Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oudekerk a/d Amstel roept op tot ongeldige stem

imidddfelsfinger.jpgEn de eervolle vermelding kiezersmisleiding, uitgereikt door de Presidentiële Garde van onze MinPres, gaat naar: het stemlokaal bij Brasserie Paardenburg te Oudekerk a/d Amstel. Want: kandidaat? Welke kandidaat? En het vakje?! De Kiesraad-handleiding STELT EXPLICIET dat een louter ingekleurd vakje een ongeldige stem is. Nederlanders die vandaag stemmen, doen dit met het slaapzand in de ogen voordat ze naar het werk gaan, of opgebrand erna. Stemgerechtigden vervolgens een dusdanig misleidende instructie voorschotelen, is niets minder dan uw reinste laatste poging tot democratische sabotage. En dit alles gecombineerd met het feit dat het stipje dat wél ingekleurd moet worden bijna een negatieve diameter heeft. Lieve mensen, laat u vandaag niet gek maken. Ga naar die stembus, kleur dat stipje in, en zorg dat uw buurman, uw neef, uw goudvis en schoonmoeder exact hetzelfde doen. En laat Brussel zien dat ze hier niet met zomaar een lidstaat te maken hebben. geenpeilamstel.jpg

Reaguursels

Inloggen

"Ik denk het niet, ongeldig is ongeldig. Waarom zou het ongeldig zijn voor wat je stemt maar niet voor iets anders?"
Janloel7282 | 06-04-16 | 11:25
.
Omdat ongeldige stemmen voor de opkomst net zo meetellen als blanco stemmen, maar dat is al niet meer relevant, want het ging maar om tienden van procenten en de uitslag is overtuigend duidelijk.

Greisaart | 07-04-16 | 05:21

Collega overgehaald om te stemmen.
Nog uitgelegd over het bolletje.
Belt ze zojuist op heb toch het hokje ingekleurd omdat het bolletje zo klein was.
Grrrr domme doos.
Telt in iedergeval mee voor opkomst.
Man heeft net buurman die een lift wou eerst afgezet bij stemburo.
Alle beetjes helpen,zelf zou hij niet gegaan zijn.

Lilia2 | 06-04-16 | 19:13

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoeveel ongeldige stemmen er dit referendum zullen zijn.

sweedminder | 06-04-16 | 18:52

laat ik het anders formuleren

Fraude is een vorm van bedrog waarbij zaken anders worden voorgesteld dan de werkelijkheid. Het doel van een fraudepleger is het bevoordelen van zichzelf of anderen, op een manier die in strijd is met de wet.

Het opzettelijk geven van foutieve informatie waardoor stembiljetten ongeldig worden terwijl de stemgerechtigde hier geen weet van heeft. Dit gebeurd in dit referendum

referendumfraude...

En dit soort foutieve informatie word op een groot aantal stemlokalen vertoond.

sweedminder | 06-04-16 | 18:48

bij het uitbrengen van mijn stem vanmorgen bij stemlokaal Olympiadehuis te Gouda, exact hetzelfde verhaal! Op een plek waar de gemiddelde leeftijd van de mensen die komen stemmen minstens 60+ is is dat vragen om problemen.Ik zal snel nog even een foto maken als bewijs. Heb de "beheerders" van dit stembureau er meteen op aangesproken maar nog niet gecheckt of dit ook daadwerkelijk aangepast is.

kudt met dt | 06-04-16 | 18:28

-weggejorist-

Roadsurfer | 06-04-16 | 18:26

-weggejorist-

sweedminder | 06-04-16 | 18:18

Rotterdam stemlokaal 37 zelfde mededeling.
Je zou toch denken dat als een referendum tot de mogelijkheden in Nederland behoort er direct na het aannemen van die wet alles tot in de puntjes geregeld zou zijn.

BBmetR | 06-04-16 | 18:10

Frits_v_Schuttingen | 06-04-16 | 15:47
waarschijnlijker is dat het biljet dan niet als blanco geldt (volgens de definitie van je pdf-je) maar door erop te schrijven wel ongeldig wordt. Er mag dus helegaar niets wil je een geldige stem uitbrengen.

kaasfondue | 06-04-16 | 16:10

Er mag eigenlijk best wel veel op het stembiljet zolang er maar 1 rondje in is gekleurd. Ook vloeken! bit.ly/1YeTFwU (PDF'je van de Kiesraad)

Frits_v_Schuttingen | 06-04-16 | 15:47

XaleX_2 | 06-04-16 | 13:45 zou wel eens vies kunnen tegenvallen.
Men gaat er in Den Haag vanuit dat de nee stemmers schorem en dom gepeupel is. Laat dat nou eens niet het geval zijn.
Ik denk dat de Nee stemmers beter ingelezen zijn en beter begrijpen hoe men hoort te stemmen.
Het aantal Nee stemmen zal dus niet gauw beïnvloed zijn eerder de ja stemmers.
In plaats van goed campagne te voeren heeft men maar gegokt op desinformatie.
Ik denk dat een Ja campagne prima zou kunnen werken en met een gedegen set aan argumenten best stand kan houden.
Maar dat is niet gebeurd en de Nee campagne heeft dat wel gedaan.
Conclusie is dus dat naar grote waarschijnlijkheid de kiesdrempel gewoon gehaald word en Nee wint met 50+%

ca12nag3 | 06-04-16 | 15:38

Ik vind dit soort dingen zo walgelijk. Natuurlijk kunnen er fouten gebeuren, maar je bent toch naïef om te denken dat dit allemaal toeval is in het voordeel van het JA kamp. Wie weet hoeveel van dit soort foute instructies mensen aan het twijfelen brengt, vragen vervolgens aan de mensen die er zitten (moeilijk te traceren, want mondeling), moet ik nu het hokje doen of het bolletje?

Hoeveel mensen zitten er van het JA kamp en hoeveel mensen zitten er van het NEE kamp?

Het enige positieve aan al deze kei harde criminele, totaal niet democratische fixing, is dat de telling zelf volgens mij wel eerlijk gebeurd. Waarom zou je anders zo sneaky alles ervoor proberen te beïnvloeden? Of is dit juist de onderliggende strategie van een meesterlijke schaakspeler.

Hoe dan ook, het wordt er allemaal niet betrouwbaarder op en dat alleen is al om te huilen.

Durereaguurder | 06-04-16 | 15:19

Het lijkt me eerder dat ze te lui zijn geweest om een nieuw briefje te maken en daarom die van de afgelopen PS verkiezingen maar hebben gebruikt.

His Lordship | 06-04-16 | 14:58

In het Amsterdamse stadhuis hangt in het stemhokje een poster met 'hoe je te gedragen in het stemhokje', waar eveneens inkleuren van een VAKJE op staat. toen ik het personeel na het stemmen hierop attent maakte, kwam er een meneer op mij af (die zich niet voorstelde maar de voorzitter van de stemcie bleek te zijn) die vertelde dat het RONDJE een VAKJE was. op mijn vraag wat het vakje eromheen dan was gaf hij toe dat dit ook een vakje was, maar voegde hieraan toe 'dat we niet al te semantisch dienden te worden'. Hij wilde hierop met mij in discussie of dit erg was of niet, maar dat leek me tamelijk ongepast en plein public. Bovendien wilde ik hem en zijn cie. enkel attent maken op de mogelijke verwarring die kan ontstaan bij de onvoorbereide stemmerts. Ik kreeg bijna het gevoel dat ik me aan illegale praktijken had bezondigd door het stemlokaal binnen te gaan en iets van de setting te zeggen. Nu weet ik eindelijk hoe het voelt om provo te zijn. #jesuisdissident.

kaasfondue | 06-04-16 | 14:50

Wordt (per gemeente) ook het aantal ongeldige stemmen bekend gemaakt en zo ja en er zijn uitschieters, kun je daar dan ook klachten over indienen als die verklaard worden door misleidende info (met als eis oneervolle exit burgemeester)?

Duck Twacy | 06-04-16 | 14:28

Bij een ongewoon hoog percentage ongeldige stemmen die ook nog eens de totaaluitslag zou kunnen beïnvloeden is er poep aan de knikker, lijkt me duidelijk.

XaleX_2 | 06-04-16 | 13:45

Man... wat leven we toch eigenlijk in een bananen republiek....

Mr.Nuance | 06-04-16 | 13:08

Schop 75% van de ambtenaren eruit en je mist er geen een van .
Wat een stelletje schorem .

fleurtje | 06-04-16 | 12:57

Slordig boeltje weer dit! Gelukkig stem ik vanavond een dikke "NEE" in één van de andere stemlokalen van het dorp (waar het hopelijk beter geregeld is). Overigens kakken jullie ook naast de pot, het is namelijk Ouderkerk a/d Amstel. Je weet wel, met de R van Referendum.

Prima Nocta | 06-04-16 | 12:47

Hier in Amsterdam ook: 'vakje inkleuren', i.p.v. 'rondje'. #stemtegen
Stolichnaya™ | 06-04-16 | 12:00
.
Hebt u dat ook aan de voorzitter van het stembureau gemeld? Want een mededeling daarover op GS helpt natuurlijk niet echt hè?

Lupuslupus | 06-04-16 | 12:42

Plasterk heeft vandaag op de radio gezegd en gisteren in een brief aan de Kamer dat stembiljeten waar het vakje is ingekleurd gewoon geldig zijn.

Spotje | 06-04-16 | 12:41

Ik meen echt te weten dat opkomst wordt bepaald adhv de ingeleverde stempassen, niet door het aantal bestippelde stembiljetten.
drastic | 06-04-16 | 11:34
.
Dat klopt inderdaad. De STEMPASSEN worden geteld en aan het eind van de dag de stembiljetten. De uitkomst van deze tellingen moet hetzelfde zijn. Dus 1000 stempassen ingenomen = 1000 stembiljetten uitgegeven.

Lupuslupus | 06-04-16 | 12:40

@ Recapore | 06-04-16 | 11:06

Dan wordt de 30 procent drempel niet gehaald, zie je dat niet?

Apollo | 06-04-16 | 12:28

Herrinert iemand de soap nog omtrent de verkiezing tussen Bush en Al Gore? In elk geval hadden de Amerikanen het fatsoen om de "intentie" van de kiezer te honoreren. Het rood maken van het onjuiste vakje, of het omcirkelen van een vakje geeft nog steeds de intentie aan. Het is dus Nederland bananenmonarchie.

BananaMonarchy | 06-04-16 | 12:23

In Oss precies hetzelfde, daar liggen ook gewoon de standaard instructies voor bij de Tweede Kamer-verkiezingen in het stemhokje...

Danny M NL | 06-04-16 | 12:05

Misschien is het nodig om nà deze verkiezingen eens na te gaan hoeveel ongeldige stemmen er zijn uitgebracht en waar.
En ook of dit percentueel afwijkt van vorige verkiezingen, en hoeveel.
Ik zie hier wel een soort van nazorg in voor Geenpeil.

Dostranamus | 06-04-16 | 12:02

Hier in Amsterdam ook: 'vakje inkleuren', i.p.v. 'rondje'. #stemtegen

Stolichnaya™ | 06-04-16 | 12:00

Ik ging hier zojuist mijn Nee stem uitbrengen, de verantwoordelijke grijze muis gaf met het biljet en zei erbij "het vakje rood maken" dus ik zeg nee mevrouw niet het vákje, maar het bolletje IN het vakje. Ja dat bedoelde ze ook. Right. Ze weten ook werkelijk álles ingewikkeld te maken mbt stemmen op iemand of iets anders als henzelf.

Dutchbeaurouge | 06-04-16 | 11:54

Maaiveld | 06-04-16 | 11:33

Dank!

Nickname85 | 06-04-16 | 11:54

Liggen er wel rode potloden?

Watching the Wheels | 06-04-16 | 11:53

Recapore | 06-04-16 | 11:06
Ligt eraan. Als de opkomst 40% is en dat is dan ruim boven de benodigde hoeveelheid. Dan moet de 2e en 1e kamer de uitslag serieus nemen.
Dan word de getelde stemmen belangrijk.
Stel 45% stemt tegen 30% Stemt voor en 25% is ongeldig. Dan doen ze niks met dit referendum. Een meerderheid van 51% is nodig voor een definitief nee. Elke andere uitslag Is dus prullenbak.
Ongeldig of blanko stemmen is dus een ja.

ca12nag3 | 06-04-16 | 11:51

Wij hadden Zwitserse waarnemers moeten laten komen maar ja die zijn een beetje duur en ons parlement brengt het geld liever naar klimaatminaretten, Afrika, Griekenland, EUSSR en Oekraïne.

ProAsfalt | 06-04-16 | 11:43

Jongens, sorry hoor, maar wát een discussie rondom het cirkeltje en het vakje. Als het stembiljet écht te moeilijk voor je is, dan vind ik het zorgwekkend dat je überhaupt stemrecht hebt.

Le Roi | 06-04-16 | 11:43

@BurgerSpionageNummer | 06-04-16 | 11:07
Onzin, je moet er vanuit kunnen gaan dat de vermelde instructie juist is in een normaal functionerende democratie.

Dit soort taferelen zul je in Zwitserland niet meemaken.

ProAsfalt | 06-04-16 | 11:42

Dit is aantoonbare sabotage van de democratie.

Indien mogelijk zou GeenPeil dit voor de rechter moeten brengen ook al heeft iedereen (daar) het stembiljet goed ingevuld.

ProAsfalt | 06-04-16 | 11:41

@ Ogre | 06-04-16 | 11:36
En dan ziet "men" dat ik partij / kandidaat / voorkeur "X" heb, so what?
Stemgeheim? Iedere sufkut loopt zijn *kuch* stemfie te posten. Nobody cares. En et kan mij mijn anus oxideren dat "men" weet dat ik tegen dit verdrag stem, voor de PVV en bij waterschappen het mij geen fuck kan schelen.
Daarom mijn optie om het beide toe te staan.
Wil / kan je niet, doe het lekker via papier.

Super Grover | 06-04-16 | 11:39

Even terzijde:
Welke mongoloide achterlijke zool heeft dit stembiljet ontworpen?
Wat is er mis met een witte punt in een zwart kader ZONDER een extra wit vierhoekje daaromheen?
WELKE groezelige lees manipulatieve instantie heeft hiertoe de opdracht gegeven?
Dit is geen aluhoedjescomplottheorie, dit is een serieuze verdenking.
Een opluchting, ook voorstemmers zullen zo stom zijn er in te trappen, wellicht zij nog eerder......

mallekater | 06-04-16 | 11:37

Obstructie van de democratie!

Simon_GS | 06-04-16 | 11:36

Super Grover | 06-04-16 | 11:20
Fijn, ik kom wel even over uw schouder meekijken of u de juiste stem wel aanklikt...(mompelt iets over stemgeheim).

Hier (Leusden) ook dezelfde tekst in het stemlokaal.
En, ook opvallend, waar er bij eerdere verkiezingen telkens door middel van bordjes/pijlen aangegeven stond waar het stembureau was stond er deze keer helemaal niets.

Ogre | 06-04-16 | 11:36

Ik meen echt te weten dat opkomst wordt bepaald adhv de ingeleverde stempassen, niet door het aantal bestippelde stembiljetten.

drastic | 06-04-16 | 11:34

@nickname85
Ja, ongeldige en blanco stemmen tellen mee.

Maaiveld | 06-04-16 | 11:33

ik heb begrepen dat ongeldige stemmen WEL meetellen voor de opkomst.
Kan iemand dit bevestigen of wel ontkrachten?

Nickname85 | 06-04-16 | 11:30

Waar zijn de OVSE waarnemers als je ze nodig hebt?

ouwespamhoer | 06-04-16 | 11:25

@nuchternederland, of je een ongeldige stem uitbrengt heeft niets van doen met die 30% hoor, ongeldige stemmen tellen fijn mee bij het bepalen van de opkomst.
drastic | 06-04-16 | 11:12

Ik denk het niet, ongeldig is ongeldig. Waarom zou het ongeldig zijn voor wat je stemt maar niet voor iets anders? Maar je zegt het alsof je het zeker weet, terwijl ik denk dat jet het zeker vermoedt. :-D

Janloel7282 | 06-04-16 | 11:25

Kunnen de mensen die hier een foto van gemaakt hebben daar niet ff een nieuwe uitleg overheen plakken?

Sjonie01 | 06-04-16 | 11:25

Hetzelfde verhaal in Amstelveen de meent. Ik heb de voorzitter gevraagd een notitie te maken over deze kiezers misleiding.

eddie the eagle | 06-04-16 | 11:24

In Lingewaard exact hetzelfde. Sjabloon van de brief met nummer J 16 geeft ook aan het vakje van de kandidaat te kiezen.

Lijkt me meer een standaard document dat nog niet geschikt is voor referenda.

moha | 06-04-16 | 11:24

@henkvaningrid | 06-04-16 | 11:13
Aha, u heeft het PGB van vorig jaar wel al binnen. Gefeli. Straks zeker lekker met de Fyra op pad? Via de HSL. Mooi man. En dan de tunnel van de Noord-Zuidlijn in.

Piet Karbiet | 06-04-16 | 11:24

Zelfde verhaal in Diemen! Heb er geen foto van kunnen maken omdat de voorzitter van de kiesraad mee ging kijken en er stellig van overtuigd was dat alles in orde was. 'Kleur het vakje rood' en inderdaad een poster die hoort bij verkiezingen. Pure obstructie van de democratie.

Fatsoenskloof | 06-04-16 | 11:21

In de tijd van verzekeringen, uitkeringen, belastingen (aangiftes), zorg en allerlei gemeentelijke zaken die makkelijk middels je DigiD verricht kunnen worden, moeten wij ons naar een stemhokje begeven om te stemmen.
Waarom kan ik niet lekker inloggen op www.stemmen.nl (of een nog te maken makkelijk te onthouden site) inloggen met mijn DigiD en klik op mijn keus om te stemmen? Dan is, zoals in dit geval, de vorm of look van het biljet een non factor en kan het vanuit huis, werk, je smartphone, internetcafé (bestaan die nog?) of bij de buren.
Hell, laat mensen dan ook registreren of men papier of digitaal wenst te stemmen, mailtje als het weer tijd is en go go goooooo!
Ouderen, of hen die het niet willen, lekker met een papiertje en ID naar een stembureau. Die generatie sterft vanzelf uit en hoppa alles digitaal.
En ja, dan moet zo een site wel stabiel en te bereiken zijn :)

Super Grover | 06-04-16 | 11:20

Zelfde stipje in blokje als altijd toch!?

dugo | 06-04-16 | 11:20

Alles waar ik bij een regering Wilders bang voor ben (misbruik van macht, gesjoemel met de democratie) zie ik nu gebeuren.

Maaiveld | 06-04-16 | 11:19

Ik zie het als een voordeel voor Tegen-stemmers.
De Tegen-stemmers hebben zich veel beter geïnformeerd.
En anders kan later wel aangetoond worden hoeveel stemmen ongeldig verklaard zijn.
Als dat afwijkt van eerdere jaren ...

ET007 | 06-04-16 | 11:19

Ok, dus een verkeerd ingevuld biljet is geldig voor de 30% drempel?
Is dat zeker?
Want dan maakt een waardeloos ontworpen biljet inderdaad niet veel uit, er vanuit gaand dat de Ja stemmers niet slimmer zijn dan de neestemmers (al heb ik natuurlijk een andere mening)

Nuchternederland | 06-04-16 | 11:17

Als je het hele vakje gaat kleuren zit je dus nog op kleuterschoolniveau en ben je terecht niet stemgerechtigd.

Hard stuurboord | 06-04-16 | 11:16

Jongens, het is nu eindelijk 6 april. Zullen we nu maar eens ophouden met polarisering en framing?

Dr. Plofkop | 06-04-16 | 11:15

@frank87
U bent een slim mens. U mag van mij stemmen.

flame_me | 06-04-16 | 11:15

Ik heb eerlijk gezegd ook niet echt veel vertrouwen in al die babyboomers die straks de stemmen gaan tellen... *Onderbuik voelt kriebelen*

Pat1982 | 06-04-16 | 11:14

En nu?

Divenire | 06-04-16 | 11:14

Complottheorie gaat wat ver maar onzorgvuldig, dom en slordig is dit wel te noemen. Benieuwd naar verschil in percentage ongeldige stemmen tussen deze stembureaus en landelijk gemiddelde

skoennie | 06-04-16 | 11:14

Complottheorie gaat wat ver maar onzorgvuldig, dom en slordig is dit wel te noemen. Benieuwd naar verschil in percentage ongeldige stemmen tussen deze stembureaus en landelijk gemiddelde

skoennie | 06-04-16 | 11:14

Hou toch op, GeenStijl. Kleinzielig gedrag. "Wij deugen, en de rest, met name de overheid, niet." Tunnelvisie heet zoiets.

henkvaningrid | 06-04-16 | 11:13

@vanbukkum
Is toch perfect dat stemmen van domme mensen automatisch worden gediskwalificeerd? Wat heb je nou aan een stem van een dom mens?

flame_me | 06-04-16 | 11:13

het ongeldig verklaren van niet "juist" ingevuld stembiljetten is bangmakerij. Alleen als het niet duidelijk is en als je het vlak rood inkleurt is heel duidelijk welke stem je had willen (zo niet hebt!) uitbrengen (uitgebracht). Daarnaast als een significante hoeveelheid stemmen ongeldig is verklaard heeft het stembureau toch al een probleem wat uitgezocht moet worden.

oblix | 06-04-16 | 11:12

@nuchternederland, of je een ongeldige stem uitbrengt heeft niets van doen met die 30% hoor, ongeldige stemmen tellen fijn mee bij het bepalen van de opkomst.

drastic | 06-04-16 | 11:12

We stemmen ze helemaal de moederrr!!1!

Botte Hork | 06-04-16 | 11:12

Ik neurie en tapdans straks de melodie van The More You Ignore Me, The Closer I Get.
.
Beware!
I bear more grudges
Than lonely high court judges
It's war!

Piet Karbiet | 06-04-16 | 11:11

Alle trucjes worden door onze elite uit de kast getrokken om te "winnen". Vanmiddag met een heerlijk gevoel het rondje bij het vakje "Nee" in vullen. Niet dat het iets uitmaakt. De uitslag wordt toch gepasseerd.

Er zal een "passende" uitleg worden gekozen. Argumenten als "men stemde niet tegen het verdrag, maar wilde protesteren" of "het was achteraf toch te ingewikkeld" zullen bedacht worden om het volk weer te passeren.

En volgend jaar stemt iedereen weer op dezelfde kliek.

Ikhebeenvraag | 06-04-16 | 11:10

Wat erg zeg. Heb je de politie al gebeld?

Münsterlander | 06-04-16 | 11:10

Nuchternederland | 06-04-16 | 11:07

Een ongeldige stem lijkt me nog steeds meetellen voor de opkomst. Iemand heeft toch duidelijk de moeite genomen om te komen stemmen.

wandelende tak | 06-04-16 | 11:10

Vrijwilligers met de beste intenties, waarschijnlijk niet helemaal wakker geweest bij het in elkaar zetten de stemhokjes. Snel een heldere instructie maken en ophangen en dan weer aan de koffie. Niets aan de hand.

PureYak | 06-04-16 | 11:09

VanBukkem | 06-04-16 | 11:05
Het gaat er om dat het formulier niet meer herkenbaar is bij het tellen. Door jouw formulier te merken zou je kunnen bewijzen wat jij gestemd hebt bij het tellen.
Als je stem niet traceerbaar is, kun je je stem niet verkopen omdat de koper nooit zeker is van wat je nu uiteindelijk gedaan hebt.

frank87 | 06-04-16 | 11:09

Wat een afgang dat Nederland in het tijdperk van intuïtief bruikbare technologische speeltjes een stembiljet aflevert waarop je kan vergissen, terwijl elf jaar eerder al een betere versie beschikbaar was.

Een afgang dat dorpen zonder stemlokaal zitten en nu 3 tot 7 km moeten reizen om een stem te doen.

Een afgang dat gemeentes tot en met 70% van de stemlokalen gesloten hebben.

De kiezer, het hoogste orgaan in de democratie, staat voor een dichte deur, moet een eind lopen om een onduidelijk formulier in handen te krijgen, om daarna in een kliko te laten zakken.

Dat gaan we vandaag met miljoenen mensen doen, wetende dat we waarschijnlijk nogmaals beledigd gaan worden. Gelukkig ontlenen we onze eigenwaarde totaal niet aan handelen & uitspraken van politici. We dwongen eerst dit referendum af, vandaag de uitslag. We gaan nergens naartoe. Wij zijn met meer.

Zelfs de langste reis begint met een enkele stap. Democratie is niet vanzelfsprekend. Het is zelfs de meest complexe bestuursmethode. Heeft niet alleen dagelijks onderhoud nodig, maar vooral een goed geïnformeerde kiezer die haar bestuurders scherp houdt, en indien nodig vervangt.

Laat de kiezer dat na, gedogen we onze dictators.

Feynman | 06-04-16 | 11:08

Kiezersmisleiding, is dat niet strafbaar?

Fijnstoffer | 06-04-16 | 11:08

Tja.. zouden al die nee/ja stemmers echt te dom zijn om te poepen?

monteur | 06-04-16 | 11:07

Hoezo is dit in het voordeel van welk kamp dan ook? Ja-stemmen worden net zo ongeldig van het verkeerd aankruisen dan Nee-stemmen.

Recapore | 06-04-16 | 11:06
Zegt de drempel van 30% u iets?

Nuchternederland | 06-04-16 | 11:07

Wanneer je zo dom bent om deze instructie op te volgen, is je stem het ook niet waard om meegeteld te worden.

BurgerSpionageNummer | 06-04-16 | 11:07

Nuchternederland | 06-04-16 | 11:04

Hoezo is dit in het voordeel van welk kamp dan ook? Ja-stemmen worden net zo ongeldig van het verkeerd aankruisen dan Nee-stemmen.

Recapore | 06-04-16 | 11:06

Mastermattie | 06-04-16 | 11:02
Het formulier is ook het standaard-formulier. Maar de opmaak kan er niet zo goed tegen dat er maar 2 mogelijkheden zijn.

frank87 | 06-04-16 | 11:05

Dommer en ongeïnteresseerder dan deze stemlokaalvoorzitter kan bijna niet.

Koonkluk Huis | 06-04-16 | 11:05

Belachelijk trouwens dat stemmen om die reden ongeldig verklaard worden. Het gaat immers om de intentie bij de kiezer, en die is duidelijk. #bureaucratischemuggenzifterij

VanBukkem | 06-04-16 | 11:05

heel slordig, maar toevallig wel in het voordeel van het Ja-kamp.
Wanneer zijn slordigheden nu eens in het voordeel van het nee-kamp???

Nuchternederland | 06-04-16 | 11:04

-weggejorist-

test1212121212 | 06-04-16 | 11:04

Gewoon een standaard briefje... Wel heel slordig!

Mastermattie | 06-04-16 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken