Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Telegraaf maakt heersende Ebru en Erdo Special

erdogorilla.png In de categorie 'zinnen die je niet zo vaak meer leest': De Telegraaf snapt het. Helemaal. De grootste krant van Nederland opent deze maandag na het weekend ervoor met een Ebru Umar Special. Alles komt uit de kast. Zowel Rutte als Erdogan get their teeth kicked in. Op de voorpagina een fijne spijker kop cartoon van de Turkse vriend van Tusk, die als een Europese vrijheden verpletterende Erdogorilla wordt afgebeeld. Hoofdredactioneel commentaar onder de kop 'Turkse Poetin', waarin Bert Koenders 'tenenkrommend laf' wordt genoemd. Een openingsartikel op de 2 en 3 over de ontluisterend hoge aantallen Nederturken die dictator Erdogan steunen. Een pagina vol vlammende reacties van columnisten van de krant, waarin de kool en de geitenneuker niet worden gespaard. Leon de Winter: "Ebru maakt twee dingen ongewild duidelijk: Turkije is een tirannie, en te veel Turkse Nederlanders vinden dat best." En dan ook nog een bonuspagina waarop de opportunistische oppositie mag leeglopen over de lafheid van de regering: "Erdogan regeert in het Torentje." Bam. Dit is hoe je kranten maakt, dit is hoe je het risico spreidt in regressieve tijden en dit is hoe je het volstrekt surrealistische handelen van Turkijedealende EU-politici tegen het licht houdt. Koop die krant. En kan iemand even z'n Turkse all inclusive verlaten en een foto van deze voorpagina in een Turkse kiosk maken? INBRAAK: Inbraak met grof geweld in de Amsterdamse woning van Ebru. Toeval? Hard to believe, want er is alleen 1 laptop weggehaald. BNR: "Ze is een kankerhoer. Schijnheilige hoer." BNR interviewde een paar buurtgenoten van Ebru...

Reaguursels

Inloggen

Nogmaals een massale protestmars voor het vrije woord van Ebru. Dan kunnen we met z'n allen laten zien waar we voor staan!

agram | 26-04-16 | 18:36

-weggejorist-

Rest In Privacy | 25-04-16 | 22:21

Waarom wordt er toch niets aan dat tuig gedaan dat meer met Turkije heeft dan met Nederland? Laat ze lekker oppleuren.

Liroy | 25-04-16 | 22:19

Er is maar een ding die ik waardeer in Erdogan en Poetin en dat is hun oprechte duidelijke mening. Dit was precies wat Pim Fortuin ook zo populair maakte. Dit zijn precies de figuren die het Nederlandse kabinet mist. Dat Turken trots zijn op zo'n figuur kan ik dan ook best begrijpen.

salsaparilla | 25-04-16 | 19:23

Turken en Marokkanen hebben niets met ons en met ons Nederland! Zij zijn hier echt niet gekomen voor het mooie weer! Het zijn profiteurs en saboteurs die nooit zullen integreren, ergo, die moslims (subversieve elementen) zijn bezig ons land en onze maatschappij te ondermijnen!
Toen de Marokkaanse koning recent in Amsterdam was, waren de Marokkanen lyrisch! Dat was hun koning en niet Willem-Alexander! Nu wordt de columniste Ebru Umar die o.a.in de libelle schrijft en in Turkije onbekend is, in Turkije opgepakt, verraden door Turken in Nederland! Rutte, Lul, bedankt!

Lexus01 | 25-04-16 | 19:12

Als ze die bromsnor zo bewonderen waarom gaan ze dan niet dichtbij hem wonen?

Nelis SplitBloes | 25-04-16 | 18:57

@Keçi Herif | 25-04-16 | 16:04

Hulde.
Voor uw statement en voor uw houding.

Niet eens geheel zonder risico, vermoed ik...

Peter Emile | 25-04-16 | 18:46

@Mokum Kosher | 25-04-16 | 15:46

Ik ken nog iemand die mooie snelwegen heeft laten bouwen.
Benieuwd wanneer Erdo zijn Arendsnest gaat bouwen.

Peter Emile | 25-04-16 | 18:43

Peter Emile | 25-04-16 | 15:48
Geeft niks hoor !
Volgens MinPres Mark zijn wij met meer.
Toch?
Alleen, wij hebben geen wapens om huis en haard te beschermen en onze vrouwen en kinderen te verdedigen....

Bolder | 25-04-16 | 17:49

@Keçi Herif | 25-04-16 | 16:04

Goed bezig, man! :-)

Wat ik (weer) zo opmerkelijk vind: die "Neder-Turken" hier zijn dus Erdogan-aanhangers (en dat terwijl ze decennialang hebben kunnen genieten van alle kansen en vrijheden die Nederland hen geboden heeft!), terwijl ik in Istanbul behoorlijk wat èchte Turken ken, die hem een enorme engerd vinden, een gevaar voor de democratie en alle westers-georiënteerde, progressieve Turken. Volgens hen dank hij zijn macht grotendeels aan het achterlijke achterland en zien ze hem het liefst rapido verdwijnen.

Het zou prettig zijn om die "Neder-Turken" hier uit te ruilen met die progressieve Turken in Istanbul...

EefjeWentelteefje | 25-04-16 | 17:47

-weggejorist-

Bolder | 25-04-16 | 17:38

Ebru werd naar het schijnt ernstig bedreigd op social media, met name door kansenparels.
Ben zeer benieuwd of de gedachten politie al bij deze lui aan de deur is geweest om de haat posts te verwijderen?
Vast niet, gebeurt alleen bij autochtonen.....

Bolder | 25-04-16 | 17:38

Als ik haar was zou ik maar zsm verhuizen want als ik haar buurtbewoners zo hoor dan zal het niet zo gezellig meer zijn als ze terug komt en dat is natuurlijk een schande! Het zijn altijd dezelfde figuren met hun accent en dezelfde (scheld)woorden. STEEDS. MAAR. WEER!!!

Dinand | 25-04-16 | 17:34

'Ze zijn onder Ons' #TheoVanGogh
Verder doe ik er het zwijgen toe.

RobberenRukkie | 25-04-16 | 17:31

Lagonda | 25-04-16 | 10:29 Het verschil tussen een mening en een belediging is in meest simpele vorm uit te drukken in. Mening 1) Ik vind u een klootzak, Belediging/Schelden 2) Jij bent een klootzak. Geeneens anoniem komt de laatste vorm steeds vaker voor en ik denk dat het het niet zozeer kwaad bedoeld is maar dat op Social Media snel en makkelijk iets doorgevoerd kan worden veilig vanachter het scherm.

Iedereen die fatsoenlijk is opgevoed in de vrijheids van meningsuiting weet ook wat een column inhoud, een columnist doet en wat bijv. een website als geenstijl.nl inhoud. Men maakt de keuze zelf om het te lezen en dan niet achteraf beledigd of geschockeerd zijn.

Maar goed zolang Turkije de Armeense genocide ontkent kan ik het land niet serieus nemen. Zo hebben zij ook gewonnen veldslagen van de byzantijnen op de Arabieren (op Turks grond gebied) onderdeel gemaakt van hun eigen geschiedenis (Aangepast, verdraaid etc.), kan Turkije daarom ook niet serieus nemen gezien hoe het land ontstaan is.

cees2025 | 25-04-16 | 17:30

-weggejorist-

L. Lendeling | 25-04-16 | 17:26

De conflicten die Joegoeslavie kende na het uiteen vallen zullen wij hier ook krijgen. En zeg niet dat we het niet aan zagen komen. Turkse organisaties als de grijze wolven en diyanet houden en hebben de turken in de greep en die laten ze niet los. De overheid weet dit, en wat doen ze? Niets.

OR-lid | 25-04-16 | 17:06

@Keçi Herif | 25-04-16 | 16:04
Top!

Maria.1 | 25-04-16 | 16:45

Bijtendehond|25.04.2016|14.22
Ik ben een echte trotse Nederturk zonder Turks paspoort. Erdogan is zelfs een echte (slechte) oom van mij via moeder's kant. Toen ik hem in 2003 in privésfeer hoorde praten over zijn plannen met Europa (veel kinderen krijgen en veel moskeeën bouwen om zodoende Europa te gaan overheersen) heb ik gelijk afstand gedaan omdat ik NL een van de fijnste landen vind, een land van leren, werken, ondernemen, leven in vrijheid: waar vind je dat nou zoals hier?
Nee, voor mij geen hypocrisie en achterbaksheid.
En het wordt tijd dat Europa zijn rug recht houdt en niet meer buigt voor deze tiran.

Keçi Herif | 25-04-16 | 16:04

Geen deal met de Turken.
Alles wat per boot vanuit Turkije naar Griekenland komt terugsturen naar Turkije.
Laat de Turken de stroom gelukszoekers zelf maar tegen gaan houden.

meneer Q | 25-04-16 | 15:54

Zojuist op BNR wat voorspelbare scheldkannonades van in Nederland wonende Turkse moslimfascisten aangehoord (Ik weiger nog langer te spreken van "Turkse Nederlanders"):

"Kankerhoer".
Zeggen de hoerenlopers.
"Racist".
Zeggen de racisten.
"Haatzaaier".
Zeggen de haatzaaiers.

"Oppakken en opsluiten".
Zeggen de fascisten.

En ze zijn inmiddels met bijna een half miljoen.
Een enkele positieve uitzondering daargelaten, die weerstand durft te bieden tegen de bij moslims inmiddels overbekende intimiderende groepsdruk.

Een half miljoen.
En dan heb ik het nog niet eens over de inmiddels tot een slordige 400.000 stuks aangegroeide Marokkanen-kraal, en de tienduizenden moslims uit andere obscure kudtlanden.

Er heeft zich in de afgelopen jaren, terwijl het grootste deel van de Nederlanders zijn kop in het zand, resp. in de aars van de 'religie van de vrede' had zitten, een regelrechte catastrofe voltrokken.

Dit komt niet meer goed.
Vanzelf al helemáál niet.

Peter Emile | 25-04-16 | 15:48

Maar laten we ook even de goede punten van Erdogan benoemen.

Hij heeft mooie bruggen en snelwegen laten bouwen.

Mokum Kosher | 25-04-16 | 15:46

Als ze geen werk krijgen dan klagen ze dat ze ook Nederlander zijn en niet gediscrimineerd willen worden maar als puntje bij paaltje komt dan is Erdogan hun echte leider en dan zijn ze ineens geen Nederlander. Kortom, ze willen alleen Nederlander zijn als ze ervan kunnen profiteren maar voor de rest niet! Daarom zal ik Turken en Marokkanen NOOIT als Nederlanders zien maakt niet uit of het straks de 10e generatie is!

Dinand | 25-04-16 | 15:45

Inbreken om vervolgens 'hoer' op de muur te kalken... Dit is toch wel weer het toppunt van Zwakte door de Nederturk(?) Dit zegt heel veel over Heel Turkistan... Waarom zijn ze unberhaubt ooit toegelaten? Mensen met een dubbel paspoort, moeten kiezen of hier of daar en aanpassen anders word de keuze voor hun gemaakt. The end (is near)

Arknow | 25-04-16 | 15:31

Hoelang laten we de slappe hap in Den Haag nog zitten? Wordt het geen tijd om die zooi te wippen en om degenen die niet Nederlands willen zijn met nog maar 1 paspoort het land uit te flikkeren? Het is genoeg, wat mij betreft is dit een grens teveel.

Pieter Bas | 25-04-16 | 15:18

Benieuwd of er binnenkort ook wat kiekjes van Ebru op het internet verschijnen die wat minder geschikt zijn voor de Libelle Zomerweek. Maar verder: bescherm haar in Turkije,haal haar terug en bied haar een safehouse aan. Vat Turkse eerwraak niet te lichtzinnig op.

Droop | 25-04-16 | 15:15

Binnenbaan | 25-04-16 | 12:02
Heb het toch niet over de "nederturken" maar over Ebru die, en ik weet niet hoe je zo naïef kunt zijn om daar na te verwijzen, zeker niet op vakantie in Turkije was. Maar goed, ga jij maar eens lekker wiet roken in Maleisië tijdens jouw "vakantie" en vertel ze dan maar dat het wél volgens jouw normen en waarden mag. Of neem een zgn ontwikkeld land als de USA...

cabrão | 25-04-16 | 15:07

-weggejorist-

d`n eddy | 25-04-16 | 15:03

Hahaha, goed zo Telegraaf. (NRC hoofdredactioneel commentaar vanavond: vrijlating Umar een gemiste kans voor de rechtstaat. Frits Abrahams: je mag alles wel zeggen, maar het hoeft niet).
DE turken boycotten. Het beste kun je dan m.i ook steun verlenen aan het voorstel waar Marianne Thieme (weer) mee bezig is: een verbod op het ritueel (halal) slachten. Het moet vervelend worden voor moslims om hier te wonen, in plaats van dat het vervelend voor ons is dat zij hier wonen.

Poes Fiep | 25-04-16 | 14:54

Keçi Herif | 25-04-16 | 13:25

Even in de veronderstelling dat je een echte Turk bent... eh... was:

Dat zouden er meer moeten doen.

Die haatzaaiers niet natuurlijk. Die gaan maar Erdogan in zijn paleis wonen en zijn geiten van een kuisheidsgordel voorzien.

Bijtendehond | 25-04-16 | 14:22

Mooie spotprent.

Thomas333 | 25-04-16 | 13:58

Michiel de Ruyter draait zich om in zijn graf.

bft | 25-04-16 | 13:57

onsjemeer,

Ik wilde dat ook net schrijven, gewoon al die haathutten in beslag nemen of sluiten.Als ze commentaar hebben gewoon zeggen dat dat heel normaal is doen ze in turkijen ook met de kerken.

roodborstje1 | 25-04-16 | 13:54

the Jackdawn | 25-04-16 | 11:56
Deze stelling werd ook overeind gehouden gedurende "Operatie Barbarossa" een kleine 75 jaar geleden....

Ommezwaai | 25-04-16 | 13:51

Als kranten altijd zo het nieuws zouden brengen ,neem ik weer abonnement .

fleurtje | 25-04-16 | 13:48

Zo zie je maar weer, turken = moslims = inteelt = mongolen

Kad Barma | 25-04-16 | 13:48

We moeten ook bang zijn voor Erdogan, lees dit artikel maar eens:http://www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land-zuiveren

A.de Jong4222 | 25-04-16 | 13:47

Pompenkoning | 25-04-16 | 13:20
Topwijf die Ebru tenminste een Turkse die het koppie boven het maaiveld durft uit te steken.
Weet je wat schijnheilig is die Fahrid de Morco die zich bij Denk(de lange arm van Erdogan)aansluit voor een pluchezeteltje in de tweede kamer.
De stakkers kunnen niet een het offerfeest op dezelfde dag vieren omdat er dan de tering uitbreekt ze steken elkaar overhoop tussen de schapen.

Toontje-lager | 25-04-16 | 13:43

@vinzDH | 25-04-16 | 13:21
"laten we die 2% christen turken in Europa opvangen en de moslim turken naar hun moslimland trappen. Dat lijkt me een mooie deal."

Christenturken uit Turkije ruilen tegen Moslimturken uit Nederland: Nu we toch vluchtelingenruiltje aan het spelen zijn, lijkt me dat wel een ruil die daar ook in kan worden meegenomen ;-)

Onsjemeer | 25-04-16 | 13:32

PS ik ben gelukkig met mijn voorzienige blik 13 jaar terug om mijn Turkse paspoort in te leveren... wil geen enkele connectie met deze aap.

Keçi Herif | 25-04-16 | 13:25

@Stijlicoon | 25-04-16 | 13:16
Doet me denken aan Amerika waar Trump als orang oetang afgebeeld wordt. Moet je Obama eens als chimpansee afbeelden.
Dat verschil is een voorbeeld van betuttel racisme. Als ik een neger was zou iedereen mij als een aap mogen zien of afbeelden. Ik zou niet beschermd willen worden, ik zou gewoon hard mijn best doen en zo respect afdwingen.

pluk-87 | 25-04-16 | 13:24

cvandaag.nl...

En zo gaat het maar door... Oog om oog, tand om tand? Dan moeten wij ook maar wat moskeeën gaan confisqueren!
Onsjemeer | 25-04-16 | 13:01

laten we die 2% christen turken in Europa opvangen en de moslim turken naar hun moslimland trappen. Dat lijkt me een mooie deal.

vinzDH | 25-04-16 | 13:21

Volgens mij is ze ook schijnheilig. Dat bewijst ze ook wel dat ze ten bate van haar eigen carriere de al fragiele relatie tussen Turkije en de rest op het spel zet. Arrogante snol.

En wat een straf! Ze mag Turkije niet uit! Ze luistert nooit, maar nu dan opeens wel? Dit is gewoon een weekendje weg geweest met verplicht verlengde vakantie.

Pompenkoning | 25-04-16 | 13:20

Het allerergste nu is het FEIT dat je niet weet WANNEER je Turkse buurman, collega, kennis of vriend (zelfs de bakker, slager of dönerboer) jou verlinkt aan Ankara. Pure Stasi praktijken in Nederland en Duitsland door Erdogan en vazallen van DENK en Mili Görus..

Keçi Herif | 25-04-16 | 13:19

Onzin, Russen zijn vele malen erger dan Turken, Russen kun je niet tot het menselijk ras rekenen.

the Jackdawn | 25-04-16 | 11:56

Leg eens uit?

Zoltan | 25-04-16 | 13:17

Dus een Turk mag je wel als aap afbeelden, maar een neger niet?

Stijlicoon | 25-04-16 | 13:16

In plaats van naar Den Haag te gaan met zijn allen doe ik hier mee: Rütte en Köendërs laat Nederland met rust of ga eens doen of je echt iets geeft om je bevolking waar je een eed voor hebt afgelegd!

A la snackbar | 25-04-16 | 13:01

@ben kokhals
Een voordeel van de extreme misdragingen van de allochtone medemens zorgt er wel voor dat meer ogen open gaan en er meer kans is dat de stille vervanging van het Nederlandse volk een halt toegeroepen wordt.
Slechter zou zijn als ze in NL al een grote meerderheid zouden zijn, en dan pas hun ware aard lieten zien. Gelukkig zijn ze vaak niet zo slim.

pluk-87 | 25-04-16 | 13:00

De trots van de Turken doet vele malen onder voor hun hypocrisie. Dat ze zich hier niet thuis voelen maar toch flink uit onze ruif graaien getuigt hun lafheid en trouw aan een zieke nepsultan en kinderverkrachter. En nu intimideren ze zowel in Turkije als Nederland onze burgers. Er gaan zelfs geruchten dat Nederlanders en Duitsers op vakantie komende zomer in Turkije een lesje zal worden geleerd door radicale Turken en groeperingen. Ik zou zeggen: laat Turkije helemaal links liggen deze zomer. Vermijdt de hel van het zitten in een Turkse cel.
Erdogan toont duidelijk ergere trekken dan de Fuhrer ooit.
Rutte en Europa hebben géén ballen: kom op burgers, láten wij dat zelf zien.

Keçi Herif | 25-04-16 | 12:56

Elke Nederturk die Erdogan verdedigt is wat mij betreft het absolute voorbeeld van Turk die hier niet zou moeten zijn.
Antidemocratisch machtswellustig gezeik van een criminele dictator, die zich schuldig maakt aan massamoord en genocide van de Turken ontkent, Nederturken die zich achter dit monster scharen hebben hier in dit land niets te zoeken.
Advies, tieft de tempel uit en flikker op naar het wahalla van jullie grootgraaier Erdogan.
OPDONDEREN DUS.

mallekater | 25-04-16 | 12:53

Hadena | 25-04-16 | 11:39

'dat dat allang niet meer zo is'???

Ik denk dat je bedoelt 'dat het nu veel minder erg is als vroeger'.
Die Janmaat waar je naar verwijst, als voorbeeld, werd namelijk ooit veroordeeld omdat hij had gezegd 'Wij schaffen, zodra wij de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af'. (bron: www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article... )

Tegenwoordig blijft kritiek op de multiculturele samenleving op internetfora, blogs of andere nieuwsmedia gewoon staan. Een hele vooruitgang dus als je het vergelijkt met 20 jaar geleden. Hetzelfde kan helaas niet van Turkije gezegd worden.

gaffelbaard | 25-04-16 | 12:50

@www.groene.nl...

bhaal | 25-04-16 | 10:40
Verhelderend artikel !

Uw Verzekeringsadvis | 25-04-16 | 12:48

Dat valt me dan toch weer mee van een krant waar vrijwel al mijn in uiterst nette bewoordingen gestelde islam-kritische reaguursels stelselmatig worden afgewezen door een moderatie-afdeling die, althans zo voel ik dat soms, uitsluitend uit gehoofddoekte stagiares lijkt te bestaan.

Afgezien daarvan, erger ik me mateloos aan de politiek correcte pers. Als voorbeeld wil ik het dagblad Trouw noemen; die krant doet de affaire-Umar - althans op de site, want ik lees geen papieren kranten meer - af met een paar plichtmatige ANP-overtiksels. Géén woedende commentaren, geen verontwaardigde columnisten, geen enkel artikel waarin wordt opgekomen voor Het Vrije Woord en waarin wordt gefulmineerd tegen de fascistenbende in Ankara en hun aanhang in de Nederlandse prachtwijken.

En dan hebben we het over een krant "opgericht in het oorlogsjaar 1943", als verzetskrant tegen de fascistische Duitse bezetter en als verdediger van Het Vrije Woord.
Tientallen mensen hebben hun leven gegeven voor het voortbestaan van deze krant.

En nu Het Vrije Woord opnieuw in elke beschikbare opening wordt verkracht door een bende fascistische Turken daarginds én hier onder ons, zwijgt die krant in alle talen. En plaatst ze een paar plichtmatige ANP'tjes.

Ik vind het een grove schande.

Peter Emile | 25-04-16 | 12:46

@the Jackdawn | 25-04-16 | 11:56 "Russen kun je niet tot het menselijk ras rekenen"
.
En dat zegt een verlepte geit die Jackdawn heet.

ben kokhals | 25-04-16 | 12:45

Dat is inderdaad nog eens uitpakken! Hoewel die Poetin erbij slepen nergens op slaat, maar "soit".
En nu een Nederlands VETO eisen tegen Turks EU-lidmaatschap.

ben kokhals | 25-04-16 | 12:41

De islamitische aap uit de mouw blijkt zich enorm te hebben voortgeplant. Ze duiken overal op en hun bek wordt steeds groter.
Heb eens even rondgekeken op twitter en smoelenboek.
Wat een agressieve reacties op Ebru.
En hoe duidelijk is het, dat de Turken helemaal niets met ons land hebben. Hun leider, hun baas, hun president, hun vlag.
Tijd om dubbele paspoorten af te schaffen en bedreigers per direct het land uit te pleuren.

Schietmijmaarlek | 25-04-16 | 12:37

Ik denk niet dat die inbraak ooit opgelost wordt. Dat zou onze relatie met onze grote vriend Erdogan niet ten goede komen.

MAD1950 | 25-04-16 | 12:28

En dan te bedenken dat dit al decennia lang zich afspeeld. Het wordt tijd dat we in dit land echt voor vrijheid kiezen. En iedere cultuur die tegen de hier verworven vrijheid indruist en die vanuit wat voor ideologie dan ook wil inperken moet zijn bek houden en zich aanpassen!

Rest In Privacy | 25-04-16 | 12:28

Als de geit Beeeeh zegt bedoelt ze ook Beeeeh!

insensitive clod | 25-04-16 | 12:16

Dr. Frambozenjam | 25-04-16 | 10:19
=====
Ik dacht precies hetzelfde. Ebru moet persoonsbeveiliging krijgen en wel PER DIRECT. Haar leven loopt gevaar.

malang | 25-04-16 | 12:13

@Jackdawn 11:56
Ga je lekker?

compitaal | 25-04-16 | 12:10

De Telegraaf heeft het NRC ingehaald op inhoud.

van heinde en verre | 25-04-16 | 12:02

@ cabrão | 25-04-16 |

Migratie gelijkstellen met een weekje vakantie getuigd niet van intellect. Daarnaast kunnen we straks een tsunami van "vakantievierende" turken (die hun land nog nooit uit zijn geweest) in europa verwachten, verwacht nou niet dat die mensen opeens respect gaan tonen voor europese waarden, of wel? Daarnaast: als Turkije zon fantastisch land is met zo'n geweldige president ("mijn presiddent" aldus de gemiddelde nederturk), ga daar dan lekker wonen, toch?

Binnenbaan | 25-04-16 | 12:02

glaaf | 25-04-16 | 11:12
"Pleur de turken uit de NAVO, geef Putin dus vrij baan. Kijken of ze zich dan wel willen gaan gedragen."

Onzin, Russen zijn vele malen erger dan Turken, Russen kun je niet tot het menselijk ras rekenen.

the Jackdawn | 25-04-16 | 11:56

Als je vindt dat mensen die in Nederland komen wonen verwacht dat ze zich naar onze waarden en normen moeten gedragan, dan is het toch meer dan logisch dat als je naar een ander land gaat, dat je je ook naar hun waarden en normen (en wetten) gedraagd. Ben je het er niet mee eens, dan moet je gewoon niet gaan.

cabrão | 25-04-16 | 11:53

Waren die ja-stemmers, thuisblijvers en overige kazen maar zo vaderlandlievend als de Turken!!

Musset | 25-04-16 | 11:53

Minaretten zijn de kazernes, de gelovige de soldaten, en wat doen wij, Wij halen ze massaal binnen en vertroetelen ze ook nog. En de elite ziet dat het goed is. Bedankt het waren een paar mooie eeuwen

jouwgedachte | 25-04-16 | 11:49

@ gaffelbaard | 25-04-16 | 11:25
"Een land waarin iedereen mag zeggen of schrijven wat hij/zij wil"
Ik neem aan dat je vaker op deze site vertoeft en dus ook wel weet dat dat allang niet meer zo is in de praktijk. Vroeger ook niet: kijk maar eens naar alle veroordelingen van meneeer Janmaat .

Hadena | 25-04-16 | 11:39

Zoals ik onder het vergelijkbare artikel op Metro plempte: ( de inbraak is )"Duidelijk een stukje machtsvertoon van de geitensultan; Zo van "jullie zijn niet eens veilig in jullie eigen landen. Ik heb mijn 5e colonne overal ". En helaas klopt dat nog ook. Overigens ook de reden waarom Merkel acuut in de houding springt en "Jawohl, Zu Befehl ! " roept als Erdogan een slechte grappenmaker wil laten vervolgen. Ze weet dat ze, met millioenen turken binnen de grenzen, een machtsspelletje met Ankara nooit kan winnen.

zeur | 25-04-16 | 11:36

Est-ce que l'histoire se répète? Nee, de geschiedenis herhaalt zich niet. In het heden en de toekomst komen echter wel gelijksoortige omstandigheden voor, zodat wij van deze geschiedenis (zouden) kunnen leren. Dat nu juist MinPres Rutte ook een geschiedenisleraar in zich bergt, zou een pre kunnen zijn. Dan zou hij c.s. inclusief het Brusselse filiaal met enig bezit van zelfkennis beseffen de Chamberlains der Lage Landen te zijn geworden. Zo wordt bij een gijzeling nooit (officieel) door de overheid met terroristen onderhandeld, maar zonder in superlatieven en onzedelijke handelingen m.b.t. Erdogan te vervallen, doen "onze besturende volksvertegenwoordigers" dat nu weer wel. Het wachten is daarom op het ineenstorten van het Brusselse kaartenhuis. De geschiedenis leert het ons en zij weten het.
Een vrije paling | 25-04-16 | 11:32

Een vrije paling | 25-04-16 | 11:35

Bijtendehond | 25-04-16 | 11:19
Mij verbaast dat helemaal niks. Het lijkt me aannemelijk dat Turkije nu alle columnisten, redactieleden, andere GS medewerkers en alle reaguurders volgt. En ook andere kritische blogs of nieuwsmedia.

gaffelbaard | 25-04-16 | 11:33

De Telegraaf verwoordt op een duidelijke manier het VVD-standpunt. Ik denk dat Rutte het hier wel mee eens is, maar hij heeft nu eenmaal te maken met een linkse coalitiegenoot. Het blijft triest te constateren hoeveel Turkse medelanders Erdogan als hun staatshoofd zien, terwijl ze volop genieten van de vrijheid en de (financiële) geneugten in ons land. Maar vrijheid besef je pas op het moment dat je het kwijt bent. Laten we hopen dat het in dit land niet zover zal komen.

Mannes | 25-04-16 | 11:33

Est-ce que l'histoire se répète? Nee, de geschiedenis herhaalt zich niet. In het heden en de toekomst komen echter wel gelijksoortige omstandigheden voor, zodat wij van deze geschiedenis (zouden) kunnen leren. Dat nu juist MinPres Rutte ook een geschiedenisleraar in zich bergt, zou een pre kunnen zijn. Dan zou hij c.s. inclusief het Brusselse filiaal met enig bezit van zelfkennis beseffen de Chamberlains de Lage Landen te zijn geworden. Zo wordt bij een gijzeling nooit (officieel) door de overheid met terroristen onderhandeld, maar zonder in superlatieven en onzedelijke handelingen m.b.t. Erdogan te vervallen, doen "onze besturende volksvertegenwoordigers" dat nu weer wel. Het wachten is daarom op het ineenstorten van het Brusselse kaartenhuis. De geschiedenis leert het ons en zij weten het.

Een vrije paling | 25-04-16 | 11:32

Mooie cartoon, alleen die turkse vlag had van mij in z'n kont moeten zitten.

Troef | 25-04-16 | 11:31

WaitingLine | 25-04-16 | 11:27
Zou de Turkse geheime dienst erachter zitten? AIVD heeft het veel te druk met die andere groep islamieten, dus contraspionage staat op een extreem laag pitje.

KlunsJohannus | 25-04-16 | 11:29

Teen | 25-04-16 | 09:25
Omdat Turkije er een internationale kwestie van maakt.

KlunsJohannus | 25-04-16 | 11:27

Een inbraak en schending van je privacy door de lange arm van Erdogan. Gewoon in je eigen woning in Nederland. De gedachtenpolitie is dichterbij dan je denkt. Ik moet helaas vaststellen dat de islam is doorgedrongen tot de elite.

WaitingLine | 25-04-16 | 11:27

Mr_Pikibelly | 25-04-16 | 10:28
Mag jij vinden, maar...
roepen dat je iets gelul, zonder te onderbouwen waarom je het gelul vind, .. dat is pas gelul! Vind ik. :p

Hadena | 25-04-16 | 10:34
".. Pas als de staat er een belang in heeft om een groep inwoners te beledigen, mag de media dat ook. .."

Misschien dat dat zo werkt in Turkije, maar niet hier. We zitten ook niet in Turkije. We zitten in NL. Een land waarin iedereen mag zeggen of schrijven wat hij/zij wil. Ook als dat beledigend is of beledigend gevonden word. Ook als dat geen enkel belang dient.
Als je dat niet snapt, snap je ook niet wat VVMU is.
In de wet staat niet voor niks VVMU 'behoudens ieders verantwoordelijkheid tegen de wet' en niet VVMU 'behoudens strijd met de Islam of het ego van Erdogan'.

gaffelbaard | 25-04-16 | 11:25

Watching the Wheels | 25-04-16 | 10:42

De wereld gaat langzaam maar zeker naar de verdoemenis......

AnnaJL | 25-04-16 | 11:24

Bigi Bana Boy | 25-04-16 | 11:01
In mijn ogen is ze meer Nederlands dan Turks.
Maar toch....
Merk vaak de onverloochenbare band die ze ondanks alles heeft met Turkije.
Begrijpelijk wel.

Carmelita | 25-04-16 | 11:22

George Knight | 25-04-16 | 11:14
Grote onzin. Als je dit blog vaker leest, weet je dat de Telegraaf regelmatig in de zeik wordt genomen.

KlunsJohannus | 25-04-16 | 11:20

Geen nood, Peter R. de Vies (geen familie van, voor zover mij bekend) lost dit wel even op.

automobilaterealist | 25-04-16 | 11:20

gaffelbaard | 25-04-16 | 09:39

Gisteren plaatste ik hier een reactie, dat ik ineens gevolgd werd door Turkije Nieuws op Twitter en dat ik dat verdacht vond.

Heb er ook bijgezet zolang Turkije geregeerd wordt door een islamofascist ik er geen voet aan land zal zetten.
Ik heb toch niks met dat land.

Bijtendehond | 25-04-16 | 11:19

Lang leve de multiculturele samenleving.
Lang leve de islam.
Lang leve Erdogan.
Lang leve Merkel, Juncker en Rutte.
Lang leve de Europese Unie.
Alle Menschen werden Feinde.
Danke schön.

KlunsJohannus | 25-04-16 | 11:19

@Spastcommando | 25-04-16 | 11:12
Ja, nou ja, iedereen doet alles beter dan Koenders. Dat sowieso.

Lagonda | 25-04-16 | 11:16

-weggejorist-

Centauri3 | 25-04-16 | 11:15

Sorry, jongens en meisjes van GS. Onderdeel van de Telegraaf Media Groep. Dit is een commentaar dat jullie bij anderen altijd terecht afkeuren: WC-Eend keurt WC-Eend. Dat kan genuanceerder.

George Knight | 25-04-16 | 11:14

EU = E bru U mar
-
EU = E r U it

bisbisbis | 25-04-16 | 11:14

deelname aan de eu is gewoon niet mogelijk voor de turken.. een van de vele voorwaarden voor die deelname destijds was nl de afschaffing van de doodstraf.. in het land (dat officieel in 2004 op papier de doodstraf afschafte) zijn er in de afgelopen negen maanden(vanaf juli afgelopen jaar tot eind maart) 5.359 turkse burgers(koerden) zonder enige vorm van berechting afgeslacht binnen de grenzen van turkeye..

ko uit groningen | 25-04-16 | 11:12

Lekker ingeburgerd weer. Eén groot succes geworden.

Mark van Leeuwen | 25-04-16 | 11:12

Pleur de turken uit de NAVO, geef Putin dus vrij baan. Kijken of ze zich dan wel willen gaan gedragen.

glaaf | 25-04-16 | 11:12

Hondefluitjes journalistiek. Telegraaf denkt dus dat ze het beter kunnen dan Koenders. Dan doen ze het maar en Koenders zou zijn handen eraf moeten trekken. Ebru zal er dankbaar op wachten. Die ouwe laptop kon niemand iets van weten. Dus zeg het maar wie van haar aanhang deze heeft veiliggesteld.

Spastcommando | 25-04-16 | 11:12

Hondefluitjes journalistiek. Telegraaf denkt dus dat ze het beter kunnen dan Koenders. Dan doen ze het maar en Koenders zou zijn handen eraf moeten trekken. Ebru zal er dankbaar op wachten. Die ouwe laptop kon niemand iets van weten. Dus zeg het maar wie van haar aanhang deze heeft veiliggesteld.

Spastcommando | 25-04-16 | 11:12

En waarom denk ik nou dat die "inbraak" gewoon door de Nederlandse politie is gedaan?
Of ben ik gewoon een alu-hoedjescomplotdenker (drie keer woordwaarde, alleen het streepje is een probleem op een Scrabble-bord)?

Bijtendehond | 25-04-16 | 11:09

Umar is door Turken uit Nederland verraden, in Turkije kennen ze haar niet eens! Laatst de Marokkaanse koning die werd aanbeden als een god door Marokkanen in Amsterdam! Dat was hun koning en niet Willem Alexander, schreeuwden Marokkanen! Turken en Marokkanen zijn profiteurs en saboteurs die niet niet nooit integreren! Hoe krijgen wij dat schorem ooit het land uit!

Lexus01 | 25-04-16 | 11:08

-weggejorist-

Bubba | 25-04-16 | 11:08

@Bigi Bana Boy | 25-04-16 | 11:01
Wat stel je voor BBB? Wat is de praktische uitwerking van "ik tolereer deze 5de colonne niet meer"?

Zeddegeizot | 25-04-16 | 11:05

Wat een liefde bij het interview van BNR. Geweldig dit soort mensen voor de samenleving.

franck7020 | 25-04-16 | 11:05

Lagonda | 25-04-16 | 10:15
+veel!
Het is inderdaad niet te geloven die linkse krompraat.
Als blinde mollen hebben ze maar één loop op hun harde schijf: allochtoniërs zijn lievvv en kritiek erop is rechts en het Grote Kwaad. Dom volk.

klön | 25-04-16 | 11:02

diederikje | 25-04-16 | 10:55
En het wordt tevens tijd dat "Turkse en/of Marokkaanse Nederlanders" het land kunnen worden uitgetrapt als ze aan de gang blijven met dit gezeik.
.
Ik voorspel u dat slecht één vliegtuig vol voldoende is om orde op zaken te stellen.

Ommezwaai | 25-04-16 | 11:01

Ebru heeft, net als gelukkig een boel andere immigranten, de keuze voor Nederland gemaakt. Het overgrote (rest)deel van de Turken heeft dat niet gedaan en voelt zich tot in de 3e generatie primair en bovenal Turk. En dan nog de conservatiefste en nationalistische soort ook. Zonder xenofoob te willen zijn, ik ben zelf immers tot op zekere hoogte ook immigrant, vraag ik mij af waarom wij deze 5e colonne in ons (sic) land tolereren. Men wil eenvoudigweg geen loyaal Nederlands staatsburger worden. En dat terwijl je prima Nederlander kunt zijn zonder je eigen thuiscutuur geweld aan te doen. Ebru bewijst het, vele andere migranten bewijzen het en ik bewijs het dagelijks.

Bigi Bana Boy | 25-04-16 | 11:01

Claudia, mag ik binnen komen?Ik heb namelijk iets lelijks over Erdogan gezegd.

arlen | 25-04-16 | 11:01

Meer van dit Telegraaf!

pluk-87 | 25-04-16 | 11:00

Rutte <-- Bitch Van Merkel
Merkel <-- Bitch van Erdogan

Politiek faillissement is duidelijk.

Mali | 25-04-16 | 10:58

Dit blijven voor mij " in Nederland verblijvende turken (of marokkanen). Ophouden deze mensen nederlanders of turkse nederlanderste te noemen.

diederikje | 25-04-16 | 10:55

@Hobbykip | 25-04-16 | 10:52
Yep. Make assassinations, not war.

Lagonda | 25-04-16 | 10:54

Voltaire zei ooit:

“The best government is a benevolent tyranny tempered by an occasional assassination.”

Volgens mij wordt het tijd om Erdogan een kopje kleiner te maken......

Hobbykip | 25-04-16 | 10:52

Affreux Willem, affreux.
Geen Ebru is geen feestje.

Moeders had daags na Theo dat hele !slam moeten verbieden.
Nu straalt het echter erg slecht af op àlle turkse doekjes.
*iets onder stoelen of banken schuiven doet*

hallevvezool | 25-04-16 | 10:51

Zal een flinke mouw geweest zijn, waar deze islamitische aap uitgekropen is.

Watching the Wheels | 25-04-16 | 10:50

Het goedpraten kan weer beginnen.

Handsomeboy | 25-04-16 | 10:49

@bhaal | 25-04-16 | 10:40
Huiveringwekkend stuk. Zou eens een week lang uitvoerig bij DWDD behandeld moeten worden.

Lagonda | 25-04-16 | 10:48

Misschien kunnen de Europese landen voortaan ieder wetsvoorstel eerst naar Ankara sturen zodat Erdogan zijn akkoord kan geven. Misschien moeten we Turkije op die manier bedelven onder verzoeken deze te beoordelen binnen 1 week. Erdogan is nu eenmaal de opperbaas in Europa, en dat zonder lid te zijn.

lulleficatie | 25-04-16 | 10:45

Net als je denkt dat je ellenlange argumenten moet gaan opschrijven waarom Turkije NOOIT bij de EU moet, word je op de wenken bediend. Daarom dus.
["Europa eindigt daar waar je de laatste kerktoren ziet"].

Zeddegeizot | 25-04-16 | 10:43

Vreemd dat iemand iets had verwacht van die zichzelf bevredigende narcist Koenders. Met recht een Derde Keus KNEUS.

|skander | 25-04-16 | 10:43

En we kunnen die buitenlandse Nederlanders met hun dubbele paspoorten die zo reageren als bij BNR www.bnr.nl/?service=player&type=fr... niet eens naar huis sturen. Die lui hebben twee landen en wij zijn ons land kwijt en verliezen onszelf. De multinationals winnen. Nu snel op naar TTIP. Rabobank en ING investeren nog een paar honderd miljoen in Russische kolen nos.nl/teletekst#107 , omdat ze Poetin zo eng vinden. Het systeem is stuk, ze moeten blijven groeien en geld blijven creëren uit het niets. En daardoor wordt het automatisch steeds erger met al die volksverhuizingen.

Watching the Wheels | 25-04-16 | 10:42

Ik heb een nieuw Nederlands exportproduct ontdekt: turken. Je kunt ze overal verzamelen en dan hoppetee meteen exporteren. Doedoei

hendrikjandetuinman | 25-04-16 | 10:38

Ik heb Ebru altijd gewaardeerd door een uitspraak in 2015;"‘Wat heb je daar te zoeken? Ga weg?! Als je journalist bent in Turkije wéét je dat je de kans loopt achter de tralies te verdwijnen’, zegt Metro-columniste Ebru Umar bij Dit is de Dag."

Waarom heeft ze haar eigen raad niet opgevolgd?
www.eo.nl/ditisdedag/radio/item/ebru-u...

the Jackdawn | 25-04-16 | 10:38

Aardige buren van Ebru, lekker veel respect voor de vrijheid van meningsuiting, NOT! Zijn dat allemaal van die toekomstige NSB-ers die ons kafirs gaan aangeven in de islamitische EUSSR politiestaat die Merkel, Pechtold en Rutte voor ogen hebben?

Ik begin langzaam te snappen waarom ISIS zo zeker is van haar zaak in Europa met zoveel Trojaanse paarden in de voorhoede...

Xirdalan | 25-04-16 | 10:38

salonsocialist | 25-04-16 | 10:35

Dat is juist.

Van Duyvenbode | 25-04-16 | 10:36

rode peper | 25-04-16 | 10:33

Zo heb elk nadeel zijn voordeel.

Van Duyvenbode | 25-04-16 | 10:35

Waarom zou de Nederlandse regering de Ottomanen de les moeten gaan lezen m.b.t. democratie? Nederland heeft zelf geen democratie. Zie haar reactie op het recente referendum.

Zie ook de reacties m.b.t het eerdere referendum over de Europese grondwet vanuit de elite. Denk dan tevens nog aan de Euro waar ons nooit iets over gevraagd is.

En dan wil ik u nog wijzen op de Nederlandse facebookers en twitteraars die thuis opgezocht worden door de lange arm der belastingen(politie). Vergeet dan Gregoriis Nekschot niet en het varkensmutsje verhaal.

Zie daar, Nederland is net zo'n dictatuur als Turkije.

salonsocialist | 25-04-16 | 10:35

@ gaffelbaard | 25-04-16 | 10:07
Ik heb nergens geschreven dat ik tegen deze media (of andere) ben. Ik wil slechts aangeven hoe makkelijk het kan zijn om juist deze media de nek om te draaien, of iig monddood te maken. Hetzelfde kan natuurlijk met Wilders gebeuren of wie dan ook, die ook maar iets zegt van een andere bevolkingsgroep. De Staat wil koste wat kost onrust voorkomen, omdat dat altijd ten koste gaat van haar macht (en belastinginkomsten). Pas als de staat er een belang in heeft om een groep inwoners te beledigen, mag de media dat ook. Daarvoor moet dus de staat eerst het idee hebben dat hun macht wordt versterkt door opruiing. Dat kan als die opruiing de onrust juist wegneemt of geleidt, of las er een ander bestuur zit.

Hadena | 25-04-16 | 10:34

Wanneer gaan de "Gutmensch" nou eens inzien dat het nooit wat wordt met de integratie van het moslim deel van de Nederlandse bevolking in Nederland? De hoeveelste generatie van de turken en marokkanen wonen nu al in Nederland? Als puntje bij paaltje komt zijn en blijven het turken en marokkanen en verraden je waar je bij staat.

Boy Cot | 25-04-16 | 10:34

Turkije UIT de NAVO.
Turkije nooit in de EU.
Wij ASAP uit de EU.
Grenzen herstellen.
Nederturken die Erdogan als hun verlichte leider zien en een uitkering genieten gewoon met het hele gezin uitzetten terug naar hun paradijs en uit het hellegat NL. Daar zijn ze immers gelukkiger.

Dirk III | 25-04-16 | 10:34

@Onsjemeer | 25-04-16 | 10:24,

Dubbele paspoorten zijn geen probleem, het is de oplossing! Zolang ze een dubbele nationaliteit hebben kunnen wij relatief gemakkelijk de Nederlandse afpakken

rode peper | 25-04-16 | 10:33

Gisteren tweette Ebru dat ze niemands speeltje is, en spreekt ze haar dank uit aan Rutte, Asscher, Koenders en de NL ambassade in Mordor. Zou daar best een beetje toelichting op willen zien.

H. Drievuldigheid | 25-04-16 | 10:32

-weggejorist-

Doomsdayprepper | 25-04-16 | 10:32

@Feynman | 25-04-16 | 10:11
En natuurlijk heeft de politie geen idéé wie daar achter zit!
*in bureau bijten doet*

necrosis | 25-04-16 | 10:32

Haha die laatste Turk op BNR zegt het dan weer mooi!

@ miff, goede punten, één aanvulling:
4 Turkije uit de NAVO zetten. Had al moeten gebeuren nadat ze die Russische jet neerhaalden.

Laat die Patriots maar in Turkije staan, maar dan om een door de NAVO ingestelde no-fly zone in Oost-Turkije af te schermen...

de oprechte geit | 25-04-16 | 10:30

@cees2025 | 25-04-16 | 10:23
Meningen zijn waard wat ze waard zijn. Ook op sociale media. Dom anoniem gescheld is wat 't is: dom anoniem gescheld. Wie dat onderscheid niet kan maken, en niet in staat is om dom gescheld als zodanig kan herkennen, en derhalve te negeren, heeft geen plek in de Westerse wereld.

Ik zou eigenlijk alleen spelregels willen zien m.b.t. het uiten van bedreigingen. De grens tussen verbaal en fysiek: díe dient nauwlettend bewaakt te worden. In feite is dat namelijk de grens aan de vrijheid van meningsuiting.

Lagonda | 25-04-16 | 10:29

De turkse vijfde colonne in actie.
Gaan we nog veel meer zien.
Goed idee joh, die visumvrije erdogan-soldaten.
(ja, 'turkse' opzettelijke met een kleine t)

Mr. Happy | 25-04-16 | 10:29

gaffelbaard | 25-04-16 | 09:58

Wat een gelul zeg.

Mr_Pikibelly | 25-04-16 | 10:28

Heb het te doen met Ebru. Zou graag iets voor haar doen. Duidelijk is wel dat de boodschap van het consulaat is aangekomen. Dit weekend zag ik op TV nog een vriendelijk ogend mannetje in de voorjaarszon voor de moskee die vertelde dat hij "uiteraard" mensen zou aangeven die iets onaardigs over hun leider Erdogan zeggen. Atatürk hebben ze al lang verraden.

Simon_GS | 25-04-16 | 10:27

Deze kwestie zou eigenlijk voor Gregorius dè reden moeten zijn om nog eens een haarzuivere cartoon te maken.
Heel jammer dat hij zo geïntimideerd is door het slappe Nederlandse rapalje dat hij dat voor zijn eigen veiligheid niet meer kan doen.
Wat dat betreft doet Nederland niet onder voor Turkije.
Laf geleide staten die bang voor een pen zijn.

Dostranamus | 25-04-16 | 10:26

Die dubbelepaspoortenkwestie moet nu langzamerhand toch wel een keer worden opgelost! Het kan er bij mij niet in dat mensen die hier wonen, werken / uitkering trekken ook mogen stemmen in hun land van herkomst... Laten ze maar kiezen: wil je stemrecht in Nederland, dan moet je je paspoort uit het land van herkomst inleveren. Met andere woorden: kies maar waar je loyaliteit ligt. En als die loyaliteit in een ander land ligt, dan ontnemen we die mensen hun actieve en passieve stemrecht. Wat mij betreft mogen die mensen ook direct terugkeren naar hun land van herkomst, maar helaas is dat niet af te dwingen.

Kijk eens naar de voorzitter van onze Tweede Kamer, ook zij heeft een dubbel paspoort. Zij mag zowel in Marokko als in Nederland stemmen. Ik weet niet of ze van dat recht gebruik maakt, maar alleen al het feit dat het mogelijk is, vind ik te gek voor woorden! Deze loyaliteitskwestie moet nu maar eens snel worden aangepakt, dat zou voorkomen dat buitenlandse policiti zich nog langer in onze binnenlandse politiek kunnen mengen.

Onsjemeer | 25-04-16 | 10:24

En zo kan het gebeuren dat hier in de Europese provincie Nederland, een Politicus voor het gerecht gedaagd word met voorgedrukte aangiften die door de politie als onderdeel van de overheid zijn aangereikt, De grootste aanklacht in deze aangiften is dat de bewuste politicus haat en verdeeldheid zaait. Hij zou de verantwoordelijkheid dragen voor het "wij zij" denken in onze samenleving aan te brengen.

En nu Brussel in wanhoop van de eigen onmacht en politiek correcte onwil, de foute Duitse Wir Schaffen das wens denkster geen halt toe durfde te roepen om de halve islamitische wereld uit te nodigen ons continent te komen overheersen,moest de dame na veel electoraat protest aankloppen bij de despoot der islamitische bezetter voor een oplossing.

Nu komt met name de Nederlandse goegemeente van de EU moloch erachter wie er het "Wij Zij" denken,en zelfs handelen hier tot kunst heeft verheven.
Wie hier zijn, met in het bezit van een Nederlands paspoort manschappen tot militaire trainingen dwingt.!
Wie openlijk oproept niet te integreren.!
Wie openlijk stemmen voor Turkse partijen in Nederland verplicht maakt voor mensen die het Nederlanderschap aanvaard leken te hebben.!
Wie word toegestaan door de Nederlandse overheid om zich te bemoeien met de gedragingen van diezelfde mensen die zeiden een Nederlands paspoort te willen.!
Wie roept mensen op om verraad te plegen tegen de eigen buurman met een Nederlanderschap!

De huichelende Nederturk weet precies wie.
De Turkse despoot Erdogan is het die voor dat hekje in de rechtszaal zou moeten staan voor het zaaien van tweespalt! En niet alleen hij.. maar ook onze regering en alle politici die uit de Brussels bron van regels en wandaden hun handelen verklaren.

deraderendraaien | 25-04-16 | 10:24

De BNR reacties van die Turken zijn schokkend.

Decennia lang integratiebeleid en al het subsidiegeld dat is uitgegeven aan integratieprojecten is allemaal voor niks geweest.

Dat geld had NL beter kunnen besteden aan onderwijs, zodat jongeren van nu niet met een torenhoge studieschuld op de arbeidsmarkt terecht komen nog voordat ze ook maar 1 dag hebben gewerkt. Bijvoorbeeld.

gaffelbaard | 25-04-16 | 10:24

Ik boycot ook tegenwoordig alles wat met Islam te maken heeft. Jammer van de lekkere geitenkaas en andere lekkernijen, maar fuck Turkije en fuck Marokko!
Eigenlijk zou er ook een negatief reisadvies moeten zijn voor Turkije.
Uitkeringen naar Turkije moeten ook gestopt worden. Fuck de regeltje!
Als Turkije geen inkomsten meer heeft, kun je zien wat er met Erdogan en zijn woninkje gebeurt.

ET007 | 25-04-16 | 10:23

Het patriottisme van de Turk is groot.
Het verraden kan niet als NSB worden afgedaan omdat het verraad niet in eigen kring wordt bekrachtigd.
Persoonlijk heb ik een ongelofelijke ongelovige uitermate teringhekel aan alles wat maar enigzins gevoelig is voor opgelegde normen en waatden. Normen en waarden horen vanuit de mens zelf te komen en niet door geïndoctrineerd nageblaat.
Het NSB gehalte hier in Nederland is juist alom aanwezig onder de Pauw, DWDD en Shownieuws sponsgemeenschap.
We willen allemaal gelijk behandeld worden als het ons uitkomt en zeiken als dat niet zo is.
Waar is het zelfbekritiserende gedachtengoed gebleven, het eigenwijze zelfredzame....we willen gepamperd worden en krijgen daardoor de impuls van opstand niet meer binnen. .....
Nederland is een grote baby met te goed opsorberende luiers aan. ....zodat we ons eigen zeik niet meer voelen en gaan klagen dat we nog steeds niet op het potje mogen.......

Dachthetal | 25-04-16 | 10:23

gaffelbaard | 25-04-16 | 09:56
Ben blij dat jij me snapt, haha!
Ik maak me ernstige zorgen over de zgn. geïntegreerde medelanders die nu ook al eigen partijen hebben met zeer be(denk)elijke leden. Dit zijn ook NSBers in mijn ogen.
Hebben een heel rare agenda en rare ideeën! Hoe lang pikken we dit nog in Nederland. Van de gevestigde politiek verwacht ik niet zo veel meer. We hebben geen krachtige leiders, helaas. Het zijn naïeve sukkels.

En ondertussen gaat de EU verder met de verkoop van onze landen!
Zij weten wel wat "goed" is voor ons.....................

AnnaJL | 25-04-16 | 10:23

Lagonda | 25-04-16 | 10:15 vrijheid van meningsuiting is niet te ver doorgeschoten. Echter o.a. met sociale media zijn er wat spelregels nodig. Men neemt vaak geeneens de tijd meer om aan te geven dat het om een mening gaat, te direct en dan is het gewoon schelden of een belediging.

cees2025 | 25-04-16 | 10:23

@piet karbiet, denk je dat die dingen er staan om Turkije te beschermen, dat kunnen ze helemaal niet. Pak eens wereldkaart en dan snap je hun nut, ze staan daar vanwege Iran

Bokito ergo sum | 25-04-16 | 10:21

hulde voor Umar, ze legt eventjes het ware gezicht bloot van Erdogan en vele vele islamitische medelanders. We hoeben ons weinig illusies te maken, Theo van Gogh wist dat, Umar wist dat en nu snappen we het allemaal. Allemaal? Nou...

Bert Konterman | 25-04-16 | 10:21

-weggejorist-

Zyprexa20mg | 25-04-16 | 10:20

Niks te 'koop die krant'. Dat bepaal ik zelf wel.
Verder wel tenenkrommend, die getuigenissen in Bos en Lommer.

Zyprexa20mg | 25-04-16 | 10:20

Niks te 'koop die krant'. Dat bepaal ik zelf wel.
Verder wel tenenkrommend, die getuigenissen in Bos en Lommer.

Zyprexa20mg | 25-04-16 | 10:20

Scharniermoment.. inertie overschreden.

larie | 25-04-16 | 10:19

Goed artikel van de telegraaf.
Alleen ik ga steeds meer voor de veiligheid van Ebru vrezen. Zij gaf aan in het artikel van de metro dat niemand haar in turkije kent. Maar als zij straks in de turkse media komt en bekendheid krijgt dan moet zij echt op haar tellen passen daar. God verhoede dat haar wat overkomt. Tijd voor persoons beveiliging voor Ebru. Treurig maar waar.

Dr. Frambozenjam | 25-04-16 | 10:19

Experten van Geenstijl: kan er geen petitie of iets dergelijks georganiseerd worden om Ebru te ondersteunen en druk uit te oefenen op de Regering?

ET007 | 25-04-16 | 10:19

Turkije's grootste export product is landbouw en textiel.
Voortaan even kijken waar je spullen vandaan komen.

Hiesjes | 25-04-16 | 10:19

Poreknak | 25-04-16 | 10:09

Deed ik al, maar ik ga nu wel de boycot uitbreiden.
Ik ga nu ook beter letten op het etiket van producten uit de supermarkt. Voortaan komen ook in Turkije geproduceerde artikelen het huis niet meer in.

gaffelbaard | 25-04-16 | 10:16

Ik doe al jaren uit principe geen zaken met moslims.
Zij verkiezen zich in een parallelle samenleving te bewegen en dat is prima: geen zaken doen met die gasten.
Overigens is ht wel treurig dat ze niet schromen hun hand op te houden bij het haram-uitkeringsloket. Daar moet iets aan gendaan worden.
Overigens is een lichtpuntje aan deze zaak dat weer eens overduidelijk wordt gemaakt dat dubbele paspoorten z.s.m. afgeschaft dienen te worden. Ook bij bestaande gevallen.

McPhart | 25-04-16 | 10:16

Opdonderen met die islamitische turkse normen en waarden. Kutvolk.

GameOverBro | 25-04-16 | 10:16

Staan onze Patriot raketten nog in Turkije?
Zo ja, direct terug die dingen.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 10:15

Heel goed, dit. Gisteren op een feestje ook nog de mantels uit moeten vegen van een paar slapnekken die zaten te murmelen over hoe de vrijheid van meningsuiting "te ver was doorgeschoten", en "dat je toch niet alles kunt zeggen". Ik heb ze vriendelijk doch nadrukkelijk uitgelegd dat de vrijheid van meningsuiting er *juist* is om de meningen te beschermen die niet iedereen wil horen. De mening dat God en Allah niet bestaan. De mening dat ons koningshuis een belachelijk instituut is. De mening dat de Koran een flutboek van een flutreligie is. En de mening dat Erdogan een klootzak is.

Na WOII vroeg die dappere protestgeneratie zich af waarom toch niemand ooit tegen Hitler was opgestaan? Want het was ruim voor de oorlog toch al duidelijk dat het een naar mannetje was? Waarom heeft destijds niemand iets gezegd? Welnu, diezelfde generatie (en hun wormvormige aanhangels als een, ik noem maar wat, Dolf Janssen), liggen nu als maden op de vloer te kronkelen om die lieve meneer Erdogan maar uit de wind te houden. De man is zich overduidelijk aan 't ontpoppen als de Hitler van 21ste eeuw, maar onze herauten van 't vrije woord roepen nu dat we misschien onze tóón richting Erdogan moeten matigen. Meneer pakt journalisten op, doet er alles aan om alleenheerser van Turkije te worden, en propageert een doodenge Islamo-fascistische superioriteitsideologie die nauwelijks verschilt van de ideëen die je in Mein Kampf kunt lezen, en hoe reageren die laffe linkse dodo's die altijd zo dapper tegen totalitaire grootmachten hebben geprotesteerd? Met hooghartig opperen of we hier in 't Westen onze vrijheid van meningsuiting misschien eens aan banden zouden moeten leggen! Het is niet te geloven.

Lagonda | 25-04-16 | 10:15

Lang leve De Telegraaf! Laten we allemaal smoel tonen. Zoveel mogelijk en tegen wie dan ook!
Alle man van Neêrlands stam
Voelen zich der vaad'ren zonen
Willen vrij op 't plekje wonen
Dat hun tot een erfdeel kwam
Eigen meester, niemands knecht
Recht en slecht
Stalen vuist en rappe hand
Zo is 't volk van Nederland!

potloodvent | 25-04-16 | 10:14

Een papieren krant kopen. Dat heb ik alweer een tijdje niet gedaan, weet iemand nog hoe dat moet?
hendrikjandetuinman | 25-04-16

Ik denk dat je die wel online kunt bestellen ergens.

James Lastig | 25-04-16 | 10:14

Deze verraders uitzetten voordat de EU geweld gaat gebruiken tegen de miljoenen vluchtelingen die aan de overkant staan te wachten op beter weer. Scheelt weer een extra front.

Slogra | 25-04-16 | 10:13

Tijd dat ze allemaal naar huis gaan maarja die droom zal wel nooit uitkomen.

Sjonie01 | 25-04-16 | 10:11

De eerste comment onder het stuk over de inbraak bij Ebru slaat de spijker pijnlijk hard op de kop:
.
Erdogan een bevriend staatshoofd? Wel Rutte, ‘Zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal u zeggen wie u bent.’ U kent wellicht dat gezegde?

panadol | 25-04-16 | 10:11

En zo komt dan ook weer de ware aard van de nederturk naar boven, nog even los van het feit dat de mensen op de tape 2e of 3e generatie zijn en nog geen fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken. Zoals de man opmerkte: de meeste mensen hier in de wijk, zijn niet zo snugger.... Hij heeft overduidelijk gelijk.

PijlVader | 25-04-16 | 10:10

Natuurlijk geen toeval die inbraak. Erdogan en zijn jongenkutjes zijn psychopaten. De boel wordt duidelijk opgehitst. Liever nu dan over tien jaar iig

Bokito ergo sum | 25-04-16 | 10:09

-weggejorist-

Blonde Nel | 25-04-16 | 10:09

Alleen Telegraaf staat op de barricades en de andere landelijke kranten laten het afweten. Als het een journalist is uit de linkse hoek zijn de rapen gaar maar nu dus niet. Waar gaat dit heen?......

Blonde Nel | 25-04-16 | 10:09

Nadat de laatste jaren de probleem met veel Marokkanen aan het licht kwamen krijgen we nu ook meer zicht op het probleem met veel Turken. De circa 50 jaar integratie van deze groep lijkt, ik ben niet verrast, een grote mislukking voor velen. Ik kan niet anders concluderen dat de ware aard boven komt. En links keek om en zag dat het goed was...

DasNouJammer | 25-04-16 | 10:09

Geen Euro meer naar de Turkse buurtwinkels. Boycotten!

Poreknak | 25-04-16 | 10:09

Was achteraf gezien toch een schijnheilige vertoning na de dood van Charlie Hebdo. Je suis een slaaf van ERdogan. Dit keer niet de terroristen die een aanslag pleegde, maar de eigen Regering dat zwicht voor een land dat nog niet eens bij de EU hoort.
Turkije is een kut land. Hoog hek eromheen. Geen uitkeringen meer naar Turkije en iedere Turk dat 1 fout begaat meteen terugsturen. Het beste is eigenlijk om iedere Islam-Turk terug te sturen.
Dit keer zijn we echt verraden door de eigen Regeringen.
Waar zijn onze Burgervaders met vlaggen?
Wel een hoop heisa maken als ze Putin willen plagen, maar nog niet eens de beperking van vrijheid in Turkije aanpakken, laat zwijgen de invloed van Turkije op Europa.
Ik ben ondertussen ook bereid in te zetten voor een burgeroorlog om 1 keer af te rekenen met hetgeen wat ons nu allen de baas is.
Figuren als Rutte en Merkel dienen echt gestraft te worden. Ze maken moedwillig een land kapot en verraden zonder aarzelen hun eigen bevolking.
Mensen moeten overwegen in actie te komen.
Later zal er gegarandeerd een grotere welvaart en welzijn uit voortvloeien.
Nu is het alleen uitstellen totdat het water ook jou hals bereikt. De overheid gokt op deze verdeeldheid en angst.

ET007 | 25-04-16 | 10:09

@drastic | 25-04-16 | 10:01
Een oude laptop gestolen. Klinkt niet naar gelegenheids inbraak. Klinkt naar een laptop die onderweg is naar Ankara. Tijd dat er "toevallig" een zak diplomatieke post van de kar valt en op scheurt. (zoals indertijd die zak gevuld met drugs vanuit de antillen)

TheEgg | 25-04-16 | 10:07

Hadena | 25-04-16 | 09:21

Het anti-Turkse gevoel en opjutten is niet de schuld van Nederlanders maar van de Turken zelf. Snap dat dan!
Er word soms geschreven over Turkse trots, maar iedereen vergeet dat ook Nederlanders hun trots hebben. Wij in Nederland hebben altijd vreemdelingen verwelkomd. De turken zijn een groep die daar dankbaar gebruik van maakten, maar als je het ze nu vraagt wijzen ze ons welkom af en zeggen 'Ik ben een Turk, geen Nederlander' en 'Erdogan is mijn president'.
Dan ben je een verrader die ons welkom, onze gastvrijheid en verblijf hier in Nederland, niet waard bent. Maar als dat word gezegd begint de Turk je auto te slopen, agressief te worden en je met 40 man tegelijk in elkaar te slaan, word je ook nog beschuldigd van racisme en je huis uitgetreiterd, zonder enige bescherming van politie want de jammer-turken zijn altijd de zogenaamde slachtoffers. Zo ongeveer dus. En dan je nog afvragen waar het anti-Turkse gevoel vandaan komt, en de schuld ervan geven aan 2 nieuwsmedia (Telegraaf en Geenstijl) die tenminste nog durven erover te schrijven.
Dat gaat verder dan de schuld geven aan.
Dat is een poging om ook de Telegraaf en Geenstijl monddood te maken.
Waarom?
Omdat Turken in Nederland vinden dat we alles mogen denken, maar alleen mogen zeggen en schrijven wat de Turken aardig genoeg vinden.
Voila!
Turkse dictatuur in Nederland. En u, Hadena, doet eraan mee. Zeg me... Bent u daar trots op?

gaffelbaard | 25-04-16 | 10:07

Wanneer ziet Nederland in dat er ingrijpende maatregelen genomen moet worden.
De vijfde colonne heeft de laatste poot van de samenleving al bijna doorgezaagd.
Wie wil er nou een burgeroorlog? want dat is waar het op uit gaat draaien als we de institutionele haat maar blijven tolereren.

Antitheïst | 25-04-16 | 10:07

-weggejorist-

Rob1D1 | 25-04-16 | 10:06

De reden is simpel waarom de overheid niets doet. Zoals beschreven de hoofdzakelijk reden zal de vluchtelingen deal zijn. ik denk ook dat zij best wel een harde plasser krijgen over hoe Erdogan de journalistiek aanpakt.

cees2025 | 25-04-16 | 10:06

@Godsammekraken 09:17: Ondanks alles heb je van Turken doorgaans niet zoveel last. Ze zijn trots op hun land en die trots is snel gekrenkt. Staat daar geen Erdogan maar een liberale democraat aan het roer, dan worden ze net zo boos als je daar als buitenstaander wat van zegt. Maar verder valt het allemaal wel mee, volkomen onvergelijkbaar met het Marokkanendrama.

Muxje | 25-04-16 | 10:05

@drastic | 25-04-16 | 10:01
LOL, ik heb er vijftien jaar gewoond, daar komt de politie niet, ook niet als je ze belt, ja na een liquidatie komen ze nog wel eens opdraven, als je belaagd wordt of er wordt bij je ingebroken, mag je zelf naar het bureau, alwaar ze je aangifte, als dat al lukt, in de vuilnisbak smijten.
Ook politieagenten hebben gezinnetjes met kinderen, he, denk maar niet dat die iets durven tussen die enorme maffiafamilies daar.

Crufty | 25-04-16 | 10:05

-weggejorist-

Rob1D1 | 25-04-16 | 10:05

@nemoj me jebat | 25-04-16 | 10:00
Ik heb als jongere wel eens een onderste steen opgetild, daaronder zat het vol met wormen en veel-potige griezels.

necrosis | 25-04-16 | 10:05

Esther Voet van Jalta heeft ook een heel mooi stuk, via link op Twitter vrij te lezen:

twitter.com...
CheLives | 25-04-16 | 09:33
.
Esther Voet is toch die mevrouw van het CIDI die rondliep in een "wij zijn allemaal Marokkanen" shirt? Nou ja, ze was in ieder geval bij die demonstratie. Gevalletje Stockholmsyndroom.

Lupuslupus | 25-04-16 | 10:04

Rutte is de lafste minister president die Nederland OOIT gehad heeft. Wat een ontzettend slappe vaatdoek, om te kotsen. Ik schaam me echt voor hem. En Erdogan is gewoon een dictator en een pedofiel. Free Ebru.

panadol | 25-04-16 | 10:04

Kijk, nooit gedacht dat ik nog eens enthousiast zou worden over De Telegraaf. Vanmiddag maar eentje halen, dit is de enige goede manier om te reageren op alles. Hulde aan de Telegraaf!

Studentjournalistiek | 25-04-16 | 10:02

Turkse Poetin?
Het is een islamitische, megalomane despoot.

Crufty | 25-04-16 | 10:02

Nieuwe verkiezingen. Nu!

Tha Man | 25-04-16 | 10:02

Tja, die inbraak, ontzettend lullig. Gajes weet dat Ebru niet thuis is momenteel....
Zou het eigenlijk geen taak geweest zijn van de A'damse politie dat huis in de gaten te houden? Achteraf is het wat suffig een aantal agenten voor der deur te zetten.

drastic | 25-04-16 | 10:01

Turken noemen ons kazen.

hovawart | 25-04-16 | 10:01

Ben benieuwd aan welk taalgebruik (afgezien misschien van een extra e-type/spelfoutje) u mijn afkomst denkt te kunnen weten? Er zitten echt heel weinig Turkse genen in mij. Ben eerder een typische ariër....

Hadena | 25-04-16 | 09:52
dat is hem, de TurksE "e" die veel Turken en Marokkanen fout doen....
Die fout die je wist dat ging komen of zo....

Nuchternederland | 25-04-16 | 10:00

Mag je ondertussen dan eigenlijk nog wel zeggen dat Erdogan een verschrikkelijke dictator is, of is dat ook verboden?

Stickerbeer | 25-04-16 | 10:00

-weggejorist-

Rob1D1 | 25-04-16 | 10:00

Aan de goede kant van WOIII dus.

Piet Karbiet | 25-04-16 | 10:00

-weggejorist-

Crufty | 25-04-16 | 10:00

Overigens: ik ben blij wat deze zaak blootlegt. Alsof je dacht dat het allemaal wel puik zat onder die onderste steen: het fundament.
En er krioelt me daar toch een hoop viezigheid!

nemoj me jebat | 25-04-16 | 10:00

Laat de Turken maar van onze 6 miljard euri hun wapenarsenaal uitbreiden, ze zullen het nog hard nodig gaan krijgen.

hovawart | 25-04-16 | 09:59

Straks onder de middag maar even een Telegraaf halen bij de buurtsuper.
Als dankjewel.

nemoj me jebat | 25-04-16 | 09:58

duitse herder | 25-04-16 | 09:11
Ik weet Turken ons Hollanders noemen, en dat dat historisch zo gegroeid is, maar zo Hollanders gebruiken in de taal is fout.
Holland is maar 2 provincies van Nederland.
Ik denk daarom dat je geen Hollanders, maar Nederlanders, bedoelt.

p.s. Aan dat je Hollanders gebruikt, ipv Nederlanders, kan ik lezen dat je een Turk bent.

gaffelbaard | 25-04-16 | 09:58

Aangezien ik toch nooit naar Turkije op vakantie wil (genoeg alternatieven), gooi ik hiermee geen glazen in:
- Erdogan is een fascistische dictator
- Merkel is een doorgedraaide moeder Theresa met een Messias-complex
- Rutte is een slappe loser met 1 talent: veel praten, weinig zeggen.
- Juncker is een ongekozen alcoholistische zonnekoning
Shit, nu kan ik ook niet meer naar Duitsland, België, Luxemburg.
"Waar kan ik heen? Ik kan niet naar..." enz.

Nuchternederland | 25-04-16 | 09:58

Wat doet NL wij dus met eigenlijk NSB'ers otw verraders?

ali komijnekaas | 25-04-16 | 09:57

-weggejorist-

Dr. Anders danAnders | 25-04-16 | 09:57

@Joop Sigaar | 25-04-16 | 09:35
Poetin was een bevriend staatshoofd, totdat die twee EU vetzakken gingen lopen hitsen in Kiev.

necrosis | 25-04-16 | 09:57

AnnaJL | 25-04-16 | 09:11

Het groepje dat beter weet is inderdaad heel klein. Zo klein, dat het - na 3 generaties - opvallend is hoe slecht die groep mensen is geïntegreerd. Dat ligt niet aan NL die ze alle kansen ervoor gaf. Dat ligt aan die mensen zelf, die vast willen houden aan wat ze dan heel lief 'eigen identiteit' noemen alsof het ging om een oude vaas waar je geen afstand van kan doen omdat het een erfstukje was van je overleden tante Fatima. Whatever..

Erdogan verheerlijkende neder-turken uitzetten naar Turkije zou, juist omdat die mensen hun opleiding in NL hebben genoten, voor de economie van Turkije heel goed zijn. Maar ik weet zeker dat een overgrote meerderheid binnen een maand dan enorme spijt krijgt van hun keuze. Erdogan verheerlijken is o zo makkelijk vanuit een NL waar wel iedereen recht heeft op VVMU.

Ik snap je opmerking wel.
Een Nederlandse Turk die anno 2016 zegt 'Erdogan is mijn president' is voor NLse begrippen een landverrader. Even ter vergelijking; een paar eeuwen geleden kenden we in NL nog de doodstraf voor landverraad. Om maar even te duiden wat, ook al is landverraad nu geen halsmisdrijf meer, de in NL geldende norm en maatschappelijke afkeer is tegen landverraders.

gaffelbaard | 25-04-16 | 09:56

-weggejorist-

Joop Sigaar | 25-04-16 | 09:56

Laat die Europese Lente maar komen, begin was een beetje fris, maar laat het maar heet worden in Den Haag.
Voor Volk En vaderland, en kleinkinderen.
succes Pays-Bah.

hovawart | 25-04-16 | 09:55

Heeft Peter R de Vries al gereageerd om te zeggen dat Nederlanders met een dubbel paspoort, Turks in dit geval, hun mond moeten houden over Turkije en Erdogan?
Of gold dat alleen voor autochtone Nederlanders, zijn VVMU afbrekend 'advies'.
Breekt die Erdorat nog hier in ook, wat een smeerlap.

Crufty | 25-04-16 | 09:54

Wie heeft er belang bij de inbraak?

Betweetert | 25-04-16 | 09:54

hup gesprekken met Turkije opschorten, dat vluchtelingen problem is voor Turkije groter dan voor Europa.

Sun_puppy | 25-04-16 | 09:53

Waarschijnlijk is ze ook door de eurofielen erbij gelapt.

Arnold9638 | 25-04-16 | 09:52

@ Nuchternederland | 25-04-16 | 09:43
Ben benieuwd aan welk taalgebruik (afgezien misschien van een extra e-type/spelfoutje) u mijn afkomst denkt te kunnen weten? Er zitten echt heel weinig Turkse genen in mij. Ben eerder een typische ariër....

Hadena | 25-04-16 | 09:52

En uh "chapeau" voor de Televaag, is een beetje in achting gestegen.

stroopa | 25-04-16 | 09:51

Guy Veropzoudten | 25-04-16 | 09:49
Ja, toevallig net een oude laptop gestolen. De Turkse boef wordt steeds driester.

Glasgow Argus | 25-04-16 | 09:51

Heel erg voor haar dat er is ingebroken in haar woning in Amsterdam. Ze zou beveiligd moeten worden.

frisenfruitig | 25-04-16 | 09:51

Inbraak bij Ebru: Dat had je natuurlijk kunnen zien aankomen met die stasi mentaliteit van de Erdog..
Slaap zacht allemaal.....

ruud-topper | 25-04-16 | 09:51

Die sneer naar Poetin vind ik dan weer slap.
compitaal | 25-04-16 | 09:20
.
Inderdaad. De Russische president vergelijken met erdogan wind ik een grove belediging voor Poetin. Maar zo zal het ook wel bedoeld zijn want vergeet niet dat de Telegraaf gewoon MSM is hoor.
In opdracht van de VS moet en zal er een zeer negatief beeld over Poetin worden neergezet, een vijand beeld en daar doen alle kranten aan mee, ook de Telegraaf.

Lupuslupus | 25-04-16 | 09:50

Kan DreHa (9:05)
misschien wat nader duiden wat wat de MP en MBuZa zoal voor inspanningen hebben verricht?
Je maakt je er wel heel gemakkellijk vanaf door te pkempen dát ze erg met de zaak bezig geweest zouden zijn. Laat ons dan weten wat hun daden waren en ga niet suggereren dat ze meer hebben gedaan als dan dat wij gewone volk niet weten.

"Wat valt er te klagen. BuZa heeft flink ingezet en de MP heeft persoonlijk ook mee gespeeld. Alsof alle stukjesschrijvers en burgers op zulke steun kunnen rekenen lijkt mij de belangrijkste vraag.
DreHa | 25-04-16 | 09:05"

stroopa | 25-04-16 | 09:50

Ik mijd Turkije in ieder geval, als de pest.

wooky | 25-04-16 | 09:49

-weggejorist-

wiedergutmachsnikkel | 25-04-16 | 09:48

Wat mij betreft gaan we massaal Erdogan belachelijk maken, hulde dus voor de Telegraaf in deze. Triest om te zien dat onze overheid zo belabberd optreed bij een ernstige zaak als deze. Koenders had minimaal moeten dreigen met een boycot en sancties, maar helaas.. het politieke belang / de EU is weer belangrijker. www.fuckerdogan.nl

Dannydekr 2.0 | 25-04-16 | 09:46

Tja, nu nog naar Turkije gaan is stom en dan ook nog een foto maken van een kiosk met de Telegraaf erin... je speelt met je leven!

Musset | 25-04-16 | 09:46

Vandaag op de Hannover Messe een topoverleg met Barry Soetoro en IM Erika. Malek Ramadan mag er ook bij, maar niet gedurende het hele overleg. Zoveel is dus het voorzitterschap van de EU waard. Wanneer de grote mensen praten, dan mag marrekie er niet bij. Dus wanneer Angie en de oppermoslimbroeder de TTIP en de verplichte opname van asieleisers bespreken, dan moet Rutte in de wachtkamer.

Glasgow Argus | 25-04-16 | 09:46

-weggejorist-

Mijn_mama_is_lief | 25-04-16 | 09:45

Weer een reden om op Wilders te gaan stemmen, zo merken wij weer hoeveel 5e colenne leden er in dit land vrij rond lopen en ook in heel West-Europa, als ik al die islamitische hatende reacties lees en hoe ze blij zijn na elke aanslag op de westerse vrijheid en democratie.

De islamitische vijand importeren en knuffelen betekent op de lange termijn desastreuze ellende. Vroeg of laat zal het flink fout gaan, de islamitische vijand haat ons zo intens, dat geeft aan wat voor toekomst West-Europa mag verwachten, te triest voor woorden, Europa naar de klote dankzij de misdadige linkse landverraders.

Wonderful-Life | 25-04-16 | 09:44

Oprui-ing vind ik het. De telegraaf en natuurlijk Geenstijl zorgen (mijns insziens terecht) voor een anti-Turkse gevoel bij het volk. Zo beginnen natuurlijk genoeg oorlogen en genociden, stapje voor stapje het volk maar tegen elkaar opjutten. Dus strafbaar, of het nou terecht of onterecht is.

Hadena | 25-04-16 | 09:21
U heeft gelijk. Zullen we alle misstanden bij de Turken in NL maar gewoon zoals altijd onder het tapijt schuive/ met de mantel der liefde bedekken want anders ies rassies en zo...
Even wat anders, ik kan aan uw taalgebruik zien dat u Türk bent. Mag u gezien dit verhaal er ook wel bij vertellen hoor.

Nuchternederland | 25-04-16 | 09:43

Dat land is kandidaat EU-lid. Krijgt binnenkort visumvrij-reizen. Is NAVO-lid, maar voert haar eigen oorlog in Oost Turkije tegen haar eigen volk, en haar eigen oorlog in Syrië tegen de tegenstanders van IS. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Beetje Oekraïne in het kwadraat, behalve dat het land solvabel is.

Feynman | 25-04-16 | 09:43

Rutte is een zak hooi. Toeschouwer en geen speler. Bang, vooral geen schade oplopen, ondertussen de ene blamage na de andere blamage binnenhalen.
Erdogan is een sterke man. Logisch dat de Turken hem als hun president zien.
Wat hebben wij?
Onze Koning Willem? Onze Minister President? Pfft.

ristretto | 25-04-16 | 09:42

Ze staan achter "hun"president. HUN president? Volgens mij is Mark Rutte hun president of ligt de loyaliteit ergens anders dan hier? Het word tijd dat we die dubbele nationaliteit gaan afschaffen!

Mr_Pikibelly | 25-04-16 | 09:40

1. Turkse Poetin
Met die term ben ik het niet eens.
Dat in de EU de Krimse verkiezingsuitslag niet geaccepteerd word en de vervalste turkse verkiezingsuitslag wel, maakt van Poetin nog geen dictator zoals Erdogan dat is. Hoe dan ook. Erdogan is wel een dictator.

2. Leon de Winter dacht niet ver genoeg door want Ebru maakt niet twee maar drie dingen ongewild duidelijk: Turkije is een tirannie, te veel Turkse Nederlanders vinden dat best ... en de Nederlanders reageren op hypocriet op de arrestatie van Ebru.

3. Opkomen voor waarden en vrijheden.
Ergens heb ik zoiets van 'zo, nu maakt Ebru een beetje mee wat Gregorius Nekschot nl.wikipedia.org/wiki/Gregorius_Neksc... destijds meemaakte. In de cel gegooid en (mogelijk) vervolgd worden omdat je kritisch tekende (of schreef) of een (fictief) persoon die als een tiran en dictator het leven van complete volksstammen bepaalt en tiranniseert.
Wel vreemd dat bij die fictieve persoon heel moslim-NL enorm boos reageerde, en terwijl het hier om een echt persoon gaat veel NL-moslims ineens roepen 'ja, maar vrijheid van meningsuiting'. Want als je die VVMU hebt tav kritiek tov een echt persoon, dan heb je op diezelfde VVMU ook recht als het gaat om kritiek tov van een fictief of dood persoon.

4. Umar verlinkt door leden van de Turkse gemeenschap.
Denken wij echt dat Umar zo belangrijk of bijzonder is dat het alleen maar om haar gaat? Ik denk van niet. Ik geloof best dat zij door neder-turken is verlinkt. Dat wel. Maar ik geloof ook dat de nsb neder-turken niet alleen haar hebben verlinkt. Het is nogal voor de hand liggend aan te nemen dat ze niet alleen Umar hebben verlinkt, maar het complete GeenStijl team en alle reaguurders ook want GS, en de reaguurders, staan erom bekend super kritisch op Turkije te zijn.
Dus als er reaguurders hier zijn die nog overwegen naar Turkije op vakantie gaan, of al geboekt hebben, zou ik tegen ze willen zeggen: 'Niet doen, niet gaan'. Verwacht niet dat Erdogan's Turkije onderscheid zal maken tussen een columniste en een simpele burgers die af en toe wat kritisch reaguurt of tweet.

gaffelbaard | 25-04-16 | 09:39

Hehe, mooi. Ongelofelijk hoe we onze ziel aan Erdogan hebben verkocht. Vond deze cartoon trouwens ook wel mooi: kaf.online/club-europa/

Henk2041 | 25-04-16 | 09:39

Rutte is laffer dan Erdogan een domme ploert is.

Godsammekraken | 25-04-16 | 09:38

@nope | 25-04-16 | 09:27
Naast de turken uit de rioolputjes van Turkije (de importturk) denkt helaas een groot deel van de nieuwe generatie (die dus in Nederland geboren zijn) er net zo over. Het zegt toch wel iets over het zelfstandig denkvermogen van deze ratten. Misplaatste trots gaat net zo gemakkelijk samen met pure achterlijkheid bij die groep medelanders.

drekzooi | 25-04-16 | 09:37

-weggejorist-

Joop Sigaar | 25-04-16 | 09:35

Prachtige actie van de Telegraaf. Die zal vandaag in de Turkse kiosk liggen in een klein burkaatje.

klön | 25-04-16 | 09:35

Waarom zijn wij zo bang dat turkij de deal opzegt? Wij kunnen gewoon eisen dat binnen 24 uur iedereen met burgerschap van een EU-lidstaat die in turkije vastzit/ het land niet uit mag op het vliegtuig naar schiphol of een andere relevante luchthaven wordt gezet en dat wij het verdrag anders opzeggen. En dat ze dan geen eurocent krijgen en dat ze nooit EU-lid mogen worden. En als de bootjes dan weer komen, dan geven we iedere dobberaar een boterham en flesje water en duwen we ze terug de zee op.

aight.. | 25-04-16 | 09:34

De eerste generatie Turken was vriendelijk. Daarna kwamen de moskeeen en de imams die predikten. Democratie werd niet gepreekt. Dat was iets van het Westen. Democratie was slecht voor moslims. Hun god was tegen democratie. Maar wel voor hoofddoeken en vergiftigde ideeen. De eerste generatie moslims verzette zich niet.
De tweede generatie begon zich af te zetten tegen het Westen, tegen onze democratie. Dankzij de preken in de moskeeen. Dankzij de indoctrinatie. Het hersenspoelen.
De derde generatie - niet allen, maar velen – zet zich af tegen de democratie. Is voor het islamofascisme. Ze zullen het land, ons land, overnemen en ons op onze plaats zetten. Onder hen zullen wij staan, zij nemen de macht in handen. Als wij zo door gaan, als de regering dit blijft toelaten, zal het echt gebeuren. Zullen wij ons land kwijtraken. Zullen wij minderwaardige burgers zijn in ons eigen land. Maatregelen moeten genomen worden en wel heel snel.
Op de kansels van de moskeeen van Erdogan en Saudi-Arabie moeten - verplicht - verlichte moslims preken. En mochten er geen verlichte moslims zijn, dan moeten de kazernes van Erdogan gesloten woren. Het is te laat voor halve maatregelen. Het kaf moet van het koren gescheiden worden. Men is voor Nederland of tegen. Voor democratie of tegen. Sharia willen wij niet.
De keus moet gemaakt worden.
Telegraaf, blijf doorgaan op deze manier. Aan het politiek-correcte denken hebben wij niets. Het sleurt ons de afgrond in.
Ebru, sterkte en dank voor wat je voor ons doet.

onnosel | 25-04-16 | 09:32

Tabernakel | 25-04-16 | 09:29

En u denkt dat shit de fan niet bínnen die honderd jaar gaat raken? Ik vrees dat het eerder tien jaar wordt..

Lucioperca | 25-04-16 | 09:32

Mooie reactie bij het online artikel hierover: 'EU zit in de Erdotang'.
Vroeger werd bij dit soort zaken een ambassadeur ontboden of de eigen ambassadeur teruggetrokken. Nu gaan ministers er prat op dat ze Ebru een paar keer gebeld hebben. Nou tsjongejongejonge, wat een helden.

Guy Veropzoudten | 25-04-16 | 09:31

De EU met in haar kielzog de Nederlandse politiek is volkomen failliet, uitverkocht aan "de economie" onderhorig aan een abstract, technocratisch begrip als "geld". Natuurlijk is dat belangrijk. Maar houd wel even de mens in het centrum van de beslissingen aub? En dat is nu juist de laatste jaren volkomen los gelaten. Mensen zijn overduidelijk niet prioriteit nummer één bij de EU. Het gaat uitsluitend om geld en macht, het hele instituut EU is haar doel volkomen voorbij geschoten en verworden tot een dictatoriaal regime in wording. Natuurlijk zegt Nederland niets tegen de Turken, dat mogen ze niet om "de deal" niet in gevaar te brengen. Natuurlijk zegt de EU niets tegen de Turken, die interesseert die ene columniste geen ene reedt. Individuele mensen zijn helemaal niet belangrijk meer, we zijn toch met meer volgens Rutte? Er zijn genoeg europeanen volgens de EU en er komen er alsmaar meer. Laat die ene toch lekker verrotten in een cel of wat dan ook. Laat de VvMU maar gewoon een zachte dood sterven doo r toedoen van Erdogan. Dan hoeft de EU zelf haar vingers er niet aan te branden want ze willen dit maar ál te graag. Intensieve mensenhouderij, meer of minder is het niet. Met een sliert Vichy regeringen die het balletje hoog houden en de hete kooltjes uit het vuur mogen halen voor Brussel in ruil voor de belofte van een lekker baantje in het centrum van de totalitaire macht. Ik kots op die laffe opportunistische houding van de Nederlandse politiek. Stelletje angsthazen, als een hertje in de koplampen staan ze trillend naar Erdo te kijken. Walgelijk toneelstuk. Oekraine schiet een vliegtuig uit de lucht, jat schilderijen, en is lief. Erdo krijgt een vinger en neemt 4 handen en chanteert schaamteloos de hele EU en is lief. Poetin is de duivel en verder moeten we onze bek houden anders volgt arrestatie. Prachtige ontwikkeling dit.

Dutchbeaurouge | 25-04-16 | 09:31

Ik hoop dat U dit niet vergeet maart 2017

witchmaster | 25-04-16 | 09:31

Dit is nu. Kun je nagaan hoe groot de invloed en bemoeienis van dictator fascist erdogan gaat zijn zodra er geen visumplicht meer gaat zijn, turken massaal naar hier kunnen en zeker nadat het turkije v erdogan lid is geworden vd eu en met zijn meer dan 80 miljoen turken bij de landen hoort die het meeste stemrecht hebben in het eu parlement. Gedeeltelijke sharia invoering in heel de eu? Grote kans.. en onze timmermans koenders rutte tusk merkel junckers staan erbij kijken ernaar faciliteren en laten het gebeuren.. shame

Eric Peter3348 | 25-04-16 | 09:31

Erdogan is een ontzettend domme man, de handschoen is geworpen en opgeraapt. Hij gaat alleen maar nog maar meer voor lul gezet worden. Van Rutteachtigen hoeven we niks te verwachten maar wij zijn idd met meer

Bokito ergo sum | 25-04-16 | 09:29

hulde aan die kutkrant!

deEerlijkeLeugenaar | 25-04-16 | 09:29

De EU gaat op deze manier nog eens een tragische beslissing worden.
Maar goed, met zo'n honderd jaar zijn wij allemaal dood, dus who cares....

Tabernakel | 25-04-16 | 09:29

Men wilde de vluchtelingdeal met Turkije niet in gevaar brengen.
Alsof Turkije jaarlijks 6 miljard aan gratis geld op het spel zou zetten.

spanarchist | 25-04-16 | 09:28

+1 voor de Telegraaf

alusion | 25-04-16 | 09:28

Het overgrote deel van de ruim 400.000 in Nederland wonende Turken is devoot aanhanger van Erdogan. Ze stellen geen enkele vragen meer bij zijn beleid.”
Bron:Telegraaf

nope | 25-04-16 | 09:27

Hadena | 25-04-16 | 09:21 Turkse 'Nederlanders' die lid zijn of stemmen op de AKP horen niet thuis in Nederland. Turken zijn m.b.t Nederlanders, grotere racisten en nationalisten en imho een gevaar voor de Europese democratie en de Nederlandse staatsveiligheid. Er is geen plaats voor fascimse, dus ook niet als het uit Turkije komt. De oprui-ing kan niet snel genoeg gaan. #Turkenraus

Indoneesje | 25-04-16 | 09:27

Het mocht tijd worden dat er eens een groot nieuwsmedium was dat zich kritisch ging opstellen!

a4p | 25-04-16 | 09:26

1- Ambasadeur uit turkije terugroepen, turkse ambassadeur binnen 24 uur uitwijzen.
2- negatief reisadvies voor turkije.
3- passief en actief stemrecht intrekken voor turken in Nederland met dubbel paspoort. Dit krijgt men terug als men een verklaring van de Turkse overheid kan overleggen dat de Turkse nationaliteit is opgegeven.

miff | 25-04-16 | 09:26

Dik 64% van de stemgerechtigde Nederlandse Turken stemde op Erdogan, relatief veel meer dan in Turkije zelf, constateerde historicus Zihni Özdil gisteren op de website van NRC. „Erdogan is nergens in de wereld zo populair als in Nederland”, aldus Özdil
Bron:Telegraaf

nope | 25-04-16 | 09:26

Ik ga dat roddelblad echt niet kopen, al scoren ze hier wel punten.

cabbit | 25-04-16 | 09:26

Hoe tekenend dat de gróótste krant van Nederland een parodie op de reeds eerder door Erdogan getrachte inbreuk op onze VvMU en persvrijheid propageert.

Deze gaat boven mijn bed :-)

HypoPseudo | 25-04-16 | 09:26

Waarom maken we ons met zijn allen zo druk om een Turkse binnenlandse kwestie?

Teen | 25-04-16 | 09:25

Helemaal leuk omdat juist de Telegraaf vaak de krant is die je koopt op vakantie om op het strand te lezen. Ben benieuwd of de Telegraaf van vandaag ooit in Turkije gedistribueerd zal worden.

Mika6101 | 25-04-16 | 09:25

Enge gedachte dat het dus beter is voor haar om niet meer naar Turkije te gaan straks. Erdolul bedankt.

Geert Linkers | 25-04-16 | 09:25


Godsammekraken | 25-04-16 | 09:19

Als Rutte het verzoek vanuit Brussel kreeg om Erdogan op zijn knieën te smeken toch vooral tot de EU toe te willen treden dan deed hij het per omgaande, de kasthomo.

eerstneukendanpraten | 25-04-16 | 09:25

De volgende verradershandeling staat er al weer aan te komen: Merkel en Obama willen een versnelde afhandelinge van TTIP en CETA. En natuurlijk gaat onze Rutte cs dit ondersteunen, want de EU is heilig. En alle burgers zijn stom en daar moet je vooral niet naar luisteren, zeker niet als je er zelf beter van kunt worden. De EU is het 4e Rijk.

ad melkert | 25-04-16 | 09:25

Als Rutte afgelopen weekend diplomatie gebruikt heeft, ben ik benieuwd wat hij als wisselgeld ingezet heeft. Ben bang dat we daar de komende maanden de wrange vruchten van mogen plukken.

Pierke Smulders | 25-04-16 | 09:24

Volgende referendum dan maar over de nekklem deal tussen turkije en de eu houden?

Autobonker | 25-04-16 | 09:23

rtxpow | 25-04-16 | 09:05

Ach, de Telegraaf is toch de volkskrant, waar de Volkskrant dat eigenlijk nooit geweest is.

TegenBeterWetenIn | 25-04-16 | 09:23

Prachtige cartoon. Maar de respons van Rutte en Koenders heb ik niet als slap ervaren ... mogelijk mede als gevolg van de druk vanuit de politiek en social media.

Simon_GS | 25-04-16 | 09:23

Rutte heeft vele Nederlanders een jaar lang in een veld in de Oekraïne laten rotten. Natuurlijk laat hij de Nederlanders nu ook barsten voor het grote Europese ideaal.

i-Wonder | 25-04-16 | 09:22

Bovendien is het Paard van wat DENKje al binnengehaald...

BoerinFrance | 25-04-16 | 09:21

-weggejorist-

Hadena | 25-04-16 | 09:21

Nederturken, de nieuwe NSB-ers. Straks met aanvoerder Peter R. (Mussert) de Vries.

Cor Zakov | 25-04-16 | 09:21

Die sneer naar Poetin vind ik dan weer slap.

compitaal | 25-04-16 | 09:20

Erdogan is islamofascistische hond met veel volgelingen in Nederland. De Nederlandse staatsveiligheid komt in gevaar met zoveel verborgen fascisten tussen de vijfde colonne Turkse 'Nederlanders'. #Turkenraus!

Indoneesje | 25-04-16 | 09:20

Kijk. Met zo'n boodschap verdienen ze mijn centje.

Adversary | 25-04-16 | 09:20

Wat doen Nederlanders en wat deed die Mevr. eigenlijk nog in Turkije, ben daar nooit geweest en zal er ook nooit naar toegaan, met zo'n Erdohitler met een paleis met duizend kamers aan het hoofd, wat een vertoning om die vent nog serieus te nemen..

BoerinFrance | 25-04-16 | 09:19

Erdogan speelt een makkelijk potje schaak tegen Rutte die vooral tuk is op Pim-Pam-Petten.

Godsammekraken | 25-04-16 | 09:19

Marokkanen zijn geen verrijking maar we waren toch bijna vergeten wat een remspoor die Turken achterlaten in de geschiedenis van onze natie.

Godsammekraken | 25-04-16 | 09:17

Maar in Brussel wordt de alcoholvrije champagne al koud gezet voor als Turkije bij de EU komt.

eerstneukendanpraten | 25-04-16 | 09:16

Het kleine piemeltje er ook bij getekend, hehe.

Oeloeboeloe | 25-04-16 | 09:15

Joop Sigaar | 25-04-16 | 09:07

Gaat niet gebeuren. De tophypotheek en 2 gefinancierde auto's voor de deur moeten betaald worden.
Niet te vergeten dat de zomervakantie eraan komt, dus moeten er foto's van de hotelkamer van het all-in resort van de Turkse tokkievakantie en foto's van de caravan en de camping in Zuid-Frankrijk van de 'kids' op gezichtsboek geplaatst worden...

Iets met prioriteiten...

el burro | 25-04-16 | 09:14

Zo, daar komt even de islamitische aap uit de mouw!

Pierke Smulders | 25-04-16 | 09:13

'En kan iemand even z'n Turkse all inclusive verlaten'

Waarom zou je daar nog heengaan? Mij zien ze er iig nooit weer. Laat ze lekker in hun sop gaar koken.

Vout | 25-04-16 | 09:13

Stelt u zich eens voor; een Nederland met minder vervelende Turken. En minder vervelende Marokkanen. We zouden ons als Jan Roos op een leeg Portugees strand voelen.

Normpje | 25-04-16 | 09:12

Wanneer stoppen we nu eens met het steken van energie in dat islamitische wespennest? Erken dat de westerse normen en waarden niet samengaan met de islamitische normen en waarden en sluit de grenzen. Zet in het Midden Oosten lokale safe zones op voor de opvang van de honderdduizenden vluchtelingen en regel dat goed, zodat Europa verschoond blijft van nog meer islam en geruzie over fundamentele vrijheden.

Bytemaster | 25-04-16 | 09:12

De Merkels en Rutte's van Europa, en niet te vergeten hun aanhang, corrumpteren het Westerse gedachtegoed, de Westerse idealen, en de Westerse normen en waarden tot in de kern. De term landverraad dekt de breedte en diepte van dit morele en intellectuele verraad niet. De corruptie gaat oneindig veel dieper. Niets van werkelijke waarde wordt gespaard onder de verpletterende kisten van de politiekcorrecte kerk.
.
Wanneer gaat de Europese burger zich verdedigen tegen deze enemy within?

Parel van het Zuiden | 25-04-16 | 09:11

Alle (Nederlandse) Turken die Erdogan verheerlijken meteen uitzetten!. Die mensen hebben voor het grootste deel hun opleiding in Nederland genoten en denken nog steeds zo achterlijk. Wat n harde koppen zeg. Als je zo'n despoot verheerlijkt dan kun je beter je biezen pakken. En ook nog een meldpunt openen op Nederlands grondgebied waar je mensen kunt aangeven......
Walgelijk. Hier moeten we tegen optreden! Nu worden de verschillen wel heel duidelijk, het "wij" en "zij" gevoel zal nog meer toenemen door hun vreselijke domme actie.
Mijn president roepen ze!! Het is me wel duidelijk geworden hoe onze medelanders denken. Gelukkig niet allemaal. Een klein groepje weet wel beter!

AnnaJL | 25-04-16 | 09:11

En Rutte en Koenders haten Hollanders !

duitse herder | 25-04-16 | 09:11

Turkije nooit in de EU en uit de NATO graag.

Hei-kneuter | 25-04-16 | 09:10

Onbegrijpelijk dat een land als Turkije met een economie nog iets kleiner dan die van Nederland niet effe klem gezet kan worden door de EU. Waarom dreigt de EU niet met opzeggen verdragen ? dan is het gelijk over met Turkije.

louis6227 | 25-04-16 | 09:10

@DreHa | 25-04-16 | 09:05
Een veel meer dan 'we betreuren de gang van zaken' krijg je niet uit de strot van de gangleden van opperlafbek Rutte.

drekzooi | 25-04-16 | 09:10

Wat hebben we als Nederlanders nog te verwachten van deze VETVLEKKEN die ons regeren.

gerrie de perrie | 25-04-16 | 09:09

Een papieren krant kopen. Dat heb ik alweer een tijdje niet gedaan, weet iemand nog hoe dat moet?

hendrikjandetuinman | 25-04-16 | 09:08

-weggejorist-

Joop Sigaar | 25-04-16 | 09:07

Kijk, en als Wilders nou een beetje verstandig reageert, kan die hier ook weer goed garen bij spinnen. Het staat in immers in de krant, dus kan nooit kwaad. Gewoon laten blijken dat je het nieuws volgt, en daarover bezorgd bent. En dan eens kijken wie er nog meer op de bandwagon springen.

hotnot | 25-04-16 | 09:07

rtxpow | 25-04-16 | 09:04
..
Ik bedoelde dus de telegraaf. Het is nog duidelijk maandagmorgen. *gaat nog wat koffie halen*

rtxpow | 25-04-16 | 09:05

-weggejorist-

DreHa | 25-04-16 | 09:05

De enige juiste respons! Go Telegraaf!

HaagseSkieldah | 25-04-16 | 09:05

Het is dat je van de volkskrant altijd van die zwarte vingers krijgt en je zoveel glamorama-achtige artikelen moet doorspitten, maar wellicht koop ik dan vandaag toch maar weer eens een krant.

rtxpow | 25-04-16 | 09:04

Minaretten zijn de kazernes, de gelovige de soldaten, en wat doen wij, Wij halen ze massaal binnen en vertroetelen ze ook nog. En de elite ziet dat het goed is. Bedankt het waren een paar mooie eeuwen

Tostiman | 25-04-16 | 09:03

Goed om te zien dat de telegraaf duidelijk stelling neemt in elk geval.

Lucioperca | 25-04-16 | 09:02

Wanneer barst de bom nou eens..... ik kan eingelijk niet meer wachten......

nope | 25-04-16 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken