Sfeer! Aftermovie! GeenPeil Referendumavond!
Victorie kraaien, we deden het. En hoe. In een afgeladen zaal voor campagnehelden en (vrienden van) GeenPeilBazen vierden we het feest van de democratie voor de ogen van de (inter)nationale mediaas. Nog eventjes nagenieten met deze fijne sfeerimpressie aftermovie! Voor de echte die-hards: 4 uur RT-stream terugkijken kan hierrr.
Reaguursels
InloggenIk zie, zoals de Volkskrant al zei, alleen maar laagopgeleiden, die blij zijn. Deze hele zaal zelfs. Zoals mensen met brillen die dus vergeten zijn hun wortels op te eten, en bierdrinkers. Die weten niet eens dat alcohol slecht voor je is. (PLOP trouwens) Verder zie ik veel ouderen. Die weten al helemaal niets. Wat een week. *Vreugdedans afmaken doet. The Mamoesjka! Oh wait... die kan niet.
Reaguur veel te weinig. Nu wel reden. Feli's van Rossem en anderen.
Goed gedaan. Met zo weinig mensen, knap hoor.
Zelden zulke slechte verliezers meegemaakt als de ja-stemmers bij dit referendum. Het maakt de overwinning extra mooi. Of het uiteindelijk iets oplevert zal moeten blijken maar dat maakt niet uit. Ik heb echt een mooie dag gehad met heerlijke discussies in de whatsappgroep met vriendjes die allemaal ja stemden of strategisch thuis bleven.
Zeker mooie mensen zag ik. Goed gedaan en reuze bedankt.
Niemand kan in mijn hoofd kijken waarom ik ben gaan stemmen. Dus ook ene Yoeri Albrecht of Spong niet.
Kunnen we die slechte verliezers niet vervolgen voor smaad en laster?
Ik word kotsmisselijk van hun gelieg dat ik (en anderen) onder valse voorwendselen ben (zijn) gaan stemmen.
Mijn besluit stond al lang vast, nog voordat BurgercomiteEU die domme uitspraak (want dat was het) deed. En mijn stem was wel degelijk gebaseerd op een passage uit dat verdrag.
Ik neem echt niet alles klakkeloos aan wat er op geenstijl of door BurgercomiteEU geroepen wordt. Ik kan ZELF denken en LEZEN.
Ik laat me door NIEMAND "sturen"
Ik vind het een pure lastercampagne van de slechte verliezers. En laster is strafbaar.
PUNT.
*gejuicht
-weggejorist-
Ik weet zeker dat Rutte eenmaal thuis toch stiekem heeft gejuichd. Dat zijn toch maar mooi weer die Hollanders. Alleen hij is getraind om altijd politiek correct te blijven. Vvd aanhang heeft een groot kritisch deel die vindt dat Europa best wat minder kan. Stukje cultuurbehoud wil het midden en kleinbedrijf ook.
Dus als ik het goed heb vond minder dan 1 op de 5 stemgerechtigden het belangrijk genoeg om tegen te stemmen. 1 op de 8 stemde voor en de rest dacht: whatever, ze doen maar.
Hoera, victorie, leve de democratie!
""(..)het kiessysteem in Engeland. Waar Farage bijvoorbeeld explosief groeide maar door het stelsel niet evenredig veel zetels kreeg.""
@ datzouzomaarkunnen | 08-04-16 | 20:34
.
Inderdaad, in ons systeem ("one man one vote") had Farage rond de 70 a 80 zetels (van de 650) moeten hebben, maar door hun debiele systeem kreeg Ukip er maar 1.(ja eentje maar..!)
De gevestigde partijen zorgen daar goed voor zichzelf (nog beter dan hier). Daarom hebben ze ook maar 2 of 3 grote partijen zodat de mensen die eens iets anders willen bijna geen kans krijgen.
.
Je moet daar namelijk een totale meerderheid per "constitution" hebben. Elke constitution stuurt dan de winnaar als afgevaardigde (die krijgt een zetel). Dus ondanks het landelijke hoge percentage stemmen had hij (op 1 na) nergens de benodigde complete meerderheid in een constitution om een afgevaardigde te mogen sturen.
Voor mij is dit niet alleen een middelvinger naar het verdrag maar ook naar de regering en het europees nepparlement. Ook al flikkerd rutte de referendum uitslag in de prullebak mijn vinger heeft ie.
Nu ttip en ceta dan europ. Dan deze regering voor de rechter voor stemfraude, omkoping, verduistering, vernietigen en achterhouden van bewijzen, misleiding manipulatie, voorliegen, wanbeleid, afpersing en het misbruik maken van hun positie en macht.
Levenslang met dwangverpleging plus dwangarbeid opzijn minst.
O ja laten we dan met terugwerkendekrachten met de politici vanaf 1984 beginnen.
@zwellevertje|08-04-16|20:32
"Ok, jij mag van mij zeggen wat je wil als je niet gestemd hebt hoor, alleen is er geen hond meer die naar je luistert of zelfs maar serieus neemt" ???
Echt nieuwe dingen horen we hier: 68% van de kiezers heeft niet gestemd, en nu is er "geen hond meer" die naar die 68% luistert?
Pijnlijk, hoor, naar meer dan twee-derde van onze bevolking luistert nooit meer iemand. Zijn we een volk van doven geworden?
Nu hebben tegenstemmers gewonnen met een absolute minderheid. Dat is niet democratisch in mijn ogen. Of voer stemplicht in zoals in België.
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:20
Kunt u nog even laten zien waar dat staat in de wet, dat mensen die gebruik maken van hun recht om niet te stemmen niet meer het recht hebben om hun mening te geven?
Pace | 08-04-16 | 20:08
--
Wat is er nu niet democratisch of rechtsgeldig aan deze uitslag?
Het is beiden namelijk.
Je kunt je afvragen of het zin heeft raadgevende referenda te houden, dat zou een zinvolle discussie zijn. Of waarom je uberhaupt een kiesdrempel van 30% zou moeten hebben.
Maar het is verder vrij simpel:
je mag stemmen
je mag hierdoor meebeslissen
er wordt niet aan de uitslag getoornd.
--
Zelf zou ik pleiten voor het afschaffen van een drempel. Dat is veel duidelijker: je stemt en dan doe je mee. Stem je niet, ga je niet op in de grote gemene deler. Klaar. En maak het maar meteen bindend ipv raadgevend.
Het grappige is dat wanneer er aan de spelregels gesleuteld gaat worden dit ongunstig is voor pluche plakkers /oude partijen. Partijen die lang zitten of al jaren dezelfde standpunten hebben tijdens een lange crisis verliezen steeds meer krediet (pvda) een lage opkomst in huidige systemen is gunstig voor dit soort partijen vanwege "gewoonte" stemmen.
Maar gelukkig niet zo erg als bijv. het kiessysteem in Engeland. Waar Farage bijvoorbeeld explosief groeide maar door het stelsel niet evenredig veel zetels kreeg.
*vriendschapsverzoekje stuurt*
@ nemoj me jebat | 08-04-16 | 20:19
en ikke dan.....?!
@Pace | 08-04-16 | 20:08
Ok, jij mag van mij zeggen wat je wil als je niet gestemd hebt hoor, alleen is er geen hond meer die naar je luistert of zelfs maar serieus neemt, je hebt je kans gehad en verprutst, jammer voor jou.
""(...) dan heb ik liever dat tenminste 51% van de kiesgerechtigden op komen dagen. Nu hebben tegenstemmers gewonnen met een absolute minderheid. Dat is niet democratisch in mijn ogen.""
@ De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:20
.
Geachte slet, weet je wat "niet democratisch" is:
1.ofwel te lui zijn om te gaan stemmen (ik ben zo moe)
2.ofwel te dom zijn (ik begrjp het niet, laat het kabinet maar beslissen),
3. ofwel te schoftig zijn (tegenpartij torpederen)
om te gaan stemmen. Als je dan wilt laten zien dat je noch voor noch tegen bent, stem dan blanco.
.
Overigens wat betreft je amateuristiche opkomst eis van 51%:
De opkomst van Nederland voor de EU verkiezingen was 37,32 procent.
www.trouw.nl/tr/nl/31285/Europese-verk...
Ergo: dan zou er volgens u ook geen Europarlement mogen zijn want de opkomst is te laag.
Ga toch terug naar Noord Korea man. Kim Jung Un heeft vast nog wel een ministersplaatsje voor u
Mark_D_NL | 08-04-16 | 19:25
Ja.
*vriendschapsverzoekje stuurt*
Het was een crimineel (Spong) referendum geinitieerd door een stel raddraaiers (Brinkhorst)
Van enige sportiviteit in het Ja kamp is geen sprake
www.geennieuws.com/2016/04/geen-peil-a...
Glas, Plas Was.
Helaas.
@zwellevertje|08-04-16|19:38:
"Niet stemmen=je mening niet laten horen=nu ook je mond houden." ???
Kunt u nog even laten zien waar dat staat in de wet, dat mensen die gebruik maken van hun recht om niet te stemmen niet meer het recht hebben om hun mening te geven?
@Pace | 08-04-16 | 19:36
Nee hoor. Dan waren er gewoon meer nee-stemmers gaan stemmen.
haatvocaat spong is ook niet blij met de uitkomst.
www.telegraaf.nl/binnenland/25563842/_...
Leuk hoor, mooi werk!
compitaal | 08-04-16 | 19:36
Patje2011 | 08-04-16 | 19:42
absoluut
Deze was ook mooi www.volkskrant.nl/binnenland/ja-kamp-r...
Volkskrant van 2 april stelt dat ja kamp niet kan winnen tenzij opkomst onder de 30% komt. Allemaal grafieken en diagrammen erbij haha. Je kan dus ook stellen dat bij een opkomst onder de 30% nog steeds een meerderheid tegen het verdrag was, maar de kiesdrempel niet had gehaald. Dat noemt het kleinere ja-kamp dan een overwinning. Dan had nu het nee-kamp dezelfde klachten gehad als het ja-kamp. Ik vind het maar apart allemaal.
compitaal | 08-04-16 | 19:36
Tja je hebt gewoon gelijk, waarheid als een koe, de tegenstemmers hebben het referendum dik gewonnen, en daar ging het om, en niet over de thuisblijvers of welke psychologie daar achter hangt, dan blijven we voor eeuwig speculeren. Ah eindelijk rust ;-)
@artijn | 08-04-16 | 19:05
Niet stemmen=je mening niet laten horen=nu ook je mond houden, je telt gewoon niet mee, period, net als bij dat referendum.
Bovendien is het erg vreemd om iets waar je tegen bent maar gewoon te negeren, net alsof het dan niet meer bestaat, struisvogel politiek heet zoiets in het dagelijks leven
Machtig mooi jongens. En nu door. We hebben jullie nodig om onze democratie nieuw leven in te blazen.
Het mooiste succes voor GeenPeil is nog dit:
Die 12% die Ja hebben gestemd zijn er lelijk ingevlogen. Door hun ja-stem hebben ze de uitslag net over de rand van die drempel van 30% getild. En blijkbaar hadden ze dat niet door. Als ze zo slim waren geweest om thuis te blijven was heel het referendum mislukt!
@patje
Het is onderzocht met totaal verschillende uitkomsten.
Om kort te gaan, de stemmers bepalen de uitslag.
waarisdelol | 08-04-16 | 19:31
Dankjewel, ik heb dat bericht gemist, er was veel om te lezen deze week.
@Patje2011 | 08-04-16 | 19:29
Het is zelfs onderzocht
www.rtlz.nl/algemeen/politiek/ook-als-...
Er wordt steeds gezegd dat de voor stemmers zijn thuis gebleven, ik ken zo 8 tegen stemmers die niet zijn geweest vanwege luiheid, stempassen kwijt of omdat ze er te weinig over wisten. Ik ken amper voorstanders die zijn thuisgebleven. Ik ben wel benieuwd of andere mensen dezelfde ervaring hebben.
-weggejorist-
En zoals slet zelf zegt: "Ik denk dat een enorme groep politici wakker zijn geschud."
@nemoj me jebat | 08-04-16 | 19:11
Hyves accountje?
Ts vrijdag. Ga zo lekker koreaans eten en laat me bedienen door sletje. Moet ze wel ff stoppen met posten hier want ik heb honger.
Maar zal beloven dat als ze me een happy ending bezorgd ik haar een dikke fooi zal geven. Wordt ze vast een stuk blijer van.
Wordt vervolgd. Laat weten hoe het was.
Sletje kom op, ik ben onderweg. Doe maar vast een koreaans biertje klaarzetten.
Maar ff serieus, ik denk dat "we" blij mogen zijn dat dit "test-referendum" heeft plaatsgevonden. Stel je eens voor als het om iets echt belangrijks was gegaan en dan deze discussie had plaatsgevonden. Met strategische thuisblijvers en ophefstembiljetten en stemlokaalellende en drempeldiscussies en duiding, altijd weer die duiding... Mocht er hierna een nieuw referendum volgen dan weet iedereen dat het om het "echie" gaat.
@De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 19:15
Ik had het niet over de continuïteit van je aversie tegen dingen (vanaf het begin). Het valt me op dat je iedereen hier continu uitscheld voor dom. Omdat ze een andere mening hebben dan de grote wereldwijze Koreaanse Slet.
Verder moest ik gewoon heel hard lachen om "mijn plan". Het was niet jouw plan. Je hebt niets toegevoegd, niets betekend, niets gedaan. Alleen maar lopen emmeren en schelden vanaf dag een. Man neem een biertje en adem in en uit.
Chapeau! Geenpeil team het is jullie van harte gegund.
Grote vraag blijft natuurlijk wat gaat de Haagse kliek hiermee doen.
Ik gok op doorschuiven tot na de verkiezingen van volgend jaar, waarna het dan zittende teveel partijen kabinet, waarschijnlijk onder een andere naam, het ons alsnog door de strot wringt.
Referenda stammen uit de tijd dat links de meute mee had, nu wordt het een guillotine voor bezadigde salonsocialisten en hun liberale schandknapen.
Niks aanpassen,weg met dat verdrag! Nederland heeft niet voor niets op massaal op Poetin gestemd!
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 19:11
-
Is geen plannetje maar een wet die door de meerderheid in de Tweede en Eerste Kamer is aangenomen. nl.wikipedia.org/wiki/Raadgevend_refe...
-
Maar een meerderheid in de kamers is in stemmen gedeeld door de bevoegde stemmers nog steeds een minderheid hè. Eigenlijk zijn alle wetten die aangenomen zijn waarbij niet 50,001% van het totaal aantal gerechtigde stemmers in het Nederlands Koninkrijk en de Caraïbische gebieden zijn vertegenwoordigd ongeldige wetten. En dat zijn er nogal wat...
@De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 19:15
Doe dan maar eens drie linkjes vanaf dag 1. *proest*
Je bent een gokverslaafde die in het casino denkt af te kicken.
@De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 19:06 "Het verdrag is nog steeds in werking en we [sic] gaan kijken of deze linkse [sic] hobby van referenda eigenlijk wel nuttig is."
.
Wow, de spuitende slet is na het verwerkingsproces vanonder een tegel gekropen en geeft ook nog water. Met snoevende pluralis majestatis om het af te toppen:)
Lewis Lewinsky | 08-04-16 | 19:12
*zucht*
atheïstisch stemvee | 08-04-16 | 19:11
Je kan het opzoeken hoor. Vanaf dag één had ik al zoiets van neuk deze referendum wetgeving van D66, PvdA en GroenLinks.
we gaan kijken of deze linkse hobby van referenda eigenlijk wel nuttig is.
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 19:06
.
We gaan het zien; inderdaad.
Toch een prettig weekend sletje!!
@De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 19:07
Jij bent er zo een die naar een therapie voor seksverslaafden gaat in de hoop een paar keer extra te kunnen scoren.
Ik deed even een kort rondje sociale media. Mijn got. Wat een slechte verliezers. Het was even leuk om om te lachen, maar bij mij slaat al gauw over in ergernis.
Bah.
Ik merk het al; een account is niets voor mij.
waarisdelol | 08-04-16 | 19:09
Nope. Rare D66 plannetjes zoals raadgevende referenda afschaffen.
@De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 19:06
"Dat is een beetje dom."
Dit zeg je wel erg vaak. Het begint op te vallen.
"had *mijn plan* perfect gemaakt."
*Proest!*
Opkomst Europese verkiezingen 2014 was 37,32%
Dus ook maar afschaffen dan?
Provinciale Staten en dus ook 1ste Kamer, Waterschap (gelijktijdig met PS) ook onder de 50% opkomst.
Alles afschaffen.
Heerlijk filmpje. That's the spirit! Yeah!
Heb er als keiharde neestemmer nog eens over nagedacht en zeker nu ik Kutte zie draaien en de Europese commisie zie zeggen dat ze Nedreland gewoon negeren, hoop ik dat het verdrag er gewoon klakkeloos doorgeramd gaat worden.
Dat zou de beste overwinning zijn voor het nee kamp. Namelijk aantonen opelijk , voor de hele wereld zichtbaar, wat het is om onder de EU en de old boys club van volgevreten ongekozen gezwellen te vallen en geen ene moer meer te vertellen hebt. Geweldig zou dat zijn. Alles in 1 keer duidelijk.
En onderweg natuurlijk ook nog even Rutte zijn baantje in de EU verkloten en hem compleet politiek zelfmoord zien plegen.
Alleen een echte kerel zou zeggen, f-you Brussel, dit zeggen wij. Take is or we leave.
Lewis Lewinsky | 08-04-16 | 19:03
Wanneer ben jij begonnen met zuipen? Jezus man.
@artijn | 08-04-16 | 19:05
Stel je niet aan. Een opkomst van 32% is heel normaal voor Europese verkiezingen.
Wobbelplatte | 08-04-16 | 19:02
Dat is een beetje dom. Ik steunde dit initiatief namelijk vanaf dag één. Vooral om aan te tonen hoe onnozel referenda zijn. Een opkomst van 29% had mijn plan perfect gemaakt. Maar helaas was die winst niet haalbaar dankzij de voorstemmers. Verder is alles winst.
Het verdrag is nog steeds in werking en we gaan kijken of deze linkse hobby van referenda eigenlijk wel nuttig is.
@zwellevertje | 08-04-16 | 18:59
Blanco stemmen maakt de opkomst alleen maar hoger, dat werkt ook alleen maar averechts.
Helaas is de realiteit toch echt anders dan jij hier wilt laten voordoen: zat mensen die altijd trouw gaan stemmen, en ook dit onderwerp belangrijk vinden, maar gewoon weigeren aan deze praktijken mee te doen.
Blijkbaar is dat een realiteit die je niet onder ogen wilt zien, dat je het gaat lopen ontkennen.
@waarisdelol | 08-04-16 | 18:59
De Koreaanse Slet is zo'n eikel die anonieme seks versjteert door zich voor te stellen.
aarghikgeefhetop | 08-04-16 | 18:57
Nee. Je bent gewoon ontiegelijk dom. Wat het aantoont is dat het een marginaal percentage van de stemgerechtigden iets kan schelen. Weet je waarom? Omdat het voor de meeste stemgerechtigden niet van belang is. Dit gaat over handel en politiek. Niet iets waar de gemiddelde pauper zich druk over kan maken.
Het is bijster vreemd dat jij denkt dat ik heb verloren. Waarom denk je dat?
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 19:00
.
Dat denk ik niet; dat weet ik zeker. Irritant hé?
waarisdelol | 08-04-16 | 18:59
Dat ja. Exact mijn punt, maar jij weet het fraaier te verwoorden.
Gelukkig is de bijeenkomst niet verstoord door doorgedraaide en ziedende communisten, zoals in de VS vandaag of gisteren weer eens gebeurde:
www.youtube.com/watch?v=SJ50XmALd54&a...
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:58
Ga 's weg!
Dit is een feestje en jij loopt er rond met je zure stomme rotkop en verpest de sfeer.
Kom een ander keertje maar weer terug.
Dit is gewoon hete lucht.
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:58
.
Erg belangrijk voor mijn te bakken feesttaart!!
Wobbelplatte | 08-04-16 | 18:57
Nee hoor. Ik heb bijna alle winst gekregen. Het is bijster vreemd dat jij denkt dat ik heb verloren. Waarom denk je dat?
Goanmetdiebanaan | 08-04-16 | 18:39
Wat was er dan? Rutte?
@De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:52
Ik zeg helemaal nergens dat negeren een tegenstem is, ik zeg dat ze het geen hol interesseert wat er gebeurt, dat is iets anders dan zoals jij beweert, ze het allemaal wel prima vinden.
@artijn als ze het dat referendum kut hadden gevonden, hadden ze dat aan kunnen geven door blanco te stemmen,dat is ook nauwelijks gebeurt, blijft over dat het ze geen hol interesseert.
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:49
-
Klopt, net zo zielig als iemand zijn feestje willen verpesten door het eigen gelijk te willen doordrukken als niemand erom vraagt. Das een beetje als een vegetariër die naar een haringparty gaat, of een homohater die gaat folderen tijdens de gaypride.
-
Als je nou zonder denigrerend te doen over dit referendum en de uitslag (daarbij factfree onzin verkopend(thuisblijvers zijn voorstemmers)), een discussie over referenda was begonnen, dan was het een ander verhaal geweest.
Tuborg øl | 08-04-16 | 18:54
Skol. Absoluut. Ik ga straks ook een biertje drinken.
Maar dit is géén overwinning. Er is niets gewonnen. Althans niet iets waar het de burger om ging.
Nu ligt het al in werking zijnde akkoord op de stapel met alle andere niet volledig geratificeerde akkoorden. Tjsa.
Het is spannender wat de PVV gaat presteren volgend jaar.
Dit is gewoon hete lucht.
Ons koreaanse sletje gaat een zwaar weekend tegemoet; hihihi.
Laat toch jongens. Een slet (koreaans of anders) heeft als kenmerk dat het zich ten alle tijden laat nemen door wie of wat dan ook. En kreunt van genot ook als een vedrag haar anaal wordt ingebracht. Nooit gehinderd door enige vorm van inteligentie (zelf niet wetenschappelijk aantoonbare spoortjes daarvan) Dus geheel volgens verwachting.
Prachtig trouwens dat onderzoek naar die thuisblijvers. Klaar , over, uit. Als 100% was opgekomen was het nog steeds nee dus wat lullen ze verder nog.
Oh ja maar 'eigenlijk ' wilde iedereen ja stemmen. Was ik vergeten . Stom.
Op de Linkse NPO-NOS is het offensief van het voor-kamp losgebroken, wat een niveau, wat een zuur. Kabinet kom maar met het zoet,(stroop) en accepteer dat het merendeel van de mensen die hebben gestemd, niet achter uw politieke fanfare aanloopt.
Lewis Lewinsky | 08-04-16 | 18:49
Jouw argumenten zijn onfeilbaar. Maar goed om te weten dat onze toekomst in de handen ligt van mensen zoals jij.
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:11
Nee slet, hier moeten ze bovenop blijven zitten en wroeten waar het nodig is.
We zijn nu pas warm gedraaid.
Ongenadig de typhus.
*skål btw*
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:5
*het negeren van
In mei een weekje naar Odessa, als Nederlander ben ik daar weer welkom denk ik.
zwellevertje | 08-04-16 | 18:47
Nee het is apart dat jij denkt dat een wetgeving ter goedkeuring negeren een tegenstem is. Dit associatieverdrag is voor vrijwel niemand van belang. Behalve dan ondernemers. Maar laat dit nu net de minderheid zijn.
@zwellevertje | 08-04-16 | 18:47
Vraag je zelf dan ook eens af: waaruit blijk 'dat het hun geen hol en dus werkelijk helemaal niets interesseert wat er met dat verdrag afgesproken wordt ' ?
Dat verzin je toch echt zelf: heb velen gehoord dit simpelweg dit referendum kut vinden, en weigeren er aan mee te werken. Dat ze het verdrag wel belangrijk vinden, staat er los van.
Geen politieke partij, maar een politieke coöperatie.
Geen partij voorzitter, fractie voorzitter niks.
Tuurlijk is er een administratieve poot, maar die faciliteert alleen.
Intern sturen middels referenda.
Elektronisch heel makkelijk te doen.
'Kamerleden' voeren namens de coöperatie woord in de kamer.
Die kunnen goed debatteren en uitleggen, maar zijn niet verkozen op persoonlijke titel of op politiek standpunt, behalve dat ze het standpunt van de coöperatie vertegenwoordigen.
Geen vast partij programma geen vaste vorm, je weet toch niet hoe de boel er bij staat over 5 maanden als Rothschild een scheet laat.
Iedereen kan lid worden van de coöperatie en mee stemmen over het in de tweede kamer in te nemen standpunt per casus.
Bij eventueel te verdelen minister posten geld weer het zelfde principe, de coöperatie bepaald het standpunt van haar minister zo nodig / gewenst met referenda.
GeenPartij dus.
@De Koreaanse Slet Met Zand In Haar Kudt | 08-04-16 | 18:41
Nee, ik niet. Maar jij mogelijk wel, gezien al je trollende opmerkingen die je al 100x gemaakt hebt. Rot toch op, herhalio.
waarisdelol | 08-04-16 | 18:44
Dat is best een beetje zielig.
Die manier van zielig zeuren van De Koreaanse Slet doet mij denken aan Jesse Klaver. Jesse, ben jij het jochie?
Nog steeds ben ik benieuwd hoe een kiezer zich nu moet uiten als ie tegen referenda voor dit soort zaken is.
10% stemde voor, 20% tegen, 70% bleef thuis. Winnaar? de 20%.
Thuisblijven heeft geen zin, en 'aan je democratische plicht' voldoen door te gaan stemmen werkt enkel maar averechts.
Veel mensen zitten hier helemaal niet op te wachten, zowel onder de thuisblijvers niet als onder de mensen die toch zijn gaan stemmen. Maar dat uiten blijkt met systeem dus onmogelijk.
Getekend @ ttip ttip-referendum.nl/ > Als GS daar ook nog eens een artikel aan toe kan wijden, GRAAG.
Dat hele TTIP is in belang van multinationals en helemaal niet ons als burgers. Kut EU kliek.
@De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:26
Vreemd dat jij maar niet wil snappen dat 68.8% van de kiesgerechtigden door niet te stemmen dus aangeven dat het hun geen hol en dus werkelijk helemaal niets interesseert wat er met dat verdrag afgesproken wordt, waaruit blijkt dat ze het prima vinden, terwijl ze dat ook gewoon, via hun stemrecht, zoals gebruikelijk bij een dergelijke gelegenheid, hadden kunnen laten horen?
Jongens, ik schiet gewoon weer vol!
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:39
Bij Koreaanse Slet denk ik aan een klein dik figuurtje
waarisdelol | 08-04-16 | 18:38
Waarom denk je dat ik loop te janken? Dit referendum toont precies aan waarom ik TEGEN referenda ben. Ik denk dat een enorme groep politici wakker zijn geschud.
-weggejorist-
waarisdelol | 08-04-16 | 18:29
Leer de definitie van een trol. Droeftoeter.
Voor mensen met een slecht hart, kijk niet naar NPO 1 nu.
net getekend ttip-referendum.nl/ op naar de volgende volksraadpleging.
@slet
Het werd ze voor het eerst gevraagd.
@artijn
Ik voel me elke dag genomen, geen reden om mn stembiljet te verscheuren, integendeel..
Voor alle domme sletjes die janken over de uitslag/opkomst/etc.
www.rtlz.nl/algemeen/politiek/ook-als-...
Pppffff, rutte nu op npo1; niet om aan te zien. Afgehaakt.
Mooi waark jongse!!
NB: Kan iemand Mr. Spong ff terug in zijn hok duwen...
@De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:31
Wat heb je toch in je REEDT? Ow wacht, ik zie het al, het is het Anusciatieverdrag Oekraïne. Dat zit niet lekker, hè, die driehonderd pagina's in je hol.
+1 voor stuiterend hoofd van Quid!
Geweldige overwinning. Dat pakt niemand meer van ons af.
Mijzelf teruggezien in de lange versie, toch wel een klein beetje trots.
artijn | 08-04-16 | 18:26
Dit blijkt. Als alle voorstemmers waren thuisgebleven wat ze hadden moeten doen dan was er geen 'circle-jerk' feestje. Opkomst tegenstemmers representeert amper 2 miljoen mensen waarvan je zelfs makkelijk in twijfel kan trekken wat hun motieven waren. Gezien het feit dat zelfs de organisatoren te kennen geven dat het niet ging om de vraagstelling kunnen we concluderen dat er weinig tegenstemmers zijn die echt tegen dit verdrag zijn.
Hansie Teeuwen!
Even tekenen mensen:
ttip-referendum.nl/neem-actie/
De Koreaanse Slet | 08-04-16 | 18:26
Hou toch op trol. Alsof je net wakker bent na 48uur slaap. Deze discussie is al gevoerd. Doeiiiii
PS als je opkomst van 95% wil moet je maar terug naar je thuisland, het noorden dan he.
rtxpow | 08-04-16 | 18:06
in het buitenland wordt Geenstijl al als extreemrechts doorgeschoven. Als partij zou het tegen hetzelfde cordon sanitaire aanlopen als de PVV. Nu plaatst geenstijl zich in zijn eigen ongefundeerde en nodeloos kwetsende hokje, als partij zou DWDD het afdoen als racistisch en xenofoob. Dat doen ze nu ook al, maar dat is makkelijker te weerleggen als blog.
compitaal | 08-04-16 | 18:23
Dat vind ik dus niet. Het ging over goedkeuring dus je kan er vanuit gaan dat iedereen die niet kwam opdagen het prima vind.
Nogmaals als je wil dat referenda onze politiek gaan beheersen dan moet je tenminste een opkomst van 90-95% eisen.
Vreemd dat men dat hier niet wil snappen.
@compitaal | 08-04-16 | 18:23
Ik was er een van, maar volgende keer vertik ik het. Dat is mij nu wel duidelijk. Ik heb nu gewoon het gevoel dat ik naief ben geweest door wel te gaan stemmen. Dat kan onmogelijk de bedoeling zijn van een democratie.
Ik was er woensdagavond niet bij, maar verkeerde in dezelfde euforie. Dankzij deze geweldige overwinning ben ik na ruim vier decennia eindelijk verlost van een trauma. Alles wat in 1973 links en confessioneel was heeft de zeezender Radio Veronica weggestemd, mijn grote jeugdliefde in mijn vroege tienerjaren.
Eindelijk ben ik daar vanaf! Dank nogmaals aan iedereen die deze superwinst op links mogelijk heeft gemaakt. De linkse politieke partijen, omroepen en betweters vertoonden toen exact hetzelfde gedrag als nu. Maar nu zijn ze neergesabeld!
telelezer | 08-04-16 | 18:16
Tja. Is het een overwinning? Ik ben van mening van niet. Ik zie het als een handig stukje misbruik van een D66 wetgeving. Knap? Ja zeker. Stoer? Zeker weten. Maar er is geen enkele reden om te denken dat de meerderheid TEGEN een associatieverdrag is. In dit geval gaat het zwijgen is toestemmen principe op. 68% kon het niets schelen of bleef thuis.
Een minderheid die de macht wil grijpen voelt niet prettig of democratisch.
@slet
De opgekomen ja stemmers zijn echte democraten, een rechtsstaat waardig en dat zeg ik zonder enige vorm van spot.
Tijd voor een gekwalificeerde meerderheid, zoals normaal is bij vele verkiezingen. 20% is geen meerderheid.
Prima om in de naneuq nog even na te genieten hoor, maar kunnen we nu ook weer even de blik op de horizon richten?
compitaal | 08-04-16 | 18:14
De overwinning is vooral te danken aan de voorstemmers die wel kwamen opdagen. Plasterk heeft daar een mening over die ik niet deel. Deze wil de drempel verlagen. Als we dan echt referenda moeten doen dan heb ik liever dat tenminste 51% van de kiesgerechtigden op komen dagen. Nu hebben tegenstemmers gewonnen met een absolute minderheid. Dat is niet democratisch in mijn ogen. Of voer stemplicht in zoals in België.
@telelezer
Uitermate amusant, ze kunnen het echt niet verdragen.
(zelflol om woordspeling)
Ik was erbij, het was SUPER!
Uitermate triest dat het zooitje debiele eurofascisten ons de overwinning niet gunt
Bij het zien van die video leef ik helemaal met jullie mee boys!
Ik ben trouwens referendummoe. Nieuw woord? Kunnen we niet eventjes ergens anders gaan roeren? De overkill is best veel.
Poetin bijvoorbeeld? Of de premier van IJsland want daar stinkt het namelijk.
Rancuneuze linksmannetjes op mijn werk die strategisch waren weggebleven, de arrogantie geknakt.
leuk dat de vaste cameraman ook goed in beeld was in het filmpje van RT :)
balustrade | 08-04-16 | 18:03
Niets dus. Er is geen plan. Maar inderdaad. Het is wel stoer om zoiets te bewerkstelligen.
Aan de andere kant hoop ik wel dat GeenStijl niet veranderd naar een zuurpruim die blijft door mekkeren over toen en vroeger.
Het is gedaan jongens. Jullie hebben perfect aangetoond waarom referenda onzin zijn. En vooral dat dit helemaal niet ging over een associatieverdrag met Oekraïne.
De volgende stap is 2017. Dan mogen de mensen kiezen over iets dat ze wél direct aan gaat namelijk onze volgende regering.
Kunnen we het referendum nu gewoon zien als een klinkklare overwinning voor de tegenstemmers?
En het daar bij laten?
Want we weten allemaal hoe dit eindigt. Nederland ratificeert het associatieverdrag wél of niet en glas en plas.
Ok genoeg gefeest en nagenoten dunkt me. Nu focussen op de volgende EU-wedstrijd, anders halen de finale niet.
Top, top, top, top, top, top, top, top, etc
Van harte en terecht gegund !!
De Nederlander wordt eindelijk wakker. Daar hebben jullie voor een gedeelte voor gezorgd!
rtxpow | 08-04-16 | 18:06
@mezelf.
Daar is iets misgegaan in de zinsvolgorde. :s
Trots!
Bij dat nummer kan ik eigenlijk alleen nog maar aan GOB Bluth denken. Ook een associatie.
youtu.be/5Nvxv2R01po
Top. Verdiende overwinning. En nu door. Hoe? Geen idee. Maar geen partij o.i.d. Gewoon een beweging die dingen in NL, Europa en de wereld verandert.
balustrade | 08-04-16 | 18:03
Daar heb ik vaker over nagedacht. Hoewel het ergens geniaal zou kunnen zijn (GeenPartij), denk ik inderdaad dat GeenStijl sterk is omdat zij juist vanaf de zijlijn haar invloed kan uitoefenen. De plek waarvandaan zij tedentieus en ongefundeerd mag blijven zijn. En hoe, hebben we nu gezien! Vergeet niet dat je als partij juist nog meer shit over je heen kunt krijgen als het mis gaat.
ik hoop oprecht dat het resultaat serieus wordt genomen door ons nepparlement
Top. Verdiende overwinning. En nu door. Hoe? Geen idee. Maar geen partij o.i.d. Gewoon een beweging die dingen in NL, Europa en de wereld verandert.
REAGEER OOK