Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD gaat verkiezingen winnen dankzij Geenpeil

bassiehof100xxx.jpgMinister-president Mark Rutte oogstte vrijdag veel kritiek over zijn interpretatie van de uitslag van het Geenpeil-referendum inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Tijdens zijn wekelijkse persconferentie zei hij de komende tijd met ‘meel in de mond’ te zullen spreken, zich terug te trekken in Brusselse achterkamertjes (Dat zei hij letterlijk!) en te zoeken naar ‘draagvlak’ bij de Europese lidstaten voor de reactie van de Nederlandse regering op de uitslag. Wat dat regeringsstandpunt dan eventueel zou kunnen zijn liet hij in het midden. En het zou sowieso naar eigen zeggen maanden duren voordat de Eerste Minister en zijn kabinet een oordeel zullen vellen. In Palazzo Bassiehof klonk een luid SCHANDE!!1!1! De uitslag spreekt namelijk voor zich: het Nederlandse Volk was zeer duidelijk met haar Tegen, nietwaar? Het enige wat Rutte in Brussel hoeft te zeggen is; we ratificeren niet. Het handelsverdrag blijft dan staan, de craziness van onder meer militaire samenwerking met Oekraïne is dan van tafel. Voorts is het dan een kwestie van poot stijf houden. Maar toen viel het kwartje: Rutte gaat de verkiezingen winnen dankzijt Geenpeil. De premier is namelijk gewiekst genoeg het Britse referendum deze zomer over de Brexit af te wachten. Wanneer die uitslag ten nadele van de eurofielen valt, geeft dat Rutte voldoende munitie om zich definitief te scharen achter de Tegen-stem. Want als uit de Britse volksraadpleging blijkt dat het Verenigd Koninkrijk klaar is met Brussel wie is dan die nette Haagse goedlachse heer uit het Bezuidenhout om nog een associatieverdrag met Oekraïne te verdedigen? Rutte en de VVD zijn dan spekkoper, het referendum voor de liberalen een blessing in disguise. Helemaal omdat coalitiepartner PvdA al voor het referendum liet weten dat de uitslag ongeacht het resultaat gevolgd moest worden. In dat opzicht heeft de VVD dus niets van de sociaal-democraten te duchten. Het is kortom de perfect timeline voor Rutte: uitslag Brits referendum afwachten, 30 juni Europees voorzitter af, vervolgens kont tegen de Europese krib gooien, met Prinsjesdag cadeautjes weggeven in de laatste Miljoenennota van dit kabinet, daarna kerstreces en dan is het al heel snel maart: Tweede Kamerverkiezingen. En wie is dan de getapte jongen die het Nederlandse neen formaliseerde? Juist, Mark Rutte. De VVD gaat de verkiezingen winnen dankzij Geenpeil. Well played, Sir. Well played.

Reaguursels

Inloggen

Misschien zoekt hij in brussel naar draagvlak op militair gebied zodra hij afgezet word door het volk?
Wat een lul praat.
Hij moet gewoon doen waarvoor hij daar zit, opkomen voor het Nederlands volk en belang. En niet voor die van de grote corporaties en de natte droom van het EU reich.

ca12nag3 | 11-04-16 | 02:49

MrEA | 10-04-16 | 19:41
Nichtsneues | 10-04-16 | 23:23

Ik ga deze keer voor VNL. Oud politieman Bontes maakt tenminste een punt van MH17 en Van Klaveren heeft de zaken ook wel helder volgens mij.

Doper | 11-04-16 | 01:29

Schippers wordt de opvolger en dan gaan meer vrouwen stemmen op haar. En ze gaat het natuurlijk heel anders doen dan Rutte, komt allemaal goed. De komende 10 jaar zie ik mezelf geen VVD meer stemmen. De partij die een kleinere overheid wil krijgt mijn stem, maar zo'n partij zit niet in de Tweede Kamer.

Nichtsneues | 10-04-16 | 23:23

No fucking way. Ik was altijd braaf VVD stemmer, maar mijn stem krijgen ze niet meer.

DaZe | 10-04-16 | 23:14

Erg snel van begrip zijn jullie niet hè... Het feit dat Rutte (lees: de VVD) geen overtuigende "ja"-campagne voerde maar enkel het kabinetsstandpunt herhaalde (dat was het in feite) maakte al wel duidelijk dat de VVD zich, ongeacht de uitkomst, in een positie aan het manouvreren was waarin ze zich zonder gezichtsverlies zowel achter een ja als achter een nee kon scharen.

Geile Markeerstift | 10-04-16 | 23:12

Diabhal | 10-04-16 | 14:50
Droom maar lekker verder, met het Referendum van afgelopen 6 April dachten ze dat ook.
Havenwerker | 10-04-16 | 15:05

Nee, daar dachten 'ze' dat niet. Bij referenda blijven altijd de mensen thuis die het geen zier kan schelen. De gefrustreerde tegenstemmers komen altijd massaal opdagen, waardoor referenda altijd een zwaar vertekend beeld schetsen.

Diabhal | 10-04-16 | 22:23

Het zal wel door het zonnige weer komen.

Aldus Du Flaperon | 10-04-16 | 21:06

Verdomme geen CDA, D66, PVDA en VVD meer. Doe mijn maar DierenPoes, Pvv en SP met Marijnissen als MP en Thieme als vieze.

MrEA | 10-04-16 | 19:41

Ik denk dat veel mensen uiteindelijk toch schroom houden om op Greet te stemmen. Dus dan blijft VVD t grootst.

LJBrinkhorst | 10-04-16 | 18:53

Super Grover | 10-04-16 | 12:29
"Er is nog nooit zo een grote draaikont partij geweest als het VVD."

Logisch, het is gewetenloze partij. Het moet allemaal vanzelf gaan en zo. Vooral niets vinden ergens van.
Gaat niet.
Het enige dat vanzelf gaat is corruptie en perverse prikkels en de rommel voor Henk en Ingrid.
Op het moment dat ze iets moeten gaan vinden bij de VVD raken ze in de stress. Pas als ze er met hun neus opstaan mompelen zachtjes ze iets van 'dit kan eigenlijk niet'. Toen Erica Terpstra op bezoek was bij een ziekenhuis bijvoorbeeld.

kloopindeslootjijook | 10-04-16 | 18:42

@W_F | 10-04-16 | 12:55
Merci voor de link. Was net op tijd voor de gele driehoek bij de command reject. Altijd benieuwd wat voor "reconfigure" ze in zo'n geval uitvoeren om verder te kunnen. Vermoedelijk de standaard CTFA procedure (Cut The Fucking Alarm). Even goed nog altijd even mooi, spannend en zeker de moeite waard om te kijken. In ieder geval interessanter dan de 1000 oiro van Rutte waar we naar kunnen fluiten.

Nivelleermarionet | 10-04-16 | 18:17

Benoordenhout woont hij, niet bezuidenhout. Maak mijn wijk niet ten schande!

Steijn070 | 10-04-16 | 18:10

@trekhaas
Ik in ieder geval niet.
Nooit meer VVD. Wat een puinhoop hebben ze er van gemaakt.

FCDenBosch | 10-04-16 | 17:56

Lewis | 10-04-16 | 12:24
En het mooie is nog dat we kunnen zien of we de goede beslissing hebben gemaakt. De rest van de eu gaat namelijk gewoon door met het verdrag.

très cool | 10-04-16 | 12:33
Het lijkt me dat dit gewoon een fantasie dingetje is, kerel (m/v/o). Althans zo las is het wel. Als geinige satire. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat de werkelijkheid gekker blijkt dan de fantasie.

Doper | 10-04-16 | 17:37

Als Mark niet naar de EU gaat en weer de lijsttrekker wordt zou het zomaar kunnen. Het geheugen van de kiezer is over het algemeen kort (helaas).

OT: Hoorde afgelopen week (op radio 1) dat de Grieken nog steeds geen hervormingen hebben doorgevoerd (alleen belastingen verhoogd). Het geld wat NL heeft overgemaakt is ondertussen alweer verdampt en het IMF heeft niet zoveel trek meer om geld te lenen. Grexit?

Turk182 | 10-04-16 | 17:23

Lightyears, ik ga een heel eind met u mee in uw betoog maar betrwffende punt 1, dat gebeurt al vanuit de budgetten voor EU buurlanden, daar verandert dus niets. Punt 2, dar was voor de Maidan revolutie exact het plan maar dat mocht niet van Rusland met alle gevolgen die we kennen (daarom verdient Ukraine steun van westerse landen die er een andere moraal dan Rusland op nahouden. 3. Gaat over samenwerking niet over operationele activiteiten binnen Ukraine waar veel mensen bang voor zijn. Waarom zou je bang zijn voor Rusland? Die zien juist om deze redenen legitimiteit in wat ze doen. Rusland speelt een 'winner takes all' spel en die stop je alleen maar door duidelijk je grenzen af te bakenen.

devil13 | 10-04-16 | 17:18

@devil 13 "Ik zeg gewoon ratificeren vanwege het sterke vermoeden dat de nee stemmers over het algemeen nee hebben gestemd op basis van incorrecte assumties aangaande het verdrag." Moet Rutte vooral doen. Is politieke zelfmoord. Dan worden hij en de VVD bij de volgende tweede kamer verkiezingen afgemaakt. Wordt de PVV de grootste. En kan Rutte na een dramatisch verlies bij de verkiezingen zijn vertrek uit de politiek aankondigen op soortgelijke wijze als Balkenende in 2010.
En dat Nee stemmers nog eens hun mening wilden geven over de EU (en breder kijken dan sec dit associatieverdrag) is niet meer dan logisch. Gezien de manier waarop miljoenen Nederlanders belazerd werden met de Europese grondwet. Dat was een verdrag dat echt belangrijk was voor Nederlanders zelf. En veel van de zaken waar zij tegenstemden zijn inmiddels wel gewoon doorgevoerd. Terwijl met een erg hoge opkomst veel mensen tegenstemden.
Voor de rest zijn er genoeg redenen om tegen dit associatieverdrag te zijn (1. miljarden Europees geld naar een corrupt land sturen waar het waarschijnlijk niet op de goede plaats terecht komt 2. Oekraine kan beter een neutraal land blijven ipv een geopolitiek associatieverdrag met EU of Rusland sluiten. Waardoor het land tevens nog verder verdeeld wordt. 3, En de militaire samenwerking op het gebied van inlichtingen met de Oekraine (in een conflict tegen kernmacht Rusland) is ook gevaarlijk.

lightyears | 10-04-16 | 17:02

'Well played, Sir. Well played.'

Nee. Helemaal niet goed gespeeld.
Wat denk je nou? Dat deze generatie, en die daarna, nog net zulke makke schapen zijn als wat wo2 heeft overleefd? Of de baby boomers daarna? Tijden zijn niet meer wat ze vroeger waren. Mensen vergeten niet zo snel. Nou ja, minder in elk geval. Met een beetje dank aan internet enzo natuurlijk. Over 10-11 maandjes van hier weten wij allen nog steeds dat
- Rutte het referendum nooit wilde,
- Regering Rutte opzettelijk het referendum probeerde te saboteren (door minder stembureau's, mobiele stembureau's en in zeker één gemeente zelfs helemaal geen stembureau),
- Regering Rutte met modder liep te smijten naar de voorstemmers en dat op een manier waar ze bij de Amerikaanse verkiezingsstrijd nog van kunnen leren,
- Regering Rutte zelfs leugens liep te verkondigen en meeging in complottheorietjes (bijvoorbeeld die van dat dit de 'schuld' is van Poetin en meer van dat soort onzin),
- Regering Rutte niet met spoed een beslissing nam na bekend worden van de definitieve uitslag, terwijl in artikel 11 van de referendumwet toch echt heel duidelijk staat dat dat wel moet,
- Rutte heeft laten zien dat door hem wij niet meer kunnen spreken van Nederland als een democratie.

En er zullen een slordige ruim 2 miljoen mensen zijn die het komende jaar iedereen daaraan zal herinneren.

Dus, wat nou ... well played?
It ain't over yet.

gaffelbaard | 10-04-16 | 16:55

Ik vind dit een bijzonder vergezochte 'analyse'. De PVV wint gewoon.

Lauwe Koffie | 10-04-16 | 16:50

Als er geen Brexit komt, dan denk ik dat Rutte in Europa weinig voor elkaar krijgt. Zelfs een zinnetje erin dat Oekraine nooit lid wordt van de EU, zal hij er wellicht niet doorheen krijgen. Een Brexit zou daarentegen de druk wel verhogen op andere landen om Nederland binnenboord te houden. Dan denk ik dat Rutte wel wat meer ruimte krijgt. Maar dan nog zal het effect beperkt zijn. Zal wel net zo gaan als met de Europese grondwet.
Maar goed de burger heeft in ieder geval zijn mening kunnen geven over de continue expansiedrang van de EU (hetzij door de eindeloze expansie door extra lidstaten hetzij door eindeloze expansie door associatieverdragen).
Ik mag voor de rest hopen dat de VVD de verkiezingen niet wint. Maar goed als het ze wel lukt, krijgen ze daarna toch geen regering gevormd naar hun wens. Dan moeten ze met 5 partijen waaronder de GroenLinks in een regering gaan zitten. Wordt voor de VVD een en al frustratie. En dat is dan weer wel winst.

lightyears | 10-04-16 | 16:43

Tha Man, je weet dat het een raadgevend referendum is dus mag de regering zelf bepalen of ze ratificeren of niet. Denk je echt dat het gros op basis van diepgaande kennis en analyse nee heeft gestemd? Je taalgebruik laat overigens te wensen over, komt wellicht bij de uitgang van je onderbuik vandaan en niet van je grijze massa.

devil13 | 10-04-16 | 16:42

Ik zeg gewoon ratificeren vanwege het sterke vermoeden dat de nee stemmers over het algemeen nee hebben gestemd op basis van incorrecte assumties aangaande het verdrag
devil13 | 10-04-16 | 16:19
Ben je nu gewoon aan het trollen of ben je echt een mongool?

Tha Man | 10-04-16 | 16:30

Rutte moet gewoon een knoop doorhakken, het verdrag ratificeren of niet en een aanpassing voorstellen. Ik zeg gewoon ratificeren vanwege het sterke vermoeden dat de nee stemmers over het algemeen nee hebben gestemd op basis van incorrecte assumties aangaande het verdrag. Daarna mag geenpeil wat mij betreft weer een referendum organiseren waarbij de vraag is "bent u voor of tegen de EU", krijg je waarschijnlijk een identieke uitslag als dat van het referendum van vorige week.

devil13 | 10-04-16 | 16:19

Beste mensen.Vergeet Griekenland niet.De Grieken moeten in juni weer een deel van hun schulden aflossen.Het is nu al duidelijk dat ze dat niet kunnen.Er hangt dus ook weer een Grexit in de lucht!Hoe zullen de britten hierop reageren?Dus misschien een Brexit,en daarna alsnog een Grexit?Spannend en onvoorspelbaar wordt het zeker!

klaasm | 10-04-16 | 15:59

Welnee, Rutten zijn sterretje bestaat uit 12 kleine sterretjes, omdat ie zich maar al te graag door de EU laat nemen. Stiekem zou ie ook liever de tegen-stem promoten, maar dat kun je als premier van een EU land niet roepen.
Hij houd zich gedeisd, bijna iedereen uit de 2e kamer spreekt zich uit over het referendum, behalve Rotte.

fredjuhh | 10-04-16 | 15:42

Nachtmerrie en Liefmann vergeten?

Neut | 10-04-16 | 15:39

Lijkt me een strak plan voor Mark. Hij moet het zonder mij doen, maar ach... dat doet de VVD al jaren. Ik wens ze veel succes.

Ik vind het niet helemaal fair om hem nu (al) hierover te bashen. Hij lijkt te doen wat hij binnen de minime marges van de EU en het systeem kan doen. Dat siert hem. Dat die marges zo miniem zijn en het democratisch gehalte in Europa zo godstergend laag is, is niet helemaal op zijn conto te schrijven en juist iets wat dit referendum moet aantonen. Hoe slechter Rutte het nu gaat doen, hoe beter het is voor ons. Dat snapt hij ook wel dus ik denk dat hij echt z'n best gaat doen om er een compromis uit te trekken wat niemand wil en wat niks uithaalt... de schade is gemaakt: dat verdrag komt er hoe dan ook wel en de burger ziet weer eens open en bloot hoe het er aan toe gaat en hoe weinig hij/zij nog betekent.

bigL | 10-04-16 | 15:36

VVDers zijn omhooggevallen plebejers. Lopen achter alles aan wat winst oplevert, zijn onbetrouwbaar en liegen tot op nanoniveau!
Daarom ben je VVDer en kan je het niet worden.
Zoals Eskimo’s vis eten en Monsanto gifvoedsel maakt.

Musset | 10-04-16 | 15:35

marcoplarco | 10-04-16 | 14:58
Koran-verbod. Dat gaat dus niet lukken. Echt, wat zou Wilders nou klaarspelen? Erger nog, als zijn kabinet vroeg of laat is weggedrukt geniet 'de moslim' een zelfde slachtofferschap als de jood na de WOII. Want ach, wat zijn ze slecht behandeld door Wilders. Dan is de toegeeflijkheid dubbel zo groot, de islamisering dubbel zo hard en het dubbel moeilijk voor Wilders om nog serieus genomen te worden.

Bram van Ojik | 10-04-16 | 15:32

Leuke theorie maar ik heb mezelf gezworen nooit meer VVD te stemmen. Ook deze theorie zal mijn mening niet veranderen.

Jippie | 10-04-16 | 15:32

Mooie analyse, hij heeft inderdaad herhaaldelijk gezegd dat het wel een hele tijd kan duren voor hij met een reactie komt.

Simon_GS | 10-04-16 | 14:59

@Bram van Ojik | 10-04-16 | 14:10
Wat zeker gaat helpen is het verbieden van alle religieuze verwijzingen op producten in de Nederlandse schappen. Dus geen 'Kosjer' maar ook zeker geen 'halal'. Verder religie uit de publieke ruimte verwijderen, en de koran als haatzaaiend en staatsondermijnend geschrift verbieden. Gewoon net zoveel islamkenmerken uit Nederland verwijderen dat moslims zelf hun conclusies trekken. Oh, en eenieder met een tweede paspoort naast het Nederlandse de keuze laten maken. Óf het Nederlandse, óf het buitenlandse, maar niet allebei. Kies je voor het Nederlandse dan ook alle communicatie in het Nederlands. Je leert het maar. Kies je voor het buitenlandse paspoort, even goed, maar dan geen enkele aanspraak meer op Nederlandse sociale voorzieningen. Klop maar bij je vaderland aan, wij zijn je niets verschuldigd.

marcoplarco | 10-04-16 | 14:58

De huidige VVD heeft 3 jaar lang aangetoond zich niet aan haar woord te houden. Een paar laffe cadeautjes met Prinsjesdag gaan daar niets aan veranderen.
Ikhebeenvraag | 10-04-16 | 14:27
Pas 3 jaar? Ik kan me nog een grinnikende Zalm herinneren die de Euro door onze strotten duwden en ook gezellig het volk belazerden met het verdrag van Lissabon. De gehele gevestigde politiek zijn beroepsleugenlaars met een verborgen agenda.

XaleX_2 | 10-04-16 | 14:51

Aan het handjevol mensen die hierboven zonder te blozen beweren dat de PVV de grootste wordt: hebben jullie al langer last van geheugenproblemen? Dit gebeurt voor elke verkiezingen. PVV de grootste in de peilingen maar zodra het serieus wordt komen de PVV'erts weer eens niet opdagen en heeft Geertje weer 15 zetels. Dit gaat over een jaar exact weer gebeuren. Wat zei Einstein ook alweer? "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Diabhal | 10-04-16 | 14:50

Dat zal wel los lopen. De mensen zijn niet zo gek om zo'n uitwoonpartij te stemmen wanneer ze zelf net slachtoffer zijn geworden van de weglach premier of zijn ministers.
Daar de TElegraaf zwaar verlies maakt en de websites het ook niet zo doen kunnen we er wel van uit gaan dat de er straks wel wat toontjes lager wordt gezongen en de boel flink op de schop gaat.

DreHa | 10-04-16 | 14:45

Spijker, Kop, raak!
@ DearMud | 10-04-16 | 12:16

LangeTijdGeleden | 10-04-16 | 14:44

@ Glasgow Argus | 10-04-16 | 14:30
Helaas geheel met u eens.
Conclusie: Nederland is dus verloren

telelezer | 10-04-16 | 14:35

""Niemand, maar volgens mij dan ook niemand met enig gezond verstand stemt op deze lachende paling...
Of dacht u van wel? Als dat zo is, heeft geen hoge pet op van de Nederlander.""
@ Ommezwaai | 10-04-16 | 14:12
.
Ergo: ik heb dus geen hoge pet op van 16% (=24/150) van "de Nederlander:
https://www.noties.nl/v/get.php?a=peil.nl&s=weekpoll&f=2016-04-10b.pdf

telelezer | 10-04-16 | 14:31

lijkt en sterk Bas
laten we eerste maar eens kijken wat er bij dat debat van woensdag gaat gebeuren

janneman1977 | 10-04-16 | 14:30

telelezer | 10-04-16 | 14:16
Of Wilders met veertig zetels de grootste wordt, is irrelevant. Er zalmdan gewoon weer een negeerakkoord worden gesloten voor het eerste kabinet Asscher. Als leider van de grootste verliezer van de verkiezingen heeft hij daar ook wel recht op.
Alleen wanneer Wilders erin slaagt om 76 zetels te halen is er iets van relevantie aan de status voor hem van grootste partij.
En ook al kan Wilders in zo' n geval regeren, het nederlandse staatsrecht zit zo in elkaar dat een omwenteling via parlementaire weg bijna onmogelijk is. De eerste kamer, bijvoorbeeld, kan jarenlang de wetgeving van een meerderheidskabinet frustreren.
Willige ambtenaren zullen er voor ministers van Wilders partij zorgen voor het ene schandaal na het andere. En de rechterlijke macht zal met demonisch plezier de overheid trakteren op het ene pijnlijke vonnis na het andere.
De eerstvolgende verkiezingen zal het volk teleurgesteld in het gebrek aan daadkracht van het kabinet, breed uitgevent door de media, toch weer voor de aloude partijen gaan stemmen.
Grote veranderingen kunnen alleen door een brede beweging van het volk worden afgedwongen. Fakkels en hooivorken. Maar niet via parlementaire weg, dat wordt alleen maar weer meer van hetzelfde. Dus meer EU, meer Brussel, meer afdragen, meer immigratie.

Glasgow Argus | 10-04-16 | 14:30

De huidige VVD heeft 3 jaar lang aangetoond zich niet aan haar woord te houden. Een paar laffe cadeautjes met Prinsjesdag gaan daar niets aan veranderen.

Ikhebeenvraag | 10-04-16 | 14:27

Bas. Als dat de achterliggende gedachte was, dan was dat tot nu toe niet doorgedrongen bij de VVD. Het is dat jij ze nu wakker maakt met die gedachte. Je geeft de VVD en Rutte te veel credit.

Basil Fawlty | 10-04-16 | 14:25

Welneeeee, dat mag hij niet van Shell.
DearMud | 10-04-16 | 12:16
Psies, de VVD zijn sokoppen van het zakenleven en de EU is de hub van de zakenboeven, waar politiek en zaken samenkomen tot een groot smerig spel over de rug van het Europese volk.

XaleX_2 | 10-04-16 | 14:24

In maart hebben we verkiezingen die nergens meer op slaan omdat immers dan; of de EU absoluut niet meer wordt geaccepteerd reeds ingestort is of de EU heeft Nederland als wijk opgenomen in zijn bestand. We hoeven dan alleen nog maar op duur betaalde wijkwerkers te stemmen. Die niets maar dan ook niets in te brengen hebben maar boven zich wel een bestuurder hebben staan die ze vooral nodig heeft als uitvoerders van rotte appels door de strot te duwen van een hongerig volk..

fikkieblijf! | 10-04-16 | 14:21

"..Blijven de Britten, dan heeft mark de handen helemaal vrij om de definitieve uitverkoop aan Brussel te regelen. De VVD zit in het europarlement in een fractie met D66 onder leiding van Guy Verhofstadt.."
@ Glasgow Argus | 10-04-16 | 13:51
en:
""..Wilders staat al maanden stabiel op 40 zetels, en als ze dit Referendum negeren dan zal hij alleen maar groeien in zetels..""
@ Havenwerker | 10-04-16 | 13:33
.
Ik mag u beiden dit angstscenario niet onthouden:
Wilders wordt in 2017 (hopelijk) de grootste. Maar de "democratische"(kuch) andere partijen zullen daarmee hun reedt afvegen uit jaloersheid.
Waar ik heel erg bang voor ben is: VVD & D66 & CDA & meelopers. Dan kunt u de pil van Drion beter innemen want dan is het echt afgelopen met Nederland.

telelezer | 10-04-16 | 14:16

En dan nog wat.. wanneer er lieden zijn die graag onze rijkdom gaan offeren ten gunste van andere landen in de EU dan stel ik voor dat we met hun kapitaal beginnen al dan niet in Panama ondergebracht.

ruud-topper | 10-04-16 | 14:14

Zeg Bassie, u hoef u toch niet te zeggen dat de VVD tegen praktisch iedere vorm van een referendum is?
Ik mag toch hopen dat dit plempsel van u sarcastisch bedoelt is?
.
Niemand, maar volgens mij dan ook niemand met enig gezond verstand stemPt op deze lachende paling...
Of dacht u van wel? Als dat zo is, heeft geen hoge pet op van de Nederlander.

Ommezwaai | 10-04-16 | 14:12

PvdA houdt voet bij stuk, kabinet klapt, VARA gaat volle bak campagne voeren waarbij de PvdA continue geprezen wordt over het initiëren en respecteren van dit 'prachtige stukje democratisch gereedschap'.
De Kwis maakt vervolgens een liedje over hoe Plasterk zich zo fantastisch heeft ingezet om dit allemaal mogelijk te maken.

Harry Turtle | 10-04-16 | 14:12

@(c)ZWITSUL | 10-04-16 | 12:45
Dat is wel mooi, daarna hadden ze het over de terug gelopen kwaliteit van het onderwijs. Sluit mooi aan, is de schuld van die politici zoals Boekenstijn zelf.

head_pend_jervin | 10-04-16 | 14:12

Vraag aan reaguurders: wat zou Wilders I uithalen?

- Grenzen dicht.
- 2 a 3 scholen.
- Moskee stop.

Daarmee stop je de islamisering niet. Die stopt pas met een theologische hervorming en niet anders. Die 6% moslims en hun hogere geboortecijfer gaan nergens heen. Dus, men verandert niets, en met een Total War on Wilders in de dagelijkse media is het PVV feestje na maximaal 4 jaar voorgoed voorbij.

Bram van Ojik | 10-04-16 | 14:10

Als je van liegen ,bedriegen en manipuleren houdt dan stem je VVD.

dogbitedog | 10-04-16 | 14:08

-weggejorist-

koeberg | 10-04-16 | 14:06

@Dutch_Holland | 10-04-16 | 13:58
VNL dus.

koeberg | 10-04-16 | 14:06

Beetje een vreemd verhaal. Lijkt erop dat je voor een demonstratie uit gaat lopen om vervolgens net te doen alsof het een optocht is.

Volgens mij heeft het Nederlandse volk tenminste nog een referendum tegoed over het meer of minder Europa, waarbij de uitslag minder was. Uit niets blijkt dat aan die uitslag van het eerste referendum gehoor is gegeven. Een Brexit kan zomaar een Nexit op de rol doen belanden, maar dat de VVD daarin voorop zal gaan lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Ik ben ervan overtuigd dat ook dit referendum op een 'nette manier' van tafel gespeeld wordt, en dan zal desnoods Wilders volgend jaar weer zijn billenmaatje Rutte 'gedogen', al dan niet met het CDA en of D66 indien nodig.

Verder veranderd er niets. Same old same old, de EU trein dendert gewoon door.

Finn | 10-04-16 | 14:03

"Ik stem pas weer VVD als ze keihard toezeggen dat.........."
@ Dutch_Holland | 10-04-16 | 13:58
Heeft u nou nog steeds niks geleerd?
De V(olkspartij) V(an) D(e pinokkio's) zal alles wat u maar wilt toezeggen om uw stem te krijgen. Daarna kunt u (en de rest van Nederland) barsten

telelezer | 10-04-16 | 14:01

> Niemand heeft nog vertrouwen in dit ongeleide projectiel.
> Claude_Vieaul | 10-04-16 | 13:21

Andersom, Rutte is een volledig geleid projectiel.

Monkey Cabbage | 10-04-16 | 14:00

Ik stem pas weer VVD als ze keihard toezeggen dat de belastingen fors omlaag gaan en zich gaan gedragen als een liberale ondernemerspartij. Dus waarschijnlijk nooit meer.

Dutch_Holland | 10-04-16 | 13:58

Kan ik ook water laten instralen door de heer Paternotte en kan hij daarna even de koffiedrab uit mijn mok duiden?

Conan de Rabarber | 10-04-16 | 13:57

De MP maar liegen, bedriegen, partij miljoenmiljard schandalen, tig lui opgestapt, min van jus 1 grote stoorzender, ze komen overal mee weg en idd NL zal gewoon weer slaafs op ze stemmen, it's all about the money.

opbokkennu | 10-04-16 | 13:56

Bas, het is precies andersom: als Rutte slim is, gaat hij nu direct uitvoer geven aan de "nee". Dan kan hij daarna de schuld geven aan de nee-stemmers voor alles wat mis loopt in EU-verband en/of met Oekraïne. "Told you so" is de makkelijkst mogelijke campagne om te voeren. En hij profileert zich ook nog eens als echte democraat, die zich naar verleiden door Brussels pluche. Dat wordt bij de volgende verkiezingen een glansrijke overwinning.
Rutte heeft echt alleen maar te verliezen bij dit gedraai. Nu hebben wij nee-stemmers het recht om "Told you so" te roepen bij alles wat mis gaat in EU-verband. En kunnen wij Rutte afserveren als een arrogante antidemocraat die op verzoek van Brussel zijn volk negeert.
.
Ik begrijp echt geen ene hout van de adviseurs van Rutte. Het is zo simpel wat de enige goede keuze is!

Wilhelmina Kuttje | 10-04-16 | 13:55

Rutte heeft helemaal niet de bal zelf gespeeld, hij was slechts lijdzaam een onzichtbare figurant.
En hij moet, althans dat lees ik op deze site, voor 13 april reageren op het referendum. Zijn collega's zullen de moties van wantrouwen alvast ingevuld hebben in alle denkbare varianten en wordt het hoogstwaarschijnlijk een Rut2Ex.

Maarrr Rutte heeft nog een geheim wapen, jawel... Geer en Goor! Ik heb ze al in het torentje gezien, komt op de 21ste op tv!

ruud-topper | 10-04-16 | 13:54

Er komt een moment dat de kiezers er genoeg van hebben om bedonderd te worden. You can fool all the people some of the time, tenslotte.
Maar wat Rutte ook gaat doen, hij zal steeds herinnerd worden aan de onderste steen waar duizend euro onder ligt. Rutte is ontmaskerd als beroepsleugenaar en zijn vaste trucje van draaien en liegen begint zijn uiterste verkoopdatum te naderen.
Wanneer de Britten kiezen voor een brexit, dan kan Rutte net doen of hij er altijd al als kampioen euroscepsis in heeft gezeten, maar zijn oedipoescomplex met multi Merkel is niemand ontgaan.
Blijven de Britten, dan heeft mark de handen helemaal vrij om de definitieve uitverkoop aan Brussel te regelen. De VVD zit in het europarlement in een fractie met D66 onder leiding van Guy Verhofstadt. Guy Verhofstadt, die ook in de raad van commissarissen zit van ambtenarenpensioenfonds APG, by the way.
2016/17 wordt een politiek jaar from hell, met niet alleen het brexitreferendum, maar ook de Duitse bundestag, de Franse presidentsverkiezingen en hier de tweede kamer.
Dit is een tijdsgewricht dat zo onvoorspelbaar begint te worden dat het spelen van spelletjes zoals Paternotte hier suggereert wel heel futiel begint te worden.

Glasgow Argus | 10-04-16 | 13:51

Op woensdag 1 juni 2005 vond in Nederland een landelijk raadplegend referendum plaats over de goedkeuring van het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa door Nederland.
Een ruime meerderheid stemde tegen.
Een vervolgreferendum werd door het Kabinet-Balkenende IV tegengehouden. Je verwacht het niet heh.
Het kamp van de voorstanders van het verdrag bestond uit zowel de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 alsmede de linkse oppositiepartijen PvdA en GroenLinks. Deze partijen hadden samen een zeer ruime meerderheid in de Tweede Kamer. Deze partijen pleitten voor een verdergaan met de Europese integratie en zo geschiedde.
Mark begint eerst met een vertragings taktiek, zet een paar komma's anders en zal dan "zijn volk" negeren.
@Pinokkio Mark my words.

Rivpim | 10-04-16 | 13:47

De Koreaanse Slet | 10-04-16 | 13:37
"Linkse partijen zoals de PVV of SP gaan winnen."

Beste DKS, jij weet ook dat de PVV te weinig zetels heeft in de Eerste Kamer om een kabinet te formeren dus zal de tweede partij(VVD) dit gaan doen. De Lente coalitie zal vorm krijgen in Rutte 3.

the Jackdawn | 10-04-16 | 13:45

De Koreaanse Slet | 10-04-16 | 13:37

U verward de grote corporaties met 'hardwerkende ondernemers'. U denkt nog steeds in de kunstmatige creaties van links versus rechts, terwijl de hedendaagse verhoudingen vooral bestaan uit globalisten versus nationalisten.
U spreekt over de VVD of we nog in jaren '80 en '90 leven.
De ondernemerspartij... Wat een grap.

Desmoulins | 10-04-16 | 13:44

Mannes | 10-04-16 | 13:28

De teneur achter het groeiende anti-EU sentiment is begonnen met de EU-grondwet die men toch erdoorheen joeg onder het misleidende 'Verdrag van Lissabon'...
Waar was Gerdi Verbeet toen met haar roep om meer naar de 'gewone man' te luisteren? Het dedain achter deze uitspraak is weer veelzeggend. Die idioten zitten daar dankzij de 'gewone man'. Men ziet zichzelf als de aristocratie binnen een democratie. Heel verrassend dat de 'gewone man' daar op een bepaald moment genoeg van krijgt.

Desmoulins | 10-04-16 | 13:41

De VVD gaat helemaal niet winnen. Er zijn tenslotte te weinig hardwerkende ondernemers in Nederland om dat voor elkaar te krijgen. Linkse partijen zoals de PVV of SP gaan winnen.

De Koreaanse Slet | 10-04-16 | 13:37

Dacht dat we de referendum wet zouden aanpakken en zwaarder zouden maken (en moeilijker) om achter TTIP aan te gaan.

Pompenkoning | 10-04-16 | 13:35

Och rutte gooit er weer 1000€ tegenaan en alle kiezers met het verstandelijke vermogen gelijk aan den goudvis heeftie weer in zijn zak zitten.

NB-Stb | 10-04-16 | 13:34

De overwinningsroes lijkt het bij GeenPeil te winnen van de nuchtere realiteit. De tendens, ook net weer bij Buitenhof, is dat de teksten in het politieke gedeelte van het verdrag enigszins aangepast worden, waarna het als nog geratificeerd wordt. Overigens respect voor Gerdi Verbeet die benadrukte dat de politiek te weinig naar de gewone man luisterde.

Mannes | 10-04-16 | 13:28

Scherp gezien Bas.Eerst door dat verrekte voorzitterschap heen en dan kunnen we weer alle kanten op.
het hele Brusselse principe is. Maak mensen financieel afhankelijk en hou het plebs bezig met brood en spelen. Dan kunnen we verder.

bolletje2 | 10-04-16 | 13:26

En wat als de Britten stemmen om in de EU te blijven? Wat gaat Rutte dan doen om de Nederlandse neestem in Brussel te verdedigen? Ergo, ik geloof weinig van bovenstaand verhaal. Maar dat er hoe dan ook geen recht zal worden gedaan aan de neestem, dat staat vast.

Mike Gaatjeniksaan | 10-04-16 | 13:26

Nu er geen militaire samenwerking komt gaan de staatsbedrijven gewoon als privépersonen aan het werk in Ukraïne, al stemt heel europa tegen het verdrag de achterdeuren gaan nooit dicht. Samenwerking is allang gegarandeerd en de poort blijft dicht. Het knlinkt heel raar maar de enige manier om binnen een jaar van de hele politiek af te komen is je helemaal aan alle regels te houden, niet één van ons mag een criminele daad of overtreding meer doen! Iedereen moet gezond worden en kappen met genotsmiddelen, we moeten onze ouders thuis verzorgen en gehandicapten ook en alles zonder subsidies. Dan maar verrekte moeilijk hebben één jaar lang maar dan valt die poort, de twee zichzelf in stand houdende ziekmakers; de zorg en justitie, moeten kapot! Dat is wel duidelijk toch? Ok, schromelijk overdreven dat iedereen zich moet bekeren tot een deugelijk iemand maar als we het alleen al met het Rose Leger doen klapt de boel om! Zou een vaag jaartje worden zeg.

tattooboer | 10-04-16 | 13:26

Met de aangifte van 2015 kunnen dan allemaal geen briefje of mailtje doen naar de Belastingdienst of het goed is dat we alvast die 1000,- aftrekken die Rutte beloofd heeft, omdat dit de laatste aangifte is onder hem als MP, en het er anders wellicht niet meer van komt?

corbiere | 10-04-16 | 13:24

Nee, Rutte gunt Farage geen licht in de ogen.
Als in de UK bekend wordt dat NL Tegen gestemd heeft, zullen de de Britten misschien wel eerder voor een exit gaan.
Dan bevestigen wij de kritiek op de EU.
Kijk maar eens naar de BBC. Daar zie je niks over de demonstratie van 50.000 mensen in London nav de belastingpraktijken van Camaron.
De media krijgt de mond gesnoerd en een zwijgen worden gecreëerd om draagvlak tegen het huidig bestuur zo klein mogelijk te houden.
En wat was dat met Frankrijk?
Enerzijds roept de overheid op tot participatie, maar anderzijds creeert de overheid een verdeeldheid aan domme luie schaapjes die niks anders doen dan blerren en schijten totdat ze hun meest rendabel moment bereikt hebben om vervolgens geslacht te worden.
Welterusten 69%. Willen jullie echt leven als slaven? Niks te zeggen hebben over jullie toekomst? Waarom hebben we nog vakbonden? Gewoon doen wat jullie gezegd wordt en zwijgen anders volgen er maatregelen. En misschien wel genoegen nemen met een basisinkomen van 200 euro en met werk voordeel genieten met gratis uitstapjes of gratis spa-vakanties voor de familie. Misschien moeten we ook terug naar een automerk en type. Want keuzes zijn alleen maar moeilijk, toch????

ET007 | 10-04-16 | 13:22

Wil iemand even een filtertipje maken. Dan draai ik hem.

vinzepinz | 10-04-16 | 13:21

En zou Rutte dat als "voor" stemmer helemaal zelf in z'n eigenste uppie bedacht hebben? Gossiemoppie daar staan wij hier toch even van te kijken. Dus in Brussel geeft hij GeenStijl en de "tegen" stemmers de schuld dat hij als "voor" stemmer af moet haken en daarna zou hij door GeenStijl aan een verkiezingsoverwinning worden geholpen door hetzelfde Oekraïne referendum? Da's een heel aantal zetten vooruitdenken. Nou, nou knap hoor van hem. Maar er is nog een jaar te gaan en hebben de MH17 nog en niet te vergeten de Panama Papers, IS, de NS en Prorail, de Nationale Politie etc.etct. en last but not least natuurlijk Ard van der Steur.

Een vrije paling | 10-04-16 | 13:21

Dat gaat niet gebeuren. Rutte is te beschadigd. Niemand heeft nog vertrouwen in dit ongeleide projectiel.

Claude_Vieaul | 10-04-16 | 13:21

VVD is van oudsher de partij van de mensen met geld. De mensen zonder geld, die zich hebben laten verleiden op de VVD of PvdA te stemmen, kiezen niet (meer) voor Mark Rutte. De ouderen met geld, die dankzij vooral de VVD in hun inkomen gepakt zijn, hoeven ook niets meer van Mark te hebben, ze kijken naar hun bankrekening en zien elke keer de grijns van de cheshire cat die er met hun geld vandoor is. Midden en klein bedrijf, zzp-ers zijn genoeg door Mark genaaid om zich niet meer te laten verleiden door deze aartsleugenaar. Kortom allemaal mensen die elke dag niet kunnen vergeten dat het VVD (en PvdA) zijn geweest die NL afbraken, hetzij door verkeerd, hetzij door geen beleid.

Blijven diegenen die nut hebben gehad van Marks beleid, de mensen met echt veel geld, bankiers, multinationals en laten die nou net belang hebben bij het plofkippenverdrag met de Oekraine.

Nee Bas, misschien dat Rutte zijn gedachte zijn als jij denkt, maar dan heeft hij buiten de waard gerekend. Ik ga er bovendien van uit dat tegen de tijd van verkiezingen GS én TPO heel goed in staat zijn de mensen weer te herinneren wie ook weer die meneer met die lange neus is.

bergsbeklimmer | 10-04-16 | 13:20

Ook en gooeie.., zat al dagen op de lijn van 'een neen=ja (een reeds bewezen mogelijkheid) voor BREXIT referenda zou te veel in de kaart van Nigel spelen.'

artemes | 10-04-16 | 13:18

Hoe kun je met meel in de mond praten als er alleen maar stront uit komt?

Abu Schweinefleisch | 10-04-16 | 13:18

Bas: "vervolgens kont tegen de Europese krib gooien"
Dat gaat die lachende ruggengraatloze dus nooit doen. Hij is al jaren bezig met zijn carrierevoortzetting in Brussel. Hoe kan je anders je eigen land zó in het pak naaien.
Het enige wat in die kop van 'm omgaat is uitstel. Wetende dat-ie vroeg of laat helemaal vast loopt. Een roemloze aftocht zal hopelijk binnen nu en TK verkiezingen 2017 zijn deel zijn.

Net bij Buitenhof die kwijlbak van een Boekesteijn weer... wij zijn allemaal domme populisten. Hoe hebben ze die lul ooit uit de vvd kunnen bonjouren, hij past er zo prima in deze überregent

dommehollander | 10-04-16 | 13:16

Klopt; De VVD draait met haar beloften soepeler dan een ingeoliede Tsjechische stripper om danspaal. Maar er komt altijd een moment dat je die goedkope hoer met haar loze beloftes zat bent. Dat moment is al lang geweest.

PureYak | 10-04-16 | 13:09

Ben ik het niet mee eens, die winst voor rutte.
Hij zal (tot hij in de electorale afgrond springt, of erin wordt gedouwd) achtervolgd worden door zijn flagrante flaters en leugens.
Ik denk dat we daar wel voor zullen zorgen.
Deze man is nog valser dan de tanden van mijn oma.

pennestront | 10-04-16 | 13:08

De gigantische steen waar Paternotte onder ligt, is vast heel comfortabel...

We moeten dus blij zijn met een dooie mus, want dankzij Rutte(?) is er van een militaire samenwerking geen sprake. Als de EU ons iets heeft geleerd na al die jaren is het wel dat men maar één doel voor ogen heeft: de 'ever closer union' goedschiks of kwaadschiks. Paternotte onderschat de antipathie jegens de EU schromelijk. Zodra er een Brexit is, zal dit kabinet de stekker eruit trekken om zo effectief mogelijk te kunnen inspelen op de nieuwe politieke realiteit binnen Europa. Het probleem is dat veel van de EU-critici nog steeds geloof hebben in de democratisering van de EU. Wat dat verder ook mag betekenen...

Desmoulins | 10-04-16 | 13:08

-weggejorist-

datzalmebenieuwen2 | 10-04-16 | 13:07

@EefjeWentelteefje | 10-04-16 | 12:37

Dat gefulmineer tegen links blijft gewoon terecht.
Vooral als de VVD zich weer eens als een full fledged extreem links monster profileert zoals onder Rutte en eerder ook al onder Dijkstal.

Pieter V | 10-04-16 | 13:05

Eenieder die denkt in '17 strategisch te stemmen voor een rechts kabinet zal VVD/D66/CDA krijgen. En gewoon weer door met meer Europa, meer vluchtelingen, meer belastingen.

Adversary | 10-04-16 | 13:03

Aardig getheoretiseerd, maar vooralsnog vermoed ik dat Rutte's enige doelstelling is om al het referendum-gedoe over het Nederlandse EU-voorzitterschap heen te tillen. De opvallendste uitspraak vond ik namelijk dat hij verwacht dat de definitieve beslissing over wat te doen met deze uitslag, wel eens maanden op zich zou kunnen laten wachten.
Maar ik vermoed dat ie bij dit streven links & rechts door de werkelijkheid wordt ingehaald.

En van die werkelijkheid maken GeenPeil en GeenStijl inmiddels in niet onbelangrijke mate deel uit; het blijft immers een ongekend en historisch feit dat een even recalcitrant als onderschat weblogje als GS in staat is een hele natie, inclusief parlement en regering, in beweging te krijgen door een volksraadpleging af te dwingen. Ik kan me niet herinneren dat ooit een medium - krant, tijdschrift of omroep - tot zoiets in staat is geweest - laat staan dat ze ooit de creativiteit hadden zoiets te bedenken.

Overigens ben ik van mening dat de islam verboden moet worden.

Peter Emile | 10-04-16 | 13:03

Helaas zijn VVD en liberaal geen synoniem (meer).

calculator | 10-04-16 | 13:01

@Methylfenidaat | 10-04-16 | 12:22
Mja dat wilde ik net zeggen. Wel kunnen ze die motie laten doorgaan om vervolgens over vervolgstappen te gaan "beraden" om er daarna van te profiteren, maar dan moeten ze nog een overlap hebben tussen motie en daadwerkelijk terugtrekken van de wet (hier of in EU)

Martinspire | 10-04-16 | 12:59

Ik vermoed dat de Duitse en Franse lobbyisten van de wapenindustrie een paar prachtbaantjes voor Mark klaar hebben liggen. Een dikbetaald commissariaat bij Dassault, wie wil dat nou niet?!?

marcoplarco | 10-04-16 | 12:57

"VVD gaat winnen?? Nog 4 jaar Rutten... nog 4 jaar Van De Steur??? Waar is mijn Drion pil..."
@ Nefret | 10-04-16 | 12:43
.
Neem die pil nu maar vast want het wordt nog veel erger:
Aangezien de "oprechte(kuch) Haagse democraten(kuch)" hun reedt zullen gaan afvegen met de in 2017 (hopelijk) grootste partij van Wilders, blijft er slechts 1 horror-film scenario over: Namelijk VVD & D66 en wat trieste meelopers.
Wat er dan met ons arm Nederland gaat gebeuren zal te beangstigend zijn om ook maar aan te durven denken

telelezer | 10-04-16 | 12:55

Professor Pimpel | 10-04-16 | 12:22
Live aankoppelen van het vrijdag gelanceerde Dragon ruimteschip aan het ruimtestation: youtu.be/HDh4uK9PvJU
(over 5 minuten weer live beeld i.v.m. overschakelen satelliet verbindingen)

W_F | 10-04-16 | 12:55

@allah snackbar | 10-04-16 | 12:50
Volgens RVD heeft Rutte absoluut geen homo, dus is het waar!

necrosis | 10-04-16 | 12:54

Helaas is voor een coalitie toch altijd minimaal één van de middenpartijen nodig. Qua standpunten zie ik dan het liefst de VVD (qua uitvoering echter niet momenteel). Rutte is wat mij betreft totaal niet houdbaar als premier. Teveel beschadigd door allerhande incidenten, en te weinig uitstraling/autoriteit/ruggengraat. Daarnaast zal het waarschijnlijk een mixje van PVV, SP (hopelijk) VNL en helaas GL worden. Dat wordt smullen met de onderhandelingen voor het regeerakkoord!

Lucioperca | 10-04-16 | 12:53

Je gaat er vanuit Bas dat ze dan winnen puur en alleen door Geenpeil. Kijken de mensen dan alleen daar naar en vergeten ze wat deze Teflon premier samen met zijn coalitie partner de afgelopen 5 jaat heeft uitgevreten? Ik ben bang van wel Bas, dat is al vele decennia het geval, mensen vergeten snel.

Lenco | 10-04-16 | 12:53

Mark (no pun intended) my words, vlak voor maart 2017 laat de VVD over een triviaal dingetje de coalitie klappen. Zij kunnen dan de verkiezingen ingaan en claimen dat zij 'het verantwoordelijke besluit hebben genomen'. Naief pvda zal de bagger op hun bordje geschoven krijgen en de verkiezingen episch verliezen. De VVD weet listig nog enigszins de schade te beperken. Vervolgen rolt Mark lekker door als nieuwe voorzitter van de Europese Raad, die wordt gekozen in mei 2017.

Uiteraard wordt de PVV de grootste in de verkiezingen, maar het zal voor Geert op geen enkele manier mogelijk zijn om een werkbare coalitie te smeden met hem als premier. De één na grootste partij zal de VVD zijn die - na een aantal maanden onsuccesvol coalitie-onderhandelen door de PVV - het stokje van ze over zal nemen en binnen de kortste tijd wél een werkende coalitie in elkaar tovert met CDA en/of PVV (in een ondergeschikte rol) of D66. Uiteraard met Halbe als nieuwe premier.

Zo rolt men, en alles bleef zoals het was.

toekan | 10-04-16 | 12:53

Alleen Rutte heeft een geloofwaardigheidsprobleem op dat moment. Het blijft dan doorzoemen. Bij de verkiezingen tegen EU, na de verkiezingen voor. Van die mantra komt hij dan niet meer af.

roze_bril | 10-04-16 | 12:51

Rutte is misschien (we weten het niet zeker) een stijve poot maar z'n poot stijf houden kan hij zeker niet.

allah snackbar | 10-04-16 | 12:50

Yep zo is maar net maar het afwachten tot na de brexit zeg ik al een tijdje,wanneer krijgen wij dan ook een referendum over het uit europa stappen (nedexit)
Als rutte dat zou doen dan wint hij gegarandeerd de verkiezingen.

bruinerat | 10-04-16 | 12:50

Dit scenario zou wel eens bewaarheid kunnen worden, maar dat de Britten "uit de Unie" gaan stemmen, waag ik te betwijfelen.
DonSwami | 10-04-16 | 12:43
Ze gaan er 100% zeker uit. Tenzij elke Brit € 1000,- wordt beloofd.

hurenisvoorpaupers | 10-04-16 | 12:49

Onzin. Ten eerste is dat veul te opvallend en partijen als PVV en SP (en trouwens ook de andere partijen) zullen dat heel duidelijk gaan maken.
Ten tweede vergeet je dat er ook zoiets is als de VVD "reactie" op de aanslagen in Brussel, Ard van der Steur contra nationale veiligheid, en de vluchtelingencrisis.

brulkikker | 10-04-16 | 12:46

en mannetje Pechtold wordt ergens burgemeester.. als dank voor zijn jarenlange steun.
De geest is uit de fles.. met een rood aangelopen harses zie ik Arend Jan Boekenstijn bij Buitenhof uitleggen dat het volk dom is.

(c)ZWITSUL | 10-04-16 | 12:45

Mooi plot en het klinkt -verdikkeme- heel plausibel...
.
Toch word ik altijd misselijk als ik die tronie van Rutte zie, moet er niet aan denken nog een keer 4 jaar die tronie. Wordt het toch emigreren.

LaatmaarLu? | 10-04-16 | 12:43

Dit scenario zou wel eens bewaarheid kunnen worden, maar dat de Britten "uit de Unie" gaan stemmen, waag ik te betwijfelen.

DonSwami | 10-04-16 | 12:43

-weggejorist-

Nefret | 10-04-16 | 12:43

""Ik begin behoorlijk referendum-moe te worden....is er niks anders meer te melden?""
@ Professor Pimpel | 10-04-16 | 12:22
.
https://www.youtube.com/watch?v=CUDf9YOgCQI

telelezer | 10-04-16 | 12:42

BRexit is momenteel een 50/50 stem.

kovariant | 10-04-16 | 12:41

Volgens linkse logica: Als de opkomst bij de volgende verkiezingen voor het Europees parlement minder dan 30% trekt blijkt er geen interesse voor Europa te zijn en stappen we eruit.!

telelezer | 10-04-16 | 12:38

Niemand is toch zo dom om wéér VVD te stemmen en die partij na de verkiezingen 180 graden te zien draaien?

@Trekhaas | 10-04-16 | 12:24

Dat gaat al 50 jaar lang zo. Check maar eens welke partij gedurende deze periode het vaakst in de regering heeft gezeten. In dat licht bezien is het gefulmineer tegen "links", wat hier zo populair is, nog een stukkie grappiger.

Rutte trekt straks doodleuk weer 1000,= € voor iedere 'werkende' uit z'n reedt en het volluk trapt er weer fluitend in.

EefjeWentelteefje | 10-04-16 | 12:37

30 juni is dichtbij en timing is alles.

3Xniks | 10-04-16 | 12:36

Opnieuw weer pijnlijk om te lezen, zoveel klinkklare onzin. Trap die Paternotte toch een van GS. Ten eerste is de vertrouwensbreuk tussen Rutte en zijn stemmers veel en veel dieper dan dit referendum. Ten tweede is het helemaal niet aan Rutte om de timing te bepalen. De TK (SP, PVV) gaan een wet indienen die hem al veel eerder zal dwingen om zijn kaarten op tafel te leggen (en ook de Pvda, die na hun aanvankelijke ruiterlijke omarming van de uitspraak inmiddels opvallend stil is geworden).

très cool | 10-04-16 | 12:33

Onzin, Nederland is voor die tijd alláng buitenspel gezet door de Europese Commissie. Rutte kan nu alleen maar verliezen.

Dommelsch | 10-04-16 | 12:33

Er zijn 3 crises in de EU, de euro waar Draghi een briljante oplossing voor had, dat zal tot massieve pensioenverlagingen leiden als niet een andere crises opduikt in een knoflook land, de migrantencrises waar een hele briljante oplossing voor is bedacht die afhangt van de schat van een Erdogan, en een veiligheidscrises die afhangt van die prachtige religie van de vrede. Mijn voorspelling is daar breekt nog wel eens de pleuris over uit. En misschien dat de mensen dan merken dat bloemen, waxinelichtjes, knuffels en 'Imagine' niet echt helpen.

bijna_raak | 10-04-16 | 12:32

-weggejorist-

chuchundra | 10-04-16 | 12:32

Niemand is toch zo dom om wéér VVD te stemmen en die partij na de verkiezingen 180 graden te zien draaien?
Trekhaas | 10-04-16 | 12:24
Nadat ze eerst 180 graden gedraaid zijn voor de PVDA brengt dat ze weer terug op rechts. Kunnen ze weer gewoon liberaal proberen te doen zonder de goedmenschen voor het hoofd te stoten.

Knar01 | 10-04-16 | 12:31

Niemand is toch zo dom om wéér VVD te stemmen en die partij na de verkiezingen 180 graden te zien draaien?
Trekhaas | 10-04-16 | 12:24
Nadat ze eerst 180 graden gedraaid zijn voor de PVDA brengt dat ze weer terug op rechts. Kunnen ze weer gewoon liberaal proberen te doen zonder de goedmenschen voor het hoofd te stoten.

Knar01 | 10-04-16 | 12:31

Wacht eerst deze zomer maar af, signalen zijn toch echt bijzonder slecht voor Europa.

Rusrs | 10-04-16 | 12:30

Niemand is toch zo dom om wéér VVD te stemmen en die partij na de verkiezingen 180 graden te zien draaien?
Trekhaas | 10-04-16 | 12:24
Wel als € 2000,- wordt beloofd. Dan hebben we al € 3000,- tegoed. Da's te mooi om te laten liggen.

hurenisvoorpaupers | 10-04-16 | 12:30

Er is nog nooit zo een grote draaikont partij geweest als het VVD.

Super Grover | 10-04-16 | 12:29

Yeah right, en Ajax gaat ook kampioen worden dankzij Geenpeil.Hou toch eens op met die eigenpijperij.

andere hans | 10-04-16 | 12:27

Mooi John Grisham-plotje.

R.B.Scott | 10-04-16 | 12:26

Professor Pimpel | 10-04-16 | 12:22
-
Eens, iets met ISIS ofzo. Of is die hype ook een beetje over ondertussen.

blokje om | 10-04-16 | 12:25

Niemand is toch zo dom om wéér VVD te stemmen en die partij na de verkiezingen 180 graden te zien draaien?

Trekhaas | 10-04-16 | 12:24

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat Rutte zo lang kan wachten. De EU zal dóór willen met Oekraïne, zo snel mogelijk. Binnen één, maximaal twee maanden moet de regering met een voorstel zijn gekomen.

Lewis | 10-04-16 | 12:24

@Professor Pimpel | 10-04-16

Zoek zeluf en geef een tip door, lamzak

Methylfenidaat | 10-04-16 | 12:23

Ik denk het niet, ik verwacht dat de PVV de grootste wordt (vluchtelingenprobleem bestaat dan nog steeds) en de VVD tweede (CDA 3e). Coalitie tussen de PVV en VVD, waarbij de VVD de premier gaat leveren als het maar niet Rutte is vanwege Wilders.

Patje2011 | 10-04-16 | 12:23

@ Bas Paternotte : Markje woont niet in het Bezuidenhout ( middle class) Maar in Het Benoijrrrrdenhout ( Rrrrrrrrr class)

PerineumPiraat | 10-04-16 | 12:22

-weggejorist-

Professor Pimpel | 10-04-16 | 12:22

Rutte kan niet wachten tot 30 juni, als hij 13 april een NEE niet accepteert krijg hij een motie tot aftreden keihard tegen zijn ballen.

Methylfenidaat | 10-04-16 | 12:22

Ga ze even op een idee brengen,bassie.Maar we blijven toch wel een probleem houden met de onderste steen.oa.

van stampij | 10-04-16 | 12:19

Woensdag is de grote dag, via een hoofdelijke stemming over het intrekken van de wet gaan we zien wie woord houdt en wie niet.

Rest In Privacy | 10-04-16 | 12:17

Als hij zelf nog twee correspondent's diners organiseert voor die tijd zou hij ook winnen, Geenpeil of geen Geenpeil. Welkom in NL.

GKH90 | 10-04-16 | 12:17

Welneeeee, dat mag hij niet van Shell.

DearMud | 10-04-16 | 12:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken