Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Referendumdebat. The Day After

ANP-44958095.jpgGoedemorgen Leger des Peils! Niet zo sip & sombermans, allemaal vandaag. We hebben niet verloren, we zijn nog maar pas begonnen! Zagen we al mijlenver aankomen, dit debacle. Dat Rutte & Koenders een arrogante kruisraket zouden afvuren op de democratie, en daarmee miljoenen kiezers lachend zouden achterlaten in de akkers van de Lage Landen, we hadden niet anders verwacht van dat stelletje Brusselse buklaven. Zie ook de opinies op Opiniez, Veren of Lood en spreektekst bij vlogger Geert. Maar het is nog niet gedaan, mensen en overige petitie-pipoos. Volgende week dinsdag wordt de breed ondersteunde SP-motie in stemming gebracht. En bij 't PvdA-orgaantje weten ze al dat er gezeik gaat komen bij de stemming. Een paar ontevreden, door Spekman geschoffeerde, achtzetelsocialisten, die Didi een loer willen draaien, en het spel is weer op de wagen. (Of er worden dit weekend toevallig burgemeestersbaantjes weggegeven aan de would be dissidenten, dat zou echt geestig zijn.) En dan is daar altijd nog de Eerste Kamer, waar Rutte nevernooit voorbij komt. Kortom: we gaan nog heel veel plezier beleven! Neem een bak sterke koffie & moedig voorwaarts! (Foto boven: Bart, Thierry & Dinges op de Publieke Tribune. BOE.) jouwschuldronaldplasterk534.jog.pngEén meer ding. Gisteren in de mailbox. Zegt alles wel. Nog bedankt, voorheen Ome Roon.

Reaguursels

Inloggen

Net RTL Nieuws gekeken om te zien of Frits Wester iets over het debat te zeggen had. Wat denk je? Het hele debat is doodgezwegen. NIKS over gezegd. Alleen een item over die schilderijen.

Akiron | 14-04-16 | 19:52

Buk nooit te nimmer als er een VVDer in de buurt is, of houd als nood de vasaline bij de hand

witchmaster | 14-04-16 | 19:37

Als de wet niet wordt ingetrokken volgt een Mars naar het Malieveld en we komen met 100-duizenden. Maak je borst maar nat Rutte.
Koonkluk Huis | 14-04-16 | 11:23
###
Ja, en we nemen duizenden rauwe eieren mee.
Wel Oekraïnse want die zijn toch niet om te vreten.
Het hele binnenhof, je torentje en alle agenten en MEers zullen zo onder de eierstruif zitten dat die er in nog geen drie weken uit wassen is.
Dus belazer het volk niet nòg een keer.

Dostranamus | 14-04-16 | 19:33

-weggejorist-

Door Rutte genaaid | 14-04-16 | 19:07

Wat is er nu zo moeilijk er is een dikke nee uit het referendum gekomen.
Dat die Eu geile Rutte nu nee tegen de nee zegt is de nekschot voor de democratie.
We moeten massaal een condoleance kaart naar het torentje of de tweede kamer sturen als protest.
Ik heb de mijne al verstuurd .

Door Rutte genaaid | 14-04-16 | 19:07

Thierry nee=nee
Hoe graai je ook met rutte wilt praten

Triple2K8 | 14-04-16 | 18:07

Het was te verwachten dat Rutte de vertragingstactiek gaat uitvoeren tot na Het Brexit-referendum. Reden waarom; Mocht hij nu of voor deze datum het associatieverdrag namens Nederland afschieten, zal blijken dat Brussel gewoon op de ingeslagen weg door zal gaan. Ondanks dat enkel bij unanimiteit van de 28 landen het associatieverdrag door mag gaan. Dit zal de voorstemmers (Brexit) in Engeland gigantisch in de kaart spelen want zij zullen dan zeggen: "zie je wel dat Brussel ondemocratisch is". Daarom is Rutte voor vetraging.

Renato David65336035 | 14-04-16 | 17:52

De referendumwet stelt dat een wet in z'n geheel moet worden aangenomen of ingetrokken. Er is geen ruimte voor amenderingen. Daar komt nog bij dat verdragen - in tegenstelling tot gewone wetten - sowieso niet aangepast kunnen worden in het wetgevingsproces.

SamKoeman | 14-04-16 | 16:15

@Maria.1 | 14-04-16 | 12:53
Met DKS hoeft u in deze niet te discussiëren. U kunt 1001 rationele argumenten en logica er tegen aan gooien, dan nog zal DKS zeggen dat het drogredenen zijn (zonder opgaaf van reden) en u vervolgens uit gaan schelden bij gebrek aan tegenargumentatie.

TeeJee | 14-04-16 | 16:04

PVDA VVD kabinet het zijn toch de beste vriendjes met elkaar?

birdie8182 | 14-04-16 | 15:49

Die stemming dinsdag is dat een hoofdelijke stemming, zodat we naam en rugnummer weten?

wallenberg | 14-04-16 | 15:36

Voortaan moet men een doelpunt bespreken met vertegenwoordigers van de scorende spelers, maar daarmee de andere spelers, de toeschouwers en het grotere plaatje niet uit het oog verliezen. De bal zal in het doel geraakt zijn, maar het doel kan er ook omheen- of toevallig in de weg gestaan hebben, en misschien was het niet eens de intentie van de bal. Alleen als men de bedoeling of grieven van de spelers inventariseert en in gesprek blijft met alle stakeholders, heeft men invloed op de einduitslag. Of een doelpunt dan telt wordt te zijner tijd zo spoedig mogelijk medegedeeld.

ben kokhals | 14-04-16 | 15:32

Weer een nieuwe partij erbij? We hebben er nog niet genoeg in Nederland?? En belangrijker nog: Al die partijen moeten zoeken naar compromissen als ze met elkaar moeten gaan regeren. Vreemd he dat we in dit land steeds ontevredener worden omdat er niet genoeg naar de kiezer wordt geluisterd...

Na de volgende Tweede Kamerverkiezingen een 4 of 5 partijenkabinet, daar zitten we echt op te wachten. Komen er helemaal geen plannen meer van de grond! Elke partij wil dan iets inbrengen dat wordt gerealiseerd omdat ze anders na 4 jaar worden afgerekend door de kiezer. We zien het nu zelfs al met een tweepartijenkabinet gebeuren.

Onsjemeer | 14-04-16 | 15:30

Lucioperca | 14-04-16 | 13:40
Een begin lijkt er inderdaad te zijn. Maar willen we echt iets van de grond krijgen, dan moet er minimaal een topic aangewijd worden ergens de komende weken.

BlowingBubbles | 14-04-16 | 15:04

Stemmen op referenda (zolang niet gekaapt door andere belangen dan het belang van het volk over wie geregeerd wordt) doen! :
Niet stemmen = bek houden want er werd u om Uw mening gevraagd.
Stemmen op reguliere(door EU gekaapte)verkiezingen:
Wel stemmen = bek houden. U heeft een ander volmacht gegeven namens u over dingen te beslissen, bent tevens medeplichtig aan het creëren van een schijn van legitimiteit door het bijdragen aan draagvlak onder het uitvoeringsorgaan der EU.
(blanco en ongeldig tellen mee in de opkomst, dragen bij in het draagvlak).
Al vóór het verraad in het Jeroenenklooster zag ik "de polentiek" als poppenkast
(En niet alleen om wat er in cia worldfactbook 2007 over NL stond: "elections: None") .
Sinds het uitlekken van plan Coudenhove-Kalergi, het lezen van (de voorwaarden aan) het ERP, en de gehele toestand in de wereld (de straat) ben ik niet positiever gestemd geraakt over het EUgenetisch-volkerenmoordend-stropoppenkabinet-met-ingeteelde-applauskamers.
In topic over kindbruidjes word ik nóg kwaaier.

hallevvezool | 14-04-16 | 14:23

Voor Rutte betekent "zo spoedig mogelijk": na St. Juttemis.

Steinway | 14-04-16 | 14:16

@moutardeaprèslerepas | 14-04-16 | 13:04
Lijkt me dat hij zelf 5 likes heeft uitgedeeld dan.

pluk-87 | 14-04-16 | 14:03

Precies een nieuwe politieke partij, dat is nou nog eens een weergaloos plan. Waar kan ik me aanmelden? D'2016?

watissur | 14-04-16 | 14:02

Maria.1 | 14-04-16 | 12:53

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat tegen een handelsverdrag met politieke voorwaarden voor de gemiddelde Nederlander niets uitmaakt. Van dit héle gedoe is niemand beter geworden. Niemand.

De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 13:58

Dat "zo spoedig mogelijk" mag wat mij betreft niet bepaalt of beperkt worden door de agenda van Brussel.
Dat zou effe lekker worden als ze de EU verkiezingen op 27 april wensen te houden... zetten we de koning toch gewoon effe opzij joh,want de EU agenda is belangrijker.

deraderendraaien | 14-04-16 | 13:52

(...) actueel 53% voor de stelling zoals die staat op stand nl
nope | 14-04-16 | 12:21

Ja raar he... Daaraan kunt u zien dat het toch niet zo'n vreemde stelling is als wordt beweerd dat de uitslag heel anders zou zijn geweest als we een opkomstplicht zouden kennen in Nederland.

Onsjemeer | 14-04-16 | 13:52

-weggejorist-

John Kreuk | 14-04-16 | 13:49

BlowingBubbles | 14-04-16 | 13:05

Volkomen mee eens.
Ik zat gister een tegel te lezen over hoe het nu eigenlijk echt gaat met onze 'vertegenwoordiging' in Brussel. Hierin werd uitgelegd dat je hier in NL weliswaar stemt voor iemand van de VVD of SP or CDA of weet ik het wie, maar dat al die mensjes in een soort quotem worden geschoven van een grote Europeese partij.

Het voorbeeld was, stem je op het CDA, dan gaat jouw stem naar iemand die plaats neemt in een partij waar nog niemand ooit van gehoord heeft, waarin de Deutscher en de Frambozen de grootste overmacht hebben en het dus voor het zeggen hebben.
Zij bepalen de beleidslijnen, zij bepalen welke kant de Nederlandse neus uit moet gaan, want partijbelang.

Dat gezegd hebbende en jezelf realiserend dat steeds meer macht naar Brussel gezogen is betekend dit dus eigenlijk dat de Deutscher en Frambozen het in O.N.S. land voor het zeggen hebben.

.... dat lijkt me op z'n minst een uiterst discutabel verschijnsel.

Vanuit dat oogpunt vind ik het in het geheel niet vreemd om richting VNL te kijken voor de komende verkiezingen..

DatInternetDingetje | 14-04-16 | 13:46

Het falen van de postbezorging in Dubai in de schoenen schuiven van Ome Roon. Nee, logisch...

Tapu | 14-04-16 | 13:43

Lucioperca | 14-04-16 | 13:22
Dan moeten we daaraan gaan werken

Ik denk dat we daar al lang mee bezig zijn..

Lucioperca | 14-04-16 | 13:40

Lucioperca | 14-04-16 | 13:22
Dan moeten we daaraan gaan werken.

BlowingBubbles | 14-04-16 | 13:33

Lucioperca | 14-04-16 | 11:49

Bedoelt u soms een politieke partij als deze:

xyzyx.nl/

TriestGeval | 14-04-16 | 13:30

LuckyGirl | 14-04-16 | 13:18:
@mezelf: Gericht aan de koreaanse slet uiteraard.

LuckyGirl | 14-04-16 | 13:22

Lucioperca | 14-04-16 | 12:35
Ik denk daar ook regelmatig over. Maar of het land op weer een nieuwe partij zit te wachten weet ik niet. Voor mij zijn er op het moment twee partijen waar ik nog een beetje vertrouwen in heb: Dierenpoes en VNL. En dan ga ik toch voor de laatste omdat die minder werreldvreemd zijn en al gelieerd aan UKIP. Voor mij is het belangrijkste dat we eerst maar weer eens baas in Eigen huis worden. Dat onze Eigen wetten altijd prevaleren boven Europese regelingen/afspraakjes. Zonder dat kun je de bakens niet verzetten, heeft regeren geen zin.
Het zou m.i. mooi zijn als het leger des peils gemobiliseerd zou kunnen worden om en masse lid van VNL en/of Dierenpoes te worden en/of zich bij de komende verkiezingen net zo intensief voor hen in te zetten als voor ons referendum. En zoveel mogelijk stemmen weg te harken bij het 'midden' (VVD/D66/PvdA/GL/CU/SGP/CDA)en niet stemmers. De tijd is daar nu rijp voor! Een groot VNL bidet ook een goede kans op het doorbreken van het cordon sanitaire rond PVV. Beter dan met Dierenpoes (sorry mevrouw Thieme)
BlowingBubbles | 14-04-16 | 13:05

U verwoordt exact mijn gedachtengang. Ik had hier in het vorige topic al wat bepeinzingen over gedeeld. Ook ik zie VNL als dé partner in deze. Hetgeen een uitstekende samenwerking met andere partijen op gemeenschappelijke onderwerpen overigens niet in de weg zou moeten staan. Zou er een lief ding voor over hebben als dit scenario realiteit zou worden!

Lucioperca | 14-04-16 | 13:22

Maar serieus, kap nou maar met woorden als: "De meerderheid hier snapt niets over wat niemand iets aangaat".
Wanneer je dat als enige steeds tot in den treure blijft herhalen maakt het geen indruk meer en maakt het niets meer uit ook al heb je het bij het rechte eind.
Je profileert jezelf alleen maar als drammer, masochist en narcist.
Gebroken plaat!

LuckyGirl | 14-04-16 | 13:18

Het kabinet wil gaan praten met het NEE kamp. Houdt dat in dat ze bij mij een kopje thee komen drinken? Nee. Willen ze gaan praten met een 'partij' die de NEE stemmers vertegenwoordigen? Ja, echter bestaat die niet. Geen enkele stemgerechtigde heeft toestemming gegeven of gestemd op een partij die hun referendum stem vertegenwoordigd. Mijn NEE stem, en die van vele honderdduizenden, misschien wel miljoenen, wordt dus weer niet gehoord en getuigd dit duidelijk wat ik al jaren denk. De democratie in dit land, NL genaamd, bestaat niet. Het is het 'nieuwe' communisme dat de macht heeft. Vele malen gevaarlijker dan Poetin waarvan je weet dat je je bek dicht moet houden als je het niet met hem eens bent.
De vraag die werd gesteld tijdens het referendum was eenvoudig en het antwoord nog eenvoudiger. Het antwoord was twee of drie letters lang, VOOR of TEGEN, op een vraag die ook heel duidelijk was, BENT U VOOR OF TEGEN. Alleen mensen met een laag IQ en een hoog gevoel voor fraude/oplichting/kiezersbedrog/misdaad willen de uitslag niet accepteren als het niet in hun straatje valt en proberen op allerlei manier uit te komen onder de uitslag. Dus gaan ze proberen de uitslag te negeren en te praten met een klein groepje dat de NEE stemmers niet vertegenwoordigd om vervolgens weer niet te luisteren en hun eigen drang naar macht en mogelijke uitbreiding door te pushen.
De uitslag NEE op de vraag 'Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?' is simpel en valt niet over te discussiëren. De vraag luide niet: 'Bent u voor of tegen een gedeelte van de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?'. En ook niet: 'Bent u tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne? En mogen wij onderhandelen met een groep vertegenwoordigers van tegenstanders hierover?'. Deze regering overtreed willens en wetens de wet en tot op heden werkt de tweede kamer hieraan mee door nog steeds geen motie van wantrouwen te hebben gesteund. Wat trouwens volgens de wet ook strafbaar is. Maar helaas gaat het hier om politici die schijt hebben aan u,uw vrijheid van meningsuiting, uw stem, uw democratie en uw rechtstaat. Behalve als ze uw stem nodig hebben om de macht te grijpen natuurlijk. Dan beloven ze de stemmer bier in den hemel zoals het bij kiezersbedrog hoort.
Als ik de financiële middelen had dan had ik nu laten uitzoeken of het mogelijk is dit kabinet en in het bijzonder de VVD juridisch aan te vervolgen omdat ze de referendum wet niet ten uitvoer brengen en willen gaan praten (onderhandelen) met een partij, die geen toestemming van de NEE stemmers heeft gekregen, hen te vertegenwoordigen. Ook zou ik laten onderzoeken of het mogelijk is de partij die denkt de NEE stemmers te vertegenwoordigen te vervolgen omdat er totaal geen politieke en/of juridische gronden zijn aan te nemen dat ze toestemming hebben gekregen van de NEE stemmers hen te vertegenwoordigen. Ik heb namelijk niemand toestemming gegeven mij te vertegenwoordigen. Niet tijdens het onderteken tot het verkrijgen van dit referendum en ook niet tijdens het referendum.

NLseSlaaf | 14-04-16 | 13:17

In deze hectische tijd van "geen tijd" en "druk, druk, druk" betekent 'zo spoedig mogelijk' - z.s.m. aka asap - in feite: GISTEREN !!!

Thomas333 | 14-04-16 | 13:16

Heerlijk om te zien dat de echte pret pas na het referundum begint... dat bij de organisatie ervan al zoveel sabotage is gepleegd is bonus... dat de boefjes in DH zich zo in de kaart laten kijken... priceless...

Trolling for Peace | 14-04-16 | 13:11

-weggejorist-

zwetser2014 | 14-04-16 | 13:08

Lucioperca | 14-04-16 | 12:35
Ik denk daar ook regelmatig over. Maar of het land op weer een nieuwe partij zit te wachten weet ik niet. Voor mij zijn er op het moment twee partijen waar ik nog een beetje vertrouwen in heb: Dierenpoes en VNL. En dan ga ik toch voor de laatste omdat die minder werreldvreemd zijn en al gelieerd aan UKIP. Voor mij is het belangrijkste dat we eerst maar weer eens baas in Eigen huis worden. Dat onze Eigen wetten altijd prevaleren boven Europese regelingen/afspraakjes. Zonder dat kun je de bakens niet verzetten, heeft regeren geen zin.

Het zou m.i. mooi zijn als het leger des peils gemobiliseerd zou kunnen worden om en masse lid van VNL en/of Dierenpoes te worden en/of zich bij de komende verkiezingen net zo intensief voor hen in te zetten als voor ons referendum. En zoveel mogelijk stemmen weg te harken bij het 'midden' (VVD/D66/PvdA/GL/CU/SGP/CDA)en niet stemmers. De tijd is daar nu rijp voor! Een groot VNL bidet ook een goede kans op het doorbreken van het cordon sanitaire rond PVV. Beter dan met Dierenpoes (sorry mevrouw Thieme)

BlowingBubbles | 14-04-16 | 13:05

Ik kijk echt uit naar de verkiezingscampagne later dit jaar:

Pvda'ers die met pek & veren volkswijken worden uitgejaagd (is hier in Leiden al eens gebeurd),
VVD'ers die kennis maken met de (hardheid van) deuren van (kapitale) villa's,
D66'ers die "uitleg" krijgen over "democratie"
CDA'ers die van God los raken

Stuur een paar jongens of (bij voorkeur) meisjes met de roze plopkap mee en je hebt gegarandeerd schitterende TV.
Een (nieuw) InternetDingesTelevisieFormat "Op pad met..." is geboren.

Mastermattie | 14-04-16 | 13:05

Beetje off topic; net weer naar het @MinPress twitter account van onze eigen Mark gekeken.

Statistiek: ong. 2.000 tweets, ruim 611.000 volgers en maar liefst 5 héle likes. Oftewel iets minder dan 0,001% van zijn volgers vinden sommige van zijn, c.q. RVD, tweets leuk.

Talk about popularity !

moutardeaprèslerepas | 14-04-16 | 13:04

Hé slet, if you don't like it go to Korea!
En spreek niet voor mij laat staan voor alle stemmers.
Je zou het goed doen in Het E.P. en dat is voor de meeste lui hier géén compliment.
Een kind van 7 dat zijn lolly ziet afgenomen worden reageert sportiever dan jij.
Of schuilt er een seksuele dwangneurose achter jouw hang naar (zelf-)vernedering?
In dat geval: respect & succes.

LuckyGirl | 14-04-16 | 13:04

Ik blijf erbij; hooivorken en fakkels is het enige wat ons kan bevrijden uit de klauwen van deze regenteske, nepotistische, bureaucratische, corrupte bende!

beschuitfluiter | 14-04-16 | 13:04

Mevrouw dinges weet wel wat swing is ..

pigman | 14-04-16 | 13:04

Referendummoe zal ik nooit worden. Rukke aanhoren daarentegen...

McMarx | 14-04-16 | 13:01

Wie dacht dat er iets zou veranderen door nee te stemmen is behoorlijk naief. kamerleden zijn allang niet meer de vertegenwoordigers van het volk. Ook zij willen uiteindelijk alleen maar een goedbetaald baantje voor zichzelf en hun vriendjes.
Verder maakt het eigenlijk niet uit. met de huidige geboortegetallen en migratie is europa over 20-30 jaar toch een islamitische democratie (i.e. geen plaats voor iets anders dan de meerderheid) geworden.

Hadena | 14-04-16 | 13:00

@Sadomassochristus | 14-04-16 | 11:32
Oud Hollandsch: "Van uitstel komt afstel"

Mastermattie | 14-04-16 | 12:59

@Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:28
Centrale: 112, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Rutte: Snel, ik heb een ambulance nodig bij het torentje!
Centrale: Ik stuur zo spoedig mogelijk een ambulance naar u toe.
Rutte: OK, Dank u
Kranten volgende dag: "Mark Rutte overleden aan hartaanval na referendumdebat"

Mastermattie | 14-04-16 | 12:57

(c)ZWITSUL | 14-04-16 | 12:31
aub niet GEENPARTIJ noemen. De link naar de TEGENPARTIJ is wel heel snel te leggen.

Tjemig | 14-04-16 | 12:57

@kunnenzedanniks | 14-04-16 | 11:26
Volgens mij is dat toch echt meerdere keren aangehaald.
Maar goed, ik zal het op moeten zoeken.
Ik heb de hele circusact opgenomen.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:54

@De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 12:50
Je snapt het zelf niet! We hebben hier problemen te over die niet opgelost worden. Maar we moeten wel weer anderen gaan "redden". En jij denkt dat een verdrag gaat helpen? Laat ik je uit de droom helpen; de Oekraïners worden er geen snars beter van. Wel de oligarchen.

Maria.1 | 14-04-16 | 12:53

Op zich is het vreemd dat er tijd gebonden verplichtingen in wetten staan, waarvan de duur niet gedefinieerd is. Ook de uitleg die je er juridische aan moet geven is ook niet vast gelegd. De Canadezen hebben dat overigens wel aardig gedaan www.justice.gc.ca/eng/rp-pr/csj-sjc/le.... Je kunt dat redelijk afzetten tegen de termijnen die in diverse wetten worden gebruikt:
-onverwijld/meteen/direct
-zo spoedig mogelijk
-binnen redelijke termijn

En ja dan valt er in dit geval wat tijd te snoepen. onverwijld was duidelijker geweets.

Tjemig | 14-04-16 | 12:52

tipo | 14-04-16 | 12:41

Tja. Je bewijst wederom net drogredenen dat je er echt niets van snapt.

Onbegrijpelijk dat de meerderheid hier niet snapt dat een volk zegt genoeg is genoeg met de corruptie en ellende daar massaal de straat voor op gaat en zelfs voor sterft. En dat allemaal om een beter leven te verdienen.

Dit verdrag was juist voor verandering en tegen de ellende. Maar dat lijkt niemand hier te willen begrijpen.

Elk tegenargument is juist een voor argument.

De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 12:50

@Botte Hork | 14-04-16 | 11:29
Dat ventje uit Den Haag,
hij zit met een vraag,
naar het volk luisteren,
of toch aan Brussel kluisteren,
"zo spoedig mogelijk",
is voor hem dodelijk,
hij stelt het uit tot later,
maar straks volgt de kater,
nu klinkt dat wat zuur,
maar op 15 maart 2017 krijgt hij de factuur.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:49

Tja een eigen politieke bewegingpartijding.. hmmmm.... probleem is dat zo'n ding in moet passen in de achterkamertjes beweging in DH en dat is lastig.
Als dat nl past betekent het dat je moet nadenken over hoe om te gaan met succes. Succes zou betekenen zetels, misschien zelfs mee regeren en als dat zo is.... ministers, staatssecratissen etc.
Die moet je dan maar ff in de coulissen klaar hebben staan, dat is geen eenvoudige opgave en dat is natuurlijk ook het probleem geweest destijds met LPF.
De ideeën waren niet slecht, maar de uitwerking was rampzalig en eigenlijk alleen het gevolg van eigen succes..

DatInternetDingetje | 14-04-16 | 12:42

Als je in Dubai woont zou je moeten begrijpen waarom je post zo laat aankomt. Een systeem zonder postcodes waarbij je op de enveloppe landmarks in de omgeving na moet tekenen om duidelijk te maken waar de brief precies afgeleverd moet worden is nou eenmaal niet je-van-het.

Erectus Giganticus | 14-04-16 | 12:42

@De Koreaanse Slet 12:37
Gek inderdaad dat Nederland nog geen associatieverdrag met Satuderah en No Surrender heeft. Ondernemers zouden zo veel betere afspraken met hen kunnen maken, als zo een verdrag er is. En nee, dat gaat verder niemand iets aan. Dat moet Rutte gewoon zelf regelen, zoals het hem goeddunkt. Zonder ooit openheid van zaken te geven.

tipo | 14-04-16 | 12:41

@De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 12:37
"zaken die praktisch niemand aangaat".
Het gaat ons allemaal aan! Veel visie heb je niet hé?!

Maria.1 | 14-04-16 | 12:41

@T-Max | 14-04-16 | 11:22
Haha, net van start en nu al 3000+ handtekeningen.
Zojuist ook m'n steentje bijgedragen.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:41

Oké. Dat is niet helemaal waar. Rusland lag nogal dwars en dat kost bakken met geld. Maar niemand hier schijnt te willen snappen dat Rusland met haar poten van Oekraïne had moeten afblijven.

De Duitsers zijn ons broedervolk. Ze zijn met meer en sterker dan wij. Maar ze dienen wel met hun poten van ons land af te blijven.

De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 12:41

Van uitstel komt afstel. Volgens mij een oud Hollands gezegde

Guust Kadaver | 14-04-16 | 12:39

Maria.1 | 14-04-16 | 12:16

Ik ben sowieso tegen referenda als deze gaan over zaken die praktisch niemand aangaat. Maar het is van de zotte dat mensen hier democratisch victorie lopen te kraaien. Amper 32% is komen opdagen en de meesten waren tegen om TEGEN te zijn.

Oekraïne is voorgesteld als een nazi land met hoe ironisch een joodse premier en door dit verdrag zouden we in oorlog komen met Rusland. Letterlijk alle tegenargumenten zijn onzin. Dit verdrag was er juist voor om ellende daar tegen te gaan en Europese/Nederlandse ondernemers te beschermen tegen corruptie en maffiose toestanden. De verkopers van angst en hun luisteraars begrepen en begrijpen dat niet. Dit debakel toont precies aan waarom directe democratie nooit kan werken.

De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 12:37

@Duifmans | 14-04-16 | 11:23
Zowel voor het -voor- als het -tegen- kamp geldt dat ze zich niet moeten bezighouden met de mening van kiesgerechtigden welke het niet nodig vonden om die mening kenbaar te maken.
De opkomst is gehaald, het resultaat is duidelijk: Tegen.
Maar aangezien het een raadgevend (en helaas dus niet bindend) referendum is, kan Rutte dit zonder (wettelijke) problemen naast zich neerleggen.
De Britten hebben echter meegekeken (Google maar eens naar de Britse media) en ook op 15 maart krijgt Mark de wind van voren.
Ik vrees echter wel voor een Rutte 3 (VVD, PVV en CDA, hé die combi hebben we eerder gezien). Bovendien toonde ook het CDA gisteravond haar ware gezicht, laat u niet gek maken door (semi-dissident) Omtzicht.
Misschien zelfs een Wilders 1 maar aangezien de peilingen er vaak toch wel naast zitten en de verkiezingscampagnes nog niet echt op gang zijn gekomen, zit dat er denk ik niet in.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:36

En daarnaast; vergeet niet wat een impact Pim Fortuyn had met een klassieke, nieuwe partij!

Lucioperca | 14-04-16 | 12:36

Toch zie ik die politieke beweging (die we stiekem al een beetje hebben ;-)) nog steeds zitten. Hoeft niet eens een partij avant la lettre te zijn, maar kan ook een adviserende denktank naar een bepaalde bestaande partij toe zijn.

Ik blijf het zeggen: er zit hier teveel intelligentie om onbenut te laten!

Lucioperca | 14-04-16 | 12:35

Heb GEENPARTIJ al eerder geopperd in de annalen. Is ook niet zomaar een projectje waar je aan begint.
tejootje | 14-04-16 | 11:53

via een appje je mening kunnen geven over belangrijke actuele zaken en niet 1x in de 4 jaar.
Politici zijn per defenitie onbetrouwbaar gebleken in deze snelle veranderende wereld waar de dikbetaalde bedrijfs lobbyisten de dienst uitmaken.

(c)ZWITSUL | 14-04-16 | 12:31

@Wobbelplatte | 14-04-16 | 12:11
Neem jij die linkse club serieus???? Ik geloof er geen biet van.... actueel 53% voor de stelling zoals die staat op stand nl
nope | 14-04-16 | 12:21
.
Absoluut niet! Inderdaad een links clubje. Maar wat ik wel veelzeggend vindt: de bellers laten vaak in grote meerderheid hun gezonde verstand spreken en dat staat ze daar helemaal niet aan. Soms wordt er gewoon onbeschoft een eind gemaakt aan een telefoongesprek, omdat hen onwelgevallige zaken naar voren worden gebracht. Daarom koos men vandaag dus voor een waardeloze stelling, zodat er niet al te veel lastige bellers op af zouden komen en er een vage uitslag is.

Wobbelplatte | 14-04-16 | 12:31

@Duifmans | 14-04-16 | 11:23
www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/ook-a...
Gaat u dat argument ook voeren bij, ik noem maar wat, de waterschapsverkiezingen, of die voor de leden van het EP?
(Bijna) Iedere stemgerechtigde heeft de mogelijkheid heeft de mogelijkheid gehad om zijn / haar mening kenbaar te maken, degene die de verantwoordelijkheid niet hebben genomen (hopend op een te lage opkomst) moeten nu niet gaan huilen.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:28

@Mastermattie 12:14
Dat is nog een heel ding, want Oekraine stelt deze week een nieuwe regering samen en als dat niet lukt dan stort het hele imperium van Poroshenko in elkaar volgende week, dus met wie zit Rutte dan te heronderhandelen?

De nieuwe premier is de protogee van Poroshenko en wegens corruptie en moordpartijen komen die niet zo goed in het nieuws sinds februari. De engie reden dat ze nog in het zadel zitten, is omdat ze steeds nieuwe leningen van de VS of de EU krijgen als ze bijna gevallen zijn.

Eigenlijk is Oekraine een soort anarchie die zich helemaal suf leent en elke maand weer beterschap beloofd tegen het Westen die dan weer de buidel trekt. Dat gaat niet lang goed natuurlijk, want het geld is al twee jaar op.

tipo | 14-04-16 | 12:26

Zoals hij gisteren zat te lachen om de opmerking van Wilders over een ambtsmisdrijf zegt alles. Deze man is een sociopaat. Die zal nog een moord plegen met een lachende smoel. We hebben slechte premiers gehad, maar deze slaat alles. Hij begrijpt gewoon zelf niet dat zijn lachen beledigender is als het rijmpje van Böhmermann tov Erdogan. Rijp voor een inrichting en dan bedoel ik niet de open inrichting Den Haag.

bergsbeklimmer | 14-04-16 | 12:23

De vergelijkingen in het debat gisteren waren wel het meest hilarisch ... zo in de stijl van: het is alsof ik eerst mijn eigen been amputeer en dan naar de dokter ga om te vragen het weer aan te zetten. Daar had men even op zitten broeden.

Simon_GS | 14-04-16 | 12:23

"Als we de wet indienen gooien we alle deuren dicht"
En wat is daar mis mee? Met een beetje geluk zijn we over een jaar van dat gedrocht genaamd "EU" verlost.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:23

Kan het volk Rutte niet gewoon aanklagen wegens het schenden van Artikel 11.

jantjenl | 14-04-16 | 12:23

@WC Papier | 14-04-16 | 12:15
Voor intrekking wellicht, maar niet voor een Motie van Wantrouwen.

En dat was waar we het over hadden.

TeeJee | 14-04-16 | 12:22

Heb nooit ergens op gereageerd,maar nu met die VVDkwal die nog gladder is dan paling wél.(zijn beiden waterdieren).
Een verzoek: aan GeenPeil, Burgerforum et cetera, ga aub NIET onderhandelen met deze ondemocratische lafaards!!! (PvdA, VVD). Nee=Nee. "Onderhandelen" geeft hen de ruimte en dan wordt het: "Zie je wél..., praten helpt". Niks praten; integendeel! Procedure's starten om uit die EU-zooi te komen. Niks Oek.--verdrag heroverwegen!

OpaWil | 14-04-16 | 12:21

@Wobbelplatte | 14-04-16 | 12:11
Neem jij die linkse club serieus???? Ik geloof er geen biet van.... actueel 53% voor de stelling zoals die staat op stand nl

nope | 14-04-16 | 12:21

John Doorzon | 14-04-16 | 11:18
Maar 100% van de stemgerechtigden mocht kiezen. Iedereen mocht meedoen. Er zijn mensen die bewust gekozen hebben om niet te stemmen of om VOOR te stemmen. Dat is ook hun recht. Dat heet democratie. Als alles volgens de spelregels verlopen is dan is een uitslag geldig. Dan heeft het volk gekozen. Ook als de uitslag onwelgevallig is, blijft democratie een groot goed.

@Prof. D.A.H. Vintik | 14-04-16 | 11:17
Vroegâh, toen ze nog MilfDef genoemd werd.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:18

sorry was 37% maar toch een minderheid

Ben Hetzat | 14-04-16 | 12:18

@De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 12:12
Als alle voorstemmers waren gaan stemmen en de meeste tegenstemmers niet, dan was het associatieverdrag gewoon doorgegaan. Maar dat is niet gebeurd hé?! Dus niet achteraf janken over de opkomst!

Maria.1 | 14-04-16 | 12:16

We gaan door tot het gaatje!

Doper | 14-04-16 | 12:16

@TeeJee | 14-04-16 | 12:10

Die mening deel ik niet. Het is volstrekt helder dat CDA en PVDD voor intrekking zullen stemmen.

WC Papier | 14-04-16 | 12:15

@Botte Hork | 14-04-16 | 12:13
Ja, dat wordt hier nog wel eens door elkaar gegooid. Ik maakte die fout dus ook.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:14

John Doorzon | 14-04-16 | 11:18
slechts 29% van de kiesgerechtigden heeft voor deze coqlitie gekozen. Ook maar naar huis sturen dus.

Ben Hetzat | 14-04-16 | 12:14

Ik hoorde Rutte in feite vragen om een referendum over de uitslag van het referendum.
De slang heeft zijn eigen staart tot aan de nek in de bek.
En voor allen die vinden dat het referendum gekaapt is op oneigenlijke gronden: wat vinden jullie van volksvertegenwoordigers die hun mening niet baseren op volksvertegenwoordiging, niet op wat ze zelf vinden, niet op wat de partij hun verteld te vinden maar puur en enkel uit zelfbehoud?
En dat in vredestijd.
Het nee-kamp wint dit helaas met name omdat ook policor eurofielen nu bang zijn dat Rutte (en Overblousende Vleespet) in hun wanvertoning de algehele politiek in hun val mee kunnen sleuren.
Een mier bestaat bij de gratie van zijn nest.

LuckyGirl | 14-04-16 | 12:14

@Mastermattie | 14-04-16 | 12:11
Ah, nee.. daar is wel verschil tussen een president en een premier.

Mastermattie | 14-04-16 | 12:14

@Mastermattie | 14-04-16 | 12:11
Poroshenko is de president, het gaat hier om de premier.

Botte Hork | 14-04-16 | 12:13

tweetybird | 14-04-16 | 11:41

Amper 20% van de bevolking heeft gesproken over een associatieverdrag dat ze in praktijk niets aangaat. 80% stemde niet omdat ze het niets kan schelen of is voor.

Je kan zeggen wat je wil maar als de voorstemmer gewoon thuis was gebleven dan was de opkomst niet gehaald.

Dit is gewoon het feestje van de linkse 'net niet' mensen die ons land arm is. Prima. Maar de investeerders en zakenlui balen natuurlijk.

Persoonlijk denk ik dat de regeringspartijen het associatieverdrag niet moeten ratificeren. Soms is het beter om te stoppen met praten en te laten voelen.

'Het volk' heeft gesproken. Maar waarover? Vooral dat ze desondanks alle luxe waar miljarden mensen enkel van kunnen dromen ontevreden en boos zijn. En dat is deels terecht. Maar dat heeft niets met dit associatieverdrag te maken. Ik zie dus liever dat het kabinet valt en verkiezingen uitschrijft of het referendum naast zich neer legt.

Een beetje zoals 'oké kutpubers, we stinken er niet in' of 'oké recalcitrante hufters, dan moeten jullie het zelf maar uitzoeken'.

De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 12:12

Stand.nl denkt ook: laten we maar een knettergekke stelling verzinnen, zodat niemand er chocola van kan maken. De verwarring werkt blijkbaar. De stelling had moeten luiden: Rutte schoffeert 2,5 miljoen Tegen-stemmers en overtreedt de wet.

Wobbelplatte | 14-04-16 | 12:11

@WC Papier | 14-04-16 | 12:07
Als je op dit moment de kritische kiezer wil bedienen, dan steun je nu, ongeacht of het slaagt.
Blijkbaar denken CDA en PVDD dat dit hun geen winst oplevert op korte EN lange termijn.

TeeJee | 14-04-16 | 12:10

@janneman1977 | 14-04-16 | 12:05
Eerste kamer kan een motie indienen die vrij rap behandeld moet worden door de Tweede Kamer.
Als DIE motie instemming krijgt van een meerderheid staat Rutte voor een voldongen feit; dan moet hij direct de intrekking tot uitvoer brengen.


Dus.

TeeJee | 14-04-16 | 12:08

@TeeJee | 14-04-16 | 12:04

Dat geloof ik gelijk, maar ik zou ook pas een motie van wantrouwen ondersteunen als deze kans maakt. Als het opportuun is zeg maar

WC Papier | 14-04-16 | 12:07

dat stuk van trouw zag ik gisteravond ook voorbij komen
vvd&pvda hebben dan wel geen meerderheid in de eerste kamer
maar hoe gaat de eerste kamer Rutte2 dwingen het associatieverdrag tussen oekraïne en EU terug te trekken?

janneman1977 | 14-04-16 | 12:05

@WC Papier | 14-04-16 | 12:03
Dat is het probleem niet.
Ze hebben dealtjes lopen met dit kabinet die ze nog niet op willen geven. Politiek opportunisme.

TeeJee | 14-04-16 | 12:04

-weggejorist-

John Kreuk | 14-04-16 | 12:04

@Maria.1 | 14-04-16 | 11:59

omdat deze 0% kans had denk ik.

WC Papier | 14-04-16 | 12:03

Ach Geenstijl, je kunt wel proberen ons een beetje moed in te spreken, maar dat levert geen brood op de plank. We zullen in actie moeten komen. Momenteel zwijgen de media in alle talen; veelzeggend. Een meerderheid in de TK legt gewoon 2,5 miljoen stemmers het zwijgen op. Men overtreedt lachend de wet.
.
Hopen op dissidenten in het PvdA-kamp? Vergeet het maar. Als het kabinet nu valt, is dat zeker niet in het voordeel van de PvdA. Liever nog maar even blijven zitten; dat wachtgeld komt wel, volgend jaar.
.
Er is hier gisteren gesproken over aangifte doen. Kan dat? Hoe? Er moet iets gebeuren tegen dit flagrante onrecht.

Wobbelplatte | 14-04-16 | 12:02

@kunnenzedanniks | 14-04-16 | 11:26
"Daar ligt een schone taak voor ons allen. Rutte vervolgen voor onwettig gedrag."

Hoeft niet ;-)

Het is nu aan de kamer nu dat te beoordelen of ze daar in willen meegaan. De regering heeft de kamer verzocht de eerder door de beide kamers tot stand gekomen wet, nu eigenhandig te overtreden.

Dit plaatst de kamer voor een moreel dilemma. Het spel is nog niet gespeeld en de kamer is nu aan zet.

SapperDeFlap2166 | 14-04-16 | 12:01

Stembiljetten waren ook op tijd in de benedenwindse eilanden, kon met een machtiging in Nederland gewoon op tijd Nee laten stemmen, alhoewel de stembureauvoorzitter nog nooit een overzeese machtiging had gezien, en vroeg om onze paspoorten.
Met vriendelijke groet, with kind regards, cordialement,succes Pays-Bah,

hovawart | 14-04-16 | 12:01

We hebben al genoeg partijen in de kamer. Uiteindelijk moet ieder partij water bij de wijn doen. Het heeft in mijn optiek geen meerwaarde om nog meer partijen toe te voegen. VNL en Denk zijn er al bijgekomen dit jaar. Dat gaat geen meerwaarde opleveren. Stem gewoon niet meer op de gevestigde orde. Wellicht wordt het dan stabieler. We hebben een flinke kans gemist in de tijd met de LPF. Te veel verspreiding van stemmen, dus geen klappen kunne maken in de kamer.

BMCJG | 14-04-16 | 12:00

@WC Papier | 14-04-16 | 11:57
Ik niet. Want waarom hebben CDA en PVDD de motie van wantrouwen tegen dit nepkabinet niet ondersteund? Poppenkast!

Maria.1 | 14-04-16 | 11:59

@John Doorzon | 14-04-16 | 11:18
Lieden die, om welke reden dan ook, niet naar de stembus zijn gegaan moeten achteraf niet zeuren! Op 6 april vond je het kennelijk niet belangrijk genoeg; dan nu ook niet!
Het volk heeft gesproken: NEE!

Maria.1 | 14-04-16 | 11:58

Na het debat van gisteren heb ik (voormalig Rutte stemmer(sorry)) mijn stem opties wel uitgebreid.

Bosma, Omtzigt en ook Thieme. Wat een rare combinatie.....

WC Papier | 14-04-16 | 11:57

Duifmans | 14-04-16 | 11:53
.
Excuses. U snapt het volledig.

tejootje | 14-04-16 | 11:57

Gisteren zei Rutte dat als Nederland nu al het verdrag intrekt, of een wetsvoorstel daarvoor indient, dat invloed zal hebben op het referendum in Engeland en dat daarom het word afgeraden om snel een besluit te nemen. Als smoesje voegde hij daaraan toe dat anders er geen gesprekken, of onderhandelingen, meer gevoerd zullen worden. Maar..

In art. 11 van de referendumwet staat 'zo spoedig mogelijk'. Er staat niet 'zo spoedig mogelijk, tenzij spoedige beslissing invloed kan hebben op een referendum in een andere lidstaat'.

Nu dat tenzij regeltje dus niet in de wet staat, is er op grond van de wet dus ook GEEN ruimte(!) om het besluit daarom uit te stellen.

Pas na 23 juni een besluit willen nemen is dus tegen de wet.

Jammer dat gisteren Wilders' motie van wantrouwen niet voldoende stemmen kreeg. Een gemiste kans.

gaffelbaard | 14-04-16 | 11:56

Even optellen:
Voor duidelijkheid over MH17 moeten we naar Oekraïne.
Voor duidelijkheid over terroristen naar België.
Voor duidelijkheid over de uitkomst van het referendum naar de EU.
Voor duidelijkheid over zeggenschap over Nederland moeten we niet in Den Haag zijn.

LuckyGirl | 14-04-16 | 11:56

Achteraf bezien was dit eingelijk dus niets meer en minder dan:
Het GeenPeil #GEENNEE# debat

nope | 14-04-16 | 11:56

Lucioperca | 14-04-16 | 11:49

Jij denkt toch niet, na het theater van gisteren, dat Bart hier in gaat trappen. Vieze slangenkuil, die tweede kamer. De plaats van de publieke tribune is goed gekozen. Je kijkt recht in een slangenkuil.

zwartzondersuiker | 14-04-16 | 11:54

Jezus, wat is die NPO en de heer Kokkelmans een vooringenomen zooi.
De NPO zit gewoon in de zak van het kabinet (ben nu naar stand.nl aan het luisteren..... zucht)

Wernstein&Boodward | 14-04-16 | 11:54

Op de ALV van mijn voetbalclub komt 2% van de leden opdagen. Bij een opkomstpercentage zou het bestuur van die club nooit een officieel besluit kunnen nemen. Wie niet komt verspeelt zijn stem. Punt

Piet Karbiet | 14-04-16 | 11:54

Kom op pvda'ers doe eens iets goeds voor Nederland, er moeten er toch wel 2 of 3 te vinden zijn? youtu.be/H-aF5mPHrKQ

JeWeetToch!? | 14-04-16 | 11:53

tejootje | 14-04-16 | 11:42
Wat snap ik niet?

Duifmans | 14-04-16 | 11:53

Lucioperca | 14-04-16 | 11:49
.
Heb GEENPARTIJ al eerder geopperd in de annalen. Is ook niet zomaar een projectje waar je aan begint.

tejootje | 14-04-16 | 11:53

rode peper | 14-04-16 | 11:42

Wow, hoe treffend, TIL. Dank je wel!

très cool | 14-04-16 | 11:53

Och. De VVD is er voor Nederlandse ondernemers en investeerders. Je weet wel die mensen die grotendeels de verzorgingsstaat financieren. Die mensen waarvan de PvdA afhankelijk is om hun socialistische gedoe te betalen. Het ironische en belachelijke blijft dat voor vrijwel niemand die is gaan stemmen wel of geen associatieverdrag van belang is.

Flikker die wet tot goedkeuring maar van tafel. Stap maar uit de EU. Wat doet het er eigenlijk toe?

De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 11:53

*Volgende week dinsdag wordt de breed ondersteunde SP-motie in stemming gebracht*

Er hoeven maar twee pvd8'ers of vvd'ers afwezig te zijn en de motie wordt aangenomen.

Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:51

@Lucioperca | 14-04-16 | 11:49
Politiek Partijen zijn niet meer van deze tijd . Dat heeft dit GP Referendum o.a. aangetoond. Het gaat om het onderwerp, niet om de poppetjes.

Mark_D_NL | 14-04-16 | 11:51

Het idee dat er een Belg ons nu hard staat uit te lachen en een dikke vinger opsteekt naar het noorden, Rutte&co bedankt.
succes Pays-Bah, en ik voel een lastenverzwaring aankomen.

hovawart | 14-04-16 | 11:51

Een paar conclusies n.a.v. gisterenavond:
1. Dit kabinet zit er niet voor Nederland, maar voor de EU.
2. De oppositie is net zo slap als Rutte. Op een enkele uitzondering daargelaten. Hoi Thieme.(Wilders viel me tegen. Dezelfde riedel gaat vervelen. Verzin is wat anders.)
3. De EU is volledig in paniek. De beslissing wordt uitgesteld tot na het referendum in GB. Dat dit als een boemerang terugkomt, komen ze vanzelf achter. Het is nu duidelijk dat de EU totaal niets geeft om hun bevolking.
4. Rutte kan via de rechter aangepakt worden, zoals iedere Nederlander die de wet niet volgt.
5. Ik ga mijn belastingaanslagen z.s.m. betalen. In de taal van Rutte minimaal twee maanden.

zwartzondersuiker | 14-04-16 | 11:50

Maar mijnheer Nijman,

Hoe staat u tegenover de suggestie van de heer Dijkman?

Het idee van een potentieel zeer succesvolle politieke beweging, wars van xenofobie en zonder achterhaalde politieke gekleurdheid is in mijn ogen erg verfrissend!
Buiten de scherpe geesten in het huidige team kan ook nog van de input van duizenden reaguurders -waar een groot aantal bijzonder intelligente mensen tussen zitten!- gebruik worden gemaakt, hetgeen een dergelijke beweging een ongeëvenaarde dynamiek kan meegeven!

Ik ben benieuwd!

Lucioperca | 14-04-16 | 11:49

Rutte stond weer eens ouderwets te liegen. Volgens hem zouden dan de andere 27 landen een akkoord sluiten met Oligarchië en stond Nederland buitenspel. Maar dat is gelul. Het verdrag moet met unanimiteit worden aangenomen. Er is geen sprake van een opt-out.

wapster | 14-04-16 | 11:48

Raar, ik woon in Dubai en wij hebben onze stembiljetten wel ruim op tijd gekregen. Kan ook nog een lokaal dingetje zijn wat mis ging.

Rest In Privacy | 14-04-16 | 11:46

@rode peper | 14-04-16 | 11:42
Thx. Dat wist ik niet.
*dus ook de grondwet is onrechtmatig mompelt*

Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:45

Zojuist de petitie "Motie van wantrouwen Rutte II" ondertekend.
petities.nl...
T-Max | 14-04-16 | 11:22

idem

WhaTsHenneping | 14-04-16 | 11:44

@kunnenzedanniks | 14-04-16 | 11:26
Gaat je niet lukken. Een rechter die dat zal moeten beoordelen wordt gewoon onder druk gezet of met de dood bedreigt..... want alles is namelijk mogelijk in NL, veel meer dan een ieder durft te denken....... enige vergelijking: Pedodemmink

nope | 14-04-16 | 11:43

@Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:22,

oude tijden herleven:

Hollandse rekenkunde is de spotnaam die gegeven werd aan de redenering waarmee een meerderheid tegen een voorstel veranderd wordt in een meerderheid ervoor, doordat enerzijds wie thuis bleef (niet stemde) geacht wordt in te stemmen en doordat anderzijds een tegenstem om een ongegronde reden omgedraaid wordt in een stem voor.

Concreet ging het om de goedkeuring in augustus 1815 van de Grondwet voor het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden (unie van het huidige Nederland, België en Luxemburg) door de zuidelijke provincies. Van de 1604 'notabelen' die mochten stemmen, stemden 527 voor, 796 tegen en 281 stemden niet. Koning Willem I achtte de Grondwet toch goedgekeurd door het zuiden, enerzijds, door van de 796 tegenstemmers 126 stemmen af te trekken die uitdrukkelijk gebaseerd waren op religieuze redenen (tegen de vrijheid van godsdienst, die echter niet ter discussie stond want was een van de voorwaarden die de grootmachten aan de unie hadden opgelegd in de Acht Artikelen van Londen), en anderzijds, door de 281 thuisblijvers mee te rekenen als voorstemmers.

nl.wikipedia.org/wiki/Hollandse_reken...

rode peper | 14-04-16 | 11:42

Duifmans | 14-04-16 | 11:40
.
Volgens mij snap jij het niet helemaal...

tejootje | 14-04-16 | 11:42

Ik hoor het wel als ik weer moet storten voor een rechtszaak. Want is de staat nu niet juridisch laakbaar mochten ze dit besluit maanden uitstellen?

Dommelsch | 14-04-16 | 11:41

John Doorzon | 14-04-16 | 11:18

Nee u lult. Het volk heeft weldegelijk gekozen. Meer als dertig procent is komen opdragen en daarvan heeft de meerderheid NEE gestemt. Aangezien stemmers ook op dat moment het volk vertegenwoordige heeft het volk weldegelijk gestemt. En dat blijkt NEE te zijn.Zelfs als meer als 60 procent thuis blijft. Zo is democratisch beslist. Als het Voor was geweest had u dit waarschijnlijk vast niet geroepen. Dan had u geroepen het volk heeft gesproken. Nou deze NEE stemmer zegt tegen u nu hetzelfde. Het volk heeft gesproken!! Middels een rechtmatig referendum en al dat gelul van maar 70 procent niet is weer gelul van het JA kamp. Als het een ja had moeten worden hadden die luie JA stemmers maar van hun bed moeten komen om te stemmen. Aangezien ze dat schijnbaar niet belangrijk vonden is het dus een nee geworden.Wat is er zo moeilijk aan om u verlies te erkennen . Nee is NEE

tweetybird | 14-04-16 | 11:41

DreHa | 14-04-16 | 11:07
Je moet even niet vergeten dat expats hadden gevraagd om het stembiljet ook per mail te ontvangen.

Feynman | 14-04-16 | 11:40

Ook bijzonder zwak dat Bommel geen termijn in die motie zet, maar het gewoon laat bij dat vermaledijde zsm.

très cool | 14-04-16 | 11:40

necrosis | 14-04-16 | 11:29
Precies, alle kans gehad om voor te stemmen.
Maar je hoort geen enkele journalist over het feit dat we nu een verdrag doordrukken waar slechts 12% van de kiesgerechtigden ja tegen heeft gezegd.

Duifmans | 14-04-16 | 11:40

Um, zelfs als er dissidenten in PvdA of VVD zouden opstaan (quod non) en de motie wordt aangenomen, legt Rutte die gewoon naast zich neer. Hij dient een hoger doel en heeft de schaamte al enige tijd geleden achter zich gelaten. Maar Rutte is het echte probleem niet, het echte probleem zij de 76 baantjesjagers die hem overal mee laten wegkomen. Die zouden jullie moet shamen, dat zijn de ware verraders die dag in dag uit hun reet afvegen met de term "volksvertegenwoordiger".

très cool | 14-04-16 | 11:37

Groostste slemiel van het debat was ongetwijfeld PvdA'er Michiel Servaes.
s28.postimg.org/75v8lgstp/pvda_servaes...
die een 'PvdA respecteert de wens van de kiezer' ombuigt naar 'het kabinet heeft tijd nodig'

(c)ZWITSUL | 14-04-16 | 11:37

Ik wil hierbij alvast de wens uitspreken dat de volksvertegenwoordiging ooit weer haar naam eer aan kan doen!
Nogmaals veel dank aan Bart Thierry Jan e.a.

tejootje | 14-04-16 | 11:36

Ik ben een beetje verward nu...

De tweede kamer heeft het akkoord al goedgekeurd, vervolgens is er een referendum dat "zegt nee lijkt ons geen goed plan".Nu gaat Rutte kijken of ie het akkoord alsnog zo kan aanpassen zodat de tweede kamer akkoord zal gaan, Maar dat was toch al zo? Eigenlijk zegt ie dus dat het akkoord geratificeerd kan worden?

Zou hij het nieuwe akkoord weer aan de nederlandse bevolking moeten voorleggen?

Sun_puppy | 14-04-16 | 11:36

Zien jullie dan niet wat hier gebeurt?!
Rutte kan de wet nu niet zondermeer ten uitvoer brengen dankzij het referendum. Hij wil ook geen wet indienen die het verdrag ongedaan maakt, dat kan hij in Europa niet maken.
Hij wil het verdrag aangepast aannemen. En daar is geen nieuwe wet voor nodig! Geen nieuwe wet = geen nieuwe inspraak. Immers, zou het verdrag in een nieuwe wet toch worden ingediend, dan volgt wederom een referendum, die lui tekenen echt wel nog een keer en dat risico kan hij niet nemen.
We worden keihard en strategisch in de kont geneuqt. Als we niet oppassen tenminste.
Ik voorspel dat het kabinet hiermee onderuit gaat binnenkort.
En voor wie de definitie niet kent van zo spoedig mogelijk: als het mogelijk is (technisch) om morgen de wet tegen het verdrag in te dienen, dan MOET het morgen. Immers, het moet zo spoedig gebeuren als mogelijk is. Daar had naar gevraagd moeten worden. Men had moeten vragen: is het technisch mogelijk die wet morgen in te dienen? Dan had Rutte ja moeten zeggen. Dan had men kunnen antwoorden: dan is dat dus zo spoedig mogelijk en dient u morgen de wet in te dienen.
Maar onze geachte afgevaardigden denken zo ver niet na blijkbaar. Gel*l van een dronken aardbei, ik ga weer stemmen op de Tegenpartij.

Dat is wel vreemd... | 14-04-16 | 11:34

Ach hoe je het wend of keert. Moreel gezien zijn wij het tegenkamp al geweldige winnaars. Het laat nu echt zien hoe het kabinet over ons burgers denkt. Een pvda die eerst riep een massaal nee is een nee en nu lopen te stampvoeten. Een pinokkio Rutte die zijn eigen toekomst bij de EU hoopt veilig te stellen. Waar uit je wel gelijk kan opmaken dat de VVD zich zogenaamd EU kritisch voor doet maar zeer pro EU is. Sterker nog ze lopen bij de EU aan de leiband. Het maakt ook wel weer duidelijk wat VVD van de gewone burgers vinden. Het is in hun ogen gepeupel dat niet moet zeiken en niks in te brengen heeft. Pechtold probeert weer effe de populaire uit te hangen maar dat zal wel puntje bij paaltje een pia-tje worden als er voor hun wat inzit en ze door pinokkio Rutte een leuk dealtje wordt aangeboden. Maar gelukkig hebben we de eerste kamer nog. Een eerste kamer die als het aan de VVD lag al was afgeschaft. Of waren we dat al vergeten na het schippers gebeuren!! Die door die eerste kamer toendertijd werd terug gefloten. Nou hier wisten mischien vele dat niet meer. Maar ik heb nieuws voor u. De leden van de eerste kamer zijn het nooit vergeten. Die hebben vast gedacht. Maar eens krijg je dit terug. Maar dan keihard in je face Pinokkio Rutte. Nou ik denk dat die dag voor pinnokio Rutte aanstaande is. Ons NEE wordt een NEE!!! Sterker nog dit wordt het jaar voor referendums. Waarom. Nou pmdat het kabinet al 2 en half jaar geen fuck doet en we nu zelf maar moeten beslissen. Dit kabinet is incompetent. En verkwanselen nederland aan De EU elite steelclub. Steeds meer. Zelfs komieken bijvoorbeeld mogen niet satirisch zijn over Dictator Erdohan. Waarom mag dat niet. Nou omdat pinokkio Rutte samen met de EU elite steelclub dat Europa al hebben weggegeven omdat ze zelf te incompetent waren om de vluchtelingencrisis op te lossen. En dus dachten ze een hek achter turkije. Nee sukkels. Er had een hek voor turkije moeten komen en aan alle buitengrenzen. Weet je hoeveel hoge hekken je voor 6 miljard had kunnen plaatsen en het probleem eens en voor altijd had kunnen oplossen. Nu komen ze bij italie binnen. En is het dus 6 miljard weggegooid geld. Ons geld.Ik wist het al bij voorbaat. Italie zal nu het nieuwe griekenland worden. Italie kan er werkelijk geen flikker aan doen. Die mogen die EU steelclub bedanken dat zij de volgende in rij zijn die europees niveleren. Ieder land even ARM!!! Heil EU!!!

tweetybird | 14-04-16 | 11:32

Alleen mensen die iets willen ontduiken durven niet een tijdstempel op een afspraak te zetten. Oppositie heft de kans laten liggen om een uiterste datum van Rutte los te krijgen.

Sadomassochristus | 14-04-16 | 11:32

haha 'en Dinges'

sophia noa | 14-04-16 | 11:31

Zo spoedig mogelijk inderdaad, jammer dat het 3 woorden zijn. Anders nu al woord van het jaar. Rutte! NEE = NEE. en ZSM = ZSM.

Snap je!? | 14-04-16 | 11:31

@necrosis | 14-04-16 | 11:29
En IK heb de moeite genomen om te stemmen!

necrosis | 14-04-16 | 11:30

@Botte Hork | 14-04-16 | 11:29
Ik ben te boos, maar misschien dat iemand anders een gedigt kan doen?

Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:30

#LyinMarkRutte

RonnieKray | 14-04-16 | 11:30

@Duifmans | 14-04-16 | 11:23
De mensen die thuisbleven, hebben hun kans verspeeld!
Niet stemmen = niet zeiken!

necrosis | 14-04-16 | 11:29

@Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:22
Volgens mij is het weer eens tijd voor de gedigt!

Botte Hork | 14-04-16 | 11:29

Rutte's strategie is eigenlijk wel slim, als je weet hoe de hazen lopen.

monteur | 14-04-16 | 11:28

Wat betekent 'zo spoedig mogelijk'?
[] Zo spoedig mogelijk
[] Wanneer het Rutte uitkomt

Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:28

@deluiegriek | 14-04-16 | 11:01
Mejuffrouw van Rossum.

nietvaneergister | 14-04-16 | 11:26

Volgens mij zou een GeenPeil partij niet ver van de standpunten van VNL afstaan. Kunnen we die partij niet naar onze hand zetten?

Pierke Smulders | 14-04-16 | 11:26

Gisteren het gehele debat gevolgd en ik kan maar een conclusie trekken. Dat ondanks het goede verweer van de oppositie en de ingediende motie van Bommel, niemand van de 150 afgevaardigden zich beperkt heeft tot de simpele vaststelling dat er voor Rutte maar twee mogelijkheden zijn volgens de wet: Het "Nee" naast zich neerleggen of een intrekkingswet indienen. Niemand die er hard inging en vertelde dat het voorstel van Rutte, de VVD en de PvdA om eers te gaan kijken wat dat "nee" eigenlijk betekende ONWETTIG is. Daar ligt een schone taak voor ons allen. Rutte vervolgen voor onwettig gedrag.

kunnenzedanniks | 14-04-16 | 11:26

@R.B.Scott | 14-04-16 | 11:20
En vergeet de #NEXIT niet. VNL gaat keihard voor de #NEXIT. (Lijkt me ook wel een topic waarde, VNL en de #NEXIT?).

Mark_D_NL | 14-04-16 | 11:25

Misschien snap ik er niks van of loop ik heel hard achter de muziek aan, maar is het niet heel simpelweg zo dat er met een Nederlands intrekken van de ratificatie in Brussel gewoon niks gedaan gaat worden. Keihard genegeerd worden. En dat ze daar in Brussel op zich geen enkele moeite mee hebben, maar dat ze dat gewoon uit willen stellen tot na het Britse referendum, omdat, als ze het voor het referendum doen, de democratiehaat van Brussel bevestigd wordt en dat de kans op een Brexit vergroot? En dat dat dus de reden is dat er tijd gekocht moet worden? Maar misschien is dat al eerder beschreven, ik heb niet alles gelezen.

RexMundi | 14-04-16 | 11:25

John Doorzon | 14-04-16 | 11:18
Slecht 12% van de Nederlandse koesgerechtigden stemde voor.

Duifmans | 14-04-16 | 11:23

Als de wet niet wordt ingetrokken volgt een Mars naar het Malieveld en we komen met 100-duizenden. Maak je borst maar nat Rutte.

Koonkluk Huis | 14-04-16 | 11:23

Dan weet ik wel wat die rechter gaat oordelen, want tegenwoordig is echt alles mogelijk in NL, ook het beinvloeden van de rechterlijke macht. Voor enige vergelijking hierin zeg ik alleen maar Pedodemmink.....
nope | 14-04-16 | 11:15
Het gaat inderdaad hard nu. Het is binnenroeien wat je kan want de wal gaat schip binnenkort keren. Dat voelen die ratten.

hurenisvoorpaupers | 14-04-16 | 11:23

Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
[] Voor
[] Tegen voor zover dat mag van Rutte
twitter.com/shinshuii/status/72052835...

Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:22

Iets geeft mij het gevoel dat Thierry wist dat hij in beeld was....

Teen | 14-04-16 | 11:22

15 maart 2017,kom d'r maar in.
R.B.Scott | 14-04-16 | 11:20

VNL voor mij dus.

IkWilOokWatZeggen | 14-04-16 | 11:21

Foto uiterst rechts, wat doet die gast van de big bang theory daar???

peter5928 | 14-04-16 | 11:21

@John Doorzon | 14-04-16 | 11:18
Hahaha. LOL, de volgende frame die de Nederlanders gaan horen de komenden weken/maanden. Ga jij je maer voorbereiden op de #NEXIT, zure vent!

Mark_D_NL | 14-04-16 | 11:20

15 maart 2017,kom d'r maar in.

R.B.Scott | 14-04-16 | 11:20

@DreHa Weet jij wel wat de wet zegt over het raadgevend referendum? Welnu, er zijn 2 mogelijkheden. Of de regering legt het advies naast zich neer en gaat verder met ratificeren van het verdrag. Of, en dat is nu het geval omdat Rutte de die optie afgewezen heeft, moet een intrekkingswet ingediend worden. En dit zo spoedig mogelijk. Er is geen andere optie volgens de wet. Wat Rutte nu wil, en een zwakke 2e kamer prikte daar onvoldoende doorheen, is om onderhandelingen te starten om het verdrag aangepast te krijgen. Rutte zegt wanneer dat niet lukt gaat hij de intrekkingswet indienen. Rutte zei niet wat er gebeurt wanneer de onderhandelingen wel het gewenste resultaat opleveren. De kamer vroeg daar ook niet naar. Gemiste kans omdat ook dan alsnog de intrekkingswet ingediend moet worden. Dat is de wet, en ook Rutte dient zich daar aan te houden.

Mariolo | 14-04-16 | 11:19

Zonder last of ruggespraak, weet je wel, geachte PvdA kamerleden? Dus doe je plicht!

Koonkluk Huis | 14-04-16 | 11:19

Gelukkig is Markje geen kort geding rechter, dan zou het halve land vol met verdronken kalveren in putten ligge... oh, wacht.

Piet Karbiet | 14-04-16 | 11:18

Slechts 18 procent van de nederlandse kiesgerechtigden stemde tegen. Thierry heeft ons Bedot en geniet nog steeds lekker van de subsidie centjes. Thierry Bedot lijkt gewoon een soort van Ferdy Roet maar dan met een vleugje politiek. "HET volk heeft gekozen" is eigenlijk lariekoek en stemmingmakerij.

John Doorzon | 14-04-16 | 11:18

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat als een meerderheid in de kamer besluit de wet naast zich neer te leggen - omdat dat hen wat beter uitkomt - dat er dan nog over gestemd kan gaan worden dat maar te doen.

De angel is er niet uit.

SapperDeFlap2166 | 14-04-16 | 11:18

@ad melkert | 14-04-16 | 11:15
Ik 'lach' wel met de kennis van nu natuurlijk. In 2012 leek Jeanine nog een lekker wijf met ballen.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-04-16 | 11:17

Hahaha, Jan Dijkgraaf stemde (in 2012) op Jeanine Hennis. Wanne zot!
Prof. D.A.H. Vintik | 14-04-16 | 11:08.
.

inderdaad, daarmee zet je jezelf wel heel erg schaakmat

ad melkert | 14-04-16 | 11:15

@Allemamachie | 14-04-16 | 11:02
Dan weet ik wel wat die rechter gaat oordelen, want tegenwoordig is echt alles mogelijk in NL, ook het beinvloeden van de rechterlijke macht. Voor enige vergelijking hierin zeg ik alleen maar Pedodemmink.....

nope | 14-04-16 | 11:15

Hoewel dit ook in mijn systeem inderdaad in lijn der verwachtingen lag blijft het enorm knagen aan mijn (ooit groot) rechtvaardigheidsgevoel. Daar is nog maar verdomd weinig van over.

De staat van Nederland en de Nederlandse politiek is bijzonder deprimerend.

QuantumHolo | 14-04-16 | 11:14

Ik wil niet onderhandelen met Brussel, ik wil dat dit verdrag van tafel gaat.
Hopelijk worden we gered door een paar PvdA dissidenten, Jacques Monasch?

Duifmans | 14-04-16 | 11:14

@basbadjas | 14-04-16 | 11:08
Ik ga alvast verhuisdozen naar het Torentje sturen.

necrosis | 14-04-16 | 11:13

Bart Nijman zou dan het Brein op de Achtergrond worden, als de GeenPartij ooit van de grond zou komen. Al zie ik hem erg graag praten, de man is net als ik een schrijver.

Ghe. Een politieke 'bartij'.

Driewerf Hoezee | 14-04-16 | 11:12

Ik weet het niet meer, er komen allemaal rare woorden langs in mijn hoofd. Zoals oplichters / zakkenvullers / landverraders / N.S. en nog wat / baantjesjagers enz enz Waar heb ik dat aan te danken .Ik stemde alleen maar tegen .

gerrie de perrie | 14-04-16 | 11:12

Is er al aangifte gedaan bij de Hoge Raad tegen de liegende wetsovertreder?

Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 11:10

niet alleen het kabinet was slap, de hele kamer zat te slapen. de interpretatie van rutte en co was uiterst curieus. men wenst een gesprek aan te gaan met de partijen die zich hebben gewend tot het nee kamp om uit te vinden waar de nee precies zit en kijken of die punten aangepast kunnen worden. dat is op zich vreemd want dan had het in zij. betoog thuisgehoord om ook te gaan praten met het ja kamp om uit te vinden of het een volkomen ja of een overwegend ja is geweest. daar had hij best o aangesproken mogen worden.

netniet | 14-04-16 | 11:10

Als je ergens de schijt van krijgt is van het expats die iedere dag op Nederlandse zitten te posten dat ze het geweldig hebben maar vergeten te vermelden dat de familie ieder half jaar opzoeken, dat ze dan in Nederland naar de tandarts gaan en zouden ze ziekjes worden onmiddellijk hier bij de dokter zitten. Blijf daar tot je neer valt!

DreHa | 14-04-16 | 11:10

Procedeer ze individueel kapot en doe strafaangifte. Waar moet ik storten?

hurenisvoorpaupers | 14-04-16 | 11:09

Houdt moed! En als je in Dubai gaat lopen te wonen moet je ook niet zeiken. Is nu eenmaal Heel Ver en ik heb een beetje een kijkje op mensen die het schip al verlaten als het slechts gaten slaat. Of racismineer ik nu?

Tot slot: Dinges +1, heeft ze leker geslapen?

Driewerf Hoezee | 14-04-16 | 11:08

Dat het GeenPeil initiatief nu het kabinet kan laten vallen.
Wow, dan heb je echt wat bereikt!
Ik ga alvast duimen...

basbadjas | 14-04-16 | 11:08

Hahaha, Jan Dijkgraaf stemde (in 2012) op Jeanine Hennis. Wanne zot!

Prof. D.A.H. Vintik | 14-04-16 | 11:08

Insert plaatje: Aw jeez not this shit again...

Vuurzee | 14-04-16 | 11:08

Maar wordt die politieke beweging nu gestart??

Pete Stone | 14-04-16 | 11:07

@Allemamachie | 14-04-16 | 11:02 u is geen belanghebbende?

We, het nee kamp, hebben een slag verloren maar niet de oorlog. Net als met radicalen, zullen steeds meer mensen Och aansluiten bij het legioen voor directe democratie.

MarcS | 14-04-16 | 11:07

Gezeur over stembiljetten die door een buitenlands postbedrijf te lang opgehouden zijn. Waarom zou men in Dubai tegen zijn. Denkt men dat wij met Dubai geen verdragen hebben?
Voor de rest is het een zeurstukje voor mensen die het woord raadgevend bij hun zomerdingetje niet willen begrijpen.

DreHa | 14-04-16 | 11:07

Weet iemand al wanneer de 1ste kamer in actie kan komen?
Bij mijn weten pas als er een wet ligt, en daar wringt hem nu de schoen...

Nuchternederland | 14-04-16 | 11:06

Ik denk dat ik ook maar eens op de publieke tribune ga zitten. HOI DINGES!

Teen | 14-04-16 | 11:06

@deluiegriek

Een lieverd

luccmeister | 14-04-16 | 11:06

In de motie staat 'zo spoedig mogelijk'.

Mark my words!

Straks gaat Rutte zeggen dat nergens in de wet een termijn aan het begrip 'zo spoedig mogelijk' is gesteld.

Zijn oplossing: we stellen een onderzoek in naar wat die termijn moet zijn. (of zoiets)

Resultaat: beslissing volgt pas na de zomer.

gaffelbaard | 14-04-16 | 11:05

Ennn Er is ook nog de burgelijke rechter waar jullie als belanghebbenden het naleven van de Wet kunnen afdwingen. Vergeet dat niet!! Zo spoedig mogelijk: Laat de rechter daar maar op beslissen. Bij een afwijzing van de SP-motie dinsdag, direct een kort geding opstarten!!

Allemamachie | 14-04-16 | 11:02

Wie is de donkerharige mevrouw op de foto?
.
Rubberen rutte doet het weer, het volk naaien en ik heb er niet eens van genoten.

deluiegriek | 14-04-16 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken