Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eurocraten willen MEER BRUSSEL na Brussel

"De terroristen willen verdeeldheid zaaien" is het favoriete bullshitargument van de eurocratische kaste. Want als zij kunnen roepen dat hullie ons uit elkaar willen spelen, dan kunnen de religiEUzen op dat frame doortimmeren aan hun idealistische superstaat. Meer meer meer Brussel! Van Hulten zegt dat het hem om 1 centraal Brussels stadsbestuur gaat (want dat heeft de hoofdstad van de EU kennelijk niet - grap op zich), maar de achterliggende gedachte van de eurofielen is sowieso méér EU. Zie ook: Ziek Verhofstadt. Terwijl de islamitische moslimterroristen die moord- en terreuraanslagen plegen zoals in London, Madrid, Amsterdam, Kopenhagen, San Bernardino, Parijs, Parijs, Brussel & Brussel dat vooral doen omdat ze ons haten omdat wij kufar zijn en geen moslims. Zij willen geen "verdeeldheid zaaien", zij willen met hun religieuze heilstaat onze technocratische heilstaat vervangen. Als we een gratuit Grunbergje zouden willen doen, zouden we nu zeggen dat Michiel van Hulten (PvdA Eurocraat van het Sorosvehikel Stem Voor) met deze tweet precies hetzelfde wil bereiken als de islamitische moslimterroristen van IS. Spot on. eurocratenkanker.png

Reaguursels

Inloggen

Ga maar rustig slapen. Michel van Hulten (wie?) waakt over ons EU-onderzaten. En nonkel Guy houdt ook een oogje in het zeil

batvoca2 | 24-03-16 | 08:20

Minder Europa!
Het probleem in Nederland is dat als je "minder" roept, je voor het gerecht moet verschijn.

FCDenBosch | 23-03-16 | 22:29

"Het feit dat IS in de hoofdstad van Europa een aanslag kan plegen, bewijst dat Brussel binnen haar eigen kring niks kan beschermen, laat staan de rest van de Unie..." gezwelgje .. oh jawel hoor brussel, kan in eigen kring zichzelf pirma beschermen .
het is alleen niet weggelegd voor... laten we zeggen het volk of het gepeupel.de zogenaamde leiders overkomt weinig hoor ,het zijn ook de eerste die met de staart tussen de benen wegvluchten mocht er echt gedonder komen.en dan waarschijnlijk van grote afstand roepen dat we vooral moeten volhouden of zoiets

bowlfabriek | 23-03-16 | 22:11

Het zijn gevaarlijke klojo´s (het lijken net kinderen) die een gevaar zijn voor onze maatschappij. Twee voorbeelden:

Turkish President Recep Tayyip Erdogan said one of the Brussels attackers was caught in Turkey in June and deported to Belgium.

Erdogan said Wednesday that the Belgian authorities released the suspect despite Turkish warnings that he was "a foreign fighter."

Erdogan did not name the attacker.

He said the man was detained at Turkey's border with Syria at Gaziantep and that Turkey formally notified Belgian authorities of his deportation on July 14.

Erdogan said "despite our warnings that this person was a foreign terrorist fighter, Belgium could not establish any links with terrorism."
======================================================
The latest attack in Brussels, however, indicates that Belgian authorities still do not have the jihadist problem under control.

A Belgian counterterrorism official said that due to the small size of the Belgian government and the large numbers of ongoing investigations, virtually every police detective and military intelligence officer in the country was focused on international jihadi investigations. He added:

"We just don't have the people to watch anything else and, frankly, we don't have the infrastructure to properly investigate or monitor hundreds of individuals suspected of terror links, as well as pursue the hundreds of open files and investigations we have. It's literally an impossible situation and, honestly, it's very grave."
An American intelligence official reportedly said that working with security officials there was like working with children:

"Even with the EU in general, there's an infiltration of jihadists that's been happening for two decades. And now they're just starting to work on this.
When we have to contact these people or send our guys over to talk to them, we're essentially talking with people who are — I'm just going to put it bluntly — children.
These are not pro-active, they don't know what's going on. They're in such denial. It's such a frightening thing to admit their country is being taken over."

We wachten op de volgende krijttekeningen.

squadra | 23-03-16 | 19:32

@Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:11
Wat is nou de klacht.. Niet genoeg communicatie. Wat is Interpol, een communicatiemiddel zonder al te veel bureaucratie. Dat is misschien wel precies wat we moeten hebben. Wat ik al aan gaf, misschien zijn er wel verbeterpunten, maar laten we niet een al te lomp systeem maken. En laten we ook niet denken dat je een soort van Europese of EU dienst kunt maken die over alle landen heen werkt, daarvoor zijn er te veel verschillende regels, wetten en culturen... Natuurlijk, het idee is om ook dat allemaal het zelfde te krijgen, maar dat gaat niet gebeuren!

DerUnterMensch | 23-03-16 | 18:57

Dat de EU het weer als een kans ziet om nog groter te worden is eng, maar nog veel enger is dat de reacties hier op het Brussel verhaal ook reacties bevat met mensen die bereid zijn om te vechten voor onze vrijheid.
In mijn ogen net wat de EU wilt, maar vergeet niet dat de EU dit alles heeft veroorzaakt met alles maar binnenhalen, grenzen open en ga zo maar door, dus voordat mensen zich geroepen voelen om straks voor hun land te knokken bedenk dan ook dat wij hier niet voor hebben gekozen en dat iedere lamlul had kunnen zien dat dit pas het begin was en er nog veel meer ging gebeuren, ik vecht iig niet voor de EU en mijn zoon ook niet en iedereen die wel denkt voor zijn vrijheid op te komen moet maar eens stil staan bij wie de vrijheden van je afpakt.

mmamax | 23-03-16 | 18:41

En hier is de werkelijke aard van de EU. De aanslag komt ze goed uit, dus is het tijd voor verdere integratie eenwording EU.

Alsof DAT alle problemen op gaat lossen, m'n reet. EU veroorzaakt ellende.

Anoguurder | 23-03-16 | 18:37

Ik hoor net dat de geheime dienst Israel al langere tijd de Belgische autoriteiten hebben verteld van een op hand zijne aanslag op vliegveld Zavetem en de metro's..

DUS..

fukallahalhollandi | 23-03-16 | 18:33

Het narcisme van de elite die zich niet kan voorstellen dat er mensen zijn die niet de godganse dag bezig zijn om alles te relativeren tot een maakbaar ideaal. Het maakbare ideaal van moslims heet kalifaat en om dat te bereiken moet je niet filosoferen maar bereid zijn te doden.
Alleen al de mening van de gemiddelde "gewone" moslim zou de ogen moeten openen. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2016/0...

PrinsesStoepje | 23-03-16 | 18:16

Meer Brussel ? Nog meer versnippering, 19 deelgemeenten en 6 politiedistricten, de gewilde natte droom van Pechtold dus.

Laat nou net deze formule nodig zijn geweest waaruit een bolwerk van jihadisten is ontstaan.

D66 staat garant voor MEER Brussel, en dus MEER terrorisme.

De man blijft het anders verwoorden : twitter.com/APechtold/status/71255360...

Met Wilders in de rechtszaal, mag Pechtold roepen dat PVV en terrorisme verworven zijn in een alliantie.

We vergeten je niet Alexander.., 1 jaar nog..

Sweetlakecity | 23-03-16 | 18:09

Wie kent er de " snel Belg wet " nog van Verhofstadt .

likmegaties | 23-03-16 | 18:04

Normale fatsoenlijke weldenkende gezonde mensen trekken de stekker uit een bewezen mislukt project. Niet de EU, gesteund pro-EU partijen als PVDA/CDA/VVD/D66. Maar de werkelijke schuldigen zijn diegenen die op deze partijen blijven stemmen. Ze mogen. Het kost een paar centen maar dan heb je ook werkelijk niets. En het gaat veel meer kosten. Je zult het je kinderen en kleinkinderen maar aan doen. Maar ze mogen. Sterkte allemaal.

Rest In Privacy | 23-03-16 | 17:55

Voor islam fascisten is Europa een pot nat en mocht het uiteenvallen, wat niet gaat gebeuren, is dat een grote overwinning voor hen.
wowee001 | 23-03-16 | 13:56

nou die snap ik even niet , uit 'elkaar' vallen in de zin van, grenscontroles, alle illegalen je land uit kunnen flikkeren zonder EU gezeik ect.
win win .. is ook voordeliger dan die constante stroom islamitische kakkerlakken die alles kaal vreten wat onze voorouders hebben opgebouwd.
links zanikt en zeurt altijd over het millieu.. behalve als het gaat over het sociale millieu, ONZE wijken en pleinen .. links maakt ONS land onleefbaar, en daar zullen ze tzt voor 'beloond worden (dag PvdA)
#grenzendicht

(c)ZWITSUL | 23-03-16 | 17:35

mwah | 23-03-16 | 14:22

Jij snapt er overduidelijk echt helemaal niets van.

"Laten we inderdaad de wereld in een mooie bloemetjestuin veranderen met geweld en repressie. Dat werkt vast veel beter."

Weet je, er is een compleet spectrum aan mogelijkheden tussen Pappen en Nathouden enerzijds en Geweld en Repressie anderzijds. Jij kan dan misschien in een bipolair denkbeeld vastzitten waar dat de enige twee mogelijkheden zijn, de meesten van ons zien het wat genuanceerder.

"Mopje: Zitten een ambtenaar, zakenman, allochtoon en een arbeider aan tafel. Op de tafel liggen tien koekjes. De ambtenaar pakt er 9, geeft er 7 aan de zakenman en zegt tegen de arbeider: "pas op, die allochtoon probeert je koekje te stelen""

Haha. Een mopje. Dus? Hoe is dit relevant voor het onderwerp van discussie? Of post je dit gewoon omdat je denkt dat dat slim overkomt?

"Die bloementuin met regenbogen die jij zo veracht, is wel ongeveer de wereld waar jij nu in leeft."

Niet helemaal, want onze samenleving wordt bedreigd door vele stromingen die ons onze vrijheden, om diverse redenen, zouden willen afnemen. Islamitisch terrorisme is er daar een van, en vormt een fundamentele bedreiging. Alleen onverbeterlijke naievelingen zonder enig historisch besef, zoals jij, denken dat onze verworvenheden behouden kunnen worden zonder dat ze moeten worden verdedigd.

"Al die vrijheden die jij zo graag wil verdedigen zijn de verworvenheden van diezelfde gutmenschen--> homo emancipatie, gelijke rechten voor vrouwen, gelijke rechten voor alle rassen."

Bullshit. Ik weet dat gutmenschen daarvoor graag met de eer strijken, maar hun eigen fascistoide vrijheidshaat spreekt dat direct tegen. Die verworvenheden hebben we te danken aan echte liberalen en grote denkers, niet meelopertjes als Grunberg die er mee proberen te pronken omdat ze graag als Goede Mensen gezien willen worden.

"En die zijn er niet gekomen door een hekel te hebben aan alle homo's, vrouwen en negers."

Nee, maar dat zegt dan ook niemand. Wat een krankzinnige stroman. Weer een indicatie dat je werkelijk geen flauw idee hebt waar deze hele discussie over gaat en dat je waarschijnlijk de verstandelijke vermogens mist om dat ooit te kunnen begrijpen.

"Die zijn er gekomen door een gezonde dosis wantrouwen tegen de motieven van zij die de macht hebben."

Ja, en hier ben jij, om als een kritiekloze papegaai de moralistische platitudes van onze machthebbers na te praten. Kom op, uit jouw hele tegel blijkt dat je helemaal niets hebt begrepen van mijn argument. Ga dan niet net doen alsof je een onafhankelijke, kritische denker bent, want je bent overduidelijk een brave naprater die slim denkt te zijn door politiek correcte open deuren in te trappen.

Russells Teapot | 23-03-16 | 16:57

De EU is de oorzaak en die zal nimmer het probleem op kunnen lossen.

AndreM | 23-03-16 | 16:57

Geachte heer Grunberg en Pechtold,

Waarschijnlijk zult u dit commentaar niet lezen, aangezien u dan moet afdalen vanuit uw ivoren toren naar hetgeen een "reaguurder" op Geen Stijl zegt, wat natuurlijk buitengewoon beneden uw waardigheid is. Enfin, ik probeer het toch, je weet maar nooit.
Ten eerste vergelijkt u appels met peren. En ten tweede haalt u oorzaak en gevolg door elkaar. Verkeersongelukken komen meestal, zoals het woord al zegt, per ongeluk tot stand. Een terroristische aanslag is opzettelijk bedoeld om zoveel mogelijk slachtoffers te maken.
De oorzaak waardoor een terroristische aanslag wordt gepleegd, ligt in de verwrongen denkwijze van de terroristen. De gevolgen zijn niet alleen de doden en gewonden, maar eveneens een vrije open samenleving die gegijzeld wordt door angst, paniek en niet te vergeten door bevolkingsgroepen die elkaar met steeds meer argwaan en haat zullen gaan bejegenen. Als er harde maatregelen worden genomen om terroristen geen kans te geven, zoals het controleren bij de grens en het opsluiten van personen die als potentieel gevaarlijk worden aangemerkt, dan neemt de dreiging juist af. Sinds wanneer zijn b.v. het Verenigd Koninkrijk of Australië met hun gesloten grenzen ineens politiestaten? En u heeft het over Israël: nergens ter wereld worden er zoveel maatregelen genomen ter voorkoming van terroristische aanslagen. Probeer maar met eens bomvest aan het vliegveld Ben-Gurion binnen te komen, geheid dat dat niet lukt. Waar zou Israël vandaag zijn zonder al die maatregelen? Sterker nog, zou Israel dan nog als vrije open onafhankelijke staat en samenleving bestaan?
Uw bewering dat Hamas en extreem rechts, en ook politieke stromingen zoals de PVV tot FN geheime kameraden van terroristen zijn en vice versa snijdt totaal geen hout. Deze bewering is een vorm van "downplayen" die terecht als een spontaan ontsproten loot in het rijtje van Godwins kan komen te staan.

Poezelien | 23-03-16 | 16:44

In de EU bestaan al reisdocumenten waarop als nationaliteit "EU" staat. Gelooft u vast niet. Is wel zo.

doedeljantje | 23-03-16 | 16:43

Een angstige samenleving laat zich makkelijk sturen. Ze hebben niet voor niets de poorten wijd opengezet. Totale chaos creëren in de hoop dat ze draagvlak krijgen om het Europees weer op te kunnen lossen. Eng volk die eurofielen.

Arnold9638 | 23-03-16 | 16:39

Dat is ALTIJD het antwoord van elke staat waar dan ook ter wereld en waar dan ook in de tijd. Staat faalt en is inadequaat, antwoord: nog meer staat.

trenthopper | 23-03-16 | 16:34

Binnenkort in dit theater: een nucleaire of biologische bom waar een paar miljoen Europeanen aan ten onder gaan. Ik voel de reactie al aankomen. "Aan kanker gaan ook veel mensen dood." Het relativeringsvermogen van een grote groep is in ernstige onbalans.

padbuffel | 23-03-16 | 16:33

Parel van het Zuiden | 23-03-16 | 16:02 Interessant is Zweden. Omdat daar de regering het meest ver is voortgeschreden in de islamisering van de eigen cultuur door massale import van moslims en het ruimhartig financieren van islamitische getto’s. Het schijnt dat de Zweedse politie reeds heeft aangegeven dat de burger op bepaalde plaatsen maar voor de eigen veiligheid moet zorgen, en dat de Zweden zèlf prompt eigen milities zijn gaan inrichten. Zweden is trouwens een groot land met veel bos en veel Zweden hebben geweren. Verder is er in Duitsland inmiddels een run op wapens. Op het moment dat de staat afkruimelt en mensen ineens geen geld krijgen uitgekeerd, of dat water en electra het laten afweten, of dat politie, brandweer en ambulance niet meer komen, en de voedselvoorziening ineen stort, enzovoort, dan krijg je snel de wereld van Mad Max en dan gaan mensen elkaar met van alles te lijf en dan wordt het een algemene slachting. Maar zeker in Nederland zijn dit zeer onwenselijke toestanden, zoals dan vrij snel het halve land onder water staat, en er eigenlijk nergens natuurgebieden zijn waar je nog schuilen kan.

notamused | 23-03-16 | 16:30

Je moet Verhofstadt heten om politiek gewin te willen halen uit een terroristische aanslag terwijl de lijken nog niet koud zijn. Zelfs Wilders laat nog meer tact zien.

His Lordship | 23-03-16 | 16:29

Ze maakte gebruik van het eenvoudige onstabiele AP daarbij het verhaal van de taxi en de gevonden testamenten geeft toch aan dat deze aanslagen van een ander niveau zijn als die in madrid en london maar aan de andere kant ook laten zien dat ze niet veel nodig hebben om dood en verderf te zaaien als zichzelf op willen blazen.

poetsnoet | 23-03-16 | 16:29

Eurocraten.
Hamertjes die alleen maar op hun bekende zin kunnen hameren:
Gaat iets goed (?); meer Europa;
Gaat iets fout (?); meer Europa;
Gaat iets helemaal fout (?); meer Europa;
Sterven mensen door terrorisme alle kans biedende open grenzen (?); meer Europa.
Kunnen eurocraten ooit iets anders zeggen (?), jawel, zodra hun vrouw, of kind wordt verkracht of vermoord; maar dan zijn 't geen eurocraten meer.

Der Paulie | 23-03-16 | 16:14

@J.vS | 23-03-16 | 15:32

de meeste schade bij een bom is door de drukgolf (en nu ook mede door toegevoegde metalen voorwerpen); die drukgolf is in een afgesloten ruimte veel dodelijker dan in een open ruimte.
Bovendien is een vol metrostel een ruimte met veel mensen per m2, dus veel mensen binnen striking distance.

toch wel aardig dat deze man in Boston de bomaanslag overleefde, ook in Parijs was, en nu vlakbij de ontploffende bom stond; en nog steeds leeft :-)
www.telegraaf.nl/buitenland/25462155/_...

FW Ta-183 Huckebein | 23-03-16 | 16:12

Nou ja, een centraal stadsbestuur is sowieso een goed idee. Daar zijn we in Nederland ook door schad en schande achter gekomen met die stadsdeelraad gekte. Dan krijg je de uitwassen die Fatima Elatik en dergelijke heten. Opgetuigde koninkrijkjes die heel veel geld kosten gevuld met mensen uit culturen die gemeenschapsgeld als eigen geld beschouwen (Limburgers en nog zuidelijker culturen).
En in België is er nog een groter probleem met die taalgrens en het mislukte federale bestuur. Het hoofdstedelijk gewest dat moet funcrioneren als een federale staat, maar dat niet doet en geen gezag heeft in de Brusselse gemeenten. Het probleem van België wordt samengevat in Brussel. Federale failed state, failed city, failed communities. Daarom ook zijn Belgen zo pro-EU. Zij hebben de hoop gevestigd op een pan-Europees bestuur om al hun problemen op af te wentelen. Verhofstad, Van Rompuy en dergelijke: ze willen allemaal meer EU. En omdat het zetelt in Brussel zien ze de EU als paraplu voor een goed bestuur in Brussel. Want tja, de enige wijken die er echt mooi en netjes bij liggen zijn Laken en de Europese wijk met het Parlement en de EU instituties. De rest dondert van ellende in elkaar.

Stormageddon | 23-03-16 | 16:11

@notamused | 23-03-16 | 15:59

Ik help het u hopen. Overigens zie ik niet persé een revolutie. Er kunnen ook gewoon terroristen opstaan van een andere signatuur die tegenaanvallen uitvoeren.

Parel van het Zuiden | 23-03-16 | 16:02

-weggejorist-

woutel | 23-03-16 | 16:01

-weggejorist en opgerot-

woutel | 23-03-16 | 16:01

Parel van het Zuiden | 23-03-16 | 15:06 Dat revolutie-scenario werkt niet, want de staat is daarvoor veel te machtig. Of er moet een ideologisch zeer sterk gemotiveerde beweging ontstaan, vergelijkbaar met de IRA bijvoorbeeld en ondersteund door heel veel geld. Maar ik zie dat niet gebeuren. Het zal worden als in Israël, met grote muren om de gekte op een afstand te houden, en om verder een normaal leven te leiden. Een belangrijk voordeel is dat op dit moment de islam al zodanig kritisch belicht is, dat geen denkend mens er nog in geloven kan. Zo heeft Mohammed waarschijnlijk nooit bestaan, de Koran is een combinatie van bijbelteksten en perverse woestijnmores, en Koran en Mohammed zijn waarschijnlijk verzonnen in opdracht van kalief Malik als instrument voor onderwerping en uitbuiting van veroverde volken.

notamused | 23-03-16 | 15:59

zoals ik dhr. Pechtold al tweette:

* Wilders wil 'n dichte grens, net als 't voor Schengen was; volgens mij hadden wij toen nog steeds 'n open vrije samenleving hoor!

* Als u 's avonds de deur van uw woning op slot doet; betekent dat dan dat het binnen in uw huis opeens een dictatuur is geworden?

FW Ta-183 Huckebein | 23-03-16 | 15:55

MissDD | 23-03-16 | 15:42
Waarschijnlijk vlak voordat z'n neus de grond raakt, wanneer ze hem van de hoogste berg/flat gooien.

Wutbürger_ | 23-03-16 | 15:48

-weggejorist-

MissDD | 23-03-16 | 15:42

Overigens wel treurig dat Hulten niet weet waar de letters "D.C." voor staan in 'Washington D.C.". Die afkorting maakt van die hoofdstad een federaal district.

Brussel D.C. betekent dus, dat Brussel D.C. niet meer bij Belgie hoort, maar enkel EU-grondgebied is. Brussel als Europees Hoofdstedelijk District dus, net zo als Washington DC.

Hulten is het dus eens met een plan, dat hij niet snapt. Vandaar dat ie voor het associatieverdrag is. Die snapt hij dus warschijnlijk ook al niet.

tipo | 23-03-16 | 15:39

Maar als Arnon Grunberg stelt: "De staat die open en betrekkelijk vrije samenlevingen in naam van terrorismebestrijding geleidelijk doet veranderen in politiestaten geeft de terroristen hun zin" [denk aan de Patriot Act in de VS? De "noodtoestand" in Frankrijk?] en Alexander Pechtold dit "spot on" vindt, waarom beginnen zij dan niet met de twittergestapo van Rutte?

ben kokhals | 23-03-16 | 15:36

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:19

Hij heeft zich blijkbaar toch opgeblazen in de metro, inderdaad vreemd dat hij dit niet op het perron deed(want meer slachtoffers)

www.telegraaf.nl/buitenland/25462493/_...

J.vS | 23-03-16 | 15:32

Manmanman wat heb ik een hekel aan het argument dat er meer mensen doodgaan aan X dan aan terrorisme. Bill Maher zegt het beter:

youtu.be/hitkvY2XBi8

Ricky CK | 23-03-16 | 15:31

Never mind ik heb het al gevonden!

J.vS | 23-03-16 | 15:28

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:19

Dank voor je reactie, heb je ook een link waar dit verhaal wordt ondersteund? Of is het een gevoel wat jij hebt over wat er is gebeurd?

J.vS | 23-03-16 | 15:27

Arnon Grunberg vindt dat wij momenteel in een 'open en vrije samenleving' leven... Vreemde opvatting over 'open en vrij' houdt hij erop na, als dat betekent dat je, als je op je vrije vrijdagavond een open popconcert of voetbalwedstrijd wil bezoeken of gewoon op een open terrasje iets wil gaan drinken, of op een doordeweekse dag het vliegtuig of de metro wil nemen voor een open en vrije reis, serieus rekening moet houden met de mogelijkheid dat je met een machinegeweer wordt neergemaaid of door een bom uiteen wordt gereten... Maar de oplossing van Arnon voor dit 'ongemak' is even simpel als briljant: niets doen!!

Zenzeo | 23-03-16 | 15:26

@mvdwarsligger | 23-03-16 | 15:05 "Jeuh een filmpje. (...) Flikker op met je filmpjes"
.
Zeg, ongelooflijk domme jongen, je hebt blijkbaar niet eens op die link geklikt, want het is een radiointerview met Amerikanen die bijzonder goed op de hoogte zijn. Maar toegegeven, dat gaat allemaal veel te ver boven je pet, dus laat maar en wauwel maar door.

ben kokhals | 23-03-16 | 15:23

Als grenzen niet dicht mogen 'want dan komen ze toch wel illegaal binnen', zullen we dan ook maar alle stoplichten opdoeken? Want de verkeersdoden vallen toch wel.
En waarom eigenlijk nog geld naar onderzoek naar de genezing van allerlei nare ziektes? Er vallen toch meer doden in het verkeer!

Dat er zoveel domheid in 1 hersenpan kan zitten, mijn god zeg.

Snorro | 23-03-16 | 15:22

@Cuyahoga | 23-03-16 | 13:56 Een betere repartee kan niemand verzinnen!

belo | 23-03-16 | 15:21

J.vS | 23-03-16 | 14:55
Het heeft er vanaf het begin alle schijn van dat het een explosief was met een tijd- of anderszins ontsteking daar in die metro. Anders was het wellicht beter geweest voor een zelfmoordterrorist om zich op te blazen op het perron, midden tussen de mensenmassa's

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:19

@MeisterDude | 23-03-16 | 15:17
Huh, gelijk?

Ik vraag je alleen om je stelling met argumenten te onderbouwen. Dat is geen mening, dat is een vraag.

mvdwarsligger | 23-03-16 | 15:19

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:12
Nou, ik heb hem al een paar maanden niet meer gespot en las altijd graag zijn reacties.

Fuck-a-duck | 23-03-16 | 15:17

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 15:17

Daarbij moet je geen voedingsbodem maken om terroristen te kweken want als ze ontkiemen ben je al te laat
poetsnoet | 23-03-16 | 15:11

Met andere woorden, wij dienen haatideologie ISlam in westerse landen te verbieden!

Prins Pils | 23-03-16 | 15:16

@Boris die Sauertopf | 23-03-16 | 15:01
Grunberg is dus totaal van het padje af. Met wiens vrijgevochten, wilde dochter voert hij vandaag de dag kussengesprekken?
Erg genoeg heb ik ooit op aanraden van een bekende een boek van die waus uitgelezen.

Slogra | 23-03-16 | 15:16

Gisterenmiddag ergens, zag ik op de VRT de tekst "EU zegt medewerkers binnen te blijven" staan.
Dat is zo illustratief.
Want het is de EU (EC) die alle lidstaten vertelt dat het de eigen landsgrenzen niet mag handhaven, laat staan sluiten.
Dus je huis wordt belaagd, papa en mama zetten de deur open voor de boeven, en zeggen tegen jou "blijf onder te keukentafel zitten".

LibertasSimplex | 23-03-16 | 15:15

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 15:13

Fuck-a-duck | 23-03-16 | 15:11
Was hij op Zavetem?

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:12

Even off topic, waar is dhr. De Wit gebleven? Alles goed met hem, ban, vakantie?

Fuck-a-duck | 23-03-16 | 15:11

DerUnterMensch | 23-03-16 | 14:53
Interpol is slechts een loket, waar de nationale politie een verzoek doorgeeft, bestemd voor de nationale politie in een ander land. En vervolgens moet hopen dat ze ooit een antwoord krijgen. Een antwoord dat meestal zo laat komt, dat het een onderzoek stagneert. Interpol is dus een administratieve organisatie. Een soort diplomatiek netwerk op politieniveau. Het is nooit meer geweest.

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:11

Terrorisme is niet te voorkomen zowel in de E.E.G als EU vorm,dat samenwerken om terreur uit te roeien en tegelijk je eigen grenzen niet in orde te hebben is een dodelijke mix voor Europa.Daarbij moet je geen voedingsbodem maken om terroristen te kweken want als ze ontkiemen ben je al te laat en gaat bestrijden meer rotzooi geven.

poetsnoet | 23-03-16 | 15:11

-weggejorist-

MissDD | 23-03-16 | 15:10

@notamused | 23-03-16 | 14:46

Positivo. U denkt werkelijk dat het tot zulke ghettovorming zal komen? Lang voor die tijd breekt de pleuris uit. Inheemse bevolkingen gaan zich niet nog jaren laten afslachten terwijl de politiek/overheid niets doet. Zo werkt menselijke / maatschappelijke dynamiek niet. Er zal een tegenreactie volgen en getuige de periode van opkroppen zal de reactie verwoestend zijn, voor moslims en die falende politiek/overheid.
.
En dat moeten we met z'n allen ook snel gaan begrijpen. Wellicht zijn er dan nog wegen om dit in ieder geval te dempen. Nu spelen we met zijn allen met vuur in een buskruitmagazijn.

Parel van het Zuiden | 23-03-16 | 15:06

@MeisterDude | 23-03-16 | 15:05
Klopt argumenten omdraaien is niet sterk, maar dat was jouw argument om te beginnen al niet.
Nogmaals, waarom is Poetin een grotere bedreiging voor ons dan de islam?

mvdwarsligger | 23-03-16 | 15:06

@MeisterDude | 23-03-16 | 14:55
Ik mis iets in je plemp.....
Argumenten.
Dankzij Poetin is er een 'soort van' wapenstilstand in Syrië.
En waarom is het zo'n puinhoop in Syrië?
Omdat volgens sommige westerse landen Assad moest oplazeren zoals leiders van landen als Libië, Egypte en Irak.
Kan je me de zegeningen van de zogenaamde Arabische lente even doorgeven, ik vergeet ze steeds....

necrosis | 23-03-16 | 15:05

@ben kokhals | 23-03-16 | 15:02
Jeuh een filmpje. Als ik naar beelden wil kijken pleur ik netflix wel aan. Flikker op met je filmpjes, zeg het met tekst.

mvdwarsligger | 23-03-16 | 15:05

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 15:05

Met deze aanslagen in Brussel hoor je meteen niks meer van Pechtold's eurofiele uitspattingen richting z'n eigen portemonnee. Je weet wel. Dat -ie blijkt te schijnen te lobbyen in ons eigen parlement voor money, waar het om Oekraïne gaat.
Wat dat betreft komen de Brusselse aanslagen hem en andere eurogarchen goed uit. Toevallig. Oh wacht!

LibertasSimplex | 23-03-16 | 15:01

https://static.afbeeldinguploaden.nl/1603/155360/fgBtO9p7.jpg wat een arrogante cretin is het toch ook die Alexander Pechtold (D66), ga je schamen!

Boris die Sauertopf | 23-03-16 | 15:01

EU-leger in 3,2,1....

Vanilla | 23-03-16 | 14:58

Ondertussen...... onze Koning in de Schilderswijk:
¨we moeten onze rug recht houden¨!!!!!!!

Terwijl onze politieke leiders al een bochel hebben van het bukken.

Alexander Pechkop | 23-03-16 | 14:58

Prins Pils | 23-03-16 | 14:49

Het is volstrekt idioot dat er nog steeds mensen zijn, ja zelfs in de politiek, die menen dat de terreur niets met de Islam te maken heeft.

Zo ook dat molenpaard op de Belgische tv die de armoede als argument gebruikt. Nee kut. Vogels vliegen omdat ze vleugels hebben, niet omdat ze veren hebben.

Er zijn vele malen meer mensen met hetzelfde lage inkomen en status die geen terreur plegen. En nee, daarbij zijn ook immigranten met een andere kleur en die steeds anders worden behandeld. Maar de Thai, Koreanen, Chinezen etc. zijn niet bezig met aanslagen.

Wetenschappelijke deductie wijst uit dat het alles met Islam heeft te maken.

Daarnaast; de eikels die aanslagen plegen zeggen ZELF dat ze het doen VANWEGE de ISLAM. Ik heb nog niet 1 valide argument gehoord waarom de aanslagplegers valse redenen zouden opgeven.

Zeggen dat Islam niets met deze terreur heeft te maken valt in dezelfde categorie als beweren dat aanslagen van de IRA niets met katholieken te maken heeft.

guurderdanguur | 23-03-16 | 14:57

Kan het niet vaak genoeg zeggen... ze doen het erom!
Legers haatbaarden binnen laten en daarna vooral binnen houden.
Wachten tot de peop de ventilator raakt en dan een EU-leger starten om de onruststokers lam te slaan.
En raad es wie dat zullen zijn?
Ik verklap niks, behalve dat het geen moslims zullen zijn.
Ein volk ein reich ein führer, ein sharia!

Schietmijmaarlek | 23-03-16 | 14:56

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 14:55

@MeisterDude | 23-03-16 | 14:49
Goed, de argumenten die je hebt aangedragen tegen Poetin kan je één op één omdraaien en op de EU toepassen.

Buiten dat heb je voor een tereuraanslag maar een paar man, een beetje semtex en een doosje spijkers nodig. Technologisch nu niet echt hoogstaand te noemen.

Nieuwe poging

mvdwarsligger | 23-03-16 | 14:55

@MeisterDude | 23-03-16 | 14:49
Goed, de argumenten die je hebt aangedragen tegen Poetin kan je één op één omdraaien en op de EU toepassen.

Buiten dat heb je voor een tereuraanslag maar een paar man, een beetje semtex en een doosje spijkers nodig. Technologisch nu niet echt hoogstaand te noemen.

Nieuwe poging

mvdwarsligger | 23-03-16 | 14:55

@Mark_D_NL | 23-03-16 | 14:46
Grunberg is toch de schrijver van het telefoonboek?
En die was zó succesvol, dat ze die al jaren niet meer drukken....

necrosis | 23-03-16 | 14:55

Ik heb een prangende vraag;

hoezo hoor je niks en kun je niks vinden op het internet over de aanslag(pleger) in de metro?

Hoe is die bom tot ontploffing gekomen, wat voor soort bom was het, was het een zelfmoordterrorist? Zijn er geen camerabeelden van degene die de tas(met eventuele bom) heeft achtergelaten?

Dit valt mij op aangezien er wel veel informatie over de aanslag op de luchthaven is vrijgegeven....

Anybody?

J.vS | 23-03-16 | 14:55

Mark_D_NL | 23-03-16 | 14:46
Ik wist alleen dat hij in de VPRO gids schreef en dat ie in New York een oude oma uitwoont. Zoals de joodse Vuisje met negerinnen sekst, zo doet de joodse Grunberg dat met een oud wijf. En dat wordt ons gepresenteerd als de Nederlandse intelligentia die literatuur schrijft.

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 14:53

Ja daar zag ik alle eurofielen gister al een voorzetje voor geven. Het was de schuld van de slechte samenwerking tussen politiekorpsen, specifiek binnen Brussel maar ook binnen Europa. Terroristen houden zich niet aan landgrenzen. Er moet beter samengewerkt worden. Toen wist ik al… dit is de voorzet, morgen krijgen we te horen dat we meer EU moeten, meer samenwerking.

Een klein detail… We hebben al internationaal opererende politiedienst, en die gaat zelf buiten de EU-grenzen. Namelijk Interpol. Als er dus iets niet werkt dan is het mogelijk Interpol (overigens heb ik mij twijfels daarover) en kunnen kijken hoe we Interpol kunnen verbeteren. Maar zoals bij alles zien Eurofielen de EU en alleen de EU als de oplossing.

Kijk wat Eurofielen willen is een USE en dat is dan ook precies waar Michiel van Hulten voor op roept. Waarom is met de Euro niet gekozen voor een munt waarmee je in alle EU landen kunt betalen maar niet een muntunie. Dus alle landen houden nog hun eigen munt? Dat zou veel logischer zijn gezien het feit dat we zo’n economisch en cultureel verschillende landen zijn. Het antwoord op die vraag weten we ook. De Eurofielen voorzagen de problemen die zouden ontstaan en waar we nu al bijna 10 jaar in zitten. Ook voorzagen ze dat het volk met de komst van die problemen wel mee zouden buigen naar een USE waar dat bij het bedenken van de euro nog niet mogelijk was. Hun eerste voorspelling was correct, de muntunie werkte niet en zorgde voor problemen. Echter de tweede voorspelling kwam niet uit, men wilde niet mee gaan met de hun USE. Ze blijven echter proberen.

“Als we een gratuit Grunbergje zouden willen doen, zouden we nu zeggen dat Michiel van Hulten (PvdA Eurocraat van het Sorosvehikel Stem Voor) met deze tweet precies hetzelfde wil bereiken als de islamitische moslimterroristen van IS.” Wat de EU wilt is inderdaad niet veel goed. Of het nu een IS is wil ik nog niet zeggen. Maar het heeft wel alles weg van een dictatoriaal communistische staat. Daarom vind ik het ook zo grappig, en zielig, dat de Ja-stemmers, de Nee-stemmers framen als Poetin-vriendje. Er is maar een groep die politiek een evenbeeld van Rusland lijkt te zijn of willen zijn, en dat zijn de Eurofielen. Niet die groep die je vooral in het Ja-kamp vind. Het haten van andere wereldmachten (Eurofielen die Rusland haten en Rusland die de EU haat) horen daar prima bij. Bah bah, Poetinvriendjes.

DerUnterMensch | 23-03-16 | 14:53

Ze willen geen verdeling op Europees niveau zaaien, maar tussen moslim en "de ander". Zucht...

Stijl-vol | 23-03-16 | 14:52

@MeisterDude | 23-03-16 | 14:00 "Al zal de de échte dreiging niet van de islam komen, maar van Poetin."
.
Onnozele hippie www.youtube.com/watch?v=wZsVHxEJzrg

ben kokhals | 23-03-16 | 14:52

@Bigi Bana Boy | 23-03-16 | 14:42
Bizar, boy!

Piet Karbiet | 23-03-16 | 14:51

Ha, de verraders proberen versneld hun Supra Nationaal Socialistische Staat erdoorheen te drukken?

Over my dead body!

guurderdanguur | 23-03-16 | 14:50

Weg met de EUSSR en de haat die ISlam heet!

Ook na deze laffe aanslagen in België roepen wereldvreemde policoren in binnen- en buitenland dat deze en de vele andere aanslagen door moslims, niets met de ISlam te maken heeft en zien sommigen hierin zelfs een kans voor nog meer EUSRR! Doch eenieder die kijkt naar de geschiedenis van de totalitaire Islamideologie, weet dat de terreur ALLES met de Islam van doen heeft! De islam heeft met haatinstructieboek koran in de hand als veroveringsideologie al eeuwenlang op dezelfde wijze terreur uitgeoefend op anders- of ongelovigen in de door hen veroverde landen en doet dit anno 2016 nog steeds. De haat tegen anders- en ongelovigen wordt moslims dan ook bijna dagelijks verkondigt via islamitische schoteltelevisie en de vele moskeehaathutten in onze steden. Net zoals als na de aanslagen in Frankrijk verkeren ook nu weer veel moslimjongeren in onze steden op veel scholen in een jubelstemming vanwege de bloederige aanslagen op de door hen zo gehate autochtonen. En ook nu denken vele misdadig naïeve aanhangers van de linkse en policore kerk dat zij deze diepgewortelde haat tegen de autochtone bevolking in de westerse landen kunnen laten verdwijnen door nog meer geld te investeren in allerlei projecten voor moslimjongeren. Maar de laatste decennia is duidelijk gebleken dat investeren in meer en beter onderwijs, huisvesting, ect. NIETS heeft uitgehaald en de huidige generatie moslimjongeren die hier al hun hele leven gepamperd zijn geweest, de autochtone bevolking nog meer haten dan hun ouders of grootouders reeds deden. Nee, de enige oplossing is de ISlam als totalitaire haatideologie in onze westerse landen te verbieden en éénieder die het daar niet mee eens is op de vrijheid te wijzen om te vertrekken naar het land waar hun roots liggen!

Prins Pils | 23-03-16 | 14:49

"Never let a good crisis go to waste". Zeker als je die zelf veroorzaakt hebt.

Zzzzooooffff | 23-03-16 | 14:49

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 14:49

Deze Eurofielen net als alle Liberale regeringen in West Europa hebben bloed aan hun handen:
Want van alle aanslagen gepleegd sinds Charlie Hebdo werden de daders "in de gaten gehouden". Zeg maar geregistreerd. Ze waren bekend bij de Europese veiligheidsdiensten. En daarna niets meer mee gedaan.
Ik heb een slot op m'n deur terwijl er nooit bij mij is ingebroken.
Ik krijg een bekeuring voor te hard rijden zonder dat ik een ongeluk heb veroorzaakt.
We hebben miljoenen koeien, varkens en pluimvee afgeslacht omdat een klein deel van hen was besmet.
Dat heet: Preventieve maatregelen.
Maar terroristen en zware criminelen, hoewel ze (allemaal) bekend zijn bij de Inlichtingendiensten, politie en justitie, worden alleen in de gaten gehouden. Behalve dan als ze vervolgens na hun aanslagen of afrekeningen op de vlucht slaan. Want dan is men ze uit het oog verloren.
Met andere woorden, de overheden in Europa kiezen hier niet voor preventief ingrijpen, daar waar voor veel minder ernstige zaken de wet is aangepast om preventief te kunnen handelen.
Klaarblijkelijk bestaat er een zwarte agenda en is het Europese volk (de plebs) collateral dammage. Zoals Mannetje Pechtold al aangeeft: Who cares about a few casualties?
De herstelwerkzaamheden aan de pas deels gereedgekomen deels nog in verbouwing vliegveld van Zaventem vanwaar ik geregeld vlieg, is trouwens goed voor de werkgelegenheid, net als die invasielegers die Europa binne worden gehaald.

observer59 | 23-03-16 | 14:48

Valt wel op dat dit voor iedere euro trekpop de aangewezen gelegenheid is om zo veel mogelijk privacy in te leveren en nog meer macht naar een stervende papieren en geldverslindende moloch te sturen.

mundusvultdecipi | 23-03-16 | 14:48

Die Verhofstad is echt een genante gek. Je zult VVD of D66 stemmer zijn, dan weet je dat hij die bullshit uit jouw naam uitkraamt. Misbruik van een vreselijk drama. Bah!

BlowingBubbles | 23-03-16 | 14:48

@Zenzeo | 23-03-16 | 14:42
Grunberg dat is toch die columnist van de Telegraaf? Wist je dat hij ook boeken schrijft? Daar kwam ik net achter. Nooit echt geweten. Ach zo leer je weer wat.

Mark_D_NL | 23-03-16 | 14:46

Zonder dat we daar ooit in gekend zijn, heerst er ver boven ons een ideaal van wereldregering, wereldstaat en wereldvrede, met daarmee het streven naar steeds bredere internationale en supranationale samenwerkingsverbanden, en met tegelijk ook een geforceerd etnische vermengen en op elkaar schuiven van mensen afkomstig uit allerlei culturen en afbreken van de soevereiniteit van nationale staten. Dit heeft onder andere als praktisch resultaat dat de westerse wereld steeds meer islamiseert en daarmee terecht komt in een toestand van conflict, intern in landen, en tussen landen onderling, juist omdat de islam zich niet verdraagt met wat voor niet-islamitische cultuur dan ook. De heersende elite lijkt echter het aanwijzen van de islam als oorzaak van alle terreur koste wat het kost te willen vermijden. Zoals men ook niet bereid lijkt werkelijk iets te willen doen aan de toenemende islamisering en de opkomst van islamitische parallelwerelden. In evenwel het ervaren van steeds meer gewone burgers wordt de islam als een ideologie van moorden en verkrachten, uitzuigen en uitroeien. Wat maakt dat de elite de schijn op zich laadt van het zijn van misdadiger, zoals het althans de eigen samenleving blootstelt aan deze mensvijandige ideologie. Bij ongewijzigd beleid wordt het normaal in de westerse wereld dat we elke week horen van aanslagen als in Parijs en Brussel. De samenleving zal verharden en segregeren. Er zal een groot parasitair, vijandig, islamitisch, diep-achterlijk en waarschijnlijk ook ommuurd getto ontstaan, die verspreid is over honderden wijken in steden en dorpen. Met daarbuiten nog altijd de moderne westerse wereld, die samen met de rest van de wereld opstoomt naar een wereld van toenemende robotisering, denkende computers en ruimtevaart.

notamused | 23-03-16 | 14:46

@MeisterDude | 23-03-16 | 14:32
Die pro-UA motieven zijn mij reeds bekend en daar heb ik op menig topic al gehakt van gemaakt.

necrosis | 23-03-16 | 14:46

@Michiel van Hulten jij arrogante klootzak, sterf van waanzin.

Rest In Privacy | 23-03-16 | 14:45

mwah | 23-03-16 | 14:40
Ja, ik vond het ook al raar dat in jouw verhaal een ambtenaar en een zakenman en een arbeider blijkbaar geen allochtoon kunnen zijn, maar ik dacht, ach, het is een mop, en het zal wel symbolisch bedoeld zijn.
Dus mijn uitleg was ook symbolisch.
Als we nu een andere casus gaan doen, waarin een allochtoon blijkbaar ook arbeider kan zijn, dan klopt je mop niet meer.

Cuyahoga | 23-03-16 | 14:45

mwah | 23-03-16 | 14:40
Hou op. Je hebt de strijd allang verloren.

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 14:44

@Zenzeo 14:42
Assad laat Islamic State zijn gang gaan in bepaalde gebieden. Pechtold vind die methode de beste.

tipo | 23-03-16 | 14:44

Goh, je zou maar afhankelijk zijn van de NL overheid en de EU. En van de mannetjes zoals deze Machiel van Bulten. Dan ga je een verrotte toekomst tegemoet. Have fun.

Mark_D_NL | 23-03-16 | 14:44

@nemoj me jebat | 23-03-16 | 14:31
Ik moet toch aan mijn goede naam denken?

necrosis | 23-03-16 | 14:43

Rusland zal wel fel zijn eigen grensgebieden verdedigen. Daar zou Europa eens een voorbeeld aan moeten nemen. Het is de ongebreidelde annexatie van de EU naar Rusland toe die de spanning extra verhoogd.
datzouzomaarkunnen | 23-03-16 | 14:37
.
Hear hear! + veel. Maar u vergeet de motor achter de annexatie van de EU richting de Russische Federatie en dat is de VS.!
Hopelijk komt Trump daar aan de macht, hij wil normale betrekkingen met Poetin. Gooooo Trump!

Lupuslupus | 23-03-16 | 14:43

Piet Karbiet | 23-03-16 | 14:33
Oh ironie. Ik kreeg Eurabia 1 & 2 uitgerekend gisteren thuis bezorgd. Geloof het of niet. Hoe weird is dat ? Ben net begonnen maar vind het nu al een vermakelijk en relevant boek.

Bigi Bana Boy | 23-03-16 | 14:42

Dus als ik de heren Grunberg en Pechtold goed begrijp, tref je de terroristen het hardst door ze gewoon hun gang te laten gaan, vat ik het zo een beetje 'spot-on' samen? Tja, misschien toch wat meer woordjes aan wijden dan die paar op de voorkant van de Volkskrant, want deze ongetwijfeld briljánte gedachtengang wil bij mij nog niet he-le-máál indalen, ik heb toch nog iéts meer duiding van deze Grote Denkers nodig vrees ik...

Zenzeo | 23-03-16 | 14:42

Ze zouden vandaag toch vergaderen over onze veiligheid? O wacht het was om hun eigen veiligheid niet van de burger, die kan stikken, ze willen dus veilig in 1 paleis zijn het hele elite clubje bij elkaar. Wel een makkelijk target als ze bij elkaar zitten knus aan de wijn.

Rest In Privacy | 23-03-16 | 14:41

-weggejorist-

MissDD | 23-03-16 | 14:40

@ Cuyahoga

Dat de moeder van draghi ze heeft gebakken, klopt inderdaad wel redelijk... Anders zou ik zeggen dat ze zijn gemaakt, omdat iemand meer heeft gemaakt dan ie zelf kon consumeren. De ambtenaar heeft vervolgens geeist dat ze op tafel moesten liggen waarschijnlijk.

In de productieve beroepen, dus niet dienstverlenende beroepen aan de onderkant van de samenleving: productie, overslag, vervoer, schoonmaak etcetera is 40% van de werknemers in Nederland allochtoon. Waarschijnlijk hebben zij dus relatief veel koekjes op tafel gelegd.

mwah | 23-03-16 | 14:40

Beetje spijkers op laag water zoeken, Van Rossem.

Battery!!! | 23-03-16 | 14:39

@Cuyahoga 14:32
Dat klinkt bijna zoals het gaat.
De nietsnutten hebben hebben inderdaad 2x zo veel als de hardwerkende arbeiders.

Maar die zakenman krijg nog wel een naheffing wanneer de moeder van Draghi er achter komt dat haar koekjes op zijn.

tipo | 23-03-16 | 14:39

En die Grunberg is natuurlijk weer volkomen van de pot gerukt.

Piet Karbiet | 23-03-16 | 14:39

Cuyahoga | 23-03-16 | 14:32
Ik moest echt lachen om die 10 koekjes. Wat begon als een grappig bedoelde anekdote van de gutmensch mwah, wordt vilein veranderd in een meer realistisch verhaal. Hulde.

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 14:39

Al zal de de échte dreiging niet van de islam komen, maar van Poetin.
MeisterDude | 23-03-16 | 14:00
Putin zal nooit verder gaan dan de grenzen van Rusland. Want dan krijgt hij te veel vijanden die als team kunnen opereren. Hij heeft er sowieso totaal geen belang bij.
Rusland zal wel fel zijn eigen grensgebieden verdedigen. Daar zou Europa eens een voorbeeld aan moeten nemen. Het is de ongebreidelde annexatie van de EU naar Rusland toe die de spanning extra verhoogd.

datzouzomaarkunnen | 23-03-16 | 14:37

Heerlijk, zo met een zooitje flyers op pad!!

mom van avezaath | 23-03-16 | 14:37

@MeisterDude | 23-03-16 | 14:32
Klopt, je zit op een website waar gewaardeerde reaguursels doorgaans onderbouwt worden met argumenten.

Ik zou zeggen, probeer het eens...
Waarom is Poetin een grotere bedreiging voor ons dan de islam?

mvdwarsligger | 23-03-16 | 14:36

Cuyahoga | 23-03-16 | 14:10 en 14:25 en nog een
Vlijmscherp!

nemoj me jebat | 23-03-16 | 14:36

@kleinkonijn | 23-03-16 | 14:16 "Ja, straks weer lekker hypocriet vooraan lopen in de stille tocht. Huichelaars."
.
Juist door die tolerantie-optochten, zoals die mars der hypocrieten in Parijs, geeft men het signaal af dat terreur succesvol is, dat de infidels zich maar al te graag onderwerpen, en alleen nog een beetje extra aanmoediging daartoe behoeven.
Het enige wat helpt is terugslaan waar dit het meest effect heeft. En dat hoeft niet eens met (rechtstreeks)geweld: Lever alle Syriegangers met veel tamtam uit aan Syrie, zet alle boefjes uit met verblijfsvergunning of dubbel paspoort, en sluit iedere moskee waar haatimams een voet over de drempel heeft gezet. Dat is hoe je terreur en het fanatisme ontmoedigt.

ben kokhals | 23-03-16 | 14:36

EU doet al helemaal niets met de huidige problemen waarvoor ze verantwoordelijk zijn, en dan willen ze nog meer en complexere problemen op hun bordje hebben? Om er vervolgens ook niets mee te doen?

Rest In Privacy | 23-03-16 | 14:36

Polen ziet na de aanslagen in Brussel voorlopig geen kans om vluchtelingen op te nemen, zegt de conservatieve minister-president Beata Szydlo woensdag in een gesprek met de Poolse zender Superstacja.
Szydlo trad pas in november vorig jaar aan. Haar voorganger Ewa Kopacz kwam met de Europese Unie overeen dat Polen 7500 vluchtelingen zou opnemen.

Ook de veiligheidsadviseur van de premier, Andrzej Duda, waarschuwde op de televisiezender TVN24 voor het toelaten van te veel vluchtelingen. ''We moeten oppassen dat 10.000 niet 100.000 wordt." Hoe groter het aantal vluchtelingen, des te groter de kans op terreur, meent Duda.

Szydlo en haar conservatieve partij PiS waarschuwden al tijdens de laatste verkiezingsstrijd voor het gevaar van islamitische vluchtelingen.

Mich2007 | 23-03-16 | 14:36

Brussel zorgt er juist voor dat IS vrij spel heeft. Knuffelen, wegkijken, hand boven het hoofd houden en importeren van meer stageplek-loze ploflims. Het geeft ze dan meer recht om die Europese heilstaat er doorheen te drukken onder het mom van veiligheid en bescherming voor de burgers.

Uw Psychiater | 23-03-16 | 14:35

Iemand nog onze koning gezien op de markt in Den haag? Een maatpak met kogelwerend vest eronder? Wie zijn er nou niet bang in Nederland?

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 14:34

Van Amerongen: Tot op het moment van dit schrijven, 1800 uren dinsdag 22 maart, wordt mijn bestseller Brussel Eurabia 1 & 2 in geen enkele Belgische boekhandel verkocht terwijl het in Nederland gewoon bij de AKO ligt en deel 1 destijds genomineerd werd voor de AKO-literatuurprijs.
www.hpdetijd.nl/2016-03-22/brussel-bel...

Piet Karbiet | 23-03-16 | 14:33

Goed.. kort en bondig:
Hoe zorgt u -m'neer de Eurocraat- er dan voor dat mensen die bereid zijn zichzelf op de blazen voor een hoger doel gestopt worden?
tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak

Oh... u weet het ook niet? Omdat eigenlijk niemand het weet? Omdat er eigenlijk helemaal geen antwoord is op die vraag?

Begin eens met het intrekken van dat starre vingertje waarmee jullie 'boevenstaten' vertellen dat zij zich anders moeten gedragen omdat jullie dat zo willen. En vraag en passant even aan de opperboef in die andere verenigde zooi om zijn vinger er ook uit te trekken.
Zo... dat scheelt al heel veel "maar het is jullie schuld" omdat wij dan gewoon ons eigen leven leiden en ons niet bemoeien met dat van jullie..

DatInternetDingetje | 23-03-16 | 14:32

*refereert aan

Dommelsch | 23-03-16 | 14:32

tipo | 23-03-16 | 14:28
Dat kan.
Het kan ook zo zijn dat de zakenman er 6 meegebracht heeft, en de arbeider 4.
De arbeider moet er drie aan de ambtenaar geven, die geeft er dan twee aan de allochtoon.
De zakenman moet er vier aan de ambtenaar geven maar krijgt er dan weer drie terug.
Uiteindelijk heeft de zakenman er 5, de ambtenaar en allochtoon allebei twee, en de arbeider 1.

Cuyahoga | 23-03-16 | 14:32

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 14:32

Pechtold smult van dit soort aanslagen. Dan kan hij Wilders weer mooi met terroristen vergelijken.

tipo | 23-03-16 | 14:32

mwah | 23-03-16 | 14:22
De theorie is goed. Echter, zodra deze goeddoeners zelf de macht vormen, krijg je een heel ander verhaal. Dan moeten anderen weer tegen hen opstaan. Waarom denk je dat diezelfde goeddoeners nu met geen woord reppen of zelfs maar strijden voor vrouwenemancipatie van de moslima?

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 14:32

wat een lul die van Hulten. Die Pool heeft het over 'Brussels D.C.' en refereert daarmee naar de V.S.
Dat kan ik ook maar op één manier interpreteren.

Dommelsch | 23-03-16 | 14:31

@necrosis | 23-03-16 | 14:25
Je kunt beter de eendjes voeren dan de trollen, hartenlapje.

nemoj me jebat | 23-03-16 | 14:31

En dan Israel er bijhalen,je bent toch niet wijs Grunberg.
Zou dat gescheiden Wageningse veilingmeestertje nou nog steeds niet doorhebben dat hij zonder Wilders niks betekent?

swassannuf | 23-03-16 | 14:31

Zelf probleem in leven houden en jezelf aanbieden als oplossing
Zum kotsen

niemand specifiek | 23-03-16 | 14:29

@Strongbow | 23-03-16 | 14:19
Ze doen me onderhand denken aan de hond van Pavlov, wat er ook gebeurt, meer EU is het antwoord.

mvdwarsligger | 23-03-16 | 14:29

@Cuyahoga | 23-03-16 | 14:10
"Ja, mevrouwtje, het lijkt erg, maar er vallen meer doden in het verkeer hoor, en bovendien is Wilders net zo erg. Goedemiddag."

Nou, laat Pechtold dat alsjeblíéft ook echt doen. Eens zien hoe snel hij KO gaat als een vader 'm die opmerking linea recta "in dank afneemt". Wat een misselijk mannetje is die Pechtold zeg.

Het is toch werkelijk (bijna) onvoorstelbaar dat dit soort terreurdaden worden vergeleken met auto-ongelukken. Een ongelúk is wat anders dan een terreurdáád, maar ze misbruiken gelijk de situatie om dit soort dingen in te zetten als "meer meer meer EU", terwijl de enige juiste reactie zou moeten zijn "minder minder minder" (syriërs, marokkanen, en islamieten in het algemeen)… en allemaal zonder de gebruikelijke hoofdletters, want dat zijn ze niet waard.

kanon0503 | 23-03-16 | 14:28

@Cuyahoga 14:25
Die heeft de moeder van Draghi gebakken.

tipo | 23-03-16 | 14:28

Cuyahoga had laatst een mooie vergelijking: De EU lijkt op Belgie. Verdeeld, teveel burocraten en het geld wordt daar ook van Noord naar Zuid gepompt.

Piet Karbiet | 23-03-16 | 14:28

Wanneer gaat GeenStijl weer wat fatsoenlijk nieuws brengen? De capslock koppen van gisteren waren ook echt een aanfluiting.

DiabeticBunny | 23-03-16 | 14:26

Wutbürger_ | 23-03-16 | 14:24
Nee, ze tweette over een paasei:http://www.metronieuws.nl/nieuws/buitenland/2016/03/woede-over-paasei-tweet-van-gl-europarlementarier

Einde van de Domheid | 23-03-16 | 14:26

-weggejorist-

MissDD | 23-03-16 | 14:26

mwah | 23-03-16 | 14:22
Hoe komen die koekjes op die tafel?

Cuyahoga | 23-03-16 | 14:25

En dan wat? 6 april gaat toch gewoon door?

We weten allemaal wat ons op die dag te doen staat.

Nee
NEE
NEE NEE NEE NEE!!!

EefjeWentelteefje | 23-03-16 | 14:25

@MeisterDude | 23-03-16 | 14:00
Kan jij me even duiden waar Poetin ons bedreigt?
Ik kan je een waslijst aan aanslagen, gepleegd in Europa, door MOSLIMS presenteren.
Waar ligt de dreiging van Poetin precies, ui?

necrosis | 23-03-16 | 14:25

Alle aanslagplegers kwamen zonder uitzondering uit Syrië. Is het misschien een idee Syriegangers niet binnen te laten?

Gewinflipt | 23-03-16 | 14:24

de EU heeft dit veroorzaakt en gefaciliteerd.
Ook Sargentini weet er van. Ze deed gisteren stiekem een vreugdedansje.

Wutbürger_ | 23-03-16 | 14:24

De tandeloze superstaat weer dichterbij. Tandenloos, behalve als het gaat om de EU burgers te verneuken. Daar zijn ze goed in.

McMarx | 23-03-16 | 14:23

@ Van Rossem | 23-03-16 | 13:49 |

Iets minder brullen en lullen en je journalistieke werk eens wat serieuzer oppakken zou je sieren. Van hulten beodelt alleen maar dat de politie in de stadsregio Brussel hun akties eens wat beter op elkaar zouden moeten afstemmen. Lijkt me geen gek idee.

bdn01 | 23-03-16 | 14:22

@ Russels Teapot

Laten we inderdaad de wereld in een mooie bloemetjestuin veranderen met geweld en repressie. Dat werkt vast veel beter.

Mopje: Zitten een ambtenaar, zakenman, allochtoon en een arbeider aan tafel. Op de tafel liggen tien koekjes. De ambtenaar pakt er 9, geeft er 7 aan de zakenman en zegt tegen de arbeider: "pas op, die allochtoon probeert je koekje te stelen"

Die bloementuin met regenbogen die jij zo veracht, is wel ongeveer de wereld waar jij nu in leeft. Al die vrijheden die jij zo graag wil verdedigen zijn de verworvenheden van diezelfde gutmenschen--> homo emancipatie, gelijke rechten voor vrouwen, gelijke rechten voor alle rassen. En die zijn er niet gekomen door een hekel te hebben aan alle homo's, vrouwen en negers. Die zijn er gekomen door een gezonde dosis wantrouwen tegen de motieven van zij die de macht hebben.

mwah | 23-03-16 | 14:22

Wat dhr van Hulten hier bedoelt is geen Europese politiemacht of iets dergelijks, maar dat de politie in de stadsregio Brussel eens wat beter georganiserd wordt. Brussel bestaat uit vele deelgemeenten die nauwelijks of niet met elkaar samenwerken of informatie uitwisselen. In die chaos tiert het islamisme welig. Ik dit geval kan zelfs Geenstijl het van harte met van Hulten eens zijn.

bdn01 | 23-03-16 | 14:20

De EEG was een prima idee, de EU is dictatuur.
La Bailaora | 23-03-16 | 14:10
.
Zeker. Daarom weg met de EU en héél langzaam de EEG (of iets dat daarop lijkt) opbouwen. Gas en olie kopen van Rusland en Saoedi Arabië laten verzuipen in hun eigen olie. Want wat nooit vergeten mag worden is dat S.A. de motor is achter alle islam-geweld in Europa. Die jurken financieren talloze moskeeten en willen er nog 200 in Duitsland bij bouwen.
.
Er is zóveel werk te doen voor het kabinet Wilders I, dat kan hij nooit binnen 4 jaar dus mijn stem heeft hij alvast ook voor na die 4 jaar. Bij leven en welzijn natuurlijk.

Lupuslupus | 23-03-16 | 14:20

jawor36 | 23-03-16 | 14:00
Look out where you wish for. Een gezamenlijke Europese inlichtingendienst is hèt recept voor valse informatie en manipulatie van politici, burgers en bestuur. Wie denk je gaat die Inlichtingendienst controleren denk je? Toch niet het EP hè?

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 14:20

@funkyd 14:17
Pechtold komt Israël niet meer in na die tweet.

tipo | 23-03-16 | 14:20

Ah, de oplossing is gevonden... vrede op aard door nog meer EU. Je verwacht het niet..

fikkieblijf! | 23-03-16 | 14:20

Never waste a good crisis. Problem, reaction, solution.

Makro777 | 23-03-16 | 14:20

Hetzelfde keer op keer herhalen, of meer van hetzelfde willen doen, en dan een andere uitkomst verwachten, is een kenmerk van stompzinnigheid (Alcoholics Anonymous e.a.)

ben kokhals | 23-03-16 | 14:20

De terroristen willen verdeeldheid zaaien!
Dat lukt ze anders erg goed!
Omdat de eu faalt! En niet anders!
Dus wij zijn terecht bang en voelen ons onveilig!
Grenzen dicht! Begin daar maar mee!
Sta nu eindelijk eens achter het volk, luister nou eens eindelijk naar het volk!
Wat moeten wij met deze leuzen? Ons ineens weer veilig voelen? Wat!!!!!! Doe iets!!!

Briljante idioot | 23-03-16 | 14:20

Lupuslupus | 23-03-16 | 14:06

Dit is nou juist een thema waar ik het nut van Brussel wel zou zien. Bedenk eens wat we zouden kunnen bereiken op dit gebied met het geld dat nu in de broekzakken van parlementariërs en hun dienstauto's verdwijnt. Europol slaat in de huidige vorm nog geen deuk in een pakje boter.

jawor36 | 23-03-16 | 14:19

Goh hoe verwonderlijk, altijd een aanslag op het moment dat een organisatie (EU) in elkaar valt. Direct meer macht willen doorvoeren.

Strongbow | 23-03-16 | 14:19

@Kippenlip | 23-03-16 | 13:59
Het artikel gaat over Europa.
Islamabad en Timboektoe staat ook niet in het rijtje

Piet Karbiet | 23-03-16 | 14:18

LOL, Twitter gaat los op "die tickets hebben we zelf betaald/zijn kwijt/onee toch niet" sneuneus Pechold.

funkyd | 23-03-16 | 14:17

Een log, besluiteloos en megalomaan orgaan vol narcisten dat terroristen geen strobreed in de weg legt. Welk zandbakgekkie wil dat nu niet?

Kapitein Stijlvol | 23-03-16 | 14:17

Eén centrale Brusselse overheid ben ik het wel mee eens eigenlijk. Ik woon in Brussel en de bestuurlijke indeling is absurd. Het zijn 19 echt afzonderlijke en zelfstandige gemeenten, die kriskras door elkaar lopen. Dit werkt niet meer als zodanig anno nu is gebleken. Eén grote Brusselse gemeente (samenvallend met het gewest) en één politiezone lijkt me de oplossing. Jammer genoeg zijn de Franstalige politici zo gehecht aan hun baan.

Mr Proper | 23-03-16 | 14:17

Ordo ab chao

MaxiCosi24 | 23-03-16 | 14:16

Die Grunberg snapt er niets van. Na een terroristische aanslag in Israel, neemt de Israelische regering altijd wraak door de verantwoordelijke te bombarderen. Wat doen de leiders in EU? Helemaal niets. Ja, straks weer lekker hypocriet vooraan lopen in de stille tocht. Huichelaars.

kleinkonijn | 23-03-16 | 14:16

België, het land van; De Bende van Nijvel, de Augusta-affaire, de moord op veearts Karel van Noppen, de moord op André Cools, het land van clandestiene rechts-radicale NAVO 'stay behind' netwerken onder de naam Gladio, de 'ontvoering' van Paul van den Boeynants, een land waarvan corrupte koning die Congo (voormalig Zaïre) als privébezit (!) had en de hoofdstad naar zichzelf liet benoemen, en een kunstmatig gecreëerd land wat sinds haar ontstaan verscheurd is door een Talenstrijd tussen Vlamingen en Walen.

Er is werkelijk geen toepasselijker en corrupter land te bedenken om als centrum van de EU en hoofdkwartier van de NAVO te fungeren.

Xirdalan | 23-03-16 | 14:15

Als ik die hypocriete heks van Moghrerini gisteren zag dan wil ik alleen maar minder EU.

Bigi Bana Boy | 23-03-16 | 14:15

Niet verrassend dat Brussel deze aanslag wil misbruiken om meer macht toe te eigenen. Over de ruggen van de nog niet eens begraven slachtoffers that is. Walgelijk.

koosnaam | 23-03-16 | 14:14

Minder
Minder
Minder

pennestront | 23-03-16 | 14:14

De terroristen willen geen verdeeldheid. Er vielen gisteren 31 doden. De terroristen wilden 31 doden. De radicale islam wil ons DOOD. Er is geen andere agenda.
Dat lijken de wegkijkers maar niet te willen snappen.
Captain Pervert | 23-03-16 | 14:05
.
De teller staat al op 35 doden terwijl er nog diverse slachtoffers in het ziekenhuis liggen die zeer zwaar gewond zijn, op het randje van de dood, zij worden in coma gehouden omdat hun lichaam de pijn niet zou kunnen verdragen.....
Laten al die appeasers, die met de islam heulende landverraders zich maar eens voorstellen dat het HUN vrouw, man of kind zou zijn die in dat ziekenhuis ligt.

Lupuslupus | 23-03-16 | 14:12

Eh... guys.. De tweet van Michiel van Hulten heeft niets van doen met EU, maar met Brussels stadsbestuur dat onnozel is opgedeeld.

Lood om oud ijzer | 23-03-16 | 14:12

Elk antwoord van Eurofielen is meer Europa. Terwijl het antwoord juist is minder EU en minder islam. Maar wegkijken is wat linksmensen graag doen. Vandaar ook deze debiele "MEER EU" stuiptrekking.

Old_Spice | 23-03-16 | 14:12

Wat Grunberg beweert is natuurlijk ook pertinen onwaar. Geer Wilders roept al dat we Syriëgangers moeten opsluiten en de grenzen dicht lang vóór Parijs en Brussel. Dat Pechtold zich kennelijk aan Grunberg conformeert zegt alles over die man.

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 14:12

Net'echtold is een kruising tussen een struisvogel een rat en een bloedzuiger.

Moet Net'echtold niet snel langs de V&D?
Staat namelijk ook in de uitverkoop.

fukallahalhollandi | 23-03-16 | 14:12

Maarja, als je dan hoort dat het binnenhof een mogelijk target is (terwijl er nog nooit een aanslag in een parlement is geweest alleen op onschuldige burgers) dan vraag je je toch af of er geen financiele agenda meeloopt!

Einde van de Domheid | 23-03-16 | 14:12

De terroristen willen niet alleen verdeeldheid (lees: eigen identiteit) ook meer meningsverschillen (lees: inspraak) minder bescherming voor Brusselse instituten (lees: transparantie) en een minder sterke overheid (lees: lagere belasting- en regeldruk) Juist nu moeten wij pal achter onze Brusselse Techno- en bureaucraten staan om dit te voorkomen!!1!!

Prof. P. Paardekuth | 23-03-16 | 14:11

Wat wij nodig hebben is juist minder Brussel, want de eu is een van de grootste kernoorzaken achter de verpaupering van ons land (rentebeleid, Schengen, ttip, Griekenland, oekraine, naheffingen, antidemocratisch). Sta op tegen deze terreurdictatuur, te beginnen op 6 april. #oekraiNEE

accijnstoerist | 23-03-16 | 14:11

Brussel heeft vanwege de taalstrijd inderdaad een stuk of 18 departementen met allemaal een eigen politie en burgemeestertje. Die slecht of geen informatie uitwisselen. De agent stopt gewoon op de hoek van de straat waar zijn departementje ophoudt. Verklaart ook waarom gezochte salafisten doodleuk op straat ronddobberen.

Piet Karbiet | 23-03-16 | 14:10

Wel opmerkelijk dat de discussie over verkeersdoden altijd gevoerd wordt na moslim-aanslagen.
En wat Grunberg schrijft moet hij zelf weten, het is een vrij land en ook de zieken van geest mogen hun drek opschrijven.
Dat een politicus dat gaat liken is volgens mij ook nog binnen de wet, maar ach, we hebben mevrouwtje Karma nog, en die komt echt nog wel eens langs, voor zover ze bij Arrogander al niet geweest is natuurlijk.
Misschien dat hij even een bloemetje kan gaan brengen bij die ouders van die twee vermiste Nederlanders.
"Ja, mevrouwtje, het lijkt erg, maar er vallen meer doden in het verkeer hoor, en bovendien is Wilders net zo erg. Goedemiddag."

Cuyahoga | 23-03-16 | 14:10

@Lupuslupus | 23-03-16 | 14:06
De EEG was een prima idee, de EU is dictatuur.

La Bailaora | 23-03-16 | 14:10

Nouja, de politie in Brussel is verdeeld over 7 districten en verdeeld ook nog in taalgebieden. 1 Brussel is natuurlijk niets op tegen.

Einde van de Domheid | 23-03-16 | 14:10

Je zou ze toch met de koppen tegen elkaar rammen.

marcoplarco | 23-03-16 | 14:08

Dankzij politieke toppers is er geen weg meer terug en worden we tot murv ge/verslagen op alle fronten.

De enige manier om deze farce te doorbreken, zijn nog meer aan/tegenslagen.

Tot de bodem....

fingers | 23-03-16 | 14:08

De EU en Islam. Een collectief georienteerde krijgsleer en een megalomane ondemocratische machinebureaucratie. Feitelijk de twee hoofdcomponenten van het Nazi-rijk van weleer. Beide componenten verheffen het wensconstruct boven de individuele mens en zijn bereid tot elke maatregel om dat te bewerkstelligen.
.
Het zijn de twee vijanden van iedere vrije, vredelievende burger. De kwaden van onze tijd.

Parel van het Zuiden | 23-03-16 | 14:07

Dat die socio's nog steeds zo'n grote broek aantrekken.

swassannuf | 23-03-16 | 14:06

Niet elke vorm van Europese samenwerking is een slecht idee meneer van Rossem.
jawor36 | 23-03-16 | 14:00
.
Samenwerking tussen landen heeft altijd al bestaan. Daar hebben we Brussel niet voor nodig.

Lupuslupus | 23-03-16 | 14:06

@wowee001 | 23-03-16 | 13:58
Lees jij eerst dit maar eens, de organisatie van de massa-immigratie komt vanuit de EU:
themolesite.wordpress.com/en-migrants...

En ja, ze zeggen hetzelf ook nog eens:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Dus waarom zou ik de heren zelf niet geloven? Overigens, false flags bestaan gewoon hoor. Net zoals dat er leugenaars bestaan. Niks raars aan.

La Bailaora | 23-03-16 | 14:06

De terroristen willen geen verdeeldheid. Er vielen gisteren 31 doden. De terroristen wilden 31 doden. De radicale islam wil ons DOOD. Er is geen andere agenda.
Dat lijken de wegkijkers maar niet te willen snappen.

Captain Pervert | 23-03-16 | 14:05

Pechtold zet even een gelijkschakeling van Likud en Hamas in het zonnetje. Vies, vuil, misselijk mannetje.

tipo | 23-03-16 | 14:04

Die tweet van Pechtold.
Ik vloekte net.
En ik vloek eigenlijk nooit.

nemoj me jebat | 23-03-16 | 14:04

Ik denk dat het Nederlandse Volk massaal Pro EUSSR stemt, dus voor de multinationals en de Bazen: Gratis arbeiders, The Race To The Bottom.
ProAsfalt | 23-03-16 | 13:53
.
Selffulfilling profetie werkt 2 kanten op: positief OF negatief.
Dus ik ga ervoor dat het VK uit deze vervloekte unie stapt maar eerst gaat Nederland op 6 april massaal OekraiNEE stemmen.
Wayne Dyer heeft een boek geschreven: "de kracht van positief denken". LezOn!
How about that?

Lupuslupus | 23-03-16 | 14:02

Grunbergs reactie is veelzeggend. De linksige gutmensch elite is weer begonnen met het wanhopige achterhoedegevecht tegen de realiteit.

Liefde, idealisme en mooie gedachten vliegen ons weer om de oren, puur en alleen omdat deze mensen simpelweg niet kúnnen accepteren dat de wereld niet met goede bedoelingen in een mooie bloementuin vol regenbogen te veranderen is.

Dat geloven ze immers al sinds de jaren 70, en als je sinds die tijd nog nooit ergens over van mening bent veranderd omdat je daar te zelfingenomen voor bent en die mooie gedachtes je zoveel troost geven, dan ben je na 40 jaar simpelweg niet meer in staat om ooit nog nieuwe inzichten ergens over op te doen. Daarom zijn deze mensen inmiddels volledig onbevattelijk geworden voor feiten, argumenten en redelijkheid.

Russells Teapot | 23-03-16 | 14:01

Die Pechtold verdient ook een klap op z'n kokosnoot, terrorisme wegzetten als het geheime vriendje van rechts, en de duimen omhoog doen als een ander opmerkt dat "er nog altijd meer verkeersdoden vallen dan doden tijdens aanslagen". Het zijn wel éven iets andere dingen, en ik hoef Arrogander Pechtofu niet te vertellen dat een aanslag wel een héél andere aanpak verdient dan een verkeersongeluk (hoe vervelend die ook zijn).

Ergens in de grote zee van reacties op dat stuk onbenul stond één tweet die me wel bij bleef: We hebben weer staatsmannen nodig i.p.v. politici. Ja, inderdaad, graag, en snel een beetje. Pechtold is met dit soort totaal zinloze en oplossing-ontwijkende opmerkingen (A) de politiek niet waard, en (B) al bijna net zo gevaarlijk als degene die de bom activeert in mijn ogen.

kanon0503 | 23-03-16 | 14:00

Lijkt me een redelijk open deur dat er in ieder geval behoefte is aan een gezamenlijke inlichtingendienst, of op z'n minst nauwe samenwerking. Niet elke vorm van Europese samenwerking is een slecht idee meneer van Rossem.

jawor36 | 23-03-16 | 14:00

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 14:00

Ik wil, nee eis, een kleinere EU, en niet een grotere. Dus ook minder ambtenaren en andere ja-knikkers.

pibasso | 23-03-16 | 13:59

Ankara, Istanbul?

Kippenlip | 23-03-16 | 13:59

Grunberg heeft inderdaad gelijk, en de EU is inderdaad niet de oplossing. Dat Geenstijl ooit nog tot het inzicht zou komen dat bang zijn een veel groter gevaar is, omdat het gevaarlijke politieke reacties uitlokt...

mwah | 23-03-16 | 13:59

La Bailaora | 23-03-16 | 13:55
Brussel was gewaarschuwd door Rusland dat dit ging gebeuren en er is niets aan gedaan om het te voorkomen, dus opzet, dat hopen kun je omzetten naar bewust creëren, dan kunnen ze eindelijk de totale controle gaat invoeren. Ze kunnen niet wachten.

mom van avezaath | 23-03-16 | 13:59

@Cuyahoga | 23-03-16 | 13:56

WTF?! Dat verzin je!
Toch?

Prof. D.A.H. Vintik | 23-03-16 | 13:58

@La Bailaora | 23-03-16 |
Een stap verder en het worden false flags en inside-jobs. Met een snufje chemtrails.

wowee001 | 23-03-16 | 13:58

Ergo... Probleem... oorzaak.. oplossing

Je.Verwacht.Het.Niet..

Aanslagen zijn niets meer dan een middel om "legitiem" invloed en macht uit te breiden..

Koning één oog | 23-03-16 | 13:58

The EU is a failed empire, Belgium is a failed state, Brussel is a failed city and Molenbeek is a failed neighbourhood.

En de PvdA heeft 6 zetels.

tipo | 23-03-16 | 13:58

putain, on est tous des européens quand même, et c'est vachement bien.

ganzo | 23-03-16 | 13:57

De ironie in deze uitspraak is ongekend. De beste man claimt dat een nog sterker gecentraliseerde Europese Unie het antwoord is op dit veiligheidsprobleem die mede deze instantie is veroorzaakt. Naast dat feit is er gister aangetoond dat het hart van deze instantie niet eens in staat is een radius van 500 meter rondom de gebouwen te beschermen waar deze instantie zijn macht uitoefent.

Als deze gebeurtenissen iets laten zien, is dat het beleid van de Europese Unie, met de vele blunders betreft deze migratiestroom, niet capabel is om meer macht in handen te krijgen. Zij hebben, naar mijn mening, zelfs veel te veel macht op het moment.

Met capabel beleid had het niet eens tot het punt hoeven komen waarop er grootschalige onderzoeken gedaan moeten worden voor dit soort lui.

Wederom een faal, en wederom een nagel aan de doodskist van dit zinkende schip.

Prof. Fietsbel | 23-03-16 | 13:57

-weggejorist-

Cuyahoga | 23-03-16 | 13:56

Ach ja, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat je als Europa moet samenwerken tegen terreur is natuurlijk wel logisch. Voor islam fascisten is Europa een pot nat en mocht het uiteenvallen, wat niet gaat gebeuren, is dat een grote overwinning voor hen.

wowee001 | 23-03-16 | 13:56

Duidelijk. Wil je hoog in de boom kunnen zitten om op het plebs te kunnen schijten, zul je jezelf moeten inlikken bij alles wat er boven je staat...

Hoe kan zo'n Michiel van Hulten zichzelf nog dagelijks aankijken in de spiegel? Ik zou mezelf kapot schamen als ik mijn eigen principes zou verloochenen voor geld of carrière... Man, man, man...

el burro | 23-03-16 | 13:55

Dat zag je aankomen. Brussel hoopt volgens mij op ellende, want men denkt dat dan het 'domme volk' hun centralisatie van macht zal accepteren, omdat Brussel zal zeggen dat zij, ook al hebben ze zelf het probleem gecreeerd, de oplossing zullen brengen.

La Bailaora | 23-03-16 | 13:55

In feite zegt Van Hulten niet meer en ook niet minder dan dat hij de weg aan het voorbereiden is voor nog meer islamisering met als doel een heilstaat waarin de politieke draaikonten zich zo lang mogelijk kunnen blijven bewegen. Ook hij werkt in opdracht.

gnor | 23-03-16 | 13:55

Het feit dat IS in de hoofdstad van Europa een aanslag kan plegen, bewijst dat Brussel binnen haar eigen kring niks kan beschermen, laat staan de rest van de Unie...

Gezwelgje | 23-03-16 | 13:54

Goh, je verwacht het niet.

Zal mij benieuwen wat de Nederlandse kiezer doet op 6 april 2016 en in 2017 voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal verkiezingen.

Ik denk dat het Nederlandse Volk massaal Pro EUSSR stemt, dus voor de multinationals en de Bazen: Gratis arbeiders, The Race To The Bottom.

ProAsfalt | 23-03-16 | 13:53

Wow Pechtold und Grunberg zusammen und vereint?

John nie | 23-03-16 | 13:52

De gevaarlijkste Europese leiders van dit moment zijn zij die groot geworden zijn door overtuigend doen of ze over de meest essentiële onderwerpen de wijsheid in pacht hebben (een oude, veel toegpaste truuk), terwijl ze dat niet hebben..

Slogra | 23-03-16 | 13:51

Eurocraten: weg! zou Theo Maassen zeggen.

centre pompidoe | 23-03-16 | 13:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken