
Voorzitter
Junker van de Europese Commissie sprak deze week de zalvende woorden dat Oekraïne de komende 20 tot 25 jaar geen lid van de Europese Unie zou worden. Tijd om onder de kap te kijken wat er gebeurde. Nederland doet via het IMF voor
1,87% mee aan een reddingsoperatie voor Kiev van 17 miljard. 318 miljoen. Nederland doet via de EU voor 6% mee aan een reddingsoperatie van
11 miljard. 660 miljoen. Wij maakten een miljard over aan een Oekraïense miljardair, kippenboer & corrupte stafchef van de regering. Hij kreeg
een miljard Europese subsidie. Het is vandaag
precies twee jaar geleden dat de EU die elf miljard hulp aankondigde. Een maand later startte de oorlog. Na twee maanden burgeroorlog tekende de EU juni 2014 een associatieverdrag inclusief militaire toezeggingen. Een maand voor de massamoord op MH17.
12 februari 2015 kondigde het IMF de 17 miljard aan hulp aan. Een jaar later was Lagarde zo klaar met
de corruptie dat ze de hulp van het IMF dreigde in te trekken. En dat zegt wat, want mevrouw is zelf
verdachte in een andere zaak. Lang voor het ingaan van artikel 453 van het associatieverdrag maakt het westen al tientallen miljarden over aan Kiev. Als je kijkt naar de geldstromen is Oekraïne niet alleen allang lid, het is zelfs een serieuze netto-ontvanger naar Grieks model.
Rutte is van mening dat het miljard wat Nederland getrapt heeft uitgeleend terug te verdienen is via extra makkelijke handel. Terwijl het beoogde handelsland niet kan concurreren in Europa, een nieuwe handelsblokkade met Rusland heeft, in oorlog is, haar economie ziet kelderen en haar inflatie ziet exploderen. Handel is eerder gehinderd dan bevorderd.
Die
44% inflatie is buitengewoon pijnlijk voor Oekraïne aangezien de staatsschuld in buitenlandse valuta noteert en dus niet verdampt. Bezittingen & lonen van de normale burgers verdampen wel, waardoor kun koopkracht & import vanuit landen zoals Nederland instort. Hun economie krimpt, hun staatsschuld groeit en de daarmee samenhangende draagkracht wordt van twee kanten gesloopt.
Hulp
Als u denkt dat die
40 miljard noodhulp bij de burgers aankomt heeft u het mis. Dit zijn betalingen aan het bestaande systeem, vooral aan het corrupte establishment & aflossingen van
twintig jaar aan eerdere noodpakketten. Geld wat nooit terugbetaald kan worden, dus noem het geen lening, boek het af. Er is nog eens
37 miljard nodig voor herstel infrastructuur en modernisatie industrie.
Slechts
139,5 miljoen euro verspreidde de Europese Unie aan humanitaire hulp in twee jaar van oorlog. Verdeeld over de 5 miljoen door oorlog getroffen burgers praat je over minder dan vier eurocent per persoon per dag. Alsof je een stuiver gooit naar iemand die honger heeft. Iemand eten laten proeven terwijl die sterft van de honger.
Tantalus
Oostgrens?
Dit complete oorlogsgebied ligt nota bene ten oosten van Moskou. Georgië ligt zelfs volledig ten oosten van Syrië. Heeft samen met Oekraïne & Moldavië een associatieverdrag met de Europese Unie mogen tekenen. Waar gaat deze expansiedrift heen? China? Japan? Dubai? Wanneer is de vraatzucht van Brussel verzadigd? Genoeg blauwe vlaggen gepoot en regeringen vervangen?
Moet de Europese Unie een soort Verenigde Naties worden? Een compleet onbestuurbare moloch, waar geld in het zwarte gat van goede bedoelingen verdwijnt. Zonder enig contact met normale burgers. Kunnen we Europa niet beter uitbreiden met nieuwe netto betalers? Zoals Noorwegen, IJsland of Canada.
Oorlogsverloop
Na de massamoord op MH17 heeft Kiev
beloofd de rampplek met rust te laten. Dat gebeurde
niet. Later volgde een staakt-het-vuren-verdrag wat inmiddels een jaar oud is. Als de OVSE waarnemers rond zes uur 's avonds voor hun eigen veiligheid teruggaan naar hun schuilplek begint een half uurtje later de nacht met
zware beschietingen.
Het gebied in handen van separatisten is
gehalveerd. Niet dankzij diplomatie, maar met de gewapende hand, door het regeringsleger van Kiev. Aan de ene kant halen ze hier tientallen miljarden aan financiële noodhulp op, aan de andere kant geven ze het met bakken uit om een oorlog te voeren. Redden wij een financieel stelsel, of financieren wij een oorlog?
Bevrijding?
Het Oekraïense regeringsleger verovert dorpen & steden die meer dan
80% Russisch bevolkt zijn. Je kan straks een andere vlag op het stadhuis daar laten wapperen, je kan niet met de kogel iemands etnische achtergrond veranderen. Op een gegeven moment ben je geen bevolking meer aan het bevrijden, maar actief aan het onderdrukken.
Daarom ben ik zo blij met gemeentes die nu al driekwart van de stembureaus dichtgooien. Een duidelijker strijken van de vlag van onze constitutionele monarchie bestaat niet. Ik had mijn punt met mijn toetsenbord nooit zo duidelijk kunnen maken naar jullie, als die gesloten lokalen straks wel gaan doen. Hou een minuut stilte voor de dichte deur en bied iemand een lift aan.
6 april 2014 begon de oorlog in de Donbass, precies twee jaar later mag u stemmen.
Reaguursels
InloggenDe MH17 doofpot is ongetwijfeld bedoeld om de medeplichtigheid van Oekraine aan het neerhalen van het vliegtuig te verbloemen. Rutte doneert liever nog wat knaken aan de daders. Al doende heeft hij zichzelf medeplichtig gemaakt.
-weggejorist-
Geld komt nooit bij de arme sloebers aan. Kijk naar Argentinië en Griekenland. Milarden verdampte daar en de rijken zijn gewoon blijven feest vieren en de massa is blij met een ruilbeurs. In beeldtaal: Het verschil tussen Zorreguieta en Poch.
De hele wereld kan hier komen wonen, krijgen en halen, met behoud van cultuur en godsdienst, ook als men dat niet kan spellen. Als je autochtoon bent mag je betalen tot je een ons weegt, gunt de overheid je het licht in je ogen niet en verklaart dat het jouw cultuur- en godsdienst plicht is om op te schuiven, plaats te maken en je geld af te geven, je bek te houden en je eigen wereld op te geven. Wen er maar aan, zegt de elite, die met dedain voor de zgn tokkies diezelfde tokkies verplicht de elitaire voorliefde voor de muklticul te omarmen. GVD.
De discussie in Buitenhof vanmorgen was weer ongeevenaard. Die Rob Riemen is zeker een broertje van Francisco van Jole, dezelfde agressiviteit, in de rede vallen en het beschuldigen van zijn debattegenstander van van alles en nog wat. Wat een onbeschaafde, nare man is dit. En dan het gekoketteer met Thomass Mann, Goethe etc., een heel fout figuur die mijnheer Riemen. Vorig jaar wist hij ook precies te vertellen dat Geert Wilders fascistische trekken heeft, Witteman had hem vanmorgen ook wel eens aan kunnen spreken over al die onbeschaafde beschuldigingen jegens Baudet. Baudet bleef zoals altijd keurig en gaf hem aardig van repliek.
Zit naar Buitenhof te kijken. Met zo'n Riemen in onze gelederen is het Ja-kamp weer een stuk kleiner geworden. At een warhoofd
Rotisseur | 06-03-16 | 12:43
Bauwde bleef bewonderenswaardig rustig tijdens deze discussie. Riemen kon het debat niet winnen op argumenten en gleed af in gescheld. Maakte Baudet uit voor charlatan, onbenul, anti democraat enz. Grappig was dat hij Baudet herhaaldelijk toebeet dat die niet kon spreken namens de Oekraïners omdat hij geen Oekrains spreekt enz. De vraag is dan waarom Riemen dan zelf wel denkt namens hen te kunnen spreken.
""(..)de grootste dictator krijgt geld en is lid van de NAVO leg dat maar eens uit.""
@ wallenberg | 06-03-16 | 10:37
Hier nog meer over hoe NAVO & VS zich gedragen:
(waard om te lezen)
www.geennieuws.com/2016/03/syrie-en-de...
Wat een Bokkelul die Riemen en wat een kanjer die Baudet legt Riemen constant op de rug!!!
Charlatan en onbenul is dus duidelijk van toepassing op Riemen wat hij zegt is hij zelf.
Zit naar Buitenhof te kijken. Met zo'n Riemen in onze gelederen is het Ja-kamp weer een stuk kleiner geworden. At een warhoofd
Wat is die Rob Riemen een walgelijk mannetje met al z'n ad hominems naar Baudet toe in Buitenhof.
Staats TV NPO trekt de chocoprinsen van stal om onze onderbuik te bewerken.
We laten de Oekraïense heumeus ernstig in de steek door nee te stemmen.
Heb nieuws voor het nieuws ga gewoon tegen stemmen al zou ik er een half uur voor moeten reizen.
Die Feynman fileert weer fijntjes de situatie in de Oekraïne. Hopelijk zijn de ogen van veel stemmers voor 6 april geopend.
Bavid Dowie | 06-03-16 | 11:05
Aangezien de Noordelijke landen wel betalen en Zuidelijke leden van de Unie gered moeten worden is het volgens Jort Kelder zelfs het dubbele. www.youtube.com/watch?v=dwT6XAUmAVQ&a...
Onee, toch 660 miljoen... was nog niet wakker😊
-weggejorist-
Goed stuk, alleen is 6% van 1100miljoen(11miljard) 66 miljoen en geen 660 miljoen, gelukkig😊
Waar blijven die schilderijen? Hij die gestolen goed in ontvangst neemt, verhandelt of er anderszins tracht voordeel mee te behalen, is dat geen heler en is heling niet strafbaar? Zelfs als die gestolen goederen, hier dure schilderijen, door een nepstaatshoofd worden misbruikt bij staatkundige chantage?
Over de vraatzucht van de EU: Die vraatzucht zal wel zijn bevolen vanuit Washington. Maar ik schreef al eens eerder: Oekraine is het tweede Griekenland. Maar dat gaat nog meer kosten. En Poroshenko sluist het geld het land uit. Deed Papandreou dat ook niet. En de politici maar zeuren over corrupte landen. Hetzelfde zoals ze te keer gaan tegen dictators. Maar de grootste dictator krijgt geld en is lid van de NAVO. Nou VS en EU: leg dat maar eens uit.
Thierry Baudet en Rob Riemen gaan straks bij Buitenhof in debat over het Oekraïnereferendum.
necrosis | 06-03-16 | 08:54
Je bent rijp voor een eigen topic!
@necrosis 08:54
Gezien t Jezus redt item elders op GS zal ik uw uitstekende "eerst eigen vaat opruimen" opmerking een bijbelse bewoording geven:
Schijnheilige, haal eerst de balk uit uw eigen oog, pas dan kun je oordelen over de splinter in het oog van een ander.
Evocatus | 06-03-16 | 09:50
Over dat incompetente, hypocriete stuk vreten van Halsema, mag je ALTIJD off line je gal spuwen.
Feynman vergeet niet de over-wel-di-gen-de uitslag van het referendum in Donetsk en Lugansk ter onderbouwing vd zelfbeschikking. En noem niet alleen de taaldiscriminatie maar ook het geregisserde geweld in Odessa, Mariupol en Slaviansk dat als een call-to-arms op de van partizanenheroiek doordrenkte boerenkinkels en koempels in de Donbass heeft gewerkt. Mannen met een militaire (tevens hobbymatig, re-enactment en mationale reserve) achtergrond en vrijwel ongelimiteerde toegang tot wapendepots ook in de zwaar gemilitariseerde toen nog onafhankelijke, en chaotische, Krim.
En Igor Kolomoisky met zijn Privatbank en baantjes voor Hunter Biden en DSK, vergeet die niet te benoemen als begunstigde van de IMF miljarden. Dnepropetrovsk is where the devious have their feast...
JammerFeynman. Jij en Ebru lees ik graag. Precies de vinger op leggen en geen scrupules. Er ligt nu dus een zware ladt op je schouders. Red je wel
"Het is vandaag precies twee jaar geleden dat de EU die elf miljard hulp aankondigde. Een maand later startte de oorlog."
-
Kortom, na de VS-CIA-EU coup is staatsgreep president Pososjenko gewoon een huursoldaat voor de EU / NAVO.
De EU belastingbetaler betaald wel.
-
Wordt alleen wel steeds lastiger met die dalende salarissen hier in NL: wie nu aan de bak komt, werkt gratis, voor een reisvergoeding, stage vergoeding, werkleer-traject vergoeding of hooguit de bijstand.
Mastermattie | 06-03-16 | 09:46
Het is fascinerend om te zien dat met een laagste score in de peiling ooit van de PvdA, dat als we in tweetallen de voorkeuren vragen t.a.v. de volgende premier Aboutaleb van de PvdA ruim bovenaan staat. Hij wordt dan 10% meer gekozen dan Rutte bij een een-op-een keuze. Zelfs bij PVV kiezers scoort Rutte dan maar 7% meer dan Aboutaleb" www.noties.nl/v/get.php?a=peil.nl&...
Mag ik even of-toppic gal lozen.
Zit naar WNL op de buis te kijken. Niet mijn favoprogramma, zie het iegenlijk nooit, maar nu dus even wel.
Zit Femke Halsema te wauwelen. Rick Nieman heeft het over homohaat en Islam Mevrouw Halsema reageert: "We hebben de Islam niet nodig voor homohaat." Of woorden van dergelijke strekking, bedoelende dat homohaat natuurlijk al lang bestond in NL voortdat de Islam hier knieën aan de grond kreeg.
Wat dit stuk intellectueel godsdienstig onbenul vergeet is dat homohaat in de Islam officieel en bindend is geïnstitutionaliseerd en vastgelegd in het Islamitische boek par excellence, n.l. de Koran. Een boek dat aanzet tot totale overname van een maatschappij. Dat is iets anders als alledaagse afkeer, haat zo u wilt t.a.v. homo's.
Zodra dit soort abjecte haat in een Nederlands wetboek is vastgelegd, pas dan kun je een vergelijking maken zoals mevrouw Halsema doet. Sow most er effuh uit.
Salut! Evocatus
@Lupuslupus | 06-03-16 | 09:29
Ik heb wel eens verlofdagenbriefjes gezien vanwege 'besnijdenis zoon'.
En die werden gehonoreerd.
Met pijn en moeite heb ik binnenkort vrij om mijn dagen van 2015 op te maken voordat ik die dagen kwijt ben.
Ik zou zelf 'ja' stemmers naar het stemhok brengen om te zorgen dat die 30% opkomst gehaald word omdat ik weet dat het merendeel 'nee' stemt.
Rotisseur | 06-03-16 | 09:44
Misschien heb ik of mijn geachte collega een keertje te vaak Erdogan in een ongunstig daglicht gesteld. www.nrc.nl/nieuws/2016/03/02/turkije-k...
Offtopic maar zeker het melden waard:
PvdA naar 8 stoeltjes: www.noties.nl/v/get.php?a=peil.nl&... (PDF)
Hey Feynman!!!! Waar is Ebru eigenlijk gebleven?
En het eigen volk, de bejaarden zieken/gehandicapten werkelozen Henk en Ingrid mogen verrekken.
@eerstneukendanpraten | 06-03-16 | 09:19
Als Liesbeth weer boos wordt, zal me dat jeuken.
Het simpelweg tellen van 'ja' of 'nee' voor Oekraïne is makkelijker dan het tellen van de stemmen voor elk genomineerd kamerlid tijdens tweede kamer verkiezingen.
Overigens ga ik uit van het boerenverstand van de Nederlander, Oekraïne voegt niets toe aan de EU, ze willen geld, net zoals de Grieken, Italianen en Frambozen.
Mijn portemonnee zegt NEE!
necrosis | 06-03-16 | 09:16
.
Erg jammer dat uw vrije dag - die zó goed besteed zou worden - niet doorgaat.
Hebt u een idee waarom de anderen vrij gekregen hebben? Welke reden gaven zij op of hoeft dat niet?
Links stadsbestuur?
eerstneukendanpraten | 06-03-16 | 09:15
.
Er zit hier van alles in de Raad, van VVD t/m GL.
Jij mag het tellen en openbaar voorlezen van de lokale uitslag gewoon bijwonen. Zelfs het stemmen. Het enige verschil is dat je dit keer niet betaald wordt.
Feynman | 06-03-16 | 09:11
Ja Feynman, dat is mij bekend maar ik blijf gewoon thuis. Behalve dan dat ik tijdens het honden uitlaten even ga stemmen. Die hele gemeente kan wat mij betreft in de stront zakken. Ik doe helemaal niets meer want die brief is gewoon een smerige schoffering. Net alsof 3 emailtjes sturen met verzoek over de stemlokalen een doodzonde is.
Ze hebben mij wel op de reservelijst gezet maar ik heb zojuist een email gestuurd dat ze mij nooit meer hoeven te vragen als stembureau lid. Dus óók niet als reserve. Ze bekijken het maar.
.
Ja best jammer van de 130 euro (dat is voor mij heel veel geld), het overwegend erg leuke contact met de stemmers enz. enz.
Nou ja, het is mooi geweest en aan alles komt een eind.
necrosis | 06-03-16 | 09:03
Levert wel een hoop oud papier op en dan wordt Liesbeth weer boos. Ben er trouwens omdat ik mijn vrouw sowieso moet afhalen want die is lid van het stembureau en moet ook tellen.
En ondertussen valt het ene na het andere bedrijf in NL om...
@Lupuslupus | 06-03-16 | 08:59
Ik had vrij gevraagd op 6 april om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten stemmen door ze met mijn auto naar het het dichtstbijzijnde stemlokaal te brengen, maar heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik die dag geen vrij kan krijgen omdat er teveel mensen die dag vrij gevraagd (en gekregen) hebben.
Ik kan dus hooguit kijken naar de uitslag en hopen dat mensen stemmen met hun verstand ipv opgefokt door de propaganda van 'mensen' als Soros.
Mensen met een beetje verstand weten dat zowel de burgers van Nederland als de burgers van Oekraïne geen cent wijzer worden van het genoemde verdrag.
*iets oppert over duivel, grote hoop en schijten*
Allemaal beweringen die niet waar zijn en verbanden met conclusies die er helemaal niet zijn.
Lupuslupus | 06-03-16 | 08:59
Links stadsbestuur?
Lupuslupus | 06-03-16 | 08:59
Jij mag het tellen en openbaar voorlezen van de lokale uitslag gewoon bijwonen. Zelfs het stemmen. Het enige verschil is dat je dit keer niet betaald wordt.
Toch wordt het hoog tijd voor een "blast off" van de Geenpeil-campagne. Het referendum staat nog bij veel te weinig mensen op het netvlies.
-weggejorist-
@eerstneukendanpraten | 06-03-16 | 08:49
Het stemmen kan heel makkelijk worden gemaakt.
Gewoon een A4'tje met een perforatie in het midden.
Twee delen met een simpele keus: ja of nee.
Je stopt het deel van je keuze in de stembus, de andere helft gooi je gewoon in de (hopelijk aanwezige) bak oud papier.
Overigens kan ik me (ondanks de propaganda uit linkse hoek) niet voorstellen dat de burger zit te wachten op 45 miljoen Oekraïners.
Die moeten ergens van betaald worden.
Jij en ik weten wie dat geld mag gaan ophoesten....
@Maria.1 | 06-03-16 | 08:24
Onze (klein) kinderen verdienen wat wij gehad hebben. Een vrij Nederland, een vredig Nederland, een welvarend Nederland.
.
Nederlandse ouders zijn te kortzichtig. Niet alleen directe zorg en opvoeding is voor hen belangrijk, ook de zorg voor hun omgeving, hun land.
Die reportage bij Nieuwsuur was een lachwekkend staaltje propaganda. Homo's die een beetje zielig doen omdat wanneer Nederland Nee stemt zij hun rechten kwijt raken in Oekraïne. Bullshit natuurlijk, een dusdanig dramatische voorstelling van zaken dat je wel verplicht bent om Nee te stemmen 6 april. Wat zijn dat voor watjes die zich totaal afhankelijk maken van de EU? Hoe is dat hier in Nederland gegaan, veel Homo's zijn gewoon duidelijk geweest over hun geaardheid en er was hier ook wel tegenstand. Doordat ze gewoon zichzelf zijn gebleven heeft de grote menigte het hier geaccepteerd. Daardoor kunnen ze zijn wie ze willen zijn.(Nu wordt het wel weer wat minder met die vervelende Noord Afrikanen) Dat zouden die Oekraïners ook moeten doen, gewoon zich zelf zijn en er voor knokken dat de grote menigte inwoners van dat land hun accepteert omdat ze gewoon zijn wie ze zijn. Belachelijk om dat in relatie met dit referendum te brengen. Weer een goede reden om NEE te stemmen! Zwakke propaganda, Nieuwsuur schaamt U!!
Ben trouwens bij het tellen op één van de stembureaus aanwezig, uitslag zal ik zo tegen een uur of elf wel even doorgeven.
eerstneukendanpraten | 06-03-16 | 08:49
.
Ben al 5x op rij lid geweest van het stembureau maar kreeg gisteren bericht dat "niet alle personen die zich hebben aangemeld als stembureau lid benoemd zijn". Ik dus ook niet.
Tja mijn verzoek om openheid van zaken i.v.m. het aantal stembureaus zal wel tegen het zere been zijn geweest.
Dus kan ik op 6 april na de telling helaas geen stand van zaken doorgeven.
Stelling: onze overheid is crimineel omdat het o.a. criminele organisaties van uw geld voorziet doormiddel van afpersing (belasting = afpersing want niet vrijwillig).
@eerstneukendanpraten | 06-03-16 | 08:33
Vrouwmensen die actief werkzaam zijn voor GroenLinks zijn absoluut geen kandidaat om mevr. necrosis te worden.
Toen niet, nu niet en nooit niet!
De oplossing die sommige reaguurders hebben om meer kinderen te baren dan de nieuwkomers in dit land, slaat ook nergens op.
Als die kinderen 18 zijn, zijn er geen banen of huizen beschikbaar in dit overvolle land.
Niet voor de allochtoon en niet voor de autochtoon.
Ondertussen moet ik lijdzaam toezien hoe dit land naar de kloten gaat.
En ook daarom stem ik OekraiNEE, niet alleen vanwege de vele linkjes die ik gepost heb, maar ook omdat men in de huidige EU niet in staat is om de huidige rotzooi op een fatsoenlijke manier af te handelen.
Ik heb het al eerder gezegd: ruim eerst de vaat in eigen keuken op voordat je begint over de afwas van een ander land!
Ben trouwens bij het tellen op één van de stembureaus aanwezig, uitslag zal ik zo tegen een uur of elf wel even doorgeven.
En weer blaten de Kiev-fanboys dat we dan maar die vele vele miljarden in dat corrupte en van neo-nazi's vergeven bodemloze put moeten storten "omdat het toch ook europeanen zijn met dezelfde cultuur als wij".
Oekraieners zijn absoluut niet zoals wij, hun cultuur is er eentje waar corruptie en opportunisme in de genen zit ingebakken.
@Maria.1 | 06-03-16 | 08:24
Naschrift: op andere websites las ik dingen (over kinderen) als : ''je krijgt er zoveel voor terug'.
Schijnbaar mag ik niet vragen wat ze er voor op hebben moeten geven.
Dan gooien ze de emmer met strontluiers over je uit wegens gebrek aan argumenten.
Iemand die zich gelukkig voelt zonder kinderen is schijnbaar een groot taboe in dit land.
necrosis | 06-03-16 | 08:06
Wees blij dat er nog mannen zij die heaumeau hebben want dan vissen ze in een andere vijver dan de mannen die dat niet hebben. En wat dat laatste betreft: Liesbeth van Tongeren van GroenLinks, is dat niets voor je?
@Maria.1 | 06-03-16 | 08:24
Ik heb (bewust) geen kinderen, die dienen maar al te vaak als chantagemiddel.
@Nonkel Frituur | 05-03-16 | 23:27
Onze kinderen hebben een geen schuld aan de puinhoop die we aan het creëren zijn voor hen! Waarom moeten we de hele wereld helpen en verdienen onze eigen kinderen geen steun?!
@jochum1980 | 06-03-16 | 07:26
In Nederland hebben de politieke partijen CU, SGP EN dierenpoes ook niets op met mensen die homo hebben.
(van CDA weet ik het niet).
Politieke partijen die drijven op geloof (Thieme is zevende dag adventist) vinden homo's tegennatuurlijk.
Ik kan me niet voorstellen dat homo's in Nederland het ineens beter zouden krijgen dankzij een associatieverdrag met een land waar mensen openlijk de neonazi uithangen en dankzij een verdrag gaan Oekraïners die homo hebben er ook niet op vooruit .
Dus wederom een punt wat mij sterkt om OekraiNEE te stemmen.
En voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen mensen die homo hebben, ik zie ze als mens met een andere seksuele voorkeur dan de mijne.
En de mijne wijkt ook enigszins af van de gangbare normen.
Als Juncker zalvende woorden spreekt is het zaaks héél goed op te letten, want je wordt genaaid waar je bij staat.
Sinds wanneer overigens maken de Nederlandse belastingbetalers giga sommen gelds over aan corrupte en fascistische regimes?
Hoe zou het zou toch komen dat we steeds meer de indruk krijgen dat we gigantisch in het pak gesodemieterd worden?
De NOS gooide gisteren de hachelijke positie van de homo's in Oekraïne nog maar eens in de ring om ons toch vooral te overtuigen ja te stemmen. nos.nl/nieuwsuur/artikel/2090856-oekra...
@ja,diedus! | 06-03-16 | 06:54
Geen tijd voor een longread. Moet nog afschmincken en naar de ochtendmis om te boeten.
Tinus Trekveer | 06-03-16 | 03:22 Gisteren in het NHD een artikel " opvang vluchtelingen NH gaat niet snel genoeg ", en daaronder een artikel " zorgboerderijen moeten mogelijk sluiten wegens geldgebrek".Volgende artikel " hospice Hoorn komt 100.000 euro tekort en moet mogelijk sluiten " Schiet mij maar lek ondertussen. En dat in zo'n linkse krant.
Zeer lezenswaardig : joostniemoller.nl/2016/03/vijf-grootst...
Dus wat als we/EU geen gelden geeft? Honger rampspoed, alles vlucht hier heen? Ik weet het niet.
En voor 800 miljoen moesten vorig jaar al onze bejaardentehuizen dicht want te duur. Om te kotsen. Ga nou maar stemmen 6 april, het is een begin.
MyCatIsDoingThis | 06-03-16 | 03:06
Ik hou zo van metaforen. Dank.
Ik stel me de situatie zo voor:
Hans van Baalen en consorten zijn de verveelde rotjochies.
Willen hun zin doordrijven en weigeren in te zien wat de consequenties van hun gedrag zullen zijn.
Poetin is de Russische beer, opgesloten in een kooi.
De rotjochies zijn die beer al jaren aan het tarten door hem door de tralies heen telkens met een stok te prikken.
De beer is daardoor woest geworden, en vertrouwt niemand meer.
Voor de beer zijn alle jochies of wat daar ook maar op lijkt daarom rotjochies geworden.
De rotjochies lachen de beer uit, en prikken hem opnieuw, en opnieuw.
Wat ze echter over het hoofd zien is dat het slot van de kooi waar de beer in zit, volkomen verrot is.
En als die beer eenmaal uitbreekt, dan zijn we allemaal de lul.
Feynman en de feiten.
Je doet je naam eer aan.
Als je ooit in Gouda bent zal ik je graag een borrel aanbieden.
@Jan Dribbel | 06-03-16 | 02:07
Inderdaad, op kosten van andermans portemonnee kennen ze geen grenzen daar in Brussel. Zo zei de Britse globalist en eurofiel Cameron in Kazachstan indertijd dat de EU moest strekken "vom Atlantik bis zum Ural" www.express.co.uk/news/world/411830/Ou... Tamelijk schaamteloos, want niet alleen De Gaulle vond dat (om Duitsland in te kapselen) maar vooral de heer Hitler. Overigens betekent die uitspraak van Cameron dat "he believes that Ukraine, once known as the bread basket of the USSR, should be admitted to the EU". Zo denkt de EU er dus over in de achterkamertjes.
Soms hoop ik dat alles gewoon een keer in elkaar stort. En alle NOS kijkers verbaast zijn over hoe het zo ver heeft kunnen komen. Een complete reset van alle systemen waarbij vanaf dat moment alle corruptie en geldverslinding wél wordt aangepakt. En dat we gewoon weer aardig en eerlijk gaan doen, zelfs als je een hoge functie hebt. En dat de bevolking weer belangrijk is, een vriend ipv een vijand die je kalm moet houden en voorliegen.
Heeft de EU nog niet genoeg aan één bodemloze put, Griekenland?
Het antwoord is nee, de EU is keer op keer op zoek naar andere bodemloze putten.
Want belastinggeld dumpen in bodemloze putten is de specialiteit van de ongekozenen in Brussel.
Feynman | 06-03-16 | 00:57 "Beide delen kregen ongevraagd een advocaat. Het westen kreeg Europa & geld..."
.
Je vergeet de VS, dat al in 2013 plannen klaar had liggen om van de Krim een VS/NAVO bases te maken. Dat was de hoofdprijs, en die zijn ze misgelopen. Vandaar dat gedram over de Krim, inclusief de vuile oorlog tegen de onwilligen in het oosten (isolatie van de Krim). futuristrendcast.wordpress.com/2014/0...
@ F Cobben 21:14
Oekraïne kreeg ook dit van de Sovjet-Unie: de meest verzwegen genocide.
pallieterke.net/2015/08/holodomor-stal...
Goed stuk, en terechte verontwaardiging. Helemaal als je beseft dat miljarden in bodemloze putten worden gegooid om geo-politieke redenen maar een luier voor een bejaarde in Nederland te duur is.
Het gaat niet om de inwoners van Oekraïne, het gaat niet om de inwoners van Nederland, het gaat niet om het welzijn van miljoenen Europeanen, nee het gaat om macht en pecunia voor een select clubje lieden.
Die lieden met hun leugens en misleiding en die de levens van zovele mensen op hun geweten hebben mogen ze van mij morgen opknopen aan de hoogste boom.
Ik zal pissen op hun graf.
Het voorbeeld van onze zo betrokken wereldburgers, Amerika ja dat Amerika van Obama geeft meer dan 50% van haar federale budget uit aan wapens. Meer dan 50% maar een paar rotcenten voor gezondheidszorg is teveel gevraagd.
En naar die schoften laten wij onze oren hangen.
Die schoften willen zogenaamd Oekraïne helpen.
Met Soros Petraeus en Straus Kahn voorop.
Overigens weer een geweldig stuk van Feynman!! Niets dan de waarheid!
Hoe lang nog voordat Nederland faillietkapotstuk is? Oh wacht.
Botte Hork | 05-03-16 | 21:00
@Botte Hork. Moeilijk.. moeilijk.. maar failliet zal het niet gaan. Wel binnen 10/15 jaar wegzinken in de grijze massa en ten prooi vallen aan de wet van de grootste gemene deler. In concreto: geleidelijk verder afbraak van voorzieningen, een proces dat al 10/12 jaar aan de gang is, en de gewone man gaat leven zoals de man in Riga,Praag,Boekarest en Warschau.
Over 25 jaar zal ons land niet meer hoog op het prioriteitenlijstje staan van onze islamitische asieleisers. Dat dan weer wel.Gewoon logica.
Feynman | 06-03-16 | 00:57
het erkennen/accepteren van russisch gebied in ruil voor stabiliteit in de rest van het land is precies het amerikaanse (Soros) plan, en zal naar verwachting binnen een half jaar werkelijkheid zijn.
Watching the Wheels | 06-03-16 | 01:02
Als dat wat beter boven tafel zou komen, verdwijnt vanzelf het denken in hokjes mensen die oorlog met elkaar moeten voeren en de steun voor dergelijke oorlogen.
Er is in deze wereld genoeg om tegen te vechten. Kanker & het zika-virus bijvoorbeeld.
devil13 | 06-03-16 | 00:16
Nu verwart u weer nationaliteit met etniciteit.
Bovendien gaf 78% Russisch op als MOEDERtaal. Dat heeft een andere lading dan aangeven dat je een taal ook spreekt. Meeste spreken vloeiend beide, maar helaas maar eentje thuis.
kans
@Feynman | 06-03-16 | 00:37
"Waarvoor is dan precies gevochten?!?"
Welke multinationals, investeringsmaatschappijen en Monsanto's van deze wereld het in die regio voor het zeggen hebben. De macht over een gebied, daar gaat het om en dat hangt niet af van de regering die op papier het land bestuurt. Vooruitgeschoven pion Van Baalen staat niet voor niks op Maidan te schreeuwen. Het gaat om machtsblokken. Rabobank en ING pakken een stukje invloed zodra ze daar een gesubsidieerde miljardair tot hun klant maken www.piepvandaag.nl/megakippenbedrijf-m... .
.
En verder ... er moeten wapens gebruikt worden om ze te kunnen verkopen, dus er moet oorlog zijn ergens in de wereld anders heeft Amerika een probleem aangezien 5% van hun GDP bestaat uit defensie-uitgaven. Waar moeten ze die 700 miljard per jaar anders aan uitgeven nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande... ? Langdurige vrede is geen optie. Er moeten ook conflicten blijven om nieuwe wapens te kunnen ontwikkelen. Dan kun je heel positief zeggen 'niet meer nodig', maar wat moet Jack de Vries dan bij Hill & Knowlton gaan doen? En wat gaat Ben Bot verkopen als er geen oorlogsschepen meer nodig zijn? Zowel uit de wapenlobby, als uit ideologische hoek zal men willen blijven ontwikkelen om de vijand geen kan te geven. Feitelijk nemen ze met geprint geld even de hele wereld over. Briljant uitgevoerd. Nu echt op weg naar een biertje ... zal ook wel van een van de beperkte multi's zijn. Goeie column en goeie discussies. Zouden ze bij Nieuwsuur ook 's moeten doen.
Nemoj me jebat 22:55
Dat is ook weer waar.
Zelf nooit aan roken begonnen , maar dat moet hij nu maar eens afleren.
Wutbürger_ | 06-03-16 | 00:29
Maakt ook niet echt uit wat je als insteek pakt. Geregistreerd etnisch Russisch ligt op bijna 40% in de twee oblasten waar gevochten wordt. Tegen ruim 70% moedertaal die je thuis spreekt. www.rferl.org/contentinfographics/map-...
Ruim 90% van het burgeroorlogsgebied stemde op de Russisch gezinde Viktor Yanukovych. img.washingtonpost.com/wp-apps/imrs.p... Dat is 10%-punt meer dan de Krim.
Die verkiezingen van 2010 lieten al zien dat het land op basis van etniciteit aan het stemmen was. www.bbc.com/news/world-europe-26387353... Totale correlatie tussen verdeling van etniciteit (kaartje rechts) en verdeling stemgedrag (kaartje links).
Mensen stemden toen al niet op bijvoorbeeld socialisten, liberalen of groenen. Puur etnisch. Dan heb je dus vier jaar voor het uitbreken van een burgeroorlog al een teken dat het fout gaat. De president is er voor de meerderheid, in plaats van alle inwoners.
Dan is eigenlijk alleen maar de vraag of je er een vechtscheiding van wilt maken, of samen als vrienden uit elkaar gaat. Immers de hele bevolking van Oekraïne was het erover eens uit elkaar gegroeid te zijn. Een kandidaat die boven de etniciteiten stond, ontbrak zelfs.
Beide delen kregen ongevraagd een advocaat. Het westen kreeg Europa & geld, het oosten kreeg Rusland en wapens. De bevolking kreeg alleen maar meer corruptie, armoede, onrust en oorlog.
Misschien ben ik extreem arrogant of hallucinerend, maar ik zie ruimte tot verbetering.
Necrosis. 22:48
Wauw..... ja dat kan ik iid garanderen ...
*** warte sehnsüchtig **
tattooboer | 06-03-16 | 00:42
Een site voor de gemiddelde arabier dus. Kinderachtige lay-out en teksten. Ik had een betere site verwacht voor die ingenieurs, tandartsen, longspecialisten en apothekers.
Feynman, verklaar mij waarom als wij dit zien en constateren, maar onze "volksvertegenwoordigers" hiervoor "horende doof en ziende blind" zijn. Het grenst toch aan het misdadige als het er al niet overheen is. Voor ons Vrije Palingen is het dan ook een verademing de Engelse kwaliteit in meningsuiting, de argumentatie in redevoeringen en debatten te mogen beluisteren of men het er nu mee eens is of niet. Democratie ten top! Heerlijk! Wat zijn onze politici daarin dan toch een stel armoedzaaiers. 6 april zijn wij Vrije Palingen "TEUGEN".
Feynman | 06-03-16 | 00:37
Ik zou je gelijk geven als ik niet zo cynisch was. Oorlog is, na natuurlijk onnoemelijk veel leed, gewoon een verdienmodel. Er kunnen gigantische winsten behaald worden door het militair-industrieel complex, winsten door naoorlogse opbouw en het lozen van een overtal aan arbeidskrachten. De geschiedenis laat niks anders zien.
Duitsland heeft een site op gericht die aan migranten uit legt hoe de normen daar zijn: ook seks hebben met een duitser komt ter sprake. www.zanzu.de/nl
Wutbürger_ | 06-03-16 | 00:14
Praten.
In plaats van een EU die met geld smijt, een tot het bot corrupt regime voorziet van voldoende smeergeld om aan de macht te blijven en genoeg middelen om te doen waar ze zin in hebben. Wat de piramide van corrupte ambtenaren en zakenlieden instant houdt, waardoor het de bevolking nooit zal lukken af te rekeningen met corruptie. Harde euro`s in een bruine enveloppe hebben nu eenmaal meer overtuigingskracht dan Nonkel Frituur & vrienden.
In plaats van een Rusland die meer in gesmokkelde wapens en verdwaalde militairen even irritante steun geeft. Gezien de frontlinie zich vanaf Europa naar Azië verplaatst weet je welke partij meer steun ontvangt. Het maakt voor de bevolking niet uit, geen werk, geen eten en bij pech geen huis.
Twee grootmachten zijn hier bezig met de zoveelste proxy oorlog.
We moeten ons echt eens gaan afvragen hoe belangrijk dergelijke grensoorlogen nog zijn. Het kost enorm veel mensenlevens. De Tweede Wereldoorlog zo`n 50 miljoen. Binnen een halve eeuw waren voormalige Axis & Allies samen een Unie. Waarvoor is dan precies gevochten?!?
In de vorige oorlogen stonden Oekraïne en Rusland zij aan zij. In deze staan ze tegenover elkaar en in de volgende oorlog staan ze naar alle waarschijnlijkheid weer zij aan zij. Het gebied van deze burgeroorlog lag in voorgaande versies van de grens ook gewoon in Rusland.
De Krim was tot 1963 officieel Rusland, tot 1995 praktisch Russisch. Toen Kiev een aantal wetten aannam die minderheden discrimineerden, zoals het uitbannen van Russisch als acceptabele voertaal voor contracten, ging het pas mis.
Wat nu een grens is met aan beide kanten parate gewapende militairen is eeuwen een rustige grens geweest als vroeger tussen Nederland & België. Dat is het ook binnen een paar decennia weer.
Grote landen vallen weleens uit elkaar. Zoals Joegoslavië. We moeten eens leren in vrede om te gaan met afscheidingsbewegingen. Voor jan met de korte achternaam maakt het alleen maar uit naar welke grote stad de helft van zijn inkomen verdwijnt, voor de rest veranderd er niet zo veel.
In ieder geval totaal te weinig om massaal mensen te doden.
Het is toch wat met etnische bevolkingsgroepen die altijd door gemanipuleer van de grootmachten, tevens overwinnaars van een oorlog die er toe deed, tussen wal en schip vallen. Zo kennen we dus de Sudetenduitsers, de Reichsduitsers, de Croaten, de Slovenen, de Bosniërs, de Kosovaren, de Turkmenen, de Koerden, de Armenen en vul het rijtje nu ook maar aan met etnische Russen. Dat gaat nog leuk worden in de Baltische staten. Mark my words.
Nee graaf 13 is gewoon mijn lucky number verder niks bijzonders.
@Wutbürger_ | 06-03-16 | 00:14
Er moet eindelijk een die mee wilt doen maar net als bvb zwitseland dat zegt, continent? wat is dat? een verlichting.Een land zijn zonderook gelijk bij een continent te horen. Dat kinderachtig spelletje moet ophouden. Op die manier vinden burgers weer terug wat hun land betekent.
Feynman | 06-03-16 | 00:15
ehm... vrijwel iedereen in Oekraine verstaat Russisch, en de helft gebruikt het dagelijks. Een groot deel beschouwd zowel Russisch als Oekraiens als hun moedertaal. Het is veel te simpel om daar zulke verregaande conclusies uit te trekken.
devil13 | 06-03-16 | 00:16
Daar hebben we er weer een. Een nick met twee cijfers. Zit jij hier al sinds de EP verkiezingen?
En dat de native language van Kostiantynivka 78,1% Russisch is, betekent alleen maar dat 78,1% Russisch spreekt, niet dat ze 78,1% de Russische nationaliteit hebben.
devil13 | 06-03-16 | 00:13
Een paspoort bepaalt geen etniciteit. Een moedertaal wel.
Feynman | 06-03-16 | 00:05
wat stel je voor? een deal waarbij Krimea en dat gebied erkend wordt als Russisch, op voorwaarde dat de rest bij EU mag aansluiten?
Feynman, 2e en 3e generatie zijn ondanks dat ze Russisch spreken wel Oekrainsche burgers en geen Russen. Rusland komt deze Russen die eigenlijk geen Russen zijn te 'hulp' en daardoor alle ellende in het oosten. De Krim bewoners die etnisch Russisch waren zijn nu Russisch doordat Rusland dat deel van Ukraine bij de Russische federatie heeft gevoegd middels een bezetting.
devil13 | 05-03-16 | 23:49
Die 17,3% etnische Russen is het gemiddelde van heel Oekraïne. Als je kijkt naar de kaart onder mijn link 80% Russisch zie je dat die etnische Russen niet uniform over Oekraïne verdeeld zijn. Ze wonen bijna allemaal op de Krim en in de Donbass, in dorpen en steden waar zij de meerderheid zijn.
De rode gebieden hebben meer dan de helft "native" Russisch bevolking, de donkerrode gebieden hebben meer dan 80% "native" Russisch sprekende bevolking. en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of... Laten we voor het gemak aannemen dat er een correlatie is tussen Russisch als je moedertaal en Russisch als je etniciteit.
Als je vervolgens de kaart onder de link gehalveerd erbij pakt zie je dat de huidige frontlinie midden in het donderrode gebied van de vorige kaart ligt. en.wikipedia.org/wiki/War_in_Donbass#... Die kaart loopt anderhalve maand achter, inmiddels ligt de frontlinie nog verder in voormalig separatistisch gebied.
Het kleine gebied waar daadwerkelijk geschoten wordt, nabij steden zoals Zolote, Kalynove, Konintenove of Mar'inka is het gebied waar voornamelijk etnische Russen wonen. Ik had wellicht de twee kaartjes direct moeten opnemen in mijn tekst.
Zie bijvoorbeeld het "bevrijde" Kostiantynivka en.wikipedia.org/wiki/Kostiantynivka dat in 2001 78.1% Russisch was.
24:00 uur... shhhht, de dominee loopt langs.
@nemoj me jebat | 05-03-16 | 23:52
@necrosis | 05-03-16 | 22:19
Shit. Ik bedoelde natuurlijk necro, necrosis.
Sorry. Excuses. Pardon.
@Watching the Wheels | 05-03-16 | 23:43
@necrosis | 05-03-16 | 22:19
Stoppen is het beste wat ik ooit heb gedaan. Rookte minimaal twee pakjes per dag. Jarenlang. Dacht dat ik nooit zou kunnen stoppen en zag er als een berg tegenop.
En toen ik het helemaal deed, was het een fluitje van een cent. Het is echt een knop omdraaien: van "ik moet" naar "ik wil niet".
Vanaf het moment dat ik stopte, voelde ik me sterker, mooier, lekkerder, fris, trots, fier en o zo vrij.
(Tuurlijk zeurt je lijf effe. Maar mijn lijf zeurt wel vaker: PMS, verkoudheidjes, vroeg opstaan, na het sporten - maar dat gaat weer over!)
Hup, Necro. Echt, het is zo lekker!
Watching the Wheels | 05-03-16 | 23:36
nee, ik doelde op uw opsomming uiteraard.
En uw vertrouwen in de gemiddelde burger om de juiste keuze te maken is beangstigend; de gemiddelde Nederlander kan Oekraine niet eens aanwijzen op de kaart.
80% Russen? Volgens je eigen bron Wikipedia is dat 17,3% etnische Russen en dus kinderen en kleinkinderen van de 2,6 miljoen Russen die voor WO 2 in Ukraine woonde (na de Russificatia waren het er 7 miljoen).
Prachtig stuk, dank.
toen
@necrosis | 05-03-16 | 22:19
@tattooboer | 05-03-16 | 23:35
Heb zelf ook gerookt, stoppen was het moeilijkste dat ik ooit gedaan heb. Het zit allemaal tussen je oren. Eens met tattooboer (sorry om dat over uw moeder te lezen), het is klotetroep. Ik las ooit iemand die schreef 'je gaat jezelf ook niet dagelijks met een hamer op je hoofd slaan' en doen dacht ik ... zit wat in en uiteindelijk na 20 pogingen gestopt. Erg moeilijk. Kappen @necro ;) , maar moeilijk zat. Prettig weekend allemaal, ik ga nog effe de stad in!
@Nonkel Frituur | 05-03-16 | 22:40
Ik wil juist in een corrupt land wonen! Lijkt me een verademing, weg met al die kutregels.
Gewoon een beetje handjeklap hier en daar en het meeste geld in eigen zak houden.
Nederland is weliswaar ook zo corrupt als de typhus, maar dan alleen voor de multinationals. Hebben wij hinderburgers -weinig- niets aan. #teamcorruptie
@Wutbürger_ | 05-03-16 | 23:03
Met oplossingen bedoelt u die versnelde (ondemocratische) expansie? Probleem is dat het geen kapitalisme is en geen democratie. Het is systeem gestuurd van bovenaf door een relatief klein clubje. Het komt niet uit de mensen zelf. De mensen zijn slaaf van het systeem (al heeft de meerderheid dat gelukkig niet dagelijks in de gaten). Corporatisme nl.wikipedia.org/wiki/Corporatisme zo ver doorgevoerd dat het leidt tot het afpakken van vermogens van mensen die alleen sparen. Gij zult meedoen aan het systeem, anders wordt je gedupeerd. Dat is best een eng systeem.
Klasse Feynman 👍
Goed stuk
@necrosis | 05-03-16 | 22:19
Ik heb mijn moeder 3 maanden, als een vis op het droge, lucht zien happen en zien huilen tot haar tranen wit en dik als stroop werden dat ze nooit had moeten roken en dood ging aan uitgezaaide longkanker. Gun jezelf dit niet! Stop op dit moment! Je hebt schijnbaar geen idee waar je mee bezig bent en wat je anderen die van jou houden aan doet!
@blabla9899 | 05-03-16 | 22:12
Jij ziet het probleem duidelijk. Waar mijn insteek ligt is in de invulling van de overblijfselen. Als we echte vrijheid hadden van religies en elitairen kunnen we binnen 20 jaar tien keer zoveel groeien in menselijkheid en technologie ( vatbare) als onder het juk van de miljardairs uit het vatikaan en de alcoholisten van Brussel. Hier moeten we de universiteiten voor afbreken en opnieuw opbouwen zonder zetels voor religieuze studies en holistische waanzin.
@Nonkel Frituur | 05-03-16 | 23:27
Ik merk het al: we kunnen nog uren doorbabbelen.
Nog een ding: revoluties moeten van onderaf komen. Alles wat van bovenaf wordt opgelegd, werkt averechts.
Mijn steun hebben de burgers van de Oekraïne. En van heel veel andere mensen.
Maar niet via een corrupte EU en via een corrupte regering daar. Want dan is het geen steun, maar een doodsteek!
Die corruptie-index die hierboven door sommigen genoemd wordt zou ik niet al te serieus nemen.
Voorbeeld: Brazilië wordt als zeer corrupt verondersteld en dat is ook waar. Maar... daar wordt nu ex-president Lula onderzocht en een deel van zijn posse, zitten aardig wat Petrobras-klerken (de lokale Shell) al achter de tralies en verdwijnen zeer regelmatig allerhande overheidsdienaren achter datzelfde hekwerk.
In Nederland gebeurt dat nooit, want daar is een rechtssysteem dat zelf uitermate corrupt is. Daar zorgen de vrijknutselaars wel voor.
Goede column Feynman. Prima argumenten om #oekraiNEE te stemmen. Ik heb het al gedaan!
@nemoj me jebat | 05-03-16 | 23:22
Wat ben je mooi als je rood aanloopt.
*exclusief kusje voor @nemoj*
nemoj me jebat | 05-03-16 | 23:21
U vergist zich in mij. Ik denk helemaal niet dat de EU in burgers zoals u en ik geïnteresseerd is. Ik kom er te vaak en ik woon er te dicht bij om zoiets nog te geloven.
Maar ik kom ook in Oekraïne, en ik denk dat de jonge mensen die daar wonen onze steun verdienen. Zij hebben geen schuld aan de corruptie van hun ouders of grootouders.
Misschien is dat associatieverdrag een doekje voor het bloeden. Maar ook dan is het beter dan niks.
@Guy Veropzoudten | 05-03-16 | 23:20
Ik ben voor!
*Terug naar de EEG; niets mis mee! oppert*
@necrosis | 05-03-16 | 23:11
Ik waande me veilig zonder tooltje.
*rood aanloopt en dingen stamelt*
@Nonkel Frituur | 05-03-16 | 23:05
Geloof mij: de Oekraïne kan deze klus beter klaren zonder zijn 'grote broer' Europa.
Die 'grote broer' is helemaal niet geïnteresseerd in de burgers waar jij het over hebt; ze zijn al niet eens geïnteresseerd in hun éigen burgers.
Die 'grote broer' heeft een dubbele agenda.
Je verlegt het probleem. Je lost het op deze manier niet op.
(Ik wou serieus dat ik nog geloofde)
Wanneer is het referendum dat Nederland uit de EU stapt?
En graag als motto:
Terug naar de EEG, daar was niets mis mee.
(Dat 'niets' klopt natuurlijk niet helemaal, maar verkoopt misschien wat makkelijker.)
Wutbürger_ | 05-03-16 | 23:11
Ach, die corruptie-index is hooguit een indicatie. En in Rusland mogen ze niet eens zeggen wat ze willen, net zoals andere dictaturen, zoals Turkije. Dus wat is zo'n score dan waard? Het is wel een feit dat er veel corruptie is, misschien zelfs meer dan in België.
Toch wel geinig dat een Belg, die zich weer eens bemoeit met een Nederlands referendum, wonende en belasting betalende in het meest corrupte land van de EU ten noorden van de Alpen zich druk maakt over de corruptie in Oekraine, en het asscoiatieverdrag met de corrupte EU en denkt dat een associatieverdrag tussen een corrupte statenbond (gevestigd in zijn failliete en uit elkaar vallende koninkrijk) en een corrupte republiek aan de Russische westgrens de corruptie zal stopzetten.
Het is potsierlijk en grotesk. Met zulke "steunzenders" voor het ja-kamp heeft het nee-kamp geen reclame meer nodig. En de patatbakker blijft maar doorgaan met zijn nonsens. Ondertussen storten de tunnels in Brussel in, worden de gaten in de Brusselse straten elke dag groter, raken de riolen in de Belgische hoofdstad elke dag meer verstopt en brokkelen de kerncentrales van Doel en Tihange langzaam af. En de patatbakker meent dat die 'Ollanders het allemaal verkeerd zien.
Zonder de EU in Brussel was het land al 10x failliet (en de voormalige premiers van Rompuy en Verhofstadt weten dat, daarom zijn ze zo hartstochtelijk voor de EU). De EU is het enige bestaansrecht dat België nog heeft. Ah, la Belgique, son pauvre pays.
@nemoj me jebat | 05-03-16 | 22:53
In dat zelfde topic wilde u hetzelfde doen:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/12/...
*zie nemoj me jebat op 16:34*
Nonkel Frituur | 05-03-16 | 22:59
Ik deed een poging u te corrigeren.
Rusland scoort 119 op de corruptie-index, Oekraine 130. (en is dus nog corrupter). bron www.transparency.org/cpi2015
Mooi geschreven, mijn NEE was er al op de 1e dag van de actie om een referendum te houden. Ik zou zeggen, op naar het Nexit referendum naar Brits voorstel.
nemoj me jebat | 05-03-16 | 22:58
Nee, de EU tovert helemaal niks weg. Dat gaan de Oekraïners zélf doen, en daar zijn ze voldoende gemotiveerd voor. Dit in tegenstelling tot Griekenland, dat helaas wél lid is van de EU, en waar de burgers de corruptie omarmen.
Maar om de corruptie te bestrijden heb je soms een 'grote broer' of een waarnemer nodig. Dat is de rol die de EU kan spelen.
Is de EU de meest aangewezen partner om zo'n rol te spelen? Dat weet ik niet. Maar er heeft zich nog niemand anders aangeboden om te helpen.
Ik vraag me af waarom we een land met een zo belachelijke naam serieus moeten nemen.
Watching the Wheels | 05-03-16 | 22:56
en wat is daar mis mee?
je legt de oplossingen uit alsof het het probleem is.
?
De tijdsgeest "Talantus" is een onoverkomelijk situatie aan het creëren. Kortom de geschiedenis is een continuïteit van het verleden naar het heden. Daarentegen staat dat er niets nieuws onder de zon is... Bla bla bla?
Interessant onderzoeksmethodiek = www.flashcardmachine.com/chapter-1-thi...
Iemand uitgezocht hoeveel geld 'statushouders' krijgen voor woninginrichting? 4000,-. Buitenom de voorrang op woning en een gegarandeerd bijstandsuitkering wat door coa wordt geregeld..
Zeer veel van de miljarden gingen naar het "versterken vd balansen vd banken". Wellink zei ooit dat hij het een flaw in ons systeem vindat dat aandeelhouders als relatief kleine kapitaalverschaffers tov deposito- en obligatiehouders alle zeggenschap in een bank hebben. De grootste bank v Ukraïne is veruit de grootste begunstigde vd kapitaalstromen v IMF naar UA. Ik meen 70%. Daar is geen aandeel v die bank voor van eigenaar gewisseld of in onderpand gegeven. De naam van die bank is Privatbank bijna volledig in handen van... igor. Igor Kolomoisky de man met de staat van dienst, middelen en motief om de MH17 neer te schieten. 100% eigenaar van een corrupte bank waar 18Miljard van ons geld in wordt gestort en financier van private bataljons met illustere namen als Azov en Adar. De wereld, zij is gek geworden.
Wutbürger_ | 05-03-16 | 22:54
Ik schrijf dat er bijna zoveel corruptie is als in Rusland. Minder dan in Rusland dus. U wou toch mijn woorden niet verdraaien? Ik mag hopen van niet.
Verder volgt Oekraïne dezelfde lijn als Polen. Wie nog uit het 'oude regime' stamt krijgt geen voorrang.
Opgeruimd staat netjes.
@Nonkel Frituur | 05-03-16 | 22:50
Het zijn de Oekraïners zelf, zegt u?
Allemaal?
Wat voor een dikke worst is ze voorgehouden?
Hebben ze enig idee wat het associatieverdrag voor de gewone burger betekent?
Leg eens uit: EU tovert de corruptie weg *poef* en de jonge burger *poef* wordt er beter van? Gelooft u het zelf?
Vandaag de minister van buitenlandse zaken op de radio gehoord? De man nam het woord "migratie management" in de mond.
Goeie column weer @Feynman.
.
Ze laten mensen lenen tegen lage rentepercentages, printen meer en meer geld, resulterend in nauwelijks economische groei. Ze moeten wel groeien richting Oekraïne en andere landen om het piramidespel nog even vol te houden, het systeem is stuk. www.youtube.com/watch?v=_juHR5uodjU&a...
.
En wedden dat onze pensioenfondsen de wapens in Oekraïne produceren met hun aandeeltjes. Ze moeten toch rendement halen nu ze geen rente krijgen. Het systeem is ziek en stuk, maar wat is het alternatief? Ook hoge werkloosheid en ellende. Het systeem moet groeien om alle schulden te laten verdampen en zelf de eigen bevolking meer schuld laten nemen blijkt geen oplossing. Dus meer mensen erbij, vluchtelingen, en meer landen, meer afzetgebied erbij. Terloops alle landen met grondstoffen even naar hun hand zetten door prijzen lager te zetten. New Order, wachtend op een black of blue monday www.youtube.com/watch?v=FYH8DsU2WCk
@edelweiss | 05-03-16 | 22:38
Moet je niet willen; hij stinkt naar rook!
Nonkel Frituur | 05-03-16 | 22:40
Er is zelfs meer corruptie dan in Rusland.
Maar er is wel het eea gaande: volledige politiekorpsen worden momenteel ontslagen, en men mag opnieuw solliciteren. Tijdens de sollicitatie wordt van je verwacht eerlijk te zijn over jezelf en je collega's. Was je corrupt? dan krijg je je baan niet terug.
Dit doen ze trouwens ook in Georgie en Moldavië.
@necrosis | 05-03-16 | 22:48
Hééé!
nemoj me jebat | 05-03-16 | 22:47
Even voor de goede orde: het zijn de Oekraïners zélf die vragende partij zijn om de corruptie in hun eigen land te bestrijden. Die corruptie is nog een overblijfsel uit de Sovjet-tijd. 3/4 van de bevolking bestaat uit jonge mensen die daarmee niks te maken willen hebben.
Dat er binnen de EU-grenzen óók veel corruptie is, dat is een feit. Zelf woon ik ook in een corrupt land. Het heet België.
@Maria.1 | 05-03-16 | 22:09
Welke steen leeft u onder? Al dat leuke nieuwe inbox gelul van de overheid gehad? Vast wel. Kan GVD niet eens inloggen om wat ja, ja, nee, ja, nee, nee aan te klikken. Ja nu gereld. U kunt kiezen van wie u bericht wilt ontvangen. Maar de belastingdienst is als enige grijs. Meid je kan niet geen belasting betalen. Het is eraf genomen en het overige staat op u rekening. Hoezo geen belasting betalen?
@edelweiss | 05-03-16 | 22:38
Ik kan me nog een plemp herinneren waarin je me met me wilde trouwen (tooltje is doodkapotstuk, ik meen het 'reaguurder van 2015 topic') .
Maar als je mij kan overtuigen dat je echt een vrouw bent van minimaal 40 krijg je een kusje die je nooit zal vergeten.
Yvonne54 | 05-03-16 | 21:45
Natuurlijk niet. Ik ben met u !
@Nonkel Frituur | 05-03-16 | 22:40
Leuk dat de EU de corruptie wil bestrijden in een land buiten de EU.
Terwijl ondertussen het volk binnen de EU in opstand komt over corruptie binnen diezelfde EU.
Laat Europa eerst maar eens binnen de EU orde op zaken stellen in plaats van de schoolmeester uit te willen hangen in een ander (verdeeld!) land.
Die schoolmeester heeft namelijk eerst nog heel wat te leren!
Ik vind het stom van sommige mannen hier die zeggen dat ze drank nodig hebben om alles aan te kunnen. Ben je net zo'n slappeling als diegenen waar je last van hebt.
-weggejorist-
@Ongeblustekalk | 05-03-16 | 21:10
Dacht u zelf?
Ja, er is veel corruptie, bijna zoveel als in Rusland. En daar komen de Oekraïners tegen in opstand. Het associatieverdrag wil hulp bieden om de corruptie te bestrijden. Wie kan daar tegen zijn? Het maakt bovendien de kans groter dat de lening van het IMF een lening blijft, en geen subsidie, zoals in het artikel foutief gesuggereerd wordt.
@nemoj me jebat | 05-03-16 | 22:30
.........
*ik weet even niet meer te zeggen*
Feynman, als een land zo'n lening krijgt dan zijn ze vrijwel altijd verplicht er bepaalde aankopen mee te doen (bijvoorbeeld de duitse onderzeeers voor Griekenland in ruil voor een nieuwe lening, zoals 2 jaar geleden bekend werd).
Oekraine zal er waarschijnlijk (Nederlandse) wapens van hebben gekocht.
Dat er een miljoentje aan een Oekraiense strijkstok blijft hangen is acceptabel. Dat betekent: Oekraïense minister krijgt een miljoen van de miljardendeal, op voorwaarde dat het gestald wordt bij een NL's trustkantoor, waardoor hij er niet direct over kan beschikken. Waar dat toe kan leiden weten we van Ghadaffi die nog 40mld in NL had uitstaan een paar jaar geleden.
Om begrijpelijke redenen houden ze dat een beetje geheim, maar iedereen die en beetje nadenkt weet wel hoe het werkt.
@Tostiman | 05-03-16 | 21:34
LOL! Ik kon me lach niet inhouden. Jammer dat kudosysteem kapot is. Alsnog +1!
@ad melkert | 05-03-16 | 22:32
Dus in het associatieverdrag staat dat Oekraïners beter met hun homo's moeten omgaan wat de Oekraïense bevolking na ondertekening van het associatieverdrag dan ook onmiddellijk doet?
Wow!
Kunnen we dan ook geen associatieverdrag onderteken met Turkije en dan zo'n bepaling voor journalisten?
En met Egypte voor wat betreft Kopten?
En met messentrekkende Palestijnen wat betreft Joden?
En, en, en ...
Oh, man! Ik ruik wereldvrede. En dat allemaal dankzij onze vrinden in Brussel!
necrosis | 05-03-16 | 21:16
hehehehe necrosis, ik krijg nooit een kusje !
Discriminatie!
Timmermans noemt dat tweede investeerder
@Maria.1 | 05-03-16 | 22:09
Ik kom er eerlijk voor uit: ik durf niet.
Maar ik zorg dat ik niet zoveel verdien, en niet zo heel veel uitgeef (hoeveel % btw zit er eigenlijk op schoenen?).
Dan hoef ik ook niet veel belasting te betalen.
*ik ga het ook maar niet uitrekenen wat er ondanks bovenstaande maatregelen toch nog jaarlijks richting staatskas vloeit*
@necrosis | 05-03-16 | 22:07
Het word een uitputtingsrace, zeer zeker! We moeten wel. We hebben geen keuze meer. Ze zullen zelfs met geldspeurhonden en metaaldetectoren door onze huizen gaan om de laatste beetjes waarde uit onze levens te pakken om zichzelf te onderhouden. Maar deze keer. Deze keer zijn wij de phoenix die weer tot leven komt. We zijn wakker en hebben geen koningen en keizers meer nodig en zeer zeker geen handel met oorlogsmisdadigers of met religiefantasten. Wij waren altijd een sterkvolken dat moeten we weer zijn. En daarbij komt dat als wij het goede voorbeeld zijn volgt de rest wel en kunnen we als nog een EU soort van oprichten. Foodcirkels en mega talentfestivals die grenzenloos tot ontplooing van techniek en welzijn zullen leiden en vrijheden die we tot nu toe nog niet kenden omdat we er nog nooit over hadden kunnen nadenken onder dit systeem zullen de onze zijn! Feesten zoals sinterklaas en pasen zullen helemaal vergeten zijn. Compleet contextloos en niks toevoegend gebleken. Eerst als mens maar eens onze ogen eren, en onze handen.Er zou een handen feest moeten zijn. handen helen mensen en maken eten en creëren kunst. Vervang hemelvaart met handendag. Vervang dag van den arbeid met dag van de visie. Waarin we bespreken en vieren dat we dieptes kunnen zien en ogen tot vrede kunnen leiden. Je leest het correct. Ik wilt een andere wereld. En als jullie dat ook willen en er iets voorover hebben kunnen we die maken. het gaat wel pijnlijk zijn. Hoe langer we als mensen hiermee wachten , hoe pijnlijker het word.
Ondertussen, op de NPO zojuist, vormen de potentiele te verkrijgen homorechten nu de USP van dit associatieverdrag. "Redt de homoos van de Oekraine met dit verdrag" (en neem een oorlog met Rusland op de Oekraine op de koop toe / bijzaak).
@necrosis | 05-03-16 | 22:19
Stoppen is gewoon op alle fronten lekkerder: de vrijheid (niet meer iets buiten jou wat zo van invloed is op jouw planning en moeten); het feit dat je je letterlijk sterker voelt zonder; het feit dat je stukken minder aan Den Haag afdraagt - en dus ook minder aan EU en Oekraïne (want we blijven wel on topic!); je letterlijk meer lucht krijgt; en je lekkerder ruikt voor de dames (rokers stinken, hoeveel water, zeep, wasverzachter, kauwgum, intiemspray en aftershave je er ook tegenaan gooit) en het feit dat je pas zonder verslaving een echte baas bent.
Het is onzin om te blijven roken omdat je de ouderdom vreest in dit land (als je vanaf nu al het uitgespaarde geld in een spaarvarkentje doet, kun je over pakweg 40 jaar heerlijk van je oude dag genieten in het buitenland).
*because you're worth it*
@LaatmaarLu? | 05-03-16 | 22:21
En dankzij de onovertroffen GeenStijl nog altijd gratis.
En zolang het gratis blijft, ga ik niet opgeven!
@tattooboer | 05-03-16 | 22:01
Zoals de leugen van de "18 NIX" campagne. Hut internet loopt over van de recepten voor synthetische drugs. Iedere dag weer een nieuw recept. En de aandacht voor deze, niet nieuwe, trend is nihil. Terwijl dat ook in Nederland met de toenemende armoede een groot ellendig gat gaat worden voor veel jonge mensen.
@Maria.1 | 05-03-16 | 22:09
Als ik geen belasting meer wil betalen, moet ik die vrouw van personeelszaken eens hard aanpakken nadat ze mijn salaris heeft overgemaakt na aftrek van belasting en premies.
En dat gaat niet werken aangezien zij er niets aan kan doen.
Bovendien is 'vrouwen meppen' geen hobby van me, dat laat ik liever over aan minderwaardige types als Camiel Eurlings....
" Voorzitter Junker van de Europese Commissie sprak deze week de zalvende woorden dat Oekraïne de komende 20 tot 25 jaar geen lid van de Europese Unie zou worden. "
.
Duh, dat was toch al tijden bekend, ondanks dat bepaalde partijen ons toch echt anders willen doen geloven.
@Maria.1 | 05-03-16 | 22:09
Doe ik al een paar jaar niet.
@necrosis | 05-03-16 | 21:42
Twee schitterende parels tekst! Dank U!
@tattooboer | 05-03-16 | 21:56
Ik zou (als kettingroker) graag willen stoppen vanwege het feit dat ik de gevolgen nu al merk.
Anderzijds lijkt het me een ramp om oud te worden in dit land waar ik ooit geboren ben en ouderen stelselmatig weggezet worden als overbodig en duur in onderhoud.
Mensen die vanwege hun leeftijd of gezondheid niet productief meer zijn, tellen niet meer mee.
De harde werkelijkheid!
Verd..., als ik er aan denk hoeveel miljarden wij allemaal in NL hebben moeten ophoesten, wat er daarvan allemaal zo over de grens is gekieperd of gewoon verspild aan onzin, en dan bedenk wat wij er allemaal mee hadden kunnen doen voor ons allemaal in NL, bijv. lagere belastingdruk en meer besteedbaar inkomen, of gewoon de ouderen beter verzorgen in de bejaardenhuizen, als ik daar allemaal aan denk, dan word ik toch zo verschrikkelijk link. Zum kotzen gewoon.
Jongens (m/v/o/etc) kunnen wij ook niet een Oost Europees land oprichten. GeenStijl de baas en reaguurders als burgers (/aandeelhouders). En dan maar flink cashen bij de gratis geldautomaat die EU heet. We gaan er natuurlijk niet wonen, het hoeft alleen op papier.
tattooboer | 05-03-16 | 21:56
nope, tis inflatie van 10% per jaar. ieder jaar extra veel geld drukken. hoe kunnen mensen app van 100 miljoen of meer betalen? tis n ponzi scheme. het verkopen van lucht en schuld en je krijgt er de gehele wereld voor terug. dat noem ik sjacheren met de hoofdletter S.
@necrosis | 05-03-16 | 22:07
En daarom heb ik meermaals opgeroepen om massaal geen belasting te betalen totdat men weer bij zinnen komt. Maar niemand durft...
Maar wie gaat de Nederlandse bevolking straks redden van een overheid die het volk opzadeld met steeds hogere kosten voor alle goedbedoelde naïeve plannen?
@tattooboer | 05-03-16 | 21:56
Ik zou eraan toe willen voegen dat meer mensen de fiets pakken in plaats van de auto om de opbrengst van de accijns op benzine/diesel te slopen.
Helaas is het gevolg dat de honger naar geld zich verplaatst naar andere terreinen.
Met als gevolg dat je straks meer belasting betaalt voor een flesje bronwater dan dat het flesje zelf kost.
Uiteraard gaan mensen dat zelfde flesje hervullen met kraanwater waardoor de waterschappen de jaarlijkse belastingronde weer gaan verhogen.
Ik durf de stelling aan: zonder belastingbetalende burgers gaat het licht in Brussel uit!!!!!
@ tattooboer | 22:01
In Brazilië is het net ondersom, daar houden ze tabak en alcohol goedkoop.
Zodat iedereen toegang heeft tot middelen om het leven draagbaar te maken.
En dan nu de steunzender NPO Nieuwsuur op 2, waarin zal worden gesteld dat iedere nee-stemmer een homohater is die er voor zorgt dat homo's in Oekraine worden uitgeroeid zonder associatieverdrag. Of zo.
Want het associateverdrag maakt van Kiev de everlasting gay capital van de wereld. Of nee, dan mogen Oekrainers met homo vrij naar Amsterdam reizen. Want hier zijn de homo's veilig. Of zo. Geen last van haatmocro's en ander islamtuig in Nederland.
Daarom moeten van Nieuwsuur vóór stemmen.
@Yvonne54 | 05-03-16 | 21:45
Nee hoor, u bent niet alleen.
@Pieter V | 05-03-16 | 21:46
Zoals ik net stelde, die hele kliek kan alleen bestaan van geld dat door onze zwaksten word geleverd. Tabak en alcoholbelastingen. De elite word rond en vet omdat sommige mensen uit ellende gaan roken en zuipen om hun gedachtes te veranderen, om de stress aan te kunnen. Het is een heel vies spel.
@necrosis | 05-03-16 | 21:42
De belastingdienst is de enige zwakke schakel in dit mensonterend systeem. Als vanaf morgen de helft van de rokers abrupt stopt en de helft van alle alcoholische dranken op de schappen blijven staan dondert dit hele uitbuiter systeem dat gebaseerd is op de verslavingen van de dommen om. Jup, de elite en zelfverrijkers dat zich leiders noemt teert op de zwaktes van de burgers. Zo ziek is het met dit land en continent.
@Vageling | 05-03-16 | 21:51
UW, niet 'u'!
*Spaans rietje uit lessenaar pakken doet*
@nemoj me jebat | 05-03-16 | 21:11
Daar heb ik geen last van.
*gne*
@necrosis | 05-03-16 | 21:47
Wel een open deur gezien u voorkeur voor dames.
@necrosis | 05-03-16 | 21:04
Juncker, Junkie, drankorgel... Raak ook altijd de draad kwijt.
@Uw Verzekeringsadvis | 05-03-16 | 21:21
Dat vind ik geen aardige opmerking, en dat mag ik zeggen!
Zijn er nu nog steeds mensen die ontkennen dat de EU-dictators en hun lokale handlangers zoals onze en de meeste ander andere regeringsleiders in de EU een crimininele organisatie vormen?
-weggejorist en opgerot-
Gott als ik dit weer lees. Wat een rotzooi. Eruit stappen. Nu direct uit de EU Nexit Die alcoholist van een Juncker, die met vingertje wijst dat we ons moeten schamen in verband met de vluchtelingen .
Klootzak van een vent. Niks schamen. Dat volk moet zich schamen met hun geruzie om geloven en homo's en kindbruidjes en jongetjesverkrachters en corruptie en hypocriet gedrag en hun achterlijke geloof in 72 maagden in het hiernamaals wat niet eens bestaat en hun hersensgespel van kleine kinderen met Koranverzen. In Denmarken heeft onlangs een Iman gezegd dat ontrouwe vrouwen gestenigd moeten worden. Kan ie zomaar zeggen en ook daar laten ze hem gaan. (nee met gaan bedoel ik niet dat ze hem het land uitkicken)Kennelijk kan ie zich dat veroorloven. Mij maakt het woedend. Ben bang dat ik een van de weinige vrouwen ben die zich woest maakt om die moslimapen
@Uw Verzekeringsadvis | 05-03-16 | 21:21
.
Ze kennen elkaar van www.elderly.com denk ik.
Site heeft geen geluid.
Gnhegege.
necrosis | 05-03-16 | 21:04
"Afkomstig van het Middelhoogduitse zelfstandige naamwoord 'juncherre' (adellijke jongeman, schildknaap; letterlijk: jongeheer)"
nl.m.wiktionary.org/wiki/Junker
Verders,
Scherpzinnig Feynman.
@tattooboer | 05-03-16 | 21:23
De belastingdienst is een abonnement waar je nooit om gevraagd hebt en waar je je lidmaatschap nooit kunt opzeggen.
Vergelijk het maar met het proberen om een haai vegetariër te maken.
Juncker, de EU evenknie van Blatter (FIFA).
Met geen eind hout weg te rammen en net zo corrupt als de rest.
.
Als ze niet zo met onze zuurverdiende centen zouden omgaan, kon je nog om Juncker en zijn vazallen lachen.
Maar dit drankorgel beslist uiteindelijk over miljarden...
Dat referendum is een gedane zaak, ik zou willen dat het anders was maar die 30% is niet te halen door alle tegenwerking.
Ik denk dat we hierin realistisch moeten zijn.
Misschien dat een referendum voor een nexit wel kans van slagen heeft omdat er dan meer mensen gaan stemmen. Bij dat ene stembureau in Meppel.
Griekenland moest de boel nog belazeren om bij de EU te mogen, maar hier halen ze willens en wetens een land bij de EU waarvan iedereen weet dat er de eerstkomende 40 jaar geld bij moet. Misschien zelfs wel de eerstkomende 100 jaar.
Volgens het Ja-kamp is dit stukje van A tot Z getikt in een bunker in Moskou. Haha.
Wat heb ik nu weer aangericht....
70 jaar vrede in Europa is ook wel errug lang...
Kijk, het kost een paar cent om de bijna gratis arbeiders uit Oekraïne hiernaar toe te halen maar dan heb je ook extra Nederlandse bijstandsgerechtigden die je voor nop te werk kunt stellen.
Win, win denken de bazen.
@Kromme Tenen | 05-03-16 | 21:06
Zolang er maar een Nee kruisje op het stembiljet staat. Anders is het zo nutteloos je middelvinger.
Kennen we hier ene Lot Feijen van Stem voor Nederland?
925.nl/archief/2016/03/01/lot-feijen-s...
Met d'r prima verdrag?
ach, wanneer je de msm in handen hebt, laat staan de geldpers. dan heb je het gehele spel in handen. de rest is bijzaak. de elite wint altijd, prachtig geschreven stukken helpen niet. het volk zegt uiteindelijk: lang leve onze top 0.01%. het gaat om de geldpers, deze moet het volk in handen krijgen, pas dan heb je daadwerkelijk macht.
Junkers heeft weer een stuka aanval gelanceerd op GeenPeil compleet met duikbom sirene?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Junkers_(vlie...)
Morgen nog een maand tot 6 april. Heb echter veel vertrouwen in Team Nijman. Hoeveel journalisten de NPO ook naar de USA voor de Clinton-adoratie stuurt. We win.
Ik ga 0 belastingen meer betalen. Ze zien maar uit welke hoge hoed ze het gaan toveren. Ik ben er klaar mee. Niet in mijn naam meer.
@necrosis | 05-03-16 | 21:16
Dus nemoj me jebat is een oud wijf, weten we dat ook weer.
Dat benne dure schilderijen.
@nemoj me jebat | 05-03-16 | 21:11
Ik hou ook van jou!
*kusje*
@necrosis | 05-03-16 | 21:04
.
c. junker.
c. junk, ook goed.
we noemen het Brussel/EU, de in NL gemarginaliseerde partijen (peiling) en hun europese evenknieen zitten daar aan het roer, dus ook nee tegen de EU, 6 april staan wij op voor onze vrijheid
Wie (of wat) is überhaupt nog "in controll" over deze poppenkast?
In de Soviet-Unie kreeg Oekraine veel industrie en economische voordelen. Het uiteenvallen van de Soviet-Unie was een grote klap voor de economie van Oekraine.
Petje af Feynman !
Over 6/4, gisteren een dinertje met 8 lieden, geen domme mensen, 6/4 zei ze niets laat staan het onderwerp, m n bek viel open van zoveel desinteresse, uitleg gegeven, ze gaan stemmen.
@necrosis | 05-03-16 | 21:04
Haarcklover!
Feyn om te zien dat mijn linkjes tot topics leiden.
Via de inkomsten belasting vloeit de bijdrage van Putin aan het nee kamp terug naar de overheid toch?
Meneer Feynman,
Bedankt!
Ik lees u graag.
Hoop dat de boodschap bij heel veel mensen aankomt.
@Ome Gijs | 05-03-16 | 21:02
Emotionele chantage.
Zijn ze getraind in bij de NOS.
En precies daarom stem ik uitsluitend nog met mijn middelvinger.
necrosis | 05-03-16 | 21:04
Ja maar Junker sluit beter aan bij drunken. Slaat helemaal nergens op. Net als de man zelf. Met z'n extra 'c'. En ja, ik zit te zuipen.
Moraal des verhaal: zorg dat je bij een van twee eenpercenters komt. Of je hebt schijt aan het systeem en verdient grof geld, of je omarmt het systeem en verdient grof geld. In de Oekraïne combineren ze de 2% door oligarchen en neo-nazi's te laten regeren. En wij maar storten.
@Feynman
Ik had plechtig beloofd om je niet meer lastig te vallen met taalfoutjes, maar die EU-lul met vingers heet toch echt Juncker (met een 'c')
Als u de oorlog in oost Oekraïne niet wenst te financieren, stemt dan op 6 april NEE.
Maar in het NOS journaal een item vandaag van Oekraïense homo's die bang zijn voor een Nederlands nee.
Hoe lang nog voordat Nederland faillietkapotstuk is? Oh wacht.
Hear, hear.
REAGEER OOK