Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE - AZC's DoorDrammen met Provincie Brabant

Om 1900 uur begint in het provinciehuis te Den Bosch een 'info-avond' over asielplannetjes. Dat info-avond staat tussen ah-tekens, want het is nog maar de vraag wie er geïnformeerd gaat worden. De burger in ieder geval niet. Want die is niet echt welkom, en insprekers, zoals we die kennen van eerdere AZC-infoavonden, zijn VERBOTEN. Dergelijke avonden verliepen in het verleden tamelijk tumultueus (Steenbergen, Geldermalsen). Hopelijk blijft het vanavond een beetje kalm in het Bossche. Hoewel, de provinciale paniek overheid doet er alles aan om de boel op scherp te zetten. Het provinciehuis is AFGESCHERMD met hekken/doeken en blokken anti-terreurbeton. De ME arriveerde rond 17:00 uur. Tot groot verdriet van AZC Alert (persbericht). Inlezen in de materie kan hierrr, en daarrr de LIVESTREAM. Developing... dbazcnee.jpgBetonblokken tegen Brabo's. Gezellig!
Update: Info-avond + Demo keurig verlopen.

Reaguursels

Inloggen

14.000 in Brabant.. in 2016. In 2017 zullen dit er nog meer waarschijnlijk zijn..de halve wereld staat in brand. Bootladingen vol Afrikanen stromen letterlijk met iedere golf Europa binnen. Dag mooi Brabant...

fikkieblijf! | 20-04-16 | 09:59

-weggejorist-

Doomsdayprepper | 19-04-16 | 23:09

-weggejorist-

Doomsdayprepper | 19-04-16 | 19:43

Maria.1
Ik zei het gisteren al: Je zult maar een paar maal per dag met je neus in de zweetpatatten van je voorligger moeten zitten en moeten aankijken tegen zijn gat met remsporen......Daar zou elke man een Erdogannetje van gaan doen....

mallekater | 19-04-16 | 09:04

Wanneer worden wij net zo goed beschermd tegen IS-onderkruipsels die zich tussen deze zg. vluchtelingen hebben genesteld?

mallekater | 19-04-16 | 08:55

Zag gisteren iets over killer robots, die staan vast over enkele jaren de overheidsgebouwen te "beschermen" tegen het gepeupel.

Dutch_Holland | 19-04-16 | 08:03

Zo moet het jongens, we duwen ze de AZC's gewoon keihard door de strot en gaan er daarna van uit dat de integratie soepel en perfest gaat verlopen.
We zitten goddomme nog met de ellende van vroegere integratiemisluksels,(Abou Jajah voorop) houdt het dan nooit op?

mallekater | 19-04-16 | 07:59

EU + Islam + laffe overheid = einde van Nederland

wegrenner | 19-04-16 | 04:57

LinkseWreker | 19-04-16 | 00:24
Ja, maar hoe?
We hebben alleen ons toetsenbord nog en we spreken uitsluitend voor eigen parochie.
De "hogere" malloten hebben schijt aan ons en doen wat wij niet willen.
Ik heb medelijden met de oorspronkelijke bewoners van het rottende Nederland.

Onpartijdig | 19-04-16 | 00:29

@Poitiers732 | 19-04-16 | 00:14
Dank! Ik ben begaan met alle kinderen overigens; mijn kinderen gaan de toekomst aan met hen.
Welterusten.

Maria.1 | 19-04-16 | 00:27

En intussen verscheen vandaag wederom een bericht dat er een aantal meisjes van 11 tot 13 jaar zijn lastiggevallen en aangevallen in alweer een zwembad door een stel geile pubers van wie de afkomst niet wordt vermeld of geregistreerd omdat het onbelangrijke informatie is !!!

Het wordt tijd om ons te wapenen tegen al dit geïmporteerde geweld !!!

LinkseWreker | 19-04-16 | 00:24

-weggejorist-

Poitiers732 | 19-04-16 | 00:14

@Maria.1 | 19-04-16 | 00:04
Die reserveloyaliteit hekel ik ook bij mensen als Asscher. Wat maakt hem het uit dat onze nationale tradities verdwijnen, hij heeft zelf immers altijd nog de joodse cultuur achter de hand om op terug te vallen.

pluk-87 | 19-04-16 | 00:11

@Poitiers732 | 18-04-16 | 23:28
"Na-mij-de zondvloed-Berber" heeft een dubbel paspoort. Dus het zal hem niet raken. Wij moeten hier verder en onze kinderen ook.

Maria.1 | 19-04-16 | 00:04

Dank je en Joris ook om ons even te laten gaan.

Onpartijdig | 18-04-16 | 23:57

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:54

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:52

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:40
Sorry, jouw verbetering was bij nader inzien toch goed.
Whisky, hè...

Onpartijdig | 18-04-16 | 23:51

Welterusten allen.

Maria.1 | 18-04-16 | 23:50

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:50

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:40
Volgens mij was "blijft" juist goed.
Ik ben trouwens geen taalnazi, maar ik wilde uitsluitend de barbaar terugpakken.

Onpartijdig | 18-04-16 | 23:47

@Onpartijdig | 18-04-16 | 23:22
@Poitiers732 | 18-04-16 | 23:28
Dank voor jullie steun!
Inderdaad maak ik me oprecht zorgen. Dit heb ik ook meermaals geuit naar de fractievoorzitters van de T.K. Vergeefs uiteraard...

Maria.1 | 18-04-16 | 23:43

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:32
Jouw schrijfstijl doet me aan iemand denken maar het wil me nog niet te binnen schieten aan wie.
Ben je terug uit een permaban?
Je hoeft het niet toe te geven want ik kom er nog wel achter.
Welterusten.

Onpartijdig | 18-04-16 | 23:41

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:40

Serieus ?! betonblokken ? Verwachten ze burgers met rupsvoertuigen ? Mijn god als je zulke maatregelen moet nemen had er al een lampje moeten gaan branden 'hmmm misschien vindt de bevolking het niet zo leuk'.

PantherS | 18-04-16 | 23:33

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:32

Ik was bij deze zitting aanwezig en heb kans gezien mijn verhaal aan een aantal mensen duidelijk te maken . of het helpt betwijfel ik maar hoe meer mensen het lezen en delen hoe beter : www.facebook.com/rob.vanderheijden.58...

biglift | 18-04-16 | 23:31

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:28

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:11
Om hem te beledigen (doet hij zelf iedereen en van Maria moet je helemaal afblijven) betrapte ik hem opnieuw op ernstige schrijffouten.
Aan zijn interpunctie mankeert ook nogal wat.
Maar hij blijft zich superieur gedragen.

Onpartijdig | 18-04-16 | 23:22

@Poitiers732 | 18-04-16 | 23:11
Op de keper beschouwd geef ik niet eens de nieuwkomers de schuld, maar de overheid die deze onrechtvaardige positieve discriminatie faciliteert.

Maria.1 | 18-04-16 | 23:17

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 23:11

"Natuurlijk is er veel niet goed in ons landje maar om dat nu allemaal op het bordje van de nieuwkomers of de godsdienst (van sommigen/velen) af te schuiven gaat mij even te ver."
@Berbaar | 18-04-16 | 22:51
In ons mooie dorp niet. In de Schilderswijk wel.

Mark_D_NL | 18-04-16 | 23:10

@Berbaar | 18-04-16 | 22:51
Dat nieuwkomers het beter hebben dan menig oudgediende gaat mij te ver. Ik ben tegen positieve discriminatie, weet je nog?

Maria.1 | 18-04-16 | 23:05

U = u
U = uw

Onpartijdig | 18-04-16 | 22:56

@Maria.1 | 18-04-16 | 22:40
Ach ik zal U helemaal niet van jaloezie beschuldigen.
U zult U moverende redenen hebben om U zo te gedragen/uiten.
Mij best.
Ik wens eigenlijk iedereen het beste oudgediende of nieuwkomer.
Natuurlijk is er veel niet goed in ons landje maar om dat nu allemaal op het bordje van de nieuwkomers of de godsdienst (van sommigen/velen) af te schuiven gaat mij even te ver.

Berbaar | 18-04-16 | 22:51

^
En dan heb ik het niet over mezelf voor de duidelijkheid.

Maria.1 | 18-04-16 | 22:41

@Berbaar | 18-04-16 | 22:35
Natuurlijk begrijp jij dat niet en je zult mijn reactie wel afdoen als "jaloers". So be it. Maar ik vind het onrechtvaardig als mensen, die totaal geen bijdrage aan onze samenleving hebben geleverd, op kosten leven van mensen die daar wel aan hebben bijgedragen. Er zijn mensen die moeten meebetalen die zelf hun zorg niet kunnen betalen en ja, zelfs hun eten niet. Als de nieuwkomers het maar goed hebben. Waarom?!

Maria.1 | 18-04-16 | 22:40

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 22:40

@Maria.1 | 18-04-16 | 22:23
Ik begrijp waarlijk niet waar U zich druk om maakt Maria.
1, 3 of 30 gezinnen met 14+ kinderen so be it.
Ja die zullen een onevenredig beroep doen op de voorzieningen dat heb je nu eenmaal in een divers land.
Ik heb vooral medelijden met zulke mensen en hun vele kinderen want dat zal geen vetpot zijn maarja het leven is keuzes maken.

Berbaar | 18-04-16 | 22:35

Barbaar, ben je werkelijk zo superieur of denk je en gedraag jij je alleen maar zo?

Onpartijdig | 18-04-16 | 22:33

@SyntaxError | 18-04-16 | 22:07
Met de laatste zin bedoel ik dat er een hele heaup boosburgertjes zijn tegenwoordig die alles wat er mislukt/tegen zit in hun leventje afwentelen op de politiek, Europa, de buitenlanderTs, asielzoekerTs noem maar op.
Behalve natuurlijk de hand in eigen boezem steken.
Mijn inkomen als ondernemer(tje) is variabel maar we kunnen er fijn van leven ;)

Berbaar | 18-04-16 | 22:28

@notamused | 18-04-16 | 22:16
Niets meer aan toe te voegen.

Maria.1 | 18-04-16 | 22:27

Nou ben ik van mening dat iedereen, arm of rijk, kinderen mag krijgen, maar als je op kosten van anderen leeft mag je daar toch wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Maria.1 | 18-04-16 | 22:24

@Berbaar | 18-04-16 | 21:59
Correctie; ik heb het over 1 gezin met 14 kinderen (and counting).

Maria.1 | 18-04-16 | 22:23

Berbaar | 18-04-16 | 22:16

Ik woon letterlijk áán een jachthaven. Ik ga uw tip dus maar eens opvolgen.

Lucioperca | 18-04-16 | 22:21


De heersende politiek blijft ons maar voorhouden dat het een morele verplichting is om grote aantallen overwegend islamitische vluchtelingen te huisvesten, en lijkt daarmee totaal blind te zijn voor het feit dat de met die vluchtelingen meekomende islam een agressieve en genocidale ideologie is, zoals althans is op te maken uit de islamitische doctrine en de islamitische geschiedenis en de islamitische terreur bestaande uit tienduizenden aanslagen wereldwijd in de afgelopen decennia, en zoals dat ons ook wordt uitgelegd door mensen die weten waar ze het over hebben, bijvoorbeeld: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/.... Maar op de een of andere manier mag dit soort informatie en vergelijkbare bergen van informatie, niet gezien worden of wordt zij structureel genegeerd of doodgezwegen of ook weggedemoniseerd. Zodat je haast gaat denken dat de heersende politiek er op uit is om de moderne westerse cultuur af te breken, of dat zij zo vol haat zit jegens die westerse cultuur, dat zij met graagte zo’n sloopmachine als de islam importeert om als het ware het vuile werk te doen van de moord op die westerse cultuur. Het kan ook zijn dat ze totaal debiel zijn, die heersende politiek, of dat men dermate zit vastgeklemd in een waan dat alle contact met de werkelijkheid verloren is. En ga er maar vanuit dat het de gewone burger is die voor de kosten opdraait, en dat tegen de tijd dat de burgeroorlog in volle glorie gaande is, dat dan de verantwoordelijken allang zijn weggekropen in bunker-achtige villa’s op Ibiza, ver weg van de ‘multiculti verrijkte samenleving’.

notamused | 18-04-16 | 22:16

@Lucioperca | 18-04-16 | 22:07
Neem de tijd.
Extra gratis tip, als U een jachthaven dichtbij heeft meldt U aan als "opstapper" en praat veel met ervaren zeilers.
Ik heb enorm veel geleerd van een 70+ jarige meneer die 2 keer de wereld rond gezeild is.
Fantastische verhalen en een schat aan ervaring.
Fijne avond!

Berbaar | 18-04-16 | 22:16

@Berbaar | 18-04-16 | 21:59
Je betaalt zo min mogelijk belasting; of je hebt een soort pannama dingetje lopen of je hebt zelf niets te zeggen over hoeveel belasting betaald toch?
Als de staat daar mede die 3 gezinnen met 14 kinderen van wil/moet onderhouden then so be it, en moet jij waarschijnlijk meer belasting gaan betalen.
Maar wat heeft die laatste zin dan te betekenen eigenlijk?
Zolang jij er geen last van hebt heeft er dus niemand last van, en meteen geen recht van spreken?
Wat is je inkomen als ik vragen mag?

SyntaxError | 18-04-16 | 22:07

Berbaar | 18-04-16 | 21:52

Dan bent u al heel wat ervarener dan ik. Ondergetekende moet het doen met KVBW1 en een aluminium 4,5 meter visboot momenteel. Het zeilen is nog terra incognita nu. Volgend jaar twee weken Levkas om de basisprincipes te leren. We zijn nog jong 😉

Lucioperca | 18-04-16 | 22:07

-weggejorist-

Poitiers732 | 18-04-16 | 22:06

@Maria.1 | 18-04-16 | 21:14
Meer gejankebal.
Ik zorg wel voor mijn eigen kinderen en betaal gewoon (zo min mogelijk) belasting.
Als de staat daar mede die 3 gezinnen met 14 kinderen van wil/moet onderhouden then so be it.
Ben een beetje moe van menschjes die alles wat er shit is in hun eigen leventje afwentelen op andere(n).

Berbaar | 18-04-16 | 21:59

@klinkklaar | 18-04-16 | 21:50
Nu wil ik helemaal de exacte link hebben :P
Joris, kun je hem alsnog reposten, of beargumenteren waarom de link is gelorist.

SyntaxError | 18-04-16 | 21:55

@Maria.1 | 18-04-16 | 21:24
Joris is natuurlijk niet altijd de echte @vonloghausen.
Niemand kan dat werk 24/7 doen.
Net als sinterklaas heeft hij hulpjorisen, en die moeten de ambacht vaak nog leren.
Of niet Joris? (doe ff een -edit- dan :P)

SyntaxError | 18-04-16 | 21:53

@Lucioperca | 18-04-16 | 21:47
Dat is het zeker, heb een tijdje wedstrijdjes gevaren hier voor de kust en richting UK, dat was nog best pittig.
Oceaan oversteken, navigeren op volle zee etc is van een geheel ander kaliber.
Mooi plan mijn waarde!

Berbaar | 18-04-16 | 21:52

SyntaxError | 18-04-16 | 21:22

Ik heb je link gelukkig wel mogen aanschouwen en via de telefoon doorgestuurd naar een hoop vrienden.
Dus het was niet helemaal voor niks.
Ik snap niet wat er mis mee is.
Ik vind dat het precies weergeeft hoe de islam in zijn werking gaat.
Want er komt geen einde aan de stroom moslims en hun invloed, en dat klopt toch gewoon.
"De islamisering van het westen" wordt een voldongen feit als het zo verder gaat zonder politieke interventie.

klinkklaar | 18-04-16 | 21:50

@pluk-87 | 18-04-16 | 21:31
Geef geen directe mening, aangekleed met onderbuik verwensingen, maar verpak het in een hypothese of vraag, en je kunt hier alles kwijt, behalve links naar illegale, of door huisregels uitgesloten content.

SyntaxError | 18-04-16 | 21:48

Berbaar | 18-04-16 | 21:31

Dank u, zal de tussenliggende tijd ook nodig hebben. Zeezeilen is nog best ingewikkelde materie.

Lucioperca | 18-04-16 | 21:47

@Maria.1 | 18-04-16 | 21:24
Ik heb geen doelwitten, ik stel slechts pertinente onzin aan de kaak.
Joris is voor het wrakhout zoals blijkt.

Berbaar | 18-04-16 | 21:46

@Maria.1 | 18-04-16 | 21:29
Ok ... over een voorspelling, of zelfs een vooropgezet plan, wat al beschreven wordt bij het ontstaan van de EU, en nu in de hoogste versnelling lijkt te draaien.
Zie ook SyntaxError | 18-04-16 | 21:22
De visie van b.v. Koudenhoven - Calerghi lijkt voortgedragen te worden door mensen als Sutherland, Merkel en vele anderen.
Vanuit deze visie lijken er veel besluiten en bewegingen te verklaren ... maar ik weet het niet ...
er zijn te veel dingen "geheim" voor mij als burger (service nummer), om hier stellig over te zijn.

SyntaxError | 18-04-16 | 21:45

@SyntaxError | 18-04-16 | 21:29
Sorry ik kan U niet helpen.
Misschien dat mevrouw U terwille wil zijn?

Berbaar | 18-04-16 | 21:43

@Berbaar | 18-04-16 | 21:31
Uiteraard...

Maria.1 | 18-04-16 | 21:34

@Maria.1 | 18-04-16 | 21:24'
Als ik met de huidige stand van de wereld mijn eerlijke mening zou geven dan kon ik hier elke dag wel een permaban ophalen. Maar ik neem aan dat velen dit hebben. Behalve Berbaar dan...

pluk-87 | 18-04-16 | 21:31

@Lucioperca | 18-04-16 | 21:21
Ach 2035 zo lang hoef ik gelukkig niet meer te wachten.
Rond 2020 zijn wij eauk naar zonniger oorden vertrokken.
Bootje zou inderdaad leuk zijn maar daar is mevrouw Berbaar niet voor te porren.
Viel Spass!!

Berbaar | 18-04-16 | 21:31

@Berbaar | 18-04-16 | 21:26
Ik en ondertussen erg benieuwd wat die link was .. :)
Ik wil altijd alles zien/lezen, ook aluhoedjes shit.
En zeker als Joris ingrijpt wordt ik nieuwsgierig :P

SyntaxError | 18-04-16 | 21:29

Het komt eigenlijk op hetzelfde neer als wat dostranamus linkt.

Maria.1 | 18-04-16 | 21:29

@SyntaxError | 18-04-16 | 21:26
Ik weet niet of ik de (e.j.) bron mag noemen.

Maria.1 | 18-04-16 | 21:28

@Maria.1 | 18-04-16 | 21:20
Nu ben ik wel benieuwd naar die link natuurlijk :)
Heb je wat etisch verantwoorde hints om op te googelen?

SyntaxError | 18-04-16 | 21:26

@SyntaxError | 18-04-16 | 21:15
Niks bijzonders.
Reaguurdertje plaatst alu-hoedjes shit, Joris grijpt in, reaguurdertje gaat kwezelen dat het slechts anti-discriminazi en pro gelijke behandeling bedoeld was.
Sure........

Berbaar | 18-04-16 | 21:26

De afrekening is mogelijk en noodzakelijk in 2017 met de 2e kamer verkiezingen

EvertsNL | 18-04-16 | 21:25

@Dostranamus | 18-04-16 | 21:17
Pas jij maar op; jij bent straks ook het doelwit van Berbaar ;)

Maria.1 | 18-04-16 | 21:24

Dit vind ik net op ggl;
Eurabia-hypothese:
nl.wikipedia.org/wiki/Eurabië
Is ook wel een wild verhaal.

SyntaxError | 18-04-16 | 21:22

Dostranamus | 18-04-16 | 21:17

Tegen die tijd varen mevrouw Lucioperca en ondergetekende gelukkig al permanent ergens rond de Cariben. Ook wij hebben ons plan gemaakt.

Lucioperca | 18-04-16 | 21:21

@SyntaxError | 18-04-16 | 21:12
Mooi, prima verlopen zo kan het dus eauk!

Berbaar | 18-04-16 | 21:21

@SyntaxError | 18-04-16 | 21:15
Ik had een link geplaatst over de islamisering van Europa. Ik geef toe; het was op het randje, maar Joris vond het over het randje en deze link is weggejorist. Ik heb het filmpje niet zelf gemaakt en ik vind dat iedereen die het ziet zelf moet bepalen of het realistisch is of niet. En aangezien onze vriend zelf tot deze religie behoort, staat hem dat niet aan en komt met de taktiek om mij als nazi te bestempelen *gaaaap*

Maria.1 | 18-04-16 | 21:20

-weggejorist-

Dostranamus | 18-04-16 | 21:17

@Berbaar | 18-04-16 | 21:10
pfff ... vertel, wat is er allemaal aan de hand dan, of moet ik alles gaan nalezen.
Je lijkt me overmatig geïrriteerd.

SyntaxError | 18-04-16 | 21:15

@Berbaar | 18-04-16 | 21:08
Jammer alleen dat we mee moeten betalen aan die gezinnen die zelf geen verantwoordelijkheid nemen met hun 14 kinderen (and counting).

Maria.1 | 18-04-16 | 21:14

@Maria.1 | 18-04-16 | 21:02
Lekker zo doorgaan dan Maria, dan is het "probleem" zo opgelost verwacht ik.
Toedels!

Berbaar | 18-04-16 | 21:10

20 demonstranten, 30 handhavers volgens twieter.

SyntaxError | 18-04-16 | 21:09

@Maria.1 | 18-04-16 | 20:58
Boehoe de anderen krijgen alles gratis, wat een gejank!
Als vader van inmiddels 2 studerende kinderen wist ik 20 jaar geleden al dat die kostenpost er mogelijkerwijs aan zat te komen.
Dan spaar je dus, maak je een potje voor je kinderen voor later.
Kan gewoon met 1.5 baan heur in het gezin.

Berbaar | 18-04-16 | 21:08

Gaat het nog verder dadelijk?
Heb het ff niet meer gevolgd.

SyntaxError | 18-04-16 | 21:07

Ze komen uit Turkije en het is daar veilig
zeker nadat Erdo 25duizendmiljard euro heeft gekregen,
en als Erdo ze niet in zijn AZC wil opnemen
dan s.v.p. voor iedere illegaal die hier in den Bosch wordt toegelaten, 3 Turken het land uitzetten

Berthe | 18-04-16 | 21:05

Even zonder gekheid ... de illustratie op dat hek (foto topic), is daar door een kunstenaar (in opdracht)de (gewenste) toekomst voorspelt? "Onze" straten, vol met creaturen van zeer uiteenlopend voorkomen (= verschillende rassen en culturen)?

SyntaxError | 18-04-16 | 21:04

@Berbaar | 18-04-16 | 21:01
Genoeg. Je begint nu een heel naar NSB'ertje te worden, gluiperd.

pluk-87 | 18-04-16 | 21:02

@Berbaar | 18-04-16 | 21:01
Klets niet! Ik word nagenoeg nooit weggejorist; hooguit omdat de server bleef hangen en er iets dubbel gepost werd. Ga lekker iemand anders demoniseren.

Maria.1 | 18-04-16 | 21:02

De zomer zou voor de deur staan maar waarom heb ik het toch steeds zo koud?
En het ligt niet zozeer aan de temperatuur. Dat komt wel goed.
Maar er staat echter een hele lange winter voor de deur.
De Arabische winter.
Die winter is al 2000 jaar bezig in die regio maar nu komt die via de middellandse zee onze kant opgewaaid.
Toch maar weer een dikke jas aan trekken.

klinkklaar | 18-04-16 | 21:01

@Maria.1 | 18-04-16 | 20:53
Lulkoek natuurlijk Maria.
U kruipt nu als een bang wezeltje in Uw holletje na (weer) een Joris.
We hebben allemaal Uw onzin kunnen lezen de laatste tijd en dat had niks met anti-discriminazi of vóór gelijke behandeling te maken.
Derhalve mijn welgemeende advies om het eensch op Stormfront te proberen.

Berbaar | 18-04-16 | 21:01

@netniet | 18-04-16 | 20:55
Het is dan ook niet meer te betalen als je gewoon een baan hebt. Kinderen moeten gevoed en gekleed worden en als ze 18 zijn studeren en zorgkosten ervoor betalen. Niet iedereen krijgt alles gratis.

Maria.1 | 18-04-16 | 20:58

-weggejorist en opgerot-

LatentTalent | 18-04-16 | 20:57

@Maria.1 | 18-04-16 | 20:53
Maakt een kleine buiging.
Een kort en bondige stelling, met wat mij betreft ondersteund door zuivere en practische logica.

SyntaxError | 18-04-16 | 20:56

accijnstoerist | 18-04-16 | 19:53

Begrip voor wat je probeert te duiden maar of de vrouwen nu volgens de ene of de andere methode wordt meegewogen, feit blijft dat vrouwen in het totaal niet voldoende kinderen krijgen om de populatie in stand te houden.

netniet | 18-04-16 | 20:55

@Fietsknabbel | 18-04-16 | 20:53
Mwah, als oude rot moet je ook uitkijken dat je niet nét over het randje gaat. Maar wel begrijpelijk. GS wil ook aanklachten voorkomen en de tenen zijn lang tegenwoordig.

Maria.1 | 18-04-16 | 20:55

@Berbaar | 18-04-16 | 20:43
Grappig. Ik trap niet meer in die taktiek! Je mag me nazi noemen, racist, fascist of whatever. Ik weet zelf wel beter. Iben voor gelijke behandeling. Dus tegen discriminatie, maar ook tegen positieve discriminatie. En dat is wat er nu gaande is.

Maria.1 | 18-04-16 | 20:53

@jatheïst | 18-04-16 | 20:51
Een Pauw is toch zo'n super vette vogel?

SyntaxError | 18-04-16 | 20:53

SyntaxError | 18-04-16 | 20:48
Dank!
Die regels had ik inderdaad niet gelezen, omdat ik hier al veel gelezen had. Maar offtopic-berichten zijn een grijs gebied, las ik net. Maar als nieuweling heb je weinig krediet!

Fietsknabbel | 18-04-16 | 20:53

Ik voel me 0% verantwoordelijk voor de vluchtelingen. Waarom niet? Omdat veel landen altijd om helpie, helpie roepen als er stront aan de knikker is (en we trappen er steeds weer in; ik was tegen) en de gevolgen zijn dan voor ons, want we hebben de ellende zelf veroorzaakt (wordt er dan gezegd).
Waarmee ik niet wil zeggen dat we niemand asiel moeten verlenen.

Maria.1 | 18-04-16 | 20:51

Hey ff wat anders... vinden jullie Pauw ook zo'n verschrikkelijke landverrader? Wat een irritante vent zeg.

jatheïst | 18-04-16 | 20:51

De vragen moeten kort en bondig zijn, de antwoord gevers mogen een ellenlang lul verhaal houden.
Mag de voorzitster hier ook inbreken, of alleen bij de vragen?
Hoe zit dat?

SyntaxError | 18-04-16 | 20:51

@Fietsknabbel | 18-04-16 | 20:36
Je reaguurders carrière begint goed!
Hier staan de huisregels: www.geenstijl.nl/paginas/huisregels.ph... , maar met een beetje gevoel voor ethiek heb je die eigenlijk niet nodig.
Welkom iig :)

SyntaxError | 18-04-16 | 20:48

@Maria.1 | 18-04-16 | 20:29
U mag hier zo veel zeggen maar rare alu-hoedjes shit zit niemand op te wachten, zoals blijkt.
Probeer Stormfront eensch.

Berbaar | 18-04-16 | 20:43

Dit kan nog weken duren zo .. sjeu

SyntaxError | 18-04-16 | 20:38

sinar2 | 18-04-16 | 19:03
Gossiepossie, is mijn allereerste post afgekeurd :(
Ja, dat moeten we dus voorkomen door onze politie mee te nemen in de actie!

Fietsknabbel | 18-04-16 | 20:36

Desmoulins | 18-04-16 | 20:32
Nee man, was in mijn jeugd een zelfstandige gemeente.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 20:35

Als er zo kwistig met geld en middelen wordt rondgestrooid dan verwacht ik binnenkort een informatieaavond over woningen voor Nederlanse jongeren en wel op korte termijn.

ja,diedus! | 18-04-16 | 20:32

@Dostranamus 20:16
In welke Subregio ligt Kaatsheuvel?
tipo | 18-04-16 | 20:24
###
Bij den Bosch linksaf, een stukje rechtdoor, dan weer linksaf, weer rechtdoor en bij de Efteling weer linksaf.
Dan even vragen waar het gehucht is waar ze dat bruisend dorpshart hebben en waar in de niet al te lange toekomst een moskee zal verschijnen.

Dostranamus | 18-04-16 | 20:32

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:39

Is toch een wijk in Veldhoven?

Desmoulins | 18-04-16 | 20:32

De omkering van alle waarden is dus:
- Noem het Beleid "De Brabantse aanpak" en geef het Beleid daarmee een positieve connotatie en identiteit.
- Noem de gedupeerde gebieden "Subregio's" en verdeel ze onder in Subregio 1 t/m 8. Geen naam, geen identiteit, niemand die zich er mee wil associeren.
- Benadruk de vrijheid die gemeenten onderling hebben om te ruilen met taakstellingen en slimme deals te sluiten. Dit klinkt ook lekker positief en speelt gemeentes tegen elkaar uit. Want daar zitten bevolkingen met identiteiten en die moeten negatief worden. Want je naait je buurgemeente.

tipo | 18-04-16 | 20:31

Dit land heeft gewoon een ordinaire burgeroorlog nodig.
De frustraties weg typen hier is niet genoeg, misschien zelfs contraproductief.

Jackanders | 18-04-16 | 20:30

@Berbaar | 18-04-16 | 20:23
Sommige dingen mag je niet zeggen. Totdat men inziet dat het realiteit is geworden en dan is het te laat. Ik vergeef het Joris; ik was vroeger ook zo (naïef).

Maria.1 | 18-04-16 | 20:29

1+1 | 18-04-16 | 20:14
Dat is juist, alhoewel ik 's morgens een pain au chocolat prefereer. Maar dat mag mij niet ontslaan van de opdracht om mijn geboortegrond in de gaten te houden. Tot nu toe zie ik een Rijksheer (wie heeft dat verzonnen?) die zich gedraagt als Hertog Jan, hoewel in bewoordingen die Jan niet zou hebben kunnen bevroeden.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 20:28

Ik dacht vroeger wel dat integratie problemen zou opleveren.
Daarom ging mijn stem naar Janmaat.
("Waaaaat, stem jij op Janmaat???")
Maar dat het zo uit de hand zou lopen: nee, dat had ik nooit gedacht.
Het is niet meer terug te draaien.

Carmelita | 18-04-16 | 20:26

@Dostranamus 20:16
In welke Subregio ligt Kaatsheuvel?

tipo | 18-04-16 | 20:24

@Ohja | 18-04-16 | 20:10 "Kan je dat [20:06] verder uitleggen? Ik kan wel denken maar ben slecht opgeleid."
.
Dat spreekt voor zich.

ben kokhals | 18-04-16 | 20:24

@Maria.1 | 18-04-16 | 20:14
Laat maar, ik zie dat eauk Joris Uw alu-hoedjes gezemel op waarde heeft beoordeeld.

Berbaar | 18-04-16 | 20:23

Waar zouden zij zijn, zonder de trein?

EatSleepSlaveRepeat | 18-04-16 | 20:23

Die voorzitter is wel lief, kan zij Arib niet vervangen?

pluk-87 | 18-04-16 | 20:23

@Dostranamus | 18-04-16 | 20:16
Ik heb een VVD burgemeester, maar denk niet dat dit een haar beter is. Het betreft baantjesjager/staatsmongool/AZCfan Jacques Niederer.

pluk-87 | 18-04-16 | 20:20

Voor de meeste heren treinreizigers is het waarschijnlijk dat zij uiteindelijk gehuisvest worden in de nabije omgeving. Is er niets vreemds aan de hand als vele treinreizigers dezelfde beloning krijgen aangeboden als arbeiders, welke tegen hun uitgestelde pensioen aanlopen?

EatSleepSlaveRepeat | 18-04-16 | 20:19

Ze willen gewoon mensen uitbuiten en wij zijn te mondig geworden. Dat is ALLES. Denk ik..

Ohja | 18-04-16 | 20:19

Dus het mag niet een link hier neerzetten.. miko prutser.. hebben ze het over vrijheid en democratie en zelf halen ze alles weg.

HdJ& | 18-04-16 | 20:19

@tipo | 18-04-16 | 20:11
Dan heeft hij in ieder geval goed opgelet tijdens zijn opleiding bestuurskunde!
Dat soort bestuurders zijn net machines waar een muntje (regels/beleid) ingegooid wordt en vervolgens draaien ze de bijbehorende muziek af.

pluk-87 | 18-04-16 | 20:17

Ook Kaatsheuvel kan zijn borst nat maken.
Op recreatiepark Droomgaard van de Oostappengroep komen honderden migranten die er net zo lang zullen verblijven totdat ze een woning, huisraad, TV, Miele en de rest gratis hebben gekregen.
De al jaren in Kaatsheuvel wonende burgers zal niets worden gevraagd.
Want PvdA burgemeester.

Dostranamus | 18-04-16 | 20:16

Verantwoordelijkheid. Verantwoordelijkheid. Verantwoordelijkheid. Behalve voor de EIGEN burgers hè hufter!!

Lupuslupus | 18-04-16 | 20:16

@Berbaar | 18-04-16 | 20:12
Nee, toen was ik nog in de veronderstelling dat nieuwkomers hier zouden integreren in onze veilige, welvarende, tolerante samenleving. Hoe naïef van mij.

Maria.1 | 18-04-16 | 20:14

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:54

Er gaat niets boven een vers warm frans croissantje.

1+1 | 18-04-16 | 20:14

@Vonkentrekker | 18-04-16 | 19:52 "Direct na de informatieavond gaat een extern onderzoeksbureau een draagvlakonderzoek houden."
.
Waarom geen referendum? Gemeenten mogen- en kunnen dat doen als ze willen. Als ze geen fascisten maar democraten zijn, zijn zouden ze dat dan ook moeten doen. Maar een onderzoek is natuurlijk gemakkelijker te manipuleren. Vandaar.

ben kokhals | 18-04-16 | 20:13

wat n domme lakeien en dat voor n betaald baantje wat ietwat meer verdient dan de rest. tis vandaag wat geldt, totaal niet denkend aan de toekomst van nederland en de effecten ervan. deze mensen ontgaan mij totaal en compleet. ok, ik kan ze begrijpen wanneer een inkomen genereren waardoor ze, dankzij dit beleid, liquid worden en ieder moment dankzij n g5 deze hellhole kunnen verlaten. maar dat kunnen ze niet, ze zijn de sjaak net als de rest. echt, ongelofelijk.

blabla9899 | 18-04-16 | 20:12

Bij "mensen met kwaliteiten",haakte ik af.

ademende aarde | 18-04-16 | 20:12

@Maria.1 | 18-04-16 | 20:09
Toen slikte U Uw pilletjes nog misschien?

Berbaar | 18-04-16 | 20:12

Niks bijzonders, gewoon wat je kunt verwachten in een dictatuur.

Elessir | 18-04-16 | 20:11

Geen werklozen in Brabant?

Heinzz | 18-04-16 | 20:11

@pluk-87 20:00
Wim is gewoon een ideologisch adept van de Katholieke Universiteit Tilburg. Maar dan met Machiavelli. Volledig het spoor bijster, maar redenerend binnen een eigenschalig jargon, met eigen afkortingen (POV fungerend onder de Rijksheer), met eigen schaalniveau's (Subregio's).

Zo wordt een gemeente bijvoorbeeld niet gedwongen om een aantal asielzoekers op te vangen, maar de subregio wel. En de subregio heeft geen vertegenwoordiger, geen eigen bevolking, geen identiteit. Wanneer een gemeente nu een AZC weigert, dan dupeert hij een buurgemeente.

Zo heeft Wim het helemaal uit de democratie getrokken, uit de nationale en gemeentelijke identiteit, in een eigen hersenspinsel dat hij als Rijksheer co-ordineert een aanjaagt.

tipo | 18-04-16 | 20:11

Lupuslupus | 18-04-16 | 20:07
Maar dan allemaal. Kijk eens hoeVEEL. Als ze nou even willen beginnen met het referendum, graag.

Driewerf Hoezee | 18-04-16 | 20:11

De nieuwe Brabanders zijn welkom omdat er kenniswerkers nodig zijn. Hij zei het echt. Is dit Koefnoen?

pluk-87 | 18-04-16 | 20:11

ben kokhals | 18-04-16 | 20:06 Kan je dat verder uitleggen? Ik kan wel denken maar ben slecht opgeleid. Positief nieuwsgierig.

Ohja | 18-04-16 | 20:10

-weggejorist-

Maria.1 | 18-04-16 | 20:09

Dat kan ik niet gaan zitten afwachten, al die moties.
Driewerf Hoezee | 18-04-16 | 19:49
.
De stemmingen zijn meteen na de regeling van werkzaamheden om 15 u.

Lupuslupus | 18-04-16 | 20:07

@mysteryposter | 18-04-16 | 19:49
Weet je zeker dat het Parijs is? het lijkt me eerder het parlement van Oekraïne??

miko | 18-04-16 | 20:07

Het is toch van de zotte dat wij in onze eigen samenleving geen inspraak hebben over onze samenleving?! Maar wel betalen uiteraard!

Maria.1 | 18-04-16 | 20:06

@Ohja | 18-04-16 | 19:54 "... onze eigen overheid valt ons af. Als er iets nu duidelijk is geworden is dat het"
.
'Onze' overheid gedraagt zich als een bezettingsmacht.

ben kokhals | 18-04-16 | 20:06

HdJ& | 18-04-16 | 20:04
Het is nog geen link. Je doet iets fout.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 20:06

@HdJ& | 18-04-16 | 20:04
prutser!

miko | 18-04-16 | 20:05

Vooral mensen hun zegje niet laten doen, vooral mensen geeninspraak geven, vooral mensen hun klachten afwimpelen, vooral mensen dingen opdringen.
Maar dan ook vooral niet raar staan te kijken als er later bij menig politici of bij een AZC een steen of iets dergelijks door de ruit heen gaat.

miko | 18-04-16 | 20:05

Als ik die onbegrijpelijke brief van de CdK van Brabant een beetje interpreteer, gaat ie 7000 extra asieleisers door de strot van de gemeenten duwen. Met inachtneming van de eisen van het COA. En de gemeenten mogen dan democratisch in hun subregio uit gaan ruilen. Kortom, expliciet worden hier gemeenten tegen elkaar opgezet en uitgespeeld. Als alles niet gaat lukken volgt natuurlijk de ijzeren vuist van boven.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 20:05

-weggejorist-

HdJ& | 18-04-16 | 20:04

-weggejorist-

HdJ& | 18-04-16 | 20:04

@therealbraindump | 18-04-16 | 19:50 "... burgermeesters [zouden] gekozen moeten worden door de burgers van de gemeente..."
.
Absoluut, anders zijn het geen "burgervaders" maar gezanten van de staat. Dat Den Haag zelf de burgemeester en gouverneur/commissaris "top-down" wil opdringen (vanwege de baantjes en de Haagse macht) moet ook maar eens "overruled" worden door de burgers.

ben kokhals | 18-04-16 | 20:03

Stelling: Democratie leidt tot dictatuur.

Sorry. Die was tussendoor even, een moeilijke.

nederburger | 18-04-16 | 20:03

Daar zit 'ie hoor, de diknek met zijn volgevreten kadaver. Beleid te verdedigen waarvan je op je theewater kunt aanvoelen dat het desastreus uit zal pakken. Ik las op internet dat dit een CDA-intellectueel is. Ik snap dat je bij die dooie partij als snel een intellectueel bent hoor, maar dit gaat wel heel ver.

pluk-87 | 18-04-16 | 20:00

Rutte en handlangers hebben de Nederlandse bevolking precies waar ze ze hebben willen, te bang om te protesteren, te bang om hun mond open te doen, te bang om in opstand te komen, bang om uitgemaakt te worden voor racist, xenofoob, allemaal door die linkse bende die in Nederland de scepter zwaait via radio en tv. En wij hebben het is dictator Erdogan?

lanexx | 18-04-16 | 19:59

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:54 Ow je zit daar? Dn heb je wel een closer view op het conflict. Nou sterkte dan maar. Ook voor je wifi.

Ohja | 18-04-16 | 19:58

-weggejorist-

HdJ& | 18-04-16 | 19:58

@Driewerf Hoezee | 18-04-16 | 19:55
Daaruit spreekt al zijn loyaliteit aan de heertjes in Den-Haag ipv de Brabantse burger.

pluk-87 | 18-04-16 | 19:57

je kan die volksverraders altijd nog even thuis bezoeken om het gesprek aan te gaan.

(c)ZWITSUL | 18-04-16 | 19:55

@pluk-87 | 18-04-16 | 19:41
De ceremoniële provinciebaas heeft gewoon een harde g. Nog bekakt ook.

Driewerf Hoezee | 18-04-16 | 19:55

Lupuslupus | 18-04-16 | 19:51 Dat is er keihard wel en onze eigen overheid valt ons af. Als er iets nu duidelijk is geworden is dat het. En ik haat vluchtelingen totaal niet. Ik snap ze en ik wil ze zelfs graag helpen. DAAR. Het werkt voor hen niet en voor ons niet om dat hier te doen. Zij ongelukkig, wij ongelukkig, wie wint er nou?

Ohja | 18-04-16 | 19:54

Ohja | 18-04-16 | 19:46
Ik ben afgehaakt, temeer er hier nou 2 personen mee zitten te liften op de wifi van mijn 1.2 Mbit/s kudt adsl verbinding. Frankrijk is prachtig, maar technologie?

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:54

Ich schwöre dir, Provincie N-Br. en alle andere machtigen der aarde, Treue und Gehorsam. En daarna graag een vet betaald baantje, dank u wel.
En die sukkels van het volk hahaha.

ecologiste | 18-04-16 | 19:54

Als dit allemaal door gaat is dit blijkbaar wat Nederland wil, aangezien ze in meerderheid geen PVV stemmen. Dan zorg ik dat ik zelf genoeg geld verdien en op een mooie plek woon en dan kan de rest de tering krijgen. Ik kijk het nog een paar jaar aan.

pluk-87 | 18-04-16 | 19:53

netniet | 18-04-16 | 19:46
Je vergeet dat de Nederlandse overheid een andere definitie aanhoudt van autochtoon dan normale mensen. Derde generatie islamimport is voor mij verre van autochtoon, maar wordt wel als zodanig in de cijfers vermeldt. Verder zijn er nog kinderen als gevolg van interraciale relaties, die ik ook niet meetel als autochtoon. De cijfers zijn dus zeer vervuild.

accijnstoerist | 18-04-16 | 19:53

Op 21 april organiseert de gemeente voor de inwoners van Uithuizen, Zandeweer en Doodstil een besloten informatieavond. De bewoners van deze dorpen wonen namelijk in de directe omgeving van de beoogde locatie voor het asielzoekerscentrum; nabij de rotonde Havenweg. Direct na de informatieavond gaat een extern onderzoeksbureau een draagvlakonderzoek houden. Hiervoor worden vragenlijsten verstuurd naar alle inwoners van de dorpen Uithuizen, Zandeweer en Doodstil.
ALLEEN TOEGANG MET UITNODIGINGSBRIEF EN AUSWEIS !

Vonkentrekker | 18-04-16 | 19:52

Die 93.000 geven de noodzaak voor een "marsorder", aldus Wim van der Donk.

tipo | 18-04-16 | 19:51

@Zoiets 18:54
Een rode kromprater op scheve schaats in zuidelijk Nederland, waarschijnlijk een CDA'er.

compitaal | 18-04-16 | 19:51

93.000 asieleisers voor Noord Brabant. Vermenigvuldig dat maar met 12 provincies x minimaal 4 nareizende familieleden. 99% moslim maar er is hier helemaal geen sprake van islamisering hoor !
.
Uit het debat blijkt wel weer dat alleen de PVV tegen is. De rest zijn smerige graftakken. Allemaal.

Lupuslupus | 18-04-16 | 19:51

netniet | 18-04-16 | 19:46 Net wel. :)

Ohja | 18-04-16 | 19:50

ben kokhals | 18-04-16 | 19:44
De directe democratie is een prima aanvulling op de niet goed functionerende representatieve democratie. Daarbij zouden burgermeesters gekozen moeten worden door de burgers van de gemeente. In dit geval ligt de loyaliteit van de burgemeester bij de inwoners van de gemeente en niet bij het politieke establishment van dit land.

therealbraindump | 18-04-16 | 19:50

Dit valt helaas in het niets bij het optreden van F De J in DWDD waar hij het opnam voor de beledigde Erdo.

darmflora | 18-04-16 | 19:49

@accijnstoerist | 18-04-16 | 19:45 "... dan moet dit [demonstreren] maar in de voortuin van de burgemeester en de gemeenteeaadsleden. Laat je niet monddood maken Den Bosch.."
.
Helemaal mee eens. De burgers zijn de baas, laat ze dat weten.

ben kokhals | 18-04-16 | 19:49

De stemmingen van morgen in de Tweede Kamer over de motie Van Bommel over het referendum wilde ik wel even kijken morgen.

Mais non: www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plen...
Dat kan ik niet gaan zitten afwachten, al die moties.

Driewerf Hoezee | 18-04-16 | 19:49

Geen rookpauze. Wat is er gebeurd met Brabant?

tipo | 18-04-16 | 19:48

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:40 Inactie. Vooral. Maar goed. Damn politics... Ik blijf luisteren.

Ohja | 18-04-16 | 19:46

Andere invalshoek: Volgens het RIVM, middels het nationaal kompas, krijgen autochtone vrouwen in 2012 gemiddeld nog 1,7 kind en bereikt de autochtone Nederlandse bevolking haar top in 2038. Worden wij dan verdrongen door allochtone geboorte ? Neen. Volgens dezelfde opgave krijgen van de 4 dominante niet-Westerse allochtone bevolkingsgroepen de vrouwen nog maar 1,9 kind gemiddeld.

http://www.nationaalkompas.nl/bevolking/geboorte/zijn-er-verschillen-naar-etniciteit/

Het overheidsbeleid is, heel kort door de bocht, iets wat hetgeen zij bestuurt opheft. Ridicuul maar blijkens deze opgave wel waarheid. Kennelijk is er iets chronisch mis met de staatsinrichting waardoor immigratie geen keuze is. Nietsontziend worden landen gestript van haar bevolking en toekomst om demografische tekorten hier aan te vullen en het feitelijk falende beleid te maskeren.

netniet | 18-04-16 | 19:46

Als er niet op de daartoe geeigende plaats, het gemeentehuis gedemonstreerd kan worden, dan moet dit maar in de voortuin van de burgemeester en de gemeenteeaadsleden. Laat je niet monddood maken Den Bosch, maar zoek ze desnoods op in de persoonlijke levenssfeer. Je hoeft niet te zwijgen als de elite je persoonlijke levensomgeving wil vernielen. Wel een beetje netjes houden verder uiteraard.

accijnstoerist | 18-04-16 | 19:45

@Adversary | 18-04-16 | 19:26 "... dat dat soort betonblokken nodig zijn tegen het volk betekent maar één ding: dat ze dondersgoed weten dat ze totaal geen draagvlak hebben...".
.
Precies! Daarom zou men niet naar binnen moeten gaan, en degenen die dat wel willen, proberen te overreden dat niet te doen. Boycott die bende en eis een referendum in iedere gemeente die is aangewezen om naar de klote te gaan.

ben kokhals | 18-04-16 | 19:44

@Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:39
Zelf begin ik bijna protestante dorpen te overwegen, op Tholen bv.

pluk-87 | 18-04-16 | 19:43

Zouden ze soms, wellicht, heel misschien, mogelijk, vermoeden dat niet iedereen blij is met het AZC?

Carmelita | 18-04-16 | 19:42

Wat is de zachte g toch mooi. De Dijsselbloemen van deze wereld gaan naar Den Haag en denken laat ik mijn keel maar schrapen dan word ik serieus genomen. Man man man.

pluk-87 | 18-04-16 | 19:41

Ohja | 18-04-16 | 19:38
Prima, zie uw provinciale bestuurders in actie. Nou ja actie....

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:40

pluk-87 | 18-04-16 | 19:36
Dan ga ik in Zeelst wonen. Zoek maar op.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:39

Kusje voor geen stijl en het met lef openbaar maken van dit soort dingen. Ik mis dat echt bij andere media. En ik ben niet rechts of links, ben gewoon mij. Maar ik ben er wel blij mee.

Ohja | 18-04-16 | 19:38

@Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:32
Als het zo door gaat blijven alleen de dorpen in Brabant nog leefbaar. In de verre toekomst desnoods als gated community.

pluk-87 | 18-04-16 | 19:36

Ook mooi dat het Brabants wordt genoemd, want dan zet je mooi de nationalisten buitenspel, denken ze.

tipo | 18-04-16 | 19:36

Eigenlijk zou niemand moeten gaan. Boycott het bestuur.

ben kokhals | 18-04-16 | 19:36

azc's neerzetten waar de meeste softdrugs worden gemaakt, de brabanders zullen blij zijn met al die nieuwe klanten

d' 8hØker | 18-04-16 | 19:35

Het klinkt gewoon als handel.
Schietmijmaarlek | 18-04-16 | 19:28
.
Dat is het ook. Vorig jaar 800 miljoen (ALS dat het juiste bedrag is, wat ik zwaar betwijfel) voor de bandietenclub COA.

Lupuslupus | 18-04-16 | 19:34

7000 extra inwoners, hoeveel loonschalen omhoog zou dat zijn??

edj44 | 18-04-16 | 19:34

@therealbraindump 19:25
Nu krijg je dus overal in Brabant asielzoekers die door de wethouder een gezicht gegeven wordt. En tegelijkertijd het verhaal dat het er echt niet minder dan 300 kunnen zijn in je gehucht, want dat mag niet van de COA. Maar laten we vooral niet in groepen denken...

tipo | 18-04-16 | 19:33

Tja, fakkels en hooivorken. En dan straks heel zielig doen als het op zijn Geldermals afloopt. Want dat is niet democratsch. The price of freedom is eternal vigilance. Een democratie is niet gratis. Een democratie wordt bevochten, en zal altijd bevochten moeten worden. Of het nou gaat om een Adolf Hitler in WO2 (democratisch aan de macht gekomen), Erdogan , een EU of onze lokale regenten. Op een gegeven moment is het democratisch middel niet meer voldoende.
Er is een reden waarom de founding fathers van de VS het 2e amendement hebben bedacht.

TheEgg | 18-04-16 | 19:33

Dit is een NEP vergadering, waarbij de deelnemers gewoon de mietjes uit de 2e kamer na willen doen. Het slaat werklijk nergens op. Ik wil mijn Brabant terug!

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:32

Ons land is gekaapt. Wat doen we met kapers?

Boerkablaffer | 18-04-16 | 19:30

Nieuwe Brabander?????? Alles wat van buiten Brabant komt, is import.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:30

'De nieuwe Brabander'. Ik kan wel janken om het feit dat ze echt zo naief zijn. Misdadig.
Wat denken ze nou, dat ze lekker carnaval gaan vieren?

pluk-87 | 18-04-16 | 19:30

Goeie pik wel die nu aan het woord is.

pluk-87 | 18-04-16 | 19:28

We hebben een taakstelling van 7000. Zegt ze.
Wat 7000?
Gelukszoekers? Illegalen? Moslims? Christenen? Homo's?
Of heeft ze het over vee? Koeien, eendjes, kippen, varkens.
Het klinkt gewoon als handel.

Schietmijmaarlek | 18-04-16 | 19:28

wat n grap. ik kan deze mensen niet meer serieus nemen. wat n muppets, en dat voor n salaris van 10-15 mille/maand. n blankfein/dimon verdient dat per seconde. ondertussen gaat dit land naar de .... en de kinderen van deze muppets zullen geen toekomst hebben, tenzij je naar chili/nieuw-zeeland kan vertrekken. muppets denken niet verder dan vandaag. iq van n pinda

blabla9899 | 18-04-16 | 19:28

Pijnlijk. Het feit dat de gemeente/regering denkt dat dat soort betonblokken nodig zijn tegen het volk betekent maar één ding: dat ze dondersgoed weten dat ze totaal geen draagvlak hebben voor het besluit dat ze gaan maken.

Adversary | 18-04-16 | 19:26

Waarom krijg ik ineens behoefte aan het bouwen van een tipi op het door staatswegen toegewezen stukje grond?

kweethetooknietbeter | 18-04-16 | 19:25

@tipo | 18-04-16 | 19:17
Wat een waardeloze brief van deze van Donk. Met name punt 3 'draagvlakstrategie en communicatie' getuigt van een enorme bestuurlijke arrogantie. Henk en Ingrid geloven schijnbaar nog steeds niet in de cultureel marxistische heilsleer en daarom moeten we het nog maar een keer beter uitleggen. Om moedeloos van te worden.

therealbraindump | 18-04-16 | 19:25

Geen insprekers? Belachelijk. Ik ben zelfs verbaasd. De betonblokken zou ik -hilarisch gezien- ook wel neergelegd kunnen hebben. Die gooi je als hooligan namelijk niet zo makkelijk tegen het raam.

Driewerf Hoezee | 18-04-16 | 19:24

Freek de Jonge zegt weer domme dingen bij DWDD. Tering...

In Harlingen komt ook een AZC, boeit weinig.

Meeroever | 18-04-16 | 19:23

Wim van de Donk, wat een vuile *************&#*&[email protected]#*. Excuus my French.
En dat is dan het gezicht van onze provincie, en die provincie wil hij volpompen met moslims. Zit ik in bananasplit, of is dit echt? Ik ben eigenlijk woest, merk ik aan mezelf.

pluk-87 | 18-04-16 | 19:21

Als burgers nee zeggen maar ja bedoelen. #HupAZC

Bertus Brulbroek | 18-04-16 | 19:20

-weggejorist-

LatentTalent | 18-04-16 | 19:17

Die brief van Wim van de Donk is verschrikkelijk. www.brabant.nl/actueel/nieuws/2016/maa...

Samenvatting:
Ja, laten we asielzoekers lekker op zijn Brabants opvangen, op kleine schaal wat plukjes mensen hier en daar uit solidariteit voor elkaar met een worstenbroodje een beetje kletsen enzo, maar realiseer er wel bij dat het grootschaliger moet en dat u als gemeente een taakstelling krijgt met aantallen en termijnen, waar u niks tegenin gaat brengen, en verder bek houden. Okay?

En dat terrorisme een negatief sentiment heeft opgeroepen, ja dat weten zo onderhand wel. Kweek maar een beetje een olifantenhuid, stelletje kutburgemeesters.

tipo | 18-04-16 | 19:17

Het hoogste gebod van de goedmens: gij zult goed doen volgens onze wensen en die van de asielmaffia, ook als het niet goed is voor u; en zoniet dan toch.

Fijnstoffer | 18-04-16 | 19:17

Tsja na eerdere ongeregeldheden hebben die Brabo-tokkies dat eauk wel een beetje aan zichzelf te danken.
Daarnaast is het een informatieve bijeenkomst zonder debat dus insprekerTs zit niemand op te wachten.
Zal best een koude avond worden dus zet Uw varkensmutsje maar op heur!!

Berbaar | 18-04-16 | 19:15

Denemarken zal ook geen informatie avonden organiseren. De grenzen zijn gesloten.

duitse herder | 18-04-16 | 19:15

NEPkabinet
NEPdemocratie
NEPparlement
NEPinspraak
NEPvluchtelingen
NEPgemeente
Minder
Minder
Minder
dus!

pennestront | 18-04-16 | 19:15

@Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:03 - voor mij een hele andere orde. Referenda, ook al volgt men ze niet, geven een eerlijk beeld van de wil van het volk. Als jij iets vind, mag ja dat dan en daar door jouw stem kenbaar maken.

Hoe vaker ze ons uitlachen met het negeren van de uitslag, hoe meer mensen het beu worden. Behalve gekkies zoals die hier ook regelmatig rondhangen en zich beter voordoen dan ze zijn.

MarcS | 18-04-16 | 19:14

@Maarten VB klopt helemaal, komt omdat onze politiek nog in sprookjes gelooft.

Opco Engering. | 18-04-16 | 19:13

Stalen hekken en betonblokken, plus een peloton ME om de eigen burgers buiten te houden. De overheid is onze vijand!

Lucioperca | 18-04-16 | 19:13

Beste oorspronkelijke bewoners, u dient uw muil te houden want u wordt vervangen.

Boerkablaffer | 18-04-16 | 19:13

En aléén daar wordt een azc door de strot geduwd??? Overal kan de NL-er de ter*ng genieten!
300 van die gasten gaan vrijwilligerswerk doen, betekent dat de eigen mensen gewoon in de ww en bijstand mogen blijven zitten. Goedkopere krachten kun je niet krijgen..... Schandalig!!!!

Ciprinus | 18-04-16 | 19:11

het verbaast me hoe openlijk de elite het volk aan de kant zet. zegt overigens ook iets over ons/het volk. decennia murw gebeukt door onze eigen noordkoreaanse staatsprop.

blabla9899 | 18-04-16 | 19:10

Zie ik daar nou dooie dino's op de vrolijk gekleurde schermen?

Maarten VB | 18-04-16 | 19:08

In het provinciehuis? Krijgt Brabant een azc dan?
Afijn, ik hoop dat ze de hele tent afbreken.

VanBukkem | 18-04-16 | 19:07

Gelukkig maken ze wel sfeer met die Bosch banners. Anders zou je nog gaan denken dat de lokale overheid daar haar burgers haat.

Acar_ketimun | 18-04-16 | 19:06

We islamiseren vrolijk door in rap tempo. Mooi 1-2tje tussen politiek en media is dat uitwassen gewoon niet meer gemeld worden. De ergste tegenwind is gaan liggen, het volk is murw gebeukt in een strijd die ze niet kon winnen. Het hele land wordt volgepropt met gelukzoekers, Albanezen, qat-kauwers, IS-wannabees, paar zielige Malala's.
.
Geef het 10 jaar en de eerste parlementaire enquetes worden opgestart om te onderzoeken waarom de criminaliteitscijfers zo hoog, de economische groei zo laag en de blonde koppen zo zeldzaam zijn geworden.

de Voorzittert | 18-04-16 | 19:06

Uw belastinggeld aan het werk, dus... om u vol in uw gezicht te kotsen.
Belastingaangifte al ingediend?

van Griendsven454572 | 18-04-16 | 19:06

Overheden op alle niveaus leveren slag met de democratie.
.
Braken we in de jaren 90 nog een muur af, nu zie je overal in ins 'vrije' westen nieuwe muren opgetrokken worden, allemaal bedoelt om de vrijheid te beperken.

General McAuliffe | 18-04-16 | 19:05

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de 'powers that be' ons de oorlog hebben verklaard, u ook?

DearMud | 18-04-16 | 19:05

Ongelooflijk wat ze mijn prachtige provincie willens en wetens aan willen doen. Ik zal niet vergeten wie nu de collaborateurs zijn.

pluk-87 | 18-04-16 | 19:05

Inspraak is ook al vanaf het begin een fopspeen gebleken. Hetzelfde gaat gelden voor referenda in de toekomst. We horen graag uw mening kudtburger, maar verwacht niet dat we er ook maar iets mee gaan doen!

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 19:03

@Fietsknabbel | 18-04-16 | 18:55
Uw lokale belastinginner met blauwe pet zal u dankbaar zijn.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/123823-verkeersboetes-2016-overzicht-hoogte-bekeuringen.html
250 - 370 Euro.

sinar2 | 18-04-16 | 19:03

Betalen en bek houden! Afzender: D66, PvdA, GroenLinks en Denk.

Uw Psychiater | 18-04-16 | 19:02

Heeft helemaal niets meer met hulp te maken,maar alles met zakken vullen.Vastgoedbezitterszakken.

van stampij | 18-04-16 | 19:02

Democratie is zo 19XX....
Althans volgens de politieke en journalistieke elite..

knerf | 18-04-16 | 19:00

Inspreekavonden = wat mogen zeggen
Infoavonden = snuit houden en luisteren

U betaalt, de overheid verziekt uwleefomgeving...

Mastermattie | 18-04-16 | 19:00

Onvoorstelbaar dat een 3 km van mij vandaan een giga AZC (800 personen maar ik verwacht dat dit wel zal worden verdubbeld) komt eind dit jaar, 2 km daarvandaan een noodopvang momenteel met 500 mannen al ruim een 6md+ zit, een maand of 4 terug wij als ómwonende en daaraan grenzende wijk een brief van Gemeente 's-hertogenbosch hebben gekregen dat er een bijeenkomst komt waar wij voor zullen worden uitgenodigd.. nix, nada, njet...D66 Gemeente!

fikkieblijf! | 18-04-16 | 19:00

Pure maffiapraktijken. En de burgemeester blijft in de race voor een grotere stad later in zijn carrière.
.
Inspraakavonden. Net zo welkom als andere democratische uitwassen als referenda, #neeisnee, stemrecht voor pragmatisch meedenkenden én opiniestukken in andere media dan de Azijnbode of de NRC.

de Voorzittert | 18-04-16 | 18:59

De reden dat dit zo ondemocratisch gebeurd is dat Rutte en consort allang hebben getekend voor opname van zoveel AZC's ... We hebben het niet te kiezen maar te slikken. De vraag is waar de minste weerstand is en waar AZC's gedumpt kunnen worden. Iedere gemeente die er 1 opneemt ontvangt een riante € 6000 en zijn er genoeg gemeentes die het financieel klote hebben, waardoor een afgelegen industrieterrein ze ineens wel heel erg goed van pas komt.

Anoguurder | 18-04-16 | 18:56

-weggejorist-

Fietsknabbel | 18-04-16 | 18:55

+1 knerf

Ragezone | 18-04-16 | 18:54

Dat rode beest met die mantel en die trechter op z'n hoofd is de burgermeester?

Zoiets | 18-04-16 | 18:54

Dit zijn ook geen inspreekavonden maar uitspreekavonden door de politieke elite..

knerf | 18-04-16 | 18:53

ach ja het mag wat kosten zo'n info avond

wth was dat | 18-04-16 | 18:51

Nepdemocratie dus

Ars Vivendi | 18-04-16 | 18:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken