Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeilTV. Oekraiense chicks in de campagnebus!

Man, wat een dag weer vandaag. Vanmorgen gingen we naar Leiden, waar we bijna van het stationsplein weggestuurd werden door een paar stadswachten, maar het liep goed af en zo kon het gebeuren dat een wijkagent even later een vers door Van Leeuwen gemaakte stroopwafel kon opeten terwijl hij in onze campagnebus uitleg over de voors en tegens van het associatieverdrag kreeg. En hadden we al verteld dat er een groepje alleraardigste Oekraïense studenten door een vriendelijke Vlaamse journalist werd geïnterviewd aan boord van ons gastvrije campagnevoertuig? Jazeker, een opkomstcampagne voer je voor iedereen, met iedereen en dat is wat we ook vandaag weer deden. In gastvrij Wassenaar haalden we bij Shell Strous een gratis tank diesel & een doos snoepgoed (bedankt Junior!), en van een paar supervriendelijke agenten kregen we politiebegeleiding naar een mooi plekkie. We gingen in het eurofiele stadje (52.7% vóór in 2005) met een stapel voor-folders de markt op, maar de meeste mensen hadden toch liever een tegenfoldertje. Maar stemmen, dat gaan ze in ieder geval allemaal doen. En dát is wat GeenPeil graag hoort, op wederom een enerverend dagje canvassen tussen demense in het land.
Woensdag zijn we in Rotterdam. 11u tot 13u aan de Hesseplaats, 15u tot 17u bij Blaak. Vrijwilligers, meld je aan via de events tab in de app en kom helpen! Tourkaart-v2-herzien.png

Reaguursels

Inloggen

marcoplarco | 30-03-16 | 09:45
Het is een terugkerend misverstand dat eventuele financiële steun van het IMF of welk land dan ook iets te maken heeft met dit verdrag. Dat is volkomen onjuist. Ik heb bovendien nog geen Oekraïner gehoord die de prachtige Grivna wil inruilen voor de euro. Er is geen sprake van een tweede Griekenland. Het is een verdrag waar alle partijen van profiteren. Bovendien worden zaken als terrorismebestrijding op een goede manier geformaliseerd in overleggen. Daarom ben ik VOOR.

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 10:47

Jaja, Harry uit Rotjeknor. Terrorismebestrijding en ontwapenen. Klinkt goed op papier maar wat betekent dat in de Oekrainse praktijk? Iedereen de wapens inleveren, alles wat de leiders onwelgevallig is bestempelen als terrorist en wegjorissen en zodoende dat hele land monddood maken. Net als wij hier als onderdeel van de Euromoloch. Dokken, bek houden en geen enkele mogelijkheid om in verweer te komen. Wat dat betreft is die amerikaanse grondwet helemaal zo raar nog niet op zekere punnten en waren de founding fathers enorm vooruitziende gasten. Die konden pas wijsheid in een verdrag schrijven. In zekere zin is dit referendum onze gecultiveerde versie van hun recht op bewapening teneinde jezelf te verdedigen tegen een ontspoorde overheid. Nee stemmen staat gelijk aan als volk zeggen: Nu koers veranderen of we komen je halen uit je torentje. Vandaar ook dat ik het raadgevende karakter eigenlijk slappe hap vind, rubber bullets against tanks. Werkt niet. Uitslag moet bindend zijn anders is het wel heel selctief, die democratie. Komt de wil van het volk de leiders even niet uit? Negeren die hap en doorgaan met vleugellam maken.
Straks moeten de Russen ons nog komen bevrijden van de eurodictatuur. Omdat we dat zelf niet meer kunnen. Triest maar niet geheel ondenkbaar.

elfenstein | 30-03-16 | 10:44

@geenpeil: Doe de groeten aan Ommoord :-)
Het is nu wel de lelijkste wijk van nederland, maar ik ben daar wel opgegroeid, en toen was het nog mooi..

thorrie | 30-03-16 | 10:08

@Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 09:24 Wat je in je betoog laat zien is dat dit verdrag ook volgens jou een politiek drukmiddel is, en alles behalve een handelsverdrag. Dan moet je ook naar de geopolitieke consequenties van zo'n verdrag kijken en je afvragen of dat is wat je wil. Als jij daar 'ja' op zegt dan is dat je goed recht, ik kom op 'nee' uit.

Overigens is volgens mij een verdrag iets wat je sluit als dit voor beide partijen voordelig is. Ik denk dat dit verdrag op korte termijn gunstig is voor Oekraïne (er gaan wagonladingen geleend geld naar toe), maar dat dit allemaal ten koste van de Nederlandse (en Europese) burgers zal gaan. Op de langere termijn ontvouwt zich een Griekenland 2.0 want Oekraïne heeft niets om dikke leningen terug te betalen. Ofwel, de rekenng komt wederom bij ons. Het verdrag is daarmee geen win-win, en ook daarom moeten we het niet willen.

marcoplarco | 30-03-16 | 09:45

@Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 09:38
Het gebruik van 'de' bij Oekraïne heeft ook zin als je afkeer wil laten blijken van de Oekraïnse Victoria Koblenko en tevens taalkundig correct als je haar benoemd zoals in deze zin.

McMarx | 30-03-16 | 09:44

necrosis | 30-03-16 | 08:54
Oekraïne kan zowel met als zonder lidwoord gebruikt worden. De voorkeur gaat uit naar het gebruik zonder lidwoord. Hier heet de overheid van de Oekraïne vanaf 1991 een strijd voor gevoerd. De Russen zijn hier echter principieel op tegen.

Oorspronkelijk is Oekraïne een streeknaam. Streeknamen komen soms mét en soms zónder lidwoord voor; zo is het de Veluwe en de Provence, met lidwoord, maar Twente en Lapland zonder. De aanduiding de Oekraïne hoort bij de eerste groep. Toen (de) Oekraïne in 1991 een onafhankelijk land werd, werd de streeknaam opeens ook de aanduiding voor het land. En landnamen worden in principe zónder lidwoord gebruikt. Vandaar dus Oekraïne.

Voorlopig bestaan het oude de Oekraïne en het nieuwe Oekraïne naast elkaar. We vermoeden dat uiteindelijk het lidwoordloze Oekraïne de overhand zal krijgen. Dit is in vergelijkbare gevallen namelijk ook gebeurd: we hebben het niet meer over de Libanon, de Sudan en de Congo, maar over Libanon, Sudan en Congo.

Hoewel sommige naslagwerken de Oekraïne al verouderd noemen, is dit niet in overeenstemming met de praktijk. Maar om recht te doen aan de onafhankelijke status van het land, verdient de aanduiding Oekraïne zoals zoals je aangeeft de voorkeur.

Overigens dank, ik ben niet zo pro-Russisch, en zal vanaf voor Oekraïne kiezen en het lidwoord weglaten.

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 09:38

@Lupuslupus | 30-03-16 | 09:07
Dat krijg je met zo'n volstrekt onlogische route.

necrosis | 30-03-16 | 09:25

McMarx | 30-03-16 | 08:35
marcoplarco | 30-03-16 | 08:39
Waarom geen verdrag met Rusland? Simpel; Omdat er in Rusland geen overgrote meerderheid van de bevolking democratisch gekozen partijen steunt die voor een samenwerking zijn. In de Oekraïne is 75% van de bevolking vóór het verdrag, 12% is tegen. Bovendien zijn handelsverdragen niet zo zinvol met een land dat niet eens appels en peren van je wil kopen. Voldoende reden om VOOR dit verdrag te zijn lijkt me.

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 09:24

@vanrechteren | 30-03-16 | 09:07
En in veel europese talen begint dit ontkennend woord ook met een 'n'.

McMarx | 30-03-16 | 09:20

menzo | 30-03-16 | 08:14
De artikelen over terrorismebestrijdingen het beperken van de in omloop zijnde handvuurwapens staan in hoofdstuk 2, artikel 12 en 13;

Artikel 12 Ontwapening, wapenbeheersing, wapenuitvoercontrole en de strijd tegen illegale wapenhandel. De partijen ontwikkelen hun samenwerking op het vlak van ontwapening, ook inzake de vermindering van hun voorraad overtollige handvuurwapens en lichte wapen en inzake de gevolgen voor de bevolking en voor het milieu van niet ontploft achtergelaten materieel als bedoeld in titel V, hoofdstuk 6 (Milieu) van deze overeenkomst. Samenwerking inzake ontwapening omvat ook wapenbeheersing, wapenuitvoercontrole en de strijd tegen illegale wapenhandel, met inbegrip van handvuurwapens en lichte wapens. De partijen bevorderen de universele onderschrijving en naleving van de relevante internationale instrumenten en streven naar efficiëntie, ook door de tenuitvoerlegging van de relevante resoluties van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.

Artikel 13 Bestrijding van terrorisme
De partijen komen overeen samen te werken op bilateraal, regionaal en internationaal niveau om terrorisme te voorkomen en te bestrijden, in overeenstemming met het internationale recht, de internationale mensenrechten,
het vluchtelingenrecht en het humanitair recht.

Dit geeft voor mij de doorslag voor een stem VOOR het verdrag.

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 09:16

Nee, het zijn maar 3 letters en ozo mooi, ja die zijn mooi, en klinken ook goed bovendien.

vanrechteren | 30-03-16 | 09:07

Hoeveel zou er trouwens in de tank van zo'n grote bus gaan?
Litertje of 80?
necrosis | 30-03-16 | 09:02
.
In het filmpje staat de teller van de pomp op 195 liter.

Lupuslupus | 30-03-16 | 09:07

Dus... Wat hebben we geleerd? Er is een BOA overschot in Leiden, René kan altijd nog stroopwafelbakker worden, de snelweg Leiden-Wassenaar/Den Haag heet volgens de pomphouder A1 ( ik meende dat het de A44 was...).
Dat was het wel.

Stormageddon | 30-03-16 | 09:07

Weer een aardige oom Agent!!

vanrechteren | 30-03-16 | 09:06

juist... hulde voor de pomphoudert

ed.. | 30-03-16 | 09:02

@DiddyKong | 30-03-16 | 08:58
Doe ik er ook een +1 bij.
Hoeveel zou er trouwens in de tank van zo'n grote bus gaan?
Litertje of 80?

necrosis | 30-03-16 | 09:02

Helemaal nog geen +1 gezien voor pomphouder? Nu dan maar; +1

DiddyKong | 30-03-16 | 08:58

@eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 08:47
Een waar EUtopia.

Piet Karbiet | 30-03-16 | 08:54

@Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 08:20
Om te beginnen is het 'Oekraïne' zonder 'de'.
En verder is het land zo corrupt als de tering.
En ja, Rusland is niet veel beter, alleen betalen zij wél voor onze spullen!

necrosis | 30-03-16 | 08:54

@marcoplarco | 30-03-16 | 08:39
Het is dan ook geen handelsvedrag al wordt het zo wel genoemd. Het is een geopolitiek verdrag maar dat durft men niet als zodanig te benoemen.

McMarx | 30-03-16 | 08:52

Piet Karbiet | 30-03-16 | 08:43

Zie je wel dat het helpt, nu moeten we wel 'ja' stemmen anders komt de kinderarbeid gewoon weer terug. Wat een prachtige organisatie is die EU toch!

eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 08:47

@eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 08:25
.
Informatie over kinderarbeid in Oekraine is al van de website van het Ministerie gehaald. Dat gaat snel met die verbeteringen. Hoera.

Piet Karbiet | 30-03-16 | 08:43

@Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 07:57
Terroristen en criminelen houden zich altijd keurig aan een verbod op handwapens.

Piet Karbiet | 30-03-16 | 08:39

@Harry uit Rotterdam | 30-03-16 Hoe is een 'handels'verdrag over pak-em-beet 700 Miljoen per jaar belangrijker dan het beschadigen van een bestaande (Russische) handelsrelatie van meer dan 10 miljard per jaar?? Als het alleen om handel ging is dit de domste deal ooit.

marcoplarco | 30-03-16 | 08:39

@Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 07:57
Dan kan je beter zo'n verdrag met Rusland sluiten.
Die blazen tenminste een metrostation op voor de goede zaak.

McMarx | 30-03-16 | 08:35

Niet drammen gewoon nee stemmen wie ja stemt moet nooit meer zeiken over het geld over de balk flikkeren van den hagistan naar brussel/ oekranie toe
Bindend stemadvies van een werkend persoon die zijn eigen huishoudboekje op orde wil houden
Btw wie niet, is NEE

bruinerat | 30-03-16 | 08:33


necrosis | 30-03-16 | 08:10

Hier is kinderarbeid sinds 1874 verboden, daar is het nog heel normaal. Maar een nieuw verdrag gaat daar onmiddellijk een eind aan maken hoor, maar eerst nog even een paar miljard extra overmaken graag...

eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 08:25

necrosis | 30-03-16 | 08:08
In 1994 is er al een handelsverdrag gesloten met de Oekraïne, dit os nu een stuk verder uitgewerkt, prima. Gelukkig is er een aantal relevante onderwerpen toegevoegd. Heel actueel is die over terrorismebestrijding. Er is goed nagedacht toen deze woorden op papier kwamen.

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 08:20

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 07:57
Wat staat daarover in het verdrag? De EU belooft Oekraïne dat West-Europa zijn terroristen op eigen bodem houdt?

menzo | 30-03-16 | 08:14

@eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 08:02
Oekraïne kan van mij ongezien de typhus krijgen!

necrosis | 30-03-16 | 08:10

@Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 07:57
Denk even goed na, het begon als een handelsverdrag.
Oekraïne heeft het geld niet om onze spullen te kunnen kopen, Rusland mag onze spullen niet meer kopen van de EU.
Inmiddels hebben IMF en de EU miljarden in Oekraïne gepompt die we nooit meer terugkrijgen.
Oekraïne kan zelfs hun eigen gasrekening niet betalen!

necrosis | 30-03-16 | 08:08

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 07:57

Ik ga met je mee, dat rabiate terrorisme dat gevoed wordt vanuit de Oekraïne MOET een halt worden toegeroepen!

eerstneukendanpraten | 30-03-16 | 08:02

Ik heb lang getwijfeld maar ben nu om. Ik ben VOOR. Internationale samenwerking houdt niet op bij de grens van Nederland. In het verdrag met de Oekraïne staan twee cruciale paragrafen; die over terrorismebestrijding en het terug brengen van de handwapens in omloop. Een onderdeel dat actueler is dan ooit. Tegenstanders noemen dit wel eens militaire samenwerking, onzin. Ik wil toekomstige aanslagen zo veel mogelijk voorkomen en daar is dit verdrag onontbeerlijk voor. Daarom VOOR.

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 07:57

Amai2 | 30-03-16 | 07:20
Als u thuis e-mail heeft zoudt u dit kunnen proberen, i.pl.v. hier te klagen. [email protected] (Gemeente Den Haag, Publiekszaken/Bureau Verkiezingen - KBN)

Ci Ty33 | 30-03-16 | 07:50

@artijn | 30-03-16 | 04:56
Tegen de tijd dat Nederland weer een naheffing moet betalen aan Brussel, om het bedrag over de grens van Oekraïne te gooien, kom ik het deel wat ik moet betalen even bij jou ophalen!
Deal?

necrosis | 30-03-16 | 07:49

Ik zeg het nogmaals , ik woon in Spanje , heb me geregistreerd om te stemmen , maar heb nog nooit een stembiljet hier ontvangen !! Hoeveel met mij ook niet??

Amai2 | 30-03-16 | 07:20

"Woensdag zijn we in Rotterdam. 11u tot 13u aan de Hesseplaats"
Mooi ! Dan is het daar ook markt, dus lekker druk en veel belangstelling.

Roosx | 30-03-16 | 06:56

Gelukkig is dit gezeik bijna klaar. Doorlopen mensen.

minsider | 30-03-16 | 06:41

artijn | 30-03-16 | 04:56
LOL, door die van de Nederlandse Pravda Omroep niet dan?

bergsbeklimmer | 30-03-16 | 05:51

@Pablo.Paparazzi | 30-03-16 | 02:23
GeenStijl weet uberhaupt niet wat ze nu wil of doet. Ene keer neutraal, dan weer tegen, en als er geld binnen te slepen haalt beide.
Ene keer gaat het weer over EU uitbreiding, dan weer over corrupte in Oekraïne, dan weer democratie en bij uitzondering over het verdrag zelf.
Uiteindelijk was het gewoon het eerste onderwerp waar zo'n referendum over gehouden kon worden.

artijn | 30-03-16 | 05:09

In mijn omgeving 50-50, maar meesten blijven het dikke onzin vinden dat dat referendum überhaupt gehouden wordt. Aantal gaan daarom ook helemaal niet stemmen, waar ze normaal altijd stemmen. Zelf stem ik gewoon voor, door die geenpeil propaganda prik je zo heen.

artijn | 30-03-16 | 04:56

Jaja, GeenPeil voert slechts campagne voor het referendum. En nu tegenstemmen?

ristretto | 30-03-16 | 04:56

Hier 4 x nee stem, laatst op verjaardag even fijntjes UA afgebrand. Iedereen werd stil en stemt nu NEE.
Eerlijk gezegd gaat het me om TEGEN onze regering te stemmen, aangezien zij eea door de strot willen douwen en dan weet je zeker dat het foute boel is.

53 n.o. | 30-03-16 | 03:31

IK dacht dat Geenstijl geen nee-campagne zou voeren. Niet dat het mij uitmaakt.

Pablo.Paparazzi | 30-03-16 | 02:23

Lol, Hesseplaats; lekker stemmen ronselen onder bejaarden :P
De 50-plus stemmers zijn overwegend al TEGEN dit verdrag, volgens Maurice de Hoax. ;)

Liroy | 30-03-16 | 01:44

Over 500 jaar, zo rond het jaar 2616....
@de Voorzittert | 29-03-16 | 23:24

2016 + 500 = ?

necrosis | 30-03-16 | 01:33

@Graaf van Egmont | 30-03-16 | 01:21
Dat was duidelijk maar ik moet de vervaagde zien om duidelijk in te schatten waar het goed mee gecoverd kan, met prestigieuze zwarte inkt kan er een mooie buizerd overheen. flap flap fap

tattooboer | 30-03-16 | 01:31

En dat was geen buizerd op die link.

Graaf van Egmont | 30-03-16 | 01:24

tattooboer | 30-03-16 | 01:13
Nee, ze wil een nieuwe frisse over de oude vervaagde.

Graaf van Egmont | 30-03-16 | 01:21

@Graaf van Egmont | 30-03-16 | 00:56

Elle dépend des détails, mon ami! thumbs.dreamstime.com/z/roofvogel-silh...
Neem eens 100 van die klote euro's mee en wat zeep en zalf moet je zelf kopen ook. Gelukkig wilt ze er van af toch!

tattooboer | 30-03-16 | 01:13

tattooboer | 30-03-16 | 00:33
De Gravin heeft een tattoo nodig op haar rechterschouder over een vervaagde tattoo heen, want te klein. Het moet een buizerd worden in silouet. Alors fais un devis.

Graaf van Egmont | 30-03-16 | 00:56

In NL kon men als straf gedumpt worden ineen ketel kokende olie tot de dood er op volgde. Was het beter toen? Ja! ik ben er niet voor maar dit is dan ook nog geen volwassen maatschappij en het is hier nodig tot man wakker word, of dat ooit gebeurd? nope, nog geen 400 jaar. Daar zijn jullie te gierig, hebberig en kleinhersenig voor. Dit landje en de EU moeten nog erg gaan lijfstraffen. Het klotengevoel dat jullie hebben en hier voltijdig delen is dat de hoogste lijfstraffen nodig zijn want hebberigheid is de grootste boosdoener. Hebberige mensen zijn te voorspelbaar en dat zijn jullie. Jullie moeten leren dat je in de stront moet leven om het warm te hebben en dat niemand shit van je wilt afpakken omdat je in de stront leeft. Zo kom je van de tiranen af. Jou regering komt niks van je halen als jij in de ontzettende meurende stronttroep leeft. leer dat eens. De muslims hebben dat allang begrepen en winnen hierdoor. Neem dit of laat het. Kan me niks schelen.

tattooboer | 30-03-16 | 00:55

Vanavond zeg ik iets zekers en van de lever naar het hart en dan naar de hersens ( stomme weg dus) maar ik zeg ook iets andersom! ( van de hersenen naar het hart en dan naar de lev (hart), dat snappen de meesten trouwens niet want die leven van geneugten van drugs/alcohol en daarna worden ze schijnverliefd en worden wakker met een hoofdpijn. Ik ben kabbalist genoemd vaker en dat is zo. Als er iemand is die dat echt dieper wilt weten en niet de hersenen bezit het al uit dit reaguursel te begrijpen vraag me dan! Trump praat over real world en schuldgevoelens, wilders ook en ik ook. Er bestaat zeker een grotere wereld dan dit waarin we niet raden en niet gissen naar dingen maar gewoon weten welke consequenties acties hebben en niet miljarden weg gooien om die consequenties weg te poetsen! Denk er over na. We worden wakker en beginnen met een meerderheid te (in)zien dat pijn meer relatieve rust brengt dan zachte landingen. Open de mogelijkheden en sluit je ogen, laat de mogelijkheden van het onvoorstelbare naar binnen! Hou op met de lust naar geld want dat maakt je niet beter dan andere rijken, dat is alleen zo op TV. Fuck de belastingen, wie zijn zij om op jou talent mee te liften? Hah! "begrip" zal meer verstand oogsten dan gedwongen afdracht! vergeet dat niet!. Man o man o man mijn wijze woorden op oren van dure auto's wie wint? Stem tegen! Stem wilders, stem Trump. Als zij winnen zijn zij niet de bazen maar zij zullen de schijnwerpers op jullie bazen zijn. Als tattooboer hoor ik te vaak dat men tattoo's niet zet waar men ze wilt omdat de "baas" dat niet accepteert en dan zeg ik: als iemand over een lichaam wilt besluiten door te betalen voor jou diensten gaan ze maar naar de hoeren. Je moet dit soort bazen niet hun zakken laten vullen met jou talent en zeker niet jou regering! Je bent toch geen hoer van je regering? Hoi, je bent een beetje meer wakker. Vraag me wat je wilt.

tattooboer | 30-03-16 | 00:33

eerstneukendanpraten | 29-03-16 | 23:34

Valt nogal mee. Ik heb in Arnhem gestaan met de stroopwafelkraam (Ivo) en 90% is overtuigd nee. Veelal lopen ze langs je heen. Geen interesse (want regen of ik verstoor hun plannen) maar een warme verse stroopwafel (gratis) laat ze vaak even onderbreken. Een enkele weet het niet en vraagt je advies.. Te simpel. wat heeft handel met militaire samenwerking te maken? Stel je vragend op en laat ze denken. Dat werkt het beste. Morgen weer verder in dit dorp flyeren en Vrijdag in Zutphen het team helpen. Zin an.

Mr_Pikibelly | 30-03-16 | 00:21

Peter Emile | 29-03-16 | 22:31
Geheel mee eens. Ik heb me vandaag weer dienstbaar gemaakt door tientallen brievenbussen te vullen met flyers. Nog 6 dagen te gaan maar dat heb ik er graag voor over. Ook nog een dagje flyeren op de markt, a.s dinsdag 5 april en hopelijk helpt het om een tegengeluid te geven.
En verder: "ceterum censeo Islam esse delandam"
Ach ja, soms heb je profijt van je klassieke opleiding!

Von Mutzenbacher | 30-03-16 | 00:18

@Henk3162 | 29-03-16 | 23:52
Dan kan je haar toch brengen?

Mark_D_NL | 30-03-16 | 00:07

@menzo | 29-03-16 | 23:34
Laat me raden. Poetin, Poetin, Poetin.

Mark_D_NL | 30-03-16 | 00:07

mijn schoonmoeder gaat niet stemmen... weet niet waar het stembureau is waar ze nu heen zou moeten...

Rest In Privacy | 29-03-16 | 23:52

Jep de eerste 1800 zijn alweer 'gered' door de Italiaanse marine.

mierus | 29-03-16 | 23:52

-weggejorist-

menzo | 29-03-16 | 23:34

Rob de Wijk nu op radio 1 over Geenpeil referendum.

menzo | 29-03-16 | 23:34


Mr_Pikibelly | 29-03-16 | 23:1
Zeker 60% van de mensen die ik spreek zijn OVERTUIGD tegen, de meeste ja-stemmers hebben vaak geen idee en volgen blind de partijdiscipline.

eerstneukendanpraten | 29-03-16 | 23:34

Kunnen jullie morgen ochtend vroeg niet eerst nog even op zoek gaan naar Diederik Samson om hem te vragen hoe het nu zit met wat Roemer van de week beweerde over het feit dat bijvoorbeeld chauffeurs gewoon mogen werken in Nederland. Lijkt mij toch wel een sterk argument om onder de aandacht te kunnen brengen tijdens de rest van de bustour.

Onze carriere politici (VVD,PvdA,CDA,D66, lees EU baantjes jagers) snappen het verdrag niet, en hebben dus eigenlijk geen enkel idee waar ze al ja tegen hebben gezegd.

Pechtold heeft dit zelf al toe gegeven, of iig, die heeft al toegegeven dat hij het associatie verdrag niet, of iig onvoldoende heeft ingezien. Als Samson dan uit z'n nek blijkt te lullen, lijkt mij dat een boodschap die onder de aandacht moet komen.

De mainstream media gaat dit iig niet doen, zoveel was tijdens de npo uitzending waar Samson voor lul ging wel duidelijk.

Dr.Tatta.Macamba | 29-03-16 | 23:27

@Mr_Pikibelly | 29-03-16 | 23:15
Over 500 jaar, zo rond het jaar 2616 duiden een aantal geschiedkundigen de redding van het continent Europa. De pienterste van het clubje weet dit helemaal terug te brengen tot een dappere draver in Griesbeek die eigenhandig het verschil maakte en met een opkomst van 30,01% de ommekeer in Europa teweeg bracht. Het gedrocht aan afspraken en politieke stroperigheid werd uiteindelijk teruggebracht tot hetgeen we nodig hadden: handelsverdrag en wat collectieve veiligheid. Brussel werd ontmanteld (booslims begonnen alvast) en de Europese lidstaten bespaarden en passant een miljoenmiljard aan jaarlijkse bijdragen.
.
Hulde.

de Voorzittert | 29-03-16 | 23:24

Mis ik nou 020 op die lijst of kijk ik met mijn neus. Ik zeg: Amstelveld, hartje Grachtengordel Zuid en daarna naar die Macrobioten op de Noordermarkt.

theteach | 29-03-16 | 23:22

De kop van Timmerfrans, als tie een NEE-uitslag verneemt. Onbetaalbaar.

de Voorzittert | 29-03-16 | 23:16

Ik loop me hier de krampen in Giesbeek (alleen) Maar alles voor de goede zaak. Ik hoor heel veel NEE, nu nog die torenhoge opkomst verwezenlijken.

Mr_Pikibelly | 29-03-16 | 23:15

Geen Peil spandoek over de A16 bij knooppunt Ridderkerk gespot dit weekend.

Eshek | 29-03-16 | 23:06

@sinar2 | 29-03-16 | 22:14

Doet-ie anders evengoed vast wel.

Maar dat neemt niet weg dat ik ook voor dit referendum van mijn stemrecht gebruik zal maken.

Ferdo76 | 29-03-16 | 23:00

Dit hele gedoe laat zien wat voor een propaganda machine de publieke omroep is en hoe ruggegraatloos Den Haag is. Ik wist dit al maar met dit fantastische referendum en het goede werk van geenpeil wordt het weer eens bevestigd. Ik heb al gestemd vanwege buitenland, neen uiteraard er is eigenlijk geen andere keus.

EmilioEsteves | 29-03-16 | 22:58

Hee een neger met een bril in de bus!

blikjegrolsch | 29-03-16 | 22:46

Geen pics van die Oekraiense chicks ???

Toon Alloch | 29-03-16 | 22:43

Hesseplaats heeft morgenmiddag dus markt.
Maar alla (zonder h) een stroopwafeltje gaat er wel in.

BBmetR | 29-03-16 | 22:42

Ken alleen maar NEIN stemmers. En we gaan allemaal NEIN stemmen om de verraders in Brussel te prikkelen.

Ronnie uit Helmond | 29-03-16 | 22:38

Vanavond het achtuur-journaal bekeken. Gisteravond ook. En de avond daarvoor.
In dat programma wordt pure, schaamteloze 'ja'-propaganda voor het referendum bedreven. Vanavond. Gisteravond ook. En de avond daarvoor.
Uitsluitend te zien en te horen: zielige, dan wel lieve Oekraïeners en Oekraïnessen, hard werkend voor een paar grivna's ook, die allemaal nog zieliger worden en nóg harder moeten werken voor nóg minder grivna's als u & ik 'nee' stemmen.

Er worden Nederlandse zakenlieden voor de camera gesleept die daar allemaal belangetjes hebben en uiteraard allemaal vinden dat u & ik 'ja' moeten stemmen.
En voor de vorm wordt dan één type aan het woord gelaten - ook een zakenman - die dan niet eens vindt dat we 'nee' moeten stemmen, maar dat we nog zes, zeven jaar moeten wachten met 'ja' stemmen.

De politieke kleur - die van de Rode Dageraad - van de 'onafhankelijke' NOS ligt er zo langzamerhand zó dik bovenop, dat ze zich daar met zijn allen zó diep zouden moeten schamen dat de kleur van hun koppen nog roder wordt dan die van hun Rode Dageraad, waar ze met z'n allen zó lang naar hebben zitten staren dat ze collectief blind zijn geworden.

Overigens ben ik van mening dat de islam verboden moet worden.

Peter Emile | 29-03-16 | 22:31

@sinar2 | 29-03-16 | 22:14 Rutte heeft zich inmiddels ontpopt als volksverlakker nummer 2 (iedere PvdA-er zal altijd 1 blijven) en als vorbinder-pussy van Merkel. Hij zal tóch proberen om zijn reedt af te vegen met de uitslag.
Maar natuurlijk blijven wij allemaal doorwerken om een 82% "nee" neer te zetten bij een opkomst van 48%.

Vogelbeest | 29-03-16 | 22:24

Hopelijk een flink hogere opkomst dan de 30% en ruime meerderheid tegen-stem anders veegt Rutte er weer lachend zijn reet mee af.

sinar2 | 29-03-16 | 22:14

Afgelopen weekend met de paasbrunch ook maar gelijk de hele familie gemotiveerd om te gaan stemmen. En de grap is dat iedereen 'nee' gaat stemmen.

kleinkonijn | 29-03-16 | 22:09

Better Call Saul

gewoondoorlopen | 29-03-16 | 22:08

Nee

d' 8hØker | 29-03-16 | 22:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken