
De
arrestatie van Ebru Umar in Turkije vanwege haar mening is een schande. Dit soort intimidatie van columnisten en journalisten is dictatuur. Dat is duidelijk. Maar deze zaak werpt ook licht op drie zaken die heel benauwend zijn.
1) Rutte is diplomaat, geen leider: Rutte is in de eerste plaats een diplomaat, die ieders belangen afweegt. Vooral die van zichzelf. Dat blijkt uit twee zaken. Rutte werkt op de klok: zaken uitstellen en antwoorden ontwijken, zoals in het geval van de
Duitse komiek en het Nee=Nee-referendum. Rutte probeert publiekelijk ingrijpen
te vermijden, zodat hij iedereen te vriend houden en hij weet dat hoe meer tijd er overheen gaat, hoe meer mensen het niet meer interesseert. Wat hem de gelegenheid geeft om de achterkamertjes in te gaan, waar fouten verborgen blijven maar succes altijd geclaimd kan worden. Dit benauwt.
2)
De EU is de bitch van Erdogan: De EU leeft in de waan Turkije nodig te hebben voor oplossing van problemen die ze gewoon zelf kunnen oplossen, als ze wat rationeler en efficiënter te werk ging. Waardoor de EU de kant van de dictatoriale sultan Erdogan kiest in het geval van DDR-achtige praktijken. Wat Ergodan legitimeert in zijn wanstaltige daden en alleen maar meer macht geeft. Volgens Tusk heeft zelfs NIEMAND
het recht om Turkije te bekritiseren. Turkije dat op kritiek op de arrestatie van Ebru waarschijnlijk ook zal reageren met 'bemoei je niet met onze binnenlandse aangelegenheden'. De EU geeft op deze manier Turkije vrij spel om symptoombestrijding mogelijk te maken van de vluchtelingenstroom, maar creëert daarmee op de langere termijn een veel groter probleem: een dictatoriaal, oncontroleerbaar en machtig aspirantlidstaat op de grens tussen Europa en het Midden-Oosten. Dit benauwt.
3)
Turken zijn trots: er is niks mis met trots zijn op je land. Maar wel als 'trots' vooral een eufemisme is voor een onvolwassen en ongezonde houding jegens kritiek. We zijn zelf geen tienermeisjes, dus we gaan de enorme stroom juichberichten op Facebook en Twitter van Turken over de arrestatie van Ebru niet hier met 'zie je wel'-teksten screenshotten, maar de juichgeiten van Erdogan zijn talrijk aanwezig en houden er blijkbaar heel enge ideeën over politieke systemen op na. En wat persvrijheid en vrijheid van meningsuiting inhoudt. Bovendien verschaft het Erdogan een enorme hefboom midden in onze maatschappij. Voor propaganda, maar ook om middels een simpele kliklijn (Turks-)Nederlandse journalisten te laten arresteren. Bovendien heeft Erdogan Turkse staatsvertegenwoordiging in ons parlement middels de partij DENK, dat de aanhouding van Ebru
prima vindt. Dit benauwt.
Kortom. Buiten het persoonlijk drama en de opzichtige intimidatie door een 'bevriend staatshoofd' brengt #FreeEbru, net als bijvoorbeeld de regeringsreactie op het historisch referendum, aan het licht dat het met het democratisch gehalte van Nederland en de EU zeer zwak gesteld is. En dat haar burgers niet beschermd worden tegen kwade machten. En dat benauwt.
PS: Vergeet niet dat we in Nederland ook al in de fase zijn dat er agenten
naar Twitteraars gestuurd worden zonder dat er iets illegaals heeft plaatsgevonden.
Update: teken van leven. Ebru
SMS't weer. Intussen wil de Turkse OvJ graag
tot vervolging overgaan.
Reaguursels
InloggenDat vele Turken zo zijn, wist ik allang. Wat echt benauwend is, is dat velen van hen een Nederlandse paspoort bezitten en bovendien door onze nationale opper lafbek Prutte, vogelvrij zijn verklaard.
Ikzelf droomde vannacht dat ik hoorde van een kliklijn. Ik heb negatieve dingen gezegd over erdogan en turkjes en ik moest in mn dromen dus zoveel mogelijk kennissen, familie, vrienden briefjes gaan geven met namen erop van turken die mij eventueel zouden kunnen verraden.
Ook zag ik said cinar en ik groette hem met een glimlach, weet niet waarom.
achja t zijn maar dromen he :)
ik ken zelf een turk in nederland die zeer vroom moslim is en ok blijkbaar een wapenvergunning ooit heeft gehad, weet niet of hij deze nog steeds heeft. Daarnaast is het een feit dat alle turken verplicht het leger in moeten en dat hun erdogan een zuivering van plan is.
www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land...
Turken zijn ook de meest ervaren genocide plegers ter wereld: assyriers, armenen, grieken allemaal vernietigd. (puik werk voor de turkies die dit lezen, voel je er maar gelukkig bij)
Daarnaast weten de Turken hier hier alles vanaf, gezien dit ook vaker op de turkse tv is geweest en wordt gepropogeerd.
Nog een punt is het feit dat veel soennietische moslims (zeker de marokkaanse) ook zijn geindoctrineerd door de schotelantenne en rare anti-westerse kronkels. Zij gaan ook een gevaar vormen als zij niet duidelijk statements gaan maken.
Ik zou wel graag een Referendum willen over "Turkije in of uit de EU"
Goedemorgen ... de personal trainer van Ebru vraagt zich vandaag af wanneer ze komt trainen ... Personal?
Die gast van denk heeft stiekem wel een beetje een punt. Als je naar een totalitaire dictatuur gaat is het gewoon niet veilig om dingen te zeggen waar de dictator niet blij mee is.
Als je als journalist Noord Korea binnen gaat en gaat roepen dat Kim Jong-il een idioot is dan wordt je ook opgepakt. Kun je allemaal slecht vinden, maar onverwacht is het niet.
Erdogan is een geitenneukende jongenshoer, en daarom ga ik turkije niet in, want dat is een bevriende staat van IS en dat lijkt me nou ook niet een al te beste geitenneukclub.
Tja, domweg alle Turken terugbonjouren naar Erdogan, en evenveel keurige Syriers er voor in de plaats.
Topidee.
Liever vandaag dan morgen.
Maar Ebru , en Ahmed Aboutaleb natuurlijk, moesten we toch maar hier houden.
-weggejorist-
Rutte is geen leider , geen diplomaat
Rutte is de gladpratende geschiedenis leraar die door een speling van het lot ( en door de machten achter de schermen ) in het landsbestuur kwam.
De man die de geschiedenis boekjes zal ingaan als Merkels Marionet.
De man mede verantwoordelijk voor het uitleveren van Nederland aan vreemde mogendheden.
De man van de talloze beloftes , allemaal gebroken.
De man die veel ellende veroorzaakte , het begin nu pas zichtbaar.
Zo zal de man de geschiedenis ingaan
Iemand tegenlicht gezien gister? Over o.a. het 2de steunpakket voor griekenland dat een toch een nieuwe (duitse) bank bail-out was maar niet zo mocht heten?
En het gek blijven vinden dat we de EU spuug en spuug zat zijn!? Jezus wat ben ik pissed.
tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2015-2...
Erdogan en de Turken zitten vuistdiep in Rutte, Koenders, Timmermans en Merkel. Het zijn angsthazen zonder ruggegraat.
Als je een beetje intelligent en mensenkennis hebt (en dat hebben bovengenoemde autisten niet) dan had je moeten kunnenn weten dat je fout gedrag van Erdogan (sponsoren van ISIS, genocide op Koerden, Armeniers, erc.) nooit moet belonen (6 miljard euro van EU, opheffen visum, versnelde toetreding tot EU)! Je bevestigt hem hiermee positief waardoor het van kwaad tot erger wordt.
We hebben aan de huidige Haagse politici alleen maar ellende! Weg ermee
Elke juichende 1e 2e 3e en 4e immigratie turk geeft aan een mislukte immigrant te zijn. Het beste wat deze mensen kunnen doen is terugkeren naar hun heimat.
mag ik ook nog ff | 25-04-16 | 01:00
Geen enkele partij hoor je hierover (alleen de PVV) en het gaat ook niet gebeuren. Dan zou namelijk het probleem opgelost worden en dat willen ze niet, er moeten er juist nog meer bijkomen en dat gaat in de toekomst allemaal stemrecht krijgen en raadt maar waar al die stemmen naartoe gaan, hint: de partij is in de maak.
Wanneer gaat de regering nu eens een wet maken die er voor zorgt dat mensen maar 1 paspoort en 1 nationaliteit mogen hebben.
Dit zou zoveel gezeik schelen en voor veel mensen duidelijkheid scheppen.
Het zal ook gemakkelijker worden criminelen uit te zetten naar het land van herkomst of de dan gekozen nationaliteit.
Het vrijwaart ook de mensen zoals Ebru die kan dan ook gewoon kiezen of Nederlandse worden of Turkse.
Had de Turkse politie in het geval dat zij Nederlandse zou geweest zijn veel meer moeite moeten doen om haar op te pakken of haar helemaal niet op kunnen pakken.
Erdogan is het niet waard een land als Turkije te leiden, want het is geen leider slechts een opportunist die niet alleen de EU geld afhandig maakt maar ook nog eens steelt van zijn eigen volk.
Helaas is een groot deel van de NederTurken niet intelligent genoeg om dit te begrijpen.
En ondertussen slaapt iedereen lekker verder en draait Ataturk zich nogmaals een rondje om in zijn graf.
Politici ga jullie schamen.
Ik heb vannacht heel eng gedroomd..... Dat het derde rijk alsnog werkelijkheid werd. Waar kritische mensen zonder pardon werden opgepakt, waar mannen met snorren teveel macht kregen. En toen schrok ik wakker, badend in het zweet en me realiserend dat het langzaam maar zeker wel die kant op dreigt te gaan.
Ruimedenker | 24-04-16 | 14:34
Ik ga pas naar Turkije op vakantie wanneer ik met eigen ogen kan zien wat een atoombom doet met het paleis van die pedofiele sultan.
1) Rutte is een natte soepstengel. Geen ruggengraat, leugenaar, valse belofte prater.
van fanatici je kan nooit winnen,ook geen dialoog voeren. Eu leeg hoofden hebben van de WO2 niks van geleerd, een handjevol fanatici een hele wereld tragedie hebben veroorzaakt met goedpratend goedgelovigen,nu gebeurd hetzelfde. Pak de fanatici keihaard aan, salafisten, radicale islamisten, nul tolerantie voor een religie die intolerantie en haat preekt.
idd
bisbisbis | 24-04-16 | 21:46
Lol, precies mijn idee. Zat het te lezen en dacht. Das mijn buurvrouw die over haar vakanties aan het door ratelen is.
Nou da's een hele geruststelling voor Ebru ze is gebeld door Rutte en die lange druiloor Koenders, die nog in het land is heeft aangeraden een advocaat te nemen (hoop dat het een tikfout is op TT).
En de vrouw die nog na glundert van haar prijs de 'Four Freedoms' award, is ook nog in het land.
Nu kan die laatste mijn inziens twee dingen doen:
1) De prijs gaat voor iemand die strijd voor de vrijheid van meningsuiting (eigenlijk had Ebru hem moeten winnen). Ze moet in het licht van haar prijs zo spoedig mogelijk door naar Kusadasi en zorgen dat Ebru vandaag nog kan gaan en staan waar ze wilt.
2) Doet ze niks en vindt het allemaal wel best, gelijk die prijs inleveren. Ze devalueert de prijs naar een nep-bokaal door niets te doen. Dat verdienen veel van haar voorgangers niet. Dus Merkel per direct inleveren!!!!
Zou de jury overigens het verhaal met die Duitse komiek hebben meegekregen? Was die prijs toen al niet meer terug te draaien? Hebben ze spijt dat ze niet gelijk iemand als Ebru hebben voorgedragen?
Denk dat die jury nu in actie moet komen, dit verdiend de grondlegger Roosevelt niet. Zijn naam in één zin met Merkel.
-
Kom op Merkel, nu handelen!!! We tellen de uren dat Ebru haar vrijheid kwijt is en ja 'we are still counting'.
@Lilia2 | 24-04-16 | 21:35
_
Eeeeh... Lindanieuws.nl is een deurtje verder...
-weggejorist-
Shell
@bisbisbis | 24-04-16 | 21:25
"Don't rock the boat." youtu.be/FfBwsG8ubFw?t=1
.
Verder goeie column @Quid. Rutte zit er voor Shell, Unilever en de rest van die belastingontwijkers. Slim briefje ook weer van Shall aan de Kamerleden ("alleen geld voor herstelwerk bij meer gaswinning"). Daarmee voorkomen ze niet dat ze moeten betalen, maar wel dat ze uiteindelijk de werkelijke kosten moeten ophoesten (die natuurlijk veel hoger zijn dan tot dusver begroot). Kabinet = belastingontwijkende multinationals. Kan ook niet anders in deze globaliserende graaiwereld zonder ethiek. Wie het meest graait behoudt de macht.
@oerhollands Als gezin zijn we zes keer in Turkije geweest.
Alleen was het toen nog seculier dus voor Erdogan.
Prachtig land en we hebben elke keer een ander regio/ stadt bezocht.
Istanboel is prachtig met veel historie.
Tunesie ben ik een keer geweest met mijn kinderen.
Meerdaagse safari gedaan waar we aan de grens van Libie hebben gestaan en het colloseum uit Gladiator hebben bezocht.Nog totaal intact staande in de kerkers waan je je met beetje fantasie midden in de film.
Egypte heb ik vier keer bezocht.Eerste keer naar Luxor ... zo facisinerend en indrukwekkend.Heb toen ook meteen de echte kant van Egypte gezien.Middeleeuwse taferelen in dorpjes bij de Nijl.Mannen met witte gewaden op ezeltjes ,vrouwen totaal in het zwart gehuld zelfs de ogen noet zichtbaar.Zittend op de weg.Moest nodig plassen mocht niet van chauffeur .Ze haten westerlingen en zullen je lynchen zodra je de auto uitstapt.Die woorden ben ik nooit vergeten ook niet de overspannen legercontroles elk uur.Waar chauffeur zich moest melden en passagiers werden geteld.Voor bescherming van de toerist.
Toch nog drie keer terug geweest.Waarom?Wilde nog naar de piramides maar heb dat niet meer aangedurfd.Drie keer terug voor winterzon ,en eigenlijk alleen voor de koraalriffen rechtstreeks vanaf de pier van ons hotel.
Uren kon ik daar snorkelen en genieten van de prachtige vissen en koraal.
Intussen gaan wij ook niet meer naar Egypte.Naar aanslag op Russisch vliegtuig is het genoeg geweest.
Hardleers dat we zijn twee jaar geleden in Abu dhabi in december.
Tijdens tussenstop naar Thailand leek het me een prachtige bestemming voor een weekje.
Week vol gruwel en ellendeDat ene dagje leek het zo mooi.
Door Abu dhabi zijn zelfs mijn kinderen klaar met moslims.
Wijze les voor ze ,ze zijn enorm geschrokken van de leefstijl van de moslims in het midden oosten.
Vorig jaar naar Maleisie geweest.Dit is het eerste land waar ik de moslims gemeend aardig vindt.Je gewoon alcohol mag drInken en kopen in een supermarkt,en er mee over straat mag in je plastic tasje.Ondanks dat op Langkawi het hotel voor de helft gevuld was met boerka's uit het midden oosten kregen deze geen speciale behandeling en moesten hun zich aanpassen aan de westerse toerist.
Kon je gewoon op het strand in bikini zonder lastig gevallen te worden door hitsige moslims.
Dit jaar dus weer paar dagen Maleisie en Langkawi.Eigenlijk omdat ik naar Cambodja wil.En een ticket naar Kuala Lumpur veel goedkoper is dan Phnom penh.Zelfs de vlucht naar Cambodja met Air Asia is een koopje.Ticket naar Langkawi met air asia is14 dollar vanaf Kuala Lumpur.En dit eiland was zo prachtig.Het cenangstrand strand zo bountyachtig .
Borneo bezoeken we niet meer.Orang oetang opvang en de grote palmindustrie waren schokkend.Zo triest hoe ze daar met de natuur omgaan en die arme beesten die daar het slachtoffer van zijn.
Iemand een lijstje van niet bevriende staatshoofden? Ik heb zin om even iemand flink de moeder te beledigen!
Is onze ambassadeur in Ankara al terug geroepen?
-
Is de diplomatieke vertegenwoordiging in Nederland van onze gewaardeerde NATO partner Turkije (je zet twee jaar lang een Patriot installatie bij een luchtmachtbasis, het ding verslijt tot op de draad, het kost de NL belastingbetaler bijna een miljoen per etmaal - en er kan nog geen fatsoenlijk bedankje áf) al te verstaan gegeven dat ze standby moeten staan voor vertrek?
-
Is Hans de Boer al te verstaan gegeven dat zijn leden zich moeten voorbereiden op een boycot van Turkije?
-
Worden Turkse vrachtwagens al tegen gehouden bijde grens?
-
Zo nee; glas, plas, don't rock the boat, gelukszoekers, enzo...
Een rake observatie. Iedereen ziet het en voelt het maar toch mooi als het goed wordt verwoord in een kort en helder stuk.
Ik denk dat vele Nederlanders het zelfde voelen. De vraag is alleen hoe ze te mobiliseren om het tij te keren.
Ik geef het nog 10 jaar. Verandert er niets in het voordeel van NL en bovenal de werkende en ouderen dan verkas ik met het hele gezin.
1) Rutte is diplomaat, geen leider
En dat betekent dat Rutte nooit verder op had mogen klimmen dan een ondergeschikt baantje op een ambassade ergens in Peru of Nigeria.
Als opmerking op mijn vorige kwoot kun je dus concluderen dat het effectief onmogelijk is te weten wie er een dubbele nationaliteit heeft en dat er dus bij tegenwerken door een ander land, nooit meer gezegd kan worden of Ahmet nu 1 of 2 of 5 nationaliteiten heeft. Voor ons (onze administratie) heeft hij er maar 1 en dat is NL en die kun je niet afpakken omdat iemand dan stateloos (potentieel) gemaakt kan worden. De kunst om het Nederlanderschap te behouden nadat je als volwassene in een ander land die nationaliteit krijgt is ook eenvoudig: gewoon je mond houden en hopen dat die ambtenaren geen automatische kliklijn richting NL hebben lopen.
Ebru's opmerking dat ze 'keurig behandeld word' doet mij denken aan Freud's beroemde opmerking 'I can heartily recommend the Gestapo to anyone' nadat hij eindelijk permissie kreeg Oostenrijk te verlaten mits hij een lulverhaal ondertekende dat de nazi's allemaal toffe gasten zijn.
Prof. Freud, hereby confirm that after the Anschluss of Austria to the German Reich I have been treated by the German authorities and particularly the Gestapo with all the respect and consideration due to my scientific reputation, that I could live and work in full freedom, that I could continue to pursue my activities in every way I desired, that I found full support from all concerned in this respect, and that I have not the slightest reason for any complaint." When the Nazi Commissar brought it along Freud had of course no compunction in signing it, but he asked if he might be allowed to add a sentence, which was: "I can heartily recommend the Gestapo to anyone".
@Munchhausen: nog leuker is dat je niet mag weten hoeveel het er zijn
2e nationaliteit komt niet meer in bevolkingsregistratie
Sinds 6 januari 2014 wordt de 2e of volgende nationaliteit niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit ook een 2e nationaliteit? Dan komt die 2e nationaliteit niet meer in het bevolkingsregister als u zich laat inschrijven.
SP 1983 nog steeds up to date,
.
Ik wil mijn afschuw voor de islam de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers niet onder stoelen of banken steken.Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt, vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt. Zoals nu kan het niet.
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...
@doskabouter
Ben ik met je eens, gelijke monniken, gelijke kappen. Het is inderdaad vreemd dat je als Nederlander minder rechten hebt dan een Turk.
@doskabouter
Ben ik met je eens, gelijke monniken, gelijke kappen. Het is inderdaad vreemd dat je als Nederlander minder rechten hebt dan een Turk.
Wanneer stoppen we nu eens met NL paspoorten uit te delen aan lieden die geen afstand nemen van hun oude nationaliteit? Kan ik Turk worden en mijn NL paspoort houden? Nee! waarom andersom dan wel?
Erdogan is Erdogaan, en wel heel snel svp.
Turkenstaat is schurkenstaat.
Oplossing:
Stel die 5e colonne maar voor de keus: of Nederlands paspoort of Turks paspoort behouden. Turks paspoort behouden is hup terug naar je beloofde heilstaat waar het blijkbaar beter is dan hier.
Rutte is binnenkort een werkloos als hij niet eens wat ballen toont en onder andere die Europese mega globalisten onder de zak trapt.
Bussemaker:'redelijk absurd dat je op basis van een tweet opgepakt kan worden'. Nou, hier komt de politie er ook voor aan de deur. Koenders:'Het is natuurlijk niet niks om midden in de nacht te worden aangehouden voor verhoor.' Ok, leg dan eindelijk eens verantwoording af voor die Gestapo actie tegen de cartoonist Nekschot.
-weggejorist-
-weggejorist-
De vraag is hoelang Nederlanders nog toestaan dat deze diplomaat het woord voor hun voert en geen besluiten neemt.
Kom op Rutte, wees nou eens één keer in je armzalige leven een vent en geef een negatief reisadvies voor Turkije.
Wederom goed verwoord. Hetgeen ons Vrije Palingen het meest benauwt is niet zozeer het middeleeuwse denken van medelanders met buitenlandse achtergrond. Dat is nu wel algemeen bekend. Nee, het gebrek aan leiderschap, laf geklungel, er met een grap en een grol van af denken te komen om over handhavingsbeleid buiten verkeersovertredingen maar te zwijgen. Wie van "onze" volksvertegenwoordigers dwingt respect af? Hooguit Fred Teeven misschien. Benauwend!
Weinig aan toe te voegen. Afgelopen vrijdag met een paar vrienden, een Schot en twee Duitsers, tot de conclusie gekomen dat Europa heel hard naar de afgrond gaat. De Schot was blij dat hij op een eiland woont. "Not a bad place to be on an island in this climate..."
Terwijl hij vorig jaar er nog over dacht om naar Duitsland te emigreren.
Het kan verkeren.
Stormageddon | 24-04-16 | 14:21
Afgelopen vrijdag nog in gesprek geweest met een portugees, hij is hier al meer dan anderhalf jaar aan het werk. Wat een verademing, deelt onze mening, en ik kan zo nog wel doorgaan, maar eigenlijk heb ik daar geen zin meer in. Al ons protest wordt echt wel gelezen daar in Den Haag, daar ben ik van overtuigd, maar die slappelingen blijven om het probleem heen lullen. Ik begrijp het allemaal niet meer. Volgens mij is het probleem duidelijk, volgens een groot deel van de bevolking ook, waarom blijven ze er om heen lullen...
Ebru is vrijgelaten in een land waar alles en iedereen en vooral de rotsen en de bomen haar moeten haten. Ze is niet vrij, ze is vogelvrij, een iedere muslim kan haar nu kelen en er een taakstrafje van 10 alla-uren voor krijgen!
Kommop rutte chinooks en f-16's met Israelische technologie er op af! De schaamte die turkije 2 weken zal voelen als zij omgebracht word is het ons niet waard zo een uitgesproken ziel te verliezen! Ik vraag van alle Nederlanders te drukken op het punt. Druk en verzilver je waardigheid om de goede mensen te benoemen en neem geen blad voor je mond! zelfs boegbeelden als klaver en rutte mag je met je kennis en ervaring de grond in boren en je eigen opinie geldig maken! Hier op GS zijn we samen en appart maar toch gelijkgezind en positief. Het gevoel en de wijsheid floreert binnen de absaurde uitingenb en de perspectieven binnen onze studies naar elkaar. Elke trol voed ons. Rutte... Erdogan.... Merkel.... P r d Vries.. Haan... Derksen... Pauw... de Leeuw... Naftalie... Bouwsma.. Roemer. Wilders... Zijn we samen of niet? Hier wel. Hou daar rekening mee!
@ben kokhals | 24-04-16 | 15:43
Ik zeg doen!
En ondertussen wordt ons geleerd, ook door de scribent van dit artikel, dat het gedachtengoed van Geert Wilders verwerpelijk zou zijn. Nou heer Quid, welkom in de (benauwende) realiteit!
De Koreaanse Slet | 24-04-16 | 16:01
Klopt. D'r is al een braindrain aan de gang in Turkije. Het merendeel van mijn Turkse vrienden (en ook en vooral hun kinderen) wonen inmiddels al in het buitenland. EU, Zwitserland, VS, Canada en Australie. Begrijp het volledig maar kost me wel een sh*tload aan vliegtickets tegenwoordig ;).
@De Koreaanse Slet | 24-04-16 | 15:49
Ze kan ook naar den IS overstappen en daarna jou komen bezoeken met een knalpakket. Sorrie dat ik weer eens kwijlend wensdenkend reaguur hoor...
De Koreaanse Slet | 24-04-16 | 16:12
"Het gaat om een Nederlands staatsburger die vanwege een kritisch artikel in een Nederlandse krant in het buitenland van haar bed wordt gelicht door buitenlandse politie vanwege een buitenlandse dictator."
Erdogan is democratisch gekozen, hij gedraagt zich misschien niet zoals wij het graag zien maar hij is de leider voor iedereen die zich Turk voelt.
Als ik wil blowen in Maleisië omdat ik dat in Nederland ook doe dan betekent niet dat ik de wet van dat land kan negeren.
Wanneer Turkije had gevraagd om haar uitlevering dan mag ze nooit uitgeleverd worden maar als ze gearresteerd wordt in haar tweede vaderland omdat ze de wet overtreedt in haar tweede vaderland dan geldt het Turkse recht en daar heeft Nederland zich bij neer te leggen.
Als je er anders over denkt ben je in mijn ogen hypocriet.
@ Ommezwaai | 24-04-16 | 15:17
Dat begrijp ik volkomen. Zou ik ook doen in hun plaats. Wat ik niet begrijp waarom ze hier mogen blijven. En wij ze betalen.
@BBmetR | 24-04-16 | 15:57
Ik vlieg! Er gaan geen chinooks verloren, alleen turkse trots!
@Maria.1 | 24-04-16 | 15:42
Plus dat!
@mom van avezaath | 24-04-16 | 16:09
Wapens verkopen aan één land of aan een conglomeraat van 12 landen? De keuze is makkelijk voor onze handelaren. Aanéén land dus want minder invloed op binnenlandse EU politiek. De EU bende zit niet te wachten op russische invloed binnen hun afneemmarkt.
the Jackdawn | 24-04-16 | 15:35
Het gaat om een Nederlands staatsburger die vanwege een kritisch artikel in een Nederlandse krant in het buitenland van haar bed wordt gelicht door buitenlandse politie vanwege een buitenlandse dictator. Dat is volkomen onacceptabel. Het was al doodeng dat Erdogan binnenlandse pers de mond ging snoeren maar dit is een brug te ver. Simpelweg onacceptabel. Zet die omhooggevallen straatvechter maar op zijn nummer en pak die bende daar keihard aan. Je onderhandelt niet met terroristen en dictators. Die moeten maar voelen.
tipo | 24-04-16 | 15:35
Klopt. Maar denk wel dat ze snel weg mag. Die idioten van de regering (AKP) hebben nu ook wel door dat ze zoals gewoonlijk hun hand hebben overspeeld (Ze waren effe vergeten dat Nederland toch nog echt voorzitter is van de EU. Jij en ik zijn daar niet van onder de indruk maar Turken zijn zeer hierarchisch ingesteld maw Nederland is nu "the boss". Geeft weer eens aan hoe simpel hun gedachtegang is. Zoals een Turkse vriend ooit tegen mij zei: "Nothing happens in Turkey without an "approved" stamp (letterlijk, dus echt een stempel)) Maar om de boel te redden (goedkope Turkse trots) laten ze haar nog effe spartelen.
Rutte een diplomaat ?
maar dan wel een slechte.
Ebru vrij nu.
waar zijn alle goede BN-ers nu ... zwijgen als het graf (he claudia).
effe los daarvan.
NEXIT NU!
tattooboer | 24-04-16 | 15:35
Maarrrr.... we blijven de Russen de schuld geven en Obomba zorgt ervoor dat het leger in de Baltische staten, nog groter gaat worden en Duitsland mag ze leveren!! Zie telegraaf vandaag. Over oorlogzuchtig en machtsvertoon gesproken, maar Putin is en blijft de 'boosdoener'.
De Turk bestaat niet, het is een samenraapsel van volkeren. De koerden als bevolking bestaan wel (net als de Armeniërs) De koerden beschouw ik niet als Turken maar als inwoners van het land Koerdistan. Kortom de Koerden moeten een eigen staat gaan krijgen... Ome Erdogan wordt nu al nerveus... Het voormalige Koerdistan is rijk aan water en grondstoffen, en dat wil ome Erdogan niet opgeven.
@Kokhals Turks lidmaatschap is helemaal niet aan de orde. Je kunt je beter druk maken over het aanstaande visumvrij reizen.
Basil Fawlty | 24-04-16 | 15:51
Dictators storten altijd hun land naar de rand van de afgrond en het gewone volk is dermate geïndoctrineerd dat ze er blind voor juichen ook. Let maar op. Turkije zal straks dezelfde paria-status krijgen als Rusland onder leiding van de grote conservatieve nationalistische en religieuze sterke leider.
Elke normale Turk die graag een fatsoenlijk 'westers' leven wil zal zich genoodzaakt voelen om te vluchten.
Ruilen Erdogan? Wij jullie verlichte elite en middenklasse en jullie mogen alle niet geïntegreerde Turken terug als klapvee voor de grote dictator!
Iedereen blij.
Hoe kan een land dat een geschiedenis ontkent waar nazi-Duitsland bij verbleekt en zo met haar burgers omgaat, nu ooit lid van de EU worden. Zijn ze knettergek geworden daar in Brussel, of zijn dit de ware "EUropean Values," en is de EU aan het wegzakken naar Turkse manieren, zoals met Rutte's twitterpolitie.
Hoog tijd voor een referendum Turks EU lidmaatschap: Op naar een Nederlands Veto.
Nederlanders, zo voelt het dus om een wingewest te zijn en gekoloniseerd te worden, anno 2016. Of dacht u dat dat nig met kannoneerboten, tanks en bommenwerpers ging? Zij die de macht met geweld willen grijpen die krijgen haar, ook zonder dat geweld nog te hoeven gebruiken.
Onze "leiders" kiezen er voor elke strijd zo snel als mogelijk te beeindigen door te verliezen.
Op onze straten en in onze politiek, Mekkah en Ankara dicteren. Onze procesmanagers, door onszelf verkozen volgens een bijna geheel ondemocratisch proces, bewaren ondertussen de lieve vrede en de goede orde, maar voor wie nog? Ons rest nog slechts de illusie, ons voorgespiegeld door Den Haag en Brussel, dat we er iets over te zeggen hebben.
-weggejorist-
@ben kokhals | 24-04-16 | 15:46
Mag ik even lachen?
En weer een helikopter verliezen.
No offense maar hoeveel paspoorten heeft Ebru? Als je met een Turks paspoort in Turkije woont ben je dus Turks. Dan heeft Rutte doodgewoon niets te vertellen.
LanzVonLiebenfels | 24-04-16 | 14:18
Ze heeft er twee en houdt alleen aan haar Turkse vast omdat anders haar erfenis in Turkije geblokkeerd wordt; de familie heeft daar een vakantiehuis. En ze woont niet in Turkije maar hier. Gebruikt ook voor alle reizen haar Nederlandse paspoort, heeft ze wel eens in een column geschreven. Daar wordt ze dan juist in Turkije op aangekeken als landverraadster.
Hear hear!!
Dat van twee walletjes eten door Ebru (sorry dat ik het zeg) daar kan je natuurlijk ook verschillend over denken. Als je zo tegen de heer Erdojan bent moet je daar dan wel een vakantiehuis willen hebben. De Oranjes zijn om wel minder uitgescholden.
Rutte is een vazal van de New World Order verkondigers.
Een trekpop van Obama en diens bazen.
Zo bezien is Rutte misschien vooral diplomatiek aan het manouvreren, maar ik vind hem een tweedehands verkoper. Doorzichtig, misleidend, opportunistisch en dat met humor en kennelijke onbezorgdheid. Handige jongen die een heel volk in het pak weet te naaien. Keer op keer.
Helemaal eens met de stelling dat "de EU in de waan leeft Turkije nodig te hebben voor het oplossen van problemen die ze gewoon zelf kunnen oplossen". Waarom Rusland boycotten, terwijl Erdogan voor al zijn streken wordt beloond? Waarom met miljarden strooien, EU-lidmaatschap in het vooruitzicht stellen en poeslief zijn tegen die dictator aan de Bosporus, terwijl hij persvrijheid beknot, journalisten achter de tralies zet, van christenen gebouwen steelt en Koerden bloedig afslacht?
Voor de redactie van GS, en een ieder die geinteresseerd is, aangaande punt no. 3 Turkse trots, Nogal ontluisterend onderzoek. www.hurriyetdailynews.com/turkish-peop... . Koç holding (gigantisch groot bedrijf, een soort GE van Turkije) en de familie Koç (eigenaren van de holding) hebben inmiddels een belasting na-aanslag aan de broek van 500 mio dollar. waarom? Ze zijn te seculier en behoorlijk anti AKP en dat vind ome Erdo niet leuk want ome Erdo is een diep gefrustreerde man die de oude seculiere families zoals bijvoorbeeld Koç en ook Sabanci haat (beide families goed voor honderdduizenden banen maar dat terzijde). En om het nog "erger" te maken. De CEO van Sabanci is een vrouw.
Het zwakke EU-beleid is er medeverantwoordelijk voor dat Erdogan zich gesterkt voelt in zijn rol als dictator. Andermaal is aangetoond dat de Turkse maar ook de Marokaanse cultuur niet aansluit bij de onze. De verschillen zijn domweg te groot en onoverbrugbaar. Brussel en andere eurofielen blijven maar geloven in multiculturele dromen, er is een uitweg: NEXIT
Ah ze heeft landarrest. Dat wordt dus middels een gammel bootje naar Griekenland vluchten.
Echt te bizar voor woorden zulks. Boycotten die hap daar in Anatolië! Laat het Turkse leger maar een staatsgreep plegen en Erdogan naar de gallamiezen schieten.
King of the Oneliner | 24-04-16 | 14:42
Veel zinnen voor iemand die zich King of the Oneliner noemt.
Overigens..... kan je zelf niet koken of zo?
Begrijp dat nou toch... Turken hebben afgelopen decennia een enorm minderwaardigheidscomplex opgebouwd,
je was gedoemd met een pleeborstel of vuilniswagentje je brood te verdienen, het hoogste dat je kon bereiken was een eigen fruitstalletje, nu is dat langzaam aan aan het veranderen, en kloppen ze zich met de vuistjes en korte armpjes op de magere kippenborst, alsof ze dappere strijders van weleer waren in dienst van de Sultan en de Profeet zelf. eindelijk even stoom afblazen en je lekker voelen, voordat de maandaag weer begint en je weer de vloeren moet dweilen.
@King of the Oneliner | 24-04-16 | 15:07
Afkoop som voor Ebru; 6 miljard. Daar kan ik een leger voor kopen die iedereen in Turklote vrij zal maken.
@lady blabla | 24-04-16 | 15:40 "Als ik Ebru was zal ik snel naar de NL ambassade gaan."
.
Dit zou een mooie nachtelijke operatie van de Nederlandse marine kunnen zijn: Ebru uit Turkije halen.
Als ik Ebru was zal ik snel naar de NL ambassade gaan.
lady blabla | 24-04-16 | 15:40
.
Natuurlijk zou ze dat kunnen doen. Echter, dat heeft ernstige consequenties: dan is ze haar bezittingen in Turkije gewoon kwijt en komt nooit meer (legaal) het land in, kan haar familie niet meer bezoeken en en en.
#EbruUmar is voorlopig vrij maar mag het land niet uit. #FreeEbru
twitter.com...
SyntaxError | 24-04-16 | 15:15
Zie daar ook het probleem.
Ebru heeft een Turks paspoort. Turkije handelt simpel, maar doeltreffend in Europa.
Men wil graag dat je het Turkse paspoort behoudt. De immigranten willen dat ook zelf (want heen en weer reizen).
De grote adder onder het gras is: je bent Turks staatsburger zolang je een Turks paspoort hebt in de ogen van Turkije.
Ebru is dus ook technisch gezien gewoon een Turk in een Turkse gevangenis/proces.
Dubbele paspoorten moeten we zo snel mogelijk vanaf. Liefst morgen nog.
Laat men maar kiezen in welk land men staatsburger wil zijn.
Wat een teringzooi daar in Turkije. Erdogan wil maar al te graag laten zien dat hij terecht in het rijtje Poetin, Kim Jong Un, Assad en Mugabe thuis hoort.
Mag ze nu naar huis of moet ze op een gammel bootje naar Griekenland vluchten?
Met vrienden zoals Erdogan heb je geen vijanden nodig. Wat een walgelijke man.
@Botte Hork | 24-04-16 | 15:23 "Ik wil een referendum! Geen EU lidmaatschap voor de Turken."
.
Dat is waar Ankara maar ook Brussel en Washington het maximaal van in de broek doet. Een referendum Turks EU lidmaatschap met als uitslag: een Nederlands Veto.
Eh, zit Amnesty International er eigenlijk al bovenop? Die doen toch dat soort dingen.
Landarrest betekent niet vrij.
@lady blabla | 24-04-16 | 15:36
Die ga ik niet erkennen.
tijd voor geenturk.nl
Aristotalloss | 24-04-16 | 15:35
Rutte heeft de harige knuist van deze leider van het 5e rijk al letterlijk tussen z'n billen gehad.
Met andere woorden; De deal is al rond met deze haatsnor.
Hier had een referendum zeker op zijn plaats geweest.
Als ik Ebru was zal ik snel naar de NL ambassade gaan.
"Islam is een absurde godsdienst van een immorele bedouin, is een rottend lichaam dat onze levens vergiftigd" was getekend
Kemal Atatürk.
Erdogan wil heel Europa vergiftigen door deze godsdienst met zijn vluchtelingen politiek.
Vergelijk Erdogan eens met een in 1933 democratisch gekozen uiteindelijke dictator. Maak van de Joden Koerden en zoek de overeenkomsten.
@Aristo Ja, als die Turken naar hun land van herkomst teruggaan dan zullen ze zich daar aan de daar geldende wet moeten houden. Je kunt niet alles hebben. Ze moeten zich helemaal niet met Turkije willen bemoeien als ze zich hier in ons land zo graag willen vestigen. Dan moet alles er voor hen op gericht zijn zich succesvol aan onze waarden aan te passen.
En jij denkt dat het aan die man ligt, die Erdogan, maar je vergeet even voor het gemak dat het daar een zeer geliefde, breed gekozen leider is. Dus ik zou zeggen gewoon niet mee bemoeien.
Het wordt de hoogste tijd NL paspoorten en nationaliteit te gaan intrekken van mensen die er blijk van geven zich meer buitenlander dan Nederlander te voelen, ook al zijn ze hier geboren. Zeker als ze over nog een paspoort beschikken. En de vraag die steeds nadrukkelijker aan de orde komt: kunnen we mensen met een dubbele nationaliteit en loyaliteit we handhaven in publieke functies, in de ambtenarij? Waarom zou je mensen die een dubbele loyaliteit hebben (te vrezen valt zelfs in grote getallen slechts loyaal aan het vaderland buiten onze grenzen) moeten vertrouwen bij defensie en justitie bijvoorbeeld?
Dat 1 paspoort ding gaat gebeuren.... helaas wel in de vorm van een EU paspoort.
Rutte, Koenders, Timmerfrans, die twee engerds van DENK, ze komen allemaal aan de beurt als Nederland binnenkort wordt verscheurd door een burgeroorlog. Landverraad wordt gestraft. Netjes voor de rechter bedoel ik dan he, anders krijg ik straks ook stasi voor de deur.
Ebru is vrij, maar met landarrest: twitter.com/umarebru
Dat betekent dat ze later alsnog officieel ge-arresteerd kan worden. Juich dus niet te vroeg.
Ebru zelf:
twitter.com/umarebru/status/724228980...
ben kokhals | 24-04-16 | 15:15
"Wie zei u?"
Lang verhaal kort,
Dat Nederland dan waarschijnlijk weg zou kijken zoals Frankrijk nu wegkijkt en Europa van Frankrijk wegkijkt. Elke dag worden in Frankrijk mensen van hun bed gelicht zonder rechterlijk bevel omdat ze iets gezegd, geschreven of gedaan wat niet in lijn ligt met wat de Franse regering denkt. Voordeel van de noodtoestand en het merendeel van de bevolking is het er mee eens dat de moslimbevolking wordt opgeschoond. Wanneer men dit in Turkije doet met tegenstanders van de regering dan is dat hun eigen beslissing en dan moeten we niet hypocriet foei roepen maar gewoon wat diplomaten aan het werk zetten, daar zijn die mensen voor.
www.express.co.uk/news/world/663787/Uk...
De BBC feitelijk. MH17 door Ukraiene neegehaald
Willen we visumvrije Turken op ons grondgebied, Ja of Nee?
Ommezwaai | 24-04-16 | 15:25
Met al dit gedoe moeten we mijns inziens concluderen dat Erdogan die vele miljoenen visumvrije Turken alleen wil gebruiken om Europa/de EU te destabiliseren. Met die vunzige fascist aan de leiding in Turkije dreigt er zeer groot gevaar voor Europa als die gasten allemaal hier mogen komen.
Dat plan mag dus ab-so-luut niet doorgaan!
We moeten de illegale immigranten uit Syrië en zo dus via Libië en eventueel andere Noord Afrikaanse landen weer zien kwijt te raken. Of gewoon met harde hand tegenhouden bij Griekenland. Dus Tsipras moet sowieso weg.
@Botte Hork | 24-04-16 | 15:30
Natuurlijk ...
Ik heb net even 3 x hartgrondig gekotst.
ben kokhals | 24-04-16 | 15:15
Dit soort reacties ga je krijgen als de zogenaamde verdedigers van het huidige kabinet, het niet meer weten, aannames is dan het enige wat nog rest. Dit laat tevens het failliet van dit kabinet zien.
Dank voor de doorgevoerde aanpassing in de tekst n.a.v. mijn eerdere plempsel van 14:46 uur.
Botte Hork | 24-04-16 | 15:26
Duidelijk...
Tapu | 24-04-16 | 15:24
Dit heeft alles te maken met het onderwerp.. Een onderwerp dat meneer liever niet aansnijd uit angst z'n linkse vrienden en vriendinnen tegen het veganistische hoofd te stoten.
.
Nu bijna iedereen van linksch tot rechtsch Erdogan een paardenlul vindt door dit soort acties, durft ie in de slipstream mee te gaan.
Maar oh wee als Wilders het eens zegt...
Ik wil graag tegenb alle Nederlanders zeggen dat VvMU er niet is om satirisch of niet te beledigen. het is er om wijze woorden die heel echt de vinger op de zere plek ligt uit te mogen spreken en dat deze methode zinniger is dan satire. Satire spreekt voor zich en kan druk bij de mensen ontluchten. Het bied alsnog geen repliek die de tegenpartij zal doen bewegen zich te veranderen. Beweer ik dus dat een vaste ideologie als de islam geen oor zal hebben of buitenkorannelijke wijsheden? Ja dat doe ik. Wapengeklettert dan? Ja zeker zal dat tijdelijk een oplossing zijn. maar de belofte dat men muslim zielen kan stelen voor het hiernamaals is het enige dat ze beroert. In de Joodse religie is het beschreven dat tijdens je slkaap je ziel joiu lichaam verlaat enj in een ander lichaam kan belanden. het zou niks uitmaken voor jou aards bestaan want jou software blijft het zelfde. je denkt nog steeds dat je jezelf bent. Ook muslims geloven dit!!!! Dus laat ze weten dat hun vorige ziel nu in jou zit en varkens eet en hun ziel dus kapot is, daarom willen ze een geheel muslim wereld zodat hun zielen kunnen springen zonder varkens te eten. Tot die tijd heb jij de tijd. Jup, leer ze met hun eigen ideeën te bevechten of ga onder. Ze houden heus niet op!
@SyntaxError | 24-04-16 | 15:27
Onze reaguursels werken dus!
Voor de backers, die graag de heer Rutte een duwtje willen geven voor hij van zijn stoel valt:
Kort Geding Rutte Art. 11 Referendumwet
Berichtje van Thierry Baudet
Dank voor je steun! Het verschil tussen 25.000 en 30.000 ligt in de 20% btw die onze advocaten nog vragen & het percentage dat de website World of Crowdfunding opstrijkt. Excuses voor de verwarring!
Op zich verklaarbaar dat Tusk roept dat niemand het recht heeft om Turkije te bekritiseren. Ook Polen, waar de man vandaan komt, heeft op dat gebied niet bepaald een positieve trackrecord; onlangs werd daar nog een mediawet aangenomen die de persvrijheid aan banden legt.
www.villamedia.nl/artikel/eu-commissa...
Welkom in de EU, mensen!
The rule of the Turk, vandaag 101 jaar geleden, niets verandert.
"Turken zijn trots".
Ja.
Dat zien we bijvoorbeeld hier in Amsterdam, als het Turkse nationale elftal weer eens een overwinning boekt (vooral als die overwinning wordt geboekt op het Nederlands elftal). Dan stroomt het Mercatorplein op de Bezette Westelijke Amsteloever vol met Turken die luid schreeuwend en toeterend met Turkse vlaggen zwaaien. Dat zijn allemaal Turken die zichzelf 'Nederlander' noemen als het ze uitkomt; vooral als er iets geclaimd moet worden zoals een recht, een toeslag of een uitkering.
Die Turken zijn allemaal zó trots op hun land (en dan bedoel ik Turkije, dus niet Nederland) dat ze dat land met miljoenen zijn ontvlucht omdat er in die treurige negorij geen fatsoenlijk bestaan viel op te bouwen.
Turkije is, net als vrijwel alle andere islamitische landen, een mislukt land; een land dat, voor zover er geen continue burgeroorlog aan de gang is, zelfs in vredestijd niet eens in staat is miljoenen burgers een fatsoenlijk bestaan te bieden.
Het is toch wel heel erg treurig en verknipt als je je trots meent te moeten ontlenen aan een mislukte natie, terwijl je nota bene paspoorthouder bent en drager van de nationaliteit van een land waar je niet alleen leeft, maar waar je bovendien alles ter beschikking hebt dat een fatsoenlijk bestaan garandeert.
En waar je dan nog op pist ook.
De perfecte definitie van het verschijnsel 'schizofrenie'.
Een verknipt en pervers zooitje is het, die Erdogan-fanboys. En het meest alarmerende is nog, dat dit land, dit goeie Nederland, de afgelopen decennia is volgestroomd met lieden die er ideeën en gedachtegoed op na houden die je kunt definiëren als fascisme. Fascisme in zijn puurste vorm.
Op 1 januari 1940, bij het begin dus van de fascistische machtsovername in Nederland, bedroeg het leden-aantal van die andere fascistische groepering, de Nationaal Socialistische Arbeiderspartij (NSB) ongeveer 32.000. Met dat futiele aantal slaagden ze erin de Nederlandse burger vijf jaar lang op bijzonder pijnlijke wijze in elke beschikbare lichaamsopening te naaien. Samen met hun Duitse meesters.
Het aantal Turken in Nederland bedraagt momenteel 396.000. Hun meester zit in Ankara.
En het naaien is allang begonnen. Alleen denkt de Nederlandse burger vooralsnog dat ie alleen maar een beetje last heeft van anale wormpjes.
Ik boycot vanaf nu dus alle Turkse middenstand in Nederland.
Geen Turkse groentewinkel, en ook mijn APK laat ik weer doen bij Kwikfit, i.p.v. onze heerlijk corrupte Ali.
Dan maar een beetje meer betalen.
Ook broodjes Donner en Turkse pizza (sowieso goed voor een dag diarree) laat ik staan en neem dan maar een Burger King van onze Amerikaanse vrienden.
Ebru de Jeanne d'Arc van onze tijd.
Hoewel ze onderschat heeft wat de macht van Erdogan is.
Denk dat ze voorlopig nog wel even vast zit.
En Rutte kan niet helpen en zal niet helpen.
Rutte zit in een web van eigenbelang en heeft geen ruggengraat, anders was hij ook wel eens uit de kast gekomen voor zijn 40e.
Hij is nog nooit gesignaleerd met een vrouw, behalve Merkel, maar dat appelleert natuurlijk aan zijn moedercomplex.
Twee kinderloze, vrijgezelle verknipte lieden, die de koers van Europa bepalen.
En ook , vlak de Demmink geheimen niet uit, waarmee Turkije ons land in de tang houdt...
"@umarebru niet gevangen gezet"
twitter.com/HulyaElmas1/status/724227...
J.Slavink | 24-04-16 | 15:21 |
Je vergeet dat het hier een Nederlandse Turkin betreft; dit laat ook nog weer eens zien dat Turken die in Nederland wonen en kritiek hebben op het regiem, wanneer ze naar Turkije op bezoek gaan, in problemen kunnen komen. Precies zoals het Erdogan-beledig-meldpunt dat de Turkse fascisten hier probeerden op te zetten ook probeerde. Ergo: het probleem ligt dus 100% bij die over-de-datum president Adolfgan! Die vent moet gewoon weg en Turkije moet weer een beschaafd, democratisch land worden zoals het een tijdje wel was. Maar het zal voor de nabije toekomst wel een utopie blijven... dat 'beschaafde' Turkije.
Hear hear
De goedwillende, vredelievende burger is in groot gevaar. Het duister grijpt om zich heen. De bloeddorstige Islamhorden verspreiden zich in de samenleving, de politiekcorrecte bloedhonden zwiepen en zwaaien met hun fasces, en degenen die door de burger betaald worden om te beschermen heulen openlijk met eerdergenoemde vijanden of zitten bibberend in een hoekje.
.
Als die burger niet heel snel zelf gaat vechten voor vrijheid, democratie, en rechtstaat zullen de laatste lichtjes snel doven. Niets zal EU en Islam meer kunnen stoppen hun juk over die burger te leggen.
@Ommezwaai | 24-04-16 | 15:25
#NEE
Satertje | 24-04-16 | 15:24
Willen we visumvrije Turken op ons grondgebied, Ja of Nee?
-weggejorist-
@Lewis | 24-04-16 | 14:12:
Quid schrijft heel af en toe wel eens iets dat de moeite waard is. Soms zelfs zonder taalfouten. Als hij dan KAN schrijven, waarom DOET hij dat dan niet vaker?
En ja, dit is een van die zeldzame pareltjes die Quid een paar keer per jaar produceert.
Goed! Tijd voor het volgende referendum...
om uit dit moeras te komen hebben we iemand die voor zijn woord staat.
helaas is er slechts een er van hier in dit land , hoe je het ook bekijkt er moed in gegrepen worden en wel door de kiezer.
De kiezer heeft de macht en kan die macht aan wilders overdragen door hem een mandaat te geven .
Ja ik weet wilders is ook niet alles ,maar tot nu heeft hij altijd gelijk gehad zie griekenland ect ect en de E.U .
dit land moet uit de E.U dit land moet de grenzen sluiten dit land moet een stop zetten op een dubbel paspoort .
dit kan je alleen bereiken door de PVV , er is NIKS anders en er komt niks anders .
de rest is gezien politiek gezien ........... wat een arm moede
@ben kokhals | 24-04-16 | 15:20
Ik wil een referendum! Geen EU lidmaatschap voor de Turken.
-weggejorist-
Wie zei u?
ben kokhals | 24-04-16 | 15:15
.
LOL. Ach hij loopt een beetje achter....
Zebleer. | 24-04-16 | 15:15
Dat is een juiste analyse..
.
Zoals ik reeds al eerder memoreerde, Wilders ageert veelal keihard tegen deze Turkse haatsnor.
Dan loopt Kwit te miepen dat het toch allemaal maar een schande is wat Greet uitvreet.
Maar nu het niet geheel in mijnheer zijn putje valt, schreeuwt ie moord en brand.
.
Dat is onze linksche paap weer ten voeten uit.
Wat nu als niet Ebru Umar maar Marie le Pen gearresteerd werd in Israel voor zijn uitlatingen, zou Nederland dan ook zo op de barricade springen? Deze vraag kreeg ik van mijn buurman toen ik hem vertelde over de Nederlandse journalist.
the Jackdawn | 24-04-16 | 15:09
Ik denk het niet, want:
- deze persoon bestaat niet
- als je Marine bedoelt, ook dan niet want zij heeft geen NL paspoort.
- Israël is geen dictatuur
Misschien hier een wat ongebruikelijke mening maar: moet je je niet gewoon aan de wet houden in het land waar je je vakantie viert? Umar was in haar vakantiehuis en ik denk dat ze de wetten van het land kent en niet naïef is. En dat Quid zich ergert aan die trots van die lieden dat doe ik ook maar dat moeten ze daar toch gewoon zelf weten. Als ze zich hier maar gedragen naar onze wetten en waarden.
@SyntaxError | 24-04-16 | 15:15 "EbruUmar is voorlopig vrij maar mag het land niet uit"
.
Dat is mooi, maar nog lang niet voldoende. Dus doorgaan met boycott en een Nederlands Veto eisen tegen Turks EU-lidmaatschap.
Er is maar één mogelijke reactie: Als Ebru iets overkomt dienen de heren en dames in Den Haag persoonlijk verantwoordelijk te worden gesteld. Eerlijk? Misschien niet helemaal. Terecht? Zonder meer.
Fok jou, Rutte. Fok jou. En Erdogan erbij. En de EU, natuurlijk...
Is Ebru (naar vroom islamitisch gebruik) al gestenigd?
Of gaat er godverdomme nog wat gebeuren Mark?! Send in the marines! Wij zijn met meer!
@ben kokhals | 24-04-16 | 14:45
Ach, die fase van politieke dreigingen zijn we toch duidelijk en onontneembaar gepasseerd! Het kan ze niks schelen. Deze astro plateau die de aarde is kan ze niks schelen, ze lachen zich de broek vol van ons, de behulpzame sujetten die denken dat hier roem valt te halen op deze planeet. Neen! men zal over de boeg moeten gaan en ze in naam van andere goden moeten gaan vervloeken! wat ik daarmee bedoel laat ik aan een ieder over binnen zijn bereik van het begrip islam. Enige respect of duiding kunnen ze aan alleen aan andere goden geven, vooral de god van mozes. Die had overmacht op de arabs. Europa zou een hel voor muslims worden als wij allemaal daadwerkelijk Joods zouden worden en ons niet via pattent van de staat berustten op een joods/christelijke traditie. Christenen zijn in hun ogen minderwaardig maar ze vrezen de Joden! Dus mensen, volg de tien wetten van Mozes en dat lost alles op korte termijn op. De kabala bied je manieren om muslim's zielen te pakken als je slaaf in het hiernamaals en daar zijn ze doodsbang voor! Vertel de muslims dat je hun Ginn bent en.wikipedia.org/wiki/Jinn , hun zielsbaas, daar scheiten ze de broek en bourka van vol. Pak ze op hun eigen terrein! Kom op NederlanderT, je kan dit!
Ze hebben geen idee wat er allemaal speelt.
Asylum | 24-04-16 | 15:12
.
Zou kunnen. Tweede mogelijkheid: het interesseert ze geen bal dit i.t.t. hun goedkope vakantie in dat barbarenland. Dat laatste weegt zwaarder. Geheel naar het gezegde "het hemd is nader dan de rok": ik en MIJN (vakantie) belangen op de 1e plaats.
.
Een jaartje niet met vakantie maar de centjes wegleggen en volgend jaar naar een iets duurder maar niet-islamitisch land gaan is teveel gevraagd.
Rutte Ued. riep "maar wij zijn met meer", na het visumvrije reizen-debacle roept Erdogan dit in Den Haag en Brussel.
succes Pays-Bah.
Elessir | 24-04-16 | 15:14
Ik kan maar één ding bedenken en dat is de honger naar geld.
Waarom zouden anders complete -halve wilde- volksstammen hierheen komen?
4) Het wordt tijd om al die 5e colonne-kolonisten te laten kiezen: Nederland of Turkije, maar niet alle twee. Kiezen en vertrekken als Turkije je keuze is. Weg met die dubbele nationaliteit, want in de praktijk betekent het een anti-Nederlandse houding.
@Jackdawn | 24-04-16 | 15:09 "Wat nu als niet Ebru Umar maar Marie le Pen gearresteerd werd in Israel voor zijn uitlatingen..."
.
Wie zei u?
#EbruUmar is voorlopig vrij maar mag het land niet uit. #FreeEbru
twitter.com/EnginEvrenN/status/724223...
Ik leer nu op Joop.nl dat het op nemen voor een fascistische dictator die een vrouw gevangen neemt om haar te intimideren en vrije mening te beknotten tegenwoordig heel erg links is, de joden haat daar moest ik eigenlijk nog verwerken maar het gaat snel .
Hypocriete PVV-hater Quid wil ook een graantje meepikken met dit prutsstuk.
Grote veranderingen in de geschiedenis begonnen vaak met een klein incident. Zou toch mooi zijn als Ebru het begin was van het in elkaar donderen van die hele Eu. IN de tussentijd wordt weer eens duidelijk hoe erg de multiculturele samenleving is mislukt. Laten we nu met zijn alles alles wat ruikt naar Islam dit land uit boycotten. Dus vanavond niet naar de Turkse snekbar dames en heren!
Als eerste moet dit gebeuren : Parlementariërs met Marokkaanse en Turkse achtergrond , plus de niet verstaanbare voorzitster, plus de snotneus, de Kamer uit bonjouren. En die twee spionnen voorop.
Waarom wonen er Turken in Nederland en andere EU-landen? Ze hebben toch zelf prachtige landen die hun voorouders voor ze hebben gejat.
Allemaal terug (Denk voorop), een heel hoge muur tussen Griekenland en Turkije en op de Middellandse Zee 1.000 oorlogsschepen laten patrouilleren om alle illegale instroom te retourneren.
the Jackdawn | 24-04-16 | 15:09
Ik zou uw buurman eens vragen bij welke psychiater hij loopt en of het dan wellicht niet eens tijd wordt voor een opname...
En het ergste is dat hele volksstammen tokkies op dit moment en ook in de zomervakantie scheepladingen met euro's naar die geitenneuker brengen. Ze hebben geen idee wat er allemaal speelt.
-weggejorist-
Verrassend goed stuk, Johnny. Zou graag zien dat je de ondraaglijke lichtheid van dumpertreedten achter je laat en je verder in deze richting ontwikkelt.
Wat nu als niet Ebru Umar maar Marie le Pen gearresteerd werd in Israel voor zijn uitlatingen, zou Nederland dan ook zo op de barricade springen? Deze vraag kreeg ik van mijn buurman toen ik hem vertelde over de Nederlandse journalist.
Ik had eerst nooit wat met haar, maar ik voel diepe sympathie voor deze vrouw momenteel. Hou je sterk meid!
Johnny Quid | 24-04-16 | 13:59
Turkije dat op kritiek op de arrestatie van Ebru waarschijnlijk ook zal reageren met 'bemoei je niet met onze binnenlandse aangelegenheden'.
.
Dat gebeurt al Quidstift. In dit land, op de site van het AD. Een aantal "neder" turken die vinden dat wij ons als Nederlanders met deze zaak niet horen te bemoeien. En ook dat wij altijd zo racistisch tegen moslims zijn. Dit tuig mag hier gewoon vrij rondlopen mind you...
Het is al tientallen jaren duidelijk dat we ooit de wrange vruchten zouden plukken van het multicultidrama in ons werelddeel. Alle (terechte) argumenten die nu gebezigd worden zijn mosterd na de maaltijd. De vraag is nu of er een meerderheid te vinden is die het tij kan keren naar een situatie waarin iedereen in zijn eigen habitat zit. Met de EU komen we in elk geval nergens en die zal als eerste bestreden moeten worden wat op zich al een hele opgave is. Ik wil niet zeggen dat we verloren zijn want dat ben je pas als je dood bent maar we moeten nu collectief actie gaan ondernemen willen we niet als cultuur ten onder gaan!
Het is wachten op de wederopstanding van Ataturk.
McMarx | 24-04-16 | 15:03
.
Gaat niet gebeuren. Die turkse graftak heeft zelfs het leger gekortwiekt door alle hoge officieren die tegen hem waren, in het gevang te gooien.
Het is heel simpel: een staat dat de vrijheid van meningsuiting beknot is een dictatoriale staat.
Turkije is dus een dictatoriale staat.
Het is mij derhalve een Raadsel dat Merkel en Rutte zich voor het karretje laat spannen voor zo'n dictatoriale staat.
Wellicht willen zijzelf ook een dictatoriale staat ontwikkelen onder de vlag van de EUSSR.
Torentjesoverleg moet toch geen probleem zijn met al die minaretten, het geeft een duidelijk beeld wat het kabinet hiermee bedoelt.
succes Pays-Bah.
Ik ben werkelijk niet iemand die snel 'ga dan naar je eiguh land jonguh!', maar als ik dit soort mensen hoor spreken over 'onze president', 'onze vlag' en 'ons land' vraag ik me met alle respect af wat deze mensen in Nederland doen.
Als je van mening bent dat alles wat jou behaagt te vinden is in Turkije moet je de koffers pakken en richting het zuidoosten trekken om je daar te vestigen en daar je geluk te zoeken.
Als je het idee hebt dat je dit soort uitspraken 'moet' doen terwijl je toch liever hier bent dan daar ben je niets anders dan een eng en vooral hypocriet mens.
GeenStijl moet NU een actie opstarten voor de ex-werkneemster/columniste.
In de vorm van een petitie/totale publiciteitsactie, en alle kamerleden aansporen om actie te ondernemen.
Wie zal zijn nek uitsteken voor Ebru?
Ook crowdfunding voor advocaat etc.
Mocht dit allemaal niet helpen, dan gewoon een commando team samenstellen met tattooboer, Quid, en Kaas de Vies als helikopterpiloot.
Feynman verzorgt de logistiek, en van Leeuwen leidt de Türken af d.m.v. lekkere Rotterdamse wijven.
En dan gewoon Ebru bevrijden, handboeien doorsnijden met een slijptol en repatriëren over de Grieks-Turkse border.
Studiepuntje: de film Midnight Express.
En American Psycho en Rambo I I en III.
Zeg Kwit, dat zijn nou exact de argumenten die Wilders ook met enige regelmaat ventileert.
U weet wel, die blonde man waar u altijd zo'n hekel aan heeft....
@omanders | 24-04-16 | 14:33
Yep, en iedereen weet het en gedraagt zich ernaar.
Als Umar is aangehouden vanwege de kritische uitlatingen, is dit natuurlijk sterk af te keuren. Jammer dat DENK daar geen afstand van neemt. De positie van Rutte is moeilijk. Natuurlijk zal hij krachtig protesteren, maar dat is ook het enige wat hij op dit moment kan. Erdogan heeft immers Europa in zijn greep met de vluchtelingen. Dit is niet leuk, maar het is wel de realiteit. Een boycot tegen Turkije betekent een nieuwe stroom vluchtelingen en mensen die verdrinken. "De grenzen sluiten" is in de praktijk geen oplossing, tenzij je een groot hek om Nederland zet en Schiphol sluit. Kun je zelf ook geen kant meer op. Hoe vervelend het ook is, er zijn rondom Europa (en in de rest van de wereld) een aantal dictators. Dit is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Zelfs in een democratisch land als het onze wordt de mening van de burger soms nog genegeerd (referendum)!
Is Ebru bijv. nog Turks staatsburger? Dat maakt het lastiger.
ShameLess | 24-04-16 | 14:56
.
Ze heeft een Turks paspoort dus wat zou u denken?
-weggejorist-
Het is wachten op de wederopstanding van Ataturk.
Goed stuk, nog mild want diplomaat is te net. Het is een lafbek, hij moet opkomen voor Nederland maar om z'n baan bij EU te redden doet hij dit. Bah Bah Bah
Maria.1 | 24-04-16 | 14:40
Helemaal mee eens, maar wie (buiten de PVV) kaart dit aan? Niemand en dat gaat ook niet gebeuren, want alles gaat volgens plan. Hoe is het mogelijk, dat een partij als DENK in onze politieke gelederen zit?? Bij een Turks/Marokkaans paspoort vind ik mag je alleen in die landen stemmen en niet in Nederland, je kan geen twee heren (sultan) dienen, toch? Dan had DENK dus helemaal niet bestaan. Nogmaals, dit is de opzet van de politiek.
De moderne Turkse staat is door Ataturk op seculiere basis gebouwd. Waarom de fuck gooit die porcodio Islam alles in het honderd. Oh, ja, Erdogan is een Stronzo Capra.
Prima stuk en zo intens waar. G.v.d....
-weggejorist-
"Arrestatie Ebru zal niet de laatste zijn":
www.destentor.nl/algemeen/binnenland/a...
Dat is dus een negatief reisadvies voor iedereen die Erdo een lül vindt.
@Jacoba | 24-04-16 | 14:54
Punt is dat die grens niet te trekken is, die blijft subjectief. Volgende stap is een verbod voor vrouwen om op internet te reageren, omdat dat een belediging is van mijn religieuze identiteit.
Rutte is een elitekruiper. Als hij weg is komt er weer een versche kruiper.
@lovekila | 24-04-16 | 14:50
Klopt. Toen er een verdrag over gastarbeiders werd gesloten met de regering van Marokko stuurden ze ons de mensen die zij liever kwijt waren, de Berbers, ruzie zoekend bergvolk en ver achter gebleven bij de rest van Marokko.
Wat mij ook benauwt is dat één van de meest verlichte Nederturken die mij bekend is, Ebru, het heel normaal vndt wat er gebeurt. Zij twittert dat ze keuig behandeld wordt. Maar Ebru wordt
- van haar vrijheid beroofd zonder proces
- haar lichamelijke integriteit wordt geschonden bij onvrijwillig, zinloos medisch onderzoek,
- het contact met de buitenwereld wordt haar ontzegd want telefoon wordt afgepakt.
Zo Turks is zij dus nog, zo diep zit de onderwerping aan terreur in de genen van haar volk dat deze fantastische geemancipeerde vrouw vindt dat zij keurig en beleefd behandeld wordt. Eng...
Schaam me dat ik in 1995 en 2003 in dat land voor vakantie was. In 2005 heb ik er mijn ogen laten laseren. Ben toen prima geholpen door aardige mensen. Zal er niet meer terug keren. Het benauwt.
@Pierrepoint | 24-04-16 | 14:29
Wat dacht je van dat Turkse mannen in de Nederlandse, Duitse, etc, leger mogen. Zodoende trainen zij nog meer en tevens hebben zij een toegang tot gevoelige
Blijkbaar ziet alleen de PVV dat. Ik begin steeds meer te neigen dat ook gemixten (niet met die van Turkse/Marokkaanse/Islamitische achtergrond) beter op Wilders moeten gaan stemmen. Aan andere partijen heb je niks.
Een gemiddelde Turk of Marokkaan is nog racistischer dan 100 PVV stemmers samen.
Om te beginnen lijkt me een totale toeristische boycot van Turkije zeer gepast en een goed idee. Trouwens, we moeten wegblijven uit ALLE islamofascistische landen. Ten tweede, laten we met zijn allen Ebru steunen door massaal over dat ellendige stuk vreten Erdogan in Turkije gaan tweeten.
@Jacoba 14:54
Dat mag ja, maar moet niet. Einde discussie.
Laten we voorop stellen dat het belachelijk is dat iemand wordt opgepakt vanwege een mening. Dat is volstrekt debiel en niet van deze tijd. Zeker binnen Turkije, het land dat zich toch decennia lang liet zien als een voornamelijk islamitisch land, waar mensen wel gewoon zichzelf mochten zijn. Relatief gezien dan he, maar ze waren iigv het beste jongetje van de islam klas. Een voorbeeld voor de rest.
Bij dit soort zaken ben ik wel ook oprecht benieuwd naar de wetgeving. Is Ebru bijv. nog Turks staatsburger? Dat maakt het lastiger. Al blijf ik er bij dat het leuk is dat Rutte Ebru opbelt, maar ik zou t beter vinden als hij Erdogan even opbelt en een verklaring eist.
Hoog tijd dat in het onderwijs iets meer aandacht wordt besteed aan de wording van Turkije. Hoe de uitheemse Turken de inheemse (orthodox)Christelijke bevolking hebben weten te weg te werken. Dan hoort men ook eens van de minder bekende uitspattingen, zoals die waar de Britse staatsman William Gladstone van moest kokhalzen: www.attackingthedevil.co.uk/related/gl...
Rutte wil maar één ding en dat is een baantje in EU na zijn ontslag als MP. Niemand hoeft daarom ook maar iets van hem te verwachten. Als iedereen dat nou eens beseft, dan zijn we van een hoop gezeur af en kunnen we dit kabinet rustig kapot laten gaan.
Even voor het meldpunt:
Erdogan is een gestoorde gek. Minder minder minder Islam. Boycot de Turkse middenstand. Neem geen Turkse stagiaire. Een belasting op hoofddoekjes. Stop de kinderbijslag.
We zijn niet ver meer van het moment dat alle publicaties in de EU via de Turkse Kulturkammer moeten om een goedkeuringsstempel te verkrijgen.
Deze benauwende feiten neem ik met een korreltje zout, want de discussie over de grenzen van het recht op een vrije meningsuiting mag wel eens gevonden worden. Als de woordkeuze ronduit kwetsend is vind ik de grenzen van vrije meningsuiting bereikt.
Ik heb er begrip voor dat in woede er nogal grof gereageerd kan worden, maar in het publieke domein mag zeker zorgvuldigheid van uiting gevraagd worden.
Ah dus Quid KAN het wel !
want al die moslims gaan volgend jaar wél stemmen. Gaat een leuk clubje worden: VVD/D66/DENK.
mom van avezaath | 24-04-16 | 14:26
.
1. Er zijn volgens de berichten slechts 1 miljoen moslims in Nederland.
2. Zeg dat 1/4e daarvan mag stemmen, dat zijn er 250.000.
3. Voor 1 kamerzetel zijn 60.000 stemmen nodig dus krijgt dat partijtje 5 zetels. Als de moslims die op D66 overlopen naar Denk wordt D66 iets kleiner en Denk iets groter.
.
Ik voorzie dat tegen maart volgend jaar nog veel meer Nederlanders op de PVV zullen gaan stemmen en dit op afstand de grootste partij zal worden.
Europa ontsnapt dit jaar echt NIET aan aanslagen: volgens de baas van Europol zijn er al VIJFDUIZEND Isis moordenaars Europa binnen gesluisd. (Dat laatste volgens de toespraak van Nigel Farage in het EU-parlement).
En daarom weg met de EU en weg met de islam, Sjonnie. Doe je ogen eens open en erken dat een partij als de VVD liegt en bedriegt en niet rechts is maar gewoon de PvdA in een ander sausje.
Osdorpertje | 24-04-16 | 14:22
Zelfde gaat op voor Marokko. Wij krijgen het vullis uit het Rifgebergte, de berbers (barbaren)... de Marokkanen uit de grote steden die komen hier niet, want die hebben hun geitjes wel op het droge.
www.fuckerdogan.nl/
King of the Oneliner | 24-04-16 | 14:42
en vergeet het turkse broodje poep niet:
nos.nl/artikel/433492-poepbacterie-in-...
-weggejorist-
Bat betreft de laatste alinea, vaak werden er hier uitlatingen gedaan in de trand van:
"De deurbel gaat en er staat een zwart busje in de straat"
Nu komt de gedachten politie gewoon in uniform aan de deur in de vorm van wijkagent.
Een goede premier herkent men aan de maatregelen die hij neemt voor zijn burgers op het juiste moment. Rutte stelt alles uit en heeft nog nooit een maatregel genomen in de hoop dat de tijd alle wonden heelt zodat hij nooit ergens verantwoordelijk voor kan worden gesteld en zo iedereen te vriend houdt. Een ras zuivere ambtenaar die zich kan verschuilen achter de woorden ´ik doe toch niets´ Rutte is afstand de slechtste en meest kleurloze premier die Nederland ooit heeft gehad.
WTF 'intimidatie VAN een bevriend staatshoofd'???
Even los van de vraag of je dit zwijn nog wel als bevriend zou mogen betitelen, is het dan altijd nog 'intimidatie DOOR .......'; en dat is héél wat anders.
ben kokhals | 24-04-16 | 14:29:
De kortst mogelijke opsomming van het hedendaagse, compliment!
Niets aan toe te voegen behalve dat het alle ladingen dekt die we elke dag overal in ervaren.
Laat NL stoppen met het terugbetalen van de Marshall gelden!
Nog even aanvullen: de 5e colonne, van islamitische medelanders kiest dus ook nu weer tegen Nederland en voor hun islamitische broeders, waarbij er zelfs een monsterverbond wordt aangegaan tussen Turken en Marokkanen.
Wat te verwachten viel, uiteindelijk kiezen ze NIET voor Nederland, als puntje bij paaltje komt...
Zag je ook al bij de terrorisme acties in Brussel, en zelfs 9/11.
Ondertussen op twitter... twitter.com/SahinAta1987/status/72420...
"Turkse Officier v. Justitie eist gevangenhouding van @umarebru .." :
twitter.com/HulyaElmas1/status/724216...
@tattooboer | 24-04-16 | 14:22 "Als ik potNL was hadden daar nu tien CH-47 Chinook gehangen met volle belading..."
.
Een ware minister president van Nederland zou gewoon aan de Turken kunnen laten weten dat een definitief Nederlands Veto tegen Turks EU lidmaatschap nu wel dichterbij komt. Verder zou die erop kunnen wijzen dat er al twee terugneem overeenkomsten zijn met Turkije (2001, 2011), dus als er nog één groep in een bootje in Griekenland aanmeert die de Turken niet meteen komen ophalen, er maar eens over sancties nagedacht moet worden tegen Turkije.
Dan zijn die Chinooks nog niet nodig (maar tank ze wel alvast vol:).
@Ruimedenker | 24-04-16 | 14:34
"Bulgaren.
En heb de Turken leren kennen als vlijtig, hardwerkend en eerlijk."
Heb jij dan wel eens een blonde Hollandse stagiair of werknemer in dienst gezien bij die vlijtige eerlijke Turk met een bedrijf of marktkraam? Ik nog nooit.. maar wel zeiken over discriminatie op de arbeidsmarkt en het niet krijgen van een stageplek in de hun zo verfoeide bedrijven
Tijd voor een onvervalste boycot van alles wat Turks is. :P
Ik boycot vanaf nu dus alle Turkse middenstand in Nederland.
Geen Turkse groentewinkel, en ook mijn APK laat ik weer doen bij Kwikfit, i.p.v. onze heerlijk corrupte Ali.
Dan maar een beetje meer betalen.
Ook broodjes Donner en Turkse pizza (sowieso goed voor een dag diarree) laat ik staan en neem dan maar een Burger King van onze Amerikaanse vrienden.
Ebru de Jeanne d'Arc van onze tijd.
Hoewel ze onderschat heeft wat de macht van Erdogan is.
Denk dat ze voorlopig nog wel even vast zit.
En Rutte kan niet helpen en zal niet helpen.
Rutte zit in een web van eigenbelang en heeft geen ruggengraat, anders was hij ook wel eens uit de kast gekomen voor zijn 40e.
Hij is nog nooit gesignaleerd met een vrouw, behalve Merkel, maar dat appelleert natuurlijk aan zijn moedercomplex.
Twee kinderloze, vrijgezelle verknipte lieden, die de koers van Europa bepalen.
En ook , vlak de Demmink geheimen niet uit, waarmee Turkije ons land in de tang houdt...
als rutte dit moet oplossen vrees ik het ergste voor ebru umar, die rutte is een gladaal, we dachten dat we met dat onderkruipsel van een balkenende het niet slechter kon , maar deze keukenmiet m rutte spant de kroon.
Johnny Quid | 24-04-16 | 13:59
Klopt helemaal, nog een vierde feit als aanvulling: we raken stapje voor stapje allemaal steeds een beetje vrijheid kwijt, door angst, intimidatie, chantage, slappe mainstream media, politiek correcte bn-ers en naïeve onwetende politici.
Goed stuk. Je legt de vinger precies op de zere plekken.
@mom van avezaath | 24-04-16 | 14:26
Juist daarom ook is het zo belangrijk dat er een 1 paspoortensysteem komt. Om te voorkomen dat we straks geregeerd gaan worden door buitenlanders, die niet onze belangen dienen, maar die van het land van oorsprong. Het moet NU, voordat het te laat is. En dan wil ik nog wel eens zien of die lieden van DENK nog zo graag Nederlander willen zijn.
De islamitische aap springt in steeds hoger tempo uit 'total freak' zijn mouw.
`Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding`
-weggejorist-
Je moet vaker zo schrijven, Quid. Maar wat de huidige ontwikkelingen ook laten zien, is niet zozeer dat de EU de 'bitch' is van Erdogan, maar dat beiden gelijke belangen hebben. De EU leiders zijn niet gek, zitten enorm in hun maag met een bevolking dat hen niet kan luchten of zien. Dus zien zij Erdogan als lichtend voorbeeld van hoe om te gaan met andersdenkenden. Vergeet niet dat Merkel niet geleid wordt door zogenaamde Christelijke empathie, maar door keiharde DDR indoctrinatie waarin zij is opgegroeid. Dit monster zou graag de Stasi weer terughalen op EU niveau, en met de hulp van Erdogan gaat dat lukken. Inmiddels is Nederland vergeven van de verklikkers die terugrapporteren aan de basis, en wij staan erbij en kijken ernaar. Nederland is bezet, Rutte is Seyss-Inquart en wij hebben inmiddels niets maar dan ook niets meer te vertellen. Zelfs een wettelijk referendum is van tafel geveegd.
Aluhoedje? Vergeet niet dat gesmiespel van Merkel met Zuckerberg, zij zou maar wat graag ons allen de mond snoeren.
De tijd van de grote schoonmaak komt steeds dichtbij...
@mallekater | 24-04-16 | 14:33
Wat dacht je van een Ottomaanse agenda?
'Denk' wordt de nieuwe NSB
Goed bezig, John !
Quid, je kan het wel. Goed stuk.
-weggejorist-
De VVD is, wannneer ze de kans krijgen, niet veel anders dan de overheid van Turkije. Volkspartij voor Vrijheid en Democratie: laat me niet lachen!
Dat Turken zo reageren is mij een worst. Dat een groot, zo niet het grootste deel van mensen die al drie generaties een Nederlands paspoort dragen reageren als Turken reageren daarentegen betekent dat ze effectief een Turkse enclave zijn geworden. En als je dat combineert met wat demografische cijfers [1][2][3] zie je dat wij de controle over ons werelddeel aan het verliezen zijn.
Ik wil die controle terug.
[1] www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160422_0225...
"De helft van alle Gentse kinderen jonger dan veertien jaar heeft roots in het buitenland."
[2] http://www.epochtimes.de/politik/deuts...
[3] imgur.com/Pxz912i
Die benauwende feiten zijn:
Een compleet geestelijk gestoorde fedofiele bokkenneuker ( liefhebber van kleine geitjes van het mannelijk geslacht, dus.. ) een enorme zooi al even gestoorde aanhangers die er geen been in zien hier misbruik te maken van onze voorzieningen, en vervolgens lopen te jammeren dat ze zich niet "herkennen" in onze politiek...... en dan ofwel een eigen partijtje oprichten ofwel proberen onze politiek te demoleren.
Welnu, beste verongelijkten:
Wanneer ik zo gefrustreerd was, zou ik in gestrekte galop aftaaien naar een ander land, en ik hebniet eens een dubbele loyaliteit....
Wat houdt jullie hier?
Uitkering?
Aow?
Gratis wonen?
vertel?
-weggejorist-
dit alles is de uitkomst van jarenlang slap immigratiebeleid t.a.v. Marokkanen en Turken. Het "restrictief toelatingsbeleid" werd door de overheid wel met de mond beleden, maar nooit daadwerkelijk uitgevoerd. Gedogen, ene generaal-pardon na het andere, onverschilligheid en misleiding en minachting van de kiezer hebben Nederland gemaakt tot een vermolmde democratie waarbinnen eigen normen en waarden zijn afgebroken.
Turken zijn trots, zelfs op hun misdaden zijn ze trots. Ze noemen dat ook wel hun eer maar dat is volkomen misplaatst, eer is bij ons verwant aan het woord eerlijk en is voor iemand die eerlijk, oprechte en deugdzame daden doet. Moslims krijgen eer als ze net zo doen als de profeet en omdat die niet deugde kunnen moslims eer verwerven door dingen te doen die niet deugen. Ik denk dat hun betekenis voor het woord eer te maken heeft met de mogelijkheid om te intimideren en macht uit te voeren. Het is zaak om dit zo snel de kop in te drukken als je niet als onderdaan wil leven.
Wat Rutte betreft, die is alleen maar druk bezig met witte voetjes te halen bij onze vijanden.
Rutte heeft geen zak in te brengen, hij wordt gestuurd door Angela, zijn dominatrix. De duitsers hebben de remote, rutte mag springen. En ze gaan griezelig familiair met elkaar om.
en na deze hoofdstuk in ebru's leven hoop ik dat ze tog die turkse paspoort gaat inleveren.
want daar gaat het allemaal om.
Vaak zat op quid lopen zeiken, maar dit is gewoon raak. Inclusief de PS.
Als je een Erdogan de macht geeft omdat je zelf de ballen niet hebt om je vluchtelingenprobleem op te lossen is dit het logisch gevolg. Gefeliciteerd EU!
Vluchten of vechten?
Als Ebru toch met de Turkse pliesie praat, kan ze mooi even vragen wat het precies is waarmee Turkije ons land chanteert, waardoor hier de hele justitietop en de regering het voor Erdogan in de broek doet.
Scherp gezien heer Quid,top schrijfsel!
Duidelijker kan het de kiezer van maart 2017 niet uitgelegd worden.
Ik mis punt 4, of punt 1 eigenlijk.
Turkije heeft de afgelopen 30 jaar een turkse ondergrondse in Nederland (en heel NW-Europa) opgebouwd. De lange arm van ankara bestaat uit inlichtingennetwerken, religieuze organisaties maar ook uit geregelde of ongeregelde gewapende eenheden (grijze wolven, milli gorus).
De AIVD zit te slapen, maar ondertussen wordt er verder gebouwd aan een echte 5e colonne die straks misschien wel sterker is dan onze eigen ordediensten.
Er zijn in NL zo'n 100.000 turken in de weerbare leeftijd die in turkije in dienst zijn geweest. 70% staat hiervan achter de sultan.
Dit zijn de stoottroepen van de sultan als de zaak straks echt escaleert.
Zou dit een reden kunnen zijn voor het omzichtige gedrag van Rutte en Merkel?
Ik mis het feit dat Turks nationalisme drijft op islam.
Nederland heeft geen regering (verlengstuk van het volk) maar een bestuur (verlengstuk van Brussel & Washington). Waar Rutte bijzonder goed in is --en dat is mogelijk ook zijn hoofdtaak-- is het hooghouden van de waan dat er een regering is.
Moet wel gezegd dat ze hard hard hard was, hintend naar de piloot die erdogan naar noord afrika vloog dat hij 'een held kon worden' door hem neer te storten. pbs.twimg.com/media/BL3g-huCYAEYkFM.j... Maar van mij mag dat, ik vind ook dat godjeallajezusbuddha een meteor op brussel mag gooien, sorrie lieve brusselaars maar jullie wonen in een hete keuken.
2017 wordt een boeiend jaar. Als Denk de moslimkiezer aan zich weet te binden, dan kan het maar zo de grootste religieuze partij worden in Den Haag. De democratie met eigen middelen verslaan heet dat.
Een diplomaat is iets héél anders:
nl.wikipedia.org/wiki/Diplomaat
Rutte is een "procesmanager": hij speelt graag de baas, regelt graag het verloop van een proces, maar waar dat proces toe leidt zal hem een worst wezen, zolang hijzelf maar de baas is.
En dat DENK gaat nog heel groot worden, zeker nu die Farid zich ermee gaat bemoeien, want al die moslims gaan volgend jaar wél stemmen. Gaat een leuk clubje worden: VVD/D66/DENK.
Een beetje Turk levert zijn Nederlands paspoort in.
Tjemig | 24-04-16 | 14:24
.
Au contraire, een beetje Nederlander levert zijn / haar Turkse paspoort in. (Ebru!)
Sinds 1672 gaat NEEderland naar de klote dus dit kan er ook nog wel bovenop. Maar goed, inundatie schijnt wel vaker te hebben gewerkt tegen buitenlandse overheersing dus als we gewoon wat Turken naar een poldertje lokken met wat geiten, vervolgens de dijken doorsteken, we geven ze wat vlotjes en slepen ze naar Marmaris kunnen ze daar lekker in het zonnetje gaan liggen in plaats van de boel in Nederland lopen verstieren. De geitjes mogen ze houden achteraf want uiteindelijk moeten we wel weer vriendjes worden met de Turken maar dan moeten ze wel hun Turkse praktijken in Turkije laten.
Een beetje Turk levert zijn Nederlands paspoort in.
Laat er maar een hoop publiciteit over deze arrestatie in Europa komen. Eens te meer een bevestiging dat Turkislam met z'n tegenstrijdige ultra all inclusive resorts die zo lekker goedkoop zijn NIET bij Europa past. Boycotten die misselijke machtswellustige onbetrouwbare bastaards.
Goed stuk, maar waarom denkt u dat de EU irrationeel en inefficiënt te werk gaat? Allemaal hele slimme mensen hoor.
[ De EU leeft in de waan Turkije nodig te hebben voor oplossing van problemen die ze gewoon zelf kunnen oplossen, als ze wat rationeler en efficiënter te werk ging.]
U ziet toch dat de leiding van de EU feitelijk een sadistische dictator als endogame kern ambieert?
[.. maar creëert daarmee op de langere termijn een veel groter probleem: een dictatoriaal, oncontroleerbaar en machtig aspirantlidstaat]
Ik denk dat policor op rationele wijze haar irrationele lusten botviert. Policor heeft weliswaar bewust een multiculturele agenda, maar ambieert in feite onbewust een seksuele monocultuur: islam.
Mensen moeten op hun feitelijk gedrag aangesproken worden en niet op wat zij zeggen bedoeld te hebben. Kijken wij daarom alleen naar het gedrag van de Westerse cultuur dan is het zonneklaar dat deze in een sadomasochistische omstrengeling met de islamitische cultuur is verwikkeld.
Core business van megalomane dictators is:
Mensen gevangen zetten die zeggen dat ze megalomane dictators zijn.
Het bewijs is geleverd!
Turkije kan je ruwweg in twee delen verdelen. Het Westelijk deel waar wij op vakantie gaan en de beschaafde Turken wonen. En het Oostelijk deel waar de laag opgeleide geitenneukers wonen die op Erdogan stemmen. En raad eens uit welk deel van Turkije wij eind jaren 60tig, begin jaren 70tig onze gastarbeiders vandaan haalden. Juist, niet uit het beschaafde Westelijke deel.
Als ik potNL was hadden daar nu tien CH-47 Chinook gehangen met volle belading. Kon me niks schelen dat men twee weken boehoe zou doen in de media.
Volledig eens snellesalami | 24-04-16 | 14:10
Bij het eerste de beste relletje blijkt onmiddellijk wat voor vijandig volk we in huis hebben.
Moet je je voorstellen als er eens echte stront aan de knikker is.
Goed stuk! Vooral deze: Wat hem de gelegenheid geeft om de achterkamertjes in te gaan, waar fouten verborgen blijven maar succes altijd geclaimd kan worden. Verder zoals ik elders als schreef hier: centimeter voor centimeter kruipt het onze kant op mensen, zoals de kanker in je botten...
Zag op tv en internet diverse Nederturken die het hadden over het beledigen van hún leider, hún president, hún land, hún vlag.
Pleurt dan ff lekker heel gauw op naar júllie land!
Daar is het kennelijk veel beter dan hier.
Opzouten! Ksssjjjt!
Diep respect voor de drie (2 van "ons" en 1 Duitser) hun nek hebben durven uitsteken tegen die volstrekt asociale klojo. Ebru, sterkte daar. West Europa, ga niet meer naar dat land op vakantie. De beste straf is de portemonnee van de dictator. Hoop dat meer mensen van enige bekendheid het voorbeeld van de drie volgen.
En wat te denken van die schreeuwlelijk F.Azarkan, die beheert een Marokkaanse stichting waarhij van ons 700.000,-- aan subsidie krijgt. Niemand weet wat hij met dit geld doet.
Heeft zich onlangs bij de moslimpartij Denk aangesloten en vindt het daarom nodig dat hij te en te onpas iets roept.
Hij heeft de voor helemaal niks gearresteerde mevr.Umar niet afgekeurd, dus... goedgekeurd.
En dit soort profiterende non valeurs moeten ons land gaan besturen.
Want dat moslims in Nederland aan de macht zullen komen binnen enkele generaties staat voor mij vast.
Zie maar de houding en het handelen van van de koning van Marokko en de Turkse anti democraat Erdogan.
Te danken aan al die "weg met ons politici" en
het links elitaire geteisem.
Weinig aan toe te voegen. Afgelopen vrijdag met een paar vrienden, een Schot en twee Duitsers, tot de conclusie gekomen dat Europa heel hard naar de afgrond gaat. De Schot was blij dat hij op een eiland woont. "Not a bad place to be on an island in this climate..."
Terwijl hij vorig jaar er nog over dacht om naar Duitsland te emigreren.
Het kan verkeren.
Jullie kennen toch het gedachtengoed van Mark Rutte (of van Bert Koenders):
Wat kan mij die Ebru schelen
T'is er toch maar een van velen
Blijf liever vriend met Erdogan
M'n EU top job komt eran
Tijd dat we onze eigen boontjes weer es gaan doppen in NL, waar onder de bewaking van onze grenzen. #Nexit
No offense maar hoeveel paspoorten heeft Ebru? Als je met een Turks paspoort in Turkije woont ben je dus Turks. Dan heeft Rutte doodgewoon niets te vertellen.
Jammer dat zo'n hypocriet trut als Femke Halsema nu in alle talen zwijgt. Aan dit soort collaboratiefeministen en WELKOM-hipsterstjes hebben we veel ellende te danken.
Die Azarkan bij Denk wat een eng vies huichelend mannetje is dat. Krijg steeds meer respect voor Johan Derksen die de vloer met hem aanveegde.
Wat een rijk politiek stuk uit jouw pen Quid. Netjes.
#boycotTurkey. Nederlanders stemmen met hun voeten
fijn dat deze achterlijken bij de eu komen. mogen we even stemmen om het lidmaatschap op te zeggen? navo ook gelijk.
4) Rutte legt altijd de verantwoordelijkheid, waar die niet hoort: De Nederlandse grensbewaking legt hij bijvoorbeeld via de EU bij Erdogan. De verantwoordelijkheid om Ebru vrij te krijgen legt hij via Koenders bij een advocaat, terwijl hij zelf hoogstpersoonlijk met de Turkse Ambassadeur even een stukje 'uit rijden' had moeten gaan, Erdogan aan de lijn hebbende, en als dat telefoontje niet met de vrijlating van Ebru eindigde, dat de Turkse ambassadeur dan met het regeringsvliegtuig en Rutte richting Ankara ging en de Turkse Ambassade onteigent werd. En dan pas zou Rutte Koender moeten inschakelen, voor een negatief reisadvies naar Turkije op de website van Buitenlandse zaken en een memo dat de Nederlandse grenzen vanaf maandochtend 6.00 uur digitale tijd pot dicht zitten.
Lapzwans rutte
Positief: meer slaap/kaaskoppen die de werkelijkheid gaan zien. Wakker worden, het is al middag.
Op Studio Powned maar ook op RTL Nieuws en zelfs op de NPO zag je zat 'Neder'Turken die zeiden dat men 'hun president' geen geitenneuker mag noemen. Totaal niet ingeburgerd, loyaliteit aan Nederland is ver te zoeken. Hoe zeer ik het ook met hem oneens ben, mijn president is Mark Rutte. 'Fijn' om te weten overigens dat dat jongenshoertje uit Ankara hier zo veel loopjongens heeft.
Ja we wisten dit al. Ieder normaal denkend mens ziet de symptomen ontstaan van een totalitaire nederlandse staat.
Met dit verschil dat de allochtone cultuurverrijkers hier geen last van zullen hebben en gewoon het alleenrecht op geweld mogen behouden en hoer naar iedereen mogen blijven roepen, en dat de autochtone Nederlander straks volledig aan banden wordt gelegd, zijn baan kwijtraakt als hij iets kritisch zegt of een intimidatie van de politie (zie hiervoor ook de les uit de tweede wereldoorlog) als hij/zij iets "verkeerds" zegt.
Mijn advies bewapen u voordat het te laat is, het is niet voor niets dat de grondleggers van de VS de burger de vrijheid op wapenbezit hebben gegeven om te voorkomen dat de overheid (i.c.m. criminele bendes) anders het alleenrecht op geweld zouden hebben.
Die grondleggers van de VS waren niet zo dom..
Prima stuk Quid
Mensen die nog steeds beweren dat Quid niet kan schrijven hebben er echt geen kijk op.
Helemaal raak dit.
Al die jongens en meisjes zijn in de war, opzoek naar een stageplek, opzoek naar een maatschappij die door hun is vormgegeven naar hun model, het model van de gelijkheid, gelijkheid waarbij sommigen meer gelijk zijn dan anderen. Ik crawl al die pagina's leeg, alle namen komen in een bestand, als HR manager bij 1 van de grootste werkgevers van Nederland kunnen deze maatschappij kritische stageplaats sollicitanten op een ferm, onderbuik gevoel, rechts en standvastig Nee rekenen. Niet op basis van kleur, niet op basis van afkomst, puur op basis van maatschappelijke en culturele ontkoppeling.
Umar is een martelaar , ideale schoonzus, een echte moslim met ballen, een echte Turk met oprechte eer, een voorbeeld voor de nederturkies. Verder is Ebru het type Turk dat iedere Nederlander graag in de EU heeft.
Ben cok seviyor Ebru. Ve sen?
Turken worden de nieuwe Marokkanen: ze diskwalificeren zich voor actieve deelname aan de samenleving wanneer ze hun 'nationale trots' (lees: islamofascistische grondhouding) niet opgeven. Dat moet dan maar. Nóg meer kanslozen in Nederland, gewoon omdat het kan.
Rutte gaat echt voor de titel slapste premier sinds WO II. Zelfs JPB kwam meer op voor Nederland dat dit slappe excuus voor een man.
Overigens vind ik wel dat die AVRO-man van Buitenhof die Denk-Turk (oh ironie) probeert te pakken op iets wat hij niet zegt.
Fair and balanced kun je evenwel vaststellen dat Adolf Erdogan Europa volledig in de tang heeft, wat de weledelgeleerde Westlander in punt 2 ook aangeeft.
Helemaal eens. Laten we het oplossen zonder Turkije. Geen moslims meer binnenhalen, want dat experiment is grandioos mislukt. Vanaf nu gaat de regering primair de belangen van alle goedwillende burgers (ook moslims) behartigen wat betekent grenzen dicht voor immigranten en vluchtelingen en eerst uitzoeken wat voor volk we het laatste jaar in huis hebben gehaald. Orde op zaken stellen dus.
Misschien hebben ze op ons consulaat in Liechtenstein nog een mooi baantje voor Rutte.
Punt 4, Nederhurken steunen een dictator en ze zijn met veel en waarschijnlijk bewapend. Dit benauwt.
de spijker op zijn kop!
Que?Farid Azarkan is toch een Marokkaan?
Omhoog likken, naar beneden trappen. DAT is het beleid van Rutte.
Botte Hork | 24-04-16 | 14:03
.
EN typisch Duits.
Vraag me af hoevel Nederturkse twitteraars bezoek krijgen van "de sterke hand der wet". Waarschijnlijk 0.
Aanvuling punt #1
i.imgur.com/xIrkRQc.png
Vergeet bij punt 1 MH17 niet.
Omhoog likken, naar beneden trappen. DAT is het beleid van Rutte.
En in de toekomst zal dit alleen maar meer worden als Juncker zijn Europese Superstaat heeft. We gaan bange tijden tegemoet mensen. En dat zeg ik niet omdat ik cynisch ben. Maar omdat ik oprecht bang ben voor wat er komen gaat.
De juichende Turken op Facebook. De onmacht van Rutte om problemen op te willen lossen in binnen en buitenland.
Goed stuk sjon
REAGEER OOK