Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RADIO-COLUMN: Vijf redenen om tegen te stemmen

Dat is dan weer erg mooi. Cabaretier Kees van Amstel mag regelmatig op vrijdag een column doen op Radio1 bij de Nieuws BV van de VARA. En die tijd gebruikte hij deze week om vijf redenen te geven om tegen het associatieverdrag te stemmen. Ha. Bij de VARA. Dat vinden wij dus sowieso al de beste grap van de column. Maar er is meer! De vijf redenen om tegen te stemmen zijn namelijk vijf heel erg goede redenen om tegen te stemmen: hoe het associatieverdrag een prima methode van EUligarchen is om de Oekraïne tot Europese slavenstaat om te bouwen. En over de schaliegasvelden van het land die dikke euro's voor rijke Europese bedrijven (hoi Shell) betekenen. Om maar wat te noemen. Bovendien eindigt Van Amstel met de crux van dit referendum. Nee, niet die grap over Jan Roos en Bassie, maar over het feit dat dit referendum -ongeacht de uitkomst- vooral aan zal tonen wat een farce de Nederlandse en Europese democratie is geworden. Waarvan akte, Kees.

Reaguursels

Inloggen

We moeten gewoon 'ja' stemmen. Het is een relatief groot land qua oppervlakte. 99% is christelijk. Het is rijk aan nog niet geexploiteerde grondstoffen. Ongelooflijk veel handel mogelijk. En ja, ze kunnen veel leren over veiligheid (Chernobyl), politieke omgangsvormen en zoveel meer. De Krim zijn ze kwijt. Waarschijnlijk nog een stuk waarvoor oorlog gevoerd wordt. De rest zal een natie vormen. Maar dan heb je ook wat.
Vergt veel tijd, geld, investering.
Maar er leven maar 44 miljoen inwoners (44 x Nederland qua oppervlakte). Veel graan enz. Olie, gas enz. En tzt veel nieuwe vakantieplekken. Veel water (17% van de oppervlakte), veel strand in het zuiden, gematigd klimaat, veel vlak vruchtbaar land.
Ik snap niet dat dit niet eerder naar voren is gekomen.

klanker | 02-04-16 | 13:24

Ik stem voor. De meeste Oekraïners willen zelf meer aansluiting bij Europa en ik zie niet in waarom ze dat dan niet zouden mogen. Dat gelul dat het NL geen geld oplevert, nee niet direct nee, maar er zal meer handel zijn met Polen, dat dan weer meer handel drijft met Duitsland etc.. Verder zouden Nederlandse boeren in Oekraïne weer goed kunnen helpen daar de productie op te schroeven. Alleen maar omdat Kiev ooit de bakermat van Rusland was zou Oekraïne nooit aansluiting met de EU moeten hebben zelfs al willen de meeste Oekraïners het. Wat is dit voor bullshit. Het land heeft ook eeuwenoude banden met Polen dat graag zijn vriend bij de Europese familie haalt. Splits anders Oekraïne maar op, een westers deel gericht op Europa en een oosters deel gericht op Rusland. Ik heb overigens ook voor geenpeil getekend want ik ben voor meer directe democratie.

McStuiver | 02-04-16 | 12:20

Ik stem voor om de mensen daar een kans te geven en Poetin buiten de deur te houden!

boomreactor | 02-04-16 | 06:06

EmilioEsteves | 01-04-16 | 14:27
Iets met carrière na de politiek bij multinationals...

kenny harder | 02-04-16 | 05:50

De FinMin van de Oekraïne, Natalie Jaresko, was Amerikaans staatsburger voordat ze benoemd werd als MinFin. Enkele uren voor de benoeming in het parlement werd haar het Oekriaiense staatsburgerschap verleent. Ze werkte o.a. op het US State Departement (buitenlandse zaken). Verder had ze haar vingers in de pap van diverse Amerikaanse investerings maatschappijen in de Oekraïne.
.
Nuff said.....

RonnieKray | 01-04-16 | 22:39

Volgens mij ziet Kees Jan Roos niet zitten...

Als het verdrag met Oekraïne een handelsverdrag is waarom heet het dan een "associatieverdrag" en geen "handelsverdrag"?

RonnieKray | 01-04-16 | 22:15

Ik denk dat de echte grap nog moet komen, namelijk dat dit OF een heel rare slechte VARA-humor 1 april grap blijkt te zijn, OF dat Kees van Amstel volgende week gewoon weer aanschuift.

RugOp81 | 01-04-16 | 21:00

Oa die gekke man met dat matrozenpetje heeft dit referendum anders wel mogelijk gemaakt.
Never change a winning team. Liever doelen halen dmv af en toe gek te doen, dan mensen met stropdassen die .... correct lopen te doen.
Maar ja: in ieder geval is Kees wel tegen.

ET007 | 01-04-16 | 20:30

Ik dacht dat Geenpeil een neutrale campagne ging voeren? Ik stem VOOR om Putin uit mijn achtertuin te houden en de goede mensen in Oekraïne niet voor niets te hebben laten sterven op het Maidan plein. Laat hun revolutie slagen! Stem VOOR het volk in Oekraïne.

Harry uit Rotterdam | 01-04-16 | 20:24

-weggejorist-

PaddyPower | 01-04-16 | 20:21

EmilioEsteves | 01-04-16 | 14:27
maar het is toch juist goed dat 'we' dat land leegtrekken?
kom op, beetje VOC mentaliteit. Er moet geld verdient worden...

Wutbürger_ | 01-04-16 | 19:48

Had het gehoord vanmiddag. Die griet van de Vara kon wel janken.

Kamervraag | 01-04-16 | 19:29

Haha, heel waar stukje. Mooi gegniffelt over die imitatie.

Driewerf Hoezee | 01-04-16 | 17:25

Alleen al het feit dat Verfopstadt, met al zijn "commissariaatjes" er tonnen rijker van wordt bij een JA is voor mij voldoende. Corrupte bende, niet alleen in Ukraïne dus.

A3an | 01-04-16 | 17:10

Heb ook vijf redenen om tegen te stemmen:
1. De EU moet uit Putin's achtertuin wegblijven.
2. De EU moet uit Putin's achtertuin wegblijven.
3. De EU moet uit Putin's achtertuin wegblijven.
4. De EU moet uit Putin's achtertuin wegblijven.
5. De EU moet uit Putin's achtertuin wegblijven.

okkums reezur | 01-04-16 | 16:59

+100 voor de VARA dat ze dit uitzenden!!!

meneer Q | 01-04-16 | 16:37

Op Joop zit een of andere v.d. Horst te kakelen dat wij onze frustraties uitleven op Oekrainers.
Die is gek.
Gatsamme wat is die gek.
Maar ja, Joop, hé??
Wat wil je.

Oekrainers leven hun onvermogen uit op ons, Europeanen, en proberen ons zo gek te krijgen de probelemen voor ze op te lossen.

Daar, bij ons dus, moet het geld vandaan komen, de militaire hulp en uiteindelijk de toetreding tot de EU, met ongeveer hetzelfde succes als de Grieken destijds.
Grandioos dus.
Dat wordt het zoveelste kutfeestje van de EU.

Laten die gasten eerst eens even orde op zaken in eigen land stellen, en wanneer ze dat gelukt is zien we wel verder.
Ik heb niets met die lui, maar voordat je een beetje fatsoenlijk georganiseerd land, zowel politiek als economisch, hebt heb je in de EU niets verloren.

Dus knok het eerst zelf maar eens even uit, dacht ik zo.
De helft van de Oekrainers wil bij Rusland horen en is middels familiebanden eng verknoopt met dat land.
Als ze daar nu eerst even iets aan doen....

Wij moeten straks,als ze hun zin krijgen tegen de Russischgezinde troepen daar knokken om uiteindelijk dat land tot op het bot te splijten.
Waarom?

Omdat een zooi Oekraiense oligarchen en Europese grootgeldverdieners er geld in zien.
Veel geld.
Héél veel geld.
Op te hoesten door de Europese belastingbetalers....
Niet de bevolking, niet de arbeiders, niet de armen en niet de bejaarden daar hebben er voordeel bij......... no way.

Want in tegendeel wat de door de regering gestuurde media in dit land beweren: dit associatieverdrag is, als het doorgaat een bom onder de EU, en een enorme bom onder Oekraine.
Nou, wanneer ze hun zin krijgen, laat die bom dan maar afgaan, lukt het met Griekenland niet, dit is hun herkansing.

mallekater | 01-04-16 | 16:15

@telelezer | 01-04-16 | 15:59
Ik wou alleen even aangeven dat de strijd begonnen is...
Mijn mening heb ik niet gegeven.

MichaelG. | 01-04-16 | 16:09

@ MichaelG. | 01-04-16 | 15:47
ik verwijs u dringend naar mijn reactie van
telelezer | 01-04-16 | 15:57

telelezer | 01-04-16 | 15:59

""ik stem voor..""
@ Mayhem123 | 01-04-16 | 14:25
I raad u met klem aan om voordat u gaat stemmen eerst deze link aandachtig en geheel te bekijken. Briljante achtergrond info over Oekraine, voor zowel de Voor als de Tegen stemmers
joostniemoller.nl/2016/03/stem-op-6-ap...

telelezer | 01-04-16 | 15:57

Trouwens, oorverdovend stil rondom de MH17.

Mark_Pugner | 01-04-16 | 15:55

Ze mogen mijn nee-stem best een stem vóór Putin noemen. Dat interesseert me geen hol. Hoe moet ik dan het bezoek zien van onze koning vorig jaar aan China? Als een ja-daar-gaat-alles-lekker-fantastisch? Censuur van hier tot Tokio en noem maar op. Een nee-stem is een stem voor onszelf. En daar is niets mis mee.

Leptob | 01-04-16 | 15:55

Het referendum inzake de Oekraïne mogen partijen kennelijk geen verschillende motieven hebben om dit van de grond te tillen maar inzake het asieldebat waar PvdA en VVD ogenschijnlijk tegenover elkaar staan mogen zij wel verschillende motieven hebben om de opvang van asielzoekers zo sober mogelijk in te richten. Weet u nog dat debat van enkele maanden geleden?

ProAsfalt | 01-04-16 | 15:51

@Quantum Suicide | 01-04-16 | 15:17
Monsanto is echt wel een bizar bedrijf. Daar kom je wel achter als je je meer verdiept. Dat de discussie wordt vertroebeld door ontspoorde aluhoedjes is jammer.

Makro777 | 01-04-16 | 15:50

Bovenstaande video is redelijk andere kijk op het stuk

MichaelG. | 01-04-16 | 15:47

Het bashen op Radio 1 gaat nog verder want volgens de politiek commentator van éénvandaag zal worden gekeken of de raadgevend referendumwet moet worden afgeschaft.

Dit is gewoon terugdraaien van de democratie (voor zover dat dat al bestaat omdat deze slechts raadgevend is) naar Noord-Koreaanse toestanden om corruptie 2.0 in stand te houden want zij hadden never nooit verwacht dat er 300.000 handtekeningen zouden komen.

Ik zou graag weten hoe en wat één of meerdere columnisten van Geenstijl hierover denken én aandacht aanbesteden want gekker moet het toch niet worden om op deze manier de mond van de bevolking te snoeren én het volk tevens via de MSM op te roepen om thuis te blijven omdat dit referendum niet serieus te nemen is.

ProAsfalt | 01-04-16 | 15:45

5 reten voor Kees van Amstel!

nee_toch? | 01-04-16 | 15:29

Nu zeg, dat ik lekker democratisch: iemand die ons komt helpen en komt flyeren tegen het verdrag wordt gewoon met geweld weggejaagd door een geweldadige linkse meute! (heeee... dat was Wilders dus)
Dat is dus onze nieuwe democratie 2016 in Nederland: gewoon met geweld zorgen dat een ander zijn mening niet mag uiten.
Smerig volkje.
www.telegraaf.nl/binnenland/25517589/_...

telelezer | 01-04-16 | 15:18

Leuk, 5 redenen om nee te stemmen (alsof ik die nodig had). Begint meneer over GMO's en Monsanto. Zo'n complotgekke aluhoed deed mij snel het filmpje stoppen en twijfelen of ik niet toch gewoon ja moet gaan stemmen. Opzouten met dat schadelijke gejank van glutenvrije dolfijnenknuffelaars. Lekker nonsens verspreiden over zuurzakken en kankerdodende cannabisolie. Echt, zulke mensen heb ik net zo'n hekel aan als rechtse ballen en fanatieke AFA's en jihadi's. Is er ergens nog een plek op deze aarde waar geen een van al deze verschillende mongolen te vinden zijn? Schrijf ik mij meteen in.

Quantum Suicide | 01-04-16 | 15:17

@simplie | 01-04-16 | 14:46
Maar het is wel de stem van een enorm grote bevolkingsgroep die hier doodgezwegen word
sinar2 | 01-04-16 | 14:48
Nee, de Donbass regio die vooral Russisch gezind zijn zal ongeveer 6 miljoen mensen zijn of minder omdat de Oekrains gezinde mensen daarvandaan gevlucht zijn. Maar deze 6 miljoen zullen overwegend voor een NEE stem zijn. De andere 40 miljoen Oekrainers zullen meer westers georienteerd zijn en dus veel meer voor een JA zijn. Maar inderdaad ook niet allemaal...

watissur | 01-04-16 | 15:16

@simplie | 01-04-16 | 14:46
Maar het is wel de stem van een enorm grote bevolkingsgroep die hier doodgezwegen word
sinar2 | 01-04-16 | 14:48
Nee, de Donbass regio die vooral Russisch gezind zijn zal ongeveer 6 miljoen mensen zijn of minder omdat de Oekrains gezinde mensen daarvandaan gevlucht zijn. Maar deze 6 miljoen zullen overwegend voor een NEE stem zijn. De andere 40 miljoen Oekrainers zullen meer westers georienteerd zijn en dus veel meer voor een JA zijn. Maar inderdaad ook niet allemaal...

watissur | 01-04-16 | 15:16

GEWELDIG!!. Kees van Amstel 5 redenen maar waardering +10

De finale eindbaas | 01-04-16 | 15:11

Prachtige column!
Klinkt als muziek in mijn oren.
Rutte daarentegen denkt nog steeds dat wij gek zijn en dat het echt alleen maar om een handelsverdrag gaat.
Heeft die knul geen internet?
O toch wel... hij is aan het twitteren geslagen.
Met een link naar deze geweldige speech van Asscher.
Stem VOOR en we doen het geweldig! Echt gewèldig!
www.youtube.com/watch?v=vPS14j82zek&a...

Schietmijmaarlek | 01-04-16 | 15:11

dezelfde mensen die in 2005 tegen stemden zullen dat nu ook doen. ruim 60% opkomst, ruim 60% tegen.
.
Alvast gefeliciteerd Nederland, ik ga op vakantie.
.
Een collega gaat voor me stemmen met een volmacht

gestopt | 01-04-16 | 15:11

reden!

pibasso | 01-04-16 | 15:09

Pfff, 5 redenen nog wel. Aan eentje heb je al genoeg: de EU wil het graag.
McMarx | 01-04-16 | 14:32

Hahaha, dat is eigenlijk nog wel de beste rede, waarde McMarx!

pibasso | 01-04-16 | 15:08

Waarom wordt er hier geen enkele aandacht besteed aan het interview met de aanstichters van het referendum? Toch wel het dieptepunt van de campagne en voor mij reden niet te gaan stemmen.

dapperebobo | 01-04-16 | 15:04

Wie nu nog voor stemt heeft toch echt een tik van de mallemolen gehad!
Arme Kees die krijgt geen uitnodiging meer bij het incest nestje van de VARA.

animalia | 01-04-16 | 15:03

@ProAsfalt | 01-04-16 | 14:46
Het was dan ook wel een ietsie-pietsie niet-zo-slim *kuch* van de heren om dit vóór 6 april te melden.

Montgomery Burns | 01-04-16 | 15:02

Door corruptie zijn er steeds hogere IMF bedragen nodig. De IMF dreigt zelfs om de volgende "bail out" van 40 miljard dollar niet over te maken als de corruptie niet stopt, of drastisch verminderd.

3 maal raden wie voor de tekorten mag opdraaien als de geldkraan van het IMF stopt, na het accepteren van het associatie akkoord...

www.theguardian.com/world/2016/feb/10/...

mysteryposter | 01-04-16 | 15:00

Partijen die "democratie" persé willen exporteren maar in eigen land een referendum frustreren en verdacht maken. En daar 99% van de z.g. vrije pers in meekrijgen. Ik kan er niet aan wennen. Net als die mensen die een vies gezicht trekken als ik een flyer door de bus duw. Alsof ik degene ben die de democratie in gevaar breng. Als je even doorvraagt weten ze er geen bal vanaf of het interesseert ze niet. Onze democratie is er heel, heel slecht aan toe.

PrinsesStoepje | 01-04-16 | 15:00

Toe maar... BNN/ VARA... goedmakertje voor de karaktermoord op Hirschi Ali?

notreehugginghippies | 01-04-16 | 14:59

Eduardo- | 01-04-16 | 14:49
Omdat ongeacht de uitslag van het referendum dat verdrag er hoe dan ook zal komen, dat gaat Nederland echt niet tegenhouden. Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als de kiesdrempel niet eens gehaald word.

fender06 | 01-04-16 | 14:58

Kijk Quid, dat is nou een column.

C-Bear | 01-04-16 | 14:56

@sinar2 en de rest

Laat ik duidelijk zijn dat ik zwaar tegen ga stemmen en dat de reden is dat ik niet kan toezien hoe Europa misbruik gaat maken van de inwoners van Ukraine middels deals die in europa niet kunnen maar daar wel (bijv: Shell met hun schaliegas boringen) Laat ik even buitenbeschouwing wat ik verder van de EU popenkast vindt. Rusland hou ik bvd graag achter de hand als uitvalbasis wanneer de EU crashed.

simplie | 01-04-16 | 14:56

Ik ben heel benieuwd wat er gebeuren gaat na een stevig "NEE" komende week. Vrij zeker dat een glibberende en wurmende Rutte / EP er in één of andere vorm gewoon doorgang aan gaat laten geven, liefst onder een andere naam en in alle stilte, net als in 2005.

Rutte/VVD: Ik baal er echt van dat ik niet meer op jullie kan stemmen, maar jullie zijn een liegende en bedriegende kliek die schijt op de democratie. En aangezien Wilders een halve idioot is wordt het dus CDA. Flikker maar op met je domme lachje.

Homer P. Simpson | 01-04-16 | 14:54

Als de uitslag VOOR is, dan behoort een veilig gezinsreisje naar Tsjernobyl zeker tot de verworven mogelijkheden.
En op de terugreis in Wit-Rusland vragen of ze ook mee willen meedoen. De akela's Hans van Baalen en Guy Verhofstadt geven graag voorlichting.

Musset | 01-04-16 | 14:53

Keesie Keesie Keesie.

swassannuf | 01-04-16 | 14:52

Is de vara van pvda naar sp overgestapt?
centre pompidoe | 01-04-16 | 14:45

Ja, en wel omdat na de verkiezingen de SP minstens twee keer zo groot als de PvdA wordt.

eerstneukendanpraten | 01-04-16 | 14:49

fender06 | 01-04-16 | 14:37
Waarom zou je niet gaan stemmen? Heb je geen mening?

Eduardo- | 01-04-16 | 14:49

Nou Van Jolo zal wel krijsend van woede aan de lijn hangen. Zijn opzetje om het referendum te framen richting "nee stemmers zijn PVV stemmers en NSB/SS ers", is door de reaguurders daar al aan flarden geschreven. Je ziet hem en opa Han radicaliseren met de dag. De AIVD kan ze maar beter in de gaten houden.

funkyd | 01-04-16 | 14:49

@fender06 | 01-04-16 | 14:37
Heb je hele link uitgekeken. Met pijn in de buik 4 minuten geleuter zonder enkel relevant argument. Gremdaat die op een quasi grappige manier aangeeft volstrekte vertrouwen te hebben in de partij waar hij op gestemd heeft. En nog geen minuut later aangeeft dat we van alles speelt op de achtergrond, dingen waar wij geen weet van hebben.
.
Je hoeft geen Einstein zijn om je te kunnen verdiepen in een aantal basiselementen uit het verdrag. Voldoende om een stem op te kunnen baseren. Met niet stemmen, stem je in feite ook: op een partij die niet gediend is bij een opkomst van 30%.

de Voorzittert | 01-04-16 | 14:48

@simplie | 01-04-16 | 14:46
Maar het is wel de stem van een enorm grote bevolkingsgroep die hier doodgezwegen word

sinar2 | 01-04-16 | 14:48

Grappig, in de MSM doen ze er alles aan om deze referendum te bashen. Niets is te gek zo blijkt.

Nu stelt gisteren de NRC dat de initiatiefnemers het helemaal niet om het associatieverdrag te doen is maar dat er andere motieven achter zitten.

Dit wordt door de Pro EUSSR MSM breed uitgemeten. Zo gisteren en vandaag op Radio 1 en éénvandaag.

Schande.

Het zal het mij ook een rotzorg zijn met welk motief er een referendum is opgezet want het wordt hoognodig tijd dat de bevolking per onderwerp haar stem kan laten horen.

ProAsfalt | 01-04-16 | 14:46

@Harald Doornbos:
Duhhh, Donetsk heeft zich afgesplitst van het Ukraine van Porosjenko omdat ze liever bij het Rusland van Putin willen horen. Lijkt me dus een inkoppertje dat ze tegen het associatie verdrag met de Europa zijn en massaal tegen stemmen. Uit de serie "open deur" zeg maar.

simplie | 01-04-16 | 14:46

Is de vara van pvda naar sp overgestapt?

centre pompidoe | 01-04-16 | 14:45

BAM! Dank Kees en Harald.

Eduardo- | 01-04-16 | 14:40

in your face, vara!
(en hallo zwarte lijst van dwdd)

Bert Konterman | 01-04-16 | 14:38

-weggejorist en opgerot-

fender06 | 01-04-16 | 14:37

@Mayhem123 | 01-04-16 | 14:25
Een stem voor... is een stem voor WOIII.
Door ons uitgelokt.
We mogen van geluk spreken dat de gewenst vijand zich niet zo uit laat lokken.

Mark_Pugner | 01-04-16 | 14:33

Pfff, 5 redenen nog wel. Aan eentje heb je al genoeg: de EU wil het graag.

McMarx | 01-04-16 | 14:32

Wie deze Oekraïense neonazistische club buiten de deur wil houden, stemt gewoon tegen.
Dan is er helemaal geen discussie over wat Putin wil en doet.
.
Klinkt hard, maar gewoonweg niet mee bemoeien is het beste advies. Hadden we ook moeten doen met het Midden-Oosten, en (Noord) Afrika. Nu mogen wij de rotzooi opruimen.

Ommezwaai | 01-04-16 | 14:32

Mayhem123 | 01-04-16 | 14:25
Het Poetin-argument. Prima dat je voor stemt hoor (als je maar gaat stemmen). Maar kan je echt geen betere reden bedenken? Een inhoudelijke bijvoorbeeld?

Vega Mindy | 01-04-16 | 14:31

@Mayhem123 | 01-04-16 | 14:25
Als ik moet kiezen tussen Poetin of de neo-nazi's in Kiev dan kies ik toch maar voor de minst kwade van de twee: Poetin.
Een nee-stem dus.

sinar2 | 01-04-16 | 14:30

Supercolumn en hulde Vara dat ze dit ongefilterd uitzenden en online houden. Mag een keer gezegd worden.

de Voorzittert | 01-04-16 | 14:29

Willemijn Veenhoven + heel veel!

VanWoerden | 01-04-16 | 14:29

De presentatrice kijkt een beetje zuur op het eind.

Vega Mindy | 01-04-16 | 14:29

Quid, als je promotie wil voor de geenstijl site, zorg dan dat de facebook-button gewoon goed werkt.

Methylfenidaat | 01-04-16 | 14:27

Zomaar enkele argumenten.. Er zijn er vele malen meer argumenten om "nee" te stemmen.
Zoals die gekke Belg -Gay of Guy- al liet doorschemeren, geld en banen zat in West-Europa voor de Oekraïners. Weg met de West-Europeaan en welkom Oost-Europeanen. De gevolgen kennen we nu allemaal wel.

Ommezwaai | 01-04-16 | 14:27

Goed en duidelijk verhaal, in tegenstelling tot de "argumenten" van het ja-kamp. Ik had het idee dat de dame het allemaal niet zo tof vond..

Amherst | 01-04-16 | 14:27

Ieder weldenkend mens kan alleen maar concluderen dat tegenstemmen de enige goede keus is. Maar ja weldenkende mensen in de politiek is een zeer schaars verschijnsel hoogstwaarschijnlijk een niet bestaande combinatie.

EmilioEsteves | 01-04-16 | 14:27

@DreHa 14:22
"While support for joining the EU nationwide is 57 percent, support ranges from a high of 93 percent in Ivano-Frankivsk in western Ukraine, to a low of 26 percent in Severdonetsk, in the south-eastern region of Ukraine.

Support for Ukraine joining Nato, at 44 percent nationwide, shows a similar west-east split: Support is highest in Ternopil (89 percent), Ivano-Frankivsk (85 percent) and Lviv (79 percent) -- all cities in the west of the country -- and lowest in Kharkiv (23 percent), Mariupol (20 percent) and Severdonetsk (18 percent) – which are all located in the south and east."
bron: www.kyivpost.com/article/content/ukrai...

tipo | 01-04-16 | 14:27

Een stem voor.... is een stem tegen Putin.... ik stem voor.
Mayhem123 | 01-04-16 | 14:25

Een stem voor is een stem voor het financieren van een burgeroorlog. Een stem voor is moord.

accijnstoerist | 01-04-16 | 14:26

Een stem voor.... is een stem tegen Putin.... ik stem voor.

Mayhem123 | 01-04-16 | 14:25

Toch zullen veel mensen Voor stemmen puur en alleen omdat het et standpunt is van hun partij...
Naieve mensen die nog steeds geloven dat hun partij er voor de mensen is.

a4p | 01-04-16 | 14:25

Doornbos van de Putin-gazet

DreHa | 01-04-16 | 14:22

Iets zegt me dat zijn contract bij de VARA niet verlengd wordt.

Leipniz | 01-04-16 | 14:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken