Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VideoColumn - Jan Roos is eindelijk POSITIEF!

Voila. De VrijdagAvond In Your Face Videocolumn van verslaggever Jan Roos. De VVD/VNL-dauphin sluit deze vervelende fukweek in Vrij Nederland af met een fenomenale lofzang aan de vrolijkheid. WANT ZO IS JAN TOEVALLIG OOK NOG EENS EEN KEER. Fijn voorjaarsweekend!

Reaguursels

Inloggen

@Vindefin Zie je wat je doet? Islam, "Italianen en Grieken". Je deelt "Islam" in bij landen en cultuur (ook culinair). Islam is een geloof, geen ras, geen inwoners van Een land en zijn dus ook niet verantwoordelijk voor een gerecht. Hence, Couscous = Noord Afrika, Kebab = Persie/Middenoosten. Indische kip of Pilav reken je toch ook niet toe aan de Islam omdat er toevallig moslims wonen? Donuts zijn toch ook niet Christelijk eten omdat het toevallig in Nederland was uitgevonden in de 17e eeuw? Alles wat uit Amerika komt is toch ook niet Christelijk omdat toevallig de meerderheid daar gelovig is?

Mozes Langebroek | 21-03-16 | 04:33

Hahahaha, die is echt lachen!
Ga zo door Jan!

Ikdachthetniet | 21-03-16 | 00:32

LOL ik hoorde alleen maar slechte dingen whaaaaagh;)

vxd | 20-03-16 | 07:12

Hmm.. In plaats van theedoeken weg te gooien kunnen ze nu worden verwerkt in hoofddoeken en burka's.

Elastiek | 19-03-16 | 19:17

""(..)Wanneer de Europese leiders het in de gaten krijgen, is het te laat!""
@ necrosis | 19-03-16 | 09:31
Ze hebben het niet alleen donders goed in de gaten maar het is juist precies wat ze willen!
Ze gaan dan ook systematisch door met het ontwrichten van Euroa, zodat ze ons (nog) makkelijker kunnen kneden tot 1 groot mengvolk van mondloze werkmieren en betaalslaven.
Zelfs Kennedy zei het al (en is waarschijnlijk juist om die uitspraak vermoord)
www.geennieuws.com/wp-content/uploads/...
Niemand kan nu nog ontkennen dat het Coudenhove-Kalergi plan in volle gang is.
De onder dwang vermenging van culturen en rassen in Europa middels massa-immigratie.
Een plan waarvoor o.a. Van Rompuy en Angela Merkel al onderscheidingen kregen voor hun verdiensten om het te realiseren.
curiales.nl/2015/10/24/coudenhove-kale...
en
www.youtube.com/watch?v=MoZKFIR2Fzc
en
www.westernspring.co.uk/the-coudenhove...
en Merkel:
www.youtube.com/watch?v=A7fq_DZ6wUo

telelezer | 19-03-16 | 17:07

""Dat ze mekaar afmaken is enigszins positief.""
@ nietvaneergister | 18-03-16 | 21:45
Dat is inderdaad nummer in de top 10..!

telelezer | 19-03-16 | 17:00

De verkoop van bomgordels stijgt, dat is vrij positief toch?

Rest In Privacy | 19-03-16 | 16:10

HypoPseudo | 19-03-16 | 15:22 “Als een onzekere, kneedbare, relativistische cultuur contact maakt met een hecht verankerde, zelfbewuste en door gemeenschappelijke doctrines verstevigde cultuur, dan is het doorgaans de eerste die verandert ten gerieve van de laatste.” Christopher Caldwell, De Europese revolutie. Hoe de islam ons voorgoed veranderde, p. 327.
De islam wordt geheel onderschat als gevaar voor de moderne open samenleving. Mensen die zichzelf opblazen temidden van zoveel mogelijk andersdenkenden ten behoeve van de verbreiding van de islam en met het idee dat men zo een bevoorrechte plek bereikt in de hemel, daar heeft de moderne westerse cultuur geen antwoord op. Ook mensen die massaal op de vlucht slaan richting de moderne westerse cultuur, daar is nauwelijks een antwoord op. Althans in de linkse kerk lijkt nauwelijks het besef te leven dat je de Nederlandse verzorgingsstaat niet tot heel de planeet uit kan breiden. Bovendien heeft men nog nauwelijks een antwoord op de linkse zelfhaat, het volhardend de westerse cultuur afkraken en denigreren, en het respectvol vieren van alles dat lijkt op vreemde cultuur, ook al is die vreemde cultuur totaal achterlijk en tot op het bot fascistisch en genocidaal. Als je zo’n linkse kerker tegenkomt (zo’n Francisco van Jole bijvoorbeeld, of een van de andere usual suspects), die begint te pruttelen over ‘islamofobie’ en dergelijke, dan zou je hem eigenlijk direct moeten vragen of hij dan mogelijk warm voorstander is van het stenigen van verkrachte vrouwen, en of het misschien een goed idee is om massaal volgelingen van een cultuur van stenigen van verkrachte vrouwen te importeren, en of dat stenigen van verkrachte vrouwen dan zijn idee is van moreel superieur zijn, en of het hier een verrijking betreft van de moderne westerse cultuur, iets waar we blij om moeten zijn, om moeten juichen bij de grens, dat de mensen van het stenigen van verkrachte vrouwen massaal komen binnenmarcheren, enzovoort, enzovoort.

notamused | 19-03-16 | 16:07

Overigens is het dátgene (collectief schromelijk eigen natie- en cultuurrelativisme) waar Nederland aan onder door dreigt te gaan dan wel verkwanseld wordt ten gunste van de islam.

HypoPseudo | 19-03-16 | 15:22

Wat postief is aan de islam is dat de hele bevolkingsgroep die deze religie is toegedaan, een onderlinge sterke cohesie heeft en, mede door deze religie, de eigen cultuur en identiteit sterk beleeft. (Even afgezien van de inhoudelijke aspecten, want die vind ik ronduit verwerpelijk).

Daar zouden een heleboel Nederlanderse autochtonen een voorbeeld aan kunnen nemen. Die lijden namelijk aan een schromelijk eigen natie- en cultuurrelativisme welke gekenmerkt wordt door een grenzeloze tolerantie en empathie voor andersdenkenden- en gelovigen dan wel onverschilligheid (desinteresse).

Hetgeen impliceert dat men zich hierdoor, al dan niet onbewust, onderwerpt aan een intolante religie die (achterhaalde) normen en waarden bevat die haaks staan op de onze.

HypoPseudo | 19-03-16 | 15:18

@Jan Roos, soms kom je op geniale iedeeën als je je gedachten tijdelijk even verzet op iets anders, zoals de geschiedenis van het lichtschip Surinamerivier www.google.com/search?q=lichtschip+su... en hoe kan je die restaureren zonder subsidie? Is Hollands Glorie want door dit schip schreef Jan de Hartog zijn boek Hollands Glorie.

Ik reaguur al 5 jaar | 19-03-16 | 12:55

Necrosis, nog bedankt voor de Islam Critici namenlijst.
Sommige kende ik nog niet.

Als dank post ik namen die niet op jouw lijst stonden:
-Isaac Cohen (vlogger)
-Christiaan Snouck Hurgronje
-Gad Saad (Vlogger)
-Arthur van Amerongen
-Caroline Fourest
-Bassam Tibi
-Bruce Bawer
-Ben Kok
-Frank Gaffney
-David Horowitz
-Pamela Geller
-Brigitte Gabriel
-John Wansbrough
-Patricia Crone
-Cristoph Luxenberg
-Klingschor (Vlogger, blogger)
-Sargon of Arkkad (Vlogger)
-Kanan Makiya
-Henri Lammens
-Hillaire Belloc, (Boek "Great Heresies")

Lees ze! :)

HonderdEnEen | 19-03-16 | 12:12

@caralho | 19-03-16 | 10:59
Islam en liegen is pleonasme!

Botte Hork | 19-03-16 | 11:58

Goeiemorgen allemaal :)
Ja een probleem is dat de linksche Gutmensch en moreel verheven meelopers nooit de feiten op straat lijken te zien en het daardoor dus maar omdraaien of ontkennen. Mijn ouwelui bijvoorbeeld... komen eigenlijk ook nergens meer (door leeftijdskwalen) en weten zodoende ook bijna niet, wat er buiten gebeurt, buiten wat er door de NPO verteld wordt. Zij hebben er geen last van, dus dan bestaat het Marokkanen-probleem dus ook niet...

Tijdens dat ik werkloos was, heb ik vaak het disrupterende gedrag van de Marokkaanse gemeenschap kunnen observeren. Veel dingen waren mij waarschijnlijk niet "opgevallen", als ik gewoon op mijn werk was geweest...

Sarcastisch varken | 19-03-16 | 11:31

Het gevaarlijke aan de islam is dat er nog steeds zoveel politieke correctheid is die weigert in te zien wat islam werkelijk is, en die ons die islam presenteren als betrof het een culturele verrijking, als iets waarvoor we ons tolerant kosmopolitisch open moeten stellen. Maar de islam brengt alleen maar dood & destructie, slavernij, wreedheid, achterlijkheid. De islam is waarschijnlijk bedacht in opdracht van pedosexuele woestijnrovers als instrument voor onderwerping en uitbuiting. Er steekt niets opbouwends in de islam, en moslims haten wetenschap, filosofie, vrije kunst en mensen die denken en vragen stellen. Hoe eerder de mensheid zich verlost van de islam, des te beter dat is. Dit niet in de laatste plaats voor de honderden miljoenen moslims zèlf die nu gevangen zitten als in een deprimerende en destructieve sekte. Het punt is evenwel dat de politieke correctheid zodanig bevangen is van de ‘islam is religie van de vrede’-waan, dat we door snelbroeden en massa-immigratie steeds meer moslims zullen zien in de westerse wereld, die vervolgens steeds meer problemen geven, steeds meer aanslagen, terreur, straatterreur, criminaliteit, verkrachtingen, vernielingen, enzovoort. Culturele ontwikkeling is mogelijk gebleken vanuit onder andere de vrijheid om te denken en om vragen te stellen. De islam brengt een cultuur waarin door hersenspoeling het denken wordt uitgeschakeld en mensen die vragen stellen worden vermoord. En het is de politieke correctheid die hier blind voor is, die moreel dermate gestoord is, dat zij de islamcritici demoniseren in plaats van dat zij de barbaarse en totalitaire praktijken van de islam aan de kaak stellen. We zien dus eigenlijk dat de ene vorm van criminaliteit z’n best doet om de andere vorm van criminaliteit te importeren in een soort van genocidale aanval op de westerse cultuur. En heb je er kritiek op, dan ben je een nazi. Zo werkt westerse cultuur, 21e eeuw, 2016.

notamused | 19-03-16 | 11:00

Botte Hork | 18-03-16 | 21:46

Als het er op aan komt is hij net zo'n maffe Islam-aanhanger als de rest, licht ontvlambaar en kan ieder moment ontploffen.
Zag hem gisteren nog commentaar geven op Wilders, altijd het hoogste woord doch nu was het hakkelen en stotteren en zijn ogen schoten vuur! Maar de flinkerd loog toch nog even dat het hem niets deed. Islam en liegen zijn onafscheidelijk!!

caralho | 19-03-16 | 10:59

Religie is een besmettelijk geestesziekte, waarvan de islam het meest intolerante en dodelijkste is.

Wasbakplasser | 19-03-16 | 10:50

Beste videocolumn in maanden.

Digitaal Smoelwerk | 19-03-16 | 10:32

De Islam brengt de meest krachtige cartoons voort. De één lacht zich verrot en de ander eh ...... ook iets met 'verrot'.

Hartgrond | 19-03-16 | 09:59

Ik wens iedereen een fijne voorjaarsvakantie en veel plezier met de verstop-eieren.

Zo, nu eerst naar het smulbos.

SapperDeFlap2166 | 19-03-16 | 09:46

@necrosis | 19-03-16 | 09:31
Correct, maar dat lag meer aan de bron. De andere Arabische Nobelprijswinnaar was de Egyptische kinderverkrachter en massamoordenaar Arafat.

Piet Karbiet | 19-03-16 | 09:43

Islam maakt alleen maar dingen kapot. Niks positiefs aan kunnen ontdekken. Kutvolk, allemaal!

eerstneukendanpraten | 19-03-16 | 09:43

@RoBD=Skullfucker | 19-03-16 | 09:28
Zonder moslims heb ik ook aanmerkelijk minder klachten, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen......

necrosis | 19-03-16 | 09:37

@Piet Karbiet | 19-03-16 | 09:17
Ik heb je linkje gelezen en het enige wat op mijn netvlies blijft hangen was zijn opmerking: 'ik ben Turks en niks anders'.
Volgens mij is dat het grootste probleem met de Europese Erdodeal.
Wanneer de Europese leiders het in de gaten krijgen, is het te laat!

necrosis | 19-03-16 | 09:31

het enige wat hier nog af en toe positief is, sommige zonnige dagen, met de lentegeur. Pasen ????? ho maar, te discriminerend!

ildiko | 19-03-16 | 09:30

Door het zittend op de knieën buigend bidden hebben moslims minder vaak last van hernia/spit

Probeer maar, echt het helpt. Maar liever niet doen op een kinderboerderij

RoBD=Skullfucker | 19-03-16 | 09:28

Op een bepaalde manier is het best wel grappig dat links zichzelf om zeep heeft geholpen door de islam te importeren.

Goede humor kan ik altijd wel waarderen.

SapperDeFlap2166 | 19-03-16 | 09:24

@fooifooi | 19-03-16 | 07:08
.
Vorig jaar oktober won Huize Sancar de Nobelprijs voor de Scheikunde. Hij is een uit Turkije ontvluchte Koerd die zich in de VS tot het christendom heeft bekeerd.

www.turks.nl/turkije/algemeen/item/510...
Dus die telt ook al niet.

Piet Karbiet | 19-03-16 | 09:17

@Mo het varken | 19-03-16 | 07:28
Kijk nog eens goed naar je nick.....

necrosis | 19-03-16 | 09:11

Kom op zeg positief is dat de politie werk zat heeft,dus geen zorgen om verlies van de baan.

janmetdepet | 19-03-16 | 08:53

seven | 18-03-16 | 21:35

toch wel benieuwd naar huiselijk geweld cijfers in deze,.. en die onderdrukking (psychisch geweld) de kindbruidjestoename (sexueel geweld)laten we er gemakshalve maar even uit. Ik kan momenteel ook geen positief punt vinden van deze Islamisering van onze westerse wereld. In die zin zou een Wilders natuurlijk wel wat support kunnen gebruiken.

fikkieblijf! | 19-03-16 | 08:42

je komt goed over man.
... vooral die oorverdovende stilte spreekT mij erg aan

*Tragiek den Dramaturg*

Centauri3 | 19-03-16 | 08:24

Die Jan,hij neemt er wel de tijd voor. Positief toch?

Een vrije paling | 19-03-16 | 08:04

Voor iemand die niet geloofd is er niets voordelig aan de Islam, alleen maar nadeel.

De antwoorden die hierboven gegeven worden zijn allemaal op basis van de Arabische cultuur of andere culturen waar de Islam groot is.

Er is geen cultuurverrijking op basis van dat geloof, de Islam heeft feitelijk nooit iets positiefs bijgedragen aan de maatschappij buiten het eigen belang van de Islam en haar volgers zelf. Het is een egocentrisch geloof waarbij volgers elkaar amper helpen (check hoeveel vluchtelingen worden opgevangen door niet verwesterde landen) en waarbij ze elkaar zelfs vermoorden.

Het is beklopt dat er in een ontwikkelde westerse wereld ruimte wordt gegeven aan een dergelijk destructief geloof dat geen enkele toegevoegde waarde heeft en alleen maar negativiteit, geweld, misdaad, moord, aanslagen en oorlog veroorzaakt.

Sjoerd5000 | 19-03-16 | 08:03

Minder is positief

Wimmy | 19-03-16 | 08:02

Positieve aan de pislam; Honden zijn onrein dus weg met die stink/schijtbeesten

Mo het varken | 19-03-16 | 07:28

-weggejorist-

fooifooi | 19-03-16 | 07:08

@mysteryposter | 19-03-16 | 03:23

Toen ik ooit in Arnhem werkte (met gelukkig allemaal hele fijne doodrationele mensen), heb ik met de groep in de pauze op kantoor ooit een discussie over de islam gehad met een gematigde moslim (in eerste instantie) en zijn x-aantal peilers (aantal interesseert me niets) en die moslim flipte aardig na de nodige nuchtere Hollandse benadering van goed doen tijdens je leven... en daarom verbaast de informatie achter de link me ook helemaal niets.

Tegenwoordig als een moslima me (letterlijk) ongezien voor de klompen loopt op het station ofzo, hak ik gewoon door. Niks excuses jegens vrouw zijn. An die Seite!

Ik kan eenvoudigweg geen respect meer opbrengen voor moslims...

Sarcastisch varken | 19-03-16 | 05:06

Die Jan Roos is wel hét voorbeeld van het Hollandse genetische afvoerputje wat we hebben, om dat recht tegenover de neef/nicht inteeltigen te zetten die zó van de Berberse bergen komen rollen.
Dat dan weer wel.

You-On-A-Gin | 19-03-16 | 04:15

Bij fox13 nog te volgen.

tattooboer | 19-03-16 | 03:26

Jup Anonymous de witte roos hebben Trump zijn vrijheid van spreken onderbroken. dat is anonymous, een fascistiche reflexie, meer niet.

tattooboer | 19-03-16 | 03:25

@ Sarcastisch varken | 19-03-16 | 03:15

Die meneer is waarschijnlijk geïndoctrineerd. Het gebed helpt ook niet mee. 5 keer per dag wordt er gebeden. Prima, maar helaas staan wij centraal in die gebeden. De volgende link is een vertaling wat moslims 5 maal daags wensen, of bidden...

www.youtube.com/watch?v=pnIsL1nWwr0

mysteryposter | 19-03-16 | 03:23

Net in de Burgerking nog een ietwat pseudo-philosofische discussie met een semi-intelligente (M)arokkaan gehad... wat een hoop islamitische stront komt daar toch weer uit. Hij stond voor de hele zaak voor lul met z'n gedreig, maar het doet me niets... ook al kom ik uit het softe Oosten des lands (gezellig Nijmegen).

Ik heb hem letterlijk ongezien de TYFUS gewenst mhuhahaha

Thanks GS for cumming up for myself as a patriot gnagna

Sarcastisch varken | 19-03-16 | 03:15

@Jan Dribbel | 19-03-16 | 03:05
Elke generatie wil zijn revolutie en zijn trofeeën. We zitten er midden in nu. Dit is geen oud bekende oorlogmanier. Het gaat nu uit het hoofd en straks om logica die we eindelijk uitvinden doordat het internet een ontzettend sterke invloedssfeer is en een formidabele docent in wijsheid en vooral een goede tool die mensen leert niet te ver te gaan. Ik weet ook wel dat het er heel veel ruiger aan toegaat in het buitenland en op Tor maar wij moeten zien dat dat misschien is wat de meerderheid wilt, dom en ruig en kwaadaardig en geen respect of liefde. Hoe de Islam het zo ver heeft geschopt? Juist door die belofte dat de echte liefde pas achteraf komt als ze dood gaan. Dan krijgen ze 72 liefdevolle wezens. Is toch vreselijk! Onthou mensen hun basisbehoefte en laat ze er voor sterven. Ziek.

tattooboer | 19-03-16 | 03:11

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:49
U bedoelt, een generaal verdwijnt.
In China verdwijnen de laatste tijd veel Boekenuitgevers.
Of, hoe het nog steeds mogelijk is de bevolking dom te houden.
De moslims lukt het al 1400 jaar.
De Chinese opper-mandarijn vertelt de Chinezen, kijk naar Trump, dat willen we hier niet, nooit democratie in China.
De nieuwe Tsaar vertelt de Russen, kijk naar de VS, dat willen we hier niet.
En wij kijken naar Brussel en zeggen: dat willen wij hier niet.
Het is verwarrend.

Jan Dribbel | 19-03-16 | 03:05

mysteryposter | 19-03-16 | 02:49
Voor de USA alle voortekenen voor een vroegtijdig verscheiden.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 03:01

@tattooboer | 19-03-16 | 02:50
is-in of op

tattooboer | 19-03-16 | 02:51

@Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:44
Ik denk dat dat in onze tijd ook makkelijker maakt al die 'ahem' verzetsstrijders uit elkaar te houden. Gelukkig hebben we in onze 3 generaties best wel wat symbolen op de afvalbult kunnen gooien. Schijnbaar worden diegenen die hun symbool heel fanatiek uitdragen nog best machtig ook, symbolen werken gedrags veranderend is positieve maar ook angstige manieren. Als ik dus een vlag met AK er op zie hangen bij mijn buren, gaan mijn kids daar niet op de sintMaarten.

tattooboer | 19-03-16 | 02:50

@ Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:39

Hij heeft vele vijanden met o.a. het aanpakken van de fed, de zittende onderhandelaars van VS, de hedge funds (derivatenhandel), de drugs kingpins i.v.m. de muur en legalisering van softdrugs in de vs, de industriële lobby, wapen lobby, globalisten, etc. etc.

mysteryposter | 19-03-16 | 02:49

Jan Dribbel | 19-03-16 | 02:46
Trump is alles dan verward. Ik ga voor de BUK of een overeenkomstig wapen, wat later blijkt ongelukkigerwijs afgeschoten te zijn bij een militaire oefening. Er wordt een generaal geofferd en het probleem is opgelost.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:49

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:39
Te laat komen doet tegenwoordig Madonna ook.
Liefst 2 á 4 uur te laat.
Ze is verward.
Volgens Breaking News op RTL-Boulevard.

Jan Dribbel | 19-03-16 | 02:46

tattooboer | 19-03-16 | 02:38
Heb je gelijk in, maar bij verzetsorganisaties zijn die symbolen erg sterk en niet echt inwisselbaar. Meestal refereert het toch aan vroegere groepen met dezelfde ideologie. Hoe vaak komt bv de kalashnikov niet in een logo of symbool voor.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:44

Ik denk dat ik maar niet meer wacht op Trump. Het lijkt wel een optreden van Guns & Roses. Die lieten het publiek ook altijd zo lang wachten. Of zou zijn vliegtuig zijn neergehaald met een BUK?

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:39

@Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:32
Och, symbolen zijn natuurlijk net zo vast als de tijd zelf is. Ik schat in dat mensen die het gevoel hebben dat ze vechten voor geneugten en/of basisbehoeftes zichzelf altijd als de helden zien en helden hebben vlaggen nodig. Over een paar jaar is de witte roos weer symbool voor onschuld bij een andere partij. Zo ruilen en lenen we die dingen.

tattooboer | 19-03-16 | 02:38

mysteryposter | 19-03-16 | 02:18
Ik weet het. De NPO doet het ook tientallen keren per dag. Het is een tweede natuur geworden. En als je er nar vraagt zeggen ze dat tv een snel medium is en je niet alles kan laten zien. Daarom was de tegenzet van Trump met dat filmpje van de keffende Hillary ook zo briljant. Ze is in haar eigen zwaard gevallen.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:35

tattooboer | 19-03-16 | 02:14
Nee, gewoon algemene parate kennis omdat ik er zelf mee te maken heb gehad. In Servië dan. Ik vond het namelijk vreemd dat Serviers zich van die naam bedienden. Maar bij nader inzien, vanuit hun standpunt gezien helemaal niet zo vreemd.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:32

Wat is er te beleven in Molenbeek?
Honderden jihadisten.
Duizenden supporters van de jihadisten.
Haat moskeeen gesponsoord door Saoudi-Arabië.
Haat imams.
Kantoren van Hamas en Hezbollah.
Vrije verkoop van oorlogswapens.
De grootste hoeveelheid steuntrekkers in België,
uiteraard zonder sollicitatieplicht want stemvee
voor de Waalse socialisten.
Kortom de ideale wereld van D'66 en Groenlinks.

Jan Dribbel | 19-03-16 | 02:21

Jan wordt steeds beter!
LOL

Schietmijmaarlek | 19-03-16 | 02:19

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:14

Linke commedie shows vanuit USA doen het goed. Expres framen en juridisch onschendbaar, want commedie show. En vele zien het geframede, geknipte en geplakte aan voor waar...

mysteryposter | 19-03-16 | 02:18

Jan Dribbel | 19-03-16 | 02:01
Ik weet niet waar de jeugd tegenwoordig hun nieuws vandaal haalt, als ze zich er al voor interesseren. In ieder geval niet van de televisie of de dode boom. They don't give a fuck.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:14

@Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:12
net opgezocht of wist je dit gewoon, das knap dan!

tattooboer | 19-03-16 | 02:14

ben kokhals | 19-03-16 | 01:52 De demografische voorspellingen zeggen dat midden deze eeuw grote delen van Europa door moslims gedomineerd worden. Wat betekent dat de cultuur onherkenbaar veranderen zal. Het zal lijken op een soort Iran waar de ayatollahs aan de macht zijn, met overal onthoofdingen en stenigingen, amputaties, vernietiging van kerken, musea, niet-islamitische kunst, enzovoort. En als het aan de linkse kerk ligt dan gaat dit werkelijk gebeuren. Volgens mij is de communistenhaat jegens de westerse cultuur zo groot, dat men met prezier de vernietiging ervan faciliteert door de islam. Het zijn twee soorten van nihilistische waan die samenspannen in hun drang tot vernietiging van de westerse cultuur.

notamused | 19-03-16 | 02:12

tattooboer | 19-03-16 | 01:53
De witte roos of Weisze Rose staat bij mij altijd als symbool van verzet tegen fascisme/nazisme. Zelfs tijdens de Balkanoorlogen was er een organisatie in Servië die zich Weisze Rose noemde en tol hief op de Donau van Westerse schepen die naar de Zwarte Zee wilden.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 02:12

@ Graaf van Egmont | 19-03-16 | 01:58

Ja gedreven publiek lol

mysteryposter | 19-03-16 | 02:02

notamused | 19-03-16 | 01:48
Het probleem is dat de "doorsnee Nederlander" totaal naief is.
Naar RTL-boulevard kijken meer mensen dan naar het Journaal.
De roddelbladen hebben een hogere oplage dan een kwaliteitscourant.
En de kwaliteitscouranten hebben dan ook nog de neiging om vooral wegtekijken.

Jan Dribbel | 19-03-16 | 02:01

mysteryposter | 19-03-16 | 00:42
Kijk, dat wordt weer smullen.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 01:58

notamused | 19-03-16 | 01:48
Men is zo overtuigd van de eigen verlichting, beschaafdheid, barmhartigheid en progressiviteit, dat men deze mensen nodig heeft om zichzelf op te projecteren. Men is zelfs zo verwaand dat men gelooft dat met een beetje geduld en begrip, deze kwaliteiten aan die mensen overgedragen kunnen worden. Dan moeten ze daar daarna wel dankbaar voor zijn. En mocht het onverhoopt niet lukken, kun je altijd Wilders nog de schuld geven.

nietvaneergister | 19-03-16 | 01:57

@ ben kokhals | 19-03-16 | 01:48

Mee eens, en het is een pad naar communisme, overheidsinname van publiek bezit, door de lastenverzwaring rentetechnisch ten gunste van een kleine banken elite. Super elite dan en een gesloopte middenklasse en armen nog armer.

Om het om te draaien is lage schuld staatstechnisch een vorm van vrijheid (zolang Trump de centrale bank nog niet heeft aangepakt, zoals beloofd)

mysteryposter | 19-03-16 | 01:54

Ochot, wat ik nou weer leer. Jan Witte Roos. De witte roos word het symbool tegen Trump/lePen/Wilders/Orbán en moet Anonymous verbinden met soros clubjes. Wat is het allemaal toch weer doorzichtig. De aanval op de blanken gaat onverminderd door.

tattooboer | 19-03-16 | 01:53

@notamused | 19-03-16 | 01:48 "Men begrijpt niet wat islam is..."
.
Men weet het wel, maar voor de multiculturalisten overtreffen de "voordelen" de nadelen: www.youtube.com/watch?&v=QuYKtwnz...

ben kokhals | 19-03-16 | 01:52

@mysteryposter | 19-03-16 | 01:32 "Natuurlijk zijn er (enkele) socialistische ideeën die best goed kunnen zijn..."
.
Sociale, menslievende ideeën zeker. Haar socialisme zelf leidt overal waar het heest altijd tot uitbuiting, onderdrukking, rouw en armoe.

ben kokhals | 19-03-16 | 01:48

bakoenin | 19-03-16 | 01:27 Met de massale import van moslims genereert met een sterke kracht van splijting in Europa, intern in de EU-landen, en tussen de EU-landen onderling. Men begrijpt niet wat islam is, of men heeft teveel de eftelingboeken van Karen Armstrong gelezen, of men zit dermate opgesloten in het eigen verklaringskader dat de werkelijkheid van de islam nauwelijks wordt waargenomen.

notamused | 19-03-16 | 01:48

@ bakoenin | 19-03-16 | 01:27

Goede analyse man, +1

mysteryposter | 19-03-16 | 01:43

bakoenin | 19-03-16 | 01:01 Het grote verschil tussen christendom en islam is dat je tegenwoordig gerust sterk kritische boeken kan schrijven over wandaden van het christendom in het verre verleden, en als je dat doet, dan word je gretig uitgenodigd in alle praatprogramma’s om daar uitgebreid gefeteerd te worden. Als je evenwel eenzelfde soort kritische boeken schrijft over de islam, dan gebeurt het je al snel dat je rond de klok beschermd moet worden tegen moordaanslagen vanuit islamitische hoek, zoals je ook een dikke huid moet kweken tegen de lawine aan demonisering die je te verduren krijgt vanuit linkse hoek, de politieke correctheid, die mensen dus die bijvoorbeeld het stenigen van verkrachte vrouwen negeren en die het voortdurend hebben over de ‘religie van de vrede’.

notamused | 19-03-16 | 01:43

Hilarisch deze column. Schitterend!

ben kokhals | 19-03-16 | 01:41

Natuurlijk zijn er (enkele) socialistische ideeën die best goed kunnen zijn. Voer je ze allemaal uit in een kort tijdsbestek, dan krijg je een giftige cocktail, met onherstelbare consequenties. De staatsschuld toename onderstreept dit. Als westerse landen (op een gegeven moment automatisch) kredietwaardigheid downgrades krijgen, dan stijgt de rente automatisch. Elk procent kost de Amerikaanse overheid dan 200 miljard dollar per jaar, voor ons 5 euro miljard euro per jaar. Onmogelijk om zulke tekorten weg te poetsen extra belastingen, zonder de werkende klasse nog meer te slopen.

mysteryposter | 19-03-16 | 01:32

notamused | 19-03-16 | 00:55
Wat niemand kan beseffen en kan begrijpen, (het is ook onvoorstelbaar) is dat de huidige politici bezig zijn met een demografische reconstructie van Europa.
Als we geen import van anderen zouden toestaan dan zou Europa een decline van de bevolking krijgen en dus economisch en geopolitiek zwakker worden. (vergrijzing)
Dat is de reden waarom grenzen open zijn gegaan en waarom al die jaren de andere kant op gekeken is.
Men heeft mensen nodig, en vooral jonge mensen.
Niet omdat die dan in de toekomst u gaan verzorgen als u oud en versleten bent, nee ze hebben (goedkope) exploiteerbare arbeidskrachten nodig.
En of dat nu moslims zijn, of boeddhisten, of orthodox christenen, of aanhangers van het vliegende spaghetti monster het maakt niet uit.
Voordeel van godsdienst verdwaasden is wel dat ze zich niet zo druk maken over de elite, ze zijn wat gemakkelijker te manipuleren.
Die mensen gaan voor een habbekrats de concurrentie met u aan en met de bevolking van Europa.
En zo kunnen we weer terug geworpen worden naar feodale verhoudingen, waarbij we elkaar om een fooi bevechten en die kleine elite zich zelf de ballen uit de broek lacht.
Het gaat gewoon om de poen.
Nu is Europa een leuk verhaal wat cultuur aangaat.
Als (secundaire opleiding) cultuur historicus wil ik daar wel wat over zeggen.
Een voorwaarde voor een gedeelde cultuur is de taal. Cultuur grenzen zijn dan ook niet scherp maar bakenen zichzelf vloeiend af daar waar de taal veranderd.
Amerika, China en Rusland hebben een unie kunnen vormen omdat de hoofdtaal in die landen overheersend was.
Dat ontbreekt totaal in Europa.
Het is derhalve vanuit cultureel oogpunt gezien totale waanzin waarmee de Eurocraten bezig zijn.
Zie het maar een beetje als de toren van Babel.

bakoenin | 19-03-16 | 01:27

@Graaf van Egmont | 18-03-16 | 23:56
Maar diezelfde Turk stemt (hier in NL) voor een dictator die jouw ballen in zijn harige hand heeft en steeds harder begint te knijpen.

nietvaneergister | 19-03-16 | 01:24

LOL J.Roos +1

Faragefan | 19-03-16 | 01:21

93ancire | 19-03-16 | 01:02
Nog wel gezellig op feestjes? Altijd respect voor mensen die nun mening herzien. Zo veel beter dan dogmatisch vasthouden aan meningen die niet meer in de pas lopen met realiteit. Dat geldt voor links en dat geldt voor rechts.

nietvaneergister | 19-03-16 | 01:19

notamused | 19-03-16 | 00:55
Het zijn vrijdenkers zeggen ze bij Groenlinks en D'66.

Jan Dribbel | 19-03-16 | 01:07

Hahaha! Zelf heb ik deze vraag ook al wel eens aan enkele mensen in mijn omgeving gesteld. En inderdaad, het bleef doodstil! :)

saintinel | 19-03-16 | 01:03

Volhouden Jan, ik was een PvdA stemmer en ben recent tot inzicht gekomen wat betreft de nadelen van immigratie. Er is nog hoop. Nederland is nog niet verloren~

93ancire | 19-03-16 | 01:02

mysteryposter | 19-03-16 | 00:55
Dat is dan een twijfelachtige wetenschapssite.
In de bieb van mijn uni staan voldoende werken die dat ondersteunen.
En dat mag ik ook gerust verdedigen.
Toen de islam eenmaal Gibraltar bereikte stond er geen steen meer overeind van de oude Romeinse cultuur langs de gehele kust van Noord Afrika.
Overigens maakte niet alleen de islam zich daar schuldig aan maar ook de katholieken in Zuid Amerika.

bakoenin | 19-03-16 | 01:01

Hoe ruimdenkend, hoe meelevend, hoe tolerant, hoe cultuurverrijkend…. Straatinterview in Istanboel betreffende hoe moslims denken over niet-moslims. De heersende politiek heeft het zo geregeld dat binnenkort Turken vrij kunnen reizen in de EU en dat Turkije mogelijk toch toetreedt tot de EU. Mogelijk importeren we zo miljoenen Turken met allemaal van die ‘tolerante’ ideeën over andersdenkenden. De verantwoordelijke politici zouden moeten worden aangeklaagd wegens faciliteren van drang tot genocide op de eigen samenleving en cultuur.
www.liveleak.com/view?i=957_1458081400...

notamused | 19-03-16 | 00:55

Net een ban gehad op een wetenschap site lol. Voor aangeven dat de meeste vernietiging van de kennis van het oude Egypte kwam door de inval van islam, met een bill warner link met de aanvallen chronologisch richting de classic civilisation.

mysteryposter | 19-03-16 | 00:55

Begin Jan Roos steeds meer te waarderen

Bokito ergo sum | 19-03-16 | 00:52

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 00:47
(mop uit film)
Komt een man bij de dokter.
Dokter kijkt hem ernstig aan en verteld hem dat hij nog maar kort te leven heeft.
Hoelang nog zegt de man.
5 zegt de dokter.
Wat 5 dokter? zegt de man, dagen, weken, maanden?
zegt de dokter
4
3
2
1

bakoenin | 19-03-16 | 00:52

@ bakoenin | 19-03-16 | 00:49

Respect man, top!

mysteryposter | 19-03-16 | 00:50

mysteryposter | 19-03-16 | 00:42
Nou ook iets leuks dan.
Ik ga morgen 400 flyers verspreiden van Geen Peil, en ik heb er zin an.

bakoenin | 19-03-16 | 00:49

nemoj me jebat | 19-03-16 | 00:25
Ik was laatst op een feestje, waarbij een dame in de kamer haar brillenetui pakte. Ik zeg, je gaat hier toch geen zonnebril opzetten? Bleek ze haar chihuahua meegenomen te hebben.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 00:47

@necrosis | 19-03-16 | 00:14
Joh, ik dacht dat het jouw beurt was!
*kusje*

nemoj me jebat | 19-03-16 | 00:26

@Graaf van Egmont | 19-03-16 | 00:14
Het ergste is nog: hij past in mijn damestas. Dus ga maar na ...

nemoj me jebat | 19-03-16 | 00:25

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 00:17
Mijzelf heden geef zelfs het laminaat/parket/plavuizen/tapijt mee met de cd..

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 00:23

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 00:12
Oh, dan heeft jan gewoon nog zijn laatste spulletjs bij zijn ex opgehaald. CD voor jou, CD voor mij, want gekregen van mijn moeder dus van mij.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 00:17

@nemoj me jebat | 19-03-16 | 00:08
Nog steeds niet afgewassen?
*ferme foei uitdelen doet*

necrosis | 19-03-16 | 00:14

nemoj me jebat | 19-03-16 | 00:08
Altijd die vrouwen probleempjes. Nooit weten waar ze hun spullen laten. Of het nou katten of honden zijn. Is een Chihuaua eigenlijk wel een hond of een uit de klauwen gelopen rat?

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 00:14

Jee positief. De positieve aspecten van de islam, even denken...

Datkanjenietmenen | 19-03-16 | 00:12

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 00:02
Duh
..
Dawas al bekend bij een vorig topic waarin Jan zwaaide naar een binnenvaartschip(p)er.. an de kanalebrughe.

Een soort van jung Wilderiaanisme in et kanaliaisme aan en eilanden.. Maar reeds hij is verhuist naar de nieuwe Meern?
Ach bovenstaande is euforisch beste.

Wie weet..

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 00:12

@necrosis | 18-03-16 | 23:42
De doerak had zich verschanst achter de afwas!

nemoj me jebat | 19-03-16 | 00:08

Seropositief?

Petskast | 19-03-16 | 00:06

Zit Jan nou in een flatje op Kanaleneiland langs het A'dam Rijnkanaal?

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 00:02

necrosis | 18-03-16 | 23:53
Das jammer. Ik heb beter verdiend. Kleding en etiquette zijn mijn dingetje.

Graaf van Egmont | 18-03-16 | 23:58

@joran koran moran | 18-03-16 | 23:48
Ik wil minder corrupte politici!
En dat lijkt me heel eenvoudig...

necrosis | 18-03-16 | 23:57

theteach | 18-03-16 | 23:48
Ik heb Turken nooit als probleem gezien. Harde werkers zowel in fabrieken, middenstand en drugshandel. Een Turk wordt pas een probleem als het Turkse elftal wint, of als Erdogan met ze gaat bemoeien. Marokkanen zijn altijd een probleem. Daar hoeft niemand zich mee te bemoeien van buitenaf. Die hebben een zelfregulerend systeem.

Graaf van Egmont | 18-03-16 | 23:56

@graaf van Egmont achter reaguurdersfilter propt*

necrosis | 18-03-16 | 23:53

Nou, zal ik de domper er maar weer opstoppen? word al een beetje flauw van al dat positieve nieuws, hier, feitje, Londen vandaag, muslim schiet op tiener: www.thesun.co.uk/sol/homepage/video/to...
Het is al zo normaal allemaal dat het niet meer in het nieuws komt.

tattooboer | 18-03-16 | 23:49

Buiten mijn schoolgebouw staat een kraam van een hele aardige Turk met prima Dönner voor weinig. Klantgerichte gast. Goeie bijdrage aan onze cultuur. Voor de rest kan ik ook niks verzinnen zo gauw. Maar ik maak dan ook geen filmpjes.

theteach | 18-03-16 | 23:48

Willen jullie meer of minder Jan Roos!?

joran koran moran | 18-03-16 | 23:48

De nachtploeg zit natuurlijk die oh zo verfoeide Pauw te kijken?

Graaf van Egmont | 18-03-16 | 23:45

@nemoj me jebat | 18-03-16 | 23:33
Ik kan er een 'lollige' reactie op posten, ik ga echter compleet uit mijn dak van dierenmishandeling!
Dus nee, ik heb Herman niet gezien!

necrosis | 18-03-16 | 23:42

Hahahahahahahahahaha.. fenomenaal!

von Strumpfhausen | 18-03-16 | 23:40

necrosis | 18-03-16 | 23:35
Ik heb het over islamieten terug sturen naar de armoede waaruit zij zijn gekomen. En je stelt je aan: een hijskraan om je nek zou je goed staan als grote sterke Nederlander. Niet te verlegen hè?

Graaf van Egmont | 18-03-16 | 23:39

@Graaf van Egmont | 18-03-16 | 23:29
Dat gaat niet werken aangezien niet-islam vaak betekent dat je vogelvrij bent in de ogen van de islamisten.
Een stropdas staat me niet, maar een hijskraan om mijn nek staat me nog minder.

necrosis | 18-03-16 | 23:35

@necrosis | 18-03-16 | 22:52
Heb jij toevallig mijn chihuahua Herman gezien?

nemoj me jebat | 18-03-16 | 23:33

Al die snorren een tentdoek omdoen is wel een goede uitvinding.

roze_bril | 18-03-16 | 23:30

@HonderdEnEen | 18-03-16 | 23:22
En dat maakt jou een man?

necrosis | 18-03-16 | 23:29

Ik heb in mijn leven veel van de wereld gezien. Daarbij is mij opgevallen, dat hoe armer het volk ergens is, des te gastvrijer en vriendelijker zij zijn. Op het genante af zelfs. Zou het dus niet wat zijn om de islamieten terug te sturen naar de armoede, waardoor zij in de eerste plaats naar Nederland kwamen om te werken, zodat ze daar in armoede weer tot een vriendelijk volk kunnen verworden?

Graaf van Egmont | 18-03-16 | 23:29

HonderdEnEen | 18-03-16 | 23:18
Het atheïstische communisme wordt geschat op ruim 100 miljoen vermoorde andersdenkenden in een eeuw. Het nazisme wordt geschat op ruim 30 miljoen vermoorde andersdenkenden in ongeveer 10 jaar. De islam wordt geschat op 270 miljoen vermoorde andersdenkenden in 14 eeuwen en de vernietiging van diverse culturen.

notamused | 18-03-16 | 23:29

HonderdEnEen | 18-03-16 | 23:22
Dan heb ge mij nog nie leren kennen . van uw beenhuid maak/draag ik broeken.. Moehahaa..

Cheers mate..
Alleen wat een domme comments.. ook deze van mij..

Dr. Frambozenjam | 18-03-16 | 23:26

@Zoon van Boer | 18-03-16 | 23:19
Bent u bekend met zwarte humor / cynisme? nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_humor
Deze site draait daar ongeveer op.

Botte Hork | 18-03-16 | 23:24

@Watching the Wheels | 18-03-16 | 23:18
Veel plezier!

Gerard Leeflang | 18-03-16 | 23:23

@Dr. Frambozenjam | 18-03-16 | 23:19
ISIS zijn watjes vergeleken met mij. :)

HonderdEnEen | 18-03-16 | 23:22

HonderdEnEen | 18-03-16 | 23:08
Dat vuurtje steken we aan met kaffirs botten? Schaam je.

Dr. Frambozenjam | 18-03-16 | 23:19

@Mark_D_NL | 18-03-16 | 22:56
Fijn om te weten, sterph lekker

Zoon van Boer | 18-03-16 | 23:19

Ik ga eens even de stad in, good night y'all!

Watching the Wheels | 18-03-16 | 23:18

"Islam laat zien hoe gevaarlijk alle religies in potentie kunnen zijn", Christopher Hitchens.

HonderdEnEen | 18-03-16 | 23:18

ze

Watching the Wheels | 18-03-16 | 23:17

Er is nog een positief element aan de islam ... we kunnen nieuwe afluistertechnieken introduceren zonder dat burgers zich daar druk om maken en we kunnen nieuwe wapens uittesten die we zonder islamvijand en hogere defensiebudgetten nooit hadden kunnen ontwikkelen.

Watching the Wheels | 18-03-16 | 23:16

Ik hoef nog maar 200meter ver te lopen om de geweldige oosterse cultuur in al haar facetten te beleven.
En dat scheelt me dan toch weer mooi een duur vliegticket die ik anders zou moeten betalen om deze prachtige cultuur te kunnen ervaren.

trenthopper | 18-03-16 | 23:14

@HonderdEnEen | 18-03-16 | 23:08
Rot eens op.

Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 23:13

De islam is waarschijnlijk het meest destructieve dat ooit in een mensenbrein is opgekomen. Overal waar de islam komt, daar wordt de cultuur uitgezogen en kapot gesaboteerd. Zou er een knop zijn om islam uit het bestaan te verwijderen, dan zou ik die onmiddellijk indrukken. Het zou honderden miljoenen mensen bevrijden uit een deprimerende en destructieve waan. En de dag waarop het gebeurt zou in de komende eeuwen gevierd worden als de dag waarop de mens genezen is van een ernstige ziekte. Wie trouwens denkt dat dit wat overdreven gesteld is, die leze bijvoorbeeld: Bil Warner, Hamed Abdel-Samad, Bernard Lewis, Robert Spencer, David Wood, Christian Zeits, Hans-Peter Raddats, Nonie Darwisch, Gavin Boby, Wim van Rooy, Douglas Murray, Hans Jansen, Howard Bloom, Srdja Trifkovic, Wafa Sultan, Sam Salomon, Hafid Bouazza, Tom Holland, David Suurland, Robert R. Reilly, William Federer, Nicolai Sennels, Jonathan Matusitz, Raymond Ibrahim, Irshad Manji, Sabatina James, Richard Dawkins, Oriana Fallaci, Ibn Warraq, Ali Sina, Elisabeth Sabaditsch-Wolff, Udo Ulfkotte, Daniel Johnson, Karl-Albrecht Schachtschneider, Ruud Koopmans, Sam Harris, Oscar Freysinger, Anne-Marie Waters, Christopher Hitchens, Melanie Phillips, Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali, Daniel Pipes, Andrew Bostom, Lars Hedegaard, Ingrid Carlqvist, Nasin Ben Iman, Pat Condell, Sam van Rooy, Allen West, Necla Kelek, Henryk Broder, Bat Yeor, Paul Weston, Mark Steyn, Sami Aldeeb, Brigitte Gabriel, Tom Holland, Michael Coren en Roger Scruton.

notamused | 18-03-16 | 23:11

Jihad is positief; gezellig mensen afmaken met je kameraden en dan daarna lekker om een vuurtje zitten met de buit.

HonderdEnEen | 18-03-16 | 23:08

HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:52
sinds wanneer is wikipedia een 'bron'?
Verdiep je eens in hoe wikipedia werkt (hint: het is voor iedereen vrij om de teksten aan te passen (dus ook voor religieuze gekkies), je kunt de historie van een lemma zien, en onderaan de pagina's zie je de bronvermelding.)

Wutbürger_ | 18-03-16 | 23:06

@Watching the Wheels | 18-03-16 | 23:04
Ja top is die! Epic..

Botte Hork | 18-03-16 | 23:05

@Mark_D_NL | 18-03-16 | 22:56
Ik hoop dat Joris je billenkoek geeft en je de rest van het weekend postelein en asperges laat eten!
*gnehehe*

necrosis | 18-03-16 | 23:05

@necrosis | 23:01
Klopt, toen de islam in het spel kwam was het ook met de Perzen gedaan.

Haloef | 18-03-16 | 23:04

Ik weet wel eentje! De islam bind ons.... tegen de islam, maf maar waar.
tattooboer | 18-03-16 | 21:54

Ergens heb je gelijk. Deze week tijdens de lunch op het werk waren mijn collega's en ik het over de minpuntjes van de Islam roerend met elkaar eens en dat komt vrijwel nooit voor.

Paljas | 18-03-16 | 23:03

Veel positieve zaken waar mensen aan denken heeft inderdaad meer van doen met de Perzen. Je ziet ook dat de mensen daar wat slimmer zijn, dat volk heeft niets van doen met rifapen.

Iraniers zijn qua etniciteit verwant aan ons. Het is gewoon een volk dat ooit eens veroverd is door de islam en daarom lopen ze nu in een gordijn.

pluk-87 | 18-03-16 | 23:02

@Haloef | 18-03-16 | 22:53
Perzen waren destijds de inwoners van wat we nu Iran noemen.
En de Sjah van Perzië was destijds een bondgenoot van de VS, totdat ze hem niet meer lusten en die enge ayatollah in het zadel hielpen, de ironie!

necrosis | 18-03-16 | 23:01

@Zoon van Boer | 18-03-16 | 22:45
Ik heb al die folders in de sloot gedumpt. Net als vroeger toen ik een folderwijk had.

Mark_D_NL | 18-03-16 | 22:56

Het Arabische schrift bestond al voordat de Islam zijn intrede deed (7e eeuw). Dus heeft de cijfernotatie niets met de Islam te doen.

Jeff Hawke | 18-03-16 | 22:55

@HonderdEnEen | 22:29
Ik denk dat je Perzen verward met islam.

Haloef | 18-03-16 | 22:53

Lijst islamitische woorden als verijking NL taal:
Kopschoppen
drugs verkopen.
hoofd afsnijden
Dit is niet meer jou telefoon,vriend
spugen
spssss sissen
inbreken.
jonge meisjes verkrachten
oh wacht, die woorden bestonden al maar zelden gebruikt vroeger.

jan huppeldepup | 18-03-16 | 22:53

@Zoon van Boer | 18-03-16 | 22:45
Van mijn brievenbus heb je niets te vrezen, die zit in een gezamenlijke ruimte op de begane grond.
Bovendien is mijn brievenbus te klein om er een hond in te stoppen.

necrosis | 18-03-16 | 22:52

Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:50
Volgens wikipedia niet, waar is de bron?

HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:52

@Watching the Wheels | 18-03-16 | 22:50
Ook een van mijn favorieten ;-)

Botte Hork | 18-03-16 | 22:51

Een originele Jan. Ga zo doowr.
De islam hoort in Europa niet thuis.

Antitheïst | 18-03-16 | 22:51

@HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:49
Nogmaals, de typografie van de cijfers is ouder dan de islam. Weet je eigenlijk wanneer de islam begon?

Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:50

@Botte Hork | 18-03-16 | 22:41
"Gaan jullie die chemische wapens weer inzetten?", "nee, niet zeggen niet zeggen, dat gaan we weer op CNN bekijken", "die Tomahawks ... wel rennen hè?", "Shalom".
.
"Boekwinkel (open einde)" www.youtube.com/watch?v=ROeKLjh462I

Watching the Wheels | 18-03-16 | 22:50

@necrosis | 18-03-16 | 22:47
:)

Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:49

@Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:46
Nogmaals de typografie is arabisch

HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:49

@HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:45
Er is helemaal niets positiefs aan de islam.

Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:47

@Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:42
In India hanteren ze nog steeds het 'kastestelsel', iets wat jaarlijks tot een hoop doden leidt wegens 'cultuur'.
Doe mij maar Nederlandse cijfers, of ben ik dan een racist?

necrosis | 18-03-16 | 22:47

@HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:45
Wat begrijp jij niet aan "ouder dan de islam"?

Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:46

@petersteenkamp, @Lewis Lewinsky
The typografie is wel Arabisch, volgens wikipedia

Maarre er is dus best wel iets positiefs, Jan.

HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:45

@necrosis | 18-03-16 | 22:16
Mijn oplossing is om het 3x te vouwen en te duwen zodat ik de klep kan sluiten. Verder is het wel leuk om te flyeren.

Zoon van Boer | 18-03-16 | 22:45

Aardige persiflage op Le Penseur van Auguste Rodin.

Thomas333 | 18-03-16 | 22:44

@petersteenkamp | 18-03-16 | 22:39
Ah. Je was me voor :)

Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:44

@petersteenkamp | 18-03-16 | 22:39
Maar een ander volkje over de grote plas kan er beter mee over weg.

Gerard Leeflang | 18-03-16 | 22:44

@HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:29
Arabische cijfers zijn ouder dan de islam. Ze komen in feite uit India.

Lewis Lewinsky | 18-03-16 | 22:42

@HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:36
Razzia komt ook uit het Arabisch. Dat zegt genoeg over het karakter van de Islam.

Mark_D_NL | 18-03-16 | 22:42

@HonderdEnEen: Arabische cijfers zijn uitgevonden door Indiers. De Arabieren zelf noemen hun cijfers Hindoe-cijfers.

petersteenkamp | 18-03-16 | 22:39

@reaguurbot | 18-03-16 | 22:29
Je moet patat, vlees en groente altijd gescheiden serveren!
Overigens is de kapsalon een Nederlandse 'uitvinding'...

necrosis | 18-03-16 | 22:37

Lijst van Arabische woorden in de Nederlandse taal
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Arabische_woorden_in_de_Nederlandse_taal

HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:36

@Toetsiemonster | 18-03-16 | 21:35

Ja gaan verschillende verhalen over rond, ik hou het inderdaad ook maar bij Israelisch.

ska ska ska | 18-03-16 | 22:35

@HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:29
"ornamentatie" moet zijn "ornamentiek"
-
Lijst is zo uit mijn hoofd dus vast incompleet.
Sorry als het betweterig overkomt

HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:34

Secundaire geneugten te over. Door hen weet ik des te beter hoe goed wij zijn. En het is prettig om je goed te voelen over je eigen oorsprong, land en volk.

pluk-87 | 18-03-16 | 22:31

Positief van de Islam cultuur dus niet de religie:
-Averroes (filosoof)
-Avicenna (Filosoof)
-Arabische cijfers
-Kalligrafie
-Islamitische ornamentatie
-Het ontdekken van Algoritmen
-Alchemie (als voorloper op Chemie)
-Sterrenkunde
-Perspectief teken (naam?)
-Al Hazan ^^
-Namen zoals siroop, suiker, et.
-Kamelen :)
en
Negatief:
Fuck de Islam

HonderdEnEen | 18-03-16 | 22:29

Waag het niet om kapsalon te opperen!
Kapsalon, hoewel goddelijk hartig, is een harambom waarin alles wat de islamiet veracht aan de Nederlandse eetcultuur wordt samengepakt in een vuile cholesterolaanslag op de inheemse bevolking!
In your face!
Ik noem het altijd het 'Menu Van Troje'.

reaguurbot | 18-03-16 | 22:29

@Lewis | 18-03-16 | 21:50
Ik heb zowaar een (1) positief ding over de Islam gevonden. Werkgelegenheid:
Voor politie, justitie, defensie, geheime diensten, opsporing verzocht, enz.

Botte Hork | 18-03-16 | 22:24

@Botte Hork | 18-03-16 | 22:11
De snackbar bij mij om de hoek is al jaren in Turkse handen , maar het personeel is tegenwoordig van Aziatische kunne.
En dat schijnt geen uitzondering te zijn...

necrosis | 18-03-16 | 22:22

tattooboer | 18-03-16 | 21:54 Dat noemen ze ook wel "verdeel en heers".

Ramsesz | 18-03-16 | 22:21

Vooruit, één positief puntje wellicht: De gewelddadige islam heeft als reactie een "rechtse" stroming op gang gebracht die hoognodig was om het volk uit die van alle realiteit verstoken greep van de zelfvoldane, navelstarende, eigengelijkgeilende en moraalpalende linkse policor elite los te wrikken. Kijk voor de gein eens dit interview terug van 14 jaar geleden. Die stuitende misplaatste arrogantie van Witteman. Dat zou nu niet meer kunnen. m.youtube.com/watch?v=t2xOVFyrxU8

Ramsesz | 18-03-16 | 22:19

Pieter Breydel | 18-03-16 | 21:45
Even uit de box kruipen mijn beste. Religie, cultuur, taal, keuken. Allemaal met elkaar verweven.

Vindefin | 18-03-16 | 22:19

@Zoon van Boer | 18-03-16 | 21:59
Ik heb nog een mooie voor je:
Ik wilde gisteren de lift nemen, en een vrouw stapte uit met drie Duitse herders en waarschuwde me dat die ene zou bijten.
Mijn reactie: ik bijt terug!

necrosis | 18-03-16 | 22:16

test

DANNY3960 | 18-03-16 | 22:14

ik kan iedereen afraden de nieuwsuur rapportage over het akkoord met de turken te kijken. Man man man, wat is het toch fantastisch allemaal. *not* Wanneer exact had Rutte die uitspraak nu gedaan, 'over 8 weken minder/naar nul vluchtelingen'?

noerg | 18-03-16 | 22:12

@ Botte Hork | 18-03-16 | 22:06
Dank, leuk uit jouw mond.
Ik vind Ali B gewoon wel een leuke, relaxte gast, hij maakt me soms aan het lachen (ken hem eigenlijk vooral van TVOH). Tuurlijk heeft hij zijn dingetjes, maar hé...
En ik maakte uiteraard een grapje, broeder Hork.

Lewis | 18-03-16 | 22:12

@Lewis | 18-03-16 | 22:09
Mijn snackbar Turk is ok!

Botte Hork | 18-03-16 | 22:11

Wat reaguurders prediken lijkt meestal meer op de Sharia systeem dan op ons eigen rechtssysteem. Zou dit dan toch wel zijn pluspunten hebben? En tjah, vasten is op zijn tijd goed voor het lichaam wordt er gezegd.

kovariant | 18-03-16 | 22:10

Ik weet die antwoord:
1.
2. Kapotkopgeschopte scheidsrechters

Piet Karbiet | 18-03-16 | 22:10

@ a4p | 18-03-16 | 22:05
Ach, en er zijn ook aardige, leuke, spontane Turken en Marokkanen, van wie ongetwijfeld de meesten ook moslim zijn. Maar helaas vormen die maar een relatief klein deel van het verhaal.

Lewis | 18-03-16 | 22:09

Geweldig, bijna beter als van Kooten en de Bie.

Haloef | 18-03-16 | 22:09

Koffie. het schijnt dat de eerste bewijzen van het drinken van koffie komen uit de islamitische Cultuur. Had Pechtold ook niet iets met koffie . .

Mark_D_NL | 18-03-16 | 22:09

-weggejorist-

NOMALI | 18-03-16 | 22:08

@Zoon van Boer | 18-03-16 | 21:59
Weet wat je bedoelt al is een krant groter en dus minder link voor je vingers. Held!

Watching the Wheels | 18-03-16 | 22:06

@Lewis | 18-03-16 | 21:57
Nee, ben nog steeds overtuigt atheïst! Ons prettig gesprek hierover moeten we nog eens oppakken. Goeie stukjes schrijf je hier zo nu en dan trouwens.
Nog gefeliciteerd daar mee. Ik lees ze met plezier.

Maar terug on topic, wat is er positief aan Ali B?? (één van mijn grootste zap-momenten uit de Nederlandse TV geschiedenis)

Botte Hork | 18-03-16 | 22:06

Ik ben zeker niet negatief over de gematigde Indonesische moslims... Het zijn vaak hele lieve mensen die wel begrip kunnen opbrengen voor anders denkenden.

a4p | 18-03-16 | 22:05

Gewoon doorgaan terwijl je gezin bedreigd wordt door die klootzakken, ik ken het. Respect jan, jij bent uit het goede hout gesneden.
Leef lang en voorspoedig. *Spock*

Gerard Leeflang | 18-03-16 | 22:04

Lijkt beetje flauw, maar eigenlijk is het best sterk: in het minuutje stilte ga je automatisch zelf ook nadenken over positieve punten die de islam ons tot dusver gebracht heeft. En ik kon ook echt niks bedenken.

Ramsesz | 18-03-16 | 22:04

@ Zoon van Boer | 18-03-16 | 21:59
Ik ben een tijdje postbode geweest.
Dus: ja.

Lewis | 18-03-16 | 22:04

Positieve kant van de islam is dat rechters, politici, autoschadeherstelbedrijven, journalisten, jeugdwerkers, beveiligingsbedrijven, verzekeringsmaatschappijen, school- en gevangenisdirecteuren enzovoorts hun handen vol hebben aan de islam. En de belastingaanslag is daardoor hoger, o wacht ...

Watching the Wheels | 18-03-16 | 22:00

Ugh, niet doen Feauteau van kind aan de muur.

Piet Karbiet | 18-03-16 | 21:59

Even on Geenpijl topic...
Iemand hier die ook een hekel heeft gekregen aan die bezemachtige dingen/kleppen aan de binnenkant van een brievenbus? Een a5je naar binnen schuiven is niet leuk als je kan horen dat er een hond achter staat.

Zoon van Boer | 18-03-16 | 21:59

Fck!!! ik lik eeh luk eeh lijk (like) op jannetje Roos. Had ook zo een dip vd week. Zat net als dat manneke in the thinker(denker uit een of ander musea, mannetje, dacht ergens in Arnhem)

Dacht i.imgur.com/P17Vwhc.jpg heeft deze al deze i.imgur.com/7FofCEk.jpg kunstgaten genomen?

Thats life, creating your own art..

Uiteindelijk komt het oke..

Dr. Frambozenjam | 18-03-16 | 21:58

Van sommige liedjes ga ik haspelen, sollie.

compitaal | 18-03-16 | 21:58

Wat ik wel positief vind aan de islam, is dat het de doorgeschoten vrouwenemancipatie in dit land eindelijk weer eens een keer bespreekbaar heeft gemaakt.

VanBukkem | 18-03-16 | 21:58

@ Botte Hork | 18-03-16 | 21:55
@ Botte Hork | 18-03-16 | 21:55
Ja, hoezo?
Foto's hebben context, deze context ken ik niet.
Maar zelfs met foute kennissen of zelfs vrienden kan iemand nog wel oké zijn hoor.
Jij ook in de Heer tegenwoordig? Vertel!

Lewis | 18-03-16 | 21:57

Bewegend beeld legt het nou eenmaal af tegen muzak, wat je je er an. Iets gemist?

compitaal | 18-03-16 | 21:57

@Lewis | 18-03-16 | 21:50
Heb je de foto wel bekeken broeder Lewis?

Botte Hork | 18-03-16 | 21:55

Ik weet wel eentje! De islam bind ons.... tegen de islam, maf maar waar.

tattooboer | 18-03-16 | 21:54

Het lijkt de minuut stilte van Kuzu wel ;)

Cinq-Marquis | 18-03-16 | 21:52

@ Botte Hork | 18-03-16 | 21:46
Ali B. is best oké. (Hé, dat rijmt.)
Als alle Marokkaans-Nederlandse moslims zo waren als hij was Nederland er een stuk beter aan toe.
Maar je kunt nou niet bepaald stellen dat de islam veel positiefs bijdraagt aan onze samenleving, nee. Helaas.

Lewis | 18-03-16 | 21:50

@lingo star | 18-03-16 | 21:47
Onze minder minder minder Oekraïne stempassen lagen vandaag op de mat.
Ik ga zo de enveloppe openmaken en kijken of er propaganda bij zit.

Botte Hork | 18-03-16 | 21:49

Dat ze mekaar afmaken is enigszins positief.

nietvaneergister | 18-03-16 | 21:45

@Vindefin | 18-03-16 | 21:39
sinds wanneer heeft het soort vreten met religie te maken? Dat vraten ze zo ongeveer ook al voordat deze sekte gesampled werd.

Pieter Breydel | 18-03-16 | 21:45

Beste Jan. als je dit leest: spijker op de kop.
Waren er maar meer journalisten zoals jij.

memyzelfandai | 18-03-16 | 21:45

Ali B?

Binnenbaan | 18-03-16 | 21:42

Ik zou ook echt niets positiefs over islam kunnen bedenken. *hard nadenken doet *

Botte Hork | 18-03-16 | 21:39

Het vreten natuurlijk Jan. Komop hé!
Couscous, kebab, lekker hoor.Ik vind Italianen en Grieken ook hufters, maar dat vreten is geweldig. Multiculti moet ophouden in de keuken. Voor de rest moet ik eerlijk zeggen dat er weinig valt te leren van andere culturen en dan ben ik toch wel hier en daar geweest.

Vindefin | 18-03-16 | 21:39

De islam is niets dan gif.

smdyasc | 18-03-16 | 21:39

Morgen buitelen de linkse gutmenschen weer over elkaar heen over dit filmpje.

Balletje Mayo | 18-03-16 | 21:38

Prachtig! @Jan kun je niet een keer een paar uur Carré afhuren? Lijkt mij geweldig.

Sjaak Faal | 18-03-16 | 21:37

Hij refereert natuurlijk aan de weldadige rust die de islam mannen brengt doordat vrouwen zich binnen de islamitische cultuur niet bemoeien met mannenzaken, maar gewoon stil in de keuken, achter een dichte deur, de hapjes maken. ;)

seven | 18-03-16 | 21:35

ska ska ska | 18-03-16 | 21:28
Als ik het goed heb is Shoarma Israëlisch, of joods zoals je wilt. Is ook erg lekker, helemaal met je eens maar heeft volgens mij niks met de Islam te maken (correct me if I'm wrong).

Toetsiemonster | 18-03-16 | 21:35

Geweldig Jan! Heb eindelijk vandaag eens een keer kunnen lachen. En dat was heel hard nodig....

Lupuslupus | 18-03-16 | 21:35

Whahaha Jan Roos Meer, meer, meer

geertje4g63 | 18-03-16 | 21:33

^^PosItief natuurlijk^^

ska ska ska | 18-03-16 | 21:29

Tsja,ik vind shoarma wel lekker(dat is wel posotief)maar of dat nou echt iets islamitisch is.

ska ska ska | 18-03-16 | 21:28

Ha ha ha sterk.

Lewis | 18-03-16 | 21:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken