Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Taaloorlog Oekraine.

feynmanenoffeiten.jpgNu.nl opende vandaag met niet één, niet twee, maar zelfs drie geregisseerde persmomenten op de voorpagina. Minister Koenders liep leeg, er dat werd klakkeloos genotuleerd & gepubliceerd. Het was zelfs te veel moeite om te controleren op basale logica. Democratie is afhankelijk van een goed geïnformeerde burger. Die burgers zijn weer afhankelijk van elkaar en de media. Minister Koenders haalt het in zijn hoofd door te stellen dat Oekraïne alleen door Rusland gedestabiliseerd is. Stelt dat de oorlog daar begonnen is omdat het associatieverdrag niet getekend werd door de Russische gezinde Janoekovitsj. Maar daar spreekt de beste minister zichzelf al tegen. De oorlogen zijn begonnen in de Russisch gezinde gebieden. Dat de president weigerde te tekenen is daar met gejuich ontvangen. Tussen die weigering en de start van de oorlog is veel meer gebeurd. Kiev eiste twintig miljard smeergeld noodhulp voordat ze wilden tekenen, het werden er vijftien veertig. De Europees gezinde meerderheid in het parlement te Kiev was bezig met een reeks wetten tegen de Russische minderheid. Onzinnig dieptepunt zijn de jarenlange pogingen de Russische taal te verbieden. President Janoekovitsj verliet op 21 februari 2014 Oekraïne. 23 februari 2014 werd zonder debat een wet aangenomen dat alle overheidsinstanties alleen in het Oekraïens zouden mogen communiceren. Inclusief de regionale delen van de overheid die in 2012 dergelijke wetgeving weigerden uit te voeren. Direct massale protesten, 6 april 2014 startte de oorlog. Het zou onbespreekbaar zijn om in België de Franse of Nederlandse taal te verbieden. Er zijn meer Vlamingen dan Walen, het kan. Toch is dat exact wat Kiev in de aanloop naar de oorlog met de Russisch taal gedaan heeft. Alle meningen die ik daarover zou kunnen hebben convergeren naar dezelfde conclusie. Het is niet de weg naar vrede. Aanloop Dat Oekraïne minimaal vier jaar op weg was naar een burgeroorlog wordt eigenlijk het meest duidelijk uit de presidentsverkiezingen van 2010. Politieke voorkeur volledig gegijzeld op basis van welke taal iemand als moederstaal ziet. Dan stem je niet meer voor een brakke ideologie, maar op afkomst. Pak de kaarten uit dit artikel er maar bij, het land werd verscheurd. Minister Koenders stelt dat de meerderheid van Oekraïne een Europese associatie wil. Alle gebieden waar meer dan de helft van de bevolking Russisch als eerste taal ziet, zijn niet meer onder controle van Kiev. Een deel van de bevolking wil linksaf naar Brussel, een deel wil rechtsaf naar Moskou. Hoe harder Poetin & Junckers aan het land trekken, hoe harder het verscheurd wordt door oorlog. Justificatiepoging Minister Koenders begrijpt ook duidelijk niet wat democratie eigenlijk is. Een meerderheid die regeert, met oog voor de minderheid. Daarvan is in Oekraïne al jaren geen sprake meer. Politici, wetten en verdragen worden weggezet als pro-EU of pro-Poetin. Waar is het midden? Waar is het compromis? Waarom neemt de meerderheid wetten aan, louter om de minderheid te grieven? Je kan niet eerst stellen dat een land veel meer democratie nodig heeft, en daarna in dezelfde ademteug beweren dat hetzelfde land ergens democratisch voor gekozen heeft. Als een stopcontact niet werkt kan je niet je telefoon opladen. We hebben een associatieverdrag om in Kiev democratie uit te leggen, maar tot in hoeverre begrijpen en gebruiken we het zelf nog? Defensiepact Oekraïne heeft een rijke historie als andermans slachtveld. Poolse overheersing, Hongaarse keizerrijk, Eerste Wereldoorlog, Russische Burgeroorlog, Tweede Wereldoorlog, ze vertellen allemaal hetzelfde verhaal. Buitenlandse grootmachten die wel even komen vertellen die de baas is. Gedwongen deportaties, etnische zuiveringen en economische meltdowns. De Europese Unie tekende het associatieverdrag op 27 juni 2014. Het land was toen al ruim twee maanden in een actieve oorlog. London tekende gisteren een los defensiepact voor Kiev van 15 jaar. Vredesverdrag ontbreekt nog steeds. Het beeld is hetzelfde, we gaan Oekraïne niet helpen een oorlog te beëindigen, we gaan hun helpen deze te voeren. De bevolking betaalt de rekening. Oorlogsobligaties Rutte beloofde dat op basis van dit verdrag geen extra geld naar Oekraïne zou gaan. Hij zei het letterlijk. Dan heeft hij kennelijk artikel 453 niet gelezen waar dat letterlijk beloofd wordt. Betalingen die losstaan en dus bovenop miljarden aan Europese subsidies, die dankzij dit verdrag niet meer eenzijdig opzegbaar zijn. Hoe meer geld en materieel er beschikbaar is, hoe langer een oorlog duurt, hoe dieper de schade in het landschap en haar burgers. Strijdende partijen vallen allemaal in handen van politieke haviken. Sterke alfamannetjes die voor hun politieke carrière afhankelijk zijn van oorlog, buitenlands geld & materieel, haat onder hun burgers en fascisme. Oorlog van ons geld. Geen vrede, geen associatie. Vrede is totaal niet vanzelfsprekend. Een oorlog starten en Nederland bezetten kon in dagen. De weg naar bevrijding en vrede duurde jaren. Een vrede die ten westen van Berlijn snel gevonden werd. Eentje die ten oosten een stuk minder succesvol was, naoorlogse Jodenvervolging in Polen bijvoorbeeld. In de Oekraïne faalt het vredesoverleg en het staakt het vuren nog steeds. De Europese Unie kreeg de Nobelprijs voor de Vrede. Na diverse wereldoorlogen enige rust. Obama kreeg de prijs omdat hij verkozen werd. Een vergissing, het ontnam hem de mogelijkheid de prijs te verdienen. Binnen de Verenigde Staten heerst vrede, maar haar expeditieleger ploegde de aarde om, de Islamitische Staat zag in het achtergelaten machtsvacuüm een warme baarmoederwand. De Europese Unie was een oplossing, werd een probleem en wordt straks een oorzaak.

Reaguursels

Inloggen

""Wat beweegt mensen om hier de pijpenkop van Verhofstad en van Baalen te willen spelen?""
Dandruff | 20-03-16 | 11:567
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/...
En wie weet is er nog veelmeer aan de hand)Het antwoord op uw vraag

telelezer | 20-03-16 | 13:25

""Er spelen twee belangen; Reconstructie van de demografie van Europa voor goedkope arbeidskrachten in de toekomst en een kritiekloos electoraat.; En het geopolitiek belang vanwege grondstoffen en militaire overheersing.; He gaat alleen maar over geld en macht en de rest is totale onzin.
Daarom staat het ja-kamp ook de hele tijd met hun bek vol tanden en kunnen ze niets anders dan op de man spelen.
We kunnen niets anders dan terug vechten.(..)""
@ bakoenin | 19-03-16 | 22:35
Briljant samengevat..!
+ 100

telelezer | 20-03-16 | 13:21

Ergens doemt bij mij politiek gesproken immer de vergelijking EU toenmalig H. Roomse Rijk op, dit Rijk dan echter in omstandigheden rond 1800. Deze imposante verzameling staten H. Roomse Rijk geheten had in 1806 slechts een externe factor nodig om letterlijk als een kaartenhuis in mekaar te storten. Deze factor heette toentertijd Napoleon op de keeper beschouwd wat stelt de EU nu eigenlijk werkelijk voor niets meer dan een bonte verzameling economische belangen, welke voor de bühne 500 miljoen inwoners zich een democratie noemt. Bij eventuele oorlogsdreiging NATO heet maar zich onvoldoende realiseert EU hoe imposant defensief gesproken letterlijk op de IC ligt. Teken aan de wand bij reëel oorlogsdreiging hoogst waarschijnlijk binnen enkele milliseconden implodeert daar in Washington totaal andere geopolitieke belangen spelen!

william7055 | 20-03-16 | 12:46

Goed stuk. Zou nog beter zijn als de EU nog even geduid werd als verlengstuk (of zelfs gijzelaar) van de Navo en de terugval naar het koudeoorlog-denken van de vorige eeuw. Daarnaast heeft Amerika belangen bij niet-harmonische uitbreiding van de EU. Dat betekend namelijk grotere defensiebudgetten voor landen die alleen in het Westen (lees: Amerika) kunnen shoppen. Verdeel & heers 2.0. Eigenlijk wordt de EU keihard gehijacked zonder dat we erom gevraagd hebben. Het hele conflict in Oekraïne is veel te eenzijdig belicht geweest in het westen en nu worden we belazerd waar we bij staan.

Dikr | 20-03-16 | 12:38

Zijn mensen nog echt zo gemindf*ckt? Gisteren was er ook nog een man die de PvdDieren op Facebook aansprak op het feit dat ze ook een Nee steunen. Daarmee zouden ze meedoen aan een 'poppenkast die vreemdelingenhater Wilders steunt'. Zijn die mensen dan echt zo simpel dat ze onderwerpen niet los van elkaar kunnen koppelen en hun mening laten afhangen van personen?
Geen Stijl heeft er een prachtig artikel over gemaakt en nog zie je mensen hier reageren van: 'Het stuk is mij te pro-Russisch.'
Waar Geen Stijl etc. komen met goede onderzoeksjournalistiek, komt het Ja-kamp met sneue emo pr die niets anders doet dan proberen angst aan te praten of in te werken op de emotie zonder maar enige goede onderbouwing...

Artist14 | 20-03-16 | 12:28

nemoj me jebat | 20-03-16 | 09:43
de taal zegt helemaal niets over onder welk bestuur men daar zou willen leven. Daar gaat Feynman in de fout; het is een ver gezocht argument.
Iedereen (!) in Ukraine kan Russisch spreken, 50% zegt het dagelijks te spreken. So what? Ik spreek dagelijks Engels (met m'n Ukrainse collega. In Duitsland), maar zie mezelf ook niet als Brit/Amerikaan.
Ook in oost-Ukraine zien ze dat de russen niks goed brengen en die zitten echt niet te wachten op russische overheersing (ondanks dat ze dezelfde taal spreken).
Laat dat land gewoon zelfstandig hun zaakjes oplossen en over 10 jaar kijken we wel weer eens hoe het er voor staat...

Wutbürger_ | 20-03-16 | 12:28

-weggejorist-

sadeyes | 20-03-16 | 12:00

eerstneukendanpraten | 20-03-16 | 11:53,

Dat zal best, toch vraag ik mij af...
Wat beweegt mensen om hier de pijpenkop van Verhofstad en van Baalen te willen spelen?

Dandruff | 20-03-16 | 11:56


Dandruff | 20-03-16 | 11:27

Misschien is het toch gewoon weer Igor/Vlad/Superior Bastard/Mark Smith etc.

eerstneukendanpraten | 20-03-16 | 11:53

Guy Verhofstad, Hans van Baalen, die nodigden de Ukraïne uit tot EU lidmaatschap.
Een zware Russische provocatie.

De VS-CIA en EU pleegden een coup door een gekozen president af te zetten zonder verkiezingen. En te vervangen door hun CIA vriend Poroshenko.

Gelijk het referendum in nu onafhankelijk Kosovo is De Krim en Oost-Ukraïne onafhankelijk geworden.

De oorlog in Oost-Ukraïne is ontstaan na dictatoriale beslissingen vanuit pro-EU Kiev over pro-Russische Oost-Ukraïne.

Met een oorlog als resultaat. Gefeliciteerd EU.

Raider Twix | 20-03-16 | 11:48

Pakkende slotzin ook. Mijn tegenstem heb je.

doedeljantje | 20-03-16 | 11:43

Wutbürger_ | 20-03-16 | 09:35,

Je zegt dat je geen woord van wat Feynman zegt kunt weerleggen.
Dat klopt.
Je had hier trouwens al vaker aangegeven dat je niks van Oekraïne afweet.

Maar waarom vertel je dat ons steeds?
Er zijn vast veel meer zaken waar je niks van afweet, inhoudelijk debatteren bijvoorbeeld.
Dat hoef je hier toch niet steeds te komen vertellen?

Dandruff | 20-03-16 | 11:27

Lupuslupus | 19-03-16 | 21:58
Goh, wat een interessante koude oorlogs-interpretatie van het internationale recht hanteer jij. Dus omdat de Russen een basis hebben, mogen ze het omliggende land ook annexeren? Hoe zou je reageren als de Amerikanen dat flikten in Duitsland? Verder is MH17 neergeschoten vanuit het door Rusland gecontroleerde deel van Oekraïne.

De echte Stolwijker | 20-03-16 | 11:18

Zo jammer dat slechts een klein deel van Nederland Geenstijl leest. Velen verketteren het zonder het elf gezien te hebben. En hebben dus ook geen idee van de inhoud. Ze weten alleen wat op tv en in de krant komt. Heel jammer, vrijwillige censuur op jezelf.

Patatter | 20-03-16 | 11:18

Het wordt heel hoog tijd dat de door ons betaalde VOLKSvertegenwoordigers in het belang van Nederland en de (echte) Nederlanders gaat handelen. Ik ben het gebuig en gebuk helemaal beu! En ook dat wij onze eigen ondergang mogen financieren.

Maria.1 | 20-03-16 | 11:00

40 miljard. Dat is bijna buitenaards.

Piet Karbiet | 20-03-16 | 10:37

Niet zo fris en fruitig, excuus voor de taalfouten.

RoBD=Skullfucker | 20-03-16 | 10:15

@Nonkel Frituur 22:35
Als eerste, excuus voor meer informatie late reactie op uw reactie op mijn tegel. Ik was moe. Ik vind ging slapen.

Nu, weer fris en fruitig, moet ik Helaas vaststellen dat ik niets van uw reactie begrijp. Waar zeg ik dat de democratie in Rusland goed is? Of suggereer ik zelfs maar dat de democratie in Rusland beter zou zijn dan die in Oekraïne? Ik vind dat ook helemaal niet. Ik vind (generaliserend) Rusland een eng, ultra-nationalistisch land, geregeeerd door een slimme, narcistische despoot.

Dat neemt niet weg dat ik Oekraïne ook een ramp vind. Een economisch derde wereld land. Eén van de meest corrupte landen ter wereld. Een land waar homohaat, jodenhaat geaccepteerd wordt. Een land met een absurd aantal 88-aanhangers, wolven, die ongestoord hun hast op internet kunnen plempen. Een land waar alles wat afwijkt, alles wat anders is, veroordeeld wordt. En derhalve een democratie die slechts in naam een democratie is.

Ik heb niets met Rusland. Ik heb niets met Oekraïne. En ik zie, om de grote van de legers na, geen enkel verschil tussen de aard, natuur vd bevolking.
(Psje, niet weer komen met de "maar ik ben er vaak geweest, m'n vriendin komt er vandaan, je zou er zelf eens heen moeten gaan blablabla. Je bent niet de einge die weleens in een vliegtuig naar het oosten is gestapt)

RoBD=Skullfucker | 20-03-16 | 10:14

Zal IMF en de EU eerst flink gratis geld in Oekraïne moeten pompen, anders kunnen ze onze spullen niet kopen.
Ik drijf liever handel met Poetin, DAT levert geld en werkgelegenheid op!
OekraiNEE!
necrosis | 20-03-16 | 09:21
.
Dat klopt, zelfs hun gas kunnen ze niet zelf betalen.
Poetin heeft een deal met China over een pipeline en zodra die klaar is, kan de gaskraan naar Europa dicht.
Dus begint u maar alvast met hout sprokkelen :-)

Lupuslupus | 20-03-16 | 09:59


nemoj me jebat | 20-03-16 | 09:45

Ze gaan voor 5 zetels bij de volgende verkiezingen voor de tweede kamer. Noem dat eens niet ambitieus. Of zou het één grote grap zijn?

eerstneukendanpraten | 20-03-16 | 09:57


Wutbürger_ | 20-03-16 | 09:35

Bent u soms de altijd kritische Igor?

eerstneukendanpraten | 20-03-16 | 09:52

@nemoj me jebat, en stel je nu voor dat het aantal van zulke Jan Jokers in aantal toenemen. En dat sommige progressieve partijen dit prima vinden. Als het niet om de toekomst van een land zou gaan, zou het misschien een mooie sketche zijn geweest.

roze_bril | 20-03-16 | 09:52

@nemoj me jebat | 20-03-16 | 09:43
Ach, zwitsals.....

necrosis | 20-03-16 | 09:49

@Wutbürger_ | 20-03-16 | 09:35
Kunt u even iets specifieker zijn?
Ik krijg de indruk dat u te weinig van het onderwerp weet om zo'n uitspraak te kunnen doen.
Eigenlijk weet u niets van de situatie in de Oekraïne (doet u maar gewoon met "Oe", hoor, meneer of mevrouw Woetboerger) en stapelt u aanname op aanname ...

nemoj me jebat | 20-03-16 | 09:43

Haha steeds dat geneuzel over steun van Poetin aan de rebellen. Maar zelf als Westen wel de rebellen in Syrie steunen. Wat een vuige hypocrisie. Dan heb ik het nog niet eens over Libie, Egypte, Tunesie.. Maar Poetin is zooo slecht. Ondertussen zaken doen met Erdogan die in lijn met de historie van Turkije bezig is met genocide op de Koerden. Onze partners in de strijd. Zeg het mij maar waar wij onszelf moreel superieur mogen noemen.

roze_bril | 20-03-16 | 09:35

-weggejorist-

Wutbürger_ | 20-03-16 | 09:35

@waarnemer | 20-03-16 | 09:21
Politici die dingen beloven.....
Heb jij die €1000 van Rutte al?

necrosis | 20-03-16 | 09:28

Omdat tijdens de val van de Muur aan de Sovjet Unie is beloofd dat EU en NAVO buiten Oekraine zouden blijven stem ik NEE.

waarnemer | 20-03-16 | 09:21

@Lupuslupus | 20-03-16 | 09:04
Handel met Oekraïne?
Zal IMF en de EU eerst flink gratis geld in Oekraïne moeten pompen, anders kunnen ze onze spullen niet kopen.
Ik drijf liever handel met Poetin, DAT levert geld en werkgelegenheid op!
OekraiNEE!

necrosis | 20-03-16 | 09:21

Nu.nl is de meest zoutloze knip/plak-site die er bestaat.
Er is daar ook geen redactie, maar een staatskopieerapparaat.

Guy Veropzoudten | 20-03-16 | 09:17

Met een verdrag kunnen we wel van alles beter laten worden in Oekraine zoals handel, democratie en wat al niet meer.

sinar2 | 20-03-16 | 08:44
.
Daar gaat het niet eens om - zelfs al zou het haalbaar zijn (wat het niet is want b.v. democratie moet vanuit het volk zelf komen en kan nooit worden opgelegd) - maar om politieke en fysieke machtsuitbreiding van de VS richting Rusland.
Poetin speelt het smerige NWO-spel niet mee maar behoort tot de BRICS landen, vandaar dat hij op allerlei manieren wordt aangevallen. En één van die "manieren" is Oekraïne. Heeft verder dus ook niets te maken met de redenen hierboven want dat zijn slechts drogredenen. De inwoners van Oekraïne zijn slechts de speelbal want ze betekenen voor de NWO helemaal niets. Behalve dan over enige tijd "kanonnenvoer".

Lupuslupus | 20-03-16 | 09:04

Ondertussen groeit de politieke crisis in de VS. En dat is geen detail, en dat is ook niet off-topic. Daar broeit het.
De opkomst van Trump laat een verdeeld land zien. Het is duidelijk dat groeiende ongelijkheid en een invasie van buitenlanders overal in de westerse wereld tot instabiliteit leidt. Terwijl de westerse leiders eerst Saddam en toen Gadaffi uit het zadel wipten door hen te vermoorden, begint nu hun eigen positie te wankelen. Nu zijn ze nog bezig Assad en Poetin te onttronen, maar de vraag is of ze zelf niet eerder van het toneel verdwijnen.
Wat je nu ziet is dat het hele idee van een samenleving onder druk staat. Je ziet topmensen in het bedrijfsleven graaien wat ze kunnen, een financiële wereld die volledig op tilt is geslagen, de positie van de onderlaag in de samenleving steeds kwetsbaarder worden (wie krijgt nog een vast contract?). Je ziet dat door de uitwaaiering van de media, de supernova explosie van het internet, zoiets als een communis opinio verdwijnen. Fragmentatie.

Van Duyvenbode | 20-03-16 | 09:03

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:01
Nederland kent ook 2 officiële talen.

Toetsiemonster | 20-03-16 | 08:56

Het is natuurlijk hilarisch hoezeer de elite het inmiddels mis heeft. "We hebben jullie verteld dat Poetin slecht is, dus als hij de champagne ontkurkt, nou, dan is dat dus ook slecht!"
.
Ok, nu de realiteit. De gemiddelde Nederlander geeft werkelijk geen ene moer om Poetin. Poetin is ver weg, hij valt ons niet lastig, en stiekem zijn we zelfs een beetje jaloers op de Russen omdat die een leider hebben die daadwerkelijk af en toe iets voor zijn land doet. Daar hoef je bij onze leiders niet om te komen.
.
Dit zie je ook goed terug in de reacties op nujij.nl, waar het nieuws dat Poetin champagne gaat ontkurken onthaald werd op een massaal "meh".
.
"Ja maar Poetin heeft eigenhandig de buk geassembleerd die al die Nederlanders vermoord heeft, en vervolgens heeft hij hem zelf naar de Oekraine gereden, en hij is er naast blijven staan tot dat vliegtuig over kwam zodat hij persoonlijk de knop in kon drukken om hem af te schieten!"
.
'tuurlijk jongen. En onze bloedeigen regering heeft vervolgens alles gedaan wat ze konden om de hele zaak NIET te onderzoeken, maar juist in de doofpot te laten verdwijnen. De dood van een paar honderd landgenoten weegt minder zwaar dan een halfslachtige poging om Poetin te besmeuren.
.
Waarom zijn we nog niet bezig guillotines op te tuigen, eigenlijk? Waarom accepteren we die onzin nog?

Opslag Medium | 20-03-16 | 08:56

Albert5000 | 20-03-16 | 08:44
.
De EU is een dictatuur dus helemaal weg ermee! Daarna de E.E.G weer vanaf de grond af - en vooral langzaam - opbouwen.
Om handel te drijven hebben we dat hele Brussel niet nodig omdat Nederland eeuwen lang handel dreef met zo'n beetje de hele wereld zónder EU.
.
Maar goed, u uw mening en ik de mijne. Het belangrijkste is dat wij beiden TEGEN zullen stemmen.

Lupuslupus | 20-03-16 | 08:53

Nu door de vluchtelingencrisis blijkt dat ca. 1 miljoen vluchtelingen of gelukzoekers de eenheid in Europa teniet is gedaan (de verdeeldheid in Europa tussen de leden onderling is nog nooit zo groot geweest), is het zaak eerst het fundament van de EU weer te verstevigen alvorens er op gebouwd gaat worden. Daarnaast is het zaak dat er een goed hek om het 'EU-gebouw' komt te staan, om te voorkomen dat iedereen maar zo 'onze tuin' in kan lopen. Dat doen we thuis toch ook?
Pas als dat weer staat, is uitbreiding in welke vorm dan ook (lid worden of handelsverdrag) van andere niet EU-leden aan de orde. Eerder niet. Om die reden ga ik tegenstemmen.

Albert5000 | 20-03-16 | 08:44

Met een verdrag kunnen we wel van alles beter laten worden in Oekraine zoals handel, democratie en wat al niet meer.
Maar het antisemitisme zit ze gewoon in de genen en dat ga je er op deze manier nooit uithalen. En ik verdom het om geld te geven aan antisemieten dus daarom stem ik tegen.

sinar2 | 20-03-16 | 08:44

@Lupuslupus | 20-03-16 | 08:19
Ik ga uit van voldoende opkomst en ruim 60% 'nee' (liefst meer).
Dan heeft voorzitter Rutte heel wat uit te leggen aan zijn Europese vriendjes.

necrosis | 20-03-16 | 08:23

Ik hoop dat het kabinet valt op 6 april 2016.....
OekraiNEE!
necrosis | 20-03-16 | 08:12
.
Ach necrosis, hoop doet leven. Maar gezien het feit dat Rutte eventjes het baasje mag spelen in Brussel zal de regering zich t/m juni uit alle macht vastklampen aan het pluche. Als ze dan in juli maar opzouten is het ook goed. En een Brexit zou ons feestje natuurlijk helemaal compleet maken want als er één schaap over de dam is.....

Lupuslupus | 20-03-16 | 08:19

@Lupuslupus | 20-03-16 | 08:07
Ik hoop dat het kabinet valt op 6 april 2016.....
OekraiNEE!

necrosis | 20-03-16 | 08:12

"Verplichte integratie afschaffen.
Pripri | 20-03-16 | 07:53
.
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) zijn juist turken niet verplicht om te integreren. Hoeven b.v. ook geen taalcurssussen/inburgeringscursussen te volgen.

Lupuslupus | 20-03-16 | 08:12

Ga dan lekker terug!
Pripri | 20-03-16 | 07:53
.
Dat gaan ze zeker niet doen *omdat* ze een verlengstuk van de turkse dictator zijn.
Je hebt geen "last" van ze zoals van marokkanen maar ze zijn veel gevaarlijker omdat ze een andere taktiek hanteren. In deelgemeente Feyenoord zitten er alleen nog turken in de fractie. De Nederlanders zijn weggepest want er werd en wordt alleen nog turks gesproken in de gemeenteraad.
Wanneer "Denk" zegt 5 zetels in de 2e kamer te gaan bereiken betekent dat 5 x 60.000 stemmen = 300.000 turken.
Dat kan toch helemaal niet, want er zijn (zogenaamd) toch maar 1 miljoen moslims in ons land? Behalve een paar verdwaasden zal niet één Nederlander op dat partijtje stemmen.
Als ze die 5 zetels halen (wat God verhoede) is dat een *bewijs* dat er minimaal een 750.000 turken in ons land zijn. Immers, kinderen kunnen niet stemmen en daarvan zijn er veel meer dan volwassen turken.
We gaan het zien in maart volgend jaar.

Lupuslupus | 20-03-16 | 08:07

-weggejorist-

Pripri | 20-03-16 | 07:53

hun *weigering tot openlijke afkeuring...

fikkieblijf! | 20-03-16 | 07:48

Maria.1 | 20-03-16 | 07:15
het was u inmiddels ook opgevallen. De annexatie van Nederland komt inmiddels van binnenuit. Begrijp werkelijk niet dat 2 voormalige PVDA leden zonder meer verder hebben kunnen gaan als aparte splinterpartij kort na de verkiezingen en daar nu verder mee kunnen als een Turkse partij binnen een Europees Nederlands politiek klimaat. Ik begrijp weliswaar dat de Nederlandse politici hun openlijke afkeuring van de ingetrokken persvrijheid daarentegen wel goed. Het is te zien als een EU die de Oekraine met alle macht, veel macht zelfs binnenhaalt wetende dat de hele zaak rond de MH17 stinkt, heel stinkt naar Oekrainse shit.. wat een land, wat een land.

fikkieblijf! | 20-03-16 | 07:47

ben kokhals | 20-03-16 | 01:08
Nederland is een handelsnatie dus heb vertrouwen in deze Hollandse rekenmethode.

whatshowever | 20-03-16 | 07:13

Door de wetswijziging van Februari 2014 werd de taalwet hersteld naar de situatie hoe hij reeds 23 jaar was.
Boobyphoto | 19-03-16 | 22:44

Zo ken ik er ook nog wel één: Door de annexatie van de Krim door Rusland werd de situatie hersteld zoals hij tot 1954 was.

bergsbeklimmer | 20-03-16 | 06:12

Feynman begint zijn verhaal met het leeglopen van Bertje Koenders in nu.nl. Ik heb die leegloop van Bertje op nu.nl gelezen.

En weer werd ik bevestigd in mijn afkeer van deze gruwelijke elitaire demagoog en beroeps opportunist. Wat een weerzinwekkend door en door onbetrouwbaar gedrocht is die man toch en waarom gaat hij onverdroten door dit keer op keer publiekelijk te bewijzen?

Wedden dat hij volgend jaar als zijn zieltogende clubje is weggevaagd, allang ergens een goed heenkomen voor zichzelf heeft geregeld? Want BK zorgt er altijd voor dat hij goed onder de pannen is, pannen tot de rand toe gevuld met publiek geld natuurlijk want zo zit dat soort "elite" van nature in elkaar.

Volgende keer reageer ik weer inhoudelijker, want zeer lezenswaardig de bijdrage van de heer Feyman, zoals gebruikelijk. Ik ging even anti peristaltisch na het lezen van Bertjes linkse leugen brij in nu.nl.

Fijn weekend,
The Dying Dutchman

h.a.k. blok | 20-03-16 | 04:49

@Schoorsteenveger | 20-03-16 | 03:35
En toch treed er niet één vanb hun naar buiten om het allemaal bloot te leggen, leggen die mensen een eed af en doen ze iets zwaar crimineels dat op cam word opgenomen en chanteert iedereen iedereen daar? Ik denk echt niet dat het zo een frisse bende is als ze in de tweede kamer graag laten zien. Zelfs je Pechtold en je Roemer zijn gehaaide zakenmannen die als een clown overkomen maar je je sokken van je voeten lullen.

tattooboer | 20-03-16 | 03:58

@tattooboer | 20-03-16 | 03:53
ah, server deed raar, vandaar, sorrie joris.

tattooboer | 20-03-16 | 03:55

@Stormageddon | 20-03-16 | 03:30
Knap gelopen, mooie prestatie, hard voor gewerkt! Gefeliciteerd Sifan!

Watching the Wheels | 20-03-16 | 03:51

-weggejorist-

Schoorsteenveger | 20-03-16 | 03:45

-weggejorist-

Schoorsteenveger | 20-03-16 | 03:43

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:53
Klerken vol gif, machtswellustelingetjes die het op willen nemen tegen wereldleiders, over de rug van de kiezer die hen niet gekozen heeft. Het zou slechts een handelsverdrag zijn, maar nu een negatieve uitslag van het referendum dreigt worden we bang gemaakt, opgejut, opgehitst.

Schoorsteenveger | 20-03-16 | 03:42

-weggejorist-

tattooboer | 20-03-16 | 03:42

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:53
De EU is het level waarop min of meer democratische processen volstrekt niet-democratische processen elkaar raken. De EU toont aan wat in essentie democratie betekent: stemmen, ons macht geven, en verder je kop houden. De argumenten om √oór het referendum te stemmen hebben weinig of niks te maken met welk democratisch principe dan ook. Het associatieverdrag is ons verkocht als puur een handelsverdrag, maar nu een negatieve uitslag van het referendum dreigt is plots een stem tégen het handelsverdrag een stem vóór de politiek van Poetin.
Met andere woorden, eerst worden wij belogen, vervolgens wordt ons angst aangejaagd. Door wie? Door degenen die dikke schijt hebben aan de stemmer, degenen die enkel de stem binnen willen halen.
De EU is één groot bolwerk van corrupt politiek addergebroed, in stelling gebracht zonder directe invloed van de kiezer, addergebroed dat schijt heeft aan die kiezer. Klerken, vol gif, die het op willen nemen tegen wereldleiders, niet omdat ze daartoe capabel zijn, nee, enkel omdat ze zich opgewerkt hebben door postzegels en konten te likken.

Schoorsteenveger | 20-03-16 | 03:35

Off topic:
Deze asielzoeker mag blijven.
nos.nl/l/2093940

Stormageddon | 20-03-16 | 03:30

@tattooboer | 20-03-16 | 02:56
Turkije en Marokko bij wijze van hé!!
Ook niet in de realiteit, never nie!

miko | 20-03-16 | 03:19

Slachtveld?

Schoorsteenveger | 20-03-16 | 03:05

@miko | 20-03-16 | 02:33
Turkije en Marokko zijn dan wel minder corrupt maar toch nog erg corrupt en de algemene consencus onder de bugers is dat we er nu wel klaar mee zijn golven immigranten en toestromers uit toegevoegde landen te onderwijzen hoe we het hier heerlijk rustig houden. Ze kunnen het niet en wij willen rust. Met oostblokkers is het niet anders, ook zo dom als drek en geen controle over alcohol of/en drugsinname. We moeten eindelijk een politieke partij hebben die er op toeziet dat wij niet steeds leraartje moeten spelen en zeker niet via onze kinderen op scholen die daar agressieve, sexuele drugs en alcoholmisbruikende multiculti figuren tegen komen.

tattooboer | 20-03-16 | 02:56

@tattooboer | 20-03-16 | 01:10
Waarschijnlijk is Marokko of Turkije opnemen in de EU minder moeilijk, die landen kennen we beter door hun bloem der natie hier en zijn minder corrupt.
Nee werkelijk, Oostblokkers zijn de randgroeplanden van Europa.
Alleen Polen en het voormalig Tsjechië-Slowakije gaat nog maar die zijn altijd al meer westers geweest.

miko | 20-03-16 | 02:33

@Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:53 "Waar blijft de logica dan, vraag ik me af."
.
Men moet ook niet naar Brussel kijken, maar naar Washington. Daar wordt (door de banksters en neocons) "onze" koers bepaald:
"Ondanks het feit dat sancties in strijd zijn met hun belangen, volgen Europese regeringen de agenda van Washington. Waarom ze dit doen werd mij enkele decennia geleden uitgelegd, met mijn dissertatie, door de commissievoorzitter die adjunct-secretaris van Defensie werd voor Internationale Veiligheidszaken. Ik was in de gelegenheid om hem te vragen hoe Washington erin was geslaagd om buitenlandse overheden te laten handelen in het belang van Washington in plaats van in het belang van hun eigen landen. Hij zei: "geld." Ik zei: "U bedoelt buitenlandse [hulp]?" Hij zei: "Nee, we geven die politici zakken vol geld. Ze zijn van ons. Zij doen wat wij zeggen". [Paul Craig Roberts, Address to the International Conference on the European/Russian Crisis Created by Washington, June 19th 2015] (vert. BK)

ben kokhals | 20-03-16 | 02:29

@Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:24 "Is het niet zo dat we de gebeurtenissen in OE teveel op en hoop gooien en alles klakkeloos met elkaar verbinden."
.
Er wordt vooral weggelaten, verkeerd geïnterpreteerd, vals beschuldigd, enzovoorts.
Men zou kunnen beginnen met de Wolfowitz Doctrine, de PNAC en het Brzezinsky "schaakbord", de strategische basis die voortsproot uit de "overwinningsroes" na de koude oorlog. Anderzijds is er het feit dat Oekraine door Rusland onafhankelijk is gemaakt met het onttakelen van de USSR. Voor de zekerheid is toen een memorandum opgesteld met de VS om die onafhankelijkheid te waarborgen. Zie ook de afspraak met de VS dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden, opdat de Duitslanden konden verenigen en het Warschaupact worden ontbonden. Dat memorandum heeft de VS vervolgens met handen en voeten getreden (oranje revolutie, associatieverdrag, staatsgreep), net als die belofte de NAVO niet naar het Oosten uit te breiden.
Zo is de achtergrond nu eenmaal, de basis dan, maar deze feiten poetsen de neocons uiteraard graag weg, net als het plunderen van Rusland na de koude oorlog. En toen was er die tegenstribbelende Poetin die Rusland uit het slop trok en hun doctrines en aspiraties in de weg ging staan.

ben kokhals | 20-03-16 | 02:13

In Oekraïne zijn Oekraïens en Russisch volledig gelijkwaardig. In het bezette deel van Oekraïne daarentegen (o.a. de Krim) zijn alle talen behalve Russisch verboden.
Dat geeft ook meteen het verschil aan tussen een democratie en een dictatuur. Mocht het voor sommigen nog niet duidelijk zijn.
Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:40

Alle talen verboden? In de volgende nota bene oekraïense website staat het toch anders: "Russian laws specifying that Crimean Tatar and Ukrainian are state languages in Crimea alongside Russian"
euromaidanpress.com/2015/09/06/russian...

Wat betreft de rest van het verhaal in het artikel weten we wat in Ukraine gebeurt:
www.youtube.com/watch?v=YF7zcZCEIeg

mr. slettenhaar | 20-03-16 | 02:11

@Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:53
Het zijn allemaal helemaal niet de lieverds die je op het nieuws ziet.

tattooboer | 20-03-16 | 01:56

Zat vanavond naar Andere tijden te kijken hoe een top in de EU werkt. In dit geval een deal om onderhandelingen te beginnen met Turkije over toetreding tot de EU in 2004.
Opvallend zijn de volgende zaken:
Dwarsliggende landen worden dagen- en urenlang onder druk gezet. Leiders van een land die daar voor hun bevolking zitten, laten zich onder druk zetten en hebben dus geen ruggengraat.
Door Frankrijk werd gezegd dat ze zich van het dwarsliggende pisstaatje Cyprus niks aan konden trekken.
En de voorzitter van de EU op dat moment Nederland wilde alleen maar dat de top onder haar leiding een succes zou worden. Anders sta je als Nederland voor lul.
Dit zijn dus de drijfveren van de dictators in Brussel. Het hoeft nauwelijks betoog dat de bevolking de tering kan krijgen. Er komt dus een succesvolle deal met Turkije, terwijl geen van de lidstaten ook maar iets met Turkije te maken wil hebben.
Waar blijft de logica dan, vraag ik me af.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:53

Die geregisseerde nu.nl artikelen zijn enkel opwarmertje.
Een dag of 3 voor het referendum verschijnt er een nieuwe Aylan in de media.
Een fotogenieke Oekraïense peuter, getroffen door een kogel van de pro-russische rebellen, levenloos in de armen van zijn/haar huilende moeder.
Geheel toevallig waren er ca 25 pers fotografen aanwezig.

Harry Turtle | 20-03-16 | 01:48

@de honden blaffen... | 20-03-16 | 01:35
gheh, het is "opinie maken", het volk "sturen" "zacht maken voor" Dat is helemaal niet de taak van rutte.

tattooboer | 20-03-16 | 01:42

@tattooboer | 20-03-16 | 01:28
Wat als trump dit weet en vriendjes met rusland wilt worden en de krachten bundellen om de landen in maanden helemaal rijk te maken?

tattooboer | 20-03-16 | 01:40

@ ben kokhals | 20-03-16 | 01:36

Juist, daarnaast heeft Clinton 1 van haar boeken aan het eind een eervolle vermelding gegeven aan haar jeugdvriend, en huidig hoog geplaatste kkk member.

mysteryposter | 20-03-16 | 01:39

Er was in mijn jeugd een soort plaagliedje dat je zong als iemand je dom noemde of lelijk of iets, dat ging iets van, nanana, nanana, het kan me tóch niks schelen!... Dat leren de kinderen van de multiculti niet meer, linkse stinkhippies zijn gewoon vastgelopen kinderen die dat liedje nooit hebben geleerd.

tattooboer | 20-03-16 | 01:39

@mysteryposter | 20-03-16 | 01:07 "Donald Trump supporter woest op nep kkk protesters, die zich verklede om Trump een slechte naam te geven"
.
Wel begrijpelijk dat die Trump supporter helemaal klaar is met dat gedemoniseer (maar dat rammen is wel ver over het randje). Overigens gaat de KKK op Hitlary stemmen www.usnews.com/news/articles/2016-03-1... Niet zo vreemd want de KKK is een beweging die voortkomt uit Clinton's partij, en was zelfs "a terrorist organization in service of the Democratic Party".

ben kokhals | 20-03-16 | 01:36

@Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:26
---------
De laatste vandaag is net geweest, hier is de opname, gecombineerd met de o.a. door "the daily show" geïndoctrineerde protesters.

www.youtube.com/watch?v=ipUjysWyUTA

mysteryposter | 20-03-16 | 01:36

Als de meerderheid van de stemmers bij het referendum over het associatieverdrag met Ukraine nee stemt, wordt Rutte door de EU verweten, dat hij er niet in geslaagd is het Nederlandse volk afdoende te hersenspoelen.

de honden blaffen... | 20-03-16 | 01:35

mysteryposter | 20-03-16 | 01:07
Nog een trump rally vannacht?

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:26

Is het niet zo dat we de gebeurtenissen in OE teveel op en hoop gooien en alles klakkeloos met elkaar verbinden. De Krim, de opstand in Donbass, Maidan, Van Baalen, Poerosjenko, MH17. Ik zou het hele probleem eens in stukjes willen hakken en afzonderlijk analyseren. De kip en het ei methode dus. Ik vermoed zomaar dat we dan een heel ander beeld voorgetoverd krijgen.
Ik krijg de indruk dat veel puzzelstukjes op zichzelf staande dingen zijn, maar een compleet verhaal van oorzaak en gevolg gewoon beter verkoopt.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 01:24

@Dr. Frambozenjam | 20-03-16 | 01:07 "Onzinnig om "putinlovers" te roepen. Populistische uitspraak."
.
Inderdaad, en demagogisch. De realisten roepen ook niet voortdurend nazivriendjes of Pinochetsko-fans of zoiets in de richting van de JA-knikkers en Oekraine promotors. Een poster van Koenders die Obama tongzoent bijvoorbeeld, zouden de realisten even zo goed ongepast en irrationeel vinden, laat staan er nog subsidie voor vragen, en nog krijgen ook.

ben kokhals | 20-03-16 | 01:21

@miko | 20-03-16 | 01:07
Als de schuldenkaart correct is trekt ukraine het gemiddelde staatschuldplaatje van de EU naar boven en zullen de ratings van de IMF en zulks steigen. Daar gaat het om en niks anders, dat ze daar corrupt zijn kan zelfs de reden zijn dat ze het zo goed doen, net als moeder rusland. Wat zullen ze hier jaloers zijn, ze betalen bankiers en zulks miljoenen bonussen en die uitvreters durven niks, we zijn het domme kind in de klas vol graaiers.

tattooboer | 20-03-16 | 01:10

@whatshowever | 19-03-16 | 23:44 "Ergo 45% van die 40% stemt voor en de overige 60% die niet stemt, zwijgt en stemt toe."
.
lol ! Dat is de "Hollandse Rekenmethode" of "Hollandse rekenkunde" waarmee de zelfgekroonde despoot Willem I zijn grondwet erdoorheen jaste.

ben kokhals | 20-03-16 | 01:08

Donald Trump supporter woest op nep kkk protesters, die zich verklede om Trump een slechte naam te geven:

www.youtube.com/watch?v=t9-9xnH7fac

mysteryposter | 20-03-16 | 01:07

Pace | 20-03-16 | 00:25
Check deze foto die ik maakte van Poetin: i.imgur.com/w7AJ1pJ.jpg

Vet cool.
Onzinnig om "putinlovers" te roepen. Populistische uitspraak.

Dr. Frambozenjam | 20-03-16 | 01:07

Waarom de discussie moet gaan over wel of geen Russisch spreken, wie dat vliegtuig neergeknald heeft of wie de bad guys zijn in dit conflict.
Oekraïne is een rotte appel met dito bewoners en heeft zowat geen economische waarde behalve goedkope arbeid.
We trekken een van de corruptste landen ter wereld in onze gemeenschap en denken dat het dan wel goedkomt?
wel ja, nodig Nigeria dan ook maar uit.
Na miljoenen uitvreters uit het midden-oosten moeten we nu tasjesdieven en maffiose figuren uit Oekraïne binnen laten?
kom op zeg.

miko | 20-03-16 | 01:07

ps, ook de balkan landen staan er prima voor, geen wonder dat die nu wel een grote mond durven te hebben, ze lachen de rest uit, en waarom? Ze grenzen aan de russen en die gaan helemaal goed als ik dit kaartje mag geloven. Ik begrijp de pisnijd bij Koenders en de rest.

tattooboer | 20-03-16 | 01:00

-weggejorist-

tattooboer | 20-03-16 | 00:58

Kan iemand me vertellen of de nationale schulden kaart hier correct is? Als dit namelijk zo is heeft de ukraine maar 11% schulden, is daarmee een van de rijkste landen van de omgeving en straks van europa. Zal niet lang duren voor het gloeiend rood is als de brusselse haaien hun zin krijgen.

tattooboer | 20-03-16 | 00:58

Pace | 20-03-16 | 00:25
Dat pro-Rutte komt inmiddels uit de neus..

Dr. Frambozenjam | 20-03-16 | 00:55

Kudo's voor je stuk Feynman.

G,I. Jane | 20-03-16 | 00:33

@Nonkel Frituur 19-03-16 22:01
Nuttig verhaal als tegenwicht tegen het pro-Poetin gekrakeel van sommigen hier. Maar "Er zijn geen Russisch-gezinde gebieden" in Oekraïne stelt u? Is dat ook weer niet wat onwaarschijnlijk?

Pace | 20-03-16 | 00:25

@Dr. Frambozenjam | 20-03-16 | 00:06
Het is maar een voorspelling. Maak je niet zo druk. Aan het einde van deze week daalt the temp naar de 0 graden. Dat is pas erg.

Mark_D_NL | 20-03-16 | 00:22

@Lupuslupus | 19-03-16 | 21:58
"de MH 17 is door Kiev neergeschoten"???
Pardon? Hebt u daar enig bewijs voor?

Pace | 20-03-16 | 00:19

Hmmm, erg lekker zo een IPA.
Als je dat proeft boeien die wereldse beslommeringen niet meer zo. En kaas veel kaas erbij :)

Ongeblustekalk | 20-03-16 | 00:11

de Voorzittert | 19-03-16 | 23:51
Die clubjes betrekken hun nieuws dan ook direct van private partijen die een belang vertegenwoordigen.
Zo heeft onze Rijkman Groenink een grote vinger in de pap gehad bij het ANP.
www.nu.nl/media/2845405/rijkman-groeni...
Kortom de bullshit die dagelijks wordt uitgekotst door NU.nl en ANP is alleen maar dat wat in het belang is voor wat zelfbenoemde meritocratische figuren die hun bankrekening willen spekken.
Het zal u dus ook niet verwonderen dat ik een permaban bij Nu.nl heb. Niet dat mij dat boeit en ik kan het zo omzeilen maar ieder commentaar daar is paarlen voor de zwijnen.
En al helemaal in verkiezingstijd. Dan zijn de betaalde nepaccounts niet meer te tellen.

bakoenin | 20-03-16 | 00:02

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 23:14
Aangezien u dan toch reisadviezen geeft, raadt u dan aan om te verblijven in het deel dat het schijnbaar eens is met de coup van begin 2014 of zijn er nog belangwekkende bezienswaardigheden te vinden in de gebieden waar men zich uitdrukkelijk tegen de zichzelf geïnstalleerde nieuwe leiders keert?

Pierre Tombal | 19-03-16 | 23:53

Knappe uiteenzetting Feynman! En nu.nl is al jaren een schrikbarende belediging voor alles wat met journalistiek te maken heeft. Net als het ANP trouwens.

de Voorzittert | 19-03-16 | 23:51

whatshowever | 19-03-16 | 23:44
Volgens mij heeft de politiek zich nog nooit druk gemaakt over het niet te bereiken lompenproletariaat.
Waarom zou dat nu dan wel een issue zijn?

bakoenin | 19-03-16 | 23:48

@whatshowever | 19-03-16 | 23:44
Opkomst is 61.6% en Nee is 69,8%.

Mark_D_NL | 19-03-16 | 23:48

Waar maken we ons eigenlijk druk over? Referendum geeft een opkomst van max. 40% waarvan misschien 55% zal tegenstemmen. Ergo 45% van die 40% stemt voor en de overige 60% die niet stemt, zwijgt en stemt toe.

whatshowever | 19-03-16 | 23:44

@Watching the Wheels | 19-03-16 | 23:32 - Maar ze moeten ook niet naar ons niveau, wij naar de hunne! Corp zou graag zien dat wij voor 3 euro per uur zwoegen, terwijl ze wel 2 euro per brood winst willen zien. Dat is de essentie van de EU.

MarcS | 19-03-16 | 23:39

Ik ga eens even een Belgisch biertje drinken als dat ergens te vinden is. @Nonkel Frituur brengt me op goeie ideeën. Good evening y'all!

Watching the Wheels | 19-03-16 | 23:37

Mark_D_NL | 19-03-16 | 23:24
Uit uw afbeelding op te maken een illegale volgens EU wetgeving. Moet minimaal 60 procent vrucht bevatten. En op het etiket staat 50 gram per 100 of zo iets .. Dat is nog geen 60 gram per 100..

Dus dus..
Raspberry dat is.

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 23:35

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:59
Hier staat het hele verhaal over die taalstrijd en.wikipedia.org/wiki/Language_policy... en zelfs als je het helemaal tot onderaan leest blijft het onduidelijk.
.
Er is daar een machtsstrijd gaande, zo veel is wel duidelijk, en wij zijn of worden partij daarin. Laat ze eerst maar eens dierenwelzijn enz. op het (lage) EU-niveau brengen en corruptie uitbannen, dan kunnen we daarna praten over een handelsverdrag, maar we gaan toch niet onze normen steeds verder verlagen voor Turkije en Oekraïne? Help ze dan meteen binnen een paar jaar naar dat hogere niveau met een strikt schema en zorg dat daarna pas dat verdrag gesloten wordt, dat zou nog logisch zijn. Het gaat vooral om de verdiensten van onze westerse elite in Oekraïne, de miljardairs zien mogelijkheden om nieuwe slaafjes voor hun kar te binden. De koffieboer van Alexanders, Soros, onze banken, de zoon van Biden, Shell ...

Watching the Wheels | 19-03-16 | 23:32

Mark_D_NL | 19-03-16 | 23:24
Ja, dat artikel ben ik al eerder tegengekomen. Staat overigens ook vol met fouten. Maar wat staat daarin wat mij tegenspreekt, dan?

Boobyphoto | 19-03-16 | 23:30

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 23:20
kunt u nu niet eens met uw frietkot naar de Ijzerwake gaan en de lieden daar vertellen dat Vlamingen en Walen echt één volk zijn voordat u bezig gaat met het smeden van een groot Europese federatie?
Als dat opgelost is dan hoor ik graag weer.
Godskolerezot :-)

bakoenin | 19-03-16 | 23:26

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 23:20
Taal oen. Uw plempt over talen..

Verders geen enkel profijt van uw zijde aangaande de vooruitgang op de Krim na de referendum waarbij 95% voor Russische kant koos.

Uw vriendinike uit Ukraine is blond?

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 23:26

Van goed onderbouwde onzin wordt ik een beetje moe en ik lees er op dit medium steeds meer van de hand van Feynman.

devil13 | 19-03-16 | 23:24

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 23:18
Wordt u high van frambozenconfituur? Ik zou haast denken van wel. U linkt naar een artikel waarin staat dat ze op school wat meer Engelse lessen willen geven, of bepaalde cursussen in het Engels laten doorgaan, zoals bij ons.
Uw punt is mij totaal niet duidelijk.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 23:20

Het was inderdaad weer een schandalig stukje vuile EU-propaganda wat Bertje Koenders uitkotste. Hoeveel stront moet er in je hoofd zitten om de dingen op een dergelijke groteske manier te durven verdraaien? Maar goed, Bertje is maar al te graag schandknaapje van Junker en Verhofstadt, hij lust er wel pap van. En Merkels gladde handjes gaan er ook vuistdiep in.

Mike Gaatjeniksaan | 19-03-16 | 23:20

@whatshowever | 19-03-16 | 23:09
Bedankt voor het door de vingers zien van die enorme slechte zin. tot tweemaal toe zelfs.
--
Gelezen. En het is aan Soros gelieerd. En dat maakt ieder artikel of ieder blog verdacht. Want Soros zit daar niet voor de burgers. En kijk maar naar Pechtold. Dat is het voorbeeld van wat voor een invloed die mentaliteit gaat hebben op de softe Nederlandse bestuurders. En Soros doet daar lekker aan mee. En verstoort op die wijze de democratie.

Mark_D_NL | 19-03-16 | 23:19

@Boobyphoto | 19-03-16 | 23:15
Fair enough ;).

Watching the Wheels | 19-03-16 | 23:19

whatshowever | 19-03-16 | 23:07
Who cares, in mijn jonge jaren (1980) heb ik ooit eens Russisch geleerd en de studie instelling was zo vriendelijk om er ook direct de Oekraïense schrijfwijze en spraak bij te doen. (ik weet er geen zak meer van want sinds 1985 niet meer gesproken)
En het verschil is miniem.
Veel kwalijker is natuurlijk dat de EU bezig is om een land wat een Slavische cultuur heeft los te weken van haar oorsprong. Zoals de EU bezig is met een culturele reconstructie van al die landen binnen de EU.
Levensgevaarlijk en een recept voor een paar honderd jaar ellende.

bakoenin | 19-03-16 | 23:18

www.kmu.gov.ua/control/en/publish/arti...
Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:59
Dat gelul over talen moet maar eens nu na deze bovenstaande link afgelopen zijn.
Ook talen kunnen onder dwang van pro-gezinde veranderen..

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 23:18

Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:47
Ik ben niet objectief. Ik steun de Oekraïense overheid in haar strijd tegen de separatisten.

Mark_D_NL | 19-03-16 | 22:58
Waar lieg ik dan over? Je linkt naar een artikel dat ook al in het oorspronkelijke stukje van Feynman stond :')

Boobyphoto | 19-03-16 | 23:15

whatshowever | 19-03-16 | 23:07
Precies. Dat bedoel ik. Feynman spreekt in dit geval niet over feiten. Toen ik mijn huidige, Russisch-sprekende vriendin leerde kennen, en haar entourage, viel het me direct op hoe iedereen uit de groep automatisch op Russisch overschakelt zodra er een gemengd publiek is. In die mate zelfs dat ik het de Oekraïens-sprekende Oekraïners kwalijk neem dat ze té hoffelijk zijn.
Misschien moet Feynman eens daadwerkelijk een tijd in Oekraïne verblijven, dan snapt hij tenminste waarover hij spreekt.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 23:14

@ Veni_Vidi_Vici | 19-03-16 | 23:08
Ik vind de tegels van Nonkel over dit onderwerp altijd wel fijn.
Niks mis met verschillende geluiden.
Bepaal ik zelf uiteindelijk mijn standpunt wel.

Lewis | 19-03-16 | 23:13

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 23:05
Het aantal jaren dat een organisatie of Firma bestaat zegt niets over de betrouwbaarheid van het management of de werknemers.

Mark_D_NL | 19-03-16 | 23:12

Mark_D_NL | 19-03-16 | 23:02
Het gaat hier om een interview, lees nou gewoon of moet ik het copypasten naar een neutraal domein?

whatshowever | 19-03-16 | 23:09

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:40
.
Een Belg die op een Nederlandse site zijn onwaarheden komt verkondigen? Waar frituren ze daar in België eigenlijk in? Salpeterzuur? Ga je druk maken om die enorme puinhopen in dat vreselijke grauwe & grijze k*t land van jezelf of ga knikkeren met je hermafrodiete broertje Koreansesloerie.
.
Zo als elke week weer een puik stukkie Feynman, complimenten.

Veni_Vidi_Vici | 19-03-16 | 23:08

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:59
Nonkel heeft gelijk, Russische of Oekrainse taal het is over het algemeen vreedzame coexistentie en geen enkel probleem. Het gaat hier niet om Feynman's feiten maar om Feynman's aannames.

whatshowever | 19-03-16 | 23:07

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:59
"Feynman durft aan zichzelf te twijfelen" ("en/of feiten"). Het is zijn gedachte, mening op moment van schrijven, als uitgangspunt voor onze discussie eronder. Misschien reageert hij wel op u, dan kunnen we lezen of hij van gedachte veranderd is.

Watching the Wheels | 19-03-16 | 23:05

Mark_D_NL | 19-03-16 | 22:52
Soros is weliswaar een hondenlul, maar hij heeft geen invloed op wat Freedom House schrijft, hoeveel geld hij er ook aan geeft. Freedom House bestaat meer dan 75 jaar. Die hebben een reputatie hoog te houden. Verder sponsort Soros zo ongeveer álle organisaties in Oekraïne, uit eigenbelang. Dat wil zeggen: de organisaties die zijn geld niet geweigerd hebben. Sommigen weigeren wél. Zo is er in Brussel een organisatie die opkomt voor de belangen van Oekraïne, en die weigert systematisch iedere gift of hulp van oligarchen en dubieuze investeerders à la Soros.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 23:05

Petrus de Rewa | 19-03-16 | 23:02
U vergeet de dubbelmonarchie.
Verder zoekt u spijkers op laag water.

bakoenin | 19-03-16 | 23:05

Het was het Habsburgse rijk, het Koninkrijk Hongarije of het Oostenrijks-Hongaarse Keizerrijk,maar niet het Hongaarse Keizerrijk, mijn beste Feynman.

Petrus de Rewa | 19-03-16 | 23:02

@whatshowever | 19-03-16 | 22:48
Ongeloofwaardig. Maidenpress is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gelieerd en/of gefincierd door Soros.

Mark_D_NL | 19-03-16 | 23:02

Wilder Wein | 19-03-16 | 22:50
Hou eens op met je rookgordijnen.
Poetin is een schoft en dat weten we allemaal.
Maar dit gaat niet over Poetin, dit gaat over de EU en het associatieverdrag wat gesloten moet worden met andere schoften.
En ik laat me niet voor dat karretje spannen.
Ik heb een rothekel aan Poetin en aan de oligarchen in Oekraïne, en aangezien wij een verdrag met schoften willen sluiten ben ik tegen dat verdrag.
Als we morgen een verdrag met Poetin zouden willen sluiten zou ik daar ook tegen zijn.
Dat gezegd hebbende, in Duitsland gaan alweer veel stemmen op om de sancties tegen Rusland op te heffen.
Pecunia non olet. En tot zover gaat de moraal van de EU.
En nergens anders over.

bakoenin | 19-03-16 | 23:01

"Dat geeft ook meteen het verschil aan tussen een democratie en een dictatuur. Mocht het voor sommigen nog niet duidelijk zijn."
Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:40
Redt de democratie van demoncratie!!

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 23:01

Wat ik de neoconservatieven van de VS kwalijk neem is dat ze niet de grenzen van die failed states waar ze ingrijpen opnieuw hebben getrokken om bij de volkeren te passen toen ze zich er toch mee gingen bemoeien. Wel de symptomen, maar niet de oorzaak van onbestuurbare staten aanpakken.

93ancire | 19-03-16 | 23:01

@whatshowever | 19-03-16 | 22:48
Ongeloofwaardig. Maidenpress is met een zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid gelieerd en/of gefincierd door Soros.

Mark_D_NL | 19-03-16 | 23:01

Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:46
Daarom heet de rubriek ook "Feynman en/of feiten". U hebt de keuze. Ik kies voor de feiten. De wet om het Russisch te verbieden is nooit doorgevoerd. Daar was ook geen draagvlak voor.
Wanneer Oekraïners mekaar ontmoeten en de ene spreekt thuis Oekraïens en de andere Russisch, dan is de gemeenschappelijke taal bijna automatisch .. Russisch. Zo hoffelijk zijn de Oekraïens-sprekende Oekraïners dus, op enkele heethoofden na.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:59

@Boobyphoto | 19-03-16 | 22:44
Je liegt ouwe pik. Ihttp://www.bbc.com/news/world-europe-26387353
--
(Meer linkjes eenvoudig te vinden op het world wide web.)

Mark_D_NL | 19-03-16 | 22:58

@bakoenin | 19-03-16 | 22:35
Dat denk ik ook. En je kunt er nog aan toevoegen dat Westerse banken miljarden hebben uitgeleend aan bedrijven in Oekraine (ING bijvoorbeeld 1,5 miljard nos.nl/artikel/644914-ing-helpt-klante... ) en dat onderpand is door de oorlog minder waard (onder water) en met een verdrag wordt alles plotseling weer meer waard. Turkije en Rusland trouwens hetzelfde verhaal volgens www.rtlnieuws.nl/economie/home/ing-ris... dus ze willen iedereen te vriend houden en toch hun macht uitbreiden, zo lijkt. Andere banken idem.

Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:57

Ongeblustekalk | 19-03-16 | 22:42
Die derde reden vind ik dan weer geen bezwaar.
Aangezien corrupte lieden zoals een Strauss Kahn en andere hotemetoten gaarne hun zwengel in goedkope hoeren willen duwen kan het niet anders zijn dat een hele generatie van zelfbenoemde elite wegrot door syfilis.
Volgens mij is dat nu al het geval gezien hun retardische gekwaak.

bakoenin | 19-03-16 | 22:53

Goed stuk, Feynman. Maar het is zo jammer dat dit niet door Volkskrantlezers gelezen wordt. Kan je dit niet als ingezonden brief sturen?

Rotisseur | 19-03-16 | 22:52

@Lupuslupus | 19-03-16 | 21:58
Blijft wel de vraag, waarom ook Rusland weigert de primaire radarbeelden vrij te geven.

Wilder Wein | 19-03-16 | 22:50

Allemaal leuk en aardig wat de Nederlandse Feynman ons op de mouw probeert te spelden maar veel interessanter is het natuurlijk wat de Russische Nezvorov heeft te melden. euromaidanpress.com/2016/03/19/putin-w...

whatshowever | 19-03-16 | 22:48

@Boobyphoto | 19-03-16 | 22:44
Het woordje "veilig" dat u gebruikt doet vermoeden dat u volledig objectief bent :).

Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:47

@Nonkel Frituur

Hey, wij zijn ook een tweetalig land!

Dollemans | 19-03-16 | 22:47

@Rimmer | 19-03-16 | 21:50
Een President die 700 Miljoen steelt van zijn volk. Dat noem jij "Ze hebben lopen kloten".

Mark_D_NL | 19-03-16 | 22:46

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:40
Nou, dan lees ik Feynman blijkbaar niet goed. Feynman schrijft toch juist dat het Russisch in Oekraïne niet meer als officiële taal (bij gemeenten, provincies, scholen) gebruikt wordt? Zowel de Russische oblasten (provincies) als de westers georiënteerde Oekraïners lijken elkaar te willen dwingen in een bepaald keurslijf. Feyman betoogt juist dat je mensen vrij moet laten in hun eigen moedertaal, tenminste ... zo lees ik het.

Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:46

Wat een misinformatie. Ongelovelijk. Geenstijl zou zich moeten schamen. Door de wetswijziging van Februari 2014 werd de taalwet hersteld naar de situatie hoe hij reeds 23 jaar was. Janoekovietsj had extra rechten aan de Russische minderheden gegeven, terwijl de status van het Russisch al grondwettelijk beschermd was, en er op regionaal niveau al in het Russisch met de overheid gecommuniceerd kon worden. Het zou NIETS veranderen voor de Russischtaligen van Oekraïne.

'' Alle gebieden waar meer dan de helft van de bevolking Russisch als eerste taal ziet, zijn niet meer onder controle van Kiev''

Onzin. In steden als Kharkiv, Odessa, Zaporizhja, Dnipropetrovsk, Mykolaiv, etcetera wordt vrijwel alleen Russisch gesproken en zijn veilig in handen van de Oekraïense overheid. De Russen willen het laten lijken alsof iedereen die Russisch spreekt of Russisch is pro-Russisch is. Maar het is geen etnisch conflict. Het is een politiek conflict. Die ''taalgrens'' die jij ziet als wat het land in tweeën deelt, is ook de grens van het Russische rijk en westerse mogendheden als de Habsburgers, Polen en Hongarije. En dáár zit het probleem. In het oosten zijn ze gewend aan Russische overheersing, dus willen sommigen (vooral ouderen) dat zo houden. Met taal heeft het bar weinig te maken. Nota bene in Kiëv zelf wordt héél veel Russisch gesproken.

Boobyphoto | 19-03-16 | 22:44

@bakoenin | 19-03-16 | 22:35
Pas dan maar op voor een corrigerend comment van reaguurderT Gerard Leeflang, die heeft een hele eigen manier van waarheidsvinding.

Er spelen trouwens drie belangen, de derde is geile neukseks met geblondeerde oostblok snollen die niet slikken en dus een afknapper zijn.
Alleen dat zou al een reden zijn om dat kudT-land niet bij de eu te krijgen.

Out is.

Ongeblustekalk | 19-03-16 | 22:42

atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 22:31
In Oekraïne zijn Oekraïens en Russisch volledig gelijkwaardig. In het bezette deel van Oekraïne daarentegen (o.a. de Krim) zijn alle talen behalve Russisch verboden.
Dat geeft ook meteen het verschil aan tussen een democratie en een dictatuur. Mocht het voor sommigen nog niet duidelijk zijn.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:40

Zoals gisteren betoogd.
Er spelen twee belangen
Reconstructie van de demografie van Europa voor goedkope arbeidskrachten in de toekomst en een kritiekloos electoraat.
En het geopolitiek belang vanwege grondstoffen en militaire overheersing.
He gaat alleen maar over geld en macht en de rest is totale onzin.
Daarom staat het ja-kamp ook de hele tijd met hun bek vol tanden en kunnen ze niets anders dan op de man spelen.
We kunnen niets anders dan terug vechten.
Chapeau voor Feynman en al die anderen die aan waarheidsvinding doen.

bakoenin | 19-03-16 | 22:35

De echte Stolwijker | 19-03-16 | 21:48
Dan vergeet ook niet de verovering van de christelijke Krim door de islamitische Turken. Deze drongen door tot steden als Lviv en Ternopol. Hebben daar toen dezelfde grapjes uitgehaald als IS nu in Syrie doet.

swapper | 19-03-16 | 22:35

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:23

U geeft inspiratie tot ideetjes.. Miss de Geenpeil-guinness of records banier in uw voortuin optuigen?

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 22:32

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:23
Maar goed, in Oekraïne hebben ze wel taalwetten ingevoerd. Dat moet u als Vlaming toch tegen de borst stuiten. Dat hebben wij met het Fries (en Papiaments) toch eleganter opgelost.

atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 22:31

RoBD=Skullfucker | 19-03-16 | 22:25
Heel juist! Leest u daarom maar even hoe de Russen huis houden op de Krim. Je eigen taal spreken? Je eigen cultuur beleven? Vergeet het maar! Onderwijs in je eigen taal? Nee hoor. TV kijken in je eigen taal? Nee, want de zender is in beslag genomen. En als je je mond opendoet pakken ze ook nog je huis af. Fantastisch, die democratie op z'n Putins:
freedomhouse.org/report/special-repor...

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:31

Had oekraine president Janoekovitsj nog maar, dan was alles beter.

Ongeblustekalk | 19-03-16 | 22:27

Dit is niet mijn EU vriend.

Bracula | 19-03-16 | 22:26

Goed, gedegen stuk. Maar waarom de VS en Obama er opeens nog aan de haren bijgetrokken moeten worden?
Maar de kern, de kern, de waarde van een democratie is af te lezen aan hoe zij haar minderheden behandelt, die staat als een huis.

RoBD=Skullfucker | 19-03-16 | 22:25

atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 22:17
Tja, als u nu ook nog ruzie zou hebben met die Papiamentezen over het taalgebruik, dán had u tenminste een taalkwestie.
Maar het is inderdaad een goed begin. Beter dan niks.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:23

@Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:14
Dat was een beetje dom van me, ahum.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 22:23

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:12
Oh, ik dacht jullie de electriciteitsrekening niet meer konden betalen.

Stormageddon | 19-03-16 | 22:20

At en toe vraag je je af of onze MSM journalisten nog een geweten hebben !
Of het Nou nu.nl is of de npo radio 1 of het NOS het lijk wel of ze eerst gebriefd worden om dezelfde rotsooi te verspreiden!

pietka | 19-03-16 | 22:17

@Nonkel Frituur
Tja wij hebben geen Walen, maar het is iets toch? :)

atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 22:17

atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 22:12
U bedoelt dat ik het Papiamento vergeten ben?

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:15

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 22:09
"het" nieuws :) ?

Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:14

@Chow | 19-03-16 | 22:01 - pro Russisch? Leg eens even uit. Of ben jij uit kamp nee tegen verdrag is pro putin?

Weet je, leg ook maar niet uit. Het gebazel is toch altijd hetzelfde. Inwoners EU hebben geen enkel positief belang bij verdrag. 2 richting verkeer, slechte producten naar ons, goed geld naar slecht geld in Oekraïne.

MarcS | 19-03-16 | 22:13

Hoe lang heeft onze derde keus kneus Koenders wel niet nodig gehad om ook een uitspraak te bedenken bij de waarheid dat het Nederlandse volk tegen stemt. Hij houdt het op champagne voor Putin. In ieder geval anders dan de doemscenario die de eoropese flutpolitici ons willen opdringen.

|skander | 19-03-16 | 22:13

Stormageddon | 19-03-16 | 22:10
Onzin. Onze snelwegen zijn niet langer verlicht.
Daar hebben de "groenen" voor gezorgd. De idioten. Die hebben hier letterlijk en figuurlijk het licht uit gedaan.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:12

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:01
Belgen bestaan niet en de kunstmatige natiestaat Belgie is ook een puinhoop. Het land valt van ellende in elkaar en het wordt geregeerd door een stel politieke oligarchen in Europese spiegelpaleizen. Een soort Oekraine, met verlichte snelwegen maar verder gehuld in volkomen intellectuele en bestuurlijke duisternis.

Stormageddon | 19-03-16 | 22:10

@Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:04
Dat zeggen zie hier op GS toch altijd? Het is er al door?
Godver, lezen die lui dan geen wikipedia, of zijn die pagina's die elke lul aan te passen.
Ik denk het tweede.
Het nieuws niet volgen en wikipedia als voorbeeld nemen, kom op je kan beter.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 22:09

Correctie ! In Nederland spreken ze 2 talen.
Ik was de Friezen vergeten.
Excuses aan die éne Fries die Geenstijl leest.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:08

@Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:01
Het is de Belgen gelukt om hun land te veranderen in een broeinest van islamterrorisme.

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 22:07

@nonkel
Lol.

compitaal | 19-03-16 | 22:03

te paard, te paard we worden verraden.

tragic1911 | 19-03-16 | 22:02

Er zijn geen "Russisch-gezinde" gebieden. Er wordt wel heel veel Russisch gesproken in Oekraïne, vooral in het oosten. Maar die mensen voelen zich nog steeds Oekraïner, geen Rus. Tenzij ze pas ingeweken zouden zijn uit Rusland of zo.
Ook de Russisch-sprekende Oekraïners zijn meestal helemaal niet opgezet met de invasie van hun land.
Het is een wijdverbreid misverstand dat men pro-Rusland of pro-Putin zou zijn omdat men Russisch spreekt. Niks is minder waar.
Vergeet aub ook niet dat de "Russificatie" onder Stalin, en nu ook onder Putin, onder dwang is gebeurd, met deportaties of andere schendingen van de mensenrechten. Het is niet zo dat de Oekraïners dat opeens zouden vergeten zijn, ook niet de Russisch-sprekende Oekraïners, zoals o.a. mijn eigen vriendin er eentje is.
Ach, wat vertel ik nu? Zoiets is toch véél te ingewikkeld voor iemand die uit een land komt waar ze maar 1 taal spreken. Voor taalkwesties heb je een Belg nodig. Wij hebben daar tenminste ervaring mee.

Nonkel Frituur | 19-03-16 | 22:01

Mooi verhaal maar mij echt teveel pro-Russisch.

Chow | 19-03-16 | 22:01

Een ander artikel op Nu.ua(nl) Bert Koenders die voorspelt dat Enzv, Aluhoedje Koenders.. Skkl, Fck nog een artikel waarin Nu.ua over publiceerde: www.nu.nl/opmerkelijk/4129089/boosheid...

Over ontkurken van champagne gesproken.

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 22:01

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:55
Dus ik teruglezen wat ik geschreven had om te zien of daarin iets stond dat de indruk kon wekken dat ik het nieuws niet zou volgen ...

Watching the Wheels | 19-03-16 | 22:00

Je vergeet de inval van de Krim en het neerschieten van MH17 door Poetin in je opsomming Feynman.
De echte Stolwijker | 19-03-16 | 21:48
.
Er is helemaal geen inval op de Krim geweest want er waren sowieso al 10.000 Russische militairen gelegerd, geheel legaal. Voor de haven op de Krim werd de huur tot 2040 door Rusland voldaan.
En de MH 17 is door Kiev neergeschoten om Poetin in een kwaad daglicht te stellen. Maar dat laatste is dus mislukt. Behalve bij adepten van de NOS en zij die nog steeds lijden aan het koude oorlog syndroom.

Lupuslupus | 19-03-16 | 21:58

Mooie en pakkende afsluitende zin.

atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 21:56

@Watching the Wheels | 19-03-16 | 21:37
Dat handelsverdrag is al geratificeerd, volg je het nieuws wel?

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:55

Binnen de Verenigde Staten heerst vrede, maar haar expeditieleger ploegde de aarde om,".
.
"Nobelprijswinnaar" Obama veroorzaakte al bijna 1 miljoen doden.
Sinds zijn aantreden: 400.000 mensen vermoord in Syrië, 375.000 in Irak, 30.000 in Libië.
Dus die Nobelprijs voor de vrede kan per omgaande worden afgeschaft. Dat had al jaren geleden moeten gebeuren toen moordenaar Arafat die prijs kreeg.

Lupuslupus | 19-03-16 | 21:52

Lauwe oorlog gebeuren..

Neut | 19-03-16 | 21:52

De EU top is zo vol van zichzelf dat ze nooit zullen (willen) inzien dat ze zelf de oorzaak zijn van alle ellende die zich nu in Europa afspeelt. De enige hoop die ik nog koester, (want ik zie geen 30% opkomst bij het referendum en ja, ik stem zelf wel) is een Brexit. Hopelijk valt dan de boel als een kaartenhuis in elkaar. Paar jaartjes chaos en dan komt het wel goed. (Als we dan ook nog even iets doen tegen de Islamitische invasie van Europa, want die sneeuwbal begint aardig op snelheid te komen.

Mr. de Mesmaeker | 19-03-16 | 21:50

De door Rusland betaalde protesten in Donetsk en Luhansk waren dolkomisch, ze waren even snel gestart als dat ze waren afgelopen. Natuurlijk heeft de Oekraiense regering lopen kloten en domme nationalistische wetgeving geproduceerd, maar dat neemt niet weg dat Rusland het gewapende conflict daarna heeft gestart en geregisseerd.

Rimmer | 19-03-16 | 21:50

"Oekraïne heeft een rijke historie als andermans slachtveld."
Je vergeet de inval van de Krim en het neerschieten van MH17 door Poetin in je opsomming Feynman.

De echte Stolwijker | 19-03-16 | 21:48

Pacifisten zijn tegenwoordig rechtsradicaal.

compitaal | 19-03-16 | 21:47

Uit dat BBC linkje en kaartje, waar Feynman naar verwijst, blijkt ook duidelijk het belang van Oost-Oekraïne voor het westen (Shell, Medy van de Laan and friends) ichef.bbci.co.uk/news/624/media/images...

Watching the Wheels | 19-03-16 | 21:46

Je vergeet nog de 5 miljard die de USA in Oekraïne heeft gestoken om de boel op tilt te laten slaan. (Nuland, 'fuck the EU' )

Eppo | 19-03-16 | 21:44

Er worden hele zieke spelletjes gespeeld. Hopelijk is het vrije internet een factor die genoeg positieve invloed heeft op het verloop van onze geschiedenis.

Doper | 19-03-16 | 21:43

@Feynman | 19-03-16 | 21:29
Welk probleem was er dan? De EU is nooit een oplossing geweest. Nergens voor.
De EEG, de EVA, de WEU en Euratom zijn allemaal oplossingen geweest voor aanwijsbare problemen. De EU is dat niet, was dat niet, zal he nooit zijn.

Stormageddon | 19-03-16 | 21:43

Verbeter even ... en dat werd klakkeloos ...

Eppo | 19-03-16 | 21:39

Startte de oorlog werkelijk op 6 april 2014? Wat ziek dat onze overheid dan op die dag dat referendum organiseert en niet een dag eerder of later of wil men duidelijk maken dat het voor/tegen onderdeel van de oorlog is? Het is toch een handelsverdrag?

Watching the Wheels | 19-03-16 | 21:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken