 | 11:02

@ zwarte_weduwe | 10-05-16 | 10:54
Goed gezegd
+1

telelezer | 10-05-16 | 10:57

Asscher is PvdA-er en alleen daarom al niet seriues te nemen. Next.

BlowingBubbles | 10-05-16 | 10:57

Ze zijn weer bezig
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/buitenland/25761198/__Terreuraanslag_in_Beieren__.html

telelezer | 10-05-16 | 10:56

Iemand die bang is voor tijgers heeft een punt. Tijgers zijn namelijk eng.
Dus begrijp ik niet waarom er nog steeds wordt gesproken van islamofobie. Een fobie is een ONGEGRONDE angst. Het is helemaal niet raar dat mensen bang zijn voor de islam en al het volk dat zich daarmee associeert.

En maar korans uitdelen met koningsdag...

zwarte_weduwe | 10-05-16 | 10:54

@MarcS | 10-05-16 | 10:25
Goed hé. sterk reaguursel van je ook.

simplie | 10-05-16 | 10:51

Asscher, de banenschepper en Islam / moslimwijk opbouwer. Het eerste lukt hem nog steeds niet, in het tweede blinkt die uit. Laffe, zwakke PvdA minister.

Goedverdoemme | 10-05-16 | 10:48

ristretto | 10-05-16 | 10:09

Heb een donkerbruin vermoeden dat hij het ook nog voor de volle 100% meent.

eerstneukendanpraten | 10-05-16 | 10:35

Goed stukkie. Een klap met de vuist vanaf de linkse hoek op de kin van Asscher.. De verdraaiing in dit stukkie als een spiegel die voorgehouden wordt!! Lol.

Dr. Frambozenjam | 10-05-16 | 10:34

De goedkoopste oplossing, gemeente Ede? Huur een legertje prostituees in. Een theehuis, laat me niet lachen. Een gesubsidieerd bordeel, dat is wat jullie nodig hebben.

Snoodkapje | 10-05-16 | 10:30

@simplie | 10-05-16 | 10:18 - fijn als mensen een passende Nick kiezen.

MarcS | 10-05-16 | 10:25

@Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20
In Israel werkt racial profiling verschrikkelijk goed. Want de onruststokers hebben toch vaak allemaal dezelfde afkomst. En dan kan je veel leed voorkomen. En je kan dan de diepte zoeken van de oorzaak.

Mark_D_NL | 10-05-16 | 10:24

Asscher was zeker net wakker. Hij had het weer over een kleine minderheid, die de rellen veroorzaakt.

dickg | 10-05-16 | 10:24

Indoneesje | 10-05-16 | 09:34
Hij spreekt niet met gespleten tong. Het is een doorzichtige poging om de kool en de geit te sparen, met de nadruk op de geit. De consul kwam volgens hem louter "uit belangstelling" even langs, want, zo luidt de kromme redenering, het kan en mag niet zo zijn dat hier een probleem speelt dat de plaatselijke Marokkaanse gemeenschap betreft. Terwijl wij allen weten dat dit wel degelijk het geval is. Dat gesloten theehuis was geen gelegenheid waar dagelijks de successen van het multiculturalisme werden bejubeld.
Het mógen van Asscher geen Marokkaanse jongeren zijn.

Schoorsteenveger | 10-05-16 | 10:22

@Mr_Pikibelly | 10-05-16 | 10:17
Had er allang moeten zijn, mijns inziens.

simplie | 10-05-16 | 10:22

Niks mis mee om mensen te veroordelen op basis van gedrag en niet zoals hier op basis van afkomst.
Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20
Maak mij nie uit waar ze vandaan komen als ze maar weer naar huis gaan nederland is al naar de klote genoeg heb niks met racisme te maken alsof morroko het goed zou vinden als wij het boeltje daar gaan koloniseren.

Sjonie01 | 10-05-16 | 10:20

Vraagje? Lolo? Nooit iets van vernomen? Opeens hot nieuws... wie is Lolo???

HdJ& | 10-05-16 | 10:19

Spartacus wat wil je nou eigenlijk zeggen met dit stukje aanelkaargeplakte letters? Dat het gedrag van die kansenparels OK is!?!
Deze zin mag je me ook uitleggen;
Lolo toont namelijk andermaal het guur-rechtse klimaat aan dat jongens geen keus laat zich middels geweld tegen hun sociale onrecht te verzetten. Dus dan is het OK!?! Wat wil je nou eigenlijk zeggen.

simplie | 10-05-16 | 10:18

Dan maar een burger initiatief? Een eigen militie opzetten om te zorgen dat zaken wel gebeuren die moeten gebeuren om de politie te ondersteunen? Ga zo door en kijk dan niet raar op als het gebeurt t.z.t.

Mr_Pikibelly | 10-05-16 | 10:17

@malang | 10-05-16 | 10:11
Nee, en ook nog steeds geen topic over Biarritz.

Mark_D_NL | 10-05-16 | 10:17

@malang | 10-05-16 | 10:11
In de media zal dit klein gehouden worden omdat het gaat om een eenling in een kleine plaats op een klein station, met slechts 1 dode.

deraderendraaien | 10-05-16 | 10:16

Misschien tijd voor een soort 'three strikes out' systeem voor dubbelpaspoortvolk, bij overtreding 3 de schaar in je NL paspoort en enkele reis land v herkomst.

GKH90 | 10-05-16 | 10:15

Wie is Lolo?

dysdiadochokinese | 10-05-16 | 10:13

-weggejorist-

malang | 10-05-16 | 10:11

OW wacht, porcomiseria,
Het is vandaag sarcasmedag!

Het voorlopige hoogtepunt:

"Niks mis mee om mensen te veroordelen op basis van gedrag en niet zoals hier op basis van afkomst.
Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20"

ristretto | 10-05-16 | 10:09


me,myself and IK | 10-05-16 | 10:00

De man heeft God zij dank de Duitse nationaliteit, je moet er toch niet aan denken dat het een pas gearriveerde apotheker uit Aleppo zou zijn...

eerstneukendanpraten | 10-05-16 | 10:09

Een islamismefobie is een gezond iets.
Islam als religie neerpinnen als (straat)terroristisch gedrag blijft vermoeiend.
Is het zo moelijk om die 2 zaken te onderscheiden?

Einde van de Domheid | 10-05-16 | 10:06

Een blanke man, die alleen maar banden prikt, daarentegen, wordt met man en macht uitgerookt. Dat is ook discriminatie.

watergeus | 10-05-16 | 10:06

Ze hebben ook al geen banen door de racistische blanke duivel. En nu komt er ook nog eens zo'n xenofobe asscher overheen. Wat erg voor die arme arme jongens.

trenthopper | 10-05-16 | 10:06

Ik heb begrepen dat de lieverds wel al een nieuwe samenkomst locatie hebben gekregen in een prachtig nieuw gebouw, maar dat de club Veluwe slopers daar geen genoegen mee nemen omdat ze dan niet in het centrum (van de aandacht waarschijnlijk)zitten.
Dus zijn ze maar ook maar vast begonnen met het in gooien van de ramen van hun nieuw toegewezen optrekje.

deraderendraaien | 10-05-16 | 10:05

Volgens mij hoorde ik Peter Breedveld klaarkomen.

Lagonda | 10-05-16 | 09:58

Quote > Als Lolo hier iets aantoont, is het wel het regelrechte gelijk van gerenomeerd academicus Martijn de Koning, die overtuigend en sluitend aan wist te tonen dat islamofobie wel degelijk racistisch is < einde Quote.
Knap dat de 'slimste' mensen de moslim als ras bestempelen. Hier een linkje voor onze academische (veelal autistische) medemench. www.woordenboeken.nu/betekenis/nl/ras
Juist door dit soort gebrabbel en door eigen morele invulling van een problematiek door een hoog opgeleide idioot, word de politiek verblind.
De tijd van Volksvertegenwoordiging is al lang voorbij.
Lang Leve gs, voor de mogelijkheid tot een verzet, al is het in woord of geschrift.

NB-Stb | 10-05-16 | 09:57

@Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20
Het gaat niet om afkomst maar om afscheid.

Mastermattie | 10-05-16 | 09:55

Asscher valt door de mand; de terroristen zijn geen Marokkanen, maar Nederlanders en de Marokkaanse gemeenschap die een tocht loopt zijn dan weer wel Marokkanen.
Slecht = Nederlander, goed = Marokkaan.
Faalhaas Asscher!

Maria.1 | 10-05-16 | 09:55

Gevangenis huren in Marokko en daar het berbers tuig opsluiten . Hatsikidee, iedereen tevree.

dogbitedog | 10-05-16 | 09:54

Het maakt me geen bal uit welke etnische achtergrond dat tuig heeft. Zijn hier geboren dus gewoon nederlanders. Maar veel van hun ouders hebben ondertussen wel enorm gefaald in de opvoeding. Dan is er een demonstratie van bezorgde ouders en andere betrokkenen, eerste wat ik hoor van ze is het geen Marrokaans probleem is... Zucht. Nog steeds in de ontkenningsfase.

Hiesjes | 10-05-16 | 09:54

Ik snap het niet. Als dit met mijn auto zou gebeuren zou ik al hun huizen in de fik zetten... Gewoon allemaal stuk voor stuk .Ik zou helemaal flippen.. Wat een slappe hap daar in Ede.

Kim-Jung-Un | 10-05-16 | 09:53

De correcten onder ons zijn een doodlopende steeg ingelopen. Zo verklaarde Ahmed Marcouch onlangs op tv dat we wat er in Ede gebeurt vooral niét moeten zien als een 'marokkanenprobleem'. Maar hij beweerde tegelijkertijd dat de politie te weinig mensen van marokkaanse afkomst in dienst heeft en dus "aanloopt tegen een taal-en cultuurbarrière"... Toch knap hoe een politicus zichzelf in een paar zinnen vast kan l@llen...

Zenzeo | 10-05-16 | 09:53

-weggejorist-

Zult-eter | 10-05-16 | 09:52

Als dit kabinet ballen had was allang het leger naar Ede gestuurd. Niet voor geweld, maar gewoon om jongetjes met amper haar op hun ballen te laten zien wie hier in NL de baas is.
De burgemeester van Ede moet gewoon uit zijn ambt gezet worden. Slappe lul die 99% van zijn inwoners in de steek laat.

LJBrinkhorst | 10-05-16 | 09:51

Indoneesje | 10-05-16 | 09:34
Hij zegt helemaal geen harde woorden, quote uit de Telegraaf:
"Volgens Asscher gaat het hier niet om een probleem dat specifiek om jongeren met een Marokkaanse achtergrond draait."
Hij blijft gewoon keihard volharden in wegkijken!

me,myself and IK | 10-05-16 | 09:50

asscher: het bewijs dat het Stockholmsyndroom zelfs corruptici aantast.

pennestront | 10-05-16 | 09:48

Raakte ik toch bijna in de war....

dikkebier3lul | 10-05-16 | 09:48

Mocro? Op afkomst? Waarom blijf je constant op je eigen afkomst hameren? Om begrip te kweken of om te laten zien dat het zo erg niet is. Spreek je dan als Nederlander uit. Maar jouw koning heet geen Willem Alexander toch? Mijn koning ook niet als Republikein, maar dat is een ander verhaal.

Goed. Ademhalen. Tien tellen. Klankschaal. Tsjing!

Beste Mocro, als iemand die aangeeft louter op gedrag te willen beoordelen.
Hoe denk jij over het gedrag van de jongeren in Ede?

ristretto | 10-05-16 | 09:47

Veldhuizen = Molenbeek. Zo zit het, Asscher. Zoals moordenaar Salah Abdeslam maanden kon verblijven in Molenbeek zonder dat de andere moslims dit vertelden aan de politie, zo kunnen de stenengooiers en autopyromanen in Veldhuizen zijn zonder dat de andere moslims dit vertellen aan de politie.

Lewis Lewinsky | 10-05-16 | 09:46

asscher
marokkanen
.
Minder
Minder
Minder
!

pennestront | 10-05-16 | 09:46

Niks mis mee om mensen te veroordelen op basis van gedrag en niet zoals hier op basis van afkomst.

Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20

Laten gedrag en afkomst ondertussen wel heel erg door elkaar zijn gaan lopen....
Als je de problemen in Ede hoort, denk je niet, die Chinese kwajongens ook altijd weer, of wat een belhamels die Jan, Kees en Maarten.
Of , dat zullen wel weer die protestanten zijn.

Je denkt meteen maar 1 ding, en dat klopt dan ook meteen weer.
Of bij een liquidatie in Amsterdam, klopt ook nagenoeg altijd.
Of bij....
Of
Of....
Die enkele niet-agressieve, beschaafde Marokkaan (niet-verrotte appel zeg maar) die er vast wel is in Nederland, krijgt het steeds zwaarder in die door en door verrotte mand met fruit.

Nuchternederland | 10-05-16 | 09:46

Alsof de politieke top van Ede die consul daar uitnodigt zonder medeweten van hun partijtop-vriendjes in Den Haag. Asscher is echt niet verrast hierdoor, en binnenskamers geeft het kabinet hier gewoon haar zegen aan, zolang het maar stilletjes en buiten de media plaatsvind.

Gelul voor de bühne dus.

F#ckingAwesome | 10-05-16 | 09:45

Lolo riep zijn islamvriendjes zelf op om te vechten voor hun vrijheid.

neemjemoederindemali | 10-05-16 | 09:45

Asscher: Moor naar mijne woorden maar zie niet naar mijne werken......

Dr mabuse | 10-05-16 | 09:43

Schoorsteenveger | 10-05-16 | 09:30
Die Asscher wil niet stigmatiseren maar doet dat juist toch, net als een 'expert' in het jeugdjournaal de aanslagen in Brussel toeschreef aan het feit dat de die aanslag was gepleegd door mensen die geen baan kunnen vinden. Alsof in iedere werkloze een terrorist schuilt. Knettergek die wegkijkers.

me,myself and IK | 10-05-16 | 09:42

Ondertussen in Duitsland weer een uiting van de religie van de vrede, opnieuw een station als plaats delict.

Road to serfdom | 10-05-16 | 09:42

@Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20
Ruim de helft van de marokkaanse jongens is al met politie of justitie in aanraking geweest. Dan mag je best wel gaan generaliseren

sinar2 | 10-05-16 | 09:39

Maandagmorgenstukje.

wilderst | 10-05-16 | 09:37

Even TIJDELIJK voor de komende verkiezingen flink doen
en als de buit binnen is
kunnen wij (Nederlanders) voor 4 jaren weer allemaal de tering krijgen.

meneer Q | 10-05-16 | 09:36

Asscher geciteerd door GeenStijl: "Jongeren die zich misdragen moeten streng worden aangepakt op basis van de Nederlandse wet. Geen ruimte voor tuig."

Asscher solliciteert naar autobranden. Vele duizenden auto's gingen in Parijs in vlammen op toen Sarkozy protesterende noord-afrikaanse jongeren als "racaille" betitelde. "Tuig" dus.

Dr. Dr. Bartholdy | 10-05-16 | 09:34

Asscher spreekt met gespleten tong, net als de rest van de PvdA. Voor de bühne vooral harde woorden spreken achter de gordijntjes vooral damage control doen. Asscher zit vaak vuistdiep in allerlei vage allochtone groepjes, projecten en stichtingen. Asscher is niets anders dan een slappe vaatdoek en heeft niets geleerd van zijn voorouders.

Indoneesje | 10-05-16 | 09:34

Gelukkig hebben ze bij de PvdA nog Aboutaleb achter de hand. De staatsmedia zal hem uitspelen als de redder van NL
En liever geen woord over de verplichte moslim schoonzoon. Dat dient het gepeupel niet te weten. Aboutaleb is immers een opgelegde knuffel Marokkaan. Een goed alternatief voor Asscher. Dit diamantje heeft zijn beste tijd gehad.

Kamervraag | 10-05-16 | 09:33

-weggejorist-

RoBD=Skullfucker | 10-05-16 | 09:33

jemagookniksmeer | 10-05-16 | 09:30
Hij praat guurlinkse taal.

Schoorsteenveger | 10-05-16 | 09:32

Spartacus = held
Bij deze dit item voorgedragen als beste sarcastische, ironische journalistieke stuk van 2015, 2016 en 2017.
Geweldig begin vd dag, dank!!!!

RoBD=Skullfucker | 10-05-16 | 09:31

Nou, dat is ook niet aardig. Praat een links politicus een keer dezelfde guurrechtse taal als populistisch PVV haatblog geenstijl, krijgt-ie alsnog de wind van voren.

jemagookniksmeer | 10-05-16 | 09:30

He Asscher, ik wil niet dat mijn oer Hollandse zoon in diezelfde leeftijdsklasse als dat Marokkaans Tuig door het regentenvolk onder dezelfde noemer van Nederlandse jeugd wordt geschaard. Het zijn Marokkaanse jongeren ( dat is hun eigen boodschap tenslotte) met een Nl paspoort die moedwillig de autochtone samenleving aanvalt omdat het theehuis van Marocs niet meer toegankelijk is wegens sloop. Dat Theehuis is bevolkt geweest met Maroc jeugd die willens en wetens zich buiten de Nl samenleving zet. Zijn er overigens ook autoo's in de fik gegaan van de eigen Marocbewoners?

fikkieblijf! | 10-05-16 | 09:30

Je moet niet uit de context lichten, Spartacus. Die gluiperd doet er juist alles aan om een Marokkanen-problem on te katten naar een Nederlanders-probleem:
"Laat niet het beeld ontstaan dat we de regels zelf niet handhaven of dat dit alleen Marokkanen zijn. Het zijn Nederlanders.”
Hij doet er alles aan om een hem niet welgevallige beeldvorming te vervangen door een andere hem wél welgevallige beeldvorming. Tuig kan nooit Marokkaans tuig zijn, moet Nederlands tuig zijn, tuig dat het met name verpest ’voor Nederlands Marokkaanse jongeren die zo vaak worden afgewezen bij een sollicitatie en dit niet verdiend hebben’.
Het betreft hier, aldus Asscher, Nederlands tuig dat het verpest voor Marokkaanse jongeren. De Marokkaanse jongeren zijn de echte slachtoffers.

Schoorsteenveger | 10-05-16 | 09:30

Ethniesgch monopolie. Duidelijk. Ik ga aangifte doen.

Rest In Privacy | 10-05-16 | 09:28

De Marokkanse politie mag slaan naar eigen inzicht met de lange lat.
En ze hebben allemaal een machinegeweer.
Marokko heeft een gemiddeld IQ van 85. Ik denk dat geweld het enige is wat ze begrijpen.

Vogelbeest | 10-05-16 | 09:27

@Koning Willy | 10-05-16 | 09:22

Ik voelde mij ook enigszins genoodzaakt het te benadrukken. Doorgaans print ik het in blauw, zodat het voor de neutrale lezer ook duidelijk is, maar wellicht dat we in html de [sarcasm] [/sarcasm] operators kunnen introduceren.

B0kito | 10-05-16 | 09:26

@Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20
Jammer voor jou veroorzaken mensen met een bepaalde afkomst meer overlast dan andere mensen.
Feiten liegen niet!

necrosis | 10-05-16 | 09:26

Asscher? Nooit van gehoord.

duitse herder | 10-05-16 | 09:26

helemaal in lijn van de huidige politiek, geen daden maar woorden. Dat zal ze leren!

me,myself and IK | 10-05-16 | 09:25

Deze man is een grotere bedreiging voor Nederland dan Anton Mussert ooit geweest is. En dat is op zich best knap.

Dayak | 10-05-16 | 09:24

@Mastermattie | 10-05-16 | 09:22
Hmm, volgens mij is m'n toetsenbord nog niet hemaal wakker.
Anyway, Lolo moest z'n plasje nog even over de situatie doen.

Mastermattie | 10-05-16 | 09:24

Asscher = PvdA.
Need I say more?

necrosis | 10-05-16 | 09:23

Oh, Asscher moet ook z'n pasje nog even de situatie doen.
Het is wél jouw partij welke hier hoofdverantwoordelijk voor is, Lodewijk.
Dus in plaats van een beetje slap oreren, kun je jouw maatjes beter even grondig de les lezen.

Maar goed, je moet toch wat als je nog maar acht stoeltjes waard bent.

Mastermattie | 10-05-16 | 09:22

Grappig stuk. Jammer dat sarcasme bij 80% van de mensen niet als zodanig aankomt.

Koning Willy | 10-05-16 | 09:22

Niks mis mee om mensen te veroordelen op basis van gedrag en niet zoals hier op basis van afkomst.

Mocro2897 | 10-05-16 | 09:20

Ooooohhhh, my favourite -asm, Sarcasm!

B0kito | 10-05-16 | 09:20

Kan iemand drie positieve aspecten noemen van de massale import van dit soort kansenmensen? Nou, twee dan!

eerstneukendanpraten | 10-05-16 | 09:19

Zozo het kabinet is "tot een conclusie gekomen" dat is op zich al nieuwswaardig.

Dutchbeaurouge | 10-05-16 | 09:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken